Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen. En eindige Vettel op zowat een minuut achter Bottas.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat zeg je na een race. Het seizoen is nog heel lang hoor.
Twee weken geleden riep iedereen dat Mercedes het kampioenschap met gemak zou binnenhalen en nu is Ferrari de gedoodverfde kampioen. F1-fans zijn soms een beetje manisch.
Dat gaan ze ook niet: geen enkel team doet dat. Maar dat hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat zeg ik n.a.v. wat ik nu zie met de laatste 2 jaar als ijkpunt. Ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom Red Bull over een heel jaar voor Mercedes en/of Ferrari gaat eindigen.
Dus ze zijn het derde team. Dat zeg ik toch? Met ongetwijfeld een paar uitschieters naar boven, zoals ieder jaar. Ze gaan echt wel een of een paar races winnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook niet: geen enkel team doet dat. Maar dat hoeft ook niet.
Het verhaal was dat Ferrari met afgeknepen motor reed. Wat best een plausible verhaal lijkt gezien het 'why are we so slow?' van Vettel tijdens de race en dat er nu dus 5 ferrari motoren in de top 10 kwalificeren.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen. En eindige Vettel op zowat een minuut achter Bottas.
Als Ferrari en Mercedes de punten moeten delen en Max zou een seizoen zoals vorig jaar kunnen rijden, dan kan het nog een heel leuk seizoen worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie vooralsnog geen enkele reden waarom Red Bull nu wel over een heel jaar voor Mercedes en/of Ferrari gaat eindigen.
Tja dat vergelijken van team mates leidt niet echt tot sterke conclusies. Ericcson heeft natuurlijk nooit iets laten zien (niet tegenover Wehrlein en niet tegenover Nasr). Nu met kwalificatie is Leclerc sneller, maar in Australie zowel niet bij de kwalificatie als in de race, in de eerste helft toen Vettel en hij nog op dezelfde bandenstrategie zaten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RBR is niet écht een topteam. Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch. Ze moesten opnieuw naar de tekentafel en ze moesten de Honda de plek geven die die nodig heeft.
[..]
Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen. Sainz evenmin. Leclerc heeft Ericsson grandioos om zijn oren gereden, met een tijdsverschil zoals je alleen bij hele grote talenten ziet hoe middelmatig Ericsson ook was. Verstappen was vooral heel jong en agressief, maar het idee dat een jonge coureur maar sneller en sneller blijft worden omdat hij ouder wordt heeft nog nooit steun in enig feit gevonden. Sainz is inmiddels niet zo'n hoogvlieger gebleken, Ricciardo lijkt te gaan 'tegenvallen' tegenover Hulkenberg, Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen, misschien hebben de hypers met hun talloze titels zichzelf een beetje overschreeuwd?
Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen, maar RBR moet eerst nog maar eens laten zien ook zonder Vettel een gooi naar het WK te kunnen doen. Met Verstappen lukt het vooralsnog niet.
Eh, nee. Verstappen had veel versere banden en Vettel had een probleem. In de race zelf was Leclerc sneller dan Verstappen, op hardere banden. Tot het moment dat Leclerc Vettel niet voorbij mocht.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies, 2 weken geleden reed Max Vettel voorbij puur op vermogen.
weet niet wat in zijn contract staat of rb een champ car heeft belooftquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hij doet het voorlopig beter dan vorig jaar.
3de in Melbourne ipv 6de en niet gecrashed in de kwali van Bahrain.
Ja, maar dat is dan dus omdat chassis, motor en coureur op het juiste moment bij elkaar komen en klikken.Dan kun je een tijdje top presteren maar daarmee is het team nog niet een echt topteam.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Mijn god. Vettel kan vanaf zn 2de jaar bij een niet top team red bull 4 jaar op rij kampioen worden. Maar Vettel is niet in staat om in 4 jaar bij top team Ferrari ook maar 1 wereld titel te winnen.
Bij wie moeten we het dan zoeken?
Hij is niet echt benieuwd naar de analyse hoor. Maar volgens mij zit er qua snelheid niet veel licht tussen. Meestal is het verschil in snelle rondjes binnen de 0.15, de ene of de andere kant op. Vorige race was Leclerc 0.3 langzamer met een niet zo goed rondje, deze keer Vettel met een verre van vlekkeloze kwalificatie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vettel deed maar 1 run en dan zoek je niet de limiet op.
Echt serieus man wat een onzin kraam je toch altijd uit, niet alleen is het tegendeel makkelijk te staven met tijden en cijfers, Verstappen heeft genoeg bijzonders laten zien.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
RBR is niet écht een topteam. Het idee dat je er vanuit kunt gaan dat hun chassis weer fantastisch is maar dan met een goede motor was wat erg optimistisch. Ze moesten opnieuw naar de tekentafel en ze moesten de Honda de plek geven die die nodig heeft.
[..]
Ricciardo is nooit echt om zijn oren gereden door Verstappen. Sainz evenmin. Leclerc heeft Ericsson grandioos om zijn oren gereden, met een tijdsverschil zoals je alleen bij hele grote talenten ziet hoe middelmatig Ericsson ook was. Verstappen was vooral heel jong en agressief, maar het idee dat een jonge coureur maar sneller en sneller blijft worden omdat hij ouder wordt heeft nog nooit steun in enig feit gevonden. Sainz is inmiddels niet zo'n hoogvlieger gebleken, Ricciardo lijkt te gaan 'tegenvallen' tegenover Hulkenberg, Verstappen begint alweer bij de vorige generatie grote talenten te horen, misschien hebben de hypers met hun talloze titels zichzelf een beetje overschreeuwd?
Als jij 2014 als representatief wil zien voor de snelheid van Vettel in weerwil van wat daarover bekend is moet je dat vooral doen, maar RBR moet eerst nog maar eens laten zien ook zonder Vettel een gooi naar het WK te kunnen doen. Met Verstappen lukt het vooralsnog niet.
Het passeren gebeurde puur op vermogen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Verstappen had veel versere banden en Vettel had een probleem. In de race zelf was Leclerc sneller dan Verstappen, op hardere banden. Tot het moment dat Leclerc Vettel niet voorbij mocht.
Zou echt poor show zijn, als ze dat doen. Maar als ze niet doen, dan wordt Vettel een basketcase en kunnen ze de constructeurstitel sowieso op hun buik schrijven.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:21 schreef pmponer het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Ferrari morgen Vet voor Lec laat komen
Red Bull geen topteam noemen is onzin. Alleen Mercedes heeft het de afgelopen 10jaar beter gedaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, maar dat is dan dus omdat chassis, motor en coureur op het juiste moment bij elkaar komen en klikken.Dan kun je een tijdje top presteren maar daarmee is het team nog niet een echt topteam.
Nee, dat gebeurde omdat Verstappen veel meer grip had dankzij veel nieuwere banden. Met vermogen had het niets te maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het passeren gebeurde puur op vermogen.
Leclerc had een uitstapje in het gras dat hem ~12 seconden gekost heeft. Zijn rondetijden op de harde band waren vergelijkbaar met Verstappen na de pitstops.quote:Als Leclerc sneller was dan Verstappen, hoe is dat gat dan ontstaan?
Maar Mercedes en Ferrari gaan ook niet een heel seizoen voor de rest eindigen. Zoals ik al zei: geen enkel team doet dat.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus ze zijn het derde team. Dat zeg ik toch? Met ongetwijfeld een paar uitschieters naar boven, zoals ieder jaar. Ze gaan echt wel een of een paar races winnen.
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurde omdat Verstappen veel meer grip had dankzij veel nieuwere banden. Met vermogen had het niets te maken.
[..]
Leclerc had een uitstapje in het gras dat hem ~12 seconden gekost heeft.
Ik denk dat ze het wel gaan doen, tenzij ze dezelfde "fout" als vorig jaar willen maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zou echt poor show zijn, als ze dat doen. Maar als ze niet doen, dan wordt Vettel een basketcase en kunnen ze de constructeurstitel sowieso op hun buik schrijven.
dat is echt slechtquote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:07 schreef Nattekat het volgende:
Waarom, als ik een kwalificatie via Ziggo Go app wil kijken, moet ik eerst door alle fucking spoilers heen?
Dat is wel zo, dat uitstapje heeft hem 10-12 seconden gekost.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost.
Hij reed er voorbij omdat hij betere exitspeed had. Dankzij versere banden. En DRS. Leclerc reed dezelfde rondetijden op hardere banden.quote:En het had wel met vermogen te maken, ja hij had een grotere exitspeed uit de bocht, maar reed er gewoon voorbij op vermogen.
DRS hielp ook wel wat hoor...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope, dat uitstapje heeft hem echt geen 12 seconde gekost.
En het had wel met vermogen te maken, ja hij had een grotere exitspeed uit de bocht, maar reed er gewoon voorbij op vermogen.
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur door vermogen kwam. Was een combinatie van vermogen (namelijk niet veel minder dan Ferrari), nieuwere banden met meer grip en DRS.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het passeren gebeurde puur op vermogen.
Als Leclerc sneller was dan Verstappen, hoe is dat gat dan ontstaan?
Vettel z’n probleem was dat z’n banden op waren, maar dat was toch niet de gehele race zo?
Welke DRS?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:29 schreef koningkerel het volgende:
M
[..]
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur op vermogen was. Was duidelijk een combinatie van vermogen, nieuwere banden EN
[..]
Moet Fir3fly gelijk geven dat het niet puur door vermogen kwam. Was een combinatie van vermogen (namelijk niet veel minder dan Ferrari), nieuwere banden met meer grip en DRS. Effect van DRS moet niet onderschat worden.
VET en HAM zaten elkaar op te naaien met bandenstrategie en hebben allebei erg vroeg gepit. Daarom moesten ze banden sparen in de tweede stint.
gewoon een herhaling van vorige jaar of gaat RB dit jaar 2de worden?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als Ferrari en Mercedes de punten moeten delen en Max zou een seizoen zoals vorig jaar kunnen rijden, dan kan het nog een heel leuk seizoen worden.
Verstappen had 100% DRS tijdens de inhaalactie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:31 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Geen DRS tijdens de inhaalactie.
En die banden doen echt wel wat gedurende de acceleratie, maar bij 200+km/uur zie je de RB sneller lopen dan de Ferrari terwijl ze naast elkaar rijden. Dan is grip van veel minder belang dan bij 80km/uur.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:31 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Dankzij DRS, betere exitspeed. En dat komt puur en alleen door de banden. Geen idee waarom je je hier zo op vast bijt, dit is echt niet moeilijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
En die banden doen echt wel wat gedurende de acceleratie, maar bij 200+km/uur zie je de RB sneller lopen dan de Ferrari terwijl ze naast elkaar rijden. Dan is grip van veel minder belang dan bij 80km/uur.
Ongelofelijk het niveau in dit topic is om te huilen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:31 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Ongelofelijk het niveau in dit topic is om te huilen.
Bekijk het filmpje hierboven even, je kunt heel duidelijk de DRS open zien gaan bij Max.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:43 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Misschien verkeerd verwoord, maar tijdens het inhalen geen DRS.
Zn pace was ook beter dan die van Lec, en ik lees net dat die sowieso beter is dan de gemiddelde Ver, lijkt me dat de auto dan wel heel erg goed is.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dankzij DRS, betere exitspeed. En dat komt puur en alleen door de banden. Geen idee waarom je je hier zo op vast bijt, dit is echt niet moeilijk.
Niet na de pitstops. En Leclerc had hardere banden. Dus dat klopt niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:44 schreef mikieu het volgende:
[..]
Zn pace was ook beter dan die van Lec
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bekijk het filmpje hierboven even, je kunt heel duidelijk de DRS open zien gaan bij Max.
Tijdens het inhalen heeft Verstappen ook DRS open staan. Valt te zien in het filmpje hierboven.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:46 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Yo zeg ik toch, geen DRS tijdens het inhalen maar wel daarvoor en daardoor betere exit speed uit de bocht![]()
Daarvoor als in: onderdeel van dezelfde inhaalactie, maar niet terwijl hij er voorbij ging.
Zelfs ik zie wel een DRS....quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:46 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Yo zeg ik toch, geen DRS tijdens het inhalen maar wel daarvoor en daardoor betere exit speed uit de bocht![]()
Daarvoor als in: onderdeel van dezelfde inhaalactie, maar niet terwijl hij er voorbij ging.
Kijk het filmpje even na zou ik zeggen. Er zijn 2 DRS momenten. Je ziet op het moment dat Max Vettel voorbij gaat duidelijk het drs openklappen tijdens het passerenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:46 schreef koningkerel het volgende:
[..]
Wel DRS op het rechte stuk, dan in de bocht natuurlijk niet (heeft dus ook geen invloed op de exit speed), maar bij het inhalen weer wel.quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel DRS op het rechte stuk, dan in de bocht natuurlijk niet (heeft dus ook geen invloed op de exit speed),
Geen schande, ik had hetzelfde.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:50 schreef koningkerel het volgende:
Heb het fout, verkeerd herinnerd. Zou zweren dat hij alleen daarvoor DRS had.
Jij weet gewoon niet wat exitspeed is. Lachuh.quote:
10-12 seconden in totaal?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 18:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is wel zo, dat uitstapje heeft hem 10-12 seconden gekost.
[..]
Tempo van Max en Leclerc waren gelijkwaardig. Max was iets sneller, mede omdat Leclerc paar foutjes maakte.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
10-12 seconden in totaal?
Want die ronde was hij nog geen drie seconden langzamer
Ronde07 90,00
Ronde08 89,71
Ronde09 92,63
Ronde10 89,83
Ronde11 89,91
Ronde12 89,83
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |