#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 19:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
klaasweetalles | zondag 28 april 2019 @ 19:39 |
![]() | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 19:45 |
Wat ik verwacht is dat als Leclerc even goed als Vettel zou rijden tijdens de race dat hij een stuk dichter achter Max zou finishen dan dat hij nu heeft gedaan. Ik verwacht niet dat hij dat met 2 vingers in de neus doet. -Slechtere strategie, durf ik aan te twijfelen. Zowel Vettel als Leclerc hebben geprobeerd om Q2 op de medium een tijd neer te zetten, waarom zouden ze dat doen als het een slechtere strategie is? -'gestart van een lage start plaats', P8 poeh poeh, hij had Perez, Kvyat en Norris extra in te halen om aan de staart van de top te komen, niet heel veel gevraagd als je in een snelle ferrari rijdt. -Hij heeft profijt van dat hij niet op de banden van de Q2 hoefte te starte, hij kreeg een vers setje om op te starten, dit is dus een (klein) voordeel dat hij heeft tov de top. -Hij finishde op bijna een minuut van Vettel, okay met een extra stop(20seconde), maar door die extra stop hoefde hij minder zijn banden te managen (wat hij ook al minder hoefde te doen omdat hij niet op zijn kwali setje hoefde te starten) Ergo: hij heeft meer rondjes kunnen pushen dan de top (wat als je de 20 seconde van de pitstop er dus af zou halen dus een voordeel zou moeten zijn. En dan nog snap ik niet waarom Vettel niet het maximale eruit zou kunnen halen als Leclerc 5~10 seconde achter Max zou finishen | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 19:47 |
Nja als hij net zo’n tweede seizoenshelft heeft als Vettel destijds. ![]() | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 19:49 |
Is 'een iemand' eens een keer opgelicht/aangerand/beduveld/ietsnaars in een Leclerc supermarkt ofzo? | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 19:51 |
Nou inderdaad ![]() | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 19:52 |
Omdat er hier mensen een misschien niet zn positieve mening hebben of de kwaliteit van zijn race? | |
ShaoliN | zondag 28 april 2019 @ 19:53 |
Volgens mij gelooft Max er ook nog niet in. Ze zitten er niet ver achter, maar tis het gewoon net niet. En Merc kan nog meer. Dat lieten ze de laatste 3 ronden wel zien. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 19:55 |
Nee omdat het gewoon een prima talent is die het vandaag even niet mee zat. Dit moet je eens over Verstappen zeggen hier, dan krijg je de bedreigingen via DM nog binnen. | |
Marcoss | zondag 28 april 2019 @ 19:55 |
Leek erop dat Leclerc een fantastische racepace had toen hij na een paar ronden sneller was dan iedereen op de mediums, maar achteraf bleek dat gewoon de betere band te zijn.. toch een matige race uiteindelijk, Leclerc reed minder lang op de mediums dan bijv Bottas en Hamilton en die knalden er op het laatst nog wat enorm snelle ronden uit.. | |
ShaoliN | zondag 28 april 2019 @ 19:55 |
Leclerc reed met een zwaardere auto op de medium met een kansloze strategie. Briljant was het misschien niet, maar ik vind het lastig vergelijken met Vettel in deze race. | |
franklop | zondag 28 april 2019 @ 19:57 |
Ik heb het 2e deel niet goed kunnen volgen, maar ging Leclerc eerst op een oud setje softs zijn 2e stint in? Had verwacht dat hij daar veel zou gaan inlopen, maar dat gebeurde niet bepaald. | |
Marcoss | zondag 28 april 2019 @ 19:57 |
Mja, Leclerc werd na 2 races al benoemd tot de wereldkampioen van de komende 100 jaar en Vettel kon maar beter uit de F1 verdwijnen.. dan mag het toch wel gezegd worden als het tegenvalt? | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 19:58 |
Precies, voor je het weet noemen ze je een sneu mannetje in DM omdat je iets doet wat ze niet aanstaat ![]() ![]() Oh wacht ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2019 19:59:40 ] | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 19:58 |
Ik zal niet beweren dat Leclerc DotD is, zeker niet, maar je lijkt echt puur op reeds bestaande emotie zijn race te willen afkraken en dat zonder mate. Ik mis een beetje nuance en zeker omdat beide Ferrari's op een totaal andere strategie zijn vertrokken. Dus zonder data kunnen wij er niet zoveel van vinden lijkt me, zeker niet veroordelen in ieder geval | |
Marcoss | zondag 28 april 2019 @ 19:59 |
Hij kwam eerst niet voorbij Gasly en daarna kwam de VSC, geloof ik.. en toen lag hij opeens 8/9 seconden extra achter, geen idee wat hij toen deed. | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 20:01 |
Ik heb Max twee of drie races flink afgezeken (uit persoonlijke teleurstelling) en geen DMs ontvangen Ik heb jou wel eens een DM gestuurd | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 20:01 |
Nou het waren oprecht bedreigingen hoor ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 20:02 |
Ja en dat was dan ook een prima gesprek. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 20:03 |
Neuh, niet de DM's in jou account. Wel de DM's van je verwijderde account gericht aan mij ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2019 20:03:35 ] | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 20:03 |
Die waren dan ook niet zo boeiend. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 20:04 |
Ja en de rest reed met een zwaardere auto op de soft. Die strategie was dus niet kansloos, dat was de geprefereerde strategie van ferrari, gezien Q2 Ja dat vind ik dus ook, hij werd in mijn ogen sws al overhyped hier omdat hij ericson weg reed, alsof dat zoveel zegt, en dat blijkt nu dus ook wel een beetje. Hij is niet slecht, maar behalve Bahrain waar hij pech had heeft hij ook niet zo veel laten zien. Hoezo mis je nuance? ik zet net met verschillende punten uiteen waarom ik denk dat hij een beter resultaat (dichter achter max, niet hogere positie) had kunnen halen als hij een goede race had gereden | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 20:06 |
Leclerc reed natuurlijk met een zwaardere auto op de mediums. | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 20:07 |
wat vinden jullie van Max zijn lichaamstaal? het ziet eruit of hij al opgegeven heeft | |
Kleffe_Dop | zondag 28 april 2019 @ 20:08 |
Zou Ocon z'n CV al aan het rondsturen zijn? | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 20:11 |
![]() Haas en Renault teleurstellend. McLaren is goed bezig. | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 20:12 |
Verstappen kon Vettel niet meer aanvallen omdat hij rustig aan moest doen ivm zorgen om de aandrijfas. | |
ESF1Gamer | zondag 28 april 2019 @ 20:20 |
Het seizoen is jong, dus bottas kan alsnog inkakken. Ik hoop het van niet. Ik wil zo'n kampioenschap als 2016. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 20:26 |
Bottas schijnt nu al aan te dringen op een nieuw contract (van nu is tot het einde van dit jaar). Als hij zo door gaat heeft hij daar ook veel meer aanspraak op. En sowieso ben ik er niet van overtuigd dat Ocon in die mercedes had gezeten dit jaar of komend jaar. | |
Peterselieman | zondag 28 april 2019 @ 20:27 |
mwah, ik zou graag willen dat het tussen 3 teams gaat en niet tussen 2 teamgenoten | |
franklop | zondag 28 april 2019 @ 20:28 |
Ik denk dat dat niet voor dit jaar zal zijn. Dan maar zoals in 2016. Die versie van Rosberg had wel wat langer in de F1 mogen blijven. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 20:32 |
Ik ben voorzichtig optimistisch dat Red Bull echt kan aanhaken dit seizoen. Als je ziet hoe ver Max achter Bottas is gefinished dan zou 2 tienden in race pace erbij vinden al een hoop veranderen. En meestal ontwikkeld Red Bull sterker dan de andere teams tijdens het seizoen. Ik verwacht niet dat ze nog een gooi naar het kampioenschap kunnen doen, maar ik hoop wel een paar races nog voor de overwinning te kunnen zien. | |
Sunri5e | zondag 28 april 2019 @ 20:33 |
Ah vandaar ook niet meer voor de snelste tijd gegaan. | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 20:35 |
Hij had Vettel gewoon nog kunnen pakken als die VSC niet was gebeurd, niks snelste tijd ![]() | |
franklop | zondag 28 april 2019 @ 20:36 |
Dat had er nooit ingezeten met Leclerc die nog even een setje softs eronder schroefde (die was seconde sneller dan degene met 1 na snelste ronde) | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 20:38 |
![]() | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 20:41 |
Maar de een na snelste deed het met hele oude mediums ![]() | |
Marcoss | zondag 28 april 2019 @ 20:42 |
Hij was wel sneller dan Vettel voor de VSC, maar hem echt aanvallen, is nog wel iets anders. Vooral jammer dat het gevecht na de VSC direct voorbij was | |
franklop | zondag 28 april 2019 @ 20:43 |
Ja maar verstappen had dan geen FL kunnen krijgen met zijn banden. Of hij had ook een stop moeten maken | |
Breekfast | zondag 28 april 2019 @ 20:56 |
Zou Bottas vs Hamilton dit seizoen nog spannend kunnen worden denken jullie? Ferrari is toch al afgehaakt., ![]() | |
ShaoliN | zondag 28 april 2019 @ 21:01 |
Ja denk ik wel. Als Hamilton beseft dat hij klein beetje moeite moet doen dit jaar, gaat het echt wel leuk worden. Andere kant ben ik ook wel bang dat Merc gaat kiezen voor records enzo. Hamilton 8x kampioen. #blessed enzo. | |
franklop | zondag 28 april 2019 @ 21:02 |
Get in there Lewis | |
Tijn | zondag 28 april 2019 @ 21:04 |
Ik denk dat Bottas en Hamilton niet meer zo goed met elkaar kunnen opschieten nu ze allebei een serieuze gooi naar het kampioenschap kunnen doen. Dat wordt leuk in Barcelona ![]() | |
ShaoliN | zondag 28 april 2019 @ 21:04 |
Hammertime. Valteri, this is Toto. Lewis is faster than you.. | |
Tijn | zondag 28 april 2019 @ 21:05 |
Ik denk niet dat Bottas dit jaar nog aan de kant gaat, hoor. | |
TAV74 | zondag 28 april 2019 @ 21:06 |
opgegeven weet ik niet, maar duidelijk dat hij er behoorlijk van baalt dat hij de stijd voor podium niet aan kan gaan, laat staan voor P1. Ik heb het gevoel dat hij strakker rijdt dan ooit en je ziet hem vrijwel geen fout maken en toch lijkt Mercedes er op 95% fluitend voor te rijden. Dat moet hij zelf ook zo voelen. | |
ShaoliN | zondag 28 april 2019 @ 21:07 |
Tot nu gaat het verrassend goed. Maar als de diva bij de zomerstop achter staat wordt het grimmiger denk ik. Benieuwd wat Merc dan doet. | |
Breekfast | zondag 28 april 2019 @ 21:08 |
Ik hoop het. Denk ook wel dat hij voorlopig iets minder snel teamorders zal gaan volgen nu hij in punten mee kan komen met Hamilton. . | |
TAV74 | zondag 28 april 2019 @ 21:08 |
Toch was hij op dat moment echt een fors aantal rondes de snellere, denk dat hij hem nog in het vizier gekregen had. Of dat genoeg was geweest om er voorbij te kunnen betwijfel ik ook. | |
DeeBee | zondag 28 april 2019 @ 21:09 |
Goede race van Max wel. Scoort toch telkens plekken waar hij eigenlijk niet hoort te finishen en zat wederom verdomd dichtbij een podium. Ook erg volwassen tijdens het begin van de race, zijn rijden is misschien iets minder spectaculair momenteel maar een stuk volwassener. ![]() | |
Tijn | zondag 28 april 2019 @ 21:10 |
Ik denk dat het vanaf de volgende race al bergafwaarts gaat. Het viel me op dat in de interviewtjes achteraf zowel Hamilton als Bottas ervan baalden dat ze de ander teveel ruimte hadden gegeven bij de start en er niet aggressief genoeg ingegaan waren ![]() | |
Breekfast | zondag 28 april 2019 @ 21:10 |
Vond het wel goed om te zien dat hij, na te zijn ingehaald door Perez bij de start, geen gekke dingen deed. Bij de start van vorig seizoen zou hij misschien toch te ongeduldig zijn geweest en een onhandige plek hebben uitgekozen voor de inhaalactie. | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 21:11 |
Wel matig dat er twee ronden met DRS nodig waren voordat Max Perez voorbij kon... | |
bokkepoot | zondag 28 april 2019 @ 21:12 |
Daarna zag je wel dat Max fluitend een dik gat trok.. | |
TAV74 | zondag 28 april 2019 @ 21:12 |
Waarna hij makkelijk weg reed bij Perez. Je punt is? | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 21:13 |
Yep, en hij had geen nieuwe softs meer over. Bovendien blijft het toch een risico wat je neemt met een extra pitstop en dan vol knallen. | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 21:14 |
Gasly maakte ook wel mooie inhaalacties trouwens, ook op plekken waar je het niet verwacht. | |
bokkepoot | zondag 28 april 2019 @ 21:19 |
Volgens mij heeft hij zijn mojo gevonden in de auto. Maar toch verwacht ik dat als ie niet beter gaat presteren(max een aantal keren verslaan) hij volgend jaar niet meer in de Red Bull rijdt. | |
Tijn | zondag 28 april 2019 @ 21:24 |
Zeker, Gasly gewoon supergoed bezig deze race ![]() | |
ShaoliN | zondag 28 april 2019 @ 21:28 |
Dat Max te veel tijd verloor achter Perez. Vettel was al 5 secweg. | |
Peterselieman | zondag 28 april 2019 @ 21:29 |
absoluut. Wel jammer van zijn uitvalbeurt | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 21:40 |
Dit ja, vorig jaar zaten ze er vaak dichtbij in eerste helft van seizoen, maar toen maakte Verstappen zelf fouten. Nu rijdt hij strakker en weet wanneer hij even moet inhouden, maar is de RB gewoon niet snel genoeg. Dat is dan wel frustrerend. | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 21:42 |
Die gaan er dit jaar nog wel een keer samen van af verwacht ik. Vooral als Bottas blijft winnen. | |
Gruj0 | zondag 28 april 2019 @ 21:42 |
Gasly reed idd een goede race. Een goede prestatie. Hij begint zelfvertrouwen te krijgen in de auto."NO!" Ik denk niet dat Bottas teamorders op zal volgen als het verschil tussen hem en Hamilton slechts enkele punten is. Ik denk dat Toto daar ergens wel blij mee zal zijn, want dat geeft Merc nog een grotere bad-ass reputatie dan ze nu al hebben. HAM gaat wel frustri worden. Ben benieuwd of deze kat in het nauw dezelfde sprongen zal maken als Seb dat deed toen met Ricciardo. Seb zou ze eigenlijk opzettelijk tegen elkaar moeten opstoken in de media, hij kan profiteren van een sterke Bottas. Als Seb dit jaar geen WDC wordt, dan nooit. De concurrentie wordt te sterk. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 21:53 |
Wie moet er anders in de RB? | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 21:54 |
Ricciardo die zichzelf uitkoopt bij Renault ![]() | |
bokkepoot | zondag 28 april 2019 @ 22:00 |
of Kvyat of Hulkenberg denk ik. Kvyat laat momenteel zien dat ie nog wel echt snelheid heeft en Hulkenberg is erg consistent zoals ie vorig jaar punten pakte met zijn Renault. | |
Donderkonijn | zondag 28 april 2019 @ 22:06 |
Doe Hulkenberg maar. Onderschatte coureur, al jaren. Plus dat ik het ontzettend mooi zou vinden als sneer naar Abitesukkel als de Hulk dan eindelijk zijn eerste podium pakt in een niet door Renault aangedreven auto. | |
Marcoss | zondag 28 april 2019 @ 22:07 |
Die had vandaag ook niet z’n allerbeste dag | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 22:09 |
Deed weer een typische Ricciardo divebomb. Meestal gaat het goed, omdat de andere coureur oplet en uitwijkt. Nu hielp dat zelfs niet. Ik vind hem echt een josti qua inhalen. Raakt gefrustreerd en doet dan een divebomb en hoop dat de andere uitwijkt. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 22:16 |
Nu al 2x dit seizoen dat zn divebomb aan de binnenkant niet goed ging. Hij kan niet meer hetzelfde als met de Red Bull | |
TAV74 | zondag 28 april 2019 @ 22:26 |
Niet bepaald ![]() ![]() | |
Gruj0 | zondag 28 april 2019 @ 22:30 |
Een divebomb op zo'n plek doen is gewoon dom. Hij had Kvyat eigenlijk gewoon rechtdoor willen sturen. Stel dat was gelukt, had hij dan een straf aan zijn broek gekregen? Zeker met die snelheid gaat iemand rechtdoor zo de bandenstapel in. De onboardbeelden van Kvyat vertellen ons namelijk dat Kvyat die divebomb al aan zag komen en daarom pas op het laatste moment naar links probeerde af te slaan. | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 22:32 |
Volgens mij is hij er tot nu toe steeds mee weggekomen of kreeg iemand anders de schuld. Kan mij nog een keer herinneren dat Bottas hem liet leven. Volle snelheid achterop Max knallen zijn wij ook nog niet vergeten. | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 22:39 |
Toch wel deze race qua actie na de vrije training en kwalificatie en de F2 races ietwat teleurstellend ![]() | |
mikieu | zondag 28 april 2019 @ 22:41 |
Ik vind het nog steeds bizar dat Leclerc even een nieuw setje mocht monteren. Prima, maar dan gewoon lekker achteraan starten. Waarom zou je nu in q3 niet gewoon een goede tijd neer zetten en even een kromme velg rijden? Mooi vanaf p4 ofzo met een vers setje starten.. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 22:42 |
Omdat je met de banden uit q2 moet starten, dus wat je in q3 dan doet met de banden maakt niet uit voor de race | |
mikieu | zondag 28 april 2019 @ 22:43 |
Ric miste nu al de bocht, vorig jaar had ie nog veel meer snelheid op dat punt had ik het idee. Hij was toen echt heel hard rechtdoor gegaan. | |
mikieu | zondag 28 april 2019 @ 22:44 |
Pff, lekker wakker weer hier ![]() | |
Gruj0 | zondag 28 april 2019 @ 22:47 |
De qualies waren spannender. ![]() Dit keer geen vliegende bolides, ben verbaasd. Wel netjes van iedereen. | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 23:19 |
Power van de Honda laat nogal wat te wensen over. Zie ook de matige starts steeds. | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 23:24 |
dat is gewoon afstelling, power meet je op de speedtrap | |
Tijn | zondag 28 april 2019 @ 23:24 |
De matige starts zijn niet het gevolg van een gebrek aan power natuurlijk. Dat is gewoon een kwestie van een betere engine mapping maken en de koppeling beter afstellen. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 23:25 |
Ja, zie hoe sloom die Honda is dan ![]() ![]() | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 23:40 |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 23:41 |
Natuurlijk wel. Evenals het feit dat het een extra ronde duurde voordat hij voorbij Perez kwam. Het was duidelijk dat de Red Bull vele malen beter was in de middensector. | |
JayHovah | maandag 29 april 2019 @ 06:25 |
F1 / [F1 Trivia]Test je F1 kennis! #6 | |
ShaoliN | maandag 29 april 2019 @ 06:41 |
Dat is ook gelijk het verschil in auto. | |
ShaoliN | maandag 29 april 2019 @ 06:43 |
Gasly kwam wel vrij makkelijk Perez en Stroll voorbij. Max zat nog niet lekker de eerste rondjes op de soft en had ws geen goede exit het rechte stuk op. Koste hem uiteindelijk wel veel te veel tijd. | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2019 @ 08:06 |
![]() | |
Donderkonijn | maandag 29 april 2019 @ 08:13 |
Natuurlijk niet. Heb je nooit het verschil gevoeld in een japanse tegenover een frans of duits aangedreven auto? Nu weet ik niet of het in de f1 ook zo is hoor, maar over het algemeen is de power delivery van duits/japans "smooth" en bij Renault/citroen/Peugot is het vaak: je krijgt ineens de hele bak, of er gebeurt bijna niks, en dan is het op. Er zit totaal geen rek in, zeg maar. Dit is ook1 van de redenen dat ik niks met franse auto's heb afgezien van de bouwkwaliteit. Alles gaat zo bruusk motorisch gezien. Daarom gaan die dingen ook zo vaak kaput. Ik heb genoeg gesleuteld om te weten dat franse merken ellende spellen. | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 08:19 |
Dat is wat je na een jaar Honda bashen ook graag wilt zien denk ik? Ze lopen uiteraard nog wel iets achter, maar de starts en de moeizame eerste rondes hadden daar niet zoveel mee te maken. Later in de race werd duidelijk genoeg dat Honda de snelheid wel heeft. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 08:24 |
ik denk dat ze wel voor Renault zitten en dat is al heel wat | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 08:58 |
Stroll is natuurlijk wel een ander kaliber dan Perez, en toen Gasly Stroll voorbij moest reed Stroll op oude softs en pitte hij daarna ook vrij snel. Gasly heeft Perez niet echt ingehaald, Perez maakte een pitstop | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 09:06 |
Het is wel zo dat Kvyat en Albon ook geen briljante start hadden. Terwijl Verstappen vorig jaar toch wel fatsoenlijke start had en dit jaar zijn de starts gewoon shit | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 09:14 |
Valt op zich wel mee, het is meer dat hij qua positie niet lekker uitkomt met autos voor hem, en hij neemt dit jaar wat minder risico lijkt het | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 09:15 |
Hij zei daar zelf al over dat ze nog zoekende zijn naar goede afstellingen. Dat zíjn starts met de Honda matig zijn is wel duidelijk. | |
Weltschmerz | maandag 29 april 2019 @ 09:23 |
Heb je Toto's lach gezien na de 4e dubbel op rij? Die kwam eerst helemaal niet, en daarna koste die heel veel kracht. Die zet weer vol in op Hamilton. Hij zit binnen een of ander marketingconcept waarbij de kracht van de Mercedes moet afstralen op Hamilton. Het kan nog heel interessant worden. Vettel staat maar 36 punten achter op Hamilton, Ferrari heeft niet zozeer een achterstand te overbruggen als wel het potentieel dat er al is eruit te laten komen. Er kunnen zomaar een paar circuits achter elkaar zijn waarbij de Ferrari 3 tienden sneller is zoals in Bahrein. Dan krijgen we weer een klagende labiele Hamilton die dan moet vechten met Bottas en Verstappen, één keer 'you just don't go round the outside of Lewis Hamilton' en er kunnen zomaar 25 punten van die 36 punten foetsie zijn. Wat gaat Toto doen? Als hij Bottas geen contract geeft loopt hij het risico dat die geen wingman meer gaat spelen. Als hij Bottas wel een contract geeft loopt hij het risico dat die geen wingman meer gaat spelen. | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 09:56 |
Als ze Bottas en Hamilton laten racen en er gaat inderdaad meer druk van achteren komen zie ik Bottas zomaar een Rosbergje doen dit jaar. | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 10:07 |
Hoop die we kunnen hebben, maar ik ben bang dat Mercedes de titels weer fluitend binnenhaald. Red Bull heeft teveel achterstand en Ferrari zie ik niet een heel seizoen maximaal presteren. Daar waar Mercedes rekening moet houden met wrijving tussen de coureurs is men bij Ferrari daar al druk mee. | |
ESF1Gamer | maandag 29 april 2019 @ 10:10 |
Stel dat door wrijving tussen coureurs bottas wordt vervangen door ocon voor volgend seizoen lost het probleem nog niet op. Ik zie ocon niet schikken naar een wingman positie. | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 10:21 |
Ik denk dat Ocon al heel blij zou zijn als hij het zitje in de Merc krijgt. Dat hij dan 2e viool moet spelen achter Hammi is niet meer dan logisch. Want kun jij de uitmuntende prestaties van Ocon herinneren? | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 10:30 |
Als Mercedes voor Ocon kiest is het wat mij betreft juist wel een keuze voor een duidelijke 2e rijder. | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 10:35 |
Hamilton en Rosberg gaf ook niet genoeg problemen om de titels mis te lopen. Ik kijk nog geen tientallen jaren f1, maar snap niet waarom mensen fan zijn van Ferrari, zulke budgetten en dan nog zo slecht presteren. | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 10:37 |
Kan me wel herinneren dat ie races verkloot heeft omdat ie met zijn teamgenoot in de clinch lag. Dat heeft Bottas nog niet gedaan. | |
Weltschmerz | maandag 29 april 2019 @ 10:38 |
De Hamiltonfanclub heeft in zijn enthousiasme om Vettel als minder dan Hamilton af te schilderen al bijna al zijn kruit verschoten op dit punt. De media kan druk zetten maar als die niet werkelijk van binnenuit komt dan werkt dat maar beperkt. Voor Leclerc is het vrij duidelijk en die heeft zich daarin geschikt, en in zijn afgelopen weekend daarvoor ook een goede reden gevonden. Het is geen wrijving tussen de coureurs maar tussen Ferrari en een deel van de pers/het publiek. Als Wolff Bottas onschadelijk wil maken, indien die erin blijft slagen om Hamilton het vuur aan de schenen te leggen, zal hij dat achterbaks moeten doen. Als Vettel de achterkant krijgt die hij wil en Leclerc nog een paar keer aftroeft de komende races hebben ze die storm al doorstaan terwijjl die voor Mercedes opsteekt. Als Leclerc structureel sneller blijkt dan Vettel dan heb je ook echt wat en geeft dat ook weer druk op Hamilton met wiens pretentie dat hij de snelste is het dan afgelopen is. Het verhaaltje 'Hamilton is zo goed, Ferrari heeft de beste auto' is erg breekbaar, en wat als het breekt? | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 11:26 |
Als Mercedes naast de spanning die er tussen de teams is, ook nog eens de spanning tussen zijn eigen rijders weghaald dan is de formule 1 wel aardig dood aan het gaan. Denk trouwens niet dat Lewis dit gaat willen. Ferrari heeft dit voor zichzelf al verkloot met de teamorders eerder dit jaar. In mijn ogen heeft Vettel nog niet laten zien dat hij de sterkste is, Hamilton trouwens ook niet. | |
potjecreme | maandag 29 april 2019 @ 11:30 |
Vorig jaar kwam door situaties in de race. Niet door eigen kracht. | |
Gruj0 | maandag 29 april 2019 @ 11:32 |
Iemand zei dat Merc waarschijnlijk voor 8x WDC met HAM gaat. Ik acht dat onwaarschijnlijk, ik denk niet dat er nog ruimte is om HAM 3x WDC te laten worden. Leclerc zal niet stil blijven zitten, RBR ook niet. De derde WDC titel zou met nieuwe regels, nieuwe engine, binnengehaald moeten worden. Wie zegt dat Merc dan even succesvol zal zijn? | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 11:33 |
waarom zouden ze Bottas vervangen? Ocon komt alleen in de picture als Hamilton stopt en dan nog zie ik ze eerder Russel nemen dan hem | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 11:35 |
dan moet je wat aan je ogen doen | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 11:51 |
Historie en de uitstraling van het merk. | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 11:51 |
Waarom? Bottas staat voor Hamilton -> Hamilton is dus niet overtuigend de beste LeClerc kan aardig aanhaken bij Vettel -> Vettel niet overtuigend de beste | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 11:55 |
![]() | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 12:08 |
Tja, ik ben daar niet zo van. Williams heeft dat ook, maar zodra je bestaansrecht twijfelachtig wordt. Natuurlijk heeft Ferrari dit nog wel, maar men zou niet te zwaar moeten tillen aan de eisen van de topteams. | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 12:12 |
Williams heeft wel in mindere mate imo. Denk dat vrijwel iedere coureur nog steeds het liefst een wereldtitel in een Ferrari binnen zou slepen. | |
Evenstar | maandag 29 april 2019 @ 12:14 |
Heeft RB of Max trouwens al iets gezegd over de slechte starts dit jaar? Waar zou dat aan liggen? Max kon vorig jaar prima starten en plekken pakken, maar dit jaar is het altijd maar vechten om plek te behouden. Denk niet dat het aan Max ligt als het nu al 4 races op rij gebeurt. | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2019 @ 12:16 |
Misschien dat de Renault motor daar iets beter in is. Zullen ze nog wel oplossen gedurende het seizoen. | |
Tijn | maandag 29 april 2019 @ 12:16 |
Bij Peptalk vorige week zei-ie er wat over, dacht ik. Het is iets waar ze aan werken. | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 12:17 |
ja, Max gaf , denk bij Peptalk. al aan dat ze de instellingen bij de start met de Honda nog niet optimaal hebben. | |
Weltschmerz | maandag 29 april 2019 @ 12:26 |
Dat ben ik op zich wel met je eens, ik schets ook maar een mogelijk scenario. Maar Ferrari heeft nooit een geheim gemaakt van het feit dat ze inzetten op Vettel, terwijl de media daar al op los zijn gegaan en nu het meeste van hun kruit al verschoten hebben. Zo probeert bijvoorbeeld de BBC het in zijn wedstrijdverslag vooral over de strategie van Ferrari tav Leclerc te laten gaan, maar dat is echt teveel eer voor een coureur met zo'n bijrol die er feitelijk niet zoveel van bakte dit weekend. Op een gegeven moment loop je tegen de grenzen van geloofwaardigheid aan. Ik ben niet zozeer Ferrari fan, maar toch. Het is toch altijd die rode auto. Of je nu kijkt, of beelden uit de jaren 80 of jaren 50 kijkt, je pikt ze er altijd uit. Ze zijn iets anders dan de anderen, zoals zo'n dertig jaar geleden toch weer hun eigen motor bouwden gewoon omdat het zo hoort, terwijl de concurrentie voordeel had om de op dat moment beste motor te kunnen uitzoeken van Porsche, Honda en Renault. Of dat ze toch altijd weer behoorlijk Italiaans moeten blijven terwijl het talent en de ondersteunende industrie vooral in Engeland zit. Door wie ze zijn zitten ze vaak ook in een wat lastiger parket. Het is een kwetsbare reus, dat wekt ook sympathie. Het is allemaal niet zo degelijk, veel mensen houden niet van degelijk. Ferrari maakt er altijd weer een uphill battle van, dat spreekt aan als het lijkt te lukken. | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 12:46 |
Dus eigenlijk is Ferrari het Feyenoord van de F1? (Gaan vast weer mensen over mijn ogen beginnen nu ![]() Een sterke persoonlijkheid die de boel gaat aansturen zou goed voor ze zijn lijkt me. De verhoudingen van Vettel en Leclerc wil ik niet inschatten op basis van 1 wedstrijd. Vettel heeft ook wel mindere momenten gekend de laatste jaren. | |
vosss | maandag 29 april 2019 @ 12:56 |
Het was natuurlijk ook wel een beetje naïef van Vettel om te denken dat hij wel eventjes klaar zou spelen bij die rooie rakkers wat Alfons niet lukte. Ik zie Vettel zo vlug die titel niet pakken. Zeker niet met dit sterke Mercedes. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 13:36 |
nee maar ligt het aan hem? ik denk dit jaar nog niet, vorig jaar vond ik wel dat hij zelf ook teveel fouten maakte. | |
DeeBee | maandag 29 april 2019 @ 13:43 |
Iedereen Bahrein alweer vergeten waar de 'prinses-op-zoek-naar-de-juiste-achterkant' als een rookie in de rondte ging en z'n banden oprookte bij de eerste de beste aanval en druk van Hamilton... | |
Marcoss | maandag 29 april 2019 @ 13:45 |
En over gisteren gaf hij aan dat hij moest improviseren omdat Vettel voor hem zat en hij daar "last" van had, terwijl Perez gewoon z'n eigen lijnen kon kiezen. Over de start zelf zei hij niks, volgens mij. | |
Marcoss | maandag 29 april 2019 @ 13:45 |
De 1e aanval pareerde hij juist goed | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 13:50 |
vond ik wel meevallen hoor, lullig maar kan gebeuren, hij verdient wat mij betreft ook wat meer respect dan prinses etc, is natuurlijk onzin om belachelijk te maken wat hij nodig heeft om snel te zijn | |
Weltschmerz | maandag 29 april 2019 @ 13:57 |
Je hoeft niet meteen grof te worden. Het punt is dat het ingewikkeld wordt voor Mercedes wanneer Hamilton geen afstand kan nemen van Bottas en Ferrari er wel in slaagt druk te zetten. Of dat dan door Vettel of Leclerc is maakt niet eens zoveel uit, al is het extra pijnlijk als Vettel wel een gaatje met Leclerc zou weten te slaan. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 14:09 |
ik heb het idee dat Mercedes de situatie zo wel lekker vindt, beide coureurs bovenaan maar niet 1 die er ver bovenuit steekt, nu lijkt het kampioenschap nog wat. Is hun 2e natuur geworden om er maar niet te goed uit te zien maar aan het eind van dit jaar is de kampioen gewoon Hamilton | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 14:09 |
Wacht maar op Maleisië ![]() | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 14:22 |
Haha, ik moest hem maken. Ik denk niet dat mercedes hierdoor echt in de problemen gaat komen. Dat hopen we al jaren met zijn allen, maar wil dit gebeuren moeten Hamilton en Bottas elkaar de punten afgrijpen en moet er bij het 2e team 1 rijder zoveel mogelijke punten pakken. Vettel verzaakte dit vorig jaar en nu heeft hij een rijder naast hem rijden die meer gebrand is op zelf races winnen. Hopen op aansluiting van Red Bull is ook al jaren lang tevergeefs. | |
LTVDK | maandag 29 april 2019 @ 14:39 |
Mercedes gaat gewoon als eerste het constructeurskampioenschap veilig stellen (wat kneiterhard gaat met al die 1-2's natuurlijk) en daarna gaan ze nog een beetje spelen en het 'spannend' maken wie van de twee WDC mag worden. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 14:42 |
ja wie denk je dat ze kiezen? ![]() | |
LTVDK | maandag 29 april 2019 @ 14:52 |
Als het ze gaat om de statistieken Hamilton, als ze een beetje 'goodwill' willen kweken gaan ze voor Bottas. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 14:53 |
commercieel is Hamilton ook een stuk interessanter | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 14:56 |
Ferrari wordt de laaste jaren alleen maar minder tijdens het tweede gedeelte van het seizoen. Dus die problemen die geschetst worden zie ik niet zo snel gebeuren. En ik heb het idee dat hamilton nog beter kan dan dit en dat hij er de tweede seizoenshelft gewoon staat, Bottas was ook weer niet zo heel overtuigend vandaag. Hij was wel beter dan Ham, maar hij domineerde niet. | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 15:41 |
Ach, een of twee keer een beetje pech voor Bottas en hij valt terug naar het niveau van vorig jaar en heeft Hamilton geen kind meer aan hem. | |
Ener-G | maandag 29 april 2019 @ 16:35 |
Bottas had tijdens de laatste ronde mazzel dat ie nog een DRS mee kon pakken van Norris, en dat Lewis net buiten de seconde zat en geen DRS had op Bottas. Anders had Lewis 'm gewonnen. | |
opgebaarde | maandag 29 april 2019 @ 17:18 |
Weet niet of je die conclusie over Bottas kan maken want Mercedes rijdt vaak op de rondetijden van de directe tegenstander. | |
Fer | maandag 29 april 2019 @ 17:33 |
Ik denk dat hij de waarheid wel spreekt, dat de auto nog een hoop potentieel heeft. Wie weet pakken ze vanaf Canada alle races die nog komen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 17:53 |
Niks mis met Lionheaad's ogen, als je het mij vraagt. Over die van jou heb ik wel mijn twijfels. Of zit er gewoon een bord voor? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 17:57 |
Die aanname kun je niet onderbouwen, want twee rondes er voor kwam hij er met DRS ook niet langs. | |
TAV74 | maandag 29 april 2019 @ 17:58 |
Nee, de exit van Lewis was voor de DRS van Bottas al slecht. Hamilton vergooide het gewoon helemaal zelf. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:05 |
nog maar een keer laat maar, of kan je dat niet lezen? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 18:06 |
Er valt niet zo veel te laten, want je hebt bij Lionheaad alleen nog maar op de man gespeeld en er inhoudelijk niks zinnigs over gezegd. ![]() | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:13 |
en wie ben jij dat je er op in moet gaan, de koene fok ridder? Meng je niet in een discussie die geen discussie is en zeker niet de jouwe | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 18:14 |
Natuurlijk wel. Zie ook de Toro Rosso's die door de McLaren's gewoon makkelijk ingehaald werden op het rechte stuk. Met Renault motoren. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 18:15 |
a) Dat bepaal ik lekker zelf wel. ![]() b) Het is inderdaad geen discussie, want jij hebt inhoudelijk geen verhaal. ![]() | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 18:18 |
![]() | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:18 |
OK Vettel vooralsnog > Leclerc en Hamilton vooralsnog > Bottas, leuk dat die ander 2 goed bezig zijn maar dat is wat anders dan (vooralsnog) een werkelijke bedreiging zijn, wie weet krijg ik ongelijk later in het jaar, ik hoop er zelfs een beetje op | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 18:19 |
Ik denk niet dat je ongelijk krijgt | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 18:21 |
Dit vertelt één ding: RB had low-downforce. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 18:24 |
Nu nog even met onderbouwing, want zonder het gekloot van Ferrari was Leclerc gewoon drie keer voor Vettel gefinished. En Bottas staat boven Hamilton in het wk. Dus je verhaal wordt niet ondersteunt door de realiteit. | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 18:25 |
Nee hoor, dit plaatje vertelt de Race maximum speed, van alle coureurs. Staat erbij zelfs | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 18:25 |
Ja en? | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:26 |
dat is dus het punt, wat wil je zien, ik verwacht dat Hamilton boven Bottas gaat eindigen en Vettel boven Leclerc en gekloot van Ferrari? Vergeet het gekloot van Leclerc zelf ook niet. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 18:27 |
Wat een figuur ben je ook, sorry dat ik het zeg ![]() Goed: Weinig vleugel -> weinig luchtweerstand Weinig luchtweerstand -> hogere topsnelheid Hogere topsnelheid -> hoger in de speedtrap | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 18:30 |
Maar dit is de stelling waar jij op reageert. Dat jij iets verwacht is leuk, maar je hebt nog niks gezegd waardoor je deze stelling hebt ontkracht. En dan roepen dat de schrijver van deze stelling iets aan zijn ogen heeft, is gewoon dom en arrogant. | |
Re | maandag 29 april 2019 @ 18:31 |
ik vond het best een leuke race hoor, jammer van de VSC, denk niet dat Verstappen op het podium had gekomen maar zijn racepace was prima en beter dan de rest (dat de mercedessen nog ff party-mode op het eind doen zegt weinig). RIC is de weg kwijt, jammer | |
Drekkoning | maandag 29 april 2019 @ 18:33 |
Inderdaad erg sneu, ik denk dat RIC er langzamerhand achterkomt dat hij verkeerd gegokt heeft. Met nog geen enkel podium en een 13e plek... | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:39 |
![]() ![]() | |
XL | maandag 29 april 2019 @ 18:40 |
McLaren is renault voorbij, dat is wel sneu! Ben benieuwd. McLaren zal snel gaan mekkeren, al hebben ze weinig alternatieven. Honda is verbrand, Mercedes en Ferrari lijken niet zo open. Wat zou Renault doen, hebben die genoeg aanknopingspunten voor de volgende regelvernieuwing. Of moeten we rekening houden met een afscheid uit F1? | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 18:42 |
Dat Lewis buiten de seconde zat, kwam door een foutje van Lewis zelf. Hij maakte de bocht te ruim, waardoor hij even moest liften om uit de vangrail te blijven. | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 18:45 |
Jawel, er is een hoop mis met mijn ogen. Maar daarvoor draag ik een bril. | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 18:49 |
Toch had ik het fijn gevonden als je zou zeggen waarom je het zelf anders ziet, gebaseerd op de feiten die er vanaf Australië liggen. | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:52 |
![]()
| |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 18:54 |
Ik zou het ook opgeven als ik jou was. ![]() | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 18:54 |
Jep, maar volgens mij ook dat de coureurs die hoog staan in de eerste 2 kolommen dus in gezet hebben weinig downforce/hoge top snelheid hebben en juist hoog staan in de laatste 2 kolommen meer ingezet hebben op de hoge downforce/minder topsnelheid. Een mooi voorbeeld hiervan is Vettel. 18e en 20e in de eerste 2 kolommen maar 2e en 4e in de laatste 2 kolomen. Maar als je dan naar de coureurs met renault motoren kijkt zie je dat ze er nooit echt goed bij zitten, wat dus lijkt op een tekort aan vermogen | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 18:58 |
jou wel ja | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2019 @ 19:10 |
dat je met weinig vleugel een hogere top snelheid hebt klopt. Maar dat betekend niet dat je de topsnelheid recht evenredig aan de hoeveelheid vleugel kan geven. | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:12 |
Of degene aan de linkerkant hebben gewoon een dikke tow gekregen op het rechte stuk + DRS. Het feit dat Vettel onderaan staat geeft dat aan, die heeft geen enkele keer DRS gehad daar. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 19:15 |
Behalve als een speedtrap op een plek ligt waar je vleugel nodig hebt voor een hogere bochtensnelheid. | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:15 |
Heeft zeker mee gespeeld, maar Vettel kan ook DRS gehad hebben van lapped cars. En Leclerc toont vergelijkbare data | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:17 |
En dat had hij dus niet. Dus onderaan. En Albon bovenaan. En Sainz en Ricciardo boven Verstappen. | |
Peterselieman | maandag 29 april 2019 @ 19:19 |
uhuh. Kan zijn dat ze niet vol, vol door hoefden te trekken voor een actie, maar er al voortijdig naast zaten. Dan is de Vmax op start/finish lager terwijl je wel DRS open hebt. | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:22 |
Sainz en ricciardo staan wel geteld 1 van de 4 kolommen voor Verstappen. En maar een paar plaatjes. | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:25 |
Ach er zijn wel honderd variabele die mee spelen. Het is slechts 1 punt in een race van 50 laps. Maar Fir3fly is een bekend anti-honda pro-renault hier er cherry picked dingetjes om daarmee te laten zien dat Honda niet zo goed is. Ik probeer enkel de andere kant ook een beetje te belichten. Persoonlijk denk ik dat Red Bull nu al beter af is met de Honda dan ze met de Renault zouden zijn. | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:25 |
Op het gebied van topsnelheid. Daar hebben we het dan ook over. Maar goed, je plaatje zegt dus heel weinig. Beetje dom van je. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 19:26 |
Ja, op de hele korte rechte stukken was Vettel idd sneller. Waarom? Omdat hij met veel vleugel reed en dus meer snelheid uit de bochten kon meenemen. Het enige wat die lijstjes zeggen is met hoe veel downforce een team ongeveer reed. Motorvermogen doet er bijna niet toe. Ik heb echt geen idee wat je hiermee probeert te zeggen, behalve gewoon dwarszitten om het dwarszitten. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 19:27 |
De speedtrap lag voor de drs activatie btw. | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:27 |
![]() ![]() | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:27 |
Heb ik hier boven uitgelegd maar misschien kon je niet lezen. Beetje dom van je | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:28 |
Maar wat heeft het te maken met het feit dat de Red Bulls en Toro Rosso's slechte starts hadden en de TRs voorbij gereden werden door auto's met Renault motoren? | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 19:28 |
Heb je nog wat inhoudelijks te vertellen of ben je gewoon een kansloze trol? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 19:29 |
We hebben in de kwali gezien dat zonder tow de topsnelheden net boven de 330 kwamen. Dus volgens het lijstje heeft iedereen, behalve misschien Vettel, in ieder geval een tow gehad op het start-finish strait en zijn de gemeten topsnelheden dus meer afhankelijk van hoe succesvol je tow was, dan het daadwerkelijke motorvermogen en/of achtervleugelsetting. | |
Ener-G | maandag 29 april 2019 @ 19:30 |
En Bottas had m ook wel door en zette nog een tandje bij. Als Lewis wel DRS had en Bottas niet had Lewis echt wel een poging gewaagd, show of niet. | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:31 |
Nee, ik lach je gewoon keihard uit omdat je zulke maffe dingen zegt en er zo stellig over bent ![]() ![]() "Meer vleugel" op basis van een tabelletje met topsnelheden. Hahaha | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:34 |
Ben ik niet met je eens. Als je 2 dezelfde auto's hebt (downforcewise) 1 met 1000 pk en de andere met 950 pk dan gaat die auto in alle 4 de kolommen staan (alle andere variabele gelijk gehouden). Maar het is wel echt een zeer beperkte data. Tis ook meer om Fir3fly eens realistisch naar de Honda te kijken (niet dat hij dat doet want zijn mening staat vast) | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 19:36 |
Zelfs als Max wereldkampioen wordt met Red Bull Honda, zal hij blijven roepen dat ze met Renault sneller waren geweest. ![]() | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:37 |
Dat denk ik ook, heb hem ook wel eens gevraagd wat er moet gebeuren om voor hem toe te geven dat Honda Renault voorbij is, of waar hij het uit opmaakt maar dan is het stil tot de volgende gecherry pickte 'feitjes' weer voorbij komen | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:38 |
Wanneer ga je het nou eens hebben over de werkelijkheid in plaats van een zinloos tabelletje? Feit: TR werd voorbij geblazen door McLaren. Verstappen had een hele extra ronde nodig om Perez in te halen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 19:39 |
Ja, de Renaultmotor in Perez' auto deed het goed. ![]() | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:39 |
Daar moet bewijs voor zijn. Wat sowieso een bijna onmogelijk opgave is. Tot nu toe heeft Red Bull ten opzichte van vorig jaar een stap terug gezet, daar is geen twijfel over mogelijk. Of dat zo blijft moet nog blijken. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 19:44 |
Behalve dan dat de eerste 4 gp's van Max vorig jaar 6 dnf 5 dnf waren en dit jaar 3 4 4 4. Maar verder wel een grote stap achteruit, ja. ![]() | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:46 |
Tjonge ![]() | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:46 |
Dat kan ook te maken hebben met een slechte exit van 1 van de TR coureurs. Tevens, nogal cherry picking dat je een TR met een Mclaren vergelijkt. Waarom niet de Red bull (Gasly) die de 2 renaults en 2 mclarens voorbij blaast? Perez is een mercedes motor, ik dacht dat we hier renault met honda vergeleken O? Red Bull nog steeds derde team, is red bull slechter geworden, of mercedes en ferrari beter. Tot nu toe heeft Renault (2018 4de) ten opzichte van vorig jaar een stap terug gezet, daar is geen twijfel over mogelij. | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:49 |
Omdat de Red Bull veel beter is dan de McLaren en de Racing Point. Dat hoef ik toch niet uit te leggen? In zowel de kwalificatie als race op grotere afstand dan vorig jaar. Het verschil is niet groot, maar het is er. | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:49 |
Das natuurlijk geen sterk argument als max spinde in australie, een versnellings back probleem in bahrein, 2x botste in china en in baku met ricciardo clashde. Daar kan je renault niet de schuld van geven. | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 19:52 |
-En Mclaren geen veel beter team dan TR? -Racing point is mercedes motor dus voor discussie irrelevant -Dat kleine verschil kan dus ook verklaard worden door mercedes en ferrari die beter hun werk doen -Compleet negeren dat Renault het nu veel slechter doet dan vorig jaar. Maar wat ik al zei. je gaat je mening niet veranderen ![]() | |
Fir3fly | maandag 29 april 2019 @ 19:57 |
McLaren is middenveld net als TR. Mercedes-motor is wel relevant, die doet ook mee in de race. Er is geen indicatie dat er iets mis is met de Red Bull, sterker nog op bandenmanagement lijken ze heel sterk. Renault als team doet het bagger, maar McLaren staat met hun motor wel 4e nu. Je hebt dus allemaal slappe excuusjes hierboven, maar hoe kan je op basis daarvan concluderen dat Honda het beter voor elkaar heeft dan Renault op motorgebied? Vergeet ook niet dat Red Bull en TR nog flink wat gridstraffen te wachten staat. En TR staat net als vorig jaar stijf onderaan, net boven Williams... | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 19:59 |
Ik geef Renault ook niet de schuld, maar de seizoensstart van dit jaar is een stuk beter dan die van vorig jaar, dus Fir3fly zwetst een beetje. ![]() | |
opgebaarde | maandag 29 april 2019 @ 20:00 |
![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Nattekat op 29-04-2019 20:20:22 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 20:06 |
TR is 2 keer voor Mclaren gefinished en 2 keer achter Mclaren. TR heeft minder punten doordat ze meer zijn uitgevallen, maar dat is niet door de motor. Mclaren heeft eindelijk weer eens een goed chassis gebouwd. Werd tijd. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 20:15 |
Het maakt wel iets uit ja, maar op basis van wat wij nu hebben kan je geen enkele conclusie trekken over vermogen, gezien teams altijd proberen een goede topsnelheid te hebben boven downforce. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 20:34 |
Is natuurlijk afhankelijk van de karakteristiek van een circuit. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 21:03 |
Context is Baku, nou niet mierenneuken ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 29 april 2019 @ 21:04 |
Op Baku heb je gelijk. ![]() | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 21:06 |
-Mclaren is veel meer een top team dan TR, met bovendien betere coureurs. -Mercedes motor is niet relevant in de vergelijking tussen een honda motor en een renault motor. -Mclaren staat 4de, Red Bull staat met hun honda motor wel 3e nu. -Jij hebt alleen maar cherry pick 'feitjes' die nog steeds niets zeggen over dat de renault motor beter is dan de honda motor Je zegt dat honda motoren flink wat gridstraffen te wachten staan. Renault staat er misschien nog wel slechter voor kwa verbruikte componenten + De compenten die ze hebben al meerdere malen kapot zijn gegaan. In die situatie staat Renault er dus NOG slechter voor dan Honda. Ik denk heus wel dat de mercedes en de ferrari motor beter zijn dan de honda, maar ik zie werkelijk niet waarom de renault nu beter zou zijn dan de honda -Zowel renault als mclaren staan in het middenveld, op flinke achterstand van red bull -Is de mercedes motor slecht omdat williams achteraan rijdt? -Is de ferrari motor slecht omdat haas achtste staat? | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 21:11 |
Ben ik niet met je eens. Het zegt lang niet alles natuurlijk, je moet ook niet uitsluitend naar deze tabel kijken, maar dat wil niet zeggen dat je daar geen informatie uit kan halen. Ook over vermogen. En 'een goede topsnelheid hebben boven downforce' is wel heel vaag natuurlijk. Hoe defineer je dat? Het is altijd een compromis, en het is ook afhankelijk van de coureur, zelfs binnen het team zijn er verschillen. | |
Evenstar | maandag 29 april 2019 @ 21:27 |
Ik denk dat niemand echt iets zinnigs kan zeggen over Honda vs. Renault. Je veranderd niet alleen van motor, maar moet veel meer aanpassen. Je kan het gewoon niet 1 op 1 met elkaar vergelijken. McLaren, Renault, Red Bull en Torro Rosso hebben ook allemaal een nieuwe chassis, coureurs veranderen etc. etc. Enige echte informatie die we hebben is wat de coureurs zeggen te voelen. Rest is echt koffiedik kijken. Tot nu toe lijkt de Honda in ieder geval betrouwbaarder. Dat de Red Bull in verhouding langzamer is dan het begin van vorig jaar hoeft niet aan Honda te liggen. Ze kunnen ook gewoon de plank hebben misgeslagen qua chassis. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 21:29 |
Kubica staat overal onderaan, Mercedes heeft dus een kutmotor, opgelost slotje | |
opreis | maandag 29 april 2019 @ 21:35 |
Kubica staat 4de bij de topspeed op de finish line... Maarja ik word een beetje moe om deze tabel als een bijbel te moeten verdedigen. Ik geef toe dat het lang niet alles zegt, ik haalde hem erbij om Fir3fly te laten zien dat het onzin was dat de Renault motor de Honda motor voorbij blies. Geen zin meer om over deze tabel te lullen nu. [ Bericht 0% gewijzigd door opreis op 29-04-2019 21:45:07 ] | |
Lokale_Notabele | maandag 29 april 2019 @ 21:54 |
Ik ben persoonlijk niet zo onder de indruk van McLaren hoor. Renault zag er eigenlijk ieder weekend beter uit behalve in Baku, maar dat is een gekke baan. Zonder de dnf's in Bahrein had Renault ook gewoon vierde gestaan nu. Haas en Racing Point zien er ook slecht uit. Renault is gewoon best of the rest. Sauber p5 imo. Wat de Honda vs Renault motor betreft denk ik dat het elkaar qua performance niet veel ontloopt maar de betrouwbaarheid bij Honda is dit seizoen duidelijk beter dus je zou kunnen zeggen dat RBR de juiste keuze gemaakt heeft, zelfs op korte termijn. Op lange termijn zit je natuurlijk beter met een exclusieve Honda deal ipv een Renault customer deal. Ik denk dat ze zich bij McLaren nog weleens achter de oren zullen krabben. Onbegrijpelijke keuzes maken ze daar. Ook zo'n Alonso die nog steeds om het team heen hangt. Neem afscheid van die man en ga met een schone lei verder. Geen idee ook wat je in Indianapolis te zoeken hebt zonder hulp van Andretti Autosport. Je gaat echt niet winnen met je bij elkaar geraapte eenmalige team. | |
tja77 | maandag 29 april 2019 @ 21:55 |
Leuk zo’n tabel met snelheden. Maar 1 keer een goede tow en DRS en je hebt in 1 klap zowat het beste blok van het hele veld. | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2019 @ 22:20 |
Kun je nagaan hoe goed Hamilton en Bottas wel niet zijn, dat ze met zo'n kutmotor 4x op rij 1-2 zijn geworden ![]() | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 22:23 |
Datzelfde geldt voor Ferrari en Renault. Die zijn ook een stuk minder (vergeleken met Mercedes) in de kwalificatie dan vorig jaar. Beiden hebben zelfs relatief meer verloren ten opzichte van Mercedes dan Red Bull. McLaren en Toro Rosso zijn daarentegen een stuk beter geworden ten opzichte van vorig jaar. Toro Rosso zelfs nog het meest. | |
Bonobo11 | woensdag 1 mei 2019 @ 20:10 |
Nattekat | vrijdag 10 mei 2019 @ 09:59 |
F1 / [Live] Formula 1 Emirates Gran Premio de España 2019 #39 |