abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_186207999
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helemaal eens, een hoop mensen roepen wel: Ja maar ik kan alles via internet opzoeken!
Toch zie je dat winkels met echt deskundig personeel ook echt publiek aantrekken, hier in de winkelstraat (die goed looopt), zit ook een winkel in keuken gereedschap, daar is het gewoon altijd druk.

Ander mooi voorbeeld vind ik de elektronica zaak, staan van die ouwe stoffige mannetjes aangevult met jong personeel die je ook alles kunnen vertellen wat bij Raspberry pie's kunt doen.
Soms kom je in een kledingwinkel nog wel eens iemand tegen die begrijpt wat je zoekt, en tevens je helpt bij het uitzoeken, en zoekt naar alternatieven. Maar het blijft een speld in een hooiberg.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_186208013
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Soms kom je in een kledingwinkel nog wel eens iemand tegen die begrijpt wat je zoekt, en tevens je helpt bij het uitzoeken, en zoekt naar alternatieven. Maar het blijft een speld in een hooiberg.
Overigens bewijst Coolblue dat de combinatie Internet en kennis van zaken ook goed werkt, wat een enorm prettige winkel is dat zeg, ook het bezorgend personeel is super aardig en professioneel.
pi_186208565
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 10:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Personeel weg doen was bij V&D juist funest, vroeger stonden daar mensen die echt iets wisten van producten, ik weet nog dat in de jaren 80 bijvoorbeeld de camping afdeling heel goed liep omdat daar mensen stonden die er echt verstand van hadden, zelfde als de computer afdeling.
Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.
  zondag 14 april 2019 @ 12:41:18 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_186208731
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Overigens bewijst Coolblue dat de combinatie Internet en kennis van zaken ook goed werkt, wat een enorm prettige winkel is dat zeg, ook het bezorgend personeel is super aardig en professioneel.
Klopt, alleen daar betaal je ook fors voor tov de concurrenten. Coolblue is echt duur geworden. Voor sommige producten prima, maar dat is eigenlijk maar een heel beperkt aantal producten dat daarvoor echt in aanmerking komt
pi_186209548
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Denk dat dat nu net de makke is van de huidige winkels. De mensen die daar werken weten van toeten noch blazen. Het moet allemaal maar zo goedkoop mogelijk, dat je enkel huppelkutjes van 17 jaar in je winkel hebt staan.
dat ze er geen verstand van hebben is 1 ding, maar dat ze de winkel uberhaupt niet kennen stoort mij mateloos. Als ik simpelweg vraag waar iets ligt en ze gaan vervolgens samen met mij de gangpaden afzoeken... dat had ik zelf ook kunnen doen, maar ik vraag het juist omdat ik geen zin heb om die hele winkel af te zoeken :N
A mind with a heart of it's own
  zondag 14 april 2019 @ 13:24:22 #131
38496 Perrin
Sapere aude
pi_186209716
Lekker mekkeren over het goedkope winkelpersoneel en tegelijkertijd op zoek gaan naar die ene euro korting, dat typeert de moderne koopjesjager. :{

Goed personeel kost wat. Dat is de klant over het algemeen niet bereid te betalen.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_186212821
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 12:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt, alleen daar betaal je ook fors voor tov de concurrenten. Coolblue is echt duur geworden.
valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_186217487
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.
Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.

Wat mij ook opvalt is dat scholieren bij de Blokker vaak nog minder per uur betaald krijgen dan bij die kleinere zaken. :')
pi_186218223
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:11 schreef NederlandseKoe het volgende:

[..]

Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.

Wat mij ook opvalt is dat scholieren bij de Blokker vaak nog minder per uur betaald krijgen dan bij die kleinere zaken. :')
da's imho vrij logisch... meer directie, dus de werkvloer moet het met minder doen om die (te) royale lonen bijeen te sprokkelen
  zondag 14 april 2019 @ 19:48:23 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_186218253
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 15:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
pi_186231700
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2019 13:24 schreef Perrin het volgende:
Lekker mekkeren over het goedkope winkelpersoneel en tegelijkertijd op zoek gaan naar die ene euro korting, dat typeert de moderne koopjesjager. :{

Goed personeel kost wat. Dat is de klant over het algemeen niet bereid te betalen.
spreek voor jezelf zou ik zeggen. Ik ben graag bereid om iets meer te betalen in een winkel waar ik fatsoenlijk wordt geholpen en het product direct mee kan nemen.
Nu is het alleen te vaak zo dat je en meer moet betalen, en het personeel kut is en de gelft niet op voorraad is. Dan gaat het wel een keer mis. En dan met nzme bij zaken als de Blokker.
A mind with a heart of it's own
pi_186231970
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
En hoe bereken je dat? Als ik bij onze buren willekeurige artikelen in de pricewatch aanklik staat CB altijd redelijk hoog in de lijst. De winkels die er boven staan wisselen flink. Kijk je met die 5% dat je per product de beste prijs zoekt of doe je dat met een mandje van bijvoorbeeld 100 producten? Want de bovenste 5 wisselen geregeld.

De goedkoopste met product A kan 10% procent duurder zijn met product B.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 april 2019 @ 14:54:23 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_186232177
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_186232303
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:

[..]

5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.

Ze zijn vaak iets duurder ja, maar een gemiddelde van 5% lijkt me echt veels te hoog.

Daarnaast is er echt een groot gedeelte dat juist wel voor die extra service gaat, misschien het merendeel dan niet maar dat is dan ook niet hun target.

Misschien dat ze zo niet de grootste worden etc.. Maar heel veel mensen gaan nog voor service. Niet voor niks redden al die zelfstandige electronica winkels met een goede service het nog steeds.

Als je goede service bied blijven mensen terugkomen; ook al ben je iets duurder..
pi_186232323
quote:
quote:
Hudson’s Bay heeft met name problemen met de bovenste verdiepingen van zijn warenhuizen, zegt ceo Jeroen Lokerse van Cushman & Wakefield. “Die trekken onvoldoende klanten.”
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.
pi_186232535
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 10:00 schreef Tarado het volgende:
RTLZ twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 09:59:05 Sissy-Boy gered: moederbedrijf van Manfield neemt keten over. Alle 40 winkels in Nederland blijven waarschijnlijk open https://t.co/KTiMPbEOi5 https://t.co/Kha0prHmcv reageer retweet
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?
pi_186232716
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:23 schreef Coppi het volgende:

[..]

Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?
Zoiets dacht ik ook, was dat niet Ziengs die het over nam?

Effe gegoogled https://www.volkskrant.nl(...)field-over~bf0c05fb/
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 15 april 2019 @ 16:17:40 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_186233286
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:04 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.

Ze zijn vaak iets duurder ja, maar een gemiddelde van 5% lijkt me echt veels te hoog.

Daarnaast is er echt een groot gedeelte dat juist wel voor die extra service gaat, misschien het merendeel dan niet maar dat is dan ook niet hun target.

Misschien dat ze zo niet de grootste worden etc.. Maar heel veel mensen gaan nog voor service. Niet voor niks redden al die zelfstandige electronica winkels met een goede service het nog steeds.

Als je goede service bied blijven mensen terugkomen; ook al ben je iets duurder..
Mandje producten, meestal top 100 producten ofzo op basis van sales. Verschilt wel per productrange overigens, wat je ziet is dat de echte hardlopers overal zelfde prijs hebben maar de iets minder hard roterende producten die nog wel top100 materiaal zijn duurder zijn

Coolblue is eigenlijk nooit meer ergens de goedkoopste in, hooguit prijs matchen met een andere winkel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Blik op 15-04-2019 19:28:07 ]
  Moderator maandag 15 april 2019 @ 16:39:22 #144
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_186233592
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.
Eens. Ik zou niet weten waarom iemand pas naar HB gaat als de bovenste 2 verdiepingen leeg staan en de helft van de verkopers weg is. Ik neem aan dat HB in het luxere segment wil blijven zitten en dat de prijzen even hoog als nu blijven, anders komt HB al helemaal nooit uit de verliezen.

Ergo: dood spoor, dood paard, zijdeur, doek.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 15 april 2019 @ 17:36:25 #145
16715 Mylene
*schatje*
  maandag 15 april 2019 @ 18:09:06 #146
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_186235135
Moederbedrijf Miller & Monroe vraagt uitstel van betaling aan.

Vidrea Retail, het moederbedrijf van modeketen Miller & Monroe, heeft maandag uitstel van betaling aangevraagd. Het moederbedrijf heeft in Nederland 72 winkels en heeft 550 werknemers in dienst.

Het retailbedrijf kocht failliete zaken van modeketen Charles Vögele, en bouwde deze om tot Miller & Monroe-winkels.

http://bit.ly/2XgBkFI
  maandag 15 april 2019 @ 18:13:32 #147
40566 Ericr
Livewrong
pi_186235205
Was ook kansloze missie met ook nog Witteveen en Men at Work die onder de Miller en Monroe paraplu zijn doorgegaan.

Begrijp ook niet wat een bedrijf in zwaar weer poogt te bereiken met formules waar niemand op zit te wachten.
  Redactie Frontpage maandag 15 april 2019 @ 18:13:45 #148
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_186235209
Moet zeggen dat ik nog nooit van heel die winkel heb gehoord :@
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 15 april 2019 @ 18:51:06 #149
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_186235856
quote:
9s.gif Op maandag 15 april 2019 18:13 schreef LTVDK het volgende:
Moet zeggen dat ik nog nooit van heel die winkel heb gehoord :@
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.
pi_186236059
Kien werd hier een Charles Vögele, en Charles Vögele werd tenslotte een Miller & Monroe. Sinds de opening is het al aanmodderen met deze zaak hier in het winkelcentrum. De kleding is er stevig aan de prijs. Een beetje hetzelfde als Bonita. Doelgroepen zijn inderdaad oudere mannen en vrouwen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')