Goede opmerkingen.quote:Op maandag 29 april 2019 09:24 schreef Black-Hole het volgende:
Zitten er ook kinderen bij of alleen volwassen? Kinderen drinken nooit 6 drankjes in drie uur dus dan kan je beter los afrekenen.
Ligt er verder ook aan hoe 'dorstig' je familie/vriendenkring is. En denk er ook aan of iedereen er de volle drie uur is of alleen een deel van de tijd.
En ook niet vergeten hoe ze de drank aanbieden, lopen ze met plateaus rond met drank erop of moet iedereen aan de bar betalen. In dat laatste geval zal er ook minder gedronken worden.
Afkopen vind ik persoonlijk handiger vanwege:quote:Op maandag 29 april 2019 09:17 schreef Apekoek het volgende:
Wat zou een logische keuze zijn? Er zijn mensen die drinken slechts een paar fris en er zullen mensen zijn die flink tanken (en alles wat er tussen in zit).
Dat gaan we vragen, als we een arrangement doen, moeten ze ook blijven lopen. Jagen we gewoon aan.quote:Op maandag 29 april 2019 09:36 schreef CoolGuy het volgende:
Maar aangezien die toko winst wil maken en je koopt het af, dan hebben ze dus een vast bedrag aan winst en ze zullen de kosten lager willen laten blijven dus dan komen ze gewoon minder vaak langs.
Wat denk je dat je daar voor verhalen van krijgt?
'wel duur doen met 150 gasten en vervolgens komen ze nauwelijks langs met drank, nodig dan minder mensen uit als je t niet kunt betalen'.
Ja maar ze gaan er geen geld op toeleggen natuurlijk. Als jij bij wijze van voor 20 euro pp drank afkoopt, dan willen ze niet dat elke gast voor 25 euro gaat drinken want dan maken ze verlies op de deal. Dus die zullen echt niet zichzelf in de vingers gaan snijden, dan zullen ze ws zeggen 'ja, dan had je maar per glas moeten betalen' en terecht, want wat je dan eigenlijk wil is dat elke gast zo veel kan drinken als hij wil, terwijl je per gast niet meer betaald dan die 20 euro (in dit voorbeeld).quote:Op maandag 29 april 2019 09:43 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat gaan we vragen, als we een arrangement doen, moeten ze ook blijven lopen. Jagen we gewoon aan.
Dat snap ik, maar de een drinkt 2 drankjes in 3 uur en de ander 10. Extremen zullen het wel naar het midden trekken.quote:Op maandag 29 april 2019 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ze gaan er geen geld op toeleggen natuurlijk. Als jij bij wijze van voor 20 euro pp drank afkoopt, dan willen ze niet dat elke gast voor 25 euro gaat drinken want dan maken ze verlies op de deal. Dus die zullen echt niet zichzelf in de vingers gaan snijden, dan zullen ze ws zeggen 'ja, dan had je maar per glas moeten betalen' en terecht, want wat je dan eigenlijk wil is dat elke gast zo veel kan drinken als hij wil, terwijl je per gast niet meer betaald dan die 20 euro (in dit voorbeeld).
Anderzijds, wat kost een cola of bier nou voor de horeca gelenheid zelf...quote:Op maandag 29 april 2019 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ze gaan er geen geld op toeleggen natuurlijk. Als jij bij wijze van voor 20 euro pp drank afkoopt, dan willen ze niet dat elke gast voor 25 euro gaat drinken want dan maken ze verlies op de deal. Dus die zullen echt niet zichzelf in de vingers gaan snijden, dan zullen ze ws zeggen 'ja, dan had je maar per glas moeten betalen' en terecht, want wat je dan eigenlijk wil is dat elke gast zo veel kan drinken als hij wil, terwijl je per gast niet meer betaald dan die 20 euro (in dit voorbeeld).
Bij rond brengen van drankjes of bij alleen bestellen aan de bar. Er zijn meerdere variabelen in dit verhaal.quote:Op maandag 29 april 2019 09:45 schreef tombolafan het volgende:
Nacalculatie is vrijwel altijd goedkoper (zus werkt in de horeca)
Om zo te denken vind ik ook best wel eeh, opportunistisch, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.quote:Op maandag 29 april 2019 09:40 schreef Apekoek het volgende:
Misschien overwegen we dan wel het arrangement en om dan service/sfeer verhogend ze dan rond te laten lopen. Doen we per drankje dan zullen we geen plateaus met drank rond laten gaan...
Tja als er rond wordt gegaan met plateaus zijn mensen meer geneigd te pakken, dan lijkt mij een arrangement meer zekerheid geven. Dat rond brengen lijkt mij wel wat namelijk. Ik denk niet opportunistisch, maar wil uiteraard wel bang voor de buck, zoals elke Hollander dat zou willen.quote:Op maandag 29 april 2019 09:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Om zo te denken vind ik ook best wel eeh, opportunistisch, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen.
Je kijkt toch gewoon naar hoe je het fijnste vindt, en eventueel bepaal je aan de hand daarvan of je arrangement of los kiest.
Overigens vind ik 20 euro in 3 uur vrij fors. Zoveel bier tik je volgens mij nog niet eens weg op een terrasje in 3 uur. Al is het maar omdat het in de middag is enzo. Als het warm is, zullen wel veel mensen water blijven vragen (dat zal Spa zijn). Na 3 cola heb je de cola heb je 't daar ook wel mee gehad. En wijn klok je niet zo snel weg. En vijf wijntjes: dan ben je dronken (goed aangeschoten).
Wij hebben toen wij trouwden niet afgekocht. Wij trouwden alleabehalve in een zuipkeet dus wij betaalden ook gewoon voor locatie, hapjes, 6gangen diner voor alle gasten (maar dat waren er geen 150) etc etc. Ik vind dus 'we betalen daar ook al voor' een non argument, want dat doet iedereen. Het is toch geen porum? Heb je alles goed geregeld en dan koop je de drank af omdat je dan ineens wat geld wil besparen, met als keerzijde hoe dat over kan komen (wat terecht zou zijn want immers, dat ís dan ook de reden dat je dat doet: zuinigheid).quote:Op maandag 29 april 2019 10:08 schreef Apekoek het volgende:
Oh en locatie is stads en niet een 1 of andere witte zuipkeet op het platteland. Er wordt dus ook betaald voor de locatie, hapjes staan dus nog los van dit arrangement uiteraard.
Maar jij gaat er steeds vanuit dat er niet genoeg drank beschikbaar is wanneer we het af zouden kopen. Wat is er mis mee? Mensen kunnen dan uberhaupt gewoon aan de bar bestellen anytime wanneer ze willen. Ik snap niet dat je het dan steeds over de keerzijde hebt, men kan dan genoeg krijgen.quote:Op maandag 29 april 2019 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij hebben toen wij trouwden niet afgekocht. Wij trouwden alleabehalve in een zuipkeet dus wij betaalden ook gewoon voor locatie, hapjes, 6gangen diner voor alle gasten (maar dat waren er geen 150) etc etc. Ik vind dus 'we betalen daar ook al voor' een non argument, want dat doet iedereen. Het is toch geen porum? Heb je alles goed geregeld en dan koop je de drank af omdat je dan ineens wat geld wil besparen, met als keerzijde hoe dat over kan komen (wat terecht zou zijn want immers, dat ís dan ook de reden dat je dat doet: zuinigheid).
Wij betaalden gewoon achteraf, de enige beperking die wij hebben gesteld is dat er geen cocktails en sterke drank werd geschonken.
Als men naar de bar kan om gewoon te bestellen wat ze willen, waarom zou je het dan nog afkopen?quote:Op maandag 29 april 2019 10:27 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maar jij gaat er steeds vanuit dat er niet genoeg drank beschikbaar is wanneer we het af zouden kopen. Wat is er mis mee? Mensen kunnen dan uberhaupt gewoon aan de bar bestellen anytime wanneer ze willen. Ik snap niet dat je het dan steeds over de keerzijde hebt, men kan dan genoeg krijgen.
Dan snap ik nog steeds niet waarom je het zou afkopen, als mensen ook gewoon naar de bar kunnen lopen en daar kunnen bestellen? Waarom dan niet gewoon open bar? Ik snap niet waarom je het dan überhaupt nog zou afkopen, dat heeft dan toch geen zin?quote:Op maandag 29 april 2019 10:31 schreef Apekoek het volgende:
Naast het arrangement zijn er ook gewoon luxe hapjes beschikbaar en prosecco bij aankomst.
Nogmaals, ik snap niet over welke zuinigheid er wordt gesproken. Ik zoek gewoon naar de juiste zakelijke deal.
Nogmaals ik snap je zuinigheids argument nog steeds niet.quote:Op maandag 29 april 2019 10:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als men naar de bar kan om gewoon te bestellen wat ze willen, waarom zou je het dan nog afkopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |