abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 19:29:29 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_186035411
quote:
Ze schrijven zich uit bij hun familie, melden zich bij een noodopvang voor daklozen en krijgen zo een urgentieverklaring voor een huis.
En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_186036914
Don't hate the player, hate the game
  donderdag 4 april 2019 @ 20:52:24 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_186037429
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:29 schreef Karina het volgende:

[..]

En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.

Ik ken diverse mensen die van ellende, de gekste dingen (willen) doen die de instanties ook prima in de smiezen hebben. Urgentie is vaak een kwestie van willekeur. In de ene gemeente ben je als vrouw+kind super urgent en in de andere gemeente krijg je niet eens een afspraak.
Natuurlijk zijn er altijd free-riders die hun glippende toeval zien als gepland geluk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 4 april 2019 @ 20:54:15 #104
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186037482
quote:
18s.gif Op donderdag 4 april 2019 20:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.

Ik ken diverse mensen die van ellende, de gekste dingen (willen) doen die de instanties ook prima in de smiezen hebben. Urgentie is vaak een kwestie van willekeur. In de ene gemeente ben je als vrouw+kind super urgent en in de andere gemeente krijg je niet eens een afspraak.
Natuurlijk zijn er altijd free-riders die hun glippende toeval zien als gepland geluk.
Dat is geen willekeur, dat is afhankelijk van hoeveel VVD'ers er in de gemeenteraad zitten.
pi_186037508
quote:
9s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik zou als allochtoon graag weten waar ik al die voorrangsregelingen, gratis woningen en inboedel kan scoren, want ik krijg ze niet.
Dan moet je eerst illegaal worden. Of kraker. Of allebei tegelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_186037555
Dubbel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_186037646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ik geef de schuld aan de buitenlanders

hih ha ho

nee, punt is dat ze niet efficient bouwen en ook niet kijken naar de behoefte. tegenwoordig zie je ook steeds meer singles wtf moeten die met een 3 kamer appartement of een rijtjeswoning???? :') :')
Moet zeggen, hier krijg je daar voorrang op als je met minimaal 3 intrekt.

Stond laatst na JAREN tweede, maar het is hem niet geworden en sindsdien ook niet meer gelukt. Urgentiemensen. :')
  donderdag 4 april 2019 @ 21:00:06 #108
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186037649
Ik heb wel geluk met mijn huurappartementje in Limboland.
Je zou maar in de randstad wonen zeg. Gecondoleerd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186037775
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:23 schreef Fer het volgende:

[..]

De Nederlandse economie, of de economie van het grootkapitaal?
dat is tegenwoordig gelijk aan elkaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_186037916
Dit krijg je als je beleggers massaal huizen laat inkopen
En het toelaat dat ze het extreem hoog doorverkopen.
pi_186038084
In de regio Utrecht ook wel krankzinnig als je als alleenstaande boven de 22.700 verdiend. Op de goedkoopste huizen hebben de mensen met een lager inkomen voorrang. De iets duurdere huizen zijn vaak allemaal 3 of meer kamerwoningen. En daar hebben 3+ persoonshuishoudens met een inkomen onder die 22.700 nog steeds voorrang.

Verdien je net boven die grens dan sta je meteen achteraan in de rij bij alle jongerenwoningen.
pi_186038477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In de regio Utrecht ook wel krankzinnig als je als alleenstaande boven de 22.700 verdiend. Op de goedkoopste huizen hebben de mensen met een lager inkomen voorrang. De iets duurdere huizen zijn vaak allemaal 3 of meer kamerwoningen. En daar hebben 3+ persoonshuishoudens met een inkomen onder die 22.700 nog steeds voorrang.

Verdien je net boven die grens dan sta je meteen achteraan in de rij bij alle jongerenwoningen.
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.

Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
pi_186038593
Ik vond urgentie-verklaringen altijd onzin. PVV Den Haag heeft jaren geleden ook vraagtekens gezet
Terecht naar mijn mening.
pi_186038659
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:33 schreef Myrr het volgende:

[..]

Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.

Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
Met tegenwoordig ruim 1000 reacties per lotingwoning zijn die ook drama. En zelfs daar is er af en toe sprake van voorrangsregels.
pi_186038701
Het is toch sneu dat in een ontwikkeld land als Nederland het woningtekort zo uit de klauwen kan lopen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_186038752
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.

Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
pi_186038812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.

Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_186038818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:

Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....
pi_186038939
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.
pi_186038965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?
pi_186039089
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:53 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.
pi_186039196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 21:55 schreef Myrr het volgende:

[..]

Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?
Zou kunnen. De exacte regels zijn niet echt duidelijk terug te vinden op WoningNet.
pi_186048982
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:

[..]

Komt juist door links. Al die allochtonen krijgen voorrang waardoor de echte Nederlander niet maar aan een huis komt. Bedankt links _O_
Dat klopt!
pi_186049019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.
Daarnaast willen veel mensen helemaal niet groter/beter/ergens anders gaan wonen. Een flatje van 30m2 is voor veel alleenstaande workaholics zat; ze komen er toch alleen om te slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')