#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 19:15 |
![]() [error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen ![]() [/error] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 09:33 |
De Grand Prix van Nederland gaat waarschijnlijk gehouden worden op 10 mei 2020 in plaats van de GP van Spanje volgens het wekelijkse nieuwsoverzicht van Joe Saward in mijn mailbox. Ook Duitsland zal van de kalender af gaan om plaats te maken voor Hanoi. Silverstone zou een nieuwe deal hebben tot en met 2022. | |
Sunri5e | maandag 29 april 2019 @ 09:40 |
Hoe zeker is dat? Ik dacht juist dat het 3 mei zou zijn? | |
rubbereend | maandag 29 april 2019 @ 10:19 |
Center Parcs is nog te boeken | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 12:48 |
Uit het artikel:
| |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 13:01 |
| |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 13:09 |
Rip ![]() | |
#ANONIEM | maandag 29 april 2019 @ 13:10 |
Ik ben er bij in Spanje ![]() | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 13:11 |
Contract voor Spanje loopt wel af dit jaar. Maakten in 2017 en 2018 wel verlies. Conclusie dat hij geheel van de kalender zal verdwijnen vind ik wel erg vroeg. Volgens mij zijn ze nog in onderhandeling en heeft de provincie Catalonië aangegeven dat ze er nog wel geld voor over hebben. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 13:14 |
De GP verkeert in zwaar weer, zo vergezocht is het niet dat het zal verdwijnen. Duitsland verrast me wel, en dat zo ik echt gigantisch kut vinden gezien wat er voor terug komt voor bagger. | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 13:15 |
Duitsland verrast me totaal niet. Is al jaren lastig om daar de GP van de grond te krijgen. | |
Rossdale | maandag 29 april 2019 @ 13:58 |
Mwoah als Ferrari volgend jaar Mick Schumacher in de Alfa Romeo lepelt dan krijgen ze Hockenheim zo weer uitverkocht hoor. | |
Sunri5e | maandag 29 april 2019 @ 14:20 |
Maar Mick is niet zo goed. | |
Rossdale | maandag 29 april 2019 @ 14:31 |
Klopt, B rijder maar wordt flink gehyped door Ferrari en FOM dankzij zijn achternaam. | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 14:35 |
Niet echt. Hockenheim wilde altijd al om het jaar een GP organiseren en alleen door druk van Liberty zijn ze voor dit jaar daar van afgeweken en loopt het contract na dit jaar af. | |
rubbereend | maandag 29 april 2019 @ 22:39 |
dit Hockenheim-circuit is ook treurigheid ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 29 april 2019 @ 23:01 |
Het meest logische voor deze hele regio zou zijn om een Grand Prix op de Nurburgring nieuw leven in te blazen. Dus geen Hockenheim meer en geen Nederlandse GP. Het is wel duidelijk dat er een Grand Prix bij moet in deze regio want Spa alleen is niet voldoende. Helemaal als Max in de toekomst mee gaat strijden om de wereldtitel. Spa is nu veel te druk, ik begin er persoonlijk niet meer aan. | |
Nattekat | maandag 29 april 2019 @ 23:11 |
Maar goed, mijn uitstapje naar Hockenheim werd twee weken geleden een jaar uitgesteld, maar nu moet ik alsnog heel erg m'n best doen ![]() | |
tja77 | woensdag 1 mei 2019 @ 08:25 |
Alweer 25 jaar geleden... ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 1 mei 2019 @ 08:28 |
Tijd vliegt, maar heb dat moment nooit bewust meegemaakt. | |
tja77 | woensdag 1 mei 2019 @ 09:22 |
Ik zat jankend voor de tv toen die helikopter opsteeg. Godver wat een heftig weekend in de F1 was dat. | |
nils7 | woensdag 1 mei 2019 @ 09:27 |
Ik kwam deze foto tegen van afgelopen weekend:![]() | |
vosss | woensdag 1 mei 2019 @ 09:34 |
Tijd vliegt ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 1 mei 2019 @ 10:52 |
Zaterdag om 16:10 is de eerste race van de WSeries. Het is live te volgen op het Ziggo tv-kanaal Ziggo Racing. | |
JayHovah | woensdag 1 mei 2019 @ 12:59 |
Zie ook: SPT / DTM #3 Met Robin Frijns bij Audi! | |
THEFXR | woensdag 1 mei 2019 @ 13:38 |
x2, want op 30 April ging er ook een coureur heen. | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2019 @ 14:06 |
Ik zou eerder hier kijken aangezien het geen DTM betreft ![]() SPT / [Junior] Formuleklassen #36 Races over de hele wereld | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2019 @ 14:07 |
30 april en 1 mei. Niet de 29ste. Toen crashte Barrichello hard, maar die overleefde de crash. | |
Smacked_Actor | woensdag 1 mei 2019 @ 14:49 |
Had alleen een gebroken neus, wat een klap was dat ook... | |
THEFXR | woensdag 1 mei 2019 @ 14:58 |
dat zeg ik toch, "op 30 April" | |
tja77 | woensdag 1 mei 2019 @ 15:24 |
Ratzenberger natuurlijk ook treurig. Maar daar had ik minder mee als persoonlijkheid, en was toch ook enigszins eigen schuld. | |
nils7 | woensdag 1 mei 2019 @ 15:44 |
Dat vind ik van Jules ook maar het is nooit populair dat soort dingen te ventileren helaas. | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2019 @ 16:06 |
De post die je quote was van de 29ste ![]() #nattekrant | |
Donderkonijn | woensdag 1 mei 2019 @ 16:29 |
Dat was Ralf Schumacher eigenlijk ook niet en die redde het ook. En kijk nar Stroll. Hij is niet superslecht maar zo'n beetje iedereen is het er over eens dat er grotere talenten in die auto hadden kunnen zitten. Dus Mick gaat het echt wel tot de F1 schoppen. | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2019 @ 18:18 |
Echt wel ja. Een inktzwarte bladzijde in de sport Hierna zijn veel maatregelen getroffen om de sport veiliger te maken | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2019 @ 18:21 |
![]() | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2019 @ 18:38 |
Maar ik denk dat dit in een andere context is bedoeld dan waar @THEFXR het over heeft ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 1 mei 2019 @ 18:58 |
Wat een klapper, eigenlijk de heftigste van dat weekend | |
Nebelwerfer | woensdag 1 mei 2019 @ 19:52 |
Ook tot Ferrari? | |
Ener-G | woensdag 1 mei 2019 @ 20:00 |
ook zo lekker rechtopgezet door de stewards ![]() | |
Donderkonijn | woensdag 1 mei 2019 @ 20:10 |
Nee dat niet. Mijn post was gewoon meer om aan te geven dat je met een hoop geld ook ver kan komen. Kijk Stroll bv. Die Mick Schumacher kan racen maar het is geen wereldtopper. Maar zet hem in een Ferrari en hij doet gewoon met de top 6 mee hoor. Zelfs Stroll zou gewoon met de top 6 meedoen in een Ferrari, komt gewoon door het gat tussen de top 3 teams en de rest. | |
Bluurgh | woensdag 1 mei 2019 @ 20:12 |
Alweer 25 jaar geleden ![]() | |
Fer | woensdag 1 mei 2019 @ 20:18 |
Niemand weet nog hoe goed Mick is. Palmer en VanDoorne waren ook mega in de lagere klasses, maar te licht voor F1. | |
sasquatsch | woensdag 1 mei 2019 @ 20:38 |
Palmer was helemaal niet zo goed in de GP2. Hij deed er vier jaar over om kampioen te worden, vooral door zijn ervaring (o.a. met de ban den) Eigenlijk hetzelfde als met Latifi nu, die al voor het zesde(?) seizoen in de GP2/F2 rijdt. Vandoorne is imho een stuk beter, maar had de pech Alonso als teamgenoot te hebben in een slechte McLaren. | |
Googolplexian | donderdag 2 mei 2019 @ 00:13 |
Googolplexian | donderdag 2 mei 2019 @ 01:34 |
M.Melandri | donderdag 2 mei 2019 @ 01:56 |
Ralf was echt niet slecht. Liet bij Jordan mooie dingen zien en had bij Williams BMW ook een hele sterke fase. Uiteindelijk voor het geld gekozen bij Toyota. | |
Metalfreak | donderdag 2 mei 2019 @ 09:05 |
Eigenlijk hetzelfde wat gebeurt bij Ricciardo dus? Nu hij bij Renault zit, is zijn carrière ook bijna voorbij... | |
Sinister-D- | donderdag 2 mei 2019 @ 09:52 |
met het verschil dat Toyota alles had om de absolute top de worden (a la Mercedes nu) qua budget, topmensen uit andere takken van de autosport en megafaciliteiten in Keulen bv. En Renault, tsja, budget kan niet tippen aan de toppers, Abiteboul als leider, en een team waar ze nog steeds mee bezig zijn om het op te bouwen sinds ze het terug gekocht hebben van Genii Capital en daar ook nog een deel goede mensen van weggejaagd hebben. | |
KaheemSaid | donderdag 2 mei 2019 @ 10:06 |
Nou inderdaad, wat kansloos | |
Meike26 | donderdag 2 mei 2019 @ 11:57 |
Het grote verschil is dat Ralf Schumacher volgens mij niet zo'n geliefd persoon in de paddock was. Dat heeft Ricciardo wel mee en is een enorme pr-booster voor je team. Ik gok dat hij straks nog wel eens het plekje van Raikkonen over kan nemen als hij er na 2020 mee stopt of naar McLaren gaat als Sainz of Norris progressie maken (most likely Norris dan). | |
Tijn | donderdag 2 mei 2019 @ 13:14 |
Maar dan rijdt-ie waarschijnlijk dus wel de rest van z'n carrière bij mindere teams dan waar-ie eerder voor reed. | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 13:18 |
Die Sainz zal dan wel een pleuris hekel aan Ricciardo krijgen dan. Op het moment dat Sainz eindelijk een beetje aanspraak kan gaan maken op eem RB zitje blijft Ricciardo nog zitten. Gaat Sainz vervolgens weg naar Renault om daar verder te groeien jn zn carriere moet ie plaats maken voor Ricciardo. Als hij hem straks ook uit die Mclaren duwt zou het helemaal pijnlijk zijn | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 14:16 |
Waarom zou Ricciardo interesse hebben in een Sauber zitje? Dat is een dood spoor. Renault gaat de top wel weer halen, Sauber nooit. Zo is het niet gegaan. In eerste instantie wilde Renault Sainz definitief overnemen van Red Bull en voor 2019 hun Hulkenberg/Sainz line-up behouden. Maar rancuneus als ze bij Red Bull zijn wilden ze daar niet aan meewerken. Vervolgens heeft Renault Ricciardo weggekaapt bij Red Bull zoals we allemaal weten. Omdat ze een Verstappen/ Sainz line-up niet zagen zitten had Red Bull er opeens geen probleem mee om Sainz naar McLaren te laten vertrekken. Het is dus niet zo dat Ricciardo Sainz uit de Renault gedrukt heeft maar het heeft puur met het kinderachtige gedrag van Red Bull te maken. | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 14:21 |
Als Renault weer top is dan is Ricciardo denk ik geen F1 coureur meer, die wordt ook al 30 dit jaar | |
Rossdale | donderdag 2 mei 2019 @ 14:28 |
Kimi is 38. Dus als Ricciardo het net zo lang vol houdt, dan heeft Renault nog bijna 9 jaar om een fatsoenlijke auto te bouwen | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 14:30 |
![]() | |
Rossdale | donderdag 2 mei 2019 @ 14:33 |
Je hoeft niet op je top te zijn om wereldkampioen te worden, als je auto maar goed genoeg is. Zie Button bijvoorbeeld | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 14:35 |
Je zuigt vanalles uit je duim. | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 14:36 |
Wellicht dat Ferrari in de toekomst nog een optie voor Ricciardo kan zijn als Vettel echt het onderspit gaat delven ten opzicht van Leclerc en fouten blijft maken. Ik denk niet dat Ferrari Leclerc en Verstappen aan elkaar wil koppelen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 14:36 |
Oke. Noem 1 voorbeeld? | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 14:38 |
en je teammaat net niet goed genoeg ![]() | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 14:40 |
Hier lekker jouw teksten 1 In eerste instantie wilde Renault Sainz definitief overnemen van Red Bull en voor 2019 hun Hulkenberg/Sainz line-up behouden. 2 Maar rancuneus als ze bij Red Bull zijn wilden ze daar niet aan meewerken. voor zo ver ik weet geld dat alleen voor 2018 en was Sainz in 2019 gewoon vrij om te gaan 3 Het is dus niet zo dat Ricciardo Sainz uit de Renault gedrukt heeft maar het heeft puur met het kinderachtige gedrag van Red Bull te maken. | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 14:42 |
Ach, als Ricciardo het onderspit delft tegen Hulkenberg dan willen ze liever Hulkenberg. En Italiaanse media zijn enorm gecharmeerd van Verstappen ondanks dat ze hem in 2016 en 2017 bijna kapot schreven vanwege zijn gedrag om de baan. Ik zou Verstappen naar Ferrari niet uitsluiten, met of zonder Leclerc daar. | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 14:45 |
Het klopt allemaal wat ik geschreven heb. Jij bent gewoon niet goed op de hoogte met je "Ricciardo heeft Sainz uit de Renault gedrukt." Renault was heel tevreden over Sainz en wilde hem voor 2019 behouden. Toen Red Bull daar niet aan mee wilden werken zijn ze doorgeschakeld en uiteindelijk bij Ricciardo uitgekomen. Sainz was niet vrij om te gaan en staan waar hij wilde in 2019. Wellicht dat ik vanavond tijd heb om allerlei nieuwsberichten uit 2018 op te duikelen als je het allemaal niet gelooft. | |
Donderkonijn | donderdag 2 mei 2019 @ 14:46 |
Ik zeg ook niet dat hij slecht was, maar geen niveau M.Schumacher. Net als zijn zoon dus. | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 14:47 |
zie Verstappen toch nog eerder naar Mercedes gaan | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 14:49 |
Goed onderbouwd. Ik geloof best dat ze tevreden waren over Sainz, maar dan kunnen ze nog steeds liever Ricciardo nemen. | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 14:51 |
Als hij kan kiezen wel denk ik. Maar gaat er van af hangen denk ik. Hoe doet Bottas het, hoe doen Vettel/Leclerc het. Hoe doen RB/Ferrari/Mercedes het in 2020 | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 14:51 |
Je bent gewoon niet op de hoogte , arrogant mannetje. https://www.motorsport.co(...)l-ricciardo/3188773/ | |
Rossdale | donderdag 2 mei 2019 @ 14:52 |
Als Lewis stopt, vertrekt Max naar Mercedes. Eerder niet, Mercedes heeft met Lewis hun golden boy en Bottas is een perfecte tweede rijder. | |
TheFreshPrince | donderdag 2 mei 2019 @ 14:55 |
Max heeft nog minimaal 10 seizoenen om WK te worden. | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 14:57 |
begrijp ik, niet volgend jaar maar in 2021 of zo en het is sowieso maar een gevoel, het is natuurlijk mooier als hij met Red Bull een titel pakt maar dan moeten ze aardig gaan doorpakken dit jaar om er volgend jaar klaar voor te zijn | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 15:01 |
Komt van de man die totaal geen wrok heeft tegen Red Bull Dit geeft een ander beeld https://www.gptoday.net/n(...)er-direct-vertrekken Of deze https://www.marca.com/en/(...)2704ef4148b4634.html Tevens zou ook zelfs Esteban Ocon aanspraak hebben gehad op dat zitje van Sainz arrogant mannetje ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 15:12 |
Welk punt probeer je nou precies te maken met deze post? Welk "ander beeld" geeft dit? Nadat Red Bull een 2019 move van Sainz naar Renault blokte kwamen er een aantal coureurs in aanmerking voor zijn stoeltje ja. Renault wil immers niet met maar 1 auto aan de start komen. Dat kan ik zelf ook wel bedenken. Wat is je punt? | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 15:17 |
Okay, omdat je een beetje dom bent zal ik het je uitleggen. Red Bull had Sainz niet meer nodig maar ze hadden wel zn carriere betaald en ze wilde nog wat geld aan hem verdienen. Dus mocht hij weg, maar dan moest zijn contract worden uitgekocht. Zie artikel 1. Renault wilde liever veel meer geld uitgeven aan het salaris van Ricciardo, dan de afkoopsom van Sainz betalen. Had Ricciardo bij Red Bull gebleven dan hadden ze bij renault wellicht wel voldaan aan de afkoop som aangezien ze idd een rijder wilden (al had dat dus ook Ocon kunnen zijn). Maar het was dus Ricciardo zijn beslissing die definitief het einde voor Sainz bij Renault betekende. | |
Metalfreak | donderdag 2 mei 2019 @ 15:22 |
Zolang Abiteboul daar de leiding heeft zal dat niet gaan gebeuren. Ze zakken allen maar steeds verder af. Zelfs McLaren is ze inmiddels al voorbij met dezelfde motor. | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 15:25 |
denk niet dat het (alleen) aan hem ligt, qua budget zitten ze natuurlijk zwaar onder de topteams | |
Metalfreak | donderdag 2 mei 2019 @ 15:26 |
Maar de focus bij dat team ligt helemaal verkeerd, dat heeft een teambaas wel in de hand hoor ![]() | |
Lokale_Notabele | donderdag 2 mei 2019 @ 15:29 |
Begrijp ik goed dat opreis van het FOK!forum beter op de hoogte is van de Sainz/ Ricciardo situatie dan Cyril Abiteboul van het Renault F1 Team? Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat. Op de vorige pagina beweerde je nog dat Sainz vrij was om te gaan en staan waar hij wilde in 2019 en nu ben je erachter gekomen dat dit niet het geval was en heb je het opeens over de afkoopsom. Je googled ter plekke je onzin posts bij elkaar. Je zoekt het maar uit verder. | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 15:30 |
waar ligt de focus dan volgens jou en waarom is die verkeerd? Al zie ik zelf ook wel dat McLaren ze nu voorbij is, die hebben meen ik een jong designteam die met aardige dingen komen. | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 15:31 |
Okay doei ![]() | |
Metalfreak | donderdag 2 mei 2019 @ 15:43 |
Veel te weinig gefocust op wat er binnen zijn eigen team fout gaat en veel teveel aandacht richten op andere teams die volgens Abiteboul dingen fout doen waardoor Renault niet zou presteren... | |
Tarado | donderdag 2 mei 2019 @ 15:46 |
dat vind ik veel te vaag, wat iemand zegt is toch wat anders dan wat hij doet, hij moet zichzelf en het team ook verkopen aan zijn board dus politiek bedrijven, part of the job maar betekent niet dat hij het andere niet doet. | |
Bonobo11 | donderdag 2 mei 2019 @ 16:21 |
Hij wordt 17 oktober 40 ![]() | |
Rossdale | donderdag 2 mei 2019 @ 16:30 |
Oja, hij is al 39 ![]() | |
Donderkonijn | donderdag 2 mei 2019 @ 16:58 |
No offense maar Cyril Abiteboul lult gewoon heel vaak uit zijn nek. Je weet gewoon niet wat er waar is uit de mond van die vent. Die had de politiek in moeten gaan, had goed gepast. | |
flipsen | donderdag 2 mei 2019 @ 17:04 |
![]() | |
Nattekat | donderdag 2 mei 2019 @ 17:33 |
Bijna | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 17:38 |
Volgende week gaan we rond deze tijd rijden richting Barcelona ![]() | |
nogeenoudebekende | donderdag 2 mei 2019 @ 17:39 |
Vergeet je de FOK!vlag niet? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2019 @ 18:42 |
*lieg-modus* zeker | |
mikieu | donderdag 2 mei 2019 @ 22:42 |
Die update zal wel net zo tegenvallen als bij de RB13b ![]() | |
opreis | donderdag 2 mei 2019 @ 22:47 |
Ze zijn hem al aan het downplayen | |
mikieu | donderdag 2 mei 2019 @ 23:30 |
Andere kant is wel dat de race in Baku best goed was. Max pace was maar iets trager en de snelste ronde zou 7 tiende zijn. Echter reed max al een tijd op safe ivm Gasly die uitviel. In de Q gewoon een matige strategie maar toch redelijk erbij. Als die update er voor zorgt dat de sweet spot wat groter wordt kan het al een stuk leuker worden. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:15 |
Dat doen ze al 6 jaar niet. | |
twiFight | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:20 |
Verkeerd gelezen. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:21 |
Prestaties uit het verleden.... Aanvulling: 30+ jaar in de Formule 1 en Renault als fabrieksteam heeft precies 2 kampioenschappen gewonnen. Ik ga mijn adem niet inhouden, als je het niet erg vindt. [ Bericht 15% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 03-05-2019 01:28:46 ] | |
twiFight | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:28 |
Volgens die logica zou Mercedes nu niets kunnen winnen. Die hebben in het verleden ook slechte periodes gehad. Dito voor Ferrari. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:29 |
Aanvulling: 30+ jaar in de Formule 1 en Renault als fabrieksteam heeft precies 2 kampioenschappen gewonnen. Ik ga mijn adem niet inhouden, als je het niet erg vindt. Overigens is je aanname krom. Ik zeg niet dat Renault niets kan winnen, alleen dat ik de kans klein acht. | |
twiFight | vrijdag 3 mei 2019 @ 01:35 |
Dat mag, maar ik vind het ongefundeerd. Mercedes (als fabrieksteam zijnde) kwam ook redelijk uit het niets en domineerde hard. Elke fabrikant heeft in principe de kaarten om het te kunnen doen. Dat Renault met bepaalde problemen kampt is duidelijk, maar alleen zijzelf staan zich in de weg om dat te veranderen. | |
Rossdale | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:15 |
Wie weet komt Renault in 2021 wel met een revolutionair concept zoals Mercedes dat een aantal jaar terug had. Het kan makkelijk dat ze al lang en breed bezig zijn met de volgende generatie terwijl de andere teams vooral op dit en volgend seizoen focussen. Het lijkt me stug, maar wellicht weten Abitoliebol en Ricciardo wel een stuk meer dan wij denken | |
Tarado | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:54 |
kijken hoe ze zich dit jaar verbeteren, ze staan nu 7e, als ze aan het eind van het jaar weer 4 staan zijn ze toch op de goeie weg al is het dan wel een weggegooid jaar geweest | |
Wereldgozer | vrijdag 3 mei 2019 @ 08:57 |
https://www.rtlboulevard.(...)-keer-vader-geworden Jason Jaxx ![]() @Zipportal @PowerLoungen @Anonymousz | |
Lokale_Notabele | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:00 |
Geen idee waar jij je cijfers vandaan haalt. Er klopt namelijk niks van. Renault is pas 4 jaar terug in de F1 en 2016/2017 waren sowieso verloren jaren omdat ze het team opnieuw op moesten bouwen. Alles bij elkaar heeft Renault misschien 20 seizoenen een fabrieksteam gehad in de F1. Het is zinvoller om naar de cijfers van het Enstone team (Benetton/ Renault/ Lotus) als geheel te kijken en dan zul je zien dat ze in de afgelopen 25 jaar 4 rijderstitels en 3 constructeurstitels gewonnen hebben met relatief beperkte middelen. Als er een merk is wat al ±.30 jaar niks gepresteerd heeft dan is het Honda wel. | |
Anonymousz | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:22 |
Josgod | |
opreis | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:37 |
Hoe willen ze dat doen als ze niet weten wat de regels zijn? | |
sasquatsch | vrijdag 3 mei 2019 @ 09:51 |
Regels voor de motoren veranderen niet veel in 2021. Het plan is om met het huidige motorenconcept tot 2025 door te gaan. Hooguit dat de fuel flow wordt verhoogd zodat er met meer toeren (en dus meer geluid) gereden kan worden. | |
opreis | vrijdag 3 mei 2019 @ 10:10 |
Stond dat al vast? En dan nog is er niet zo heel veel dat ze al kunnen vooruit werken aan 2021 om zo een voorsprong te krijgen anders dan door gaan met het ontwikkelen van de 2019 motor. Ze kunnen wat budget verschuiven van de aero afdeling naar de motor, maar ik denk dat ze dan nog steeds achterlopen op de andere motor fabrikanten | |
Zipportal | vrijdag 3 mei 2019 @ 10:35 |
Jas Verstoppen. | |
TheFreshPrince | vrijdag 3 mei 2019 @ 10:38 |
Goede timing, over een jaar of 20 kan hij zo de F1 in en de volgende Verstappen WK worden, opgeleid door Max en Jos samen. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 11:11 |
Heeft hij snel gedaan dan. Liep hij begin vorig jaar niet nog rond met die Braziliaanse? ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:04 |
Jij beweerde dat hij niet zo goed was. Ralf was ook zonder de achternaam Schumacher wel in de F1 gekomen. | |
Smacked_Actor | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:17 |
Inb4 ellenlange discussie hin und wieder over iets wat we toch nooit te weten zullen komen en totaal niet hard te maken is... | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:17 |
Gasly gebruikte 0,02 gram te veel benzine. Ok ik snap dat regels regels zijn en dat er ergens een grens moet liggen, maar serieus, 0,02 gram?? ![]() | |
Nattekat | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:20 |
Het is te veel, punt. | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:23 |
Ik snap het, maar als je 100.000 gram per uur door je flowmeter mag gooien, waarom meten ze dan in 0,01 grammen? Meet dan gewoon in hele grammen zou ik zeggen. Die 0,02 gram is dus 1 / 5.000.000ste te veel. Het slaat compleet nergens op op dat zo nauwkeurig te meten. Daar heb je 0,0 voordeel van. | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:24 |
Nee, daar heb je 0,02 gram voordeel van. | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:24 |
Zak ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:26 |
En hoeveel tijd heeft hij daarmee gewonnen? | |
Nattekat | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:30 |
het is te veel, punt. En dan zal het vast ook nog met een zekere foutmarge gekomen zijn. Net als mensen die zeiken dat ze een kilometer te hard zijn bekeurd. Nee zak, je reed 6km te hard en bent gematst met de correctie. | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:39 |
0,0 | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:40 |
Jamaar kilometers te hard rijden meten ze ook niet 2 cijfers achter de komma. Althans ik heb nog nooit een bekeuring gehad omdat ik (eventueel na correctie) maar liefst 100,02km/u reed waar 100 is toegestaan. Het is compleet debiel om dit zo nauwkeurig te meten en dat snap je zelf ook wel. | |
M.Melandri | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:42 |
Ze hadden gewoon de zaakjes weer niet op orde en dan moet je gestraft worden. Daarom wint Mercedes al jaren. Alles is op orde. | |
opreis | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:43 |
Je snapt toch ook wel dat er een grens is en als ze toestaan dat die overtreden wordt dat dan het einde zoek is? Als 0.02 gram te veel nog goed is, is 0.03 dan ook nog goed? Het is immers maar 0.01 meer. Zo kun je blijven doorgaan | |
nogeenoudebekende | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:48 |
Las iets over een trilling in de sensor die de oorzaak was. Maargoed, teveel is teveel. | |
JayHovah | vrijdag 3 mei 2019 @ 12:56 |
Dat klinkt echt als een naam voor een mislukte rapper... | |
sasquatsch | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:05 |
Veroorzaakt doordat de auto op het lange rechte stuk door een tow in de toerenbegrenzer terecht kwam. Dat hebben ze daarna door een software aanpassing aangepast https://www.racefans.net/2019/05/03/racefans-round-up-03-05-2/ | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:12 |
Natuurlijk snap ik dat. Ik snap alleen niet waarom ze op 0,01 gram nauwkeurig meten. Dat is op 1 miljoenste nauwkeurig. Waarom is dat niet op de gram nauwkeurig? Of waarom dan niet tot 0,001 nauwkeurig meten? Daar merk je ook niks van dus waarom niet? Dar het teveel is snap ik dondersgoed, alleen de nauwkeurigheid snap ik geen flikker van ![]() | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:16 |
Overigens mijn vergelijking met 100km/u en dat dat dan 100,02 zou zijn klopt niet, dat zou dan 100 km en 2cm zijn volgens mij. Per uur. Ik hoop dat iedereen de achterlijkheid daarvan in ziet. | |
opreis | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:18 |
Omdat die technologie er is om zo nauwkeurig te meten. Nauwkeuriger wordt waarschijnlijk te duur of te ingewikkeld. Zo kan je je ook afvragen waarom de tijdswaarneming niet meer of minder nauwkeurig is. Of hoe ze meten of een voorvleugel wel of niet een x aantal milimeters lang/hoog/ is. Dit is gewoon de afgesproken regel | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:45 |
Het is 'te veel'. | |
twiFight | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:48 |
Je denkt zelf achterlijk. Uitgangspunt: als een F1 team ergens een miniscuul voordeel kan halen dan doen ze dat, want de marges in F1 zijn klein. Het gaat hier om 0,02 gram. Maar dat is niet over 105 kg in een race. Het ging om de fuel flow. De 0,02 gram is dus aannemelijk per seconde. 100 kg/uur fuel flow komt neer op ruwweg 28 gram/sec. 0,02 gram is dan een verbetering van 0,07%. Helemaal niets toch? Nu ja, dat klopt aardig. Maar stel dat ze op de gram nauwkeurig rekenen (jouw voorstel) en het afronden. Dus 0,49 gram is nog geen afwijking en 0,50 gram wordt afgerond naar 1 gram en is wel een afwijking. Dan kun je dus legaal tot (0,49 / 28) 1,75% meer fuel flow gebruiken dan toegestaan. In de marges van F1 is dat een supergroot performanceverschil. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:48 |
Dat is dus gewoon grote onzin. Die Correctie is er niet voor niets. De apparatuur heeft een afwijking van +/- 5 km. Dus hij kan echt 5 km teveel hebben gemeten. In dat geval heb je dus echt maar 1 km te hard gereden. Het kan ook zijn dat je 11km te hard hebt gereden. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2019 13:49:06 ] | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:50 |
Waarom meten ze de vleugels niet in micrometer? Dat kan prima en kost geen hol extra. | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:54 |
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het om 0,02 gram per seconde gaat. Je mag 100 kilo per uur gebruiken. En overal op internet staat dat Gasly 0,02 gram te veel gebruikte. Dan neem ik aan dat hij op 100,02gram per uur zat. Waar haal jij die 0,02 per seconde vandaan en waarom niet per minuut? Het staat er niet bij. Dus dan mag jd aannemen dat hetgeen hij te veel verbruikte hetzelfde is als wat wel vermeld wordt. Namelijk per uur. | |
vosss | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:56 |
Ow en herhaal je sommetje eens met als het daadwerkelijk wèl per uur is. Hoeveel % is het verschil dan nog? | |
Fir3fly | vrijdag 3 mei 2019 @ 13:56 |
Het is 'te veel'. | |
opgebaarde | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:05 |
Hij verbruikte teveel tijdens de Q. Dus mij lijkt teveel verbruik in 1 ronde of in die 6 minuten. Als een coureur in een race van 2 uur 10 gram teveel heeft verbruikt, dan is dat in die 2 uur en niet omgerekend naar 110 kg p/u. Right? Maar tijdens die Q. Als hij zijn ronde nu langzamer gereden had met hetzelfde verbruik, dan had hij geen fout gemaakt? | |
Donderkonijn | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:25 |
Is hij toch ook niet, als het vergelijkings materiaal zijn vader is. Christus zeg, dat begrijpt een kind van 3 nog. | |
sasquatsch | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:27 |
Hij verbruikte in totaal niet teveel brandstof, maar de snelheid waarmee de brandstof de motor in ging was op een bepaald moment te hoog. Die snelheid wordt gemeten in kg per uur, maar zou dus een (fractie van een) seconde te hoog geweest kunnen zijn. En zou dus ook een diskwalificatie opgeleverd hebben als hij niet sneller was geweest | |
M.Melandri | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:30 |
Dat maak jij er nu van. Nogal een open deur als je de beste rijder ooit als benchmark neemt. | |
maan_man | vrijdag 3 mei 2019 @ 15:38 |
Met dat verbruik. Ik denk dat jij het simpelweg zo moet zien: als jij op een weg rijdt waar je maximaal 80 km/h mag rijden, dan krijg je ook een boete als je op een bepaald moment een agent met een lasergun voorbij rijdt met 90 km/h, ook al rijdt jij over het hele uur gezien niet sneller dan die maximale 80 km/h. | |
papert | vrijdag 3 mei 2019 @ 16:16 |
Nee, de apparatuur heeft geen afwijking van 5 km/u. Ze kunnen garanderen dat de afwijkingen nooit groter is als 5km/u. De standaardafwijking van de apparatuur is veel, echt veel lager. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:24 |
Maar dan neem je de menselijke factor niet mee, die 3pootjes kunnen ze nooit op de millimeter nauwkeurig afstellen. | |
Bonobo11 | vrijdag 3 mei 2019 @ 17:35 |
Ja maar, what about...... ![]() | |
Kickinalfa | zaterdag 4 mei 2019 @ 07:48 |
Prima toch, ze hebben een duidelijke regel, kunnen dit nauwkeurig meten en ze handhaven de regel. | |
Sjemmert | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:22 |
Het gaat alleen om de flow, de stroom van benzine de motor in, dat wordt gemeten. Er is een maximale flow die je mag gebruiken. De limiet van die flow is gesteld op 100kg per uur, daar mag je gewoon nooit over heen. Je kunt dat terug rekenen tot andere eenheden dat maakt eigenlijk niks uit, 100kg per uur, 28g per seconde, 1,6 kg per minuut... Dat is allemaal dezelfde flow, dezelfde snelheid van de stroom, en deze limiet mag nooit en te nimmer overschreden worden. Zodra er wordt gemeten dat jij daar overheen gaat, al is het maar voor een fractie van een seconde en met 0.02 gram, krijg je straf. Welke eenheden en marges er exact gebruikt worden is afhankelijk van de flow meters die ze gebruiken. Als die binnen bepaalde marges kunnen meten in milligrammen en milliseconden waarom zouden ze dat dan niet doen. [ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 04-05-2019 09:44:58 ] | |
Fer | zaterdag 4 mei 2019 @ 09:23 |
Weet je wat een leuke plottwist zou zijn. Als in 2021 Ross Brawn weer teambaas zou worden en dan bijvoorbeeld met Mick Schumacher kampioen zou worden in een auto die stiekem weer net een beetje illegaal is. | |
Gezicht | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:36 |
Als dat nodig is om de Merc hegemonie te doorbreken, prima. | |
Fer | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:09 |
”Ross Brawn replaces Abiteboul and becomes shareholder of new Benetton Renault F1 team. Signs Mick Schumacher. Lol... | |
vosss | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:16 |
Wat wat??? ![]() | |
nogeenoudebekende | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:18 |
De Speld doet ook al F1? | |
Fer | zaterdag 4 mei 2019 @ 12:22 |
Gewoon een brain-fer-d. | |
ESF1Gamer | zaterdag 4 mei 2019 @ 17:45 |
1 april is al geweest ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 4 mei 2019 @ 18:35 |
https://www.f1maximaal.nl(...)daar-zijn-ze-goed-in Dat laatste stukje heb ik altijd al raar gevonden. Ricc klapte er bij verstappen in, hoe de neuk was het dan Verstappen's fout. Nu blijkt dus dat RB het zelf ook Ricc's fout vond.... | |
opgebaarde | zaterdag 4 mei 2019 @ 18:40 |
Ach ja. Helmuth Marko zegt 't. Hij is geen Abitaboul, maar klets ook behoorlijk veel en hier zegt hij alleen dat Ricciardo de bocht niet had gehaald (zoals vorige week in Baku) | |
potjecreme | zaterdag 4 mei 2019 @ 19:00 |
En in Oostenrijk deed Ric ook kinderachtig. | |
Kickinalfa | zondag 5 mei 2019 @ 12:50 |
Ja ach, als Verstappen naar Mercedes was gegaan en ricc was gebleven was het de schuld van Verstappen geweest. Marko lult ook maar wat. | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 13:14 |
Omdat je maar één keer van je lijn af mag wijken om te verdedigen. Volgens de stewards maakte Verstappen twee verdedigende bewegingen. | |
Fir3fly | zondag 5 mei 2019 @ 13:20 |
Dat is niet correct. Dat wilden ze graag, maar was natuurlijk niet zo. | |
Tarado | zondag 5 mei 2019 @ 13:20 |
hij is toch ook niet bestraft? | |
Fir3fly | zondag 5 mei 2019 @ 13:21 |
Precies, omdat ze dat niet hard konden maken. En omdat Ricciardo natuurlijk eigenlijk de hoofdschuldige is. Dus daarom maar een race-incident met 'evenveel schuld voor beiden'. | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 13:24 |
Het staat wel zo in de stewards decision. https://www.fia.com/file/67883/download En beiden kregen een reprimande voor deze actie. | |
Fir3fly | zondag 5 mei 2019 @ 13:25 |
Ja maar als dat echt zo was zou hij dus bestraft zijn. Het is dus onzin, dat hele document sloeg helemaal nergens op. De stewards probeerden duidelijk Verstappen de schuld te geven maar konden het niet hard maken. Geen idee waarom je dit soort onzin nou weer moet oprakelen ![]() | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 13:26 |
Jawel. Met een reprimand. Net zoals Ricciardo. | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 13:29 |
Als reactie op een andere post ![]() | |
Tarado | zondag 5 mei 2019 @ 13:29 |
OK maar dus niet als enige, ik keek net nog even terug, RIC was wel laat met z'n actie | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 13:29 |
Daarom is hij ook bestraft. | |
ShaoliN | zondag 5 mei 2019 @ 13:36 |
Subtiele upgrades voor RBR. ![]() ![]() Die zitten er nog niet bij voorlopig. | |
THEFXR | zondag 5 mei 2019 @ 13:47 |
Mercs en Ferrari krijgen ook updates, maar worden niet in de pers gemeld. | |
Tijn | zondag 5 mei 2019 @ 13:48 |
Tuurlijk, maar RBR had bij de tests in Bahrein ontdekt waar ze de mist in gingen met hun chassis / aeropakket en zou dat met significante updates in Barcelona oplossen. Niet dus ![]() | |
opreis | zondag 5 mei 2019 @ 13:50 |
Mercedes kopieren, sandbaggen werkt | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 13:51 |
Dat was toch een setup probleem dat ze opgelost hadden? | |
Tijn | zondag 5 mei 2019 @ 13:56 |
Ik dacht dat ze los van de setup ook dingen hadden gevonden. | |
Max23 | zondag 5 mei 2019 @ 14:00 |
Moest lachen om deze post in het motogp topic![]() Hulk spreekt Nederlands ![]() | |
Rossdale | zondag 5 mei 2019 @ 14:13 |
Er zat een onderdeel verkeerdom vastgeschroefd dacht ik | |
vosss | zondag 5 mei 2019 @ 14:18 |
In de remzone ja. Max deed 1 actie voor de remzone en 1 in de remzone. Die Ricciardo heeft zich daar gewoon laten piepelen en niet zo een beetje ook. Overigens afgelopen week ook weer een compleet kansloze divebomb van hem op Kvyat. Man man man ![]() | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 14:22 |
Er staat niets in de regels over remzone. Dat is er al lang weer uit. | |
vosss | zondag 5 mei 2019 @ 14:23 |
Sinds wanneer? | |
vosss | zondag 5 mei 2019 @ 14:24 |
Dat heeft er namelijk wel ingestaan. Ik kan me heugen dat er ineens iets uit de regels gehaald was, maar weet niet meer zeker of dat dit was of wat anders en ook niet meer wanneer. | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 14:26 |
Halverwege 2016 er in gekomen en voor het seizoen 2017 er weer uit gehaald. | |
Bonobo11 | zondag 5 mei 2019 @ 14:42 |
Krijgen we hier ook weer, als Olav een keer Norris te spreken krijgt. | |
Donderkonijn | zondag 5 mei 2019 @ 16:17 |
Die regel is geschrapt. Je hebt het over de verstappen regel. Dat wilden ze graag maar die regel is er nooit officieel geweest, was mer een gentleman's agreement. Riccardio heeft zich in de Verstappen/Ricc battle meermalen gewoon ontzettend kinderachtig gedragen toen eenmaal definitief duidelijk werd dat hij het ging afleggen. | |
sasquatsch | zondag 5 mei 2019 @ 16:21 |
Dit is niet de Verstappen-regel. Deze regel was er daarvoor ook al en staat gewoon in de Sporting Regulations. Ooit ingesteld omdat Michael Schumacher voorkwam dat hij door Hamilton werd ingehaald door constant heen en weer te bewegen.
[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 05-05-2019 16:29:44 ] | |
Lionheaad | maandag 6 mei 2019 @ 08:16 |
![]() ![]() | |
Sinister-D- | maandag 6 mei 2019 @ 09:35 |
Barcelona ![]() ![]() | |
Gezicht | maandag 6 mei 2019 @ 09:40 |
Wordt wel weer eens tijd voor een herhaling van Barcelona/Oostenrijk 2016. Mag wel wat gaan rommelen binnen Merc zodat Lewis het benauwd krijgt. | |
heywoodu | maandag 6 mei 2019 @ 09:46 |
Hoe spreken de mensen die 'Merc' gebruiken dat eigenlijk uit? ![]() Merk? Murk? Mers, wat gezien 'Mercedes' het meest logisch zou zijn? | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2019 @ 09:52 |
Benz | |
Lionheaad | maandag 6 mei 2019 @ 10:08 |
Denk dat Bottas eerst z'n contractverlenging rond wil hebben voordat hij Lewis van de baan af kegelt. | |
LTVDK | maandag 6 mei 2019 @ 10:08 |
Gewoon op zijn plat Amerikaans, Murk komt dan denk ik het beste in de buurt ![]() | |
Gezicht | maandag 6 mei 2019 @ 10:44 |
Mùrk dekt de lading wel | |
Nattekat | maandag 6 mei 2019 @ 11:04 |
Merk | |
Divje | maandag 6 mei 2019 @ 11:15 |
Goede UI(ers) | |
JayHovah | maandag 6 mei 2019 @ 12:53 |
Taxi | |
opreis | maandag 6 mei 2019 @ 12:59 |
Lewis of bottas maakt me niet veel uit. Maar iets meer wrijving mag wel bij gebrek aan competitie van ferrari of red bull. Zelfs bij ferrari rommelt het nu meer | |
Lionheaad | maandag 6 mei 2019 @ 13:04 |
De Vries zit niet meer bij McLaren lees ik net. Weet niet of hem dit nou meer of minder kans op F1 gaat geven. Al denk ik dat hij nu toch eerst maar eens kampioen in F2 moet gaan worden, anders is het helemaal geen F1 voor hem. | |
Nebelwerfer | maandag 6 mei 2019 @ 13:05 |
Idealiter laat Bottas hem staan waarna Lewis zijn eigen auto crashed. Bottas aan de leiding en Hamilton die met vingers gaat wijzen. Ligt het trouwens aan mij, of zijn jullie met zijn alle minder enthousiast dit seizoen? | |
opreis | maandag 6 mei 2019 @ 13:07 |
4x 1-2 van mercedes hakt er wel in | |
NicolasJoy | maandag 6 mei 2019 @ 13:12 |
De spanning op het middenveld is wel tof, maar dat het inderdaad gewoon 1-2 Mercedes is en dan Max de kruimels op mag rapen die Ferrari laat liggen is niet zo tof. Je mist de tweede RB en het werkelijke racen tussen de top 6.. Mag wel wat meer actie komen. | |
sasquatsch | maandag 6 mei 2019 @ 13:26 |
Beter wachten ze met die contractverlenging want vorig jaar was het niet veel meer daarna. Meer, want bij McLaren is die kans nihil met Sainz en Norris. Sowieso werd hij vorig jaar al weinig ingezet en was hij alleen nog in naam lid van het programma. | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2019 @ 13:33 |
Met alle junioren die dit jaar zijn ingestapt denk ik dat de mogelijkheden de komende jaren zeer klein zijn voor rijders die naar de F1 willen. 1-2 plekken per jaar voor niet f1-rijders en dan heb je het wel weer gehad. | |
opreis | maandag 6 mei 2019 @ 13:34 |
Gasly reed in Baku wel al een stuk beter, was op een gegeven moment even snel of sneller dan Leclerc. | |
Rossdale | maandag 6 mei 2019 @ 13:35 |
De Vries zou geluk kunnen hebben als Kvyat het veld weer moet ruimen en Ticktum faalt in het halen van zijn licentiepunten. Wellicht dat TR dan een optie voor hem is. Ik zie Mercedes hem niet oppikken (Ocon heeft al geen zitje) en Ferrari heeft met Giovinazzi al een backup rijder in de F1 rijden. Als ze al iemand promoveren dan zal dat Schumacher wel zijn, hoe slecht hij ook is. Laatste optie zou eventueel Haas zijn als Grosjean er ook dit jaar weer een potje van blijft maken. Ferruci is ook helemaal niets. | |
Tarado | maandag 6 mei 2019 @ 13:42 |
ik denk dat NL wel aan z'n max zit met Max qua rijders, is voor Red Bull iig niet commercieel interessant om er nog 1 te contracteren, tenzij beter maar dat is hij niet | |
NicolasJoy | maandag 6 mei 2019 @ 13:51 |
True. Ik hoop ook dat hij aan kan haken, maar vooralsnog is het nog heel erg wennen.. | |
Kleffe_Dop | maandag 6 mei 2019 @ 14:42 |
Even verder kijkend naar andere talenten en hun vooruitzichten.... Red Bull zou in dat geval ook het management van George Russel kunnen benaderen? Ik kan me niet voorstellen dat die gast zin heeft om een tweede seizoen kansloos de rode lantaarn te blijven dragen met Williams. Zijn marktwaarde gaat op een bepaald moment kelderen. En zijn vooruitzicht bij Mercedes is ook allerminst duidelijk met spelers als Bottas en Ocon (aka de schaduw van Toto) die ook op hetzelfde contract azen. [ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 06-05-2019 15:07:50 ] | |
nils7 | maandag 6 mei 2019 @ 15:48 |
Zie hier waarom Jos en Raymond er goed aan hebben gedaan bij RB te tekenen. | |
Noudanzeg | maandag 6 mei 2019 @ 15:49 |
persoonlijk denk ik, dat Ric gewoon de reactietijd van Max onderschat heeft. De overige F1 coureurs trapten allemaal in zijn "move", maar Max zal daar wel iets beter op geanticipeerd hebben | |
twiFight | maandag 6 mei 2019 @ 16:40 |
Ik denk dat de vries gewoon lekker weg moet blijven uit de F1. No offense maar hij breekt niet bepaald potten (hooguit banden). Aan een nederlandse stroll hebben we weinig. | |
Fer | maandag 6 mei 2019 @ 17:11 |
De Vries moet F2 met overmacht winnen dit jaar en zich zeker niet door een Latifi of Aitken voorbij laten rijden. | |
Rossdale | maandag 6 mei 2019 @ 17:28 |
Klopt, gaat hem alleen niet lukken. Hij zal wel richting WEC, DTM of Blancpain ofzo verdwijnen denk ik. Beetje de Frijns-route | |
Nattekat | maandag 6 mei 2019 @ 18:16 |
Waarbij het bij Frijns aan talent niet ontbreekt. | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2019 @ 18:53 |
Sowieso al LMP2 dit jaar bij de gele bolide | |
Montelly | maandag 6 mei 2019 @ 19:05 |
Dit, niks aan toe te voegen👍🏼 | |
mikieu | maandag 6 mei 2019 @ 19:28 |
Hulk! Beste optie | |
Nebelwerfer | maandag 6 mei 2019 @ 19:37 |
Yeah, maar daarvoor ook al. Misschien is het ook wel goed, hoe saaier Merc het nu maakt hoe meer men doorkrijgt dat men zaken veranderen moet. Zelf de praatjes van de teams zijn al jaren hetzelfde. | |
sasquatsch | maandag 6 mei 2019 @ 19:53 |
Dat de andere teams beter hun best moeten doen, bedoel je. Mercedes heeft zijn zaakjes al jaren het beste voor elkaar. Veranderende regels gaan daar imho niet bij helpen. Die zorgen eerder weer voor een groter verschil dat daarna weer door de andere teams gedicht moet worden. Enige wat zou kunnen helpen is de budget cap waardoor ze niet meer zoveel meer geld kunnen besteden. | |
Nebelwerfer | maandag 6 mei 2019 @ 20:03 |
Budget cap helpt misschien ja, het inhalen is ook een probleem (laatste 2 jaar nog meer nog meer) dus daar zal men wel wat aan moeten doen. Misschien ook de vrijdag trainingen best schrappen en het verzamelen van data wat tegengaan. Vast te rigoureus, maar denk dat Mercedes met hun centen de concurrentie voorlopig wel voor blijft. | |
Donderkonijn | maandag 6 mei 2019 @ 20:08 |
Zo spreek je meer uit wat er tegenwoordig in de 2 hands mercedes van een generatie terug rijd. | |
Donderkonijn | maandag 6 mei 2019 @ 20:10 |
We hebben 2 doodsaaie races achter elkaar gehad en Max lijkt geen aanspraak op podia te kunnen gaan maken. | |
Evenstar | maandag 6 mei 2019 @ 20:13 |
Dit inderdaad. Terwijl die echt sterk en volwassen rijdt. Dit is op dit moment gewoon maximaal haalbare en dat is gewoon jammer. Alweer een jaar waarbij RB niet mee kan doen. Zelfs Ferrari kan niet meekomen met de Mercedes op dit moment. | |
opgebaarde | maandag 6 mei 2019 @ 20:15 |
Ik ben benieuwd of Spanje minder saai wordt. Op de mediums had de RB dezelfde snelheid en als ze de warmte beter in de banden krijgen kan het een stuk interessanter worden ![]() Die banden zijn geloof ik ook het grote probleem met de Haase auto's, de voor- en achterbanden corresponderen niet met elkaar en daarom is de auto zo slecht bestuurbaar. | |
opgebaarde | maandag 6 mei 2019 @ 20:23 |
De prestaties van de Ferrari zijn echt wisselvallig en opmerkelijk. Ik ben benieuwd of ze de potentie uit de motor gaan krijgen want snel kunnen ze zeker zijn alleen nu wordt in de motor geknepen. En het is opvallend dat Vettel deze auto zo slecht ligt, misschien dat de aangekondigde updates echt verandering gaan brengen | |
sasquatsch | maandag 6 mei 2019 @ 20:42 |
Ze hebben de sterkste motor op dit moment. Het is vooral de aero waar het aan schort. Wat ze winnen op het rechte stuk verliezen ze (ruim) in de bochten. | |
THEFXR | maandag 6 mei 2019 @ 20:47 |
zijn de motoren echt zo belangrijk of is het meer of je de banden kunt laten werken op de auto? | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2019 @ 20:50 |
Beide. Dit jaar rijden ze volgens mij met de banden die een 0,4 millimeter dunner loopvlak hebben. Murk ging vorig jaar al erg goed op de circuits waar die banden ingezet werden. | |
sasquatsch | maandag 6 mei 2019 @ 21:10 |
Iedereen ging daar beter op. Deze banden slijten minder snel dan de banden van vorig jaar. Dat verschil was goed te zien tijdens de in-season test vorig jaar op het circuit van Barcelona. Daar reden ze na de Grand Prix weer met het dikkere loopvlak en toen hielden die banden het niet lang vol. | |
Peterselieman | maandag 6 mei 2019 @ 21:14 |
Ferrari heeft meer moeite met deze banden | |
sasquatsch | maandag 6 mei 2019 @ 21:21 |
Dat zouden ze met de andere banden nog meer hebben. Die oververhitten veel sneller. Dat bleek wel tijdens die in-season test waar Vettel toe moest geven dat het dunnere loopvlak beter was. https://www.autosport.com(...)t-every-race-in-2019 | |
opreis | maandag 6 mei 2019 @ 22:00 |
GvdG net bij peptalk dat de red bull toch een flinke update krijgt | |
Gezicht | maandag 6 mei 2019 @ 22:11 |
Hoe wil GvdG dat in vredesnaam weten | |
opreis | maandag 6 mei 2019 @ 22:12 |
contact met Max misschien. Hij had het over een hele nieuwe vloer en dat de zijkant helemaal anders was geloof ik. We gaan het zien dit weekend | |
Gezicht | maandag 6 mei 2019 @ 22:17 |
Zou mooi zijn als ze "echt" kunnen aansluiten, maar er wordt altijd zo veel geroepen over die mid-season updates dat ik ze altijd met een flinke korrel zout neem. Al helemaal als die beweringen van buitenstaanders komen, en ook nog in de popi-jopi media aan tafel bij Sjek. | |
opreis | maandag 6 mei 2019 @ 22:19 |
Tja, maar als er 1 team is dat goede in season development heeft dan is het Red Bull wel, en misschien Racing point/FI, maar dat had andere redenen. | |
Nebelwerfer | maandag 6 mei 2019 @ 22:38 |
Iedereen komt met updates, halve seconde inhalen betekent al snel een hele seconde verbeteren. | |
Tarado | dinsdag 7 mei 2019 @ 11:39 |
ze zitten er te ver vanaf denk ik maar laat me graag verrassen, beter vol op 2020 gooien en dan hopen dat je het hele pakket kampioenswaardig is vanaf dag 1 | |
opreis | dinsdag 7 mei 2019 @ 11:45 |
Behalve de motor kunnen ze volgens mij nog niet zo veel doen voor 2020. | |
Tarado | dinsdag 7 mei 2019 @ 11:50 |
de regels blijven toch hetzelfde? | |
opreis | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:00 |
O zou ook kunnen, maar dan juist heeft het geen zin om op 2020 te richten toch? Het beter maken van de auto nu is dan automatisch ook het beter maken van de auto van volgend jaar. Tenzij ze een verkeerde weg zijn ingeslagen maar dat kan ik nog niet bespeuren. | |
Tarado | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:03 |
dat is ook weer waar maar Mercedes had bijvoorbeeld bij de tests een conservatieve auto neergezet en ondertussen meer tijd genomen om voor de eerste race een beduidend beter versie neer te zetten. je kan dus met kleine snelle updates op zoek naar tienden of je zet meer mensen op een grotere sprong die dan wat langer duurt | |
opreis | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:08 |
Fair enough | |
Nebelwerfer | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:33 |
Red Bull is meer van een basisconcept neerzetten en deze in de loop van het jaar uitbouwen toch? Idealiter komen ze eind van dit jaar uit voor een goeie start voor volgend jaar. | |
Rossdale | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:43 |
Dat is hun plan ja, ze hopen einde van het seizoen Mercedes en Ferrari al voorbij te kunnen zijn dmv veel updates. In ieder geval er dicht op zitten om vanaf begin volgend jaar er direct bij te zitten. | |
WheeledWarrior | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:44 |
Denk dat je het in Barcelona wel kunt vergeten dat de RB de Mercedes en de Ferrari gaat pakken als er niks bijzonders gebeurt. Beter de pijlen richten op Monaco. | |
Spockjuh_ | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:50 |
allemaal nach hause fahren ![]() | |
Tarado | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:58 |
ook daar wordt het moeilijk | |
Tarado | dinsdag 7 mei 2019 @ 12:58 |
is dat niet ieders plan? | |
Mothzor | dinsdag 7 mei 2019 @ 13:38 |
Dan maar Canada ![]() ![]() | |
Sjemmert | dinsdag 7 mei 2019 @ 13:38 |
Ieder jaar opnieuw ![]() | |
Nattekat | dinsdag 7 mei 2019 @ 13:39 |
Zeiden ze in 2016 ook. | |
TheFreshPrince | dinsdag 7 mei 2019 @ 13:51 |
Maar toen gebeurde er iets bijzonders... ![]() | |
Nattekat | dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52 |
Ferrari op de baan verslagen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2019 @ 14:00 |
Iemand al eens bij de gp van Spanje geweest (recent)? Mag je eigen eten en/of drinken mee nemen? | |
Rossdale | dinsdag 7 mei 2019 @ 16:08 |
Is voor mij al een jaar of 6 geleden, maar eigenlijk mag dat altijd wel. Je moet niet met een tray bier aan komen natuurlijk. Maar als je een paar dingetjes in een rugzak hebt doet normaliter niemand daar moeilijk over | |
#ANONIEM | dinsdag 7 mei 2019 @ 16:12 |
De drank mag sowieso niet. Alcoholvrij circuit naar ik hoor. Maar de rest klinkt positief | |
TheFreshPrince | dinsdag 7 mei 2019 @ 17:23 |
Dat sowieso. Na de herstart achter de SC hebben de Ferrari's ook nog tot rondje 8 klem gezeten achter de STR van Sainz, wat ook plezierig was. Het is racen, je moet een beetje geluk hebben en je moet er op het juiste moment zijn. Tenzij Mercedes, dan race je met 2 vingers in de neus ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 7 mei 2019 @ 18:16 |
Fangio in Monaco | |
mikieu | dinsdag 7 mei 2019 @ 18:29 |
Ga altijd met een tray bier t circuit op. Maar blijkbaar is Barcelona alcoholvrij, zat er aan te denken daar heen te gaan. Maar dan pas ik. | |
rubbereend | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:05 |
![]() | |
opreis | dinsdag 7 mei 2019 @ 20:09 |
Ferrari ook met motor upgrade voor Barcelona. Iets naar voren gehaald om het gat met Mercedes te dichten. Voornamelijk voor extra power | |
flipsen | dinsdag 7 mei 2019 @ 20:24 |
Wat een bizar goeie beelden, voor die tijd ![]() ![]() | |
JayHovah | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:01 |
Vergeet ook niet dat ze toen geen gordels hadden, zo'n open helm met een simpel brilletje aan een elastisch bandje, gewoon open en blood de benzine tankte rechtstreeks uit het vat (met draaiende motor? Geen probleem!). Naja, zo kan je nog wel een tijdje doorgaan... | |
sasquatsch | dinsdag 7 mei 2019 @ 23:10 |
Het grootste probleem is de aero. Ik hoop dat ze daar ook een update voor hebben. | |
rubbereend | dinsdag 7 mei 2019 @ 23:13 |
het is ook niet tijdens een race, er staan nog overal auto's geparkeerd | |
Justevo | dinsdag 7 mei 2019 @ 23:15 |
Vanmiddag was er iemand op radio Veronica bij Genee die zei dat hij via iemand van de gemeente had gehoord dat Zandvoort het geld niet bij elkaar krijgt en het alsnog naar Assen gaat. Ik hoor en lees er helemaal niks over? | |
ESF1Gamer | woensdag 8 mei 2019 @ 07:42 |
Toen probeerde Mercedes ook nog de schuld bij Rosberg te leggen, terwijl Hamilton het gras op gaat. | |
Rossdale | woensdag 8 mei 2019 @ 08:03 |
Klinkt als een top bron. ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 8 mei 2019 @ 09:52 |
Maar toen gebeurde er dus iets wat normaal nooit gebeurt, namelijk een dubbele Mercedes-uitval. In 2016 had Red Bull trouwens ook een betere auto dan Ferrari, wat ook blijkt uit het aantal race-wins en de eindklassering in het kampioenschap dat jaar. | |
Rossdale | woensdag 8 mei 2019 @ 10:04 |
Scorebord journalistiek ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 8 mei 2019 @ 10:07 |
Niet echt. 2016 was gewoon een misser voor Ferrari. Jaar ervoor en 2 jaar erna hadden ze het gewoon beter op de rit. | |
Justevo | woensdag 8 mei 2019 @ 10:36 |
Nee absoluut niet, maar die man was er echt heilig van overtuigd. | |
flipsen | woensdag 8 mei 2019 @ 14:16 |
Zo rolden ze toen gewoon jonguh ![]() | |
sasquatsch | woensdag 8 mei 2019 @ 14:23 |
En terecht. Rosberg miste door een verkeerde motorsetting snelheid en blokte Hamilton die niets anders kon doen dan uitwijken. | |
opgebaarde | woensdag 8 mei 2019 @ 14:57 |
Ah gelukkig. Ik heb nooit begrepen waarom veel mensen Hamilton de schuld gaven | |
franklop | woensdag 8 mei 2019 @ 15:02 |
Omdat dit pas door speurwerk van Sky aan het licht kwam. Geen idee of Ziggy het zelf gemeld heeft. | |
Rossdale | woensdag 8 mei 2019 @ 16:09 |
Hij kon van het gas af, maar het was gewoon een schuld van beiden. Onzin om hier één schuldige aan te wijzen. Net als dat geneuzel over Max en Daniel in Baku. Zelfde verhaal | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 8 mei 2019 @ 16:13 |
https://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_F1_Team Renault had een fabrieksteam van 1977 t/m 1986 (10 seizoenen), vanaf 2002 t/m 2009 (8 seizoenen) en vanaf 2016 tot nu (3 seizoenen). Totaal 21. Tel daar de jaren bij dat ze motoren hebben geleverd en dan kom je aan 30 jaar in de Formule 1. In die 21 jaar als fabrieksteam hebben ze 4 titels gewonnen (2x coureur en 2x team). | |
potjecreme | woensdag 8 mei 2019 @ 16:13 |
Dit | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 8 mei 2019 @ 17:21 |
Tuurlijk. ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 8 mei 2019 @ 18:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het nieuwe optrekje van RBR en TR. Na 14 jaar trouwe dienst is het Red Bull Energy Station ingeruild voor een nieuw motorhome. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2019 @ 18:55 |
poah, wat een ding | |
Gezicht | woensdag 8 mei 2019 @ 19:03 |
Blijft bizar dat ze met zo'n dingen ieder jaar opnieuw de halve wereld rond reizen. Oh, en dan zijn er ook nog 9 andere teams die allemaal hun eigen variant hebben. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2019 @ 19:08 |
Alleen Europa. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2019 @ 19:14 |
Je vergeet Pirelli en de FIA en het is alleen in Europa | |
Sinister-D- | woensdag 8 mei 2019 @ 19:25 |
En jij vergeet de FOM ook nog eens... ![]() Al weet ik niet of Liberty nog dezelfde heeft, dit plaatje komt uit 2016. | |
Gezicht | woensdag 8 mei 2019 @ 19:49 |
Alleen Europa dan, al leggen ze binnen binnen Europa vast ook wel genoeg kilometers af om de halve wereld rond te zijn geweest. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 mei 2019 @ 20:06 |
Dat zou wel een genot zijn alleen al vanwege die BernhardLul. | |
sasquatsch | woensdag 8 mei 2019 @ 22:39 |
Volgens de Braziliaanse president rijdt de F1 volgend jaar op een nieuw circuit bij Rio de Janeiro. https://www.motorsport.co(...)d-prix-2020/4383940/ | |
Mothzor | woensdag 8 mei 2019 @ 23:13 |
Die financiering is wel een prachtige vorm van witwassen van drugsgeld en dat over de rug van Senna ![]() | |
potjecreme | donderdag 9 mei 2019 @ 07:31 |
Geen gifjes meer van CrashO. | |
#ANONIEM | donderdag 9 mei 2019 @ 08:09 |
Vanavond richting Barcelona tuffen ![]() | |
heywoodu | donderdag 9 mei 2019 @ 08:11 |
Gifjesmachine kapot of wat? | |
heywoodu | donderdag 9 mei 2019 @ 08:12 |
Dat kan hem net als Frijns een prima carrière opleveren. | |
heywoodu | donderdag 9 mei 2019 @ 08:16 |
Dat zou wel bijzonder jammer zijn. Zeker omdat die megalomane lul het dan ongetwijfeld ook nog gaat presenteren als prestatie van zichzelf ofzo, maar ook omdat Interlagos ![]() | |
rubbereend | donderdag 9 mei 2019 @ 10:05 |
is er al wat meer bekend over hoe dat circuit wordt? En moet het nog helemaal gebouwd worden.... we weten van de Spelen dat op tijd dingen af hebben best lastig is in Brazilië | |
nogeenoudebekende | donderdag 9 mei 2019 @ 10:22 |
#anoniem zo te zien. | |
heywoodu | donderdag 9 mei 2019 @ 10:34 |
Man man man | |
opgebaarde | donderdag 9 mei 2019 @ 10:39 |
![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2019 @ 11:01 |
Neeee ![]() |