abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186392092
Hier zijn ze allebei nog steeds zo verkouden, dat de nachten prut zijn. Ik begin te merken dat het bij mij en mijn man ook wat op gaat breken. Dus wij staan in de survival stand al een paar dagen.

Overdag zijn ze allebei gelukkig vrolijk 😀
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 april 2019 @ 08:14:44 #102
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186392380
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 02:56 schreef Loj het volgende:

Ja we zijn echt wel een goed team Fuchsia O+ komt ook door het verleden. Al was hij net wel een beetje aangebrand. Want het is mijn niet slaap nacht, maar hij moest eruit omdat de batterij van de rookmelder leeg is :( Altijd ‘s nachts hč -O_
Die rookmelder ligt nu trouwens onder een stapel kussens op de bank beneden, we hadden de goede batterijen niet ;)
Alleen met dat niet slapen, waar ik me nu al druk over maak. Ik ga in juni drie nachten op vakantie zonder het gezin. Ik heb manlief alleen beloofd niet te gaan als ze niet slaapt.. en daar ziet het dus helaas wel naar uit :’(
Wat voor iets is het? Als het iets is waar je heel erg naar uitkijkt... Je man komt toch wel over drie nachten bijna geen slaap heen? Ik snap wel dat het niet leuk is, maar get over yourself :+

Vanuit mijn eigen perspectief dan, ik ben onlangs ook een paar dagen en nachten (1 nacht waren de oudsten logeren trouwens) alleen geweest, en over een paar maanden is dat weer op de planning. Het is wel vermoeiend ja, maar je stelt je erop in en je komt er wel weer overheen hoor.

Desnoods spreek je af dat hij daarna 2 weekenden uitslaapt, ofzo.
pi_186392840
Ik zou het wel lastig vinden hoor, 3 dagen op zo weinig slaap. Zeker als je dan ook nog fulltime voor 3 kinderen moet zorgen, alleen. Al zou ik het denk ik mijn partner ook wel gunnen.

Boh, mijn O slaapt in principe goed. Hij is alleen zoooo vreog wakker. Vanmorgen was het 5 uur. En ik ben de hele dag chagarijnig van om 5 uur opstaan...
  woensdag 24 april 2019 @ 09:20:59 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186392895
Jagar, dat kan ik me voorstellen. 5 uur is ook wel echt vroeg. Al doe ik dat drie dagen per week standaard om nog enigszins op tijd thuis te kunnen zijn van mijn werk (uur reistijd).

Ik probeer bij te lezen, maar prul is nog steeds ziek, al begint ze langzaam wel weer wat te drinken. Ik ben zo, zo, zo moe. Het kost uren om haar in slaap te krijgen en dan komt ze nog 4 keer per nacht. En waar dat vroeger gewoon voedenenweertukken was, is het nu voeden, krijsen, nog een beetje voeden, wiegen, bijna slapen, krijsen, nog een klein slokje en dan eindelijk in slaap vallen. En dan om half zeven klaar wakker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar komen strakke deadlines op m'n werk, een ziek en dus afwezig teamlid en een hoop tijd voor kolven bij en je kunt mij bij elkaar vegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186392947
Pfoe dat is ook wel vroeg zeg jagar! Dan is het ook wel een lange dag voor je.

Jip is een beetje ziekig dus slaapt maar mwah, maar vannacht ging nog best okay. Tussen 11 en 12 een beetje liggen spoken en daarna nog wel 2 keer wakker, maar we hoefden er toen niet uit om hem te troosten. Hij viel steeds binnen 5 minuten zelf weer in slaap. Uiteindelijk was ie om half 7 echt wakker, maar heeft hij een beetje in bed liggen spelen. Volgens mij gaat het toch wel heel langzaam steeds iets beter.
  woensdag 24 april 2019 @ 09:44:07 #106
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186393215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou het wel lastig vinden hoor, 3 dagen op zo weinig slaap. Zeker als je dan ook nog fulltime voor 3 kinderen moet zorgen, alleen. Al zou ik het denk ik mijn partner ook wel gunnen.

Boh, mijn O slaapt in principe goed. Hij is alleen zoooo vreog wakker. Vanmorgen was het 5 uur. En ik ben de hele dag chagarijnig van om 5 uur opstaan...
Ik zou het ook lastig vinden hoor, maar in alle eerlijkheid ook niet zo onoverkomelijk dat mijn vriend er zijn vakantie van een paar dagen voor zou moeten afzeggen.

En sterkte, om 5u de dag beginnen sucks.

Aure, wat knap dat hij binnen een paar minuten zelf weer in slaap kon vallen! 👏

Ik ben alweer vanaf 8u af en aan bezig om O in slaap te krijgen :'). Om iets voor 8 begon ie aan zn oren te trekken en een beetje te gapen. Krijsen, werkelijk waar :') alleen al als we zn kamer op komen... Er zit vast ergens een little girl ghost in een hoekje.

Toen in de wandelwagen, en maar vechten tegen de slaap. Dan maar niet slapen. Huilen en stervende zwaan van moeheid. En nu zit ik toch weer hem in slaap te voeden op zn kamer :')
pi_186393351
Ik ben al regelmatig een paar dagen alleen geweest met kind(eren). Schoolreis van man, tourtje van zijn band... Het zijn niet de makkelijkste dagen maar inderdaad niet zo onoverkomelijk dat hij er alles voor moet afzeggen.

Welpje is vandaag 7 maanden! *O* En omdat ik zelf gisteren 384 maanden oud was gingen we een dag met het hele gezin naar Keulen. Hij deed het super - niet veel geslapen maar wel zijn ogen uit gekeken, alle Duitsers om zijn vinger gewonden en lekker brood gesmikkeld. En op de terugweg in de trein mama uitgebreid ondergepoept en -gespuugd - fijne verjaardag mama! *O* O+ :')
pi_186393666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 09:20 schreef Tink89 het volgende:
Jagar, dat kan ik me voorstellen. 5 uur is ook wel echt vroeg. Al doe ik dat drie dagen per week standaard om nog enigszins op tijd thuis te kunnen zijn van mijn werk (uur reistijd).

Ik probeer bij te lezen, maar prul is nog steeds ziek, al begint ze langzaam wel weer wat te drinken. Ik ben zo, zo, zo moe. Het kost uren om haar in slaap te krijgen en dan komt ze nog 4 keer per nacht. En waar dat vroeger gewoon voedenenweertukken was, is het nu voeden, krijsen, nog een beetje voeden, wiegen, bijna slapen, krijsen, nog een klein slokje en dan eindelijk in slaap vallen. En dan om half zeven klaar wakker.
SPOILER
Daar komen strakke deadlines op m'n werk, een ziek en dus afwezig teamlid en een hoop tijd voor kolven bij en je kunt mij bij elkaar vegen.
Klinkt wel heel heftig allemaal, je wordt er ook zo wanhopig van. Hoop dat prul snel beter is. Wat heeft ze?

SPOILER
Helsinki en jagar allebei lekker vroeg :(. En zo sneu al die zieke babies. En het weer werkt ook niet mee.. zo is het weer warm dan weer koud dan dit dan dat. Pff.

@lunapuella gefeliciteerd met je verjaardag en met welpje! :D
  woensdag 24 april 2019 @ 10:18:48 #109
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186393747
Nou ik roep ook wel eens godverdomme of dat ie zn klep moet houden hoor :+ en daar ga ik me echt niet schuldig over voelen.

Een halve minuut geleden rolde er ook een grote godverdomme uit, maar dan richting de buren, ik heb godverdegodver dat kind na twee uur hannesen in slaap, beginnen ze te boren, "WEEEEHHHHH"

Dus ik ga maar weer naar boven, mijn oververmoeide kind dat tien heerlijke minuten geslapen heeft naar beneden halen :')

Had ik al godverdomme gezegd :')
pi_186393914
Aaaaah al die leuke kindjes! Wat een mooie babies hebben jullie toch gemaakt.

Juul is het luie leven wat zat geloof ik, van de ene op de andere dag probeert ze uit haar stoel te klimmen, over de rand van de box en bed te gaan etc etc. Bed en box naar beneden dus.

Loj, juni is gelukkig nog even. Ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant, garanties heb je niet met kleine kinderen. Het weekend dat mijn vrouw 3 dagen weg was, spookten B en Juul om en om wat eigenlijk nooit (meer) voorkomt. Ik had overdag vermaak ingeschakeld dat scheelt ook een hoop.

Ik heb dus vakantie....en ik moet dus bereikbaar zijn. Ik word gek, echt de mailtjes vliegen me om de oren. Ik heb geheel tegen mijn natuur in meerdere collega's geparkeerd. 6 mei ben je de eerste. 1 gaf aan contact op te nemen met mijn manager. Succes zei ik, als jij weet wie mijn manager is, vertel je het ook even aan mij?

Vrijdag op vakantieeee, zoveel zin in, gewoon met zijn 4en zijn. Geen huishouden, geen afspraken, geen praktische dingen. Die hele regen voorspellingen zal ons een zorg zijn, zoveel zin hebben we erin.
pi_186393994
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 10:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ik roep ook wel eens godverdomme of dat ie zn klep moet houden hoor :+ en daar ga ik me echt niet schuldig over voelen.

Een halve minuut geleden rolde er ook een grote godverdomme uit, maar dan richting de buren, ik heb godverdegodver dat kind na twee uur hannesen in slaap, beginnen ze te boren, "WEEEEHHHHH"

Dus ik ga maar weer naar boven, mijn oververmoeide kind dat tien heerlijke minuten geslapen heeft naar beneden halen :')

Had ik al godverdomme gezegd :')
Oh man, dat is echt wel een godverdommen waard. O heeft hier ook wel meer naar z’n hoofd gehad. Maar goed, hij snapt er toch nog niets van.
pi_186394136
Ohhh Spees, wat een ellende zeg. Daar zou ik ook even goed kwaad om zijn.

Ik geloof niet dat ik al heel erg ben uitgevallen tegen Jip. Alleen soms een beetje geīrriteerd, maar dat moet kunnen. Ik zou er geloof ik ook niet mee zitten als ik wel een keertje tegen hem uitval. We zijn allemaal maar gewoon mensen :)

Exode, ugh gedoe. Lekker genieten van je vakantie straks! Maar dat komt vast wel goed.

Nog 5.5 week en Jip is gewoon 1. Wat gaat zo'n jaar hard zeg. Bizarrrrr. Ben benieuwd of ie tegen die tijd kan lopen. Hij doet het al wel achter zijn loopwagen, maar dat gaat nog wel langzaam en hij doet het ook nog niet heel vaak. Kruipen gaat tenslotte een stuk sneller :P
pi_186394162
Ik vind het nog lastig om te reageren hier. Ik lees wel braaf mee haha

Ik zie allemaal mooie baby's! O+

Veel beterschap voor je schoonvader @NicolasJoy

@Solodelphi wat schattig! Ik ben altijd benieuwd hoe het is om een tweeling te hebben. 1 baby vind ik al heftig zeg maar, laat staan 2 baby's :) Veel beterschap ook, hopelijk zijn ze gauw weer beter!

Allemaal zieke baby's, zo vervelend.. Het is ook zo verraderlijk weer nu. Lijkt warm, maar het waait ook, waardoor je niet weet hoe je je baby nou moet kleden.

@lunapuella nog gefeliciteerd! Altijd gezellig zo'n dagje weg ;)

Wij proberen nog te wennen aan slapeloze nachten. Mijn man is gisteren begonnen met werken, waardoor ik de nachten doe en overdag alleen ben (alhoewel mijn mama gisteren kwam helpen). Het is nog best even wennen merk ik :P

M is aan het groeien, 2,5 kg inmiddels. We mogen niet naar buiten, omdat ze haar temperatuur waarschijnlijk nog niet kan behouden. Ik zit dus voorlopig thuis. Dus dan maar volop online shoppen :P
pi_186394163

I, Mini-ToT, filler of diapers, maker of stains, releaser of farts, sentence you to join the Night’s watch to defend the realm of men against the army of the White Walkers.
And now I will take an afternoon nap, for I am tired. :O

In werkelijkheid:

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door ToT op 24-04-2019 12:04:58 ]
pi_186394805
We zijn inderdaad allemaal maar mensen, en straks zijn het kleuters en dan floept er vaak zat een "trek verdomme nu je schoen eens aan want anders kom je te laat op school" uit..

Sterkte met prul tink, het klinkt pittig!

Jagar juni duurt nog wel even toch? Ik snap dat hij er tegen op ziet maar tijd voor jezelf is toch ook belangrijk? Mijn vriend gaat binnenkort een week naar zijn beste vriend, veel plezier ik overleef het wel. Maar nu heb ik natuurlijk ook 2 makkelijk slapende baby's en kleuter mag dan als feestje bij mij in bed slapen.

Het is hier vakantie, en ik schrok vanmorgen om half 9 wakker :o iedereen sliep verder ook nog dus ik was heel erg in de war of ik soms een nachtvoeding had gemist.. niet dus.

Ontwikkeling gaat hard ineens, allebei van rug naar buik rollen, en dan wel zo zodat ze boven op elkaar terecht komen en niet meer terug kunnen. Of allebei net dezelfde knuffel pakken en dan niet begrijpen waarom er geen beweging in zit.

Heel eerlijk, ik had een zwaar leven voorgesteld met twee baby's en een kleuter maar ik kan oprecht zeggen dat elke dag een feestje is tegenwoordig!
  woensdag 24 april 2019 @ 14:37:54 #116
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186397638
Het viel hier trouwens heel erg mee 👍👍 ik had verwacht dat hij het heel zwaar zou krijgen na zijn kwartiertje slaap en dat het alleen maar gejengel zou worden, maar ik ben lekker met hem naar de stad gegaan, we hebben samen op een terrasje gezeten, ik heb geshopt met hem in de draagzak en na een paar uurtjes kletsen viel hij heerlijk met zijn hoofd tegen mij aan in slaap O+

Ollie is als je alles rondom slaap niet meetelt zo'n gezellige baby O+

Annie, fijn dat het allemaal zo goed gaat bij jullie!
pi_186403965
Fijn dat het meeviel met een chaggo O, wel heel rot dat de buren net gingen boren toen hij net sliep..
pi_186412928
Ah, Spees, wat klinkt dat heerlijk met je Ollie O+ Gaat het slapen ‘s nachts wel wat beter? Zo irritant, van die buren met een klotetiming.
Hier is het de vuilniswagen, al-tijd }:|

Phi kruipt! Ok, we zitten nog in de opstartfase en het gaat om centimeters, maar ze doet het :D Zo leuk om te zien, want Caesar heeft nooit gekropen.

We hebben ook de box weggedaan, dat ruimt lekker op. Wippertjes ook de deur uit. Langzaam maar zeker ontbaby’en we. Gek, maar goed. Ik merk wel dat ik een beetje zit te loeren naar zwangeren om me heen; een baby hoef ik niet meer, maar zwanger zijn vond ik prachtig. Dat contact met je kindje, het gewriemel in je buik.. ik voelde me beide keren zo bijzonder :)
Mijn nichtje is nu zwanger en dat vind ik dus fantastisch, maar ik merk ook dat ik denk: ‘Zo, als die geboren wordt, is Phi al 14 maanden. Hallelujah.’ Het voelt echt alsof wij nu de basis hebben liggen en alleen nog maar verder hoeven te bouwen. The only way is up, zeg maar. Lekker wel :)
  donderdag 25 april 2019 @ 11:06:48 #119
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186413910
@Framblij89, ik heb kleine borrelglaasjes van de Ikea. Zag ze volgens mij bij Minilot voorbij komen. De eerste keer had ik hem op m'n arm en pakte ik zelf een glas water en keek hij naar mij. Daarna bood ik het hem aan en hoewel het meeste er gewoon langsliep, deed hij wel wat hij moet doen (hoofdje iets naar achteren, mondje open, dat soort dingen). Nu wil hij nog wel eens zijn hoofdje zelf naar het glas brengen en dan drinken alsof hij uit een drinkbak drinkt :'), maar als ik het glaasje dan wat hoger houd lukt het wel. Hij is ook wel érg enthousiast.

Het is niet veel wat hij dan drinkt, maar het is nu nog om te oefenen. Met het warme weer deed ik het in z'n flesje bij gebrek aan een beker en heeft hij zo een aantal slokjes kunnen drinken.

@Solodelphi, beterschap voor de jongens en sterkte voor jullie :*.

@Tink89, ik denk dat dit voor veel ouders wel herkenbaar is. Natuurlijk wil je dat niet en is het verre van ideaal maar soms loopt het ook gewoon heel hoog op en wordt het even veel. Ik heb het een aantal maanden geleden ook wel gehad, toen ik nog zo worstelde met mezelf. Nu het wat beter gaat lukt het me om dat niet te doen. Tot gisteren. Ik was gewoon boos op mezelf omdat ik niet wist wat ik voor I. kon doen (die had gisteren z'n dag echt niet) en dan heb ik ook veel minder geduld met hem.

@exode, wat jammer dat je daar nog mee moet dealen. Maar het is al bijna vrijdag! Fijne vakantie toegewenst :).

@aapieannie, dat klinkt fijn bij jullie! O+.

@Spees_Eend, had je dat boek nog bij de bieb gevonden (over het droomritme)?

I. hoest nog steeds zo veel. Gisteren lag hij in de box en verslikt zich dan ook in de slijm, lijkt wel. Hij drinkt wel goed en wil ook wel nog z'n hapjes eten. Hij heeft geen koorts verder en ook voldoende luiers. Ik merk dat het me ondanks dat wel bezig houdt. Weet niet goed of ik naar de huisarts moet om even naar z'n longen te laten luisteren, of dat dit zichzelf wel op gaat lossen. Met name opmerkingen van m'n moeder helpen daar niet bij. Die vindt dat ik al veel eerder naar de huisarts had moeten gaan terwijl ik weet dat verkoudheid best even kan duren. Is nu een goede maand aan de gang, dat snotteren en hoesten.
pi_186414184
@Helsinki, dankje voor de tips! Moeten toch binnenkort naar de Ikea voor een nieuwe bank dus gelijk even kijken voor de borrelglaasjes! Maakt dus niet uit dat het glas is?

Verkoudheid duurt sowieso mega lang idd bij babies, mijn baby is nu ook al bijna een maand verkouden, dan niet zo erg als die van jou/jullie maar er zit constant wat in haar neus en ‘s nachts hoor je haar lekker snotteren.
Als het je niet zo lekker zit zou ik gewoon naar de huisarts gaan, kan de huisarts even luisteren, dat kan geen kwaad. Vind die drempel zelf ook altijd lastig overigens.

Mijn vader is ook zo panisch, die wast zn handen ook 1000 keer voordat hij de kleine aanraakt :9.

Hoe gaan jullie trouwens om met mensen (ook vreemden) die je baby altijd maar willen aanraken? We zaten gisteren op een terras en mensen raakten haar om de haverklap aan, wil daar niet te overbezorgd in zijn maar vind het soms niet echt prettig.

@ToT ik moest hardop lachen :D geweldig
pi_186414620
Hier een baby die al 5 maanden ziek / verkouden is en 6 oorontstekingen heeft gehad. Ik hoop zo dat als het straks warmer weer gaat worden dat het over gaat want ik heb nu dus ook al 5 maanden een baby die niet lekker in zijn vel zit en slecht slaapt. Hopelijk kan ik dan wat meer van de kleine genieten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 25 april 2019 @ 11:51:30 #122
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186414691
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 11:24 schreef Framblij89 het volgende:
@:Helsinki, dankje voor de tips! Moeten toch binnenkort naar de Ikea voor een nieuwe bank dus gelijk even kijken voor de borrelglaasjes! Maakt dus niet uit dat het glas is?

Verkoudheid duurt sowieso mega lang idd bij babies, mijn baby is nu ook al bijna een maand verkouden, dan niet zo erg als die van jou/jullie maar er zit constant wat in haar neus en ‘s nachts hoor je haar lekker snotteren.
Als het je niet zo lekker zit zou ik gewoon naar de huisarts gaan, kan de huisarts even luisteren, dat kan geen kwaad. Vind die drempel zelf ook altijd lastig overigens.

Mijn vader is ook zo panisch, die wast zn handen ook 1000 keer voordat hij de kleine aanraakt :9.

Hoe gaan jullie trouwens om met mensen (ook vreemden) die je baby altijd maar willen aanraken? We zaten gisteren op een terras en mensen raakten haar om de haverklap aan, wil daar niet te overbezorgd in zijn maar vind het soms niet echt prettig.

@:ToT ik moest hardop lachen :D geweldig
Ik pik dat aanraken door vreemden niet. Punt. Laatst iemand die pruls fiep wel even terug ging stoppen en een mevrouw die aan haar gezicht ging zitten. Dat gebeurt gewoon niet, dus zeg meestal iets als 'dat doe ik zelf wel even' of 'liever niet aanzitten'. Sommige mensen vinden dat belachelijk, maar de meesten wel prima. Overigens reageer ik niet heel heftig ofzo, maar op een vriendelijke toon even aangeven dat ik het liever niet heb.

En txs voor de herkenning! Ik heb me even schuldig gevoeld, maar ben gisterenmiddag door manlief een uur naar m'n bed gestuurd voor wat hoognodige slaap en daarna voelde ik me een stuk beter. Prul knapt ook heeeeel langzaam een beetje op. Ze heeft geen koorts meer, wel nog diarree en overduidelijk nietlekkerinhaarvelzitteritus, maar ze drinkt ook langzamerhand weer wat beter en at gisteren een paar hapjes van haar favoriete bloemkoolprutje. Ik durf dus heel langzaam weer wat verder vooruit te kijken.

Dit weekend komt als klap op de vuurpijl mijn zusje logeren (lang verhaal, maar we kunnen er echt niet onderuit) en ik denk dat ik die maar op de bank parkeer. Prul wordt momenteel overal wakker van en ik trek het echt niet als mijn zusje haar per ongeluk wakker maakt en ik vervolgens met de gebakken peren zit.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186415119
Wolken, stom, gelukkig komt mei eraan! Dan zijn hopelijk al die virusjes eindelijk eens weg.

Jentin, soooo eeeej! Ik zal het Juul melden, wie weet neemt ze het over. Ze drinkt sinds 2 dagen wel ineens supergoed uit een rietjesfles. Water, thee, alles. En ze houdt hem zelf vast, ze verdome alles zelf vast te houden tot 2 dagen geleden.
Ze komt overigens inmiddels overal waar ze wilt, wurmend, draaiend, rollend, dus we moeten al beter opletten wat we laten slingeren.
pi_186432077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 11:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik pik dat aanraken door vreemden niet. Punt. Laatst iemand die pruls fiep wel even terug ging stoppen en een mevrouw die aan haar gezicht ging zitten. Dat gebeurt gewoon niet, dus zeg meestal iets als 'dat doe ik zelf wel even' of 'liever niet aanzitten'. Sommige mensen vinden dat belachelijk, maar de meesten wel prima. Overigens reageer ik niet heel heftig ofzo, maar op een vriendelijke toon even aangeven dat ik het liever niet heb.

En txs voor de herkenning! Ik heb me even schuldig gevoeld, maar ben gisterenmiddag door manlief een uur naar m'n bed gestuurd voor wat hoognodige slaap en daarna voelde ik me een stuk beter. Prul knapt ook heeeeel langzaam een beetje op. Ze heeft geen koorts meer, wel nog diarree en overduidelijk nietlekkerinhaarvelzitteritus, maar ze drinkt ook langzamerhand weer wat beter en at gisteren een paar hapjes van haar favoriete bloemkoolprutje. Ik durf dus heel langzaam weer wat verder vooruit te kijken.

Dit weekend komt als klap op de vuurpijl mijn zusje logeren (lang verhaal, maar we kunnen er echt niet onderuit) en ik denk dat ik die maar op de bank parkeer. Prul wordt momenteel overal wakker van en ik trek het echt niet als mijn zusje haar per ongeluk wakker maakt en ik vervolgens met de gebakken peren zit.
Ja van binnen zit ik dan echt te borrelen als de malle, dus ben dan ‘bang’ dat ik als ik wat zeg helemaal tekeer ga ofzo :’) maar je weet nooit waar al die vieze handen hebben gezeten weet je, beetje viezigheid maakt niet uit maar zeker nu met al die virusjes die rond zwerven vind ik het gewoon 3x niks. Dus ga maar proberen beleefd te zeggen dat ze van hun tengels van mijn kind af moeten blijven :9.

Ben blij dat het wat beter gaat met prul, en jij ook lekker even bij kunnen slapen! Heeft je zusje daar wel begrip voor dat ze op de bank moet slapen? Ik snap het trouwens, frummel wordt ook wakker van het kleinste geluidje en mensen begrijpen dat vaak niet :/.
Aan het begin ging sommige kraambezoek extra hard praten in de hoop dat ze wakker zou worden, zo gemeen.

Frummel was vanmorgen al 4:30 wakker, heel vrolijk dat wel maar pfffffff
  vrijdag 26 april 2019 @ 09:18:59 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186432363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 08:52 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja van binnen zit ik dan echt te borrelen als de malle, dus ben dan ‘bang’ dat ik als ik wat zeg helemaal tekeer ga ofzo :’) maar je weet nooit waar al die vieze handen hebben gezeten weet je, beetje viezigheid maakt niet uit maar zeker nu met al die virusjes die rond zwerven vind ik het gewoon 3x niks. Dus ga maar proberen beleefd te zeggen dat ze van hun tengels van mijn kind af moeten blijven :9.

Ben blij dat het wat beter gaat met prul, en jij ook lekker even bij kunnen slapen! Heeft je zusje daar wel begrip voor dat ze op de bank moet slapen? Ik snap het trouwens, frummel wordt ook wakker van het kleinste geluidje en mensen begrijpen dat vaak niet :/.
Aan het begin ging sommige kraambezoek extra hard praten in de hoop dat ze wakker zou worden, zo gemeen.

Frummel was vanmorgen al 4:30 wakker, heel vrolijk dat wel maar pfffffff
Serieus, expres extra hard praten? Die had ik buiten gegooid. En voor mij helpt het om standaardzinnetjes in m'n hoofd klaar te hebben staan, zegmaar. Dus dat ik nu al bedenk 'als er iemand ongevraagd aan Prul zit, zeg ik....'. Dat voorkomt dat ik met m'n bek vol tanden sta of juist te kortaf reageer. Mensen bedoelen het niet rot, maar denken er gewoon niet bij na.

Prul is (weer/nogsteeds) ziek, dus ik heb de huisarts gebeld voor overleg. Die wil haar toch nog even zien voor het weekend, vooral omdat ze echt veel slechter drinkt dan anders... Ik vind het lastig, ze komt 's nachts ieder uur krijsend, eet dan twee slokken of niks en is niet te troosten. Ze is doodmoe en ik ook. Man heeft een klus voor de zaak waarvoor hij de hele dag weg is en ik zit nu dus een poging te doen tot 1/2 dag thuiswerken terwijl ik na elke zin die ik typ een rondje loop zodat prul nog even in de draagzak blijft slapen. Ik heb een deadline, dus vrij nemen kan niet en ik moet poepen, maar dat is sowieso te lang stil zitten, dus dat kan niet...
pi_186433737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Serieus, expres extra hard praten? Die had ik buiten gegooid. En voor mij helpt het om standaardzinnetjes in m'n hoofd klaar te hebben staan, zegmaar. Dus dat ik nu al bedenk 'als er iemand ongevraagd aan Prul zit, zeg ik....'. Dat voorkomt dat ik met m'n bek vol tanden sta of juist te kortaf reageer. Mensen bedoelen het niet rot, maar denken er gewoon niet bij na.

Prul is (weer/nogsteeds) ziek, dus ik heb de huisarts gebeld voor overleg. Die wil haar toch nog even zien voor het weekend, vooral omdat ze echt veel slechter drinkt dan anders... Ik vind het lastig, ze komt 's nachts ieder uur krijsend, eet dan twee slokken of niks en is niet te troosten. Ze is doodmoe en ik ook. Man heeft een klus voor de zaak waarvoor hij de hele dag weg is en ik zit nu dus een poging te doen tot 1/2 dag thuiswerken terwijl ik na elke zin die ik typ een rondje loop zodat prul nog even in de draagzak blijft slapen. Ik heb een deadline, dus vrij nemen kan niet en ik moet poepen, maar dat is sowieso te lang stil zitten, dus dat kan niet...
Ja het waren mijn schoonvader en schoonstiefmoeder(?) hoe zeg je dat haha.
SPOILER
Is wel een goede tip overigens, die zinnetjes klaar hebben staan. Ik ga er wel ff op hameren.

Hoe laat heb je de afspraak met de huisarts? Heeft ze nog redelijk wat plasluiers of worden die ook minder? Goed dat hij haar nog even wil zien, zeker omdat je inderdaad het weekend in gaat. En heeft ze ook diarree of was dat minder geworden?
Weet niet hoe dat zit met deadlines maar zou je geen calamiteitenverlof kunnen opnemen of zeg ik iets heel stoms (hier ook weinig slaap dus ben zelf ook redelijk out of order :’))

[ Bericht 2% gewijzigd door Framblij89 op 26-04-2019 10:53:15 ]
pi_186435332
Goed dat je even naar de huisarts gaat Tink! Hopelijk is het niks ernstigs :)

Jip zit in zijn babypuberteit denk ik, opeens weigert ie te eten :') Soms wil ie het nog wel als ik het even kort pureer, maar vaak spuugt ie het weer uit en dan gaat ie ook echt de hele tijd zijn tong uitsteken :P En zijn flessen krijgen we er ook met moeite in, zelfs de borst weigert ie soms :') Nouja, de afgelopen weken at en dronk ie als een bootwerker dus het komt wel weer goed. Hij is ook steeds héél druk met spelen :D En vannacht sliep ie gewoon vanaf een uurtje of 8 tot 5, met eventjes tussendoor wakker, maar binnen 5 minuten zelf weer in slaap gevallen. En na het voeden om 5 sliep ie nog door tot 7 O+ O+ Hij kan het echt wel O+ O+
  vrijdag 26 april 2019 @ 13:05:23 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186436198
Prul heeft nog steeds oorontsteking, hij is zelfs erger geworden. Nu antibiotica, omdat ze er echt nog ziek van is. Arm ding... Als het medio volgende week niet beter gaat, weer terug. Wel complimenten van de huisarts voor het volgen van m'n moedergevoel O+
pi_186437042
Dat extra hard praten is echt debiel. Waarom zou je als bezoek een slapende baby expres wakker willen maken? :X Hopen dat het schattig is als de baby wakker is? Het enige wat je kunt verwachten is dat de kleine een flinke keel op gaat zetten. Dat zouden ze hier niet moeten flikken!

Speaking of which; mini-ToT ligt weer lekker in de gang te slapen! :) Vaak als ik merk dat hij wat humeurig begint te worden ga ik met hem wandelen (meestal boodschappen doen of een bepaald mooi park in gaan hier) en als hij dan nog steeds slaapt als ik thuis kom, laat ik hem in de wandelwagen liggen en doe de deur dicht.
In de gang hoor je wel wat geluiden van buiten, maar daar slaapt hij prima doorheen. Onverwachte geluiden hier in huis zelf wordt hij sneller wakker door. En ik durf hem ook nooit echt uit de wandelwagen te halen om hem in zijn bedje te leggen als hij slaapt! :@

De afgelopen 2 dagen of zo eet en drinkt hij vrij slecht. -O-
Ach ja, iedereen heeft wel eens verminderde eetlust. Gisteren was hij ook iets meer huilerig dan normaal, maar hij had ook genoeg vrolijke momenten. :) Hij is dus niet ziek of zo.

Edit: en handen wassen voor ik mini-ToT aanraak of te eten geef; dat doe ik alleen als ik rauw vlees heb aangeraakt, heb zitten tuinieren of naar de wc ben geweest en dat soort dingen, verder niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 26-04-2019 14:23:43 ]
pi_186438114
Grr, hele post getypt, verkeerd knopje weg post :'(

Tink beterschap met prul, hopenlijk slaat de ab snel aan!

Tot wat heerlijk dat hij in de wagen verder slaapt, hier altijd wel een van de twee wakker zodra we thuis zijn.

Framblij wat erg van het hard praten! Gelukkig is ze daarna niet meer geweest haha!

Gister een heerlijk moment in huize aapieannie. Voor het eerst met alle kinderen aan tafel O+

En vanmorgen weer bij mn beste vriendin geweest, haar kleintjes zijn sinds maandag thuis! Wat een verschil met die beren van ons al!
pi_186439585
@Framblij89 wat stom zeg van je schoonvader en zijn vrouw. En dan zijn ze zogenaamd volwassen mensen.

SPOILER
Veel beterschap @Tink89 Goedenacht dat je naar de huisarts bent gegaan inderdaad! Mijn huisarts zegt ook altijd dat ik beter onnodig kan langskomen dan dat ik 'te laat' ga.

@aapieannie wat een leuke kindjes! O+ Ik herinner me nog een foto van de jongens van toen ze pas geboren waren in het zwangerschapstopic.. Wat een verschil met nu!

Ik voelde me vannacht een faalmoeder.
SPOILER
pi_186439651

_O- Ik krijg gvd pijnlijke vingers van het steeds opwinden van dit speeldoosje! :D Hij is écht aan dat ding verslaafd! _O-

Oh en @ dat in de gang slapen; zul je altijd zien dat er iemand aanbelt! :X
Vreemd genoeg sliep hij net door de eerste keer heen, maar bij de 2e persoon die aanbelde werd hij wel wakker.
Tijd voor een draadloze deurbel die ik dan niet in de gang neerzet.
pi_186439692
En over aanraken.. Ik heb liever ook niet dat mensen M aanraken. En dan vooral onbekenden en kinderen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet zeggen zonder mensen aan te vallen.

Er worden steeds meer kinderen niet gevaccineerd, dus ik probeer haar zo veel mogelijk weg te houden van kinderen, totdat ze haar vaccinaties heeft gehad.

Iedereen die op kraambezoek kwam, kreeg zo'n antibacterieel goedje voordat ze M mochten aanraken. Sommige mensen keken heel raar, maar dat boeit mij verder niet :P
pi_186439819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 16:25 schreef CaVaBien het volgende:
En over aanraken.. Ik heb liever ook niet dat mensen M aanraken. En dan vooral onbekenden en kinderen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet zeggen zonder mensen aan te vallen.

Er worden steeds meer kinderen niet gevaccineerd, dus ik probeer haar zo veel mogelijk weg te houden van kinderen, totdat ze haar vaccinaties heeft gehad.

Iedereen die op kraambezoek kwam, kreeg zo'n antibacterieel goedje voordat ze M mochten aanraken. Sommige mensen keken heel raar, maar dat boeit mij verder niet :P
Zelf gaan we er gewoon van uit dat het bezoek geen enge ziektes heeft. :)
De buren vertellen hun eigen kinderen zelf wel de handen te laten wassen voor ze mini-ToT mogen aanraken. Ook pakken ze zijn speentje op als die op de grond valt en wassen het vervolgens onder de kraan af. Zelf doen we dat onderhand niet meer (althans niet in ons eigen huis). We lopen hier niet/nauwelijks met schoenen aan door de kamer, het speentje valt door het gewicht vrijwel altijd met de achterkant op de grond en mevrouw ToT zit hier dagelijks wel te vegen en de mop gaat er ook regelmatig overheen.
Wel veeg ik het speentje meestal wel voor de zekerheid wat af met mijn vingers als ik hem weer opgeraapt heb. Mocht het speentje onder het bureau of de bank vallen waar het wat stoffiger is, dan spoel ik hem natuurlijk wel even af voor ik het weer aan hem geef. Als het speentje buiten of in de gang valt, wordt hij grondiger gereinigd.

Ook het uitkoken van speentjes en flessen gebeurt nu een stuk minder dan in het begin.
Hij is echt nooit ziek; dat immuunsysteem van hem is volgens mij echt wel heel goed! :D
Overigens nog steeds geen enkele zwelling van de TBC-vaccinatie. Ik had hem die prik bijna niet laten geven vanwege de horrorverhalen er over! _O- Maar het was gewoon TÉ belangrijk om het niet te doen aangezien vrijwel iedereen in de woonomgeving van mijn vrouw d'r familie die ziekte heeft.
pi_186440139
Ik heb flessen enzo in totaal maar 2 x uitgekookt geloof ik :@

Handen wassen door t kraambezoek hebben we ook niet laten doen, sommigen deden dat uit zichzelf wel maar ik heb er nooit echt bij stil gestaan.
  vrijdag 26 april 2019 @ 16:55:45 #136
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186440231
Handen wassen heb ik door sommige stinkende shag rokers wel laten doen en dat was na een maand ofzo, want kraambezoek mocht hem helemaal niet vasthouden :@ ik denk dat ik iedereen al goed van te voren had geīnstrueerd want niemand heeft het durven vragen. :')

Uitkoken doe ik nu nog steeds, wanneer ik zin heb en het nodig is.
pi_186440389
@aapieannie hahaha kijk ze zitten dan <3 wat een leuke foto dit!

@CaVaBien ja volgens mij worden die 2 nooit volwassen...
SPOILER
Ik heb het trouwens welgeteld 1 maand volgehouden om die flesjes en speentjes uit te koken. :’) als ik nieuwe speentjes heb gekocht doe ik het wel, maar dat is ook meer voor het idee. Ik kook dan wel nog steeds het water, al begin ik dat nu ook wel zat te worden.

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Framblij89 op 26-04-2019 17:12:00 ]
pi_186440808
Ja nieuwe speentjes koken we wel uit i.v.m. eventuele chemicaliën die er op kunnen zitten.
Water koken voor melk hebben we echt nooit gedaan; eerst deden we lauw water uit de kraan en dat mengen met melkpoeder maar ondanks dat dit huis uit 2004 is heb ik gelezen dat dat geen absolute garantie kan zijn dat er geen schadelijke stoffen vrij kunnen komen bij gebruik van lauw water.
Koud water is wel gegarandeerd vrij van schadelijke stoffen dus gebruiken we dat en warmen we de melk 13 seconden op in de magnetron. :)
pi_186442620
@Framblij89:

SPOILER
;)

[ Bericht 15% gewijzigd door ToT op 26-04-2019 19:31:04 ]
  vrijdag 26 april 2019 @ 19:41:33 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186442952
Wij gebruiken geen warm kraanwater en de magnetron alleen voor hapjes. De rest gaat rechtstreeks uit de borst, au bain marie (bv) of 1/3 kokend, 2/3 koud (kv).

En prul voelt zich met paracetamol en een halve dag antibiotica al heel wat beter geloof ik, ze dronk net een fles van 120+4, toen nog eentje van 45+1,5 en toen nog 30+1 en toen vond ik het wel genoeg geweest, maar bleef ze zoeken, dus heeft ze ook beide borsten nog gedronken. Nu is manlief met haar bezig, ze wilde liever situps doen dan slapen :z
pi_186443999
@ToT jaaaaaaaa genius! Zijn gezichtsuitdrukking er ook bij, past perfect _O_ ik heb helaas nog geen tijd gehad om te shoppen.. morgen echt vet vroeg op voor werk, hopen dat frummel een beetje redelijk slaapt vanavond *fingers crossed*
Fokwet wees lief voor mij :9

Blij dat Prul zich wat beter voelt al @Tink89! Sit-ups is ook weer een goed teken ;)

Frummel eet trouwens de afgelopen 2 dagen amper vast voedsel, elke keer maar halve boterhammen en een paar happen van de prutjes, waardoor ze dus wel giga veel melk nog steeds drinkt. Ze komt net niet boven de 1liter uit gelukkig, maar hoop wel dat het de komende dagen weer beter gaat want dit is irritant. :’)
pi_186444145
Ik heb hier in ieder geval ontdekt wat de reden is van Jip zijn slechte eetgedrag (vandaag gaat dat overigens wel weer iets beter), tand 7 en 8 komen echt door :) dat vermoeden had ik al 2 weken en nu zie ik de puntjes door het tandvlees komen. Al die tanden, hij wordt zo groot O+
pi_186445259
Wanneer zijn jullie begonnen met brood of broodkorstje geven trouwens?
Mijn olijke duo is maandag 6 maanden en waar ik 2 weken geleden nog dacht nou dat doen ze nooit uit het knuistje eten verdwijnt nu alles wat ik ze aangeef in hun mond.
Vincent was vanavond gewoon boos toen ik de lepel afpakte omdat hij hem elke keer achter in zn keel stak _O-

Ohja tanden hebben ze nog niet, die zijn onderweg vanuit china ofzo, al weken vingers kluiven en kwijlen maar doorkomen ho.maar.
pi_186445679
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:24 schreef aapieannie het volgende:
Mijn olijke duo is maandag 6 maanden en waar ik 2 weken geleden nog dacht nou dat doen ze nooit uit het knuistje eten verdwijnt nu alles wat ik ze aangeef in hun mond.
Vincent was vanavond gewoon boos toen ik de lepel afpakte omdat hij hem elke keer achter in zn keel stak _O-

Ohja tanden hebben ze nog niet, die zijn onderweg vanuit china ofzo, al weken vingers kluiven en kwijlen maar doorkomen ho.maar.
Met 6 maanden waren wij begonnen, CB zei al dat we eerder konden beginnen dus toen gaf ik een broodkorst (toen was ze 5.5 mnd ofzo) en toen verdween er een mega stuk brood in d’r mond. Dus ik gelijk uit schrik met alle macht dat stuk er weer uitgehaald haha. Toen 2 weken gewacht en weer gegeven (deze keer zonder korst).
  vrijdag 26 april 2019 @ 21:44:07 #145
298315 SacreCoeur
pi_186445773
Met 6 maanden denk ik? weet t niet meer, maar hij gooit het meestal op de grond :D
Ze gaven hier het advies het een nachtje op het aanrecht te leggen zodat het lekker oud werd, leek me vies dus niet gedaan.
pi_186447173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Met 6 maanden denk ik? weet t niet meer, maar hij gooit het meestal op de grond :D
Ze gaven hier het advies het een nachtje op het aanrecht te leggen zodat het lekker oud werd, leek me vies dus niet gedaan.
Wat een vreemd advies :/
pi_186447276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Huuuuh oud brood :X als het dan wat taaier moet dan kan het toch beter ff in de broodrooster _O-

Maar helder, zondag eens kijken of de heren een korstje lusten!
  zaterdag 27 april 2019 @ 00:13:48 #148
298315 SacreCoeur
pi_186449559
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:30 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Wat een vreemd advies :/
Ze heeft wel uitgelegd waarom :P
Het is zodat het beter korrelt in het mondje van je baby en ze het zo beter kunnen 'eten' en slikken.
Roosteren geeft weer een andere structuur denk ik.
pi_186452315
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:24 schreef aapieannie het volgende:

Ik heb 2 of 3 dagen geleden geprobeerd mini-ToT een korstje brood te laten eten, maar hij trok een heel vies gezicht toen hij het proefde en duwde mijn hand weg! _O- :')

@ boos zijn; daar hadden mijn vrouw en ik het NET over vlak voor ik deze post las; als ik dat speeldoosje opwind en het is afgelopen, dan trekt hij best een boos koppie en gaat hij huilen als ik hem niet weer opwind. En mijn vrouw vertelde me net dat mini-ToT op de kabel van de babyfoon aan het kauwen was en toen ze de kabel van hem afpakte, kreeg ze ook een boze reactie van hem! _O-
pi_186452543
Haha aapie ik wou net hetzelfde vragen. Ik heb hier gisteren een boterham met boter gemaakt; zonder korstjes en in stukjes gegeven; nou hij vond het heerlijk! Maar probeer ik vanmiddag eens een korstje. Benieuwd wat ie er mee doet :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_186453777
Brood bij 7 maanden of zoiets, maar wij zijn 'pas' bij 6 maanden met hapjes begonnen.

En ik zwaai vanuit Zeeland. Heerlijk hier.
  zaterdag 27 april 2019 @ 10:58:04 #152
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186454032
Wow, ik sta echt te kijken van visite dat bewust harder gaat praten om je kindje wakker te maken. Die had ik buitengezet, geloof ik :).

Brood hebben wij 2 a 3 weken geleden geprobeerd. CB gaf de tip om het in z'n wangzak te stoppen, maar dat voelde niet goed en hij laat dat ook zeker niet toe. Op het kinderdagverblijf hebben ze toen gevraagd of hij ook brood mocht mee-eten tussen de middag. Ik heb gezegd dat ze het konden proberen :+. Toen ik hem die dag kwam halen zei ze dat hij wel wat op heeft en heb ik gevraagd hoe ze dat hebben gedaan, aangezien het mij niet lukte. Ze stoppen echt kleine(re) stukjes in z'n mondje en dan werkt hij het er niet meteen uit maar gaat er echt op kauwen/sabbelen.

Ik ben dit ook zo gaan doen en nu doe ik het heel af en toe, maar laat ik hem vooral zelf aan de slag gaan. Hij snapt het in ieder geval :). Hij pakt alleen wel een hele hand met stukjes en probeert dat dan in z'n mondje te proppen of maakt een vuist en laat het niet meer los terwijl hij je dan zo aankijkt:

SPOILER
Op de foto lijken het grote stukken maar zijn stukjes die bij elkaar zijn geschoven door 10 grijpgrage vingertjes.

Volgens zit het jochie in een sprong. Volgens de app duurt het nog zo'n 10 dagen (uit m'n hoofd) maar hij wil z'n eten niet meer, drinkt slechter, is humeurig, ongeduldig, snel verveeld en wil niet slapen. Hij heeft sinds een paar dagen ook een ander bedje want de wieg werd echt te klein. Dat zal ook wel even wennen zijn.

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

[ Bericht 2% gewijzigd door Helsinki op 28-04-2019 09:24:19 ]
pi_186454127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 10:42 schreef exode het volgende:
En ik zwaai vanuit Zeeland. Heerlijk hier.
I know, right 8-)

Zo trots op Phi! Gister kreeg haar opa een lintje. Ze was om 6.15 wakker en we zijn de hele dag de hort op geweest tot 16.00 Ze heeft alleen 20 minuutjes geslapen in de auto op de heenweg om 9.15 en daarna pas weer tijdens de terugreis. Maar ze bleef supervrolijk, was heel lief en rustig tijdens de (laaaaaaaange) uitreiking, de koffie met gebak na afloop en de lunch die daarop volgde. Kletsen tegen iedereen, lekker lachen en volop bunkeren. (Het kan zijn dat ik de zoetheid tijdens de ceremonie enigszins heb afgedwongen met een lange vinger :+ )

Brood hier ook vanaf een maand of 7. Ging in één keer goed, gelukkig. Eerst alleen met boter, inmiddels met van alles. Dat met korstjes snap ik nooit, wat is de gedachte achter korstjes ipv een (deel van een) hele boterham? Vasthoudbaarheid? Phi eet ze inmiddels helemaal, met korst en al. Wel fijn, ik was wel een beetje klaar met het opknagen van die losse flodders :+

@Tink89, hoe is ‘t nou met prul?

@Aure, al die tanden, wat een ellende. Hopelijk is ie er gauw door en is er dan even “rust”.

@coccinelle, hoe gaat het met jou?

Oh ja, over aanraken van baby enzo. Ik ben daar echt heel makkelijk in. Niemand hoeft/hoefde van mij verplicht z’n handen te wassen, al deden velen dat vanzelf. Zieken weerde ik wel, maar iedereen die ziek was, belde daar eigenlijk vooraf over. De enigen die ik echt zou weren zijn mensen met een koortslip, denk ik. Maar ik ken nul mensen die dat hebben, althans, ik zie er nooit iemand mee.
En toen Phi geboren werd, zaten we midden in een krentenbaardepisode bij Caesar, dus ik was toch al panisch aan het wassen/verschonen. Als ze sliep, sliep ze, dikke pech voor de visite. Ik ben zelf ook heel leuk, gelukkig *)

Edit: allemachtig, @Helsinki, wat een leuk kereltje zo O+ Ik ga zo in de stad kijken naar onze schoolband die optreedt voor Koningsdag en daarna sluiten man en kinderen aan voor een rondje vrijmarkt en een terrasje of iets.
pi_186456338
Dat vreemden de baby ongevraagd aanraken heb ik weinig last van gehad. Wel eens dat de voetjes worden aangeraakt maar dat vind ik wel oke. Wel veel (vooral oudere) mensen die lachjes proberen uit te lokken, winkelen duurt een stuk langer maar het is wel gezellig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 11:02 schreef Jentin het volgende:
wat is de gedachte achter korstjes ipv een (deel van een) hele boterham? Vasthoudbaarheid?
Een korstje is makkelijker vasthouden en verdwijnt niet geheel in het vuistje waardoor ze er makkelijker op kunnen sabbelen. Het nadeel van vers brood(het middelste) is dat het een soort deegbal kan worden wat moeilijk eet.

Koningsdag - We zouden vanmorgen het dorp in maar daar had ik na een brakke nacht geen zin in. Het ledikantje was lava, geen idee waar dat ineens vandaan kwam. Vanmorgen sliep L wel dus ik ben mooi terug in bed gekropen en pas net wakker.
pi_186457242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:29 schreef Elleska het volgende:
Dat vreemden de baby ongevraagd aanraken heb ik weinig last van gehad. Wel eens dat de voetjes worden aangeraakt maar dat vind ik wel oke. Wel veel (vooral oudere) mensen die lachjes proberen uit te lokken, winkelen duurt een stuk langer maar het is wel gezellig.

Lachjes uitlokken is met mini-ToT niet nodig; als een wildvreemde ook maar iets zijn richting in kijkt, gaat hij al helemaal breeduit lachen en spartelen! _O-
pi_186459187
Wat een knapperd zeg Helsinki!

Brood ben ik vorige maand mee begonnen. Li vindt alles lekker, ik vind het zelf wat eng, want die tandjes zijn er nog steeds niet ;)

Klinkt zo schattig Tot!

:* voor de slechte nacht Elleska.

Wij zouden vandaag op een kleedje gaan staan, maar gisteren was de voorspelling te slecht. Vandaag viel her super mee, maar manlief wou niet meer ;) wel een super leuke houten activiteitenkubus gescoord voor ¤0,50 O+

Nog over de juni vakantie. Van manlief mag ik sowieso gaan. Maar omdat ik weet hoe zwaar het is voor hem, wil ik dat dan gewoon niet. Ik ga ook met het vliegtuig dus ik ben ook niet zo terug.
Maar we hebben wel sinds twee dagen een nieuw plan.
Ten eerste hoop ik morgen een afspraak te maken bij de osteopaat. Dat navelstrengetje zat wel klem om haar nek en ze wil echt niet plat op haar rug liggen.. dus misschien zit er iets klem. Ook heeft ze een ademhaling en rochel waar je eng van wordt (maar het is niets) en wat last van obstipatie. Bij Ow hielp het toen een beetje dus wie weet..

En we nemen haar niet meer mee naar ons bed. Dat deden we uit gemak en zodat ze de jongens niet wakker maakte, maar ja dan slapen we zelf iets beter. Ik ben er de eerste nacht 8x uitgegaan, maar vannacht maar 3x en sliep ze 4 uur achter elkaar..
alleen werd mijn oudste vannacht ook telkens wakker, dus dat is nog een dingetje..
pi_186460213
Ik wil ook naar Zeeland! O+

Visite die de baby wakker probeert te maken? Ik denk dat ze wel beter weten dan dat te proberen... En anders wandel ik weer net zo makkelijk terug naar de slaapkamer.

Ik vind het niet zo tof als vreemde mensen mijn baby aanraken, maar hij zit eigenlijk altijd in de draagdoek dus dan draai ik weg. Bij Frits heb ik vriendelijk verzocht van mijn borst af te blijven, daar lag de baby in kwestie namelijk tegen aan. Toen was het ook direct klaar. ;) Het zijn vooral kinderen die graag even een aaitje geven.

Wat een leuke kinderen hebben jullie!

Ik hoop dat de osteopaat wat voor jullie kan betekenen, Loj. Ik begrijp trouwens ook wel je twijfels over het weggaan. Zou je andersom willen dat je man thuis zou blijven?

Fred is nog altijd verkouden en hij heeft het daardoor nog wat moeilijk als hij slaapt. In tegenstelling tot Frits slaapt hij wel langere periodes, dat blijft wennen.

Afgelopen donderdag mochten we naar het consultatiebureau, in een maand tijd was hij een kilo aangekomen. Volgens de arts duurt het niet lang tot hij gaat lachen. Hij krijgt ook steeds meer erg in zijn omgeving, zo leuk. O+
pi_186460643
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2019 13:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Lachjes uitlokken is met mini-ToT niet nodig; als een wildvreemde ook maar iets zijn richting in kijkt, gaat hij al helemaal breeduit lachen en spartelen! _O-
Wat een geluk _O- die van mij die trekt gelijk een pruillip en gaat huilen! Wel een goed afweersysteem dat dan wel haha.

@Helsinki wat een heerlijk ventje zeg!
pi_186463499
Hier brood vanaf ruim 7 maanden en hij vindt het geweldig O+ Echt hijgen en lachen, zeuren als er niet snel genoeg een nieuw stukje is. Korstjes, kleine stukjes met boter en/of pindakaas, reepjes zacht brood. Hij eet het allemaal. Zonder tanden.
Groente en fruit eten is, na een complete weiger periode, een paar happen en daarna weer weigeren. En is hij nooit enthousiast over geweest.
Kind van z'n moeder hoor :')
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:42:03 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186465114
O krijgt heel vaak een broodkorst bij wijze van bezigheidstherapie :+. Als wij aan tafel zitten en wat wij eten is niet geschikt voor hem ofzo, of als we op een terrasje zitten, etc. Volgens mij eet ie dat nu ruim een maand ofzo? Hij is nu ruim 8 maanden. Gisteren moest ie bij de kinderarts op controle: 9.3 kg :7. Dat woog zn zus bij / na 1 jaar :+

Loj ik hoop dat de osteopaat hulp kan bieden! Zeker bij wat je omschrijft, klinkt het als de moeite om het in elk geval even na te gaan.

Er werd nog gevraagd hoe het met slapen gaat hier, gisteren heb ik hem wakker en kletsend in bed gelegd en hij viel gewoon zonder een traan zelf in slaap :o voor anderhalf uur :o ik was zo trots!

S nachts, tja. Vaak wakker, maar de momenten zijn gelukkig maar kort nu ik me weer heb neergelegd bij het naast me slapen en meerdere nacht'voedingen' (het is meer 2-3 minuten drinken en in slaap vallen). Al met al krijg ik naast een vergroeide rug ook best wel wat slaap nu :)

Ollie is zo'n charmeur, hij lacht ook naar iedereen O+

Jentin wat fijn dat het allemaal zo soepel liep! En gefeliciteerd met opa's lintje!

Helsinki, die foto O+ die opgetrokken schoudertjes O+

Aure, zoveel tanden al joh :o
pi_186467368
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Er werd nog gevraagd hoe het met slapen gaat hier, gisteren heb ik hem wakker en kletsend in bed gelegd en hij viel gewoon zonder een traan zelf in slaap :o voor anderhalf uur :o ik was zo trots!
*O* *O* *O*
And so it begins... *) Goed man!
pi_186467999
Wat goed spees! Hopelijk komen de nachten ook snel..

Wij zijn nu een weekend met vrienden weg. O dit het super goed. En wat ik nooit had gedacht, wij zijn het stel met de makkelijkst slapende kinderen. We zitten soms wel een uur eerder beneden dan de andere twee stellen!
pi_186471561
@Helsinki wat een schattig kindje!

Ik heb een beetje een domme vraag, maar vroeg me af wanneer je een luier hoort te verschonen? :P

In het ziekenhuis leerden ze ons om voor elke voeding te verschonen. De kraamverzorgster deed dat ook. Ik heb dat dus aangehouden, maar merk dat M erg ongeduldig wordt en veel moet huilen, omdat ze dan even op haar melk moet wachten.

Ik lees net dat veel mensen juist na de voeding verschonen?
  zondag 28 april 2019 @ 06:09:33 #164
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186471572
@CaVaBien volgens mij 'hoort' niets ;) wij doen het een beetje net hoe het uit komt, maar meestal wel voor de voeding er op zit, omdat hij nog wel eens in slaap valt en dan dus wakker wordt bij het verschonen (wat vooral 's nachts niet wenselijk is :P). Ik doe het vaak tijdens de voeding, tussen het aanbieden van de linker en rechter borst, of tussen borst en fles. Vaak heeft hij dan al een goede bodem en kan hij dus wel even wachten.

:* voor de zieke baby's. Hoe is het nu met Prul, Tink?
Mini-ToT op z'n ijzeren troon :D En met een eigen mening O+ Dan zijn het echt opeens net mensen, hč O+
Verder kom ik hier nog niet zo goed aangehaakt.. Ik lees wel mee, maar onthoud het allemaal niet zo goed O-)
pi_186471590
Hier ook zoals het uitkomt, cava. Toen Phi nog ieniemini was, was het uitgangspunt: voeden, slapen, verschonen, voeden etc. Maar ook zij was vaak ongeduldig. Bij poep had/heeft ze dan maar even pech, bij alleen een plasluier deed ik het ook wel halverwege een voeding (ene borst, verschonen, andere borst). Tegenwoordig is het na elk slaapje sowieso en tussendoor verder alleen bij poepluiers.

Volgens mij kun je er ook niet zoveel verkeerd aan doen zolang je baby niet in de poep laat liggen :)
pi_186471600
Wij verschoonden eerst ook meestal voor een voeding. Maar Sofie raakte op een gegeven moment zo overstuur dat ze daarna heel onrustig aanhapte. En vervolgens poepte ze tijdens het drinken ook nog eens en moesten we alweer verschonen. Dus toen zijn we gaan verschonen na het voeden. Ik gok dat ze toen een week of 3 was.
Oh, en ‘s nachts verschoonden we alleen bij poep. Maar ze sliep als ienimini al snel door.

(Helaas is ze die update al een poosje kwijt :') )
pi_186471603
Wat stroopwafel zegt (inclusief wel meelezen, maar niet echt kunnen aanhaken). 's Nachts verschonen we de luier tussen twee borsten door tenzij ik tijdens het voeden in slaap val :@ , overdag doen we maar wat. Over het algemeen een halfuur na een voeding, dan is de melk wat gezakt en heeft hij zijn luier vol. Eerder verschonen heeft geen nut, dan komt de melk in golven weer naar buiten. Ik verschoon trouwens niet na elke voeding, ik voel hoe vol de luier is en ik houd in de gaten of hij heeft gepoept. Met andere woorden: we doen maar wat.

*O* voor O van Spees. Dat wakker wegleggen lukt vaak niets eens bij mijn kleuter. Gisteren voor het eerst dat ik na het voorlezen en napraten even weg kon gaan en dat ik bij terugkomst een slapende peuter aantrof.

Mijn man gaat zo voor twee nachten weg. Twee dagen en twee nachten met de kleuter en een kleine baby, ik vind het wel een tikje spannend als ik eerlijk ben.
pi_186472318
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 06:09 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:CaVaBien volgens mij 'hoort' niets ;) wij doen het een beetje net hoe het uit komt, maar meestal wel voor de voeding er op zit, omdat hij nog wel eens in slaap valt en dan dus wakker wordt bij het verschonen (wat vooral 's nachts niet wenselijk is :P). Ik doe het vaak tijdens de voeding, tussen het aanbieden van de linker en rechter borst, of tussen borst en fles. Vaak heeft hij dan al een goede bodem en kan hij dus wel even wachten.

:* voor de zieke baby's. Hoe is het nu met Prul, Tink?
Mini-ToT op z'n ijzeren troon :D En met een eigen mening O+ Dan zijn het echt opeens net mensen, hč O+
Verder kom ik hier nog niet zo goed aangehaakt.. Ik lees wel mee, maar onthoud het allemaal niet zo goed O-)
Ja meneertje op de eigen troon met zijn eigen mening. _O- Ik weet niet of het ech een goede heerser zal worden; gisteren stonk zijn poep zo enorm dat we allebei even een stapje achteruit moesten doen om een hap frisse lucht te nemen en hij nam meteen van de gelegenheid gebruik om het zelf uit zijn luier op te vissen en zich er lekker mee in te gaan smeren! _O- :r _O- :r _O- :r
Dat werd dus een badje. :')
pi_186473104
Hier moesten we ook even wassen. Fred poepte net zichzelf en mij he-le-maal onder. Dit gebeurde uiteraard net nadat mijn man weg was. :')
pi_186494673
Lekker al die poep verhalen haha :’)

Maken jullie kindjes soms ook van die vreemde geluiden? Frummel maakt sinds een paar dagen als ze iets ziet wat ze leuk vindt echt van die dino geluiden, soort van chewbacca/dino/grom. Denk morgen maar ff CB bellen om te vragen of dat wel normaal is :’)
pi_186494811
Nee, High niet zoveel vreemde geluiden!

Wel nog minder dan een week Roy eerste verjaardag en straks voor het eerst wennen op het kdv... Zit er behoorlijk tegen op.

Vanmorgen bij het boodschappen doen was meneer zo aan het flirten met de man voor ons in de rij, en die man vond dat blijkbaar zo leuk dat O een cadeautje van hem kreeg. Beetje Awkward...

En van de week smaakte de lasagne opperbest:
pi_186494917
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:39 schreef Jagärtrut het volgende:

Wel nog minder dan een week Roy eerste verjaardag en straks voor het eerst wennen op het kdv... Zit er behoorlijk tegen op.

Vanmorgen bij het boodschappen doen was meneer zo aan het flirten met de man voor ons in de rij, en die man vond dat blijkbaar zo leuk dat O een cadeautje van hem kreeg. Beetje Awkward...[ afbeelding ]

En van de week smaakte de lasagne opperbest:[ afbeelding ]
Inderdaad vrij awkward. :o

_O- Die 2e foto! :D :D :D
  maandag 29 april 2019 @ 12:53:10 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186495043
Ik grinnikte bij de foto. Maar wel echt awkard dat hij zomaar een cadeautje kreeg van een vreemde...

Ik kom niet aangehaakt deze week, dus ik doe maar weer even een korte prulupdate:
Ze is nog steeds ziek. Zitten nu op dag vier van de antibiotica. Ze eet wel ietsje beter, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Huilt wel minder... Ik kan echt niet wachten tot dit voorbij is, m'n hart breekt echt als ze wel honger heeft, maar slikken te veel pijn doet.

In de tussentijd heeft mijn man (met wie ik vandaag 2 jaar getrouwd ben O+ ) een aftelkalender tot de laatste dag keihard werken voor de borstvoeding gemaakt en heb ik net intern gesolliciteerd naar een nieuwe functie. Kom maar op met die loonsverhoging; het werk doe ik in de praktijk toch al _O-
pi_186495183
Ik vind het wel leuk en spontaan eigenlijk :D

En toffe foto's van O.!

Beterschap voor prul Tink :*

Jip heeft ook weer iets opgepikt :') Buikgriepje ofzo, hij heeft gisteren 3 x zijn melk er uit gegooid (helaas 1 x in ons bed en 1 x over de bank..) en hele vieze luiers. Maar is verder wel vrolijk en gezellig dus hij mocht wel naar de opvang.

Kreeg net deze foto van de opvang, stel kameleonnetjes :D

SPOILER
pi_186495826
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:39 schreef Jagärtrut het volgende:

Wel nog minder dan een week eerste verjaardag en straks voor het eerst wennen op het kdv... Zit er behoorlijk tegen op.

Vanmorgen bij het boodschappen doen was meneer zo aan het flirten met de man voor ons in de rij, en die man vond dat blijkbaar zo leuk dat O een cadeautje van hem kreeg. Beetje Awkward...[ afbeelding ]

En van de week smaakte de lasagne opperbest:[ afbeelding ]
Snelle bijlees tijdens kolven. Die lasagna foto :D
Je gebruikt zijn echte naam!

Beterschap voor de zieke kindjes :*
pi_186495946
Dat is volgens mij een autocorrect want ik geloof dat er 'tot' moet staan :P O. heet geen Roy :D
pi_186496008
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 14:03 schreef Aure het volgende:
Dat is volgens mij een autocorrect want ik geloof dat er 'tot' moet staan :P O. heet geen Roy :D
Oooo :D Dan heb ik niks gezegd :+
pi_186499202
Die lasagne foto hahaha geweldig!

SPOILER
@Tink89 gefeliciteerd met je huwelijk :)!
pi_186502006
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 17:23 schreef Framblij89 het volgende:
Die lasagne foto hahaha geweldig!

SPOILER
@:Tink89 gefeliciteerd met je huwelijk :)!
Daar hoef je het consultatiebureau niet voor te bellen hoor, behalve als je het zelf graag wil delen, dat doet Spookje ook al een tijdje. :9 Bij enthousiasme, bij het eten.. Gelukkig wel afgewisseld met andere geluiden, maar as we speak ligt ze naast me op de grond met blokjes te slaan en af te kwijlen inclusief dat geluid. :9
pi_186502074
Weekend weg met (schoon)familie: V

Maar godnondeju. We 'mochten' onze dame op onze eigen kamer hebben. Laten we dat nu al zeker 7-8 maanden niet meer doen + (volgens het boek) een sprongetje + tandjes die doorkomen = HEL. Ons arme ding heeft zelf maar drie uurtjes geslapen de eerste nacht. Maar wij dus ook, of minder. De rest van het huisje ook slechte nachten.

Maar goed, wel (heel heel heel heel heel heel heel) veel afleiding van de familie en afleiding is hier meestal al genoeg. Zeker van andere kindjes, dieren en hele drukke mensen. Kind heeft wel door alle prikkels nog nooit zo weinig geslapen als de afgelopen dagen. Ben heel benieuwd wat dat met deze nacht thuis gaat brengen..
pi_186502261
Voor het idee: één speeltje is niet genoeg!
SPOILER
Speciaal voor @exode (Shoutout naar je eigen foto!)
SPOILER
Wie was het ook alweer? @minilot ? Foto's met vader?
Meer foto's samen met mama/papa!
SPOILER
En onze nieuwe houding!
SPOILER
  maandag 29 april 2019 @ 20:36:40 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186503002
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 22:09 schreef Jentin het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
And so it begins... *) Goed man!
And so it ended :')

Sindsdien is geen enkele slaap in zn bed meer goed gegaan. Kwartiertjes, hooguit. Na minimaal het dubbele aan tijdsinvestering om hem in slaap te krijgen. Vaker nog dat het gewoon helemaal niet lukte, en de maxi cosi (autorit), draagzak of wandelwagen ingezet moest worden.

Ik probeer echt zoveel mogelijk mee te veren, maar het is zo lastig soms -O- ik ben heel veel alleen thuis met de kinderen (van 7:15 tot 18:15, dagelijks, ik ben zelf al een aantal weken thuis en begin binnenkort aan een nieuwe baan) en ik zou zo graag wat meer tijd aan mijn oudste twee willen besteden dan. Die vechten elkaar ondertussen de tent uit :') en O roept/huilt/schreeuwt de laatste paar dagen letterlijk elke seconde dat ik hem niet op schoot heb of op de grond naast hem zit zodat hij op me kan klimmen. Het lijkt wel enorme verlatingsangst ineens ofzo :? Is dat herkenbaar bij de andere 8,5 maanders? Mijn oudsten hebben nooit verlatingsangst gehad dus geen idee of dat het is en of dat bij de leeftijd past. Ik hoef nog maar aanstalten te maken om even weg te lopen en het volume gaat op 10 :') huilen, maar vooral Zo Boos :o

De halve dag dragen trekt mn rug niet na al die nachten dat ik om hem heen gevouwen lig om hem zich maar geborgen te laten voelen.

Ondertussen willen s&s (terecht) ook van alles van me en het is niet te doen joh :{

Ik mag lijen dat deze fase snel voorbij gaat want ik kan m wel groot kijken nu, ongelooflijk wat een zeurkous :')

Sorry, beetje een liefdagboekverhaal maar toen ik eenmaal begon kwam er geen eind aan :+

NJ zulke lieve foto's weer O+, die laatste pose is herkenbaar! Maar dan met een boze kop erboven omdat hij :'( :( toch :'( :( niet :'( :( zo :'( :( wil :'( :( zitten :'( :(

Jagar, wat apart trouwens van dat cadeau _O- wel een heel leuk snoetje heeft ie!
pi_186503368
Zie het als een eerste stap in de goede richting @Spees_Eend Hoop ik..

Maar bwoh, wat een hel is het dan als het slapen zo niet wil. :{ Heel frustrerend! Ik herken ons Spookje *klopt af* gelukkig niet in je verhaal van de verlatingsangst. Niets zoals jij het vertelt tenminste. We konden wel eerder makkelijker even vlug naar de wc/de kamer uit, maar dat lukt nu eigenlijk niet zo goed. Dan is ze ons kwijt. Maar ze reageert vooral heel leuk als we terugkomen of om de de hoek verdwijnen en verschijnen.

Heb je wel een beetje hulp dan zo? Of hulptroepen die je nog in kan schakelen zodat je meer tijd hebt met S&S?

In elk geval: :* :* :* Houd vol!
  maandag 29 april 2019 @ 21:05:39 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186503770
Spees ik heb geen antwoorden of oplossingen voor je, maar wel een dikke knuffel. Kun je hulptroepen inschakelen?

Hier hebben we inmiddels twee looporen, een dikke bult op het tandvlees bovenin en een lange witte streep onderin. Prul was vandaag na het doorbreken van de oren (spontaan, het staat er een beetje gek) ineens weer vrolijk en heeft ook weer goed gegeten en zelfs een dubbele portie broccoli op (2 kleine ijsblokjes). Wat een opluchting.... Slapen net lukte niet heel lekker, ze bleef maar met haar hoofd schudden, maar nu tukt ze toch ai bijna een uur.
  maandag 29 april 2019 @ 21:13:52 #185
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186503988
Spees, ik herken het wel denk ik. Dacht ook aan verlatingsangst. Krijsen en gillen vooral als je even wegloopt, maar op momenten ook weer niet. Hij lijkt zichzelf niet goed te kunnen vermaken, maar zodra ik hem vast heb is het goed. Ben best gesloopt :'). Hij is vandaag om die reden 6 uurtjes naar het kdv geweest en daar heb ik om mijn beurt dan weer om moeten huilen. Ik mis hem dan zo en voel me toch een beetje schuldig.
pi_186504074
Shit zeg Spees. Jip had een tijdje terug ook zo'n periode. Zou best zo rond de 8 maanden kunnen zijn geweest. Het duurde bij hem maar kort, hopelijk bij O. ook :*
  maandag 29 april 2019 @ 21:27:20 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186504351
Gaat het goed op het kdv Helsinki? Zo ja, dan zou ik proberen dat los te laten en toch te genieten van je vrije uurtjes, want anders heb je er alsnog niets aan :)

Heb trouwens ook het idee dat O in een fase zit waarin hij niks wil missen ofzo :? Als ik met hem ga wandelen (ik pak daarvoor toch nog maar de bak want dan slaapt ie beter) dan is hij super moe, valt bijna in slaap, en veert dan als een soort exorcist baby rechtop (those abs :7) om met grote ogen om zich heen te kijken. En dat herhaalt zich dan een keer of 20 en dan lukt het hem om zich over te geven (of misschien stort ie dan gewoon wel in :+). Ik vind O maar een grote puzzel hoor :D.

Misschien onderbelicht ik zijn andere kant wel hoor, want er is niemand die zo breed lachend verliefd naar me kijkt als hij :+ en vandaag en gisteren was dat misschien even niet zo maar verder is hij zo blij als zijn broer en zus in de buurt zijn, hij wordt ook echt op handen gedragen door ze O+. En hij zegt 'mama' na als ik het voorzeg (hij weet objectief gezien vast niet wat het betekent, maar hij wordt altijd blij van het woord mama en dan zie ik hem nadenken en proberen en dan zegt ie mmmmmmama O+ bij andere woordjes of klanken doet ie dat niet). En hij kan voortaan klappen, of hij pakt mijn handen of die van broer/zus om die te laten klappen O+

Zo. Nu de dag van vandaag een beetje weggezakt is voelde ik even de behoefte om zijn leukheid te benadrukken en niet alleen op hem te mopperen :+

Hulptroepen trouwens: mijn schoonouders springen regelmatig even bij, van mijn vader hoef ik niet zoveel te verwachten helaas, wat dat betreft ;). Maar daar heb ik me bij neergelegd, althans dat probeer ik maar. En in het dorp hier zijn ook veel mensen die regelmatig vragen of S of S mag komen spelen zodat ik wat meer rust/tijd heb. Dus dat is fijn, alleen die behoefte van s&s om tijd met mij te besteden, en andersom, wordt daarmee niet echt vervuld. Ik probeer nu in het weekend regelmatig een 1 op 1 dag in te plannen, gisteren ben ik de halve dag met oudste zoon op stap geweest, zo gezellig O+.

Tink, dat is veel tegelijk, sneu voor haar. Als je het zo bekijkt eigenlijk nog knap dat het haar gelukt is om wat te eten en om in slaap te vallen!

Thanks aure, ik word al blij van het woord 'periode' :7

Zo, het is maar goed dat ik niet per woord betaal hier :+
pi_186506615
Ai, dat is pittig, Spees! Natuurlijk is O een hele toffe baby, maar dat neemt niet weg dat dit zwaar is. Zeker als je hele dagen thuis zit met alle kinderen (jeej, het is vakantie) zonder lief om even af te wisselen. :*

Jammer van het slechte slapen in het weekend, NJ. Fijn dat de afleiding hielp. Wat een dropje is je spookje!

Fijn dat het beter gaat met Prul. Hopelijk gaat het slapen ook snel soepeler.

Frits had rond de acht maanden ook wat moeite om zonder mij te zijn. Wegbrengen naar het kdv heb ik toen een hele tijd niet gedaan, ook als het wel kon met mijn werk. Als mijn man hem bracht, ging het beter. Bij ons speelde wel mee dat het een nogal emotionele periode was rond het overlijden van mijn schoonvader. En ineens was het anders, want dat doen baby's.

Helsinki, ik vind het sterk dat je tijd voor jezelf pakt. Heb je ook echt even niets gedaan? Luieren is investeren in draagkracht , dat hielp me soms om me wat minder schuldig te voelen als ik Frits naar het kdv bracht terwijl ik gewoon thuis. Ik vond dat gevoel van missen dan wel prettig, daarna kon ik weer wat meer genieten van het knuffelen en mamamatras zijn. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 29-04-2019 23:09:31 ]
pi_186510093
Opstaan in de volle overtuiging dat het woensdag is - vandaar mijn foto's gisteren - en alles verkeerd doen qua planning. :9 Handig!

BFD!
pi_186510594
@Spees_Eend ik herken je verhaal wel degelijk, elke keer als ik de kamer uit loop is het brullen en kreunen en steunen, nou is die van mij pas 7.5 maand dus ik weet niet of dat verlatingsangst nu al kan?
Problemen met slapen (voornamelijk) overdag is hier ook aan de gang, ben vaak uren bezig om frummel in slaap te krijgen en dan slaapt ze maar een half uur.

Ik ben maar wat aan het zingen als ik de kamer uit loop en dan gaat het opzich wel redelijk (iig geen gekrijs), omdat ze me dan hoort. Maar ik snap hoe vermoeiend het is.. laat staan als je er nog 2 heb rondlopen :/

Het erge is nog als mijn vriend thuis is met dr en ik aan het werk ben, slaapt ze wel 2 uur per keer en kost het geen enkele moeite :’)

Iig veel succes en hoop dat deze fase snel voorbij is en het een schone slaper wordt
pi_186511583
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]
Is dat herkenbaar bij de andere 8,5 maanders?
Zo, zķ herkenbaar :') L. is bijna 8 maanden en heeft sinds een week precies hetzelfde. Kan zichzelf maar slecht vermaken, op het moment dat ik uit z'n zicht verdwijn is het krijzen, hij slaapt slecht in, wat een ramp. Ik hoop echt van harte dat het een fase is. Momenteel zit ik liever op m'n werk dan thuis, want op m'n werk kan ik tenminste wel rustig plassen. :')
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:09:25 #192
298315 SacreCoeur
pi_186512208
Mijne kan zich wel leuk vermaken, maar! alleen met alles wat eigenlijk geen speelgoed is.
Dus telefoonhoesjes, pollepels, bakjes met dekseltjes, pakje zakdoekjes en het liefst natuurlijk een stekkerdoos ofzo :')

Verlatingsangst hebben we nog niet gehad, maar het is nooit een plakbaby geweest.
Wel heel erg verlegen als mensen tegen hem praten (ook bij opa en oma als hij ze 3 dagen niet heeft gezien :D ).

Zaterdag is mijn baby een jaar :'( O+
Het is zo snel gegaan allemaal.

Hij trekt zich overal aan op, loopt inmiddels langs meubels en stapt over van tafel naar bank of andersom :D gelukkig nog niet los, dan is het over met de rust volgens mij.
pi_186512267
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 10:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijne kan zich wel leuk vermaken, maar! alleen met alles wat eigenlijk geen speelgoed is.
Dus telefoonhoesjes, pollepels, bakjes met dekseltjes, pakje zakdoekjes en het liefst natuurlijk een stekkerdoos ofzo :')

Verlatingsangst hebben we nog niet gehad, maar het is nooit een plakbaby geweest.
Wel heel erg verlegen als mensen tegen hem praten (ook bij opa en oma als hij ze 3 dagen niet heeft gezien :D ).

Zaterdag is mijn baby een jaar :'( O+
Het is zo snel gegaan allemaal.

Hij trekt zich overal aan op, loopt inmiddels langs meubels en stapt over van tafel naar bank of andersom :D gelukkig nog niet los, dan is het over met de rust volgens mij.
Ha, die van mij is zondag een jaar! En probeert los te stappen, maar meer dan 1 stapje lukt hem niet. Hij kan wel goed los staan, en staat dan ook rustig met iets te zwaaien ofzo. Dit jaar is echt ongeloofelijk snel gegaan inderdaad!
  dinsdag 30 april 2019 @ 10:17:42 #194
298315 SacreCoeur
pi_186512369
Ik dacht echt dat de jouwe een paar weken ouder was :D
Gaan jullie het zondag ook vieren?

Staan gaat hier ook maar 2 seconde goed haha.

En ik heb afgelopen week een kleed gekocht voor de hond, die mag nu op de bank :')
Anders wordt ze de hele dag geterroriseerd, arme goedzak.
pi_186517052
BFD jongens! Waar blijven de foto's? ;)

Gister even snel een fotosessie gehouden voor een leuke foto voor zijn verjaardagsuitnodiging (over een maand pas :+ )

SPOILER
pi_186517068
Wij vieren het zaterdag :D Het jaar is inderdaad ongelooflijk snel gegaan.
De jongens gaan nog steeds redelijk gelijk op lees ik. L kan een paar stappen los zetten wanneer hij iets in zijn hand heeft, zonder laat hij zich direct op zijn knieën vallen.
pi_186517141
Jip met zijn bijna 11 maanden kan inmiddels wel redelijk stappen zetten achter zijn loopwagen en langs de bank. Overstappen lukt ook nog en héél soms staat ie een paar seconden los als ie iets in zijn handen heeft en daar erg gefocust op is :D
pi_186517680
Wat een leuke fotosessie Aure! O+

Boh, eerste verjaardagen, dat voelt hier allemaal nog ver van mijn bed hoor. Net als lopen. Hoewel Welpje wel verwoede tijgerpogingen doet en af en toe zelfs zijn kont omhoog gooit alsof hij wil gaan kruipen.

BFD: Welpje in stijl voor Koningsdag.
SPOILER
pi_186522696
Ooooh het is genieten in Zeeland, we zitten in een chalet op een camping waar we 4 jaar geleden met de vouwwagen zijn geweest. Toen met B van net 1,5 jaar. Het is een echte jonge kinderen camping in Oostkapelle. Ideaal dus. B vermaakt zich prima en Juul vindt alles mooi en grappig.

Wat ik wel echt vervelend vind, is het steeds opsplitsen als gezin. Juul slaapt 's ochtends 2 uur en 's middags 1 a 1,5 uur. Vooral die ochtend is lastig, ze valt om 09:30 echt om en B wilt natuurlijk wel wat vermaak. Dus 1 van de 2 gaat met hem naar de speeltuin/zwembad/binnen Knex ruimte. Zo zijn we veel minder met zijn 4en dan we graag wilden. Juul is een slechte wagenslaper dus haar toch meenemen is geen goed idee.
Maar goed normaal vinden we die slaapjes fijn, kunnen we B aandacht geven en/of wat huishouden etc doen.
En die ochtendslaap zal er over een maand of 2 wel af zijn. Juul is vandaag gewoon 10 (!) maanden.

We hebben een grasveldje voor ons chaletje en mevrouw doet er echt alles aan om te kruipen. Ze komt nog geen mm vooruit, maar dat doorzettingsvermogen.

Spees, verlatingsangst is wel herkenbaar hier. Juul heeft het enorm gehad. Ik kende het van B ook niet, die heeft het een klein weekje gehad denk ik. Juul had het sterk, ook enorm eenkennig. Het was ineens voorbij. Ze ging van huilen naar elke vreemde (en iedereen schaarde ze onder vreemd behalve haar 2 mama's en grote broer) naar lachen naar alles wat beweegt. Ineens...

Haha NJ, leuk aan tafel zo he. Heel gezellig ook. Vandaag gingen we uit lunchen en Juul heeft naar iedereen gelachen, behalve naar ons want mevrouw zat continu achteruit.

Ik heb verder niet echt bijgelezen :@ Ik had het helaas te druk met mijn werkmail....echt zo klaar ermee. Vooral reacties van collega's die antwoorden eisen. Die parkeer ik allemaal tot volgende week.

SPOILER
  dinsdag 30 april 2019 @ 22:12:35 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186527950
Das idd wel een nadeel exode! Dat verwacht ik ook een beetje van onze zomervakantie straks :+ geniet er toch van! Lief snoetje heeft ze hoor O+

Luna, lekker jochie 🖤!

Fijn die herkenbaarheid van de verlatingsangst, minder fijn voor jullie en de baby's :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')