En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.quote:Ze schrijven zich uit bij hun familie, melden zich bij een noodopvang voor daklozen en krijgen zo een urgentieverklaring voor een huis.
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.quote:Op donderdag 4 april 2019 19:29 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat gaat zo makkelijk? Kan me niet voorstellen dat er niet eerst gekeken wordt of je nog familie hebt waar je kunt wonen.
Dat is geen willekeur, dat is afhankelijk van hoeveel VVD'ers er in de gemeenteraad zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk, het klinkt wel lekker en een manier om herrie te maken (waarmee de aandacht weer heerlijk wordt afgeleid). Het probleem is niet de werkwijze om aan een woning te komen maar het feit dat een gemeente/overheid nalaat om voldoende betaalbare woningen te zorgen voor haar ingezetenen. Daarbij vind ik om te beginnen ¤600 voor één of ander doorgetocht kot of in een angstaanjagend bunkercomplex, al niet betaalbaar.
Ik ken diverse mensen die van ellende, de gekste dingen (willen) doen die de instanties ook prima in de smiezen hebben. Urgentie is vaak een kwestie van willekeur. In de ene gemeente ben je als vrouw+kind super urgent en in de andere gemeente krijg je niet eens een afspraak.
Natuurlijk zijn er altijd free-riders die hun glippende toeval zien als gepland geluk.
Dan moet je eerst illegaal worden. Of kraker. Of allebei tegelijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou als allochtoon graag weten waar ik al die voorrangsregelingen, gratis woningen en inboedel kan scoren, want ik krijg ze niet.
Moet zeggen, hier krijg je daar voorrang op als je met minimaal 3 intrekt.quote:Op donderdag 4 april 2019 16:57 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ik geef de schuld aan de buitenlanders
hih ha ho
nee, punt is dat ze niet efficient bouwen en ook niet kijken naar de behoefte. tegenwoordig zie je ook steeds meer singles wtf moeten die met een 3 kamer appartement of een rijtjeswoning????![]()
dat is tegenwoordig gelijk aan elkaarquote:Op donderdag 4 april 2019 19:23 schreef Fer het volgende:
[..]
De Nederlandse economie, of de economie van het grootkapitaal?
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
In de regio Utrecht ook wel krankzinnig als je als alleenstaande boven de 22.700 verdiend. Op de goedkoopste huizen hebben de mensen met een lager inkomen voorrang. De iets duurdere huizen zijn vaak allemaal 3 of meer kamerwoningen. En daar hebben 3+ persoonshuishoudens met een inkomen onder die 22.700 nog steeds voorrang.
Verdien je net boven die grens dan sta je meteen achteraan in de rij bij alle jongerenwoningen.
Met tegenwoordig ruim 1000 reacties per lotingwoning zijn die ook drama. En zelfs daar is er af en toe sprake van voorrangsregels.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.
Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.
Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....quote:Op donderdag 4 april 2019 21:45 schreef Myrr het volgende:
Als ze nou gewoon die verpauperde woningen aan urgenten geven en de rest gewoon eerlijk verdelen.
Wil een normale huurprijs betalen en geld sparen.
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar als er een tekort is blijven er dan dus nog steeds mensen zonder woning over na het verdelen. Er moet gewoon flink bij worden gebouwd.
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?quote:Op donderdag 4 april 2019 21:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit is ook wel een punt. Vaak genoeg dat een huis eerst aan iemand met een urgentie wordt aangeboden, en deze vervolgens besluit die niet te nemen. Later zie je bij een veel betere woning weer iemand met een urgentie van dezelfde datum staan....
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:53 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja, ook, maar ook eerlijker verdeeld worden. En scheefwoners moeten eruit, al snap ik wel dat ze blijven zitten.
Zou kunnen. De exacte regels zijn niet echt duidelijk terug te vinden op WoningNet.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Al is het wel zo dat je maar drie keer mag afwijzen dacht ik?
Dat klopt!quote:Op donderdag 4 april 2019 12:56 schreef NoXia het volgende:
[..]
Komt juist door links. Al die allochtonen krijgen voorrang waardoor de echte Nederlander niet maar aan een huis komt. Bedankt links
Daarnaast willen veel mensen helemaal niet groter/beter/ergens anders gaan wonen. Een flatje van 30m2 is voor veel alleenstaande workaholics zat; ze komen er toch alleen om te slapen.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat die scheefwoners ook nergens heen kunnen omdat particulier huren vaak gelijk een stuk duurder is en een koopwoning onbereikbaar. Dus dan blijf je lekker zitten waar je zit.
Jouw huisje-boompje-beestje telt inmiddels toch al 3 leden?quote:Op donderdag 4 april 2019 20:59 schreef Myrr het volgende:
[..]
Moet zeggen, hier krijg je daar voorrang op als je met minimaal 3 intrekt.
Stond laatst na JAREN tweede, maar het is hem niet geworden en sindsdien ook niet meer gelukt. Urgentiemensen.
In Utrecht schrijven oud-studenten zich voor een hbo opleiding in, ontvangen bewijs van inschrijving, schrijven zich weer uit, en mogen met dat bewijs nog een jaar langer in hun SSH kamer blijven wonen.quote:Op donderdag 4 april 2019 21:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Lotingen zijn wel daarentegen wel weer allemaal 1 of 2 kamer appartementen.
Ook met zijn drietjes is het drama. Utrecht is sws drama. Ja of je moet in Overvecht of Nieuwegein willen wonen maar dat wil helemaal niemand.
Klopt, maar er komt weinig vrij waar ik wil wonen. Allemaal achterstandsbuurten waar ik mijn kind niet wil hebben, en ik mijn eigen woonplaats is alles zeer laag qua kans.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Jouw huisje-boompje-beestje telt inmiddels toch al 3 leden?
Ja slim van ze, maar wel weer kut voor nieuwe studenten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
In Utrecht schrijven oud-studenten zich voor een hbo opleiding in, ontvangen bewijs van inschrijving, schrijven zich weer uit, en mogen met dat bewijs nog een jaar langer in hun SSH kamer blijven wonen.
Erg zuur.quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:20 schreef Myrr het volgende:
[..]
Klopt, maar er komt weinig vrij waar ik wil wonen. Allemaal achterstandsbuurten waar ik mijn kind niet wil hebben, en ik mijn eigen woonplaats is alles zeer laag qua kans.
Jup. Zo zie je ook weer duidelijk dat iedereen de moeilijkheden op de woonmarkt doorspeelt naar degenen die economisch gezien weer net wat zwakker staan (of in het geval van de OP, eerlijker zijn). Scheefwoners op mensen in de wachtrij, oud-studenten op nieuwe studenten, de mensen in de OP ..quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:20 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja slim van ze, maar wel weer kut voor nieuwe studenten.
Ik zit nu serieus te kijken hoeveel uren les ik moet geven om in aanmerking te komen voor beroepsurgentiequote:Op vrijdag 5 april 2019 14:22 schreef Myrr het volgende:
Vind het ook wel verrot dat je in Utrecht stadsurgentie krijgt, maar in onze woonplaats niet. Eerst was hier gewoon een eigen woningbouw, maar dat is dus gefuseerd met heel Utrecht en sindsdien is het ruk.
Over twee jaar kunnen we wel ongeveer kopen. Precies wanneer we kans maken. Op zich altijd wel handig om gewoon een lange inschrijving te hebben, mocht je uit elkaar gaan.
Hmm, vertel? Of is dat alleen in bepaalde plaatsen?quote:Op vrijdag 5 april 2019 14:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zit nu serieus te kijken hoeveel uren les ik moet geven om in aanmerking te komen voor beroepsurgentie
Ook iets waar ik het eigenlijk niet mee eens ben. Beroepsurgentie.
Ik en mijn vrienden? Ken je mij persoonlijk goed genoeg om me daar direct van te beschuldigen? Of is dit weer zo'n sneu en uitgekauwd 'het is allemaal de schuld van links' praatje?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ze kan jou en je vrienden en vermoedelijk haarzelf hartelijk bedanken.
Links of rechts, méér méér méér is minder (woonruimte) minder (veiligheid) minder (cohesie).quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik en mijn vrienden? Ken je mij persoonlijk goed genoeg om me daar direct van te beschuldigen? Of is dit weer zo'n sneu en uitgekauwd 'het is allemaal de schuld van links' praatje?
Ik zie net dat Utrecht het heeft. Heb helaas geen idee van andere plaatsen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:05 schreef Myrr het volgende:
[..]
Hmm, vertel? Of is dat alleen in bepaalde plaatsen?
Ah, op die fiets. Ja, we hebben meer mensen dan woonruimte. Al denken we waarschijnlijk verschillend over de oplossing van die situatie. Niet geheel verschillend, maar wel een beetje.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Links of rechts, méér méér méér is minder (woonruimte) minder (veiligheid) minder (cohesie).
Hoezo valt dit verkeerd uit?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:34 schreef jogy het volgende:
Het is altijd wel extreem karig dat goedbedoelde regels vaak zo verkeerd uitvallen eigenlijk.. maarja mensen blijven mensen en zo.
Maar dan moet je in Utrecht les geven zeker?quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zie net dat Utrecht het heeft. Heb helaas geen idee van andere plaatsen.
Beroepsurgentie in Utrecht lijkt te gelden voor:quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:39 schreef Myrr het volgende:
[..]
Maar dan moet je in Utrecht les geven zeker?
Met als vervolg-eisen:quote:Geef hieronder aan in welke sector u werkzaam bent:
Onderwijs: onderwijspersoneel in primair of voortgezet onderwijs (leerkrachten en docenten)
Zorg: personen werkzaam in de directe patiënten/cliëntenzorg (verplegend – en/of verzorgend personeel) zowel in een zorginstelling als thuiszorginstelling en personen die directe zorg verlenen als hulpverlener in de daarvoor erkende maatschappelijke instellingen
Politie: politiepersoneel in executieve dienst
Werk jij niet in de zorg ...?quote:1) U heeft een vaste aanstelling of een arbeidsovereenkomst voor minimaal 1 jaar bij een instelling gelegen binnen de grenzen van de gemeente Utrecht.
2) U heeft een arbeidsovereenkomst voor minimaal 24 uur per week.
3)
U woont minstens 1 jaar buiten de gemeente Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen of Zeist.
OF
U woont vanaf het moment van uw arbeidsovereenkomst tenminste 2 jaar aaneengesloten in een onzelfstandige woonruimte (niet inwonend bij ouders) in de gemeente Utrecht en u zoekt woonruimte voor één persoon.
https://utrecht.urgentiew(...)wijzer/questionnaire
Nee, vriend is docent maar die begint in Hilversum dus hebben we niets aan. Jammer.quote:Op vrijdag 5 april 2019 15:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Beroepsurgentie in Utrecht lijkt te gelden voor:
[..]
Met als vervolg-eisen:
[..]
Werk jij niet in de zorg ...?
dat doen ze hier, maar wel met luxe 1 gezinswoningen en geen 60 verdiepingen flats met appartementenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer gaat men eens echt bouwen? Niet een gebouwtje hier of daar maar echt hele wijken en flink verdichten.
men wil niet meer bouwenquote:Op donderdag 4 april 2019 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wanneer gaat men eens echt bouwen? Niet een gebouwtje hier of daar maar echt hele wijken en flink verdichten.
Sterker nog, de flats in de sociale huur worden gesloopt om daarvoor in de plaats een veel kleiner aantal woningen in het duurdere segment neer te zetten. Waar al die bewoners van de flats dan heen moeten, dat weet niemand. Maar voor de statistieken is het natuurlijk wel beter als die weggaan. In Rotterdam gebeurt dit in elk geval al.quote:Op zaterdag 6 april 2019 09:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dat doen ze hier, maar wel met luxe 1 gezinswoningen en geen 60 verdiepingen flats met appartementen
Wordt wel gebouwd, hoor.quote:Op zaterdag 6 april 2019 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men wil niet meer bouwen
gaat echt niet gebeuren
klopt maar de overheid die wil alleenstaanden AOW ers die krijgen 350 euro per maand meer dan mensen die samenwonenquote:Op zondag 7 april 2019 18:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het zijn natuurlijk de alleenstaanden die het opkloten.
Als je gewoon 2.2 personen in een huis stopt, is er geen woningnood.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |