abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186285757
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_186285919
Ik zit overigens al een tijd te kijken naar een moedermelksieraad, maar ik kom er nog niet uit. In de vriezer ligt nog de flesje melk van Frits voor dit doel. Vervolgens vertel ik net aan mijn man dat ik eigenlijk twee sieraden wil, voor Frits en voor Fred, en dat vond hij heel logisch klinken. O+
pi_186287798
Ik vind een cadeau van je partner na de geboorte een heel mooi en romantisch idee O+ Maar dan wel als het van je partner zelf komt. Er om vragen defeats the point wat mij betreft :9 zelfde wbt Moederdag, cadeau hoeft écht niet omdat ik z’n moeder niet ben, maar een beetje waardering in de vorm van een lieve kaart, een ‘dank je wel’ of er ‘s ochtends uitgaan met de kinderen zodat je even kunt bijslapen vind ik wel heel fijn. Datzelfde doen we ook op vaderdag natuurlijk.

Ik houd ook van je verhalen Exode! S en T schelen nu 4 jaar en 3 maanden, en hoewel ik vroeger altijd een kleiner leeftijdsverschil had gewild vind ik dit zo fijn! Ze is zo lief voor haar broertje, en ook het verdelen van de aandacht zo valt me alles mee. Wat ik vooral lastig vind is dat ik zo geprikkeld ben door slaapgebrek/hormonen en daardoor sneller geïrriteerd raak als er iets verkeerd gaat/niet snel genoeg gaat/vul maar kleuterperikelen in. Dus ik neem ‘s avonds als het even kan heel lang de tijd om lekker te knuffelen en bij te kletsen, en ik zeg dan ook altijd even nog eens sorry als ik die dag uit m’n slof geschoten ben :@

Ik ben zo belachelijk trots op m’n baby jongens O+ 9 weken vandaag! Gisteravond rond 8u op bed gelegd en hij kwam pas voor de eerste voeding rond 3u O+ en oh, hij lachte hardop van de week :'( veeg me op jongens. Zo zo zo verliefd op hem! Ik stiekem al die tijd denken dat jullie eigenlijk minder van jullie tweede/derde kinderen hielden :D :9
  donderdag 18 april 2019 @ 08:33:39 #4
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186288540
Ik heb beide keren wel iets gekregen van mijn vriend (geen romantische dingen hoor, maar wel lief bedoelt en hij stond 4 uurtjes na de bevalling met een verse èèn meter stokbrood filet american naast mijn bed :') dat vond ik het allerliefste) maar een push present was mij iig niet bekend :D

Wat moederdag betreft... ik verwacht dat hij de kinderen helpt (of geld geeft als ze oud genoeg zijn) met iets uitzoeken, maken of whatever. En dat doe ik ook voor vaderdag.
pi_186288579
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:33 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb beide keren wel iets gekregen van mijn vriend (geen romantische dingen hoor, maar wel lief bedoelt en hij stond 4 uurtjes na de bevalling met een verse èèn meter stokbrood filet american naast mijn bed :') dat vond ik het allerliefste) maar een push present was mij iig niet bekend :D

Wat moederdag betreft... ik verwacht dat hij de kinderen helpt (of geld geeft als ze oud genoeg zijn) met iets uitzoeken, maken of whatever. En dat doe ik ook voor vaderdag.
Maar dat zijn de leukste cadeautjes voor na de bevalling O+
  donderdag 18 april 2019 @ 08:39:39 #6
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_186288608
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:37 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Maar dat zijn de leukste cadeautjes voor na de bevalling O+
Mijn ouders kwamen de dag van de bevalling KFC brengen voor ons allemaal :'( O+ _O-

(Ze hebben overigens de hele kraamweek voor ons gekookt, al onze favo maaltijden)
pi_186288731
Ooooooh krijgertje, hardop lachen O+ O+ O+ Wat ontzettend fijn een lieve grote zus, die band vind ik zo bijzonder.

Ik ben wel enorm van de cadeaus overigens maar werpgoud of hoe we het ook noemen, is nooit bij me opgekomen. Ze kreeg op de eerste dag van haar verlof een kraammand met oa een abo op de Kek Mama, een Lego pakket van Pixar (ze is Lego en Pixar gek) en nog veel meer dingen. We houden allebei wel van verrassingen, toen we 10 jaar samen waren, had ik stiekem een week Andalusie geboekt, dat soort dingen.

Over een eerste of een tweede, ik vind daar echt een gigantisch verschil inzitten. Wij hadden nogal een vrij en impuslief leven. Ons leven stond finaal op zijn kop na de geboorte van B. Ik vond het enorm heftig allemaal en heb me regelmatig afgevraagd of ik ooit weer iets van een leven zou hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik was enorm blij en meteen stapelgek op het mannetje maar ik was echt wel behoorlijk flabbergasted, maandenlang.
Nu met Juul is ons leven al op een kind ingericht, het is drukker en als ze allebei een slechte nacht hebben, heb ik sloten koffie nodig, maar ik vind het makkelijker dan ik vooraf dacht.

EN ik denk bij veel dingen 'ook dit gaat over, het is een fase' ik maak me veel minder druk en ben daardoor een stuk relaxter waardoor alles beter gaat.

Maar het is hier geen Mary Poppins huis, er wordt geruzied, er worden kinderen achter het behang geplakt en er wordt veel gepoetst en gewassen.
pi_186288761
_O_
  donderdag 18 april 2019 @ 09:05:56 #9
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186288904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 22:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Daar kan ook niets tegenop. :9 Soms is het toch ook gewoon lekker jezelf te verwennen met fijne cadeautjes? *) Al moet ik zeggen dat leuke dingen kopen voor de baby wel echt op één staat.
[..]
Ja! Dat vind ik ook het leukste. En ik vind het ook zo lief als L. dan met iets voor de baby thuiskomt. Gewoon, omdat hij iets zag en dat wel leuk vond :). Maar af en toe is mama aan de beurt ;).

Krijger, ja, je klinkt behoorlijk verliefd O+ :D!
pi_186289035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 08:51 schreef exode het volgende:
EN ik denk bij veel dingen 'ook dit gaat over, het is een fase' ik maak me veel minder druk en ben daardoor een stuk relaxter waardoor alles beter gaat.
Dit vind ik inderdaad echt duizend keer makkelijker bij de tweede. Rationeel weet je bij de eerste ook wel dat dat huilen en niet-slapen ooit wel over zal gaan, maar je hebt het nog niet ervaren en dan voelt het soms eindeloos.

Maar nu heb ik het wél al eens ervaren, ik wéét echt dat er licht aan het einde van de tunnel is. En ik weet ook dat ze maar zo kort klein zijn, dus tuurlijk is het soms onhandig dat hij graag op me slaapt, maar die tijd is ook zó voorbij, dus kan ik er nu beter van genieten. O+
pi_186290040
quote:
Ik stiekem al die tijd denken dat jullie eigenlijk minder van jullie tweede/derde kinderen hielden
Hier maakte ik me vooraf echt nog zorgen om, maar die bleken geheel onterecht.

Heel herkenbaar, dat wat korte lontje en daardoor soms uit je slof schieten om kleuterdrama. En ook hier dus 's avonds wat extra knuffels, een extra potje voetbal of voorleesboek en een welgemeend excuus (dat laatste alleen wanneer nodig, dat is niet dagelijks, uiteraard :+)

Ik vind een tweede zo ontzettend veel relaxter. En ik heb ook makkelijke kinderen, volgens mij, maar vooral in m'n eigen hoofd is het zo veel rustiger en meer ontspannen. En ik geniet extra van m'n oudste in de interactie met Phi. We hebben erg lang getwijfeld over een tweede en ik had eerlijk gezegd niet meer gerekend op nog een baby, maar manmanman, wat ben ik ongelooflijk blij dat ze er is.
pi_186290428
Jentin O+

Luna, jaaaaa, op je slapen. Juul heeft de eerste 14 weken elke avond van 19:00 tot een uur of 23:00 op mij geslapen. Ik genoot ervan (tenzij ze huilde natuurlijk), zo dichtbij me, zo vredig. Wetende dat ze ooit in haar eigen bed ging slapen. 14 weken was wel lang, ik was er op een gegeven moment wel klaar mee dat ik niets meer kon drinken 's avonds omdat ik dan moest plassen en dat nogal lastig is met zo'n kleine hummel bovenop je.

En inderdaad die interactie O+ B is een lief en gevoelig mannetje, die gek is op knuffelen (en vervolgens met zijn takken een iets te wild zwaardgevecht gaat doen met een vriendje of bij voetbal niet de bal schopt maar de voet van de tegenstander 'want dat is een tackle'), als grote broer is hij nog mooier ofzo. Nu is hij onze kleine, grote B en ook nog eens grote broer van Juul.

Overigens was bij ons de kans reeel dat een tweede niet zou lukken. Juul was de 13e poging in 2 jaar tijd en we hadden nog 2 IUI pogingen en 3 IVF pogingen over.
1 kindje is dus wel iets waar we serieus over na hebben gedacht, hoe ver gaan we voor een tweede? En ik ben er 100% van overtuigd dat B net zo gelukkig was geweest en net zo blij. Ik had niet het gevoel dat we hem tekort zouden doen zonder zusje.
Wat ik ermee wil zeggen: niet iedereen is een tweede gegund. Ik vind het echt onzin dat dat 1 kind zielig is (wat ik vaak heb gehoord om me heen), het gaat om de liefde en de aandacht.
Ga alleen voor een tweede (of derde) als je het echt heeeeel graag wilt en het past in je situatie.
pi_186292560
Consultatiebureau stats!

8 maanden oud, nu ~ 8,5 kilo (+0,75) met bijna 69 cm (+4cm).

Gewicht buigt iets af richting het gemiddelde, lengte ligt nog steeds net iets onder het gemiddelde en hoofdomtrek stijgt naar het gemiddelde. Gemiddeld kind dus. :9

Met bonusfoto. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186295502
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Consultatiebureau stats!

8 maanden oud, nu ~ 8,5 kilo (+0,75) met bijna 69 cm (+4cm).

Gewicht buigt iets af richting het gemiddelde, lengte ligt nog steeds net iets onder het gemiddelde en hoofdomtrek stijgt naar het gemiddelde. Gemiddeld kind dus. :9

Heerlijk toch zo’n gemiddeld kind :9 (en mooi kind trouwens ook) En wat een leuke hydroliele doek haha die hebben wij ook ;). En je gevoel bij dat ze niet heel veel was aangekomen klopt dan wel!
Oh en trouwens!; ik heb een kikker na gedaan en ja hoor, frummel gierde het uit ze stikte er zowat in :’) dus thanks voor de tip ;)

Wij zitten heel erg te twijfelen of we ooit een 2e willen, nou is na 7 mnd daarover nadenken ook wel snel (denk ik). Mijn vriend is vooral angstig van wat allllsss de 2e een huilbaby blijkt te zijn ofzo. Omdat we nu een moeilijk relaxte baby hebben, en ik ben zelf huiverig voor de periode na de bevalling, vond die wel echt extreem heftig. Mooiste baby natuurlijk maar sjesus al die gevoelens die ik geen plek kon geven. En inderdaad de angst of je net zoveel van een tweede kan houden als van een eerste haha. We zijn zelf allebei enig kind trouwens (mn vriend heeft wel een halfzusje) en niet zielig dus daar zal het niet aan liggen mochten we het bij één houden.

Hoe vaak ‘mag’ je trouwens foto’s posten hier? Ben echt geneigd om babyspam te doen :’)
pi_186295558
Zo vaak als je zelf wil ;)
pi_186298540
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 16:59 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Heerlijk toch zo’n gemiddeld kind :9 (en mooi kind trouwens ook) En wat een leuke hydroliele doek haha die hebben wij ook ;). En je gevoel bij dat ze niet heel veel was aangekomen klopt dan wel!
Oh en trouwens!; ik heb een kikker na gedaan en ja hoor, frummel gierde het uit ze stikte er zowat in :’) dus thanks voor de tip ;)

Wij zitten heel erg te twijfelen of we ooit een 2e willen, nou is na 7 mnd daarover nadenken ook wel snel (denk ik). Mijn vriend is vooral angstig van wat allllsss de 2e een huilbaby blijkt te zijn ofzo. Omdat we nu een moeilijk relaxte baby hebben, en ik ben zelf huiverig voor de periode na de bevalling, vond die wel echt extreem heftig. Mooiste baby natuurlijk maar sjesus al die gevoelens die ik geen plek kon geven. En inderdaad de angst of je net zoveel van een tweede kan houden als van een eerste haha. We zijn zelf allebei enig kind trouwens (mn vriend heeft wel een halfzusje) en niet zielig dus daar zal het niet aan liggen mochten we het bij één houden.

Hoe vaak ‘mag’ je trouwens foto’s posten hier? Ben echt geneigd om babyspam te doen :’)
Zeker! Bij geboorte was ze erg groot, maar daarna stond het even stil. :9 Geweldige doek hé! Denk dat het tijgeren hier ook wel meehelpt dat ze niet heel veel is aangekomen.

Yay voor het gieren en stikken! Ik heb net ook weer m'n oefeningen gedaan, Spookje heeft weer blosjes en liep weer vast. *)

Ik probeer de foto's vooral op dinsdag te doen (BabyFotoDinsdag), maar mooie foto's mogen altijd denk ik. :9 Probeer het wel iets te beperken dat men niet Spookje moe wordt. >:O
pi_186298985
Je hoeft natuurlijk ook niet nu al te beslissen over wel/niet een tweede he, framblij? Misschien komt die wens over 2, 5, 8 of zelfs 10 jaar ineens. Of niet. Beide is goed :)

Toen S. klein was rammelde ik e-norm maar relatie liep niet lekker en ik moest afstuderen. Toen dat eenmaal achter de rug was en we verhuisd waren vond ik de rust zó fijn dat ik dat niet wilde verpesten met een baby :') Toen hebben we nog een mooie reis gemaakt met z’n drieeën en hoewel ik vlak daarvoor nog dacht het bij één kind te houden begon vriend ineens te rammelen en toen was ik ook om :D De maand na onze reis was ik zwanger O+

Goede stats NJ! Mooi meisje hebben jullie O+

Baby ligt alweer sinds 7u in bed *O* gewoon een hele avond met z’n tweetjes zo :o

Nog even een vraag voor de bevallen vrouwen onder ons
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186305323
@NicolasJoy haha heb precies hetzelfde met frummel! Bij geboorte aardig op gewicht (3805) en daarna ging het gewicht echt heeeel langzaam. Lengte wel heel snel, ze is super lang. Nja ze zal er als ze ouder is wel blij mee zijn, lang en slank. Hoeveel was spookje?

@krijgerrtje ja je hebt ook gelijk :) moet gewoon gaan genieten van nu en voorderest zien we wel wanneer en of! En als antwoord op je vraag:
SPOILER
  vrijdag 19 april 2019 @ 08:51:41 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186305667
Wat een leuke baby hebben jullie toch NJ :D

Ben benieuwd naar de stats van O, volgens mij moeten we over een week of 2 weer. Hij kruipt nog niet, hij wil het inmiddels graag en gaat helemaal in de starthouding zitten, maar snapt gewoon niet wat hij moet doen om vooruit te komen :+

Hij wil / gaat wel continu staan. Heb het gevoel dat hij nog steeds lekker bol is :+ maar we zullen zien.

P.s. Vrijblijvende tip: zet je baby van Ollies leeftijd naast een lade vol speelgoed en hij/zij is drie kwartier zoet met in- en uitladen :7

[ Bericht 15% gewijzigd door Spees_Eend op 19-04-2019 08:57:09 ]
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:16:22 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186305887
P.p.s. Dit is ook de grap van de eeuw 👍👍

Maken die van jullie trouwens ook steeds brommerbewegingen met hun handen/polsen? O doet dat altijd bij enthousiasme/boosheid, die beweging alsof je een brommerhandvat aandraait :+

[ Bericht 12% gewijzigd door Spees_Eend op 19-04-2019 11:18:47 ]
pi_186306261
Haha Spees wat een leuke foto! En ja Jip maakt die beweging ook wel eens. Altijd bij enthousiasme!

Ik slaap dus al 2 nachten super goed omdat Jip er niet is :+ nou heeft hij vannacht van 20.00 tot 06.00 uur geslapen vertelde mijn moeder, dus hij kan het wel! :D
Hij heeft het helemaal naar zijn zin daar, "leest" alle reclamefolders (en scheurt ze kapot :') ) en staat regelmatig tegen de katten aan te kletsen. Heeft ook de eerste tik van de kat al binnen :D maar hij is hardleers dus gaat stug door met "aaien" (vacht vastpakken en trekken) :')
  vrijdag 19 april 2019 @ 09:55:32 #22
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186306363
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:47 schreef Aure het volgende:
Haha Spees wat een leuke foto! En ja Jip maakt die beweging ook wel eens. Altijd bij enthousiasme!

Ik slaap dus al 2 nachten super goed omdat Jip er niet is :+ nou heeft hij vannacht van 20.00 tot 06.00 uur geslapen vertelde mijn moeder, dus hij kan het wel! :D
Hij heeft het helemaal naar zijn zin daar, "leest" alle reclamefolders (en scheurt ze kapot :') ) en staat regelmatig tegen de katten aan te kletsen. Heeft ook de eerste tik van de kat al binnen :D maar hij is hardleers dus gaat stug door met "aaien" (vacht vastpakken en trekken) :')
Het omacoma :o wat fijn dat ie het kan 😁 (en dat jij wat geslapen hebt)

Papier is hier ook favoriet ja, alleen O eet het meteen op! (hij moet zijn postuur toch behouden). Doet Jip dat ook?
pi_186306409
Ja als je er niet bij zit dan gaat het sowieso zijn mond in. Maar na 80x het eruithalen snapt ie dan ook wel weer even dat dat eigenlijk niet zo handig is, dus dan gaat het een tijdje goed. Sowieso gaat alles wat hij tegen komt zijn mond in }:| de robotstofzuiger draait overuren hier :D Op de opvang noemen ze Jip De Stofzuiger :')
pi_186307666
Eerste dag vakantie en ik ben ziek. Ik ben nooit ziek :( Buikvirusje.
B lijkt er ook wat last van te hebben maar die stuitert wel door. Juul drinkt al een paar dagen wat minder en heeft dunne luiers maar verder poepje :) vrolijk.
pi_186307761
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:16 schreef Spees_Eend het volgende:

Maken die van jullie trouwens ook steeds brommerbewegingen met hun handen/polsen? O doet dat altijd bij enthousiasme/boosheid, die beweging alsof je een brommerhandvat aandraait :+
Ja hier doet ze dat altijd als ze boos is!

Lachen die van jullie ook om hun scheetjes? Die van mij doet dat dus sinds kort. Dan laat ze een scheet en doet ze het na en dan gaat ze helemaal stuk.. :’) kindje van dr vader.

En papier vindt ze maar vreemd... ik dacht altijd dat babies dat wel leuk vonden maar die van mij dus niet :9
pi_186311520
Cadeau na de geboorte is een traditie dingetje bij mij. Mijn familie/Turkse omgeving doet echt nog aan baargoud.

Aangezien het niet gebruikelijk is bij mijn partner, heb ik niet om goud gevraagd en verwacht ook niet dat hij dat gaat kopen voor mij. Ik had iets uitgekozen van 50 euro en zelfs daarover deed hij moeilijk.

@NicolasJoy goede stats! En wat een mooie baby O+

@krijgerrtje ik heb eigenlijk dezelfde vraag :P
SPOILER
@exode Beterschap! Hopelijk kan je gauw genieten van je vakantie. Is wel een beetje typisch met dat soort dingen.
pi_186311982
Hier na iets van 6 weken voor het eerst, maar dat was wel even doorbijten :P Ik weet niet meer zo goed hoe lang het duurde voor het weer enigzins pijnvrij was. Duurde wel even hoor. Zelfs nu 10 maanden later is het nog niet 100% pijnvrij, maar ook niet heel storend meer.
pi_186312333
SPOILER
pi_186312623
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 16:35 schreef Mrs.Peel het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_186313858
Zo heftig zie ik het ook weer niet eigenlijk. Het is pijn/gevoeligheid van de knip, dat vanzelf minder wordt en voor mij geen reden is om het dan maar niet te doen. Daarvoor vind ik die intimiteit met mijn vriend ook veel te fijn en belangrijk. En ik wilde het in het begin ook niet groter maken dan het was en er dan steeds meer als een berg tegen op zien ofzo. Voor mij hielp het juist om het voorzichtig te blijven doen ipv het uit te stellen tot het een keer helemaal pijnloos is. Dan had ik nu nog steeds droog gestaan want het litteken is nog steeds gevoelig :P en ik heb zelf ook gewoon behoeftes :D maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen zo werkt :D
pi_186313984
Het geeft ook wel een beetje een extra dimensie aan het geheel :') :D :9
  vrijdag 19 april 2019 @ 20:12:37 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186315619
Aure, het beroemde omacoma :D

En hier toevallig eergisteren (prul is morgen vijf maanden) weer gezellig gemaakt. Het is gevoelig, maar pijn is een te groot woord. En dat met knip en hechtingen.

Stats van donderdag: op twee dagen na vijf maanden, 6240 gram en 63,4 cm. Prul is eindelijk gewoon lekker op gewicht :D

Nu wel wat diarreeig, vrees dat ze toch het virus van het kdv heeft meegepakt. Wel vrolijk, maar slaapt heel moeilijk door rommelige buik. Ik ben moe... En dat terwijl ik al sinds woensdagmiddag weekend heb.

En m'n man is een ei. Hij heeft dinsdag een grote klus en moet dus eerder weg. Komt hij net mee... Nu kan ik op het kdv niemand meer bereiken voor een vroegere tijd. En dus ben ik nu de lul en moet ik een paar uur vakantie opnemen. Zo belachelijk dit eigenlijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186315847
SPOILER
pi_186317065
SPOILER
Hier even heel erg druk... Druk op het werk maar thuis was het ziek zijn en alles na elkaar.. Vorige week donderdag een Tijn met enorme buikvirus; om de 2u overgeven, het was ontzettend sneu en mijn vriend had net ook de griep dus ik had het maar druk haha.

Even een vraag voor die met een 6 maanden baby: Wat is jullie voedingsschema momenteel? Nu heeft Tijn dus echt een goeie week echt veel minder gedronken; moesten echt kleine slokjes geven en uiteindelijk flesjes van 90 en nu sinds 2 dagen wil hij weer veel drinken.. Maar zoveel dat we denken dat hij iets te kort komt... Smorgens krijgt ie fruithapje, eind van de middag groentehapje. Daarnaast nog steeds schema van 7 - 11 - 15 - 19; krijgt ie 180 en dan om 21.30 ongeveer nog een flesje.. normaal werd dit steeds minder maar nu werd hij ook weer met enorme honger wakker en ja hoor; flesje van 180 ging helemaal op. Kan het door het ziek-zijn geweest zijn dat ie nu even wat meer wil? Of moeten we de flesjes gaan ophogen? Of... meer hapjes of zelfs brood/aardappeltjes toevoegen? Ik twijfel heel erg momenteel :@

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 22-04-2019 10:55:03 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_186317105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 08:10 schreef Framblij89 het volgende:
@:NicolasJoy haha heb precies hetzelfde met frummel! Bij geboorte aardig op gewicht (3805) en daarna ging het gewicht echt heeeel langzaam. Lengte wel heel snel, ze is super lang. Nja ze zal er als ze ouder is wel blij mee zijn, lang en slank. Hoeveel was spookje?

@:krijgerrtje ja je hebt ook gelijk :) moet gewoon gaan genieten van nu en voorderest zien we wel wanneer en of! En als antwoord op je vraag:
SPOILER
Bij geboorte was onze frummel (ook werknaam tijdens zwangerschap, dus vind je berichten steeds heerlijk herkenbaar. :9 ) 3,6 kilo. Scheelt dus niet veel! Maar ook al ~ 54 cm. Al denk ik dat er wel een cm bij gesprokkeld is met meten. Wij zijn zelf niet onwijs groot, dus ik verwacht eigenlijk geen grote dame..

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 08:51 schreef Spees_Eend het volgende:

Ben benieuwd naar de stats van O, volgens mij moeten we over een week of 2 weer. Hij kruipt nog niet, hij wil het inmiddels graag en gaat helemaal in de starthouding zitten, maar snapt gewoon niet wat hij moet doen om vooruit te komen :+

Hij wil / gaat wel continu staan. Heb het gevoel dat hij nog steeds lekker bol is :+ maar we zullen zien.

P.s. Vrijblijvende tip: zet je baby van Ollies leeftijd naast een lade vol speelgoed en hij/zij is drie kwartier zoet met in- en uitladen :7
O+

Ben benieuwd ook! Grappig hoe dat zo kan verschillen op dezelfde leeftijd hé.. Hier is het wel echt tijgeren, kruipen probeert ze wel, maar dat schiet niet op.
Ze kunnen zichzelf steeds beter vermaken hé. *)

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:16 schreef Spees_Eend het volgende:

Weer de foto gemist. :( :9

Spookje is meer van het schudden, 'dansen' op de plaats, heen en weer wippen en met speelgoed het met twee handen omhoog steken. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:47 schreef Aure het volgende:

Genieten van de slaap! O+

De katten gaan hem dus niet uit de weg? :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 11:14 schreef exode het volgende:
Eerste dag vakantie en ik ben ziek. Ik ben nooit ziek :( Buikvirusje.
B lijkt er ook wat last van te hebben maar die stuitert wel door. Juul drinkt al een paar dagen wat minder en heeft dunne luiers maar verder poepje :) vrolijk.
Snel opknappen dan.. :*

@krijgerrtje / @CaVaBien
SPOILER
pi_186317272
We hebben (hadden?) 'paasplannen' met m'n schoonouders. Vandaag ~13 uur gewerkt, maar in de pauze(s) boodschappen gedaan. Slager, visboer, groenteboer, bakker.. Alles in huis. Nu ziet het er naar uit dat m'n schoonvader weer in het ziekenhuis komt te liggen. :( Zelfde klachten als voor ongeveer 2 maanden terug waarmee hij toen ruim anderhalve week in het ziekenhuis lag. Zo balen.
pi_186318025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:34 schreef NicolasJoy het volgende:
We hebben (hadden?) 'paasplannen' met m'n schoonouders. Vandaag ~13 uur gewerkt, maar in de pauze(s) boodschappen gedaan. Slager, visboer, groenteboer, bakker.. Alles in huis. Nu ziet het er naar uit dat m'n schoonvader weer in het ziekenhuis komt te liggen. :( Zelfde klachten als voor ongeveer 2 maanden terug waarmee hij toen ruim anderhalve week in het ziekenhuis lag. Zo balen.
Ah wat vervelend. Kunnen jullie geen pasen in het ziekenhuis vieren en wat van de lekkere dingen meenemen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186323088
Ik kom niet echt aangehaakt. Ik lees wel alles mee en reageer vaak ik m'n hoofd wel, maar typ het niet daadwerkelijk. :+
Ik ben momenteel best wel aan het strugglen met de combi moederschap en werk. Constant moe en niet fit, drukke agenda, oppas regelen, kolven etc. Ik vraag mij echt af hoe andere moeders dit gewoon maar allemaal doen. Dus ben benieuwd naar hoe jullie dat allemaal voor elkaar boksen 8-)
Voor nu besloten dat ik (tijdelijk?) minder ga werken. Dat kan gelukkig zowel op werk als financieel. Hopelijk geeft dat wat meer rust.
En we nemen eindelijk, na jaren zeuren van man, een schoonmaakster voor de grote dingen :')

Ik las over de ervaringen met 2e kindjes. Echt geweldig prachtig om te lezen die interactie en liefde, ik zou er bijna acuut eentje willen maken. En sowieso zwanger willen zijn O+ , want dat vond ik echt heerlijk en kon mijn lijf zo goed! Ik merk dat ik de laatste tijd erg weemoedig ben over de zwangerschap. Ik mis het om zwanger te zijn en moet echt huilen bij het idee dat dit mijn enige en laatste zwangerschap zou kunnen zijn geweest. (En ook heel dankbaar dat ik het mee heb mogen maken) *;
Buiten dat wil ik er echt even nog niet aan moeten denken om voor een 2e kindje te zorgen. Ideaal gezien zou ik ook pas voor een 2e willen gaan als Draakje 3 jaar is ofzo, maar helaas heb ik niet echt die luxe aangezien ik midden 30 ben en Draakje er 4 jaar over gedaan heeft om bij ons te komen.

Nog hallo aan de nieuwe mama's! :W Gefeliciteerd!!

Krijgertje wat klink je heerlijk verliefd! O+

Spookje O+ Wat een heerlijk gemiddeld kind!
En NJ hoe ist nu met je schoonvader?

Herkenbaar Spees van de kruip houding. Wiegt O ook van voor naar achter erbij? Dat doet Draakje soms inclusief prethoofd, zo schattig. Ja zelfs om 4 uur 's nachts als hij niet kan/wilt slapen. :')
En de brommer bewegingen herken ik ook uit enthousiasme!

Omacoma voor Jip en slaap voor Aure *O* Benieuwd hoe snel de kat beter weet.

Beterschap exode!! Hoop dat je snel opknapt. Echt zonde zo in je vakantie en met het mooie weer.

Framblij, die van mij lacht niet om scheetjes, maar wel een diepe zucht na het poepen. Lijkt mij heel schattig. O+

Beterschap voor Prul. En Tink jouw man. o|O Hebben jullie een flexibel kdv? Gelukkig kan je het nog zo oplossen, maar leuk is anders.

Jemig Priem klinkt pittig (volgens mij gebruik je zijn echte naam in je post). Nu weer iedereen beter?
Enne aan mijn schema van 6 maanden heb je niks. Draakje eet nu nog niet wat jouwes eet.

Draakje heeft volgens mij zelf besloten dat hij liever een Rapley kind wilt zijn. Hij wilt van de 1 op andere dag (inclusief toen ziek, nu weer beter) helemaal niet meer van een lepel eten. Mond gaat helemaal op slot. Ook vet handig als je hem zijn vitamines moet geven :+ Zelf eten in zijn mond stoppen gaat beter, maar was ik niet echt op voorbereid (met m'n vriezer vol met gepureerde hapjes) dus moet mij nu maar even verdiepen in wat ik allemaal hoe kan aanbieden en het in huis halen. Vandaag voor het eerst brood proberen :9
  zaterdag 20 april 2019 @ 08:16:00 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186323442
Goedemorgen! Ik ben heerlijk uitgeslapen *O* prul deed moeilijk met in slaap vallen, maar heeft geslapen van 20 tot 4:40 en toen van 5:10 tot 7 en kreeg om half acht eten en is nu weer stil. Ik jaag even heel hard de fokwet weg en stuur een dikke knuffel aan de mama's en papa's met baby's die minder slapen en ga straks met mam en kind lekker naar de ijssalon wandelen.

Fuchs, die struggle is ook lastig. Hier heb ik gelukkig een man en een baan die redelijk flexibel zijn en we hebben bewust gekozen voor een kdv, zodat we niet hoeven te zeulen om oppas, maar toch is het bikkelen. Ik heb een baan met harde deadlines en wil dus soms gewoon even door, maar dan moet ik alweer kolven, prul ophalen of rijdt m'n trein weer eens niet. Het is soms gewoon kut. Laatst een potje staan janken op het perron omdat ik 's ochtends een half uur vertraging had en dus al een half uur later was en toen 's middags weer een half uur te pakken had.

Hoeveel werk je nu? En heeeerlijk, een schoonmaakster! Die staat hier op het wensenlijstje, maar da's financieel niet haalbaar.

En ja mijn man ja o|O ons kdv is best flexibel, eerder en later enzo kan allemaal, als je het maar aangeeft. En dat heeft hij dus niet gedaan.

Wat tweede kindjes betreft: hier is de wens heel groot, maar (nog?) niet groot genoeg om nog eens een hg-zwangerschap aan te durven. Vooralsnog zijn we al druk genoeg met prul en zie ik ook echt niet hoe ik een zwangerschap en die eerste onwijs heftige maanden met een baby aan zou kunnen, ook mentaal niet. En dus zeggen we tegen iedereen dat er nooit meer een tweede komt en staat voor onszelf de deur op een heel klein kiertje.

NJ, ik zou ook kijken of je geen Pasen in het ziekenhuis kunt doen. Hebben wij met m'n schoonzus ooit gedaan met sinterklaas en zo lang we geen herrie maakten en de zooi weer opruimden, was dat prima.

Van kruipen en brommeren hier nog geen sprake btw, prul begint te tijgeren en wil heel graag van rug naar buik rollen, maar dat lukt nog niet. Van buik naar rug kan ze al sinds de 7,5 week was.

Beterschap exode. Balen van je vakantie. Lekker veel waterijsjes dan maar? Die vind ik altijd zo fijn als ik ziek ben...

Priem, het klinkt als verre van makkelijk. Hopelijk knapt iedereen snel op. Aan mijn 'schema' heb je niks, prul is vandaag 5 maanden (wtf, waar gaat de tijd heen?!?!) en eet sinds een ruime week groente. Verder alleen melk, een keer of 5 bij mij en een of anderhalve fles kv. Wilde vandaag met peer of appel gaan beginnen. Moet ik dat eigenlijk koken van tevoren?

Oh en Fuchs, kom die gepureerde hapjes maar brengen hoor, scheelt hier koken _O- Van Rapley heb ik (nog) geen verstand, prul is daar nog te klein voor. Succes met het brood!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186323473
FR, Het is heel erg begrijpelijk dat je niet aangehaakt raakt! Meelezen lukt mij vaak ook nog wel, reageren ben ik vaak als mosterd na de maaltijd. Om jouw vraag te beantwoorden: ik ben minder gaan werken namelijk van gemiddeld 5 tot 6 dagen in de week naar gemiddeld vier tot vijf dagen. Wij hebben elke week een schoonmaakster, een glazenwasser elke 6 tot 8 weken, een schoonmoeder die wanneer ze op bezoek is de was vouwt. Op deze manier redden we het. Het is soms heel zwaar, maar er is ook het besef dat deze periode maar heel kort duurt. Over een paar maanden kolf ik niet meer. Het slapen zal beter gaan (hoop ik). En alles went.
pi_186323729
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 april 2019 21:25 schreef PriemGirl het volgende:
SPOILER
Hier even heel erg druk... Druk op het werk maar thuis was het ziek zijn en alles na elkaar.. Vorige week donderdag een Tijn met enorme buikvirus; om de 2u overgeven, het was ontzettend sneu en mijn vriend had net ook de griep dus ik had het maar druk haha.

Even een vraag voor die met een 6 maanden baby: Wat is jullie voedingsschema momenteel? Nu heeft Tijn dus echt een goeie week echt veel minder gedronken; moesten echt kleine slokjes geven en uiteindelijk flesjes van 90 en nu sinds 2 dagen wil hij weer veel drinken.. Maar zoveel dat we denken dat hij iets te kort komt... Smorgens krijgt ie fruithapje, eind van de middag groentehapje. Daarnaast nog steeds schema van 7 - 11 - 15 - 19; krijgt ie 180 en dan om 21.30 ongeveer nog een flesje.. normaal werd dit steeds minder maar nu werd hij ook weer met enorme honger wakker en ja hoor; flesje van 180 ging helemaal op. Kan het door het ziek-zijn geweest zijn dat ie nu even wat meer wil? Of moeten we de flesjes gaan ophogen? Of... meer hapjes of zelfs brood/aardappeltjes toevoegen? Ik twijfel heel erg momenteel :@
Ik zit eigenlijk met hetzelfde ‘probleem’, kleine wilt echt zo veel drinken tis niet normaal. Gisteren zat ze ook weer op bijna 1 liter. We zijn nu rustig aan aan het opbouwen met vaste voeding en geven haar gewoon wat ze wilt. Zou gewoon doorgaan met hoe je nu bezig bent en geven naar behoefte ;) denk dat ze inderdaad een mega inhaalslag aan het maken zijn dus zullen het wel nodig hebben!
En hier kreeg ik ook wat tips zoals (olijf)olie door het eten heen doen, boter op brood e.d dat ze lekker veel vetten en verzadiging krijgen!

@NicolasJoy haha jeetje tis idd allemaal herkenbaar! Frummel was ook 54cm bij de geboorte. Geniaal :9

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 22-04-2019 19:09:37 ]
  zaterdag 20 april 2019 @ 09:26:31 #42
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186324050
SPOILER
@PriemGirl, z'n naam staat in je post :*. Het kan inderdaad een inhaalslag zijn. Herken het van I. ook en bied hem dan ook maar wat extra aan. Zelf heb ik soms ook wat meer honger of maak ik een inhaalslag (meestal na ziekte). Ons schema is ongeveer zo (soms een uur eerder of iets later, dus even in grote lijnen):

08:00: flesje van 180/6
09:30: fruithapje
11:30: brood en water (paar stukjes en slokjes, om te oefenen)
12:30: flesje van 180/6
15:00: tussendoortje (2 maisvingers)
16:00: flesje van 180/6
17:30: groentehapje
19:00: flesje van 180/6

Soms nog een nachtvoeding of anders een droomvoeding voordat wij naar bed gaan (180/6). Ben zelf nog een beetje zoekende, merk ik. Vooral: hoeveel tijd ertussen? Maar ik probeer I. zo goed mogelijk te volgen hierin en tot nu toe lijkt dit wel te werken.

@NicolasJoy, wat vervelend voor iedereen :*. Goed idee van @Rebubbled, kan dat?

@Fuchsia_roze, zo herkenbaar wat je schrijft over het terugblikken op de zwangerschap! Fijn dat je wat ruimte voor jezelf kunt maken en een hulp in het huishouden... lijkt me heerlijk O+. Ben benieuwd hoe het met het brood eten gaat.

Wij hebben straks een fotoshoot met I. en ik zie er zo tegenop :@. Zit niet lekker in m'n vel (door de zwangerschapskilo's) en vind mezelf totaal niet fotogeniek als een ander me op de foto zet. Laat staan een vreemde. Maar dat loopt vast wel los. We zetten I. in ieder geval mooi op de foto :). Dat heb ik altijd al eens willen doen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 16:51:05 #43
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186329228
Nou, dat was een succes. Met onze snotverkouden en knorrige baby die helemaal onder de krasjes/puistjes zat. Ik hoop (en denk eigenlijk ook) wel dat er wat mooie foto's bij zitten. Ben erg benieuwd!
  zaterdag 20 april 2019 @ 17:38:09 #44
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_186329980
Klinkt als onze newbornshoot gister, Helsinki. Met Muppet die achter de camera veel interessanter vond dan ervoor en Loki met zulke krampjes dat hij alleen maar huilde :') Als er twee mooie foto's zijn noem ik de shoot geslaagd :P Moet je lang wachten op de foto's?

FR, ik weet even niet hoe oud Draakje nu is, maar ik merkte bij Muppet dat het echt wel makkelijker wordt als ze iets ouder worden. Als het goed is slapen zij (en dus jij) beter/meer, ze worden zelfstandiger waardoor je meer tijd krijgt om wat kleine huishoudelijke klusjes te doen terwijl ze wakker zijn en dus ook meer tijd voor jezelf als ze slapen..
Wij zijn allebei minder gaan werken (beiden 4 dagen) en verder is ons leven vrij saai: bijna elke week is hetzelfde, waardoor er weinig geregel is met opvang ed. En nu nummer 2 er net is, is alles gewoon chaos en nodig ik voorlopig niemand uit in onze zwijnenstal :')
Ik herken de manier waarop je terug kijkt naar de zwangerschap. Het traject voor Muppet duurde drie jaar, dus wij besloten redelijk snel weer naar het ziekenhuis te gaan voor een tweede kindje - wetende hoe zwaar het traject is en hoe klein de kans op succes toch nog is (we deden overigens ICSI), hielden we er ook rekening mee dat het bij Muppet zou blijven. De shock was dan ook groot toen ik anderhalve maand later al zwanger bleek :+ Dat Draakje z'n tijd nam, hoeft dus niet zo veel te zeggen over een volgend kindje ;)
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 18:19:26 #45
447051 crew  Peejtur
pi_186330708
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2019 08:51 schreef Spees_Eend het volgende:

P.s. Vrijblijvende tip: zet je baby van O's leeftijd naast een lade vol speelgoed en hij/zij is drie kwartier zoet met in- en uitladen :7
Staat de naam bij de originele post in de laatste alinea?
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 18:30:59 #46
447051 crew  Peejtur
pi_186330882
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 20:35 schreef krijgerrtje het volgende:
Je hoeft natuurlijk ook niet nu al te beslissen over wel/niet een tweede he, framblij? Misschien komt die wens over 2, 5, 8 of zelfs 10 jaar ineens. Of niet. Beide is goed :)

Toen S. klein was rammelde ik e-norm maar relatie liep niet lekker en ik moest afstuderen. Toen dat eenmaal achter de rug was en we verhuisd waren vond ik de rust zó fijn dat ik dat niet wilde verpesten met een baby :') Toen hebben we nog een mooie reis gemaakt met z’n drieeën en hoewel ik vlak daarvoor nog dacht het bij één kind te houden begon vriend ineens te rammelen en toen was ik ook om :D De maand na onze reis was ik zwanger O+

Goede stats NJ! Mooi meisje hebben jullie O+

Baby ligt alweer sinds 7u in bed *O* gewoon een hele avond met z’n tweetjes zo :o

Nog even een vraag voor de bevallen vrouwen onder ons
SPOILER
SPOILER
pi_186333737
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 18:19 schreef Peejtur het volgende:

[..]

L. is zijn echte naam (ergens bovenin de post). Tijn is de Foknaam.
pi_186333837
Zo, ik hoor hier niet meer. Mijn allerlaatste baby blies gisteren zijn allereerste kaarsje uit.
We hadden een topdag met ons gezinnetje, gevolgd door een heel fijn feestje vandaag bij ons in de tuin.

Bedankt voor alle adviezen, alle jompels, alle opbeurende woorden, alle mooie verhalen en tot ziens bij de dreumesen!
  zaterdag 20 april 2019 @ 20:55:30 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186334231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 20:41 schreef Malteser het volgende:
Zo, ik hoor hier niet meer. Mijn allerlaatste baby blies gisteren zijn allereerste kaarsje uit.
We hadden een topdag met ons gezinnetje, gevolgd door een heel fijn feestje vandaag bij ons in de tuin.

Bedankt voor alle adviezen, alle jompels, alle opbeurende woorden, alle mooie verhalen en tot ziens bij de dreumesen!
Aaah, ik ga je hier missen! Ook al was ik mars' verjaardag door een zieke prul even vergeten: alsnog heel erg van harte gefeliciteerd!

Wij zaten vanochtend met prul op de huisartsenpost. In een uur ging ze van 36,8 naar 39,6 en ze was helemaal suf. Dus ik belde, konden we een half uur later terecht. Prima! Wij in de auto...moesten we eenmaal daar nog een half uur extra wachten. Hoe gaat dat dan mis in dat half uur? De wachtruimte zat bomvol. Ik snap dat echt niet.
Hoe dan ook: prul heeft een flinke oorontsteking en is er goed ziek van. Ze dronk vanochtend nog goed, maar vanmiddag en vanavond ruk. Met paracetamol voelt ze zich iets beter, maar nog steeds verre van lekker. Ik vind het zo sneu -O- overigens slaapt ze nu, maar ze gaat ongetwijfeld inhalen vannacht, dus ik kruip er zo ook in, zodat ik straks kan voeden.

Het goede nieuws is: m'n man heeft eindelijk een nieuwe baan *O* het slechte nieuws is dat hij vandaag volgende week elke zaterdag moet werken. Da's een extra dag alleen met prul voor mij en stiekem vind ik dat best heel heftig.
pi_186335216
Even een vlugge bijlees...

Over het minder/meer werken.. Mijn vriendin werkte ~ 40 uur sinds een jaar voor de zwangerschap denk ik? (Begon met 8 uur en steeds meer en meer tot 40 (soms zelfs 50) uur tijdens de 'verwekking'. Vervolgens dus met 20-23 weken zwangerschap gestopt met werken. Na de bevalling is ze na 8-10 weken weer begonnen met werken, maar wel terug naar (maximaal) 20 uur. Meestal zo'n 17 uur per week. Soms een uitschieter naar 24. Maar het is niet te combineren, maar (bijna 2x)fulltime baan, zij fulltime en een kind..

Wij hebben dan ook een schoonmaakster (interieurverzorgster?! :9 ). 1x per week 2 uurtjes. Daarin doet ze het hele huis stofzuigen, dweilen, de badkamer, toiletten, keuken en heeft ze nog een klein beetje tijd voor extra zaken.. Dat voor slechts 25¤. Ik wil nooit meer zonder. _O_

@Malteser Nog gefeliciteerd! Tot (veel te) snel bij de dreumesen! O+

M.b.t. Pasen en schoonvader wordt het niet echt wat.. Het bezoek is met 5-10 minuten wel buiten. Enkele reis erheen is 1,5-2 uur.. Dus we gaan wel kijken wanneer we langs kunnen, maar uren reizen voor 10 minuten is wel veel.. Hij heeft pittige koorts en een infectie, maar gezien Pasen staat het verzorgende personeel op een laag pitje begrijpen we, dus hopelijk snel thuis na Pasen, maar ze kunnen nog niets zeggen..
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 21:54:20 #51
447051 crew  Peejtur
pi_186335489
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 20:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

L. is zijn echte naam (ergens bovenin de post). Tijn is de Foknaam.
Nee de O was voluit geschreven.
pi_186336171
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:54 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Nee de O was voluit geschreven.
Het gaat om de post van Priemgirl :)
pi_186336972
Dank voor jullie reacties!

@Tink89 Ik werk nu 26 uur gemiddeld en ga terug naar 20 uur. Ik werkte vroeger ook wel 40+, maar was al terug naar 32 (voor/tijdens zwangerschap), omdat er niet meer overgewerkt mocht worden :')

Ik mis momenteel ook gewoon wat passie voor mijn werk. Ik werk met special needs kinderen en de constante zorgtaak ("aan" staan) valt mij wel zwaar.

Oppas zoeken is vooral voor de extra momenten, we werken allebei enigzins flexibel maar krijgen het niet altijd afgestemd en ik wil ook wel eens 's avonds weg etc. Nu doet mijn man gelukkig echt heel veel in de zorg O+ Ik hoor ook weleens anders en nog valt het mij zwaar. Snap dan ook goed dat je zo'n extra dag alleen zwaar vindt.

:D Ik hou de hapjes nog even zelf in de vriezer :P

O en arm Prulleke zo ziek. Die oren zijn echt vervelend, zo sneu! Draakje is er net beter van, dus snap het helemaal. Sterkte :*

@Mrs.Peel dat snap ik en het is ook maar even. 4-5 dagen werken klinkt voor mij echt als super veel, dus vind het heel knap!

@Helsinki op de broodkorst is flink gesabbeld :9 Ik mocht alleen echt geen stukjes brood in zijn mond doen.
En grappig ik herken dus heel veel in jouw fotoshoot verhaal :@ We krijgen het hier notabene, maar ik weet niet wat ik wil en wil zelf eigenlijk er niet op, want ben momenteel echt niet blij met mijzelf, nul fotogeniek, heb geen leuke kleding etc Maar ik wil ook een mooie foto samen. Nog steeds niks gepland dus :+ En daar baal ik dan weer van, want mijn kleine baby wordt zo groot al ;(
Ik hoop en duim dat er toch mooie foto's bij zitten van je lieve I en jullie. Op welke locatie hebben jullie de shoot gedaan?

@Stroopwafelmeisje Draakje is 7,5 maand oud. Ik weet ook echt dat het beter wordt, maar m'n lichaam is momenteel behoorlijk uitgeput. Helpt dan ook niet dat ik vannacht kon slapen op m'n werk en dan nadat ik er even uit moest om half 5 en 5 uur, niet meer in slaap kom :{
En zo pats boem zwanger van de 2e verhalen hoor ik genoeg, dus daarom extra voorzichtigheid geboden :') Je weet het gewoon niet en valt niet te plannen, maar hij moet wat mij betreft nu, minimaal 2 jaar zijn.
Ik duim ook voor jou voor mooie foto's!

@Malteser! Je kleine man gewoon alweer 1! *O* Wat bijzonder. Van harte gefeliciteerd! Fijn dat jullie zo'n fijne dag hadden! En prachtig weer ja. Tot over een paar maanden bij de dreumesen :W

@NicolasJoy jullie schoonmaakster klinkt ideaal _O_ Dat zijn inderdaad de grote dingen die ik nauwelijks gedaan krijg. Alleen dan iemand 1x in de 2 weken.
En sterkte met je schoonvader!

Zo! Nu ga ik nog even de was ophangen en de planten buiten water geven als Draakje klaar is met drinken. #mommylife

[ Bericht 1% gewijzigd door Fuchsia_roze op 20-04-2019 23:15:06 ]
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:48:29 #54
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186337919
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 18:19 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Thanks ^O^ , maar dat is ook een koosnaampje :) afgeleid van zijn echte naam.

Malteser: gefeliciteerd met je leuke dreumesje!!
pi_186338799
Malteser gefeliciteerd! tot over 1,5 week :W

Ik kom niet meer bijgelezen/aangehaakt. Mijn baby gedraagt zich als een dreumes en slaapt uren in bed waardoor ik ineens alle tijd heb om een mega voorjaarsschoonmaak te houden. Ben nu gesloopt dus heb vandaag weer teveel gedaan. Veel dingen zijn al meer dan een jaar niet gedaan dus het is echt wel hard nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 21-04-2019 09:39:04 ]
  zondag 21 april 2019 @ 21:09:31 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186352841
Wat heerlijk elleska!

Prul is echt ziek nu. Volle bak diarree, jammeren, kreunen, verhoging tot koorts en overduidelijk oorpijn. Ik vind het intens zielig en doodvermoeiend. In slaap krijgen duurde net twee uur, inclusief dikke diarreeluier tussendoor. Arm kind schrikt steeds wakker van buikpijn. Paracetamol helpt maar zo zo en ik weet nu ook niet meer zo goed wat ik nog voor haar kan doen.
pi_186352866
Mss kun je via de ha(p) vloeibare ibuprofen krijgen tegen de pijn? Dat kreeg Ceasar hier eens toen hij echt heel ziek was; ik moest dat geven in combinatie met pcm.

@Malteser: gefeliciteerd met je marsje. Ik miste je van de week nog hier, maar dacht dat ik me vergist had in data en dat je dus “allang” in het dreumestopic zat 8)7 Ik vind je posts altijd heel fijn, dus tot gauw!

[ Bericht 44% gewijzigd door Jentin op 21-04-2019 21:20:55 ]
pi_186352958
Draakje kreeg Nurofen (ibuprofen drankje) bij de apotheek in de handverkoop verkrijgbaar, heb je nu niks aan. Daar deed hij het beter op dan de paracetamol.
Beterschap voor Prul en sterkte :*
pi_186353275
Gefeliciteerd met Mars Malteser! Tot over anderhalve maand alweer :o

Beterschap met prul Tink. Vervelend als ze zo ziek zijn, hopelijk knapt ze snel weer op.

Vandaag Jip weer opgehaald, hij had in totaal maar 1 goede nacht bij opa en oma en verder was het net zoals thuis :D gelukkig vonden ze het niet erg en hebben ze het enorm naar hun zin gehad met hem. Wel fijn om hem weer lekker te knuffelen hoor. Maar ook genoten van de nachten met slaap en een zeer tof festival hier in de stad. Wat een vrijheid opeens weer zo zonder baby :D

Zijn waterpokken zijn inmiddels alweer bijna weg, maar nu is ie snotverkouden met van dat vieze groene snot en inclusief prutogen. Dat je zijn neus wilt afvegen met een zakdoek en dat hij dan in die ene milliseconde dat je nog van zijn neus verwijderd bent met zijn hele hand het snot van zijn neus over zijn hele gezicht wrijft :9 :')
pi_186354563
Oh jongens, wat gaat die ontwikkeling snel soms :X

SPOILER
(Wel alleen als ze geholpen wordt om goed te gaan staan, uit zichzelf gaan staan is er nog niet bij, maar dat ze in principe kan blijven staan zonder hulp vind ik magisch en raar :9)

Voor nu: welterusten!
SPOILER
pi_186354609
Alvast een 'tot ziens' dan @Elleska ? Maak jezelf nog niet te druk hé, geniet ook van de (vrije) tijd!! Voor @Tink89 beterschap voor Prul.. Hopelijk snel wat verbetering.. @Aure Stiekem toch ook wel fijn dat het daar niet ineens maar perfect ging daar ook :9 Nagenieten nog even van wat je allemaal hebt kunnen doen :D En herkenbaar haha, snot zelf overal opsmeren :9
pi_186358043
Nog gefeliciteerd Malteser en alvast gefeliciteerd Elleska (want grote kans dat ik er volgende week niet aan denk ;) )

Hoe gaat het met je meisje Tink? :* zo zielig!

Haha, die snot! Zo herkenbaar Aure :D

Wow knap hoor NJ! Dat zie ik Li nog lang niet doen. Ze heeft ook geen enkele interesse in staan en geen idee hoe dat moet... komt nog wel!

Zo en meer kan ik niet onthouden. Ik had de 3 uur slaap sessie ;) . Li is echt haar broers en heeft weinig slaap nodig. Ze slaapt nu al een paar weken slechts 8 uur op een dag :o (van 9.00-10.00 , 14.00-15.00 , 19.00-22.00 en 3.00-6.00 ) gelukkig is deze dame de wakkere tijd vrolijk. En helpt manlief mee, dus we wisselen af. De ene nacht slaapt hij, de andere nacht slaap ik ;)
pi_186358060
Als ze enigszins de kans krijgt @Loj .. Dan zit ze op schoot en strekt ze haar armpjes uit om zichzelf omhoog te trekken. Dat lukt nog nét niet zelf, dus als je haar dan helpt dan staat ze fier rechtop als een aap met zeven lullen. :9 (Zo werd de uitdrukking zo mooi gebruikt toch? :P ) Als je haar bij de bank neer wil zetten, gewoon zitten of liggen en ze krijgt de kans dat ze blijft staan dan staat ze of met haar buik tegen de bank gerust een kwartier te stralen, of sinds gisteren dus ook zo. Meer te zien zo natuurlijk. Na 5-15 minuten zie je wel van die zwabberbeentjes, sowieso als ze ineens wil lopen dan moet je haar snel opvangen. :')

Verder @Loj c_/ c_/ c_/ Wordt een powerdame zo met zo weinig slaap... Wij kwamen gisteren op maar 11 uur en dat vond ik al weinig. ('s nachts uurtjes en dan drie dutjes). Nu werken, de dames slapen dus ik mag weg. :+
pi_186358740
Wow Loj! Das weinig slaap! Slapen haar broers nu wel een lang stuk aan één in de nacht? Of slapen ze nog steeds relatief kort?

En NJ wat is ze dan groot zeg! En het gaat zeker hard. Voor je het weet trekt ze zichzelf op hoor :D

Jip had een enorme baggernacht en volgens mij had ie ook verhoging. Ik denk weer een beetje ziek van t snot. Maar verder is ie best gezellig gelukkig *;
pi_186359856
Oh nou idd door dufheid z’n echt naam neergezet oops... :@ ahja... en thx voor de input, we geven voorlopig gewoon weer toe aan de nachtvoeding en gaan hapjes opvoeren en brood smiddags proberen. Wellicht door overdag wat meer, dat we uiteindelijk weer de nachtvoeding kunnen laten vallen.
Afgelopen nacht hebben mijn ouders zich opgeofferd en Tijn bij ze gepakt zodat wij een nacht konden bijslapen. Meneertje is enorm verkouden en neus zit weer helemaal dicht. Elk uur weer wakker in paniek en met fiepje kan hij niet ademen, wat is dat toch sneu...

En WoW Loj hoe houden jullie het vol :o flink wat koffie :*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_186362162
Gisteren naar het strand geweest; Phi zat te gloriëren in de bolderkar, getrokken door Caesar. Mijn hart O+

Vanmorgen zat ze op t gemakje een croissantje weg te smikkelen aan het paasontbijt. Och, ze is zo leuk O+

Verder niet bijgelezen, zulk lekker weer!

Edit: iemand ervaring met baby’s die naar 1 slaapje gaan met 10 maanden? Ik krijg ‘r ‘s ochtends amper op bed, ze lijkt dan ook niet echt moe. De ochtendslaap is al langzaam verschoven van 9.30 naar 11.00 ‘s Middags kan ik het zeker schudden als ze dan ‘s ochtends 1,5/2 uur geslapen heeft. Maar één keer slapen vind ik zo weinig voor zo’n frummel. Maar haar broer sliep nog tot ruim 3,5 jaar elke dag dik twee uur, misschien is mijn beeld verknipt. ‘s Nachts slaapt ze vaak goed overigens 19.00-7.00 ongeveer).

[ Bericht 27% gewijzigd door Jentin op 22-04-2019 15:45:35 ]
  maandag 22 april 2019 @ 16:03:47 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186363961
Jentin, mijn dochter ging toen ook al over naar 1 slaap. Ik vond het gevoelsmatig ook niet fijn en het leek alsof ze meer nodig had, maar toch aan toegegeven want twee keer slapen werkte of niet, of ze sliep wel een tweede keer maar dan s avonds helemaal niet. Haar broer sliep ook nog 2 x tot bijna 3 jaar, dus ik vond het ook even wennen maar het was nou eenmaal zo :+
  maandag 22 april 2019 @ 20:15:30 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186368096
Even tussendoor: voor de medepureereninvriezers, de zeeman heeft die heel handige diepvriesbakjes met dekseltjes voor bijna niks weer *O* kosten een euro en zijn zo handig voor gepureerd spul.

Verder is prul nog steeds ziek... Arm ding -O-
pi_186368158
Wij hebben een onwijs goede paasactiviteit gedaan. Filerijden. :9 Mijn hemel, wat zijn er veel mensen op de weg met Pasen, daar had ik niet op gerekend, ik doe dan normaal niets. Qua reizen dan. Vanochtend vroeg gewerkt en daarna op ziekenhuisbezoek geweest. 't is niet echt top allemaal.
pi_186368284
Heeft iedereen lekkere paasdagen gehad :9?

En heeft hier iemand ervaring met een slaapregressie/sprong zo rond de 7 maanden? Man man man die kleine frummel is meeeega druk (dat is ze sowieso al wel), ze heeft alleen maar HONGER en als we haar in bed leggen gaat ze eerst zo’n 3000 keer omdraaien en op dr handen en knieën zitten (is dat trouwens een voorbode van kruipen?), om dan vervolgens weer te miepen.

Normaal slaapt ze perfect om 19:00 en nu dus telkens 1 uur of 1.5 uur later 😂.

Kom echt ff met de deur in huis vallen dus heb ook niet veel bij gelezen, excuus :9.

Oh een paar reacties in de tijd dat ik aan het typen was! @Tink89 thanks voor de tip, super chill ga ze gelijk halen morgen :)

@NicolasJoy, ja het is extreem druk dezer dagen, wij wonen vlakbij het strand en nooo way dat we daar betijds komen met dit weer. Dus hoop maar opgegeven. Wat naar van het ziekenhuisbezoek trouwens, hoop dat het niet heel ernstig is. Sterkte iig
pi_186368464
@Framblij89

Hier viel het gelukkig mee rond de 7 maanden. Ze ging misschien zelfs beter slapen. We hebben nu wel rommeligere nachten .. Maar wel ook veel slapen op haar buik en zeker op handen en knieën zitten. Verdere actie nog niet. :9

Voor jullie later de avond aan jezelf dus..

't is nog vrij onbekend hoe het nu verder gaat. Vannacht echt slecht, zeer hoge koorts, overdag wel weer iets beter. Infectie, vleesetende bacterie en dan al langer problemen m.b.t. infecties.. Kan zomaar weer snel beter gaan, maar zoals het nu is moet er stom gezegd niet nog iets anders bij komen. Dan kan het heel hard achteruit gaan.
pi_186371301
_O- Er landde een vlieg op een klein metertje afstand van mini-ToT! :')
Beest liep een beetje heen en weer, vloog een paar keer op en landde 10 - 20 cm verderop weer en mini-ToT zat echt volkomen gefascineerd met ogen als schoteltjes naar dat kleine vliegende wezentje te kijken en maakte serieuze kruip-pogingen om er bij in de buurt te komen om hem natuurlijk te grijpen en in zijn mondje te stoppen of whatever, maar barstte op een gegeven moment toch gefrustreerd in huilen uit omdat hij er niet bij kon komen! :')

Foto van een paar dagen geleden:

SPOILER
Mevrouw ToT was blijkbaar nog in kerststemming toen ze hem aankleedde! _O-
pi_186375148
Thanks, @spees_eend. Het is precies wat jij zegt: ze kan dan soms uiteindelijk wel slapen, maar dan is het ‘s avonds feest. Dus al ze voor 16.00 niet slaapt, dan moet ze het maar doortrekken tot 18.30 Ik heb m’n kinderloze avonden echt nodig om enigszins mentaal in orde te blijven :+ Niet dat dat altijd werkt, gister heeft Phi gezellig GoT mee zitten kijken.

@ToT, wat een lekker binkie is miniToT toch.

Framblij, ik koppel het nooit zo aan sprongen, want ik weet niet hoe die zouden moeten werken :P, maar ook hier periodes waarin het ritme ineens pleite is. Diep zuchten en wachten tot het overgaat.

@Tink89, je arme prul. Heeft ze nog zo’n pijn?

@NicolasJoy, filerijden en dan ook nog met zo’n bestemming is echt ruk :{
pi_186376306
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:31 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Framblij89

Hier viel het gelukkig mee rond de 7 maanden. Ze ging misschien zelfs beter slapen. We hebben nu wel rommeligere nachten .. Maar wel ook veel slapen op haar buik en zeker op handen en knieën zitten. Verdere actie nog niet. :9

Voor jullie later de avond aan jezelf dus..

't is nog vrij onbekend hoe het nu verder gaat. Vannacht echt slecht, zeer hoge koorts, overdag wel weer iets beter. Infectie, vleesetende bacterie en dan al langer problemen m.b.t. infecties.. Kan zomaar weer snel beter gaan, maar zoals het nu is moet er stom gezegd niet nog iets anders bij komen. Dan kan het heel hard achteruit gaan.
Ja we konden gelukkig nog wel GoT kijken hehe :3.

Oh jezus wat heftig man. Om wie gaat het? (Als je dat liever niet wil vertellen ook goed) hoop dat er niets anders bij komt en dat het snel beter gaat.

@ToT haha die kerstkleertjes :’) krijg het er spontaan warm van. Frummel draagt ook nog wel eens een kerst romper aan bij gebrek aan rompertjes die in de was zitten. Knap kind!

@Jentin ja normaal geloof ik ook niet echt in die sprongen, idd diep zuchten en accepteren ;)

SPOILER
Geven jullie trouwens ook meer water bij dit warme weer? Vind dat ook zo moeilijk om te bepalen. Dacht er wel aan om dr flesjes aan te lengen met water maar ze drinkt de flesjes nu niet meer helemaal op dus dat kennie hehhh
pi_186376326
Eej wat is dit nou Jentin, Phi moet wel op Juul blijven lijken. Juul heeft echt nog 2 slaapjes nodig. Met name de ochtendslaap. Ze valt om 09:30 gewoonweg om. En dan slaapt ze 1,5 tot 2 uur en 's middag 1 a 1,5 uur.

Rare dagen hier, er gaat duidelijk een darmvirusje in het gezin rond, maar we worden verder niet echt ziek. Ik was vrijdag echt super beroerd maar zaterdag was dat alweer voorbij. B en Juul moeten we met regelmaat onder de douche zetten zeg maar. Ze zijn wel allebei vrolijk, eten en drinken en slapen goed.

Gisteren de vouwwagen op de dagcamping gezet. Zo ideaal, is 15 minuutjes fietsen van ons huis aan een grote recreatieplas. We doen dat nu al 4 jaar en het is zo leuk. Je mag er niet slapen, maar wel je kampeermiddel laten staan. We staan nu met zijn 10en denk ik, dus lekker rustig. De plassen zijn bij mooi weer nogal druk maar in de bocht van de dagcamping is het altijd heel rustig, dat is voor de kampeerders gereserveerd, dus wij hebben letterlijk een prive strand voor onze vouwwagen.
We laten hem nu minstens 2 weken staan, voorgaande jaren lieten we hem steeds tot we op vakantie gingen staan.

En Juul vond het er geweldig. Goed geslapen in de vouwwagen en maar kletsen en rondkijken. Zwager, schoonzus, neef en nichtje kwamen nog langs en dat was super gezellig. B had de tijd van zijn leven en Juul vond alle aandacht top. Echt hilarisch, je zet haar op een picknickkleed en daat blijft ze zitten. B die zette de hele wereld al op zijn kop op deze leeftijd maar Juul vind dat teveel gedoe denk ik. _O- Ze vindt gras en zand leuk en gaat er zo op liggen, maar waar je haar neerzet, blijft ze gewoonweg zitten.
pi_186376457
@Framblij89 GoT kijken gaat hier steeds met de pauze-knop in de aanslag omdat mini-ToT zijn onderdanen steeds weer nodig heeft! _O- :')

En guitig koppie zeg! :D Dat haar! O+
pi_186376462
Guus is nu ruim 3 weken, en heeft veel last van krampjes. Hopelijk gaat dat snel beter, want soms is hij uren aan een wakker. Masseren, fietsen met de beentjes en Infacol lijken niet veel te doen.

Vannacht heeft hij zowaar 6 uur aan 1 stuk doorgeslapen, dat was voor mijn vriendin wel fijn ^O^

SPOILER
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:05 schreef ToT het volgende:
@:Framblij89 GoT kijken gaat hier steeds met de pauze-knop in de aanslag omdat mini-ToT zijn onderdanen steeds weer nodig heeft! _O- :')

haha, herkenbaar. Eergisteren The Silence op Netflix gekeken, Guus was alles behalve silent.
pi_186376574
Ik weet het @exode ;( Ik blijf het proberen, hoor :P! Grappig dat Juul zo relaxed blijft liggen. Phi lag van t weekend bijna in de Grevelingen :+, daar tijgert ze daar dan zo stilletjes naartoe.
Jullie vouwwagenplek klinkt altijd zo heerlijk! Lijkt me zo fijn, lekker buiten, ongedwongen, aanloop van alle kanten, het klinkt enorm gezellig. En zo leuk voor Juul en B om laterrrrr aan terug te kunnen denken.
Beterschap voor allen daar!

@1299, wat een schatje is Guus. Krampjes zijn echt vervelend. Misschien dat warmte iets doet voor ‘m, zo’n woller kipkep op z’n buik? Bij Phi heb ik die niet nodig gehad, maar bij haar broer bood het wel eens uitkomst. Hij werd bij krampjes ook rustig als we hem in kikkerhouding tegen ons aan hielden, of ondersteboven op de onderarm (hoofdje op je hand, buikje op je arm, zeg maar). Sterkte ermee!

@Framblij89, zo’n lief koppie heeft ze. Veel opmerkingen over ‘dat háár :o :o :o’ zeker?
  dinsdag 23 april 2019 @ 10:28:43 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186376731
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:51 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja we konden gelukkig nog wel GoT kijken hehe :3.

Oh jezus wat heftig man. Om wie gaat het? (Als je dat liever niet wil vertellen ook goed) hoop dat er niets anders bij komt en dat het snel beter gaat.

@:ToT haha die kerstkleertjes :’) krijg het er spontaan warm van. Frummel draagt ook nog wel eens een kerst romper aan bij gebrek aan rompertjes die in de was zitten. Knap kind!

@:Jentin ja normaal geloof ik ook niet echt in die sprongen, idd diep zuchten en accepteren ;)

SPOILER
Geven jullie trouwens ook meer water bij dit warme weer? Vind dat ook zo moeilijk om te bepalen. Dacht er wel aan om dr flesjes aan te lengen met water maar ze drinkt de flesjes nu niet meer helemaal op dus dat kennie hehhh
Ja, ik heb (zelfs best veel) extra water gegeven. Ik geef nog bv dus ik had in theorie hem elk uur aan kunnen leggen, maar dat heb ik niet gedaan. Wel 1 of 2 extra voedingen, en verder gewoon koud water uit zijn melkfles, dronk hij graag. Nou is die van mij ruim 8 maanden en eet er al het een en ander naast, en daarnaast tankt die op een etmaal genoeg melk bij mij, bij jonge baby's kun je dat beter niet doen omdat ze dan misschien hun melk laten staan.
  dinsdag 23 april 2019 @ 10:39:19 #80
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186376881
@Stroopwafelmeisje, wat jammer! Het is ook maar geluk hebben tijdens zo'n shoot. Ze had het over 2 a 3 weken wachten en dat is voor zo'n ongeduld als deze hier heeeeeeeul lang :D. En daar?

@Malteser, nog van harte gefeliciteerd met jullie dreumes :*. Tot in het volgende topic!

@Tink89, wat sneu voor Prul ;(. Hoe gaat het nu? En ging het een beetje, zaterdag? Bedankt voor de tip.

@Fuchsia_roze, ik bedacht maar: over X aantal jaar kijk ik naar die foto's en zal ik waarschijnlijk een stuk minder bezig zijn met hoe ik er nu uitzie en die ontevredenheid. Plannen, echt :*. Wel leuk dat jullie dat krijgen trouwens! Onze shoot vond plaats op de Ginkelse Heide. Mooie locatie, maar we bleven een beetje aan de rand en dus is de achtergrond meer 'bos-achtig'. Daar was in ieder geval schaduw en zouden we niet de hele tijd staan te knijpen :+. En ik vind het ook heel mooi zo.

Gisteren waren wij met I. naar de stad. Ik had een hotdog in m'n handen en toen begon hij ontzettend met z'n beentjes te trappelen en naar het broodje te grijpen :'). Heb hem een stukje brood gegeven en dat peuzelde hij zo uit het vuistje op. Trots. Verder echt in een goede bui dit weekend. Alleen zo veel snot en hoesten. Daar slaapt hij niet bepaald beter van.

Hier trouwens ook wat slokjes water tussendoor. Hij drinkt uit een klein borrelglaasje en vindt dat heel leuk!

Verder weer onwijs leuke foto's voorbij zien komen O+.
pi_186377109
O begint te stralen als hij z’n munchkin beker ziet, zijn grootste hobby is water drinken, en het uit z’n mond laten lopen. We waren dit paasweekend veel in speeltuinen, en het is al zo’n grote ontdekker. Z’n grote broer en vader ‘helpen’ met tunnels graven, van de glijbaan, in de schommel, op de picknickleden van andere mensen kijken...

En nu doet hij een monsterdut, al 2.15. Tijd om wakker te worden!
pi_186379448
@Framblij89 Gaat helaas weer om m'n schoonvader. Vannacht was weer een stuk slechter dan overdag, maar minder slecht dat de nacht ervoor. Weer afwachten ..

Water proberen wij hier nu meer aan te bieden, maar ze drinkt het niet echt..
pi_186379756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:57 schreef Jagärtrut het volgende:
O begint te stralen als hij z’n munchkin beker ziet, zijn grootste hobby is water drinken, en het uit z’n mond laten lopen. We waren dit paasweekend veel in speeltuinen, en het is al zo’n grote ontdekker. Z’n grote broer en vader ‘helpen’ met tunnels graven, van de glijbaan, in de schommel, op de picknickleden van andere mensen kijken...

En nu doet hij een monsterdut, al 2.15. Tijd om wakker te worden!
_O- Met mini-ToT merk je soms dat hij iets niet lekker vindt als hij het juist zo gretig mogelijk zit te eten. Met een onmogelijke snelheid wil hij de volgende lepel al weer hebben.
En na een paar lepels...........laat hij het zo allemaal zijn mondje uit lopen! _O- Klein duveltje dat het is! :D Alles in zijn mondje opsparen tot er niks meer bij kan en dan HUP! Weg er mee! :D Hij spuugt het niet uit, hij laat het gewoon rustig uit zijn mondje lopen. :P
pi_186383025
_O- Mevrouw ToT besluit hem een keer mandarijn te geven (zonder schil).
Hij heeft nu 2,5 mandarijnen op, achter elkaar! _O-
Lijkt me niet handig om dat elke keer zo te doen, maar voor een keertje kan het wel. Hij heeft vandaag sowieso wel stevig gegeten en gedronken! :Y
pi_186385017
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:05 schreef ToT het volgende:
@:Framblij89 GoT kijken gaat hier steeds met de pauze-knop in de aanslag omdat mini-ToT zijn onderdanen steeds weer nodig heeft! _O- :')

En guitig koppie zeg! :D Dat haar! O+
Ik zeg; mini ToT zit gewoon straks op de iron throne ;) moet wel trouwens echt heel erg lachen om die verhalen over mini ToT, geniaal. Wat een boefie ♥

@Jentin, dankje :) en ja zeker, dat haar (zoals je hier ook wel leest :D) en die ooooogen! Vind ik alleen maar leuk overigens, ze heeft ook moeilijk veel haar wat alleen maar overeind staat en dr ogen zijn ook groot ♥.

@Nicolas_Joy dat afwachten is echt hels.. sterkte voor je meisje ook :* zal vast heel heftig zijn allemaal.

Dus, sowieso veel extra water geven met mooi weer, check! Het wordt wel klote weer maar dat weet ik dan weer voor de zomer. Frummel vindt water gelukkig wel heel lekker dus dat is het probleem niet :9.
Wij hebben trouwens een munchkin beker, maar mevrouw zit er alleen maar een beetje mee te slaan. Hoe leer je een baby uit een beker te drinken? :’)

[ Bericht 6% gewijzigd door Framblij89 op 23-04-2019 19:57:37 ]
pi_186385136
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 19:50 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ik zeg; mini ToT zit gewoon straks op de iron throne ;) moet wel trouwens echt heel erg lachen om die verhalen over mini ToT, geniaal. Wat een boefie ♥

:D WHAHA! :D
Wel leuk idee; dat ga ik denk ik morgen wel ff photoshoppen als verrassing voor mevrouw ToT! :P Ik had hem al wel als The Mountain gemaakt. :) (Wel heel simpel deze keer.)

En fijn te horen! *O*
pi_186385212
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 19:57 schreef ToT het volgende:

[..]

:D WHAHA! :D
Wel leuk idee; dat ga ik denk ik morgen wel ff photoshoppen als verrassing voor mevrouw ToT! :P Ik had hem al wel als The Mountain gemaakt. :) (Wel heel simpel deze keer.)

En fijn te horen! *O*
Hahahaha als the mountain, omg geweldig :D! Beter post je die foto van mini ToT hier als je wil. Ze hebben op instagram ook allerlei katten op de throne gephotoshopt, echt hilarisch. Brengt mij trouwens ook wel op ideeen, miss dat ik frummel op een draak ga photoshoppen hahaha
pi_186385287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:01 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Hahahaha als the mountain, omg geweldig :D! Beter post je die foto van mini ToT hier als je wil. Ze hebben op instagram ook allerlei katten op de throne gephotoshopt, echt hilarisch. Brengt mij trouwens ook wel op ideeen, miss dat ik frummel op een draak ga photoshoppen hahaha

Ff heel quick & dirty gedaan, niet gelet op scherpte en contrasten enzo en amper op de kleur, was gewoon ff voor de gein. :P
Voor de iron throne wil ik een foto van hem maken als hij echt zit, en dan hem dus zo op de troon zetten. Daar wil ik wel meer tijd in steken; letten op schaduwen enzo. :)

Jij shopt dus ook? Tof! ^O^
pi_186385417
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Ff heel quick & dirty gedaan, niet gelet op scherpte en contrasten enzo en amper op de kleur, was gewoon ff voor de gein. :P
Voor de iron throne wil ik een foto van hem maken als hij echt zit, en dan hem dus zo op de troon zetten. Daar wil ik wel meer tijd in steken; letten op schaduwen enzo. :)

Jij shopt dus ook? Tof! ^O^
Oké je kan me echt opvegen gewoon, dit is te hilarisch 😂. Klinkt als een goed plan met die iron throne, kan niet wachten om ‘m te zien ^O^! En ja, ik heb een aantal jaar op het grafisch lyceum gezeten in een verrrr verleden dus kan wel redelijk wat photoshoppen :9. Tot grote ergernis van m’n vriend en pa soms, dat dan wel :’). Zei net al tegen vriend dat ik frummel op een draak ga photoshoppen en kreeg alweer een blik hahaha
pi_186385835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:11 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Oké je kan me echt opvegen gewoon, dit is te hilarisch 😂. Klinkt als een goed plan met die iron throne, kan niet wachten om ‘m te zien ^O^! En ja, ik heb een aantal jaar op het grafisch lyceum gezeten in een verrrr verleden dus kan wel redelijk wat photoshoppen :9. Tot grote ergernis van m’n vriend en pa soms, dat dan wel :’). Zei net al tegen vriend dat ik frummel op een draak ga photoshoppen en kreeg alweer een blik hahaha
Haha okee dan! :P

Ja tegenwoordig photoshop ik bijna alleen nog maar om m'n foto's te verbeteren, maar in [ONZ] heb ik echt honderden en honderden photoshopjes gemaakt als:

SPOILER
Dus gaat het vast wel lukken om iets leuks met mini-ToT te maken! :P

Oh ja, en deze had ik ook gemaakt:

SPOILER
pi_186386682
Team GoT kijken met baby *O* Hoort bij de opvoeding toch? Hij heeft ook al The Walking Dead gezien :')
O en ja water bijgeven. Uit zijn melkfles of uit een oefenbeker waar hijzelf uit kan lebberen.

@Loj fijn dat jij en je man zo'n goed team zijn in deze pittige fase. Het leek toch even dat het beter zou zijn, maar toch weer een nachtbrakertje.

@Jentin nu al naar 1 slaapje :o

@framblij hier een baby van 7,5 maand oud die ook moeilijker in slaap komt. Dat eeuwige opdrukken. Zo lang die blij is, is het niet erg, maar dat is ook vaak niet het geval. Hij is echt een kei in vechten tegen zijn slaap.

@Helsinki, je hebt helemaal gelijk, moeten het gewoon echt even gaan regelen. Ik ga mijn man weer instrueren, want dit het enige wat hij moet doen.
En lekker zo'n hapje brood :9

@ToT zo lekker mandarijntjes eten :9 En jouw omschrijving met de ervaring met de vlieg :D

Mijn baby eet ineens weer van een lepel *O*
Wat hebben jullie baby's nu 's nachts aan in bed? Draakje heeft het snel warm en pyjama en dunne slaapzak was veelste heet. Dus hij lag of in pyjama of in romper in de slaapzak. Ik ben dan alleen bang dat hij richting de ochtend te veel afkoelt.
pi_186387353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:09 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Team GoT kijken met baby *O* Hoort bij de opvoeding toch? Hij heeft ook al The Walking Dead gezien :')
O en ja water bijgeven. Uit zijn melkfles of uit een oefenbeker waar hijzelf uit kan lebberen.

@:Loj fijn dat jij en je man zo'n goed team zijn in deze pittige fase. Het leek toch even dat het beter zou zijn, maar toch weer een nachtbrakertje.

@:Jentin nu al naar 1 slaapje :o

@:Framblij hier een baby van 7,5 maand oud die ook moeilijker in slaap komt. Dat eeuwige opdrukken. Zo lang die blij is, is het niet erg, maar dat is ook vaak niet het geval. Hij is echt een kei in vechten tegen zijn slaap.

@:Helsinki, je hebt helemaal gelijk, moeten het gewoon echt even gaan regelen. Ik ga mijn man weer instrueren, want dit het enige wat hij moet doen.
En lekker zo'n hapje brood :9

@:ToT zo lekker mandarijntjes eten :9 En jouw omschrijving met de ervaring met de vlieg :D

Mijn baby eet ineens weer van een lepel *O*
Wat hebben jullie baby's nu 's nachts aan in bed? Draakje heeft het snel warm en pyjama en dunne slaapzak was veelste heet. Dus hij lag of in pyjama of in romper in de slaapzak. Ik ben dan alleen bang dat hij richting de ochtend te veel afkoelt.
:D Whehe! :D

Mini-ToT heeft een rompertje en een broekje aan, en met een dekentje over hem heen. :)
Overdag is het zonder dekentje.
pi_186387485
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha okee dan! :P

Ja tegenwoordig photoshop ik bijna alleen nog maar om m'n foto's te verbeteren, maar in [ONZ] heb ik echt honderden en honderden photoshopjes gemaakt als:

SPOILER
Dus gaat het vast wel lukken om iets leuks met mini-ToT te maken! :P

Oh ja, en deze had ik ook gemaakt:

SPOILER
Haha jij bent wel echt stukken beter in photoshop dan ik _O_ zijn echt super tof! Ook een grafische opleiding gedaan of jezelf aangeleerd?

@Fuchsia_roze

Yaaaay nog een GoT aanbidder! En inderdaad zelfde hier, dat eeuwige gevecht om maar niet in slaap te vallen want slapen is voor babies.
Frummel slaapt trouwens overdag als het echt warm is alleen in een rompertje, en ‘s nachts rompertje en redelijk dunne slaapzak, anders komt ze helemaal niet in slaap. En ‘s nachts hebben wij sowieso wel het raam open staan dus iig wat frisse lucht. Je zou denken dat toen we vorig jaar zwanger waren onze babies wel redelijk gewend zouden raken aan dat warme weer :’) jemig wat was het heet.
pi_186387531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 21:41 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha jij bent wel echt stukken beter in photoshop dan ik _O_ zijn echt super tof! Ook een grafische opleiding gedaan of jezelf aangeleerd?

@:Fuchsia_Roze

Yaaaay nog een GoT aanbidder! En inderdaad zelfde hier, dat eeuwige gevecht om maar niet in slaap te vallen want slapen is voor babies.
Frummel slaapt trouwens overdag als het echt warm is alleen in een rompertje, en ‘s nachts rompertje en redelijk dunne slaapzak, anders komt ze helemaal niet in slaap. En ‘s nachts hebben wij sowieso wel het raam open staan dus iig wat frisse lucht. Je zou denken dat toen we vorig jaar zwanger waren onze babies wel redelijk gewend zouden raken aan dat warme weer :’) jemig wat was het heet.
Zelf aangeleerd, voornamelijk met Youtube video's. :)
En thx! :D
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 21:53:26 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186387812
Mijn 9 maanden oude prinses (die erg moe is :P ) O+

SPOILER
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186387990
O+
pi_186391555
Mooie foto’s van mooie kindjes O+ En fotoshop heb ik niet zoveel mee ;)

Jentin, mijn jongens gingen ook al vroeg over op 1 slaapje. Oh en ook al vroeg over op geen slaapje en op een peuterbed ;)

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar nu slapen ze beide prima!

Oh en ik wou op zoveel meer reageren, maar ben het alweer vergeten _O-

Oja Li slaapt in een pyjama met lange mouwen, romper en slaapzak zonder deken en sokken.
Die camping klinkt echt fantastisch exode
Fijn van het lepel eten FR :)
Gewoon water blijven aanbieden en ook uit een klein bekertje framblij :) Li kauwt erop (al is ze nog koos tandloos).
Sterkte NJ :*

Ja we zijn echt wel een goed team Fuchsia O+ komt ook door het verleden. Al was hij net wel een beetje aangebrand. Want het is mijn niet slaap nacht, maar hij moest eruit omdat de batterij van de rookmelder leeg is :( Altijd ‘s nachts hè -O_
Die rookmelder ligt nu trouwens onder een stapel kussens op de bank beneden, we hadden de goede batterijen niet ;)
Alleen met dat niet slapen, waar ik me nu al druk over maak. Ik ga in juni drie nachten op vakantie zonder het gezin. Ik heb manlief alleen beloofd niet te gaan als ze niet slaapt.. en daar ziet het dus helaas wel naar uit :’(
  woensdag 24 april 2019 @ 06:31:37 #98
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186391928
Hier een dunne wollen romper en dun dekentje.

Vanaf 04:00 wakker :').
pi_186392084
Gisterenavond veel tandjesleed (denk ik), dus veel zingen, wiegen, dansen, knuffelen, maar we kregen echt gekrijs terug. Vervolgens 's avonds telefoon van de schoonfamilie, voor een update. Legt ze ineens haar hoofd tegen m'n schouder, drukt zich echt een beetje tegen me aan en is stil ten tijde van het telefoongesprek. O+ Soms lijken die kleintjes al veel te voelen hé.. Na het ophangen ging het ook gewoon weer verder. :9
pi_186392088
Allemaal extra genieten van het mooi weer vandaag! Na vandaag regen geloof ik... -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')