Komt juist door links. Al die allochtonen krijgen voorrang waardoor de echte Nederlander niet maar aan een huis komt. Bedankt linksquote:Op donderdag 4 april 2019 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
Symptoom van een verziekte woningmarkt.
Jarenlang rechts beleid: bedankt.
Het was daarvoor al verziekt en dat is te danken aan rechts beleid.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Komt juist door links. Al die allochtonen krijgen voorrang waardoor de echte Nederlander niet maar aan een huis komt. Bedankt links
Ik zou als allochtoon graag weten waar ik al die voorrangsregelingen, gratis woningen en inboedel kan scoren, want ik krijg ze niet.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Komt juist door links. Al die allochtonen krijgen voorrang waardoor de echte Nederlander niet maar aan een huis komt. Bedankt links
Je spreekt ook veel te goed Nederlands.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou als allochtoon graag weten waar ik al die voorrangsregelingen, gratis woningen en inboedel kan scoren, want ik krijg ze niet.
Praat met je broers abi.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou als allochtoon graag weten waar ik al die voorrangsregelingen, gratis woningen en inboedel kan scoren, want ik krijg ze niet.
Niet. Hihaho. Ofzo.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer gaat men eens echt bouwen? Niet een gebouwtje hier of daar maar echt hele wijken en flink verdichten.
nee, nederland is te vol. hou eens op man.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer gaat men eens echt bouwen? Niet een gebouwtje hier of daar maar echt hele wijken en flink verdichten.
quote:Op donderdag 4 april 2019 12:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
Huiszoekers Haten Deze Man Vanwege Truc Om Snel Aan Huis Te Komen
Nooit.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]
wanneer gaat men nou eens mensen uit nederland schoppen
Onzin.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Snel opsporen en ze hun nieuwe huis uitflikkeren.
Je wacht maar gewoon, net als alle andere mensen.
Laten we inderdaad het beetje natuur wat we nog over hebben vernietigen....quote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
slechts 3 jaar wachttijd in rdam op een huurwoning?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:47 schreef Bocaj het volgende:
35 maanden
Wie zich op 18-jarige leeftijd nu bij de stad inschrijft voor een huis, moet 35 maanden wachten. De onderzoekers ontdekten dat de ’opvangtoeristen’ in opkomst zijn.
Het probleem is alleen dat er een enorm tekort aan personeel is in de bouw.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oke maar dan moeten we gewoon meer bouwvakkers uit het midden-oosten halen of afrika.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:37 schreef archito het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat er een enorm tekort aan personeel is in de bouw.
35 maanden in rotterdam??quote:Op donderdag 4 april 2019 13:38 schreef maryen65 het volgende:
Maar als je 18 bent is een wachttijd van 35 maanden toch niet lang?
Jij mag dan in zo'n zelfde hoekje gaan zitten blijkbaar want jouw gewenste oplossing wordt vooralsnog ook niet gerealiseerd.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nooit.
Jij mag natuurlijk in een hoekje ergens lekker gaan zitten wensdenken, maar daarmee worden echte problemen niet opgelost. Bouwen dus. Vooral verdichten en omhoog zodat de natuur ontzien kan worden.
Ik zeg nergens dat de ziekte niet aangepakt moet worden. Dat moet namelijk ook.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Onzin.
Dit zijn niets meer dan symptomen.
Je zult de ziekte aan moeten pakken.
Naja, alsof je dan nog wil huren als kopen goedkoper is. Tenminste, ik las vanochtend dit:quote:Op donderdag 4 april 2019 13:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
35 maanden in rotterdam??
hier moet je 7 jaar wachtenalsof starters na 7 jaar niet modaal of daarboven verdienen waardoor je geen recht hebt op huurhuis
![]()
![]()
![]()
Ja dit staat in de OP, ik neem aan dat het over Rotterdam gaatquote:Op donderdag 4 april 2019 13:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
35 maanden in rotterdam??
hier moet je 7 jaar wachtenalsof starters na 7 jaar niet modaal of daarboven verdienen waardoor je geen recht hebt op huurhuis
![]()
![]()
![]()
Joh, als 18jarige 35 maanden gewoon op kamers wonen en daarna in aanmerking komen voor een huurwoning vind ik nou niet zo schokkend eigenlijkquote:Op donderdag 4 april 2019 13:44 schreef Elfletterig het volgende:
Ze doen feitelijk niks dat strafbaar is. Het valt een beetje te vergelijken met sluipverkeer dat de dagelijkse file op een bepaalde weg mijdt door binnendoor te rijden. Het probleem is niet dat ze rijden over een lokale binnendoorweg, maar dat er dagelijks file staat op de hoofdroute.
Zo is het hier ook: als je absurd lang moet wachten op een huurwoning ga je creatieve uitvluchten bedenken. Ik kan de jongeren in kwestie geen ongelijk geven.
Er worden gigantisch veel woningen gerealiseerd de laatste jaren in Amsterdam en omstreken. Maar het is niet genoeg. Bij lange na niet. We hebben iets van 250.000 woningen te kort nu. Af en toe 1000 woningen her en der zet geen zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij mag dan in zo'n zelfde hoekje gaan zitten blijkbaar want jouw gewenste oplossing wordt vooralsnog ook niet gerealiseerd.
Kijk voor de grap eens naar een kaart uit 1980 en een van 2018. Dan zie je hoe onnoemelijk veel er gebouwd is. Van rode 'eilanden' (steden/dorpen) in een zee van groen is het nu een zee van rood met groene 'eilanden'.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ook niet, maar regeren is vooruitzien. Als je eenmaal een huurwoning hebt, zit je gebakken.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Joh, als 18jarige 35 maanden gewoon op kamers wonen en daarna in aanmerking komen voor een huurwoning vind ik nou niet zo schokkend eigenlijk
Nou, men MOET helemaal niets. Je kunt dat wel roepen maar als er geen 250k woningen bijgebouwd worden, dan kun je dat nog 1000 keer roepen, maar dan worden ze nog steeds niet gebouwd.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er worden gigantisch veel woningen gerealiseerd de laatste jaren in Amsterdam en omstreken. Maar het is niet genoeg. Bij lange na niet. We hebben iets van 250.000 woningen te kort nu. Af en toe 1000 woningen her en der zet geen zoden aan de dijk.
Men moet hoog bouwen, met goede plinten zodat het wel levendig is. Geen bijlmer 2.0 maar meer stukjes New York.
En rechts die dan weigert om huurwoningen te laten bouwen omdat het toch maar naar allochtonen zou gaanquote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Hahaquote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dit dus, vind het eigenlijk wel knap gevonden. Is toch gewoon optimaal gebruik maken van het systeemquote:
Dat Nederland te vol is is een drogreden. Nederland telt 90% weiland en bossen.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]
nee, nederland is te vol. hou eens op man.
wanneer gaat men nou eens mensen uit nederland schoppen
in noorwegen/zweden is nog heel veel ruimte
Ja, als huurder schijnbaar sinds 2012 14% meer gaan betalen. Gebakken hoor.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar regeren is vooruitzien. Als je eenmaal een huurwoning hebt, zit je gebakken.
Misschien is dit het echte probleem.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:47 schreef Bocaj het volgende:
Wie zich op 18-jarige leeftijd nu bij de stad inschrijft voor een huis, moet 35 maanden wachten.
Dit kabinet gaat idd nog genieten van te hoge huurprijzen genot, om de economie pompend te houden.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, men MOET helemaal niets. Je kunt dat wel roepen maar als er geen 250k woningen bijgebouwd worden, dan kun je dat nog 1000 keer roepen, maar dan worden ze nog steeds niet gebouwd.
Waarom kun je als 18jarige niet gewoon een paar (3) jaar op kamers gaan en moet je perse direct een zelfstandige woning hebben?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:07 schreef Piva het volgende:
[..]
Misschien is dit het echte probleem.
Maar ja huizen moeten natuurlijk schaars blijven zodat ze maximaal kunnen blijven stijgen..
Juist ja, 30 jaar geleden waren de wachtlijsten al belachelijk hoog waar mijn ouders 8 jaar op een lijst gestaan hebben. De huizen waarop ze reageerden maakten ze geen kans, maar keer op keer zat er wel weer een allochtoon in, typisch rechts beleid ja.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
Symptoom van een verziekte woningmarkt.
Jarenlang rechts beleid: bedankt.
Regel jij het voor ze? Volgens mij zijn kamers in Rotterdam schaars, tenzij je de zwarte markt op gaat zoals Marktplaatsquote:Op donderdag 4 april 2019 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Waarom kun je als 18jarige niet gewoon een paar (3) jaar op kamers gaan en moet je perse direct een zelfstandige woning hebben?
Je denkt dat de wachtlijst er alleen voor 18jarige is?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Waarom kun je als 18jarige niet gewoon een paar (3) jaar op kamers gaan en moet je perse direct een zelfstandige woning hebben?
Dus 30 jaar geleden moesten je ouders al 8 jaar wachten op hun grondrecht, omdat er toen al een dringend huizentekort is maar de schuld ligt aan de buitenlanders?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Juist ja, 30 jaar geleden waren de wachtlijsten al belachelijk hoog waar mijn ouders 8 jaar op een lijst gestaan hebben. De huizen waarop ze reageerden maakten ze geen kans, maar keer op keer zat er wel weer een allochtoon in, typisch rechts beleid ja.
Als je bij je ouders uit huis wilt, is huren voor veruit de meeste jongeren de enige optie. Koopwoningen zijn onbetaalbaar; jongeren hebben vaak geen eigen vermogen en krijgen dus geen hypotheek van de bank.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, als huurder schijnbaar sinds 2012 14% meer gaan betalen. Gebakken hoor.
Dat eigen vermogen had je natuurlijk al op kunnen bouwen toen je nog thuis woonde he.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je bij je ouders uit huis wilt, is huren voor veruit de meeste jongeren de enige optie. Koopwoningen zijn onbetaalbaar; jongeren hebben vaak geen eigen vermogen en krijgen dus geen hypotheek van de bank.
Waar zeg ik dat het aan de buitenlanders ligt? Niet eromheen draaien, niet iets anders quoten ik wil een quote van jou zien waarin ik zeg dat het aan de buitenlanders ligt?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:14 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dus 30 jaar geleden moesten je ouders al 8 jaar wachten op hun grondrecht, omdat er toen al een dringend huizentekort is maar de schuld ligt aan de buitenlanders?
Gast ben jij te beperkt om te kunnen nadenken?
"De huizen waarop ze reageerden maakten ze geen kans, maar keer op keer zat er wel weer een allochtoon in"quote:Op donderdag 4 april 2019 14:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het aan de buitenlanders ligt? Niet eromheen draaien, niet iets anders quoten ik wil een quote van jou zien waarin ik zeg dat het aan de buitenlanders ligt?
Dat dacht ik ook. Valt nog mee.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:21 schreef Vollenhoven het volgende:
3 jaar wachten op een sociale huurhuis in Rotterdam is trouwens wel nice of lees ik iets verkeerds?
Nogmaals, waar zeg ik dat het aan de buitenlanders ligt? Ik wil die quote zien? Jij beweert iets, en komt dan nog met de volgende opmerking:quote:Op donderdag 4 april 2019 14:19 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
"De huizen waarop ze reageerden maakten ze geen kans, maar keer op keer zat er wel weer een allochtoon in"
Gemiddelde wacht in Rotterdam is veel langer. Ik sta ook 8+ jaar ingeschreven en krijg niets hoor in Rotterdam. Maar gelukkig heb ik al een sociale huurwoning in Rijnmond.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:21 schreef Vollenhoven het volgende:
3 jaar wachten op een sociale huurhuis in Rotterdam is trouwens wel nice of lees ik iets verkeerds?
Jongeren van pakweg 18-19 jaar ja? Hoe zie je dat voor je? 100 uur per week een krantenwijk lopen?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat eigen vermogen had je natuurlijk al op kunnen bouwen toen je nog thuis woonde he.
Als je 18 bent en je bedenkt vandaag dat je uit huis wil dan moet dat morgen geregeld zijn? Daarnaast, je kunt zogenaamd geen geld sparen maar je kunt wel vanaf je 18e op jezelf wonen en daarvoor betalen? Hoe dan? 100 uur per week een krantenwijk lopen?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jongeren van pakweg 18-19 jaar ja? Hoe zie je dat voor je? 100 uur per week een krantenwijk lopen?
Oke maar waarom zeg je niet dat dit door links beleid komt en gebruik je de term "allochtonen". Wat hebben allochtonen en een links beleid met elkaar te maken?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:24 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nogmaals, waar zeg ik dat het aan de buitenlanders ligt? Ik wil die quote zien? Jij beweert iets, en komt dan nog met de volgende opmerking:
Gast ben jij te beperkt om te kunnen nadenken?
Het is duidelijk wie hier wederom te beperkt is. Rechts krijgt in reactie één de schuld, ik geef een voorbeeld van 30 jaar geleden, waar wij 8 jaar lang op een huurhuis hebben moeten wachten. 8 jaar lang reageerden wij op huizen in de buurt (enkele straten verder) in die 8 jaar kregen wij steeds te horen dat deze huizen voor "urgente" gevallen waren waar dan steeds allochtonen in kwamen. Dat is niet de schuld van de allochtonen, maar al helemaal niet van rechts, dat was links beleid.
Dus nogmaals, waar zeg ik dat het de schuld van de allochtonen is? Ik ben die leugens uit een bepaalde groep even meer dan zat, continue maar uitspraken in de mond leggen die niemand doet om daarna weer met het vingertje te kunnen wijzen, je ziet het overal ook in de media tegen bepaalde politici.
Er moet wel grof geld aan verdiend kunnen worden.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik begrijp niet waarom er niet wordt aangestuurd op kleine, betaalbare huur- en koopwoningen. Nu worden alleen nog maar nieuwe huizen gebouwd van minstens 500k.
Er moet gewoon flink worden bijgebouwd en gestopt worden met de hypotheekrenteaftrek zolang het nu nog kan.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je 18 bent en je bedenkt vandaag dat je uit huis wil dan moet dat morgen geregeld zijn? Daarnaast, je kunt zogenaamd geen geld sparen maar je kunt wel vanaf je 18e op jezelf wonen en daarvoor betalen? Hoe dan? 100 uur per week een krantenwijk lopen?
Omdat ik reageer op iemand die dit typte:quote:Op donderdag 4 april 2019 14:30 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Oke maar waarom zeg je niet dat dit door links beleid komt en gebruik je de term "allochtonen". Wat hebben allochtonen en een links beleid met elkaar te maken?
quote:Jarenlang rechts beleid: bedankt![]()
En toch geef ik je de schijn tegen als je dat soort termen gaat gebruiken.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Omdat ik reageer op iemand die dit typte:
[..]
Maandelijks rondkomen is van een heel andere orde dan vele duizenden euro's eigen geld moeten storten bij de aankoop van een huis.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je 18 bent en je bedenkt vandaag dat je uit huis wil dan moet dat morgen geregeld zijn? Daarnaast, je kunt zogenaamd geen geld sparen maar je kunt wel vanaf je 18e op jezelf wonen en daarvoor betalen? Hoe dan? 100 uur per week een krantenwijk lopen?
Ik ook niet. Ik zou al blij zijn met een woninkje van 30-40 m2. Vraag daar 600 euro voor en je hebt een mooie starterswoning.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik begrijp niet waarom er niet wordt aangestuurd op kleine, betaalbare huur- en koopwoningen. Nu worden alleen nog maar nieuwe huizen gebouwd van minstens 500k.
Schei toch uit. Dus je kunt wél 1000+ euro per maand uitgeven om te huren en te leven op je 18e,maar je kunt niet nog een paar jaar thuis blijven om dat geld maandelijks te sparen en dan na die paar jaar een huis kopen?quote:Op donderdag 4 april 2019 14:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maandelijks rondkomen is van een heel andere orde dan vele duizenden euro's eigen geld moeten storten bij de aankoop van een huis.
Jongeren die in de luxepositie verkeren waarbij ze thuis kunnen blijven wonen, een goede bijbaan hebben en relatief veel kunnen werken naast hun studie (is weer studieafhankelijk, met veel slecht geroosterde contacturen en verplichte onbetaalde stages zal dat minder uren kunnen). Ja die kunnen dat zeker.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jongeren van pakweg 18-19 jaar ja? Hoe zie je dat voor je? 100 uur per week een krantenwijk lopen?
Ik vind het wel terecht dat die eisen flink worden aangescherpt. Mensen die al jaaaaren op de wachtlijst staan, komen maar niet aan de beurt omdat ze links en rechts worden ingehaald door anderen met zielige problematiek. Maar ja, 15 jaar op een woning moeten wachten is ook best urgent.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:53 schreef K21 het volgende:
Valt me mee dat je daar nog urgentie krijgt als je "enkel" dakloos bent.![]()
In mijn gedeelte van Noord-Holland is dakloosheid geen reden voor een urgentieverklaring. Hier krijg je het enkel nog als je ernstige (psychische) gezondheidsproblemen hebt en helemaal geen familie o.i.d.
Ik woon in Rotterdam en ben een paar jaar geleden dakloos geraakt. Had verschillende instanties gevraagd wat mijn mogelijkheden waren maar urgentie kon absoluut niet 🤷quote:Op donderdag 4 april 2019 14:53 schreef K21 het volgende:
Valt me mee dat je daar nog urgentie krijgt als je "enkel" dakloos bent.![]()
In mijn gedeelte van Noord-Holland is dakloosheid geen reden voor een urgentieverklaring. Hier krijg je het enkel nog als je ernstige (psychische) gezondheidsproblemen hebt en helemaal geen familie o.i.d.
Grapjas, denken we ook even aan de mensen, ik wil niet als kippen in een hok met mijn mede-stadsbewoners leven. Ik wil ruimte en veel groen in de stad en zeker geen hoogbouw. 90% vd mensen besteedt 90% vd tijd in de stad, niks verdichten. Bouw maar buiten de bebouwde kom.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nooit.
Jij mag natuurlijk in een hoekje ergens lekker gaan zitten wensdenken, maar daarmee worden echte problemen niet opgelost. Bouwen dus. Vooral verdichten en omhoog zodat de natuur ontzien kan worden.
Dat hoeft natuurlijk ook niet. Maar kijk naar bepaalde buitenwijken van Amsterdam. Wel bebouwd maar zo ruim opgezet. Flatgebouw > parkeerterrein > Randjes gras > weg > voetbalveld > parkeerterrein > weg > flat, etc.quote:Op donderdag 4 april 2019 15:23 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Grapjas, denken we ook even aan de mensen, ik wil niet als kippen in een hok met mijn mede-stadsbewoners leven. Ik wil ruimte en veel groen in de stad en zeker geen hoogbouw. 90% vd mensen besteedt 90% vd tijd in de stad, niks verdichten. Bouw maar buiten de bebouwde kom.
Maar waarom heb je het dan over verdichting? Ik wil ook net als jij dat alles in de stad ruim opgezet wordt maar dat is nou net het tegenovergestelde van verdichting?quote:Op donderdag 4 april 2019 15:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat hoeft natuurlijk ook niet. Maar kijk naar bepaalde buitenwijken van Amsterdam. Wel bebouwd maar zo ruim opgezet. Flatgebouw > parkeerterrein > Randjes gras > weg > voetbalveld > parkeerterrein > weg > flat, etc.
Je kan makkelijk al die zaken combineren. Garages onder de grond, of voetbalvelden op de garages bv. Er is zoveel verspilde ruimte.
Dit soort gebieden bv:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wordt hier behoorlijk depresief van? Jij niet? Kan je veel beter grote woonblokken bouwen met 40-50 lagen en winkels/kantoren onderin. En dan af en toe echt een groot park waar je iets aan hebt.
nee daar staan toch bossen en weilanden????????quote:Op donderdag 4 april 2019 14:02 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dat Nederland te vol is is een drogreden. Nederland telt 90% weiland en bossen.
Of kan daar niet gebouwd worden?
Oke Jettenquote:Op donderdag 4 april 2019 16:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
nee daar staan toch bossen en weilanden????????
die wil ik daar graag houden
ik geef de schuld aan de buitenlandersquote:
Hebben gewoon mazen in de wet gevonden, niets mis mee.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Snel opsporen en ze hun nieuwe huis uitflikkeren.
Je wacht maar gewoon, net als alle andere mensen.
Tjahhhh als je het kan betalen.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ik geef de schuld aan de buitenlanders
hih ha ho
nee, punt is dat ze niet efficient bouwen en ook niet kijken naar de behoefte. tegenwoordig zie je ook steeds meer singles wtf moeten die met een 3 kamer appartement of een rijtjeswoning????![]()
Er zijn in die tussentijd vanaf 1800 ook 15 miljoen Medelanders bij gekomen...... enne laat je door topografische kaarten niet misleiden. Schaal van tekst en blokjes corresponderen, vanwege noodzakelijk leesbaarheid, meestal niet met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar een kaart uit 1980 en een van 2018. Dan zie je hoe onnoemelijk veel er gebouwd is. Van rode 'eilanden' (steden/dorpen) in een zee van groen is het nu een zee van rood met groene 'eilanden'.
https://www.topotijdreis.nl/
Het bekende Links lullen en rechts vullen.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
daarbij komt ook dat ze vaak bij nieuwbouw uit gaan van een gezin met kinderen , en niet van de vrij en gezellig mensenquote:Op donderdag 4 april 2019 17:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het bekende Links lullen en rechts vullen.
Ik snap ook niet goed (maar weet) wat het probleem is.
Voor 25-50K per stuk kan je prima schakel -en verstapelbare wooneenheden met zeg 2-3 kamers maken die je - wat mij betreft inkomensafhankelijk - zeer schappelijk kunt verhuren.
Echter de overheid, gedreven door de doorgeslagen markt heeft geen enkel belang bij voldoende, laat staan een overschot van betaalbare woningen.
nee dat is slecht voor de economie.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:13 schreef Fer het volgende:
Kunnen we urgentie niet afschaffen en eenvoudige, tijdelijke, semi-zelfstandige woonunits maken in oude kantoren, scholen, enz? Niet superdeluxe, maar een tijdelijke woonruimte, voor iemand die urgent een woning nodig heeft?
In steden als Amsterdam en Rotterdam is bijna iedereen die een huurwoning krijgt “urgent”.
Nou, jij hoeft voor mij niet te bepalen waar ik woon natuurlijk. Leuk dat jij dat allemaal onzinnig vindt, maar ik ga natuurlijk niet ergens in een 1 kamer appartementje 3 hoog achter zitten terwijl ik wel meer kan betalenquote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
hih ha ho
nee, punt is dat ze niet efficient bouwen en ook niet kijken naar de behoefte. tegenwoordig zie je ook steeds meer singles wtf moeten die met een 3 kamer appartement of een rijtjeswoning????![]()
Dat hebben ze hier gedaan, in een voormalig bejaardencomplex dat tzt gesloopt gaat wordenquote:Op donderdag 4 april 2019 18:13 schreef Fer het volgende:
Kunnen we urgentie niet afschaffen en eenvoudige, tijdelijke, semi-zelfstandige woonunits maken in oude kantoren, scholen, enz? Niet superdeluxe, maar een tijdelijke woonruimte, voor iemand die urgent een woning nodig heeft?
In principe willen ze alle achterstandsgezinnen verspreiden over de regio. Hier wordt ook een buurtje van zo'n 300 woningen (7 flats) gesloopt en komen er eengezinswoningen voor terug. Deze mensen hebben urgentie in de hele regio, maar tegelijkertijd worden er wel onmogelijke eisen gesteld waardoor ze alsnog geen gelijkwaardige woning kunnen vinden. Dan heb je recht op een vierkamerwoning in een flat zonder lift, maar moet je bij een nieuwe woning wel minimaal 2 kinderen hebben, of minimaal 22k per jaar verdienen, of voldoen aan de Rotterdamwet, of minimaal 55 jaar oud zijn... En als je eindelijk recht hebt op een woning, is dat in een compleet andere stad. En dan zitten alle achterstandsgezinnen alsnog bij elkaar.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
daarbij komt ook dat ze vaak bij nieuwbouw uit gaan van een gezin met kinderen , en niet van de vrij en gezellig mensen
\Hier ook hele wijken met veel flats plat , ( 1000 huizen )
wat komt er voor terug een kinder vriendelijke buurt met 100 huizen en grote tuinen , die voor vele niet betaalbaar zijn , dus je gooit 1000 betaalbare woningen weg om er 100 nieuwe duurdere woningen voor in de plaatst te zetten
waar laten ze die andere 900 mensen dan , en daar bij er komen nog steeds meer vrij en gezellige mensen bij dan dat er gezinnen er komen , mede door dat het niet meer leefbaar is om met twee in een huis te zitten wat betreft de kosten , zeker als je dit dan nog door 1 iemand moet laten doen
dan nog maar niet te spreken over de gezinnen uit africa met hun 4 a 6 kinderen die ze mee nemen , die moeten over 14 jaar ook allemaal een woning hebben terwijl er steeds minder woningen zijn
juist die eisen zijn gewoon gek voor woorden , ik heb ook een huis waar ik nu in zit eigenlijk niet mogen krijgen maar omdat mijn andere huurhuis , als koop werd omgebouwd kon ik dit huis krijgen , alleen staande man met 4 kamers in een flat met liftquote:Op donderdag 4 april 2019 18:43 schreef uitstelgedrag het volgende:
[..]
In principe willen ze alle achterstandsgezinnen verspreiden over de regio. Hier wordt ook een buurtje van zo'n 300 woningen (7 flats) gesloopt en komen er eengezinswoningen voor terug. Deze mensen hebben urgentie in de hele regio, maar tegelijkertijd worden er wel onmogelijke eisen gesteld waardoor ze alsnog geen gelijkwaardige woning kunnen vinden. Dan heb je recht op een vierkamerwoning in een flat zonder lift, maar moet je bij een nieuwe woning wel minimaal 2 kinderen hebben, of minimaal 22k per jaar verdienen, of voldoen aan de Rotterdamwet, of minimaal 55 jaar oud zijn... En als je eindelijk recht hebt op een woning, is dat in een compleet andere stad. En dan zitten alle achterstandsgezinnen alsnog bij elkaar.
Kun je niet kopen dan?quote:Op donderdag 4 april 2019 18:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
juist die eisen zijn gewoon gek voor woorden , ik heb ook een huis waar ik nu in zit eigenlijk niet mogen krijgen maar omdat mijn andere huurhuis , als koop werd omgebouwd kon ik dit huis krijgen , alleen staande man met 4 kamers in een flat met lift
terwijl er gezinnen geweigerd worden omdat ze niet de volle bezetting hebben van 4 /5 mensen
terwijl die op straat leven en ik hier alleen zit :-) vreemde wereld maar goed , ik betaal me blauw aan dit huis en wil goedkoper gaan wonen , maar nee ik kan niet omdat ik alleen bent of ik moet voor het zelfde bedrag naar een 1 a 2 kamer woning ..... ja dag
Nee dat gaat niet , zit nu ook in een "sociale" huur woning ( van 600 euro per maand ) dan gaat er nog 120 vanaf van Huurtoeslag )quote:
De Nederlandse economie, of de economie van het grootkapitaal?quote:Op donderdag 4 april 2019 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee dat is slecht voor de economie.
En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.quote:Ze schrijven zich uit bij hun familie, melden zich bij een noodopvang voor daklozen en krijgen zo een urgentieverklaring voor een huis.
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.quote:Op donderdag 4 april 2019 19:29 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.
Dat is geen willekeur, dat is afhankelijk van hoeveel VVD'ers er in de gemeenteraad zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.
Ik ken diverse mensen die van ellende, de gekste dingen (willen) doen die de instanties ook prima in de smiezen hebben. Urgentie is vaak een kwestie van willekeur. In de ene gemeente ben je als vrouw+kind super urgent en in de andere gemeente krijg je niet eens een afspraak.
Natuurlijk zijn er altijd free-riders die hun glippende toeval zien als gepland geluk.
Dan moet je eerst illegaal worden. Of kraker. Of allebei tegelijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Moet zeggen, hier krijg je daar voorrang op als je met minimaal 3 intrekt.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
hih ha ho
dat is tegenwoordig gelijk aan elkaarquote:Op donderdag 4 april 2019 19:23 schreef Fer het volgende:
[..]
De Nederlandse economie, of de economie van het grootkapitaal?
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In de regio Utrecht ook wel krankzinnig als je als alleenstaande boven de 22.700 verdiend. Op de goedkoopste huizen hebben de mensen met een lager inkomen voorrang. De iets duurdere huizen zijn vaak allemaal 3 of meer kamerwoningen. En daar hebben 3+ persoonshuishoudens met een inkomen onder die 22.700 nog steeds voorrang.
Verdien je net boven die grens dan sta je meteen achteraan in de rij bij alle jongerenwoningen.
Met tegenwoordig ruim 1000 reacties per lotingwoning zijn die ook drama. En zelfs daar is er af en toe sprake van voorrangsregels.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.
Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.
Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....quote:Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.
Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?quote:Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:53 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.
Zou kunnen. De exacte regels zijn niet echt duidelijk terug te vinden op WoningNet.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?
Dat klopt!quote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Daarnaast willen veel mensen helemaal niet groter/beter/ergens anders gaan wonen. Een flatje van 30m2 is voor veel alleenstaande workaholics zat; ze komen er toch alleen om te slapen.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.
Jouw huisje-boompje-beestje telt inmiddels toch al 3 leden?quote:Op donderdag 4 april 2019 20:59 schreef Myrr het volgende:
[..]
Moet zeggen, hier krijg je daar voorrang op als je met minimaal 3 intrekt.
Stond laatst na JAREN tweede, maar het is hem niet geworden en sindsdien ook niet meer gelukt. Urgentiemensen.
In Utrecht schrijven oud-studenten zich voor een hbo opleiding in, ontvangen bewijs van inschrijving, schrijven zich weer uit, en mogen met dat bewijs nog een jaar langer in hun SSH kamer blijven wonen.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.
Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
Klopt, maar er komt weinig vrij waar ik wil wonen. Allemaal achterstandsbuurten waar ik mijn kind niet wil hebben, en ik mijn eigen woonplaats is alles zeer laag qua kans.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Jouw huisje-boompje-beestje telt inmiddels toch al 3 leden?
Ja slim van ze, maar wel weer kut voor nieuwe studenten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
In Utrecht schrijven oud-studenten zich voor een hbo opleiding in, ontvangen bewijs van inschrijving, schrijven zich weer uit, en mogen met dat bewijs nog een jaar langer in hun SSH kamer blijven wonen.
Erg zuur.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:20 schreef Myrr het volgende:
[..]
Klopt, maar er komt weinig vrij waar ik wil wonen. Allemaal achterstandsbuurten waar ik mijn kind niet wil hebben, en ik mijn eigen woonplaats is alles zeer laag qua kans.
Jup. Zo zie je ook weer duidelijk dat iedereen de moeilijkheden op de woonmarkt doorspeelt naar degenen die economisch gezien weer net wat zwakker staan (of in het geval van de OP, eerlijker zijn). Scheefwoners op mensen in de wachtrij, oud-studenten op nieuwe studenten, de mensen in de OP ..quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:20 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja slim van ze, maar wel weer kut voor nieuwe studenten.
Ik zit nu serieus te kijken hoeveel uren les ik moet geven om in aanmerking te komen voor beroepsurgentiequote:Op vrijdag 5 april 2019 14:22 schreef Myrr het volgende:
Vind het ook wel verrot dat je in Utrecht stadsurgentie krijgt, maar in onze woonplaats niet. Eerst was hier gewoon een eigen woningbouw, maar dat is dus gefuseerd met heel Utrecht en sindsdien is het ruk.
Over twee jaar kunnen we wel ongeveer kopen. Precies wanneer we kans maken. Op zich altijd wel handig om gewoon een lange inschrijving te hebben, mocht je uit elkaar gaan.
Hmm, vertel? Of is dat alleen in bepaalde plaatsen?quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zit nu serieus te kijken hoeveel uren les ik moet geven om in aanmerking te komen voor beroepsurgentie
Ook iets waar ik het eigenlijk niet mee eens ben. Beroepsurgentie.
Ik en mijn vrienden? Ken je mij persoonlijk goed genoeg om me daar direct van te beschuldigen? Of is dit weer zo'n sneu en uitgekauwd 'het is allemaal de schuld van links' praatje?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ze kan jou en je vrienden en vermoedelijk haarzelf hartelijk bedanken.
Links of rechts, méér méér méér is minder (woonruimte) minder (veiligheid) minder (cohesie).quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik en mijn vrienden? Ken je mij persoonlijk goed genoeg om me daar direct van te beschuldigen? Of is dit weer zo'n sneu en uitgekauwd 'het is allemaal de schuld van links' praatje?
Ik zie net dat Utrecht het heeft. Heb helaas geen idee van andere plaatsen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:05 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmm, vertel? Of is dat alleen in bepaalde plaatsen?
Ah, op die fiets. Ja, we hebben meer mensen dan woonruimte. Al denken we waarschijnlijk verschillend over de oplossing van die situatie. Niet geheel verschillend, maar wel een beetje.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Links of rechts, méér méér méér is minder (woonruimte) minder (veiligheid) minder (cohesie).
Hoezo valt dit verkeerd uit?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:34 schreef jogy het volgende:
Het is altijd wel extreem karig dat goedbedoelde regels vaak zo verkeerd uitvallen eigenlijk.. maarja mensen blijven mensen en zo.
Maar dan moet je in Utrecht les geven zeker?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie net dat Utrecht het heeft. Heb helaas geen idee van andere plaatsen.
Beroepsurgentie in Utrecht lijkt te gelden voor:quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:39 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan moet je in Utrecht les geven zeker?
Met als vervolg-eisen:quote:Geef hieronder aan in welke sector u werkzaam bent:
Onderwijs: onderwijspersoneel in primair of voortgezet onderwijs (leerkrachten en docenten)
Zorg: personen werkzaam in de directe patiënten/cliëntenzorg (verplegend – en/of verzorgend personeel) zowel in een zorginstelling als thuiszorginstelling en personen die directe zorg verlenen als hulpverlener in de daarvoor erkende maatschappelijke instellingen
Politie: politiepersoneel in executieve dienst
Werk jij niet in de zorg ...?quote:1) U heeft een vaste aanstelling of een arbeidsovereenkomst voor minimaal 1 jaar bij een instelling gelegen binnen de grenzen van de gemeente Utrecht.
2) U heeft een arbeidsovereenkomst voor minimaal 24 uur per week.
3)
U woont minstens 1 jaar buiten de gemeente Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen of Zeist.
OF
U woont vanaf het moment van uw arbeidsovereenkomst tenminste 2 jaar aaneengesloten in een onzelfstandige woonruimte (niet inwonend bij ouders) in de gemeente Utrecht en u zoekt woonruimte voor één persoon.
https://utrecht.urgentiew(...)wijzer/questionnaire
Nee, vriend is docent maar die begint in Hilversum dus hebben we niets aan. Jammer.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Beroepsurgentie in Utrecht lijkt te gelden voor:
[..]
Met als vervolg-eisen:
[..]
Werk jij niet in de zorg ...?
dat doen ze hier, maar wel met luxe 1 gezinswoningen en geen 60 verdiepingen flats met appartementenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
men wil niet meer bouwenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Sterker nog, de flats in de sociale huur worden gesloopt om daarvoor in de plaats een veel kleiner aantal woningen in het duurdere segment neer te zetten. Waar al die bewoners van de flats dan heen moeten, dat weet niemand. Maar voor de statistieken is het natuurlijk wel beter als die weggaan. In Rotterdam gebeurt dit in elk geval al.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat doen ze hier, maar wel met luxe 1 gezinswoningen en geen 60 verdiepingen flats met appartementen
Wordt wel gebouwd, hoor.quote:Op zaterdag 6 april 2019 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wil niet meer bouwen
gaat echt niet gebeuren
klopt maar de overheid die wil alleenstaanden AOW ers die krijgen 350 euro per maand meer dan mensen die samenwonenquote:Op zondag 7 april 2019 18:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het zijn natuurlijk de alleenstaanden die het opkloten.
Als je gewoon 2.2 personen in een huis stopt, is er geen woningnood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |