SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Oh. op die fiets. Ja, het was geen geweldig goede wedstrijd van de kant van Ajax. Deels kwam dat door het vervelende spel dat Groningen willen spelen, en deels kwam dat door het te lage tempo van Ajax. Maar met 10 man ga je niet in de blessure tijd vol op die 2-0 jagen terwijl je de 3 punten MOET hebben...dat slaat nergens op hoor.quote:Op zondag 21 april 2019 09:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het seizoen zeker niet, dat doe ik ook niet, het gaat mij slechts om de wedstrijd tegen Groningen, die het meest recent is. Ik vond het niet om aan te gluren. Veel te lafhartig, veel te angstig en veel te voorzichtig. Van Ajax wil ik bravoure en strijdlust, de dood of de gladiolen zoals van Gaal dat zo mooi zei.
Ja, precies. Het grappige is dus...eigenlijk vond ik het spel van Groningen heel triest, zeker omdat ze best goede spelers hebben. Als Ajax zo zou spelen (tegen bv een goed Barcelona) dan zou ik daar absoluut niet blij mee zijn, en dan heb ik het grotendeels over het tijdrekken vanaf begin wedstrijd. En toch heeft Groningen het gewoon goed gedaan.quote:Op zondag 21 april 2019 09:11 schreef VacaLoca het volgende:
wat een non-discussie. Ajax speelde nog vrij aanvallend alleen Groningen was goed aan het stofzuigen. Verder frustreerde Groningen het spel van Ajax en dan heb je het gewoon lastiger. Alsnog winnen en binnenhalen met tien man is gewoon uitstekend.
Zuur zijn omdat ze niet elke wedstrijd pieken en gallery play op de mat leggen..wat een luxe probleem.
Ik vind het ook absoluut niet eerlijk om Ajax hierop ‘af te rekenen’.quote:Op zondag 21 april 2019 09:19 schreef Simmertje het volgende:
Zelfs Barca in zijn beste dagen had dit soort wedstrijden tussendoor. Je kunt niet 50 wedstrijden top zijn, dat is gewoon onmogelijk. Ik ben dan wel gewoon trots hoe ze zo'n wedstrijd alsnog over de streep halen. Is wel eens anders geweest (zelfs dit seizoen nog).
Ach, het was dom maar als ik mij niet vergis is Huntelaar niet geschorst toch?quote:Op zondag 21 april 2019 09:20 schreef Monolith het volgende:
In dit soort wedstrijden telt maar één ding, winnen. Dat is uiteindelijk prima gelukt, alleen een beetje jammer van de rode kaart.
Niet geschorst? Waarom zou je met 2x geel niet worden geschorst? Tegen Vitesse zal hij er niet zijn hoor.quote:Op zondag 21 april 2019 09:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ach, het was dom maar als ik mij niet vergis is Huntelaar niet geschorst toch?
Ja dat was dus eerst altijd zo bij ons eigen voetbal. Maar sinds vorig jaar ook al niet meer las ik. Bij de Eredivisie is het gewoon een schorsing ja.(Ik had het overigens daardoor ook al doorgestreept)quote:Op zondag 21 april 2019 09:23 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Niet geschorst? Waarom zou je met 2x geel niet worden geschorst? Tegen Vitesse zal hij er niet zijn hoor.
Ik moest het met het langs de lijn verslag op de radio doen, maar daar kreeg ik wel de indruk van dat de scheidsrechter zijn beslissingen allemaal maar net goed uitvielen.quote:Op zondag 21 april 2019 09:37 schreef Simmertje het volgende:
Trouwens wat een hypocriete jankerds daar bij Groningen, met name die te Wierik (wat een engnek). Loopt te janken dat het harde spel erbij hoort en dat Tadic niet zo moet klagen. Om vervolgens zelf te janken dat die goal van Huntelaar afgekeurd had moeten worden.
ik heb alleen de samenvatting gezien, vond Groningen wel over het randje beginnen maar dat liet Higler toe, die goal was gewoon terecht goedgekeurd, die handsbal vond ik moeilijk te zien op tv, dat 2e geel voor Huntelaar had ook direct rood kunnen zijn maar Higler had sowieso eerder met gele kaarten moeten beginnen had je wat meer voetbal gekregen waarschijnlijk.quote:Op zondag 21 april 2019 09:43 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik moest het met het langs de lijn verslag op de radio doen, maar daar kreeg ik wel de indruk van dat de scheidsrechter zijn beslissingen allemaal maar net goed uitvielen.
Merk wel dat sinds er een VAR is al die ‘lucky’ opmerkingen me nog minder boeien dan het al deed.
quote:Op zondag 21 april 2019 09:53 schreef RedLabel het volgende:
Was een duidelijke rode kaart. Huntelaar maakt duidelijk een elleboogstoot terwijl de bal niet eens in de buurt is. Geel is gewoon onzin. Als zoiets bij een andere spelers in de eredivisie gebeurd krijgen ze minimaal 5 wedstrijden schorsing. Voor de rest is het weer iedere week discutabele beslissingen in het voordeel van Ajax..
Er zijn clubs die op deze manier gewoon tweede staan, verder nergens meer mee doen maar toch.quote:Op zondag 21 april 2019 09:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vind het ook absoluut niet eerlijk om Ajax hierop ‘af te rekenen’.
Wat je zegt, je speelt het grootste deel van het seizoen dominant, attractief, hoge pressie, in een overvol schema.
Dan mag je best af en toe in een lastige wedstrijd gewoon resultaat pakken.
Het zou zonde zijn als je je attractieve spel niet beloont met prijzen namelijk.
Een soort parasitaire symbiose.quote:Op zondag 21 april 2019 09:58 schreef Tarado het volgende:
grappige is wel dat het nagenieten bij winst van een slechte wedstrijd vooral door de huilie huilies weer een extra dimensie krijgt
Ik vind deze overwinning extra lekker. Ik had een spanning gisteren niet normaal. Erger dan in de CL, ik wil zo graag die titel.quote:Op zondag 21 april 2019 09:58 schreef Tarado het volgende:
grappige is wel dat het nagenieten bij winst van een slechte wedstrijd vooral door de huilie huilies weer een extra dimensie krijgt
Ik durf er geld op te zetten dat hij binnen een aantal jaar terug isquote:Op zondag 21 april 2019 01:12 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat kan gewoon echt niet. Hopelijk snappen ze dat bij Ajax ook.
Het is gewoon einde verhaal Frank wat mij betreft. Fantastisch gedaan in het verleden maar hij laat keer op keer bij andere clubs zien dat hij geen juiste tactiek kan bouwen rondom de spelers die hij tot beschikking heeft. Gewoon een matige tacticus.quote:Op zondag 21 april 2019 10:07 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik durf er geld op te zetten dat hij binnen een aantal jaar terug is
het opmerkelijke is dat sinds hij met Trustfull in zee is gegaan hij niets meer wintquote:Op zondag 21 april 2019 10:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is gewoon einde verhaal Frank wat mij betreft. Fantastisch gedaan in het verleden maar hij laat keer op keer bij andere clubs zien dat hij geen juiste tactiek kan bouwen rondom de spelers die hij tot beschikking heeft. Gewoon een matige tacticus.
Is de laatste wedstrijd niet tegen De Graafschap? Remember?quote:Op zondag 21 april 2019 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alleen nog Vitesse overleven dan zijn we er wel denk ik.
andersom vind ik weer wat overdreven maar het was heel lang 0-0quote:Op zondag 21 april 2019 10:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Is de laatste wedstrijd niet tegen De Graafschap? Remember?
Ajax kan tegen elke club punten verliezen. Had gisteren maar zo andersom kunnen zijn.
lootjesquote:Op zondag 21 april 2019 10:32 schreef LethalNinja het volgende:
Laatste lootjes wegen het zwaarst, ik zal blij zijn als Ajax de beker heeft dan hoeft er nog maar gestreden te worden op 2 fronten.
quote:
Voor een elleboogstoot staat gewoon een rode kaart. Higler geeft een gele kaart voor een elleboogstoot. Waarom? Hij geeft geel voor wat dan?quote:Op zondag 21 april 2019 09:58 schreef Tarado het volgende:
moet je aan hem vragenquote:Op zondag 21 april 2019 10:34 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[..]
Voor een elleboogstoot staat gewoon een rode kaart. Higler geeft een gele kaart voor een elleboogstoot. Waarom? Hij geeft geel voor wat dan?
"Wij vinden echt: hij geeft een flinke duw, een beetje een beuk, maar hij gebruikt zijn elleboog niet echt als wapen. Hij haalt 'm onhandig naar achteren." Higler erkent dat het een discutabel moment is. "Daarom hebben we het even teruggekeken. Maar wij vinden het een tweede gele kaart."quote:Op zondag 21 april 2019 10:34 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[..]
Voor een elleboogstoot staat gewoon een rode kaart. Higler geeft een gele kaart voor een elleboogstoot. Waarom? Hij geeft geel voor wat dan?
Voor een elleboogstoot.quote:Op zondag 21 april 2019 10:34 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[..]
praten over overleven terwijl je voor Ajax bent, waar zit dan het zelfvertrouwen.quote:Op zondag 21 april 2019 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Overleven in zin van nog een keer een fysieke inspanning leveren terwijl je toe bent aan rust. De wedstrijden volgen elkaar op in een hoog tempo. Hierna heb je wat meer rustperiodes.quote:Op zondag 21 april 2019 10:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
praten over overleven terwijl je voor Ajax bent, waar zit dan het zelfvertrouwen.
quote:Op zondag 21 april 2019 10:36 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
"Wij vinden echt: hij geeft een flinke duw, een beetje een beuk, maar hij gebruikt zijn elleboog niet echt als wapen. Hij haalt 'm onhandig naar achteren." Higler erkent dat het een discutabel moment is. "Daarom hebben we het even teruggekeken. Maar wij vinden het een tweede gele kaart."
quote:Op zondag 21 april 2019 10:55 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de rest van de wereld is dit gewoon rood en 4-5 wedstrijden schorsing. Waarom doet Huntelaar dit?
Ja, in Engeland is dit vast 4-5 wedstrijden.quote:Op zondag 21 april 2019 10:55 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de rest van de wereld is dit gewoon rood en 4-5 wedstrijden schorsing. Waarom doet Huntelaar dit?
ZIE-DENDquote:Op zondag 21 april 2019 10:55 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar zou ik m'n geld niet op inzetten eigenlijk, in Engeland doen ze dit af met geel ... als je gelukt hebtquote:Op zondag 21 april 2019 10:55 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Misschien ben je nog niet wakkerquote:Op zondag 21 april 2019 10:59 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Daar zou ik m'n geld niet op inzetten eigenlijk, in Engeland doen ze dit af met geel ... als je gelukt hebt.
quote:Op zondag 21 april 2019 11:02 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Misschien ben je nog niet wakker
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 april 2019 10:36 schreef maxi-mus het volgende:
"Wij vinden echt: hij geeft een flinke duw, een beetje een beuk, maar hij gebruikt zijn elleboog niet echt als wapen. Hij haalt 'm onhandig naar achteren." Higler erkent dat het een discutabel moment is. "Daarom hebben we het even teruggekeken. Maar wij vinden het een tweede gele kaart."
Misschien kan je hem nog 10x posten, het komt helemaal niet zielig over verder.quote:Op zondag 21 april 2019 11:02 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ben hartstikke wakker, leer er maar gewoon mee leven dat niet iedereen het betreffende dit met je eens is. En ik gok zo al helemaal niet in dit topicquote:
Het schijnt vooral iets typisch Ajax te zijn, fans die klagen zodra het één wedstrijdje wat minder mooi gaatquote:Op zondag 21 april 2019 10:58 schreef marp0 het volgende:
Iemand is hier te veel verwend. In lastige uitwedstrijden is op dit moment resultaat neerzetten het enige wat telt. Thuis voor je eigen fans speel je vrijer en ben je gemotiveerder om een lekkere pot neer te willen zetten. Als we het hele seizoennaar FC oogaids zitten te kijken snap ik de reactie we, maar daar is totaal geen sprake van.
Dat is natuurlijk een beetje een rare opmerking om te maken, Frenkie de Jong werd gister stevig aangepakt, helemaal in het begin van de match en kreeg bijna niets mee.quote:Op zondag 21 april 2019 11:06 schreef RedLabel het volgende:
Ik zag vorige week een Engelse wedstrijd waarbij een minder soortgelijk geval was waarbij gelijk rood werd getrokken. Als een Groningen speler deze actie had gemaakt op Frenkie de Jong had die gelijk rood gekregen en 5 wedstrijden schorsing gekregen. De KNVB is de weg kwijt.
Echt vergelijkbaar ook ja. Je plaat begint tevens een beetje vast te lopen.quote:Op zondag 21 april 2019 11:06 schreef RedLabel het volgende:
Ik zag vorige week een Engelse wedstrijd waarbij een minder soortgelijk geval was waarbij gelijk rood werd getrokken. Als een Groningen speler deze actie had gemaakt op Frenkie de Jong had die gelijk rood gekregen en 5 wedstrijden schorsing gekregen. De KNVB is de weg kwijt.
Ja ja KNJB etcetcquote:Op zondag 21 april 2019 11:06 schreef RedLabel het volgende:
hij schermt de bal af met zijn lichaamquote:Op zondag 21 april 2019 11:02 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wie is de Groningen speler?quote:Op zondag 21 april 2019 11:13 schreef Tyron het volgende:
[..]
hij schermt de bal af met zijn lichaam
geel is een beetje overdreven
nee dan was frenkie verteld dat hij sneller had moeten spelen ofzoquote:Op zondag 21 april 2019 11:06 schreef RedLabel het volgende:
Heb je ook nog een gifje van het onterecht affluiten van Ziyech voor buitenspel?quote:Op zondag 21 april 2019 11:06 schreef RedLabel het volgende:
Of die pingel voor PSV?quote:Op zondag 21 april 2019 11:30 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Heb je ook nog een gifje van het onterecht affluiten van Ziyech voor buitenspel?
Die laten zich ongetwijfeld gewillig naar de slachtbank lijden. 5-1quote:Op zondag 21 april 2019 11:36 schreef LethalNinja het volgende:
Paar uurtjes jongens en dan kunnen we Ado aanmoedigen
PSV gaat dat gemakkelijk winnen ja.quote:Op zondag 21 april 2019 11:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Die laten zich ongetwijfeld gewillig naar de slachtbank lijden. 5-1
Die wonnen ze toch ook?quote:Op zondag 21 april 2019 11:41 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Dat dachten we ook tegen De Graafschap
Dat hele cliche 'spelen nergens meer voor' is ook wel vrij achterhaald. Je wil gewoon altijd winnen, zeker tegen topclubs. En ze hebben een goede reeks neergezet.quote:Op zondag 21 april 2019 11:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die wonnen ze toch ook?Nee klopt, het kan altijd een lastige middag worden natuurlijk maar ook toen kregen ze enorm veel kansen. Als ze 1-0 voor komen zal het simpel gaan verwacht ik. ADO speelt ook niet meer ergens voor.
Dat maakt echt wel uit als je 1-0 achterkomt hoor. Dan geven ze het toch net wat eerder op.quote:Op zondag 21 april 2019 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat hele cliche 'spelen nergens meer voor' is ook wel vrij achterhaald. Je wil gewoon altijd winnen, zeker tegen topclubs. En ze hebben een goede reeks neergezet.
ik verwacht er ook weinig van, als ze door een gelukje op 0-1 komen wordt het misschien nog watquote:Op zondag 21 april 2019 11:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die wonnen ze toch ook?Nee klopt, het kan altijd een lastige middag worden natuurlijk maar ook toen kregen ze enorm veel kansen. Als ze 1-0 voor komen zal het simpel gaan verwacht ik. ADO speelt ook niet meer ergens voor.
Ik denk dat PSV binnen 5 minuten voor staat.quote:Op zondag 21 april 2019 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwacht er ook weinig van, als ze door een gelukje op 0-1 komen wordt het misschien nog wat
zolang het maar geen grote uitslag wordtquote:Op zondag 21 april 2019 11:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik denk dat PSV binnen 5 minuten voor staat.
PSV gaat nooit met 8-0 winnenquote:Op zondag 21 april 2019 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
zolang het maar geen grote uitslag wordt
quote:
Eens, je hoort en leest het vaker. Dat een club zoals Ajax, Feyenoord of PSV tegen een kleine club speelt en dat ze dit zeggen.quote:Op zondag 21 april 2019 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat hele cliche 'spelen nergens meer voor' is ook wel vrij achterhaald. Je wil gewoon altijd winnen, zeker tegen topclubs. En ze hebben een goede reeks neergezet.
Huilenquote:Op zondag 21 april 2019 10:55 schreef RedLabel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
daarom ook jammer dat Schreuder weg gaat, die had mooi ten Hag kunnen opvolgenquote:Op zondag 21 april 2019 12:12 schreef RensAjacied het volgende:
Drank de Boer weer verloren in Amerika. Mag toch hopen dat hij een stadionverbod krijgt bij Ajax. Nooit meer toelaten.
Ja dat ging best lekker bij Twentequote:Op zondag 21 april 2019 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ook jammer dat Schreuder weg gaat, die had mooi ten Hag kunnen opvolgen
Wel de trainer die als laatste een prijs heeft gepakt met Ajax.quote:Op zondag 21 april 2019 12:12 schreef RensAjacied het volgende:
Drank de Boer weer verloren in Amerika. Mag toch hopen dat hij een stadionverbod krijgt bij Ajax. Nooit meer toelaten.
dat is alweer zo lang geleden, hij schijnt toch wel belangrijk te zijn en Hoffenheim haalt om ook niet omdat hij bij hun geen indruk gemaakt heeft.quote:
Het lijkt mij een echte assistentquote:Op zondag 21 april 2019 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is alweer zo lang geleden, hij schijnt toch wel belangrijk te zijn en Hoffenheim haalt om ook niet omdat hij bij hun geen indruk gemaakt heeft.
we gaan het volgend seizoen meemaken, nou ja ik kijk nauwelijks bundesligaquote:Op zondag 21 april 2019 12:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt mij een echte assistent
Zodra er een camera opstaat komt ‘ie er niet meer uit
Ik geef gewoon mij mening. Huntelaar heeft bovendien een reputatie met zijn zwaaiende ellebogen in het verleden.quote:
Ween maar niet, meisje.quote:Op zondag 21 april 2019 12:31 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Ik geef gewoon mij mening. Huntelaar heeft bovendien een reputatie met zijn zwaaiende ellebogen in het verleden.
Je bent er anders al hele ochtend mee bezig. Laat lekker gaan jongen. Het is mooi weer buiten, pak een biertje en geniet van het zonnetjequote:Op zondag 21 april 2019 12:31 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Ik geef gewoon mij mening. Huntelaar heeft bovendien een reputatie met zijn zwaaiende ellebogen in het verleden.
Bier bij het ontbijtquote:Op zondag 21 april 2019 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je bent er anders al hele ochtend mee bezig. Laat lekker gaan jongen. Het is mooi weer buiten, pak een biertje en geniet van het zonnetje
Klaasweetalles.quote:Op zondag 21 april 2019 12:58 schreef ITs_relative het volgende:
Er was hier een aantal jaar geleden een user die wel eens riep dat Ajax binnen 5 jaar de champions league ging winnen. Weet iemand nog wie dat was?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk zit die nu in een dwangbuisquote:Op zondag 21 april 2019 12:58 schreef ITs_relative het volgende:
Er was hier een aantal jaar geleden een user die wel eens riep dat Ajax binnen 5 jaar de champions league ging winnen. Weet iemand nog wie dat was?
Het enige wat ik kon vinden was ditquote:Op zondag 21 april 2019 12:58 schreef ITs_relative het volgende:
quote:Op maandag 17 februari 2014 19:47 schreef davyleiden het volgende:
Zoals ik al zei is de winst wederom hoger dan 20 miljoen. Ook komende 5 jaren zal Ajax flink wat geld tegemoet zien. Ik verwacht dat we naar een eigen vermogen gaan van 200 miljoen in 5 jaar.
Europese successen zullen dan mogelijk zijn. Misschien al eerder. Ik zeg het weer: Ajax wint binnen 10 jaar de Champions league.
Die bedoelde ik idd. Hij zei het vaker toendertijd. Standbeeld voor jou voor het vinden en binnenkort misschien voor hem.quote:
Deze man heeft er ook wel kijk opquote:Op zaterdag 1 december 2018 14:05 schreef Heeinz het volgende:
[..]
In de EL heb je natuurlijk wel meer kans, dat ben je toch wel met me eens?
Overwinteren in de CL is echt wel leuk hoor en een goede prestatie, maar ik zou liever tot (halve) finale EL komen dan dat we er nu meteen weer uitvliegen in de CL
Dit heb ik ook vaak genoeg geroepen jaquote:
Klopt allemaal, maar toch mooi dat je nog steeds ver kan komen als je een goede tactiek hebt/paar parels uit de jeugd/ en gerichte aankopen.quote:Op maandag 17 februari 2014 20:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ok jochie. Even je enthousiasme temperen.
- De eredivisie is te zwak om van serieus tegenstand te spreken. Alleen de Europese wedstrijden zorgen voor ervaring.
- De suikerooms van Chelsea, Manchester City etc etc, zullen Ajax leeg kopen voordat er überhaupt een serieuze kans is om de CL te winnen.
- TV-gelden: De eredivisie is geen fluit waard tegenover de PL, PD, Bundesliga en jawel: Ook de Franse competitie en Italiaanse competitie brengen een veelvoud aan TV -gelden op.
- Ajax heeft lijfsbehoud gekozen. Dat wil zeggen: Opleiden, eredivisie kampioen worden en dan spelers weer met vette winst verkopen. Denk je dat de inkomsten worden gehaald door het publiek in de Arena? Misschien 25%.
- De Bosman arrest uit '95 is dan wel positief voor de spelers, maar allerminst voor de clubs. Mijn loon is het afgelopen 10 jaar niet met 2000% gestegen. Ajax kan NIET opboksen tegen salarissen die worden betaald in bijna alle grote competities. En maar goed ook
- Ajax had in '95 een uniek elftal die eens in de 50 jaar (en bij de meeste clubs helemaal niet) voorkomt. Zo'n unieke lichting uit eigen jeugd is het afgelopen 50 jaar alleen Barcelona gelukt. En stiekem ook Bayern.
Ik kan zo nog wel een uurtje doorgaan met redenen waarom Ajax geen CL meer wint. Ik heb in de 25 jaar dat ik voetbal volg het voetbal totaal zien veranderen. Alleen de spelers van Manchester United, Bayern Munchen, Barcelona, Real Madrid en nog een select aantal clubs hebben sportief en financieel geen reden nodig om van club te veranderen. Bij Ajax hebben ze dat allemaal wel.
Alleen is het blijkbaar geen lichting van eens per 50 jaar maar eens per 25.quote:Op zondag 21 april 2019 13:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar toch mooi dat je nog steeds ver kan komen als je een goede tactiek hebt/paar parels uit de jeugd/ en gerichte aankopen.
Ook aangekocht door Frenkie vroeg weg te plukken bij Willem II natuurlijk.quote:Op zondag 21 april 2019 13:37 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Alleen is het blijkbaar geen lichting van eens per 50 jaar maar eens per 25.
En Ziyech was al rond met Roma, maar bleef heel onverwacht toch. Terwijl we zijn vervanger al binnen hadden.quote:Op zondag 21 april 2019 13:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook aangekocht door Frenkie vroeg weg te plukken bij Willem II natuurlijk.
En dit is gelukkig ook wel het jaar dat alle topclubs hun problemen hebben.
Het valt wel allemaal perfect samen ja. Op Nouri na.quote:Op zondag 21 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
En Ziyech was al rond met Roma, maar bleef heel onverwacht toch. Terwijl we zijn vervanger al binnen hadden.
Net als dat Ziyech in 16/17 eerst niet eens gekocht zou worden, maar toen na die blamage in Rostov alsnog kwam en we prompt de EL-finale haaldenquote:Op zondag 21 april 2019 13:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
En Ziyech was al rond met Roma, maar bleef heel onverwacht toch. Terwijl we zijn vervanger al binnen hadden.
twitter:sportzeloot twitterde op zondag 21-04-2019 om 08:50:28Update Ajax-lijst:• Meeste goals in clubhistorie (alle competities)• 1e CL-halve finale sinds '97• Eerste club die in zelfde jaar bij Real en Juve wint• 1e bekerfinale sinds '14• Kansrijk voor meest productieve Eredivisie-seizoen• Meeste punten na 31 duels sinds '98 reageer retweet
Ik zie nu dat het meest productieve seizoen 122 goals is, lijkt me sterk dat we in de komende drie duels 15 (of 16 om het te verbeteren) goals gaan makenquote:Op zondag 21 april 2019 13:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
twitter:sportzeloot twitterde op zondag 21-04-2019 om 08:50:28Update Ajax-lijst:• Meeste goals in clubhistorie (alle competities)• 1e CL-halve finale sinds '97• Eerste club die in zelfde jaar bij Real en Juve wint• 1e bekerfinale sinds '14• Kansrijk voor meest productieve Eredivisie-seizoen• Meeste punten na 31 duels sinds '98 reageer retweet
Nee zoveel gas zullen ze ook niet meer geven na een voorsprong van drie goals.quote:Op zondag 21 april 2019 13:47 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik zie nu dat het meest productieve seizoen 122 goals is, lijkt me sterk dat we in de komende drie duels 15 (of 16 om het te verbeteren) goals gaan maken
Doelpunt Huntelaar, Elleboog Huntelaar, Handsbal tagliafico.. Dit was de meest bizarre wedstrijd onder VAR toezicht tot op heden. De uitleg van Higler klopt van geen kant.quote:
Het zat niet tegen. Maar ik kan me niet herinneren dat het eerder zoveel meezat met een scheids. Bij Vitesse - PSV bijvoorbeeld zat het nog meer mee voor PSV dan voor Ajax deze pot. Moest de UEFA toen ook ingrijpen?quote:Op zondag 21 april 2019 14:15 schreef Daario het volgende:
[..]
Doelpunt Huntelaar, Elleboog Huntelaar, Handsbal tagliafico.. Dit was de meest bizarre wedstrijd onder VAR toezicht tot op heden. De uitleg van Higler klopt van geen kant.
Ik vind ook dat Ajax de beste is van Nederland en daarom kampioen moet worden, maar op deze manier de uitslag beïnvloeden kan echt niet. Vraag me af waar voor de KNVB de grens ligt. Als dit te vaak voorkomt dan zie ik het nog gebeuren dat de UEFA gaat ingrijpen.
Goaltje per 80 minuten, niets mis mee.quote:Op zondag 21 april 2019 14:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Huntelaar gewoon met 15 goals terwijl hij vaak de derde spits was is ook best knap.
Lol.quote:Op zondag 21 april 2019 14:15 schreef Daario het volgende:
[..]
Doelpunt Huntelaar, Elleboog Huntelaar, Handsbal tagliafico.. Dit was de meest bizarre wedstrijd onder VAR toezicht tot op heden. De uitleg van Higler klopt van geen kant.
Ik vind ook dat Ajax de beste is van Nederland en daarom kampioen moet worden, maar op deze manier de uitslag beïnvloeden kan echt niet. Vraag me af waar voor de KNVB de grens ligt. Als dit te vaak voorkomt dan zie ik het nog gebeuren dat de UEFA gaat ingrijpen.
Ziedendquote:Op zondag 21 april 2019 14:15 schreef Daario het volgende:
[..]
Dit is het meest bizarre wat ik de afgelopen dagen heb gelezenquote:Op zondag 21 april 2019 14:15 schreef Daario het volgende:
[..]
Vervelende voor Ajax is dat vandaag de dag ook grote PL clubs talenten opkopen.quote:Op zondag 21 april 2019 13:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ook aangekocht door Frenkie vroeg weg te plukken bij Willem II natuurlijk.
En dit is gelukkig ook wel het jaar dat alle topclubs hun problemen hebben.
158 is nog een target: meeste goals over alle competitiesquote:Op zondag 21 april 2019 13:47 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik zie nu dat het meest productieve seizoen 122 goals is, lijkt me sterk dat we in de komende drie duels 15 (of 16 om het te verbeteren) goals gaan maken
Ach Ajax heeft nog steeds een betere naam dan veel van die clubs als het om opleiden gaat.quote:Op zondag 21 april 2019 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vervelende voor Ajax is dat vandaag de dag ook grote PL clubs talenten opkopen.
Utrecht een paar dagen na de return tegen Tottenham vrees ik ook wel.quote:Op zondag 21 april 2019 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
worden allemaal wel moeizame wedstrijden tenzij PSV de druk van de ketel haaltquote:Op zondag 21 april 2019 15:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Utrecht een paar dagen na de return tegen Tottenham vrees ik ook wel.
Ja, ik hoop op een stuntje van Willem II komende midweek.quote:Op zondag 21 april 2019 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
worden allemaal wel moeizame wedstrijden tenzij PSV de druk van de ketel haalt
Ligt eraan of die dan nog ergens voor spelen.quote:Op zondag 21 april 2019 15:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Utrecht een paar dagen na de return tegen Tottenham vrees ik ook wel.
Ik weet ook niet of je wat clubs als city doen nou echt opleiden kunt noemen. Die lijken meer gewoon in bulk te kopen en spelers bij kleinere clubs in Europa te stallen in de hoop dat ze doorbreken.quote:Op zondag 21 april 2019 14:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach Ajax heeft nog steeds een betere naam dan veel van die clubs als het om opleiden gaat.
Gelijkspelletje tegen De Graafschap was wel prettig geweest ja.quote:Op zondag 21 april 2019 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
En van tegen/met goede andere jeugd spelen helpt automatisch ook.quote:Op zondag 21 april 2019 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of je wat clubs als city doen nou echt opleiden kunt noemen. Die lijken meer gewoon in bulk te kopen en spelers bij kleinere clubs in Europa te stallen in de hoop dat ze doorbreken.
Toch is Ajax volgens mij best nog wat grote talenten kwijtgeraakt aan die clubs.
Genoeg spelers die best gevoelig zijn voor wat dat soort clubs financieel kunnen bieden.
HarVARredquote:
Mja, ik vraag me af of dat beter is dan vroeg debuteren in de Eredivisie bijvoorbeeld. Kijk naar Malen. Die is inmiddels 20 en is invaller bij PSV.quote:Op zondag 21 april 2019 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En van tegen/met goede andere jeugd spelen helpt automatisch ook.
Klopt, maar dat kwam toen ook voort uit het beleid dat Ajax die spelers pas een contract gaf toen ze 17 waren ipv 16 itt de buitenlandse talenten. Een Fosu Mensah bijvoorbeeld voelde toen niet echt waardering. Dat hebben ze nu wel aangepast.quote:Op zondag 21 april 2019 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of je wat clubs als city doen nou echt opleiden kunt noemen. Die lijken meer gewoon in bulk te kopen en spelers bij kleinere clubs in Europa te stallen in de hoop dat ze doorbreken.
Toch is Ajax volgens mij best nog wat grote talenten kwijtgeraakt aan die clubs.
Genoeg spelers die best gevoelig zijn voor wat dat soort clubs financieel kunnen bieden.
Heb wel het idee dat we de moeilijkste competitiewedstrijd van de vier gisteren gehad hebben, dat scheelt toch ookquote:Op zondag 21 april 2019 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aan de andere kant leverden de vorige edities van Vitesse-thuis, Utrecht-thuis en De Graafschap-uit maar 1 punt op.quote:Op zondag 21 april 2019 15:27 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat we de moeilijkste competitiewedstrijd van de vier gisteren gehad hebben, dat scheelt toch ook
dat heb ik ook wel maar ik had gisteren toch wel het idee Ajax een beetje vogelvrij werd verklaard door de scheidsrechterquote:Op zondag 21 april 2019 15:27 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat we de moeilijkste competitiewedstrijd van de vier gisteren gehad hebben, dat scheelt toch ook
Gezien de fase in de competitie verwacht ik wel een redelijk kolkende ArenA wat wel een positief effect zal hebben, de Graafschap uit is het hopen dat er nog revanchegevoelens spelen (al waren alleen Schöne en Veltman er destijds bij)quote:Op zondag 21 april 2019 15:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Aan de andere kant leverden de vorige edities van Vitesse-thuis, Utrecht-thuis en De Graafschap-uit maar 1 punt op.
Foden, Sancho, ook daar komen tegenwoordig echte zelfopgeleide spelers vandaan. Ook elders in Engeland breekt veel jeugd door. De Engelse nationale jeugdploegen zijn momenteel zo'n beetje de beste ter wereld, die hebben echt wel een inhaalslag gemaakt.quote:Op zondag 21 april 2019 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, leukquote:Op zondag 21 april 2019 15:35 schreef RedLabel het volgende:
Je bent pas kampioen als de concurrentie je niet meer kan inhalen. Dit was behoorlijk pijnlijk:
Bedankt Hans.quote:Op zondag 21 april 2019 15:35 schreef RedLabel het volgende:
Je bent pas kampioen als de concurrentie je niet meer kan inhalen. Dit was behoorlijk pijnlijk:
Ja Ajax moet het ook wel flikken hoor, geloof ook wel dat ze het kunnen.quote:Op zondag 21 april 2019 15:34 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Gezien de fase in de competitie verwacht ik wel een redelijk kolkende ArenA wat wel een positief effect zal hebben, de Graafschap uit is het hopen dat er nog revanchegevoelens spelen (al waren alleen Schöne en Veltman er destijds bij)
Ajax verdiende de titel dat seizoen toch niet.quote:Op zondag 21 april 2019 15:35 schreef RedLabel het volgende:
PSV speelt donderdagquote:Op zondag 21 april 2019 15:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja Ajax moet het ook wel flikken hoor, geloof ook wel dat ze het kunnen.
Vooral omdat ik PSV punten zie verspelen in Tilburg. Zeker als Ajax de dag ervoor weer heeft gewonnen.
als je de meeste punten hebt verdien je het altijd, PSV is zeker na de winterstop echt oogaids maar als ze het daarmee redden is het toch knapquote:Op zondag 21 april 2019 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax verdiende de titel dat seizoen toch niet.
Dit seizoen wel.
Ja maar meer dat ik er toen niet echt heel erg mee kon zitten dat het verneukt werd omdat het toch een slecht seizoen was.quote:Op zondag 21 april 2019 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je de meeste punten hebt verdien je het altijd, PSV is zeker na de winterstop echt oogaids maar als ze het daarmee redden is het toch knap
Het was echt een opstapeling van ellende idd. Het was leuk geweest maar ajax verdiende het niet. Helemaal met de wissels van drank in die wedstrijd, sloeg nergens op.quote:Op zondag 21 april 2019 15:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar meer dat ik er toen niet echt heel erg mee kon zitten dat het verneukt werd omdat het toch een slecht seizoen was.
Pure aids was hetquote:Op zondag 21 april 2019 15:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar meer dat ik er toen niet echt heel erg mee kon zitten dat het verneukt werd omdat het toch een slecht seizoen was.
Ja toen ben ik er maar om gaan lachen.quote:Op zondag 21 april 2019 15:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het was echt een opstapeling van ellende idd. Het was leuk geweest maar ajax verdiende het niet. Helemaal met de wissels van drank in die wedstrijd, sloeg nergens op.
quote:Op zondag 21 april 2019 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor welke club ben je? gewoon tegen Ajax
Nee man. Hooguit 2-0 of zo. ALS ze al winnen.quote:Op zondag 21 april 2019 16:24 schreef amp25 het volgende:
1 ding zeg ik je als PSV wint is hooguit max 4 goals verschil
Die gaan wel dik winnen. Ado bakt er niks van.quote:Op zondag 21 april 2019 16:58 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nee man. Hooguit 2-0 of zo. ALS ze al winnen.
Had wel 1-1 kunnen zijn net.quote:Op zondag 21 april 2019 17:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die gaan wel dik winnen. Ado bakt er niks van.
PSV ook niet.quote:Op zondag 21 april 2019 17:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die gaan wel dik winnen. Ado bakt er niks van.
Dat denk ik verder ook niet hoor. Maar dit worden wel 3 puntjes.quote:Op zondag 21 april 2019 17:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
Op doelsaldo gaat het echt niet meer aankomen hoor.
Het puntverlies moet daar in de volgende twee duels komen.quote:Op zondag 21 april 2019 17:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat denk ik verder ook niet hoor. Maar dit worden wel 3 puntjes.
Tegen?quote:Op zondag 21 april 2019 17:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het puntverlies moet daar in de volgende twee duels komen.
Gewoon zelf alles winnen. Was ook niet onder de indruk van Willem 2 vandaag. En AZ is op die ene vervelende uitzondering na altijd slecht tegen de toppers.quote:Op zondag 21 april 2019 17:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het puntverlies moet daar in de volgende twee duels komen.
Willem II maakt het PSV vaak wel lastig.quote:Op zondag 21 april 2019 17:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Gewoon zelf alles winnen. Was ook niet onder de indruk van Willem 2 vandaag. En AZ is op die ene vervelende uitzondering na altijd slecht tegen de toppers.
Klopt. Zouden ze eens moeten onderzoeken.quote:Op zondag 21 april 2019 17:24 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
PSV speelt echt poepjesveel uitwedstrijden dit seizoen
Het zou best nog korter kunnen. Sterker nog, ik denk dat Ajax structureel een Europese subtopper zou kunnen worden. Dan moet je alleen niet naar de budgetten kijken, dat gaat Ajax nooit bijhalen. Maar stel dat de beste talenten één seizoentje langer blijven, om vervolgens te worden verkocht aan de echte top en niet meer aan de Engelse middenmoot of de Duitse subtop, dan kun je al een enorme sprong maken. Dat is voor die spelers ook helemaal niet ongunstig. Een voordeel van het vele geld is namelijk ook dat spelers aan carrierplanning kunnen doen ipv de eerste kans te grijpen, en het is verstandig om naar Ajax te gaan en het is verstandig daar 3 seizoenen te doen. Een investering in je toekomst.quote:Op zondag 21 april 2019 13:37 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Alleen is het blijkbaar geen lichting van eens per 50 jaar maar eens per 25.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 21 april 2019 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar stel dat de beste talenten één seizoentje langer blijven, om vervolgens te worden verkocht aan de echte top en niet meer aan de Engelse middenmoot of de Duitse subtop
Zolang het 1-0 is kan er zomaar iets geks gebeurenquote:Op zondag 21 april 2019 17:48 schreef LethalNinja het volgende:
ado speelt lafjes zeg, doe eens je sportieve plicht en ga eens beuken :/ Eind 2de helft iets beter voor ADO. De psv'rs moeten niet janken na de niet gegeven penalty voor ado als Ajax weer een var situatie heeft
Kampioenschap gaat echt niet meer op doelsaldo aankomen.quote:Op zondag 21 april 2019 18:01 schreef amp25 het volgende:
zowee psv scoort erop los zeg niet verwacht
Die speelt niet bij Ajax.quote:Op zondag 21 april 2019 18:33 schreef Moustachio het volgende:
Best wel pijnlijk dat Guti pas mag invallen als het publiek er om schreeuwt...
quote:Op zondag 21 april 2019 18:35 schreef Fargo het volgende:
[..]
Op zich zit je in het goede topic. Je praat alleen over de verkeerde club.
Ach, het was eerder ADO die vlak voor tijd nog wat terug deed. Die hadden gezien het vertoonde spel ook nergens recht op.quote:Op zondag 21 april 2019 18:37 schreef Yreal het volgende:
PSV in de blessuretijd. Je verwacht het niet.
Ze stonden al voor.quote:Op zondag 21 april 2019 18:37 schreef Yreal het volgende:
PSV in de blessuretijd. Je verwacht het niet.
Vreemd, hun spel zou PSV moeten liggen.quote:Op zondag 21 april 2019 17:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Willem II maakt het PSV vaak wel lastig.
Moeten zij weten.quote:Op zondag 21 april 2019 18:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
Toch gaat PSV ook een vrij aardig puntenaantal halen.
Feijenoord 72/73 had 85 punten omgerekend.quote:Op zondag 21 april 2019 18:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
86 punten zou een nieuw record zijn voor de nummer twee denk ik?
En als wij daar punten verspelen hebben wij 2 trauma's ipv 1.quote:Op zondag 21 april 2019 18:45 schreef Simmertje het volgende:
Op doelsaldo kampioen worden uit bij de graafschap, hebben we meteen 2 trauma's in 1 wedstrijd verwerkt.
Ik wilde het net schrijven. Cruciaal weer, en overmorgen gewoon alweer. Je móet echt als koploper die Eredivisie-loze dagen ingaan.quote:Op zondag 21 april 2019 19:11 schreef kurk_droog het volgende:
Toch zou het lekker zijn als psv er even 3 verliest. Op naar de volgende... Vitesse thuis... Lastig zat ook
Omdat ze Ajax nog scherp houden in elke wedstrijd tot nu toe?quote:Op zondag 21 april 2019 19:19 schreef franske19 het volgende:
Fox is wel pure satire. Ze prijzen PSV voor het feit dat Ajax in de halve finale CL staat.
De Jong god ook niet helemaal fit, gelukkig heeft hij na dinsdag een weekje vrij.quote:Op zondag 21 april 2019 19:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik wilde het net schrijven. Cruciaal weer, en overmorgen gewoon alweer. Je móet echt als koploper die Eredivisie-loze dagen ingaan.
Ongekend spannend dit seizoen.
PSV wankelt de hele tweede seizoenshelft al.quote:Op zondag 21 april 2019 20:16 schreef Vollenhoven het volgende:
Ajax en PSV beginnen best te wankelen. Ben benieuwd wie het redt tot de bel.
Ajax in het begin ookquote:Op zondag 21 april 2019 20:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
PSV wankelt de hele tweede seizoenshelft al.
Klopt.quote:
Het feit dat PSV net zoveel punten in de eredivisie heeft als Ajax geeft wel aan hoe goed PSV is, Ajax staat tenslotte in de halve finale van de CL. Daarna komt zo'n Perez aanzetten dat Ajax maar even tien miljoen aan TV geld moet doneren aan al die kunstgras clubs.quote:Op zondag 21 april 2019 19:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat ze Ajax nog scherp houden in elke wedstrijd tot nu toe?
Mensen die namens ons bepalen wat we met ons geld moeten doen zouden ze ook een schop moeten geven.quote:Op zondag 21 april 2019 20:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het feit dat PSV net zoveel punten in de eredivisie heeft als Ajax geeft wel aan hoe goed PSV is, Ajax staat tenslotte in de halve finale van de CL. Daarna komt zo'n Perez aanzetten dat Ajax maar even tien miljoen aan TV geld moet doneren aan al die kunstgras clubs.
Dat is altijd zo'n onzinargument, een knock-outcompetitie is al totaal anders dan een competitie tegen allemaal gehandicapten.quote:Op zondag 21 april 2019 20:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het feit dat PSV net zoveel punten in de eredivisie heeft als Ajax geeft wel aan hoe goed PSV is, Ajax staat tenslotte in de halve finale van de CL.
Als ze toch gaan strooien stuur ik Ajax ook wel even een Tikkie.quote:Daarna komt zo'n Perez aanzetten dat Ajax maar even tien miljoen aan TV geld moet doneren aan al die kunstgras clubs.
Ajax in 2009-2010quote:Op zondag 21 april 2019 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Feijenoord 72/73 had 85 punten omgerekend.
quote:Op zondag 21 april 2019 20:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het feit dat PSV net zoveel punten in de eredivisie heeft als Ajax geeft wel aan hoe goed PSV is, Ajax staat tenslotte in de halve finale van de CL. Daarna komt zo'n Perez aanzetten dat Ajax maar even tien miljoen aan TV geld moet doneren aan al die kunstgras clubs.
Ja, volgens PSV-ersquote:Op zondag 21 april 2019 21:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als hij die post daar had geplaatst was het 'zuigen' geweest.
Ajax kampioen JR?quote:Op zondag 21 april 2019 21:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als hij die post daar had geplaatst was het 'zuigen' geweest.
Pfff, jij hebt er wel kijk op.quote:Op zondag 21 april 2019 21:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nog niet (ze staan nu gelijk in punten)
Och een 40 clubs die de spelers voor Ajax opleiden is ook een ideequote:Op zondag 21 april 2019 20:55 schreef GGMM het volgende:
Misschien moet Ajax elke club gewoon 10 miljoen transfergeld geven, zodat iedereen goede spelers kan kopen.
Zou Valentijn lijm snuiven, ik begin me een beetje zorgen om hem te maken.quote:
Wow wat een malloot.quote:
Nee, hij doet wanhopige pogingen om de nieuwe Johan Derksen te worden.quote:Op zondag 21 april 2019 21:58 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Zou Valentijn lijm snuiven, ik begin me een beetje zorgen om hem te maken.
Bedankt, Hans.quote:Op zondag 21 april 2019 21:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nog niet (ze staan nu gelijk in punten)
Wat een opportunistische mafketelquote:
Als jij nu maar geen gekke ideeën in je hoofd haalt.quote:Op zondag 21 april 2019 22:31 schreef TheVulture het volgende:
Wat zien die jonkies er toch al ontzettend volwassen uit, dat zo'n Unuvar pas 15 is
quote:Op zondag 21 april 2019 22:43 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Als jij nu maar geen gekke ideeën in je hoofd haalt.
Er valt verder ook niet zoveel over te zeggen, een slippertje is zo gemaakt en niet te voorspellen ook. Heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken, maar dat is wat anders.quote:
Hij wil over twee jaar al debuteren bij Ajax, zie ik ook best gebeuren.quote:Op zondag 21 april 2019 22:31 schreef TheVulture het volgende:
Wat zien die jonkies er toch al ontzettend volwassen uit, dat zo'n Unuvar pas 15 is
Ga nou niet met logica aankomen.quote:Op zondag 21 april 2019 22:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik snap ook werkelijk niks van al dat gedoe over het verzetten van de wedstrijden en dat Ajax dan maar geld moet afstaan.
Ajax kan er toch niks aan doen? Die wedstrijd moet van de UEFA sowieso verzet worden, dat is geen geste van de KNVB. Als de KNVB dan wil dat de negen wedstrijden tegelijk gespeeld worden en zaterdag en vrijdag wegens Koningsdag geen optie is, dan blijft er weinig over.
Hier mag je wel een kanttekening plaatsen vind ik, PSV heeft volgens mij dit seizoen in een wedstrijd of tien (?) puntverlies weten te voorkomen via een of andere miraculeuze ontsnapping in de laatste vijf a tien minuten. Dat ga je niet nog een seizoen voor elkaar krijgen. Dan kunnen ze bij PSV nog zo hard vinden dat dat een kwaliteit is, het lukt je waarschijnlijk niet nog een seizoenquote:Op zondag 21 april 2019 20:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Het feit dat PSV net zoveel punten in de eredivisie heeft als Ajax geeft wel aan hoe goed PSV is, Ajax staat tenslotte in de halve finale van de CL.
Maar ze deden het vorig seizoen ook al.quote:Op zondag 21 april 2019 23:08 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hier mag je wel een kanttekening plaatsen vind ik, PSV heeft volgens mij dit seizoen in een wedstrijd of tien (?) puntverlies weten te voorkomen via een of andere miraculeuze ontsnapping in de laatste vijf a tien minuten. Dat ga je niet nog een seizoen voor elkaar krijgen. Dan kunnen ze bij PSV nog zo hard vinden dat dat een kwaliteit is, het lukt je waarschijnlijk niet nog een seizoen.
Vond ik niet, zeker niet in dezelfde mate. PSV was ook vrij overtuigend de tweede seizoenshelft (op die rare wedstrijd bij Willem II na). Pas toen de titel veilig was werd het een stuk minder.quote:Op zondag 21 april 2019 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar ze deden het vorig seizoen ook al.
O.a. bij Heracles-uit en bij AZ-uit volgens mij, en toen riep jij ook nog het riedeltje dat het een kwaliteit is. Wat het ook best zal zijn overigens door er altijd geloof in te houden.quote:Op zondag 21 april 2019 23:15 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Vond ik niet, zeker niet in dezelfde mate. PSV was ook vrij overtuigend de tweede seizoenshelft (op die rare wedstrijd bij Willem II na). Pas toen de titel veilig was werd het een stuk minder.
Dat zijn dus twee wedstrijden tegenover tien? Ik kan me Zwolle uit ook nog wel herinneren? Dus laten we zeggen vijf. Dat lijkt me alsnog een aardig verschilquote:Op zondag 21 april 2019 23:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
O.a. bij Heracles-uit en bij AZ-uit volgens mij, en toen riep jij ook nog het riedeltje dat het een kwaliteit is. Wat het ook best zal zijn overigens door er altijd geloof in te houden.
Maar vorig seizoen was het spel daar ook niet best hoor (maar bij Ajax al helemaal niet)
Ik ben stiekem bang JR dat we het gaan verspelen. Had vannacht een nachtmerrie dat Vitesse ons had verslagen.quote:Op zondag 21 april 2019 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar ze deden het vorig seizoen ook al.
die twee teams hadden dit jaar allebei om plek drie gespeeld.quote:Op maandag 22 april 2019 07:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
PSV is een beetje zoals het Twente en het Feyenoord die kampioen werden. Veel wedstrijden uiterst moeizaam winnen, maar over het algemeen wel verdiend.
Die is 32.quote:Op zondag 21 april 2019 23:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moet je Brobbey eens zien. Das helemaal niet normaal
Als PSV landskampioen zou worden dan hebben ze de titel vooral gewonnen in september met de 3-0.quote:Op maandag 22 april 2019 07:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
PSV is een beetje zoals het Twente en het Feyenoord die kampioen werden. Veel wedstrijden uiterst moeizaam winnen, maar over het algemeen wel verdiend.
En als ze geen landskampioen worden hebben ze hem verloren in Amsterdam met de 3-1?quote:Op maandag 22 april 2019 09:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als PSV landskampioen zou worden dan hebben ze de titel vooral gewonnen in september met de 3-0.
Snap uberhaupt niet hoe die gast ooit in de voetbalwereld terecht is gekomen. Die vent zit er altijd naast en journalistiek voeren kan hij ook al niet.quote:
Ik bezag het vanuit PSV-zijde, dat zou ook een meer dan waardig kampioen zijn. Ajax zou de titel vooral verliezen door de CL. Je loopt in een competitie nu eenmaal af en toe averij op, zowel PSV als Ajax. Zo'n Heracles thuis gebeurt je gewoon af en toe, die wedstrijden heeft PSV ook gehad, hoewel Ajax natuurlijk wel verdomd matig uit de winterstop kwam.quote:Op maandag 22 april 2019 09:41 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
En als ze geen landskampioen worden hebben ze hem verloren in Amsterdam met de 3-1?
Niet mee eens. Als PSV landskampioen wordt, heeft vooral Ajax hem verloren met puntverlies tegen Heracles (twee keer), Heerenveen, AZ en Vitesse/Utrecht/De Graafschap.
Bij PSV kun je verliezen, daar verlies je niet echt de titel mee.
hoe dan ook, als je het nu nog weggeeft is het gewoon zonde, zo'n prachtig seizoen moet je gewoon bekronenquote:Op maandag 22 april 2019 09:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bezag het vanuit PSV-zijde. Ajax zou de titel vooral verliezen door de CL. Je loopt in een competitie nu eenmaal af en toe averij op, zowel PSV als Ajax. Zo'n Heracles thuis gebeurt je gewoon af en toe, die wedstrijden heeft PSV ook gehad, hoewel Ajax natuurlijk wel verdomd matig uit de winterstop kwam.
Niet helemaal juist. De regels zeggen 48 uur, KNVB beleid is twee volledige speeldagen. Volgens de regels had de wedstrijd dus niet verplaatst hoeven worden, maar dat zou wel tegen de norm ingaan. Dat de KNVB er vervolgens voor kiest om de gehele speelronde te verplaatsen in plaats van één wedstrijd (wat voor Tottenham gebeurt) is volledig in het belang van de KNVB, niet dat van Ajax, dus het is wel raar dat sommigen dat op Ajax afschuiven.quote:Op zondag 21 april 2019 22:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik snap ook werkelijk niks van al dat gedoe over het verzetten van de wedstrijden en dat Ajax dan maar geld moet afstaan.
Ajax kan er toch niks aan doen? Die wedstrijd moet van de UEFA sowieso verzet worden, dat is geen geste van de KNVB. Als de KNVB dan wil dat de negen wedstrijden tegelijk gespeeld worden en zaterdag en vrijdag wegens Koningsdag geen optie is, dan blijft er weinig over.
Ik denk dat je de titel dan voornamelijk verloren heb door de 6-2 in Rotterdam.quote:Op maandag 22 april 2019 09:41 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
En als ze geen landskampioen worden hebben ze hem verloren in Amsterdam met de 3-1?
Niet mee eens. Als PSV landskampioen wordt, heeft vooral Ajax hem verloren met puntverlies tegen Heracles (twee keer), Heerenveen, AZ en Vitesse/Utrecht/De Graafschap.
Bij PSV kun je verliezen, daar verlies je niet echt de titel mee.
PSV heeft ook verloren in Rotterdam, Hans.quote:Op maandag 22 april 2019 10:45 schreef RedLabel het volgende:
[..]
Ik denk dat je de titel dan voornamelijk verloren heb door de 6-2 in Rotterdam.
Nou nee dat was gewoon kansloos. Heerenveen, waar je penalty voor 4-1 mist en in blessuretijd alsnog punten verliest, daar zou je hem dan eerder verspeeld hebbenquote:Op maandag 22 april 2019 10:45 schreef RedLabel het volgende:
[..]
PSV verliest meestal in Rotterdam. In geen enkele wedstrijd dit seizoen heeft ajax tactische zo geblunderd als die wedstrijd tegen Feyenoord. Je kan het Ten Hag aanrekenen.quote:Op maandag 22 april 2019 10:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
PSV heeft ook verloren in Rotterdam, Hans.
Waarvan akte.quote:Op maandag 22 april 2019 11:00 schreef RedLabel het volgende:
[..]
PSV verliest meestal in Rotterdam. In geen enkele wedstrijd dit seizoen heeft ajax tactische zo geblunderd als die wedstrijd tegen Feyenoord. Je kan het Ten Hag aanrekenen.
Ajax begon die wedstrijd met totale overschatting en arrogantie dat het gewoon lachwekkend was. Voornamelijk door de resultaten uit het verleden. Het was echt lachwekkend hoe Ajax die wedstrijd zich liet vernederen. En niet eens doordat Feyenoord goed speelde maar blinde arrogantie van dat doen we wel even.
De titel is in Rotterdam verspeelt als je het nog uit handen geeft.
Een kampioenschap verlies je zelden op één wedstrijd. Elk team heeft over 34 wedstrijden er wel eens wat potjes tussen zitten die ze hadden moeten/kunnen winnen. PSV zal die potjes ook hebben. (hadden uit bij Ajax een resultaat moeten halen) Maar goed, Ajax staat bovenaan met nog 3 wedstrijden te gaan dus waar hebben we het over.quote:Op maandag 22 april 2019 11:02 schreef franklop het volgende:
Als overigens Tadic (? weet niet meer exact wie) daar de 0-2 maakt, had het wss wel anders gelopen. Maar goed, dat is dus ook met de 4-1 tegen Heerenveen het geval
Heb je erg je best moeten doen om die lading clichés te verzamelen?quote:Op maandag 22 april 2019 11:00 schreef RedLabel het volgende:
[..]
PSV verliest meestal in Rotterdam. In geen enkele wedstrijd dit seizoen heeft ajax tactische zo geblunderd als die wedstrijd tegen Feyenoord. Je kan het Ten Hag aanrekenen.
Ajax begon die wedstrijd met totale overschatting en arrogantie dat het gewoon lachwekkend was. Voornamelijk door de resultaten uit het verleden. Het was echt lachwekkend hoe Ajax die wedstrijd zich liet vernederen. En niet eens doordat Feyenoord goed speelde maar blinde arrogantie van dat doen we wel even.
De titel is in Rotterdam verspeelt als je het nog uit handen geeft.
In zo'n overvol programma kan je een keer punten laten liggen. Ook kan je binnen een wedstrijd een keer pech hebben.quote:Op maandag 22 april 2019 11:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Hot take: Als Ajax de titel nog verspeelt, dan gebeurt dat in een wedstrijd die nog komt. Niet in eentje die al is geweest.
Gewoon door vier verloren wedstrijden, is eigenlijk te veel voor een kampioen.quote:Op maandag 22 april 2019 10:45 schreef RedLabel het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 april 2019 11:10 schreef PiyeReloaded het volgende:
Hot take: Als Ajax de titel nog verspeelt, dan gebeurt dat in een wedstrijd die nog komt. Niet in eentje die al is geweest.
Als Ajax 84 punten haalt, halve finale CL, en beker pakt, ben ik toch geneigd het een goed seizoen te noemen.quote:Op maandag 22 april 2019 11:35 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Gewoon door vier verloren wedstrijden, is eigenlijk te veel voor een kampioen.
#TENHAGOUTquote:Op maandag 22 april 2019 11:35 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Gewoon door vier verloren wedstrijden, is eigenlijk te veel voor een kampioen.
zonder kampioenschap? Nee maar het was zeker leukquote:Op maandag 22 april 2019 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Ajax 84 punten haalt, halve finale CL, en beker pakt, ben ik toch geneigd het een goed seizoen te noemen.
Mja toch vergeten we dan dit seizoen snel.quote:Op maandag 22 april 2019 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Ajax 84 punten haalt, halve finale CL, en beker pakt, ben ik toch geneigd het een goed seizoen te noemen.
Gewoon vol erop klappen. Vitesse is verzwakt en Utrecht is het al helemaal kwijt.quote:Op maandag 22 april 2019 11:17 schreef Ciclon het volgende:
Ik zie Ajax thuis echt niet van Vitesse en/of Utrecht verliezen. Het dobberende PSV gaat het nog zwaar krijgen bij WIllem 2.
Ajax wordt kampioen.
het bekende ezel verhaal, ik zie het niet gebeurenquote:Op maandag 22 april 2019 11:44 schreef RamboDirk het volgende:
Ajax verliest het kampioenschap weer bij De Graafschap, u zag het in 2016 voor het eerst.
Zou bijzonder ongelukkig zijn. Maar een halve finale moet je natuurlijk veel en veel hoger aanslaan dan een kampioenschap. Dat eerste is misschien een keer of acht gelukt, dat tweede 33. Het eerste is in de loop der tijd ook nog eens veel moeilijker geworden, sterker nog, werd door nagenoeg iedereen voor onmogelijk gehouden. Daarnaast een beker winnen en 84 punten halen is ook sterk. Als PSV er dan 86 haalt heb je de pech dat er eentje was die zich volledig op de competitie kon concentreren en nagenoeg het maximale eruit heeft gehaald.quote:Op maandag 22 april 2019 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
zonder kampioenschap? Nee maar het was zeker leuk
je staat nu bovenaan ook al is het op goals, dan ga je dat toch niet meer weggeven en tevreden zijn met een troostprijsquote:Op maandag 22 april 2019 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zou bijzonder ongelukkig zijn. Maar een halve finale moet je natuurlijk veel en veel hoger aanslaan dan een kampioenschap. Dat eerste is misschien een keer of acht gelukt, dat tweede 33. Het eerste is in de loop der tijd ook nog eens veel moeilijker geworden, sterker nog, werd door nagenoeg iedereen voor onmogelijk gehouden. Daarnaast een beker winnen en 84 punten halen is ook sterk. Als PSV er dan 86 haalt heb je de pech dat er eentje was die zich volledig op de competitie kon concentreren en nagenoeg het maximale eruit heeft gehaald.
Elke Ajax-fan die dit bewust meemaakt vergeet het behalen van de halve finale pas bij vergevorderde dementie. Ik kan de kwartfinale in 2002/2003 ook nog goed herinneren. Het kampioenschap tegen Twente staat iedereen ook helder voor de geest, maar de overige toch een stuk minder vermoed ik.quote:Op maandag 22 april 2019 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mja toch vergeten we dan dit seizoen snel.
Halve finale CL vind ik geen troostprijs. Maar goed, jij bekijkt het vanuit de situatie nu, ik bedoel over het hele seizoen gezien.quote:Op maandag 22 april 2019 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je staat nu bovenaan ook al is het op goals, dan ga je dat toch niet meer weggeven en tevreden zijn met een troostprijs
halve finale CL is geweldig maar het is geen prijs en natuurlijk kijk ik hoe de situatie nu is, vooraf had ik er misschien voor getekend maar nu je op 3 fronten nog mee doet vind ik wel dat je die 2 makkelijkste moet pakkenquote:Op maandag 22 april 2019 11:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Halve finale CL vind ik geen troostprijs. Maar goed, jij bekijkt het vanuit de situatie nu, ik bedoel over het hele seizoen gezien.
Ajax is anders best goed in het cadeau doen van kampioenschappenquote:Op maandag 22 april 2019 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je staat nu bovenaan ook al is het op goals, dan ga je dat toch niet meer weggeven en tevreden zijn met een troostprijs
resultaten uit het verleden zeggen zo weinig, zo'n Mourinho ook die even vertelt hoe je Ajax moet bestrijden terwijl dat in 2016 wel een hele andere ploeg was.quote:Op maandag 22 april 2019 12:16 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ajax is anders best goed in het cadeau doen van kampioenschappen.
Alleen als daar de titel bij komt. Geen beker, halve finale en titel maakt het goed.quote:Op maandag 22 april 2019 11:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gewoon spelers als Huntelaar, Dolberg, de Wit, Maz, Magallan en Labyad opstellen. Dan moet je de beker ook nog prima mee kunnen winnen.quote:Op maandag 22 april 2019 11:43 schreef Simmertje het volgende:
Schaal moet inderdaad gewoon gepakt worden, dat mag je absoluut niet uit handen geven. Bekerfinale, meh.
Vind die focus op "een prijs" altijd wat overdreven. Ik kijk gewoon hoe bijzonder een prestatie is, of je er een fruitschaal voor krijgt of niet vind ik van ondergeschikt belang.quote:Op maandag 22 april 2019 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
halve finale CL is geweldig maar het is geen prijs en natuurlijk kijk ik hoe de situatie nu is, vooraf had ik er misschien voor getekend maar nu je op 3 fronten nog mee doet vind ik wel dat je die 2 makkelijkste moet pakken
Ik sta al klaar met #TenHagOutquote:Op maandag 22 april 2019 12:25 schreef Vjenne12345 het volgende:
Alleen als daar de titel bij komt. Geen beker, halve finale en titel maakt het goed.
Mourinho moet je niet serieus nemen, die is gewoon aan het lobbyenquote:Op maandag 22 april 2019 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
resultaten uit het verleden zeggen zo weinig, zo'n Mourinho ook die even vertelt hoe je Ajax moet bestrijden terwijl dat in 2016 wel een hele andere ploeg was.
moet jij weten maar prijzen winnen is toch de essentie van sport en kijk naar Ajax, hoe groot zou de club zijn als al die prijzen net niet gewonnen zouden zijnquote:Op maandag 22 april 2019 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vind die focus op "een prijs" altijd wat overdreven. Ik kijk gewoon hoe bijzonder een prestatie is, of je er een fruitschaal voor krijgt of niet vind ik van ondergeschikt belang.
Agree to disagree. Voor mij is NL 74 het grootste Nederlandse team ooit, groter dan 88, en zeker groter dan bijvoorbeeld een Griekenland 2004.quote:Op maandag 22 april 2019 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
moet jij weten maar prijzen winnen is toch de essentie van sport en kijk naar Ajax, hoe groot zou de club zijn als al die prijzen net niet gewonnen zouden zijn
Onder Bosz vergeet ik ook nooit, maar ik vergeet ook niet hoe knullig het kampioenschap daar uit handen gegeven werd.quote:Op maandag 22 april 2019 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mja toch vergeten we dan dit seizoen snel.
als NL74 wel een prijs had gewonnen was de impact vele malen groter geweest maar we zullen dat nooit wetenquote:Op maandag 22 april 2019 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Agree to disagree. Voor mij is NL 74 het grootste Nederlandse team ooit, groter dan 88, en zeker groter dan bijvoorbeeld een Griekenland 2004.
De elftallen van '98 en '00 waren in mijn ogen ook gewoon een stuk beter dan '10 en '14. Dat was met afstand de beste Nederlandse generatie die ik zelf heb meegemaakt.quote:Op maandag 22 april 2019 12:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Agree to disagree. Voor mij is NL 74 het grootste Nederlandse team ooit, groter dan 88, en zeker groter dan bijvoorbeeld een Griekenland 2004.
Weet ik niet. Er wordt 40 jaar na dato nog steeds over geschreven, over dat Duitse elftal niet - behalve in relatie tot dat Nederlands elftal. Misschien voegde die tragedie juist wel wat toe aan het verhaal.quote:Op maandag 22 april 2019 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
als NL74 wel een prijs had gewonnen was de impact vele malen groter geweest maar we zullen dat nooit weten
ja maar wat ik al eerder zei, als Ajax die 4 CL's niet had gewonnen was het nooit zo populair geweest als het nu isquote:Op maandag 22 april 2019 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Weet ik niet. Er wordt 40 jaar na dato nog steeds over geschreven, over dat Duitse elftal niet - behalve in relatie tot dat Nederlands elftal. Misschien voegde die tragedie juist wel wat toe aan het verhaal.
En dan vergelijken we nog competities met dezelfde orde grootte. CL is zo'n 100 keer zo groot als de eredivisie, zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |