Ik bedoel ermee dat je niet moet doen alsof onze democratie een platform van belangenclubjes is. Zo is die niet gemaakt en is het dus ook geen meerwaarde als een partij zich als een Turks belangenclubje gedraagt. Te meer wanneer dat de belangen betreft van Turken in de hoedanigheid van Turks Erdogan onderdaan.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dat een VVD'er niet voor de belangen van de stemmer op mag/ kan komen?
Dat een DENK'er niet voor de belangen van de stemmer op mag/ kan komen?
Dus de PvdD is geen vegetarisch belangenclubje?quote:Op woensdag 10 april 2019 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik bedoel ermee dat je niet moet doen alsof onze democratie een platform van belangenclubjes is. Zo is die niet gemaakt en is het dus ook geen meerwaarde als een partij zich als een Turks belangenclubje gedraagt. Te meer wanneer dat de belangen betreft van Turken in de hoedanigheid van Turks Erdogan onderdaan.
Begrijp het ook niet helemaal. Tot op zekere hoogte geef ik WS gelijk: partijen moet er in principe zijn voor alle Nederlanders. Tegelijkertijd hebben ze hun eigen achterbannen. Dat is ook wel zo handig, anders zouden alle partijen hetzelfde programma hebben.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus de PvdD is geen vegetarisch belangenclubje?
En de SGP is geen Staatkundig Gereformeerd belangenclubje?
En de VVD is geen ... liberaal...
... Zakelijk Nederland belangenclubje?
En de D66 is geen enigszins voor rede vatbare middenmoot belangenclubje?
Uiteindelijk is het een beetje flauw om het een Turks belangenclubje te noemen, terwijl ze zelf in zin twee van hun omschrijving aangeven er voor alle Nederlanders te zijn.
Wow, het staat op een plaatje op internet, dan moet het wel waar zijn.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:04 schreef speknek het volgende:
Ik zou nooit op Denk stemmen vanwege de Erdogan link, maar verder is een zeer gematigde progressieve centrale partij, hoe is dat nou weer een vijfde colonne? Of denk je soms dat de AKP progressief Nederlands centristisch is?
[ afbeelding ]
De enige vijfde colonne zijn de partijen die geld aannemen van Rusland om onze democratie om zeep te helpen, en de kiezers die erop stemmen.
Je weet wel of je de schoen aan kan trekken.
Ik hou ervan hoe jij altijd zo fel anti racisme bent maar tegelijkertijd ook super nationalistisch ingesteld bentquote:Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
Het is meer een probleem dat DENK stemmers heeft.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat een DENK'er niet voor de belangen van de stemmer op mag/ kan komen?
De PVV doet zich vooral economisch linkser voor.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt niks van die staat.
PVV is veel linkser op economisch beleid va de vvd en heel dicht bij de sp.
Dat alleen al.
Hoe denk zich posteert in de kamer is helemaal niet progressief te noemen.
Dus mensen met een andere achtergrond, ook al zijn ze hier geboren, zouden eigenlijk niet moeten stemmen want laat dat maar over aan de blanke Nederlanders? Klinkt lichtelijk racistischquote:Op woensdag 10 april 2019 12:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Dat is eerlijk van je. Ik ben het ook 100% met je eens.
Dan bem je een sjaggo groen-inks nep-deug/luchtfietser die geen bal verstand heeft van klimaat/economie of hoofdrekenen. Maar wel verstand van het communisme.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook niet, maar de VVD is een normale democratische partij die opvattingen koestert welke teveel van de mijne afwijken.
Het is ook racistischquote:Op woensdag 10 april 2019 18:11 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Dus mensen met een andere achtergrond, ook al zijn ze hier geboren, zouden eigenlijk niet moeten stemmen want laat dat maar over aan de blanke Nederlanders? Klinkt lichtelijk racistisch
Waar haal jij het gekke idee vandaan dat je Marokkaan bent ?quote:Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik stem als Marokkaan niet omdat het mijn intense geloof is dat blanke Nederlanders 100% invloed moeten uitoefenen wat in hun moederland gebeurt.
Als je Jelle een beetje kent, dan zou je weten dat hij al jaren post op fok!quote:Op woensdag 10 april 2019 18:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waar haal jij het gekke idee vandaan dat je Marokkaan bent ?
En het nog gekkere idee dat het dan niet goed zou zijn als je je uiterste best zou doen om Nederland te verbeteren ?
Wat jij hier zegt is op geen enkele manier strijdig met mijn vragen.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je Jelle een beetje kent, dan zou je weten dat hij al jaren post op fok!
In het begin waren dat allerlei topics over de natuur van Marokko en bekende Marokkanen, maar in de loop der jaren is zijn mening veranderd en nu is hij uiterst kritisch naar Marokkanen en hun gedrag.
Dus tenzij jij wil beweren dat dit een vooropgezet plan is van Jelle om jaren nadat hij post ineens te draaien en Marokkanen zwart te maken, kan je beter wat langer nadenken voordat je zulk soort dingen roept.
Hij is een Marokkaanse Nederlander.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:51 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wat jij hier zegt is op geen enkele manier strijdig met mijn vragen.
Het punt van haar vraag is dat zij vindt dat mensen die hier geboren en getogen zijn en meedraaien in de samenleving Nederlands zijn.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je Jelle een beetje kent, dan zou je weten dat hij al jaren post op fok!
In het begin waren dat allerlei topics over de natuur van Marokko en bekende Marokkanen. Hij is vaak boos geworden als mensen negatieve dingen over Marokkanen in NL riepen. Maar in de loop der jaren is zijn mening veranderd en nu is hij zelf uiterst kritisch naar Marokkanen en hun gedrag.
Dus tenzij jij wil beweren dat dit een vooropgezet plan is van Jelle om jaren nadat hij post ineens te draaien en Marokkanen zwart te maken, kan je beter wat langer nadenken voordat je zulk soort dingen roept.
In Jelle zijn ideaal wereld worden alle volkeren samen met de welvaart en macht herverdeeld. Alle Turken in Turkije, alle Marokkanen in Marokko, alle Nederlanders in Nederland. En allemaal evenveel macht en geld ipv de scheve verhoudingen die er nu in de wereld zijn. Jelle is nationalistisch, tegen homeopathische verdunning van volkeren, voor separatie en tegen racisme. Tenminste dat is zo'n beetje wat ik uit zijn posts opmaak.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waar haal jij het gekke idee vandaan dat je Marokkaan bent ?
En het nog gekkere idee dat het dan niet goed zou zijn als je je uiterste best zou doen om Nederland te verbeteren ?
Ik vind dit soort woorden te gebruiken bij deze kwesties altijd zo toonzettend, binnendringen is alsof de vijand zich nesteld, waar het overgrote deel van de werkzame allochtonen niks met iets van anti nederlandse sentimenten te maken wil hebben, maar gewoon hun steentje wil bijdragen.quote:
Zonde Jelle, je hebt een open mind en prima stel hersenen dus ik vermoed dat als je die inzet bij de verkiezingen je op een voor jou prima te verdedigen stem uit komtquote:Op woensdag 10 april 2019 12:40 schreef Jellereppe het volgende:
quote:Op woensdag 10 april 2019 13:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
2 dagen onderweg en dit opiniestuk op het Parool is nu alweer ingehaald door de realiteit.![]()
https://www.parool.nl/opi(...)marokkanen~a4625612/
Hoogleraren en filosofen
Wauw, gewoon wauw, mag ik vragen wat jij stemt als je zo ver in je vergelijking wil doorschieten en de zaak zo op de spits drijft?quote:Op woensdag 10 april 2019 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Denk is een soort FvD voor allochtonen: beide even achterlijk, beide schuwen fascistoide methodieken niet (denk verklikt graag onwelgevallige politici, Fvd onwelgevallige docenten), beide ethnisch-nationalistisch ingesteld, beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
Knap gelezenquote:Op woensdag 10 april 2019 19:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik vind dit soort woorden te gebruiken bij deze kwesties altijd zo toonzettend, binnendringen is alsof de vijand zich nesteld, waar het overgrote deel van de werkzame allochtonen niks met iets van anti nederlandse sentimenten te maken wil hebben, maar gewoon hun steentje wil bijdragen.
[..]
Zonde Jelle, je hebt een open mind en prima stel hersenen dus ik vermoed dat als je die inzet bij de verkiezingen je op een voor jou prima te verdedigen stem uit komt
[..]Geniale timing, hoezo onderuit geschoffeld worden
[..]
Wauw, gewoon wauw, mag ik vragen wat jij stemt als je zo ver in je vergelijking wil doorschieten en de zaak zo op de spits drijft?
Ben je ook pro antifa of gaan die hooded&masked actievoerders je te ver?
Dit inderdaad. Goede post.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:20 schreef -XOR- het volgende:
Denk is een soort FvD voor allochtonen: beide even achterlijk, beide schuwen fascistoide methodieken niet (denk verklikt graag onwelgevallige politici, Fvd onwelgevallige docenten), beide ethnisch-nationalistisch ingesteld, beide een narcistische partijleider met een grote bek, beide bedienen ze een achterban van intellectuele amoebes, beide hebben een voorkeur voor pseudo-dictators, beide snappen geen reet van economie.
En dit inderdaad.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aanvulling op jouw uitstekende analyse:
- Beide nemen graag een loopje met de feiten en hebben wetenschapsontkenning tot een kunst verheven.
- Beide hebben ofwel geen enkel historisch besef ofwel verdraaien de geschiedenis dusdanig dat het in hun straatje past.
- Beide spelen gretig in op de onderbuik van hun electoraat en creëren of vergroten daarmee onnodig angst en verdeeldheid.
PVV heeft haar loyaliteit in Jeruzalem, Tel Aviv en Washington.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je houd het juist niet feitelijk, je vergelijkt een Nederlandse protest partij met een radicaal islamitische partij die hun loyaliteit in Turkije heeft liggen. Dit zijn geen feiten:
[..]
Dat is je onderbuik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |