Stel dat door wrijving tussen coureurs bottas wordt vervangen door ocon voor volgend seizoen lost het probleem nog niet op. Ik zie ocon niet schikken naar een wingman positie.quote:Op maandag 29 april 2019 10:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoop die we kunnen hebben, maar ik ben bang dat Mercedes de titels weer fluitend binnenhaald. Red Bull heeft teveel achterstand en Ferrari zie ik niet een heel seizoen maximaal presteren.
Daar waar Mercedes rekening moet houden met wrijving tussen de coureurs is men bij Ferrari daar al druk mee.
Ik denk dat Ocon al heel blij zou zijn als hij het zitje in de Merc krijgt.quote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Stel dat door wrijving tussen coureurs bottas wordt vervangen door ocon voor volgend seizoen lost het probleem nog niet op. Ik zie ocon niet schikken naar een wingman positie.
Als Mercedes voor Ocon kiest is het wat mij betreft juist wel een keuze voor een duidelijke 2e rijder.quote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Stel dat door wrijving tussen coureurs bottas wordt vervangen door ocon voor volgend seizoen lost het probleem nog niet op. Ik zie ocon niet schikken naar een wingman positie.
Hamilton en Rosberg gaf ook niet genoeg problemen om de titels mis te lopen.quote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Stel dat door wrijving tussen coureurs bottas wordt vervangen door ocon voor volgend seizoen lost het probleem nog niet op. Ik zie ocon niet schikken naar een wingman positie.
Kan me wel herinneren dat ie races verkloot heeft omdat ie met zijn teamgenoot in de clinch lag. Dat heeft Bottas nog niet gedaan.quote:Op maandag 29 april 2019 10:21 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik denk dat Ocon al heel blij zou zijn als hij het zitje in de Merc krijgt.
Dat hij dan 2e viool moet spelen achter Hammi is niet meer dan logisch.
Want kun jij de uitmuntende prestaties van Ocon herinneren?
De Hamiltonfanclub heeft in zijn enthousiasme om Vettel als minder dan Hamilton af te schilderen al bijna al zijn kruit verschoten op dit punt. De media kan druk zetten maar als die niet werkelijk van binnenuit komt dan werkt dat maar beperkt. Voor Leclerc is het vrij duidelijk en die heeft zich daarin geschikt, en in zijn afgelopen weekend daarvoor ook een goede reden gevonden. Het is geen wrijving tussen de coureurs maar tussen Ferrari en een deel van de pers/het publiek. Als Wolff Bottas onschadelijk wil maken, indien die erin blijft slagen om Hamilton het vuur aan de schenen te leggen, zal hij dat achterbaks moeten doen.quote:Op maandag 29 april 2019 10:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoop die we kunnen hebben, maar ik ben bang dat Mercedes de titels weer fluitend binnenhaald. Red Bull heeft teveel achterstand en Ferrari zie ik niet een heel seizoen maximaal presteren.
Daar waar Mercedes rekening moet houden met wrijving tussen de coureurs is men bij Ferrari daar al druk mee.
Als Mercedes naast de spanning die er tussen de teams is, ook nog eens de spanning tussen zijn eigen rijders weghaald dan is de formule 1 wel aardig dood aan het gaan.quote:Op maandag 29 april 2019 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Hamiltonfanclub heeft in zijn enthousiasme om Vettel als minder dan Hamilton af te schilderen al bijna al zijn kruit verschoten op dit punt. De media kan druk zetten maar als die niet werkelijk van binnenuit komt dan werkt dat maar beperkt. Voor Leclerc is het vrij duidelijk en die heeft zich daarin geschikt, en in zijn afgelopen weekend daarvoor ook een goede reden gevonden. Het is geen wrijving tussen de coureurs maar tussen Ferrari en een deel van de pers/het publiek. Als Wolff Bottas onschadelijk wil maken, indien die erin blijft slagen om Hamilton het vuur aan de schenen te leggen, zal hij dat achterbaks moeten doen.
Als Vettel de achterkant krijgt die hij wil en Leclerc nog een paar keer aftroeft de komende races hebben ze die storm al doorstaan terwijjl die voor Mercedes opsteekt. Als Leclerc structureel sneller blijkt dan Vettel dan heb je ook echt wat en geeft dat ook weer druk op Hamilton met wiens pretentie dat hij de snelste is het dan afgelopen is. Het verhaaltje 'Hamilton is zo goed, Ferrari heeft de beste auto' is erg breekbaar, en wat als het breekt?
Vorig jaar kwam door situaties in de race. Niet door eigen kracht.quote:Op zondag 28 april 2019 21:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja, vorig jaar zaten ze er vaak dichtbij in eerste helft van seizoen, maar toen maakte Verstappen zelf fouten. Nu rijdt hij strakker en weet wanneer hij even moet inhouden, maar is de RB gewoon niet snel genoeg.
Dat is dan wel frustrerend.
waarom zouden ze Bottas vervangen? Ocon komt alleen in de picture als Hamilton stopt en dan nog zie ik ze eerder Russel nemen dan hemquote:Op maandag 29 april 2019 10:10 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Stel dat door wrijving tussen coureurs bottas wordt vervangen door ocon voor volgend seizoen lost het probleem nog niet op. Ik zie ocon niet schikken naar een wingman positie.
dan moet je wat aan je ogen doenquote:Op maandag 29 april 2019 11:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als Mercedes naast de spanning die er tussen de teams is, ook nog eens de spanning tussen zijn eigen rijders weghaald dan is de formule 1 wel aardig dood aan het gaan.
Denk trouwens niet dat Lewis dit gaat willen.
Ferrari heeft dit voor zichzelf al verkloot met de teamorders eerder dit jaar.
In mijn ogen heeft Vettel nog niet laten zien dat hij de sterkste is, Hamilton trouwens ook niet.
Historie en de uitstraling van het merk.quote:Op maandag 29 april 2019 10:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik kijk nog geen tientallen jaren f1, maar snap niet waarom mensen fan zijn van Ferrari, zulke budgetten en dan nog zo slecht presteren.
Waarom?quote:
quote:Op maandag 29 april 2019 11:51 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Waarom?
Bottas staat voor Hamilton -> Hamilton is dus niet overtuigend de beste
LeClerc kan aardig aanhaken bij Vettel -> Vettel niet overtuigend de beste
Tja, ik ben daar niet zo van. Williams heeft dat ook, maar zodra je bestaansrecht twijfelachtig wordt. Natuurlijk heeft Ferrari dit nog wel, maar men zou niet te zwaar moeten tillen aan de eisen van de topteams.quote:Op maandag 29 april 2019 11:51 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Historie en de uitstraling van het merk.
Williams heeft wel in mindere mate imo. Denk dat vrijwel iedere coureur nog steeds het liefst een wereldtitel in een Ferrari binnen zou slepen.quote:Op maandag 29 april 2019 12:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, ik ben daar niet zo van. Williams heeft dat ook, maar zodra je bestaansrecht twijfelachtig wordt. Natuurlijk heeft Ferrari dit nog wel, maar men zou niet te zwaar moeten tillen aan de eisen van de topteams.
Misschien dat de Renault motor daar iets beter in is. Zullen ze nog wel oplossen gedurende het seizoen.quote:Op maandag 29 april 2019 12:14 schreef Kyran het volgende:
Heeft RB of Max trouwens al iets gezegd over de slechte starts dit jaar? Waar zou dat aan liggen?
Max kon vorig jaar prima starten en plekken pakken, maar dit jaar is het altijd maar vechten om plek te behouden. Denk niet dat het aan Max ligt als het nu al 4 races op rij gebeurt.
Bij Peptalk vorige week zei-ie er wat over, dacht ik. Het is iets waar ze aan werken.quote:Op maandag 29 april 2019 12:14 schreef Kyran het volgende:
Heeft RB of Max trouwens al iets gezegd over de slechte starts dit jaar? Waar zou dat aan liggen?
ja, Max gaf , denk bij Peptalk. al aan dat ze de instellingen bij de start met de Honda nog niet optimaal hebben.quote:Op maandag 29 april 2019 12:14 schreef Kyran het volgende:
Heeft RB of Max trouwens al iets gezegd over de slechte starts dit jaar? Waar zou dat aan liggen?
Max kon vorig jaar prima starten en plekken pakken, maar dit jaar is het altijd maar vechten om plek te behouden. Denk niet dat het aan Max ligt als het nu al 4 races op rij gebeurt.
Dat ben ik op zich wel met je eens, ik schets ook maar een mogelijk scenario. Maar Ferrari heeft nooit een geheim gemaakt van het feit dat ze inzetten op Vettel, terwijl de media daar al op los zijn gegaan en nu het meeste van hun kruit al verschoten hebben. Zo probeert bijvoorbeeld de BBC het in zijn wedstrijdverslag vooral over de strategie van Ferrari tav Leclerc te laten gaan, maar dat is echt teveel eer voor een coureur met zo'n bijrol die er feitelijk niet zoveel van bakte dit weekend. Op een gegeven moment loop je tegen de grenzen van geloofwaardigheid aan.quote:Op maandag 29 april 2019 11:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als Mercedes naast de spanning die er tussen de teams is, ook nog eens de spanning tussen zijn eigen rijders weghaald dan is de formule 1 wel aardig dood aan het gaan.
Denk trouwens niet dat Lewis dit gaat willen.
Ferrari heeft dit voor zichzelf al verkloot met de teamorders eerder dit jaar.
In mijn ogen heeft Vettel nog niet laten zien dat hij de sterkste is, Hamilton trouwens ook niet.
Ik ben niet zozeer Ferrari fan, maar toch. Het is toch altijd die rode auto. Of je nu kijkt, of beelden uit de jaren 80 of jaren 50 kijkt, je pikt ze er altijd uit. Ze zijn iets anders dan de anderen, zoals zo'n dertig jaar geleden toch weer hun eigen motor bouwden gewoon omdat het zo hoort, terwijl de concurrentie voordeel had om de op dat moment beste motor te kunnen uitzoeken van Porsche, Honda en Renault. Of dat ze toch altijd weer behoorlijk Italiaans moeten blijven terwijl het talent en de ondersteunende industrie vooral in Engeland zit. Door wie ze zijn zitten ze vaak ook in een wat lastiger parket.quote:Op maandag 29 april 2019 10:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik kijk nog geen tientallen jaren f1, maar snap niet waarom mensen fan zijn van Ferrari, zulke budgetten en dan nog zo slecht presteren.
Dus eigenlijk is Ferrari het Feyenoord van de F1? (Gaan vast weer mensen over mijn ogen beginnen nuquote:Op maandag 29 april 2019 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens, ik schets ook maar een mogelijk scenario. Maar Ferrari heeft nooit een geheim gemaakt van het feit dat ze inzetten op Vettel, terwijl de media daar al op los zijn gegaan en nu het meeste van hun kruit al verschoten hebben. Zo probeert bijvoorbeeld de BBC het in zijn wedstrijdverslag vooral over de strategie van Ferrari tav Leclerc te laten gaan, maar dat is echt teveel eer voor een coureur met zo'n bijrol die er feitelijk niet zoveel van bakte dit weekend. Op een gegeven moment loop je tegen de grenzen van geloofwaardigheid aan.
[..]
Ik ben niet zozeer Ferrari fan, maar toch. Het is toch altijd die rode auto. Of je nu kijkt, of beelden uit de jaren 80 of jaren 50 kijkt, je pikt ze er altijd uit. Ze zijn iets anders dan de anderen, zoals zo'n dertig jaar geleden toch weer hun eigen motor bouwden gewoon omdat het zo hoort, terwijl de concurrentie voordeel had om de op dat moment beste motor te kunnen uitzoeken van Porsche, Honda en Renault. Of dat ze toch altijd weer behoorlijk Italiaans moeten blijven terwijl het talent en de ondersteunende industrie vooral in Engeland zit. Door wie ze zijn zitten ze vaak ook in een wat lastiger parket.
Het is een kwetsbare reus, dat wekt ook sympathie. Het is allemaal niet zo degelijk, veel mensen houden niet van degelijk. Ferrari maakt er altijd weer een uphill battle van, dat spreekt aan als het lijkt te lukken.
nee maar ligt het aan hem? ik denk dit jaar nog niet, vorig jaar vond ik wel dat hij zelf ook teveel fouten maakte.quote:Op maandag 29 april 2019 12:56 schreef vosss het volgende:
Het was natuurlijk ook wel een beetje naïef van Vettel om te denken dat hij wel eventjes klaar zou spelen bij die rooie rakkers wat Alfons niet lukte.
Ik zie Vettel zo vlug die titel niet pakken. Zeker niet met dit sterke Mercedes.
Iedereen Bahrein alweer vergeten waar de 'prinses-op-zoek-naar-de-juiste-achterkant' als een rookie in de rondte ging en z'n banden oprookte bij de eerste de beste aanval en druk van Hamilton...quote:Op maandag 29 april 2019 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar ligt het aan hem? ik denk dit jaar nog niet, vorig jaar vond ik wel dat hij zelf ook teveel fouten maakte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |