abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186453777
Brood bij 7 maanden of zoiets, maar wij zijn 'pas' bij 6 maanden met hapjes begonnen.

En ik zwaai vanuit Zeeland. Heerlijk hier.
  zaterdag 27 april 2019 @ 10:58:04 #152
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186454032
Wow, ik sta echt te kijken van visite dat bewust harder gaat praten om je kindje wakker te maken. Die had ik buitengezet, geloof ik :).

Brood hebben wij 2 a 3 weken geleden geprobeerd. CB gaf de tip om het in z'n wangzak te stoppen, maar dat voelde niet goed en hij laat dat ook zeker niet toe. Op het kinderdagverblijf hebben ze toen gevraagd of hij ook brood mocht mee-eten tussen de middag. Ik heb gezegd dat ze het konden proberen :+. Toen ik hem die dag kwam halen zei ze dat hij wel wat op heeft en heb ik gevraagd hoe ze dat hebben gedaan, aangezien het mij niet lukte. Ze stoppen echt kleine(re) stukjes in z'n mondje en dan werkt hij het er niet meteen uit maar gaat er echt op kauwen/sabbelen.

Ik ben dit ook zo gaan doen en nu doe ik het heel af en toe, maar laat ik hem vooral zelf aan de slag gaan. Hij snapt het in ieder geval :). Hij pakt alleen wel een hele hand met stukjes en probeert dat dan in z'n mondje te proppen of maakt een vuist en laat het niet meer los terwijl hij je dan zo aankijkt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de foto lijken het grote stukken maar zijn stukjes die bij elkaar zijn geschoven door 10 grijpgrage vingertjes.

Volgens zit het jochie in een sprong. Volgens de app duurt het nog zo'n 10 dagen (uit m'n hoofd) maar hij wil z'n eten niet meer, drinkt slechter, is humeurig, ongeduldig, snel verveeld en wil niet slapen. Hij heeft sinds een paar dagen ook een ander bedje want de wieg werd echt te klein. Dat zal ook wel even wennen zijn.

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

[ Bericht 2% gewijzigd door Helsinki op 28-04-2019 09:24:19 ]
pi_186454127
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 10:42 schreef exode het volgende:
En ik zwaai vanuit Zeeland. Heerlijk hier.
I know, right 8-)

Zo trots op Phi! Gister kreeg haar opa een lintje. Ze was om 6.15 wakker en we zijn de hele dag de hort op geweest tot 16.00 Ze heeft alleen 20 minuutjes geslapen in de auto op de heenweg om 9.15 en daarna pas weer tijdens de terugreis. Maar ze bleef supervrolijk, was heel lief en rustig tijdens de (laaaaaaaange) uitreiking, de koffie met gebak na afloop en de lunch die daarop volgde. Kletsen tegen iedereen, lekker lachen en volop bunkeren. (Het kan zijn dat ik de zoetheid tijdens de ceremonie enigszins heb afgedwongen met een lange vinger :+ )

Brood hier ook vanaf een maand of 7. Ging in één keer goed, gelukkig. Eerst alleen met boter, inmiddels met van alles. Dat met korstjes snap ik nooit, wat is de gedachte achter korstjes ipv een (deel van een) hele boterham? Vasthoudbaarheid? Phi eet ze inmiddels helemaal, met korst en al. Wel fijn, ik was wel een beetje klaar met het opknagen van die losse flodders :+

@Tink89, hoe is ‘t nou met prul?

@Aure, al die tanden, wat een ellende. Hopelijk is ie er gauw door en is er dan even “rust”.

@coccinelle, hoe gaat het met jou?

Oh ja, over aanraken van baby enzo. Ik ben daar echt heel makkelijk in. Niemand hoeft/hoefde van mij verplicht z’n handen te wassen, al deden velen dat vanzelf. Zieken weerde ik wel, maar iedereen die ziek was, belde daar eigenlijk vooraf over. De enigen die ik echt zou weren zijn mensen met een koortslip, denk ik. Maar ik ken nul mensen die dat hebben, althans, ik zie er nooit iemand mee.
En toen Phi geboren werd, zaten we midden in een krentenbaardepisode bij Caesar, dus ik was toch al panisch aan het wassen/verschonen. Als ze sliep, sliep ze, dikke pech voor de visite. Ik ben zelf ook heel leuk, gelukkig *)

Edit: allemachtig, @Helsinki, wat een leuk kereltje zo O+ Ik ga zo in de stad kijken naar onze schoolband die optreedt voor Koningsdag en daarna sluiten man en kinderen aan voor een rondje vrijmarkt en een terrasje of iets.
pi_186456338
Dat vreemden de baby ongevraagd aanraken heb ik weinig last van gehad. Wel eens dat de voetjes worden aangeraakt maar dat vind ik wel oke. Wel veel (vooral oudere) mensen die lachjes proberen uit te lokken, winkelen duurt een stuk langer maar het is wel gezellig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 11:02 schreef Jentin het volgende:
wat is de gedachte achter korstjes ipv een (deel van een) hele boterham? Vasthoudbaarheid?
Een korstje is makkelijker vasthouden en verdwijnt niet geheel in het vuistje waardoor ze er makkelijker op kunnen sabbelen. Het nadeel van vers brood(het middelste) is dat het een soort deegbal kan worden wat moeilijk eet.

Koningsdag - We zouden vanmorgen het dorp in maar daar had ik na een brakke nacht geen zin in. Het ledikantje was lava, geen idee waar dat ineens vandaan kwam. Vanmorgen sliep L wel dus ik ben mooi terug in bed gekropen en pas net wakker.
pi_186457242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:29 schreef Elleska het volgende:
Dat vreemden de baby ongevraagd aanraken heb ik weinig last van gehad. Wel eens dat de voetjes worden aangeraakt maar dat vind ik wel oke. Wel veel (vooral oudere) mensen die lachjes proberen uit te lokken, winkelen duurt een stuk langer maar het is wel gezellig.

Lachjes uitlokken is met mini-ToT niet nodig; als een wildvreemde ook maar iets zijn richting in kijkt, gaat hij al helemaal breeduit lachen en spartelen! _O-
pi_186459187
Wat een knapperd zeg Helsinki!

Brood ben ik vorige maand mee begonnen. Li vindt alles lekker, ik vind het zelf wat eng, want die tandjes zijn er nog steeds niet ;)

Klinkt zo schattig Tot!

:* voor de slechte nacht Elleska.

Wij zouden vandaag op een kleedje gaan staan, maar gisteren was de voorspelling te slecht. Vandaag viel her super mee, maar manlief wou niet meer ;) wel een super leuke houten activiteitenkubus gescoord voor ¤0,50 O+

Nog over de juni vakantie. Van manlief mag ik sowieso gaan. Maar omdat ik weet hoe zwaar het is voor hem, wil ik dat dan gewoon niet. Ik ga ook met het vliegtuig dus ik ben ook niet zo terug.
Maar we hebben wel sinds twee dagen een nieuw plan.
Ten eerste hoop ik morgen een afspraak te maken bij de osteopaat. Dat navelstrengetje zat wel klem om haar nek en ze wil echt niet plat op haar rug liggen.. dus misschien zit er iets klem. Ook heeft ze een ademhaling en rochel waar je eng van wordt (maar het is niets) en wat last van obstipatie. Bij Ow hielp het toen een beetje dus wie weet..

En we nemen haar niet meer mee naar ons bed. Dat deden we uit gemak en zodat ze de jongens niet wakker maakte, maar ja dan slapen we zelf iets beter. Ik ben er de eerste nacht 8x uitgegaan, maar vannacht maar 3x en sliep ze 4 uur achter elkaar..
alleen werd mijn oudste vannacht ook telkens wakker, dus dat is nog een dingetje..
pi_186460213
Ik wil ook naar Zeeland! O+

Visite die de baby wakker probeert te maken? Ik denk dat ze wel beter weten dan dat te proberen... En anders wandel ik weer net zo makkelijk terug naar de slaapkamer.

Ik vind het niet zo tof als vreemde mensen mijn baby aanraken, maar hij zit eigenlijk altijd in de draagdoek dus dan draai ik weg. Bij Frits heb ik vriendelijk verzocht van mijn borst af te blijven, daar lag de baby in kwestie namelijk tegen aan. Toen was het ook direct klaar. ;) Het zijn vooral kinderen die graag even een aaitje geven.

Wat een leuke kinderen hebben jullie!

Ik hoop dat de osteopaat wat voor jullie kan betekenen, Loj. Ik begrijp trouwens ook wel je twijfels over het weggaan. Zou je andersom willen dat je man thuis zou blijven?

Fred is nog altijd verkouden en hij heeft het daardoor nog wat moeilijk als hij slaapt. In tegenstelling tot Frits slaapt hij wel langere periodes, dat blijft wennen.

Afgelopen donderdag mochten we naar het consultatiebureau, in een maand tijd was hij een kilo aangekomen. Volgens de arts duurt het niet lang tot hij gaat lachen. Hij krijgt ook steeds meer erg in zijn omgeving, zo leuk. O+
pi_186460643
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 april 2019 13:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Lachjes uitlokken is met mini-ToT niet nodig; als een wildvreemde ook maar iets zijn richting in kijkt, gaat hij al helemaal breeduit lachen en spartelen! _O-
Wat een geluk _O- die van mij die trekt gelijk een pruillip en gaat huilen! Wel een goed afweersysteem dat dan wel haha.

@Helsinki wat een heerlijk ventje zeg!
pi_186463499
Hier brood vanaf ruim 7 maanden en hij vindt het geweldig O+ Echt hijgen en lachen, zeuren als er niet snel genoeg een nieuw stukje is. Korstjes, kleine stukjes met boter en/of pindakaas, reepjes zacht brood. Hij eet het allemaal. Zonder tanden.
Groente en fruit eten is, na een complete weiger periode, een paar happen en daarna weer weigeren. En is hij nooit enthousiast over geweest.
Kind van z'n moeder hoor :')
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:42:03 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186465114
O krijgt heel vaak een broodkorst bij wijze van bezigheidstherapie :+. Als wij aan tafel zitten en wat wij eten is niet geschikt voor hem ofzo, of als we op een terrasje zitten, etc. Volgens mij eet ie dat nu ruim een maand ofzo? Hij is nu ruim 8 maanden. Gisteren moest ie bij de kinderarts op controle: 9.3 kg :7. Dat woog zn zus bij / na 1 jaar :+

Loj ik hoop dat de osteopaat hulp kan bieden! Zeker bij wat je omschrijft, klinkt het als de moeite om het in elk geval even na te gaan.

Er werd nog gevraagd hoe het met slapen gaat hier, gisteren heb ik hem wakker en kletsend in bed gelegd en hij viel gewoon zonder een traan zelf in slaap :o voor anderhalf uur :o ik was zo trots!

S nachts, tja. Vaak wakker, maar de momenten zijn gelukkig maar kort nu ik me weer heb neergelegd bij het naast me slapen en meerdere nacht'voedingen' (het is meer 2-3 minuten drinken en in slaap vallen). Al met al krijg ik naast een vergroeide rug ook best wel wat slaap nu :)

Ollie is zo'n charmeur, hij lacht ook naar iedereen O+

Jentin wat fijn dat het allemaal zo soepel liep! En gefeliciteerd met opa's lintje!

Helsinki, die foto O+ die opgetrokken schoudertjes O+

Aure, zoveel tanden al joh :o
pi_186467368
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Er werd nog gevraagd hoe het met slapen gaat hier, gisteren heb ik hem wakker en kletsend in bed gelegd en hij viel gewoon zonder een traan zelf in slaap :o voor anderhalf uur :o ik was zo trots!
*O* *O* *O*
And so it begins... *) Goed man!
pi_186467999
Wat goed spees! Hopelijk komen de nachten ook snel..

Wij zijn nu een weekend met vrienden weg. O dit het super goed. En wat ik nooit had gedacht, wij zijn het stel met de makkelijkst slapende kinderen. We zitten soms wel een uur eerder beneden dan de andere twee stellen!
pi_186471561
@Helsinki wat een schattig kindje!

Ik heb een beetje een domme vraag, maar vroeg me af wanneer je een luier hoort te verschonen? :P

In het ziekenhuis leerden ze ons om voor elke voeding te verschonen. De kraamverzorgster deed dat ook. Ik heb dat dus aangehouden, maar merk dat M erg ongeduldig wordt en veel moet huilen, omdat ze dan even op haar melk moet wachten.

Ik lees net dat veel mensen juist na de voeding verschonen?
  zondag 28 april 2019 @ 06:09:33 #164
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186471572
@CaVaBien volgens mij 'hoort' niets ;) wij doen het een beetje net hoe het uit komt, maar meestal wel voor de voeding er op zit, omdat hij nog wel eens in slaap valt en dan dus wakker wordt bij het verschonen (wat vooral 's nachts niet wenselijk is :P). Ik doe het vaak tijdens de voeding, tussen het aanbieden van de linker en rechter borst, of tussen borst en fles. Vaak heeft hij dan al een goede bodem en kan hij dus wel even wachten.

:* voor de zieke baby's. Hoe is het nu met Prul, Tink?
Mini-ToT op z'n ijzeren troon :D En met een eigen mening O+ Dan zijn het echt opeens net mensen, hè O+
Verder kom ik hier nog niet zo goed aangehaakt.. Ik lees wel mee, maar onthoud het allemaal niet zo goed O-)
pi_186471590
Hier ook zoals het uitkomt, cava. Toen Phi nog ieniemini was, was het uitgangspunt: voeden, slapen, verschonen, voeden etc. Maar ook zij was vaak ongeduldig. Bij poep had/heeft ze dan maar even pech, bij alleen een plasluier deed ik het ook wel halverwege een voeding (ene borst, verschonen, andere borst). Tegenwoordig is het na elk slaapje sowieso en tussendoor verder alleen bij poepluiers.

Volgens mij kun je er ook niet zoveel verkeerd aan doen zolang je baby niet in de poep laat liggen :)
pi_186471600
Wij verschoonden eerst ook meestal voor een voeding. Maar Sofie raakte op een gegeven moment zo overstuur dat ze daarna heel onrustig aanhapte. En vervolgens poepte ze tijdens het drinken ook nog eens en moesten we alweer verschonen. Dus toen zijn we gaan verschonen na het voeden. Ik gok dat ze toen een week of 3 was.
Oh, en ‘s nachts verschoonden we alleen bij poep. Maar ze sliep als ienimini al snel door.

(Helaas is ze die update al een poosje kwijt :') )
pi_186471603
Wat stroopwafel zegt (inclusief wel meelezen, maar niet echt kunnen aanhaken). 's Nachts verschonen we de luier tussen twee borsten door tenzij ik tijdens het voeden in slaap val :@ , overdag doen we maar wat. Over het algemeen een halfuur na een voeding, dan is de melk wat gezakt en heeft hij zijn luier vol. Eerder verschonen heeft geen nut, dan komt de melk in golven weer naar buiten. Ik verschoon trouwens niet na elke voeding, ik voel hoe vol de luier is en ik houd in de gaten of hij heeft gepoept. Met andere woorden: we doen maar wat.

*O* voor O van Spees. Dat wakker wegleggen lukt vaak niets eens bij mijn kleuter. Gisteren voor het eerst dat ik na het voorlezen en napraten even weg kon gaan en dat ik bij terugkomst een slapende peuter aantrof.

Mijn man gaat zo voor twee nachten weg. Twee dagen en twee nachten met de kleuter en een kleine baby, ik vind het wel een tikje spannend als ik eerlijk ben.
pi_186472318
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 06:09 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:CaVaBien volgens mij 'hoort' niets ;) wij doen het een beetje net hoe het uit komt, maar meestal wel voor de voeding er op zit, omdat hij nog wel eens in slaap valt en dan dus wakker wordt bij het verschonen (wat vooral 's nachts niet wenselijk is :P). Ik doe het vaak tijdens de voeding, tussen het aanbieden van de linker en rechter borst, of tussen borst en fles. Vaak heeft hij dan al een goede bodem en kan hij dus wel even wachten.

:* voor de zieke baby's. Hoe is het nu met Prul, Tink?
Mini-ToT op z'n ijzeren troon :D En met een eigen mening O+ Dan zijn het echt opeens net mensen, hè O+
Verder kom ik hier nog niet zo goed aangehaakt.. Ik lees wel mee, maar onthoud het allemaal niet zo goed O-)
Ja meneertje op de eigen troon met zijn eigen mening. _O- Ik weet niet of het ech een goede heerser zal worden; gisteren stonk zijn poep zo enorm dat we allebei even een stapje achteruit moesten doen om een hap frisse lucht te nemen en hij nam meteen van de gelegenheid gebruik om het zelf uit zijn luier op te vissen en zich er lekker mee in te gaan smeren! _O- :r _O- :r _O- :r
Dat werd dus een badje. :')
pi_186473104
Hier moesten we ook even wassen. Fred poepte net zichzelf en mij he-le-maal onder. Dit gebeurde uiteraard net nadat mijn man weg was. :')
pi_186494673
Lekker al die poep verhalen haha :’)

Maken jullie kindjes soms ook van die vreemde geluiden? Frummel maakt sinds een paar dagen als ze iets ziet wat ze leuk vindt echt van die dino geluiden, soort van chewbacca/dino/grom. Denk morgen maar ff CB bellen om te vragen of dat wel normaal is :’)
pi_186494811
Nee, High niet zoveel vreemde geluiden!

Wel nog minder dan een week Roy eerste verjaardag en straks voor het eerst wennen op het kdv... Zit er behoorlijk tegen op.

Vanmorgen bij het boodschappen doen was meneer zo aan het flirten met de man voor ons in de rij, en die man vond dat blijkbaar zo leuk dat O een cadeautje van hem kreeg. Beetje Awkward...

En van de week smaakte de lasagne opperbest:
pi_186494917
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:39 schreef Jagärtrut het volgende:

Wel nog minder dan een week Roy eerste verjaardag en straks voor het eerst wennen op het kdv... Zit er behoorlijk tegen op.

Vanmorgen bij het boodschappen doen was meneer zo aan het flirten met de man voor ons in de rij, en die man vond dat blijkbaar zo leuk dat O een cadeautje van hem kreeg. Beetje Awkward...[ afbeelding ]

En van de week smaakte de lasagne opperbest:[ afbeelding ]
Inderdaad vrij awkward. :o

_O- Die 2e foto! :D :D :D
  maandag 29 april 2019 @ 12:53:10 #173
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186495043
Ik grinnikte bij de foto. Maar wel echt awkard dat hij zomaar een cadeautje kreeg van een vreemde...

Ik kom niet aangehaakt deze week, dus ik doe maar weer even een korte prulupdate:
Ze is nog steeds ziek. Zitten nu op dag vier van de antibiotica. Ze eet wel ietsje beter, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Huilt wel minder... Ik kan echt niet wachten tot dit voorbij is, m'n hart breekt echt als ze wel honger heeft, maar slikken te veel pijn doet.

In de tussentijd heeft mijn man (met wie ik vandaag 2 jaar getrouwd ben O+ ) een aftelkalender tot de laatste dag keihard werken voor de borstvoeding gemaakt en heb ik net intern gesolliciteerd naar een nieuwe functie. Kom maar op met die loonsverhoging; het werk doe ik in de praktijk toch al _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186495183
Ik vind het wel leuk en spontaan eigenlijk :D

En toffe foto's van O.!

Beterschap voor prul Tink :*

Jip heeft ook weer iets opgepikt :') Buikgriepje ofzo, hij heeft gisteren 3 x zijn melk er uit gegooid (helaas 1 x in ons bed en 1 x over de bank..) en hele vieze luiers. Maar is verder wel vrolijk en gezellig dus hij mocht wel naar de opvang.

Kreeg net deze foto van de opvang, stel kameleonnetjes :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186495826
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 12:39 schreef Jagärtrut het volgende:

Wel nog minder dan een week eerste verjaardag en straks voor het eerst wennen op het kdv... Zit er behoorlijk tegen op.

Vanmorgen bij het boodschappen doen was meneer zo aan het flirten met de man voor ons in de rij, en die man vond dat blijkbaar zo leuk dat O een cadeautje van hem kreeg. Beetje Awkward...[ afbeelding ]

En van de week smaakte de lasagne opperbest:[ afbeelding ]
Snelle bijlees tijdens kolven. Die lasagna foto :D
Je gebruikt zijn echte naam!

Beterschap voor de zieke kindjes :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')