McLaren is middenveld net als TR. Mercedes-motor is wel relevant, die doet ook mee in de race. Er is geen indicatie dat er iets mis is met de Red Bull, sterker nog op bandenmanagement lijken ze heel sterk. Renault als team doet het bagger, maar McLaren staat met hun motor wel 4e nu.quote:Op maandag 29 april 2019 19:52 schreef opreis het volgende:
[..]
-En Mclaren geen veel beter team dan TR?
-Racing point is mercedes motor dus voor discussie irrelevant
-Dat kleine verschil kan dus ook verklaard worden door mercedes en ferrari die beter hun werk doen
-Compleet negeren dat Renault het nu veel slechter doet dan vorig jaar.
Ik geef Renault ook niet de schuld, maar de seizoensstart van dit jaar is een stuk beter dan die van vorig jaar, dus Fir3fly zwetst een beetje.quote:Op maandag 29 april 2019 19:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Das natuurlijk geen sterk argument als max spinde in australie, een versnellings back probleem in bahrein, 2x botste in china en in baku met ricciardo clashde. Daar kan je renault niet de schuld van geven.
TR is 2 keer voor Mclaren gefinished en 2 keer achter Mclaren. TR heeft minder punten doordat ze meer zijn uitgevallen, maar dat is niet door de motor. Mclaren heeft eindelijk weer eens een goed chassis gebouwd. Werd tijd.quote:Op maandag 29 april 2019 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
McLaren is middenveld net als TR. Mercedes-motor is wel relevant, die doet ook mee in de race. Er is geen indicatie dat er iets mis is met de Red Bull, sterker nog op bandenmanagement lijken ze heel sterk. Renault als team doet het bagger, maar McLaren staat met hun motor wel 4e nu.
Je hebt dus allemaal slappe excuusjes hierboven, maar hoe kan je op basis daarvan concluderen dat Honda het beter voor elkaar heeft dan Renault op motorgebied? Vergeet ook niet dat Red Bull en TR nog flink wat gridstraffen te wachten staat. En TR staat net als vorig jaar stijf onderaan, net boven Williams...
Het maakt wel iets uit ja, maar op basis van wat wij nu hebben kan je geen enkele conclusie trekken over vermogen, gezien teams altijd proberen een goede topsnelheid te hebben boven downforce.quote:Op maandag 29 april 2019 19:34 schreef opreis het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Als je 2 dezelfde auto's hebt (downforcewise) 1 met 1000 pk en de andere met 950 pk dan gaat die auto in alle 4 de kolommen staan (alle andere variabele gelijk gehouden). Maar het is wel echt een zeer beperkte data. Tis ook meer om Fir3fly eens realistisch naar de Honda te kijken (niet dat hij dat doet want zijn mening staat vast)
Is natuurlijk afhankelijk van de karakteristiek van een circuit.quote:Op maandag 29 april 2019 20:15 schreef Nattekat het volgende:
....gezien teams altijd proberen een goede topsnelheid te hebben boven downforce.
Context is Baku, nou niet mierenneukenquote:Op maandag 29 april 2019 20:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is natuurlijk afhankelijk van de karakteristiek van een circuit.
Op Baku heb je gelijk.quote:Op maandag 29 april 2019 21:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context is Baku, nou niet mierenneuken
-Mclaren is veel meer een top team dan TR, met bovendien betere coureurs.quote:Op maandag 29 april 2019 19:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
McLaren is middenveld net als TR. Mercedes-motor is wel relevant, die doet ook mee in de race. Er is geen indicatie dat er iets mis is met de Red Bull, sterker nog op bandenmanagement lijken ze heel sterk. Renault als team doet het bagger, maar McLaren staat met hun motor wel 4e nu.
Je hebt dus allemaal slappe excuusjes hierboven, maar hoe kan je op basis daarvan concluderen dat Honda het beter voor elkaar heeft dan Renault op motorgebied? Vergeet ook niet dat Red Bull en TR nog flink wat gridstraffen te wachten staat. En TR staat net als vorig jaar stijf onderaan, net boven Williams...
Ben ik niet met je eens. Het zegt lang niet alles natuurlijk, je moet ook niet uitsluitend naar deze tabel kijken, maar dat wil niet zeggen dat je daar geen informatie uit kan halen. Ook over vermogen. En 'een goede topsnelheid hebben boven downforce' is wel heel vaag natuurlijk. Hoe defineer je dat? Het is altijd een compromis, en het is ook afhankelijk van de coureur, zelfs binnen het team zijn er verschillen.quote:Op maandag 29 april 2019 20:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het maakt wel iets uit ja, maar op basis van wat wij nu hebben kan je geen enkele conclusie trekken over vermogen, gezien teams altijd proberen een goede topsnelheid te hebben boven downforce.
Kubica staat overal onderaan, Mercedes heeft dus een kutmotor, opgelost slotjequote:Op maandag 29 april 2019 21:11 schreef opreis het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het zegt lang niet alles natuurlijk, je moet ook niet uitsluitend naar deze tabel kijken, maar dat wil niet zeggen dat je daar geen informatie uit kan halen. Ook over vermogen. En 'een goede topsnelheid hebben boven downforce' is wel heel vaag natuurlijk. Hoe defineer je dat? Het is altijd een compromis, en het is ook afhankelijk van de coureur, zelfs binnen het team zijn er verschillen.
Kubica staat 4de bij de topspeed op de finish line...quote:Op maandag 29 april 2019 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica staat overal onderaan, Mercedes heeft dus een kutmotor, opgelost slotje
Kun je nagaan hoe goed Hamilton en Bottas wel niet zijn, dat ze met zo'n kutmotor 4x op rij 1-2 zijn gewordenquote:Op maandag 29 april 2019 21:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica staat overal onderaan, Mercedes heeft dus een kutmotor, opgelost slotje
Datzelfde geldt voor Ferrari en Renault. Die zijn ook een stuk minder (vergeleken met Mercedes) in de kwalificatie dan vorig jaar. Beiden hebben zelfs relatief meer verloren ten opzichte van Mercedes dan Red Bull.quote:Op maandag 29 april 2019 19:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar moet bewijs voor zijn. Wat sowieso een bijna onmogelijk opgave is.
Tot nu toe heeft Red Bull ten opzichte van vorig jaar een stap terug gezet, daar is geen twijfel over mogelijk. Of dat zo blijft moet nog blijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |