abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186135729
Het Parool: Exitpoll: driekwart van de Turkse kiezers stemt op Denk

Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is. De Turken die méé willen doen met dit land zijn juist de kleine minderheid.
Driekwart van de in Nederland wonende Turken kozen voor een partij die in niets de Nederlandse belangen behartigt en slechts A: de Turkse belangen en B: de belangen van moslims dient.

Bijna driekwart van de in Nederland wonende Turken steunden een referendum waarmee de Turkse President Erdogan haast dictatoriale macht verkreeg.
Het waren juist de stemmen van in West-Europa wonende Turken die Erdogan de overwinning bezorgden in dit referendum.

75% van de Turken in Nederland stemden op DENK. Een partij die zich inzet tegen Nederland.

De Turken hadden alle vrijheid om in alle anonimiteit te stemmen vóór Nederland...
En ze kozen tégen Nederland. Alle praatjes van linksch over een smeltkroes blijken keer op keer onjuist te zijn.

Onderwijl wordt van Nederlanders verwacht dat zij in de stembus meer soevereiniteit afdragen aan de EU en de voor de doorsnee Nederlander oncontroleerbare 'internationale rechtsorde'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 11-04-2019 08:35:23 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:40:35 #2
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_186135787
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
pi_186135835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
Als jij hier bent geboren en getogen, is het ook jouw moederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186135882
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:37 schreef Oostwoud het volgende:

De Volkskrant: Grootste deel Turks-Nederlandse stemmers bracht stem uit op Erdogan

Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is. De Turken die méé willen doen met dit land zijn juist de kleine minderheid.
Driekwart van de in Nederland wonende Turken kozen voor een partij die in niets de Nederlandse belangen behartigt en slechts A: de Turkse belangen en B: de belangen van moslims dient.

Bijna driekwart van de in Nederland wonende Turken steunden een referendum waarmee de Turkse President Erdogan haast dictatoriale macht verkreeg.
Het waren juist de stemmen van in West-Europa wonende Turken die Erdogan de overwinning bezorgden in dit referendum.

75% van de Turken in Nederland stemden op DENK. Een partij die zich inzet tegen Nederland.

De Turken hadden alle vrijheid om in alle anonimiteit te stemmen vóór Nederland...
En ze kozen tégen Nederland. Alle praatjes van linksch over een smeltkroes blijken keer op keer onjuist te zijn.

Onderwijl wordt van Nederlanders verwacht dat zij in de stembus meer soevereiniteit afdragen aan de EU en de voor de doorsnee Nederlander oncontroleerbare 'internationale rechtsorde'.

Zie hier dus de ware aard van veruit de meeste Ottomanen. Geen enkele intentie mee te willen doen aan de maatschappij waarin zij zijn opgevangen. zie hoe 'denk' in de politiek staat en waar zij dus op stemmen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 11-04-2019 09:56:26 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_186135891
quote:
Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is.
Gezien de criminaliteit statistieken, het feit dat 80% zelfs niet geregistreerd wordt en nog een zeer groot gedeelte onder "Nederlanders" wordt geschaard heb ik de illusie dat het een minderheid is wat zich afzet tegen de Nederlandse samenleving en regels allang opgegeven.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:48:34 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186135910
quote:
:') :') Blut-und-Bodennationalisme
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:51:22 #7
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186135944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij hier bent geboren en getogen, is het ook jouw moederland.
Dit inderdaad. Als je al zo'n sterk gevoel hebt over hoe dingen in Nl geregeld zouden moeten worden dan is een gerichte stem uitbrengen mi heel logisch.
pi_186135950
quote:
Ik ben het vaak met je eens Jelle, maar dit vind ik raar. Als jij de Nederlandse nationaliteit hebt maakt het niet zoveel uit wat je achtergrond is. Je woont, leeft, werkt nu hier, dus de Nederlandse politiek heeft ook invloed op jou. Dus jij mag er ook invloed op hebben.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:52:25 #9
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_186135961
quote:
Cuck :')
  woensdag 10 april 2019 @ 12:55:00 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136011
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:51 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als je al zo'n sterk gevoel hebt over hoe dingen in Nl geregeld zouden moeten worden dan is een gerichte stem uitbrengen mi heel logisch.
feitelijk hebben de autochtonen al bepaald dat Jellereppe mee mag stemmen en dat het ook zijn morele plicht is. Hieraan onttrekt hij zich dus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 12:55:12 #11
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat is eerlijk van je. Ik ben het ook 100% met je eens.
Ik dus juist niet, als je Nederlands bent (en sjaakz is dat gezien hij stemrecht heeft) dan is stemmen ook een stukje verantwoordelijkheid nemen.

Denk is idd wel puur gif ja, daar ben ik het mee eens. Ik had die partij liever ook niet er bij gehad.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:55:40 #12
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_186136021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ben het vaak met je eens Jelle, maar dit vind ik raar. Als jij de Nederlandse nationaliteit hebt maakt het niet zoveel uit wat je achtergrond is. Je woont, leeft, werkt nu hier, dus de Nederlandse politiek heeft ook invloed op jou. Dus jij mag er ook invloed op hebben.
Ik deel je mening grotendeels. Alleen gaat loyaliteit aan een land wel wat verder dan alleen maar een paspoort hebben. Loyaliteit gaat ook om hoe je je gedraagt en opstelt in de samenleving. Als je je netjes aan cultureel bepaalde normen en waarden houd, aan de wet houd, belasting betaald en als het even kan deelneemt aan de arbeidsmarkt is het verder wel best wat mij betreft.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:56:34 #13
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

feitelijk hebben de autochtonen al bepaald dat Jellereppe mee mag stemmen en dat het ook zijn morele plicht is. Hieraan onttrekt hij zich dus.
Eens dus.

En gezien ik deze user doorgaans een redelijke kerel vindt is dit waarschijnlijk ook gewoon zonde van de stem.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:03:44 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136165
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
De vijfde colonne in beeld! Oh noes! Een georganiseerde samenzwering om Nederland omver te werpen.... Met 3 zetels in de Tweede Kamer en (g)één (?) in de Eerste!

_O-

Sowieso, 'De vijfde colonne' :')_!

De angst regeert! :N
Mja, het is wel schrijnend om te zien dat denk überhaupt zetels heeft. Als het niet een indicatie is voor een aanwezig sentiment wat pro erdogan is dan is het hoe dan ook zonde van het geld en de tijd dat aan die partij verspild wordt.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:05:56 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186136195
2 dagen onderweg en dit opiniestuk op het Parool is nu alweer ingehaald door de realiteit. _O-

https://www.parool.nl/opi(...)marokkanen~a4625612/

Hoogleraren en filosofen :')
pi_186136239
Nou, verrassend zeg. Dacht je dat DENK die zetels te danken had aan Henk en Ingrid?

En misschien heeft het ook iets te maken met de hoge peilingen van de PVV in het verleden, en forum in het heden. Zomaar een ideetje.
pi_186136291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:08 schreef Toefjes het volgende:
Nou, verrassend zeg. Dacht je dat DENK die zetels te danken had aan Henk en Ingrid?

En misschien heeft het ook iets te maken met de hoge peilingen van de PVV in het verleden, en forum in het heden. Zomaar een ideetje.
Dat kun je natuurlijk ook omdraaien: misschien hebben de hoge peilingen van PVV in het verleden en Forum in het heden iets te maken met de totale ondermijning van Nederland, mede vormgegeven door de influx van kansarme buitenlanders die de verkeerde lijstjes aanvoeren, zich steeds meer opsluiten in hun etnisch-culturele wortels en een afkeer hebben van democratie.
pi_186136319
Je mist nog even het punt dat het grootste deel van de stemgerechtigden helemaal niet naar de stembus zijn geweest. Dat vertekend ook nog wel wat; degenen die 'voor Nederland' kiezen zullen naar aller waarschijnlijkheid sneller de Turkse verkiezingen negeren.
pi_186136330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:10 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk ook omdraaien: misschien hebben de hoge peilingen van PVV in het verleden en Forum in het heden iets te maken met de totale ondermijning van Nederland, mede vormgegeven door de influx van kansarme buitenlanders die de verkeerde lijstjes aanvoeren, zich steeds meer opsluiten in hun etnisch-culturele wortels en een afkeer hebben van democratie.
Zou kunnen. Maar vind je dit artikel nou echt verhelderend?

Turken stemmen op DENK. Nou, nu ziet de wereld er toch heel anders uit opeens.

Straks blijkt dat de meeste stemmers van de PVV blank zijn, stel je eens voor.
pi_186136403
Wat zijn de andere collones? En mogen de ruk naar conservatief rechts als 6e collone beschouwen. :D
  woensdag 10 april 2019 @ 13:20:58 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136496
Denk is een soort FvD voor allochtonen: beide even achterlijk, beide schuwen fascistoide methodieken niet (denk verklikt graag onwelgevallige politici, Fvd onwelgevallige docenten), beide ethnisch-nationalistisch ingesteld, beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_186136561
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Denk is een soort FvD voor allochtonen: beide even achterlijk, beide schuwen fascistoide methodieken niet (denk verklikt graag onwelgevallige politici, Fvd onwelgevallige docenten), beide ethnisch-nationalistisch ingesteld, beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
Dus stem je VVD voor hun prachtige beloftes.
pi_186136575
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:59 schreef SicSicSics het volgende:

De angst regeert! :N
DENK heeft inderdaad geen zetel weten te bemachtigen in de Eerste Kamer.

Ik heb zoiets als je jezelf meer Turk dan Nederlander voelt en niets hebt met de Nederlandse normen en waarden, ga dan lekker terug naar het moederland. Ik begrijp dergelijk tegenstrijdig sentiment niet. Maar ik maak me er ook niet meer druk over. Die tijd heb ik wel gehad. Het veranderd toch niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 10-04-2019 14:52:59 ]
pi_186136593
quote:

slechte kop..

als je het artikel wel goed leest valt je op dat de meerderheid van de Turkse nederlanders die ook stemrecht hadden, helemaal niet is gaan stemmen... slechts 45% bracht zn stem uit. 55% bleef liever thuis.
daarvan stemden dus driekwart op Erdogan, wat je op 1/3e brengt aan steun.

overigens, 270.000 hadden stemrecht, volgens het CBS kent de nederlandse bevolking ongeveer 500.000 burgers van turkse afstamming.. bijna dubbel zoveel als dat er stemrecht hadden.

Dat zou de steun aan Erdogan zelfs op hooguit een zesde brengen onder dat bevolkingsdeel.
Bovenal blijkt dat het overgrote deel der Turkse nederlanders helemaal niet zo 'hangt' aan wat er in Turkije gebeurt (wat eigenlijk jammer is, want deze duidelijk meer verwesterde personen zouden dan mogelijk erg goed een 'vijfde colonne' in de turkse politiek kunnen vormen, en de radikalen daar een tegenstem kunnen geven... alhoewel het dan vermoedelijk erg snel gedaan is met hun stemrecht)

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 10-04-2019 14:52:45 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_186136637
quote:
DENK "verklikt" Nederlandse politici die niet aan de lijn van Erdogan lopen of er een gematigdere islam op nahouden. FvD opent een meldpunt voor linkse leraren die met de oogkleppen op niet openstaan voor een discussie, haatzaaien in de klas of met twee maten meten zodra een leerling "rechts" zou stemmen.

Nogal een verschil.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:28:34 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_186136660
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:03 schreef Trashcanman het volgende:
Mja, het is wel schrijnend om te zien dat denk überhaupt zetels heeft.
Dat is juist mooi. We hebben een representatieve democratie en een vrije samenleving! Zolang we binnen die spelregels opereren. Top! ^O^
quote:
Als het niet een indicatie is voor een aanwezig sentiment wat pro erdogan is dan is het hoe dan ook zonde van het geld en de tijd dat aan die partij verspild wordt.
Absoluut niet mee eens. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:30:53 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:24 schreef Nober het volgende:

[..]

Dus stem je VVD voor hun prachtige beloftes.
Ook niet, maar de VVD is een normale democratische partij die opvattingen koestert welke teveel van de mijne afwijken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 13:31:52 #28
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136723
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is juist mooi. We hebben een representatieve democratie en een vrije samenleving! Zolang we binnen die spelregels opereren. Top! ^O^
[..]

Absoluut niet mee eens. :)
Verklaar je nader, ik beloof er netjes op te reageren ipv in een stuip te schieten. Ik kan me nl echt geen meerwaarde van een partij als Denk voorstellen.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:35:51 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:33 schreef Pinzon het volgende:

[..]

iig dit soort haatzaaiers vermijden.
Mwa, ik vind Oostwoud ook een lul met vingers maar hij heeft wel gelijk wat betreft gevaren van clientalisme binnen allochtone gemeenschappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 13:37:29 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186136840
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

DENK "verklikt" Nederlandse politici die niet aan de lijn van Erdogan lopen of er een gematigdere islam op nahouden. FvD opent een meldpunt voor linkse leraren die met de oogkleppen op niet openstaan voor een discussie, haatzaaien in de klas of met twee maten meten zodra een leerling "rechts" zou stemmen.

Nogal een verschil.
Vind je?
Huilen dan.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:43:37 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136969
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nogal een verschil.
Ik houd het feitelijk en jij geeft er je eigen gekleurde interpretatie aan, dat is het grote verschil.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_186136975
TT is suggestief : De term de vijfde colonne suggereert een groep, in dit geval een etnische groep, die een gevaar is voor de samenleving. Met doelstellingen die samenleving of heersende elite omver te werpen. Dat soort agitatie is eeuwenoud. Vroeger werden joden als het grote gevaar gezien
Nepnieuws dus in TT..

Btw... de heersend elite omver werpen en de samenleving drastisch veranderen zijn toch doelstellingen/sentimenten van PVV en FvD ?
  woensdag 10 april 2019 @ 13:44:16 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186136982
quote:
Aanvulling op jouw uitstekende analyse:
- Beide nemen graag een loopje met de feiten en hebben wetenschapsontkenning tot een kunst verheven.
- Beide hebben ofwel geen enkel historisch besef ofwel verdraaien de geschiedenis dusdanig dat het in hun straatje past.
- Beide spelen gretig in op de onderbuik van hun electoraat en creëren of vergroten daarmee onnodig angst en verdeeldheid.
Huilen dan.
pi_186137016
Heb je bewust een aantal (reken)fouten gemaakt om je punten (oneerlijk veel) kracht bij te geven. Of ben je er gewoon niet zo goed in?
pi_186137143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:08 schreef Toefjes het volgende:

Misschien heeft het ook iets te maken met het feit dat een deel van de Nederlanders met een Turkse achtergrond vooral Turken zijn die een Nederlandse nationaliteit hebben verkregen maar vooral Turk willen blijven en willen dat anderen ook Turk blijven?

Dat is in wezen gewoon modern kolonialisme en onze democratie is niet ingericht om de belangen van vreemde mogendheden en hun burgers in die hoedanigheid te dienen. Een stilzwijgend fundament achter onze democratie is dat je van mening kunt verschillen over wat het beste is voor het land, maar dat het wel gaat om wat het beste is voor dit land. Het Turks nationalisme, Turks fascisme zo je wil, hoort daar niet in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186137172
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik houd het feitelijk en jij geeft er je eigen gekleurde interpretatie aan, dat is het grote verschil.
Je houd het juist niet feitelijk, je vergelijkt een Nederlandse protest partij met een radicaal islamitische partij die hun loyaliteit in Turkije heeft liggen. Dit zijn geen feiten:

quote:
beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
Dat is je onderbuik.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:57:23 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186137239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je houd het juist niet feitelijk, je vergelijkt een Nederlandse protest partij met een radicaal islamitische partij die hun loyaliteit in Turkije heeft liggen. Dit zijn geen feiten:
[..]

Dat is je onderbuik.
Het ging me vooral over dat NSB-kliklijntje van beide partijen. Wat je daartegen in zou kunnen brengen is dat de gekende repercussies van Erdogan vooralsnog extremer zijn dan het enkel digitaal opgespeld krijgen van rode driehoek, behoudens dat is er weinig verschil.

Verder hanteer ik één meetlat en leg daar beide partijen met eenzelfde strengheid langs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 14:04:02 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_186137363
Ik zou nooit op Denk stemmen vanwege de Erdogan link, maar verder is een zeer gematigde progressieve centrale partij, hoe is dat nou weer een vijfde colonne? Of denk je soms dat de AKP progressief Nederlands centristisch is?

De enige vijfde colonne zijn de partijen die geld aannemen van Rusland om onze democratie om zeep te helpen, en de kiezers die erop stemmen.

Je weet wel of je de schoen aan kan trekken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186137653
quote:
Als je zo over denkt en voelt zou ik gewoon naar Marokko of ergens anders verhuizen waar je je wel voor wil in gaan zetten.
Wat een belachelijke post.
pi_186137663
DENK is de Nederlandse tak van de AK partij. De niet Turken op de lijst zijn useful idiots die als schaamlapje op de kieslijst zijn gezet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 10 april 2019 @ 14:32:51 #41
116015 SicSicSics
pi_186137812
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:31 schreef Trashcanman het volgende:
Verklaar je nader, ik beloof er netjes op te reageren ipv in een stuip te schieten. Ik kan me nl echt geen meerwaarde van een partij als Denk voorstellen.
Dat is dezelfde meerwaarde die alle andere partijen binnen het meerpartijenstelsel van onze representatieve democratie hebben. :)

Voor de belangen (van een deel) van de kiezers opkomen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 10 april 2019 @ 14:33:05 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186137817
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 14:04 schreef speknek het volgende:
Ik zou nooit op Denk stemmen vanwege de Erdogan link, maar verder is een zeer gematigde progressieve centrale partij, hoe is dat nou weer een vijfde colonne? Of denk je soms dat de AKP progressief Nederlands centristisch is?

[ afbeelding ]

De enige vijfde colonne zijn de partijen die geld aannemen van Rusland om onze democratie om zeep te helpen, en de kiezers die erop stemmen.

Qua standpunten zijn ze op papier redelijk progressief, maar qua politiek en retoriek zeer zeker niet.
Huilen dan.
  woensdag 10 april 2019 @ 14:49:24 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186138083
quote:
75% van de Turken in Nederland stemden op DENK.
Schokkend aantal dit.
Ik had altijd gedacht dat maar een klein percentage op DENK zou stemmen, en dat de rest PvdA of SP stemt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186138349
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 14:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Schokkend aantal dit.
Ik had altijd gedacht dat maar een klein percentage op DENK zou stemmen, en dat de rest PvdA of SP stemt.
OP kent een oud bericht van Parool over de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen van 2018

quote:
Bijna de helft van de Amsterdamse kiezers met Turkse wortels heeft gisteren een stem uitgebracht tijdens deze gemeenteraadsverkiezingen.
Uit cijfers van onderzoeksbureau OIS blijkt dat 47 procent van de Turkse Amsterdammers gestemd heeft
https://www.at5.nl/artike(...)iezers-stemt-op-denk maart 2018 gemeenteraad

Het Parool meldt dat 74% van de Turkse kiezers Denk stemden.
Also... 74% van 47 -->> 34,8 % van de Amsterdamse Turkse stemgerechtigden heeft Denk gestemd voor de gemeenteraad
pi_186138410
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 14:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is dezelfde meerwaarde die alle andere partijen binnen het meerpartijenstelsel van onze representatieve democratie hebben. :)

Voor de belangen (van een deel) van de kiezers opkomen.
Nee hoor, een volksvertegenwoordiger is er voor alle Nederlanders, en nog in de hoedanigheid van Nederlander ook.
  woensdag 10 april 2019 @ 15:08:23 #46
116015 SicSicSics
pi_186138415
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:25 schreef Elzies het volgende:
Ik heb zoiets als je jezelf meer Turk dan Nederlander voelt en niets hebt met de Nederlandse normen en waarden, ga dan lekker terug naar het moederland.
Daar heb je in essentie natuurlijk gelijk in, maar ik vind hem te makkelijk. :)
Bovendien doe je hier alweer een assumptie, dat men zich meer Turk dan Nederlander voelt als men op DENK stemt. Je kunt ook zeggen dat ze uitermate goed geintegreerd zijn omdat ze onze normen, waarden en vrijheden inzetten om zich meer thuis te gaan voelen. 8-) :D
quote:
Ik begrijp dergelijk tegenstrijdig sentiment niet. Maar ik maak me er ook niet meer druk over. Die tijd heb ik wel gehad. Het veranderd toch niet.
Dat komt omdat je niet naar het hele plaatje kijkt. :D

Ze voelen zich Turk, maar willen niet in Turkije wonen, want Nederland is beter/ prettiger/ mooier/ fijner!
Fine, fuck you then!
  woensdag 10 april 2019 @ 15:10:38 #47
116015 SicSicSics
pi_186138445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor, een volksvertegenwoordiger is er voor alle Nederlanders, en nog in de hoedanigheid van Nederlander ook.
Wat bedoel je hiermee?

Dat een VVD'er niet voor de belangen van de stemmer op mag/ kan komen?
Dat een DENK'er niet voor de belangen van de stemmer op mag/ kan komen?
Fine, fuck you then!
  woensdag 10 april 2019 @ 15:21:02 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186138599
quote:

[ afbeelding ]

Klopt niks van die staat.
PVV is veel linkser op economisch beleid va de vvd en heel dicht bij de sp.
Dat alleen al.

Hoe denk zich posteert in de kamer is helemaal niet progressief te noemen.
1947-2016
  woensdag 10 april 2019 @ 15:28:27 #49
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186138723
Denk heeft niet echt radicale standpunten. Alleen hebben ze nogal een aura van Turks etnonationalisme, zoals de FvD een aura van fascisme heeft. Opvallend genoeg zijn er veel mensen die bij de ene partij vinden dat je niet het aura maar de standpunten moet beoordelen, maar bij de andere partij opeens andersom redeneren.

Ik vertrouw beide partijen niet, maar om nou te zeggen dat je gelijk radicaal bent als je erop stemt. Ik vind het wat overdreven.
pi_186138728
Democratie. _O_
pi_186138844
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?

Dat een VVD'er niet voor de belangen van de stemmer op mag/ kan komen?
Ik bedoel ermee dat je niet moet doen alsof onze democratie een platform van belangenclubjes is. Zo is die niet gemaakt en is het dus ook geen meerwaarde als een partij zich als een Turks belangenclubje gedraagt. Te meer wanneer dat de belangen betreft van Turken in de hoedanigheid van Turks Erdogan onderdaan.
  woensdag 10 april 2019 @ 15:44:21 #52
116015 SicSicSics
pi_186138900
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik bedoel ermee dat je niet moet doen alsof onze democratie een platform van belangenclubjes is. Zo is die niet gemaakt en is het dus ook geen meerwaarde als een partij zich als een Turks belangenclubje gedraagt. Te meer wanneer dat de belangen betreft van Turken in de hoedanigheid van Turks Erdogan onderdaan.
Dus de PvdD is geen vegetarisch belangenclubje?
En de SGP is geen Staatkundig Gereformeerd belangenclubje?
En de VVD is geen ... liberaal :? ... _O- ... Zakelijk Nederland belangenclubje?
En de D66 is geen enigszins voor rede vatbare middenmoot belangenclubje? :D

Uiteindelijk is het een beetje flauw om het een Turks belangenclubje te noemen, terwijl ze zelf in zin twee van hun omschrijving aangeven er voor alle Nederlanders te zijn. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 10-04-2019 16:08:52 (enigsinds _O- ) ]
Fine, fuck you then!
pi_186139797
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus de PvdD is geen vegetarisch belangenclubje?
En de SGP is geen Staatkundig Gereformeerd belangenclubje?
En de VVD is geen ... liberaal :? ... _O- ... Zakelijk Nederland belangenclubje?
En de D66 is geen enigszins voor rede vatbare middenmoot belangenclubje? :D

Uiteindelijk is het een beetje flauw om het een Turks belangenclubje te noemen, terwijl ze zelf in zin twee van hun omschrijving aangeven er voor alle Nederlanders te zijn. O+
Begrijp het ook niet helemaal. Tot op zekere hoogte geef ik WS gelijk: partijen moet er in principe zijn voor alle Nederlanders. Tegelijkertijd hebben ze hun eigen achterbannen. Dat is ook wel zo handig, anders zouden alle partijen hetzelfde programma hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186139924
quote:

[ afbeelding ]

Wow, het staat op een plaatje op internet, dan moet het wel waar zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_186139980
Er is weinig gematigd aan DENK, en hun achterban is misschien progressief vanuit het perpectief van de 15e eeuw.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_186140192
quote:
Ik hou ervan hoe jij altijd zo fel anti racisme bent maar tegelijkertijd ook super nationalistisch ingesteld bent :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 10-04-2019 17:21:45 ]
  woensdag 10 april 2019 @ 17:14:17 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186140248
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is meer een probleem dat DENK stemmers heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186140799
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt niks van die staat.
PVV is veel linkser op economisch beleid va de vvd en heel dicht bij de sp.
Dat alleen al.

Hoe denk zich posteert in de kamer is helemaal niet progressief te noemen.
De PVV doet zich vooral economisch linkser voor.
pi_186141292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat is eerlijk van je. Ik ben het ook 100% met je eens.
Dus mensen met een andere achtergrond, ook al zijn ze hier geboren, zouden eigenlijk niet moeten stemmen want laat dat maar over aan de blanke Nederlanders? Klinkt lichtelijk racistisch
  woensdag 10 april 2019 @ 18:31:04 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_186141607
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ook niet, maar de VVD is een normale democratische partij die opvattingen koestert welke teveel van de mijne afwijken.
Dan bem je een sjaggo groen-inks nep-deug/luchtfietser die geen bal verstand heeft van klimaat/economie of hoofdrekenen. Maar wel verstand van het communisme.
  woensdag 10 april 2019 @ 18:32:46 #61
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186141639
Het gaat over DENK en gelijk gaam de NPCs weer los op FVD. :')

Rent free...
pi_186141668
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:11 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dus mensen met een andere achtergrond, ook al zijn ze hier geboren, zouden eigenlijk niet moeten stemmen want laat dat maar over aan de blanke Nederlanders? Klinkt lichtelijk racistisch
Het is ook racistisch
pi_186141717
quote:
Waar haal jij het gekke idee vandaan dat je Marokkaan bent ?
En het nog gekkere idee dat het dan niet goed zou zijn als je je uiterste best zou doen om Nederland te verbeteren ?
pi_186141949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En het nog gekkere idee dat het dan niet goed zou zijn als je je uiterste best zou doen om Nederland te verbeteren ?
Als je Jelle een beetje kent, dan zou je weten dat hij al jaren post op fok!
In het begin waren dat allerlei topics over de natuur van Marokko en bekende Marokkanen. Hij is vaak boos geworden als mensen negatieve dingen over Marokkanen in NL riepen. Maar in de loop der jaren is zijn mening veranderd en nu is hij zelf uiterst kritisch naar Marokkanen en hun gedrag.

Dus tenzij jij wil beweren dat dit een vooropgezet plan is van Jelle om jaren nadat hij post ineens te draaien en Marokkanen zwart te maken, kan je beter wat langer nadenken voordat je zulk soort dingen roept.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186141968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In het begin waren dat allerlei topics over de natuur van Marokko en bekende Marokkanen, maar in de loop der jaren is zijn mening veranderd en nu is hij uiterst kritisch naar Marokkanen en hun gedrag.

Dus tenzij jij wil beweren dat dit een vooropgezet plan is van Jelle om jaren nadat hij post ineens te draaien en Marokkanen zwart te maken, kan je beter wat langer nadenken voordat je zulk soort dingen roept.
Wat jij hier zegt is op geen enkele manier strijdig met mijn vragen.
pi_186141980
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wat jij hier zegt is op geen enkele manier strijdig met mijn vragen.
Hij is een Marokkaanse Nederlander.
Betwijfel je dat of niet?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186142059
Dat ze allemaal DENK stemmen hoeft niemand te verbazen, we hebben hier nou niet bepaald het puikje van de Turkse beschaving naar binnen gehaald, maar een horde achtergestelde boeren die zo uit de bergen van Anatolie zijn komen rollen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 10 april 2019 @ 19:01:03 #68
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186142114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In het begin waren dat allerlei topics over de natuur van Marokko en bekende Marokkanen. Hij is vaak boos geworden als mensen negatieve dingen over Marokkanen in NL riepen. Maar in de loop der jaren is zijn mening veranderd en nu is hij zelf uiterst kritisch naar Marokkanen en hun gedrag.

Het punt van haar vraag is dat zij vindt dat mensen die hier geboren en getogen zijn en meedraaien in de samenleving Nederlands zijn.

Overigens kende ik jellereppe altijd al als kritisch op Marokkaans straattuig, maar vooral zich verzettend tegen het over een kam scheren van groepen mensen. Nu ik hem steeds vaker zie vervallen in allerlei rare conservatieve ideeën en een groeiend geloof in etnische scheiding (die juist typerend zijn voor hoe de parallelle samenlevingen hier ooit zijn ontstaan), vinden de mensen die hem vroeger stom vonden hem opeens wel leuk. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 10-04-2019 19:14:33 ]
pi_186142218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 18:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In Jelle zijn ideaal wereld worden alle volkeren samen met de welvaart en macht herverdeeld. Alle Turken in Turkije, alle Marokkanen in Marokko, alle Nederlanders in Nederland. En allemaal evenveel macht en geld ipv de scheve verhoudingen die er nu in de wereld zijn. Jelle is nationalistisch, tegen homeopathische verdunning van volkeren, voor separatie en tegen racisme. Tenminste dat is zo'n beetje wat ik uit zijn posts opmaak.
  woensdag 10 april 2019 @ 19:08:53 #70
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186142252
quote:

Ik vind dit soort woorden te gebruiken bij deze kwesties altijd zo toonzettend, binnendringen is alsof de vijand zich nesteld, waar het overgrote deel van de werkzame allochtonen niks met iets van anti nederlandse sentimenten te maken wil hebben, maar gewoon hun steentje wil bijdragen.

quote:
Zonde Jelle, je hebt een open mind en prima stel hersenen dus ik vermoed dat als je die inzet bij de verkiezingen je op een voor jou prima te verdedigen stem uit komt ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
2 dagen onderweg en dit opiniestuk op het Parool is nu alweer ingehaald door de realiteit. _O-

https://www.parool.nl/opi(...)marokkanen~a4625612/

Hoogleraren en filosofen :')
:D Geniale timing, hoezo onderuit geschoffeld worden _O-
quote:
Wauw, gewoon wauw, mag ik vragen wat jij stemt als je zo ver in je vergelijking wil doorschieten en de zaak zo op de spits drijft?
Ben je ook pro antifa of gaan die hooded&masked actievoerders je te ver?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 11-04-2019 09:37:38 ]
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 10 april 2019 @ 20:00:41 #71
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186143254
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik vind dit soort woorden te gebruiken bij deze kwesties altijd zo toonzettend, binnendringen is alsof de vijand zich nesteld, waar het overgrote deel van de werkzame allochtonen niks met iets van anti nederlandse sentimenten te maken wil hebben, maar gewoon hun steentje wil bijdragen.
[..]

Zonde Jelle, je hebt een open mind en prima stel hersenen dus ik vermoed dat als je die inzet bij de verkiezingen je op een voor jou prima te verdedigen stem uit komt ;)
[..]

:D Geniale timing, hoezo onderuit geschoffeld worden _O-
[..]

Wauw, gewoon wauw, mag ik vragen wat jij stemt als je zo ver in je vergelijking wil doorschieten en de zaak zo op de spits drijft?
Ben je ook pro antifa of gaan die hooded&masked actievoerders je te ver?
Knap gelezen :') Ik ben inderdaad een typische antifa'er :') . Als het je niet lukt in te zien dat Denk en FvD beide een ranzige identiteitspolitiek bedrijven en fascistoide trekjes vertonen ligt dat waarschijnlijk aan jouw gebrek aan scholing danwel intellect.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 20:13:05 #72
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_186143541
quote:
Dit inderdaad. Goede post.
  woensdag 10 april 2019 @ 20:15:56 #73
pi_186143608
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aanvulling op jouw uitstekende analyse:
- Beide nemen graag een loopje met de feiten en hebben wetenschapsontkenning tot een kunst verheven.
- Beide hebben ofwel geen enkel historisch besef ofwel verdraaien de geschiedenis dusdanig dat het in hun straatje past.
- Beide spelen gretig in op de onderbuik van hun electoraat en creëren of vergroten daarmee onnodig angst en verdeeldheid.
En dit inderdaad.
  woensdag 10 april 2019 @ 20:20:08 #74
pi_186143733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

[..]

Dat is je onderbuik.
PVV heeft haar loyaliteit in Jeruzalem, Tel Aviv en Washington.
FvD heeft haar loyaliteit in Moskou.
Denk heeft haar loyaliteit in Ankara.
  woensdag 10 april 2019 @ 20:38:53 #75
65846 Bocaj
47th President.
pi_186144148
We moeten DENK maar eens een koekje van eigen deeg gaan geven!

Nederland zuiveren van DENK!

Wat zouden ze daar eigenlijk van DENKEN? :D

Bron foto: TPO.NL
  woensdag 10 april 2019 @ 20:44:07 #76
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186144292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:00 schreef -XOR- het volgende:
Knap gelezen :') Ik ben inderdaad een typische antifa'er :') . Als het je niet lukt in te zien dat Denk en FvD beide een ranzige identiteitspolitiek bedrijven en fascistoide trekjes vertonen ligt dat waarschijnlijk aan jouw gebrek aan scholing danwel intellect.
Ik lees helemaal niks uit je post behalve furie en kickback, je zegt niks maar je trapt de rest onderuit, lekkere manier van discussiëren en overduidelijk een tonen aan je eigen gebrek aan intellect en daarnaast beantwoord je mn vragen niet wat ontduiken van de waarheid toont, dus again, wat heb je gestemd en vind je antifa okay?
Het is makkelijk partijen die een extremere visie van zaken hebben belachelijk te maken, lastiger is het om het met zinvolle argumenten onderuit te halen of de discussie aan te gaan, iets wat links tot nu toe imo volkomen nalaat te opzichte van de FvD, Denk heb ik persoonlijk niks mee , maar mijn Turkse vrienden kennende en hun voorkeur in het Turks te praten ook al zitten er Nederlanders naast geeft me een indruk dat dat alleen al, het aanspreken in hun moedertaal in grote mate bijdraagt aan hun succes, ongeacht de boodschap die ze uitdragen, of heb je daar een ander idee over?
pi_186144506
quote:
Nee, slimmerd. Juist omdat Denk bestaat, is FvD nodig. Of ben jij van de zelfdestructie?
  woensdag 10 april 2019 @ 21:04:00 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_186144802
Hoe kan dit een verrassing zijn? Al jaren het hoogste percentage erdogan stemmers van de hele EU als ik me niet vergis.
pi_186145041
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, slimmerd. Juist omdat Denk bestaat, is FvD nodig. Of ben jij van de zelfdestructie?
Er bestaat echt 0.0 kans dat DENK meer dan 5 zetels haalt.

Vind jij btw dat Nederland aan zelfdestructie doet door niet eerlijk onze informatie te delen met de Vrijheidspartij van Oostenrijk? De partij die daar nu in de regering zit? Of is AIVD ook een amateuristische cultuur-marxistische bende met een fobie voor neo-Bolsjewisme?

En waarom zouden wij kostte wat het kost een referendum moeten hebben over een godvergeten associatieverdrag met Oekraïne? Een Nexit was dan logischer geweest, of niet?

Maar goed, ik zal wel een onrealistische, naïeve klimaatknuffelaar/Erdoganist/Stalinist zijn...? Voor de pure zelfdestructie van Nederland!
pi_186145246
Democratie is als een trein. Als je op je bestemming bent stap je uit.
pi_186145765
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 15:28 schreef PiyeReloaded het volgende:
Denk heeft niet echt radicale standpunten. Alleen hebben ze nogal een aura van Turks etnonationalisme, zoals de FvD een aura van fascisme heeft. Opvallend genoeg zijn er veel mensen die bij de ene partij vinden dat je niet het aura maar de standpunten moet beoordelen, maar bij de andere partij opeens andersom redeneren.

De FvD heeft een "aura van fascisme"...

Zou je dat even toe willen lichten, bvd.
  woensdag 10 april 2019 @ 21:46:22 #82
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186146001
quote:
4s.gif Op woensdag 10 april 2019 21:39 schreef SpaceOddity het volgende:

De FvD heeft een "aura van fascisme"...

Met volgens Maurice zn laatste peiling heeft een "aura van fascisme" inmiddels 27 zetels bij de volgende 2e kamer verkiezingen dus kan links zwammen wat ze willen, de "aura van fascisme" is inmiddels een van de grootste *O*
  woensdag 10 april 2019 @ 21:54:44 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186146289
quote:
18s.gif Op woensdag 10 april 2019 20:44 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik lees helemaal niks uit je post behalve furie en kickback, je zegt niks maar je trapt de rest onderuit, lekkere manier van discussiëren en overduidelijk een tonen aan je eigen gebrek aan intellect en daarnaast beantwoord je mn vragen niet wat ontduiken van de waarheid toont, dus again, wat heb je gestemd en vind je antifa okay?
Het is makkelijk partijen die een extremere visie van zaken hebben belachelijk te maken, lastiger is het om het met zinvolle argumenten onderuit te halen of de discussie aan te gaan, iets wat links tot nu toe imo volkomen nalaat te opzichte van de FvD, Denk heb ik persoonlijk niks mee , maar mijn Turkse vrienden kennende en hun voorkeur in het Turks te praten ook al zitten er Nederlanders naast geeft me een indruk dat dat alleen al, het aanspreken in hun moedertaal in grote mate bijdraagt aan hun succes, ongeacht de boodschap die ze uitdragen, of heb je daar een ander idee over?
Volgens mij heb ik er op fok nooit een geheim van gemaakt dat ik PvdA stem en binnen die achterban behoor ik niet eens tot het meest linkse smaldeel. In een ander topic heb ik vandaag gezegd dat ik de huidige geupdate formulering omtrent het meldpunt linkse schoolindoctrinatie niet heel onredelijk vind. Als jou dat heel antifa in de oren klinkt dan ligt dat echt aan jouw begripsvermogen of referentiekader.

De FvD wil alle intituties die parallel zijn opgebouwd en in afhankelijkheid verstrengeld zijn met de liberale democratie vernietigen en duidt de huidige machtselite als auto-imuunziekte, de wetenschap als leugenachtig, de EU als malvolente leviathan en ze willen dus een goedlopende gevestigde democratie vervangen door iets waarvan niemand nog weet wat met nattevingerrekeningen als rijksbegroting en malle pietje Terry als fuhrer, ik vind het vrij gestoord dat je daarop stemt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 22:12:35 #84
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186146820
Dank je voor een nu inhoudelijk fatsoenlijk reactie, hier kan ik meer mee, dan parallellen trekken tussen een groepje Erdogan stemmers en de FvD die intussen in peiling de grootste van Nederland zijn :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 21:54 schreef -XOR- het volgende:
Volgens mij heb ik er op fok nooit een geheim van gemaakt dat ik PvdA stem en binnen die achterban behoor ik niet eens tot het meest linkse smaldeel. In een ander topic heb ik vandaag gezegd dat ik de huidige geupdate formulering omtrent het meldpunt linkse schoolindoctrinatie niet heel onredelijk vind. Als jou dat heel antifa in de oren klinkt dan ligt dat echt aan jouw begripsvermogen of referentiekader.
Ik heb geen zin en geen tijd alle pohi's van users te checken voor ik een reactie schreef dus, nee, ik kende je politieke richting in deze niet en al ben ik niet van de PvdA, ik vindt dat Ascher goed z'n best doet.
Het stukje antifa kwam voort uit je felheid van reageren, zeker de fascistische vergelijkingen stuiten me tegen de borst want het is zo'n beetje dé drogreden die linksminnend Nederland voorop houd op t moment dat het woord FvD valt, niet begrijpend dat Baudet een beetje rellen niet ontziet, zeker in speeches die nationwide worden uitgezonden, laat mijn stemmers denken, laat mijn stemmers opzoeken, is kennelijk zijn idee, iets wat ik van harte toejuich, of t nu over een fucking uil gaat of t woord boreaal, educate yourself, omdat ons onderwijs na 30 jaar op een diepdroevig laag niveau is beland.
En waar links is, is antifa vaak ook aanwezig en ik hoop dat je het met me eens bent dat dat soort tuig zich niet in serieuze discussies dient te mengen.

quote:

De FvD wil alle intituties die parallel zijn opgebouwd en in afhankelijkheid verstrengeld zijn met de liberale democratie vernietigen en duidt de huidige machtselite als auto-imuunziekte, de wetenschap als leugenachtig, de EU als malvolente leviathan en ze willen dus een goedlopende gevestigde democratie vervangen door iets waarvan niemand nog weet wat, ik vind het vrij gestoord dat je daarop stemt.
De standpunten van de FvD zijn voor een deel gebaseerd op het gevoel of idee dat keuzes in de politiek nu fundamenteel verkeerd gemaakt worden, iets waar ik me hier en daar in kan vinden, zeker met het idee ten aanzien van migranten, niet, och je hebt hulp nodig, kom maar, maar je wilt hier komen, wat heb je ons te bieden, in deze tijd niet eens zo'n gek idee is, evenals een aantal andere plannen waar ik me in kan vinden (legalisatie (soft) drugs), begrotingsoverschot naar zorg, onderzoek naar thorium reactoren, een meer EEG gestoeld model dan de huidige EU) maar evengoed het besef dat PVV geschreeuw alla "alle grenzen dicht"en "minder minder" volkomen kansloos zijn, en, vooral mijn ultieme reden FvD te stemmen, de huidige politiek hangt van spindoctors en korte termijn denken aan elkaar en zoals elk hof ooit een nar nodig had om de koning alternatieve ideeën voor te schotelen, zo heeft Den Haag een nar ( lees Baudet) nodig om de starre PC bullshit van tegenwoordig te doorbreken en mis ik nog steeds de hand in eigen boezem wáárom de FvD zo groot is geworden, want afgeven op een ander is makkelijk, de makke bij jezelf zoeken is veel moeilijker ;)

(je ninja edit heb ik niet meegenomen, zo snel typ ik niet okee :{ )
  woensdag 10 april 2019 @ 22:29:54 #85
455560 Logic91
Always stay rational
pi_186147255
quote:

[..]

Wat bedoel je met de "ondermijning" van Nederland?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_186147300
quote:

De FvD wil alle intituties die parallel zijn opgebouwd en in afhankelijkheid verstrengeld zijn met de liberale democratie vernietigen
Zou je dit even opnieuw willen tikken maar dan wat begrijpelijker, met eventueel voorbeelden, zodat ik beter begrijp wat je hiermee bedoelt?
quote:
en duidt de huidige machtselite als auto-imuunziekte,
Ben ik het geheel mee eens.
quote:
de wetenschap als leugenachtig,
Niet, het verzet zich tegen plannen die deels gebaseerd zijn op wetenschappelijke invalshoeken, het beroept zich daarbij op ander wetenschappelijk onderzoek
quote:
de EU als malvolente
Wattes?
quote:
leviathan en ze willen dus een goedlopende gevestigde democratie vervangen door iets waarvan niemand nog weet
met meer democratie dus, meer directe input van het volk zelf.
quote:
wat met nattevingerrekeningen als rijksbegroting en malle pietje Terry als fuhrer,
Toe maar zeg, kom dr maar weer in met die frame. :')
quote:
ik vind het vrij gestoord dat je daarop stemt.
En ik vind het vrij gestoord om op een andere partij te stemmen. Maar ga je gang ^O^
pi_186147732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie hier dus de ware aard van veruit de meeste Ottomanen. Geen enkele intentie mee te willen doen aan de maatschappij waarin zij zijn opgevangen. Inderdaad een 5de colonne, zie hoe 'denk' in de politiek staat en waar zij dus op stemmen.
Omdat TS zegt dat het zo is?
"Pools are perfect for holding water"
pi_186147805
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2019 21:14 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Er bestaat echt 0.0 kans dat DENK meer dan 5 zetels haalt.

Vind jij btw dat Nederland aan zelfdestructie doet door niet eerlijk onze informatie te delen met de Vrijheidspartij van Oostenrijk? De partij die daar nu in de regering zit? Of is AIVD ook een amateuristische cultuur-marxistische bende met een fobie voor neo-Bolsjewisme?

En waarom zouden wij kostte wat het kost een referendum moeten hebben over een godvergeten associatieverdrag met Oekraïne? Een Nexit was dan logischer geweest, of niet?

Maar goed, ik zal wel een onrealistische, naïeve klimaatknuffelaar/Erdoganist/Stalinist zijn...? Voor de pure zelfdestructie van Nederland!
Zit je aan de pillen?
pi_186147807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mwa, ik vind Oostwoud ook een lul met vingers maar hij heeft wel gelijk wat betreft gevaren van clientalisme binnen allochtone gemeenschappen.
Nogal een beschuldiging hoor. En daar doen zowel het overgrote deel van de Turkse kiezers, als ook de politici van DENK, allemaal aan mee?

En daar heb je ook iets van feiten van oid?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 10-04-2019 23:04:06 ]
pi_186148064
quote:

[..]

Ja. Mooie speculatie. Met feiten heeft het echter geen fuck te maken. Racistisch much?
pi_186148176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien heeft het ook iets te maken met het feit dat een deel van de Nederlanders met een Turkse achtergrond vooral Turken zijn die een Nederlandse nationaliteit hebben verkregen maar vooral Turk willen blijven en willen dat anderen ook Turk blijven?

Dat is in wezen gewoon modern kolonialisme en onze democratie is niet ingericht om de belangen van vreemde mogendheden en hun burgers in die hoedanigheid te dienen. Een stilzwijgend fundament achter onze democratie is dat je van mening kunt verschillen over wat het beste is voor het land, maar dat het wel gaat om wat het beste is voor dit land. Het Turks nationalisme, Turks fascisme zo je wil, hoort daar niet in.
Ja, behalve dat meer dan de helft niet eens stemt. Vind het dan nogal wat om te spreken van 'etnische minderheden die binnendringen bij justitie, politie, de ambtenarij en de politiek om de eigen groep te bevoordelen ten koste van Nederlanders'. Dat is zelfs niet semantisch correct wanneer letterlijk elke DENK-stemmer dat met de door TS genoemde kwalijke bedoelingen jegens Nederland doet.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 10-04-2019 23:11:33 ]
pi_186148683
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zit je aan de pillen?
Puur natuur lavendel snuiven. Lekker man.
pi_186148692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:22 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Puur natuur lavendel snuiven. Lekker man.
Ah, ok.
  woensdag 10 april 2019 @ 23:59:06 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186149394
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Uhm nee. Dat is algemeen bekend.
En TS heeft niet zo veel invloed hoor.
pi_186149451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 23:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Uhm nee. Dat is algemeen bekend.
En TS heeft niet zo veel invloed hoor.
Letterlijk meer dan de helft kon het niet genoeg schelen om überhaupt op te komen dagen. En jij zegt, 'laten we alle Turken over één kam scheren: het zijn allemaal Erdogan steunende DENK stemmers'?

Moet ik je nou serieus weer uit gaan leggen hoe dat werkt met generaliseren en zo? Hoe is dit, blijkbaar keer op keer, te fucking moeilijk?
  donderdag 11 april 2019 @ 00:08:25 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186149531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja. Mooie speculatie. Met feiten heeft het echter geen fuck te maken. Racistisch much?
Hij beschrijft hier anders een nauwkeurige verklaring voor de groei van het FvD in de afgelopen periode. En waarom is het racistisch als je zou benoemen dat bijvoorbeeld een groep allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers en sociale zekerheid? Daar is niets racistisch aan, dat zijn je feiten.
pi_186149540
quote:
En waar uit blijkt precies dat dit criminele gedrag / etnisch cliëntelisme opgaat voor een meerderheid van de genoemde allochtone groepen? Genoeg om ze allemaal over één kam te scheren?

32 gevallen van corruptie door een allochtone agent in 4 jaar (80 in totaal btw). En daar uit blijkt volgens jou dan serieus uit dat etnische minderheden bezig zijn met het binnendringen bij justitie?

Je weet dat we ongeveer 5000 agenten met een allochtone achtergrond hebben he?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 11-04-2019 09:40:00 ]
pi_186149558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij beschrijft hier anders een nauwkeurige verklaring voor de groei van het FvD in de afgelopen periode. En waarom is het racistisch als je zou benoemen dat bijvoorbeeld een groep allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers en sociale zekerheid? Daar is niets racistisch aan, dat zijn je feiten.
Dat is inderdaad niet racistisch nee.

Maar roepen dat allochtonen crimineel zijn wel.
  donderdag 11 april 2019 @ 00:11:38 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186149570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:02 schreef probeer het volgende:
En jij zegt, 'laten we alle Turken over één kam scheren: het zijn allemaal Erdogan steunende DENK stemmers'?
Ik heb nergens gezegd dat we alle Turken over een kam moeten scheren.
Maar er is wel degelijk een probleem met die bevolkingsgroep als je bijvoorbeeld kijkt naar Turks nationalisme in Nederland, de misdaadcijfers, het witwassen van geld wat in Turkse communes blijft, etc.

Niets mis mee om dat te benoemen.
pi_186149599
Het verbaast me geen seconde. De bevinding sluit naadloos aan op eerdere onderzoeken onder Turken in Nederland: een groot deel van hen voelt zich geen Nederlander, maar in de eerste plaats moslim en in de tweede plaats Turk. Een veel kleiner deel voelt zich voornamelijk Nederlander.

Feitelijk heb je in dit land twee groepen mensen met een Turkse achtergrond: Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. Laatstgenoemde groep is slecht geïntegreerd, voelt zich vooral moslim/Turk, stemt AK-partij en dus ook op het verlengstuk daarvan in Nederland: DENK.

Turkse Nederlanders zijn beduidend beter geïntegreerd, voelen zich meer (of gedeeltelijk) Nederlander. Maar helaas kom je ook onder deze groep nog de nodige AK/DENK-stemmers tegen.
  donderdag 11 april 2019 @ 00:21:34 #102
286575 Roces18
Chef de party
pi_186149668
Als Nederlander stem ik ook denk. Gewoon om lekker dwars te liggen _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186149702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat we alle Turken over een kam moeten scheren.
Jij niet. Maar dat is helaas wel wat TS doet.

quote:
Maar er is wel degelijk een probleem met die bevolkingsgroep als je bijvoorbeeld kijkt naar Turks nationalisme in Nederland, de misdaadcijfers, het witwassen van geld wat in Turkse communes blijft, etc.
Klopt.

quote:
Niets mis mee om dat te benoemen.
Zolang je het niet op alle turken betrekt, niet nee. Maar zie hier ...
pi_186149723
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het verbaast me geen seconde. De bevinding sluit naadloos aan op eerdere onderzoeken onder Turken in Nederland: een groot deel van hen voelt zich geen Nederlander, maar in de eerste plaats moslim en in de tweede plaats Turk. Een veel kleiner deel voelt zich voornamelijk Nederlander.

Feitelijk heb je in dit land twee groepen mensen met een Turkse achtergrond: Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. Laatstgenoemde groep is slecht geïntegreerd, voelt zich vooral moslim/Turk, stemt AK-partij en dus ook op het verlengstuk daarvan in Nederland: DENK.

Turkse Nederlanders zijn beduidend beter geïntegreerd, voelen zich meer (of gedeeltelijk) Nederlander. Maar helaas kom je ook onder deze groep nog de nodige AK/DENK-stemmers tegen.
Kijk, het lukt Elf ook gewoon om een onderscheid te maken tussen Turkse Nederlanders die wel lief doen en Turkse Nederlanders die daar volgens hem niet zo'n zin in hebben. Op basis van individuele kwaliteiten (het vermogen en de motivatie om te integreren), in plaats van in welk land iemand oorspronkelijk uit een kut gekropen bent.
pi_186149766
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Kijk, het lukt Elf ook gewoon om een onderscheid te maken tussen Turkse Nederlanders die wel lief doen en Turkse Nederlanders die daar volgens hem niet zo'n zin in hebben. Op basis van individuele kwaliteiten (het vermogen en de motivatie om te integreren), in plaats van in welk land je oorspronkelijk uit een kut gekropen bent.
Ten eerste vertel ik niks nieuws; ik maak dit onderscheid al jaren en eveneens beoordeel ik mensen altijd zo veel mogelijk als individu.

Ten tweede spreek ik uitdrukkelijk over Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. De laatste groep noem ik heel bewust zo. Het zijn mensen die in Nederland verblijven, maar die in geen enkel opzicht Nederlander zijn. Ze voelen zich geen Nederlander, ze zijn niet loyaal met dit land, zijn vaak slecht geïntegreerd en vaak zeer conservatief. Hun hart ligt in Turkije, net als hun loyaliteit.

Wat mij betreft mogen we die groep mensen best wat nadrukkelijker bewegen om te kiezen voor een toekomst in Turkije: beter voor henzelf, beter voor onze samenleving. Ik roep al jaren (en herhaal het graag) dat re-migratie actiever moet worden bevorderd en wellicht zelfs financieel gestimuleerd.
pi_186149814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste vertel ik niks nieuws; ik maak dit onderscheid al jaren en eveneens beoordeel ik mensen altijd zo veel mogelijk als individu.

Ten tweede spreek ik uitdrukkelijk over Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. De laatste groep noem ik heel bewust zo. Het zijn mensen die in Nederland verblijven, maar die in geen enkel opzicht Nederlander zijn. Ze voelen zich geen Nederlander, ze zijn niet loyaal met dit land, zijn vaak slecht geïntegreerd en vaak zeer conservatief. Hun hart ligt in Turkije, net als hun loyaliteit.

Wat mij betreft mogen we die groep mensen best wat nadrukkelijker bewegen om te kiezen voor een toekomst in Turkije: beter voor henzelf, beter voor onze samenleving. Ik roep al jaren (en herhaal het graag) dat re-migratie actiever moet worden bevorderd en wellicht zelfs financieel gestimuleerd.
En ik vind het oprecht heel erg fijn dat jij dat onderscheid en die nuance in je verhaal duidelijk naar voren brengt.

En ik ben het ook met je eens dat dat een probleem is. Maar niet, zoals TS wil doen lijken, voor de gehele bevolkingsgroep.
pi_186149847
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik vind het oprecht heel erg fijn dat jij dat onderscheid en die nuance in je verhaal duidelijk naar voren brengt.

En ik ben het ook met je eens dat dat een probleem is. Maar niet, zoals TS wil doen lijken, voor de gehele bevolkingsgroep.
Mooi dat we het eens zijn. De Turkse Nederlanders die ik ken, zijn overigens aangename mensen. Helaas zitten er enkelen tussen die ondanks alles op dictator Erdogan stemmen...
pi_186149879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mooi dat we het eens zijn. De Turkse Nederlanders die ik ken, zijn overigens aangename mensen. Helaas zitten er enkelen tussen die ondanks alles op dictator Erdogan stemmen...
Tsja ... Ik ben het wel vaker niet eens met het stemgedrag van mensen. Maakt ze niet meteen mensen die er massaal op uit zijn om onze instituten te infiltreren en dit land kapot te maken.

Maar blijkbaar mag TS dat soort racistische onzin wel een dikke 100 posts lang beweren.
pi_186149885
quote:

De meerderheid stemt niet eens. Een stem voor DENK is geen stem tegen Nederland. Haat-zaaiende idioot.
  donderdag 11 april 2019 @ 01:32:17 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_186150032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 22:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat ben jij dan? Ottomaan?
1947-2016
  donderdag 11 april 2019 @ 07:56:14 #111
116015 SicSicSics
pi_186151262
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2019 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
Het is meer een probleem dat DENK stemmers heeft.
Mensen die zich gehoord voelen in slappe praatjes, vage beloften en een onmogelijke wensen. Het zou verboden moeten worden inderdaad! :D
Fine, fuck you then!
pi_186151807
quote:
Het heeft niks met huidskleur te maken maar met hoe verre je wat met Nederland hebt. Turken staan bekend om dat zij meer met Turkije hebben dan met Nederland en men roept vaak omdat ze overal buiten vallen. Daarbij wordt er vaak groepen dat het de schuld van de autochtonen zijn maar er zijn veel nationaliteiten in Nederland gekomen die zich wel prima kunnen aanpassen. Het ligt vooral aan als jij in een ander land gaat wonen, of wordt geboren, en nog steeds gaat roepen dat je land van herkomst boven alles staat en hoe kut je het land vindt waar je woont dan gaan mensen je raar aankijken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 11 april 2019 @ 09:34:58 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_186152192
Mensen met Turkse achtergrond in de Nederlandse politiek is niks nieuws uiteraard. Is al decennia zo. Alleen zat er voorheen het labeltje op van (meestal) de PvdA. Ook toen was het al een bekend fenomeen dat Turkse kandidaten veel voorkeursstemmen kregen vanuit hun eigen gemeenschap. Dat is feitelijk nu niet anders. Ik denk (haha) niet dat veel Turken het programma van DENK hebben gelezen. Ze stemmen er gewoon puur op omdat de partij voor het grootste deel uit Turken bestaat.
pi_186152479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen met Turkse achtergrond in de Nederlandse politiek is niks nieuws uiteraard. Is al decennia zo. Alleen zat er voorheen het labeltje op van (meestal) de PvdA. Ook toen was het al een bekend fenomeen dat Turkse kandidaten veel voorkeursstemmen kregen vanuit hun eigen gemeenschap. Dat is feitelijk nu niet anders. Ik denk (haha) niet dat veel Turken het programma van DENK hebben gelezen. Ze stemmen er gewoon puur op omdat de partij voor het grootste deel uit Turken bestaat.
Precies. Het eigen volk eerst principe leeft enorm onder Turken, dat is dat extreme nationalisme wat er met de paplepel wordt ingegoten. Of noem het tribalisme. Ze doen alles in eigen kring. De bloedlijn wordt niet geografisch bepaald, zoals veel Nederlanders er naar kijken. Zoals bij kinderen van Hollandse emigranten naar Canada, die zijn helemaal Canadees. Spreken geen woord Nederlands en zijn nog nooit in Nederland geweest. Dat meteen aan de kant zetten van je culturele achtergrond bij een verhuizing zul je bij Turken nooit zien.
  Redactie Frontpage donderdag 11 april 2019 @ 10:03:55 #115
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186152539
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_186153659
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou het graag in deze volgorde zien, poorten Europa grotendeels dicht(werkvisas e.d. uitgesloten). Beginnen met uitzetten uitgeprocedeerde mensen.
Illegaliteit strafbaar om uitzetten te vergemakkelijken.
Dubbel paspoort afschaffen, kun je wel zeggen dat kunnen we niet, maar dat heeft met politieke wil te maken.
Degene die voor een niet-EU paspoort kiezen ook helpen om te remigreren.
Remigratie voor mensen die niks met NL/EU hebben stimuleren.
  donderdag 11 april 2019 @ 12:10:12 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186154324
quote:
13s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:54 schreef probeer het volgende:

[..]

De meerderheid stemt niet eens. Een stem voor DENK is geen stem tegen Nederland.
Eigenlijk wel, net als een stem voor PVV of FvD.
pi_186154691
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 00:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet racistisch nee.

Maar roepen dat allochtonen crimineel zijn wel.
Dat roep ik dan ook niet. Ik stel slechts vast, aan de hand van statistieken, dat ze wel buitenproportioneel en bovengemiddeld vaak de verkeerde lijstjes aanvoeren.

Niet je eigen hersenspinseltjes loslaten op wat ik getypt heb.
pi_186154796
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat roep ik dan ook niet. Ik stel slechts vast, aan de hand van statistieken, dat ze wel buitenproportioneel en bovengemiddeld vaak de verkeerde lijstjes aanvoeren.

Niet je eigen hersenspinseltjes loslaten op wat ik getypt heb.
Dat ging over het voorbeeld wat Harvest aandroeg.

Jij stelde dat etnische minderheden dit land kapot willen maken / ondermijnen. Daarbij maakte je geen onderscheid tussen criminelen en niet-criminelen. Het enige onderscheid wat jij maakte was allochtoon-autochtoon. Dit is de eerste keer in dit topic dat je de woorden buitenproportioneel en oververtegenwoordigd überhaupt gebruikt.

Maar het is inmiddels wat lastig discussiëren wanneer die racistische uitspraken van je al weg gemodereerd zijn. Blijkbaar waren de modjes het toch eens met mijn 'hersenspinsels'.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 11-04-2019 12:53:16 ]
pi_186154970
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, net als een stem voor PVV of FvD.
Ja, eh .. het bekt natuurlijk lekker. Maar heb je ook zin om uit de doeken te doen waarom DENK dan zo'n anti-Nederlandse partij is? Waar zit hem dat precies in? Hoe komt dat in hun stemgedrag en bij het indienen van voorstellen naar voren?

Kunnen we het daarna over de PVV of FvD hebben.
pi_186155006
quote:
En jij heet Jellereppe...
Ok
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:02:53 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186155037
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 12:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, eh .. het bekt natuurlijk lekker. Maar heb je ook zin om uit de doeken te doen waarom DENK dan zo'n anti-Nederlandse partij is?
quote:
- Het manifest stelt dat racisme in Nederland structureel en institutioneel van aard is en wil daarom dat er een zogeheten "racismeregister" wordt opgericht, waarin uitingen van racisme geregistreerd worden. Geregistreerden zouden niet voor een overheidsorganisatie mogen werken.

- Er wordt gepleit voor het door de overheid aanmoedigen van opleidingen tot imam, waarbij de overheid zich echter niet dient te bemoeien met het curriculum. Imams zijn volgens het manifest niet alleen nodig voor moskeeën, maar ook in zorginstellingen, gevangenissen en defensie.
Zomaar wat dingetjes.
pi_186155067
Wat me opvalt is dat er een enorm verschil is tussen Turken en autochtone Nederlanders.

Om een klein voorbeeld te noemen: ik heb nog nooit mensen op een bruiloft met Nederlandse vlaggen zien zwaaien. Turken wapperen wel met Turkse vlaggen op een bruiloft. Ok, er valt iets te vieren, maar om dan met een staatsvlag te gaan wapperen, dat is nieuw voor mij. Dat zie je op de Antillen en Suriname ook niet.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:09:43 #124
116015 SicSicSics
pi_186155111
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:05 schreef Sigaartje het volgende:
Wat me opvalt is dat er een enorm verschil is tussen Turken en autochtone Nederlanders.

Om een klein voorbeeld te noemen: ik heb nog nooit mensen op een bruiloft met Nederlandse vlaggen zien zwaaien. Turken wapperen wel met Turkse vlaggen op een bruiloft. Ok, er valt iets te vieren, maar om dan met een staatsvlag te gaan wapperen, dat is nieuw voor mij. Dat zie je op de Antillen en Suriname ook niet.
a) Dat doen ze echt niet allemaal! :D
b) Dat gedrag zie je vaker bij mensen met een migratieachtergrond. Zeker niet alleen bij Turken.
c) Turken in Turkije doen dat ook niet 'massaal'.
d) https://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_festival
Fine, fuck you then!
pi_186155139
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Zomaar wat dingetjes.

Ok, en hoe zijn die dingen precies anti-Nederlands?

Of vind jij dat 'institutioneel racisme' en 'louter joods/christelijke geestelijken' belangrijke aspecten zijn die Nederland Nederland maakt?

Registreren van racisme heb ik niets op tegen. Al vind ik het uitsluiten van functies wat ver gaan. Niet dat ik nou vind dat racisme op de werkvloer 'gewoon moet kunnen', maar dat lijkt me gewoon aangepakt kunnen worden wanneer het zich voordoet, en niet preventief uitgesloten hoeft te worden middels name-and-shame registers die mensen uitsluiten.

Opleidingen tot imam lijken me inderdaad belangrijk wanneer het aantal moslims in dit land toeneemt. Die mensen hebben ook behoefte aan geestelijke bijstand. Net als andere (niet-)gelovigen. Die opleidingen zijn er voor die andere geloven / levensbeschouwingen ook.

Anders kunnen we het Humanistisch Verbond ook wel verboden verklaren.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:12:17 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186155158
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, en hoe zijn die dingen precies anti-Nederlands?

Beide dingen zijn sowieso al niet te verenigen met de grondwet. Valt me tegen dat je dat moet vragen.
pi_186155159
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

a) Dat doen ze echt niet allemaal! :D
b) Dat gedrag zie je vaker bij mensen met een migratieachtergrond. Zeker niet alleen bij Turken.
c) Turken in Turkije doen dat ook niet 'massaal'.
d) https://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_festival
Ik heb het woord massaal niet gebruikt.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:13:01 #128
116015 SicSicSics
pi_186155172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:12 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb het woord massaal niet gebruikt.
Doorgestreept! 8-)
Fine, fuck you then!
pi_186155203
Sorry, maar als ik Turkse bruiloften zie, zie ik vlaggen, verkeersproblemen, gorillauitspattingen en vechtpartijen.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:15:33 #130
116015 SicSicSics
pi_186155218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:14 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry, maar als ik Turkse bruiloften zie, zie ik vlaggen, verkeersproblemen, gorillauitspattingen en vechtpartijen.
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen, maar je mist het punt een beetje, denk ik! ;)
Fine, fuck you then!
pi_186155235
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Beide dingen zijn sowieso al niet te verenigen met de grondwet. Valt me tegen dat je dat moet vragen.
Hoe precies niet?

Registreren van racisme heb ik niets op tegen. Al vind ik het uitsluiten van functies wat ver gaan. Niet dat ik nou vind dat racisme op de werkvloer 'gewoon moet kunnen', maar dat lijkt me gewoon aangepakt kunnen worden wanneer het zich voordoet, en niet preventief uitgesloten hoeft te worden middels name-and-shame registers die mensen uitsluiten.

Opleidingen tot imam lijken me inderdaad belangrijk wanneer het aantal moslims in dit land toeneemt. Die mensen hebben ook behoefte aan geestelijke bijstand. Net als andere (niet-)gelovigen. Die opleidingen zijn er voor die andere geloven / levensbeschouwingen ook.

donderdag 11 april 2019 @ 13:17:37 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186155248
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe precies niet?

Registreren van racisme heb ik niets op tegen. Al vind ik het uitsluiten van functies wat ver gaan.
De grondwet is het daar mee eens. Dus dat punt valt al af.
quote:

Probeer het nog eens te lezen.
pi_186155283
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De grondwet is het daar mee eens. Dus dat punt valt al af.
[..]

Probeer het nog eens te lezen.
Het stukje 'de overheid dient zich niet met het curriculum te bemoeien'?

Zolang het binnen de wet valt dienen ze dat imo inderdaad niet te doen. Er is volgens mij zelfs een grondwetsartikel wat daar over gaat.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:27:40 #134
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186155416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Het stukje 'de overheid dient zich niet met het curriculum te bemoeien'?
Nee, het stukje dat de overheid het moet aanmoedigen.
pi_186155457
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het stukje dat de overheid het moet aanmoedigen.
Ok. En is het aanmoedigen van een opleiding door de overheid dan anti-Nederlands? Doen ze wel vaker wanneer er in bepaalde sectoren tekorten zijn. Of omdat het deze specifieke opleiding is? Zijn imam's dan anti-Nederlands?
  donderdag 11 april 2019 @ 13:31:37 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186155474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok. En is het aanmoedigen van een opleiding door de overheid dan anti-Nederlands?
Jep.
  donderdag 11 april 2019 @ 13:32:46 #137
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186155489
Ja en 99% dat op PVV stemt is wit, wat nu?
  donderdag 11 april 2019 @ 13:35:22 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186155534
pi_186155642
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2019 13:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat jammer, ik dacht dat je niet dom was. Helaas.
Wat jammer, ik dacht dat jij iemand was die wel in staat is te discussiëren zonder persoonlijke aanvallen? Als je geen zin hebt om jezelf toe te lichten (of mij uitleg verschaffen) kan je dat ook wel gewoon zeggen hoor.

Ik ben oprecht benieuwd waarom dat dan niet zou vallen onder 'het aanmoedigen van specifieke opleidingen'. En ook nog steeds hoe of waarom dat aanmoedigen van een opleiding, anti-Nederlands zou zijn. Let wel, niet alleen on-Nederlands (een punt waar inderdaad nog wel wat aardige argumenten voor te maken valt), maar zelfs anti-Nederlands. Als in, tegenstrijdig aan Nederlandse belangen.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 11-04-2019 13:58:44 ]
  donderdag 11 april 2019 @ 20:11:58 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_186162036
quote:
Alle praatjes van linksch over een smeltkroes blijken keer op keer onjuist te zijn.
Huh? Nederland bestaat alleen uit autochtonen en Turken? :?
Krekker is de bom!
pi_186216610
quote:
Ik zou nooit op Denk stemmen vanwege de Erdogan link.
Wat is die Erdogan link precies?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')