SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
Dat idee heb ik niet. Trump geeft geen zier om anderen. Hij is president geworden om zijn eigen ego te strelen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:50 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ik denk bijvoorbeeld dat hij er echt voor alle Amerikanen wil zijn.
Ik denk dat je dan niet het ambt van president zal kiezen.quote:Op donderdag 4 april 2019 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat idee heb ik niet. Trump geeft geen zier om anderen. Hij is president geworden om zijn eigen ego te strelen.
Wanneer er iets fout gaat, weigert hij verantwoordelijkheid te nemen. In plaats daarvan probeert Trump de schuld in de schoenen van anderen te schuiven. Dat is niet het gedrag van iemand die het beste voor heeft met de inwoners van zijn land.
Zoals het presidentschap veranderen van een serieuze functie naar een soort van trollende infomercial.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan niet het ambt van president zal kiezen.
Nee, president wordt je uit overtuiging. Omdat je denkt iets te kunnen veranderen.
Trump had al in zijn jongere jaren ambitie om president te worden. Volgens mij zijn er zelfs beelden waarin hij die ambitie uitspreekt.
Oh, my sweet summerchild.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:03 schreef Elzies het volgende:
Nee, president wordt je uit overtuiging. Omdat je denkt iets te kunnen veranderen.
Trump wordt niet gedreven door idealen. Hij heeft geen beeld van hoe Amerika in zijn ogen zou moeten zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan niet het ambt van president zal kiezen.
Trump had al in zijn jongere jaren ambitie om president te worden. Volgens mij zijn er zelfs beelden waarin hij die ambitie uitspreekt.
Het is vrij goed gedocumenteerd dat de hele campagne van Trump hoofdzakelijk begon als marketing stunt. Zoals hij ook in het verleden steeds publiekelijk met het idee flirtte voor de media aandacht.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je geeft hier louter een eigen beeld weer. Totaal niet met feiten onderbouwd.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump wordt niet gedreven door idealen. Hij heeft geen beeld van hoe Amerika in zijn ogen zou moeten zijn.
Nee, Trump is een opportunist. Een politieke bloedzuiger die communiceert in catchphrases, bedoeld om applaus te oogsten. Dat is ook de reden dat zijn speeches vaak bol staan van de tegenstrijdigheden. Er zit geen gedachtegoed achter de woordenstroom die hij uitbraakt. Wat hij roept, moet bewondering en enthousiasme oproepen bij zijn toehoorders.
Trump is een charlatan, een politieke oplichter die geeft ene flikker geeft om de inwoners van zijn land. Denk je dat hij ook maar ene zier geeft om die 'prachtige muur'? De enige reden dat hij daaraan vast heeft gehouden, is omdat het tijdens de campagne aansloeg bij zijn supporters. Heeft hij een plan om Obamacare te vervangen door een betere versie? Nee, maar hij roept het toch, simpelweg omdat hij applaus wil ontvangen.
Als je werkelijk denkt dat Trump het beste voor heeft met zijn land, dan maak ik mij ernstig zorgen over je vermogen om andere mensen te taxeren.
Tsja, blijkbaar beschik jij niet over een gezonde dosis mensenkennis of heb je nooit de moeite genomen je te verdiepen in de persoon Trump.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je geeft hier louter een eigen beeld weer. Totaal niet met feiten onderbouwd.
Het is nogal kortzichtig het meest drukke ambt ter wereld uit opportunisme te willen nemen.
Trump heeft op zijn eigen manier zeker het beste met zijn land voor. Economisch vaart de VS onder Trump er wel bij. Anders zou de Trump kritische media zich daar wel op richten.
Maar Trump is tegelijkertijd wel president van een gepolariseerd land. Een land die ook voordat Trump het politieke toneel betrad ernstig is verdeeld. Dus wie ook president wordt, hij/zij zal altijd slechts een deel van het Amerikaanse volk vertegenwoordigen. Dat is de werkelijkheid waar iedere Amerikaanse president nu voor staat. Ook Obama lukte het niet het Amerikaanse volk te verenigen. Dat is bij Trump niet anders.
Het is juist goed je eens te verdiepen in de persoon Trump en te achterhalen wat zijn drijfveren zijn. Een jonge Trump had al de ambitie om president te worden.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar beschik jij niet over een gezonde dosis mensenkennis of heb je nooit de moeite genomen je te verdiepen in de persoon Trump.
Ik laat het hier maar bij. Succes met je verdere leven. Je zal het nodig hebben, ben ik bang.
Gebaseerd op Trumps eigen gedrag kan ik concluderen dat hij geen enkele moeite doet om de verdeeldheid te verminderen. Hij wakkert het zelfs aan. Bijzondere idealen heeft de man.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is juist goed je eens te verdiepen in de persoon Trump en te achterhalen wat zijn drijfveren zijn. Een jonge Trump had al de ambitie om president te worden.
Het getuigt juist van weinig mensenkennis om jezelf op te sluiten in het beeld die de huidige media van Trump maakt. Die is natuurlijk altijd onvolledig te noemen.
Je mag het oneens zijn met iemands idealen, dat betekent nog niet dat Trump niet zou handelen namens zijn eigen idealen. Idealen die veel Amerikanen delen en Trump het presidentschap heeft opgeleverd. Ook dat is een Amerika die bestaat en levendig is. Waarom zou je hiervan willen wegkijken?
Kerel, ik heb de media daar helemaal niet voor nodig. Ik zie zijn Tweets en luister en lees wat hij heeft gezegd tijdens interviews (vroeger en nu). De man is een imbeciel. Het is alsof iemand alle negatieve vooroordelen over Amerikanen met elkaar heeft vermengd en dat daar vervolgens een persoon uit voort is gekomen.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is juist goed je eens te verdiepen in de persoon Trump en te achterhalen wat zijn drijfveren zijn. Een jonge Trump had al de ambitie om president te worden.
Het getuigt juist van weinig mensenkennis om jezelf op te sluiten in het beeld die de huidige media van Trump maakt. Die is natuurlijk altijd onvolledig te noemen.
Je mag het oneens zijn met iemands idealen, dat betekent nog niet dat Trump niet zou handelen namens zijn eigen idealen. Idealen die veel Amerikanen delen en Trump het presidentschap heeft opgeleverd. Ook dat is een Amerika die bestaat en levendig is. Waarom zou je hiervan willen wegkijken?
Trump is ontzettend consistent in zijn opvattingen. Hij roept al 30 jaar hetzelfde. Namelijk: "Make America Great again". Hij vindt echt dat:quote:Op donderdag 4 april 2019 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd welke idealen Trump in jouw ogen koestert. Wat is zijn gedachtegoed?
Lijkt mij duidelijk. America First.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd welke idealen Trump in jouw ogen koestert. Wat is zijn gedachtegoed?
Dit is al niet waar. Trump was voor de oorlog in Irak en claimt nu dat nooit te zijn geweest.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Trump is ontzettend consistent in zijn opvattingen. Hij roept al 30 jaar hetzelfde. Namelijk: "Make America Great again". Hij vindt echt dat:
• Amerika niet de politieagent van de wereld moet zijn. Geen inmenging in het buitenland. Geen oorlogen starten.
Die gekke slogan roept hij pas sinds 2015, maar dat even terzijde.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Trump is ontzettend consistent in zijn opvattingen. Hij roept al 30 jaar hetzelfde. Namelijk: "Make America Great again". Hij vindt echt dat:
• Amerika niet de politieagent van de wereld moet zijn. Geen inmenging in het buitenland. Geen oorlogen starten.
• Amerika heeft veel trade deals die niet in het voordeel zijn van Amerika zijn. Hij wil betere deals
• Belastingverlaging
• Streng optreden tegen illegale immigratie
Hij roept dit al heel lang. Wat dat betreft is hij consistent en maakt hij zijn verkiezingsbeloften waar.
Welke oorlog in Iraq, die van 2003? Dat was wel een speciaal geval, en meer dan 15 jaar geleden. Overigens was hij daar ook tegen, of in ieder geval niet voor. Ik ga het gewoon zeggen. Je verspreidt : "Fake news!"quote:Op donderdag 4 april 2019 11:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is al niet waar. Trump was voor de oorlog in Irak en claimt nu dat nooit te zijn geweest.
Het is zo makkelijk om door de leugens te prikken dat het niet eens meer grappig is.
Hij was voor. En toen had hij geen mening. En toen weer tegen. Oftewel, totaal niet consequent. Hij geeft ook geen redenen om voor of tegen te zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Welke oorlog in Iraq, die van 2003? Dat was wel een speciaal geval, en meer dan 15 jaar geleden. Overigens was hij daar ook tegen, of in ieder geval niet voor.
Oh dat is grappig, ik lees dat helemaal niet in de link. Ik lees dit:quote:Op donderdag 4 april 2019 11:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij was voor. En toen had hij geen mening. En toen weer tegen. Oftewel, totaal niet consequent. Hij geeft ook geen redenen om voor of tegen te zijn.
Dat kun je nota bene lezen in je eigen link. En ik ben geen Fox News dus fake news doe ik niet aan. Leuk dat je zulke kinderachtige kreetjes nodig hebt.
Dus ja. FAKE NEWS!quote:Trump expressed concerns about the cost of the war soon after it started. If Trump did support the war, he turned on it quickly. As the timeline below shows, Trump in July said that he wished the money being spent in Iraq could be spent in New York City. By November, he talked about the “tremendous cost” of the war and the “very, very unpleasant surprises in Iraq.”
By 2004, Trump’s opposition to the war was well documented.
Je hoeft alleen maar bij je eigen link iets verder te kijken dan je neus lang is voordat je Fake News gaat schreeuwen terwijl je eigen bron al bewijst dat het gewoon klopt.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Oh dat is grappig, ik lees dat helemaal niet in de link. Ik lees dit:
[..]
Dus ja. FAKE NEWS!
quote:Sept. 11, 2002: Howard Stern asks Trump if he supports invading Iraq. Trump answers hesitantly. “Yeah, I guess so. You know, I wish it was, I wish the first time it was done correctly.”
Omdat je blind bent. Je bent te dom om te lezen. En nu oprotten, er zijn al genoeg Trump-trolletjes in dit topic.quote:Op donderdag 4 april 2019 11:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Oh dat is grappig, ik lees dat helemaal niet in de link.
Laat je punten maar zien aan de hand van bewijs.quote:Op donderdag 4 april 2019 10:59 schreef zoost het volgende:
[..]
• Amerika heeft veel trade deals die niet in het voordeel zijn van Amerika zijn. Hij wil betere deals
• Belastingverlaging
• Streng optreden tegen illegale immigratie
Hij roept dit al heel lang. Wat dat betreft is hij consistent en maakt hij zijn verkiezingsbeloften waar.
En gewoon volhouden ook. Te zielig voor woorden. Metteen gaan schelden en agressief gaan doen is ook al zo heel overtuigend. Veel plezier met gelijk hebbenquote:Op donderdag 4 april 2019 12:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat je blind bent. Je bent te dom om te lezen. En nu oprotten, er zijn al genoeg Trump-trolletjes in dit topic.
ZIjn acties als president: Noord-korea bedreigen met oorlog the likes one has never seen before. Dat had ook anders kunnen aflopen dan wat nep-ontmoeten voor de buhne waar niks uit kwam. Iran was lekker net een beetje rustig aan het worden. Daar is ie nu ook aan het stoken. Hij geeft frikkin' nucleaire informatie aan het land met de meest strenge en fanatieke moslimterroristenquote:Op donderdag 4 april 2019 10:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat zegt hij. De werkelijkheid is dat de meeste trade deals in het voordeel van de USA zijn. Die zijn het machtigst, die konden het meest eisen bij de onderhandelingen. Wat men wel toen nog probeerde te doen was een win-win (USA-win-more - win eigenlijk) te genereren. Nu willen ze naar en 'we win-you lose' deal type gaan. Dat gaat op de lange termijn onherroepelijk tegen je werken.quote:• Amerika heeft veel trade deals die niet in het voordeel zijn van Amerika zijn. Hij wil betere deals
Dit wil hij alleen voor rijken zoals hijzelf. Miljoenen middenstanders zagen hun netto afdrage omhoog gaan en dat zal -als de middenklasse regelingen verlopen- nog meer worden. Zijn acties zijn dus die van belastingverlaging voor de rijken en de rest moet meer betalen. Dat noem ik niet echt een verlaging an sich.quote:• Belastingverlaging
Dat deed men al jaren en met succes. Er was al jaren een daling te zien. Wat hij nu doet is een soort crisis creeren en ontwikkelingshulp in de landeren waar veel immigranten vandaan komen stopzetten zodat illegale immigratie uiteindelijk zal toenemen. Wat dat betreft is het net als abortus. Legaliseer het en je ziet dat het aantal abortussen daalt ipv stijgt. Verbiedt het en je ziet een stijging omdat allerlei verstrengelde zaken zoals sex-educatie ook minder worden.quote:• Streng optreden tegen illegale immigratie
De enige rode draad is dat hij president wil worden om zijn ego te voeden. Hij was eerst democraat en bewoog zich in democratische kringen. Daar werd ie niet voor vol aangezien en toen ontdekte hij dat hij over de rechterkant veel beter kon scoren en heeft veel meningen daar op aangepast. Dat je hierboven nu wat dingen noemt die toevallig wel min of meer consistent zijn over de jaren heen doet niet af aan het feit dat ie op veel zaken een 180 graden deed. Zelfs nu draait ie nog wel eens zijn mening totaal om per week of per dag zelfs.quote:Hij roept dit al heel lang. Wat dat betreft is hij consistent en maakt hij zijn verkiezingsbeloften waar.
https://www.foxnews.com/p(...)ife-was-in-charge-ofquote:Democratic presidential candidate Beto O’Rourke is facing scrutiny amid revelations that his previous political campaigns paid around $110,000 to an Internet company that he founded and his wife ran.
The former three-term congressman from Texas who’s now a leading 2020 candidate along with U.S. Sen. Bernie Sanders, I-Vt., has long been criticized for alleged corrupt practices, including backing a real estate deal in El Paso, Texas, proposed by his wealthy father-in-law.
But according to Federal Election Commission (FEC) records, O’Rourke’s political campaigns since 2011 paid nearly $110,000 to Stanton Street Technology Group, a company founded by O’Rourke in 1998 and later led by his wife Amy Sanders O’Rourke.
The payments to the firm were first reported by the Daily Caller. While such disbursements aren’t necessarily illegal, they raise questions about whether the company charged market value for its services. To do otherwise would violate campaign finance laws.
But it appears that O’Rourke’s 2020 campaign won’t follow the tradition of using Stanton Street Technology Group every election cycle now that neither he nor his wife owns the company.
New CEO Brian Wancho told the Daily Caller that the 2020 campaign isn’t using the company for social media or web services, adding that it was unlikely O’Rourke acted unethically by paying the company.
“What would be out of bounds is if the candidate abused the process and overpaid for goods and services just to enrich themself [sic] or their family,” Wancho said.
“I expect the combination of campaign expenditure reporting and investigative journalism to work together to root out the situations where the candidate is abusing the system.”
New CEO Brian Wancho told the Daily Caller that the 2020 campaign isn’t using the company for social media or web services, adding that it was unlikely O’Rourke acted unethically by paying the company.
“What would be out of bounds is if the candidate abused the process and overpaid for goods and services just to enrich themself [sic] or their family,” Wancho said.
“I expect the combination of campaign expenditure reporting and investigative journalism to work together to root out the situations where the candidate is abusing the system.”
Ik vind het goed dat journalisten dit blijven uitpluizen en in het nieuws brengen, ongeacht kandidaat.quote:Op donderdag 4 april 2019 13:58 schreef Ensiferum het volgende:
Beto O'Rourke's campaigns paid $110G to Internet company that he founded, wife ran
[..]
https://www.foxnews.com/p(...)ife-was-in-charge-of
Maakt dat Robert eerlijker of schijnheiliger dan Trump?
De journalist zelf stelt dat de betalingen niet per se illegaal zijn. Het commentaar over het ethische aspect komt van de nieuwe CEO, wat natuurlijk niet veel zegt. Ben het met je eens dat inkomende en uitgaande geldstromen duidelijk moeten zijn, zolang het publiek of campagnegeld is.quote:Op donderdag 4 april 2019 14:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat journalisten dit blijven uitpluizen en in het nieuws brengen, ongeacht kandidaat.
Denk niet dat je een vergelijking met Trump moet maken in dit geval. Bovendien staat in het artikel letterlijk dat hij niet onethisch bezig was. En dat komt dan ook nog van Fox zelf.
Het is wat dat betreft jammer dat de GOP en Trump alle mogelijke overheidsdiensten die dit soort praktijken proberen te monitoren proberen tegen te werken. Ethical oversight enzo. Ik ga er vanuit dat jij dit ook wel jammer vindt. Omdat het hard nodig is. De democraten zullen het snel weer in oude glorie herstellen mag ik hopen.
Zeker gezien Trump wekelijks tonnetjes binnenharkt door heel nauwkeurig het hele circus om hem heen zijn eigen toko's te laten bezoeken. Vind je niet?
Dat is toch ook zo? Uiteindelijk komt dat geld via salaris of winstuitkeringen in privebezit van zijn vrouw. Marktconforme prijs of niet. Natuurlijk niet het hele bedrag maar toch een aanzienlijk deel.quote:Op donderdag 4 april 2019 15:48 schreef westwoodblvd het volgende:
Als er daadwerkelijk diensten verleend zijn, en er voor die diensten een marktconforme prijs is betaald, zie ik niet in wat hier onethisch aan is. Als zou blijken dat het een vehikel is geweest om campagnegelden naar privérekening door te sluizen is het natuurlijk een ander verhaal.
Oh leuk.twitter:funder twitterde op donderdag 04-04-2019 om 01:29:12BREAKING: Accounting firm for Trump will turn over ten years of his financial records, right after they receive a subpoena. Chairman Cummings said today not to worry, “we’ll get them a subpoeana.” reageer retweet
twitter:ABCPolitics twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:38:21Speaker Nancy Pelosi on Trump's tax returns: "The U.S. tax code section 6103 — remember those numbers, 6103 — provides Congress the legal authority to get the tax returns.""The IRS manual requires — requires — an audit of the president," she adds https://t.co/sqk9RN6gsu https://t.co/yptKQHbxSl reageer retweet
Go get him!twitter:marykbruce twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:19:55Pelosi notes provision says Treasury “shall” furnish president’s tax returns. “Not may... shall.” reageer retweet
Waarom is het subsidie? Die kandidaten halen het geld toch op bij de kiezers en krijgen het niet van de overheid? Het lijkt me wel belangenverstrengeling in de hand werken. Maar in het geval van een marktconform tarief zie ik ook geen probleem.quote:Op donderdag 4 april 2019 15:10 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
De journalist zelf stelt dat de betalingen niet per se illegaal zijn. Het commentaar over het ethische aspect komt van de nieuwe CEO, wat natuurlijk niet veel zegt. Ben het met je eens dat inkomende en uitgaande geldstromen duidelijk moeten zijn, zolang het publiek of campagnegeld is.
Ik vind het niet gepast om van gelieerde diensten gebruik te maken, als het gaat om publiek of campagnegeld. Zelfs tegen markttarief is het in mijn opinie een vorm van subsidie, en dus oneerlijke concurrentie. En dat geldt natuurlijk ook voor Trump. Maar als hij politieke ontmoetingen in de aan hem gelieerde organisaties houdt, EN het uit eigen zak betaalt, dan zie ik er weinig mis mee. Maar ik acht die kans vrij klein. Je wordt niet stinkend rijk door geld op de tafel te laten liggen.
Waar komt die haat toch vandaan? Ik heb moslimextremisten met meer kalmte gezienquote:Op donderdag 4 april 2019 18:03 schreef Ulx het volgende:
twitter:ABCPolitics twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:38:21Speaker Nancy Pelosi on Trump's tax returns: "The U.S. tax code section 6103 — remember those numbers, 6103 — provides Congress the legal authority to get the tax returns.""The IRS manual requires — requires — an audit of the president," she adds https://t.co/sqk9RN6gsu https://t.co/yptKQHbxSl reageer retweet
Go get him!twitter:marykbruce twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:19:55Pelosi notes provision says Treasury “shall” furnish president’s tax returns. “Not may... shall.” reageer retweet
Elke vorm van kritiek is haat onder de rechtspopulistische sneeuwvlokjes van vandaag de dag.quote:
Ik haat Trump niet hoor. Was jij niet degeme die zei dat ze geen Trumpfan was?quote:Op donderdag 4 april 2019 18:43 schreef Ensiferum het volgende:
Alt-links is weer sterk in de ontkenning
twitter:
Volledig debiel.twitter:joncoopertweets twitterde op donderdag 04-04-2019 om 02:24:00BREAKING: The Washington Post confirms that Jared Kushner was completely denied a security clearance last year. Trump then personally overrode that decision and gave Kushner a clearance. reageer retweet
Dat betekent toch niet per se dat er een kandidaat met betere approval ratings is. Wat als de beste Democraat op -15% zit?quote:Op donderdag 4 april 2019 19:40 schreef speknek het volgende:
Dat electoral college blijft toch wel bijzonder, winnen met -10%.
Ja ik zat me een beetje af te vragen of zoiets in de praktijk kon, want waar stem je dan wel op? Maar als bijvoorbeeld de helft thuisblijft omdat ze allebei haten kan het inderdaad wel.quote:Op donderdag 4 april 2019 19:58 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Dat betekent toch niet per se dat er een kandidaat met betere approval ratings is. Wat als de beste Democraat op -15% zit?
Promises made, promises kept zullen we maar zeggen. Het was te verwachten.twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 04-04-2019 om 20:25:13Nancy Pelosi has announced that the House will file a lawsuit to challenge Trump's emergency declaration."The House will once again defend our Democracy and our Constitution, this time in the courts," Pelosi wrote in a statement. https://t.co/3Gvm9veETO reageer retweet
Een dergelijk effect had je in 2016, waar zowel Trump als Clinton een negatieve favorability hadden. Trump wel aanzienlijk negatiever dan Clinton, maar de republikeinen hebben nu eenmaal trouwer stempubliek hoewel hij zoals bekend alsnog de popular vote verloor.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja ik zat me een beetje af te vragen of zoiets in de praktijk kon, want waar stem je dan wel op? Maar als bijvoorbeeld de helft thuisblijft omdat ze allebei haten kan het inderdaad wel.
onze blije arabist heeft ook weer een mening.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:34 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Waar komt die haat toch vandaan? Ik heb moslimextremisten met meer kalmte gezien
In het huidige politieke klimaat is het moeilijk om iemand te vinden die in de + staat. De VS zitten midden in een cultuuroorlog. En voorlopig wordt het niet beter. Geen idee of de Democraten iemand hebben die polarisatie wegneemt. Als ze er een hebben, moet die echt centrum-links zijn. Maar daar lijkt de partij niet naartoe te groeien.quote:Op donderdag 4 april 2019 20:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja ik zat me een beetje af te vragen of zoiets in de praktijk kon, want waar stem je dan wel op? Maar als bijvoorbeeld de helft thuisblijft omdat ze allebei haten kan het inderdaad wel.
Nou, ja, ach, wist ... je denkt zelf niet dat weten erg sterk uitgedrukt is?! De marge was bijzonder klein uiteindelijk. Paar duizend stemmen in een paar staten anders en het was anders afgelopen, plus dat het achterlijke systeem ook nog eens mee hielp (winner-takes-all, electoral college, no run-off).quote:Op donderdag 4 april 2019 22:14 schreef Ensiferum het volgende:
Jep. Clinton was echt de enige waarvan Trump zou kunnen winnen
Het is in veel zaken ook wel de anti-Trump; Veteraan, intelligent, jong en homoseksueel, terwijl Trump een niet al te snuggere, bejaarde dienstweigeraar is met een machocomplex.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:38 schreef Knipoogje het volgende:
Ik mag die Pete Buttigieg wel. Zijn homo-zijn is volgens mij zelfs een voordeel, omdat al die identity politics een beetje van 'm afglijdt. Hij is immers homo, dus zijn positie moge duidelijk zijn en dus hoeft hij er niet zo vaak zijn mening over te verkondigen met als gevolg dat hij zich met andere zaken bezig kan houden.
Verder is hij intelligent en heeft volgens mij niet echt een verleden met missertjes die uitgebuit kunnen worden.
Vreemde tweet van iemand die geilt op zijn eigen dochter.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:05 schreef Chivaz het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1113862077842640898
Hardop gelachen om deze tweet van Trump.
Het was niet de schuld van het systeem. Je kent het systeem, fus bespeel je het zo. Het is de schuld van de arrogantie van Clinton om geen fatsoenlijke campagne te voeren.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou, ja, ach, wist ... je denkt zelf niet dat weten erg sterk uitgedrukt is?! De marge was bijzonder klein uiteindelijk. Paar duizend stemmen in een paar staten anders en het was anders afgelopen, plus dat het achterlijke systeem ook nog eens mee hielp (winner-takes-all, electoral college, no run-off).
Ik zeg niet dat het de schuld was van het systeem. Leer lezen.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:08 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Het was niet de schuld van het systeem. Je kent het systeem, fus bespeel je het zo. Het is de schuld van de arrogantie van Clinton om geen fatsoenlijke campagne te voeren.
Je stelde dat "het achterlijke systeem" "ook nog eens meehielp". Niet meer en niet minder. En ik stelde dat haar verlies niet de schuld van het systeem was. Het ene sluit het andere niet uitquote:Op donderdag 4 april 2019 23:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het de schuld was van het systeem dingbat. Leer lezen.
Ik heb mijn post inmiddels wat uitgebreid. Het systeem hielp niet mee in de zin van demografie, maar of ze gewonnen had bij een ander systeem weten we niet met zekerheid, want de strategieën waren dan anders geweest. Stel bijvoorbeeld dat staten de kiesmannen proportioneel verdeeld hadden, dan waren de republikeinse mensen in Californië waarschijnlijk aanzienlijk enthousiaster geweest om te gaan stemmen, om wat te noemen. Wat niet een kleine hoeveelheid is.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:14 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Je stelde dat "het achterlijke systeem" "ook nog eens meehielp". Niet meer en niet minder. En ik stelde dat haar verlies niet de schuld van het systeem was. Het ene sluit het andere niet uit
Maar we zijn het er dus over eens dat het niet de schuld van het systeem is
Hoe kan je tarieven heffen als de grens gesloten is?quote:Op donderdag 4 april 2019 18:47 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de emergency lijkt mee te vallen.twitter:W7VOA twitterde op donderdag 04-04-2019 om 18:21:51#Mexico will be given a one-year warning and if it doesn't halt the flow of illegal drugs coming into America then the US will apply tariffs on good, including automobiles and close the border, announces @:POTUS. reageer retweet
Goed stuk over die idioot die in 2012 zei dat hij zijn inspiratie haalde uit de Pokemin film en terug wil naar de goudstandaard. Je weet wel, waar Hein Colijn ook al zo veel moeite mee had een eeuw terug. En die trouwens volkomen ingaat tegen Trump lijkt uit te kramen, maar goed, Cain is geen socialist of zo, en hij valt vrouwen lastig en heeft nog andere kwaliteiten die Trump kan waarderen.twitter:jonathanchait twitterde op donderdag 04-04-2019 om 21:40:00Herman Cain is nuts and not qualified for the Fed. That's why Trump wants him there. https://t.co/8llvKIW87G https://t.co/REtISGBg9i reageer retweet
Tel daarbij op dat sommige radicale stemmen roepen dat hij niet homo genoeg zou zijn. Misschien omdat hij niet met een boa om zijn nek rondloopt o.i.d. Maargoed, voor die figuren is het nooit goed genoeg.quote:Op donderdag 4 april 2019 22:53 schreef Ensiferum het volgende:
Helaas is Buttigieg een blanke man, en dat weegt zwaarder dan homo zijn in de woke-kringen. Hetero vrouw > homo man. Doch de slachtofferschap-schaal is zeer dynamisch, dus het kan nog veranderen.
Meer politieke ervaring dan Trump, meer executive ervaring dan Pence, en meer militaire ervaring dan iedere president sinds H.W. Bush. Iets wat hij dan ook met regelmaat benadrukt wanneer hij het verwijt krijgt niet klaar te zijn voor deze functie.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is in veel zaken ook wel de anti-Trump; Veteraan, intelligent, jong en homoseksueel, terwijl Trump een niet al te snuggere, bejaarde dienstweigeraar is met een machocomplex.
Heeft ook al wel meer politieke ervaring dan Trump had.
Qua standpunten redelijk standaard progressieve Democraat voor zover ik kan zien.
Nou ja, hij zal inmiddels minder ervaring hebben dan Trump lijkt me zo. Althans, op papier, want ik ben er volstrekt niet van overtuigd dat Trump veel doet qua echt beleid.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:57 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Meer politieke ervaring dan Trump, meer executive ervaring dan Pence, en meer militaire ervaring dan iedere president sinds H.W. Bush. Iets wat hij dan ook met regelmaat benadrukt wanneer hij het verwijt krijgt niet klaar te zijn voor deze functie.
Van dat rijtje die mee doet zie ik alleen Sanders, O´Rourke, Harris, Warren en Buttigieg het ver schoppen. Zijn de enige die een beetje een media presence hebben en mensen die enthousiast over ze zijn online. En dan vind ik eigenlijk dat O´Rourke zich beter op een senaat zetel had kunnen richten. Misschien dat Booker het nog wat beter gaat doen, maar op de één of andere manier stel ik die gelijk aan Harris en bij keuze heeft die een streepje voor.quote:Op donderdag 4 april 2019 17:47 schreef westwoodblvd het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw overzicht voor in de OP nu Tim Ryan () ook mee doet.
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:07:54“It’s just a report”: A coalition of business groups urging Congress to approve the USMCA tells me that people shouldn’t pay too much attention to the coming official estimate of how the deal will affect the US economy: https://t.co/x2isRWTvOv reageer retweet
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:09:49The ITC report expected later this month is widely expected to say that the USMCA will have a very small positive impact at best, a negative impact at worst. The Pass USMCA Coalition says “the benefits of the deal are crystal clear regardless of what the report shows.” reageer retweet
twitter:ddale8 twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:11:12Experts agree with pro-USMCA business groups that the coming analysis might have trouble quantifying some legit benefits of the new deal. Regardless, a negative or neutral conclusion could make it even harder to get Democratic votes. reageer retweet
Trump vervult nu bijna 2,5 jaar een openbare functie. Buttigieg stelt zich al bijna 7,5 jaar in dienst van de publieke zaak. Dus ook op papier heeft hij meer ervaring.quote:Op vrijdag 5 april 2019 00:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, hij zal inmiddels minder ervaring hebben dan Trump lijkt me zo. Althans, op papier, want ik ben er volstrekt niet van overtuigd dat Trump veel doet qua echt beleid.
Sanders, Biden (als hij meedoet), Harris en O'Rourke zijn wat mij betreft de frontrunners. Daaronder heb je een groepje met Booker, Buttigieg en Warren dat met het juiste momentum en bv. sterke optredens bij de debatten zich bij het groepje frontrunners kan gaan voegen. Bijvoorbeeld Buttigieg schuurt daar tegenaan. In de primary heb je voortdurend periodes waarbij iedereen zich richt op één kandidaat die dan als meest bedreigend wordt gezien. Dat was eerder O'Rourke, nu Buttigieg. Also hij daar redelijk ongeschonden uit kan komen, zie ik hem zich wel bij de frontrunners voegen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 00:04 schreef Tweek het volgende:
[..]
Van dat rijtje die mee doet zie ik alleen Sanders, O´Rourke, Harris, Warren en Buttigieg het ver schoppen. Zijn de enige die een beetje een media presence hebben en mensen die enthousiast over ze zijn online. En dan vind ik eigenlijk dat O´Rourke zich beter op een senaat zetel had kunnen richten. Misschien dat Booker het nog wat beter gaat doen, maar op de één of andere manier stel ik die gelijk aan Harris en bij keuze heeft die een streepje voor.
twitter:maggieNYT twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:34:24SCOOP: Trump asked McConnell to fast-track the confirmation of the IRS chief counsel in Feb, saying it should go even before Barr. @npfandos and me https://t.co/KdNOvQJF3r via @NYTimes reageer retweet
Dat wisselen tussen O´Rourke en Buttigieg ben ik het mee eens. O´Rourke heeft voor mij een beetje afgedaan met zijn "I'm born to be in it" uitspraak. Dat is een uitspraak van iemand die zich zelf als messias ziet, zoals al die Republikeinen die door god gevraagd zijn om te runnen. Je campagne is dan niet meer over idealen die groter dan de persoon zijn, maar om de persoon.quote:Op vrijdag 5 april 2019 01:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Sanders, Biden (als hij meedoet), Harris en O'Rourke zijn wat mij betreft de frontrunners. Daaronder heb je een groepje met Booker, Buttigieg en Warren dat met het juiste momentum en bv. sterke optredens bij de debatten zich bij het groepje frontrunners kan gaan voegen. Bijvoorbeeld Buttigieg schuurt daar tegenaan. In de primary heb je voortdurend periodes waarbij iedereen zich richt op één kandidaat die dan als meest bedreigend wordt gezien. Dat was eerder O'Rourke, nu Buttigieg. Also hij daar redelijk ongeschonden uit kan komen, zie ik hem zich wel bij de frontrunners voegen.
Dan volgt op grote afstand de rest die eigenlijk redelijk kansloos is. Waarbij ik het gevoel hebben dat een aantal (Ryan, Castro, Hickenlooper) vooral meedoet als potentiële VP, afhankelijk van wie de nominee wordt.
Ah, mischien heeft dat iets te maken met dit verhaalquote:Op vrijdag 5 april 2019 01:16 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:maggieNYT twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:34:24SCOOP: Trump asked McConnell to fast-track the confirmation of the IRS chief counsel in Feb, saying it should go even before Barr. @:npfandos and me https://t.co/KdNOvQJF3r via @:NYTimes reageer retweet
Probleem voor Trump is dat de wet geen enkele speelruimte laat, er word heel duidelijk gesteld "Shall be turned over", geen ifs or buts. Het zal niemand verbazen dat die wet in 1923 specifiek is opgesteld om corruptie in het Witte Huis te kunnen bestrijden.quote:The White House could attempt to block the release of President Trump’s tax returns to Democrats, senior officials signaled on Thursday, an unprecedented step that might lead to a constitutional challenge and catapult the issue into federal court.
In an indication of how the standoff might escalate, Trump himself suggested that the Justice Department could become involved — even though Democrats directed their request to the commissioner of the Internal Revenue Service.
https://www.washingtonpos(...)41a2ce4d5_story.html
Ja las het. Ik ben er nog niet gerust op, ze vinden vast weer ergens een vage uitzondering of zo.quote:Op vrijdag 5 april 2019 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, mischien heeft dat iets te maken met dit verhaal
[..]
Probleem voor Trump is dat de wet geen enkele speelruimte laat, er word heel duidelijk gesteld "Shall be turned over", geen ifs or buts. Het zal niemand verbazen dat die wet in 1923 specifiek is opgesteld om corruptie in het Witte Huis te kunnen bestrijden.
Geloof dat de IRS het wel moet geven, maar de commissie mag niet bekend maken van wie de aangifte is zonder toestemming van wie het is. En Trump geeft die uiteraard niet.quote:Op vrijdag 5 april 2019 01:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja las het. Ik ben er nog niet gerust op, ze vinden vast weer ergens een vage uitzondering of zo.
Eh ja, ik denk dat de meeste mensen 1 presidentieel jaar hoger schatten dan 10 burgemeesterjaren, nota bene van een voor Amerikaanse standaarden niet echt grote stad, bij wijze van spreken. Denk je daar anders over?quote:Op vrijdag 5 april 2019 01:01 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Trump vervult nu bijna 2,5 jaar een openbare functie. Buttigieg stelt zich al bijna 7,5 jaar in dienst van de publieke zaak. Dus ook op papier heeft hij meer ervaring.
twitter:NatashaBertrand twitterde op donderdag 04-04-2019 om 16:49:04New from me and @PeterAtlantic: Trump allies went from bashing Rosenstein to praising him for concluding that Trump did not obstruct justice. But Rosenstein was at least a witness in that obstruction probe, further muddying the legitimacy of that finding: https://t.co/BU8Wo9EvYa reageer retweet
twitter:NatashaBertrand twitterde op donderdag 04-04-2019 om 17:16:31Rosenstein’s involvement in clearing Trump of obstruction “compromises the conclusion...because it gets Rosenstein off the hook in several ways,” says @jedshug. “It means he’s not a witness anymore, and that he didn’t participate in criminal activity, because ‘there was none.’” https://t.co/Mkdq49Zj61 reageer retweet
Yanggodquote:Op vrijdag 5 april 2019 01:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Sanders, Biden (als hij meedoet), Harris en O'Rourke zijn wat mij betreft de frontrunners. Daaronder heb je een groepje met Booker, Buttigieg en Warren dat met het juiste momentum en bv. sterke optredens bij de debatten zich bij het groepje frontrunners kan gaan voegen. Bijvoorbeeld Buttigieg schuurt daar tegenaan. In de primary heb je voortdurend periodes waarbij iedereen zich richt op één kandidaat die dan als meest bedreigend wordt gezien. Dat was eerder O'Rourke, nu Buttigieg. Also hij daar redelijk ongeschonden uit kan komen, zie ik hem zich wel bij de frontrunners voegen.
Dan volgt op grote afstand de rest die eigenlijk redelijk kansloos is. Waarbij ik het gevoel hebben dat een aantal (Ryan, Castro, Hickenlooper) vooral meedoet als potentiële VP, afhankelijk van wie de nominee wordt.
Ho wacht even, Trump houdt van de VS hij heeft al twee keer de vlag omarmt. Geen enkele andere kandidaat heeft dat ooit gedaan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 02:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Yang lijkt imho een uitstekend gekwalificeerde kandidaat voor zover. Buttigieg qua intellect ook en qua ervaring redelijk.
Maar ja, als kwalificaties en intellect echt veel er toe deden zat Trump niet waar hij zat...
twitter:mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 02:07:23Bernie Sanders said nearly 40 days ago he would realize his taxes “soon.” Asked by @tedbarrettcnn for an update today, Sanders was evasive and his aides stepped in front of him and tried to prevent Sanders from being questioned further https://t.co/Dp6gy5r1RK reageer retweet
Gek genoeg heeft Sanders zijn belastingaangifte ook nog nooit vrij gegeven. Op 1 jaar na dan.quote:Op vrijdag 5 april 2019 02:40 schreef Kijkertje het volgende:
Wat is dit nou weer voor gekkigheid?twitter:mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 02:07:23Bernie Sanders said nearly 40 days ago he would realize his taxes “soon.” Asked by @:tedbarrettcnn for an update today, Sanders was evasive and his aides stepped in front of him and tried to prevent Sanders from being questioned further https://t.co/Dp6gy5r1RK reageer retweet
Nee, maar als je zoekt kan je wel een artikel vinden over zijn hypotheek en die van de andere lijsttrekkers toen. Rutte zat onder de twee ton, Halsema met 6 ton het hoogst en ik geloof Andre Rouvoet had het meeste eigen in gelegde geld. Heb je het wel over tien jaar geleden.quote:Op vrijdag 5 april 2019 02:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Heeft Rutte eigenlijk ooit zijn belastingaangifte vrijgegeven?
Gaan al langer geruchten dat Sanders veel rijker is dan hij zich voordoet. Ik weet het niet, we gaan het ongetwijfeld zien tussen nu en 2020.quote:Op vrijdag 5 april 2019 02:42 schreef Tweek het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft Sanders zijn belastingaangifte ook nog nooit vrij gegeven. Op 1 jaar na dan.
Dat is nog maar de vraag, de zelfde geruchten gaan over Trump en die wil dat aan vechten tot aan de SC als eerste president ooit.quote:Op vrijdag 5 april 2019 03:13 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Gaan al langer geruchten dat Sanders veel rijker is dan hij zich voordoet. Ik weet het niet, we gaan het ongetwijfeld zien tussen nu en 2020.
Eh nee, over Trump gaat juist het gerucht dat hij veel minder rijk is dan hij zelf beweerd!quote:Op vrijdag 5 april 2019 03:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, de zelfde geruchten gaan over Trump en die wil dat aan vechten tot aan de SC als eerste president ooit.
twitter:mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:13:48CNN: Michael Cohen wants to stay out of jail - and tells Congress he has more documents and can offer more assistance to investigators reageer retweet
twitter:mkraju twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:30:44Cohen's attorneys told Hill in a letter Thursday that Cohen has discovered substantial files on a hard drive that might be helpful to investigators. Cohen is asking for additional time, and congressional help to persuade SDNY to delay reporting to jail. https://t.co/7yNl0ccX7E reageer retweet
Klinkt interessant. Ik ben benieuwd of er een tweetstorm door getriggered wordt.twitter:dcpoll twitterde op vrijdag 05-04-2019 om 00:37:45@explosivedeeee @MuellerSheWrote @mkraju @YesMomsCan Me too! The 'recently recovered' hard drive contains around 14M files, "which consist of all e-mails, voice recordings, images, and attachments from Michael Cohen’s computers and phones." Working alone, Cohen has only gotten through about 1% of the drive. https://t.co/VtYlhqdQij reageer retweet
Yang had momentum maar da's weer een beetje weggeëbd. Hij heeft zich weten de kwalificeren voor de debates, misschien dat hij het dan weet te hervinden.quote:
Wat heeft Sanders te verbergen.. zometeen stelt hij nog "under audit" te zijn.twitter:CNNPolitics twitterde op donderdag 04-04-2019 om 22:59:09Sen. Bernie Sanders declines to say when he will release his tax returns https://t.co/jSpphJyD0i https://t.co/PsihT0GaVE reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |