DaMart | dinsdag 9 april 2019 @ 11:58 |
LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden. Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het Zandvoortse circuit, bevestigt de actie van de Formule 1-top: „Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.” Het Circuit van Zandvoort is goed uit alle onderzoeken gekomen die door de betrokken partijen zijn gedaan. De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat. Naast Zandvoort was ook het TT Circuit in Assen in de race om de Formule 1 naar Nederland te halen. Ook deze accommodatie kwam goed uit de rapportages, maar uiteindelijk zat het verschil in de historische waarde https://www.telegraaf.nl/(...)kiest-voor-zandvoort | |
Nattekat | dinsdag 9 april 2019 @ 11:58 |
Je ziet dan alleen niet zo veel meer. Ze zijn niet gek natuurlijk. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 11:58 |
Ik denk toch dat de beste optie is om pendelbussen vanuit Amsterdam in te zetten, en dan rondes te laten rijden. | |
DaMart | dinsdag 9 april 2019 @ 11:59 |
Nog genoeg te zien door het hek heen hoor. Heb vanaf daar wel vaker staan kijken en foto's staan maken. | |
Nattekat | dinsdag 9 april 2019 @ 12:02 |
Ja, nu. Maar voor de F1 wordt dat netjes opgelost | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:02 |
Ik heb jarenlang op Zandvoort gestaan, vroeger kon je prima kijken, echter ze hebben er later hoge zeecontainers voor gezet, wij stonden op het hoogste punt en dan kun je nog maar een heel klein stukje zien. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:03 |
Kan je heel wat plekken laten zien waar je zo onder dat hek kruipt | |
DaMart | dinsdag 9 april 2019 @ 12:03 |
Ik kan me niet herinneren dat ze dat eerder bij races hebben gedaan. Voor DTM en A1 was bijvoorbeeld ook niks afgeschermd. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 12:06 |
die foto van Rust bij de Kust overigens was de meneer van Rust bij de Kust in het tv interview te zien met zijn Windows XP computer | |
dokter.knakworst | dinsdag 9 april 2019 @ 12:09 |
shiz | dinsdag 9 april 2019 @ 12:12 |
Gewoon ff 2 uurs heli rondvluchtje boeken met wat lui. Mijd je 't verkeer, de mensenmassa, hebbie perfect zicht, etc. Misschien nog goedkoper uit dan een trackticket ook nog. Ik woon er nu sinds vorige week, scheelt weer. Moet alleen zorgen dat ik dan geen verplichtingen heb en Zandvoort in of uit moet, want dat zal idd een bischj zijn. | |
Nattekat | dinsdag 9 april 2019 @ 12:13 |
Denk dat bewoners gewoon naar binnen en buiten kunnen Speciale VIP kaarten enzo. | |
shiz | dinsdag 9 april 2019 @ 12:15 |
Mja, maar desondanks zal 't toch wel overal vast/vol zitten. Maar goed, zien we dan ook wel. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:24 |
Waar ik me meer zorgen over maak is al het volk wat daar s'avonds op het strand blijft hangen/slapen. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:29 |
Oja, https://www.sidn.nl/whois/?q=heinekendutchgp | |
shiz | dinsdag 9 april 2019 @ 12:30 |
Heb je mooi gekaapt. Wat vraag je ze ervoor? -- sidebar... iemand weleens zoiets gedaan? https://raceplanet.nl/cir(...)en/race-experiences/ Is dat nog een beetje aan te bevelen? Ben een keer op een sponsorday meegereden in een Golf en Westfield, dan is Nederland opeens niet zo'n vlak landje, die baan gaat best nog op en af. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:32 |
Ik niet, wilde even check doen, het is via Leaseweb geregisteerd, dat is wel bijzonder omdat die in principe hele grote klanten doen, maar niet Heineken, die staat in de Azure cloud. | |
shiz | dinsdag 9 april 2019 @ 12:33 |
Ah, op die fiets, maar goed, dat hadden ze toch al moeten doen, ook al zou het nu niet doorgaan. | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:34 |
Ik heb een paar jaar terug de Zandvoort run gedaan, is erg leuk het is niet alleen stijl, de bochten zijn ook halve kombochten op sommige plekken Overigens in 1999 ook een keer illegaal op het circuit gereden met een scoot er | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:34 |
Ik weet hoe dit soort dingen gaan, iedereen denkt dat het al geregeld is door een ander | |
shiz | dinsdag 9 april 2019 @ 12:35 |
! | |
raptorix | dinsdag 9 april 2019 @ 12:35 |
AH! https://blog.leaseweb.com(...)hosting-heineken-nl/ | |
sasquatsch | dinsdag 9 april 2019 @ 12:41 |
Ca 10 jaar geleden of zo voor een recruitment event. Is best leuk. Heb rondgereden met een Porsche (achter een instructeur, dus helaas niet op volle snelheid) en met een coureur mee. | |
Nielsch | dinsdag 9 april 2019 @ 12:42 |
Jammer dat deze niet meer in de vaart zijn, anders kon je zo vanuit Den Haag / Scheveningen vele duizenden mensen het strand van Zandvoort op knallen... https://en.wikipedia.org/wiki/SR.N4 | |
NaturalScience | dinsdag 9 april 2019 @ 13:26 |
https://www.gpblog.com/en(...)la-1-grand-prix.html | |
Fopje | dinsdag 9 april 2019 @ 13:26 |
Heb het 3 jaar geleden ofzo gedaan, was best een leuke dag. Vooral als je samen met wat maten gaat ofzo. | |
Tinos85 | dinsdag 9 april 2019 @ 13:26 |
Wel eens gedaan, maar dat is ondertussen best lang geleden. Toen waren die Aston Martin’s net nieuw. | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 13:41 |
als we dan toch schimmige diensten gaan bedenken: Zandvoort Formule1 Valet Service | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2019 @ 14:48 |
Een tijdelijke rollercoaster (van April tot eind Augustus) die dienst doet als monorail/transport middel van Santpoort tot Bloemendaal en terug. Met een zogenaamd LIM of LSM lanceer ding aan begin en eind kan je smorgens zo in Bloemendaal staan en smiddags en savonds weer terug naar Santpoort. Space Mountain wordt dan Space Dunes | |
DKUp | dinsdag 9 april 2019 @ 14:52 |
Schiphol at the beach | |
spectrumanalyser | dinsdag 9 april 2019 @ 15:02 |
Even rondbellen waar er in Zandvoort een Fokker 50 kan landen. Rust aan de Kust heette die club eh? | |
Fer | dinsdag 9 april 2019 @ 18:54 |
Heeft Zandvoort uberhaubt een (jacht)haven ofzo? Waar moet Stroll zijn schip parkeren dan? | |
Tinos85 | dinsdag 9 april 2019 @ 19:11 |
Klopt, weekend van 1 mei is namelijk al volgeboekt. | |
Alexxxxx | dinsdag 9 april 2019 @ 20:19 |
Bij de hoogovens aanmeren. | |
Fer | dinsdag 9 april 2019 @ 21:44 |
Dan met de limo naar Ikea Haarlem en dan verder met een trein of pendelbus zeker. | |
Meike26 | dinsdag 9 april 2019 @ 22:11 |
Ik zou persoonlijk voor pendel vervoer gaan op een wat langer traject. Transferium Uithof Utrecht bijvoorbeeld. Zet daar eens 15 bussen neer, dat zijn ruim 1200 zitplaatsen in de bus. 1200 : 3 = 400 auto's die je gemiddeld van de weg haalt in regio Zandvoort per transferium. En dat zijn máár 15 bussen. Dan heb je nog Leiden, A'dam Rai, Muiden, Alkmaar en Amersfoort bijvoorbeeld waar je mensen van de auto naar de auto brengt. Beetje sfeer bouwen in de bus, alcohol laten inzinken en laatste uurtje zelf naar huis rijden. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 april 2019 @ 22:15 |
Nou dan hoop ik op flink wat alcoholcontrole's vanaf die transferplaatsen. | |
rubbereend | dinsdag 9 april 2019 @ 22:19 |
Je moet een twee sporenbeleid volgen. * Georganiseerde busreizen vanuit heel Nederland, daarbij kunnen ze simpel bedrijven inhuren die dat voor festivals en concerten doen. Die hebben het netwerk en de capaciteit. \ * Daarnaast vanuit een aantal grote parkeerterreinen rond rond Haarlem/Amsterdam zoals bij Schiphol, Haarlemmermeer Expo etc. etc. Daarnaast tussen de 25k a 30k met de trein en 10k kan in en rond Zandvoort slapen | |
Nattekat | dinsdag 9 april 2019 @ 22:20 |
We gaan er gewoon van uit dat Meike met mate drinkt | |
Mothzor | dinsdag 9 april 2019 @ 22:22 |
Gewoon lekker op de fiets | |
#ANONIEM | dinsdag 9 april 2019 @ 22:25 |
Niet alleen Meike natuurlijk, er wordt wat afgezopen bij dat soort evenementen. | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2019 @ 08:13 |
Op een mooie zomerdag is het op het fietspad al erg druk. Ik woon zelf in Haarlem en echt waar, met een zomerdag staat de omgeving (zv, Bloemendaal, Overveen en Haarlem) compleet vast. Kun je met bussen gaan rijden, lange treinen naar dat eind stationnetje sturen maar dat wordt niks. Denk dat als je op donderdag gaat rijden dat je dan net op tijd bent voor de uitreiking. Ik kijk thuis wel en ik geniet van al het verkeer dat vast staat. Mocht de gemeente het wel lukken om het logistiek goed te laten verlopen dan neem ik mijn petje af. | |
TAV74 | woensdag 10 april 2019 @ 08:35 |
We slaan wel heel erg door op die logistiek hoor. Volgens mij is het bij minstens de helft van de circuits bewerkelijk en je kunt niet beweren dat we in Nederland slecht zijn in het goed organiseren van dit soort evenementen. Ja,het zal vast wat geduld vragen want het is in dit opzicht bepaald niet de ideale locatie. En nee,je kunt niet even snel met de auto naar het circuit, maar het gaat echt niet onbereikbaar worden als er een goed doordacht plan ligt. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2019 @ 08:38 |
Of Meike drinkt gewoon niet.. en ik ga ook gewoon niet. Mij TE oranje om naar Zandvoort te gaan, dan toch liever 2/3 weken later in Monaco. Maar serieus, ik ga al jaren niet meer naar F1 races toe. Monaco 2001 was ook de laatste en ik mis het ook niet. Een vakantie naar Australië of Japan zou ik dan wel weer combineren met F1 of ander event (Super GT op Suzuka ). | |
nils7 | woensdag 10 april 2019 @ 08:56 |
Zal wel mee vallen als het gemiddelde kaartje 250 euro zal zijn. | |
spectrumanalyser | woensdag 10 april 2019 @ 11:36 |
vertel eens over jullie ervaringen. op de website ticket.Formula1.com lees ik dat een brons toegangsticket tot Spa Belgie 159 euro kost. er staat bij dat er geen garantie is tot zicht op het circuit. en dan zie je deze foto erbij. 159 euro. geen garantie op zicht op het circuit. toch denk ik dat Zandvoort dit bedrag zal overtreffen. helaas kun je geen toegang voor alleen de vrijdag kopen. je kunt een kaartje kopen voor het hele weekend en dat is 10 euro duurder dan een kaartje voor alleen de zondag. | |
Nattekat | woensdag 10 april 2019 @ 11:39 |
Je hebt nog best redelijk zicht daar. Het is alleen ver. | |
TAV74 | woensdag 10 april 2019 @ 11:51 |
Gaat makkelijk vol, kijk alleen al even waar Nederlandse fans overal opduiken. Mensen genoeg die geld te besteden hebben hier. | |
Dven | woensdag 10 april 2019 @ 12:03 |
Binnen no time uitverkocht, al gaat het 500 euro kosten. | |
Fopje | woensdag 10 april 2019 @ 12:33 |
Die mensen op de foto hebben prima zicht daar. Je hebt echt wel garantie op zicht met een bronze ticket. | |
raptorix | donderdag 11 april 2019 @ 03:59 |
Mijn ervaring op Zandvoort is wel dat als het echt druk is het zicht ook minder is, vooral als je in het gebied rond de tarzanbocht staat, het scheelt wel als je wat langer bent, overigens vermoed ik dat ze op dat stuk tijdelijke tribunes zullen bouwen. | |
heywoodu | donderdag 11 april 2019 @ 06:34 |
Tribunes bij uitkomen Tarzanbocht sowieso wel, bij ingaan van de Tarzanbocht zou ik het wel jammer vinden (en lijkt me ook wel iets lastiger, zo breed is dat duin niet). | |
spectrumanalyser | donderdag 11 april 2019 @ 12:56 |
Het Chalet op het Scheivlak zou een leuke plek zijn. http://www.scheivlak.nl/het-chalet/ | |
Nieuwschierig | donderdag 11 april 2019 @ 13:09 |
25 april tm 3 mei valt in 2020 de meivakantie. Dat zitten al die parken al helemaal vol. | |
sasquatsch | donderdag 11 april 2019 @ 14:07 |
Dat het 3 mei zou worden was in november al bekend. http://mobiel.autosport.nl/news/31674 | |
spectrumanalyser | maandag 15 april 2019 @ 09:56 |
Eenvandaag heeft wat Wob-verzoeken gedaan. https://eenvandaag.avrotr(...)andvoort-te-krijgen/ niets nieuws. de jumbo racedagen in 2018 hebben 110.000 bezoekers opgeleverd, over 3 dagen. bij een F1 verwacht men 150.000 tot 160.000 bezoekers per dag. | |
rubbereend | maandag 15 april 2019 @ 10:06 |
160.000 is wel een enorm aantal op één dag | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 10:11 |
Daarom moet er ook wel een gespreid plan komen om de infrastructuur zoveel mogelijk te ontlasten, met alleen gratis OV redt je dat niet. Maar het is nog altijd acceptabel en haalbaar, op een warme zomerdag in vakantieperiode komt het zelfde aantal mensen naar de kuststreek toe en is dat veel lastiger te sturen. | |
rubbereend | maandag 15 april 2019 @ 10:19 |
100.000 zag ik nog wel gebeuren, maar 160.000 mensen door dat trechtertje bij Zandvoort duwen....... | |
Spockjuh_ | maandag 15 april 2019 @ 10:38 |
| |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 10:38 |
En wat nou als die race ook op een warme dag plaatsvind... Je kunt strandgangers niet verbieden naar het strand te gaan. | |
NaturalScience | maandag 15 april 2019 @ 11:24 |
We hebben ruim 500km aan kust..... waarom zouden mensen precies die dag bij Zandvoort aan het strand willen liggen? | |
butz0rs | maandag 15 april 2019 @ 11:27 |
Omdat het Zandvoort is. Dat strand heeft historie. | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 11:32 |
Zouden de overige badplaatsen niet kunnen profiteren van de F1 op een warme dag met gratis parking voor badgasten? Toekomstige klanten die terug blijven komen. Tenminste, als ik strandtent beheerder was zou ik het wel weten, een leuke stunt bedenken om het traditionele Zandvoort publiek te trekken. Juist dat F1 weekend (bij zonnig of matig weer óók) een lucratief weekend ! | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 11:36 |
Het makkelijkst te bereiken strand vanuit Amsterdam en Haarlem. | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 11:36 |
Mensen op het strand nemen eigen drinken en eten mee, die strandtenten zitten toch wel vol als het strandweer is, voller dan vol kan niet. | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 11:37 |
En wie gaat er begin mei nou naar het strand? Het is zelden veel warmer dan 20. | |
nostra | maandag 15 april 2019 @ 11:37 |
Maar dat weekend dan dus niet. Dan ga je lekker naar Egmond of Castricum. Je moet wel heel sadomasochistisch zijn om die dag per se op Zandvoort te willen zitten. | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 11:38 |
de strandtenten in Zandvoort en Bloemendaal willen ook wel een beetje omzet dus die kan je moeilijk verbieden om open te gaan | |
spectrumanalyser | maandag 15 april 2019 @ 11:39 |
In 2017 is er onderzoek geweest naar de bezoekersstromen Amsterdam en Zandvoort. daarbij kwam de piek tot 50.000 Zandvoort-bezoekers. http://files.smart.pr/40/(...)dam-en-Zandvoort.pdf | |
rubbereend | maandag 15 april 2019 @ 11:44 |
die gaan ook echt wel spin off meepakken van het GP weekend aangezien Zandvoort uit zijn voegen zal barsten van mensen die er overnachten en mensen die blijven hangen na de GP. Voor een vroeg meiweekend zal de omzet meer dan prima zijn | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 11:47 |
Klopt, maar 1e weekend Mei is niet echt hoog seizoen, dus mocht het weer meevallen of tegenzitten, is het geen ramp. Daarbij, de strand tenten krijgen het, als F1 doorgaat, het na kwalificatie en race toch wel druk waarschijnlijk. Als het niet van de GP bezoekers is, dan nog wel van personeel en GP vips/gasten. Daarover nadenkend, hoe relaxed zal het zijn om de race te kijken vanuit strandtent? Kost je geen ¤ 250,- en je zit als een vorst binnen mét bediening én live geluid van het circuit. Zonder malle oranje Maxfans. Vervoer? Zie ik dan wel weer | |
Meike26 | maandag 15 april 2019 @ 11:48 |
Dat dus ! | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 11:50 |
je bedoelt tv kijken in de strandtent? Dan vermijd ik liever de file | |
heywoodu | maandag 15 april 2019 @ 11:52 |
| |
rubbereend | maandag 15 april 2019 @ 11:57 |
ik zou me niet tussen 150.000 mensen door willen wurmen om vervolgens in een strandtent de GP op TV te gaan kijken | |
TAV74 | maandag 15 april 2019 @ 12:03 |
Je moet wel een enorme retard zijn om in dat weekend een strandbezoekje Zandvoort te gaan plannen | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 12:43 |
Ja maar mensen doen het toch al het mooi weer is, je kan niet verwachten dat het strand dan helemaal leeg is, het zullen er een stuk minder zijn, maar duizenden extra moet je dan wel meerekenen. | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 12:50 |
Begin mei hè... het is niet hoog zomer. | |
Karstman | maandag 15 april 2019 @ 12:51 |
| |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 12:54 |
| |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 12:54 |
ALS het begin mei is, dat is toch nog helemaal niet 100% zeker? We hadden vorig jaar trouwens eind mei 32 graden, nou was dat wel extreem, maar dat is dan niet eens zo ver weg. | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 12:56 |
BEGIN mei, en ja, dat staat vast. Vorig jaar was het bijna de hele maand uitzonderlijk warm, en zelfs toen was het op de warmste dag begin mei nipt 25 graden. | |
rubbereend | maandag 15 april 2019 @ 12:58 |
en dan nog, kust genoeg voor de mensen die dwangmatig naar de Noordzeekust willen. | |
Nattekat | maandag 15 april 2019 @ 12:59 |
Ze komen Zandvoort niet eens in. Dan maar een beetje omrijden naar de Langeveldseslag. | |
Tarado | maandag 15 april 2019 @ 13:01 |
meeste dagjesmensen zullen wel even over slaan hoor maar ook zonder hen wordt het bijzonder moeilijk om het in goeie banen te leiden | |
Maanvis | maandag 15 april 2019 @ 13:05 |
Gaat het nu door in Zandvoort of niet? | |
#ANONIEM | maandag 15 april 2019 @ 13:16 |
De kans is niet zo groot inderdaad, echter moet je daar in de calamiteitenplannen wel rekening mee houden. | |
spectrumanalyser | maandag 15 april 2019 @ 14:45 |
't moet raar lopen als het nu niet doorgaat, Erik de Vlieger heeft al aangegeven dat de boel rond zou zijn. Deze ondernemer zit er meestal niet ver naast. maar vooralsnog is er nog helemaal niets officieel bevestigd.
| |
Maanvis | maandag 15 april 2019 @ 16:38 |
https://www.f1maximaal.nl(...)iets-getekend-worden De vlieger .. | |
spectrumanalyser | donderdag 18 april 2019 @ 15:57 |
geen spannende aanpassingen zo te zien. | |
Simba | vrijdag 19 april 2019 @ 00:54 |
Als je de blauwe baan 180 graden draait zal het meevallen. Alleen rechtsonder komt er een langer stuk aan het circuit vast, om dat gebouw heen en dan langs het water weer terug naar de originele bocht. [ Bericht 10% gewijzigd door Simba op 19-04-2019 01:02:31 ] | |
Nieuwschierig | vrijdag 19 april 2019 @ 23:27 |
Ik lees op de site van de BBC dat Liberty Media bids van 6 steden heeft gekregen (waaronder Beijing) voor een 2e race in China. Het zou dan om een straatrace moeten gaan. Volgens de commercieel directeur is China de belangrijkste groeimarkt voor Liberty. Zouden ze een geheime agenda hebben en Zandvoort zo lang aan het lijntje houden tot een Chinese stad toehapt? | |
rubbereend | vrijdag 19 april 2019 @ 23:44 |
Er is ook altijd medegedeeld dat er veel meer circuits in de race zijn en dat ze ook nog in onderhandeling zijn met de aflopende contracten van de circuits die nu nog op de kalender staan. | |
sasquatsch | vrijdag 19 april 2019 @ 23:57 |
Maleisie wil ook terug op de kalender. | |
Meike26 | zaterdag 20 april 2019 @ 05:06 |
Maleisië moet terug op kalender ! Beste Tilke baan samen met Turkije, maarja.. benieuwd wat daar nu nog van over is | |
#ANONIEM | zaterdag 20 april 2019 @ 12:17 |
Laat ze dan eerst de stoeltjes bij Shanghai maar eens vullen. 't is op de grand stands tegenover de pit na, altijd compleet uitgestorven langs de baan daar. | |
Simba | zondag 21 april 2019 @ 10:53 |
Zo dus: | |
NaturalScience | maandag 22 april 2019 @ 12:09 |
Kan iemand die blauwe lijn eruit halen. Maakt het erg verwarrend.... | |
Nattekat | maandag 22 april 2019 @ 12:14 |
Waar komt die blauwe lijn überhaupt vandaan? Ik zie hem alleen hier. | |
Mansjester | maandag 22 april 2019 @ 13:07 |
Heeft Gargamel getekend | |
spectrumanalyser | dinsdag 23 april 2019 @ 10:41 |
Er is afgelopen dagen getest met het verlengen van het circuit over het strand. Dit gaat het niet worden.
| |
Zorro | dinsdag 23 april 2019 @ 23:16 |
Zelfde als de gele, maar dan verkeerd om | |
Maanvis | woensdag 24 april 2019 @ 08:34 |
IK HAAT SMURFEN! | |
Maanvis | woensdag 24 april 2019 @ 08:59 |
Nog niks officieels gehoord van zandvoort. Erik de vlieger lult dus uit zijn nekje. | |
rubbereend | woensdag 24 april 2019 @ 11:34 |
Erik wil vooral aandacht | |
Maanvis | woensdag 24 april 2019 @ 11:55 |
Die vlieger gaat niet op als ie telkens wolf roept als er geen wolf is. | |
KillerBee4ever | woensdag 24 april 2019 @ 12:25 |
Zandvoort MAG zelf niets bevestigen, een definitieve bevestiging komt pas zodra de F1 kalender voor 2020 officieel bekend wordt gemaakt door de organisatie. Dit duurt dus nog wel even... | |
pvdplanet | woensdag 24 april 2019 @ 12:57 |
Dit soort vette acties zijn met de F1 verleden tijd. Dan ligt er asfalt of astroturf, geen zand of gras. | |
spectrumanalyser | woensdag 24 april 2019 @ 16:10 |
Hoe zit het met het argument dat Zandvoort gekwalificeerd staat als 'Grade two' circuit? en Assen als 'Grade one' circuit? https://en.wikipedia.org/(...)ircuits_by_FIA_Grade | |
Nattekat | woensdag 24 april 2019 @ 16:15 |
Donder op met je Assen Het is Zandvoort of niets, en alles wijst erop dat het Zandvoort wordt. | |
rubbereend | woensdag 24 april 2019 @ 17:47 |
FIA vindt Zandvoort Formule 1-waardig, dus geen probleem | |
TAV74 | woensdag 24 april 2019 @ 18:14 |
Het is nog niet bevestigd dus hij praat onzin? Lijkt me een nogal voorbarige conclusie, zoals hier al werd opgemerkt bepaald de FIA wanneer het bekend wordt. | |
Alexxxxx | woensdag 24 april 2019 @ 23:43 |
Erik de Vlieger is een beetje de Nattekat van de real life wereld. Veel praatjes maar echt veel zinnigs komt er niet uit. | |
Nebelwerfer | donderdag 25 april 2019 @ 00:05 |
Toch liever dat dan dat gezever over al die punten waardoor die GP er nooit zou kunnen komen. Punten die voor het benoemen al als omgegrond zijn bestempeld. | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2019 @ 00:43 |
IN 2020 zal er geen GP plaatsvinden op Zandvoort. Bron kan ik nog even niet verklappen. Maar het gaat dus niet gebeuren. | |
Nattekat | donderdag 25 april 2019 @ 00:46 |
Zelfde bron die een maand geleden nog het tegendeel beweerde? | |
#ANONIEM | donderdag 25 april 2019 @ 00:48 |
Nee, persbericht volgt 1 dezendagen nog wel. | |
Nattekat | donderdag 25 april 2019 @ 00:55 |
3 dagen geleden werd nog precies het tegenovergestelde de wereld in geslingerd, een maand geleden was de deal ook al rond, of toch niet. Ik geloof echt helemaal niks meer omtrent Zandvoort tot het via officiële kanalen naar buiten komt. | |
heywoodu | donderdag 25 april 2019 @ 06:26 |
Nou ja, hij kan natuurlijk gewoon uit z'n nek lullen maar alsnog uiteindelijk gelijk hebben Als ik zeg dat de F1 binnen vijf jaar in Thailand racet en in 2023 gaan ze naar Buriram heb ik wel gelijk, maar lulde ik ook uit m'n nek | |
Mickytjuh | donderdag 25 april 2019 @ 06:29 |
Ik heb uit bronnen vernomen dat het vorig jaar al rond was. Het is enkel nog wat puntjes op de I en aftikken maar. Maar ja... Hoe betrouwbaar is de bron? | |
TAV74 | donderdag 25 april 2019 @ 07:26 |
Hij kan ongelijk hebben, dat is mijn punt niet. De logica ' hij lult uit zijn nek want zandvoort nog niet bevestigd' klopt niet. | |
Maanvis | donderdag 25 april 2019 @ 08:07 |
blijkbaar niet in den ogen van den vlieger | |
rubbereend | donderdag 25 april 2019 @ 10:53 |
Is in meerdere interviews ook al wel aangegeven dat het rond kan lijken maar FOM is een meester in steeds kleine dingen te heronderhandelen, aan te willen passen zodat het nog niet officieel is zodat ze alle opties open houden. Er zijn gewoon meer geïnteresseerden voor een beperkt aantal plekken op de kalender en daarbij telt wat er op tafel komt qua geld ook gewoon mee. JE kan dus een prima zaak hebben en financieel de boel op orde maar dan kan er net zo goed een beter aanbod uit pak hem beet Maleisië gekozen worden | |
Nieuwschierig | donderdag 25 april 2019 @ 13:11 |
Zandvoort gaat gewoon de reservebank op tot er ergens weer een gat in de F1-kalender valt door afhakende sponsoren. Sowieso kan ik me simpelweg nog steeds niet voorstellen wie er namens Zandvoort garant moet staan voor 100 miljoen dollar fee. Zeker als je voor het terugverdienen voornamelijk afhankelijk bent van de prestaties van 1 coureur en het interne leven van een Japanse powerunit. | |
Nattekat | vrijdag 26 april 2019 @ 23:20 |
De grote baas heeft aan Olav laten weten dat de deal rond is, kwam zojuist voorbij in F1 Café. | |
SiGNe | vrijdag 26 april 2019 @ 23:21 |
Mothzor | vrijdag 26 april 2019 @ 23:31 |
De deal om samen een haring te eten ja. Alsof ze zonder aankondiging een bevestiging geven aan Olav. | |
jpjedi | vrijdag 26 april 2019 @ 23:40 |
https://twitter.com/vangamerenf1/status/1121889622328598528?s=21 | |
jpjedi | vrijdag 26 april 2019 @ 23:40 |
Zo begreep ik hem ook, deal om harinkje te happen. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 00:43 |
Uhhh, ja, dat gebeurt best vaak. Elke vorm van gelekte informatie komt zo naar buiten. | |
Breaker.Faker | zaterdag 27 april 2019 @ 12:24 |
Nieuwschierig | zondag 28 april 2019 @ 22:01 |
Fals? | |
Pery | zondag 28 april 2019 @ 23:01 |
In mei '20 de race volgens een gladjanus van Shownieuws | |
VarkensHart | maandag 29 april 2019 @ 07:59 |
Belachelijk, het hele land moet krom liggen vanwege regels tegen uitstoot en dan komt die geldverslindende en milieu vernietigde circus naar NL. Beetje naar de pijpen van die vol gevreten bobo's luisteren terwijl Zandvoort al niet te bereiken is bij enige drukte. | |
heywoodu | maandag 29 april 2019 @ 08:05 |
Ziedend. | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 09:22 |
Je weet dat ze dat compenseren? | |
sasquatsch | maandag 29 april 2019 @ 09:32 |
De Grand Prix van Nederland gaat waarschijnlijk gehouden worden op 10 mei 2020 in plaats van de GP van Spanje volgens het wekelijkse nieuwsoverzicht van Joe Saward in mijn mailbox. Ook Duitsland zal van de kalender af gaan om plaats te maken voor Hanoi. Silverstone zou een nieuwe deal hebben tot en met 2022. | |
heywoodu | maandag 29 april 2019 @ 09:34 |
Spanje van de kalender? | |
nils7 | maandag 29 april 2019 @ 09:58 |
Heb je ook de winnende loten gekregen van de 10 mei trekking in je mailbox toevallig en zou je die willen delen? | |
ESF1Gamer | maandag 29 april 2019 @ 10:02 |
Wie van de staatshoofden en ministers zouden de bokalen mogen uitdelen? 1e : Willem Allexander Constructeurs: Maxima 2e : Rutte (premier) 3e: Minister van Sport (geen idee wie dat is op dit moment ) | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 10:10 |
Je vergeet de hoofdsponser van het evenement. Die krijgt ook wel een plekje. Daarnaast misschien Prins huisjesmelker | |
Mano_ | maandag 29 april 2019 @ 10:12 |
Dat laatste gaat dus veranderen dankzij de GP. Heeft iedereen profijt van, ook buiten de races om | |
ESF1Gamer | maandag 29 april 2019 @ 10:14 |
Ik zou zeggen doe een voorstel. Kunnen we lekker over de uitreiking van de bokalen speculeren | |
rubbereend | maandag 29 april 2019 @ 10:31 |
Center Parcs is nog te boeken dan | |
Nebelwerfer | maandag 29 april 2019 @ 12:49 |
Podium interview door papa verstappen? | |
Lionheaad | maandag 29 april 2019 @ 13:16 |
Jack Plooij natuurlijk | |
VarkensHart | maandag 29 april 2019 @ 14:14 |
Ben benieuwd, dat zou wel een voordeel zijn | |
Tarado | maandag 29 april 2019 @ 14:20 |
in Assen? | |
shiz | maandag 29 april 2019 @ 14:29 |
CP Het Heijderbos denk ik. | |
Fer | maandag 29 april 2019 @ 17:30 |
Denk ik ook. Prins Bernard en die griet van Heineken | |
Lionheaad | dinsdag 30 april 2019 @ 13:58 |
Om de Hype nog even door te laten gaan: https://www.motorsport.co(...)20-schedule/4378916/
| |
WEST | dinsdag 30 april 2019 @ 14:21 |
nr 3 voorzitter automobiel bond | |
Nattekat | dinsdag 30 april 2019 @ 14:49 |
Weet je wat, ik ga er van uit dat dit gewoon rond is nu. Je stikt bijna in de rook inmiddels. | |
Nattekat | dinsdag 30 april 2019 @ 14:59 |
| |
Bastiefcg | dinsdag 30 april 2019 @ 16:06 |
Als Barcelona verdwijnt van de kalender, 'verhuizen' de testdagen dan ook naar een ander circuit of staat dit totaal los van elkaar? | |
shiz | dinsdag 30 april 2019 @ 16:19 |
lol en dan gaan al die bronnen uit van wat die ene managing director gast tegen Olav Mol zei: 'we have a deal' (als antwoord of het niet eens tijd was om een harinkje te gaan happen in Zandvoort ('ja, dat wordt misschien wel tijd')). Wat dus helemaal niks wil zeggen. Truth is in the reading ability of the beholder, zeg maar. | |
Nattekat | dinsdag 30 april 2019 @ 16:26 |
Engelse bronnen die uit gaan van wat Olav in het F1 café zegt zonder dat er expliciet bij te zetten? | |
Nattekat | dinsdag 30 april 2019 @ 16:27 |
Barcelona blijft geschikt als testcircuit. De reden is geen winter en specifieke layout. | |
shiz | dinsdag 30 april 2019 @ 16:36 |
Zo gaat dat in de hedendaagse mediawereld. Wie doet er nog aan factchecken? Als je wat hoort meteen erover schrijven! En op een gegeven moment is het verhaal zo verbastert dat het nauwelijks meer de essentie van het origineel heeft. Dat leerde we overigens al op de basisschool. Btw... Bratches admits Dutch GP 'deal' is done | Spa promoter says Dutch GP deal not 'done' | |
TAV74 | dinsdag 30 april 2019 @ 16:52 |
Zelfde als een hoop Nederlandse sites dus.... Hopeloos. | |
Nattekat | dinsdag 30 april 2019 @ 18:04 |
Ze zeggen toch echt waar ze het vandaan hebben En het verhaal van Spanje moet ergens anders vandaan komen. | |
Nattekat | dinsdag 30 april 2019 @ 18:46 |
Zo, Assen Grand Prix Club mag mijn tijdlijn niet meer vervuilen met kansloze advertenties. Wat een zure huilies zijn dat toch Ik snap heel die campagne voor Assen echt niet. Enkel Drenthenaren doen dat. | |
sasquatsch | dinsdag 30 april 2019 @ 18:53 |
Er zijn meerdere bronnen die hetzelfde beweren, met meer informatie dan dat Olav had. Dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. De bekendmaking zal volgens mijn bron op 14 mei plaatsvinden. https://www.motorsportweek.com/joesaward/id/00497 [ Bericht 48% gewijzigd door sasquatsch op 30-04-2019 19:03:16 ] | |
Fredgroes | woensdag 1 mei 2019 @ 07:55 |
Lekker een Nederlandse gp op moederdag volgend jaar.... | |
raptorix | woensdag 1 mei 2019 @ 09:01 |
Ik denk dat het dit weekend bekent gemaakt word door Max zelf. | |
TAV74 | woensdag 1 mei 2019 @ 09:10 |
Dat zou nog zomaar eens kunnen ook | |
shiz | woensdag 1 mei 2019 @ 11:26 |
'Mam, ik heb een verrassing voor je! We gaan lekker een weekendje weg met moederdag!' - oh, wat leuk, zoon! Wat een liefurt ben je toch ook... waar gaan we heen? Parijs? 'You'll see..!' | |
beantherio | woensdag 1 mei 2019 @ 11:32 |
Als het rond is dan ben ik toch wel erg benieuwd naar de precieze plannen. Ze moeten in een jaar tijd verschrikkelijk veel werk gaan verzetten denk ik dan. | |
Tinos85 | woensdag 1 mei 2019 @ 11:35 |
Inderdaad. Als je die pitstraat/boxen vergelijkt met die van andere circuits dan vind ik ze op Zandvoort toch wel erg klein. | |
Lionheaad | woensdag 1 mei 2019 @ 11:59 |
Kan me goed voorstellen dat de bouwplannen al gereed zijn. | |
spectrumanalyser | woensdag 1 mei 2019 @ 12:13 |
Begin maar alvast zonder vergunning met de werkzaamheden. Het duurt te lang. De vergunning om de camping deels te onteigenen, het stuk land voor de verlenging van het circuit. | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2019 @ 12:25 |
Camping onteigenen | |
Lionheaad | woensdag 1 mei 2019 @ 12:32 |
Sinds wanneer moet het circuit verlengd worden? | |
Tinos85 | woensdag 1 mei 2019 @ 13:02 |
Camping De Branding is gekocht door Bernard. Zijn ze ook druk aan het bouwen nu. | |
beantherio | woensdag 1 mei 2019 @ 13:05 |
Ik kan me niet voorstellen dat de baan nog radicaal aangepast gaat worden voor komend jaar: dat is veel te kort dag. Misschien wat kleine aanpassingen om het op punten breder te maken maar niet veel meer dan dat. Een oplossing voor de piepkleine paddockgebouwen lijkt me in een eerste stadium veel belangrijker. | |
Nebelwerfer | woensdag 1 mei 2019 @ 13:14 |
Ach zoveel werk is het ook weer niet lijkt me? Staalskeletbouw staat zo. | |
beantherio | woensdag 1 mei 2019 @ 13:34 |
Eerst flink wat slopen, ook nog vergunningen aanvragen en vervolgens bouwen. Vervolgens misschien ook nog testen en inrichten. Duurt langer dan je denkt. | |
TAV74 | woensdag 1 mei 2019 @ 14:07 |
Verbouwing binnen park van circuit zelf gaat echt niet ingewikkeld worden met vergunningen. | |
Meike26 | woensdag 1 mei 2019 @ 14:14 |
Dat dus. Heb ergens gelezen dat ze de de eerste 2 jaar eerst met het huidige gebouw (+aanbouw) door willen gaan alvorens iets totaal nieuws er op te gooien. Aan de ene kant denk ik, waarom zou je wachten, aan de andere kant, straks ga je gelijk bouwen en verdwijnt de F1 na 1 a 2 jaar omdat de GP's niet het gewenste effect hebben race technisch gezien. | |
shiz | woensdag 1 mei 2019 @ 14:47 |
Als ze tot een overeenkomst komen, dan is het meteen voor 5 jaar, niet? Neem aan dat de plannen en vergunningen al klaarstaan en ze alleen wachten op het verlossende 'go!'. | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2019 @ 14:49 |
Vergeet niet dat Silverstone ook binnen een paar maanden het hele circuit op de schop gegooid heeft. | |
Alexxxxx | woensdag 1 mei 2019 @ 15:02 |
vorig jaar gewest, wat een duffe boel is dat geworden | |
#ANONIEM | woensdag 1 mei 2019 @ 15:02 |
Of 3 | |
shiz | woensdag 1 mei 2019 @ 15:05 |
Beetje een rushjob... MotoGP op Silverstone afgelast vanwege regenbuien Silverstone moet opnieuw asfalteren om MotoGP-deal veilig te stellen | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2019 @ 15:13 |
Dat heeft niks met rushen te maken. Gewoon domme keus. | |
Nebelwerfer | woensdag 1 mei 2019 @ 19:49 |
Zal best meevallen. Gemeente zal meewerken lijkt me. Meeste inrichten doen de teams zelf? Zodra men ruimte heeft op de kalender gaat de boel door dunkt me. En dan gaan we vanzelf meemaken wat er wel en niet te realiseren is. Een beetje chauvinisme met daarbij horende optimisme mag best. | |
hole1988 | woensdag 1 mei 2019 @ 21:07 |
beantherio | woensdag 1 mei 2019 @ 22:41 |
Het gaat hier om Formule 1: de meest tot in de puntjes georganiseerde sport ter wereld. Puur met optimisme kom je er niet: als je zo'n race toegewezen krijgt moet het echt allemaal kloppen. Ik heb daar wel wat twijfels over. De teams gaan trouwens niets zelf bouwen: de lokale organisatie zal verplicht worden om met faciliteiten van een bepaalde standaard te komen. En dat zal geen Wibra-niveau zijn. | |
Nebelwerfer | woensdag 1 mei 2019 @ 22:53 |
Inrichting pitbox lijkt me van het team zelf? Dit was ook meer een vraag. Verder lijkt me de sport op de eerste plaats politiek, dan pas de organisatie. Niet dat ik vind dat men in NL aan moet gaan kloten, maar een beetje vertrouwen in de organisatie mag best. | |
beantherio | woensdag 1 mei 2019 @ 23:00 |
Die organisatie kennen we nauwelijks tot niet dus daar is geen basis voor. Maar zoals ik al eerder postte: ik ben erg benieuwd naar de precieze plannen. Ik neem aan dat ze Liberty allerlei hele concrete beloftes gedaan hebben op dat vlak. We gaan het zien. | |
Nebelwerfer | woensdag 1 mei 2019 @ 23:20 |
Dat gaan we. | |
RamboDirk | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:05 |
Ben benieuwd of het nog gaat gebeuren. Kan me er niks bij voorstellen dat dit vervallen circuit een F1 race krijgt. Zou wel leuk zijn voor de kalender ivm de charme tussen al die hypermoderne circuits. | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:11 |
Nieuw laagje asfalt, nieuwe kerbs, nieuw pitcomplex en je bent er. | |
Tarado | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:29 |
je vergeet een likje verf | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:30 |
Ook wel handig ja, anders is het zo lastig starten. | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:30 |
Ik hoop het niet nee. | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:32 |
Zal me niks verbazen als een paar van de laatste bochten wat langzamer gemaakt worden. | |
Tarado | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:35 |
zijn ze al begonnen eigenlijk, zoveel tijd is er niet eens meer | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:35 |
Na het seizoen pas. | |
Tarado | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:37 |
Poolse tijden in Zandvoort | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2019 @ 10:38 |
Dat zou zo jammer zijn, dan eigenlijk liever geen GP in Zandvoort. | |
rubbereend | zaterdag 4 mei 2019 @ 11:46 |
nieuw pitscomplex hoeft niet eens de eerste jaren, tijdelijk uitbouwen volstaat | |
Tinos85 | zaterdag 4 mei 2019 @ 17:42 |
En dan uitgang pitstraat na de Tarzanbocht? | |
Nieuwschierig | maandag 6 mei 2019 @ 13:02 |
Ik heb al versschillende simulaties op youtube gezien van F1 op de huidige baan maar iedereen concludeert dat er nergens valt in te halen. Wellicht dat een toevallig achtergebleven top 3 auto een van de veldvullers kan inhalen op DRS maar na hooguit 7 rondjes zal de volgorde van de optocht al vast staan. | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2019 @ 13:31 |
Dat geldt voor driekwart van alle circuits op de kalender, Zandvoortcircuit is ook gewoon te klein (als in compact) om echt een leuke race op te leveren lijkt wat dat betreft op de Hungaroring, maar daar gaat het dan ook nu niet om. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2019 13:38:29 ] | |
Fer | dinsdag 7 mei 2019 @ 17:00 |
Net een raar mannetje op de radio, dat inbelde op de uitzending. Die zou vernomen hebben dat Zandvoort geen 30M kan opbrengen en Assen wel. | |
franklop | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:12 |
WWell done Zandvoort! | |
ETA | woensdag 8 mei 2019 @ 18:28 |
[ Bericht 61% gewijzigd door ETA op 08-05-2019 18:40:02 ] | |
#ANONIEM | donderdag 9 mei 2019 @ 12:11 |
Lijkt me dat ze als het echt rond is ze het bekend laten maken door Max tijdens de Jumbo racedagen (18-19 mei).Assen roept (net zoals Zandvoort overigens) vanaf het begin al van alles en nog wat, waarvan volgens mij nog geeneens de helft waar is. Lijkt me heel sterk dat Assen 30 miljoen bij elkaar heeft gekregen (wat overigens hoogstens intenties van mensen/bedrijven zullen zijn en nog niet daadwerkelijke toezeggingen) en dat Zandvoort daar dan problemen mee zou hebben. [ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2019 12:14:38 ] | |
Nieuwschierig | donderdag 9 mei 2019 @ 13:08 |
Hoezo eigenlijk 30 miljoen? Er is altijd sprake geweest van een verplichting aan Liberty voor 5 jaar x 20 miljoen p/j. Moet er 30% vooraf betaald worden? | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2019 @ 13:11 |
Ik vind het vooral grappig dat ze in Assen denken überhaupt een kans te maken. | |
PzKpfw | donderdag 9 mei 2019 @ 13:14 |
Gewoon kk jaloers dat Assen z'n zaakjes wel voor elkaar heeft en Zandvoort niet met hun grote muil. Nog een paar weekjes en het is überhaupt te laat om nog een GP in Nederland te plannen. | |
NaturalScience | donderdag 9 mei 2019 @ 13:16 |
Deze opmerking begrijp ik niet. Assen heeft een beter onderhouden baan, veel meer geld in kas en is qua infrastructuur veel beter bereikbaar. Echt het enige dat Zandvoort beter voor elkaar heeft is de nostalgie. | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2019 @ 13:21 |
Ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel. Duitsland heeft perfecte banen, Spanje heeft een perfecte baan, Portugal heeft een grade 1 track, Maleisië heeft een geweldige baan, dinges, dinges, dinges. Assen wordt het niet, klaar, hoe graag de Drenthenaren het ook willen. Zandvoort of niks, en alles wijst erop dat het de eerste optie wordt. | |
WheeledWarrior | donderdag 9 mei 2019 @ 13:58 |
Een GP in Nederland is op zich wel tof, maar het trekt zoveel dagjesvolk dat eigenlijk niks met F1 heeft en Max-klapjosti's aan dat ik er waarschijnlijk helemaal gek zou worden. | |
heywoodu | donderdag 9 mei 2019 @ 14:42 |
Dat is natuurlijk bij zoveel races in het land van een succesvolle coureur. In Duitsland stond het toch ook jaren vol met Schumacher-klapvee, of Alonso-klapvee in Spanje? | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2019 @ 14:45 |
Spanje lijkt zelfs te verdwijnen om die reden. | |
WheeledWarrior | donderdag 9 mei 2019 @ 14:58 |
Absoluut waar. Maar als Nederlander sta ik dan liever daartussen. Waarschijnlijk is dat omdat je als Nederlander zijnde bij buitenlanders vaak wat minder snel doorhebt of het 'echte' fans zijn of dagjesvolk. Bij landgenoten is dat altijd vrij snel duidelijk. | |
Meike26 | donderdag 9 mei 2019 @ 15:15 |
Het is ook wel jammer en bevestigend als je ziet welke doelgroep er in Max/RedBull merchandise loopt, in de supermarkt, tijdens het shoppen etc. Vroeger kocht ik nog wel eens team merchandise van Jaguar, Arrows en Minardi, leuke polo's die niet te opzichtig waren en leuk waren om te hebben. Nu staat RB en Max Merchandise bijna gelijk aan een Adidas of Champion trainingspak. Leuk dat je het hebt, maar draag het niet als je de deur uit gaat ajb | |
#ANONIEM | donderdag 9 mei 2019 @ 17:18 |
Ah, de maandelijkse 'ik-voel-me-beter-dan-andere-fans' reacties zijn er weer. Vermoeiend. | |
Weltschmerz | donderdag 9 mei 2019 @ 18:11 |
Schumacher had vooral aantrekkingskracht op de echte kenners. | |
heywoodu | donderdag 9 mei 2019 @ 18:33 |
| |
hole1988 | donderdag 9 mei 2019 @ 18:54 |
20 miljoen voor liberty en 10 miljoen voor de organisatie. Al spreekt Jan Lammers over 40 miljoen in totaal per jaar. https://www.ad.nl/formule(...)jk-signaal~a1822ea8/ | |
Nieuwschierig | donderdag 9 mei 2019 @ 19:00 |
Dat verklaart nog niet wanneer die overige 4x20M garantie er moet zijn. Als je een contract voor 5 jaar moet tekenen zou je verwachten dat er een partij officieel via een notaris garant moet staan voor 100M En dat je x weken voor de kalender officieel bekend gemaakt wordt de eerste 30 van die 100 overgemaakt moet hebben. | |
ETA | donderdag 9 mei 2019 @ 19:42 |
ahum, er is een embargo die afloopt op 14 mei.... | |
NY_Giant | donderdag 9 mei 2019 @ 23:52 |
Toch jammer dat het qua inhalen echt dramatisch schijnt te zijn op Zandvoort: https://bit.ly/2VdcyEH. Al zou dat op Assen waarschijnlijk nauwelijks beter zijn. | |
SiGNe | vrijdag 10 mei 2019 @ 00:14 |
Maar daarom gaan ze de baan op enkele punten aanpassen. | |
sasquatsch | vrijdag 10 mei 2019 @ 00:34 |
De ChampCar race in 2007 was een optocht, inderdaad. | |
NY_Giant | vrijdag 10 mei 2019 @ 02:09 |
Wat zou er op korte termijn mogelijk zijn om dat enigszins te verbeteren? | |
SiGNe | vrijdag 10 mei 2019 @ 02:47 |
Mogelijk wordt er na of tijdens de Jumbo racedagen bekend gemaakt of 't wel of niet doorgaat. Dat lijkt mij tenminste een mooi event om 't bekend te maken en voor de FIA/FOM een goede test om te kijken naar de infrastructuur. Hangt overigens ook samen met het wel of niet verlengen van het contract met Barcelona. Zandvoort zou Barcelona vervangen en de race zou dan waarschijnlijk 17 Mei verreden worden. Dat is dus over 1 jaar, genoeg tijd om de pitbxen te verlengen en de baan aan te passen/van een nieuwe laag asfalt te voorzien. Volgend jaar wordt de Braziliaanse race verplaatst naar Rio, die baan is er nog helemaal niet, willen ze in 6-7 maanden klaar hebben. Als men in 6-7 maanden een complete baan klaar kunnen hebben dan moet 1 jaar om Zandvoort aan te passen genoeg zijn lijkt mij. | |
TAV74 | vrijdag 10 mei 2019 @ 08:13 |
Ik verwacht niet dat dat onder de streep heel veel gaat uithalen. | |
rubbereend | vrijdag 10 mei 2019 @ 10:37 |
Ze kunnen in Brazilië zoveel willen, maar kijk naar de Spelen daar is ook veel niet voor gelukt wat ze vooraf wel beloofden. Verder zullen de pitsboxen wel het minste probleem zijn. Daarnaast moeten alle ingrepen in de winter, dat moet prima kunnen zolang het niet heel ingrijpend is. Ingrijpende dingen zullen mogelijk ook vergunningsproblemen geven dus ik neem aan dat ze zich daar het eerste jaar nog niet aan gaan wagen. Het zal dus geen inhaalspektakel worden maar doordat er geen grote betonnen plakken langs de baan liggen kan je wel weer een andere soort race dan op de moderne circuits, dat heeft ook zijn charme. En de plaatjes aan zee en de oranje massa gaan het goed doen op TV | |
Nattekat | vrijdag 10 mei 2019 @ 10:41 |
Ik zou om de sfeer ook ten alle tijden een Europese race boven een ander continent kiezen, het maakt me geen zak uit hoe weinig er ingehaald wordt. Ik bedoel, Vietnam... waarom? En dan ook nog zo'n !@#$ dertien in een dozijn baantje ook. Zandvoort is uniek, heeft een prachtige omgeving en een geweldig publiek. | |
Mothzor | vrijdag 10 mei 2019 @ 18:57 |
Volgende maand naar Canada Geen hordes Max succesfans (met alle respect). | |
Nattekat | zaterdag 11 mei 2019 @ 19:22 |
Vandaag weer het nieuws dat F1 naar Zandvoort gaat | |
tralalala | zaterdag 11 mei 2019 @ 19:24 |
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ar-circuit-zandvoort | |
heywoodu | zaterdag 11 mei 2019 @ 19:24 |
Het is alwéér officieel, hoera! | |
ESF1Gamer | zaterdag 11 mei 2019 @ 19:28 |
14 mei of met de jumbo racedagen moet het bekend worden | |
ETA | zaterdag 11 mei 2019 @ 20:06 |
Dit keer is het wel zo goed als zeker | |
heywoodu | zaterdag 11 mei 2019 @ 20:08 |
Het kan niet meer fout inderdaad. | |
Nattekat | zaterdag 11 mei 2019 @ 20:10 |
Voor de derde keer | |
pmponer | zaterdag 11 mei 2019 @ 20:31 |
Voor de mensen die gaan, veel plezier gewenst!! | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 20:42 |
Carey zou volgens de geruchten dinsdag naar Zandvoort komen. | |
bianconeri | zaterdag 11 mei 2019 @ 22:38 |
Dit is echt onzin. Je vergelijkt het met andere landen. Die strijden niet met elkaar met supporters. Assen en Zandvoort zullen dezelfde mensen trekken. Assen heeft alles vele malen beter. Baan, infrastructuur, financieel. Alles. Enige is dat het een grote historie heeft op motor gebied, niet qua auto sport. Zandvoort heeft wel wat historie. Er is eigenlijk niets waarop Zandvoort echt wint op Assen. Maar toch schijnt Zandvoort het te krijgen. Belachelijk maar ja. Hopelijk niet ipv Barcelona. | |
Nattekat | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:17 |
Je gedraagt je als fanboy en slechte verliezer. Tevens onderschat je de waarde van historie en de mogelijkheden die zandvoort nog heeft tot aanpassen van de baan. | |
Mansjester | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:19 |
Allemaal leuk en aardig. Maar Zandvoort wordt gewoon een zaadrace | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:21 |
Net zoals Assen zou worden. | |
Mickytjuh | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:23 |
Assen is gemaakt voor 2 wielers... Een f1 race daar is totaal niet boeiend. Daarnaast vermoord je zo de kathedraal van de motorsport... De baan zal voor de motoren ook niet meer mooi zijn. Zandvoort heeft echt potentie tot spanning en sensatie! En ja de baan is erg smal voor hedendaagse f1, de infrastructuur is balen. Maar heb je wel eens geprobeerd van de parkeerplaats van de tt te vertrekken? Nee zeker?? Dik drama. Zandvoort heeft een station naast het circuit. Dst biedt machtig veel mogelijkheden. | |
Fir3fly | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:28 |
Ik denk nog steeds dat het niet doorgaat. Wordt een Donington 2.0 dit. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:48 |
Al die klimaatplannen kunnen trouwens meteen de prullenbak in. Wat een land | |
sasquatsch | zaterdag 11 mei 2019 @ 23:56 |
Je weet dat elke F1 race gecompenseerd wordt? Er wordt zoveel geïnvesteerd in milieuprojecten dat de F1 klimaatneutraal is. | |
ETA | zondag 12 mei 2019 @ 00:11 |
Verschillende partijen hebben een communicatie embargo gekregen die op 14 mei afloopt.... | |
trein2000 | zondag 12 mei 2019 @ 00:27 |
Interessant. Kun je daar iets meer over kwijt? | |
bianconeri | zondag 12 mei 2019 @ 09:35 |
Fanboy en slechte verliezer? Dat doe jij en alle Zandvoort mensen? Echt alle feiten wijzen er gewoon op dat Assen de veel betere optie is. Ik onderschat wellicht historie, dat is een emotioneel dingetje waar je niets aan kunt opplakken. Qua infrastructuur, baan, financieel en alles is Assen de betere optie. En heeft makkelijker de optie om aan te passen. Zandvoort voor spanning en sensatie? Juist. En jij denkt dat vertrekken vanaf Zandvoort te doen is? Dat wordt 1 groot drama. Infrastructuur is daar helemaal niets. | |
Mickytjuh | zondag 12 mei 2019 @ 09:36 |
Als je niet de hele post leest is een discussie zinloos. | |
bianconeri | zondag 12 mei 2019 @ 09:37 |
Bedoel je het vermoorden van de kathedraal van motorsport? Klopt wellicht. Maar ging nou over de afweging wat betere F1 circuit zou zijn, beste optie. | |
Mickytjuh | zondag 12 mei 2019 @ 09:40 |
Nee heb het over het station. En die baan is echt saai voor f1. Zoals ik al zei. | |
Tarado | zondag 12 mei 2019 @ 09:41 |
dat zegt meteen heel veel over klimaatneutraal zijn | |
Basp1 | zondag 12 mei 2019 @ 09:49 |
En jij gelooft die propaganda van de FIA. | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 10:19 |
Ze doen het al sinds 97, dus ja. | |
Basp1 | zondag 12 mei 2019 @ 10:27 |
In 97 was klimaatneutraal nog niet eens een issue, dus dat is nog meer propaganda onzin van de FIA. Met alleen maar bomen planten ter compensatie voor alle brandstofverbruik voor het transport van alles van locatie naar locatie had men het halve amazone woud sinds die tijd herplant moeten hebben. Als we dan ook nog de klimaatbelasting voor het jaarlijkse ontwikkeltraject van nieuwe bolides en motoren erbij betrekken zou de Sahara ook bomen moeten hebben. | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 10:30 |
Ze doen tenminste meer dan al die andere gemotoriseerde sporten. | |
Red_85 | zondag 12 mei 2019 @ 11:10 |
Wat een gelul. In Monaco wordt in het raceweekend minder uitstoot gemeten dan in een willekeurig ander weekend. Tevens koopt de FIA jaarlijks flink wat grond aan om bossen te planten en zo hun uitstoot al de compenseren. De linkse groene smoes heeft ongelijk en schreeuwen maar wat uit hun onderbuikjes. | |
Red_85 | zondag 12 mei 2019 @ 11:11 |
Jij gelooft zeker in jesse al klaver met zijn co2 gewijs, terwijl hij 3 koters op de wereld zet. Hoezo propaganda? Hoezo hypocriet gelul? | |
opgebaarde | zondag 12 mei 2019 @ 11:22 |
Echt? Had je hem wel serieus genomen met 2 kinderen ? Of maximaal 1 en dan maximaal 1 hybride auto en 1 vliegvakantie per decennia? Electrische auto natuurlijk sowieso fout want dat is alleen weggelegd voor de elite en het is toch GroenLinks. Dit gaat echt nergens over. Dit is zoeken naar iets om als argument te gebruiken voor de al bestaande haat | |
Nattekat | zondag 12 mei 2019 @ 11:24 |
Doe eens ontopic. | |
VacaLoca | zondag 12 mei 2019 @ 11:39 |
Mensen die dit zeggen weet je meteen van dat ze bekrompen en kortzichtig zijn. A) Alsof de co2 uitstoot van weekend racen ook maar enige verhouding heeft tot totale co2 uitstoot in NL B) Zonder F1 waren auto's een stuk minder zuinig (efficiënt) en bovendien minder veilig. C) F1 is als een van de weinige organisaties in de wereld al een jaartje of 30 klimaat neutraal/positief D) Ook al zou A tm C niet gelden, dan is het nog zoals Rutte gelukkig ook stelt zo dat je ook kan overdrijven en niet al het plezier er aan hoeft te gaan. | |
PzKpfw | zondag 12 mei 2019 @ 11:45 |
Het is voor Zandvoort te hopen dat deze GP gelijk voor een flink aantal jaren op de kalender staat. Want als races daadwerkelijk zo saai blijken te gaan worden zoals de experts verwachten dan is de F1 weer snel vertrokken. | |
bianconeri | zondag 12 mei 2019 @ 13:14 |
Daar reageerde ik indirect ook gewoon op? Infrastructuur is in Assen over het geheel veel beter. Prima te doen met bussen. Verbinding met wegen vele malen beter, zeker met de nieuwe afslag zuid. Zandvoort loopt helemaal vast, ook de treinen. Kan het gewoon niet aan. Nee want Zandvoort is wat? Gaat ook niet veel aan zijn. | |
Nattekat | zondag 12 mei 2019 @ 13:15 |
Open een topic over Assen zou ik zeggen. | |
Adrie072 | zondag 12 mei 2019 @ 14:00 |
Commercieel directeur F1: Ik kom volgende week naar Nederland Commercieel directeur van de Formule 1 Sean Bratches komt komende week naar Nederland, zo bevestigde hij zojuist aan deze site in de paddock van Circuit de Catalunya. Naar verwachting om een krabbel te zetten onder de terugkeer van een Nederlandse Grand Prix. Arjan Schouten 12-05-19, 13:55 Laatste update: 13:58 Gevraagd naar wanneer er dan eindelijk eens witte rook komt over de terugkeer van een Nederlandse Grand Prix, draaide Sean Bratches er niet omheen. ,,Het conclaaf van de kardinalen is nog altijd bezig, maar we weten snel meer”, zo antwoordde de commercieel directeur van de Formule 1 met een glimlach. Wanneer, wilde deze site weten. Binnen drie dagen, vier dagen, vijf dagen? ,,Warm, warm, warmer’‘, klonk het uit de mond van Bratches, die bevestigde dat hij komende week naar Nederland reist. ,,Daar ga ik inderdaad heen, ja.” En dan, grijnzend: ,,Wat ik kom doen? Gewoon wat drinken.” Vaker noemde hij Nederland rijp voor de terugkeer van een GP en ook nu weer. ,,De populairiteit rondom Max Verstappen rechtvaardigt voor zijn fans een wedstrijd dichter bij huis. Dat is wel zo makkelijk voor iedereen, toch.” De verwachting is ook dat de grote baas in de Formule 1, Chase Carey, naar Nederland afreist. https://www.ad.nl/formule(...)-nederland~a47a5300/ | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 14:04 |
Het AD loopt zoals gewoonlijk weer achter de feiten aan, aangezien dit vrijdag al bekend was | |
Adrie072 | zondag 12 mei 2019 @ 14:05 |
Oei, dat wist ik niet... | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 14:06 |
Geeft niet. Deze las ik vrijdag: https://www.formule1.nl/n(...)-gp-aan-te-kondigen/ | |
tralalala | zondag 12 mei 2019 @ 18:37 |
Lammers zegt bij NOS ook dat hij er gaat komen. | |
heywoodu | zondag 12 mei 2019 @ 18:42 |
Voor de duidelijkheid en voor wie het niet gezien heeft: dat zei hij niet "We zijn er bijna", waren zijn woorden. Hij zei ook dat je niet te vroeg moet juichen en dat dingen altijd nog fout kunnen gaan. | |
Adrie072 | zondag 12 mei 2019 @ 18:44 |
Hij keek al vooruit, ergo het is voor mekaar. | |
heywoodu | zondag 12 mei 2019 @ 18:44 |
Het lijkt er zeker aan te komen, maar zeker is het nog niet en bevestigen deed hij het ook niet. Officieel dan. | |
Nattekat | zondag 12 mei 2019 @ 18:55 |
Het is gewoon klaar woodu | |
heywoodu | zondag 12 mei 2019 @ 18:58 |
Oh ik hoop het ook hoor (hoewel ik met grote vrezen vrees voor wat ze allemaal aan Zandvoort gaan vernaggelen, waardoor ik het weer wat minder hoop), maar niemand heeft nog bevestigd dat het zo is en dus is het nog niet zo | |
Adrie072 | zondag 12 mei 2019 @ 19:00 |
Maar deze week wordt het bevestigd, eens? | |
heywoodu | zondag 12 mei 2019 @ 19:02 |
Die kans lijkt vrij groot. | |
bianconeri | zondag 12 mei 2019 @ 20:45 |
De race daagjes in Zandvoort gaat het bevestigd worden. Is het dan nog niet bevestigd dan wordt het niets. | |
needakill | zondag 12 mei 2019 @ 21:27 |
Zolang er geld in zit voor Liberty vertrekken ze niet zo snel. | |
Breekfast | zondag 12 mei 2019 @ 22:04 |
Leuk voor de Nederlandse fans, slecht voor de Formule 1. Optochten hebben we er al genoeg tussen zitten. | |
Breaker.Faker | zondag 12 mei 2019 @ 23:48 |
Hij komt naar de Jumbo race zal wel uitgenodigd worden. Iedereen die denkt dat Zandvoort mogelijk is moet even naar Google Maps en inzoomen op circuit Zandvoort en zichzelf af vragen hoe je alle teams en fans moet onderbrengen op het circuit. Dan zie je gewoon dat het onmogelijk is. | |
trein2000 | maandag 13 mei 2019 @ 01:19 |
Deal is done aldus de Telegraaf.‘Deal Grand Prix Zandvoort nu dan echt rond’ [ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 13-05-2019 01:33:23 ] | |
raptorix | maandag 13 mei 2019 @ 07:31 |
De Marlboro Masters waren in het verleden ook druk, in 99 waren er 100K bezoekers en dat verliep redelijk vlekkeloos. Key word om de treinen heel goed te laten lopen en er voor zorgen dat de aanvoer van mensen over een uur of 4 gespreid word. | |
heywoodu | maandag 13 mei 2019 @ 07:50 |
DTM was in de hoogtijdagen van Albers ook bizar druk. A1GP ook. | |
raptorix | maandag 13 mei 2019 @ 07:56 |
Lees trouwens net dit: https://www.ad.nl/binnenl(...)1-niet-aan~aaf08af5/ Met andere woorden, gaat wel lukken maar ze willen centen. | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 09:16 |
A1GP was verschrikkelijk druk, niet normaal. Het erge was ook nog dat het bier al voor de race op was (en de pisbakken stroomden over). Hopelijk zijn ze nu wat beter in organiseren. | |
Red_85 | maandag 13 mei 2019 @ 09:29 |
- hier hebben we POL voor - [ Bericht 96% gewijzigd door Nattekat op 13-05-2019 09:55:32 ] | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 09:56 |
Toen ik er was was het echt helemaal prima. Behalve de doorweekte kleding dan. | |
Zipportal | maandag 13 mei 2019 @ 11:01 |
Veevervoer genot. | |
spectrumanalyser | maandag 13 mei 2019 @ 11:10 |
Het weer kan ook niet geheel zeker goed zijn. Bij de Jumbo racedagen in 2019 op zaterdag 'Douches en onweersbuien' en zondag 'Douches en onweersbuien' bij 18 graden. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 11:12 |
Als ze slim zijn, nemen ze ook het weekend van Barcelona over ivm 4 en 5 mei bedenk ik me nu En het was vorige week echt bagger het hele weekend. Nu was het juist weer zonnig. | |
rubbereend | maandag 13 mei 2019 @ 12:57 |
de GP kan nooit op 5 mei | |
Nielsch | maandag 13 mei 2019 @ 13:10 |
Haarlem heeft een gigantisch bevrijdingsfestival die dag, gaat dus niet gebeuren. | |
Karstman | maandag 13 mei 2019 @ 13:30 |
Het kan in mei heerlijk zomers zijn maar ook ronduit kutweer, afgelopen nacht was het vorst aan de grond, lekker voor de track temperatuur. Op basis van of het dit jaar goed of slecht weer is kun je geen weekend plannen. | |
Spockjuh_ | maandag 13 mei 2019 @ 13:36 |
vouwfietsje mee, uitstappen in Haarlem en laatste stuk fietsen |