SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Helemaal mee eens. Nu wonnen ze allemaal geen prijs, maar goedquote:Op maandag 22 april 2019 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
De elftallen van '98 en '00 waren in mijn ogen ook gewoon een stuk beter dan '10 en '14. Dat was met afstand de beste Nederlandse generatie die ik zelf heb meegemaakt.
Wat vond je knullig? Balletje van Onana toen? Echte probleem toen was natuurlijk de seizoensstart, maar dat hoorde bij de transitie de Boer - Bosz. En bij het late aankopen van Ziyech.quote:Op maandag 22 april 2019 12:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onder Bosz vergeet ik ook nooit, maar ik vergeet ook niet hoe knullig het kampioenschap daar uit handen gegeven werd.
Dit jaar moet je minimaal 2 prijzen pakken, de beker tegen willem2 zou een leuke 3e prijs zijn.
Maar we vergelijken het met een titel. Ajax heeft ook echt wel meer aanzien gekregen door het behalen van de finale EL dan Feyenoord voor het kampioenschap dat jaar.quote:Op maandag 22 april 2019 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar wat ik al eerder zei, als Ajax die 4 CL's niet had gewonnen was het nooit zo populair geweest als het nu is
Dat kampioenschap van Feyenoord is cadeau gedaan door Jeroen Zoet.quote:Op maandag 22 april 2019 13:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat vond je knullig? Balletje van Onana toen? Echte probleem toen was natuurlijk de seizoensstart, maar dat hoorde bij de transitie de Boer - Bosz. En bij het late aankopen van Ziyech.
Nee klopt, maar puur kijkend naar resultaten presteerde de latere generatie beter. Al moet je in mijn ogen in KO toernooien ook een beetje mazzel hebben met de loting. Ik betwijfel of Ajax in de halve finale gestaan als ze City of Barca hadden getroffen. Als je kijkt naar het WK 2010, dan had Nederland met Slowakije en Uruguay zonder Suarez geen hele zware loting. Alleen Brazilië (dat toen in mijn ogen zeker geen uitgesproken favoriet was) was pittig en het was eerlijk gezegd ook een godswonder dat het daar na de eerste helft geen 3-0 voor Brazilië stond. In de finale werd dan op het scorebord nipt verloren, maar dat was toch wel de meest walgelijke wedstrijd die ik ooit heb gezien van het Nederlands elftal, al konden ze er in '74 ook best wat van.quote:Op maandag 22 april 2019 13:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Nu wonnen ze allemaal geen prijs, maar goed.
De meervoudig kampioen en meervoudig finalist van de afgelopen jaren verslaan maar jezelf afvragen wat er zou gebeuren als je twee kwartfinalisten van vorig jaar zou tegenkomenquote:Op maandag 22 april 2019 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee klopt, maar puur kijkend naar resultaten presteerde de latere generatie beter. Al moet je in mijn ogen in KO toernooien ook een beetje mazzel hebben met de loting. Ik betwijfel of Ajax in de halve finale gestaan als ze City of Barca hadden getroffen. Als je kijkt naar het WK 2010, dan had Nederland met Slowakije en Uruguay zonder Suarez geen hele zware loting. Alleen Brazilië (dat toen in mijn ogen zeker geen uitgesproken favoriet was) was pittig en het was eerlijk gezegd ook een godswonder dat het daar na de eerste helft geen 3-0 voor Brazilië stond. In de finale werd dan op het scorebord nipt verloren, maar dat was toch wel de meest walgelijke wedstrijd die ik ooit heb gezien van het Nederlands elftal, al konden ze er in '74 ook best wat van.
als je 34 wedstrijden speelt is het nooit 1 wedstrijd of een moment geweestquote:Op maandag 22 april 2019 13:21 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Dat kampioenschap van Feyenoord is cadeau gedaan door Jeroen Zoet.
Brazilie in 2010 was met Kaka, Robinho en Lucio natuurlijk wel een van de grote favorieten. Nederland speelde toen met de eigenlijk al gestopte Ooijer en Van Bronckhorst in de verdediging. Wat een billenknijpen was me dat...quote:Op maandag 22 april 2019 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee klopt, maar puur kijkend naar resultaten presteerde de latere generatie beter. Al moet je in mijn ogen in KO toernooien ook een beetje mazzel hebben met de loting. Ik betwijfel of Ajax in de halve finale gestaan als ze City of Barca hadden getroffen. Als je kijkt naar het WK 2010, dan had Nederland met Slowakije en Uruguay zonder Suarez geen hele zware loting. Alleen Brazilië (dat toen in mijn ogen zeker geen uitgesproken favoriet was) was pittig en het was eerlijk gezegd ook een godswonder dat het daar na de eerste helft geen 3-0 voor Brazilië stond. In de finale werd dan op het scorebord nipt verloren, maar dat was toch wel de meest walgelijke wedstrijd die ik ooit heb gezien van het Nederlands elftal, al konden ze er in '74 ook best wat van.
in de groepsfase misschien, ook wanneer je tegen wie moest was niet ongunstig maar eenmaal in de knock out niet neequote:Op maandag 22 april 2019 13:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ja ik denk dat dit niet een jaar is waarin je kan spreken van 'een beetje mazzel met de loting'.
Wel.quote:Op maandag 22 april 2019 13:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je 34 wedstrijden speelt is het nooit 1 wedstrijd of een moment geweest
Alle experts waren van mening dat Ajax kansloos was voor een 2e plek. Uiteindelijk vond ik dat we gewoon beter waren tegen Bayern over 2 wedstrijden.quote:Op maandag 22 april 2019 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de groepsfase misschien, ook wanneer je tegen wie moest was niet ongunstig maar eenmaal in de knock out niet nee
zo bedoel ik het ook niet hoor, gewoon goed gedaan maar er waren natuurlijk ook wat zwaardere groepenquote:Op maandag 22 april 2019 14:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Alle experts waren van mening dat Ajax kansloos was voor een 2e plek. Uiteindelijk vond ik dat we gewoon beter waren tegen Bayern over 2 wedstrijden.
Niet te vergeten '92, toen had Nederland echt moeten winnen.quote:Op maandag 22 april 2019 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
De elftallen van '98 en '00 waren in mijn ogen ook gewoon een stuk beter dan '10 en '14. Dat was met afstand de beste Nederlandse generatie die ik zelf heb meegemaakt.
Net zo als ee ook minder zware groepen warenquote:Op maandag 22 april 2019 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo bedoel ik het ook niet hoor, gewoon goed gedaan maar er waren natuurlijk ook wat zwaardere groepen
die van Porto zeker, verder weet ik het niet meerquote:Op maandag 22 april 2019 14:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Net zo als ee ook minder zware groepen waren
Die van PSV idd. Belachelijk makkelijke groep.quote:Op maandag 22 april 2019 14:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Net zo als ee ook minder zware groepen waren
Man C, Lyon, Shaktar, Hoffenheimquote:Op maandag 22 april 2019 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
die van Porto zeker, verder weet ik het niet meer
OK eensquote:Op maandag 22 april 2019 15:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Man C, Lyon, Shaktar, Hoffenheim
Real, Roma, victoria plzen, cska
Dat is wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek. Natuurlijk is het verslaan van Real en Juve een topprestatie, maar de sterkste ploegen in deze CL waren in mijn ogen gewoon dit seizoen Barca, City en Liverpool.quote:Op maandag 22 april 2019 13:34 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
De meervoudig kampioen en meervoudig finalist van de afgelopen jaren verslaan maar jezelf afvragen wat er zou gebeuren als je twee kwartfinalisten van vorig jaar zou tegenkomen
Ik vond City de zwakste van de 3. Hebben gewoon erg veel moeite gehad met Lyon, Schalke 04 (uit) en Hoffenheim.quote:Op maandag 22 april 2019 16:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek. Natuurlijk is het verslaan van Real en Juve een topprestatie, maar de sterkste ploegen in deze CL waren in mijn ogen gewoon dit seizoen Barca, City en Liverpool.
Ik denk dat Juventus toch ook wel bij de favorieten hoordequote:Op maandag 22 april 2019 16:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wel een sterk staaltje scorebordjournalistiek. Natuurlijk is het verslaan van Real en Juve een topprestatie, maar de sterkste ploegen in deze CL waren in mijn ogen gewoon dit seizoen Barca, City en Liverpool.
Zoek een sportcafe opquote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
Zijn de Ajax-wedstrijden in de CL ergens in San Francisco te zien?
lijkt me wel jaquote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
Verkapte 'Kijk mij eens in San Francisco zijn"-post.quote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
@Scarface88quote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
Nee, is verboden door Trump.quote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
Juventus werd constant bij de favorieten geplaatst in die lijstjes en had ook één van de laagste odds. Die nu weglaten is pas scorebordjournalistiek.quote:Op maandag 22 april 2019 17:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat Juventus toch ook wel bij de favorieten hoorde
Wordt gewoon op tv uitgezonden daar.quote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
Helaas niet. Ik vraag dit voor een vriend.quote:Op maandag 22 april 2019 18:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Verkapte 'Kijk mij eens in San Francisco zijn"-post.
Leuk hoor!
Walmart, sportcafe, of livestreampje.quote:Op maandag 22 april 2019 17:54 schreef PicoMMP het volgende:
JUICHENquote:Op maandag 22 april 2019 18:41 schreef Scarface88 het volgende:
Jullie hebben wel weer geluk dat Buttner niet meedoet morgen.
5 goals maken.quote:Op maandag 22 april 2019 18:53 schreef Timooon het volgende:
Zonder Kane, Son en Sissoko moeten ze er uit wel echt vol inklappen, 1-2 of 1-3 teken ik voor.
Had liever eerst thuis gespeeld. Ook omdat Son geschorst is.quote:Op maandag 22 april 2019 18:53 schreef Timooon het volgende:
Zonder Kane, Son en Sissoko moeten ze er uit wel echt vol inklappen, 1-2 of 1-3 teken ik voor.
Hoe wordt die volgorde bepaald trouwens?quote:Op maandag 22 april 2019 18:55 schreef duo-penotti het volgende:
[..]
Had liever eerst thuis gespeeld. Ook omdat Son geschorst is.
Son speelt weer mee, als hun uitdoelpunten dubbel tellen.
Dus wij moeten in de eerste wedstrijd sowieso 2 uitgoals maken. Anders gaat het wel lastig worden.
Is met de loting voor de kwartfinales gelijk bepaald.quote:Op maandag 22 april 2019 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe wordt die volgorde bepaald trouwens?
Juventus verloor kansloos van Atletico en was sindsdien eigenlijk geen favoriet meer. Sinds de start van de CL was Barcelona de grote favoriet en dat zijn ze nogsteeds.quote:Op maandag 22 april 2019 18:43 schreef duo-penotti het volgende:
Op basis van wat was Man City favoriet ? Die hebben geloof ik maar 1x in hun historie in de halve finale van de CL gestaan. En dit seizoen hebben ze ook alleen maar tegen makkelijke tegenstanders gespeeld in de CL.
Tegen Tottenham liep hun verdediging alleen maar te stuntelen. Ja, aanvallend zijn ze super (met zoveel olie geld, kan Cambuur ook top spelers halen). Maar verdedigend vind ik ze best overrated.
Juve en Barca waren/zijn voor mij dé favorieten. En Real ook. Maar dat is alleen puur op basis omdat ze hem 3 keer op rij hebben gewonnen. Dan ben je automatisch één van de topfavorieten lijkt mij.
Neequote:Op maandag 22 april 2019 17:53 schreef duo-penotti het volgende:
Finale Ajax Barca zou leuk zijn. Maar ik zie Barca niet zomaar winnen van Liverpool. Dus dat gaat ook een leuke wedstrijd worden. In de finale zijn je kansen gewoon 50/50. Ongeacht tegen wie je speelt.
Dat is slecht nieuws voor Ajax.quote:Op maandag 22 april 2019 18:46 schreef TheJanitor het volgende:
Sissoko doet waarschijnlijk niet mee het eerste duel met Tottenham.
Ik lach me kapot als Ajax gewoon drie keer wint op basis van dubieuze beslissingen van de VAR. Al is het voor mijn gemoedsrust beter dat ze die wedstrijden gewoon snel op slot weten te gooien.quote:Op maandag 22 april 2019 19:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hopelijk gaat de KNJB ze nog heel vaak helpen in de resterende duels
Niet alleen kapot lachen maar ook het leedvermaak om PSV en hun supporters . Kan echt schitterend materiaal opleveren .quote:Op maandag 22 april 2019 20:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik lach me kapot als Ajax gewoon drie keer wint op basis van dubieuze beslissingen van de VAR. Al is het voor mijn gemoedsrust beter dat ze die wedstrijden gewoon snel op slot weten te gooien.
quote:Op maandag 22 april 2019 19:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Juventus verloor kansloos van Atletico en was sindsdien eigenlijk geen favoriet meer. Sinds de start van de CL was Barcelona de grote favoriet en dat zijn ze nogsteeds.
Goed nieuws dusquote:Op maandag 22 april 2019 18:46 schreef TheJanitor het volgende:
Sissoko doet waarschijnlijk niet mee het eerste duel met Tottenham.
City, Psg, Barca, Real, Juvequote:Op maandag 22 april 2019 20:29 schreef manny het volgende:
weet eigenlijk niet wie de favoriet was bij de wedkantoren begin van dit CL seizoen. City of Real wellicht ?
Het is ook in Engeland Pasen. Komt morgen wel johquote:Op maandag 22 april 2019 20:59 schreef Tjacka het volgende:
Is er al nieuws over Tottenham uit? Wtf man.
Ik hoop het vriend.quote:Op maandag 22 april 2019 21:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is ook in Engeland Pasen. Komt morgen wel joh
In 2 wedstrijden ben je kansloos tegen Barca.quote:
Jij trapt louter open deuren in. Je kan zo die levchenko vervangen bij studio sport.quote:Op maandag 22 april 2019 21:59 schreef duo-penotti het volgende:
[..]
In 2 wedstrijden ben je kansloos tegen Barca.
In 1 wedstrijd maak je meer kans. Als Barca een mindere kans heeft en jij een goede.
Daarom zeg ik 50/50.
Vorm van de dag zal bepalend zijn. Ook al speel je tegen 11 Messi's.
Laat Barca eerst maar eens winnen van Liverpool. Daar zit zo veel energie en snelheid in, daar heeft elke ploeg het moeilijk tegen. Beetje leunen uit en thuis 10 minuten gas geven zoals tegen Man U dat gaat echt niet genoeg zijn.quote:Op maandag 22 april 2019 21:59 schreef duo-penotti het volgende:
[..]
In 1 wedstrijd maak je meer kans. Als Barca een mindere kans heeft en jij een goede.
Daarom zeg ik 50/50.
Tot nu toe heeft Ajax anders wel 2 wedstrijden nodig gehad om door te kunnen gaan tegen Madrid en Juventusquote:Op maandag 22 april 2019 21:59 schreef duo-penotti het volgende:
[..]
Daarom zeg ik 50/50.
Ajax zal niet kansloos zijn in twee duels, wel is 75/25 procent kansverhouding.quote:Op maandag 22 april 2019 21:59 schreef duo-penotti het volgende:
[..]
Daarom zeg ik 50/50.
Als dit vertrouwen breder gaat leven dan geef ik ze minder kans om de finale te halen en te winnen.quote:Op maandag 22 april 2019 22:22 schreef Landgeld het volgende:
Maakt niet uit welke tegenstander.
Ten Hag bedenkt wel een maatwerk meesterplan.
waarom?quote:
Als vervanger van Neres. Nederlander, ervaring & transfervrij.quote:
ik ben/was fan van babel, maar die heeft echt niet meer genoeg.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als vervanger van Neres. Nederlander, ervaring & transfervrij.
Maar misschien niet de CL kwaliteit die je zoekt.
ik probeer niet voor te lopen met mijn gedachte.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:57 schreef Simmertje het volgende:
Zitten jullie niet stiekem te dromen hoe die ontlading eventueel zal zijn op 8 mei?
Nope, zit meer in spanning voor vanavond.quote:Op dinsdag 23 april 2019 09:57 schreef Simmertje het volgende:
Zitten jullie niet stiekem te dromen hoe die ontlading eventueel zal zijn op 8 mei?
Dat is niet goed voor mijn hart.quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:34 schreef Saekerhett het volgende:
Vanavond zal nog lastig genoeg worden. Teken voor een 1-0.
Hij was zondag voor de wedstrijd tegen ADO ook alweer lekker bezig over de VAR de scheids.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:04 schreef mokkiemok het volgende:
van bommel is wel lekker bezig om Ajax te hypen en psv in de underdog positie te duwen, die ziet het ook niet meer goed komen geloof ik.
Terwijl het toch verre van beslist is, waarbij hij met deze zelfde teksten natuurlijk zichzelf tot een grootheid praat als psv toch nog kampioen wordt.
dit is precies wat ik al verwachte aan het begin van het seizoen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hij was zondag voor de wedstrijd tegen ADO ook alweer lekker bezig over de VAR de scheids.
dat eerste vind ik wel een stuk belangrijker dan het 2equote:Op dinsdag 23 april 2019 11:22 schreef Simmertje het volgende:
Ik verheug mij ook enorm op het moment dat Ajax definitief kampioen is en dan de kop van van Bommel in beeld brengen.
Maar dat 2e vind ik wel belangrijker dan de bekerquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat eerste vind ik wel een stuk belangrijker dan het 2e
quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dat 2e vind ik wel belangrijker dan de beker
natuurlijk is dat tweede geheel onbelangrijk, maar ik wil enkel aangeven dat van Bommel de enige voor mij is waar ik echt een hekel aan heb, altijd gehad.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat eerste vind ik wel een stuk belangrijker dan het 2e
quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:30 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Maar dat 2e vind ik wel belangrijker dan de beker
is er een video van?quote:
ik heb niet zo'n hekel aan hem, vond het een goeie voetballer, zeker op het WK van 2010.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:32 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
natuurlijk is dat tweede geheel onbelangrijk, maar ik wil enkel aangeven dat van Bommel de enige voor mij is waar ik echt een hekel aan heb, altijd gehad.
Van Bommel - De Jong > Hendrix-Rosarioquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niet zo'n hekel aan hem, vond het een goeie voetballer, zeker op het WK van 2010.
Als hij kampioen wordt heeft hij het heel goed gedaan, vind het wel jammer dat het met hetzelfde saaie voetbal als van z'n schoonvader is
zonder twijfelquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Bommel - De Jong > Hendrix-Rosario
Toch waren de kwalificatiewedstrijden onder Van Marwijk niet altijd saai.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niet zo'n hekel aan hem, vond het een goeie voetballer, zeker op het WK van 2010.
Als hij kampioen wordt heeft hij het heel goed gedaan, vind het wel jammer dat het met hetzelfde saaie voetbal als van z'n schoonvader is
Van Basten is dan ook de slechtste trainer die ik in mijn leven gezien heb.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toch waren de kwalificatiewedstrijden onder Van Marwijk niet altijd saai.
Dat was onder Van Basten toen een stuk slechter.
Denk dat ie zichzelf onderschat als voetballer als hij het dubbele blok van zijn schoonvader wil mimicken met Hendrix en Rosario. Van Bommel en De Jong waren beiden hele goede voetballers (10's bij Ajax en PSV) die op latere leeftijd werden omgeturnd tot DM. Hij moet nu niet denken dat Hendrix en Rosario aanvallend hetzelfde kunnen brengen als hijzelf, hoewel het in 2010 ook al veel op een korfbalverdeling leek.quote:
Slechter dan Blind?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:54 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Van Basten is dan ook de slechtste trainer die ik in mijn leven gezien heb.
maar op het EK 2008? voetbalden ze echt wel leukquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toch waren de kwalificatiewedstrijden onder Van Marwijk niet altijd saai.
Dat was onder Van Basten toen een stuk slechter.
ja.quote:
Ja die begreep er niks van.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:54 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Van Basten is dan ook de slechtste trainer die ik in mijn leven gezien heb.
Underdogrol, op de counter en hij had er vrij aardig materiaal voor. Het feit dat hij zich tactisch zo liet aftroeven door Rusland zei ook al genoeg.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar op het EK 2008? voetbalden ze echt wel leuk
quote:
Van Basten heeft het bij meerdere clubs laten zien er geen hol van te kunnen, en toch stug door blijven gaan. Blind zag zelf in dat hij er niet geschikt voor was.quote:
Bertje haalde er wel de finale mee en in principe doet Mark dat nu ookquote:Op dinsdag 23 april 2019 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk dat ie zichzelf onderschat als voetballer als hij het dubbele blok van zijn schoonvader wil mimicken met Hendrix en Rosario. Van Bommel en De Jong waren beiden hele goede voetballers (10's bij Ajax en PSV) die op latere leeftijd werden omgeturnd tot DM. Hij moet nu niet denken dat Hendrix en Rosario aanvallend hetzelfde kunnen brengen als hijzelf, hoewel het in 2010 ook al veel op een korfbalverdeling leek.
dat kwam allemaal door die hoer van Boulaquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Underdogrol, op de counter en hij had er vrij aardig materiaal voor. Het feit dat hij zich tactisch zo liet aftroeven door Rusland zei ook al genoeg.
snap niks van mensen die zeggen dat Mark het maximale eruit haalt.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bertje haalde er wel de finale mee en in principe doet Mark dat nu ook
Ja dat was een goed excuus.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kwam allemaal door die hoer van Boula
Ja, Bertje haalde alleen wel de finale van een WK, Mark doet nog mee in de eredivisie. Als ie volgend jaar iets in Europa zou willen klaarspelen moet hij dat blok uit elkaar halen maar ik denk dat hij dan onder het mom van 'niet naief' juist meer creativiteit gaat opofferen voor verdedigende zekerheid.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bertje haalde er wel de finale mee en in principe doet Mark dat nu ook
ik denk wel dat er wat meer voetbal in zit dan hij er momenteel uithaalt maar hij doet nog steeds serieus mee om de titel en Ajax staat nu ook bovenaan omdat de concurrentie punten heeft laten liggen dus dat slaat echt nergens opquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
snap niks van mensen die zeggen dat Mark het maximale eruit haalt.
is verder overal kansloos uitgeschakeld, maar ja woehoe hij kan nog kampioen worden als de concurrentie punten laat liggen.
nog 3 potjes voor psv.
of heel makkelijkquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kan zomaar een lastig potje worden.
ik ben er ook bang voorquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niets tegen in te brengen. Snel scoren dan maar...quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De Jong was een hoop, maar geen 10. Wel een half, back en centrale verdediger.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk dat ie zichzelf onderschat als voetballer als hij het dubbele blok van zijn schoonvader wil mimicken met Hendrix en Rosario. Van Bommel en De Jong waren beiden hele goede voetballers (10's bij Ajax en PSV) die op latere leeftijd werden omgeturnd tot DM. Hij moet nu niet denken dat Hendrix en Rosario aanvallend hetzelfde kunnen brengen als hijzelf, hoewel het in 2010 ook al veel op een korfbalverdeling leek.
de jong was geen 10 inderdaad. begon wel als meer aanvallend ingestelde speler, meer een half zoals je schreeft. Volgens mij speelde hij in Jong Oranje ooit met rugnummer 10, vandaar mijn wat overhaaste conclusie. Bommel was wel een nummer 10 die bij Barcelona de concurrentiestrijd met Deco verloor en zich toen meer heeft toegelegd op verdedigen. Liet bij PSV altijd zijn mannetje lopen, tot ongenoegen van alles en iedereen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:15 schreef fathank het volgende:
[..]
De Jong was een hoop, maar geen 10. Wel een half, back en centrale verdediger.
Bommel is ook niet een 10 geweest maar een half.
ik me hem ook alleen maar als rechtshalf en later verdedigende middenvelder herinneren en hij Barca op 10? Dat kan ik me niet voorstellenquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
de jong was geen 10 inderdaad. begon wel als meer aanvallend ingestelde speler, meer een half inderdaad. Volgens mij speelde hij in Jong Oranje met rugnummer 10, vandaar mijn wat overhaaste conclusie. Bommel was wel een nummer 10 die bij Barcelona de concurrentiestrijd met Deco verloor en zich toen meer heeft toegelegd op verdedigen. Liet bij PSV altijd zijn mannetje lopen, tot ongenoegen van alles en iedereen.
Daar was hij aanvankelijk voor gehaald, maar eigenlijk werd al heel snel duidelijk dat hij daar te licht voor was. Hij had natuurlijk ook een tijdje een concurrentiestrijd met Sneijder voor de nr 10 positie in het Nederlands Elftal. Ook die verloor 'ie snel.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik me hem ook alleen maar als rechtshalf en later verdedigende middenvelder herinneren en hij Barca op 10? Dat kan ik me niet voorstellen
Dat is nu het verhaaltje, Ajax heeft de veel betere spelers, kennelijk mag Ten Hag nog steeds niet al te veel eer krijgen. De spelers zijn ook wel beter, maar aan het begin van het seizoen was iedereen nog aan het smullen van de talenten van PSV en werd er zelfs gespeculeerd dat PSV alle punten en doelpuntenrecords zou breken. Die PSV-spelers hebben zich echter niet zo goed ontwikkeld.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
snap niks van mensen die zeggen dat Mark het maximale eruit haalt.
is verder overal kansloos uitgeschakeld, maar ja woehoe hij kan nog kampioen worden als de concurrentie punten laat liggen.
nog 3 potjes voor psv.
En dat was pas nadat een spelersopstandje met Seedorf Van Basten dwong om enigzins normaal te doen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Underdogrol, op de counter en hij had er vrij aardig materiaal voor. Het feit dat hij zich tactisch zo liet aftroeven door Rusland zei ook al genoeg.
Seedorf? Speelde die toen? Ik dacht Van Nistelrooyquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is nu het verhaaltje, Ajax heeft de veel betere spelers, kennelijk mag Ten Hag nog steeds niet al te veel eer krijgen. De spelers zijn ook wel beter, maar aan het begin van het seizoen was iedereen nog aan het smullen van de talenten van PSV en werd er zelfs gespeculeerd dat PSV alle punten en doelpuntenrecords zou breken. Die PSV-spelers hebben zich echter niet zo goed ontwikkeld.
[..]
En dat was pas nadat een spelersopstandje met Seedorf Van Basten dwong om enigzins normaal te doen.
Nistelrooy had toch ruzie met Van Basten om die Asimarakis-grap van hem, in 2006? Volgens mij was het toen vooral de lobby van Cruijff om met 'de grote 4' te spelen. Van Nistelrooy vond inderdaad wel dat hij te weinig ruimte en vrijheid had. Seedorf heeft nog een charmeoffensief gehouden maar zijn rol was toen al wel uitgespeeld in het NL elftal.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Seedorf? Speelde die toen? Ik dacht Van Nistelrooy
Ja, Seedorf was er bijgehaald onder druk van de publieke opinie. Het ging toen helemaal niet om voetbal, alleen maar om populariteit, namen en reputaties. Van Basten was aangesteld omdat hij populair was, zodat hij het Nederlands elftal weer populair zou maken. Vandaar ook dat de perschef van de KNVB met de zaakwaarnemer van Van Nistelrooij ging onderhandelen over diens terugkeer naar een basisplaats. Daarna ging het van kwaad tot erger en werd de roep om Seedorf, inmiddels een hele grote in het Europese voetbal, steeds sterker. Toen die er bij was heeft de spelersgroep enigzins orde op zaken gesteld.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Seedorf? Speelde die toen? Ik dacht Van Nistelrooy
quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, Seedorf was er bijgehaald onder druk van de publieke opinie. Het ging toen helemaal niet om voetbal, alleen maar om populariteit, namen en reputaties. Van Basten was aangesteld omdat hij populair was, zodat hij het Nederlands elftal weer populair zou maken. Vandaar ook dat de perschef van de KNVB met de zaakwaarnemer van Van Nistelrooij ging onderhandelen over diens terugkeer naar een basisplaats. Daarna ging het van kwaad tot erger en werd de roep om Seedorf, inmiddels een hele grote in het Europese voetbal, steeds sterker. Toen die er bij was heeft de spelersgroep enigzins orde op zaken gesteld.
Van Basten eruit mikken kon natuurlijk niet, want hij was immers geniaal, hoogintelligent en het hoofd van een technisch supertrio, dus lag het aan een miskraam of zo. Hij moest ook nog bij Ajax aan de slag. En je dan 8 jaar later afvragen waarom het Nederlands voetbal in crisis is beland....
Tja Gullit was volgens mij ook een geweldige speler, maar als die over voetbal praat slaat hij ook alleen maar onzin uit.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:32 schreef Tarado het volgende:
al met al jammer hoor dat Van Basten en Bergkamp er nu zo op staan, wat een voetballers waren dat
Robben ook toch taradoquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:32 schreef Tarado het volgende:
al met al jammer hoor dat Van Basten en Bergkamp er nu zo op staan, wat een voetballers waren dat
Buttner en die rechtsback.quote:
Ik zou me als PSV-er wel doodschamen voor de Europese campagne. Wat mokerslecht was dat. En dan de bekerquote:Op dinsdag 23 april 2019 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk wel dat er wat meer voetbal in zit dan hij er momenteel uithaalt maar hij doet nog steeds serieus mee om de titel en Ajax staat nu ook bovenaan omdat de concurrentie punten heeft laten liggen dus dat slaat echt nergens op
Het was geen toptrainer nee, ook geen middelmatige trainer, het was een volledig onbekwame trainer wiens hele periode van eindeloze reeks smoesjes, uitvluchten en autoritair doen aan mekaar hing. En daar kwamen de smoesjes en uitvluchten die anderen voor hem verzonnen nog bovenop, net als verwijzingen naar zijn autoriteit als genie. Het was een staaltje hysterisch sentimenteel collectief zelfbedrog waar ze in de rest van de wereld te nuchter voor zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]wel iets te makkelijk om Van Basten hier de schuld van te geven, wel eens dat het geen toptrainer was, Suarez zei dat hij in april nog "teambuild uitjes" organiseerde, dan ben je wel een pannenkoek
ik denk dat veel mensen ook onderschatten hoeveel makkelijker het speelt als je maar 1 keer in de week hoeft.quote:Op dinsdag 23 april 2019 12:53 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik zou me als PSV-er wel doodschamen voor de Europese campagne. Wat mokerslecht was dat. En dan de bekernee, Markie heeft het redelijk gedaan maar niet meer dan dat.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:02 schreef StarGazer het volgende:
De Ligt en Blind twijfelgevallen voor vanavond. Bron: Telegraaf.
Ik begin alvast te bidden.
Laat je toch niet voor de gek houden johquote:Op dinsdag 23 april 2019 13:02 schreef StarGazer het volgende:
dat is misschien wel het ergste wat er kan gebeuren vooraf.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:02 schreef StarGazer het volgende:
die is gelukkig nog steeds voetballer en ik hoop dat hij zo verstandig is het daarbij ook te latenquote:
Met SinkGod ernaastquote:
https://www.telegraaf.nl/(...)wijfelgeval-bij-ajaxquote:Op dinsdag 23 april 2019 13:05 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
dat is misschien wel het ergste wat er kan gebeuren vooraf.
dat kon moeilijk in die wedstrijdquote:Op dinsdag 23 april 2019 13:07 schreef Simmertje het volgende:
Laten we hopen dat in ieder geval één van de twee kan spelen vanavond. Iets zegt mij dat dit voor click bait is van de Telegraaf. Als ze echt zo geblesseerd waren dan hadden ze tijdens Groningen al gewisseld.
Dus die spelen sowieso.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:02 schreef StarGazer het volgende:
kutkrantquote:Op dinsdag 23 april 2019 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Als je de podcast hebt geluisterd gaat het om lichte pijntjes en spelen zeer waarschijnlijk gewoon. Vieze clickbait dus weer van die kots krant. Driessen
quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Als je de podcast hebt geluisterd gaat het om lichte pijntjes en spelen zeer waarschijnlijk gewoon. Vieze clickbait dus weer van die kots krant. Driessen
Ik droom echt nooit, en dan ook nooit over Ajax. Heb wel wat beters om over te dromenquote:Op dinsdag 23 april 2019 13:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik droomde dat Ziyech verkocht werd aan Roma maar dat Ajax erop stond dat Noa Lang ook meeging.
Paar keer in actie gezien en toen kon hij mij wel bekoren.twitter:FreekJansenVI twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 14:28:41Klaas-Jan Huntelaar vanavond geschorst. Lassina Traore debuteert in de wedstrijdselectie en zal op de bank beginnen. Spits uit Burkina Faso komt sinds winterstop uit voor Ajax en was bij Jong Ajax in 12 duels al goed voor 6 doelpunten en 3 assists. #Ajax reageer retweet
Die gaat de winnende in de finale scorenquote:Op dinsdag 23 april 2019 14:39 schreef maxi-mus het volgende:
Paar keer in actie gezien en toen kon hij mij wel bekoren.twitter:FreekJansenVI twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 14:28:41Klaas-Jan Huntelaar vanavond geschorst. Lassina Traore debuteert in de wedstrijdselectie en zal op de bank beginnen. Spits uit Burkina Faso komt sinds winterstop uit voor Ajax en was bij Jong Ajax in 12 duels al goed voor 6 doelpunten en 3 assists. #Ajax reageer retweet
Met een puntertje.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Die gaat de winnende in de finale scoren
Nog één wedstrijdje bikkelen! Een scenario Vitesse uit zou prachtig zijn, met de rust al 3-0 voor zodat je eventueel wat spelers kunt sparen. Daarna de jongens lekker 2-3 dagen vrij geven (thanks KNJB!).quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:37 schreef SaferSephy het volgende:
Hoe is het met De Jong? Ik vond em toch weer veel aan z'n hamstring voelen in Groningen. Sowieso leken veel jongens te kampen met pijntjes, wat mij toch wel zorgen baart.
Sowieso vind ik het maar eng, die Odegaard gaat echt 300% spelen om zich als opvolger Ziyech te profileren. Kampioenschap is echt nog niet binnen..
Hopelijk mag hij debuterenquote:Op dinsdag 23 april 2019 14:39 schreef maxi-mus het volgende:
Teken ik voor! Als Ajax wint vanavond mogen ze het echt niet meer weggeven.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nog één wedstrijdje bikkelen! Een scenario Vitesse uit zou prachtig zijn, met de rust al 3-0 voor zodat je eventueel wat spelers kunt sparen. Daarna de jongens lekker 2-3 dagen vrij geven (thanks KNJB!).
Het is ook weer niet zo heel raar dat veel spelers niet helemaal topfit meer zijn na zo'n seizoen.. Ze begonnen al in juli met direct enorm belangrijke wedstrijden en het is eigenlijk amper stilgevallen met ook nog interlands tussendoor. En de basis bleef redelijk intact met soms 1/2 wijzigingen..quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:37 schreef SaferSephy het volgende:
Hoe is het met De Jong? Ik vond em toch weer veel aan z'n hamstring voelen in Groningen. Sowieso leken veel jongens te kampen met pijntjes, wat mij toch wel zorgen baart.
Sowieso vind ik het maar eng, die Odegaard gaat echt 300% spelen om zich als opvolger Ziyech te profileren. Kampioenschap is echt nog niet binnen..
Misschien ook iets voor Noa Lang?quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:49 schreef SaferSephy het volgende:
Kansloos weetje: Wist je dat Jari Litmanen Nederlands leerde door naar Jiskefet te kijken? Daar was ie blijkbaar enorm fan van. Wat een held!
Ik help het je hopen, maar in z'n algemeenheid heb ik altijd het gevoel dat vrijwel elke Eredivisieclub tegen Ajax aantreedt alsof ze de CL finale spelen qua motivatie. Enerzijds logisch, anderzijds frustrerend (2016 anyonequote:Op dinsdag 23 april 2019 14:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is ook weer niet zo heel raar dat veel spelers niet helemaal topfit meer zijn na zo'n seizoen.. Ze begonnen al in juli met direct enorm belangrijke wedstrijden en het is eigenlijk amper stilgevallen met ook nog interlands tussendoor. En de basis bleef redelijk intact met soms 1/2 wijzigingen..
En misschien dat Odegaard juist wel rustig aan doet omdat hij Ajax een warm hart toedraagt
Een nieuwe 'Daar hoorden ze Engelen zingen'quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:51 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil trouwens van dit seizoen zo'n serie als "Sunderland til I die" op Netflix, dat zou ultiem genot zijn.
En dan hadden een aantal spelers ook nog net een WK achter de rug. Wat dat betreft een geluk bij een ongeluk dat Nederland het WK niet haalde.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is ook weer niet zo heel raar dat veel spelers niet helemaal topfit meer zijn na zo'n seizoen.. Ze begonnen al in juli met direct enorm belangrijke wedstrijden en het is eigenlijk amper stilgevallen met ook nog interlands tussendoor. En de basis bleef redelijk intact met soms 1/2 wijzigingen..
En misschien dat Odegaard juist wel rustig aan doet omdat hij Ajax een warm hart toedraagt
met het stukje van Ramos in zijn box, wat hij toch niet in zijn docu gaat laten zien.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:51 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil trouwens van dit seizoen zo'n serie als "Sunderland til I die" op Netflix, dat zou ultiem genot zijn.
Valt mee dus.twitter:Robinho1986_ twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 14:47:31@jongejonga @FreekJansenVI Trap er niet in https://t.co/fBPVUbmBdr reageer retweet
Haha uiteindelijk is dat best een mooie docu geworden, deprimerend wel. Arme Wouters die een peukje zit te roken na die dramatisch verloren 100 jaar jubileum wedstrijd.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een nieuwe 'Daar hoorden ze Engelen zingen'
In elk geval geen marketingdocu met alleen maar gladde praatjes en een goednieuwsshow.
Dan neem ik aan dat Dolberg weer wat minuten mag maken.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:39 schreef maxi-mus het volgende:
Maar laatst in zo'n interview met de verantwoordelijke voor Ajax Media zeiden ze dat er wel wat plannen waren bij Ajax om zo'n Netflix-docu te maken. Zou ook best logisch zijn als je fans internationaal wil aanspreken over de clubcultuur.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha uiteindelijk is dat best een mooie docu geworden, deprimerend wel. Arme Wouters die een peukje zit te roken na die dramatisch verloren 100 jaar oud wedstrijd.
Dat had dit seizoen dan wel gemogenquote:Op dinsdag 23 april 2019 14:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar laatst in zo'n interview met de verantwoordelijke voor Ajax Media zeiden ze dat er wel wat plannen waren bij Ajax om zo'n Netflix-docu te maken. Zou ook best logisch zijn als je fans internationaal wil aanspreken over de clubcultuur.
Tja dat weet je nooit voorafquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat had dit seizoen dan wel gemogenZonde
Dit jaar had wel alles gehad, gemiste kans helaas. Maar er zal wel iets van een blu ray ofzo komen toch?quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat had dit seizoen dan wel gemogenZonde
Oranje gaat binnen tien jaar een WK of EK winnenquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:05 schreef Poepz0r het volgende:
Xavi Simons
Brobbey
Unuvar
Taylor
Wat een tijden komen eraan bohhhh![]()
![]()
WK. EK interesseert mij geen reet. Nog nachtmerries van al die verloren finalesquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oranje gaat binnen tien jaar een WK of EK winnen
Je kind Xavi noemen. Dan heb je toch ook een pan af.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:05 schreef Poepz0r het volgende:
Xavi Simons
Brobbey
Unuvar
Taylor
Wat een tijden komen eraan bohhhh![]()
![]()
Regillio was sowieso al nooit de allerslimste, geloof ikquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Je kind Xavi noemen. Dan heb je toch ook een pan af.
Genoemd naar Xavi van Barcaquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Je kind Xavi noemen. Dan heb je toch ook een pan af.
Denk dat Ajax in Dolberg nog altijd de 1e spits voor volgend jaar ziet. Wat dat betreft ligt dat helemaal aan hemzelf..quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat Dolberg weer wat minuten mag maken.
Vraag me toch wel af wat ze met die jongen gaan doen, volgend jaar. Hebben ze hem afgeschreven en proberen ze hem te slijten, of moet hij volgend jaar eerste spits zijn? Nog een jaar alleen potjes tegen Emmen en Fortuna gaat hem niet worden ben ik bang.
Danilo Pereira schiet er ook 15 in bij Jong. Zullen we die nog een keer gaan zien?quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Ajax in Dolberg nog altijd de 1e spits voor volgend jaar ziet. Wat dat betreft ligt dat helemaal aan hemzelf..
Nja Oranje heeft maar één EK gewonnen, dus is niet alsof dat een troostprijs is.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
WK. EK interesseert mij geen reet. Nog nachtmerries van al die verloren finales
Voor mijn gevoel wel, want de beste landen spelen niet mee > Brazilie, Argentinie, Uruguay etc.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja Oranje heeft maar één EK gewonnen, dus is niet alsof dat een troostprijs is.
Bij dat etc. kan je ook meteen ophouden, aangezien de rest ook niet veel boeit.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel wel, want de beste landen spelen niet mee > Brazilie, Argentinie, Uruguay etc.
Mja, afgelopen WK had je 4 Europese halve finalisten, voor 2006 geldt hetzelfde.. 2014 2 om 2 en in 2010 3 om 1.. Dus het is eigenlijk een open EKquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel wel, want de beste landen spelen niet mee > Brazilie, Argentinie, Uruguay etc.
EK is het net niet vanwege het ontbreken van die genoemde landen en vergeet ook niet enkele landen uit Afrika zoals een Nigeria, Ghana die af en toe een zieke lichting hebben en gewoon redelijk ver komen. Ghana had in 2010 bijvoorbeeld nog verder kunnen komen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bij dat etc. kan je ook meteen ophouden, aangezien de rest ook niet veel boeit.
Een toernooi met Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk, België, Engeland, Portugal en de nodige Europese subtoppers die vaak lastig te verslaan zijn noem ik het toch vrij lastigHet EK met 16 landen was vaak nog lastiger dan het WK gezien de zware poules.
Natuurlijk is het WK groter, maar het EK is nog steeds een gigantisch zwaar toernooi waar je blij mag zijn als je het kan winnen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
EK is het net niet vanwege het ontbreken van die genoemde landen en vergeet ook niet enkele landen uit Afrika zoals een Nigeria, Ghana die af en toe een zieke lichting hebben en gewoon redelijk ver komen. Ghana had in 2010 bijvoorbeeld nog verder kunnen komen.
Wel knap om je dan alsnog niet te plaatsenquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Vroegah toen het EK nog 16 ploegen had was het wel degelijk een moeilijker toernooi dan het WK, kijk alleen maar naar de poule van 2008 en 2012. Maar tegenwoordig met die bagger landen erbij en dat de beste nummers 3 ook nog eens doorgaan is het wel een stukje minder qua niveau.
Dat zie je verkeerd. Aan zo'n zwak toernooi willen we niet mee doen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel knap om je dan alsnog niet te plaatsen
Regilio Simons was juist wel een redelijk intelligente jongen geloof ik. misschien ben je in de war met Regilio Vrede.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Regillio was sowieso al nooit de allerslimste, geloof ik
Dat Denemarken en Griekenland 'm ook hebben gewonnen doet wat mij betreft toch wel iets af aan de status.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het WK groter, maar het EK is nog steeds een gigantisch zwaar toernooi waar je blij mag zijn als je het kan winnen.
Ook eenmalig ja, daarom mag Oranje het wel vaker hebben gewonnenquote:Op dinsdag 23 april 2019 16:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Denemarken en Griekenland 'm ook hebben gewonnen doet wat mij betreft toch wel iets af aan de status.
Als je een toernooi wint door Engeland, Frankrijk, Nederland en Duitsland uit te schakelen doet dat niks af aan de status van het toernooi. Dan ben je gewoon goed. Anders kunnen ze dat straks ook wel over de CL roepen, mocht Ajax 'm winnen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Denemarken en Griekenland 'm ook hebben gewonnen doet wat mij betreft toch wel iets af aan de status.
Hm, daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook eenmalig ja, daarom mag Oranje het wel vaker hebben gewonnen
Aan het WK 2010 deden de 13 sterkste landen uit Europa mee en daarnaast ook pak em beet Argentinie en Brazilië. Hoe kan dat toernooi dan makkelijker zijn dan het EK ?quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Vroegah toen het EK nog 16 ploegen had was het wel degelijk een moeilijker toernooi dan het WK, kijk alleen maar naar de poule van 2008 en 2012. Maar tegenwoordig met die bagger landen erbij en dat de beste nummers 3 ook nog eens doorgaan is het wel een stukje minder qua niveau.
Denemarken was inderdaad, ondanks dat strandverhaal, veel minder een fluke dan Griekenland. Die hadden echt een gouden generatie met briljante voetballers die in 86 ook al fantastisch waren. Toch is Denemarken, ondanks ook de olympische successen een kleiner voetballand dat ik niet heel snel een WK zie winnen. Het idee dat alleen de echte groten een EK kunnen winnen, een aura dat het WK nog wel steeds heeft, is er bij het EK wel vanaf.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:06 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Als je een toernooi wint door Engeland, Frankrijk, Nederland en Duitsland uit te schakelen doet dat niks af aan de status van het toernooi. Dan ben je gewoon goed. Anders kunnen ze dat straks ook wel over de CL roepen, mocht Ajax 'm winnen.
hoe kleinschaliger een toernooi hoe eerder je grote tegenstanders tegenkomt, daarom vind ik die uitbreiding van het EK ook wel jammer, het is nu meer maar niet beter net als het WKquote:Op dinsdag 23 april 2019 16:08 schreef manny het volgende:
[..]
Aan het WK 2010 deden de 13 sterkste landen uit Europa mee en daarnaast ook pak em beet Argentinie en Brazilië. Hoe kan dat toernooi dan makkelijker zijn dan het EK ?
Bij het EK (oude stijl dan) was het wel zo dat je in de poulefase al meteen aan de bak moest omdat er eigenlijk geen zwakke landen tussen zaten. Bij het WK kunnen de grote landen vaak nog redelijk op gang komen met wat wedstrijden tegen wat kleinere landen, buiten die ene poule die wel enorm zwaar is.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:08 schreef manny het volgende:
[..]
Aan het WK 2010 deden de 13 sterkste landen uit Europa mee en daarnaast ook pak em beet Argentinie en Brazilië. Hoe kan dat toernooi dan makkelijker zijn dan het EK ?
Ja het WK wordt nu ook enorm kut met 48 landen, waar je de poulefase eigenlijk wel kan overslaan.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe kleinschaliger een toernooi hoe eerder je grote tegenstanders tegenkomt, daarom vind ik die uitbreiding van het EK ook wel jammer, het is nu meer maar niet beter net als het WK
starten met 24 landen in 6 poules en dan de nrs 1,2 en sterkste 4 nrs 3 doorlaten is sowieso een gedrochtelijke tournooiopzetquote:Op dinsdag 23 april 2019 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe kleinschaliger een toernooi hoe eerder je grote tegenstanders tegenkomt, daarom vind ik die uitbreiding van het EK ook wel jammer, het is nu meer maar niet beter net als het WK
Waarom speelt hij niet bij ajaxquote:Op dinsdag 23 april 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
Dat spelinzicht en snelheid bohhhh Kleine Frenkie de Jong![]()
![]()
![]()
Hij is aan het rijpen bij de dependance. Die jongen komt er wel, kan over 4 jaar zo instromen in Jong.quote:
Zn vader gaat er iig alles aan doen dat hij voor NL gaat kiezen. Verstandige vader.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:19 schreef Marcoss het volgende:
Volgens mij kan hij ook nog voor Spanje kiezen als hij dat wil
Moet die wel voor Nederland uit willen komen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 15:10 schreef Poepz0r het volgende:
Dat spelinzicht en snelheid bohhhh Kleine Frenkie de Jong![]()
![]()
![]()
Vanenburg was beter op die leeftijdquote:Op dinsdag 23 april 2019 16:27 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Moet die wel voor Nederland uit willen komen.
Ga geen gier zijn en koop gewoon via Ajax. Anders krijg je troep.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
Ik wil graag mijn 17 jaar oude shirt een buddy geven.
Wat is een goed adresje waar je niet de hoofdprijs betaalt? Ik zie op fb advertenties voorbij komen van 433fifa. Is dat wat?
Ik raad ook aan om gewoon een officieel shirt te kopen, via de fanshop. Ik heb shirtjes van 10 jaar oud die er nog zo goed als nieuw uit zien, dus het is de investering wel waard.quote:Op dinsdag 23 april 2019 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
Wat is een goed adresje waar je niet de hoofdprijs betaalt? Ik zie op fb advertenties voorbij komen van 433fifa. Is dat wat?
Ajax.nlquote:Op dinsdag 23 april 2019 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
Nee gewoon zoals het hoortquote:Op dinsdag 23 april 2019 16:45 schreef Schanulleke het volgende:
Thanks, dan inderdaad maar de knip trekken. Vallen ze ruim, of juist niet?
Helaas werd die nooit heel erg serieus genomen. Met zijn piepstemmetje.quote:
Blindquote:Op dinsdag 23 april 2019 17:05 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
60e wedstrijd van het seizoen voor Blind vanavond
twitter:Rinzinho twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 15:28:54- Alvarez en Pavon geen eerste keus bij Ajax- Odegaard weer in beeld maar geen eerste keus- Ajax is vooral bezig met een linksback uit Zuid-Amerika - Overmars wil Tagliafico aan zijn contract houden https://t.co/7CEwt0t8KF reageer retweet
Zou wel gek zijn nog meer CVs te halen natuurlijk, helaas.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
twitter:Rinzinho twitterde op dinsdag 23-04-2019 om 15:28:54- Alvarez en Pavon geen eerste keus bij Ajax- Odegaard weer in beeld maar geen eerste keus- Ajax is vooral bezig met een linksback uit Zuid-Amerika - Overmars wil Tagliafico aan zijn contract houden https://t.co/7CEwt0t8KF reageer retweet
Nou hopen dat nico proffesioneel genoeg is om dan niet te gaan lopen zuigen...quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
Nee hoor? Als De Ligt verkocht is halen ze nog wel iemand, maar blijkbaar hebben ze dus een betere op het oog.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zou wel gek zijn nog meer CVs te halen natuurlijk, helaas.
Ach bij Ajax spelen is toch ook veel leuker dan Inter of Atlético.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou hopen dat nico proffesioneel genoeg is om dan niet te gaan lopen zuigen...
Ik ben er ook niet gerust op totdat de titelstrijd definitief beslist is. Hopelijk in het voordeel van Ajax.quote:
Thuis en uit is ook een wereld van verschil hé.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vitesse ligt ons wel stukken beter dan Groningen. Het is een voetballende ploeg en achterin missen ze wat mensen.
Zeker. Volle bak, daarna 6 dagen rust.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Thuis en uit is ook een wereld van verschil hé.
Lekker voetballen met 5-4-1 jaquote:Op dinsdag 23 april 2019 17:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vitesse ligt ons wel stukken beter dan Groningen. Het is een voetballende ploeg en achterin missen ze wat mensen.
Ik ga heel veel doen maar opzwepen zit daar niet tussen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 17:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Itt Groningen, heb ik er nu wel een goed gevoel over. Lekker in Arenaatje spelen, beetje opgezweept worden door 't publiek. Jawel, ik zie dit wel goedkomen
Ik sluit het niet uit. Sowieso als Ajax deze wint zijn ze kampioen. PSV moet nog naar Willem II en AZ.quote:
Toen hadden we Marcel Caesar aan het roer.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:59 schreef Marcoss het volgende:
Ajax verloor vorig jaar thuis van Vitesse en Utrecht he
En een mindere selectie. Ik vrees eerder een beetje voor vermoeidheid.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toen hadden we Marcel Caesar aan het roer.
Dat lijkt me een beetje kort door de bochtquote:Op dinsdag 23 april 2019 19:05 schreef RedLabel het volgende:
Als je deze wint ben je kampioen. Als je deze punten verliest ben je geen kampioen.
Of dat ze bij Vitesse de bus parkeren.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
En een mindere selectie. Ik vrees eerder een beetje voor vermoeidheid.
Kan, maar dat is niet hun natuurlijke spel. Verwacht eerder dat ze vol gaan drukken en hopen op vermoeidheid.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of dat ze bij Vitesse de bus parkeren.
Dat beheersen ze niet heel goed.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of dat ze bij Vitesse de bus parkeren.
Klopt. Maar elke wedstrijd is uniek. Bal kan zomaar de andere kant op rollen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 18:59 schreef Marcoss het volgende:
Ajax verloor vorig jaar thuis van Vitesse en Utrecht he
Beide ploegen beginnen de wedstrijd met 11 spelers.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:28 schreef Drekkoning het volgende:
Als je vanavond wint kan PSV donderdag hooguit op gelijke hoogte komen qua punten
om te winnen moet je meer scoren dan de tegenstanderquote:Op dinsdag 23 april 2019 19:30 schreef Tyron het volgende:
om te winnen moet er sowieso gescoord worden
Prima uitleg. Anders kun je elk uitstekende arm wel gaan affluitenquote:
onjuist bij een eigen doelpuntquote:Op dinsdag 23 april 2019 19:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
om te winnen moet je meer scoren dan de tegenstander
Hopelijk laat Dolberg wel wat zien vandaag, anders lijkt het me einde verhaal voor hem bij Ajax.quote:Op dinsdag 23 april 2019 19:36 schreef Monolith het volgende:
Geen Neres, wel Dolberg. Verder geen verrassingen.
Gras is groenquote:Op dinsdag 23 april 2019 19:28 schreef Drekkoning het volgende:
Als je vanavond wint kan PSV donderdag hooguit op gelijke hoogte komen qua punten
Maar dat is standaard bij een debuterende Ajaciedquote:Op dinsdag 23 april 2019 19:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Traoré met debuut en goal.
U las het hier.
Dat is wel erg riskant.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:03 schreef Poepz0r het volgende:
Ik had Blind hier ook rust gegeven en misschien zelfs De Jong.
Het is Vitessequote:
Inderdaad, dat kan niet omdat die andere verdedigers Kristensen en Magallan zijn, waar je gewoon niet op kan rekenen in dit soort wedstrijden en Ekkelenkamp en Labyad hebben ook allerminst kunnen overtuigen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is VitesseKomop als je al niet met 1 andere verdediger en/of middenvelder van Vitesse kan winnen
Moet alsnog makkelijk kunnen. Je hebt er nog 9 lopen. Je bent niet afhankelijk van 1 of 2 zwakke spelers.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad, dat kan niet omdat die andere verdedigers Kristensen en Magallan zijn, waar je gewoon niet op kan rekenen in dit soort wedstrijden en Ekkelenkamp en Labyad hebben ook allerminst kunnen overtuigen.
beter gewoon vroeg wisselen als het kanquote:Op dinsdag 23 april 2019 20:03 schreef Poepz0r het volgende:
Ik had Blind hier ook rust gegeven en misschien zelfs De Jong.
Straks allen janken als ze blessa zijn voor de CL. Dit is enorm risicovol.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:08 schreef Adames het volgende:
[..]
beter gewoon vroeg wisselen als het kan
HAHAHAHAHAHAHquote:Op dinsdag 23 april 2019 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Frenkie en Daley geef je maar rust tegen Spurs. De wedstrijd van vanavond is vele malen belangrijker.
straks enorm janken omdat je het weer onderschatquote:Op dinsdag 23 april 2019 20:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Straks allen janken als ze blessa zijn voor de CL. Dit is enorm risicovol.
quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Frenkie en Daley geef je maar rust tegen Spurs. De wedstrijd van vanavond is vele malen belangrijker.
Je optimisme is nergens op gebaseerd. Ajax gaat het met deze elf al enorm moeilijk krijgen vandaag. Drie belangrijke, lastige wedstrijden in één week, in de vorige twee heeft Ajax echt tot het uiterste moeten gaan. En zoals we weten tellen voor Vitesse, Utrecht en ADO maar twee wedstrijden, die tegen Ajax.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moet alsnog makkelijk kunnen. Je hebt er nog 9 lopen. Je bent niet afhankelijk van 1 of 2 zwakke spelers.
Niks met onderschatting te maken. Je speelt met 11. Als je 1-2 mindere goden opstelt moet het alsnog makkelijk kunnen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:08 schreef Adames het volgende:
[..]
straks enorm janken omdat je het weer onderschat
Je weet zeker dat je fan bent van Ajax en niet van Feyenoord he? Je hebt een selectie die 180 klassen beter is. Dan maakt 1-2 mindere spelers geen donder uit, zolang je in het systeem blijft spelen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je optimisme is nergens op gebaseerd. Ajax gaat het met deze elf al enorm moeilijk krijgen vandaag. Drie belangrijke, lastige wedstrijden in één week, in de vorige twee heeft Ajax echt tot het uiterste moeten gaan. En zoals we weten tellen voor Vitesse, Utrecht en ADO maar twee wedstrijden, die tegen Ajax.
Ik wist niet dat Sjaak Swart op Fok zatquote:Op dinsdag 23 april 2019 20:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En zoals we weten tellen voor Vitesse, Utrecht en ADO maar twee wedstrijden, die tegen Ajax.
Klopt, als beide teams even veel wedstrijden hebben gespeeld in het seizoen, maar dat is niet zo. De spelers van Ajax zijn duidelijk meer vermoeid dan die van Vitesse en laten we nu net op zo een dag tegen ze spelen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:10 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je weet zeker dat je fan bent van Ajax en niet van Feyenoord he? Je hebt een selectie die 180 klassen beter is. Dan maakt 1-2 mindere spelers geen donder uit, zolang je in het systeem blijft spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |