Jij niet. Maar dat is helaas wel wat TS doet.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat we alle Turken over een kam moeten scheren.
Klopt.quote:Maar er is wel degelijk een probleem met die bevolkingsgroep als je bijvoorbeeld kijkt naar Turks nationalisme in Nederland, de misdaadcijfers, het witwassen van geld wat in Turkse communes blijft, etc.
Zolang je het niet op alle turken betrekt, niet nee. Maar zie hier ...quote:Niets mis mee om dat te benoemen.
Kijk, het lukt Elf ook gewoon om een onderscheid te maken tussen Turkse Nederlanders die wel lief doen en Turkse Nederlanders die daar volgens hem niet zo'n zin in hebben. Op basis van individuele kwaliteiten (het vermogen en de motivatie om te integreren), in plaats van in welk land iemand oorspronkelijk uit een kut gekropen bent.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het verbaast me geen seconde. De bevinding sluit naadloos aan op eerdere onderzoeken onder Turken in Nederland: een groot deel van hen voelt zich geen Nederlander, maar in de eerste plaats moslim en in de tweede plaats Turk. Een veel kleiner deel voelt zich voornamelijk Nederlander.
Feitelijk heb je in dit land twee groepen mensen met een Turkse achtergrond: Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. Laatstgenoemde groep is slecht geïntegreerd, voelt zich vooral moslim/Turk, stemt AK-partij en dus ook op het verlengstuk daarvan in Nederland: DENK.
Turkse Nederlanders zijn beduidend beter geïntegreerd, voelen zich meer (of gedeeltelijk) Nederlander. Maar helaas kom je ook onder deze groep nog de nodige AK/DENK-stemmers tegen.
Ten eerste vertel ik niks nieuws; ik maak dit onderscheid al jaren en eveneens beoordeel ik mensen altijd zo veel mogelijk als individu.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Kijk, het lukt Elf ook gewoon om een onderscheid te maken tussen Turkse Nederlanders die wel lief doen en Turkse Nederlanders die daar volgens hem niet zo'n zin in hebben. Op basis van individuele kwaliteiten (het vermogen en de motivatie om te integreren), in plaats van in welk land je oorspronkelijk uit een kut gekropen bent.
En ik vind het oprecht heel erg fijn dat jij dat onderscheid en die nuance in je verhaal duidelijk naar voren brengt.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste vertel ik niks nieuws; ik maak dit onderscheid al jaren en eveneens beoordeel ik mensen altijd zo veel mogelijk als individu.
Ten tweede spreek ik uitdrukkelijk over Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. De laatste groep noem ik heel bewust zo. Het zijn mensen die in Nederland verblijven, maar die in geen enkel opzicht Nederlander zijn. Ze voelen zich geen Nederlander, ze zijn niet loyaal met dit land, zijn vaak slecht geïntegreerd en vaak zeer conservatief. Hun hart ligt in Turkije, net als hun loyaliteit.
Wat mij betreft mogen we die groep mensen best wat nadrukkelijker bewegen om te kiezen voor een toekomst in Turkije: beter voor henzelf, beter voor onze samenleving. Ik roep al jaren (en herhaal het graag) dat re-migratie actiever moet worden bevorderd en wellicht zelfs financieel gestimuleerd.
Mooi dat we het eens zijn. De Turkse Nederlanders die ik ken, zijn overigens aangename mensen. Helaas zitten er enkelen tussen die ondanks alles op dictator Erdogan stemmen...quote:Op donderdag 11 april 2019 00:41 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik vind het oprecht heel erg fijn dat jij dat onderscheid en die nuance in je verhaal duidelijk naar voren brengt.
En ik ben het ook met je eens dat dat een probleem is. Maar niet, zoals TS wil doen lijken, voor de gehele bevolkingsgroep.
Tsja ... Ik ben het wel vaker niet eens met het stemgedrag van mensen. Maakt ze niet meteen mensen die er massaal op uit zijn om onze instituten te infiltreren en dit land kapot te maken.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mooi dat we het eens zijn. De Turkse Nederlanders die ik ken, zijn overigens aangename mensen. Helaas zitten er enkelen tussen die ondanks alles op dictator Erdogan stemmen...
De meerderheid stemt niet eens. Een stem voor DENK is geen stem tegen Nederland. Haat-zaaiende idioot.quote:Het Parool: Exitpoll: driekwart van de Turkse kiezers stemt op Denk
Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is. De Turken die méé willen doen met dit land zijn juist de kleine minderheid.
Wat ben jij dan? Ottomaan?quote:
Mensen die zich gehoord voelen in slappe praatjes, vage beloften en een onmogelijke wensen. Het zou verboden moeten worden inderdaad!quote:Op woensdag 10 april 2019 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
Het is meer een probleem dat DENK stemmers heeft.
Het heeft niks met huidskleur te maken maar met hoe verre je wat met Nederland hebt. Turken staan bekend om dat zij meer met Turkije hebben dan met Nederland en men roept vaak omdat ze overal buiten vallen. Daarbij wordt er vaak groepen dat het de schuld van de autochtonen zijn maar er zijn veel nationaliteiten in Nederland gekomen die zich wel prima kunnen aanpassen. Het ligt vooral aan als jij in een ander land gaat wonen, of wordt geboren, en nog steeds gaat roepen dat je land van herkomst boven alles staat en hoe kut je het land vindt waar je woont dan gaan mensen je raar aankijken.quote:Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
Precies. Het eigen volk eerst principe leeft enorm onder Turken, dat is dat extreme nationalisme wat er met de paplepel wordt ingegoten. Of noem het tribalisme. Ze doen alles in eigen kring. De bloedlijn wordt niet geografisch bepaald, zoals veel Nederlanders er naar kijken. Zoals bij kinderen van Hollandse emigranten naar Canada, die zijn helemaal Canadees. Spreken geen woord Nederlands en zijn nog nooit in Nederland geweest. Dat meteen aan de kant zetten van je culturele achtergrond bij een verhuizing zul je bij Turken nooit zien.quote:Op donderdag 11 april 2019 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mensen met Turkse achtergrond in de Nederlandse politiek is niks nieuws uiteraard. Is al decennia zo. Alleen zat er voorheen het labeltje op van (meestal) de PvdA. Ook toen was het al een bekend fenomeen dat Turkse kandidaten veel voorkeursstemmen kregen vanuit hun eigen gemeenschap. Dat is feitelijk nu niet anders. Ik denk (haha) niet dat veel Turken het programma van DENK hebben gelezen. Ze stemmen er gewoon puur op omdat de partij voor het grootste deel uit Turken bestaat.
Zou het graag in deze volgorde zien, poorten Europa grotendeels dicht(werkvisas e.d. uitgesloten). Beginnen met uitzetten uitgeprocedeerde mensen.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste vertel ik niks nieuws; ik maak dit onderscheid al jaren en eveneens beoordeel ik mensen altijd zo veel mogelijk als individu.
Ten tweede spreek ik uitdrukkelijk over Turkse Nederlanders en Turken in Nederland. De laatste groep noem ik heel bewust zo. Het zijn mensen die in Nederland verblijven, maar die in geen enkel opzicht Nederlander zijn. Ze voelen zich geen Nederlander, ze zijn niet loyaal met dit land, zijn vaak slecht geïntegreerd en vaak zeer conservatief. Hun hart ligt in Turkije, net als hun loyaliteit.
Wat mij betreft mogen we die groep mensen best wat nadrukkelijker bewegen om te kiezen voor een toekomst in Turkije: beter voor henzelf, beter voor onze samenleving. Ik roep al jaren (en herhaal het graag) dat re-migratie actiever moet worden bevorderd en wellicht zelfs financieel gestimuleerd.
Eigenlijk wel, net als een stem voor PVV of FvD.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:54 schreef probeer het volgende:
[..]
De meerderheid stemt niet eens. Een stem voor DENK is geen stem tegen Nederland.
Dat roep ik dan ook niet. Ik stel slechts vast, aan de hand van statistieken, dat ze wel buitenproportioneel en bovengemiddeld vaak de verkeerde lijstjes aanvoeren.quote:Op donderdag 11 april 2019 00:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet racistisch nee.
Maar roepen dat allochtonen crimineel zijn wel.
Dat ging over het voorbeeld wat Harvest aandroeg.quote:Op donderdag 11 april 2019 12:36 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat roep ik dan ook niet. Ik stel slechts vast, aan de hand van statistieken, dat ze wel buitenproportioneel en bovengemiddeld vaak de verkeerde lijstjes aanvoeren.
Niet je eigen hersenspinseltjes loslaten op wat ik getypt heb.
Ja, eh .. het bekt natuurlijk lekker. Maar heb je ook zin om uit de doeken te doen waarom DENK dan zo'n anti-Nederlandse partij is? Waar zit hem dat precies in? Hoe komt dat in hun stemgedrag en bij het indienen van voorstellen naar voren?quote:Op donderdag 11 april 2019 12:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, net als een stem voor PVV of FvD.
En jij heet Jellereppe...quote:Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
quote:Op donderdag 11 april 2019 12:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, eh .. het bekt natuurlijk lekker. Maar heb je ook zin om uit de doeken te doen waarom DENK dan zo'n anti-Nederlandse partij is?
Zomaar wat dingetjes.quote:- Het manifest stelt dat racisme in Nederland structureel en institutioneel van aard is en wil daarom dat er een zogeheten "racismeregister" wordt opgericht, waarin uitingen van racisme geregistreerd worden. Geregistreerden zouden niet voor een overheidsorganisatie mogen werken.
- Er wordt gepleit voor het door de overheid aanmoedigen van opleidingen tot imam, waarbij de overheid zich echter niet dient te bemoeien met het curriculum. Imams zijn volgens het manifest niet alleen nodig voor moskeeën, maar ook in zorginstellingen, gevangenissen en defensie.
a) Dat doen ze echt niet allemaal!quote:Op donderdag 11 april 2019 13:05 schreef Sigaartje het volgende:
Wat me opvalt is dat er een enorm verschil is tussen Turken en autochtone Nederlanders.
Om een klein voorbeeld te noemen: ik heb nog nooit mensen op een bruiloft met Nederlandse vlaggen zien zwaaien. Turken wapperen wel met Turkse vlaggen op een bruiloft. Ok, er valt iets te vieren, maar om dan met een staatsvlag te gaan wapperen, dat is nieuw voor mij. Dat zie je op de Antillen en Suriname ook niet.
Ok, en hoe zijn die dingen precies anti-Nederlands?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |