abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186025450
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186025458
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:50 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ik denk bijvoorbeeld dat hij er echt voor alle Amerikanen wil zijn.
Dat idee heb ik niet. Trump geeft geen zier om anderen. Hij is president geworden om zijn eigen ego te strelen.

Wanneer er iets fout gaat, weigert hij verantwoordelijkheid te nemen. In plaats daarvan probeert Trump de schuld in de schoenen van anderen te schuiven. Dat is niet het gedrag van iemand die het beste voor heeft met de inwoners van zijn land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_186025506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat idee heb ik niet. Trump geeft geen zier om anderen. Hij is president geworden om zijn eigen ego te strelen.

Wanneer er iets fout gaat, weigert hij verantwoordelijkheid te nemen. In plaats daarvan probeert Trump de schuld in de schoenen van anderen te schuiven. Dat is niet het gedrag van iemand die het beste voor heeft met de inwoners van zijn land.
Ik denk dat je dan niet het ambt van president zal kiezen.

Nee, president wordt je uit overtuiging. Omdat je denkt iets te kunnen veranderen.

Trump had al in zijn jongere jaren ambitie om president te worden. Volgens mij zijn er zelfs beelden waarin hij die ambitie uitspreekt.
pi_186025617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, president wordt je uit overtuiging. Omdat je denkt iets te kunnen veranderen.

Trump had al in zijn jongere jaren ambitie om president te worden. Volgens mij zijn er zelfs beelden waarin hij die ambitie uitspreekt.
Zoals het presidentschap veranderen van een serieuze functie naar een soort van trollende infomercial.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 april 2019 @ 10:12:25 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_186025637
quote:
Oh, my sweet summerchild.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_186025643
quote:

[..]

Trump wordt niet gedreven door idealen. Hij heeft geen beeld van hoe Amerika in zijn ogen zou moeten zijn.

Nee, Trump is een opportunist. Een politieke bloedzuiger die communiceert in catchphrases, bedoeld om applaus te oogsten. Dat is ook de reden dat zijn speeches vaak bol staan van de tegenstrijdigheden. Er zit geen gedachtegoed achter de woordenstroom die hij uitbraakt. Wat hij roept, moet bewondering en enthousiasme oproepen bij zijn toehoorders.

Trump is een charlatan, een politieke oplichter die geeft ene flikker geeft om de inwoners van zijn land. Denk je dat hij ook maar ene zier geeft om die 'prachtige muur'? De enige reden dat hij daaraan vast heeft gehouden, is omdat het tijdens de campagne aansloeg bij zijn supporters. Heeft hij een plan om Obamacare te vervangen door een betere versie? Nee, maar hij roept het toch, simpelweg omdat hij applaus wil ontvangen.

Als je werkelijk denkt dat Trump het beste voor heeft met zijn land, dan maak ik mij ernstig zorgen over je vermogen om andere mensen te taxeren.
pi_186025681
quote:

[..]

Het is vrij goed gedocumenteerd dat de hele campagne van Trump hoofdzakelijk begon als marketing stunt. Zoals hij ook in het verleden steeds publiekelijk met het idee flirtte voor de media aandacht.
pi_186025868
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump wordt niet gedreven door idealen. Hij heeft geen beeld van hoe Amerika in zijn ogen zou moeten zijn.

Nee, Trump is een opportunist. Een politieke bloedzuiger die communiceert in catchphrases, bedoeld om applaus te oogsten. Dat is ook de reden dat zijn speeches vaak bol staan van de tegenstrijdigheden. Er zit geen gedachtegoed achter de woordenstroom die hij uitbraakt. Wat hij roept, moet bewondering en enthousiasme oproepen bij zijn toehoorders.

Trump is een charlatan, een politieke oplichter die geeft ene flikker geeft om de inwoners van zijn land. Denk je dat hij ook maar ene zier geeft om die 'prachtige muur'? De enige reden dat hij daaraan vast heeft gehouden, is omdat het tijdens de campagne aansloeg bij zijn supporters. Heeft hij een plan om Obamacare te vervangen door een betere versie? Nee, maar hij roept het toch, simpelweg omdat hij applaus wil ontvangen.

Als je werkelijk denkt dat Trump het beste voor heeft met zijn land, dan maak ik mij ernstig zorgen over je vermogen om andere mensen te taxeren.
Je geeft hier louter een eigen beeld weer. Totaal niet met feiten onderbouwd.

Het is nogal kortzichtig het meest drukke ambt ter wereld uit opportunisme te willen nemen.

Trump heeft op zijn eigen manier zeker het beste met zijn land voor. Economisch vaart de VS onder Trump er wel bij. Anders zou de Trump kritische media zich daar wel op richten.

Maar Trump is tegelijkertijd wel president van een gepolariseerd land. Een land die ook voordat Trump het politieke toneel betrad ernstig is verdeeld. Dus wie ook president wordt, hij/zij zal altijd slechts een deel van het Amerikaanse volk vertegenwoordigen. Dat is de werkelijkheid waar iedere Amerikaanse president nu voor staat. Ook Obama lukte het niet het Amerikaanse volk te verenigen. Dat is bij Trump niet anders.
pi_186025928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je geeft hier louter een eigen beeld weer. Totaal niet met feiten onderbouwd.

Het is nogal kortzichtig het meest drukke ambt ter wereld uit opportunisme te willen nemen.

Trump heeft op zijn eigen manier zeker het beste met zijn land voor. Economisch vaart de VS onder Trump er wel bij. Anders zou de Trump kritische media zich daar wel op richten.

Maar Trump is tegelijkertijd wel president van een gepolariseerd land. Een land die ook voordat Trump het politieke toneel betrad ernstig is verdeeld. Dus wie ook president wordt, hij/zij zal altijd slechts een deel van het Amerikaanse volk vertegenwoordigen. Dat is de werkelijkheid waar iedere Amerikaanse president nu voor staat. Ook Obama lukte het niet het Amerikaanse volk te verenigen. Dat is bij Trump niet anders.
Tsja, blijkbaar beschik jij niet over een gezonde dosis mensenkennis of heb je nooit de moeite genomen je te verdiepen in de persoon Trump.

Ik laat het hier maar bij. Succes met je verdere leven. Je zal het nodig hebben, ben ik bang.
pi_186026075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, blijkbaar beschik jij niet over een gezonde dosis mensenkennis of heb je nooit de moeite genomen je te verdiepen in de persoon Trump.

Ik laat het hier maar bij. Succes met je verdere leven. Je zal het nodig hebben, ben ik bang.
Het is juist goed je eens te verdiepen in de persoon Trump en te achterhalen wat zijn drijfveren zijn. Een jonge Trump had al de ambitie om president te worden.

Het getuigt juist van weinig mensenkennis om jezelf op te sluiten in het beeld die de huidige media van Trump maakt. Die is natuurlijk altijd onvolledig te noemen.

Je mag het oneens zijn met iemands idealen, dat betekent nog niet dat Trump niet zou handelen namens zijn eigen idealen. Idealen die veel Amerikanen delen en Trump het presidentschap heeft opgeleverd. Ook dat is een Amerika die bestaat en levendig is. Waarom zou je hiervan willen wegkijken?
pi_186026155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is juist goed je eens te verdiepen in de persoon Trump en te achterhalen wat zijn drijfveren zijn. Een jonge Trump had al de ambitie om president te worden.

Het getuigt juist van weinig mensenkennis om jezelf op te sluiten in het beeld die de huidige media van Trump maakt. Die is natuurlijk altijd onvolledig te noemen.

Je mag het oneens zijn met iemands idealen, dat betekent nog niet dat Trump niet zou handelen namens zijn eigen idealen. Idealen die veel Amerikanen delen en Trump het presidentschap heeft opgeleverd. Ook dat is een Amerika die bestaat en levendig is. Waarom zou je hiervan willen wegkijken?
Gebaseerd op Trumps eigen gedrag kan ik concluderen dat hij geen enkele moeite doet om de verdeeldheid te verminderen. Hij wakkert het zelfs aan. Bijzondere idealen heeft de man.
pi_186026180
Ik kan iedereen Trump Revealed van Kranish & Fisher aanraden om een goed beeld te krijgen bij de persoon Trump. Heel flatteus is het beeld dat daaruit naar voren komt niet. Hij is vooral een zichzelf chronisch miskend voelende narcist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_186026184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kerel, ik heb de media daar helemaal niet voor nodig. Ik zie zijn Tweets en luister en lees wat hij heeft gezegd tijdens interviews (vroeger en nu). De man is een imbeciel. Het is alsof iemand alle negatieve vooroordelen over Amerikanen met elkaar heeft vermengd en dat daar vervolgens een persoon uit voort is gekomen.

Ben trouwens benieuwd welke idealen Trump in jouw ogen koestert. Wat is zijn gedachtegoed?
pi_186026280
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben trouwens benieuwd welke idealen Trump in jouw ogen koestert. Wat is zijn gedachtegoed?
Trump is ontzettend consistent in zijn opvattingen. Hij roept al 30 jaar hetzelfde. Namelijk: "Make America Great again". Hij vindt echt dat:

• Amerika niet de politieagent van de wereld moet zijn. Geen inmenging in het buitenland. Geen oorlogen starten.
• Amerika heeft veel trade deals die niet in het voordeel zijn van Amerika zijn. Hij wil betere deals
• Belastingverlaging
• Streng optreden tegen illegale immigratie

Hij roept dit al heel lang. Wat dat betreft is hij consistent en maakt hij zijn verkiezingsbeloften waar.
pi_186026286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij duidelijk. America First.

Minder immigratie, minder bijdrage leveren aan bondgenoten die voor zichzelf moeten leren opkomen, het terug halen van bedrijven die hun producten in lage lonenlanden produceren, een voor Amerika eerlijke handelsbalans in de wereld waarbij economische verdragen worden opgezegd of hervormd, een Amerika die niet de politieagent van de wereld wilt zijn, het heropenen van bedrijven die onder Clinton zijn gesloten, eerder afgesproken milieuafspraken opzeggen ten behoeve van de economie, etc.

Daar mag je het uiteraard mee oneens zijn, maar het zijn duidelijke standpunten en idealen.
  donderdag 4 april 2019 @ 11:01:39 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186026306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 10:59 schreef zoost het volgende:

[..]

Trump is ontzettend consistent in zijn opvattingen. Hij roept al 30 jaar hetzelfde. Namelijk: "Make America Great again". Hij vindt echt dat:

• Amerika niet de politieagent van de wereld moet zijn. Geen inmenging in het buitenland. Geen oorlogen starten.
Dit is al niet waar. Trump was voor de oorlog in Irak en claimt nu dat nooit te zijn geweest.

Het is zo makkelijk om door de leugens te prikken dat het niet eens meer grappig is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186026333
Daarbij is "Make America great again" natuurlijk net zo generiek als 'het moet anders'. Er zijn weinig politici die openlijk toegeven dat ze het land nog kutter willen maken. Ja de Partij tegen de burger van de Speld, maar dat is satire.
pi_186026382
quote:

[..]

• Amerika heeft veel trade deals die niet in het voordeel zijn van Amerika zijn. Hij wil betere deals
• Belastingverlaging

Hij roept dit al heel lang. Wat dat betreft is hij consistent en maakt hij zijn verkiezingsbeloften waar.
Die gekke slogan roept hij pas sinds 2015, maar dat even terzijde.

Wat jij noemt, zijn een paar standpunten. Trump heeft geen idealen, geen gedachtegoed waar hij op steunt. Hij vindt een aantal dingen. Snap dat het onderscheid niet voor iedereen even makkelijk is te maken, maar daar zit echt een groot verschil in.

Nogmaals, Trump is een egocentrische zakenman die al dertig jaar wat politieke standpuntjes de ether in mag slingeren. Dat zegt niks over de beweegredenen achter zijn kandidatuur. Die zijn een stuk minder altruïstisch dan zijn naïeve volgelingen in dit topic willen doen laten geloven.
pi_186026455
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is al niet waar. Trump was voor de oorlog in Irak en claimt nu dat nooit te zijn geweest.

Het is zo makkelijk om door de leugens te prikken dat het niet eens meer grappig is.
Welke oorlog in Iraq, die van 2003? Dat was wel een speciaal geval, en meer dan 15 jaar geleden. Overigens was hij daar ook tegen, of in ieder geval niet voor. Ik ga het gewoon zeggen. Je verspreidt : "Fake news!"

https://www.factcheck.org/2016/02/donald-trump-and-the-iraq-war/
  donderdag 4 april 2019 @ 11:14:05 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186026473
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:11 schreef zoost het volgende:

[..]

Welke oorlog in Iraq, die van 2003? Dat was wel een speciaal geval, en meer dan 15 jaar geleden. Overigens was hij daar ook tegen, of in ieder geval niet voor.
Hij was voor. En toen had hij geen mening. En toen weer tegen. Oftewel, totaal niet consequent. Hij geeft ook geen redenen om voor of tegen te zijn.

Dat kun je nota bene lezen in je eigen link. En ik ben geen Fox News dus fake news doe ik niet aan. Leuk dat je zulke kinderachtige kreetjes nodig hebt.
pi_186026579
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij was voor. En toen had hij geen mening. En toen weer tegen. Oftewel, totaal niet consequent. Hij geeft ook geen redenen om voor of tegen te zijn.

Dat kun je nota bene lezen in je eigen link. En ik ben geen Fox News dus fake news doe ik niet aan. Leuk dat je zulke kinderachtige kreetjes nodig hebt.
Oh dat is grappig, ik lees dat helemaal niet in de link. Ik lees dit:

quote:
Trump expressed concerns about the cost of the war soon after it started. If Trump did support the war, he turned on it quickly. As the timeline below shows, Trump in July said that he wished the money being spent in Iraq could be spent in New York City. By November, he talked about the “tremendous cost” of the war and the “very, very unpleasant surprises in Iraq.”

By 2004, Trump’s opposition to the war was well documented.
Dus ja. FAKE NEWS!
  donderdag 4 april 2019 @ 11:34:50 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_186026775
Trump was jarenlang lovend over Hillary Clinton. Jarenlang pro-choice. Pro gun control. Lekker consequent...

Anderhalf jaar was Mueller een Angry Democrat. Totdat er een positieve samenvatting kwam.

Opportunisme is de drijfveer van Trump. Soms is hij eerlijk: "I don't stand by anything".
Géén kloon van tvlxd!
pi_186027633
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:22 schreef zoost het volgende:

[..]

Oh dat is grappig, ik lees dat helemaal niet in de link. Ik lees dit:
[..]

Dus ja. FAKE NEWS!
Je hoeft alleen maar bij je eigen link iets verder te kijken dan je neus lang is voordat je Fake News gaat schreeuwen terwijl je eigen bron al bewijst dat het gewoon klopt.
quote:
Sept. 11, 2002: Howard Stern asks Trump if he supports invading Iraq. Trump answers hesitantly. “Yeah, I guess so. You know, I wish it was, I wish the first time it was done correctly.”
  donderdag 4 april 2019 @ 12:20:57 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186027666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:22 schreef zoost het volgende:

[..]

Oh dat is grappig, ik lees dat helemaal niet in de link.
Omdat je blind bent. Je bent te dom om te lezen. En nu oprotten, er zijn al genoeg Trump-trolletjes in dit topic.
  donderdag 4 april 2019 @ 12:28:03 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_186027801
quote:

[..]

• Belastingverlaging

Laat je punten maar zien aan de hand van bewijs.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_186028100
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat je blind bent. Je bent te dom om te lezen. En nu oprotten, er zijn al genoeg Trump-trolletjes in dit topic.
En gewoon volhouden ook. Te zielig voor woorden. Metteen gaan schelden en agressief gaan doen is ook al zo heel overtuigend. Veel plezier met gelijk hebben :W
pi_186029110
quote:

[..]

ZIjn acties als president: Noord-korea bedreigen met oorlog the likes one has never seen before. Dat had ook anders kunnen aflopen dan wat nep-ontmoeten voor de buhne waar niks uit kwam. Iran was lekker net een beetje rustig aan het worden. Daar is ie nu ook aan het stoken. Hij geeft frikkin' nucleaire informatie aan het land met de meest strenge en fanatieke moslimterroristen :O

quote:
Dat zegt hij. De werkelijkheid is dat de meeste trade deals in het voordeel van de USA zijn. Die zijn het machtigst, die konden het meest eisen bij de onderhandelingen. Wat men wel toen nog probeerde te doen was een win-win (USA-win-more - win eigenlijk) te genereren. Nu willen ze naar en 'we win-you lose' deal type gaan. Dat gaat op de lange termijn onherroepelijk tegen je werken.

quote:
• Belastingverlaging
Dit wil hij alleen voor rijken zoals hijzelf. Miljoenen middenstanders zagen hun netto afdrage omhoog gaan en dat zal -als de middenklasse regelingen verlopen- nog meer worden. Zijn acties zijn dus die van belastingverlaging voor de rijken en de rest moet meer betalen. Dat noem ik niet echt een verlaging an sich.

quote:
Dat deed men al jaren en met succes. Er was al jaren een daling te zien. Wat hij nu doet is een soort crisis creeren en ontwikkelingshulp in de landeren waar veel immigranten vandaan komen stopzetten zodat illegale immigratie uiteindelijk zal toenemen. Wat dat betreft is het net als abortus. Legaliseer het en je ziet dat het aantal abortussen daalt ipv stijgt. Verbiedt het en je ziet een stijging omdat allerlei verstrengelde zaken zoals sex-educatie ook minder worden.

quote:
De enige rode draad is dat hij president wil worden om zijn ego te voeden. Hij was eerst democraat en bewoog zich in democratische kringen. Daar werd ie niet voor vol aangezien en toen ontdekte hij dat hij over de rechterkant veel beter kon scoren en heeft veel meningen daar op aangepast. Dat je hierboven nu wat dingen noemt die toevallig wel min of meer consistent zijn over de jaren heen doet niet af aan het feit dat ie op veel zaken een 180 graden deed. Zelfs nu draait ie nog wel eens zijn mening totaal om per week of per dag zelfs.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 4 april 2019 @ 13:58:24 #28
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186029330
Beto O'Rourke's campaigns paid $110G to Internet company that he founded, wife ran

quote:
Democratic presidential candidate Beto O’Rourke is facing scrutiny amid revelations that his previous political campaigns paid around $110,000 to an Internet company that he founded and his wife ran.

The former three-term congressman from Texas who’s now a leading 2020 candidate along with U.S. Sen. Bernie Sanders, I-Vt., has long been criticized for alleged corrupt practices, including backing a real estate deal in El Paso, Texas, proposed by his wealthy father-in-law.

But according to Federal Election Commission (FEC) records, O’Rourke’s political campaigns since 2011 paid nearly $110,000 to Stanton Street Technology Group, a company founded by O’Rourke in 1998 and later led by his wife Amy Sanders O’Rourke.

The payments to the firm were first reported by the Daily Caller. While such disbursements aren’t necessarily illegal, they raise questions about whether the company charged market value for its services. To do otherwise would violate campaign finance laws.

But it appears that O’Rourke’s 2020 campaign won’t follow the tradition of using Stanton Street Technology Group every election cycle now that neither he nor his wife owns the company.

New CEO Brian Wancho told the Daily Caller that the 2020 campaign isn’t using the company for social media or web services, adding that it was unlikely O’Rourke acted unethically by paying the company.

“What would be out of bounds is if the candidate abused the process and overpaid for goods and services just to enrich themself [sic] or their family,” Wancho said.

“I expect the combination of campaign expenditure reporting and investigative journalism to work together to root out the situations where the candidate is abusing the system.”

New CEO Brian Wancho told the Daily Caller that the 2020 campaign isn’t using the company for social media or web services, adding that it was unlikely O’Rourke acted unethically by paying the company.

“What would be out of bounds is if the candidate abused the process and overpaid for goods and services just to enrich themself [sic] or their family,” Wancho said.

“I expect the combination of campaign expenditure reporting and investigative journalism to work together to root out the situations where the candidate is abusing the system.”
https://www.foxnews.com/p(...)ife-was-in-charge-of

Maakt dat Robert eerlijker of schijnheiliger dan Trump?
  donderdag 4 april 2019 @ 14:01:24 #29
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186029400
Is gras groen?
  donderdag 4 april 2019 @ 14:05:41 #30
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186029470
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
Is gras groen?
Niet per se :s)
pi_186030004
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:58 schreef Ensiferum het volgende:
Beto O'Rourke's campaigns paid $110G to Internet company that he founded, wife ran
[..]

https://www.foxnews.com/p(...)ife-was-in-charge-of

Maakt dat Robert eerlijker of schijnheiliger dan Trump?
Ik vind het goed dat journalisten dit blijven uitpluizen en in het nieuws brengen, ongeacht kandidaat.
Denk niet dat je een vergelijking met Trump moet maken in dit geval. Bovendien staat in het artikel letterlijk dat hij niet onethisch bezig was. En dat komt dan ook nog van Fox zelf.

Het is wat dat betreft jammer dat de GOP en Trump alle mogelijke overheidsdiensten die dit soort praktijken proberen te monitoren proberen tegen te werken. Ethical oversight enzo. Ik ga er vanuit dat jij dit ook wel jammer vindt. Omdat het hard nodig is. De democraten zullen het snel weer in oude glorie herstellen mag ik hopen.

Zeker gezien Trump wekelijks tonnetjes binnenharkt door heel nauwkeurig het hele circus om hem heen zijn eigen toko's te laten bezoeken. Vind je niet?
  donderdag 4 april 2019 @ 15:10:46 #32
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186030450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 14:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vind het goed dat journalisten dit blijven uitpluizen en in het nieuws brengen, ongeacht kandidaat.
Denk niet dat je een vergelijking met Trump moet maken in dit geval. Bovendien staat in het artikel letterlijk dat hij niet onethisch bezig was. En dat komt dan ook nog van Fox zelf.

Het is wat dat betreft jammer dat de GOP en Trump alle mogelijke overheidsdiensten die dit soort praktijken proberen te monitoren proberen tegen te werken. Ethical oversight enzo. Ik ga er vanuit dat jij dit ook wel jammer vindt. Omdat het hard nodig is. De democraten zullen het snel weer in oude glorie herstellen mag ik hopen.

Zeker gezien Trump wekelijks tonnetjes binnenharkt door heel nauwkeurig het hele circus om hem heen zijn eigen toko's te laten bezoeken. Vind je niet?
De journalist zelf stelt dat de betalingen niet per se illegaal zijn. Het commentaar over het ethische aspect komt van de nieuwe CEO, wat natuurlijk niet veel zegt. Ben het met je eens dat inkomende en uitgaande geldstromen duidelijk moeten zijn, zolang het publiek of campagnegeld is.

Ik vind het niet gepast om van gelieerde diensten gebruik te maken, als het gaat om publiek of campagnegeld. Zelfs tegen markttarief is het in mijn opinie een vorm van subsidie, en dus oneerlijke concurrentie. En dat geldt natuurlijk ook voor Trump. Maar als hij politieke ontmoetingen in de aan hem gelieerde organisaties houdt, EN het uit eigen zak betaalt, dan zie ik er weinig mis mee. Maar ik acht die kans vrij klein. Je wordt niet stinkend rijk door geld op de tafel te laten liggen.
pi_186031068
Als er daadwerkelijk diensten verleend zijn, en er voor die diensten een marktconforme prijs is betaald, zie ik niet in wat hier onethisch aan is. Als zou blijken dat het een vehikel is geweest om campagnegelden naar privérekening door te sluizen is het natuurlijk een ander verhaal.
  donderdag 4 april 2019 @ 15:52:52 #34
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186031159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:48 schreef westwoodblvd het volgende:
Als er daadwerkelijk diensten verleend zijn, en er voor die diensten een marktconforme prijs is betaald, zie ik niet in wat hier onethisch aan is. Als zou blijken dat het een vehikel is geweest om campagnegelden naar privérekening door te sluizen is het natuurlijk een ander verhaal.
Dat is toch ook zo? Uiteindelijk komt dat geld via salaris of winstuitkeringen in privebezit van zijn vrouw. Marktconforme prijs of niet. Natuurlijk niet het hele bedrag maar toch een aanzienlijk deel.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 15:55:27 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_186031212
funder twitterde op donderdag 04-04-2019 om 01:29:12 BREAKING: Accounting firm for Trump will turn over ten years of his financial records, right after they receive a subpoena. Chairman Cummings said today not to worry, “we’ll get them a subpoeana.” reageer retweet
Oh leuk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186033542

Nieuw overzicht voor in de OP nu Tim Ryan ( :') ) ook mee doet.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 18:03:22 #37
3928 Ulx
pi_186033839
ABCPolitics twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:38:21 Speaker Nancy Pelosi on Trump's tax returns: "The U.S. tax code section 6103 — remember those numbers, 6103 — provides Congress the legal authority to get the tax returns.""The IRS manual requires — requires — an audit of the president," she adds https://t.co/sqk9RN6gsu https://t.co/yptKQHbxSl reageer retweet
marykbruce twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:19:55 Pelosi notes provision says Treasury “shall” furnish president’s tax returns. “Not may... shall.” reageer retweet
Go get him!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_186034070
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:10 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

De journalist zelf stelt dat de betalingen niet per se illegaal zijn. Het commentaar over het ethische aspect komt van de nieuwe CEO, wat natuurlijk niet veel zegt. Ben het met je eens dat inkomende en uitgaande geldstromen duidelijk moeten zijn, zolang het publiek of campagnegeld is.

Ik vind het niet gepast om van gelieerde diensten gebruik te maken, als het gaat om publiek of campagnegeld. Zelfs tegen markttarief is het in mijn opinie een vorm van subsidie, en dus oneerlijke concurrentie. En dat geldt natuurlijk ook voor Trump. Maar als hij politieke ontmoetingen in de aan hem gelieerde organisaties houdt, EN het uit eigen zak betaalt, dan zie ik er weinig mis mee. Maar ik acht die kans vrij klein. Je wordt niet stinkend rijk door geld op de tafel te laten liggen.
Waarom is het subsidie? Die kandidaten halen het geld toch op bij de kiezers en krijgen het niet van de overheid? Het lijkt me wel belangenverstrengeling in de hand werken. Maar in het geval van een marktconform tarief zie ik ook geen probleem.
Hoe bedoel je dat geldt ook voor Trump. Die schuift zijn familie toch prachtige baantjes toe, zoals die Jared Kushner? Die wordt neem ik aan wel door overheidsgeld en dus subsidie betaald.
  donderdag 4 april 2019 @ 18:34:44 #39
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186034305
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:03 schreef Ulx het volgende:
ABCPolitics twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:38:21 Speaker Nancy Pelosi on Trump's tax returns: "The U.S. tax code section 6103 — remember those numbers, 6103 — provides Congress the legal authority to get the tax returns.""The IRS manual requires — requires — an audit of the president," she adds https://t.co/sqk9RN6gsu https://t.co/yptKQHbxSl reageer retweet
marykbruce twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:19:55 Pelosi notes provision says Treasury “shall” furnish president’s tax returns. “Not may... shall.” reageer retweet
Go get him!
Waar komt die haat toch vandaan? Ik heb moslimextremisten met meer kalmte gezien :')
pi_186034359
Welke haat?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_186034403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:38 schreef OMG het volgende:
Welke haat?
Elke vorm van kritiek is haat onder de rechtspopulistische sneeuwvlokjes van vandaag de dag.
  donderdag 4 april 2019 @ 18:43:29 #42
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186034429
Alt-links is weer sterk in de ontkenning :')
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 18:46:22 #43
3928 Ulx
pi_186034472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:43 schreef Ensiferum het volgende:
Alt-links is weer sterk in de ontkenning :')
Ik haat Trump niet hoor. Was jij niet degeme die zei dat ze geen Trumpfan was?
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 18:47:05 #44
3928 Ulx
pi_186034481
Anyway, de emergency lijkt mee te vallen.

W7VOA twitterde op donderdag 04-04-2019 om 18:21:51 #Mexico will be given a one-year warning and if it doesn't halt the flow of illegal drugs coming into America then the US will apply tariffs on good, including automobiles and close the border, announces @POTUS. reageer retweet
pi_186034507
Interessant artikel van Crystal Ball waarin de mogelijke uitkomsten van 2020 worden verkend aan de hand van historische trends, o.a. op basis van economische omstandigheden en approval ratings. In het verleden bleken dit zeer accurate indicatoren.

http://crystalball.center(...)esidential-election/

Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat Trump's approval rond de -10 zal.blijven hangen (waar het nu al bijna 2 jaar staat). Kortom: als de economie sterk blijft draaien wordt het heel spannend. Als de economie in het slop raakt is Trump kansloos. Volgens het model dan. En het is niet gezegd dat het een perfecte voorspelling zal blijken te zijn. Maar het plaatst wel kanttekeningen bij hoe de verhoudingen liggen en hoe sommigen soms lijken te denken dat ze liggen. 50/50 dus.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 19:28:35 #46
3928 Ulx
pi_186035385
Whoa.

joncoopertweets twitterde op donderdag 04-04-2019 om 02:24:00 BREAKING: The Washington Post confirms that Jared Kushner was completely denied a security clearance last year. Trump then personally overrode that decision and gave Kushner a clearance. reageer retweet
Volledig debiel.
  donderdag 4 april 2019 @ 19:35:12 #47
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186035558
Ik denk dat het ook belangeojk gaat worden welke kandidaat de Democraten naar voren schuiven. Als ze geen centrum-links persoon kunnen vinden, lijkt me een gigantische nederlaag niet onwaarschijnlijk voor hen. Bovendien hebben de vorige verkiezingen laten zien dat je meer moet hebben dan "ik ben Trump niet. Als hun grootste speerpunt het niet Trump zijn is, gaan ze het niet halen. En tot nu toe laten de Dems bijzonder weinig zien.

En bijkomend nadeel voor de Dems is dat er binnen de eigen partij geen duidelijke lijn is. Je zit met de oude garde, en de nieuwe justice democrats types. Wat als de schreeuwerige en drammerige millennials de voorgestelde kandidaat niet woke genoeg vinden? Krijg je weer Bernie vs Hillary situaties? En als de kandidaat woke genoeg is, willen de VS dan wel zo iemand? Trump zou een van hun minste zorgen moeten zijn. Tenzij je natuurlijk weet dat je inhoudsloos bent. Dan moet je wel naar buiten kijken in plaats van je eigen kracht als uitgangspunt nemen :)
  donderdag 4 april 2019 @ 19:40:02 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_186035657
Dat electoral college blijft toch wel bijzonder, winnen met -10%.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186035674
In het kader van de eerdere claims vandaag dat Trump tegen buitenlandse interventie is:
https://www.politico.com/(...)or-yemen-war-1255866
  donderdag 4 april 2019 @ 19:58:04 #50
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186036131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:40 schreef speknek het volgende:
Dat electoral college blijft toch wel bijzonder, winnen met -10%.
Dat betekent toch niet per se dat er een kandidaat met betere approval ratings is. Wat als de beste Democraat op -15% zit?
  donderdag 4 april 2019 @ 20:11:59 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_186036502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 19:58 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat betekent toch niet per se dat er een kandidaat met betere approval ratings is. Wat als de beste Democraat op -15% zit?
Ja ik zat me een beetje af te vragen of zoiets in de praktijk kon, want waar stem je dan wel op? Maar als bijvoorbeeld de helft thuisblijft omdat ze allebei haten kan het inderdaad wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 20:33:16 #52
3928 Ulx
pi_186036976
kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-04-2019 om 20:25:13 Nancy Pelosi has announced that the House will file a lawsuit to challenge Trump's emergency declaration."The House will once again defend our Democracy and our Constitution, this time in the courts," Pelosi wrote in a statement. https://t.co/3Gvm9veETO reageer retweet
Promises made, promises kept zullen we maar zeggen. Het was te verwachten.
  donderdag 4 april 2019 @ 20:44:31 #53
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186037237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 20:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik zat me een beetje af te vragen of zoiets in de praktijk kon, want waar stem je dan wel op? Maar als bijvoorbeeld de helft thuisblijft omdat ze allebei haten kan het inderdaad wel.
Een dergelijk effect had je in 2016, waar zowel Trump als Clinton een negatieve favorability hadden. Trump wel aanzienlijk negatiever dan Clinton, maar de republikeinen hebben nu eenmaal trouwer stempubliek hoewel hij zoals bekend alsnog de popular vote verloor.
pi_186037398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:34 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Waar komt die haat toch vandaan? Ik heb moslimextremisten met meer kalmte gezien :')
onze blije arabist heeft ook weer een mening.
  donderdag 4 april 2019 @ 21:29:33 #55
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186038380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 20:11 schreef speknek het volgende:

[..]

In het huidige politieke klimaat is het moeilijk om iemand te vinden die in de + staat. De VS zitten midden in een cultuuroorlog. En voorlopig wordt het niet beter. Geen idee of de Democraten iemand hebben die polarisatie wegneemt. Als ze er een hebben, moet die echt centrum-links zijn. Maar daar lijkt de partij niet naartoe te groeien.
  donderdag 4 april 2019 @ 21:51:09 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_186038876
Ja never mind nu ik terugkijk naar de gemiddelde favorability van de kandidaten, was het natuurlijk ook gewoon echt giant douche versus turd sandwich.

-12.6 Clinton (D) +8.4

-21.0 Trump (R)
  donderdag 4 april 2019 @ 21:52:32 #57
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186038911
We hebben er weer een kandidaat bij:

Tim Ryan
U.S. Representative van Ohio

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  donderdag 4 april 2019 @ 22:14:35 #58
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186039390
Jep. Clinton was echt de enige waarvan Trump zou kunnen winnen :')
pi_186039493
Trump haat Clinton omdat zij de popular vote kreeg. Dat is nou juist het stokpaardje van Trump en die werd zo onder zijn neus vandaan gegrist, door een vrouw notabene. Want o wee als er iemand meer in de spotlights staat dan Trump...
pi_186039967
Ik mag die Pete Buttigieg wel. Zijn homo-zijn is volgens mij zelfs een voordeel, omdat al die identity politics een beetje van 'm afglijdt. Hij is immers homo, dus zijn positie moge duidelijk zijn en dus hoeft hij er niet zo vaak zijn mening over te verkondigen met als gevolg dat hij zich met andere zaken bezig kan houden.

Verder is hij intelligent en heeft volgens mij niet echt een verleden met missertjes die uitgebuit kunnen worden.
pi_186040022
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1113819627212169219

Trump weet nog steeds niet zo goed hoe 'sources' werken bij Pulitzer media als WaPo en NYTimes :')
Als een 'source' iets beweert in een krant van dergelijk signatuur, dan is dat zo. Het gebeurt werkelijk zelden dat het niet zo is.
  donderdag 4 april 2019 @ 22:53:42 #62
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186040296
Helaas is Buttigieg een blanke man, en dat weegt zwaarder dan homo zijn in de woke-kringen. Hetero vrouw > homo man. Doch de slachtofferschap-schaal is zeer dynamisch, dus het kan nog veranderen.
  donderdag 4 april 2019 @ 23:03:24 #63
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186040501
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:14 schreef Ensiferum het volgende:
Jep. Clinton was echt de enige waarvan Trump zou kunnen winnen :')
Nou, ja, ach, wist ... je denkt zelf niet dat weten erg sterk uitgedrukt is?! De marge was bijzonder klein uiteindelijk. Paar duizend stemmen in een paar staten anders en het was anders afgelopen, plus dat het achterlijke systeem ook nog eens mee hielp (winner-takes-all, electoral college, no run-off).
pi_186040554
https://mobile.twitter.co(...)/1113862077842640898

Hardop gelachen om deze tweet van Trump.
pi_186040563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:38 schreef Knipoogje het volgende:
Ik mag die Pete Buttigieg wel. Zijn homo-zijn is volgens mij zelfs een voordeel, omdat al die identity politics een beetje van 'm afglijdt. Hij is immers homo, dus zijn positie moge duidelijk zijn en dus hoeft hij er niet zo vaak zijn mening over te verkondigen met als gevolg dat hij zich met andere zaken bezig kan houden.

Verder is hij intelligent en heeft volgens mij niet echt een verleden met missertjes die uitgebuit kunnen worden.
Het is in veel zaken ook wel de anti-Trump; Veteraan, intelligent, jong en homoseksueel, terwijl Trump een niet al te snuggere, bejaarde dienstweigeraar is met een machocomplex. :P
Heeft ook al wel meer politieke ervaring dan Trump had.

Qua standpunten redelijk standaard progressieve Democraat voor zover ik kan zien.
  donderdag 4 april 2019 @ 23:07:55 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186040619
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:05 schreef Chivaz het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1113862077842640898

Hardop gelachen om deze tweet van Trump.
Vreemde tweet van iemand die geilt op zijn eigen dochter.
  donderdag 4 april 2019 @ 23:08:09 #67
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186040631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou, ja, ach, wist ... je denkt zelf niet dat weten erg sterk uitgedrukt is?! De marge was bijzonder klein uiteindelijk. Paar duizend stemmen in een paar staten anders en het was anders afgelopen, plus dat het achterlijke systeem ook nog eens mee hielp (winner-takes-all, electoral college, no run-off).
Het was niet de schuld van het systeem. Je kent het systeem, fus bespeel je het zo. Het is de schuld van de arrogantie van Clinton om geen fatsoenlijke campagne te voeren.
  donderdag 4 april 2019 @ 23:08:38 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186040641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:08 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het was niet de schuld van het systeem. Je kent het systeem, fus bespeel je het zo. Het is de schuld van de arrogantie van Clinton om geen fatsoenlijke campagne te voeren.
Ik zeg niet dat het de schuld was van het systeem. Leer lezen.

We kunnen wel bespreken of het systeem moet veranderen, wat me interessanter lijkt dan of het met een ander systeem anders was afgelopen. Echter, jouw claim van het weten dat hij zou winnen is in mijn ogen, gezien wat ik net zei tamelijk absurd.

Ik was trouwens nog wel benieuwd naar je reactie op deze post: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #611 Deadline for Barr
  donderdag 4 april 2019 @ 23:14:35 #69
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186040777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het de schuld was van het systeem dingbat. Leer lezen.
Je stelde dat "het achterlijke systeem" "ook nog eens meehielp". Niet meer en niet minder. En ik stelde dat haar verlies niet de schuld van het systeem was. Het ene sluit het andere niet uit :)

Maar we zijn het er dus over eens dat het niet de schuld van het systeem is :)
  donderdag 4 april 2019 @ 23:15:48 #70
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186040804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:14 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Je stelde dat "het achterlijke systeem" "ook nog eens meehielp". Niet meer en niet minder. En ik stelde dat haar verlies niet de schuld van het systeem was. Het ene sluit het andere niet uit :)

Maar we zijn het er dus over eens dat het niet de schuld van het systeem is :)
Ik heb mijn post inmiddels wat uitgebreid. Het systeem hielp niet mee in de zin van demografie, maar of ze gewonnen had bij een ander systeem weten we niet met zekerheid, want de strategieën waren dan anders geweest. Stel bijvoorbeeld dat staten de kiesmannen proportioneel verdeeld hadden, dan waren de republikeinse mensen in Californië waarschijnlijk aanzienlijk enthousiaster geweest om te gaan stemmen, om wat te noemen. Wat niet een kleine hoeveelheid is.
pi_186040821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 18:47 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de emergency lijkt mee te vallen.

W7VOA twitterde op donderdag 04-04-2019 om 18:21:51 #Mexico will be given a one-year warning and if it doesn't halt the flow of illegal drugs coming into America then the US will apply tariffs on good, including automobiles and close the border, announces @:POTUS. reageer retweet
Hoe kan je tarieven heffen als de grens gesloten is?
  Overall beste user 2022 donderdag 4 april 2019 @ 23:26:49 #72
3928 Ulx
pi_186041078
jonathanchait twitterde op donderdag 04-04-2019 om 21:40:00 Herman Cain is nuts and not qualified for the Fed. That's why Trump wants him there. https://t.co/8llvKIW87G https://t.co/REtISGBg9i reageer retweet
Goed stuk over die idioot die in 2012 zei dat hij zijn inspiratie haalde uit de Pokemin film en terug wil naar de goudstandaard. Je weet wel, waar Hein Colijn ook al zo veel moeite mee had een eeuw terug. En die trouwens volkomen ingaat tegen Trump lijkt uit te kramen, maar goed, Cain is geen socialist of zo, en hij valt vrouwen lastig en heeft nog andere kwaliteiten die Trump kan waarderen.
pi_186041653
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 22:53 schreef Ensiferum het volgende:
Helaas is Buttigieg een blanke man, en dat weegt zwaarder dan homo zijn in de woke-kringen. Hetero vrouw > homo man. Doch de slachtofferschap-schaal is zeer dynamisch, dus het kan nog veranderen.
Tel daarbij op dat sommige radicale stemmen roepen dat hij niet homo genoeg zou zijn. Misschien omdat hij niet met een boa om zijn nek rondloopt o.i.d. Maargoed, voor die figuren is het nooit goed genoeg.
pi_186041684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is in veel zaken ook wel de anti-Trump; Veteraan, intelligent, jong en homoseksueel, terwijl Trump een niet al te snuggere, bejaarde dienstweigeraar is met een machocomplex. :P
Heeft ook al wel meer politieke ervaring dan Trump had.

Qua standpunten redelijk standaard progressieve Democraat voor zover ik kan zien.
Meer politieke ervaring dan Trump, meer executive ervaring dan Pence, en meer militaire ervaring dan iedere president sinds H.W. Bush. Iets wat hij dan ook met regelmaat benadrukt wanneer hij het verwijt krijgt niet klaar te zijn voor deze functie.
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:00:37 #75
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186041720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 23:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Meer politieke ervaring dan Trump, meer executive ervaring dan Pence, en meer militaire ervaring dan iedere president sinds H.W. Bush. Iets wat hij dan ook met regelmaat benadrukt wanneer hij het verwijt krijgt niet klaar te zijn voor deze functie.
Nou ja, hij zal inmiddels minder ervaring hebben dan Trump lijkt me zo. Althans, op papier, want ik ben er volstrekt niet van overtuigd dat Trump veel doet qua echt beleid.
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:04:42 #76
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186041767
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 17:47 schreef westwoodblvd het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuw overzicht voor in de OP nu Tim Ryan ( :') ) ook mee doet.
Van dat rijtje die mee doet zie ik alleen Sanders, O´Rourke, Harris, Warren en Buttigieg het ver schoppen. Zijn de enige die een beetje een media presence hebben en mensen die enthousiast over ze zijn online. En dan vind ik eigenlijk dat O´Rourke zich beter op een senaat zetel had kunnen richten. Misschien dat Booker het nog wat beter gaat doen, maar op de één of andere manier stel ik die gelijk aan Harris en bij keuze heeft die een streepje voor.
pi_186042177
ddale8 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:07:54 “It’s just a report”: A coalition of business groups urging Congress to approve the USMCA tells me that people shouldn’t pay too much attention to the coming official estimate of how the deal will affect the US economy: https://t.co/x2isRWTvOv reageer retweet
ddale8 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:09:49 The ITC report expected later this month is widely expected to say that the USMCA will have a very small positive impact at best, a negative impact at worst. The Pass USMCA Coalition says “the benefits of the deal are crystal clear regardless of what the report shows.” reageer retweet
ddale8 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:11:12 Experts agree with pro-USMCA business groups that the coming analysis might have trouble quantifying some legit benefits of the new deal. Regardless, a negative or neutral conclusion could make it even harder to get Democratic votes. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_186042347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou ja, hij zal inmiddels minder ervaring hebben dan Trump lijkt me zo. Althans, op papier, want ik ben er volstrekt niet van overtuigd dat Trump veel doet qua echt beleid.
Trump vervult nu bijna 2,5 jaar een openbare functie. Buttigieg stelt zich al bijna 7,5 jaar in dienst van de publieke zaak. Dus ook op papier heeft hij meer ervaring.
pi_186042380
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:04 schreef Tweek het volgende:

[..]

Van dat rijtje die mee doet zie ik alleen Sanders, O´Rourke, Harris, Warren en Buttigieg het ver schoppen. Zijn de enige die een beetje een media presence hebben en mensen die enthousiast over ze zijn online. En dan vind ik eigenlijk dat O´Rourke zich beter op een senaat zetel had kunnen richten. Misschien dat Booker het nog wat beter gaat doen, maar op de één of andere manier stel ik die gelijk aan Harris en bij keuze heeft die een streepje voor.
Sanders, Biden (als hij meedoet), Harris en O'Rourke zijn wat mij betreft de frontrunners. Daaronder heb je een groepje met Booker, Buttigieg en Warren dat met het juiste momentum en bv. sterke optredens bij de debatten zich bij het groepje frontrunners kan gaan voegen. Bijvoorbeeld Buttigieg schuurt daar tegenaan. In de primary heb je voortdurend periodes waarbij iedereen zich richt op één kandidaat die dan als meest bedreigend wordt gezien. Dat was eerder O'Rourke, nu Buttigieg. Also hij daar redelijk ongeschonden uit kan komen, zie ik hem zich wel bij de frontrunners voegen.

Dan volgt op grote afstand de rest die eigenlijk redelijk kansloos is. Waarbij ik het gevoel hebben dat een aantal (Ryan, Castro, Hickenlooper) vooral meedoet als potentiële VP, afhankelijk van wie de nominee wordt.
pi_186042445
maggieNYT twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:34:24 SCOOP: Trump asked McConnell to fast-track the confirmation of the IRS chief counsel in Feb, saying it should go even before Barr. @npfandos and me https://t.co/KdNOvQJF3r via @NYTimes reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 5 april 2019 @ 01:19:04 #81
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186042462
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Sanders, Biden (als hij meedoet), Harris en O'Rourke zijn wat mij betreft de frontrunners. Daaronder heb je een groepje met Booker, Buttigieg en Warren dat met het juiste momentum en bv. sterke optredens bij de debatten zich bij het groepje frontrunners kan gaan voegen. Bijvoorbeeld Buttigieg schuurt daar tegenaan. In de primary heb je voortdurend periodes waarbij iedereen zich richt op één kandidaat die dan als meest bedreigend wordt gezien. Dat was eerder O'Rourke, nu Buttigieg. Also hij daar redelijk ongeschonden uit kan komen, zie ik hem zich wel bij de frontrunners voegen.

Dan volgt op grote afstand de rest die eigenlijk redelijk kansloos is. Waarbij ik het gevoel hebben dat een aantal (Ryan, Castro, Hickenlooper) vooral meedoet als potentiële VP, afhankelijk van wie de nominee wordt.
Dat wisselen tussen O´Rourke en Buttigieg ben ik het mee eens. O´Rourke heeft voor mij een beetje afgedaan met zijn "I'm born to be in it" uitspraak. Dat is een uitspraak van iemand die zich zelf als messias ziet, zoals al die Republikeinen die door god gevraagd zijn om te runnen. Je campagne is dan niet meer over idealen die groter dan de persoon zijn, maar om de persoon.

Van Buttigieg lees ik dat soort dingen nog niet, wel grandiose verhalen over de persoon die hij is, maar dat is inspirerend.

Harris-Buttigieg zou ook best een interessante ticket zijn.
pi_186042468
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:16 schreef Kijkertje het volgende:
maggieNYT twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:34:24 SCOOP: Trump asked McConnell to fast-track the confirmation of the IRS chief counsel in Feb, saying it should go even before Barr. @:npfandos and me https://t.co/KdNOvQJF3r via @:NYTimes reageer retweet
Ah, mischien heeft dat iets te maken met dit verhaal

quote:
The White House could attempt to block the release of President Trump’s tax returns to Democrats, senior officials signaled on Thursday, an unprecedented step that might lead to a constitutional challenge and catapult the issue into federal court.

In an indication of how the standoff might escalate, Trump himself suggested that the Justice Department could become involved — even though Democrats directed their request to the commissioner of the Internal Revenue Service.

https://www.washingtonpos(...)41a2ce4d5_story.html
Probleem voor Trump is dat de wet geen enkele speelruimte laat, er word heel duidelijk gesteld "Shall be turned over", geen ifs or buts. Het zal niemand verbazen dat die wet in 1923 specifiek is opgesteld om corruptie in het Witte Huis te kunnen bestrijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2019 01:22:46 ]
pi_186042537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, mischien heeft dat iets te maken met dit verhaal
[..]

Probleem voor Trump is dat de wet geen enkele speelruimte laat, er word heel duidelijk gesteld "Shall be turned over", geen ifs or buts. Het zal niemand verbazen dat die wet in 1923 specifiek is opgesteld om corruptie in het Witte Huis te kunnen bestrijden.
Ja las het. Ik ben er nog niet gerust op, ze vinden vast weer ergens een vage uitzondering of zo. :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 01:36:48 #84
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186042545
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja las het. Ik ben er nog niet gerust op, ze vinden vast weer ergens een vage uitzondering of zo. :')
Geloof dat de IRS het wel moet geven, maar de commissie mag niet bekend maken van wie de aangifte is zonder toestemming van wie het is. En Trump geeft die uiteraard niet.
  vrijdag 5 april 2019 @ 01:47:05 #85
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186042593
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:01 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Trump vervult nu bijna 2,5 jaar een openbare functie. Buttigieg stelt zich al bijna 7,5 jaar in dienst van de publieke zaak. Dus ook op papier heeft hij meer ervaring.
Eh ja, ik denk dat de meeste mensen 1 presidentieel jaar hoger schatten dan 10 burgemeesterjaren, nota bene van een voor Amerikaanse standaarden niet echt grote stad, bij wijze van spreken. Denk je daar anders over?
pi_186042725
En what about Rosenstein?

NatashaBertrand twitterde op donderdag 04-04-2019 om 16:49:04 New from me and @PeterAtlantic: Trump allies went from bashing Rosenstein to praising him for concluding that Trump did not obstruct justice. But Rosenstein was at least a witness in that obstruction probe, further muddying the legitimacy of that finding: https://t.co/BU8Wo9EvYa reageer retweet
NatashaBertrand twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:16:31 Rosenstein’s involvement in clearing Trump of obstruction “compromises the conclusion...because it gets Rosenstein off the hook in several ways,” says @jedshug. “It means he’s not a witness anymore, and that he didn’t participate in criminal activity, because ‘there was none.’” https://t.co/Mkdq49Zj61 reageer retweet
pi_186042776
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:05 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Yanggod _O_
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:28:34 #88
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186042811
Yang lijkt imho een uitstekend gekwalificeerde kandidaat voor zover. Buttigieg qua intellect ook en qua ervaring redelijk.

Maar ja, als kwalificaties en intellect echt veel er toe deden zat Trump niet waar hij zat...
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:38:28 #89
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186042848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Yang lijkt imho een uitstekend gekwalificeerde kandidaat voor zover. Buttigieg qua intellect ook en qua ervaring redelijk.

Maar ja, als kwalificaties en intellect echt veel er toe deden zat Trump niet waar hij zat...
Ho wacht even, Trump houdt van de VS hij heeft al twee keer de vlag omarmt. Geen enkele andere kandidaat heeft dat ooit gedaan.
pi_186042855
Wat is dit nou weer voor gekkigheid?

mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 02:07:23 Bernie Sanders said nearly 40 days ago he would realize his taxes “soon.” Asked by @tedbarrettcnn for an update today, Sanders was evasive and his aides stepped in front of him and tried to prevent Sanders from being questioned further https://t.co/Dp6gy5r1RK reageer retweet
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:42:00 #91
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186042859
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Wat is dit nou weer voor gekkigheid?

mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 02:07:23 Bernie Sanders said nearly 40 days ago he would realize his taxes “soon.” Asked by @:tedbarrettcnn for an update today, Sanders was evasive and his aides stepped in front of him and tried to prevent Sanders from being questioned further https://t.co/Dp6gy5r1RK reageer retweet
Gek genoeg heeft Sanders zijn belastingaangifte ook nog nooit vrij gegeven. Op 1 jaar na dan.
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:49:23 #92
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186042881
Heeft Rutte eigenlijk ooit zijn belastingaangifte vrijgegeven?
  vrijdag 5 april 2019 @ 02:52:11 #93
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186042890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Heeft Rutte eigenlijk ooit zijn belastingaangifte vrijgegeven?
Nee, maar als je zoekt kan je wel een artikel vinden over zijn hypotheek en die van de andere lijsttrekkers toen. Rutte zat onder de twee ton, Halsema met 6 ton het hoogst en ik geloof Andre Rouvoet had het meeste eigen in gelegde geld. Heb je het wel over tien jaar geleden.

Maar dat valt allemaal in het rijtje Nederlandse politici die ergens geld gaan verdienen na hun politike carriere. Zalm is gewoon één van de beste ministers van financie ooit geweest, hij kon toen aan de slag bij ABN voor 2 miljoen euro per jaar, maar bleef minister. Pas na de crisis van 2008 ging hij daar aan de slag en toen werden mensen boos dat hij een bonus kreeg van 1 miljoen voor iedere miljard aan winst hij de de staat maakten.

Tegen die tijd had hij al 30 miljoen kunnen hebben.

Gaat veel mis in de politiek, maar Rutte zit er niet voor het geld. Dan was die 4 jaar geleden al weg geweest. Kok heeft ook al ze idealen ingewisseld voor geld op het moment dat hij geen MP meer was.

[ Bericht 32% gewijzigd door Tweek op 05-04-2019 03:02:50 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 03:13:40 #94
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186042960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:42 schreef Tweek het volgende:

[..]

Gek genoeg heeft Sanders zijn belastingaangifte ook nog nooit vrij gegeven. Op 1 jaar na dan.
Gaan al langer geruchten dat Sanders veel rijker is dan hij zich voordoet. Ik weet het niet, we gaan het ongetwijfeld zien tussen nu en 2020.
  vrijdag 5 april 2019 @ 03:17:14 #95
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186042972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 03:13 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Gaan al langer geruchten dat Sanders veel rijker is dan hij zich voordoet. Ik weet het niet, we gaan het ongetwijfeld zien tussen nu en 2020.
Dat is nog maar de vraag, de zelfde geruchten gaan over Trump en die wil dat aan vechten tot aan de SC als eerste president ooit.
  vrijdag 5 april 2019 @ 03:55:31 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186043080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 03:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag, de zelfde geruchten gaan over Trump en die wil dat aan vechten tot aan de SC als eerste president ooit.
Eh nee, over Trump gaat juist het gerucht dat hij veel minder rijk is dan hij zelf beweerd!
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 07:26:34 #97
3928 Ulx
pi_186043711
mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:13:48 CNN: Michael Cohen wants to stay out of jail - and tells Congress he has more documents and can offer more assistance to investigators reageer retweet
mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:30:44 Cohen's attorneys told Hill in a letter Thursday that Cohen has discovered substantial files on a hard drive that might be helpful to investigators. Cohen is asking for additional time, and congressional help to persuade SDNY to delay reporting to jail. https://t.co/7yNl0ccX7E reageer retweet
dcpoll twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:37:45 @explosivedeeee @MuellerSheWrote @mkraju @YesMomsCan Me too! The 'recently recovered' hard drive contains around 14M files, "which consist of all e-mails, voice recordings, images, and attachments from Michael Cohen’s computers and phones." Working alone, Cohen has only gotten through about 1% of the drive. https://t.co/VtYlhqdQij reageer retweet
Klinkt interessant. Ik ben benieuwd of er een tweetstorm door getriggered wordt.
  vrijdag 5 april 2019 @ 07:34:08 #98
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186043775
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:23 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Yanggod _O_
Yang had momentum maar da's weer een beetje weggeëbd. Hij heeft zich weten de kwalificeren voor de debates, misschien dat hij het dan weet te hervinden.
pi_186043912
CNNPolitics twitterde op donderdag 04-04-2019 om 22:59:09 Sen. Bernie Sanders declines to say when he will release his tax returns https://t.co/jSpphJyD0i https://t.co/PsihT0GaVE reageer retweet
Wat heeft Sanders te verbergen.. zometeen stelt hij nog "under audit" te zijn.
  vrijdag 5 april 2019 @ 08:00:56 #101
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186043940
Kan ook tactic zijn. Zo kan hij opnieuw de aandacht vestigen op het feit dat ze van Trump nog steeds helemaal niets gezien hebben, maar het kan ook zijn dat de geruchten dus waar zijn en hij veel vermogender is dan hij zich voordoet.
pi_186044036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 08:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Kan ook tactic zijn. Zo kan hij opnieuw de aandacht vestigen op het feit dat ze van Trump nog steeds helemaal niets gezien hebben, maar het kan ook zijn dat de geruchten dus waar zijn en hij veel vermogender is dan hij zich voordoet.
Hij moet eerst nog maar eens de nominatie winnen en ik vind dit geen goede look.
  vrijdag 5 april 2019 @ 08:18:50 #103
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186044065
Ik ook niet, zal 'ns kijken op wat progressive sites wat ze er daar van vinden.
pi_186044120
Het lijkt mij praktisch als er gewoon wetgeving wordt gemaakt die elke kandidaat in de daadwerkelijke presidentsverkiezingen verplicht de laatste drie jaar aan belastingaangifte openbaar te laten maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 09:20:19 #105
3928 Ulx
pi_186044634
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 08:28 schreef Ludachrist het volgende:
Het lijkt mij praktisch als er gewoon wetgeving wordt gemaakt die elke kandidaat in de daadwerkelijke presidentsverkiezingen verplicht de laatste drie jaar aan belastingaangifte openbaar te laten maken.
Er is wetgeving die het Huis de mogelijkheid geeft dat alsnog te doen. Een anti-corruptiewet uit 1923.
Als het niet goedschiks gaat kan dat ook gewoon.
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:28:17 #106
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186044755
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 08:28 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, precies. Zoals dat nu gaat met Trumps aangifte vind ik dan weer wel uit het ongerijmde. Lijkt meer op politiek dan controle op de overheid. Als het nodig is voor controle op de overheid, dan moeten ze het wet proberen te maken, waarbij ik me ernstig afvraag of dat wel nodig zou zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 09:31:17 #107
3928 Ulx
pi_186044797
Natuurlijk is het politiek. Maar Trump doet zo raar dat Follow The Money gewoon een start is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 09:38:42 #108
3928 Ulx
pi_186044906
andmichaelgreen twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 06:44:05 Make you a deal: Publish the Mueller Report in full and charge $14.95 per copy and you can use the proceeds to build your dumb Wall. reageer retweet
Dat is een slim idee. Stel dat er 50 miljoen exemplaren worden verkocht levert dat al gauw een kleine driekwart miljard op voor de muur.
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:42:40 #109
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186044975
Nou ja, geld vragen voor iets wat gewoon al aan het volk toebehoort is misschien ook een tikkeltje vreemd. Het is wel heel erg Trumpian, dat wel natuurlijk.
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:57:13 #110
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186045260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, precies. Zoals dat nu gaat met Trumps aangifte vind ik dan weer wel uit het ongerijmde. Lijkt meer op politiek dan controle op de overheid. Als het nodig is voor controle op de overheid, dan moeten ze het wet proberen te maken, waarbij ik me ernstig afvraag of dat wel nodig zou zijn.
Natuurlijk is dit politiek. Wat de Dems doen doet me denken aan dynamietvissen. Alles inzetten om maar iets belastends te kunnen vinden. Alle collatteral damage maar voor lief nemen. Je ziet het met de belachelijke situatie rond het Mueller rapport, nu dit. Het houdt niet op totdat alles kapot is.

Trump's belastingaangiften gaan ook niet om corruptie of controle op de overheid. Ik vraag me af of er ook in de VS iets bestaat als misbruik van recht.
pi_186045351
Heb mij sufgescroll’d.
Ergens heb ik een artikeltje gelezen over de taxes van trump.
N.a.v. een rechtszaak in New York enige jaren geleden vóor 2016, “moest” het vrijgegeven worden.

Titel was iets van “I know about trumps finance”... of “I could tell you about...”
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 10:12:12 #112
3928 Ulx
pi_186045520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:42 schreef kladderadatsch het volgende:
Nou ja, geld vragen voor iets wat gewoon al aan het volk toebehoort is misschien ook een tikkeltje vreemd. Het is wel heel erg Trumpian, dat wel natuurlijk.
Precies, de Trumperts zullen dit toejuichen.
pi_186045521
Mijn god zeg. Dat gejank over die belastingaangiftes is intussen in triestheid het gejank over "but her emails!" ver overstegen. :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 10:13:55 #114
3928 Ulx
pi_186045554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:12 schreef Refragmental het volgende:
Mijn god zeg. Dat gejank over die belastingaangiftes is intussen in triestheid het gejank over "but her emails!" ver overstegen. :')
De mails waar Grahamgod weer een onderzoek over wil starten?
pi_186045618
quote:
In het kader van transparantie is het natuurlijk wel zinnig als (op zijn minst) de controlerende macht kan nagaan waar eventuele belangenverstrengelingen bestaan bij de uitvoerende macht, lijkt mij.
pi_186046282
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2019 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In het kader van transparantie is het natuurlijk wel zinnig als (op zijn minst) de controlerende macht kan nagaan waar eventuele belangenverstrengelingen bestaan bij de uitvoerende macht, lijkt mij.
Refragmental gelooft in allerlei duistere complotten waar politici in verwikkeld zouden zijn, maar vindt het tegelijkertijd geen probleem wanneer leiders mogelijke financiële belangenverstrengeling geheim kunnen houden. Bijzonder.
pi_186046918
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 01:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De wet is indertijd ontworpen met het Witte Huis als doelwit, ik geloof niet dat er een loophole zit.
pi_186046943
quote:
Zo, zijn er 7 Congressionele onderzoeken geweest dan? Oh, er is nog niet een geweest, zeg je?

Her emails waren openbaar gemaakt overigens, Trumps belastingaangiftes nog steeds niet ondanks Trumps toezegging. Volgens mij loop je aardig hypocriet te doen hier
  vrijdag 5 april 2019 @ 11:40:10 #119
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_186047031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 02:52 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee, maar als je zoekt kan je wel een artikel vinden over zijn hypotheek en die van de andere lijsttrekkers toen. Rutte zat onder de twee ton, Halsema met 6 ton het hoogst en ik geloof Andre Rouvoet had het meeste eigen in gelegde geld. Heb je het wel over tien jaar geleden.

Maar dat valt allemaal in het rijtje Nederlandse politici die ergens geld gaan verdienen na hun politike carriere. Zalm is gewoon één van de beste ministers van financie ooit geweest, hij kon toen aan de slag bij ABN voor 2 miljoen euro per jaar, maar bleef minister. Pas na de crisis van 2008 ging hij daar aan de slag en toen werden mensen boos dat hij een bonus kreeg van 1 miljoen voor iedere miljard aan winst hij de de staat maakten.

Tegen die tijd had hij al 30 miljoen kunnen hebben.

Gaat veel mis in de politiek, maar Rutte zit er niet voor het geld. Dan was die 4 jaar geleden al weg geweest. Kok heeft ook al ze idealen ingewisseld voor geld op het moment dat hij geen MP meer was.
https://www.volkskrant.nl(...)ek-van-bos~bba82a04/

En laatst had Radio 1 ook nog een flutitem over declaraties, omdat ze toch iets moesten brengen nadat ze uit zes jaar declaraties niks bijzonders hadden gevonden:

https://www.nporadio1.nl/(...)enminste-dat-zegt-ie
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 11:41:07 #120
3928 Ulx
pi_186047048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De wet is indertijd ontworpen met het Witte Huis als doelwit, ik geloof niet dat er een loophole zit.
Er is geen loophole. Als Congres vraag MOET het. Geen verder gelul. Weigering door de IRS is een overtreding van de wet.
pi_186047709
Oversight committee heeft het wel druk deze dagen zeg:

https://www.theatlantic.c(...)ats-congress/586459/

quote:
The number of anonymous tipsters reporting wrongdoing from inside the federal government has spiked during the Trump presidency, the House Oversight Committee says.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 5 april 2019 @ 12:42:27 #122
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_186047870
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:57 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit politiek. Wat de Dems doen doet me denken aan dynamietvissen. Alles inzetten om maar iets belastends te kunnen vinden. Alle collatteral damage maar voor lief nemen. Je ziet het met de belachelijke situatie rond het Mueller rapport, nu dit. Het houdt niet op totdat alles kapot is.

Trump's belastingaangiften gaan ook niet om corruptie of controle op de overheid. Ik vraag me af of er ook in de VS iets bestaat als misbruik van recht.
Mueller’s onderzoek heeft al aardig wat resultaat opgeleverd. Het rapport openbaar maken, of op zijn minst een objectieve samenvatting door de maker zelf lijkt mij niet meer dan normaal.

Natuurlijk gaat dat wel om misbruik en corruptie. En ook hier is het heel eenvoudig. Er zijn wetten voor, dus gewoon een normaal controleproces wat al twee jaar geleden had moeten plaatsvinden. Elke presidentskandidaat sinds 1976 heeft zijn belastingaangiftes openbaar gemaakt. Trump heeft het toegezegd en daarna weer ingetrokken. Dus alle reden om aan te nemen dat er een geurtje aan kleeft
  vrijdag 5 april 2019 @ 12:45:13 #123
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186047909
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:29 schreef Barbusse het volgende:
Oversight committee heeft het wel druk deze dagen zeg:

https://www.theatlantic.c(...)ats-congress/586459/
[..]

Dat het aantal tips toeneemt zegt niet zo veel. Doet me denken dat het aantal racisme en discriminatieklachten toeneemt. Sat zegt vrij weinig met de kleinzieligheid van mensen. Het gaat erom hoeveel er gegrond zijn. Stemmingmakerij weer :')
pi_186047942
Dit zal ook wel stemmingmakerij zijn dan:

FBI Chief Christopher Wray Warns Of 'Persistent, Pervasive' White Supremacy Threat
https://www.huffpost.com/(...)8631e4b0dca032fed83f

quote:
In fact, more domestic terrorism suspects were arrested in the United States over the last two federal budget years than those inspired by foreign Islamic extremists. Most domestic terrorism suspects are right-wing extremists. But domestic terrorism is not a crime under federal law, so suspects are charged with weapon violations and other crimes.

There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 5 april 2019 @ 12:52:47 #125
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186048014
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mueller’s onderzoek heeft al aardig wat resultaat opgeleverd. Het rapport openbaar maken, of op zijn minst een objectieve samenvatting door de maker zelf lijkt mij niet meer dan normaal.

Natuurlijk gaat dat wel om misbruik en corruptie. En ook hier is het heel eenvoudig. Er zijn wetten voor, dus gewoon een normaal controleproces wat al twee jaar geleden had moeten plaatsvinden. Elke presidentskandidaat sinds 1976 heeft zijn belastingaangiftes openbaar gemaakt. Trump heeft het toegezegd en daarna weer ingetrokken. Dus alle reden om aan te nemen dat er een geurtje aan kleeft
Werkt(e) Mueller er niet samen met Barr aan?

En nogmaals, het vrijgeven is gewoonte, maar geen verplichting. Om het nu te forceren is zielig :')
pi_186048032
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:57 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Jouw poging tot misplaatste frames en/of narratives slaan volledig de plank mis dus worden ook door niemand serieus genomen.

Het is allemaal heel eenvoudig: Democraten betrachten transparantie en de Republikeinen doen er alles aan om dat te voorkomen omdat het belastend voor Trump is. Niets meer, niets minder.

Trump verbergt zijn tax returns omdat ie iets te verbergen heeft. Hoe moeilijk kan het zijn :?
pi_186048095
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:52 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Nee, maar dat weet je zelf ook wel.
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:24:11 #128
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_186048400
quote:

[..]

En nogmaals, het vrijgeven is gewoonte, maar geen verplichting. Om het nu te forceren is zielig :')
Dit begrijp ik dus niet. Juist van de politici waar ik in geloof verwacht ik openheid en inzicht in het hoe en waarom van handelen. het Toetsen of mijn gevoel klopt is onderdeel van proces. Ik geloof niet in trump, heb eigenlijk verder geen bewijzen nodig dat hij niet deugt. Zijn handelingen, zijn communicatie, zijn verleden zijn voor mij voldoende om te weten dat hij een charlatan, een sociopaat en een misdadiger is. Mueller, zijn tax returns zullen dat alleen maar bevestigen. Misschien binnen de wet, maar ethisch zo fout als maar kan. Dat is trump.

Maar jij gelooft wel dat hij deugt, dat zijn beleid deugt en dat hij het beste voor heeft met zijn land en de bevolking daar. Dus jij hebt vertrouwen dat dergelijke documenten jouw beeld bevestigen. Dus waarom dat toejuichen van geheimzinnigheid?
pi_186048424
quote:

[..]

Waarom zou je geen transparantie verlangen van de persoon die jouw land leidt?

Ik kan daar werkelijk niet bij met m'n verstand. Als burger wil je toch weten of er mogelijk sprake is van belangenverstrengeling.

Of ben je alleen tegen transparantie omdat Trump toevallig op de troon zit?
pi_186048552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan daar werkelijk niet bij met m'n verstand. Als burger wil je toch weten of er mogelijk sprake is van belangenverstrengeling.

Het laatste, zie andere Trump aanhangers hier die nu ineens klagen over belastingaangiftes en ridicule parallelen proberen te trekken.
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:36:12 #131
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186048597
quote:

[..]

Trump is rechts en heeft een hekel aan negerts en ander bruin volk, meer is er toch niet nodig om dit soort dwazen dolgelukkig te maken?

Ow, en slinksen worden kotsmisselijk van hem, en dat is ook leuk, of zo.

En trouwens, die Hillary deugt ook niet en d'r man is ook een lul.
pi_186051251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 12:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Jouw poging tot misplaatste frames en/of narratives slaan volledig de plank mis dus worden ook door niemand serieus genomen.

Het is allemaal heel eenvoudig: Democraten betrachten transparantie en de Republikeinen doen er alles aan om dat te voorkomen omdat het belastend voor Trump is. Niets meer, niets minder.

Trump verbergt zijn tax returns omdat ie iets te verbergen heeft. Hoe moeilijk kan het zijn :?
Misschien is het een idee om gewoon allemaal die gast te negeren tot hij een reactie geeft op deze post.
POL / [AMV] Amerikaanse politiek #611 Deadline for Barr
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:59:55 #134
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186051404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 13:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dit begrijp ik dus niet. Juist van de politici waar ik in geloof verwacht ik openheid en inzicht in het hoe en waarom van handelen. het Toetsen of mijn gevoel klopt is onderdeel van proces. Ik geloof niet in trump, heb eigenlijk verder geen bewijzen nodig dat hij niet deugt. Zijn handelingen, zijn communicatie, zijn verleden zijn voor mij voldoende om te weten dat hij een charlatan, een sociopaat en een misdadiger is. Mueller, zijn tax returns zullen dat alleen maar bevestigen. Misschien binnen de wet, maar ethisch zo fout als maar kan. Dat is trump.

Maar jij gelooft wel dat hij deugt, dat zijn beleid deugt en dat hij het beste voor heeft met zijn land en de bevolking daar. Dus jij hebt vertrouwen dat dergelijke documenten jouw beeld bevestigen. Dus waarom dat toejuichen van geheimzinnigheid?
quote:

[..]

Zeg eens eerlijk, waar willen jullie belangenverstrengeling vinden in zijn belastingaangiftes?

Zelf interesseren me de belastingaangiftes niet. Niet die van Trump, niet die van Clinton, niet die van Obama noch die van Sanders. Het zegt hooguit iets over de hoeveelheid inkomen en het type. En welke aftrekposten ze gebruiken. Corruptie zul je er niet in vinden. Belastingfraude lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ik ben wel voor volledige transparantie van politiek/campagnegeld.

En wat betreft Trump's beleid... Slechts het minste van twee kwaden. Ligt er natuurlijk ook aan wat je belangrijk in het leven vindt. Cultuur, moreel juist zijn, milieu, klimaat, racisme. En Trump is natuurlijk geen racist.
pi_186051478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om gewoon allemaal die gast te negeren tot hij een reactie geeft op deze post.
Ik heb nog een FB-vraag openstaan over dit soort trollgedrag.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:31:41 #136
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_186053848
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:41:42 #137
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186054079
Weer wat peilingen:

2020 National Democratic Primary:

Biden 33% Sanders 25% Harris 8% O'Rourke 8% Warren 7% Booker 4% Buttigieg 3% Klobuchar 2% Castro 1% Gabbard 1% Gillibrand 1% Hickenlooper 1% Inslee 1% Delaney 1% Bullock 1% McAuliffe 0%
@MorningConsult 3/25-31

Biden 29% Sanders 18% Harris 6% O'Rourke 6% Warren 5% Booker 4% Buttigieg 3% Klobuchar 2% Castro 1% Delaney 1% Gillibrand 1% Williamson 1% Yang 1% Gabbard 0% Hickenlooper 0% Inslee 0%
@Harris_X_/@ScottWRasmussen 3/29-31
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 19:51:49 #138
3928 Ulx
pi_186054318
Acosta twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 19:42:18 Admin official slams House Dem demands for Trump's tax returns: "This is a hill and people would be willing to die on it... we will see you in court." reageer retweet
Waar slaat dit op? De wet is duidelijk. De gegevens moeten naar het Congres als die ze willen.

Het lijkt wel alsof Trump iets te verbergen heeft.
pi_186054394
quote:
Hahaha dat schilderij is ook wel bizar lelijk zeg. Gelukkig dat volgens de schilder de kwaliteit niet uitmaakt.
pi_186054470
quote:
Ha, even doorscrollen https://mavenroundtable.i(...)b5lLLs0CxTrhfsoEdTQ/

Last Year, Trump Bragged About Acing His Dementia Exam At A GOP Dinner.
pi_186054486
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hahaha dat schilderij is ook wel bizar lelijk zeg. Gelukkig dat volgens de schilder de kwaliteit niet uitmaakt.
"Ja maar [insert gejammer over linkse pindakaasvloeren subsidie]"
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 22:20:56 #142
3928 Ulx
pi_186057883
Acosta twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 21:58:36 Trump at the border: "Our country is full. … Can’t take you anymore, I’m sorry. So turn around. That’s the way it is. “ reageer retweet
svdate twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 22:13:39 "I look at some of these asylum people. They're gang members.... It's a scam. It's a hoax." reageer retweet
Trump staat aan de grens zijn bordje te vieren.
  vrijdag 5 april 2019 @ 22:56:13 #143
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_186058723
"Ziet U Joe Biden als een gevaar?"

"Nee, Joe Biden is enkel een gevaar voor zichzelf." :D

Classic Trump. En zo waar. Biden is nu al kansloos. Nog 6 jaar MAGA!

vrijdag 5 april 2019 @ 23:08:51 #144
323401 Kijkertje
met filter
pi_186059012
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 23:05:32 USA Today Editorial Board: Trump's border 'solutions' just get dumb and dumberhttps://t.co/GB71iqzAOH reageer retweet
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 23:09:13 #145
3928 Ulx
pi_186059018
ABC twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 20:39:37 "Trump Baby" balloon seen from Mexico side of U.S.-Mexico border fence ahead of Pres. Trump's visit to the Calexico, California, which follows a week of threats to close the southern border. https://t.co/oBGln3Yk4F https://t.co/X39gdoJePv reageer retweet
:D
  Overall beste user 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 23:11:33 #146
3928 Ulx
pi_186059060
funder twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 16:54:02 BREAKING: Trump’s holding a fundraising event today in Beverly Hills mansion of a health care executive where tickets run up to $150,000 a piece. Trump’s not assessing a border crisis. He’s fundraising—with photo ops & PR stunts as a cover so it looks like he’s working. He’s not. reageer retweet
Aha. Dat dus. Handig met al die rechtzaken tegen de zogenaamde emergency.

Disclaimer: heb nog geen andere bevestiging fezien.
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:11:47 #147
323401 Kijkertje
met filter
pi_186059064
shearm twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 22:44:53 When @realDonaldTrump today complained about the Flores legal settlement that governs treatment of migrant children and families, he blamed “Judge Flores, whoever you may be.” Wonder who will tell him that Jenny Flores was an unaccompanied 15-year-old girl from El Salvador? reageer retweet
8)7 :')
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:15:13 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186059116
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2019 23:11 schreef Kijkertje het volgende:
shearm twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 22:44:53 When @:realDonaldTrump today complained about the Flores legal settlement that governs treatment of migrant children and families, he blamed “Judge Flores, whoever you may be.” Wonder who will tell him that Jenny Flores was an unaccompanied 15-year-old girl from El Salvador? reageer retweet
8)7 :')
Wat een dossiervreter is 't ook.
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:21:35 #149
323401 Kijkertje
met filter
pi_186059228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trump Lawyer Tells Treasury Not to Give Democrats Tax Returns

:')
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:33:56 #150
323401 Kijkertje
met filter
pi_186059514
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 18:44:58 I’ve employed thousands of Electrical Workers. They will be voting for me! reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 18:55:03 Reminder when considering Trump's tweet about employing electrical workers: Just in 2017, electricians who rushed work on Trump's D.C. hotel filed a lawsuit to force payment from the Trump Org., saying they were owed more than $2 million for their work. https://t.co/oeO5lhho33 reageer retweet
pi_186059625
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 23:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat een dossiervreter is 't ook.
Zolang hij z'n eigen naam nog goed kan plaatsen en spellen krijgt hij een 'pass' van de republikeinen.
pi_186059653
quote:
Mischien kan die advocaat dat dan aan het Congress van 1923 vertellen :)

Grappig genoeg hadden die ook te maken met een corrupte President.
  vrijdag 5 april 2019 @ 23:49:58 #153
323401 Kijkertje
met filter
pi_186059848
House Files Lawsuit Against Trump Administration Over Border Wall Funding

quote:
The House of Representatives have formally filed a lawsuit against the Trump administration over President Trump’s funding of his desired border wall, claiming that the move violated the “Appropriations Clause and the constitutional separation of powers.” The lawsuit, filed in U.S. District Court in D.C., was filed against a number of administration departments and leaders—including the Treasury, Homeland Security, Defense, and Interior. “Having lost the political fight over funds to construct the wall, the Administration took the extraordinary step of announcing that it would nevertheless spend up to $8.1 billion on wall construction. In doing so, the Administration flouted fundamental separation-of-powers principles and usurped for itself legislative power specifically vested by the Constitution in Congress,” the lawsuit reads. “Even the monarchs of England long ago lost the power to raise and spend money without the approval of Parliament.”

This comes after President Trump declared a national emergency to fund his desired border wall, which would pull money from other departments for the project. “Today, the House is taking action once more to uphold the Constitution from the President’s brazen assault, and to defend our Democracy,” House Speaker Nancy Pelosi (D-CA) said in a statement.
  zaterdag 6 april 2019 @ 06:55:11 #154
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186062613
He, schreef ik van de week nog dat ik McConnel eigenlijk nog veel erger vind dan Trump en dat die man imo pure evil is. Blijk dus niet de enige te zijn.

Het is echt heel erg wat deze man allemaal doet, hier gaat de VS nog héél lang last van hebben.

Kijk (of luister alleen, want er valt toch niet veel te zien verder) en huiver:

pi_186065488
quote:

[..]

Over transparantie gesproken bij deze dan een whataboutism.
Waarom zijn er van Obama zijn verleden zoveel dossiers gesealed?
pi_186065511
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Over transparantie gesproken bij deze dan een whataboutism.
Waarom zijn er van Obama zijn verleden zoveel dossiers gesealed?
Wie zegt dat ik daar voorstander van ben?

Hoewel ik moet bekennen dat ik niet weet waar je op doelt.
pi_186065538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[ afbeelding ]
En een gevaar voor vrouwen en kleine kinderen.

pi_186065549
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik daar voorstander van ben?

Hoewel ik moet bekennen dat ik niet weet waar je op doelt.
Natuurlijk weet je dat niet. Want transparantie interreseert je geen hol.
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:16:32 #159
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186065603
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Natuurlijk weet je dat niet. Want transparantie interreseert je geen hol.
Niet helemaal. Transparantie voor allen, die onwelvallige meningen hebben. Die verdienen geen privacy. Die moeten ook gecensureerd worden. Vrijheid van meningsuiting geldt voor hen niet. Gelukkig plukken ze nu ook de vruchten van hun eigen achterlijke ideologie.

Pure komedie :D
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:37:41 #160
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_186065890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 22:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[ afbeelding ]
en een gevaar voor andere :)
  zaterdag 6 april 2019 @ 12:40:00 #161
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186065915
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:37 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

en een gevaar voor andere :)
Niet echt. Biden claimt gewoon dat ze zich als Joe Biden identificeerden, en dus gaf hij alleen zichzelf een kusje of knuffel. Aan die verklaring twijfelen is een hatecrime.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 12:54:38 #162
3928 Ulx
pi_186066088
Acosta twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 23:50:19 Trump “We’ve had some very bad court decisions. The Flores decision is a disaster, I have to tell you. Judge Flores, whoever you may be, that decision is a disaster for our country." As CNN has previously reported, Flores was a 15-year-old girl from El Salvador. via @maeganvaz reageer retweet
Acosta twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 01:51:44 Worth noting about the Flores decision which Trump says he doesn’t like: “One of its central provisions... the government cannot hold children in detention centers for more than 20 days.” https://t.co/hlGNy8FmjX https://t.co/EqqBQsqrBV reageer retweet
pi_186066184
Overigens, bij die sealed dossiers zat ik verkeerd, had er een jaar of 3 geleden iets over gelezen. Maar daar blijkt dus niet veel van te kloppen lees ik nu op een factchecker.
Zijn niet sealed, ze zijn gewoon niet publiek en hoeven dat ook niet te zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door trein2000 op 06-04-2019 13:05:33 ]
pi_186066224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:01 schreef Refragmental het volgende:

Overigens, bij die sealed dossiers zat ik verkeerd, had er een jaar of 3 geleden iets over gelezen. Maar daar blijkt dus niet veel van te kloppen lees ik nu op een factchecker.
Zijn niet sealed, ze zijn gewoon niet publiek en hoeven dat ook niet te zijn.
Maar ben jij eigenlijk voorstander van transparantie? Of vind je dat Trumps belastingaangiften en het Mueller-rapport vooral geheim moeten blijven?

[ Bericht 9% gewijzigd door trein2000 op 06-04-2019 13:05:46 ]
pi_186066292
Ik ben ook erg benieuwd waar men denkt dat mensen die geen fan zijn van Trump hebben aangegeven selectief tegen de controlerende taak van het congres te zijn. Er wordt nogal wat hypocrisie bij elkaar gefantaseerd hier.
pi_186066356
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ben jij eigenlijk voorstander van transparantie? Of vind je dat Trumps belastingaangiften en het Mueller-rapport vooral geheim moeten blijven?
Ik ben absoluut voorstander van transparantie.

Belastingaangiftes vermoed ik van dat Trump ermee wacht tot aan de verkiezingen, dan heeft hij er tenminste nog wat aan.

Mueller rapport mag ook openbaar, liefst volledig, maar ik snap dat er eventueel zaken verborgen moeten blijven zoals onderzoeksmethoden en namen van bepaalde personen, getuigen e.d.
Ook daar vermoed ik dat men dit probeert achter te houden tot aan de verkiezingen.
pi_186066385
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik ben absoluut voorstander van transparantie.

Belastingaangiftes vermoed ik van dat Trump ermee wacht tot aan de verkiezingen, dan heeft hij er tenminste nog wat aan.
Trump heeft helemaal niet de intentie om ze openbaar te maken. Hij zei eerder al dat hij ze zou vrijgeven na de verkiezingen. We zijn inmiddels bijna 2,5 jaar verder.

quote:
Mueller rapport mag ook openbaar, liefst volledig, maar ik snap dat er eventueel zaken verborgen moeten blijven zoals onderzoeksmethoden en namen van bepaalde personen, getuigen e.d.
Ook daar vermoed ik dat men dit probeert achter te houden tot aan de verkiezingen.
Als het aan Trump ligt, wordt dat rapport nooit openbaar.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 13:18:20 #168
3928 Ulx
pi_186066386
Heroische Fox-journalist riskeert eigen leven bij de grens met Mexico. Hij draagt voor de zekerheid een kogelvrij vest.

Hoewel...

SPOILER
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:22:34 #169
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186066434
Ongelofelijk dat zovelen hun reputatie te grabbel gooien uit Trumphaat. Ik zag een jaartje of wat geleden Bob Woodward op CNN beweren dat Trump vanwege....dit of dat ...ik meen me te herinneren vanwege vermeende Russische coaliusion, onvermijdelijk uit zijn ambt gezet zou worden.

Heel dat CNN was voor mij al onbetrouwbaar en ongeloofwaardig...maar dat zelfs een man als Bob Woordward in die hype meegaat... ;(
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:24:51 #170
465144 westwoodblvd
pi_186066467
Mooi artikel in de Atlantic over waarom het een belangrijk moment in de Amerikaanse geschiedenis is dat er nu voor het eerst een serieuze homoseksuele presidentskandidaat is. En over de strijd voor gelijkheid voor veel LGBT'ers in Amerika, die nog lang niet voltooid is.

Yes, It Matters That Pete Buttigieg Is Gay

The fight for equality isn’t won, and the U.S. could use a president who understands that personally.
https://www.theatlantic.c(...)618/?utm_source=feed
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 13:26:20 #171
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_186066485
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:22 schreef Braindead2000 het volgende:
Ongelofelijk dat zovelen hun reputatie te grabbel gooien uit Trumphaat. Ik zag een jaartje of wat geleden Bob Woodward op CNN beweren dat Trump vanwege....dit of dat ...ik meen me te herinneren vanwege vermeende Russische coaliusion, onvermijdelijk uit zijn ambt gezet zou worden.

Heel dat CNN was voor mij al onbetrouwbaar en ongeloofwaardig...maar dat zelfs een man als Bob Woordward in die hype meegaat... ;(
Ik denk dat je Carl Bernstein bedoelt, want die praat er regelmatig over bij CNN. Bob Woodward heeft zich er altijd heel voorzichtig over uitgelaten en zei ook dat hij tijdens z'n onderzoek voor het boek over Trump geen bewijs was tegengekomen. Zie bv ook dit interview met Woodward van vorig jaar augustus: https://www.theguardian.c(...)ew-fear-trump-russia
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:28:45 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_186066505
What's up met die influx aan YouTube persoonlijkheden in dit topic? Willen mensen graag bewijzen dat ze niet weten wat goede bronnen zijn en wat slechte?
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:29:58 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_186066518
Pete Buttigieg heeft zo'n onfortuinlijke naam voor een homokandidaat.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:32:42 #174
465144 westwoodblvd
pi_186066549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:29 schreef speknek het volgende:
Pete Buttigieg heeft zo'n onfortuinlijke naam voor een homokandidaat.
_O-

Ik denk zelf juist dat die naam helpt. John Smith vergeet je makkelijker dan iemand met een hele aparte achternaam. En dan vervolgens gaat iedereen er met elkaar over praten, "hoe spreek je dat nou uit? Wie is dat nou eigenlijk?". En dat is dan weer publiciteit.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:36:10 #175
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_186066589
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:26 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk dat je Carl Bernstein bedoelt, want die praat er regelmatig over bij CNN. Bob Woodward heeft zich er altijd heel voorzichtig over uitgelaten en zei ook dat hij tijdens z'n onderzoek voor het boek over Trump geen bewijs was tegengekomen. Zie bv ook dit interview met Woodward van vorig jaar augustus: https://www.theguardian.c(...)ew-fear-trump-russia
Ik ben niet 100% zeker maar wel 99% zeker. Ik ga kijken of het interview terug kan vinden. Het was namelijk een kantelmomentje voor mij. Daarom durf ik te stellen dat ik 99% zeker ben, hoewel ik het niet direct kan herinneren. ik keek vroeger namelijk vaak naar CNN, zag CNN zieltogend achteruitgaan, en dan ook nog eens een Bob Woodward hysterisch mee zien lullen in de Trumphysterie, betekende voor mij het definitieve afscheid van CNN.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:40:10 #176
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186066627
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:28 schreef speknek het volgende:
What's up met die influx aan YouTube persoonlijkheden in dit topic? Willen mensen graag bewijzen dat ze niet weten wat goede bronnen zijn en wat slechte?
Nee dit is lekker:

quote:
WASHINGTON — Some of Robert S. Mueller III’s investigators have told associates that Attorney General William P. Barr failed to adequately portray the findings of their inquiry and that they were more troubling for President Trump than Mr. Barr indicated, according to government officials and others familiar with their simmering frustrations.
Dat is toch geen journalistiek? X vertelde Y, en Y zei tegen Z dat iets is. En dit is NYT . Duimzuigerij met zo veel slagen om de arm.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:46:25 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_186066721
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:40 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Nee dit is lekker:
[..]

Dat is toch geen journalistiek? X vertelde Y, en Y zei tegen Z dat iets is. En dit is NYT . Duimzuigerij met zo veel slagen om de arm.
Hoe kom je erbij dat het duimzuigerij is?
Als de associates geverifieerd en onafhankelijk getrianguleerd kunnen worden. De vrouw van een onderzoeker kan nog steeds een valide bron zijn, zolang het er maar genoeg zijn om aan te nemen dat het niet verzonnen is.

Mij zegt dit eerder dat je inderdaad niet weet hoe betrouwbare journalistiek werkt, en NYT is absoluut betrouwbaar.
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:47:29 #178
12053 Refragmental
pi_186066738
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump heeft helemaal niet de intentie om ze openbaar te maken. Hij zei eerder al dat hij ze zou vrijgeven na de verkiezingen. We zijn inmiddels bijna 2,5 jaar verder.
Het is dan ook niet verplicht. En nu levert het hem helemaal niks op.

quote:
[..]

Als het aan Trump ligt, wordt dat rapport nooit openbaar.
Heeft hij dit zelf zo gezegd?
Verwacht je overigens dat er in staat dat ie schuldig is aan collusion?
  zaterdag 6 april 2019 @ 13:52:30 #179
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_186066812
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het zal hem nooit wat opleveren.

quote:
Collusion is een nogal brede term. Ik verwacht dat de samenvatting van Barr klopt en dat Trump geen strafbare feiten heeft gepleegd die gelinkt kunnen worden aan een samenzwering met de Russen. Wel vermoed dat ik dat het rapport bol staat van andere vuiligheid.

De bevindingen in het rapport zijn in ieder geval niet in het voordeel van Trump. Anders was dat ding allang openbaar gemaakt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 14:03:25 #180
3928 Ulx
pi_186066951
quote:

[..]

[..]

Collusion is een verzamelterm en als zodanig niet bekend in het strafrecht.

Samenzwering, omkoperij, belemmering van de rechtsgang, fraude, belastingontduiking, valsheid in geschrifte, meineed en dergelijke wel. En ik verwacht dat dat wel ontdekt is door Mueller. Lees die verklaringen van anonieme onderzoekers maar.
Mochten die verklaringen gelogen zijn kan Barr Trump zo vrijpleiten door het rapport openbaar te maken. Toestemming van de rechter halen en klaar.

Maar dat doet Barr om de een of andere reden niet.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 14:07:22 #181
3928 Ulx
pi_186066987
Mocht het rapport zwaar gecensureerd naar het Huis gaan en daar uiteraard ophef over ontstaat verwachten jullie dan dat het oeiginele rapport gelekt gaat worden?
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 14:28:37 #182
3928 Ulx
pi_186067222

West Virginia poverty gets worse under Trump economy, not better

Trumponomics zijn niet goed voor the Base.

quote:
Coal "is a potent message," but it overlooks the reality of West Virginia's economy, said Sean O'Leary, senior policy analyst of the West Virginia Center on Budget and Policy, a nonpartisan think tank. "The growth we've had is in low-wage industries. Folks who find jobs haven't found jobs that keep them out of poverty."
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:49:21 #183
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_186067501

[ Bericht 100% gewijzigd door Barbusse op 06-04-2019 14:49:42 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:56:14 #184
66582 Monolith
geniaal
pi_186067570
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:28 schreef Ulx het volgende:

West Virginia poverty gets worse under Trump economy, not better

Trumponomics zijn niet goed voor the Base.
[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet of mensen met een laag inkomen nou per se "zijn base" zijn.

Feit blijft dat Trump vooral interesse heeft in "noeste arbeid" die vooral vergane glorie is.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:56:15 #185
359444 Ludachrist
pi_186067571
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:15 schreef Refragmental het volgende:

Kinderlijk naïef dit voor iemand die zo woke is als jij. Waarom denk je in hemelsnaam dat hij die intentie heeft als hij dat al drie jaar lang heeft nagelaten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 14:59:27 #186
3928 Ulx
pi_186067605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet of mensen met een laag inkomen nou per se "zijn base" zijn.

Feit blijft dat Trump vooral interesse heeft in "noeste arbeid" die vooral vergane glorie is.
West-Virginia is Trumpland. 1 op de 5 leeft in armoede.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:08:52 #187
323401 Kijkertje
met filter
pi_186067698
quote:

Ik denk dat uit het rapport blijkt dat er geen doelbewuste gecoördineerde poging is geweest om samen te zweren met buitenlandse mogenheden maar dat er vooral uit zal blijken dat veel campagneleden zich gedragen hebben als opportunistische 'useful idiots' waar oa de Russische inlichingendienst dankbaar gebruik van heeft gemaakt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:16:56 #188
12053 Refragmental
pi_186067787
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kinderlijk naïef dit voor iemand die zo woke is als jij. Waarom denk je in hemelsnaam dat hij die intentie heeft als hij dat al drie jaar lang heeft nagelaten.
Trump is een zakenman. Wat wint hij ermee door het nu vrij te geven?
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:18:10 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186067794
Want alles gaat er over of Trump wint of niet :').
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:23:47 #190
323401 Kijkertje
met filter
pi_186067863
kyledcheney twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 14:47:05 A Friday court ruling narrowed Democrats’ path to accessing Mueller’s grand jury info. Rs say impeachment is the only way to get it now and that all legal precedent is on their side.Ds say there are plenty of avenues left-but it’s an untested theory. https://t.co/2hmSsOhCbj reageer retweet
Congress' new Mueller fight: Do Dems need to begin impeachment to see secret files?
quote:
Do Democrats have to begin the process of impeaching President Donald Trump in order to access special counsel Robert Mueller’s secrets?

That legal debate began raging inside the House Judiciary Committee on Friday after a new federal court ruling suggested that Congress’ access to some confidential evidence — like the kind obtained by Mueller — hinges on lawmakers launching a “judicial proceeding.”

Republicans on the committee say the only “judicial proceeding” Congress can lead is an impeachment inquiry -- a claim they say is backed up by legal precedent and history. Democrats would have to launch one against Trump if they want Mueller’s grand jury evidence, Republicans say.

That interpretation would be problematic for Democratic leaders in Congress, who have little interest in launching a politically explosive impeachment process at the moment. Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) has said it’s not worth the House’s time and other top Democrats have said it’s premature while they conduct their own investigations and await the details of Mueller’s findings.

But it’s a fight that could animate the next few weeks and months as Democrats attempt to pry loose as much information from Mueller’s probe as they can. They’re still awaiting access to a redacted version of Mueller’s 400-page report, which Attorney General William Barr has indicated he’ll deliver by mid-April. But Democrats say Congress must see an unredacted version of the report and Mueller’s underlying evidence -- even if Barr has to get a judge to unseal the grand jury material it contains.

That effort was complicated Friday by a D.C. Circuit Court of Appeals ruling that said judges are not permitted to unseal grand jury information at their own discretion but rather must follow existing court guidelines that limit the disclosure of such material. Those guidelines have been used to share grand jury material with Congress “preliminary to or in connection with a judicial proceeding.”

The meaning of that phrase is likely to become a flashpoint in Congress’ battle over the Mueller report. Complicating the matter further, the 2-1 court decision may not be the final word legally on the issue if the full D.C. Appeals Court or the Supreme Court takes it up. But in the meantime, the Justice Department is hailing the ruling as a legal victory, a potential indication that it intends to hew closely to the traditional secrecy of grand jury matters.

SPOILER
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 15:24:27 #191
3928 Ulx
pi_186067869
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als hij onschuldig is is het politieke zelfmoord voor de Dems om hem te blijven tegenwerken.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:26:27 #192
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186067882
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als hij onschuldig is is het politieke zelfmoord voor de Dems om hem te blijven tegenwerken.
Daar zijn ze dan ook hard mee bezig :')

En dat is dan nog zonder de interne problemen mee te nemen :')
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 15:29:07 #193
3928 Ulx
pi_186067901
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:26 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Daar zijn ze dan ook hard mee bezig :')

En dat is dan nog zonder de interne problemen mee te nemen :')
Je gelooft niet dat Trump onschuldig is?
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:29:15 #194
12053 Refragmental
pi_186067903
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
Want alles gaat er over of Trump wint of niet :').
Dat is niet wat ik zeg.
Maar ja, voor Trump is het enige wat telt winnen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:30:12 #195
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186067910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
En winnen kan Trump toch zo goed...
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:30:46 #196
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186067915
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je gelooft niet dat Trump onschuldig is?
Welke beschuldiging?
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 15:31:04 #197
3928 Ulx
pi_186067920
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.
En dus gaat alles wat hem zou kunnen schaden de doofpot in.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:32:27 #198
12053 Refragmental
pi_186067932
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En winnen kan Trump toch zo goed...
Lijkt het wel op. Succesvolle miljardair en tegen alle verwachtingen in president geworden.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:32:48 #199
12053 Refragmental
pi_186067939
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

En dus gaat alles wat hem zou kunnen schaden de doofpot in.
BNW praat.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:33:00 #200
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186067942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Lijkt het wel op. Succesvolle miljardair en tegen alle verwachtingen in president geworden.
Dankzij de Russen he!
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:34:22 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186067960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En vervolgens niets gepresteerd _O-. Het is inderdaad een prestatie om de slechtste president ooit te zijn,
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:36:05 #202
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186067988
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En vervolgens niets gepresteerd _O-. Het is inderdaad een prestatie om de slechtste president ooit te zijn,
Als hij niets heeft gepresteerd, is het nog beter dan Obama die de boel heeft verkloot :W
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:36:24 #203
12053 Refragmental
pi_186067992
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:')
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:38:22 #204
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186068015
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als hij niets heeft gepresteerd, is het nog beter dan Obama die de boel heeft verkloot :W
Beetje speelpleintjeslogica dit... Maareh, wat heeft Obama verkloot dan?
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:39:31 #205
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_186068025
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Mwoah, alleen Obamacare mag al een megasucces worden genoemd. Dat blijkt ook wel uit het feit dat het Trump maar niet lukt Obamacare de nek om te draaien.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:46:16 #206
12053 Refragmental
pi_186068107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ach. En zeggen dat Trump niks gepresteerd heeft is geen speelpleintjeslogica?
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:48:16 #207
323401 Kijkertje
met filter
pi_186068133
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 14:30:00 "I've never seen this many whistle-blowers reporting waste, fraud, and abuse, and just general concern," a senior Oversight Cmte. aide said. "I've also never seen whistle-blowers so afraid of what could happen to them if somebody finds out who they are."https://t.co/8qvDJu8S5y reageer retweet
‘Dozens’ of Whistle-Blowers Are Secretly Cooperating With House Democrats

The number of anonymous tipsters reporting wrongdoing from inside the federal government has spiked during the Trump presidency, the House Oversight Committee says.
quote:
Tricia Newbold set an important mark when she became the first official currently serving in Donald Trump’s White House to take accusations of wrongdoing to Congress—and to put her name publicly behind them.

But Democrats on Capitol Hill say that beyond Newbold, a small army of whistle-blowers from across the government has been working in secret with the House Oversight Committee to report alleged malfeasance inside the Trump administration. Lawmakers and aides are reluctant to discuss information they have gleaned from anonymous government tipsters in detail. But the list of whistle-blowers who either currently or previously worked in the Trump administration, or who worked closely with the administration, numbers in the “dozens,” according to a senior aide from the committee now led by Democratic Representative Elijah Cummings of Maryland.

SPOILER
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 15:48:25 #208
3928 Ulx
pi_186068137
quote:

[..]

Je mag zeggen waar het op staat! Tenzij je Devin Nunes' Cow bent natuurlijk. Dan niet.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:49:37 #209
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186068158
quote:

[..]

In principe was Obama een Bush met charisma. Een beroerd Midden-Oosten beleid, kinderen in kooien stoppen, drones links en rechts, geen sterke positie tegen illegale immigratie. Het niet kunnen benoemen van de problematiek rond de islam. En onder zijn bewind is een recordaantal zetels verloren gegaan in verkiezingen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:53:49 #210
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_186068193
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

In principe was Obama een Bush met charisma. Een beroerd Midden-Oosten beleid, kinderen in kooien stoppen, drones links en rechts, geen sterke positie tegen illegale immigratie. Het niet kunnen benoemen van de problematiek rond de islam. En onder zijn bewind is een recordaantal zetels verloren gegaan in verkiezingen.
Niet om het een ander, maar de voorbeelden die je noemt zijn onder Trump ofwel hetzelfde gebleven of zelfs verergerd.

Schokkend hoe slecht jij geïnformeerd bent. Vooral gezien de grote broek die je aantrekt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 16:11:41 #211
323401 Kijkertje
met filter
pi_186068372
Tens of thousands of American farmers were forced to wait for Trump's tariff aid during the government shutdown

More than 37,200 American farmers applied for tariff aid during the government shutdown, according to data obtained by Business Insider through a public-records request.

None of those were approved while local branches of the Department of Agriculture were closed.

That kept some farmers waiting weeks for support payments.
quote:
As President Donald Trump sparred with lawmakers over border security in December and January, tens of thousands of American farmers were forced to wait weeks longer than usual for tariff aid and had no confirmation of whether they would receive it at all.

Farmers this winter signed up in droves for support payments the Trump administration promised last year to help offset losses from the president's trade policies. But access to the $12 billion bailout program was severely limited during the recent partial government shutdown, which was the longest in history.

At least 37,213 applications for the Market Facilitation Program piled up after the Department of Agriculture was shuttered along with eight other Cabinet-level agencies in December, according to data obtained by Business Insider through a public-records request. The latest available data runs from December 22 to January 16, so it does not include the last week and a half of the five-week shutdown.

None of those applications were approved until after local Farm Service Agency offices, which process and distribute support payments, began to reopen the following month.
While those who were already enrolled in the Market Facilitation Program could receive checks during the shutdown, a late harvest left many farmers unable to apply until the end of the year.

SPOILER
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 16:25:25 #212
3928 Ulx
pi_186068503
Jammer dan voor ze, maar hulp van de overheid is socialisme.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:01:07 #213
466498 Chivaz
pi_186068900
AOC deed een Clinton door haar accent te veranderen tegenover de zwarte bevolking.
Als een zwart persoon in de VS kun je de democraten toch niet meer serieus nemen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 17:22:55 #214
3928 Ulx
pi_186069217
Het klonk ongetwijfeld beter dan het onsamenhangende gewauwel van Trump.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:23:33 #215
342934 Kansenjongere
pi_186069227
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Schokkend hoe slecht jij geïnformeerd bent. Vooral gezien de grote broek die je aantrekt.
Dat doen clowns wel vaker...
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 17:27:23 #216
3928 Ulx
pi_186069269
votevets twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 21:37:37 Pete Hegseth joined @foxandfriends to complain that veterans who use the benefits they've earned are "dependent" on the government and lack "personal integrity". https://t.co/GHXh6WHwM8 reageer retweet
SethAbramson twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 15:51:51 Per the man Trump considered making his Secretary of Veterans Affairs last year, it's millions of vets who lack "personal integrity," not Trump. Glad we got that cleared up. Now let's let Trump get back to paying off mistresses, hiding his taxes, and selling U.S. policy for cash. https://t.co/h7Go8QoY1D reageer retweet
En dank je wel voor de soundbites. Hier zijn wel leuke spotjes van tevmaken.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:52:36 #217
66582 Monolith
geniaal
pi_186069616
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

West-Virginia is Trumpland. 1 op de 5 leeft in armoede.
In 2016 stemde 42% van de stemgerechtigden op Trump. Het is maar zeer de vraag of dat ook onder de mensen die in armoede leefden het geval was. Ik vermoed dat het daar alleen al vanwege het opkomstpercentage lager ligt.

Jouw conclusie is simpelweg niet te trekken.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:54:00 #218
66582 Monolith
geniaal
pi_186069637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat kort door de bocht, de man heeft in korte tijd best wat kapotgemaakt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:16:56 #219
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_186069915
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:48 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 06-04-2019 om 14:30:00 "I've never seen this many whistle-blowers reporting waste, fraud, and abuse, and just general concern," a senior Oversight Cmte. aide said. "I've also never seen whistle-blowers so afraid of what could happen to them if somebody finds out who they are."https://t.co/8qvDJu8S5y reageer retweet
‘Dozens’ of Whistle-Blowers Are Secretly Cooperating With House Democrats

[..]

Die had ik gisteren al gepost. Vind het bizar dat zoveel mensen zich blijkbaar geroepen voelen om misstanden te melden.
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:22:16 #220
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_186069985
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:01 schreef Chivaz het volgende:
AOC deed een Clinton door haar accent te veranderen tegenover de zwarte bevolking.
Als een zwart persoon in de VS kun je de democraten toch niet meer serieus nemen.
Wat is dit nu weer? :') Je bent wel erg diep gezonken als je je geroepen voelt dit soort posts te plaatsen. Zonder enige bron of onderbouwing. Blijf vooral schreeuwen dat jij je niet bezig houdt met identity politics, kerel. Succes.
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:32:17 #221
-1 #ANONIEM
pi_186070130
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat kort door de bocht, de man heeft in korte tijd best wat kapotgemaakt.
Inderdaad. Da's een prestatie van formaat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 6 april 2019 @ 18:46:37 #222
3928 Ulx
pi_186070320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

In 2016 stemde 42% van de stemgerechtigden op Trump. Het is maar zeer de vraag of dat ook onder de mensen die in armoede leefden het geval was. Ik vermoed dat het daar alleen al vanwege het opkomstpercentage lager ligt.

quote:
Donald Trump easily won West Virginia, with 68.5% of the vote, giving him his largest share of the vote in any state.
Opkomst bijna 60%
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:50:32 #223
466498 Chivaz
pi_186070388
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer? :') Je bent wel erg diep gezonken als je je geroepen voelt dit soort posts te plaatsen. Zonder enige bron of onderbouwing. Blijf vooral schreeuwen dat jij je niet bezig houdt met identity politics, kerel. Succes.
Jullie zijn toch bezig met de Amerikaanse politiek? Dan moet je dit vast en zeker wel voorbij hebben zien komen, het is immers het frisse nieuwe gezicht van de democratische partij.
  zaterdag 6 april 2019 @ 18:59:17 #224
139130 Lord-Ronddraai
pi_186070558
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Jullie zijn toch bezig met de Amerikaanse politiek? Dan moet je dit vast en zeker wel voorbij hebben zien komen, het is immers het frisse nieuwe gezicht van de democratische partij.
Heb je geen bron ofzo? Ik houd me niet continue met elke Amerikaanse politicus bezig nee. Rechtse mensen houden zich wel buitensporig met AOC bezig. Of ze danst, of ze wel echt uit de middenklasse komt, of haar accent wel echt is. Alles om maar nooit over daadwerkelijke voorstellen van haar te moeten praten lijkt het.
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:48:17 #225
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186071435
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Heb je geen bron ofzo? Ik houd me niet continue met elke Amerikaanse politicus bezig nee. Rechtse mensen houden zich wel buitensporig met AOC bezig. Of ze danst, of ze wel echt uit de middenklasse komt, of haar accent wel echt is. Alles om maar nooit over daadwerkelijke voorstellen van haar te moeten praten lijkt het.
https://www.foxnews.com/p(...)d-to-hillary-clinton

Je hoort wel vaker dat politici woordkeus en accent aanpassen aan de doelgroep.

Een interessant artikel hier: https://insights.som.yale(...)frican-americans?amp

Kort door de bocht conclusie: Dems doen zich dommer voor bij een bepaald publiek om beter met hen te kunnen verbinden :')

Owja. AOC is inhoudsloos en intellectueel gehandicapt. Als ze off-script moet komt er geen zinnig woord uit. Beetje als een NPC, ze kent alleen maar haar geprogrammeerde zinnetjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ensiferum op 06-04-2019 20:05:04 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:54:02 #226
465144 westwoodblvd
pi_186071515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een hardnekkige mythe dat arme mensen voornamelijk Republikeins zouden stemmen. Op nationaal niveau dan. Ik heb nooit een exitpoll voor alleen West Virginia gezien.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:02:59 #227
342934 Kansenjongere
pi_186071675
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:48 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

https://www.foxnews.com/p(...)d-to-hillary-clinton

Een interessant artikel hier: https://insights.som.yale(...)frican-americans?amp

Kort door de bocht conclusie: Dems doen zich dommer voor bij een bepaald publiek om beter met hen te kunnen verbinden :')
Beweer je nu dat mensen met een accent dommer zijn?
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:06:24 #228
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186071737
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Beweer je nu dat mensen met een accent dommer zijn?
Nee, dat doe ik niet.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:11:42 #229
342934 Kansenjongere
pi_186071817
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:06 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet.
Wil je dan je "conclusie" eens toelichten?
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:11:45 #230
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186071819
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:54 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is een hardnekkige mythe dat arme mensen voornamelijk Republikeins zouden stemmen. Op nationaal niveau dan. Ik heb nooit een exitpoll voor alleen West Virginia gezien.
True. Republikeinen zijn gemiddeld juist meer vermogend, maar opvallend genoeg ook lager opgeleid, dat dan weer wel. Misschien dat leeftijd hier een rol speelt, waar veel babyboomers immers aan het eind van hun carriere zitten en best wat vermogen hebben opgebouwd, maar niet per se meer opleiding genoten?!

https://www.people-press.(...)-demographic-groups/
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:19:27 #231
139130 Lord-Ronddraai
pi_186071962
quote:
Ah fox news, je verwacht het niet.

quote:

Je kan niet zo goed begrijpend lezen geloof ik
quote:
The researchers analyzed the text of these speeches for two measures: words related to competence (that is, words about ability or status, such as “assertive” or “competitive”) and words related to warmth (that is, words about friendliness, such as “supportive” and “compassionate”).

Warmth, related to intentions towards others, and competence, related to the ability to carry out those intentions, are two fundamental dimensions of how we see others and portray ourselves in social interactions.
Dus ja ze passen hun taal aan maar om nou te zeggen dat ze zich dommer voordoen. Ze leggen de nadruk op andere dingen. Alsof je proberen aan te passen aan je publiek een slecht idee is voor een politicus. Dat zal toch ook een deel van het succes van Trump zijn, hij spreekt als een downie.

quote:
Owja. AOC is inhoudsloos en intellectueel gehandicapt. Als ze off-script moet komt er geen zinnig woord uit. Beetje als een NPC, ze kent alleen maar haar geprogrammeerde zinnetjes.
Hahaha dus je zegt dat ze het evenbeeld van jou is? Weet je nog die keer dat jij off-script moest.
*Krekels
I member _O-
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:23:28 #232
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186072032
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wil je dan je "conclusie" eens toelichten?
Eerste alinea:
quote:
A new study suggests that white Americans who hold liberal socio-political views use language that makes them appear less competent in an effort to get along with racial minorities.
Ik zelf beweer helemaal niks. Wat ik wel wil beweren, is aan de hand van het artikel, dat (sommige) linksleunenden denken dat donkere mensen dommer zijn, aangezien ze minder moeilijke taal gebruiken in conversaties met hen. Dat lijkt me niet iets wat je doet met mensen die je als intellectueel gelijken ziet.

Maar nogmaals, nergens zeg ik dat mensen met een accent dommer zijn. Alhoewel ik die bewering wel durf te maken bij blanken die Nederlands met een Marokkaans accent spreken.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:27:31 #233
139130 Lord-Ronddraai
pi_186072101
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:23 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Eerste alinea:
[..]

Ik zelf beweer helemaal niks. Wat ik wel wil beweren, is aan de hand van het artikel, dat (sommige) linksleunenden denken dat donkere mensen dommer zijn, aangezien ze minder moeilijke taal gebruiken in conversaties met hen. Dat lijkt me niet iets wat je doet met mensen die je als intellectueel gelijken ziet.

Maar nogmaals, nergens zeg ik dat mensen met een accent dommer zijn. Alhoewel ik die bewering wel durf te maken bij blanken die Nederlands met een Marokkaans accent spreken.
Nee want als je dus het artikel leest is de taal die ze gebruiken niet minder moeilijk maar er ligt meer focus op een warme woordkeuze in plaats van op een woordkeuze die veel te maken heeft met competentie. Het zijn de onderzoekers die daaruit concluderen dat je je publiek dommer zou vinden.

Maar dat hele AOC gedoe is wel weer lachen gieren brullen. Eerste hit op google
https://www.rt.com/usa/455703-aoc-fake-southern-accent/
Al die comments, gewoon letterlijk napraten wat ze van hun nieuwsbronnetje meegekregen hebben
#SAD
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:29:24 #234
342934 Kansenjongere
pi_186072127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ah fox news, je verwacht het niet
Maar je moet toch nageven dat ze het heel slim (lees: laf) doen doordat ze slechts weergeven wat ze op twitter gelezen hebben zodat ze zich keurig achter anderen kunnen verschuilen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:35:03 #235
466498 Chivaz
pi_186072231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Er is genoeg ingegaan op haar voorstellen, sterker nog ik stoor mij vooral aan het feit dat geen enkele presidentskandidaat die allemaal het voorstel steunen een kritische vraag over dat voorstel heeft gehad.
Het is overduidelijk dat niemand in de media intresse heeft in haar voorstellen en of ze realistisch of haalbaar zijn. Men heeft meer intresse in het gezeur dat rechts bang of geobsedeerd is door deze reïncarnatie van zoef de haas.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:35:28 #236
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186072235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Ah fox news, je verwacht het niet.

Goh, moet ik eens doen elke keer Acosta, Griffin, Abramson, CNN, NYT, MSNBC etc. wordt gelinkt :')
quote:
Je kan niet zo goed begrijpend lezen geloof ik

Dus ja ze passen hun taal aan maar om nou te zeggen dat ze zich dommer voordoen. Ze leggen de nadruk op andere dingen. Alsof je proberen aan te passen aan je publiek een slecht idee is voor een politicus. Dat zal toch ook een deel van het succes van Trump zijn, hij spreekt als een downie.
Als je het die draai wil geven, dan doe je dat lekker.
quote:
Hahaha dus je zegt dat ze het evenbeeld van jou is? Weet je nog die keer dat jij off-script moest.
*Krekels
I member _O-
Fascinerend. En typerend. Het zit jullie echt dwars he :') Ben benieuwd hoe lang die zurigheid blijft.

Maar AOC is niet mijn evenbeeld. Ik weet dat tax credits geen weggegeven geld is. Ik weet dat accounting errors geen geld is. Ik weet dat de wereld niet zal eindigen in 12 jaar. En ik heb niet enkele (4?) FEC klachten tegen me liggen :')
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:35:45 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186072239
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is overduidelijk dat niemand in de media intresse heeft in haar voorstellen en of ze realistisch of haalbaar zijn.
Misschien omdat ze dat dus geen van beide zijn :??
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:43:30 #238
139130 Lord-Ronddraai
pi_186072380
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is genoeg ingegaan op haar voorstellen, sterker nog ik stoor mij vooral aan het feit dat geen enkele presidentskandidaat die allemaal het voorstel steunen een kritische vraag over dat voorstel heeft gehad.
Het is overduidelijk dat niemand in de media intresse heeft in haar voorstellen en of ze realistisch of haalbaar zijn. Men heeft meer intresse in het gezeur dat rechts bang of geobsedeerd is door deze reïncarnatie van zoef de haas.
Wat welk voorstel heb je het over. Waarom is er al genoeg over gediscussierd? Is een democratie niet een constante discussie? Vind je het zelf niet opvallend dat rechtse media continue met haar bezig zijn? Ongeveer al het nieuws over haar dat we hier lezen komt van rechtse media. Ze hebben het maar druk ermee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:35 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Goh, moet ik eens doen elke keer Acosta, Griffin, Abramson, CNN, NYT, MSNBC etc. wordt gelinkt :')
Dat doe je toch ook?

quote:
Als je het die draai wil geven, dan doe je dat lekker.
Ik lees gewoon wat ze onderzocht hebben.

quote:
Fascinerend. En typerend. Het zit jullie echt dwars he :') Ben benieuwd hoe lang die zurigheid blijft.
Het zit me zeker niet dwars ik vind het gewoon hilarisch. Altijd commentaar hebben op anderen en dan de discussie zo uit de weg gaan. Je laat jezelf zo kennen :')

quote:
Maar AOC is niet mijn evenbeeld. Ik weet dat tax credits geen weggegeven geld is. Ik weet dat accounting errors geen geld is. Ik weet dat de wereld niet zal eindigen in 12 jaar. En ik heb niet enkele (4?) FEC klachten tegen me liggen :')
Knap hoor.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:45:01 #239
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186072400
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder typeren als hyperbool. Aan de andere kant heb ik nou niet de indruk dat hij erg druk is, hij kijkt wat tv, roept aan de hand daarvan wat, iemand typt een beleidsstuk en hij zet zijn krabbel. Verder zo nu en dan een staatsbezoek, rally of golfen.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:48:23 #240
66582 Monolith
geniaal
pi_186072464
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

Opkomst bijna 60%
Ja en als je die twee dus vermenigvuldigt, dan krijg je de 42% die ik noemde.
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:57:34 #241
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186072616
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:49 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Bush had ook wel charisma vond ik. Minder dan Obama, maar toch... Aangaande deze punten:

- Midden-Oosten beleid is iets wat je wel vaker hoort, maar ik zie niet in hoe hij dat verprutst heeft zoals je zei... hij erfde een moeilijke uitgangspositie, hoewel je wel geregeld Obama-aanhangers hier ook wel kritisch over hoort zijn.

Aangezien het om de vergelijking met Trump ging: Trump heeft het staande beleid grotendeels voortgezet, met wel meer intensieve bombardementen, meer geflirt met Saoedi-Arabie en het opblazen van het Iran akkoord. Ik zie dat nou niet bepaald als een positieve draai.

- kinderen in kooien stoppen gebeurde, omdat de faciliteiten vol zaten; kwalijke zaak als je het mij vraagt, net zoals dat met volwassenen zou zijn trouwens, maar Congress speelt hier natuurlijk ook een rol in om voldoende middelen te bieden voor humane opvang. Van alle dingen die gebeurd zijn onder hem in de 8 jaar is het wel wonderlijk dat je dit uitkiest ... doe je dat om te trollen?

Kinderen van de ouders weg halen en dan in kooien stoppen was dan weer geen beleidszaak, wat het onder Trump wel werd. Bizar veel kwalijker.

- aangaande illegale immigratie weet ik niet goed waar je het over hebt. Hij is voor het aanpakken van illegale immigratie. Zie bijvoorbeeld anderhalve minuut uit 2005 als Senator: https://www.c-span.org/vi(...)-illegal-immigration

Hoe heeft hij dat verknalt, het is onder hem namelijk juist een stukje gedaald:

- Het benoemen van islamitisch extremisme deed hij wel, maar dan bij de naam van de groepering. Zowel hij als Bush voor hem kozen er voor om dat op die manier te doen, omdat je anders de indruk wekt alle moslims en verschillende denominaties over 1 kam te scheren wat een averechts effect zou kunnen hebben. Je ziet hier op fok ook geregeld iets soortgelijks, waarbij "normale rechtse" of "normale linkse" mensen zich aangevallen voelen als het over extreem-rechts of extreem-links gaat en zich daarmee juist nog verder ingraven.

Dat kun je niet genoeg vinden, maar ach, zo erg til ik er in ieder geval niet aan, als het maar bestreden wordt.

- Het verliezen van enorm veel zetels zat hem er ook in dat hij kwam na de wave van 2006 en een erg grote verkiezingswinst in 2008. Weet niet goed hoe dit een verwijt is aan hem zelf of zijn beleid of waarom je dat mee zou wegen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 06-04-2019 21:03:29 ]
  zaterdag 6 april 2019 @ 20:59:34 #242
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_186072664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

quote:
Indien melding wordt gemaakt van nieuwsfeiten is deugdelijke onderbouwing een must.

zaterdag 6 april 2019 @ 21:05:45 #243
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186072820
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Dat doe je toch ook?
Niet echt!
quote:
Ik lees gewoon wat ze onderzocht hebben.
Uit het onderzoek (p23)

Warmth was conveyed by positivity, and competence was conveyed by vocabulary sophistication. The final list consisted of six words in each of four categories: high warmth/high competence (e.g., euphoric), high warmth/low competence (e.g., happy), low warmth/high competence (e.g., melancholy), and low warmth/low competence (e.g., sad).

quote:
Het zit me zeker niet dwars ik vind het gewoon hilarisch. Altijd commentaar hebben op anderen en dan de discussie zo uit de weg gaan. Je laat jezelf zo kennen :')
Niet echt. Ik doe gewoon :') en ben er klaar mee :D
Maar da's ook een vaardigheid.

quote:
Knap hoor.
Ja he :)
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:08:09 #244
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186072875
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 13:28 schreef speknek het volgende:
Majority Report is anders gewoon legit, dat jij niet weet wie mensen als Sam Seder en Michael Brooks zijn zegt misschien meer over jou? Sam Seder schuift bijv regelmatig aan bij MSNBC.

Ik check Majority Report sowieso altijd als rechts weer eens iets over het zgn 'anti-semitisme' van deze of gene roept, ze zijn namelijk ook allebei Joods en hun kijk op de zaak in kwestie is dan vaak heel verhelderend. Zoals recentelijk bijvoorbeeld inzake het incidentje met Ilhan Omar.
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:39:53 #245
139130 Lord-Ronddraai
pi_186073546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:05 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Niet echt!
[..]

Uit het onderzoek (p23)

Warmth was conveyed by positivity, and competence was conveyed by vocabulary sophistication. The final list consisted of six words in each of four categories: high warmth/high competence (e.g., euphoric), high warmth/low competence (e.g., happy), low warmth/high competence (e.g., melancholy), and low warmth/low competence (e.g., sad).
Ja he :)
En als je dus happy gebruikt bij een bepaald publiek in plaats van euphoric betekent dat dat je ze dom vindt? Ik betwist ook helemaal niet dat mensen hun taal aanpassen aan hun publiek. Dat gebeurt heel veel, denk bijvoorbeeld aan mensen die tegen kinderen of ouderen opeens simpel taalgebruik bezigen. Of inderdaad bij mensen die een taal niet goed beheersen je taal aanpassen. Het is mogelijk dat dit gebeurt uit minachting voor je publiek. Maar ik verwacht dat het over het algemeen meer onderbewust is en ik weet dus niet of je het iemand kwalijk kan nemen.

In dit geval bij AOC klinkt haar accent in de genoemde speech zeker vreselijk. Geen idee of ze daar zo praten en of ze normaal tegen zulke mensen zo praat. Het lijkt me eerlijk gezegd ver gezocht dat je een geforceerd accent bewust gebruikt.
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:56:26 #246
147666 AnneX
pi_186073939
Per tweet the real Donald:
...”I have not read the Mueller Report yet, even though I have every right to do so. Only know the conclusions, and on the big one, No Collusion. Likewise, recommendations made to our great A.G. who found No Obstruction. 13 Angry Trump hating Dems (later brought to 18) given two.....”
  zaterdag 6 april 2019 @ 22:03:48 #247
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186074087
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 20:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bush had ook wel charisma vond ik. Minder dan Obama, maar toch... Aangaande deze punten:

- Midden-Oosten beleid is iets wat je wel vaker hoort, maar ik zie niet in hoe hij dat verprutst heeft zoals je zei... hij erfde een moeilijke uitgangspositie, hoewel je wel geregeld Obama-aanhangers hier ook wel kritisch over hoort zijn.
De erfenis was beroerd ja. De illegale oorlog in Irak, daar was geen eer aan te behalen. Maar de Arabische Lente, dat heeft hij echt verneukt. Hij liet de wereld over de VS lopen. Het irrationele/onvoorspelbare van Trump werkt in zijn voordeel. Als je niet weet wat het antwoord van een tegenstander zal zijn, dan ben je voorzichtiger.

quote:
Aangezien het om de vergelijking met Trump ging: Trump heeft het staande beleid grotendeels voortgezet, met wel meer intensieve bombardementen, meer geflirt met Saoedi-Arabie en het opblazen van het Iran akkoord. Ik zie dat nou niet bepaald als een positieve draai.
Je moet de missie fatsoenlijk afronden. IS moet je niet verslaan, je moet het uitroeien. Het Iran akkoord was ook niet veel. Geen deal kan beter zijn dan een slechte deal. En Saoedi-Arabie is een kutland. Het is schandalig waar die mee wegkomen.
quote:
- kinderen in kooien stoppen gebeurde, omdat de faciliteiten vol zaten; kwalijke zaak als je het mij vraagt, net zoals dat met volwassenen zou zijn trouwens, maar Congress speelt hier natuurlijk ook een rol in om voldoende middelen te bieden voor humane opvang. Van alle dingen die gebeurd zijn onder hem in de 8 jaar is het wel wonderlijk dat je dit uitkiest ... doe je dat om te trollen?
Ik zou niet durven te trollen. Maar als je illegalenopvang vol zit moet je een paar dingen doen. Ten eerste, capaciteit vergroten (verklaar een emergency, wat ook het geval is!). Ten tweede moet je de instroom beperken. Dat kan met betere wetgeving en handhaving. Asiel aancragen doen ze maar bij de ambassade. Hoeveel echte asielzoekers komen er via de landsgrenzen? Een handje vol?
quote:
Kinderen van de ouders weg halen en dan in kooien stoppen was dan weer geen beleidszaak, wat het onder Trump wel werd. Bizar veel kwalijker.
Ik heb daar geen probleem mee. Moet je je kinderen maar niet in de kansloze situatie meesleuren. Ik vind het een goed drukmiddel tegen de ouders.
quote:
- aangaande illegale immigratie weet ik niet goed waar je het over hebt. Hij is voor het aanpakken van illegale immigratie. Zie bijvoorbeeld anderhalve minuut uit 2005 als Senator: https://www.c-span.org/vi(...)-illegal-immigration

Hoe heeft hij dat verknalt, het is onder hem namelijk juist een stukje gedaald:
[ afbeelding ]
En toch horen we dat er bij de grenzen er zo veel komen dat het een veelvoud is vergeleken met de Obama tijd. De afname van het totaal in the VS kan aan een paar dingen liggen: Er zijn er wat vetrokken, of er zijn er een hoop gelegalizeerd. Het totaal zegt niets over de aankomstcijfers.
quote:
- Het benoemen van islamitisch extremisme deed hij wel, maar dan bij de naam van de groepering. Zowel hij als Bush voor hem kozen er voor om dat op die manier te doen, omdat je anders de indruk wekt alle moslims en verschillende denominaties over 1 kam te scheren wat een averechts effect zou kunnen hebben. Je ziet hier op fok ook geregeld iets soortgelijks, waarbij "normale rechtse" of "normale linkse" mensen zich aangevallen voelen als het over extreem-rechts of extreem-links gaat en zich daarmee juist nog verder ingraven.

Dat kun je niet genoeg vinden, maar ach, zo erg til ik er in ieder geval niet aan, als het maar bestreden wordt.
Ik vind de islam als ideologie verwerpelijk, dus wellicht ben ik veeleisender. En ik realiseer me dat dat subjectief is.
quote:
- Het verliezen van enorm veel zetels zat hem er ook in dat hij kwam na de wave van 2006 en een erg grote verkiezingswinst in 2008. Weet niet goed hoe dit een verwijt is aan hem zelf of zijn beleid of waarom je dat mee zou wegen.
Klopt. Je kan een hoop verliezen als je een hoop hebt. Maar het zegt ook dat je een hoop mensen niet vast hebt kunnen houden. De niet-stemmers moeten toch enigzins teleurgesteld zijn geweest. Maar het lijkt me ook niet meer dan logisch dat een hoop normaal niet-stemmers vanwege Obama naar de stembus zijn gegaan.
  zaterdag 6 april 2019 @ 22:18:12 #248
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_186074419
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

En als je dus happy gebruikt bij een bepaald publiek in plaats van euphoric betekent dat dat je ze dom vindt? Ik betwist ook helemaal niet dat mensen hun taal aanpassen aan hun publiek. Dat gebeurt heel veel, denk bijvoorbeeld aan mensen die tegen kinderen of ouderen opeens simpel taalgebruik bezigen. Of inderdaad bij mensen die een taal niet goed beheersen je taal aanpassen. Het is mogelijk dat dit gebeurt uit minachting voor je publiek. Maar ik verwacht dat het over het algemeen meer onderbewust is en ik weet dus niet of je het iemand kwalijk kan nemen.
Het verschil in woordenschat tussen kinderen en ouderen is logisch, en heeft meer te maken met levenservaring (het tegekomen van woorden), dan intelligentie. De vergelijking is kloppend wanneer je tegen zwarte kinderen "dommer" praat dan tegen blanke leeftijdsgenootjes. En ja, tegen politici zal je taalgebruik anders zijn dan tegen fabrieksarbeiders. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of je taalgebruik tegen zwarte fabrieksarbeiders hetzelfde is als tegen blanke fabrieksarbeiders, en dat wordt bepaald door hoe je rassen ziet. Al die voorbeelden die je geeft hebben niks met (ras)vooroordelen te maken. En het kan natuurlijk dat mensen onbewust racistisch zijn .)
  zondag 7 april 2019 @ 00:57:48 #249
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186077111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 22:03 schreef Ensiferum het volgende:

De erfenis was beroerd ja. De illegale oorlog in Irak, daar was geen eer aan te behalen. Maar de Arabische Lente, dat heeft hij echt verneukt. Hij liet de wereld over de VS lopen.
Ik weet niet goed wat het betekent dat hij de wereld over de VS liet lopen. Kun je dit toelichten en ook aangeven hoe dit dan in het nadeel van de VS werkte?

quote:
Het irrationele/onvoorspelbare van Trump werkt in zijn voordeel. Als je niet weet wat het antwoord van een tegenstander zal zijn, dan ben je voorzichtiger.
Nou ja, voorafgaand aan de verkiezing in 2016 werd me door anderen voorgehouden dat Trump een vredesduif zou zijn (dit in tegenstelling tot Clinton, weet je nog? Lachen was dat hè?), maar nu zeg jij dat hij onvoorspelbaar is. Dit ben ik met je eens, hij oogt onvoorspelbaar. Ik ben er minder zeker van dat het voordelig werkt. De VS heeft namelijk bij uitstek zelf de macht in handen als enige wereldmacht die over is. Ze hoeven dus niet een soort van guerilla-achtige uitstraling te hebben om daadwerkelijke macht uit te oefenen, ze kunnen daadwerkelijke macht uitoefenen.

quote:
Je moet de missie fatsoenlijk afronden. IS moet je niet verslaan, je moet het uitroeien.
Ja, je kunt er over debatteren over de intensivering in bombardementen geoorloofd is. Dat is verder fijn, maar aangezien het ook een idee is wat in hoofden leeft moet het ook daar bestreden worden. Daar zie ik hem niet zoveel aan doen.

quote:
Het Iran akkoord was ook niet veel. Geen deal kan beter zijn dan een slechte deal.
Kan, maar in dit geval was het best wel een uitstekende deal. Ze stopten met verrijken, we (het Westen) hadden toegang op verzoek.

quote:
En Saoedi-Arabie is een kutland. Het is schandalig waar die mee wegkomen.
En waar Trump dus atoomgeheimen aan zou willen verkopen...

quote:
Ik zou niet durven te trollen. Maar als je illegalenopvang vol zit moet je een paar dingen doen. Ten eerste, capaciteit vergroten (verklaar een emergency, wat ook het geval is!). Ten tweede moet je de instroom beperken. Dat kan met betere wetgeving en handhaving. Asiel aancragen doen ze maar bij de ambassade. Hoeveel echte asielzoekers komen er via de landsgrenzen? Een handje vol?
Je durft wel te trollen. Hier staat immers nog een reactie naar open: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #611 Deadline for Barr

Een national emergency is doorgaans iets urgents wat de eigen bevolking raakt. Dat geldt hier niet voor. De instroom werd al beperkt. Strikt asiel aanvragen bij de ambassade is nogal absurd; hoe zouden mensen vanaf de grens legaal rederlijkerwijze bij die ambassade moeten komen?!

quote:
Ik heb daar geen probleem mee. Moet je je kinderen maar niet in de kansloze situatie meesleuren. Ik vind het een goed drukmiddel tegen de ouders.
Oh, ik dacht dat je aangaf dat de overheid onder Obama pubers in kooien stopte erg was en dat hij het zo verklooide. Kennelijk bedoelde je dat het niet wreed genoeg was?! Waarom wil je uberhaupt kinderen straffen van ouders die legaal het recht hebben asiel aan te vragen en dat doen?! Wat een absurditeit en onnodige wreedheid tegen onschuldigen, wat die ouders ook nota bene zijn.

quote:
En toch horen we dat er bij de grenzen er zo veel komen dat het een veelvoud is vergeleken met de Obama tijd. De afname van het totaal in the VS kan aan een paar dingen liggen: Er zijn er wat vetrokken, of er zijn er een hoop gelegalizeerd. Het totaal zegt niets over de aankomstcijfers.
Ik kan hier niet heel veel mee. Je meent dingen te horen. Dat kan, mogelijk heeft dat te maken met de bubble waarin je je begeeft waarin er nogal wat angst gecreeerd wordt voor al die migranten die op de poorten aan het beuken zouden zijn ofzo.

quote:
Ik vind de islam als ideologie verwerpelijk, dus wellicht ben ik veeleisender. En ik realiseer me dat dat subjectief is.
Eh ja, daarin vinden we elkaar, maar dat geldt wat mij betreft ook bijvoorbeeld voor een christelijke theocratie. Dat ligt op zich dichter bij de republikeinen dan de democraten. Ik denk dat Obama dat ook verwerpelijk vindt en heb geen enkele aanleiding gevonden om het tegendeel te veronderstellen.

quote:
Klopt. Je kan een hoop verliezen als je een hoop hebt. Maar het zegt ook dat je een hoop mensen niet vast hebt kunnen houden. De niet-stemmers moeten toch enigzins teleurgesteld zijn geweest. Maar het lijkt me ook niet meer dan logisch dat een hoop normaal niet-stemmers vanwege Obama naar de stembus zijn gegaan.
Meh, ik weet niet hoeveel je er aan af kunt lezen, je ziet dit eigenlijk altijd in de Amerikaanse politiek. Onder Trump verloren ook een hoop republikeinen zetels wat je anders niet per se zou verwachten.
  zondag 7 april 2019 @ 10:17:46 #250
-1 #ANONIEM
pi_186078957
Hoe staat het met de dementie van oom Donald trouwens?
  zondag 7 april 2019 @ 10:18:27 #251
-1 #ANONIEM
pi_186078966
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:17 schreef grrrrg het volgende:
Hoe staat het met de dementie van oom Donald trouwens?
Denk je dat dat veel uitmaakt?
  zondag 7 april 2019 @ 10:20:59 #252
-1 #ANONIEM
pi_186078996
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Denk je dat dat veel uitmaakt?
Voor zijn support niet, maar ik ben bang dat het zijn beleidsplannen negatief kan beïnvloeden.
  zondag 7 april 2019 @ 10:21:51 #253
-1 #ANONIEM
pi_186079007
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Voor zijn support niet, maar ik ben bang dat het zijn beleidsplannen negatief kan beïnvloeden.
Daar zie ik eerlijk gezegd geen enkele ruimte voor, maar wie weet.
  zondag 7 april 2019 @ 10:23:44 #254
-1 #ANONIEM
pi_186079039
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar zie ik eerlijk gezegd geen enkele ruimte voor, maar wie weet.
Je bedoelt het kan niet slechter? Het kan nog veeeeel slechter. En oom Donald houdt ervan om de boel te escaleren als hij onder druk staat.
  zondag 7 april 2019 @ 10:26:09 #255
359444 Ludachrist
pi_186079075
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wat wint hij ermee door het überhaupt vrij te geven?

Helemaal niks. Trump zit totaal niet te wachten op mensen die inzage hebben in zijn financiën, dus die gaat dat never nooit uit zichzelf vrijgeven.
  zondag 7 april 2019 @ 11:47:55 #256
154335 Knipoogje
*smile*
pi_186080219
Wel een krachtige cartoon dit:
Benoemt eigenlijk het probleem heel goed (immoral en corrupt president), maar is tevens een sneer naar de mensen die al hun hoop gevestigd hebben op het Mueller rapport.

zondag 7 april 2019 @ 12:24:05 #257
-1 #ANONIEM
pi_186080739
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2019 10:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat wint hij ermee door het überhaupt vrij te geven?

Helemaal niks. Trump zit totaal niet te wachten op mensen die inzage hebben in zijn financiën, dus die gaat dat never nooit uit zichzelf vrijgeven.
Gelukkig heeft men daar in 1923 al rekening mee gehouden, ook toen had men een corrupte President, tenslotte.
  zondag 7 april 2019 @ 12:45:07 #258
66582 Monolith
geniaal
pi_186081008
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:47 schreef Knipoogje het volgende:
Wel een krachtige cartoon dit:
Benoemt eigenlijk het probleem heel goed (immoral en corrupt president), maar is tevens een sneer naar de mensen die al hun hoop gevestigd hebben op het Mueller rapport.

[ afbeelding ]
Is dat zo? Het systeem in de VS zorgt er gewoon voor dat de macht van veel kiezers ingeperkt wordt. Uiteindelijk komt het qua presidentsverkiezingen neer op een paar swing States waar de boel beslist wordt. In veel van de solid red / blue states heb je als kiezer van de minderheidspartij eigenlijk gewoon geen stem wat de presidentsverkiezingen aangaat.
  zondag 7 april 2019 @ 12:45:43 #259
66582 Monolith
geniaal
pi_186081023
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 10:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat Trump zelf beleidsplannen maakt?
  zondag 7 april 2019 @ 13:58:44 #260
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186082240
Trump is een useful idiot, is all. Niet van de Russen maar gewoon voor de Republikeinen die middels Trump al hun wensen in vervulling zien gaan. Tax cuts for the rich, nog meer dereguleringen en als kers op de taart het rechtssysteem dat voor generations to come in hun voordeel zal beslissen.
  zondag 7 april 2019 @ 15:39:15 #261
11675 Beathoven
pi_186083789
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 13:58 schreef kladderadatsch het volgende:
Trump is een useful idiot, is all. Niet van de Russen maar gewoon voor de Republikeinen die middels Trump al hun wensen in vervulling zien gaan. Tax cuts for the rich, nog meer dereguleringen en als kers op de taart het rechtssysteem dat voor generations to come in hun voordeel zal beslissen.
Trump is de clown die de balletjes laat vallen en tegen de corruptie aanschurkt en achter de schermen breken ze de VS geraffineerd en systematisch af.
  zondag 7 april 2019 @ 15:41:35 #262
154335 Knipoogje
*smile*
pi_186083852
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 12:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo? Het systeem in de VS zorgt er gewoon voor dat de macht van veel kiezers ingeperkt wordt. Uiteindelijk komt het qua presidentsverkiezingen neer op een paar swing States waar de boel beslist wordt. In veel van de solid red / blue states heb je als kiezer van de minderheidspartij eigenlijk gewoon geen stem wat de presidentsverkiezingen aangaat.
Tja, het systeem an sich is gewoon ruk inderdaad, maar dan nog steeds stemt de kiezer de president naar huis. En zolang de democraten in grote getalen blijven opdraven zullen ze die swingstates wel winnen lijkt me. Even afwachten wat de GOP als hindernisparkoers uitzet, want stemmen mag natuurlijk niet makkelijk zijn, helemaal niet als je altijd verliest indien stemmen makkelijk is.
  zondag 7 april 2019 @ 15:44:40 #263
154335 Knipoogje
*smile*
pi_186083923
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Trump is de clown die de balletjes laat vallen en tegen de corruptie aanschurkt en achter de schermen breken ze de VS geraffineerd en systematisch af.
Stel je voor, dat Rutte zich in een wat schimmige financiele situatie bevindt en de oppositiepartijen een verzoekje indienen voor wat meer transparantie met betrekking tot die situatie en de VVD en Rutte vervolgens de macht hebben en gebruiken om snel een bevriend mannetje aan het hoofd van belastingdienst te zetten die gaat over de verzoeken...
  zondag 7 april 2019 @ 15:49:10 #264
66582 Monolith
geniaal
pi_186083998
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:41 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tja, het systeem an sich is gewoon ruk inderdaad, maar dan nog steeds stemt de kiezer de president naar huis. En zolang de democraten in grote getalen blijven opdraven zullen ze die swingstates wel winnen lijkt me. Even afwachten wat de GOP als hindernisparkoers uitzet, want stemmen mag natuurlijk niet makkelijk zijn, helemaal niet als je altijd verliest indien stemmen makkelijk is.
Het punt is dat in een systeem als het Nederlandse elke kiezer uiteindelijk telt. In de VS doen heel veel kiezers er niet toe. Of Californië, New York of Texas nou met een miljoen of vijf miljoen stemmen verschil wordt gewonnen, het resultaat is hetzelfde.
"De kiezer die zich beklaagt" heeft dus lang niet altijd invloed.
  zondag 7 april 2019 @ 15:50:12 #265
66582 Monolith
geniaal
pi_186084019
Interview in Wired met Andrew Yang:
https://www.wired.com/sto(...)o-very-21st-century/
  zondag 7 april 2019 @ 15:55:46 #266
323401 Kijkertje
met filter
pi_186084122
quote:
“Can’t take you anymore. Can’t take you. Our country is full. Our area is full, the sector is full. Can’t take you anymore. I’m sorry,” Trump said during a roundtable on the border at the U.S. Border Patrol station in Calexico, Calif. “So turn around. That’s the way it is.”

At the roundtable — which preceded a visit to the international border site in Calexico, a town of 40,000 people about two hours east of San Diego — Trump also continued to dismiss migrants’ claims of persecution, saying they were mainly gang members who had been coached by lawyers.

“It’s a scam, okay? It’s a scam. It’s a hoax,” Trump said. Referring to the recently concluded investigation by special counsel Robert S. Mueller III, the president added: “I know about hoaxes. I just went through a hoax.”

Trump administration nearly doubles H-2B guest visa program, which brings many Mexican workers
quote:
As President Trump threatened to shut down the U.S.-Mexico border in recent days, his Department of Homeland Security nearly doubled the number of temporary guest worker visas available this summer.

The Homeland Security and Labor departments plan to grant an additional 30,000 H-2B visas this summer on top of the 33,000 they had already planned to give out, the agencies confirmed.

The H-2B visa allows foreign workers to come to the United States legally and work for several months at companies such as landscapers, amusement parks or hotels. About 80 percent of these visas went to people from Mexico and Central America last year, government data shows.

[..]
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 16:13:05 #267
3928 Ulx
pi_186084378
Grassley Blasts Democrats for Finding 'Pretext' to Get Trump

Grassley denkt blijkbaar dat het bekijken van Trump's financiele handel en wandel problemen voor Trump zal veroorzaken.
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 16:25:47 #268
3928 Ulx
pi_186084565
ndrew_lawrence twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 02:29:41 Tucker Carlson: "How did we wind up with a country in which feminists do science?" https://t.co/e9R10EYdNA reageer retweet
Dat vraag ik me ook wel eens af. En hoe kan het dat negers auto's mogen rijden? En wat is het met homo's op televisie? Dat kan toch niet?
  zondag 7 april 2019 @ 16:36:16 #269
323401 Kijkertje
met filter
pi_186084768
Trump says Rep. Omar ‘doesn’t like Israel,’ one day after arrest in threat case
quote:
President Trump on Saturday criticized Rep. Ilhan Omar, one day after a New York man was arrested and charged with threatening to kill the Minnesota Democrat.

In remarks to a conservative Jewish group, Trump thanked several Republican lawmakers for their support before mocking Omar, an outspoken critic of U.S. policy toward Israel who has also made comments that some say invoke anti-Semitic stereotypes.

“Special thanks to Representative Omar of Minnesota,” Trump told members of the Republican Jewish Coalition in a ballroom of the Venetian Resort. “Oh, I forgot. She doesn’t like Israel. I forgot. I’m so sorry.”

Patrick W. Carlineo Jr., the man charged with threatening Omar, allegedly called the lawmaker a “terrorist” and vowed to put a “bullet in her [expletive] skull” in a phone call with a member of her Washington staff, according to a statement Friday by the U.S. attorney’s office for the Western District of New York.

[..]
‘I’ll Put a Bullet in Her F***ing Skull’: Trump Supporter Allegedly Threatens to Murder Rep. Ilhan Omar
  zondag 7 april 2019 @ 16:59:22 #270
11675 Beathoven
pi_186085345
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Stel je voor, dat Rutte zich in een wat schimmige financiele situatie bevindt en de oppositiepartijen een verzoekje indienen voor wat meer transparantie met betrekking tot die situatie en de VVD en Rutte vervolgens de macht hebben en gebruiken om snel een bevriend mannetje aan het hoofd van belastingdienst te zetten die gaat over de verzoeken...
Zou een mooie kloteshow zijn :)

Het ergste wat in Nederland kan gebeuren is een FvD - VVD kabinet in deze tijd dat rechts al een periode flink heeft lopen huishouden.
  zondag 7 april 2019 @ 17:00:04 #271
369400 WhiteBeard
pi_186085368
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt is dat in een systeem als het Nederlandse elke kiezer uiteindelijk telt. In de VS doen heel veel kiezers er niet toe. Of Californië, New York of Texas nou met een miljoen of vijf miljoen stemmen verschil wordt gewonnen, het resultaat is hetzelfde.
"De kiezer die zich beklaagt" heeft dus lang niet altijd invloed.
Dat systeem leverde twee keer Obummer op als president en twee keer Clinton. Daarmee is dat argument gewoon onderuit geholpen.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  zondag 7 april 2019 @ 17:01:40 #272
66582 Monolith
geniaal
pi_186085419
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:00 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Dat systeem leverde twee keer Obummer op als president. Daarmee is dat argument gewoon onderuit geholpen.
Wat begreep je precies niet aan solid blue / red states?
  zondag 7 april 2019 @ 17:03:08 #273
369400 WhiteBeard
pi_186085458
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat begreep je precies niet aan solid blue / red states?
Ik begrijp het Amerikaanse kiesstelsel heel goed. Jammeren dat het EC nu Trump oplevert en het systeem de schuld geven is gewoon heel kortzichtig. Hetzelfde systeem leverde 8 jaar Clinton en 8 jaar Obama op.
  zondag 7 april 2019 @ 17:07:35 #274
66582 Monolith
geniaal
pi_186085587
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:03 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik begrijp het Amerikaanse kiesstelsel heel goed. Jammeren dat het EC nu Trump oplevert en het systeem de schuld geven is gewoon heel kortzichtig. Hetzelfde systeem leverde 8 jaar Clinton en 8 jaar Obama op.
Mijn posts lezen blijkt echter een stuk lastiger. Die gaan namelijk helemaal niet over het kiesstelsel en dat dat tot een bepaalde uitkomst leidt, maar het feit dat je veel kiezers weinig kunt "aanrekenen" omdat hun stemmen er weinig toe doen, ongeacht op welke partij ze stemmen.

Iets beter lezen in plaats van meteen weer een voorgekauwd partijdig riedeltje af te draaien kan geen kwaad.
  zondag 7 april 2019 @ 17:10:47 #275
369400 WhiteBeard
pi_186085679
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 16:13 schreef Ulx het volgende:
Grassley Blasts Democrats for Finding 'Pretext' to Get Trump

Grassley denkt blijkbaar dat het bekijken van Trump's financiele handel en wandel problemen voor Trump zal veroorzaken.
Och, als we toch bezig zijn met belastingen onderzoeken:

https://twitter.com/bud_cann/status/1114207035887722496
  zondag 7 april 2019 @ 17:13:48 #276
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_186085762
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Lijkt me goed om al dat soort figuren te onderzoeken
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 7 april 2019 @ 17:20:15 #277
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_186085940
Hoe weet deze meneer de waarde van het vermogen van Blumenthal zo precies? Of verzint hij gewoon maar iets wat in de buurt van de realiteit klinkt?

Hier weten ze het ook al niet: https://www.opensecrets.o(...)=N00031685&year=2015 ... ergens tussen de 65 miljoen en 98 miljoen in 2015.
  zondag 7 april 2019 @ 17:28:18 #278
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_186086201
Mooi aan Trump is dat hij de allerhoogste cijfers op school gehaald zou hebben, maar scholen die zijn cijferlijsten misschien openbaar kunnen maken laat hij bedreigen. Hij zou supergezond zijn, maar zijn medische gegevens blijven geheim. Trump is naar eigen zeggen superrijk, maar ook zijn belastinggegevens moeten kennelijk geheim blijven. En, natuurlijk, het rapport dat het volgens hem totaal vrijpleit van elke beschuldiging, blijft voorals nog, taadaa, geheim.

Je zou er bijna een patroon in gaan zien.
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 17:28:20 #279
3928 Ulx
pi_186086203
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:10 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

De rijken moeten meer belasting betalen? Dat is heel slecht, want dan ktijg je minder trickle-down, weet je.
  zondag 7 april 2019 @ 17:30:18 #280
369400 WhiteBeard
pi_186086268
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

De rijken moeten meer belasting betalen? Dat is heel slecht, want dan ktijg je minder trickle-down, weet je.
Ik zeg nergens dat rijken meer belasting moeten betalen. Complete financiele transparantie in het geval van de democraten in het congres lijkt mij een goede zaak. Dan weet je waar je op stemt. Bij Trump wisten de meeste mensen dat al.
  zondag 7 april 2019 @ 17:32:44 #281
77632 OMG
omg
pi_186086360
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:30 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat rijken meer belasting moeten betalen. Complete financiele transparantie in het geval van de democraten in het congres lijkt mij een goede zaak. Dan weet je waar je op stemt. Bij Trump wisten de meeste mensen dat al.
Kun je Trump's tax returns even linken dan?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 17:43:27 #282
3928 Ulx
pi_186086581
Trumpfans in paniek omdat er een anti-corruptie wet bestaat. Priceless.

ABCPolitics twitterde op zondag 07-04-2019 om 17:39:31 Trump attorney Jay Sekulow accuses Democrats of playing politics: "The president has not asked for Nancy Pelosi's tax returns" https://t.co/1lIEZsuliV https://t.co/sDnZz4aKQg reageer retweet
  zondag 7 april 2019 @ 17:51:44 #283
12053 Refragmental
pi_186086719
quote:
2s.gif Op zondag 7 april 2019 17:28 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi aan Trump is dat hij de allerhoogste cijfers op school gehaald zou hebben, maar scholen die zijn cijferlijsten misschien openbaar kunnen maken laat hij bedreigen. Hij zou supergezond zijn, maar zijn medische gegevens blijven geheim. Trump is naar eigen zeggen superrijk, maar ook zijn belastinggegevens moeten kennelijk geheim blijven. En, natuurlijk, het rapport dat het volgens hem totaal vrijpleit van elke beschuldiging, blijft voorals nog, taadaa, geheim.

Je zou er bijna een patroon in gaan zien.
Net als bij Obama is trump niet verplicht zijn cijferlijsten en andere priveaangelegenheden openbaar te maken. En net als bij Obama hebben scholen en doktoren e.d dat recht ook niet.
Selectieve verontwaardiging en hoop BNW praat weer.
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 17:59:26 #284
3928 Ulx
pi_186086917
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 17:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Net als bij Obama is trump niet verplicht zijn cijferlijsten en andere priveaangelegenheden openbaar te maken. En net als bij Obama hebben scholen en doktoren e.d dat recht ook niet.
Wrong. De wet stelt gewoon dat de IRS de belastinggegevens van een POTUS aan het congres MOET geven.

quote:
the treasury secretary shall furnish the requested material
Niet may. Niet could. Niet If they feel like it.

Shall.
  zondag 7 april 2019 @ 18:01:29 #285
77632 OMG
omg
pi_186086947
quote:

[..]

Niks BNW praat. Je kunt iemand die beweert dat Obama een slechte student zou zijn geweest en daarvan zijn cijfers zou willen zien en zelf iemand scholen laat bedreigen om z'n eigen cijferlijsten maar geheim te houden niet serieus nemen.

Pizza!
  zondag 7 april 2019 @ 18:06:41 #286
154335 Knipoogje
*smile*
pi_186087053
quote:

[..]

Obama liegt er dan ook niet over.
  zondag 7 april 2019 @ 18:13:52 #287
66582 Monolith
geniaal
pi_186087179
Die had zijn JD aan Harvard magna cum laude, dus dan zit je in de top 20% van het jaar geloof ik.
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 18:15:34 #288
3928 Ulx
pi_186087227
kylegriffin1 twitterde op zondag 07-04-2019 om 18:00:16 Jerry Nadler says Congress is entitled to see all of the Mueller report: "Our position is that he should redact none of it."He says Barr should not get to decide whether grand jury info is released: "He is a biased person. He is someone who is an agent of the admin."Via CBS https://t.co/ItbKwkUXD6 reageer retweet
  zondag 7 april 2019 @ 18:36:27 #289
12053 Refragmental
pi_186087756
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 17:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wrong. De wet stelt gewoon dat de IRS de belastinggegevens van een POTUS aan het congres MOET geven.
[..]

Niet may. Niet could. Niet If they feel like it.

Shall.
Ik had het dan ook niet over zijn belastingaangiftes. Dacht dat dat duidelijk was toen ik "net als bij Obama" zei, en het verder over cijferlijsten, scholen, en doktoren had.
  zondag 7 april 2019 @ 18:40:59 #290
342934 Kansenjongere
pi_186087890
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:36 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over zijn belastingaangiftes. Dacht dat dat duidelijk was toen ik "net als bij Obama" zei, en het verder over cijferlijsten, scholen, en doktoren had.
Hij is niet verplicht om ze te tonen, maar hij is ook niet verplicht om erover te liegen.
En als hij kiest voor grootspraak is de enige logische reactie: Bewijs het maar.
Waarom begin je over Obama, zat die op soortgelijke wijze op te scheppen over zaken die hij vervolgens weigerde te openbaren?
  zondag 7 april 2019 @ 18:42:48 #291
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_186087936
Lekker interessant, die cijferlijsten. Iedereen die Trump hoort praten ziet toch wel in dat die man zwakbegaafd is?
  zondag 7 april 2019 @ 18:47:43 #292
12053 Refragmental
pi_186088050
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hij is niet verplicht om ze te tonen, maar hij is ook niet verplicht om erover te liegen.
En als hij kiest voor grootspraak is de enige logische reactie: Bewijs het maar.
Waarom begin je over Obama, zat die op soortgelijke wijze op te scheppen over zaken die hij vervolgens weigerde te openbaren?
Wacht... 3 jaar verder en jullie zijn nog steeds verontwaardigd over het feit dat Trump liegt, zelfs over triviale onzin?
Wow.
  Redactie Games zondag 7 april 2019 @ 18:50:30 #293
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186088117
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wacht... 3 jaar verder en jullie zijn nog steeds verontwaardigd over het feit dat Trump liegt, zelfs over triviale onzin?
Wow.
Ik neem aan dat jij het oké vindt dat ie liegt? Geen wonder dat het je grote held is als je de lat zo laag legt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 7 april 2019 @ 18:50:45 #294
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_186088124
quote:

[..]

Wow.
Ben vooral verbaasd dat er nog altijd mensen fan zijn van een politiek leider die niets anders doet dan liegen beledigen.
  zondag 7 april 2019 @ 18:50:47 #295
342934 Kansenjongere
pi_186088125
quote:

[..]

Wow.
Nee, pizzajongen, jij bent verontwaardigd dat mensen aan Trump vragen om zijn leugens te onderbouwen.
  zondag 7 april 2019 @ 18:51:19 #296
12053 Refragmental
pi_186088137
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:50 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij het oké vindt dat ie liegt? Geen wonder dat het je grote held is als je de lat zo laag legt.
Een hele post vol onzin aannames. Bravo
  zondag 7 april 2019 @ 18:52:19 #297
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_186088156
quote:

[..]

Wow.
Want dat is volkomen ok?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 7 april 2019 @ 18:55:50 #298
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_186088215
"Maar Obama hoeft dat ook niet!" :')

8 jaar lang bnw birtherism door Trump vergeten zeker :')
  Overall beste user 2022 zondag 7 april 2019 @ 18:57:11 #299
3928 Ulx
pi_186088243
quote:

[..]

Wow.
Als je maat vaak genoeg liegt wordt het vanzelf acceptabel? Is dat ook zo voor draaideurcriminaliteit?

Als je overduidelijk een dwangmatige leugenaar bent en letterlijk over alles jokt hoor je niet in het Witte Huis. Dan ben je chronisch onbetrouwbaar.

En makkelijk te chanteren.
  Redactie Games zondag 7 april 2019 @ 19:04:06 #300
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_186088414
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een hele post vol onzin aannames. Bravo
Zorg ervoor dat je post dan geen onzin bevat waar je dat uit af kan leiden. Ik ben niet de enige van de posters die het concludeerde.

Maar goed je komt weer even langs, kraamt wat onzin uit en gaat dan weer weg met de mededeling dat je hier zo oneerlijk wordt behandeld, jammerend dat iedereen gek is behalve Refragmental. We kennen het liedje onderhand wel.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 7 april 2019 @ 19:05:19 #301
12053 Refragmental
pi_186088440
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')