abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 april 2019 @ 11:15:03 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186006126
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk op geen enkele manier waar.

En het is geen vlees. Het is allemaal zo simpel.
Dat is het absoluut wel. Qua voedingsstoffen, qua mondgevoel, zelfs qua smaak.
Je kan praten over hoe geslaagd mondgevoel en smaak zijn, maar het doel is wel degelijk een vervanger.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 april 2019 @ 11:16:09 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186006145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is het absoluut wel.
Nope. Het is geen vlees. Dus ook geen vervanger.

Het is geen vlees, kan dus ook geen vleesnamen hebben. Terechte beslissing.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 3 april 2019 @ 11:19:31 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186006209
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Het is geen vlees. Dus ook geen vervanger.

Het is geen vlees, kan dus ook geen vleesnamen hebben. Terechte beslissing.
Daarom heet het ook een vervanger en geen vlees.
Het vervangt vlees. Levert dezelfde voedingsstoffen, probeert mondgevoel en smaak te kopieren.

Vegetarische kip voldoet aan de voedingsstoffen die in kip zitten, probeert eruit te zien als kip, mondgevoel van kip, smaak van kip. Geslaagd of niet, dat is de insteek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 april 2019 @ 11:19:43 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186006213
Ha, Fir3fly is in een obstinate bui vandaag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186006549
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk op geen enkele manier waar.

En het is geen vlees. Het is allemaal zo simpel.
Het is ook gruwelijk simpel daarom is deze hele actie van het EP kolder.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 3 april 2019 @ 11:54:48 #106
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_186006772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is ook gruwelijk simpel daarom is deze hele actie van het EP kolder.
Het AD schiet ook wel een beetje tekort in haar berichtgeving als je het mij vraagt.

Het is namelijk niet alsof het EP wekenlang vergaderd heeft en daarna unaniem heeft besloten dat vegaburgers niet meer mogen. :D

Het was de Landbouwcommissie van het Parlement die (in een set nieuwe regels) deze maatregel en andere(n) met 25 tegen 6 goedgekeurd heeft.
Het Parlement zelf moet nog stemmen.
Daarna de Europese Commissie.
Daarna de lidstaten zelf. :')

En het proces dan alsnog 'ondemocratisch' noemen! _O- :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_186006775
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 10:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat is hier dan niet duidelijk aan?

[ afbeelding ]

Het staat gewoon op de voorkant. Logisch ook, want marketing.
Die onderste vind ik echt niet duidelijk genoeg. Ik vind niet dat de norm moet zijn dat je de hele verpakking moet lezen.

We moeten natuurlijk wel een beetje om het milieu denken. Het zou zonde zijn wanneer ik die rommel moet weggooien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186006868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die onderste vind ik echt niet duidelijk genoeg. Ik vind niet dat de norm moet zijn dat je de hele verpakking moet lezen.
Hij ligt in een aparte hoek tussen 20/30 andere vegetarische producten, is dat niet duidelijk genoeg?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_186006893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hij ligt in een aparte hoek tussen 20/30 andere vegetarische producten, is dat niet duidelijk genoeg?
Of het ligt in een of andere promotiebak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_186006928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of het ligt in een of andere promotiebak.
Bij de andere vegetarische producten doorgaans. Heb echt het idee dat er moeilijk wordt gedaan om het moeilijk doen. Ik snap je punt vwb die K&K maaltijden, ik heb dat andersom wel eens gehad dat ik per abuis een non-vegetarische heb gepakt of een soep waar vlees in zat maar als ik ergens geen moeite voor hoef te doen zijn het de vleesvervangers. En dan is het echt niet omdat de benaming te vaag is maar omdat ze vaak weggestopt zijn of dat je eerst langs koelboxen vol met vlees en vis moet voordat je bij een vegastuk bent.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!fotograaf woensdag 3 april 2019 @ 12:04:29 #111
842 Zorro
Z
pi_186006961
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daarom heet het ook een vervanger en geen vlees.
Het vervangt vlees. Levert dezelfde voedingsstoffen, probeert mondgevoel en smaak te kopieren.

Vegetarische kip voldoet aan de voedingsstoffen die in kip zitten, probeert eruit te zien als kip, mondgevoel van kip, smaak van kip. Geslaagd of niet, dat is de insteek.
Nou en? Zijn we nou zo verblind tegenwoordig dat dit zo moeilijk is om te snappen?
Een kip is een beest. Dat beest gaat dood. In het algemeen niet vrijwillig maar daar gaat het nu niet om. Dat dode beest, wat kip heet, wordt in stukjes verdeeld en dat wordt verpakt als, bv, kippepoten (want van een kip) of kipvleugels (want nog steeds van een kip).

En als het niet van een kip komt IS HET DUS GEEN KIP.

Wat moeilijk zeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_186007090
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:04 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nou en? Zijn we nou zo verblind tegenwoordig dat dit zo moeilijk is om te snappen?
Een kip is een beest. Dat beest gaat dood. In het algemeen niet vrijwillig maar daar gaat het nu niet om. Dat dode beest, wat kip heet, wordt in stukjes verdeeld en dat wordt verpakt als, bv, kippepoten (want van een kip) of kipvleugels (want nog steeds van een kip).

En als het niet van een kip komt IS HET DUS GEEN KIP.

Wat moeilijk zeg.
En dan wordt het verkocht als 'vegetarische kipstuckjes' zodat de omnivoor die eens wat anders wil snel weet hoe hij gemakkelijk iets kan vervangen. Want dat is de doelgroep van dat spul.
M'n moeder die haar kip madras vegetarisch wil maken koopt dat bijv. want dat is makkelijk. Iedereen die langer dan een maand vegetarisch kookt zal 9 van de 10 keer geen vleesvervangers meer gebruiken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_186007296
Blijkbaar geīnspireerd door een recente ECJ beslissing:
quote:
The text mirrors the a recent European Court of Justice ruling regarding on milk, which says that terms whey, cream, butter, cheese and yoghurt are reserved for dairy products and cannot be used to designate a plant-based product, such as soya or tofu.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_186007367
Enerzijds achtelijk dat de EU zich hier mee gaat bemoeien.
Anderzijds snap ik de positionering van al die vegetarische bedrijven niet. Je wilt toch geen carnivoor klanten misleiden dat ze per ongeluk een vega ding kopen? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Positioneer je gewoon als vega producent.

Daarnaast vind ik dat een beetje vega gewoon enorm lekker kan eten zonder dit soort gefabriceerde vervangers. Eet dan gewoon vlees.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 3 april 2019 @ 12:25:27 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186007372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het is ook gruwelijk simpel daarom is deze hele actie van het EP kolder.
Nee, het is juist heel goed om gewoon dat simpele onderscheid te houden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 3 april 2019 @ 12:28:50 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186007423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die onderste vind ik echt niet duidelijk genoeg. Ik vind niet dat de norm moet zijn dat je de hele verpakking moet lezen.

We moeten natuurlijk wel een beetje om het milieu denken. Het zou zonde zijn wanneer ik die rommel moet weggooien.
De onderste is idd het minst prominent (daarom ook meegenomen). Maar nogsteeds staat er een vrij groot keurmerk en het woord vegetarisch op de voorkant.

Deze dus (keurmerk):



Je hoeft dan dus zelfs in het minst duidelijke geval niet de hele verpakking te lezen. Het keurmerk (met het woord vegetarisch ernaast) is als blikvanger geplaats.
Op geen enkel moment doet dat product zich voor als iets anders dan vegetarisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-04-2019 12:36:51 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 3 april 2019 @ 12:35:58 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186007548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Enerzijds achtelijk dat de EU zich hier mee gaat bemoeien.
Anderzijds snap ik de positionering van al die vegetarische bedrijven niet. Je wilt toch geen carnivoor klanten misleiden dat ze per ongeluk een vega ding kopen? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Positioneer je gewoon als vega producent.

Daarnaast vind ik dat een beetje vega gewoon enorm lekker kan eten zonder dit soort gefabriceerde vervangers. Eet dan gewoon vlees.
Dat gebeurd dan ook niet. Wat ze wel willen is de klant aantrekken die minder/geen vlees wil eten, maar wel het vlees idee wil. Die zegt ja maar hoe maak ik pasta zonder vleesgehakt? Of wat leg ik dan naast mijn groente en aardappel als ik geen varkens schnitzel wil?

Aangeven dat het vegetarisch is is nogal handig commercieel gezien en gebeurd dan ook. Sterker nog, als mensen werkelijk denken dat het echt vlees is zullen ze dat bedrag er niet voor willen betalen. Maar voor vegetarisch, duurzaam, aardig voor bijen/weet ik veel wat voor marketingterm wel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  FOK!fotograaf woensdag 3 april 2019 @ 13:20:42 #118
842 Zorro
Z
pi_186008499
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En dan wordt het verkocht als 'vegetarische kipstuckjes' zodat de omnivoor die eens wat anders wil snel weet hoe hij gemakkelijk iets kan vervangen. Want dat is de doelgroep van dat spul.
M'n moeder die haar kip madras vegetarisch wil maken koopt dat bijv. want dat is makkelijk. Iedereen die langer dan een maand vegetarisch kookt zal 9 van de 10 keer geen vleesvervangers meer gebruiken.
Jamaar dat is het nou juist. hoe kan iets dat geen kip is ineens vegetarische KIP zijn? Dat slaat nergens op. Een kip is per definitie niet vegetarisch.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_186008630
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:30 schreef Moustachio het volgende:
EU :') Consument is een mongool die niet zelf na kan denken ofzo? In Amerika doen ze hetzelfde trouwens. Verbod op almond "milk" bijvoorbeeld. Mag geen milk genoemd meer worden.
In NL gebeurd het al jaren dat bij bijvoorbeeld appelsap of sinasappelsap een bepaalde hoeveelheid aan appel- of sinasappelsap in moet, anders mag het geen 'sap' heten.
pi_186008677
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:20 schreef Zorro het volgende:

[..]

Jamaar dat is het nou juist. hoe kan iets dat geen kip is ineens vegetarische KIP zijn? Dat slaat nergens op. Een kip is per definitie niet vegetarisch.
Ooit vleesetende kippen gezien?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_186008764
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ooit vleesetende kippen gezien?
Ja hoor. Die van ons eten heerlijk de muisjes op die zo dom zijn om in hun ren te komen. :D
pi_186008798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Bij de andere vegetarische producten doorgaans. Heb echt het idee dat er moeilijk wordt gedaan om het moeilijk doen. Ik snap je punt vwb die K&K maaltijden, ik heb dat andersom wel eens gehad dat ik per abuis een non-vegetarische heb gepakt of een soep waar vlees in zat maar als ik ergens geen moeite voor hoef te doen zijn het de vleesvervangers. En dan is het echt niet omdat de benaming te vaag is maar omdat ze vaak weggestopt zijn of dat je eerst langs koelboxen vol met vlees en vis moet voordat je bij een vegastuk bent.
Ik ben zelf geen fan van vleesvervangers omdat ik het onsmakelijke en fantasieloze manier van vegetarisch koken vind. Ook komt het van de EU dus ik wil zo aannemen dat de vleeslobby erachter zit. Maar dat neemt niet weg dat iedereen, van dagelijkse vleeseter tot vegetarier, gebaat is bij duidelijkheid. Daar hoef je echt niet zo heel moeilijk over te doen maar worst is een vleesproduct en kipstukjes zijn stukjes kip. De marketing is ook nog eens armoedig als je daarvoor niks beters kunt verzinnen.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 12:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De onderste is idd het minst prominent (daarom ook meegenomen). Maar nogsteeds staat er een vrij groot keurmerk en het woord vegetarisch op de voorkant.

Deze dus (keurmerk):

[ afbeelding ]

Je hoeft dan dus zelfs in het minst duidelijke geval niet de hele verpakking te lezen. Het keurmerk (met het woord vegetarisch ernaast) is als blikvanger geplaats.
Op geen enkel moment doet dat product zich voor als iets anders dan vegetarisch.
Behalve dat er een behoorlijke keurmerkinflatie is, is het ook vooral handig als je iets mét een keurmerk zoekt.

Maar in het algemeen zou etikettering veel duidelijker moeten. Het hele idee dat je zelf goed zou moeten opletten om je niet te vergissen of niet misleid te worden deel ik niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 april 2019 @ 13:41:09 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_186008844
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ooit vleesetende kippen gezien?
Euhm,ja. Nogal zelfs en nog veel meer dan dat. Poep vinden ze ook heerlijk, ook eigen kippenpoep.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_186009961
Lijkt me sterk dat dit voorstel vooral tot doel heeft om "misleiding van de consument" tegen te gaan, want met het verbieden van woorden als steak, burger, worst, schnitzel, paté etc. ga je dat niet bereiken, dan zou je eerder de toevoeging van bvb "vegetarisch" of "plantaardig" moeten verplichten.

Zie bvb deze verpakking:

Stel dat het vegetarische "hamburgers" zou betreffen, wat zou dan de minst misleidende benaming zijn, "4 Vegetarische burgers" of "4 Dortmunders"?

Het lijkt me eerder bedoeld om de marketing te bemoeilijken. Je kan wel een nieuwe naam (zoals bvb Dortmunder) bedenken, maar de meeste consumenten zullen het veggieburgers, tofuburgers of vegetarische hamburgers blijven noemen, benamingen die je als fabrikant niet mag gebruiken...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_186010014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen fan van vleesvervangers omdat ik het onsmakelijke en fantasieloze manier van vegetarisch koken vind.
Over smaak gaat het dan ook niet; zoals ik eerder al zei; die vleesvervangers zijn vooral makkelijk voor de mensen die eens vegetarisch willen koken. De meeste vegetariërs zullen deze ook niet 7 dagen in de week gebruiken maar eerder een paar keer per maand (als ze al gebruikt worden).

quote:
Ook komt het van de EU dus ik wil zo aannemen dat de vleeslobby erachter zit. Maar dat neemt niet weg dat iedereen, van dagelijkse vleeseter tot vegetarier, gebaat is bij duidelijkheid. Daar hoef je echt niet zo heel moeilijk over te doen maar worst is een vleesproduct en kipstukjes zijn stukjes kip. De marketing is ook nog eens armoedig als je daarvoor niks beters kunt verzinnen.
Of het marketing is of niet weet ik niet, maar het lijkt dat alleen de vleeseters moeite hebben met de vleesvervangers. Voor de vegetariërs lijkt alles wel duidelijk te zijn. Tenminste als ik hier die discussie ook zie.
Als vegetariër zou ik niet weten hoeveel meer duidelijkheid er zou moeten zijn op die vleesvervangers; als ik het koelschap hier van de plaatselijke appie zie zijn ze duidelijk te onderscheiden van de rest van het vlees puur door de verpakking al dus ik kan me echt niet voorstellen dat iemand eerst langs 3 meter aan transparant verpakte kadavers loopt voordat ie zich vergist en een spinazie-rondo koopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:36 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Ja hoor. Die van ons eten heerlijk de muisjes op die zo dom zijn om in hun ren te komen. :D
Weer wat geleerd ^O^
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 3 april 2019 @ 15:04:48 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186010513
Ik ben geen vegetariër, eet zelden vleesloos en als wel, dan geen voorverpakte vega-burger of tofu-schijf.
Maar ik vind het spul wel prima te nassen, zoals ik ook mexicanoʼs of knakworsten of fabriekscheddar of tonijnsalade uit blik prima te nassen vind.
Ik ben niet bepaald kieskeurig.

Sommige mensen lijken echt een antipathie te hebben tegen “vleesvervangers” of vegetarische producten, alsof ze in hun persoonlijke eer zijn aangetast dat zulke producten überhaupt bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 03-04-2019 15:13:20 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186011242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:22 schreef Nikonlover het volgende:
Eindelijk doen ze eens wat goed in Brussel! Als je vlees haat, waarom moet dat vega vergif dan qua uiterlijk en naam op echt vlees lijken?
Die "hippe" vega's kunnen best wel wat creatiefs verzinnen lijkt mij.
[..]

Vega gif.

Tering knul, doe eens normaal.
pi_186011319
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:04 schreef Ringo het volgende:
Ik ben geen vegetariër, eet zelden vleesloos en als wel, dan geen voorverpakte vega-burger of tofu-schijf.
Maar ik vind het spul wel prima te nassen, zoals ik ook mexicanoʼs of knakworsten of fabriekscheddar of tonijnsalade uit blik prima te nassen vind.
Ik ben niet bepaald kieskeurig.

Sommige mensen lijken echt een antipathie te hebben tegen “vleesvervangers” of vegetarische producten, alsof ze in hun persoonlijke eer zijn aangetast dat zulke producten überhaupt bestaan.
Dit dus.

Ik was een flinke vleeseter maar sinds een paar jaar komt er bij mij geen vlees meer op tafel.

De vleesvervangers die tegenwoordig in de winkels liggen zijn echt verdomde lekker.

Sommige producten zijn niet van "echt" te onderscheiden. Bijna eng soms.

Maar blijkbaar is het gezegde : wat de boer niet kent dat vreet ie niet, nu nog steeds van toepassing.

Helaas.
pi_186011457
quote:
7s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:04 schreef Ringo het volgende:
Sommige mensen lijken echt een antipathie te hebben tegen “vleesvervangers” of vegetarische producten, alsof ze in hun persoonlijke eer zijn aangetast dat zulke producten überhaupt bestaan.
Zwaar overdreven inderdaad. Piers Morgan zou trots op ze zijn :')
pi_186011522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt me sterk dat dit voorstel vooral tot doel heeft om "misleiding van de consument" tegen te gaan, want met het verbieden van woorden als steak, burger, worst, schnitzel, paté etc. ga je dat niet bereiken, dan zou je eerder de toevoeging van bvb "vegetarisch" of "plantaardig" moeten verplichten.

Zie bvb deze verpakking:
[ afbeelding ]
Stel dat het vegetarische "hamburgers" zou betreffen, wat zou dan de minst misleidende benaming zijn, "4 Vegetarische burgers" of "4 Dortmunders"?

Het lijkt me eerder bedoeld om de marketing te bemoeilijken. Je kan wel een nieuwe naam (zoals bvb Dortmunder) bedenken, maar de meeste consumenten zullen het veggieburgers, tofuburgers of vegetarische hamburgers blijven noemen, benamingen die je als fabrikant niet mag gebruiken...
Hmm, dat vind ik wel een goed punt.
  Redactie Sport woensdag 3 april 2019 @ 15:58:30 #131
274204 crew  Mexicanobakker
pi_186011740
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
Die namen van de vegetarische slager gaan soms te ver in mijn optiek en de NEDERLANDSE voedsel- en warenautoriteit mag van mij best ingrijpen wanneer niet duidelijk vermeld wordt dat de producten vegetarisch zijn. Echter heeft de term 'burger' niks met vlees te maken, het product heet een 'hamburger'. Als er dan ook nog letterlijk 'vega' of 'groente' in het woord zit lijkt het me vrij duidelijk. Dat het EP nu op deze manier de vleeslobby tegemoet wil komen vind ik een slechte zaak.
[..]

Margarine is geen boter. Zelfs met het verbod is het alsnog zo dat men in Nederland die troep 'boter' noemt in het alledaagse taalgebruik.
Hier kan ik mij wel in vinden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_186012070
Je zal wel van die alternatieve namen krijgen zoals nu ook met de Snelle Jelle en Vlugge Japie kruidkoek :+

Oh ja, en Heksenkaas versus Witte WievenKaas.
  woensdag 3 april 2019 @ 16:22:04 #133
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186012262
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:13 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dit dus
[ afbeelding ]
Ik ben zelf behoorlijk kleurenblind, en ik lees dit zelfs gemakkelijk. :') Verder staat er meerdere keren duidelijk het woordje 'vegetarisch' op, dus ik zie het probleem niet zo.

'vegetarische slager' vind ik wel onwijs stom klinken trouwens :P
nee, jij dan!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 april 2019 @ 17:43:46 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186014231
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Vega gif.

Tering knul, doe eens normaal.
???
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186015719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik was een flinke vleeseter maar sinds een paar jaar komt er bij mij geen vlees meer op tafel.

De vleesvervangers die tegenwoordig in de winkels liggen zijn echt verdomde lekker.

Sommige producten zijn niet van "echt" te onderscheiden. Bijna eng soms.

Maar blijkbaar is het gezegde : wat de boer niet kent dat vreet ie niet, nu nog steeds van toepassing.

Helaas.
Laatst een vegetarische rookworst van unox geprobeerd... Werkelijk om te kotsen zo vies.
Maar je hebt gelijk sommige producten zijn wel ok
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 3 april 2019 @ 19:12:38 #136
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186016152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 18:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Laatst een vegetarische rookworst van unox geprobeerd... Werkelijk om te kotsen zo vies.
Maar je hebt gelijk sommige producten zijn wel ok
Oh die is ook echt goor idd, en ook nog verrekte duur. De overige vega-dingen smaken me eigenlijk wel prima :9

Maar meestal kook ik gewoon zonder die vleesvervangers, een handjevol nootjes of peulvruchten is vaak net zo lekker.
nee, jij dan!
  woensdag 3 april 2019 @ 19:13:55 #137
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186016191
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 17:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

???
Dat ie moe wordt van je overdreven taalgebruik de hele tijd. Ik ook trouwens :r Irritante aandachtvrager }:|
nee, jij dan!
  woensdag 3 april 2019 @ 19:27:44 #138
224960 highender
Travellin' Light
pi_186016533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 09:59 schreef speknek het volgende:
Ja volkomen onzinnig. Je moet echt een klaphark zijn om misleid te worden door vegaproducten. En wat is dan het probleem, je bent een mongool maar wel goed voor het milieu.

Maar ja, gristendemocraten, die moeten het geld van boerenvriendjes wel binnen laten stromen.
  woensdag 3 april 2019 @ 19:32:00 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_186016639
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 17:43 schreef Nikonlover het volgende:
???
Of je stront lust, klaphark.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_186016770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh die is ook echt goor idd, en ook nog verrekte duur. De overige vega-dingen smaken me eigenlijk wel prima :9

Maar meestal kook ik gewoon zonder die vleesvervangers, een handjevol nootjes of peulvruchten is vaak net zo lekker.
Vegetarische spinazie lasagne met pijnboompitten bijvoorbeeld :9
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 3 april 2019 @ 19:37:16 #141
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_186016791
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vegetarische spinazie lasagne met pijnboompitten bijvoorbeeld :9
:9 :9 :9
nee, jij dan!
  woensdag 3 april 2019 @ 20:02:11 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_186017490
Als ze het nou gewoon hamberders noemen, dan hebben ze presidentiële support avant la lettre.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_186017708
quote:
Het verbod op vleesnamen voor vegetarische producten werd gisteren met ruime meerderheid (25 tegen 6) aangenomen door de Landbouwcommissie van het Europese Parlement. Het vormde onderdeel van serie amendementen op het nieuwe EU-landbouwbeleid.
Wat heeft de landbouwcommissie hiermee te maken eigenlijk?
  woensdag 3 april 2019 @ 20:18:01 #144
129836 withxhonor
straight edge
pi_186017851
Mensen die hier een probleem in zien zijn qua niveau vergelijkbaar met een flat earther of een klimaatontkenner..
high fives and stagedives
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 3 april 2019 @ 20:18:37 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186017877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:18 schreef withxhonor het volgende:
Mensen die hier een probleem in zien zijn qua niveau vergelijkbaar met een flat earther of een klimaatontkenner..
Ik ben geen van beide.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186018061
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 19:22 schreef Nikonlover het volgende:
Eindelijk doen ze eens wat goed in Brussel! Als je vlees haat, waarom moet dat vega vergif dan qua uiterlijk en naam op echt vlees lijken?
Die "hippe" vega's kunnen best wel wat creatiefs verzinnen lijkt mij.
[..]

Jij bent best wel een alphavrouw, niet?
  woensdag 3 april 2019 @ 20:36:25 #147
129836 withxhonor
straight edge
pi_186018313
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2019 20:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik ben geen van beide.
Dat staat er ook niet...
high fives and stagedives
pi_186023930
Volkomen belachelijk.

Niet elke vegetariër eet dergelijke vleesvervangers, en vooral voor beginnend vegetariërs is het soms een zoektocht naar hoe de maaltijd samen te stellen.

De producten worden gemaakt om bepaalde vlees producten na te bootsen, een kipliefhebber vindt de kipstukjes vast lekker etc. Zonder deze benamingen moet men hele assortimenten gaan uitproberen ipv gerichte vervangende vegetarische vervangers te kunnen kopen.

De consument heeft daar recht op, evenzo het dier dat anders in hun koelkast zou belanden.
Deze maatregel komt er niet door.
  Moderator donderdag 4 april 2019 @ 05:59:37 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_186023938
mwoch ... dan zitten ze er gewoon 'kipsmaak' op oid

slimme advocaat komt er wel omheen lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 april 2019 @ 06:45:45 #150
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_186024014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 15:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dit dus.

Ik was een flinke vleeseter maar sinds een paar jaar komt er bij mij geen vlees meer op tafel.

De vleesvervangers die tegenwoordig in de winkels liggen zijn echt verdomde lekker.

Sommige producten zijn niet van "echt" te onderscheiden. Bijna eng soms.

Maar blijkbaar is het gezegde : wat de boer niet kent dat vreet ie niet, nu nog steeds van toepassing.

Helaas.
Welke dan? Noem anders eens wat merken of zo. Laatste keer dat ik die dingen geprobeerd heb was in de jaren '90 namelijk, toen vond ik ze dus echt niet te vreten.

Als ik vegetarisch eet dan maak ik zelf wel wat van tempeh of gedroogde tofu (bij japanse winkels te koop) of gewoon bonen want die kant en klare dingen vond ik dus echt smerig. Leek wel rubber zoals ik het me herinner en er zat ook altijd zo'n vreemd chemisch smaakje aan. :{
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')