En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.quote:Ze schrijven zich uit bij hun familie, melden zich bij een noodopvang voor daklozen en krijgen zo een urgentieverklaring voor een huis.
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.quote:Op donderdag 4 april 2019 19:29 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.
Dat is geen willekeur, dat is afhankelijk van hoeveel VVD'ers er in de gemeenteraad zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.
Ik ken diverse mensen die van ellende, de gekste dingen (willen) doen die de instanties ook prima in de smiezen hebben. Urgentie is vaak een kwestie van willekeur. In de ene gemeente ben je als vrouw+kind super urgent en in de andere gemeente krijg je niet eens een afspraak.
Natuurlijk zijn er altijd free-riders die hun glippende toeval zien als gepland geluk.
Dan moet je eerst illegaal worden. Of kraker. Of allebei tegelijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou als allochtoon graag weten waar ik al die voorrangsregelingen, gratis woningen en inboedel kan scoren, want ik krijg ze niet.
Moet zeggen, hier krijg je daar voorrang op als je met minimaal 3 intrekt.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ik geef de schuld aan de buitenlanders
hih ha ho
nee, punt is dat ze niet efficient bouwen en ook niet kijken naar de behoefte. tegenwoordig zie je ook steeds meer singles wtf moeten die met een 3 kamer appartement of een rijtjeswoning????![]()
dat is tegenwoordig gelijk aan elkaarquote:Op donderdag 4 april 2019 19:23 schreef Fer het volgende:
[..]
De Nederlandse economie, of de economie van het grootkapitaal?
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In de regio Utrecht ook wel krankzinnig als je als alleenstaande boven de 22.700 verdiend. Op de goedkoopste huizen hebben de mensen met een lager inkomen voorrang. De iets duurdere huizen zijn vaak allemaal 3 of meer kamerwoningen. En daar hebben 3+ persoonshuishoudens met een inkomen onder die 22.700 nog steeds voorrang.
Verdien je net boven die grens dan sta je meteen achteraan in de rij bij alle jongerenwoningen.
Met tegenwoordig ruim 1000 reacties per lotingwoning zijn die ook drama. En zelfs daar is er af en toe sprake van voorrangsregels.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.
Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.
Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....quote:Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.
Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?quote:Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:53 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.
Zou kunnen. De exacte regels zijn niet echt duidelijk terug te vinden op WoningNet.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?
Dat klopt!quote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Komt juist door links. Al die allochtonen krijgen voorrang waardoor de echte Nederlander niet maar aan een huis komt. Bedankt links
Daarnaast willen veel mensen helemaal niet groter/beter/ergens anders gaan wonen. Een flatje van 30m2 is voor veel alleenstaande workaholics zat; ze komen er toch alleen om te slapen.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |