zonder kampioenschap? Nee maar het was zeker leukquote:Op maandag 22 april 2019 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Ajax 84 punten haalt, halve finale CL, en beker pakt, ben ik toch geneigd het een goed seizoen te noemen.
Mja toch vergeten we dan dit seizoen snel.quote:Op maandag 22 april 2019 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Ajax 84 punten haalt, halve finale CL, en beker pakt, ben ik toch geneigd het een goed seizoen te noemen.
Gewoon vol erop klappen. Vitesse is verzwakt en Utrecht is het al helemaal kwijt.quote:Op maandag 22 april 2019 11:17 schreef Ciclon het volgende:
Ik zie Ajax thuis echt niet van Vitesse en/of Utrecht verliezen. Het dobberende PSV gaat het nog zwaar krijgen bij WIllem 2.
Ajax wordt kampioen.
het bekende ezel verhaal, ik zie het niet gebeurenquote:Op maandag 22 april 2019 11:44 schreef RamboDirk het volgende:
Ajax verliest het kampioenschap weer bij De Graafschap, u zag het in 2016 voor het eerst.
Zou bijzonder ongelukkig zijn. Maar een halve finale moet je natuurlijk veel en veel hoger aanslaan dan een kampioenschap. Dat eerste is misschien een keer of acht gelukt, dat tweede 33. Het eerste is in de loop der tijd ook nog eens veel moeilijker geworden, sterker nog, werd door nagenoeg iedereen voor onmogelijk gehouden. Daarnaast een beker winnen en 84 punten halen is ook sterk. Als PSV er dan 86 haalt heb je de pech dat er eentje was die zich volledig op de competitie kon concentreren en nagenoeg het maximale eruit heeft gehaald.quote:Op maandag 22 april 2019 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
zonder kampioenschap? Nee maar het was zeker leuk
je staat nu bovenaan ook al is het op goals, dan ga je dat toch niet meer weggeven en tevreden zijn met een troostprijsquote:Op maandag 22 april 2019 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zou bijzonder ongelukkig zijn. Maar een halve finale moet je natuurlijk veel en veel hoger aanslaan dan een kampioenschap. Dat eerste is misschien een keer of acht gelukt, dat tweede 33. Het eerste is in de loop der tijd ook nog eens veel moeilijker geworden, sterker nog, werd door nagenoeg iedereen voor onmogelijk gehouden. Daarnaast een beker winnen en 84 punten halen is ook sterk. Als PSV er dan 86 haalt heb je de pech dat er eentje was die zich volledig op de competitie kon concentreren en nagenoeg het maximale eruit heeft gehaald.
Elke Ajax-fan die dit bewust meemaakt vergeet het behalen van de halve finale pas bij vergevorderde dementie. Ik kan de kwartfinale in 2002/2003 ook nog goed herinneren. Het kampioenschap tegen Twente staat iedereen ook helder voor de geest, maar de overige toch een stuk minder vermoed ik.quote:Op maandag 22 april 2019 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mja toch vergeten we dan dit seizoen snel.
Halve finale CL vind ik geen troostprijs. Maar goed, jij bekijkt het vanuit de situatie nu, ik bedoel over het hele seizoen gezien.quote:Op maandag 22 april 2019 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je staat nu bovenaan ook al is het op goals, dan ga je dat toch niet meer weggeven en tevreden zijn met een troostprijs
halve finale CL is geweldig maar het is geen prijs en natuurlijk kijk ik hoe de situatie nu is, vooraf had ik er misschien voor getekend maar nu je op 3 fronten nog mee doet vind ik wel dat je die 2 makkelijkste moet pakkenquote:Op maandag 22 april 2019 11:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Halve finale CL vind ik geen troostprijs. Maar goed, jij bekijkt het vanuit de situatie nu, ik bedoel over het hele seizoen gezien.
Ajax is anders best goed in het cadeau doen van kampioenschappenquote:Op maandag 22 april 2019 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je staat nu bovenaan ook al is het op goals, dan ga je dat toch niet meer weggeven en tevreden zijn met een troostprijs
resultaten uit het verleden zeggen zo weinig, zo'n Mourinho ook die even vertelt hoe je Ajax moet bestrijden terwijl dat in 2016 wel een hele andere ploeg was.quote:Op maandag 22 april 2019 12:16 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ajax is anders best goed in het cadeau doen van kampioenschappen.
Alleen als daar de titel bij komt. Geen beker, halve finale en titel maakt het goed.quote:Op maandag 22 april 2019 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gewoon spelers als Huntelaar, Dolberg, de Wit, Maz, Magallan en Labyad opstellen. Dan moet je de beker ook nog prima mee kunnen winnen.quote:Op maandag 22 april 2019 11:43 schreef Simmertje het volgende:
Schaal moet inderdaad gewoon gepakt worden, dat mag je absoluut niet uit handen geven. Bekerfinale, meh.
Vind die focus op "een prijs" altijd wat overdreven. Ik kijk gewoon hoe bijzonder een prestatie is, of je er een fruitschaal voor krijgt of niet vind ik van ondergeschikt belang.quote:Op maandag 22 april 2019 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
halve finale CL is geweldig maar het is geen prijs en natuurlijk kijk ik hoe de situatie nu is, vooraf had ik er misschien voor getekend maar nu je op 3 fronten nog mee doet vind ik wel dat je die 2 makkelijkste moet pakken
Ik sta al klaar met #TenHagOutquote:Op maandag 22 april 2019 12:25 schreef Vjenne12345 het volgende:
Alleen als daar de titel bij komt. Geen beker, halve finale en titel maakt het goed.
Mourinho moet je niet serieus nemen, die is gewoon aan het lobbyenquote:Op maandag 22 april 2019 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
resultaten uit het verleden zeggen zo weinig, zo'n Mourinho ook die even vertelt hoe je Ajax moet bestrijden terwijl dat in 2016 wel een hele andere ploeg was.
moet jij weten maar prijzen winnen is toch de essentie van sport en kijk naar Ajax, hoe groot zou de club zijn als al die prijzen net niet gewonnen zouden zijnquote:Op maandag 22 april 2019 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind die focus op "een prijs" altijd wat overdreven. Ik kijk gewoon hoe bijzonder een prestatie is, of je er een fruitschaal voor krijgt of niet vind ik van ondergeschikt belang.
Agree to disagree. Voor mij is NL 74 het grootste Nederlandse team ooit, groter dan 88, en zeker groter dan bijvoorbeeld een Griekenland 2004.quote:Op maandag 22 april 2019 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet jij weten maar prijzen winnen is toch de essentie van sport en kijk naar Ajax, hoe groot zou de club zijn als al die prijzen net niet gewonnen zouden zijn
Onder Bosz vergeet ik ook nooit, maar ik vergeet ook niet hoe knullig het kampioenschap daar uit handen gegeven werd.quote:Op maandag 22 april 2019 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mja toch vergeten we dan dit seizoen snel.
als NL74 wel een prijs had gewonnen was de impact vele malen groter geweest maar we zullen dat nooit wetenquote:Op maandag 22 april 2019 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Agree to disagree. Voor mij is NL 74 het grootste Nederlandse team ooit, groter dan 88, en zeker groter dan bijvoorbeeld een Griekenland 2004.
De elftallen van '98 en '00 waren in mijn ogen ook gewoon een stuk beter dan '10 en '14. Dat was met afstand de beste Nederlandse generatie die ik zelf heb meegemaakt.quote:Op maandag 22 april 2019 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Agree to disagree. Voor mij is NL 74 het grootste Nederlandse team ooit, groter dan 88, en zeker groter dan bijvoorbeeld een Griekenland 2004.
Weet ik niet. Er wordt 40 jaar na dato nog steeds over geschreven, over dat Duitse elftal niet - behalve in relatie tot dat Nederlands elftal. Misschien voegde die tragedie juist wel wat toe aan het verhaal.quote:Op maandag 22 april 2019 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
als NL74 wel een prijs had gewonnen was de impact vele malen groter geweest maar we zullen dat nooit weten
ja maar wat ik al eerder zei, als Ajax die 4 CL's niet had gewonnen was het nooit zo populair geweest als het nu isquote:Op maandag 22 april 2019 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Weet ik niet. Er wordt 40 jaar na dato nog steeds over geschreven, over dat Duitse elftal niet - behalve in relatie tot dat Nederlands elftal. Misschien voegde die tragedie juist wel wat toe aan het verhaal.
En dan vergelijken we nog competities met dezelfde orde grootte. CL is zo'n 100 keer zo groot als de eredivisie, zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |