Soms kom je in een kledingwinkel nog wel eens iemand tegen die begrijpt wat je zoekt, en tevens je helpt bij het uitzoeken, en zoekt naar alternatieven. Maar het blijft een speld in een hooiberg.quote:Op zondag 14 april 2019 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal eens, een hoop mensen roepen wel: Ja maar ik kan alles via internet opzoeken!
Toch zie je dat winkels met echt deskundig personeel ook echt publiek aantrekken, hier in de winkelstraat (die goed looopt), zit ook een winkel in keuken gereedschap, daar is het gewoon altijd druk.
Ander mooi voorbeeld vind ik de elektronica zaak, staan van die ouwe stoffige mannetjes aangevult met jong personeel die je ook alles kunnen vertellen wat bij Raspberry pie's kunt doen.
Overigens bewijst Coolblue dat de combinatie Internet en kennis van zaken ook goed werkt, wat een enorm prettige winkel is dat zeg, ook het bezorgend personeel is super aardig en professioneel.quote:Op zondag 14 april 2019 12:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Soms kom je in een kledingwinkel nog wel eens iemand tegen die begrijpt wat je zoekt, en tevens je helpt bij het uitzoeken, en zoekt naar alternatieven. Maar het blijft een speld in een hooiberg.
Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.quote:Op zondag 14 april 2019 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Personeel weg doen was bij V&D juist funest, vroeger stonden daar mensen die echt iets wisten van producten, ik weet nog dat in de jaren 80 bijvoorbeeld de camping afdeling heel goed liep omdat daar mensen stonden die er echt verstand van hadden, zelfde als de computer afdeling.
Klopt, alleen daar betaal je ook fors voor tov de concurrenten. Coolblue is echt duur geworden. Voor sommige producten prima, maar dat is eigenlijk maar een heel beperkt aantal producten dat daarvoor echt in aanmerking komtquote:Op zondag 14 april 2019 12:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens bewijst Coolblue dat de combinatie Internet en kennis van zaken ook goed werkt, wat een enorm prettige winkel is dat zeg, ook het bezorgend personeel is super aardig en professioneel.
dat ze er geen verstand van hebben is 1 ding, maar dat ze de winkel uberhaupt niet kennen stoort mij mateloos. Als ik simpelweg vraag waar iets ligt en ze gaan vervolgens samen met mij de gangpaden afzoeken... dat had ik zelf ook kunnen doen, maar ik vraag het juist omdat ik geen zin heb om die hele winkel af te zoekenquote:Op zondag 14 april 2019 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Denk dat dat nu net de makke is van de huidige winkels. De mensen die daar werken weten van toeten noch blazen. Het moet allemaal maar zo goedkoop mogelijk, dat je enkel huppelkutjes van 17 jaar in je winkel hebt staan.
valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.quote:Op zondag 14 april 2019 12:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt, alleen daar betaal je ook fors voor tov de concurrenten. Coolblue is echt duur geworden.
Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.quote:Op zondag 14 april 2019 12:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet het ook bij andere kwakkelende winkelketens zoals de Blokker. Middelbare scholieren als personeel die weliswaar lekker goedkoop zijn maar eigenlijk amper meer kunnen dan je spullen afrekenen en je wijzen op de online (on)mogelijkheden als er weer eens iets niet fysiek aanwezig is.
da's imho vrij logisch... meer directie, dus de werkvloer moet het met minder doen om die (te) royale lonen bijeen te sprokkelenquote:Op zondag 14 april 2019 19:11 schreef NederlandseKoe het volgende:
[..]
Ik zeg het al jaren, goedkoop is duurkoop.
Wat mij ook opvalt is dat scholieren bij de Blokker vaak nog minder per uur betaald krijgen dan bij die kleinere zaken.
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalenquote:Op zondag 14 april 2019 15:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
valt mee hoor.. en een appje naar de verkoop-balie met een link naar de goedkopere concurrent doet wonderen.
spreek voor jezelf zou ik zeggen. Ik ben graag bereid om iets meer te betalen in een winkel waar ik fatsoenlijk wordt geholpen en het product direct mee kan nemen.quote:Op zondag 14 april 2019 13:24 schreef Perrin het volgende:
Lekker mekkeren over het goedkope winkelpersoneel en tegelijkertijd op zoek gaan naar die ene euro korting, dat typeert de moderne koopjesjager.
Goed personeel kost wat. Dat is de klant over het algemeen niet bereid te betalen.
En hoe bereken je dat? Als ik bij onze buren willekeurige artikelen in de pricewatch aanklik staat CB altijd redelijk hoog in de lijst. De winkels die er boven staan wisselen flink. Kijk je met die 5% dat je per product de beste prijs zoekt of doe je dat met een mandje van bijvoorbeeld 100 producten? Want de bovenste 5 wisselen geregeld.quote:Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.quote:Op zondag 14 april 2019 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
5% gemiddeld te duur (benchmark onderzoek doe ik voor mijn werk regelmatig) vrij fors op de bedragen waar het over gaat bij En wellicht dat ze een dergelijke policy hebben dt ze de prijs matchen, maar ze kunnen de prijsdruk niet aan. Ziet het al in de beperkte groei dit jaar, service kost geld en het merendeel van de mensen wil daar niet voor betalen
quote:Op maandag 15 april 2019 14:54 schreef rubbereend het volgende:
'Hudson’s Bay wil lagere huur en minder meters'
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.quote:Hudson’s Bay heeft met name problemen met de bovenste verdiepingen van zijn warenhuizen, zegt ceo Jeroen Lokerse van Cushman & Wakefield. “Die trekken onvoldoende klanten.”
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?quote:Op zaterdag 13 april 2019 10:00 schreef Tarado het volgende:twitter:RTLZ twitterde op zaterdag 13-04-2019 om 09:59:05 Sissy-Boy gered: moederbedrijf van Manfield neemt keten over. Alle 40 winkels in Nederland blijven waarschijnlijk open https://t.co/KTiMPbEOi5 https://t.co/Kha0prHmcv reageer retweet
Zoiets dacht ik ook, was dat niet Ziengs die het over nam?quote:Op maandag 15 april 2019 15:23 schreef Coppi het volgende:
[..]
Is de Manfield 2 jaar geleden niet failliet gegaan en gered door een andere schoenenconcern?
Mandje producten, meestal top 100 producten ofzo op basis van sales. Verschilt wel per productrange overigens, wat je ziet is dat de echte hardlopers overal zelfde prijs hebben maar de iets minder hard roterende producten die nog wel top100 materiaal zijn duurder zijnquote:Op maandag 15 april 2019 15:04 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Vraag me dan serieus of je input/data wel klopt.
Ze zijn vaak iets duurder ja, maar een gemiddelde van 5% lijkt me echt veels te hoog.
Daarnaast is er echt een groot gedeelte dat juist wel voor die extra service gaat, misschien het merendeel dan niet maar dat is dan ook niet hun target.
Misschien dat ze zo niet de grootste worden etc.. Maar heel veel mensen gaan nog voor service. Niet voor niks redden al die zelfstandige electronica winkels met een goede service het nog steeds.
Als je goede service bied blijven mensen terugkomen; ook al ben je iets duurder..
Eens. Ik zou niet weten waarom iemand pas naar HB gaat als de bovenste 2 verdiepingen leeg staan en de helft van de verkopers weg is. Ik neem aan dat HB in het luxere segment wil blijven zitten en dat de prijzen even hoog als nu blijven, anders komt HB al helemaal nooit uit de verliezen.quote:Op maandag 15 april 2019 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De HB als geheel draait hier gewoon niet, en niet alleen de bovenste verdiepingen. Bezuinigen gaat er niet voor zorgen dat Nederlanders ineens wel geinteresseerd worden in HB, dus het roer drastisch omgooien of de handdoek in de ring gooien zijn op termijn de enige reeele opties, ben ik bang.
Opvolger van Vögele, een winkel met nogal suffe oudevrouwen en oudemannen kleding.quote:Op maandag 15 april 2019 18:13 schreef LTVDK het volgende:
Moet zeggen dat ik nog nooit van heel die winkel heb gehoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |