Yep.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
Gaat nog heel lastig worden voor Verstappen om Magnussen te verslaan...
Kap nou eens met op de man spelenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:56 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus wel een ekte kenner.
Kijk sinds Senna, Prost bijna trouw iedere race, dus ik mag best meepraten idd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:56 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus wel een ekte kenner.
Nouja, als er na de Q nog dingen moeten worden vervangen is het gewoon een gridstraf hoor.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
"Bla bla, Als je niets van F1 snapt..."
Laat maar, Ziggo nu ook in beeld.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:57 schreef Sally het volgende:
Iemand beeld vanuit de pitbox van Max/ Red Bull?
Lol.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:57 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Kijk sinds Senna, Prost bijna trouw iedere race, dus ik mag best meepraten idd.
Misschien is het voor jou beter als je gewoon rustig voor TV zit en kwalificatie kijkt ipv tegelijkertijd op FOK! te zitten. Het komt allemaal vrij agressief over somsquote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:59 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Nee was eigenlijk niet voor jou, maar CrashO verwijt mij dat ik op de man speel, terwijl jij MIJ verdenkt van een kenner zijn.
Eens.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:00 schreef Sally het volgende:
Lieve heren (veel dames zullen er wel niet zijn),
Kunnen we gewoon over F1 lullen, in plaats van elkaar tot lul bestempelen?![]()
![]()
![]()
Allemaal FANS hier.
Of we nou meer of minder weten van de regels - ikzelf val weer in een seizoen, en moet me nog inlezen in de F1-regels van de FIA.
Dus ik mag niks zeggen![]()
Maar wel lief zijn nou hoor.![]()
Een kenner.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:01 schreef Pinzon het volgende:
Wie zei hier ook alweer dat Max geen p5 zou pakken?
Dit ja!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:01 schreef Pino112 het volgende:
Zet Max in een Ferrari en hij rijgt alle poles aan elkaar.
Hopelijk een deel set-up nog perfectioneren...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bull is een stuk langzamer dan vorig jaar ...
Jep.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:02 schreef LTVDK het volgende:
Gaat een zwaar seizoen worden voor Vettel zo.
Gaat mooie tv worden dit jaar.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:02 schreef LTVDK het volgende:
Gaat een zwaar seizoen worden voor Vettel zo.
Denk het niet. Kan zijn dat die Monegask Vettel de hielen laat zienquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef KingRadler het volgende:
Lec moet morgen Vettel voor laten bij de start
Als jongste bedoel je?quote:
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik ben benieuwd wie Horner nu de schuld zal geven. Het zal wel Pirelli zijn...
Zuchtquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
Goed rondje van Verstappen. Red Bull heeft zoals verwacht een flinke stap achteruit gedaan.
Je wil zeggen van niet?quote:
Motor stuk beter, maar auto slechter inderdaad!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
Goed rondje van Verstappen. Red Bull heeft zoals verwacht een flinke stap achteruit gedaan.
Vettel heeft het laten liggenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:04 schreef Maver24 het volgende:
0.030 verchil Hamilton en Vettel. Dat had ik dus niet verwacht afgaande aan alle eerdere trainingen. Wat denken jullie? Ferrari zat al aan hun max en mercedes kon ietsje sneller. Verschil van een seconde in de FP3 is er niet
Ja, want er staan ook andere Honda's in de top 10.quote:
D'r is nog niks aan de hand. Ze zeggen zelf dat de pace op de gele band beter is, en er kan nog van alles gebeuren bij de start.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:02 schreef Sunri5e het volgende:
Hopen op regen morgen dan kan VER misschien nog wat goedmaken.
Hé zuignap, hou eens op joh.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:05 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Hij is zelf een kamikazepiloot pur sang.
Deze quoten we even.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Qua pace zaten Red Bull en Ferrari redelijk gelijk. Mercedes was iets sneller.
Denk het niet. Leclerc was heel de weekend al de snelste. Vettel kwam er niet aanquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel heeft het laten liggen
Vanwaar dan de opmerking "Leclerc eerder pole dan Verstappenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee kunnen beide niet meer halen.
Normaal zijn Oostenrijkers er beter in.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:06 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
D'r is nog niks aan de hand. Ze zeggen zelf dat de pace op de gele band beter is, en er kan nog van alles gebeuren bij de start.
In Q2 ging het mis, die extra run daar heeft hem de nek omgedraaid.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vettel heeft het laten liggen
Leclerc heeft qua snelheid ook meer indruk gemaakt dan Verstappen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef pmponer het volgende:
[..]
LEC wordt ook eerder WDC dan Verstappen vermoed ik
Hein, Heinz und die kinder.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kennen ze in Duitsland ook Jan, Jans en de kinderen?
Zie jij Toto Wolff al met een foute snor verschijnen?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Normaal zijn Oostenrijkers er beter in.
Gasly viel weer tegen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef Monolith het volgende:
Alleen het laatste deel van Q3 gezien, waar was Gasly?
Omdat Leclerc nu pole heeft. Verstappen nog niet. Niet heel ingewikkeld verderquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Vanwaar dan de opmerking "Leclerc eerder pole dan Verstappen" van @:Sjemmert
* Sally snapt m niet.?
In de kwalificatie niet in ieder geval.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nee. Ze zitten op ongeveer hetzelfde niveau
Het is een kantoorbaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:09 schreef damsco het volgende:
Is die donkere jongen de klerk waar ik jullie steeds over hoor? En wat doet hij op de baan ipv kantoor? Gr gr
Max heeft vorig seizoen laten zien, uitstekend te kunnen starten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is hij bewezen wel bij de start. Kun je niet het achterveld verwijten.
Mexico vorig jaar.. dat blijft toch zondequote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee kunnen beide niet meer halen.
Klopt, hij is sneller dan Sebquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leclerc heeft qua snelheid ook meer indruk gemaakt dan Verstappen.
Beste kwalificatie geëvenaard.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In de kwalificatie niet in ieder geval.
Kijk even naar het gat.quote:
Nog steeds sneller dan alle Renaults.quote:
Knap dat je dat kan zien adv 1 jaar naast ericsson rijdenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leclerc heeft qua snelheid ook meer indruk gemaakt dan Verstappen.
Alles om Vettel beter te laten lijken, net als anderen altijd met HAM doen laat maar zeggen waar hij zo op afgeeft...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Knap dat je dat kan zien adv 1 jaar naast ericsson rijden
Ach... DIT siezoen?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat Leclerc nu pole heeft. Verstappen nog niet. Niet heel ingewikkeld verder
Maar net was je nog zo stellig dat ze op hetzelfde niveau zitten. Dus wat is het nou?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:11 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zegt vrij weinig zo vroeg in het seizoen.
Nipt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog steeds sneller dan alle Renaults.
Ze zijn nog steeds sneller dan alle Renault teams.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:12 schreef DeeBee het volgende:
Honda misschien net aan het niveau van Renault (maar eerder een stukje achter), nog steeds wat ongeveer realistisch is denk ik gezien hun achterstand twee seizoenen terug.
Als de betrouwbaarheid ook beter is, dan is er nog steeds genoeg vooruitgang. Maar het zal nog maanden duren of volgend seizoen worden voordat ze Renault inhalen en meer aansluiting vinden...
Gelul, het maakte elkaar niks en als je maar één run hebt kun je ook minder risico nemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Denk het niet. Leclerc was heel de weekend al de snelste. Vettel kwam er niet aan
Niemand verkoopt de huid. Verstappen heeft nog geen pole, Leclerc wel --> Leclerc heeft eerder pole dan Verstappen. Dat vinden sommige mensen jammer.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Ach... DIT siezoen?
De huid nog niet verkopen he...![]()
![]()
Geduld.
Rome is niet in 1 dag gebouwd
Bedoelde gewoon dat het hem eerder gelukt is dan Verstappen. Niet persee kwa leeftijd, volgens mij verschillen ze erg weinig kwa leeftijd en kunnen ze beide al niet meer de jongste ooit worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Vanwaar dan de opmerking "Leclerc eerder pole dan Verstappen" van @:Sjemmert
* Sally snapt m niet.?
Grotendeels te danken aan het chassis in mijn ogen, die voorsprong was nóg groter natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zijn nog steeds sneller dan alle Renault teams.
0,3 sec. is huge ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:14 schreef MaGNeT het volgende:
Vettel is wel zoekgereden, in alle runs.
Inderdaad maar schijnbaar niet volgens iedereenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:14 schreef MaGNeT het volgende:
Vettel is wel zoekgereden, in alle runs.
Met een RB is het ook bijna onmogelijk om een pole te halen. Mogelijk Monaco, maar of dat dit seizoen lukt is moeilijk te zeggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niemand verkoopt de huid. Verstappen heeft nog geen pole, Leclerc wel --> Leclerc heeft eerder pole dan Verstappen. Dat vinden sommige mensen jammer.
Meer is het echt niet, het is echt heel erg makkelijk.
Mss ook Mexico.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Met een RB is het ook bijna onmogelijk om een pole te halen. Mogelijk Monaco, maar of dat dit seizoen lukt is moeilijk te zeggen.
Maar je hoeft geen pole te hebben om alsnog morgen een prima resultaat te halen.
Tyquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bedoelde gewoon dat het hem eerder gelukt is dan Verstappen. Niet persee kwa leeftijd, volgens mij verschillen ze erg weinig kwa leeftijd en kunnen ze beide al niet meer de jongste ooit worden.
Ik ben erg benieuwd naar de analyse van Weltschmerz.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:16 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Inderdaad maar schijnbaar niet volgens iedereen
zo heb ik vorige jaar ook gekeken, ik kijk niet om herhalingen te zien maar voor verrassende dingenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Met een RB is het ook bijna onmogelijk om een pole te halen. Mogelijk Monaco, maar of dat dit seizoen lukt is moeilijk te zeggen.
Maar je hoeft geen pole te hebben om alsnog morgen een prima resultaat te halen.
dat programma waarin hij Jos stalkt als een obsessieve psychopaat, sprak al boekdelenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:19 schreef klaasweetalles het volgende:
Doornenbos ergert zich doord aan die kamphuis
net als ik
dat zie ik iedere keer aan zijn gezicht
die kamphuis heeft net zijn step rijbewijs gehaald maar denkt dat hij alles over F1 weet, inclusief de strategieen
die vent moeten ze echt van de buis halen
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Leclerc heeft qua snelheid ook meer indruk gemaakt dan Verstappen.
zoals voorspelt mbt Hornerquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:20 schreef koningkerel het volgende:
Over Redbull;
Horner zei op F1TV dat ze de banden niet in de juiste window kregen. Ene sector te warm, andere sector dan weer te koud. Constant proberen te optimaliseren maar lastig gezien de tracktemperatuur ook aan het dalen was.
Wel goed dat VER de vijfde startpositie er nog uit heeft weten te persen.
"Okay, that's P5, just. It's a decent lap," Verstappen is told, in a tone of voice that sounds distinctly morose.
LEC mooie pole gepakt. Zou wel lekker zijn (zowel voor entertainment van het seizoen als voor Max' zijn kansen) als we iedere race een andere pole sitter en racewinnaar krijgen
AR heeft het kleinste budget van die driequote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.
Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend.
Ach, was in Q voorgaande seizoenen toch ook zo bij enkele races?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.
Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend.
Zo moeilijk was het niet te zien, het sprong er nogal uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Knap dat je dat kan zien adv 1 jaar naast ericsson rijden
Ik zei het ook al voordat hij naar Ferrari ging. Toen Bottas meerdere keren een vergelijkbaar gat met Hamilton trok hoorde je niemand verregaande conclusies trekken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:12 schreef DeeBee het volgende:
Honda misschien net aan het niveau van Renault (maar eerder een stukje achter), nog steeds wat ongeveer realistisch is denk ik gezien hun achterstand twee seizoenen terug.
Als de betrouwbaarheid ook beter is, dan is er nog steeds genoeg vooruitgang. Maar het zal nog maanden duren of volgend seizoen worden voordat ze Renault inhalen en meer aansluiting vinden...
[..]
Alles om Vettel beter te laten lijken, net als anderen altijd met HAM doen laat maar zeggen waar hij zo op afgeeft...
Aha. Jarenlang het beste chassis maar nu ineens is de auto kut. Ok.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, alleen dit jaar is de auto kut. gaat een leuk jaar worden tussen max en marko.
Want zeggen waar het aan ligt betekent ook de schuld leggen bij Pirelli?quote:
Wie zegt dat ze die niet hebben? Verstappen rijdt in Q3 0.8 sneller dan Q1 en 0.4s sneller dan Q2.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
Honda had toch een geweldige partymode? Toch?
En het schijnt dus niet de motor te zijn maar het chassis. Red Bull's woorden niet de mijne. Omgedraaide wereld daar dan....quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.
Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend.
ik kijk naar het team, een andere groep naar coureurs.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aha. Jarenlang het beste chassis maar nu ineens is de auto kut. Ok.
Met de race pace zat het wel goed in Australië, dus ik vermoed dat die 5e plaats makkelijk te behouden moet zijn.
Dan had je dit topic eens moeten lezen tijdens de Melbourne FPsquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Niemand dacht dat die partymode ze boven Merc of Ferrari zou zetten
Het gevecht om het middenveld is een stuk leuker dit seizoen. McLaren,Alfa, Haas en Renault doen gewoon lekker meequote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.
Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend.
De voorgaande seizoenen was Red Bull ook kansloos voor het wereldkampioenschap. Het is pas de 2e race natuurlijk, maar vooralsnog lijkt het er niet echt op dat het gat met Ferrari en Mercedes zoveel kleiner is geworden dat Max dit seizoen wereldkampioen kan worden in die auto.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ach, was in Q voorgaande seizoenen toch ook zo bij enkele races?
Honda ontwikkelt zich in ieder geval sneller dan Renault. Kwestie van tijd tot het gat kleiner wordt. Dit is echt een Ferrari baan.
Er zijn hier veel onrealistische mensen, daar heb je volkomen gelijk in.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan had je dit topic eens moeten lezen tijdens de Melbourne FPs.
Oh dat ontken ik ook niet. Ze hadden het er vorig jaar al over. Het lijkt alleen weinig verschil te maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er zijn hier veel onrealistische mensen, daar heb je volkomen gelijk in.
Maar mijn ount blijft staan: Honda lijkt weldegelijk een partymode te hebben, wat zou anders zulke verschillen verklaren tussen Q1 ,Q2 en Q3. Dus daarom Honda aanvallen lijkt mij niet meer nodig..
Wel enorme pech voor Vettel. Als je om de oren wordt door Ricciardo (die op zijn beurt om de oren wordt gereden door iemand die qua snelheid weinig indruk maakt) en een beginneling boeten je wereldtitels wel enorm aan waarde in.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo moeilijk was het niet te zien, het sprong er nogal uit.
[..]
Ik zei het ook al voordat hij naar Ferrari ging. Toen Bottas meerdere keren een vergelijkbaar gat met Hamilton trok hoorde je niemand verregaande conclusies trekken.
Sowieso, al die mensen die Max wel even verwachten als wereldkampioen. In het eerste jaar met een nieuwe motorleverancierquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:33 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
De voorgaande seizoenen was Red Bull ook kansloos voor het wereldkampioenschap. Het is pas de 2e race natuurlijk, maar vooralsnog lijkt het er niet echt op dat het gat met Ferrari en Mercedes zoveel kleiner is geworden dat Max dit seizoen wereldkampioen kan worden in die auto.
waarom geeft hij niet de auto de schuld? Gasser haalde q3 nog niet eens.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:25 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Want zeggen waar het aan ligt betekent ook de schuld leggen bij Pirelli?Doe niet zo triest man. Hij weet toch ook dat andere teams het wel gedaan krijgen met dezelfde banden. En dat iedereen die F1 kijkt dat ook ziet.
Er ligt een andere krachtbron in die auto.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:33 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
De voorgaande seizoenen was Red Bull ook kansloos voor het wereldkampioenschap. Het is pas de 2e race natuurlijk, maar vooralsnog lijkt het er niet echt op dat het gat met Ferrari en Mercedes zoveel kleiner is geworden dat Max dit seizoen wereldkampioen kan worden in die auto.
Als je je vermogen niet kwijt kunt, heeft de party mode minder effect. Moet ik je dat uitleggen?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
Ze hadden het er vorig jaar al over. Het lijkt alleen weinig verschil te maken.
Dat wil ik graag horenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je je vermogen niet kwijt kunt, heeft de party mode minder effect. Moet ik je dat uitleggen?
WK misschien niet, maar nu doen ze nog steeds mee voor p5 in kwalificatie en that's it, er zijn daar te weinig stappen gemaakt lijkt het.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sowieso, al die mensen die Max wel even verwachten als wereldkampioen. In het eerste jaar met een nieuwe motorleverancier
Het is hoofdzakelijk realistisch. Alleen niet voor degenen zonder verstand van F1 en met een Renault-bril op.quote:
krijg een beetje Jaguar deja's vu, inclusief Niki Laudaquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:35 schreef mikieu het volgende:
Ik krijg het idee dat de RB te gevoellig is. Wanneer ze wel een keer die echte sweet spot weten te vinden oppermachtig, echter is dat te moeilijk.
Ferrari heeft de extra turbulentie die dat ding genereert niet meegewogen in de windtunneltests. Vandaar dat ie niet op pole staat.quote:
Samengevat: als je moeite hebt om 900 pk op het asfalt te krijgen dan wordt dat met 1000 pk niet beter.quote:
Iedereen spreekt Nederlandsquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:39 schreef Doevelaer het volgende:
'Dankjewel'
Vettel spreekt OOK Nederlands!?
Valt wel mee hoor. Haas en AR hebben de complete Ferrari achterkant en kwa acceleratie vanuit de bochten is Ferrari gewoon het beste. Daar heb je heel veel voordeel van op deze track.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.
Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend.
Ik ga het op een tegeltje zetten, wat een wijsheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Samengevat: als je moeite hebt om 900 pk op het asfalt te krijgen dan wordt dat met 1000 pk niet beter.
Kerel je praat weer eens onzin. Zonder dat je de telemetrie hebt is het nauwelijks te zeggen hoe snel iemand is. Je gaat niet met het blote oog kunnen zien welke coureur een halve meter eerder of later remt en net dat verschil maakt. Zelfde als je geen idee hebt van hoe hard ze op de rem trappen of het gaspedal bedienen. Hoe dicht ze bij het het optimum zitten is bij deze snelheden niet te zien.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Zo moeilijk was het niet te zien, het sprong er nogal uit.
was niet hun keus,maar Ferrari levert de motoren, dus die gast levert een flinke korting op.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Geen probleem voor Kimi natuurlijk.
Beter lozen ze giovvinazzi.
Ricciardo zat vorig jaar iets minder dan een halve seconde achter Vettel. Gat in Q is groter geworden ten opzichte van vorig jaar.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er ligt een andere krachtbron in die auto.
Ze nu al kansloos achten voor het WK is nog te vroeg. Daarnaast heeft Max al voor het seizoen aangegeven te verwachten dit jaar nog niet voor het WK te kunnen rijden. Max zit binnen een seconde van de superieure Ferrari in de Q op een echte Ferrari baan.
Er komen nog zat races waarin ze wel competitief zullen zijn. Gat zo klein mogelijk houden is prio 1.
Tov vorig jaar moest vooral de Honda motor natuurlijk nog wel een grote stap vooruit maken daarvoor, maar als Nederlandse autosport liefhebber hoop ik er natuurlijk toch op.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Sowieso, al die mensen die Max wel even verwachten als wereldkampioen. In het eerste jaar met een nieuwe motorleverancier
En dat baseer je op...?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:41 schreef Bolasie het volgende:
Charles Leclerc is een veel groter talent dan Max Verstappen.
Ferrari had dat 2 seizoenen geleden ook, heel klein temperatuur window voor de banden waardoor dat ding op de ene baan ging als een speer en op de andere niet vooruit te branden was.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
krijg een beetje Jaguar deja's vu, inclusief Niki Lauda
Ricciardo gaat zo'n kut-seizoen tegemoet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:43 schreef koningkerel het volgende:
Trouwens al tweede kwalificatie op rij dit jaar dat Renault is geklopt door hun klantenteam McLaren.
Vorig jaar is het ze maar een keer gelukt om voor Red Bull te komen (Hongarije), maar zelfs nu die overgestapt zijn, lukt het ze maar niet.
vraag me af of Max na dit jaar al weg kan, ivm prestatie clausule RB.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:41 schreef Bolasie het volgende:
Charles Leclerc is een veel groter talent dan Max Verstappen.
Dus?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:41 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ricciardo zat vorig jaar iets minder dan een halve seconde achter Vettel. Gat in Q is groter geworden ten opzichte van vorig jaar.
Dat doet hij toch ook, gezien hij zegt dat ze de banden niet in de juiste window kunnen krijgen. Uiteraard ligt dat aan de auto, want andere teams lukt het wel. Dat is precies mijn punt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom geeft hij niet de auto de schuld? Gasser haalde q3 nog niet eens.
Waarom zou hij weg moeten dan? En waar zou hij heen moeten dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vraag me af of Max na dit jaar al weg kan, ivm prestatie clausule RB.
Mercedes. Dan heeft hij tenminste kans om nog voor 2021 kampioen te worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:47 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waarom zou hij weg moeten dan? En waar zou hij heen moeten dan?
Hij doet het voorlopig beter dan vorig jaar.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vraag me af of Max na dit jaar al weg kan, ivm prestatie clausule RB.
En dan nog kan je het verschil tussen de PU's niet uitsluitend beoordelen op de kwalificatie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus?
Vorige race werd Max derde, een stuk beter dan het jaar ervoor.
Je pikt er 1 Q uit, dat zegt toch geen fuck over het verloop van het seizoen. Vergelijk Ferrari in Melbourne 2 weken geleden met Ferrari vandaag.
Vergelijk de RedBull in de regen van 2 jaar geleden met die van vorig jaar. Momentopnames.
Maar ik denk toch echt dat er in de PU van Honda meer rek zit dan in de PU van Renault.
Gaat Hamilton stoppen, dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mercedes. Dan heeft hij tenminste kans om nog voor 2021 kampioen te worden.
En waar moet hij dan heen. Bij Mercedes willen ze hem alleen als Hamilton stopt en bij Ferrari willen ze hem alleen als Vettel stopt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij doet het voorlopig beter dan vorig jaar.
3de in Melbourne ipv 6de en niet gecrashed in de kwali van Bahrain.
Mercedes had wel degelijk interesse, vandaar dat Red Bull hem een dikke cheque aanbood.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:54 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
En waar moet hij dan heen. Bij Mercedes willen ze hem alleen als Hamilton stopt en bij Ferrari willen ze hem alleen als Vettel stopt.
Ik heb je gemist twee weken geleden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
Goed rondje van Verstappen. Red Bull heeft zoals verwacht een flinke stap achteruit gedaan.
O ja?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:54 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
En waar moet hij dan heen. Bij Mercedes willen ze hem alleen als Hamilton stopt en bij Ferrari willen ze hem alleen als Vettel stopt.
Voor mij hoeft hij niet bij Red Bull weg, hoor.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:54 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
En waar moet hij dan heen. Bij Mercedes willen ze hem alleen als Hamilton stopt en bij Ferrari willen ze hem alleen als Vettel stopt.
RBR is niet écht een topteam. Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch. Ze moesten opnieuw naar de tekentafel en ze moesten de Honda de plek geven die die nodig heeft.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:21 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Het is vooral de Ferrari die veel sneller is dan Red Bull.
Dat Max maar minder dan 3 tiende sneller is dan een Mclaren, Haas en Alfa Romeo dan is zorgwekkend.
Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen. Sainz evenmin. Leclerc heeft Ericsson grandioos om zijn oren gereden, met een tijdsverschil zoals je alleen bij hele grote talenten ziet hoe middelmatig Ericsson ook was. Verstappen was vooral heel jong en agressief, maar het idee dat een jonge coureur maar sneller en sneller blijft worden omdat hij ouder wordt heeft nog nooit steun in enig feit gevonden. Sainz is inmiddels niet zo'n hoogvlieger gebleken, Ricciardo lijkt te gaan 'tegenvallen' tegenover Hulkenberg, Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen, misschien hebben de hypers met hun talloze titels zichzelf een beetje overschreeuwd?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wel enorme pech voor Vettel. Als je om de oren wordt door Ricciardo (die op zijn beurt om de oren wordt gereden door iemand die qua snelheid weinig indruk maakt) en een beginneling boeten je wereldtitels wel enorm aan waarde in.
Eens, ik ben nog steeds van mening dat de switch naar Honda een goede was. Bij Renault wist je wat je kreeg, je kwam te kort op Ferrari en Mercedes. En betrouwbaarheid was niet best.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:53 schreef opreis het volgende:
[..]
En dan nog kan je het verschil tussen de PU's niet uitsluitend beoordelen op de kwalificatie.
Als de ene motor efficienter is met de brandstof dan de ander kan je over een gp afstand misschien wel een paar kilo brandstof besparen. Terwijl dat over een kwalificatie lap dan enkele grammen is.
Zelfde met totale gewicht van de motor, hoe snel ze energy harvesten. Hoe compact de motor is.
Ga dat alle Verstappen hypers even vertellen dan. Hoe weten die dan zo zeker dat het geen middelmatige coureur is?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Kerel je praat weer eens onzin. Zonder dat je de telemetrie hebt is het nauwelijks te zeggen hoe snel iemand is. Je gaat niet met het blote oog kunnen zien welke coureur een halve meter eerder of later remt en net dat verschil maakt. Zelfde als je geen idee hebt van hoe hard ze op de rem trappen of het gaspedal bedienen. Hoe dicht ze bij het het optimum zitten is bij deze snelheden niet te zien.
Je kan alleen vergelijken met teamgenoten, evt of ze een “momentje” hebben of een appex missen. Maar er zijn zo veel variabele die een snelle ronde maken dat het zonder data niet te doen is.
Mijn god. Vettel kan vanaf zn 2de jaar bij een niet top team red bull 4 jaar op rij kampioen worden. Maar Vettel is niet in staat om in 4 jaar bij top team Ferrari ook maar 1 wereld titel te winnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen, maar RBR moet eerst nog maar eens laten zien ook zonder Vettel een gooi naar het WK te kunnen doen. Met Verstappen lukt het vooralsnog niet.
Vettel deed maar 1 run en dan zoek je niet de limiet op.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de analyse van Weltschmerz.
Zeker, als Mercedes Hamilton en Max als rijders heeft wordt het weer oorlog intern. Bottas helpt Hamilton de afgelopen jaren aan meer punten, de strijd toen met Rosberg kostte beide rijders en het team punten.quote:
Twee. Twee punten. Had je door dat het er maar zo weinig waren?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef VacaLoca het volgende:
LeClerc komt aan einde seizoen straks de punten tekort die ie niet mocht pakken in Australië.
Waarom is hier geen mod tijdens de Q?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:07 schreef Nattekat het volgende:
Waarom, als ik een kwalificatie via Ziggo Go app wil kijken, moet ik eerst door alle fucking spoilers heen?
-Met afstand jongste F1 coureur ooit.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ga dat alle Verstappen hypers even vertellen dan. Hoe weten die dan zo zeker dat het geen middelmatige coureur is?
Omdat ze die kwalificaties niet tijdens mijn wedstrijden moeten houden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom is hier geen mod tijdens de Q?
Zeg jij nou dat Adrian Newey ineens niet meer weet waar hij mee bezig is?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch.
Verstappen is gewoon structureel sneller.quote:Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen.
Hij is 22. Hamilton is 34. Dus er is plenty tijd om nog wat succesjes aan zijn wiki pagina toe te voegen.quote:Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen
Ricciardo had niet veel moeite met hem. En Leclerc op dit moment ook niet.quote:Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen,
Omdat hij meerdermalen heeft aangetoont d.m.v. acties op de baan, veel meer te zijn dan een middelmatig coureur.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ga dat alle Verstappen hypers even vertellen dan. Hoe weten die dan zo zeker dat het geen middelmatige coureur is?
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee. Twee punten. Had je door dat het er maar zo weinig waren?
Dat zou je wel zeggen, maar toch zijn er ook Weltschmertzen Fokkers waar dat niet voor geldt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:05 schreef beantherio het volgende:
Waarom is het ieder jaar weer zo dat mensen na 1 of 2 races al de meest extreme conclusies gaan trekken over het verloop van het seizoen? Als je een paar seizoenen Formule 1 hebt gevolgd dan weet je toch wel dat helemaal niet zinvol is?
Dat zeg je na een race. Het seizoen is nog heel lang hoor.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Red Bull is 'gewoon' weer het derde team.
Kijk de punten van Hamilton, Rosberg en Bottas maar eens na en je ziet dat dit niet klopt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Zeker, als Mercedes Hamilton en Max als rijders heeft wordt het weer oorlog intern. Bottas helpt Hamilton de afgelopen jaren aan meer punten, de strijd toen met Rosberg kostte beide rijders en het team punten.
Nee hoor. Dat zeg ik n.a.v. wat ik nu zie met de laatste 2 jaar als ijkpunt. Ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom Red Bull nu wel over een heel jaar voor Mercedes en/of Ferrari gaat eindigen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zeg je na een race. Het seizoen is nog heel lang hoor.
Twee weken geleden riep iedereen dat Mercedes het kampioenschap met gemak zou binnenhalen en nu is Ferrari de gedoodverfde kampioen. F1-fans zijn soms een beetje manisch.
Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen. En eindige Vettel op zowat een minuut achter Bottas.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zeg je na een race. Het seizoen is nog heel lang hoor.
Twee weken geleden riep iedereen dat Mercedes het kampioenschap met gemak zou binnenhalen en nu is Ferrari de gedoodverfde kampioen. F1-fans zijn soms een beetje manisch.
Dat gaan ze ook niet: geen enkel team doet dat. Maar dat hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zeg ik n.a.v. wat ik nu zie met de laatste 2 jaar als ijkpunt. Ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom Red Bull over een heel jaar voor Mercedes en/of Ferrari gaat eindigen.
Dus ze zijn het derde team. Dat zeg ik toch? Met ongetwijfeld een paar uitschieters naar boven, zoals ieder jaar. Ze gaan echt wel een of een paar races winnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook niet: geen enkel team doet dat. Maar dat hoeft ook niet.
Het verhaal was dat Ferrari met afgeknepen motor reed. Wat best een plausible verhaal lijkt gezien het 'why are we so slow?' van Vettel tijdens de race en dat er nu dus 5 ferrari motoren in de top 10 kwalificeren.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen. En eindige Vettel op zowat een minuut achter Bottas.
Als Ferrari en Mercedes de punten moeten delen en Max zou een seizoen zoals vorig jaar kunnen rijden, dan kan het nog een heel leuk seizoen worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom Red Bull nu wel over een heel jaar voor Mercedes en/of Ferrari gaat eindigen.
Tja dat vergelijken van team mates leidt niet echt tot sterke conclusies. Ericcson heeft natuurlijk nooit iets laten zien (niet tegenover Wehrlein en niet tegenover Nasr). Nu met kwalificatie is Leclerc sneller, maar in Australie zowel niet bij de kwalificatie als in de race, in de eerste helft toen Vettel en hij nog op dezelfde bandenstrategie zaten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RBR is niet écht een topteam. Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch. Ze moesten opnieuw naar de tekentafel en ze moesten de Honda de plek geven die die nodig heeft.
[..]
Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen. Sainz evenmin. Leclerc heeft Ericsson grandioos om zijn oren gereden, met een tijdsverschil zoals je alleen bij hele grote talenten ziet hoe middelmatig Ericsson ook was. Verstappen was vooral heel jong en agressief, maar het idee dat een jonge coureur maar sneller en sneller blijft worden omdat hij ouder wordt heeft nog nooit steun in enig feit gevonden. Sainz is inmiddels niet zo'n hoogvlieger gebleken, Ricciardo lijkt te gaan 'tegenvallen' tegenover Hulkenberg, Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen, misschien hebben de hypers met hun talloze titels zichzelf een beetje overschreeuwd?
Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen, maar RBR moet eerst nog maar eens laten zien ook zonder Vettel een gooi naar het WK te kunnen doen. Met Verstappen lukt het vooralsnog niet.
Eh, nee. Verstappen had veel versere banden en Vettel had een probleem. In de race zelf was Leclerc sneller dan Verstappen, op hardere banden. Tot het moment dat Leclerc Vettel niet voorbij mocht.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen.
weet niet wat in zijn contract staat of rb een champ car heeft belooftquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij doet het voorlopig beter dan vorig jaar.
3de in Melbourne ipv 6de en niet gecrashed in de kwali van Bahrain.
Ja, maar dat is dan dus omdat chassis, motor en coureur op het juiste moment bij elkaar komen en klikken.Dan kun je een tijdje top presteren maar daarmee is het team nog niet een echt topteam.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Mijn god. Vettel kan vanaf zn 2de jaar bij een niet top team red bull 4 jaar op rij kampioen worden. Maar Vettel is niet in staat om in 4 jaar bij top team Ferrari ook maar 1 wereld titel te winnen.
Bij wie moeten we het dan zoeken?
Hij is niet echt benieuwd naar de analyse hoor. Maar volgens mij zit er qua snelheid niet veel licht tussen. Meestal is het verschil in snelle rondjes binnen de 0.15, de ene of de andere kant op. Vorige race was Leclerc 0.3 langzamer met een niet zo goed rondje, deze keer Vettel met een verre van vlekkeloze kwalificatie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vettel deed maar 1 run en dan zoek je niet de limiet op.
Echt serieus man wat een onzin kraam je toch altijd uit, niet alleen is het tegendeel makkelijk te staven met tijden en cijfers, Verstappen heeft genoeg bijzonders laten zien.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RBR is niet écht een topteam. Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch. Ze moesten opnieuw naar de tekentafel en ze moesten de Honda de plek geven die die nodig heeft.
[..]
Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen. Sainz evenmin. Leclerc heeft Ericsson grandioos om zijn oren gereden, met een tijdsverschil zoals je alleen bij hele grote talenten ziet hoe middelmatig Ericsson ook was. Verstappen was vooral heel jong en agressief, maar het idee dat een jonge coureur maar sneller en sneller blijft worden omdat hij ouder wordt heeft nog nooit steun in enig feit gevonden. Sainz is inmiddels niet zo'n hoogvlieger gebleken, Ricciardo lijkt te gaan 'tegenvallen' tegenover Hulkenberg, Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen, misschien hebben de hypers met hun talloze titels zichzelf een beetje overschreeuwd?
Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen, maar RBR moet eerst nog maar eens laten zien ook zonder Vettel een gooi naar het WK te kunnen doen. Met Verstappen lukt het vooralsnog niet.
Het passeren gebeurde puur op vermogen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Verstappen had veel versere banden en Vettel had een probleem. In de race zelf was Leclerc sneller dan Verstappen, op hardere banden. Tot het moment dat Leclerc Vettel niet voorbij mocht.
Zou echt poor show zijn, als ze dat doen. Maar als ze niet doen, dan wordt Vettel een basketcase en kunnen ze de constructeurstitel sowieso op hun buik schrijven.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:21 schreef pmponer het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Ferrari morgen Vet voor Lec laat komen
Red Bull geen topteam noemen is onzin. Alleen Mercedes heeft het de afgelopen 10jaar beter gedaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar dat is dan dus omdat chassis, motor en coureur op het juiste moment bij elkaar komen en klikken.Dan kun je een tijdje top presteren maar daarmee is het team nog niet een echt topteam.
Nee, dat gebeurde omdat Verstappen veel meer grip had dankzij veel nieuwere banden. Met vermogen had het niets te maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het passeren gebeurde puur op vermogen.
Leclerc had een uitstapje in het gras dat hem ~12 seconden gekost heeft. Zijn rondetijden op de harde band waren vergelijkbaar met Verstappen na de pitstops.quote:Als Leclerc sneller was dan Verstappen, hoe is dat gat dan ontstaan?
Maar Mercedes en Ferrari gaan ook niet een heel seizoen voor de rest eindigen. Zoals ik al zei: geen enkel team doet dat.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus ze zijn het derde team. Dat zeg ik toch? Met ongetwijfeld een paar uitschieters naar boven, zoals ieder jaar. Ze gaan echt wel een of een paar races winnen.
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurde omdat Verstappen veel meer grip had dankzij veel nieuwere banden. Met vermogen had het niets te maken.
[..]
Leclerc had een uitstapje in het gras dat hem ~12 seconden gekost heeft.
Ik denk dat ze het wel gaan doen, tenzij ze dezelfde "fout" als vorig jaar willen maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou echt poor show zijn, als ze dat doen. Maar als ze niet doen, dan wordt Vettel een basketcase en kunnen ze de constructeurstitel sowieso op hun buik schrijven.
dat is echt slechtquote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:07 schreef Nattekat het volgende:
Waarom, als ik een kwalificatie via Ziggo Go app wil kijken, moet ik eerst door alle fucking spoilers heen?
Dat is wel zo, dat uitstapje heeft hem 10-12 seconden gekost.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost.
Hij reed er voorbij omdat hij betere exitspeed had. Dankzij versere banden. En DRS. Leclerc reed dezelfde rondetijden op hardere banden.quote:En het had wel met vermogen te maken, ja hij had een grotere exitspeed uit de bocht, maar reed er gewoon voorbij op vermogen.
DRS hielp ook wel wat hoor...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost.
En het had wel met vermogen te maken, ja hij had een grotere exitspeed uit de bocht, maar reed er gewoon voorbij op vermogen.
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur door vermogen kwam. Was een combinatie van vermogen (namelijk niet veel minder dan Ferrari), nieuwere banden met meer grip en DRS.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het passeren gebeurde puur op vermogen.
Als Leclerc sneller was dan Verstappen, hoe is dat gat dan ontstaan?
Vettel z’n probleem was dat z’n banden op waren, maar dat was toch niet de gehele race zo?
Welke DRS?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:29 schreef koningkerel het volgende:
M
[..]
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur op vermogen was. Was duidelijk een combinatie van vermogen, nieuwere banden EN
[..]
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur door vermogen kwam. Was een combinatie van vermogen (namelijk niet veel minder dan Ferrari), nieuwere banden met meer grip en DRS. Effect van DRS moet niet onderschat worden.
VET en HAM zaten elkaar op te naaien met bandenstrategie en hebben allebei erg vroeg gepit. Daarom moesten ze banden sparen in de tweede stint.
gewoon een herhaling van vorige jaar of gaat RB dit jaar 2de worden?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als Ferrari en Mercedes de punten moeten delen en Max zou een seizoen zoals vorig jaar kunnen rijden, dan kan het nog een heel leuk seizoen worden.
Verstappen had 100% DRS tijdens de inhaalactie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:31 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Geen DRS tijdens de inhaalactie.
En die banden doen echt wel wat gedurende de acceleratie, maar bij 200+km/uur zie je de RB sneller lopen dan de Ferrari terwijl ze naast elkaar rijden. Dan is grip van veel minder belang dan bij 80km/uur.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:31 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Geen DRS tijdens de inhaalactie.
Dankzij DRS, betere exitspeed. En dat komt puur en alleen door de banden. Geen idee waarom je je hier zo op vast bijt, dit is echt niet moeilijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
En die banden doen echt wel wat gedurende de acceleratie, maar bij 200+km/uur zie je de RB sneller lopen dan de Ferrari terwijl ze naast elkaar rijden. Dan is grip van veel minder belang dan bij 80km/uur.
Ongelofelijk het niveau in dit topic is om te huilen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:31 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Geen DRS tijdens de inhaalactie.
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Ongelofelijk het niveau in dit topic is om te huilen.
Bekijk het filmpje hierboven even, je kunt heel duidelijk de DRS open zien gaan bij Max.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:43 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Misschien verkeerd verwoord, maar tijdens het inhalen geen DRS.
Zn pace was ook beter dan die van Lec, en ik lees net dat die sowieso beter is dan de gemiddelde Ver, lijkt me dat de auto dan wel heel erg goed is.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dankzij DRS, betere exitspeed. En dat komt puur en alleen door de banden. Geen idee waarom je je hier zo op vast bijt, dit is echt niet moeilijk.
Niet na de pitstops. En Leclerc had hardere banden. Dus dat klopt niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:44 schreef mikieu het volgende:
[..]
Zn pace was ook beter dan die van Lec
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje hierboven even, je kunt heel duidelijk de DRS open zien gaan bij Max.
Tijdens het inhalen heeft Verstappen ook DRS open staan. Valt te zien in het filmpje hierboven.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:46 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Yo zeg ik toch, geen DRS tijdens het inhalen maar wel daarvoor en daardoor betere exit speed uit de bocht![]()
Daarvoor als in: onderdeel van dezelfde inhaalactie, maar niet terwijl hij er voorbij ging.
Zelfs ik zie wel een DRS....quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:46 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Yo zeg ik toch, geen DRS tijdens het inhalen maar wel daarvoor en daardoor betere exit speed uit de bocht![]()
Daarvoor als in: onderdeel van dezelfde inhaalactie, maar niet terwijl hij er voorbij ging.
Kijk het filmpje even na zou ik zeggen. Er zijn 2 DRS momenten. Je ziet op het moment dat Max Vettel voorbij gaat duidelijk het drs openklappen tijdens het passerenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:46 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Yo zeg ik toch, geen DRS tijdens het inhalen maar wel daarvoor en daardoor betere exit speed uit de bocht![]()
Daarvoor als in: onderdeel van dezelfde inhaalactie, maar niet terwijl hij er voorbij ging.
Wel DRS op het rechte stuk, dan in de bocht natuurlijk niet (heeft dus ook geen invloed op de exit speed), maar bij het inhalen weer wel.quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel DRS op het rechte stuk, dan in de bocht natuurlijk niet (heeft dus ook geen invloed op de exit speed),
Geen schande, ik had hetzelfde.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:50 schreef koningkerel het volgende:
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had.
Jij weet gewoon niet wat exitspeed is. Lachuh.quote:
10-12 seconden in totaal?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is wel zo, dat uitstapje heeft hem 10-12 seconden gekost.
[..]
Tempo van Max en Leclerc waren gelijkwaardig. Max was iets sneller, mede omdat Leclerc paar foutjes maakte.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
10-12 seconden in totaal?
Want die ronde was hij nog geen drie seconden langzamer
Ronde07 90,00
Ronde08 89,71
Ronde09 92,63
Ronde10 89,83
Ronde11 89,91
Ronde12 89,83
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |