@klinische sfeer: precies dat! Bijenkorf heeft veel warmere verlichting hangen!quote:Op vrijdag 12 april 2019 17:58 schreef -Hakuna- het volgende:
Hudson’s Bay gaat waarschijnlijk dit jaar nog dicht, of dat echt zo merken we wel tegen het eind van dit jaar. Maar feit is wel dat ik in deze winkels na afloop het gevoel krijg naar een klinische tentoonstellingsruimte binnen te zijn geweest. Niet echt een luxe huiselijke sfeer die ik wel bij de Bijenkorf aantref.
https://retailtrends.nl/n(...)ar-weg-uit-nederland
https://www.nu.nl/economi(...)els-hudsons-bay.html
niemand zit meer op zo'n enorm warenhuis als dat te wachten. Ze kunnen vrijwel nooit op prijs concurreren met ketens die zich op één soort product richten of de gespecialiseerde winkels.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:42 schreef Postbus100 het volgende:
Nederland zoekt gewoon een down-to-earth warenhuis met niet te ingewikkelde spullen voor een gangbare prijs en aangename kwaliteit. Spullen die je soms nog kunnen verrassen. Denk ik.
Dat concept was leuk voor je op internet kon shoppen idd.quote:Op vrijdag 12 april 2019 21:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
niemand zit meer op zo'n enorm warenhuis als dat te wachten. Ze kunnen vrijwel nooit op prijs concurreren met ketens die zich op één soort product richten of de gespecialiseerde winkels.
Het zou nog echt waar kunnen zijn ook. Hier op de regionale media zie ik vooral reacties staan als "het is ook te duur voor de normale mens" en "jammer want de HB ziet er leuk uit maar ik koop er niks".quote:Op vrijdag 12 april 2019 22:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.1limburg.nl/k(...)den-we-jammer-vinden
De mensen die ze gesproken hebben waren ook meteen alle klanten van die dag, denk ik.
Maar je hoort ook nooit iets van Hudson Bay. Altijd als ik langs het Rokin fiets denk ik: O ja, daar zit Hudson Bay, die nieuwe winkel. Maar je moet een stuk naar rechts om er echt langs te komen, en je hebt eigenlijk geen idee wat er te koop is, alleen weet je dat het vrij duur is. Ik ben er nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 13 april 2019 07:45 schreef Cynix ® het volgende:
Het verbaast mij trouwens dat mensen wel door een lege winkel gaan om helemaal op de 6e etage een doorsnee broodje te eten. La Place dóet iets met mensen. HB dus duidelijk niet.
Mij niet. Het komt 'normaal' en huiselijk over, en de prijzen blijven binnen aanvaardbare grenzen. Horeca is sowieso duur, maar vergeleken met elders valt het mee.quote:Op zaterdag 13 april 2019 07:45 schreef Cynix ® het volgende:
Het verbaast mij trouwens dat mensen wel door een lege winkel gaan om helemaal op de 6e etage een doorsnee broodje te eten. La Place dóet iets met mensen. HB dus duidelijk niet.
Ik lees vaak genoeg dat verlagen van huur niet kan. Dan is het vastgoed minder waard en dat accepteren de geldschieters weer niet. Net alsof je minder hypotheek en rente wilt hebben omdat je minder verdient. Dan doet een bank liever een executieverkoppquote:Op zaterdag 13 april 2019 09:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Liggen dwars" is een vrij negatieve omschrijving voor verhuurders die zo te lezen volledig in hun recht staan. Aan de andere kant, verhuren voor een lagere prijs is allicht beter dan helemaal niet kunnen verhuren aangezien er niet zo heel snel andere spelers te vinden zullen zijn die dergelijk grote onderkomens zoeken.
probeerde V&D dat ook niet?quote:Op zaterdag 13 april 2019 08:40 schreef KingRadler het volgende:
Hudson's Bay wil minder huur en kleinere winkels, verhuurders liggen dwars
Om de 15 slecht draaiende warenhuizen eindelijk winstgevend te krijgen, poogt Hudson’s Bay huurverlaging te bedingen bij verhuurders. De vastgoedbazen liggen dwars en beroepen zich onder meer op een spijkerharde meerjarige huurgarantie.
Hudson’s Bay probeert bij alle verhuurders middels minder vierkante meters een lagere huur te bedingen,” zegt Jos van de Mortel, eigenaar van Hudson’s onderkomen in Den Bosch. ,,Dit is al twee maanden gaande.”
https://www.ad.nl/economi(...)ggen-dwars~a8dbdde4/
Ja, alleen had V&D zo'n beetje alle panden in bezit. Die zijn allemaal verkocht om geld te genereren en vervolgens te huren. Uiteraard verkocht voor veel te weinig aan een andere tak van de toenmalige eigenaar. Zo zijn er in Amerika ook een paar warenhuizen omgevallen.quote:
twitter:RTLZ twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 09:59:05 Sissy-Boy gered: moederbedrijf van Manfield neemt keten over. Alle 40 winkels in Nederland blijven waarschijnlijk open https://t.co/KTiMPbEOi5 https://t.co/Kha0prHmcv reageer retweet
Ze doen maar.quote:Op zaterdag 13 april 2019 10:00 schreef Tarado het volgende:twitter:RTLZ twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 09:59:05 Sissy-Boy gered: moederbedrijf van Manfield neemt keten over. Alle 40 winkels in Nederland blijven waarschijnlijk open https://t.co/KTiMPbEOi5 https://t.co/Kha0prHmcv reageer retweet
dit iid. De laatste huurprijs is voor een groot deel bepalend voor de waarde van het (onder)pand.quote:Op zaterdag 13 april 2019 09:24 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik lees vaak genoeg dat verlagen van huur niet kan. Dan is het vastgoed minder waard en dat accepteren de geldschieters weer niet. Net alsof je minder hypotheek en rente wilt hebben omdat je minder verdient. Dan doet een bank liever een executieverkopp
Tegenover HB zit Uniqlo met een kwalitatief goede en redelijk voordelige basis qua kleding.quote:Op zaterdag 13 april 2019 07:47 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar je hoort ook nooit iets van Hudson Bay. Altijd als ik langs het Rokin fiets denk ik: O ja, daar zit Hudson Bay, die nieuwe winkel. Maar je moet een stuk naar rechts om er echt langs te komen, en je hebt eigenlijk geen idee wat er te koop is, alleen weet je dat het vrij duur is. Ik ben er nog nooit geweest.
CenA is beter dan de Hema qua t-shirts en bh's, meer keus en leuke kleuren.
Maar daaromheen is het assortiment vrij waardeloos bij CenA. Ik zou meteen naar Hudson Bay gaan als die zo'n goeie, voordelige basis als CenA had met daaromheen wat betere kwaliteit - mag best iets duurder - broeken, jassen en truien.
Graag zelfs!
Hema is goed in make-up, schoolspullen, en heeft vaak een knus koffiehoekje bij het raam.
Maar misschien ligt het ook aan de Amerikaanse naam, Hudson Bay. Je denkt al gauw: die hebben misschien andere maten, dan moet ik gaan omrekenen.
Die winkel ligt vol kleren die iedereen op z'n tijd wel nodig heeft. Juist omdát ze zo neutraal zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tegenover HB zit Uniqlo met een kwalitatief goede en redelijk voordelige basis qua kleding.
Wel wat neutraal qua uitstraling.
Die keten lijkt het trouwens wel behoorlijk te doen in Amsterdam.
Personeel weg doen was bij V&D juist funest, vroeger stonden daar mensen die echt iets wisten van producten, ik weet nog dat in de jaren 80 bijvoorbeeld de camping afdeling heel goed liep omdat daar mensen stonden die er echt verstand van hadden, zelfde als de computer afdeling.quote:Op zaterdag 13 april 2019 09:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
"Liggen dwars" is een vrij negatieve omschrijving voor verhuurders die zo te lezen volledig in hun recht staan. Aan de andere kant, verhuren voor een lagere prijs is allicht beter dan helemaal niet kunnen verhuren aangezien er niet zo heel snel andere spelers te vinden zullen zijn die dergelijk grote onderkomens zoeken.
Overigens verwacht ik niet dat snijden aan de kostenkant HB in Nederland gaat redden. Er komen domweg amper klanten, en zelfs als je zou bezuinigen door alle panden en personeel weg te doen en de spullen voortaan maar vanuit de kofferbak van een twintig jaar oude Renault te verkopen op een parkeerplaats langs de A1 overleef je dat op termijn niet.
En Topshelf, die hebben inmiddels alle winkels gesloten. Als ze dat niet hadden gedaan waren ze waarschijnlijk ook failliet gegaan.quote:
Denk dat dat nu net de makke is van de huidige winkels. De mensen die daar werken weten van toeten noch blazen. Het moet allemaal maar zo goedkoop mogelijk, dat je enkel huppelkutjes van 17 jaar in je winkel hebt staan.quote:Op zondag 14 april 2019 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Personeel weg doen was bij V&D juist funest, vroeger stonden daar mensen die echt iets wisten van producten, ik weet nog dat in de jaren 80 bijvoorbeeld de camping afdeling heel goed liep omdat daar mensen stonden die er echt verstand van hadden, zelfde als de computer afdeling.
Helemaal eens, een hoop mensen roepen wel: Ja maar ik kan alles via internet opzoeken!quote:Op zondag 14 april 2019 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk dat dat nu net de makke is van de huidige winkels. De mensen die daar werken weten van toeten noch blazen. Het moet allemaal maar zo goedkoop mogelijk, dat je enkel huppelkutjes van 17 jaar in je winkel hebt staan.
Soms kom je in een kledingwinkel nog wel eens iemand tegen die begrijpt wat je zoekt, en tevens je helpt bij het uitzoeken, en zoekt naar alternatieven. Maar het blijft een speld in een hooiberg.quote:Op zondag 14 april 2019 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal eens, een hoop mensen roepen wel: Ja maar ik kan alles via internet opzoeken!
Toch zie je dat winkels met echt deskundig personeel ook echt publiek aantrekken, hier in de winkelstraat (die goed looopt), zit ook een winkel in keuken gereedschap, daar is het gewoon altijd druk.
Ander mooi voorbeeld vind ik de elektronica zaak, staan van die ouwe stoffige mannetjes aangevult met jong personeel die je ook alles kunnen vertellen wat bij Raspberry pie's kunt doen.
Overigens bewijst Coolblue dat de combinatie Internet en kennis van zaken ook goed werkt, wat een enorm prettige winkel is dat zeg, ook het bezorgend personeel is super aardig en professioneel.quote:Op zondag 14 april 2019 12:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Soms kom je in een kledingwinkel nog wel eens iemand tegen die begrijpt wat je zoekt, en tevens je helpt bij het uitzoeken, en zoekt naar alternatieven. Maar het blijft een speld in een hooiberg.
Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.quote:Op zondag 14 april 2019 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Personeel weg doen was bij V&D juist funest, vroeger stonden daar mensen die echt iets wisten van producten, ik weet nog dat in de jaren 80 bijvoorbeeld de camping afdeling heel goed liep omdat daar mensen stonden die er echt verstand van hadden, zelfde als de computer afdeling.
Klopt, alleen daar betaal je ook fors voor tov de concurrenten. Coolblue is echt duur geworden. Voor sommige producten prima, maar dat is eigenlijk maar een heel beperkt aantal producten dat daarvoor echt in aanmerking komtquote:Op zondag 14 april 2019 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens bewijst Coolblue dat de combinatie Internet en kennis van zaken ook goed werkt, wat een enorm prettige winkel is dat zeg, ook het bezorgend personeel is super aardig en professioneel.
dat ze er geen verstand van hebben is 1 ding, maar dat ze de winkel uberhaupt niet kennen stoort mij mateloos. Als ik simpelweg vraag waar iets ligt en ze gaan vervolgens samen met mij de gangpaden afzoeken... dat had ik zelf ook kunnen doen, maar ik vraag het juist omdat ik geen zin heb om die hele winkel af te zoekenquote:Op zondag 14 april 2019 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk dat dat nu net de makke is van de huidige winkels. De mensen die daar werken weten van toeten noch blazen. Het moet allemaal maar zo goedkoop mogelijk, dat je enkel huppelkutjes van 17 jaar in je winkel hebt staan.
valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.quote:Op zondag 14 april 2019 12:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt, alleen daar betaal je ook fors voor tov de concurrenten. Coolblue is echt duur geworden.
Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.quote:Op zondag 14 april 2019 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.
da's imho vrij logisch... meer directie, dus de werkvloer moet het met minder doen om die (te) royale lonen bijeen te sprokkelenquote:Op zondag 14 april 2019 19:11 schreef NederlandseKoe het volgende:
[..]
Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.
Wat mij ook opvalt is dat scholieren bij de Blokker vaak nog minder per uur betaald krijgen dan bij die kleinere zaken.
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalenquote:Op zondag 14 april 2019 15:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.
spreek voor jezelf zou ik zeggen. Ik ben graag bereid om iets meer te betalen in een winkel waar ik fatsoenlijk wordt geholpen en het product direct mee kan nemen.quote:Op zondag 14 april 2019 13:24 schreef Perrin het volgende:
Lekker mekkeren over het goedkope winkelpersoneel en tegelijkertijd op zoek gaan naar die ene euro korting, dat typeert de moderne koopjesjager.
Goed personeel kost wat. Dat is de klant over het algemeen niet bereid te betalen.
En hoe bereken je dat? Als ik bij onze buren willekeurige artikelen in de pricewatch aanklik staat CB altijd redelijk hoog in de lijst. De winkels die er boven staan wisselen flink. Kijk je met die 5% dat je per product de beste prijs zoekt of doe je dat met een mandje van bijvoorbeeld 100 producten? Want de bovenste 5 wisselen geregeld.quote:Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.quote:Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
quote:Op maandag 15 april 2019 14:54 schreef rubbereend het volgende:
'Hudson’s Bay wil lagere huur en minder meters'
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.quote:Hudson’s Bay heeft met name problemen met de bovenste verdiepingen van zijn warenhuizen, zegt ceo Jeroen Lokerse van Cushman & Wakefield. “Die trekken onvoldoende klanten.”
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?quote:Op zaterdag 13 april 2019 10:00 schreef Tarado het volgende:twitter:RTLZ twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 09:59:05 Sissy-Boy gered: moederbedrijf van Manfield neemt keten over. Alle 40 winkels in Nederland blijven waarschijnlijk open https://t.co/KTiMPbEOi5 https://t.co/Kha0prHmcv reageer retweet
Zoiets dacht ik ook, was dat niet Ziengs die het over nam?quote:Op maandag 15 april 2019 15:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?
Mandje producten, meestal top 100 producten ofzo op basis van sales. Verschilt wel per productrange overigens, wat je ziet is dat de echte hardlopers overal zelfde prijs hebben maar de iets minder hard roterende producten die nog wel top100 materiaal zijn duurder zijnquote:Op maandag 15 april 2019 15:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.
Ze zijn vaak iets duurder ja, maar een gemiddelde van 5% lijkt me echt veels te hoog.
Daarnaast is er echt een groot gedeelte dat juist wel voor die extra service gaat, misschien het merendeel dan niet maar dat is dan ook niet hun target.
Misschien dat ze zo niet de grootste worden etc.. Maar heel veel mensen gaan nog voor service. Niet voor niks redden al die zelfstandige electronica winkels met een goede service het nog steeds.
Als je goede service bied blijven mensen terugkomen; ook al ben je iets duurder..
Eens. Ik zou niet weten waarom iemand pas naar HB gaat als de bovenste 2 verdiepingen leeg staan en de helft van de verkopers weg is. Ik neem aan dat HB in het luxere segment wil blijven zitten en dat de prijzen even hoog als nu blijven, anders komt HB al helemaal nooit uit de verliezen.quote:Op maandag 15 april 2019 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.quote:Op maandag 15 april 2019 18:13 schreef LTVDK het volgende:
Moet zeggen dat ik nog nooit van heel die winkel heb gehoord
Vögele hadden we hier ooit, maar die was al weg voor het failliet ging.quote:Op maandag 15 april 2019 18:51 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.
Ah, ik behoor dus niet tot de doelgroep .quote:Op maandag 15 april 2019 18:51 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.
Kien was altijd wel een leuke winkel, betaalbaar en ook genoeg te vinden voor jongeren. Nadat het hier een Charles Vögele werd kwam er vanaf het begin af aan al bijna geen mens meer, bij Kien was het vaak wel druk, toch heeft de winkel er nog zo'n 16 jaar gezeten. Kort voordat Charles Vögele failliet ging is die gesloten.quote:Op maandag 15 april 2019 19:02 schreef Nia het volgende:
Kien werd hier een Charles Vögele, en Charles Vögele werd tenslotte een Miller & Monroe. Sinds de opening is het al aanmodderen met deze zaak hier in het winkelcentrum. De kleding is er stevig aan de prijs. Een beetje hetzelfde als Bonita. Doelgroepen zijn inderdaad oudere mannen en vrouwen.
quote:Groeiend Primera is de sigaretten voorbij
Primera slaagt er steeds beter in om met andere producten dan tabak geld te verdienen. De winkelketen die bij het grote publiek vooral bekend was als de sigarenboer zag de omzet uit tabaksproducten verder dalen, maar bracht desondanks meer geld in het laatje in 2018.
De omzet steeg met 4 procent tot bijna 717 miljoen euro. Dat kwam deels door de opening van zeven nieuwe winkels, waardoor bij de coöperatie Primera inmiddels 510 winkels zijn aangesloten. Maar ook op basis van een gelijk aantal winkels groeide de brutowinst met 2 procent.
Primera is al langer bezig zijn productaanbod te verbreden en profileert zichzelf inmiddels als keten van tabak- en gemakswinkels. Vooral de omzet uit cadeaukaarten steeg flink. Ook elektronische rookproducten deden het goed. Verder zullen dit jaar in steeds meer winkels telecomaccessoires worden verkocht.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-sigaretten-voorbij
Mijn pakketpunt is een Karwei op loopafstand. Ruime openingstijden en nooit druk Primera vind ik ook niet fijn, net als een Bruna bijvoorbeeld. Precies om de reden die je noemt.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:02 schreef Cynix ® het volgende:
Primera is trouwens geen fijn afhaalpunt. Meestal maar één kassa en dat is nog niet zo erg, maar door al die branchevervaging kun je niet meer inschatten hoe lang je moet aansluiten voor je pakketje. Eerst een klant die moeilijke vragen heeft over zijn e-sigaret, dan een die zijn telefoonbundel wil wijzigen en dan nog een die een rottige mix aan krasloten wil (en die het liefste ter plekke open krast).
Gewoon je krantje afrekenen en opzouten is er niet meer bij. Ik rij voor het afhalen van mijn pakketjes dan nog liever even langs de Gamma, waar je als klant al bijna een bezienswaardigheid bent.
Mooie eufemistische omschrijving.quote:Saks Off 5th stelt ‘een nieuwe weg’ in te slaan en daarom al zijn vestigingen in Nederland en Duitsland te sluiten.
Spijtig wel dat vertrek, moet zeggen dat ook daar in Amsterdam het niet erg druk is.quote:
Welk?quote:
Ik ken geen van beiden, maar zie dat Sasks alleen in A en R-dam zat, dat verklaart nog wat.quote:Op woensdag 17 april 2019 10:56 schreef Eightyone het volgende:
Tja. In hoeverre was er naast TK Maxx nog ruimte voor zoiets?
quote:De faillissementen blijven komen. Mannenmodemerk Twinlife blijkt de nieuwste toevoeging te zijn, zo blijkt uit documenten op Rechtspraak.nl. Het is het tweede faillissement voor het merk in twee jaar.
Twinlife maakte in 2017 een doorstart met Dirk de Broekert, investeringsfonds Tinseltown Investments en Roel Vermeulen van Scotch&Soda. Vermeulen werd ook meteen de nieuwe algemeen directeur van het merk. Het casual en sportieve merk had volgens Vermeulen destijds een goede basis voor een succesvolle doorstart ondanks de druk van het faillissement van V&D. Op de website van Twinlife wordt gemeld: "Onze webshop is vanwege onderhoud tijdelijk niet bereikbaar, probeer het zo opnieuw."
Twinlife is het nieuwste bedrijf in een reeks van faillissementen in de Nederlandse modebranche. Vorige week ging het nog om Loom & Lace en Sissy-Boy en eerder Coolcat, Zoe Karssen en de Bretoniere Group.
Sta hier anders altijd in de rij bij de gamma.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:02 schreef Cynix � het volgende:
Gewoon je krantje afrekenen en opzouten is er niet meer bij. Ik rij voor het afhalen van mijn pakketjes dan nog liever even langs de Gamma, waar je als klant al bijna een bezienswaardigheid bent.
Beiden zitten voornamelijk volgepropt met afgeprijsde, al wat oudere kleding van a-merken, en bij beiden is er geen touw aan vast te knopen. Het is/was gewoon op goed geluk graaien.quote:Op woensdag 17 april 2019 13:50 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik ken geen van beiden, maar zie dat Sasks alleen in A en R-dam zat, dat verklaart nog wat.
Sacks is net zoiets als TK Maxx dus? Ook één grote graaihal zonder logica. Vaak alleen kleine maten beschikbaar, niet op kleur of maat gerangschikt en bovenal een goedkope indruk, in de negatieve zin van het woord. Je wilt er eigenlijk niet gezien worden.quote:Op woensdag 17 april 2019 14:45 schreef Eightyone het volgende:
Beiden zitten voornamelijk volgepropt met afgeprijsde, al wat oudere kleding van a-merken, en bij beiden is er geen touw aan vast te knopen. Het is/was gewoon op goed geluk graaien.
Als ik dit oude artikel van anderhalf jaar terug zo lees was dat de filosofie inderdaad: https://www.parool.nl/ams(...)lverstraat~a4540881/quote:Op woensdag 17 april 2019 14:45 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is/was gewoon op goed geluk graaien.
quote:In de megawinkel, bijna 5000 vierkante meter groot hangen 45.000 items; delen van collecties, overtollige voorraad of kledij die op een paspop heeft gehangen. "Daardoor hebben we nooit complete series. Wat we in één maat hebben, is er zelden in een andere maat."
quote:We claimen meer dan 750 merken te bieden, maar dat is elke dag weer anders."
Ok, dus standaard 60% korting en nu daar bovenop nog eens 30-40% korting. Bijna gratis dus! En toch heb ik nog geen neiging om daar voor de deur te gaan liggen.quote:Saks Off 5th stelt ‘een nieuwe weg’ in te slaan en daarom al zijn vestigingen in Nederland en Duitsland te sluiten. Naast Amsterdam en Rotterdam verdwijnt de formule uit Düsseldorf, Frankurt, Bonn, Stutgart, Wiesbaden en Heidelberg. De winkels blijven nog uiterlijk tot eind juni geopend en bieden tot die tijd kortingen van dertig tot veertig procent.
Saks Off 5th opende in september 2017 zijn eerste Nederlandse winkel, in de kelder van het warenhuis van Hudson’s Bay. Twee maanden later volgde een vestiging in de Amsterdamse Kalverpassage. Klanten konden er terecht voor een wisselend assortiment van premium merken, die standaard tot zestig procent in prijs zijn verlaagd.
En daar heb ik nou net een hekel aan. En met mij de rest van Nederland dus kennelijk ook. Gewoon álles in álle kleuren en in álle maten leveren en vlug wat, of anders d00d gaan!quote:Op woensdag 17 april 2019 14:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als ik dit oude artikel van anderhalf jaar terug zo lees was dat de filosofie inderdaad: https://www.parool.nl/ams(...)lverstraat~a4540881/
Die 60% is onzin en die volgende 30-40% waarschijnlijk ook. Allemaal spul dat nooit is aangeboden voor de zogenaamde full price. Outlet stores zijn bijna allemaal fake, inferieur spul voor nog steeds te hoge prijzen.quote:Op woensdag 17 april 2019 14:59 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, dus standaard 60% korting en nu daar bovenop nog eens 30-40% korting. Bijna gratis dus! En toch heb ik nog geen neiging om daar voor de deur te gaan liggen.
In ieder geval oogt de kleding in zowel TK Maxx als Saks Off 5th niet bepaald als 'echte' merkkleding.quote:Op woensdag 17 april 2019 15:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die 60% is onzin en die volgende 30-40% waarschijnlijk ook. Allemaal spul dat nooit is aangeboden voor de zogenaamde full price. Outlet stores zijn bijna allemaal fake, inferieur spul voor nog steeds te hoge prijzen.
Ik vergeleek ze in m'n vorige post al met elkaar, ja.quote:Op woensdag 17 april 2019 14:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Sacks is net zoiets als TK Maxx dus? Ook één grote graaihal zonder logica. Vaak alleen kleine maten beschikbaar, niet op kleur of maat gerangschikt en bovenal een goedkope indruk, in de negatieve zin van het woord. Je wilt er eigenlijk niet gezien worden.
Eens. Goedkope rommel.quote:Op woensdag 17 april 2019 16:55 schreef Eightyone het volgende:
In ieder geval oogt de kleding in zowel TK Maxx als Saks Off 5th niet bepaald als 'echte' merkkleding.
Dat zag ik te laat.quote:Ik vergeleek ze in m'n vorige post al met elkaar, ja.
Daar kun je net zo goed naar Action gaan. Of naar van Cranenbroek als je toch daar bent.quote:Op woensdag 17 april 2019 14:45 schreef Eightyone het volgende:
Voor mijn gevoel kan je er voornamelijk slagen als je kleding zoekt om in te tuinieren of het huishouden te doen of zo.
Inderdaad.. of zelfs een Primark leent zich daar al goed voor. Effen katoenen t-shirts in alle kleuren van de regenboog voor 2¤ ofzo..quote:Op donderdag 18 april 2019 08:23 schreef Metalfreak het volgende:
Wat is een TK Maxx Wat is een Saks 5th off (wat een kutnaam trouwens)
[..]
Daar kun je net zo goed naar Action gaan. Of naar van Cranenbroek als je toch daar bent.
ik ben een grote fanquote:Op donderdag 18 april 2019 01:15 schreef aarontje112 het volgende:
TK Maxx doet het volgens mij goed in Nederland.
Twee leuke winkels, en nog goede kwaliteit ook. Vooral hun kinderkleding is goedquote:Op donderdag 18 april 2019 21:06 schreef KingRadler het volgende:
Kik en Takko kan je ook goedkoop kleding scoren
Eerst al het dure personeel lozen en dan weer goedkope 18 jarigen een jaarcontract geven. Mooie kostenbesparingquote:Op donderdag 18 april 2019 23:15 schreef rubbereend het volgende:
doorstart voor Cool Cat en Kahn is op de achtergrond weer betrokken
quote:Blokker doet ‘klein zusje’ Marskramer van de hand
Blokker Holding verkoopt huishoudketen Marskramer aan Audax Groep. Dat bedrijf is bekend van winkels als Ako en The Read Shop en geeft bladen als Vriendin, Party en HP/De Tijd uit. Hoeveel Audax betaalt voor Marskramer is niet bekendgemaakt.
https://www.ad.nl/economi(...)an-de-hand~a3a94222/
Wist niet dat Marskramer nog bestaat. Hier zijn ze allemaal al weg....quote:
Er was er een in Zierikzee waar ik geregeld kwam, maar die is onlangs failliet gegaan. Prima winkel, maar buiten de zomerperiode was het al heel wat als er nog een andere klant in de winkel was.quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:01 schreef soapie het volgende:
[..]
Wist niet dat Marskramer nog bestaat. Hier zijn ze allemaal al weg....
Laat me raden: geen personeel in de winkel ouder dan 17?quote:Op dinsdag 23 april 2019 20:25 schreef Eightyone het volgende:
Hier ergens in de regio waren de klanten spontaan foetsie toen een winkelpand van een persoonlijke, niet-keten-gebonden winkel (zo'n echte dorpswinkel, wel met Blokker-achtig aanbod) gewijzigd werd in Marskramer. Zonder de vertrouwde gezichten.
Marskramer heeft er misschien twee jaar gezeten (z'n voorganger meerdere decennia).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |