abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186135729
Het Parool: Exitpoll: driekwart van de Turkse kiezers stemt op Denk

Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is. De Turken die méé willen doen met dit land zijn juist de kleine minderheid.
Driekwart van de in Nederland wonende Turken kozen voor een partij die in niets de Nederlandse belangen behartigt en slechts A: de Turkse belangen en B: de belangen van moslims dient.

Bijna driekwart van de in Nederland wonende Turken steunden een referendum waarmee de Turkse President Erdogan haast dictatoriale macht verkreeg.
Het waren juist de stemmen van in West-Europa wonende Turken die Erdogan de overwinning bezorgden in dit referendum.

75% van de Turken in Nederland stemden op DENK. Een partij die zich inzet tegen Nederland.

De Turken hadden alle vrijheid om in alle anonimiteit te stemmen vóór Nederland...
En ze kozen tégen Nederland. Alle praatjes van linksch over een smeltkroes blijken keer op keer onjuist te zijn.

Onderwijl wordt van Nederlanders verwacht dat zij in de stembus meer soevereiniteit afdragen aan de EU en de voor de doorsnee Nederlander oncontroleerbare 'internationale rechtsorde'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 11-04-2019 08:35:23 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:40:35 #2
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_186135787
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
pi_186135835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
Als jij hier bent geboren en getogen, is het ook jouw moederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186135882
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:37 schreef Oostwoud het volgende:
Het Parool: Exitpoll: driekwart van de Turkse kiezers stemt op Denk

De Volkskrant: Grootste deel Turks-Nederlandse stemmers bracht stem uit op Erdogan

Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is. De Turken die méé willen doen met dit land zijn juist de kleine minderheid.
Driekwart van de in Nederland wonende Turken kozen voor een partij die in niets de Nederlandse belangen behartigt en slechts A: de Turkse belangen en B: de belangen van moslims dient.

Bijna driekwart van de in Nederland wonende Turken steunden een referendum waarmee de Turkse President Erdogan haast dictatoriale macht verkreeg.
Het waren juist de stemmen van in West-Europa wonende Turken die Erdogan de overwinning bezorgden in dit referendum.

75% van de Turken in Nederland stemden op DENK. Een partij die zich inzet tegen Nederland.

De Turken hadden alle vrijheid om in alle anonimiteit te stemmen vóór Nederland...
En ze kozen tégen Nederland. Alle praatjes van linksch over een smeltkroes blijken keer op keer onjuist te zijn.

Onderwijl wordt van Nederlanders verwacht dat zij in de stembus meer soevereiniteit afdragen aan de EU en de voor de doorsnee Nederlander oncontroleerbare 'internationale rechtsorde'.

Zie hier dus de ware aard van veruit de meeste Ottomanen. Geen enkele intentie mee te willen doen aan de maatschappij waarin zij zijn opgevangen. zie hoe 'denk' in de politiek staat en waar zij dus op stemmen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 11-04-2019 09:56:26 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_186135891
quote:
Dit haalt het dogma onderuit dat het slechts 'een verwaarloosbaar kleine minderheid' is die radicaal is.
Gezien de criminaliteit statistieken, het feit dat 80% zelfs niet geregistreerd wordt en nog een zeer groot gedeelte onder "Nederlanders" wordt geschaard heb ik de illusie dat het een minderheid is wat zich afzet tegen de Nederlandse samenleving en regels allang opgegeven.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:48:34 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186135910
quote:
:') :') Blut-und-Bodennationalisme
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:51:22 #7
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186135944
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij hier bent geboren en getogen, is het ook jouw moederland.
Dit inderdaad. Als je al zo'n sterk gevoel hebt over hoe dingen in Nl geregeld zouden moeten worden dan is een gerichte stem uitbrengen mi heel logisch.
pi_186135950
quote:
Ik ben het vaak met je eens Jelle, maar dit vind ik raar. Als jij de Nederlandse nationaliteit hebt maakt het niet zoveel uit wat je achtergrond is. Je woont, leeft, werkt nu hier, dus de Nederlandse politiek heeft ook invloed op jou. Dus jij mag er ook invloed op hebben.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:52:25 #9
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_186135961
quote:
Cuck :')
  woensdag 10 april 2019 @ 12:55:00 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136011
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:51 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als je al zo'n sterk gevoel hebt over hoe dingen in Nl geregeld zouden moeten worden dan is een gerichte stem uitbrengen mi heel logisch.
feitelijk hebben de autochtonen al bepaald dat Jellereppe mee mag stemmen en dat het ook zijn morele plicht is. Hieraan onttrekt hij zich dus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 10 april 2019 @ 12:55:12 #11
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat is eerlijk van je. Ik ben het ook 100% met je eens.
Ik dus juist niet, als je Nederlands bent (en sjaakz is dat gezien hij stemrecht heeft) dan is stemmen ook een stukje verantwoordelijkheid nemen.

Denk is idd wel puur gif ja, daar ben ik het mee eens. Ik had die partij liever ook niet er bij gehad.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:55:40 #12
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_186136021
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik ben het vaak met je eens Jelle, maar dit vind ik raar. Als jij de Nederlandse nationaliteit hebt maakt het niet zoveel uit wat je achtergrond is. Je woont, leeft, werkt nu hier, dus de Nederlandse politiek heeft ook invloed op jou. Dus jij mag er ook invloed op hebben.
Ik deel je mening grotendeels. Alleen gaat loyaliteit aan een land wel wat verder dan alleen maar een paspoort hebben. Loyaliteit gaat ook om hoe je je gedraagt en opstelt in de samenleving. Als je je netjes aan cultureel bepaalde normen en waarden houd, aan de wet houd, belasting betaald en als het even kan deelneemt aan de arbeidsmarkt is het verder wel best wat mij betreft.
  woensdag 10 april 2019 @ 12:56:34 #13
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]

feitelijk hebben de autochtonen al bepaald dat Jellereppe mee mag stemmen en dat het ook zijn morele plicht is. Hieraan onttrekt hij zich dus.
Eens dus.

En gezien ik deze user doorgaans een redelijke kerel vindt is dit waarschijnlijk ook gewoon zonde van de stem.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:03:44 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186136165
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:59 schreef SicSicSics het volgende:
De vijfde colonne in beeld! Oh noes! Een georganiseerde samenzwering om Nederland omver te werpen.... Met 3 zetels in de Tweede Kamer en (g)één (?) in de Eerste!

_O-

Sowieso, 'De vijfde colonne' :')_!

De angst regeert! :N
Mja, het is wel schrijnend om te zien dat denk überhaupt zetels heeft. Als het niet een indicatie is voor een aanwezig sentiment wat pro erdogan is dan is het hoe dan ook zonde van het geld en de tijd dat aan die partij verspild wordt.
  woensdag 10 april 2019 @ 13:05:56 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186136195
2 dagen onderweg en dit opiniestuk op het Parool is nu alweer ingehaald door de realiteit. _O-

https://www.parool.nl/opi(...)marokkanen~a4625612/

Hoogleraren en filosofen :')
pi_186136239
Nou, verrassend zeg. Dacht je dat DENK die zetels te danken had aan Henk en Ingrid?

En misschien heeft het ook iets te maken met de hoge peilingen van de PVV in het verleden, en forum in het heden. Zomaar een ideetje.
pi_186136291
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:08 schreef Toefjes het volgende:
Nou, verrassend zeg. Dacht je dat DENK die zetels te danken had aan Henk en Ingrid?

En misschien heeft het ook iets te maken met de hoge peilingen van de PVV in het verleden, en forum in het heden. Zomaar een ideetje.
Dat kun je natuurlijk ook omdraaien: misschien hebben de hoge peilingen van PVV in het verleden en Forum in het heden iets te maken met de totale ondermijning van Nederland, mede vormgegeven door de influx van kansarme buitenlanders die de verkeerde lijstjes aanvoeren, zich steeds meer opsluiten in hun etnisch-culturele wortels en een afkeer hebben van democratie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_186136319
Je mist nog even het punt dat het grootste deel van de stemgerechtigden helemaal niet naar de stembus zijn geweest. Dat vertekend ook nog wel wat; degenen die 'voor Nederland' kiezen zullen naar aller waarschijnlijkheid sneller de Turkse verkiezingen negeren.
pi_186136330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:10 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk ook omdraaien: misschien hebben de hoge peilingen van PVV in het verleden en Forum in het heden iets te maken met de totale ondermijning van Nederland, mede vormgegeven door de influx van kansarme buitenlanders die de verkeerde lijstjes aanvoeren, zich steeds meer opsluiten in hun etnisch-culturele wortels en een afkeer hebben van democratie.
Zou kunnen. Maar vind je dit artikel nou echt verhelderend?

Turken stemmen op DENK. Nou, nu ziet de wereld er toch heel anders uit opeens.

Straks blijkt dat de meeste stemmers van de PVV blank zijn, stel je eens voor.
pi_186136403
Wat zijn de andere collones? En mogen de ruk naar conservatief rechts als 6e collone beschouwen. :D
  woensdag 10 april 2019 @ 13:20:58 #21
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_186136496
Denk is een soort FvD voor allochtonen: beide even achterlijk, beide schuwen fascistoide methodieken niet (denk verklikt graag onwelgevallige politici, Fvd onwelgevallige docenten), beide ethnisch-nationalistisch ingesteld, beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_186136561
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Denk is een soort FvD voor allochtonen: beide even achterlijk, beide schuwen fascistoide methodieken niet (denk verklikt graag onwelgevallige politici, Fvd onwelgevallige docenten), beide ethnisch-nationalistisch ingesteld, beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
Dus stem je VVD voor hun prachtige beloftes.
pi_186136575
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:59 schreef SicSicSics het volgende:

De angst regeert! :N
DENK heeft inderdaad geen zetel weten te bemachtigen in de Eerste Kamer.

Ik heb zoiets als je jezelf meer Turk dan Nederlander voelt en niets hebt met de Nederlandse normen en waarden, ga dan lekker terug naar het moederland. Ik begrijp dergelijk tegenstrijdig sentiment niet. Maar ik maak me er ook niet meer druk over. Die tijd heb ik wel gehad. Het veranderd toch niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Frutsel op 10-04-2019 14:52:59 ]
pi_186136593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 12:37 schreef Oostwoud het volgende:

slechte kop..

als je het artikel wel goed leest valt je op dat de meerderheid van de Turkse nederlanders die ook stemrecht hadden, helemaal niet is gaan stemmen... slechts 45% bracht zn stem uit. 55% bleef liever thuis.
daarvan stemden dus driekwart op Erdogan, wat je op 1/3e brengt aan steun.

overigens, 270.000 hadden stemrecht, volgens het CBS kent de nederlandse bevolking ongeveer 500.000 burgers van turkse afstamming.. bijna dubbel zoveel als dat er stemrecht hadden.

Dat zou de steun aan Erdogan zelfs op hooguit een zesde brengen onder dat bevolkingsdeel.
Bovenal blijkt dat het overgrote deel der Turkse nederlanders helemaal niet zo 'hangt' aan wat er in Turkije gebeurt (wat eigenlijk jammer is, want deze duidelijk meer verwesterde personen zouden dan mogelijk erg goed een 'vijfde colonne' in de turkse politiek kunnen vormen, en de radikalen daar een tegenstem kunnen geven... alhoewel het dan vermoedelijk erg snel gedaan is met hun stemrecht)

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 10-04-2019 14:52:45 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_186136637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2019 13:20 schreef -XOR- het volgende:
DENK "verklikt" Nederlandse politici die niet aan de lijn van Erdogan lopen of er een gematigdere islam op nahouden. FvD opent een meldpunt voor linkse leraren die met de oogkleppen op niet openstaan voor een discussie, haatzaaien in de klas of met twee maten meten zodra een leerling "rechts" zou stemmen.

Nogal een verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')