abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:08:55 #151
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186312804

Victor Davis Hanson geeft een fascinerende analyse over de gehele tijdlijn van het Mueller onderzoek. Sterk interview dat leugens, hypocricie en misdaden blootlegt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ensiferum op 19-04-2019 17:15:04 ]
pi_186312847
Wie?
pi_186312878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

De GOP verdedigde Nixon met hand en tand tot ze dat niet meer wilden doen. Dat ze nu in volledige defensiestand zitten zegt eigenlijk weinig.
Nixon was oer-GOP. Vanuit armoede opgeklommen tot vice-president. The American Dream. Ze kwamen in 1967 hem op de knieën smeken om Bobby Kennedy tegen te houden. Die band is er tussen GOP-elite en Trump nooit geweest. Dus is het gegeven dat ze Nixon bleven verdedigen veel begrijpelijker dan de huidige situatie. Ik vind het zorgwekkend, maar gelukkig ben ik zelf geen Republikein. Hoewel ik veel respect heb voor honest Abe... dat wel natuurlijk. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:14:35 #154
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186312880
https://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Davis_Hanson

Victor Davis Hanson (born September 5, 1953) is an American classicist, military historian, columnist and farmer. He has been a commentator on modern and ancient warfare and contemporary politics for National Review, The Washington Times and other media outlets. He is a professor emeritus of Classics at California State University, Fresno, the Martin and Illie Anderson Senior Fellow in classics and military history at Stanford University's Hoover Institution, and visiting professor at Hillsdale College. Hanson was awarded the National Humanities Medal in 2007 by President George W. Bush, and was a presidential appointee in 2007–2008 on the American Battle Monuments Commission.

Je zou kunnen stellen dat hij een intelligenter persoon is dan complottheorieslingeraar Seth Abramson
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:16:33 #155
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_186312902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:12 schreef Ulx het volgende:
Wie?
quote:
Hanson is a supporter of Donald Trump, authoring a 2019 book A Case for Trump.[19] Trump praised the book.[19] In the book, Hanson defends Trump's insults and vile language as "uncouth authenticity", and praises Trump for "an uncanny ability to troll and create hysteria among his media and political critics...

...Hanson praises the Trump administration for its "inspired" and "impressive" Cabinet members...

...The book likens Trump to a hero of ancient literature, sacrificing himself for the greater good
Gewoon een fanboy.
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:21:45 #156
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186312979
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Gewoon een fanboy.

Alt-links kan er niet tegen dat niet iedereen ORANGE MAN BAD syndroom heeft
pi_186313093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Gewoon een fanboy.

En dat mag natuurlijk. Trump heeft heel veel fans.
Net als volgens mij vele Trump-supporters, vindt Hanson het onbeschofte gedrag en gedaver van The Donald heerlijk authentiek. Dit alles vermoedelijk onder het motto "what you see is what you get." Maar ja, als ik van wat ik zie en hoor al braakneigingen krijg, dan hoef ik het nog niet opgediend te krijgen. Maar fanboy Hanson houdt ervan.

Overigens: het "lock her up!" geschreeuw heeft ook ge-backfired. Trump heeft nu al 2,5 last van allemaal 'gezeur' over zijn eigen gedrag. Dus wat dat betreft weet Hanson waarover hij praat.
pi_186313230
quote:
But Hanson has another side, one that is well suited for the age of Trump. A longtime contributor to the National Review, he has a history of hostility to undocumented Mexican and Central American immigrants, who he claims are undermining American culture, and to African-Americans who speak about the persistence of racism, including Barack Obama, whom he has described as a leading member of “the new segregationists.” In his new book, which will be published by Basic Books, in March, Hanson explains why he thinks Trump was elected, and why he views the President as akin to a classically tragic hero, whom America needs but will never fully appreciate.

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_186313250
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:21 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Alt-links kan er niet tegen dat niet iedereen ORANGE MAN BAD syndroom heeft
Die man staat bekend als een enorme hardliner neo-conservative.

Kan daar tegenover natuurlijk ook eenvoudige filmpjes plaatsen van ex-CIA directeuren of ex-FBI-directeuren die een hele andere mening zijn toegedaan. Die schat ik net wat hoger in, want zitten veel dichter op het vuur.

"John Brennan: The amount of information related to 'collusion' and 'obstruction' is extensive"

En Seth, tja, die heeft veel meer verstand van de advocatuur en rechtzaken dan Victor, die hooguit wat kennis van zijn moeder heeft gehoord.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:42:53 #160
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_186313321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 16:03 schreef buckets_of_lube het volgende:
Trouwens, gezien alle stront die hier gisteren werdt gepost door de Trumptards, moest ik weer denken aan onderstaand citaat van Sartre over anti-semististen wat ook op die lui slaat:
[..]

Dank je voor die quote.

Ik kwam laatst dit tegen. Sluit naadloos aan.

https://www.reddit.com/r/(...)rvative_blogging_by/

Denk niet dat de usual suspects dit per sé gelezen hebben, maar het vat hun werkwijzen redelijk nauwkeurig samen.
Op het scherp van de snede.
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:47:36 #161
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186313379
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waar heeft hij ongelijk?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die man staat bekend als een enorme hardliner neo-conservative.

Kan daar tegenover natuurlijk ook eenvoudige filmpjes plaatsen van ex-CIA directeuren of ex-FBI-directeuren die een hele andere mening zijn toegedaan. Die schat ik net wat hoger in, want zitten veel dichter op het vuur.

"John Brennan: The amount of information related to 'collusion' and 'obstruction' is extensive"

En Seth, tja, die heeft veel meer verstand van de advocatuur en rechtzaken dan Victor, die hooguit wat kennis van zijn moeder heeft gehoord.
Brennan, een van de hoofdfiguren wiens hoofd gaat rollen als er onderzoek komt naar de couppoging. Oh sorry, het illegale spioneren en leugens in de schoenen van Trump schuiven. Die huichelaar zit ook alleen maar zijn eigen hachje te redden. Dus ja, Brennan zat dichter bij het vuur... omdat hij het verdomme aan heeft gestoken.

Seth is de gevallen messias van Russiagate. Had het mis, geen collusion, geen conspiracy. Schiet in verschillende spasmen om maar boeken te blijven verkopen en zijn "zoon-van-god"-status bij links te behouden.

Maar goed, ik weet ook wel dat links het monopolie op de waarheid heeft. Immers:
  vrijdag 19 april 2019 @ 17:52:34 #162
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186313431
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:47 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

couppoging.
Welke couppoging? :')
quote:
Oh sorry, het illegale spioneren
Welk spioneren? Welk illegaal spioneren? :')

quote:
en leugens in de schoenen van Trump schuiven.
Welke leugens worden in zijn schoenen geschoven? :')
pi_186313525
quote:

[..]

Waar heeft hij ongelijk?
[..]

Brennan, een van de hoofdfiguren wiens hoofd gaat rollen als er onderzoek komt naar de couppoging. [...]
"Lock him up!"?
Als Trumpfan zou ik tot nu toe zeggen: count your blessings.
En hoop maar dat de Dems hun hand niet overspelen.

Ik heb nooit geloofd in gerechtelijke stappen tegen Trump, en dat geseur over impeachment, al na 1 dag presidentschap, vond ik ronduit lachwekkend. Maar een narcistische zelfbevlekkende idioot als president van een zeer machtige democratie (die ook nog eens onze belangrijkste bondgenoot is), los van de vraag of hij/zij links of rechts angehaucht is, is mijns inziens een onwenselijke zaak.
Stiekem hoop ik dat de Republikeinen nog op tijd bij zinnen komen en een goede tegenkandidaat kunnen aanbieden in 2020, maar ik vrees dat ze inmiddels te schijterig zijn geworden. Niettemin: hoop doet leven.
  vrijdag 19 april 2019 @ 18:04:09 #164
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186313633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]

"Lock him up!"?
Als Trumpfan zou ik tot nu toe zeggen: count your blessings.
En hoop maar dat de Dems hun hand niet overspelen.

Ik heb nooit geloofd in gerechtelijke stappen tegen Trump, en dat geseur over impeachment, al na 1 dag presidentschap, vond ik ronduit lachwekkend. Maar een narcistische zelfbevlekkende idioot als president van een zeer machtige democratie (die ook nog eens onze belangrijkste bondgenoot is), los van de vraag of hij/zij links of rechts angehaucht is, is mijns inziens een onwenselijke zaak.
Tsja, onwenselijk.. wellicht. Ik kan daarin mee gaan. Het probleem was dat het alternatief nog erger was. En dat kan je Trump niet kwalijk nemen. Daarvoor moet je bij de Democraten zijn, die de enige persoon in de wereld hadden geselecteerd, die niet van Trump kon winnen.
quote:
Stiekem hoop ik dat de Republikeinen nog op tijd bij zinnen komen en een goede tegenkandidaat kunnen aanbieden in 2020, maar ik vrees dat ze inmiddels te schijterig zijn geworden. Niettemin: hoop doet leven.
Noem eens iemand die het zou kunnen doen. Het moet iemand zijn die landelijk beter ligt dan Trump. Het moet iemand zijn van wie het kan worden vergeven dat hij (of zij) de partij in tweeën splijt. Het moet iemand zijn die tegen de vuile streken van de Democraten en media is opgewassen. Het moet iemand zijn die stemmen trekt.

Trump is gewoon een sterke kandidaat, ondanks alles.
pi_186313656
ddale8 twitterde op vrijdag 19-04-2019 om 16:19:59 It has now been two hours and eleven minutes since the president started but did not finish this sentence. He has since gone to his golf club. https://t.co/DSXNcwXQcH reageer retweet
Heel irritant dat hij
pi_186313678
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 17:42 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Dank je voor die quote.

Ik kwam laatst dit tegen. Sluit naadloos aan.

https://www.reddit.com/r/(...)rvative_blogging_by/

Denk niet dat de usual suspects dit per sé gelezen hebben, maar het vat hun werkwijzen redelijk nauwkeurig samen.
Thanks, dat vat het idd ook goed samen.
pi_186313761
quote:

[..]

Waar heeft hij ongelijk?

Wat is de Amerikaanse cultuur en hoe wordt deze ondermijnd? En Afro-Amerikanen ondervinden geen racisme? Obama is een 'new segregionist'?

8)7

Ik hoor het wel, moet er nu vandoor :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_186313889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:04 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Tsja, onwenselijk.. wellicht. Ik kan daarin mee gaan. Het probleem was dat het alternatief nog erger was. En dat kan je Trump niet kwalijk nemen. Daarvoor moet je bij de Democraten zijn, die de enige persoon in de wereld hadden geselecteerd, die niet van Trump kon winnen.
[..]

Noem eens iemand die het zou kunnen doen. Het moet iemand zijn die landelijk beter ligt dan Trump. Het moet iemand zijn van wie het kan worden vergeven dat hij (of zij) de partij in tweeën splijt. Het moet iemand zijn die tegen de vuile streken van de Democraten en media is opgewassen. Het moet iemand zijn die stemmen trekt.

Trump is gewoon een sterke kandidaat, ondanks alles.
Ik kan inderdaad zo gauw niet iemand bedenken. En, als de Republikeinen zelf ook niemand kunnen bedenken, is dat wat mij betreft een tragische zaak. Want ik vind Trump helemaal geen sterke kandidaat. Sterker nog: hij was/is de zwakste kandidaat die de Reps ooit hebben gehad. Hij lulde en lult maar wat. Hij had gewoon geluk dat de Dems zich lieten inpakken door de Clintons. Want Hillary, los van wat je vindt van haar standpunten, was vermoedelijk de meest gehate kandidaat waarmee de Dems konden komen. Niettemin wist ze toch nog meer stemmen te vergaren dan die zogenaamde sterke kandidaat. Het enige dat hij goed kan, is zijn volgelingen mobiliseren. Daarom houd ik mijn hart vast voor de komende verkiezingen.

Los daarvan: ik krijg sowieso de kriebels van de 'clans' die proberen in een democratie de macht te grijpen. En helemaal in zo'n machtig en invloedrijk land als de USA. Een jaar of wat geleden las ik ergens dat ene Chelsea Clinton ook wel ambities heeft. Moge God het verhoeden. We hebben de Roosevelts gehad, en daarna vonden de Kennedys dat zij een soort moreel recht op de macht in de USA hadden. Toen Ted sr. begreep dat hij, met zijn dooie secretaresse in de auto, zich koest moest houden, werd hij desondanks jarenlang bestookt dat er toch weer een Kennedy zich moest kandideren. De Clintons hebben het zeer volhardend geprobeerd, en de fam. Bush evenzeer. En nu heeft Trump zijn halve familie in het Witte Huis gestationeerd, en fungeert de rest van de clan als loopjongen. De democratie en de politiek in de USA raakt wat mij betreft steeds meer gedegenereerd. Trump had natuurlijk gelijk met zijn verwijzing naar het 'moeras'. Maar ook hij zet er gewoon zijn eigen inteelt neer. En wat die allemaal uitvreten... daarover heeft dhr. Mueller een leuk rapport gepubliceerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 19-04-2019 18:27:10 ]
  vrijdag 19 april 2019 @ 18:27:45 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186313997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 12:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo? Trump is zo schuldig als wat. En zelfs Trump kan bij dit soort hearings het onderwerp niet veranderen.
Hij is geen Bill Clinton die je eigenlijk niets kwalijk kon nemen. Trump is zo schuldig als wat.
Met wat we van Mueller weten is die case best overtuigend te maken lijkt me ook. Echter is dat mogelijk niet hoe het gaat lopen. Zoals de vlag er nu bij hangt is de kans vrij redelijk dat hij gaat verliezen in 2020 als het een beetje loopt zoals bij de midterms. Echter, wat we toen ook zagen is dat de base gemobiliseerd kon worden door dat gedoe met Kavanaugh en de later plots verdwenen dreiging van een karavaan migranten die toch heel gevaarlijk op de grens af kwamen... die mobilisatie is denk ik een vrij reeel risico als je laat een impeachment zou starten, die nota bene nooit zal leiden tot afzetting.

quote:
Wat is jou idee? Stoppen met onderzoeken want Trump's base zou misschien niet op de Dems gaan stemmen?
Je kunt best dingen onderzoeken als er aanwijzingen zijn dat dingen niet pluis zijn. Daar is toch niks mis mee? Ik ben op het moment alleen geen voorstander van die extra stap om hem in staat van beschuldiging te laten stellen door het Huis, hoe oneerlijk dat misschien ook zou zijn. Maar goed, het kan politiek misschien ook veranderen dat het wel opportuun wordt te doen... misschien als de economie ineens spaak loopt ofzo, maar daar lijkt het vooralsnog niet op.
pi_186314067

Dit staat gewoon bovenaan Trump's timeline :')
  vrijdag 19 april 2019 @ 18:38:54 #171
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_186314170
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2019 18:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[ afbeelding ]

En HBO is weer boos.
Misschien kunnen ze hem dit plaatje als alternatief toesturen:

Hoewel, als de IIF dit onderzoek als persoonlijk eigendom beschouwt... dan worden ze daar weer boos.

Boosboosboos. |:(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 april 2019 @ 18:58:27 #173
862 Arcee
Look closer
pi_186314402
quote:
[ afbeelding ]

Prachtig toch dat je grootste verdienste als president is dat je geen landverrader bent.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 19 april 2019 @ 19:22:42 #174
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_186314758
Het is zo doorzichtig wanhopig wanneer tegelijkertijd wordt beweerd dat het Mueller rapport een 'total bullshit' heksenjacht is van 18 Boze Democraten en ook nog eens Trump volledig vrijpleit. Net wanneer iemand zegt niet op je feestje te kunnen komen omdat ie ziek is en al een andere afspraak heeft.

Trump heeft druk uitgeoefend op mensen om niet aan het onderzoek mee te werken; hij heeft meerdere malen gelogen om het onderzoek op een verkeerd spoor te zetten; hij heeft geprobeerd het onderzoek te stoppen maar doordat andere mensen zijn opdracht niet uitvoerden faalde dat. Dat zijn keiharde conclusies in het Mueller rapport.

Paar weken terug vroegen de trolls zich af of de Trump 'haters' het rapport of Mueller nog wel zouden respecteren toen Barr met zijn samenvatting kwam; en zelfs dat was een opportunische poging waar we nu niets meer over horen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_186314868
quote:
[ afbeelding ]

Ja het is een idioot en ja het is niet zuiver. Maar stiekem vind ik deze dan foto dan wel weer leuk. Trump heeft wel zelf spot dat is duidelijk.
  vrijdag 19 april 2019 @ 19:30:05 #176
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_186314882
Trump heeft de 'best people' ingehuurd, die volgens Trump liegen in het Mueller rapport om hem zwart te maken. The best people. De ironie is dat zijn eigen campagnemensen de bak in gaan wegens liegen, ontmaskerd door het Mueller onderzoek.
Géén kloon van tvlxd!
pi_186314951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:30 schreef Montov het volgende:
Trump heeft de 'best people' ingehuurd, die volgens Trump liegen in het Mueller rapport om hem zwart te maken. The best people. De ironie is dat zijn eigen campagnemensen de bak in gaan wegens liegen, ontmaskerd door het Mueller onderzoek.
Trump besloot toen het onderzoek begon mee te werken aan het onderzoek. Hij zei dat zijn mensen dat ook moesten doen. Nu hakt hij in op die mensen.
pi_186315982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Ja het is een idioot en ja het is niet zuiver. Maar stiekem vind ik deze dan foto dan wel weer leuk. Trump heeft wel zelf spot dat is duidelijk.
Zeker. Ik geef toe dat ik, tussen de braakneigingen door, ook regelmatig moet lachen als ik die gast zie kakelen op de beeldbuis, of wanneer ik een tweet van hem lees, die weer volledig tegen de inhoud van z'n tweets van een week eerder ingaat. Maar toch krijg ik een heel apart (sneu) gevoel van binnen.
Trump zou dit bericht waarschijnlijk afsluiten met: 'Sad.'
pi_186316204
quote:

[..]

Nee, dat heeft hij niet, dat is serieus bedoeld.
pi_186316419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 20:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat heeft hij niet, dat is serieus bedoeld.
En ik ben vrij zeker, dat aides grotendeels zijn twitter vullen, gezien zijn eigen beperkte woordenschat van max 1000 woorden.
pi_186316882
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 20:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

En ik ben vrij zeker, dat aides grotendeels zijn twitter vullen, gezien zijn eigen beperkte woordenschat van max 1000 woorden.
Zo'n plaatje maken gaat Donald niet lukken, nee, msichien dat hij zijn cyber expert Barron heeft ingeschakeld?
  vrijdag 19 april 2019 @ 21:19:48 #182
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186316918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo'n plaatje maken gaat Donald niet lukken, nee, msichien dat hij zijn cyber expert Barron heeft ingeschakeld?
Ja, of Giuliani die als zijn cybersecurityexpert vast wel een photoshopje kan ritselen bij zijn cyber vrinden.
pi_186316935
Retweet van W.H.
Flotus:...”Many blessings to all around the world celebrating #GoodFriday”..
( op trump golf course)
Eerste reactie: ...”No one celebrates #GoodFriday, ma'am. They observe it. It's a solemn holiday, not a joyous one...”

# beetjedomdus.
pi_186316939
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, of Giuliani die als zijn cybersecurityexpert vast wel een photoshopje kan ritselen bij zijn cyber vrinden.
Ah ja, nog zo'n seniel figuur.
pi_186317305
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:21 schreef AnneX het volgende:
Retweet van W.H.
Flotus:...”Many blessings to all around the world celebrating #GoodFriday”..
( op trump golf course)
Eerste reactie: ...”No one celebrates #GoodFriday, ma'am. They observe it. It's a solemn holiday, not a joyous one...”

# beetjedomdus.
Zeker niet. Toen ik nog kerkte, werd Goede Vrijdag inderdaad gevierd.
Het is niet voor niets een 'Goede' Vrijdag.
Naar de kerk voor de Goede Vrijdagviering inclusief kruisverering. Ik zal het niet licht vergeten.
  vrijdag 19 april 2019 @ 21:43:21 #186
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186317470
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Zeker niet. Toen ik nog kerkte, werd Goede Vrijdag inderdaad gevierd.
Het is niet voor niets een 'Goede' Vrijdag.
Naar de kerk voor de Goede Vrijdagviering inclusief kruisverering. Ik zal het niet licht vergeten.
Verschilt dat niet per denominatie? Ik ben zelf niet gelovig, maar om nou te vieren dat Christus stierf is iets waarbij ik me voor kan stellen dat dat niet overal gebeurt... ?!
  vrijdag 19 april 2019 @ 21:52:57 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_186317643
Het is niet zo'n blije feestdag als kerst, maar het is wel een feestdag. De belangrijkste technisch. Het sterven en wederopstaan is immers voor (veel) Christenen de essentiële gebeurtenis waardoor de wet vervuld werd en de hemelpoorten opengingen voor niet-Joden en zondaars.

Dat gegeven mag gevierd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186317784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Verschilt dat niet per denominatie? Ik ben zelf niet gelovig, maar om nou te vieren dat Christus stierf is iets waarbij ik me voor kan stellen dat dat niet overal gebeurt... ?!
Het gaat om iemand die zich opoffert, lijdt en sterft om anderen te bevrijden (in min of meer overdrachtelijke zin). Uiteraard is Pasen, de Verrijzenis, het Echte Grote Feest, omdat de dood wordt overwonnen. Maar de zondige mens (u en ik dus ;)) wordt op Goede Vrijdag bevrijd. Hoe bizar ook, maar een echte gelovige vindt dat wel een viering waard. Uiteraard is het een plechtige viering en gaan ze niet uit hun dak, maar dat gaan ze doorgaans bij gewone vieringen ook niet (behalve bij sommige denominaties, waar ze bijv. ook in tongen kunnen spreken. Jawel.)

Vergeet o.a. niet, dat ook bijv. de Luthersen van oorsprong de Rooms-Katholieke traditie overnamen om tijdens de dienst/viering het Lijdensverhaal muzikaal te verbeelden. Dat waren hoogtepunten in het kerkelijk jaar. Uit die tradities stammen bijvoorbeeld ook de passies van J.S. Bach. Wat te denken van een regel als "sein Trauern machet mich vol Freuden"?
Bij Calvinisten ging het uiteraard veel soberder toe. Daar was in eerste instantie muziek sowieso verboden (tenzij het psalmen waren).

Dit is overigens een bijzonder interessante discussie, die op een andere plaats beter zou thuishoren. Excuses daarvoor. Niettemin begrijp ik de First Lady prima, en er zullen ook genoeg oprechte gelovigen zijn die haar begrijpen. Zelf ben ik een geharde kerkverlater, maar geen hater.
(Dat laatste had u wellicht al begrepen. ;))
pi_186317831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 19:22 schreef Montov het volgende:
Trump heeft druk uitgeoefend op mensen om niet aan het onderzoek mee te werken; hij heeft meerdere malen gelogen om het onderzoek op een verkeerd spoor te zetten; hij heeft geprobeerd het onderzoek te stoppen maar doordat andere mensen zijn opdracht niet uitvoerden faalde dat. Dat zijn keiharde conclusies in het Mueller rapport.
Yup. Mueller vindt dit ook best wel obstructie, maar aangezien e.e.a. nogal onbekend terrein is voor iedereen (het is immers ongekend wat hier wordt uitgevoerd) laat ie de conclusie graag over aan congres. Daar dacht Barr echter anders over, pakte snel de bal en gooide hem vlug in de korf voor het fluitsignaal.
pi_186317869
quote:

[..]

Daar is geen enkele zelfspot aan. Het is een grootse coole Trump als plaatje op de populairste serie allertijden.
pi_186317900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:52 schreef speknek het volgende:
Het is niet zo'n blije feestdag als kerst, maar het is wel een feestdag. De belangrijkste technisch. Het sterven en wederopstaan is immers voor (veel) Christenen de essentiële gebeurtenis waardoor de wet vervuld werd en de hemelpoorten opengingen voor niet-Joden en zondaars.

Dat gegeven mag gevierd worden.
Zoals gezegd, ik ben geen hater, en ik heb de uitspraak van Jezus van Nazareth tegen één van de gekruisigde moordenaars die het voor hem opnam ook altijd erg ontroerend gevonden (ik dacht in het Evangelie van Lucas): "Voorwaar voorwaar, ik zeg u: heden nog zult gij bij mij in het paradijs zijn." En als zondige mens (en daarmee alle zondaars vertegenwoordigend) zo'n eer te beurt te mogen vallen, dat is beslist een viering waard. (Zonder ironie.)
  vrijdag 19 april 2019 @ 22:31:04 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186318338
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]

-snip-
Dank je voor je antwoord, heb er iets van opgestoken. Het zou inderdaad beter elders voortgezet kunnen worden.

Waarom zeg je eigenlijk u? Belgisch van origine?
pi_186318762
Dank Toby, goede verklaring.
Excuus aan flotus. >:)
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:11:17 #194
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186319048
Voor wie nog twijfelde over Trump:

quote:
The Mueller report puts it beyond dispute: Trump is profoundly corrupt
By Paul Waldman

Now that we finally have the (redacted) report from Robert S. Mueller III’s investigation into the Russia scandal, we have many questions to confront, such as whether President Trump should be impeached. But the report has also given us many answers, and it’s worthwhile to step back and take careful note of what it has clarified.

There are some things that were matters of dispute or insufficiently documented before, but are no longer in question. Let’s run through them:

Vladimir Putin very much wanted Trump to become president of the United States, and undertook a comprehensive campaign to make sure it happened. At this point, Trump might be the only person left in America who disagrees with this fact — or pretends to, anyway — but Mueller’s report makes it irrefutable.

Trump, his family and his campaign may not have set up a criminal conspiracy to cooperate with Russia, but they were eager to accept the help. This, too, was widely known, but Mueller provides exhaustive detail on just how enthusiastic Trump and those around him were about Russia’s interference in the election: There were not just extensive contacts with Russians they hoped would help them; they also gleefully welcomed Russia’s cybertheft from Democrats. As the Lawfare team puts it, the best that can be said of them is that “the Russians and the Trump campaign shared a common goal, and each side worked to achieve that goal with basic knowledge of the other side’s intention.”

The president’s attempts to obstruct justice were comprehensive and far-reaching. Mueller’s report documents in extensive detail the actions Trump took to subvert the investigation, including urging officials to pressure the FBI, trying to fire the special counsel and lying to the public. We can argue about the degree to which Trump could be held legally accountable or whether the intervention of his aides (or more often, their refusal to act) kept those actions from crossing the line into criminality. But there is no longer any question that Trump attempted to obstruct justice.

Everyone around the president, and the president himself, acted as though they had something to hide on Russia. Donald Trump Jr. lied about the infamous Trump Tower meeting. George Papadopoulos lied to the FBI about the outreach from Russia that began the investigation. Michael Flynn lied to the FBI about his contacts with the Russian ambassador. Michael Cohen lied to Congress about the effort to secure Trump a multimillion-dollar deal to build a tower in Moscow. Paul Manafort lied about his relationship to the likely Russian intelligence asset to whom he passed polling data. Roger Stone allegedly lied about his contacts with WikiLeaks. President Trump lied seemingly every time Russia came up. If they were all innocent, they certainly weren’t acting like it.

Trump regularly instructs aides to lie to the public. Trump told Rod Rosenstein to claim that firing James Comey was his idea. Rosenstein refused, but Sean Spicer later told the lie to the press. Trump dictated a false statement to Hope Hicks for Trump Jr. to release about the infamous Trump Tower meeting. He instructed Donald McGahn to arrange for Mueller to be fired, then when the news got out, told McGahn to publicly deny it. He told Reince Priebus to tell K.T. McFarland to write a false email claiming that Trump never spoke to Flynn about Flynn’s conversations with the Russian ambassador. If you’re having trouble following all this, that’s okay — the point is that Trump regularly ordered his aides to lie; sometimes they complied, and sometimes they didn’t.

There are also doubtless times when Trump aides lie on their own initiative, within a White House culture in which lying is just what everyone does. Sarah Sanders claimed that “countless” FBI agents contacted the White House to express support for the firing of Comey; she admitted to investigators that this was false (though she now claims it was a “slip of the tongue,” another obvious lie).

Nearly everything Trump called “fake news” turned out to be true. While news outlets might have made the occasional mistake (as they do on any story), over and over again important revelations were greeted by the president with the cry of “Fake news!”, only to be corroborated by the Mueller report. For instance, Trump claimed that reports that he had shooed other officials from the room so that he could speak to Comey about Flynn were fake; Mueller concludes that the known facts "support Comey’s description of the event.” Trump called reports that he ordered Mueller’s firing fake; these are extensively documented in the report.

Trump has no concern about whether his actions are illegal or unethical. While we have a lengthy record demonstrating Trump’s unethical and even lawbreaking ways — running scams that steal people’s life savings, abusing small businesspeople, committing tax fraud — the Mueller report documents how he brought that lack of moral compass to the Oval Office. It shows his boundless willingness to lie and have others lie for him, his complete disregard for any norm of integrity or propriety, and his belief that the entire U.S. government exists to serve his personal ends.

There were times when those around him, struck by a sudden attack of conscience or pushed beyond even their rather flexible limits, decide to push back: "The President's efforts to influence the investigation were mostly unsuccessful, but that is largely because the persons who surrounded the President declined to carry out orders or accede to his requests." But it leaves little doubt about who the president is and what kind of administration he is running.

This is a president who is deeply, profoundly corrupt in every sense of the word. While we can argue about what should be done about the facts laid out in the Mueller report, that is no longer in doubt.
  vrijdag 19 april 2019 @ 23:46:15 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186319978
Trump is the problem, the cancer, the disease.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186320311
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2019 23:46 schreef Ringo het volgende:
Trump is the problem, the cancer, the disease.
En de RNC is zijn enabler
pi_186321070
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 22:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Yup. Mueller vindt dit ook best wel obstructie, maar aangezien e.e.a. nogal onbekend terrein is voor iedereen (het is immers ongekend wat hier wordt uitgevoerd) laat ie de conclusie graag over aan congres. Daar dacht Barr echter anders over, pakte snel de bal en gooide hem vlug in de korf voor het fluitsignaal.
Mueller zou daarmee tegen het advies van de OLC ingegaan zijn dat een zittende president niet aangeklaagd kan worden.

EricHolder twitterde op vrijdag 19-04-2019 om 17:14:07 ANY competent public corruption prosecutor would bring obstruction charges against Trump/and win. Only reason Mueller did not was because of the flawed DOJ restriction against indicting a sitting President. He said so (below). Congress now has a constitutional responsibility. https://t.co/SkntzjfS5G reageer retweet

Persoonlijk lijkt me het de plicht van het Congres om een incompetente, obstructie plegende president te impeachen, ook al komt het het je politiek gezien even niet uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 20-04-2019 00:42:39 ]
pi_186321384
Dems reject Barr's offer to view a less-redacted Mueller report
quote:
Speaker Nancy Pelosi and Senate Minority Leader Chuck Schumer are rejecting an offer from Attorney General William Barr to view a significantly less-redacted version of special counsel Robert Mueller’s report, contending that Barr is too severely limiting the number of lawmakers who can view it.

“Given the comprehensive factual findings presented by the special counsel’s report, some of which will only be fully understood with access to the redacted material, we cannot agree to the conditions you are placing on our access to the full report,” Pelosi, Schumer and other senior House and Senate Democratic committee chairs wrote in a letter to Barr on Friday.

The Democrats say Barr’s offer, which would allow just 12 senior lawmakers and certain staffers to see the fuller version of the report, also fails to guarantee lawmakers access to grand jury material. They say they’re open to “discussing a reasonable accommodation” but that members of investigative committees — such as the Judiciary Committee and Intelligence Committee in each chamber — require access as well.

“While the current proposal is not workable, we are open to discussing a reasonable accommodation with the Department that would protect law enforcement sensitive information while allowing Congress to fulfill its constitutional duties,” they write.

In addition to Pelosi and Schumer, the letter is signed by House Judiciary Committee Chairman Jerry Nadler (D-N.Y.), Senate Judiciary Committee Ranking Member Dianne Feinstein (D-Calif.), House Intelligence Committee Chairman Adam Schiff (D-Calif.), and Senate Intelligence Committee Vice Chairman Mark Warner (D-Va.).

A spokesperson for House Judiciary Committee Republicans blasted Democrats’ decision to decline the briefing.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 20 april 2019 @ 00:56:06 #199
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186321394
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2019 00:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mueller zou daarmee tegen het advies van de OLC ingegaan zijn dat een zittende president niet aangeklaagd kan worden.

EricHolder twitterde op vrijdag 19-04-2019 om 17:14:07 ANY competent public corruption prosecutor would bring obstruction charges against Trump/and win. Only reason Mueller did not was because of the flawed DOJ restriction against indicting a sitting President. He said so (below). Congress now has a constitutional responsibility. https://t.co/SkntzjfS5G reageer retweet
[ afbeelding ]

Persoonlijk lijkt me het de plicht van het Congres om een incompetente, obstructie plegende president te impeachen, ook al komt het het je politiek gezien even niet uit.
Het schept een gevaarlijk precedent als je het niet doet en een leidend precedent als je het wel doet. Genoeg reden om het wel te doen dus.

Wat de Trumpettes blijkbaar vergeten is dat er een nieuwe standaard gezet wordt, één van corruptie, bedrog en leugens naar het volk.

Je doet er nu wat tegen of je accepteert dat het vanaf nu de nieuwe standaard is voor de politiek in de VS.

Zoals iemand anders in dit topic al zei, Rutte was gister meteen afgetreden bij het verschijnen van zo'n rapport over hem. En ik wil nog wel verder gaan, de VVD had hem uit de partij gegooid.
pi_186321767
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 20-04-2019 om 01:15:09 Judiciary Chairman Jerry Nadler: "We will have major hearing. Barr and Mueller are just the first. We will call many other people, we’ll see who they are. And we will get to the bottom of this and we will educate the country as to what went on."https://t.co/DtcXos3kEE reageer retweet
Nadler Vows ‘Major Hearings’ With Barr, Mueller, Others
quote:
House Judiciary Chairman Jerrold Nadler said the day after the Mueller report’s release that he will hold televised hearings on President Trump’s alleged misconduct in office before considering impeachment. “We will have major hearings,” Nadler told WNYC. “Barr and Mueller are just the first. We will call many other people, we’ll see who they are.” Nadler has asked the attorney general and special counsel to testify next month. When asked if he was considering charging Trump in Congress, Nadler was noncommittal. “The idea is not whether to debate articles of impeachment,” he said. “The idea is to find out exactly what went on, who did what, what institutional safeguards were gotten around and how they were gotten around, and then decide what to do about it.” Nadler subpoenaed Barr for the un-redacted Mueller report and underlying evidence on Friday.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')