Vega gif.quote:Op dinsdag 2 april 2019 19:22 schreef Nikonlover het volgende:
Eindelijk doen ze eens wat goed in Brussel! Als je vlees haat, waarom moet dat vega vergif dan qua uiterlijk en naam op echt vlees lijken?
Die "hippe" vega's kunnen best wel wat creatiefs verzinnen lijkt mij.
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:04 schreef Ringo het volgende:
Ik ben geen vegetariër, eet zelden vleesloos en als wel, dan geen voorverpakte vega-burger of tofu-schijf.
Maar ik vind het spul wel prima te nassen, zoals ik ook mexicanoʼs of knakworsten of fabriekscheddar of tonijnsalade uit blik prima te nassen vind.
Ik ben niet bepaald kieskeurig.
Sommige mensen lijken echt een antipathie te hebben tegen “vleesvervangers” of vegetarische producten, alsof ze in hun persoonlijke eer zijn aangetast dat zulke producten überhaupt bestaan.
Zwaar overdreven inderdaad. Piers Morgan zou trots op ze zijnquote:Op woensdag 3 april 2019 15:04 schreef Ringo het volgende:
Sommige mensen lijken echt een antipathie te hebben tegen “vleesvervangers” of vegetarische producten, alsof ze in hun persoonlijke eer zijn aangetast dat zulke producten überhaupt bestaan.
Hmm, dat vind ik wel een goed punt.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:42 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt me sterk dat dit voorstel vooral tot doel heeft om "misleiding van de consument" tegen te gaan, want met het verbieden van woorden als steak, burger, worst, schnitzel, paté etc. ga je dat niet bereiken, dan zou je eerder de toevoeging van bvb "vegetarisch" of "plantaardig" moeten verplichten.
Zie bvb deze verpakking:
[ afbeelding ]
Stel dat het vegetarische "hamburgers" zou betreffen, wat zou dan de minst misleidende benaming zijn, "4 Vegetarische burgers" of "4 Dortmunders"?
Het lijkt me eerder bedoeld om de marketing te bemoeilijken. Je kan wel een nieuwe naam (zoals bvb Dortmunder) bedenken, maar de meeste consumenten zullen het veggieburgers, tofuburgers of vegetarische hamburgers blijven noemen, benamingen die je als fabrikant niet mag gebruiken...
Hier kan ik mij wel in vinden.quote:Op dinsdag 2 april 2019 19:55 schreef PiyeReloaded het volgende:
Die namen van de vegetarische slager gaan soms te ver in mijn optiek en de NEDERLANDSE voedsel- en warenautoriteit mag van mij best ingrijpen wanneer niet duidelijk vermeld wordt dat de producten vegetarisch zijn. Echter heeft de term 'burger' niks met vlees te maken, het product heet een 'hamburger'. Als er dan ook nog letterlijk 'vega' of 'groente' in het woord zit lijkt het me vrij duidelijk. Dat het EP nu op deze manier de vleeslobby tegemoet wil komen vind ik een slechte zaak.
[..]
Margarine is geen boter. Zelfs met het verbod is het alsnog zo dat men in Nederland die troep 'boter' noemt in het alledaagse taalgebruik.
Ik ben zelf behoorlijk kleurenblind, en ik lees dit zelfs gemakkelijk.quote:
???quote:Op woensdag 3 april 2019 15:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Vega gif.
Tering knul, doe eens normaal.
Laatst een vegetarische rookworst van unox geprobeerd... Werkelijk om te kotsen zo vies.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik was een flinke vleeseter maar sinds een paar jaar komt er bij mij geen vlees meer op tafel.
De vleesvervangers die tegenwoordig in de winkels liggen zijn echt verdomde lekker.
Sommige producten zijn niet van "echt" te onderscheiden. Bijna eng soms.
Maar blijkbaar is het gezegde : wat de boer niet kent dat vreet ie niet, nu nog steeds van toepassing.
Helaas.
Oh die is ook echt goor idd, en ook nog verrekte duur. De overige vega-dingen smaken me eigenlijk wel primaquote:Op woensdag 3 april 2019 18:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Laatst een vegetarische rookworst van unox geprobeerd... Werkelijk om te kotsen zo vies.
Maar je hebt gelijk sommige producten zijn wel ok
Dat ie moe wordt van je overdreven taalgebruik de hele tijd. Ik ook trouwensquote:
quote:Op woensdag 3 april 2019 09:59 schreef speknek het volgende:
Ja volkomen onzinnig. Je moet echt een klaphark zijn om misleid te worden door vegaproducten. En wat is dan het probleem, je bent een mongool maar wel goed voor het milieu.
Maar ja, gristendemocraten, die moeten het geld van boerenvriendjes wel binnen laten stromen.
Vegetarische spinazie lasagne met pijnboompitten bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 april 2019 19:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh die is ook echt goor idd, en ook nog verrekte duur. De overige vega-dingen smaken me eigenlijk wel prima
Maar meestal kook ik gewoon zonder die vleesvervangers, een handjevol nootjes of peulvruchten is vaak net zo lekker.
quote:Op woensdag 3 april 2019 19:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vegetarische spinazie lasagne met pijnboompitten bijvoorbeeld
Wat heeft de landbouwcommissie hiermee te maken eigenlijk?quote:Het verbod op vleesnamen voor vegetarische producten werd gisteren met ruime meerderheid (25 tegen 6) aangenomen door de Landbouwcommissie van het Europese Parlement. Het vormde onderdeel van serie amendementen op het nieuwe EU-landbouwbeleid.
Ik ben geen van beide.quote:Op woensdag 3 april 2019 20:18 schreef withxhonor het volgende:
Mensen die hier een probleem in zien zijn qua niveau vergelijkbaar met een flat earther of een klimaatontkenner..
Jij bent best wel een alphavrouw, niet?quote:Op dinsdag 2 april 2019 19:22 schreef Nikonlover het volgende:
Eindelijk doen ze eens wat goed in Brussel! Als je vlees haat, waarom moet dat vega vergif dan qua uiterlijk en naam op echt vlees lijken?
Die "hippe" vega's kunnen best wel wat creatiefs verzinnen lijkt mij.
[..]
Welke dan? Noem anders eens wat merken of zo. Laatste keer dat ik die dingen geprobeerd heb was in de jaren '90 namelijk, toen vond ik ze dus echt niet te vreten.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik was een flinke vleeseter maar sinds een paar jaar komt er bij mij geen vlees meer op tafel.
De vleesvervangers die tegenwoordig in de winkels liggen zijn echt verdomde lekker.
Sommige producten zijn niet van "echt" te onderscheiden. Bijna eng soms.
Maar blijkbaar is het gezegde : wat de boer niet kent dat vreet ie niet, nu nog steeds van toepassing.
Helaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |