abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 17:50:12 #1
447051 crew  Peejtur
pi_185789667
Uitgerekende data:

21 maart: VenusFlyTrap (jongen)

1 april: Cholula
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***

18 oktober: Kleurdoos

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 17:50:37 #2
447051 crew  Peejtur
pi_185789676
Nieuwe was blijkbaar nog niet geopend. :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:22:55 #3
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185790276
Djoes en Kleurdoos goed nieuws!!! Fijn! Gaat dit dan mijn topic worden?!?!?!

Vandaag de vk weer op bezoek gehad ivm hoge bloeddruk, was weer netjes dus maandag weer op controle. Vandaag 40+1, laat ik maar voor die tijd eens gaan baren.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 maart 2019 @ 18:57:07 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185790849
@beefcake Proficiat *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:06:01 #5
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185790975
Djoess,
Wat een gaaf nieuws! Wat hebben jullie flink in de zenuwen gezeten, maar gelukkig alles in orde.
Voor vanavond (nu dus!) wens ik je een hele fijne avond met je grote meid en ik hoop dat zij ook snel opknapt. Je moeder moeten missen is niks natuurlijk!

Kleurdoos,
Jaaaaaaaa wat fijn!
Gefeliciteerd. Mooie tijd om jarig te zijn .. eerst maar even geboren worden natuurlijk :D

Hier gaat het iets beter.
Bloedarmoede bleek het antwoord te zijn op de ‘waarom ben ik toch zo moe/ oren die gek doen / bleek gezicht’. Dus nu een powerboost in pilvorm. Hopelijk werkt het snel.
Schoonzus loopt uit met haar zwangerschap en dat betekent dus het einde van de 4 jaar zorgeloos een verjaardag inplannen in deze periode. Was altijd zo relaxed. Za ervoor of de za erna? Zal nu wel altijd in overleg moeten. Bluhg.
Maar dan hebben we wel twee knalfuiven te vieren . *O*
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:07:07 #6
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185790992
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:50 schreef Peejtur het volgende:

Bedankt voor het openen.
Hoe gaat het met jullie? O+
Zonder hoop geen leven.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 19:28:41 #7
447051 crew  Peejtur
pi_185791320
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:07 schreef Sisu het volgende:

[..]

Bedankt voor het openen.
Hoe gaat het met jullie? O+

Op wat krampjes na mogen we niet klagen. Heel apart en wennen om nu papa en mama te zijn maar daar kunnen we denk ik wel aan wennen. O+

Heerlijk wandelen en babyknuffelen in kikkerhouding op de borst.

Hopelijk kunnen jullie dat ook snel!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:30:11 #8
208890 June.
Seriously?
pi_185791343
Oh wat een goed nieuws @Djoess O+
Shine bright like a diamond.
pi_185791614
Ik las dat witch hazel op inlegverbanden doen en deze invriezen, verlichting kan bieden tijdens het herstel. Dus nu zoek ik witch hazel. Bol.com heeft er 3, maar er zijn vast betere plekken om het te vinden. Iemand hier bekend mee en een favoriet witch hazel extract?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 19:58:51 #10
447051 crew  Peejtur
pi_185791773
Bij mijn vrouw hebben ze kraamverband gewoon in de diepvries gedaan en dit kon ze er daarna tegenaan houden. Verder geen bijzonder spul erop, wellicht alleen water.
pi_185791921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:47 schreef Rebubbled het volgende:
Ik las dat witch hazel op inlegverbanden doen en deze invriezen, verlichting kan bieden tijdens het herstel. Dus nu zoek ik witch hazel. Bol.com heeft er 3, maar er zijn vast betere plekken om het te vinden. Iemand hier bekend mee en een favoriet witch hazel extract?
iHerb :)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:50:03 #12
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185792837
Yes Djoes wat fijn! Ik ben blij voor je/jullie :)

Hmm, (voedings)bh's.... Misschien moet ik daar ook eens aan gaan denken. Hoewel ik echt niet van bh's hou en ze eigenlijk nooit draag, behalve een enkele keer zo'n beugelloze als ik iets aan heb dat een beetje doorschijnend is. Geen idee of ik vrijhangende tietjes nog steeds prettig vind als ze enorm gegroeid zijn :P
Zijn zoogcompressen iets noodzakelijks? Lekken borstvoedende borsten altijd of is dat per persoon verschillend?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:57:53 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185793005
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:50 schreef -Mellow- het volgende:
Yes Djoes wat fijn! Ik ben blij voor je/jullie :)

Hmm, (voedings)bh's.... Misschien moet ik daar ook eens aan gaan denken. Hoewel ik echt niet van bh's hou en ze eigenlijk nooit draag, behalve een enkele keer zo'n beugelloze als ik iets aan heb dat een beetje doorschijnend is. Geen idee of ik vrijhangende tietjes nog steeds prettig vind als ze enorm gegroeid zijn :P
Zijn zoogcompressen iets noodzakelijks? Lekken borstvoedende borsten altijd of is dat per persoon verschillend?
Ik heb compressen gekocht en nog nooit gebruikt. Twee keer gelekt in ruim 4 maanden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:04:30 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185793172
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb compressen gekocht en nog nooit gebruikt. Twee keer gelekt in ruim 4 maanden.
Dus als jij links voedt, lek jij rechts niet tijdens / na de tsr en vice versa? Ik wist niet dat dat bestond :+
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 21:06:55 #15
447051 crew  Peejtur
pi_185793225
Hier zijn de compressen niet aan te slepen :')
pi_185793240
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dus als jij links voedt, lek jij rechts niet tijdens / na de tsr en vice versa? Ik wist niet dat dat bestond :+
bij mij stroomt gewoon alles tegelijk. Zoogkompressen niet aan te slepen straks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185793280
Ik kan ook echt niet zonder zoogcompressen.. Zeker de eerste periode lekte het hier nogal eens (ook tussen de voedingen door).
pi_185793324
Soms vouwde ik gewoon een hydrofieldoek en liet die daar maar zitten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:12:11 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185793354
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

bij mij stroomt gewoon alles tegelijk. Zoogkompressen niet aan te slepen straks.
Ja hier ook idd. Ik gebruikte bij de andere twee altijd die van de Kruidvat, maar die worden (net als de luiers :')) ongetwijfeld inmiddels door een andere leverancier geleverd. Die zijn binnen no time zwaar en vol en ze stinken echt al na een voeding :X

Die van Natusan vervang ik na een dag omdat ik dat hygiënisch vind, maar die blijven droog voelen en het gaat ook niet stinken.
pi_185793359
Hier ook zoogcompressen en na 13 maanden nog steeds :')
pi_185793570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:47 schreef Rebubbled het volgende:
https://www.naturalheroes.nl/products/witch-hazel-toverhazelaar
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_185793674
Djoess *O* *O*
Kleurdoos *O* *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:06 schreef Peejtur het volgende:
Hier zijn de compressen niet aan te slepen :')
Hier ook :')
pi_185793715
Ik heb ruim zes maanden iedere dag meerdere zoogcompressen gebruikt. Mijn borsten begonnen ook vrolijk te lekken als ik moest blozen of ergens van schrok. In die tijd had ik een camouflagepak aan tijdens het werk en hoefde ik me niet zo'n zorgen te maken over vlekken, dat is nu wel anders.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:37:12 #24
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_185793852
Ik heb wasbare kompressen gekocht, nu is het eigenlijk alleen nog 's nachts maar dan blijven ze niet zitten (geen plakstrip). Dus tot dusver is het een vrij nutteloze aankoop :')
Ik denk wel dat het over een aantal weken superhandig is.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:38:14 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185793870
Ik vond wasbaar ook een miskoop. Heb ze een tijdje geprobeerd maar ze voelen nat aan en blijven idd helemaal niet zitten.
pi_185793906
Wasbaar vond ik pas later prettig, in eerste instantie lekte ik er dwars doorheen.

We hadden het net even spannend in de auto, ik had regelmatig krampen die ook best voor weeën door hadden kunnen gaan. Ze deden echter niet zoveel pijn als echte weeën en zakten een kwartier voor huis weer af. -O-
pi_185793989
quote:

[..]

Lek jij nog steeds dan? Ik de eerste 2 maand ofzo en daarna niet meer..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:48:27 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185794050
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Lek jij nog steeds dan? Ik de eerste 2 maand ofzo en daarna niet meer..
Tussendoor echt zelden tot nooit meer, maar als ik O voed en ik vergeet de zoogcompressen, dan is de niet-voedende kant kletsnat ja :+
pi_185794123
Ik lek na 6 maanden nog. Geen emmers, maar wel genoeg om een vlek in een shirt te maken.
pi_185794479
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 21:12 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja hier ook idd. Ik gebruikte bij de andere twee altijd die van de Kruidvat, maar die worden (net als de luiers :')) ongetwijfeld inmiddels door een andere leverancier geleverd. Die zijn binnen no time zwaar en vol en ze stinken echt al na een voeding :X

Die van Natusan vervang ik na een dag omdat ik dat hygiënisch vind, maar die blijven droog voelen en het gaat ook niet stinken.
Team natusan boks!
pi_185794937
's Nachts legde ik er vaak een hydrofiel onder, overdag idd wegwerpcompressen. Wasbaar wel geprobeerd maar vond ik toch minder prettig. Laatst las ik iets over de Haaka lekschaal/kolf om de melk op te vangen, dat lijkt me best handig om te proberen. Met een beetje mazzel heb je zo met weinig moeite alvast een voorraadje in de vriezer :)
pi_185794940
quote:

[..]

Jij hebt geen tepel vrij tzt!
pi_185796938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:29 schreef onomatopee het volgende:
's Nachts legde ik er vaak een hydrofiel onder, overdag idd wegwerpcompressen. Wasbaar wel geprobeerd maar vond ik toch minder prettig. Laatst las ik iets over de Haaka lekschaal/kolf om de melk op te vangen, dat lijkt me best handig om te proberen. Met een beetje mazzel heb je zo met weinig moeite alvast een voorraadje in de vriezer :)
Milksavers staan op mijn lijstje O+

Bij de eerste sloten gelekt! 9 a 10 maanden tot mijn borsten zindelijk werden :') ik moest ook op handdoeken slapen, want ik had gewoon bijna iedere nacht een super lekplek :')
Schudden voor gebruik
pi_185797006
Voedingsbh zonder beugels voor mij. Ik heb met 8 weken een borstontsteking gehad door een debiele beugel.... nooit meer!

Bij bonprix vond ik de fijnst zittende voor een leuk prijsje. Ik wist immers niet hoe lang ik ging voeden.... nu ga ik binnenkort voor betere bij superbra passen/kijken. De eerste immers 3,5 jaar gevoed. Dan mag je best investeren :P
Schudden voor gebruik
pi_185797078
Kleurdoos met goed nieuws in de OP *O*

Venus jouw topic!! Fijn van de bloeddruk.

24/7 misselijkheid gespot. Dat is echt ellendig. Vaak verdwijnt dat na een x aantal weken en geregeld iets eten.... Ik hoop dat het ook zo bij jou gaat zijn. Uit ervaring weet ik dat je zo ellendig kunt voelen. :*

En Djoess de hele dag ontzettend aan je gedacht en dan lees ik even ontzettend insert tigmiljoenmiljard hartjes goed nieuws! Heerlijk vooruitzicht! Fijn dat ze het ook goed doet!
Schudden voor gebruik
pi_185797087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

*gniffel*
Schudden voor gebruik
pi_185799095
Arggggghhhh!! :(

Rusteloze benen... geen een truukje werkt vandaag en ik wil gewoon slapen!! :(
Schudden voor gebruik
  zaterdag 23 maart 2019 @ 06:24:09 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185799457
Ik heb ook nooit echt lekkende borsten gehad, ik heb wel wasbare compressen voor dat enkele drupje in het begin. Van wegwerp kreeg ik uitslag.

En heel vervelend he stippel? Ik heb het ook zo erg. Ik ga nog op zoek naar magnesium olie als laatste redmiddel.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_185799530
Lekkende borsten alleen af en toe in de kraamweek, nu eigenlijk nooit meer *O* zitten ook zoogcompressen in de meeste kraamdozen toch? Dan hoef je ze niet zelf aan te schaffen ^O^
pi_185799848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 03:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Arggggghhhh!! :(

Rusteloze benen... geen een truukje werkt vandaag en ik wil gewoon slapen!! :(
Slik je extra magnesium/calcium? In het begin had ik erg last van kuitkramp en toen mijn lactose intolerantie verergerde door de zwangerschap, ben ik een supplement gaan slikken. Mijn kramp verdween als sneeuw voor de zon en mijn bloeddruk is stabiel laag. Wat overeenkomt met de onderzoeken die hier een paar weken geleden werden gepost over calcium en zwangerschapsvergiftiging. Wellicht het proberen waard?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 08:40:16 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185799860
quote:

[..]

Uhm, nee. Nog nooit gehad ook. Met kolven heb ik dat wel als ik maar één kant kolf, dan lekt de andere wel mee.

De twee keer dat ik lekte was na een doorslaapnacht van prul en toen we in het zwembad waren (daar was het heerlijk lekker warm en veel huid op huid).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185799903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik ben straks net een kat. Zoveel kinderen.
pi_185800101
Hier juist wel wasbare zoogcompressen. Geen last gehad van dat ze verschuiven?! Ik vind ze zo fijn zacht (de bio katoenen van waschbaer). En als er iets aan de hand was, dan heb ik ook 2 paar wollen en met wat wolvet erbij hielp dat meteen enorm mee bij genezing/herstel.

Van die lekschaaltjes zijn ook een uitvinding, maar het lijkt me zo groot zitten. Ben benieuwd naar ervaringen.

De eerste keer lekte ik meer en vooral langer dan de tweede keer. De tweede keer ging de borstvoeding natuurlijk ook min of meer door van de eerste nog. Dit keer ook. Ben benieuwd.

Stippel, ik gebruik Okinawa koraal van the Health Factory O+ O+ O+ Dat is zoooo lekker (ik heb echt een onbedwingbare behoefte aan kalk!). Het is een combi van magnesium (die goede variant) en calcium plus een hele hoop mineralen (van min of meer dezelfde samenstelling als menselijk bot). Anyway, mocht je nog iets zoeken op dat vlak, wat mij betreft een grote aanrader! Heeft bij mij ook een zeer positieve werking bij de bekkenklachten, ook een fijn bijkomend voordeel.
pi_185800109
*O* Kleurdoos, wat een goed nieuws! Lekker blijven broeden dit keer. O+
  zaterdag 23 maart 2019 @ 09:14:58 #45
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185800225
Even een vraagje.
Kennen jullie dat gevoel van de dag voordat je ongesteld wordt.
Zo’n vreemd vervelend gevoel in je onderrug/rechterzijkant van je rug.
Ik heb er nu al meerdere dagen last van en begin me toch een beetje te verwonderen over wat dat nou kan zijn.. @31weken

Cho, hoe is het met de kokosnoot tussen de benen? (Moest stiekem een beetje gniffelen toen ik dat las)
Zonder hoop geen leven.
pi_185800310
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:14 schreef Sisu het volgende:
Even een vraagje.
Kennen jullie dat gevoel van de dag voordat je ongesteld wordt.
Zo’n vreemd vervelend gevoel in je onderrug/rechterzijkant van je rug.
Ik heb er nu al meerdere dagen last van en begin me toch een beetje te verwonderen over wat dat nou kan zijn.. @:31weken

Cho, hoe is het met de kokosnoot tussen de benen? (Moest stiekem een beetje gniffelen toen ik dat las)
Zeurende pijn in je rug die als golven over je heen komt?
pi_185800532
@Sisu bij mij was dat indalen. Niet dat is ze blijven zitten, maar soit xD

Vandaag voor de eerste keer op bezoek in het Olvg, bij kleine Teddy. Wel gek hoor, zo ver weg slapen, maar ik heb voor het eerst langer dan 4 uur achter elkaar geslapen en niet gehuild :')

Ze zijn lekker voortvarend daar wbt het leren drinken. Gisteren was ze er 5 minuten en toen had ze zomaar al 15cc extra gedronken.
Ik verwacht haar ergens in de komende week wel thuis, eigenlijk.
pi_185800684
Sisu, ik herken niet per se ongesteldheidspijn (ik heb nooit pijn van ongesteldheid), maar ik heb af en toe wel eisprong-pijn/gevoeligheid. :') Misschien is dat wel van hetzelfde?! Geen idee wat het is overigens. Denk dat m'n eierstokken ook wel elders zitten inmiddels ;) en de pijn/gevoeligheid zit op dezelfde plek als normaalgesproken.

Djoess, je kleine meisje is overgeplaatst dus toch wel! Dichterbij jou. Wat fijn. En tof dat je nu met het drinken aan de slag kunt. :*
pi_185800792
Ik lek nu al regelmatig :+ dus heb wasbare kompressen van Medela gekocht. Lek met name 's nachts, maar dat is ook niet gek als in je nachtelijke rare dromen borstvoeding ineens de hoofdrol speelt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 07:22 schreef krijgerrtje het volgende:
Lekkende borsten alleen af en toe in de kraamweek, nu eigenlijk nooit meer *O* zitten ook zoogcompressen in de meeste kraamdozen toch? Dan hoef je ze niet zelf aan te schaffen ^O^
Hier geen zoogkompressen gevonden in mijn nietzoblijedoos. Wel veel kraammatrassen.

27 weken zwanger vandaag. Stop, dit gaat veel te snel :{ :o

[ Bericht 10% gewijzigd door douche-eendje op 23-03-2019 10:15:58 ]
pi_185800886
Amper gelekt, alleen wat druppels tijdens het afdrogen na een warme douche.
Dit keer geen borstvoeding maar heb wel de oude zoogcompressen nog ergens liggen.

@Sisu kan indalen zijn maar kan ook wat voorwerk zijn. Ik heb ook al sinds week 30 af en toe wat ‘menstruatiekrampen’ en harde buiken. Zolang het vervelend voelt en niet pijnlijker/regelmatiger wordt is er niks aan de hand.
Gisteravond ook weer af en aan harde buiken.
Had dan ook een rondje kinderboerderij en 10km fietsen (ebike :P) erop zitten.
pi_185801045
@Sisu de kokosnoot zit er nog. Klinkt trouwens niet zo fijn, dat gevoel in je rug. Ik herken het niet, maar ik heb meestal pas twee uur van tevoren door dat ik ongesteld ga worden.

@Djoess wat ontzettend fijn dat je meisje naar het OLVG is gegaan. Ik duim voor je dat ze snel naar huis mag.
pi_185801221
quote:

[..]

Hier ook. Toeschietreflex in tandem altijd... dubbele handdoek er onder in bed...
pi_185801422
Djoes, daar had ik even overheen gelezen! Fijn dat ze nu in het OLVG ligt! Bijna thuis nu 💕
pi_185802296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 06:24 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ook nooit echt lekkende borsten gehad, ik heb wel wasbare compressen voor dat enkele drupje in het begin. Van wegwerp kreeg ik uitslag.

En heel vervelend he stippel? Ik heb het ook zo erg. Ik ga nog op zoek naar magnesium olie als laatste redmiddel.
Ik zag dat laatst ook bij de kruidvat staan.

Vanochtend bedacht ik mij dat ik ook mijn pillen nog niet had ingenomen :') dat schiet ook lekker op natuurlijk :P
Schudden voor gebruik
pi_185802311
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 08:38 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Slik je extra magnesium/calcium? In het begin had ik erg last van kuitkramp en toen mijn lactose intolerantie verergerde door de zwangerschap, ben ik een supplement gaan slikken. Mijn kramp verdween als sneeuw voor de zon en mijn bloeddruk is stabiel laag. Wat overeenkomt met de onderzoeken die hier een paar weken geleden werden gepost over calcium en zwangerschapsvergiftiging. Wellicht het proberen waard?
Jawel beide. Maar ik was ze vergeten door gek rooster gisteren.... dat helpt natuurlijk ontzettend mee :')
Schudden voor gebruik
pi_185802801
Ik maakte een babybreisel O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:09:05 #57
346653 Ceviche
pi_185802892
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 13:01 schreef elamanilo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Babybreisels O+
Weet je of je een jongen of een meisje krijgt?
pi_185802902
Nee :) Dat is een verrassing!
pi_185802998
quote:

SPOILER
Mnoh! O+
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:44:08 #60
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185803289
Ik heb de baby voor het eerst echt gevoeld *O* Eerst wist ik het niet zeker, want het is nog heel subtiel, maar volgens mij moet dit het zijn. Een soort "por". Nog niet heel regelmatig maar ik vind het zo leuk!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 23 maart 2019 @ 13:45:22 #61
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185803302
Och wat n mooi breisel Ela O+
pi_185803513
quote:

SPOILER
Supercute O+
Mijn moeder heeft een alpaca-wollen vestje, mutsje en slofjes gebreid. Ben ik heel blij mee.
Weet jij (of iemand anders in dit topic) een wolzijden overslagromper in maat 50? Ik heb er een paar van Dilling in maat 50/56 maar die zijn echt vééél groter dan het vestje. Ik heb geen idee hoe groot mijn baby wordt maar gevoelsmatig zou een wat kleinere romper er beter onder passen.
pi_185803564
Djoesss wat een fantastisch nieuws over de MRI-uitslag! *O* En nu mag ze ook al bijna naar huis. Hopelijk pakt ze het drinken vlot op en kun je samen met je grote én je kleine thuis zijn O+

Een goede echo voor KD *O* Neemt de spanning al wat af?

Wat betreft lekkende borsten: ik lek sommige nachten als een malle, uit mijn rechterborst. Links doet vrij weinig. Ik draag nu een voedingshemdje met een klein handdoekje erin. Maar laatst was ik dwars door het hemdje en het handdoekje heengelekt, dus ik moet toch op zoek naar een betere oplossing. Het lekken slaat ook wel eens een nacht over, dus dan word ik wat gemakzuchtig :')
Goed om te horen dat de zoogcompressen van Natusan fijn zijn, ik ga ze zo wel even halen bij de drogist ^O^
pi_185804240
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 14:00 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Supercute O+
Mijn moeder heeft een alpaca-wollen vestje, mutsje en slofjes gebreid. Ben ik heel blij mee.
Weet jij (of iemand anders in dit topic) een wolzijden overslagromper in maat 50? Ik heb er een paar van Dilling in maat 50/56 maar die zijn echt vééél groter dan het vestje. Ik heb geen idee hoe groot mijn baby wordt maar gevoelsmatig zou een wat kleinere romper er beter onder passen.
Ik ben fan van Iobio rompers, die hebben ook 2 rijen knoopjes onderin waardoor ze extra lang meegaan. Mijn peuter paste echt van 4 maanden tot z'n tweede jaar in maat 62-68. ^O^
  zaterdag 23 maart 2019 @ 15:21:57 #65
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185804281
@Djoess wat fijn dat ze toch in het olvg ligt! Hoe was je avond met je grote?

@elamanilo O+ zo lief! Donderdag ben ik van verveling naar het dorp gefietst voor breinaalden en wol. Nog voor de eerste volle toer gaf ik het al op, ik brei altijd veel te strak waardoor het alles behalve ontspannend is :') Misschien vanavond nog maar eens proberen.

Ik had gisteravond zo'n gek gevoel.. Wist zeker dat het vannacht zou beginnen. Niet dus :N Ik vind het maar gek, dat idee dat het elk moment kan gebeuren. Of niet. Bij dochter hield ik er nog lang geen rekening mee, dus heel deze mindfuck hebben we gemist. Ben er nu al klaar mee - respect voor alle vrouwen die daadwerkelijk hun UD (bijna) halen!
pi_185806873
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 15:18 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ik ben fan van Iobio rompers, die hebben ook 2 rijen knoopjes onderin waardoor ze extra lang meegaan. Mijn peuter paste echt van 4 maanden tot z'n tweede jaar in maat 62-68. ^O^
Dank voor de tip!
pi_185808049
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 15:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Djoess wat fijn dat ze toch in het olvg ligt! Hoe was je avond met je grote?

@:Elamanilo O+ zo lief! Donderdag ben ik van verveling naar het dorp gefietst voor breinaalden en wol. Nog voor de eerste volle toer gaf ik het al op, ik brei altijd veel te strak waardoor het alles behalve ontspannend is :') Misschien vanavond nog maar eens proberen.

Ik had gisteravond zo'n gek gevoel.. Wist zeker dat het vannacht zou beginnen. Niet dus :N Ik vind het maar gek, dat idee dat het elk moment kan gebeuren. Of niet. Bij dochter hield ik er nog lang geen rekening mee, dus heel deze mindfuck hebben we gemist. Ben er nu al klaar mee - respect voor alle vrouwen die daadwerkelijk hun UD (bijna) halen!
Hoeveel eerder dan ud was je dochter?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:12:21 #68
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185809299
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 19:13 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hoeveel eerder dan ud was je dochter?
37+4. 2,5 week dus. Lang genoeg om te denken dat je overal nog alle tijd voor hebt :')
pi_185809588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

37+4. 2,5 week dus. Lang genoeg om te denken dat je overal nog alle tijd voor hebt :')
Ik herken het ook hoor! Ik was bij de eerste bevallen met 37+5. Dus dat voelde nu eigenlijk als mijn officieuze UD. Het is maar goed dat ik de tweede keer met 38+3 bevallen ben, tot mijn echte UD had eindeloos geleken. En tķch was ik weer overvallen toen ik ineens bevallen was, ik moest daar echt een paar weken van bijkomen ofzo :')
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:29:08 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185809678
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:25 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik herken het ook hoor! Ik was bij de eerste bevallen met 37+5. Dus dat voelde nu eigenlijk als mijn officieuze UD. Het is maar goed dat ik de tweede keer met 38+3 bevallen ben, tot mijn echte UD had eindeloos geleken. En tķch was ik weer overvallen toen ik ineens bevallen was, ik moest daar echt een paar weken van bijkomen ofzo :')
Ja, nou, dat dus! En dat iedereen nu dus bij 37 weken al "is 'ie er al?" berichtjes stuurde (wat ze vorige keer écht niet deden) helpt ook niet. Of dat de verloskundige dan zegt dat de kans heel groot is dat deze ook eerder komt. Dan bedoelt ze vast "eerder dan UD", maar in mijn hoofd is dat dus geworden "eerder dan de vorige keer" :')
Zul je zien, blijft deze eigenwijs zitten tot 41 weken...
pi_185809798
@Stroopwafelmeisje heel herkenbaar!
Ik heb elke dag het idee dat het elk moment kan gebeuren. Nergens op gebaseerd natuurlijk maar ik durf niet meer ver van huis te gaan :')
Verloskundige denkt ook dat deze eerder komt, V kwam met 39 weken.
Denk dat ik het vooral spannend vind omdat ik nu weet wat ik kan verwachten/voelen. Bij V had ik pas tegen het einde van de bevalling in de gaten dat hij nu echt kwam.
pi_185809954
Ik heb het dus andersom, Frits kwam met 41 weken. Ik kon me niet voorstellen dat dit kindje eerder komt. Nou ja, de afgelopen twee weken kwam het besef dat hij ook prima eerder zou kunnen komen. Met het gerommel van de afgelopen dagen zou het ook prima vandaag of morgen kunnen zijn.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 20:59:44 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185810438
Hoe ver ben jij nu, @Stroopwafelmeisje?

Bij peuter begon de bevalling met 40+2. Ik reken nu niet op eerder dan 40 weken. Ik hooo het ook eigenlijk niet, moet nog heel veel doen maar ik wil ook nog wel even relaxen enzo.
Gisteren in elk geval laatste werkdag gehad, maandag nog even aan de studie, en daarna echt verlof!
pi_185811456
Mijn eerste kwam met 40+4 en m’n tweede met 41+4... Het was opeens heel nieuw allemaal, om zo lang zwanger te zijn. Ik wist niet meer wat ik moest doen ;) :’)

Overal had ik gelezen dat tweedes vaak rond dezelfde tijd of zelfs enkele dagen eerder zouden komen. Ik heb echt zitten wachten. Pas toen ik het losliet en het wachten ‘op gaf’, toen begon het die nacht opeens toch nog gewoon.

Dit keer houd ik me niet meer aan een datum vast maar doe ik aan een uitgerekende periode. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Het voelt vooralsnog veel rustiger. Hopelijk tzt ook.

Vorige keren had ik telkens wel van te voren ideeen in m’n hoofd qua data, maar die klopten nooit. Dus dit keer ga ik daar ook niet vanuit.

Wat beide keren wel steeds klopte was dat ik bij de eerste wee ongeveer opeens wist hoe laat m’n baby er zou zijn. De eerste keer dacht ik 18:05 en dat werd half 7. De tweede keer dacht ik ‘voor de ochtend’ en dat werd half 6. Ben benieuwd of ik dat dit keer ook weer zal hebben. En of m’n bevalling wederom zo’n vliegende start kent, van niets naar ontsluitingsweeen meteen, zonder opbouw of voorwerk. Geen twijfel mogelijk en geen houden aan. ;)
  zaterdag 23 maart 2019 @ 21:58:06 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_185811815
Ik dacht dat jouw eerste een stuk eerder kwam, ela!

Ben heel benieuwd wie er straks bij jou tevoorschijn komt :)
pi_185811894
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 15:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Djoess wat fijn dat ze toch in het olvg ligt! Hoe was je avond met je grote?

Heerlijk! Ze is schandalig veel te laat naar bed gegaan, want we hadden opeens trek in pizza xD Daarna heeft ze lekker tegen mij aan geplakt bij mij in bed geslapen (met als resultaat dat we allebei doordrenkt met moedermelk waren :') )

Vandaag is ze bij mijn tante geweest, terwijl mijn moeder en ik in het olvg waren. Teddy dronk gisteren nog 25cc en vandaag plots alweer 45cc. Dat betekend dat morgen misschien de navellijn er al uitmag, dan 24 uur indrogen, en dan wss naar huis!
  zaterdag 23 maart 2019 @ 22:30:46 #77
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185812594
Wat een heerlijkheid Djoess! Zowel de avond met je oudste als je kleine teddy die zo goed vooruit gaat O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 23 maart 2019 @ 22:32:54 #78
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185812642
Hier kwam oudste met 41+5 en jongste met 37+4.
Nu voelt het nu al alsof ze elk moment kan komen :') zoveel harde buiken en rare gevoelens.
Maar ik ben heeeel benieuwd. Naar alles! Hoe het zal beginnen, hoe het zal lopen, alles O+ echt zin in! ik kom hier vast nog op terug :')
pi_185813130
Djoess wat fijn dat het zo goed gaat met Teddy en dat als gezin thuis nu echt heel dichtbij is O+

Ik ben ook heel benieuwd wanneer baby besluit dat het tijd is om buiten te komen kijken. Ergens heb ik al een tijd lang een onderbuikgevoel dat het eerder gaat zijn dan mijn UD. Nu blijkt dus dat er een weekend voor mijn UD is waarbij mijn hele schoonfamilie op vakantie/weekendje weg is. Of ik ga gewoon lekker toch heel erg overtijd en ik beval op mijn eigen verjaardag :s).

Vanmiddag kwamen er vrienden op bezoek en hun dochtertje van bijna anderhalf jaar oud was ook mee. Mijn god O+ wat zijn kinderen toch ontzettend leuk op die leeftijd. Hele tijd verbaasde geluidjes als ze wat nieuws zag wat ze mooi vond, gebabbel op de achtergrond continu. Gekke bekken trekken en dan schaterlachen.
Ow en mijn best uitgegeven geld van vandaag was de 8 euro bij hema voor een 'bh', deze. Wat heerlijk zit dat zeg, even een BH zonder gedoe.
  zaterdag 23 maart 2019 @ 23:42:50 #80
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185814155
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 22:57 schreef douche-eendje het volgende:
Djoess wat fijn dat het zo goed gaat met Teddy en dat als gezin thuis nu echt heel dichtbij is O+

Ik ben ook heel benieuwd wanneer baby besluit dat het tijd is om buiten te komen kijken. Ergens heb ik al een tijd lang een onderbuikgevoel dat het eerder gaat zijn dan mijn UD. Nu blijkt dus dat er een weekend voor mijn UD is waarbij mijn hele schoonfamilie op vakantie/weekendje weg is. Of ik ga gewoon lekker toch heel erg overtijd en ik beval op mijn eigen verjaardag :s).

Vanmiddag kwamen er vrienden op bezoek en hun dochtertje van bijna anderhalf jaar oud was ook mee. Mijn god O+ wat zijn kinderen toch ontzettend leuk op die leeftijd. Hele tijd verbaasde geluidjes als ze wat nieuws zag wat ze mooi vond, gebabbel op de achtergrond continu. Gekke bekken trekken en dan schaterlachen.
Ow en mijn best uitgegeven geld van vandaag was de 8 euro bij hema voor een 'bh', deze. Wat heerlijk zit dat zeg, even een BH zonder gedoe.
Jaa, ik kocht eergisteren dezelfde. Voor een bh zit ie idd erg lekker! Zo fijn zacht dat bamboe. Ik kocht m voornamelijk voor t sporten want dat gestuiter met een cupmaat groter werd me nou wel te gortig :P
Misschien moet ik m ook maar in een maatje groter, voor straks. En dat r dan nog zoogcompressen bijpassen, mocht t hier ook zo gaan stromen.
pi_185814198
Ha D-E, zo een heb ik gisteren uit mijn zalando doos gevist en als enige gehouden. Prima zo voor de laatste weken en dan voel ik me niet zo naakt als ik naar de winkel ga. :D
  zondag 24 maart 2019 @ 09:07:00 #82
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185817957
@Flav ja dat speelt ook mee, hoor! Vorige keer werd ik wakker met 'voorweeën'. Pas toen bleek dat m'n vliezen waren gebroken besefte ik dat dit het echte werk was (vond het ook wel erg heftig voor voorweeën :'))

@Mariposas vandaag 38+2. Hij zit er dus al bijna een week langer dan z'n zus. #ongeduldig
En jij bijna met verlof! Hoe dan?! Je bent toch pas heel net zwanger???

@Djoess dat klinkt fijn, zeg! En schandalig laat naar bed moet af en toe gewoon kunnen. En wat een heerlijk nieuws dat Teddy met een paar dagen misschien gewoon thuis is! O+
pi_185818174
@douche-eendje die lijkt me heerlijk!
Zou alleen niet weten welke maat ik dan moet hebben :@
Morgen maar eens naar de hema toe.
  zondag 24 maart 2019 @ 09:47:39 #84
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185818339
Stroop, dat vond ik dus zo bizar, dat ik langer zwanger was, alles leek echt opeens nieuw te zijn. En ik had er nog helemaal geen ervaring mee en zo. :')

De eerste keer had ik echt verwacht dat ik de 42 weken makkelijk zou gaan halen. Ik was zelf 21 dagen, dus met 43 weken pas klaar om geboren te worden. Dus 40+4 was echt een verrassing toen, ik was er helemaal nog niet zo mee bezig en werd en een beetje door overvallen. Die tweede keer was dus het omgekeerde, toen had ik ervoor gezorgd dat ik er met 40 weken klaar voor was. Toen waren die laatste wachtdagen opeens ellenlang!

Djoess, wat klinkt dat goed van de voeding! En wat een heerlijke avond/nacht met je grote. Wat fijn dat dat tussendoor is gelukt. :*
pi_185818813
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:42 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Jaa, ik kocht eergisteren dezelfde. Voor een bh zit ie idd erg lekker! Zo fijn zacht dat bamboe. Ik kocht m voornamelijk voor t sporten want dat gestuiter met een cupmaat groter werd me nou wel te gortig :P
Misschien moet ik m ook maar in een maatje groter, voor straks. En dat r dan nog zoogcompressen bijpassen, mocht t hier ook zo gaan stromen.
Ow ik zou hem echt niet kunnen gebruiken als een sportbh :@. Veel te weinig steun.
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 09:32 schreef Flav het volgende:
@:douche-eendje die lijkt me heerlijk!
Zou alleen niet weten welke maat ik dan moet hebben :@
Morgen maar eens naar de hema toe.
Ik zit normaal op 80/85F en heb nu een maat L gekocht. Ding rekt best makkelijk mee.

En de zoogcompressen bleven hier dus vannacht redelijk goed in zitten O+.
  zondag 24 maart 2019 @ 10:23:57 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185818903
Dat je alcoholvrij bier bestelt, je het verkeerde bier krijgt en ze achteraf sorry zeggen.

Man man man. Kansloos.
pi_185819097
Wat ontzettend stom, Tico!
  zondag 24 maart 2019 @ 11:01:02 #88
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185819430
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:36 schreef Cholula het volgende:
Wat ontzettend stom, Tico!
Lomp vooral, want het statement was daarbij dat 1 heus geen kwaad kon.
  zondag 24 maart 2019 @ 11:01:13 #89
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185819433
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 10:23 schreef Ticootje het volgende:
Dat je alcoholvrij bier bestelt, je het verkeerde bier krijgt en ze achteraf sorry zeggen.

Man man man. Kansloos.
Ik vroeg laatst om een alcoholvrije drankkaart.
De ober vroeg serieus: ‘waarom?’
.. omdat ik geen alcohol drink.
Oh.. eh.. ja. Eh. We hebben dan iets als cola of limonade.
8)7

Vond dat zķ gek. Alsof ik de enige ben op de wereld die geen alcohol drinkt.
En ik wist dat ze cocktails hadden zonder alcohol alleen die stonden dus niet op de kaart. }:|

Ik denk dat ik toch oefenweeen heb gehad. Gisteren was de pijn vrij intens. Heb gewoon paracetamol ingenomen en dat zou ik eigenlijk nooit doen.
Na het avondeten kreeg ik ook nog maagklachten. Plotseling zķ misselijk en beroerd. Was echt ontzettend onplezierig. Komt vast door die tabletten voor Mn bloedarmoede. Maandag maar even voor bellen naar de huisarts. Zal er niet bij horen toch?

Djoess, wat kun je met trots kijken naar je meiden zeg’ wauw!
Zonder hoop geen leven.
  zondag 24 maart 2019 @ 11:02:25 #90
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185819454
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:01 schreef Sisu het volgende:

[..]

Ik vroeg laatst om een alcoholvrije drankkaart.
De ober vroeg serieus: ‘waarom?’
.. omdat ik geen alcohol drink.
Oh.. eh.. ja. Eh. We hebben dan iets als cola of limonade.
8)7

Vond dat zķ gek. Alsof ik de enige ben op de wereld die geen alcohol drinkt.
En ik wist dat ze cocktails hadden zonder alcohol alleen die stonden dus niet op de kaart. }:|

Ik denk dat ik toch oefenweeen heb gehad. Gisteren was de pijn vrij intens. Heb gewoon paracetamol ingenomen en dat zou ik eigenlijk nooit doen.
Na het avondeten kreeg ik ook nog maagklachten. Plotseling zķ misselijk en beroerd. Was echt ontzettend onplezierig. Komt vast door die tabletten voor Mn bloedarmoede. Maandag maar even voor bellen naar de huisarts. Zal er niet bij horen toch?

Djoess, wat kun je met trots kijken naar je meiden zeg’ wauw!
Ijzertabletten kun je misselijk van worden, dat wel.
pi_185819678
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lomp vooral, want het statement was daarbij dat 1 heus geen kwaad kon.
Altijd fijn als iemand anders dat voor je bepaalt. :')
  zondag 24 maart 2019 @ 11:22:06 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185819697
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:20 schreef Cholula het volgende:

[..]

Altijd fijn als iemand anders dat voor je bepaalt. :')
Dat dus precies.

Gewoon kansloos. Ik ben dan ook niet blijven zitten, volgende kroeg!
pi_185819811
@Ticootje ik zou ook opgestapt zijn.

@Sisu Wel spannend die oefenweeën. Heb je eigenlijk al aan de bel getrokken op je werk?

Ik lig op bed terwijl mijn mannen aan het uitwaaien zijn op de hei. Nog steeds veel harde buiken, maar nu wel met een enthousiast bewegende baby tussendoor. Wat een verschil met een paar dagen terug.
  zondag 24 maart 2019 @ 11:33:35 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185819866
Hier ook veel onprettige harde buiken bij activiteit. En ik doe echt heel rustig aan, maargoed.
  zondag 24 maart 2019 @ 11:33:35 #95
208890 June.
Seriously?
pi_185819867
Ik vond het laatst ook redelijk bijzonder dat ik champagne kreeg aangeboden terwijl ik daarvoor nog een heel alcoholvrij arrangement had genomen :+
pi_185820520
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 11:33 schreef June. het volgende:
Ik vond het laatst ook redelijk bijzonder dat ik champagne kreeg aangeboden terwijl ik daarvoor nog een heel alcoholvrij arrangement had genomen :+
Je wilt niet weten hoe vaak zulke dingen misgaan. Ik heb een sesamallergie (zwellingen in hoofd/hals gebied als ik teveel binnenkrijg, dus dat doe je liever niet). Geef je alles netjes door bij reservering, bij bestelling etc. Krijg je een mandje brood op je tafel gekwakt met jawel, sesamrijk brood. :') Of het ligt naast je eten, 'maar dan eet u het brood toch niet'. Juist, doe nog maar een poging en deze keer wel goed ok? :')
Ik weet inmiddels welke restaurants hier in de buurt fantastisch zijn met mijn allergie en welke ik niet naartoe moet.
  zondag 24 maart 2019 @ 13:11:28 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185821541
Herkenbaar. Wij hebben tegenwoordig vaak een glutentester bij ons. Restaurants hebben vaak geen idee en ik vertrouw gewoon niet vaak op hun kennis.
pi_185822702
Ik heb echt een fijn ‘eerste’ trimester achter de rug! Ik was zo bang dat ik echt wekenlang zou zitten zenuwen..
en vreten joh, alles. Met nog meer 😂
  zondag 24 maart 2019 @ 16:39:27 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185824297
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 14:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb echt een fijn ‘eerste’ trimester achter de rug! Ik was zo bang dat ik echt wekenlang zou zitten zenuwen..
en vreten joh, alles. Met nog meer 😂
Eten is hier het enige dat helpt tegen misselijk. Ik ben al 5 kilo aangekomen :’)
  zondag 24 maart 2019 @ 17:09:26 #100
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185824898
Zei iemand eten? :P

SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 24-03-2019 17:48:14 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 17:43:43 #101
208890 June.
Seriously?
pi_185825467
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:09 schreef douche-eendje het volgende:
Zij iemand eten? :P

SPOILER
:9~ :9~

Er komen zo vrienden eten en heb de echte "ragu alla bolognese" gemaakt met een saus die de hele middag heeft gestaan O+ Nu een goede afleidingsmanoeuvre bedenken om de alcoholvrije wijn ongemerkt in mijn glas te krijgen :P
  zondag 24 maart 2019 @ 18:12:45 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185826136
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:43 schreef June. het volgende:

[..]

Er komen zo vrienden eten en heb de echte "ragu alla bolognese" gemaakt met een saus die de hele middag heeft gestaan O+ Nu een goede afleidingsmanoeuvre bedenken om de alcoholvrije wijn ongemerkt in mijn glas te krijgen :P
Etiket eraf halen.
pi_185829792
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:09 schreef douche-eendje het volgende:
Zei iemand eten? :P

SPOILER
Jum! O+
Schudden voor gebruik
pi_185833305
quote:

[..]

Check! Ik lekte aan de andere kant alleen bij veel stuwing, maar dan deed ik de deurbelmethode (tepel indrukken met je vinger) en dat was dat. Bij de oudste heb ik een pak zoogcompressen gekocht, maar die is ongeopend doorverhuisd na een paar jaar.

En Djoesss wat een geweldige opluchting dat de MRI goed was :'( O+ *O* Wat heerlijk!

[ Bericht 18% gewijzigd door Phaidra op 24-03-2019 22:57:34 ]
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_185834275
quote:
17s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:08 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe vaak zulke dingen misgaan. Ik heb een sesamallergie (zwellingen in hoofd/hals gebied als ik teveel binnenkrijg, dus dat doe je liever niet). Geef je alles netjes door bij reservering, bij bestelling etc. Krijg je een mandje brood op je tafel gekwakt met jawel, sesamrijk brood. :') Of het ligt naast je eten, 'maar dan eet u het brood toch niet'. Juist, doe nog maar een poging en deze keer wel goed ok? :')
Ik weet inmiddels welke restaurants hier in de buurt fantastisch zijn met mijn allergie en welke ik niet naartoe moet.
Schandalig is dat toch?!
Tegenwoordig worden restaurant eigenaars nog wel eens vervolgd als iemand sterft door dat soort nalatigheid, maar er mag van mij nog wel veel strenger tegen op getreden worden.

Tico, je had z'n naam moeten vragen. zodat je m aansprakelijk zou kunnen stellen als je een kind met FAS krijgt.... wat een zak hooi!

Ik had het ook wel eens. Voor iets lekkers bij de koffie vroeg ik specifiek wat ze hadden waar geen kokos in zat. Dat wist ze niet, "dat moet ik dan aan iemand anders vragen hoor". "Ja, doe dat dan maar even" Ze wezen 3 opties aan. Ik kies er 1 uit. Nog maar eens bevestigd dat hier dus geen kokos in zat. En wat denk je, aan ons tafeltje snijd ik het door, ja hoor, er zit kokos in. Dus ik weer terug naar binnen. "er zit kokos in, dus deze kunnen wij niet eten". " oh sorry, dan kun je wel dit baksel hebben, daar zit echt geen kokos in, als het er wel in zit dan mag je m'n auto hebben..." ja, wat heb ik daar nou weer aan? Ik wil geen auto, ik heb liever gewoon geen dood kind }:|
Ik snap niet dat mensen in de horeca zo laconiek om kunnen gaan met andermans gezondheid...
pi_185835088
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 17:43 schreef June. het volgende:

[..]

In de keuken inschenken, zeggen dat je een antibioticakuur hebt waarbij je niet mag drinken, de kater van gisteren is nog aanwezig, 'ik begin even met een frisjes ik heb dorst' en na de eerste worden er vaak geen vervolgvragen gesteld, 'morgen een zeer belangrijke afspraak'. Mijn meest gebruikte smoezen in het begin als hardcore party animal. :')
pi_185836394
Hoe is het gegaan, June?

Ik werd het wakker terwijl de rest nog heerlijk ligt te slapen, leg mijn hand op mijn buik en voel hoe de baby begint te bewegen. Ik ga mijn buik, hoe onhandig het vaak ook is, missen, denk ik.

De vorige keer begon de bevalling met gebroken vliezen om vier uur 's ochtends, nu merk ik al een paar dagen dat ik rond zes uur, half zeven wakker wordt en dan teleurgesteld denk 'vandaag nog geen baby.' Alsof het precies zo zal gaan als de vorige keer.
  maandag 25 maart 2019 @ 06:38:45 #108
208890 June.
Seriously?
pi_185836460
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 00:36 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

In de keuken inschenken, zeggen dat je een antibioticakuur hebt waarbij je niet mag drinken, de kater van gisteren is nog aanwezig, 'ik begin even met een frisjes ik heb dorst' en na de eerste worden er vaak geen vervolgvragen gesteld, 'morgen een zeer belangrijke afspraak'. Mijn meest gebruikte smoezen in het begin als hardcore party animal. :')
Haha goede opties. De antibiotica smoes gaat hier alleen niet op, want allemaal dokters, en die weten best dat je dan een wijntje mag :+

Ging heel goed, had voor mezelf al een glas alcoholvrij ngeschonken onder het mom van “wijn bij het eten” en die meegenomen naar de tafel. En zeer langzaam gedronken. Volgens mij heeft niemand wat gemerkt :D
  maandag 25 maart 2019 @ 06:51:44 #109
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185836515
Was die wijn een beetje te drinken @June. ?
Met kerst had ik een alcoholvrije wijn gekocht. Echt walgelijk. :r En ik had er meteen twee gekocht dus er staat nog een ongeopende fles hier... die ik vrees door de wc gespoeld gaat worden...
Ik duim voor een mooie echo vandaag voor je! ^O^
  maandag 25 maart 2019 @ 07:14:02 #110
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185836605
@Cholula herkenbaar! Hier begon het ook 's nachts en ook met gebroken vliezen. Nu stap ik 's avonds in bed denkende "zou het vannacht?" en inderdaad dan wakker worden met "nou, misschien dan morgen -O-"

Wat schandalig zeg, al die laconische reacties met voedselallergieen! Belachelijk!

Er zijn meer echo's vandaag, toch? Succes allemaal O+
pi_185836759
Ik vind alcoholvrije wijn ook niet lekker. Twee keer geprobeerd, maar ik hield het rond de kerstdagen uiteindelijk op de Bubbelfris.
  maandag 25 maart 2019 @ 08:04:45 #112
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185836921
Ik drink echt sporadisch alcohol sinds de geboorte van ro. Vond het onhandig met de borstvoeding en nu 4 jaar later (minus 1 dag :D ) mis ik het eigenlijk niet zo.
Als ik drink is het meestal 1 biertje of een mojito.
Komt ook door mijn grote angst om aangeschoten bij de eerste hulp te staan. Kleine kans dat zoiets ooit gebeurt, maar toch.

Vandaag alweer 32 weken *O*
Heb vannacht eindelijk eens heerlijk doorgeslapen. Ro knuffelde me zo lekker terwijl ze met haar ruggetje tegen Mn man aan lag en zijn hand vasthield. Was echt de ideale cosleeping O+ nacht
Gisteren is Mn schoonzus bevallen dmv een keizersnede. Alles gaat goed en ze vond het heel prettig gegaan. Baby is echt gezond en heet ja,ck
O+
Zonder hoop geen leven.
pi_185837052
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 16:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eten is hier het enige dat helpt tegen misselijk. Ik ben al 5 kilo aangekomen :’)
2.5😬🤗
  maandag 25 maart 2019 @ 09:31:26 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185837663
Alcoholvrije wijn, de roze met bubbels van Faber vind ik nog wel te pruimen. Afgelopen weekend had ik een Pierre zero, die is ook nog te drinken. Voor alcoholvrij bier of cider moet je niet bij mij zijn, dat vind ik dan absoluut niet lekker :N.

June en Bellaa, jullie hebben vandaag echo toch? Succes :*

Ik droomde vannacht over mijn bevalling. Als het daarop gaat lijken, graag O+ O+
  maandag 25 maart 2019 @ 10:29:14 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185838671
Alcohol deed ik toch al nauwelijks, dus dat is nooit een issue geweest.

32 weken zwanger *O* ik moet nog een eind, maar over 5 weken mag ik al thuis bevallen, hoe maf is dat?!
  maandag 25 maart 2019 @ 10:39:44 #116
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185838871
*O* Ik doe mee met de wekenwissel, m'n vroedvrouw houdt dezelfde datum aan als Pinq en Sisu ;) 32 weken nu dus! Wat gaat het toch vlug! :o Gisteren moest ik er zelfs van huilen omdat ik nu nog die mooie gevulde buik heb, maar binnenkort is het een flubber :') (precies als het zomer is en zo natuurlijk) en dan kan ik er niet meer mee pronken en dan zit er geen gezellige bewegende baby meer in en zo. En toen moest ik nog meer huilen omdat ik dan wel een baby buiten m'n buik heb. O+ :D
pi_185838906
Ik vind de Jilz 0.0 en Radler 0.0 erg lekker. Radlers zijn er nu ook in allemaal smaken. Uiteindelijk is het allemaal gewoon frisdrank natuurlijk. Maar soms is het wel fijn voor mijn 'ik drink ook iets speciaals' gevoel.

Jullie herinneren me eraan dat ik nodig weer eens op de weegschaal moet. In december was er 6 kilo bij met ca. 22 weken en dat was meteen de eerste en laatste meting. Mijn verloskundige geeft zero fucks om mijn gewicht. Misschien als ik van de ene op de andere week aanzienlijk aangekomen ben op het oog, maar dat ben ik niet. Kan nog steeds in de twee positiebroeken die ik sinds week 13 draag, dus dat is mijn meetlat geweest. Maar ik ga weer eens op het ding staan. Krijgt MyFitnessPal ook de update waar hij al weken om zeurt. :P
pi_185838984
Vandaag 14 weken dus officieel in het 2e trimester :D Ik wil ook wel graag in de op, 23 september is mijn ud
  maandag 25 maart 2019 @ 10:49:41 #119
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185839066
Alcoholvrije-normaalgesproken-alcoholhoudend-drankjes heb ik echt heel weinig mee. Als ik niet wil drinken, maar toch 'feestelijk' wil zijn, dan ga ik voor de chocomel! :9~ c_/ ;) Verder drink ik thee, water en soms een vers sapje. Frisdrank nooit, daar heb ik ook niets mee.

Als ik wel alcohol drink, dan houd ik van wijn, met name van die zoete dessert wijnen zoals muscat en zo. Mmm. Maar in m'n zwangerschap geen alcohol en bij de borstvoeding pas na een jaar dat ik eventueel overweeg om één glaasje te drinken, maar dan ga ik niet helemaal los. Dat komt vast wel weer een keer, ik mis het in ieder geval niet. En anders is er chocomel. ;) :P

Sowieso ben ik de enige hier thuis met een rijbewijs, dus als we elders zijn, dan zit drinken er vaak ook niet in voor mij omdat ik dan de chauffeur ben. De afgelopen jaren was dat ook nooit een probleem met zwangerschap of borstvoeding. En wie weet haalt C. toch nog eens z'n rijbewijs?! Tegen de tijd dat ik uitgebaard/-gevoed ben of zo. :P
pi_185839278
Ik houd niet zo van zoet en wel van alcohol, dus drink nu vooral water en thee. IPA Playground (alcoholvrij) vind ik trouwens wel geslaagd, niet zoet en wel 'complex' van smaak.

Eind van de middag hebben we SEO/20 weken echo.

En net had ik mijn eerste craving. Dubbele cheeseburger met friet besteld :') , die komt zo. Er waren niet zo veel aanbieders die nu al bezorgden. Mijn vriend gaat ook lachen als hij dit hoort, wijkt nogal af van mijn normale eetpatroon :D Werk vandaag thuis ivm de echo, blijkbaar roept dat cravings op >:)
pi_185839476
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:04 schreef Minarosa het volgende:
Ik houd niet zo van zoet en wel van alcohol, dus drink nu vooral water en thee. IPA Playground (alcoholvrij) vind ik trouwens wel geslaagd, niet zoet en wel 'complex' van smaak.

Eind van de middag hebben we SEO/20 weken echo.

En net had ik mijn eerste craving. Dubbele cheeseburger met friet besteld :') , die komt zo. Er waren niet zo veel aanbieders die nu al bezorgden. Mijn vriend gaat ook lachen als hij dit hoort, wijkt nogal af van mijn normale eetpatroon :D Werk vandaag thuis ivm de echo, blijkbaar roept dat cravings op >:)
Oh spannend! Veel plezier ook toegewenst bij de 20 weken echo. Je krijgt een heel compleet beeld van je baby die er al zo af uitziet. Ik vond het echt leuk. En super spannend. :P

Mijn raarste craving was de aardappelgratin van de Sparerib Express. Ik heb een keer drie van die bakjes en verder niets besteld. Wel even aangegeven in de opmerkingen dat de bestelling juist was zo. :')

Ik had zonder de 'opbeurende' info van mijn weegschaal gekund. :') Dus zojuist leftover pizza gegeten en 4 merci'tjes, want er is nog een heel leven om het er weer af te diëten. Mijn uberhippe weegschaal met Wi-Fi en 'ik herken je automatisch aan je gewicht, schoenmaat en teenprints' gaf aan dat hij me niet kent. Ook wilde hij mijn bodycompositie niet meten. Ik was wel benieuwd naar hoeveel water en bot ik nu ben ten opzichte van voor de zwangerschap haha. Nou ja.
  maandag 25 maart 2019 @ 11:23:03 #122
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185839538
Haha, wow, dat klinkt geavanceerd Rebubbled! :D :D :D
Mijn weegschaal heeft batterijen en kan verder alleen een gewicht laten zien. De batterijen zijn al een paar jaar op en niet vervangen, dus hij laat nu helemaal niets zien. :@ ;) Ik kijk wel in de spiegel uiteraard.

Succes bij de echo vanmiddag Minarosa.

En anderen met echo's e.d. ook succes!
pi_185839628
Hier ook alleen gewicht, basic weegschaal. Tot nu toe 3 kg aangekomen bij bijna 20 weken, vergelijkbaar met baby 1 en baby 2. Morgen naar verwachting op +4 gezien de cheeseburger (die er nog niet is).
pi_185839645
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:23 schreef elamanilo het volgende:
Haha, wow, dat klinkt geavanceerd Rebubbled! :D :D :D
Mijn weegschaal heeft batterijen en kan verder alleen een gewicht laten zien. De batterijen zijn al een paar jaar op en niet vervangen, dus hij laat nu helemaal niets zien. :@ ;) Ik kijk wel in de spiegel uiteraard.

Succes bij de echo vanmiddag Minarosa.

En anderen met echo's e.d. ook succes!
Ja toen ik een tijd geleden helemaal in to gewichtheffen was, vond ik het absoluut nodig om een weegschaal van +100 euro te kopen. Ik raad het af. :P Minst nuttige aankoop van mijn leven. De batterijen waren hier ook leeg. Ik ga gewoon weer verder met kijken of mijn kleding nog goed zit als meetlat.
  maandag 25 maart 2019 @ 11:31:02 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185839656
Mijn weegschaal is een glazen plaat met een drie keer zo dikke laag stof erop :+
  maandag 25 maart 2019 @ 11:39:19 #126
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185839784
Ik ga vaak voor mijn afspraak bij de verloskundige even op de weegschaal staan zodat ik iets minder schrik als ik er daar op sta :+. Maar ik merk op bepaalde plekken in mijn lichaam dat ik wat vocht vast begin te houden, nou dat plas ik er straks ook wel weer uit dan. De broeken die ik kocht met een paar weken zwangerschap pas ik nogsteeds, ik voel mij verder goed en de verloskundige maakt zich niet druk om mijn gewicht behalve standaard bmi-protocol met 'maak je er niet te druk om' - mededeling, dus het zal wel goed zitten.

Pinq, ela, doe eens niet joh, 32 weken alweer :o. Het gaat allemaal veel te snel! Voor mijn gevoel zit ik namelijk vlak achter jullie met mijn UD met de 5 weken verschil ;).

Zwangerschapscravings, dit is het enige waar je mij nu wakker voor mag maken *; (maar laat mij maar gewoon slapen hoor :@, ik slaap gemiddeld 9 uur per nacht momenteel)

Goed koud uit de koelkast. Die bittere smaak, omg :9. Als restaurants dit nou eens zouden hebben bij uit eten gaan ofzo he, dat zou fantastisch zijn.
pi_185840079
:W :@
Vanmorgen had ik zomaar een positieve test in mijn handen..nummer 4 is in de maak..dat was niet helemaal de bedoeling, dus ik denk dat we een paar pittige gesprekken gaan moeten voeren.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_185840188
Wow Sicilia! Pfoe dat is spannend. Hoe voel je je?
  maandag 25 maart 2019 @ 12:33:30 #129
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185840560
Mijn hele zwangerschap leef ik op radler 0.0. Heerlijk!
Met 10+5 trouwde mijn moeder en het viel mensen al op dat ik niet dronk. Ik zei ik moet nog rijden (ik drink nooit als ik moet rijden, ook niet 1 glas) maar ze waren argwanend. De volgende dag hadden we een goede echo en hebben we het verteld maar dat kwam doordat de vriendin van mijn broer het vertelde aan familie leden op de bruiloft (waar ik nog steeds boos over ben).

Vandaag (40+4) weer op controle geweest bij de vk. Bloeddruk is nu 1,5e week netjes. De kleine man zit nog lekker op zijn plek. Wat een boefje!
Nog geen ontsluiting en donderdag gaan we proberen te strippen. Spannend!!!!!!

Welkom Sicilia, ik begrijp dat de baby onverwachts is maar hoop dat hij / zij welkom is bij je wederhelft. Sterkte
pi_185840589
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:05 schreef Minarosa het volgende:
Wow Sicilia! Pfoe dat is spannend. Hoe voel je je?
Ik voel me echt al behoorlijk zwanger, pijnlijke borsten, continu wat misselijk, moe, allemaal plopjes en steekjes in min baarmoeder, dus wat dat betreft kwam de uitslag niet als een verrassing. En ik heb altijd de wens voor nog een kindje gehad, maar vriend niet, dus ik had mij daar al helemaal bij neergelegd. We zijn keihard aan het sparen voor de bruiloft, maar die zullen we dan moeten gaan uitstellen denk ik. Vriend is bezig met een HBO opleiding naast zijn fulltime baan en dat is met 3 al best pittig..

Ja..ik ben een beetje in de war geloof ik en ook wel bang voor het gesprek dat we vanavond gaan voeren.
  maandag 25 maart 2019 @ 12:39:11 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185840631
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:57 schreef Sicilia het volgende:
:W :@
Vanmorgen had ik zomaar een positieve test in mijn handen..nummer 4 is in de maak..dat was niet helemaal de bedoeling, dus ik denk dat we een paar pittige gesprekken gaan moeten voeren.
:o :D woaaah Sicilia, wat een verrassing!
  maandag 25 maart 2019 @ 12:40:21 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185840656
En :*
pi_185840914
:* voor het pittige deel.

Ik zeg gewoon: Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Schudden voor gebruik
  maandag 25 maart 2019 @ 13:08:58 #134
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185841027
Hier zijn de cravings die ik in het begin zo had wel n beetje verdwenen inmiddels. Maar als ik mensen wijn zie drinken of nu jullie t er zo over hebben, snak ik echt naar een glaasje rode wijn! Ik zou er geloof ik zo een achterover kunnen tikken. :') Niet eens om de alcohol maar echt de smaak. Normaal ben ik ook totaal geen drinker, behalve een biertje voor de dorst bij warm weer, rode wijn bij uitgebreid eten, of een irish coffee als toetje ofzo.

Mijn tante vertelde me wel eens, dat toen zij zwanger was in de jaren zeventig, bij beide zwangerschappen de dokter uitdrukkelijk had aangeraden elke dag één glaasje rode wijn bij het eten te drinken. Onder het mom van goed voor de bloedsomloop. Ze zweert er nu nog bij. Andere tijden zeg :D

Hier morgen ook de 20 weken echo. Ik ben zo benieuwd! Door het sporadische gepor dat ik nu voel begint het ook allemaal veel echter te worden. En m'n man is na 6 maanden gisteren ook eindelijk thuis. We hadden elkaar 3 maanden (!) niet gezien. Het wordt morgen dus ook de eerste echo waar hij bij is. Ik vermoed dat ie wel een traantje gaat laten :P O+
  maandag 25 maart 2019 @ 13:09:29 #135
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185841041
Oh en gefeliciteerd Sicilia! Succes met het gesprek :)
  maandag 25 maart 2019 @ 13:17:35 #136
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185841168
Ik ben ook hartstikke nieuwsgierig naar het geslacht. Het maakt me geen sier uit wat het is, maar toch enorm benieuwd. Wil het enerzijds een verassing houden (waarom weet ik niet, want een verassing is het denk ik toch wel, zo'n nieuw mensje), maar aan de andere kant als we dan toch zo naar binnen gaan kijken, dan waarom niet daar naar. Ben er nog niet over uit of ik het wil vragen aan de echoscopist. Mijn lief heeft een lichte voorkeur voor het niet weten....
  maandag 25 maart 2019 @ 13:30:14 #137
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185841339
Sicilia, welkom en gefeliciteerd :*. Sterkte met het pittige deel, maar daar komen jullie ook wel uit, wat de beslissing ook gaat zijn :*

Oeh mellow jij mag ook voor een echo vandaag, leuk! Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht zelf wel te willen weten, maar het verder niet te vertellen. Vind onze omgeving echt super irritant merken we :P. Blijkbaar is het heel-heel-heel-ERG belangrijk om te weten of wij een dochter of een zoon krijgen terwijl het voor ons echt niks uitmaakt dus klieren we die mensen lekker terug. Dat wij het weten is vooral voor hele saaie, praktische dingen als de naam. De eerste naam zijn we echt al een hele tijd over uit, nu zijn we nog druk bezig met de 2e naam.
  maandag 25 maart 2019 @ 13:49:56 #138
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185841716
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:30 schreef douche-eendje het volgende:
Sicilia, welkom en gefeliciteerd :*. Sterkte met het pittige deel, maar daar komen jullie ook wel uit, wat de beslissing ook gaat zijn :*

Oeh mellow jij mag ook voor een echo vandaag, leuk! Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht zelf wel te willen weten, maar het verder niet te vertellen. Vind onze omgeving echt super irritant merken we :P. Blijkbaar is het heel-heel-heel-ERG belangrijk om te weten of wij een dochter of een zoon krijgen terwijl het voor ons echt niks uitmaakt dus klieren we die mensen lekker terug. Dat wij het weten is vooral voor hele saaie, praktische dingen als de naam. De eerste naam zijn we echt al een hele tijd over uit, nu zijn we nog druk bezig met de 2e naam.
Ja het lijkt mij ook wel praktisch. De jongensnaam zijn we redelijk van overtuigd. De meisjesnaam mijn lief ook, maar ik twijfel nog. En ik denk niet dat ik er nog uit ga komen, en om daar dan voor niets mee bezig te zijn vind ik ook zo overbodig :P
  maandag 25 maart 2019 @ 14:06:28 #139
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185842018
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:49 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja het lijkt mij ook wel praktisch. De jongensnaam zijn we redelijk van overtuigd. De meisjesnaam mijn lief ook, maar ik twijfel nog. En ik denk niet dat ik er nog uit ga komen, en om daar dan voor niets mee bezig te zijn vind ik ook zo overbodig :P
En voor het niet vertellen, als antwoord op de vraag 'weten jullie al wat het gaat worden'; hebben wij continu deze reacties:
- een baby.
- een meisje of een jongen.
- een jongen of een meisje.
- het zou een baby kunnen zijn, maar een konijn sluiten we ook niet uit (wij hebben namelijk 2 konijnen in de tuin en in ons huis vind je nogal veel konijn-dingen terug :P )
- huh, zwanger? ik? ik heb gewoon teveel gegeten met kerst :{ :P
- mocht iemand denken dat hij/zij je door heeft (dat dacht een van mijn collega's namelijk), zet dan voor de grap eens een pagina van hema/h&m met toevallig allemaal kleding van het andere geslacht open op je scherm. Gegarandeerd succes >:).
- mensen die het beweren te weten krijgen ook nog de reactie: 50% kans dat je het goed hebt ^O^

Ik merk zelf gewoon dat ik het best wel prettig vind om te weten dat alles wat we nu doen, nog meer leeft nu we zo af en toe als we samen zijn dan ook de naam van ons kind uit kunnen spreken naar elkaar. Het past gewoon. En de keuze om het wel/niet te vertellen is altijd aan jullie, niet omdat anderen het graag willen weten. Want zeggen dat je het niet weet is ook gewoon nog een optie.
  maandag 25 maart 2019 @ 16:19:18 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185844185
Pfff ik ben zooo moe vandaag!
De Peuter wilde op z'n kamer spelen, ben maar in z'n bed gaan liggen :')

Uitzicht:

:+
  maandag 25 maart 2019 @ 16:21:40 #141
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185844210
Leuke opties heeft je peuter Pinq. Is dit de vliegoptie of alles vanuit ander perspectief bekijken-optie? :D
  maandag 25 maart 2019 @ 16:23:23 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185844229
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
Leuke opties heeft je peuter Pinq. Is dit de vliegoptie of alles vanuit ander perspectief bekijken-optie? :D
Haha combi van beiden denk ik :P "Ik kan net zo springen als een sprinkhaan!" O+ Hij ging wel bijna over de kop :P
  maandag 25 maart 2019 @ 16:25:59 #143
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185844257
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:23 schreef pinquit het volgende:

[..]

Haha combi van beiden denk ik :P "Ik kan net zo springen als een sprinkhaan!" O+ Hij ging wel bijna over de kop :P
Ah heerlijk O+ Ik kan niet wachten tot de mijne ook zo gaat doen over een paar jaar. Peuters O+
  maandag 25 maart 2019 @ 16:30:26 #144
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185844330
:o *O* Sicilia, wat een verrassing! En :* voor het gesprek.

Pinq :D Levendig uitzicht. ;)

Ik heb vandaag een half rondje Ikea gedaan, maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik wil ook alleen nog maar languit liggen, jammer dat ik daar geen bank voor heb.
  maandag 25 maart 2019 @ 16:57:22 #145
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185844717
Sicilia Welkom en succes met het gesprek!

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:30 schreef elamanilo het volgende:
:o *O* Sicilia, wat een verrassing! En :* voor het gesprek.

Pinq :D Levendig uitzicht. ;)

Ik heb vandaag een half rondje Ikea gedaan, maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik wil ook alleen nog maar languit liggen, jammer dat ik daar geen bank voor heb.
Had je dat ín de ikea moeten doen :+ Banken zat daar.
pi_185845143
:W Om twaalf uur vanmiddag is onze zoon geboren. Net als zijn broer is hij een natuurtalent aan de borst. We zijn dolgelukkig en zitten vol liefde te kijken naar onze baby. O+
pi_185845200
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:22 schreef Cholula het volgende:
:W Om twaalf uur vanmiddag is onze zoon geboren. Net als zijn broer is hij een natuurtalent aan de borst. We zijn dolgelukkig en zitten vol liefde te kijken naar onze baby. O+
Gefeliciteerd! Daar is hij dan. Wat fijn voor jullie. Geniet ervan! *O*
pi_185845363
Gefeliciteerd Cho! *O* Nog zo'n leukerd. O+
  maandag 25 maart 2019 @ 17:52:37 #149
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_185845587
Gefeliciteerd Cholula! Dat is rap gegaan ineens of niet?
pi_185845671
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:52 schreef -Mellow- het volgende:
Gefeliciteerd Cholula! Dat is rap gegaan ineens of niet?
Hij was er vijftien minuten nadat ze begonnen met snijden. ;)
pi_185845876
Gefeliciteerd Cholula! *O* Geniet van jullie uitgebreide gezin O+ Is Frits al een trotse grote broer?
  maandag 25 maart 2019 @ 18:29:14 #152
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185846171
Cholula gefeliciteerd *O*
  maandag 25 maart 2019 @ 18:34:47 #153
346653 Ceviche
pi_185846262
Cholula *O*
Van harte gefeliciteerd O+
Hij klinkt fantastisch :)

Pinq, wat een leuke kamer!

Ela, ik moet er niet aan denken. Ik loop alleen nog naar de bushalte :@

Verder heb ik niet echt bijgelezen :@ bedacht me gisteren dat het toch al even geleden is dat ik de baby goed heb gevoeld (ondanks dat hij wel heel actief was tijdens een groeiecho vorige week). Met name gisteravond, toen kreeg ik echt nauwelijks een reactie en vandaag was niet veel beter. Dus toch maar de vk gebeld, en even een uitstapje gemaakt naar het ziekenhuis voor een ctg.
Daar was de baby uiteraard enorm actief :') trollbaby. Alles was gelukkig goed, hij is een beetje om z'n as gedraaid dus hij schopt nu de andere kant op en dat voelt anders/minder duidelijk.
En het ziekenhuis eens vanbinnen gezien :+
  maandag 25 maart 2019 @ 18:38:04 #154
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185846308
O+ Cho! Wat doe je nu opeens! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje. Knuffelze en snuffelze, ik ben super nieuwsgierig naar de details. ;) :* O+
  maandag 25 maart 2019 @ 18:46:36 #155
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185846433
Cho gefeliciteerd!!!!!!!!
pi_185846494
Gefeliciteerd Cho!!! O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 25 maart 2019 @ 18:53:32 #157
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185846566
Waah Cho! Gefeliciteerd met jullie tweede zoon O+ geniet ervan!
pi_185846699
Gefeliciteerd Cho *O* Daar is hij dan O+ Mama zijn van 2 jongens is zo heerlijk! Succes met het herstel en veel plezier met de kennismaking :*
  maandag 25 maart 2019 @ 19:07:45 #159
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185846799
Wow gefeliciteerd cholula! *O* je hebt gewoon nog een zoon op de wereld gezet!
Ik ben ook heel benieuwd naar je verhaal! Ik hoop dat alles goed gaat qua herstel en dat je met een fijn gevoel op de keizersnede kan terugkijken!
pi_185847126
Gefeliciteerd Cholula! Gewoon weer een prachtig ventje op de wereld gezet! Geniet ervan!

En ook jij gefeliciteerd, Sicilia (ik lurkte al mee bij baby nummer 1). Ik hoop ondanks de achtbaan aan emoties op een fijn gesprek vanavond.
pi_185847184
Ik las ook nog iets over 20weken echo's; heel veel plezier morgen! Ik duim voor goede uitslagen. Ons meisje (wij wisten door de NIPT al dat er meisje in m'n buik groeit) was heel eigenwijs bij deze echo en daardoor konden we een uur lang naar haar kijken! *Insert hartjes en unicorns
  maandag 25 maart 2019 @ 19:34:17 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185847288
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:28 schreef HollyMcClane het volgende:
Ik las ook nog iets over 20weken echo's; heel veel plezier morgen! Ik duim voor goede uitslagen. Ons meisje (wij wisten door de NIPT al dat er meisje in m'n buik groeit) was heel eigenwijs bij deze echo en daardoor konden we een uur lang naar haar kijken! *Insert hartjes en unicorns
Zeggen ze dat gewoon standaard bij de uitslag?
pi_185847407
quote:
[..]

Zeggen ze dat gewoon standaard bij de uitslag?
Nee, je moet hier (het land van wiener schnitzels en bergen) op het NIPT formulier aangeven of je het wil weten of niet. Wij wilden het uit praktische redenen graag weten. Bij de 20 weken echo vroeg de arts nogmaals of wij het al wisten cq wilden weten want dan zou hij evt op gepaste momenten zijn mond houden :-)

Het is hier ook redelijk standaard om de babynaam voor de geboorte al te delen maar dat doen we niet (als we überhaupt ooit een naam vinden.. 😂)
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2019 @ 19:41:59 #164
148247 taxibabe
pi_185847416
Oh gefeliciteerd Cholula!! *O*
Hier net terug van de 12-weken echo! Wurm is bijna 12 weken en alles zit er op en eraan. O+
Wurm was heel druk aan het draaien en zwaaien, wat is dat gaaf om te zien zeg! Mijn ud is bijgesteld naar 11 oktober!
pi_185847429
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:41 schreef taxibabe het volgende:
Hier net terug van de 12-weken echo! Wurm is bijna 12 weken en alles zit er op en eraan. O+
Wurm was heel druk aan het draaien en zwaaien, wat is dat gaaf om te zien zeg! Mijn ud is bijgesteld naar 11 oktober!
Wat superfijn! 😍
  maandag 25 maart 2019 @ 19:43:10 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185847430
*O* Van harte gefeliciteerd met je tweede, Cholula! Fijn dat hij er is en dat het goed gaat. Ik ben benieuwd naar zijn naam. :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 25 maart 2019 @ 19:44:12 #167
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185847443
Wauw Cho, gefeliciteerd!! *O* Ben benieuwd naar je verhaal, maar nu vooral lekker genieten van je gezin O+
  maandag 25 maart 2019 @ 19:46:45 #168
208890 June.
Seriously?
pi_185847478
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 06:51 schreef Mariposas het volgende:
Was die wijn een beetje te drinken @:June. ?
Met kerst had ik een alcoholvrije wijn gekocht. Echt walgelijk. :r En ik had er meteen twee gekocht dus er staat nog een ongeopende fles hier... die ik vrees door de wc gespoeld gaat worden...
Ik duim voor een mooie echo vandaag voor je! ^O^
Ja was best prima! Ik had sangre de toro 0,0. Had even artikeltje gelezen welke het beste te doen waren, en deze was idd best te pruimen.

Maar vanaf nu geen ontwijkmanoeuvres meer want we zagen vanochtend een mooie knipper van 1cm O+ Dus ga het komend weekend vertellen aan ouders en vriendinnen. Spannend!

En hoera voor de weekwissels! *O*

Gefeliciteerd @Cholula ! Lekker cocoonen O+
pi_185847757
Proficiat Cho!

Wij hadden een goede 20 weken-echo, niets bijzonders. En het is nog steeds een meisje :+ (met straks twee grote broers).

Sterkte vanavond Sicilia :*
  maandag 25 maart 2019 @ 20:10:46 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_185847963
Van harte gefeliciteerd cho! Heerlijk! Was het een geplande keizersnede?
disclaimer
  FOK!fotograaf maandag 25 maart 2019 @ 20:12:19 #171
148247 taxibabe
pi_185847993
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:46 schreef June. het volgende:

[..]

Ja was best prima! Ik had sangre de toro 0,0. Had even artikeltje gelezen welke het beste te doen waren, en deze was idd best te pruimen.

Maar vanaf nu geen ontwijkmanoeuvres meer want we zagen vanochtend een mooie knipper van 1cm O+ Dus ga het komend weekend vertellen aan ouders en vriendinnen. Spannend!

En hoera voor de weekwissels! *O*

Gefeliciteerd @:Cholula ! Lekker cocoonen O+
Leuk hé om die knipper te zien? O+ Ik vond het zelf zo bijzonder!!
pi_185848300
Van harte cholula!! Wat klink je blij 😍
pi_185848359
Cho gefeliciteerd, geniet ervan. O+ *O*

Hier ook een knipperend garnaaltje! O+ O+ gefeliciteerd @June. ! O+
  maandag 25 maart 2019 @ 20:31:41 #174
346653 Ceviche
pi_185848430
Goede echo's *O*
pi_185849131
quote:
Jaaaaa! Cho! Gefeliciteerd!
pi_185849184
Ik lees over goede echo’s en nieuwe aanwas, allemaal super.

Vanmorgen gebeld naar het olvg en zomaar plotseling werd aan mij gevraagd of ik die ochtend de maxicosi wilde meenemen omdat Teddy naar huis mocht!

Dus nu zit ik heerlijk thuis te zitten met mijn grote en mijn kleine.

Dank jullie wel allemaal voor alle steun en goede adviezen, het heeft er echt voor gezorgd dat ik me minder alleen voelde in al mijn ellende.
pi_185849218
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:41 schreef taxibabe het volgende:
Eyy! Dan ben ik jarig. :D Goeie datum!
  maandag 25 maart 2019 @ 21:13:10 #178
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185849260
Jaaa Djoess! Wat fijn O+ Wat gun ik je vanaf nu oneindig genieten met je meisjes tegen je aan :*
  maandag 25 maart 2019 @ 21:15:00 #179
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185849294
Goede echo's voor June, Bella en minarosa *O*

En djoesss, wat ontzettend fijn dat jullie nu allemaal thuis zijn O+
pi_185849304
Wat een goed nieuws Djoess! Geniet ervan O+ O+ O+
pi_185849336
Wat een goed nieuws @Djoess gefeliciteerd, lekker thuis! O+ genieten!
pi_185849357
Wat heerlijk Djoess! Compleet in je eigen huis O+
pi_185849456
Wat fijn Djoess, geniet van elkaar! Heb je nu nog kraamzorg ofzo?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185849507
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:23 schreef SaskiaR het volgende:
Wat fijn Djoess, geniet van elkaar! Heb je nu nog kraamzorg ofzo?
Nee, Teddy is nu 10 dagen oud, dus geen kraamzorg meer. (Gelukkig, zag er erg tegenop)
pi_185849653
quote:
Ineens toch helemaal zijn eigen plannetje en schema! O+

(Edit: Na je snijd post klinkt dat een beetje gek, wellicht. Maar ik had onthouden dat je hem al een paar keer had verwacht zich aan te kondigen)

Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
  maandag 25 maart 2019 @ 21:34:00 #186
346653 Ceviche
pi_185849678
Djoess, wat fijn! Hoop echt dat er nu een tijd van genieten komt O+
pi_185849687
Wauw Cholula van harte gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat hij er is!

En Djoess super dat jullie nu thuis zijn O+

Hier het gesprek gehad en dat was een heel fijn gesprek. Bruiloft gaan we uitstellen want we gaan ons spaargeld gebruiken om ons huis klaar te maken voor kind nummer 4 O+ O+
Vriend gaf aan dat hij ander halve maand geleden al heel erg het gevoel kreeg dat nog 1 eigenlijk wel heel gaaf zou zijn, dus we gaan er voor O+
pi_185849697
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 21:10 schreef Djoess het volgende:

Vanmorgen gebeld naar het olvg en zomaar plotseling werd aan mij gevraagd of ik die ochtend de maxicosi wilde meenemen omdat Teddy naar huis mocht!

Dank jullie wel allemaal voor alle steun en goede adviezen, het heeft er echt voor gezorgd dat ik me minder alleen voelde in al mijn ellende.
Wat een fantastisch nieuws!
Schudden voor gebruik
pi_185849719
Cholula! Mama van twee! O+ Gefeliciteerd! O+
pi_185849857
Cho! O+ Gefeliciteerd! *O* Heel veel geluk!

En djoess, wat een goed nieuws! Eindelijk! Jullie ook heel veel geluk! *O*
pi_185849999
quote:
Gefeliciteerd! *O* O+
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_185850059
quote:

Wat heerlijk! *O* O+ Eindelijk thuis!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_185850649
Fred heeft niet zijn eigen dag gekozen.
SPOILER
Nu ligt hij heerlijk op me te slapen. Mijn man is, zoals altijd, fantastisch. Hij helpt mij en Fred waar hij kan.

Fred is overigens zijn Fok!naam, voor zijn echte naam mag je dm'en.

*O* voor de goede echo's!

Sicilia: Wat spannend dat jullie een vierde kindje krijgen en wat ontzettend fijn dat je lief het ziet zitten.
pi_185850669
quote:

Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd! *O*
  Manager PR/Moderator maandag 25 maart 2019 @ 22:55:37 #195
269689 crew  Viv
pi_185851434
Jemig, wat een goed nieuws hier vandaag! Teddy is thuis *O* June. een knipper gezien *O* Sicilia een vierde op komst *O* Cholula met baby uit de buik *O*

O+
pi_185851700
Lieve Cho, gefeliciteerd met de geboorte van jullie Fred! Heeft Frits 'm al gezien? En hoe vond hij het? Veel geluk met je mannen! :* O+
  maandag 25 maart 2019 @ 23:27:52 #197
73386 Fazz
onderweg
pi_185851999
Van harte gefeliciteerd Cho O+ *O*
pi_185853050
Goed nieuws all round!
Cho gefeliciteerd met je Jongen. Fijn dat het voor jou nu zo goed is gegaan Met de geplande ks.
Djoes was thuis Met je meiden 💕.
Sicilia een fijn gesprek.
En een hoop goede echos!

Hier ook alles goed! Fundushoogte wel erg hoog. Nou krijg Ik meestal grote baby’s, dus het verbaasde me niet. Maar ik loop nu 2 weken voor. Als we op dit centiel blijven zitten wordt baby 4.8 kilo geschat op de uitgerekende datum. Ik wacht nog even af met hierover stressen, want deze metingen zijn nogal onbetrouwbaar. Maar het zou wel fijn zijn als de volgende meting iets meer binnen de grafieken valt....
pi_185853090
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 23:12 schreef Limone het volgende:
Lieve Cho, gefeliciteerd met de geboorte van jullie Fred! Heeft Frits 'm al gezien? En hoe vond hij het? Veel geluk met je mannen! :* O+
Dank je wel! O+

Frits was de eerste van de familie die de baby mocht zien. Niemand had hem verteld dat de baby was geboren. Zijn reactie was heerlijk: "Dat is mijn broertje, ik vind jou zo lief!" Vervolgens feliciteerde hij mij met het hebben van twee kinderen en mijn man dat hij nu papa is van twee jommens. Om te smelten werkelijk.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 00:58:57 #200
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185853093
Vivaraws bedankt voor je *O* update *O*, want zo veel jubel posts kon Mn zwangere brein niet aan.
Wie, waar ..whut enzo :D
Enige die voor mij nog mist in je rijtje was pinq’s epische foto. Super tof zeg en wat begrijp ik je vermoeidheid goed!

Vandaag wilde ik Mn verloskundige bellen, maar er stond een bandje aan dus weer opgehangen. Heb toen maar aan mezelf verteld wat ik wilde zeggen en besloten dat ik vandaag en morgen niet ga werken. 2 dagen rust.
(Ik had stiekem lichte koorts, misselijk , irritante pijn in Mn lage onderrug en heel veel harde buiken).
Alleen toen vergat ik blijkbaar.. in die rust van thuis.. dat ro vandaag niet naar oma kon, omdat haar dochter net bevallen was.
2. Dat we op kraamvisite moesten. (Zooooo leeheeeuk).
3. Dat het huis nog versierd moest worden ivm ro’s verjaardag morgen én 4. Dat er nog traktaties gemaakt moesten worden. Dus je raad het al.. dat heb ik net nog allemaal staan doen.
Man zou helpen, maar die ging om half 9 ro naar bed brengen om Vervolgens zelf in slaap te vallen.
Grote hulp dus :{
Maar nu lig ik wel in bed met het gevoel dat ze jarig mag worden. Wat zeg ik? ZIJN!
Ik ben gewoon al 4 jaar moeder van een levend en genietend-van-elke-dag zo uberlief meisje.
En het maakt me zo emotioneel O+ Want moeder zijn is toch echt het állermooiste wat er is O+
Zonder hoop geen leven.
pi_185853996
Wat een fijn nieuws lees ik overal! Super!

Cholula, gefeliciteerd :D

Djoess, wat fijn dat ze thuis is!
pi_185854466
Jeetje wat een mooi nieuws allemaal! O+

@Cholula, gefeliciteerd met de geboorte van Fred! Wat klinken jullie verliefd, en de kennismaking van Frits met zijn broertje... Smelt O+

@Sicilia, een vierde, wow! Gefeliciteerd met de zwangerschap, wat heerlijk dat vriend eigenlijk al het gevoel had dat nog 1 wel nog heel gaaf zou zijn. Hoe ver ben je nu? En boks voor weer samen in een topic :D

@Djoess, fijn dat Teddy thuis is! Eindelijk compleet met je meiden O+

Ik las over goede echo's bij... @taxibabe en @june? (ik heb niet zo'n fabuleus geheugen als vivi :+ ) Fijn meiden! *O*

@Sisu: gefeliciteerd met Ro, 4 alweer! *O*

Zo, ik ben benieuwd of mijn brein nog íets kan vandaag, of dat mijn concentratie voor de dag nu alweer verspeeld is :P
pi_185854606
VFT en stroopwafel, jullie zijn wel echt de volgende nu. Hoe gaat het?
pi_185855104
Overigens voor degenen die aan de groeiecho’s moeten, ik zou een Heel Groot kind krijgen met een Groot Hoofd.

Ik lees net in de ontslagpapieren dat ze gisteren voor het ontslag gemeten is en dat ze toen 46cm (!) was.
pi_185855738
Gefeliciteerd cholula! Daar is hij dan O+ Ik wens jou een spoedig herstel toe en vanaf nu lekker genieten met de beide jongens!

Wat fijn djoess! Eindelijk naar huis :) Nu lekker genieten.

Verder laat mijn geheugen mij in de steek, maar ik las dat er goede echo's zijn geweest. Yeey!

En welkom nieuwe aanwas, gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik probeer mijn laatste werkweek door te komen (ik werk tot 36 weken). Vrijdag is mijn laatste werkdag, maar ik vind het zo zwaar om deze week door te komen. Ik hoop echt dat de baby voorlopig rustig in buik blijft zitten, zodat ik even een paar weken kan bijkomen tijdens mijn verlof.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:44:51 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185855953
Cho wat fijn dat er zo ontzettend met jullie mee is gedacht en dat dat zoveel rust heeft mogen geven :* . En Frits als grote broer, wat klinkt hij trots als grote broer O+.

Vandaag een beetje een gekke dag hier. 26 maart 2018 was onze eerste afspraak in het ziekenhuis omdat het zwanger worden niet leek te lukken. We hadden niet durven dromen toen dat ik nu inmiddels 27 weken zwanger zou zijn.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:58:57 #207
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185856167
Oh nog veel meer goed nieuws! Djoess lekker thuis met haar meiden *O* En goede echo's O+ O+ En ook knippers O+ O+

@Sisu gefeliciteerd met je grote! 4 alweer! En wat vervelend dat je nu nog geen rust hebt. Ben je dan vandaag en morgen thuis?

@Rebubbled Net weer goedgekeurd door de verloskundige. Verder rommelt het wel wat - soms iets pijnlijker dan andere keren - maar volgens mij nog niets serieus. Al vind ik vandaag wel een mooie dag, hoor, met dochter op de opvang en man een rustige dag op het werk :P Maar daar ziet het nog niet echt naar uit op het moment..
Ben vooral nerveus, omdat oppas op een uur rijden zit en man op ruim een uur reistijd werkt. Heb dus heel erg het gevoel dat ik bij de eerste wee aan de bel moet trekken :P
pi_185858878
Cholula: gefeliciteerd!!! *G*
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:04:12 #209
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185859790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:01 schreef Rebubbled het volgende:
VFT en stroopwafel, jullie zijn wel echt de volgende nu. Hoe gaat het?
Bęęęęh!
Ben er zo klaar mee nu. Vannacht rampzalig geslapen. Vandaag de hele dag wezen bankhangen.
Ik weet niet of ik het al gepost had hier (pregnancy brain) maarrrrr: gister was de bloeddruk weer netjes, gevoeld of er ontsluiting is (nee) maar al wel een kortere BMM. Morgen voetreflexmassage hopelijk wekt het weeën op anders staat er voor donderdag weer een afspraak voor een strip poging.
Net een foto geplaatst in het buiken topic maar ik plemp hem hier ook even neer, plaatje bij het woord (spoiler ivm privacy)
SPOILER
I’M HUGE!!!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:19:52 #210
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185860014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Bęęęęh!
Ben er zo klaar mee nu. Vannacht rampzalig geslapen. Vandaag de hele dag wezen bankhangen.
Ik weet niet of ik het al gepost had hier (pregnancy brain) maarrrrr: gister was de bloeddruk weer netjes, gevoeld of er ontsluiting is (nee) maar al wel een kortere BMM. Morgen voetreflexmassage hopelijk wekt het weeën op anders staat er voor donderdag weer een afspraak voor een strip poging.
Net een foto geplaatst in het buiken topic maar ik plemp hem hier ook even neer, plaatje bij het woord (spoiler ivm privacy)
SPOILER
I’M HUGE!!!
Meh! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Ik ben dat nu al en jij bent nog eens (ruim) 2 weken verder. Ik vind je buik schitterend!
En je opmerking van de vk.. Je moet er nog maar zin in hebben (spoiler: ik niet bepaald :{ ) Ben ook benieuwd of je voetreflexmassage wat doet! Hopelijk snel een baby in je armen O+
pi_185860160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Bęęęęh!
SPOILER
I’M HUGE!!!
Aahhh snap ik zo! Kan me voorstellen dat die buik een stuk comfortabeler zit als hij leeg is. Wow hahaha! Hopelijk doet de voetreflexmassage wat.

Stroopwafel, ik snap je stress. Aanstaande zaterdag is de baby shower voor mijn vriend en van het weekend heb ik wat plannen van zijn vrienden aangehoord en wel.., die jongen is de 24u na die baby shower nog niet nuchter ben ik bang. En ik zie mezelf al bevallen met hem in alle staten. Maar de nugget is zojuist weer goedgekeurd en verre van ingedaald, dus ik laat het los.

Wat doen jullie verder met alle tijd die je hebt tijdens je verlof? Ik zit op dag vijf en was dolblij met het verloskundige uitje zojuist. Verveel me best wel. :P
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:29:11 #212
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185860170
Ohhh lieve VFT :* Dikke knuffel! Het is niet gek dat je er klaar mee/voor bent. ;) For what it's worth, ik vind je buik ook prachtig. En ik duim mee dat je snel je baby in je armen mag sluiten.

Verder ben ik nog niet zo ver, maar m'n libido is vooralsnog best aanwezig ;) Lijkt me praktisch als ik dat nog weet te behouden tot het einde der dagen. :')
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:32:53 #213
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185860212
Echt Rebubbled? Ik heb altijd zooooooveeeeeeeel te doen dat ik tijd te kort kom. Babydingen breien/naaien/maken, babywasjes doen, even naar het strand wandelen, m'n bevalplek inrichten, hypnobirthing CD luisteren, films kijken, van alles lezen, foto's maken en uitwerken, op visite bij gezellig mensen, chocolademelk maken en opdrinken, blogs/artikelen schrijven, een naam vinden voor de baby, lezen over bevallen in andere culturen, nog wat breien, pinteresten etc etc etc.

En dan heb ik natuurlijk inmiddels ook nog twee andere kindjes om me mee bezig te houden de hele dag. Maar m'n ouders zullen in m'n verlof ook best wat dagen met ze gaan spelen, dan heb ik allllle tijd om te coconnen. O+ Heerlijk!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:37:39 #214
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185860270
@Rebubbled ik ben veel bezig met m'n dochter en proberen haar te vermaken op de dagen dat we alleen zijn. Verder middagdutjes, Netflix/TLC (baby's O+) kijken, verder met m'n studie, never ending was en ander huishouden, adreslijst voor de geboortekaartjes compleet maken, bakken, de diepvries volgooien met eten voor na de bevalling (toegegeven: daar begonnen we 3 weken geleden mee en eten we nu al van :') ) en Heel Erg Veel online shoppen :') Zwangerschapsverlof is slecht voor de portemonnee!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 16:53:05 #215
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185861686
Oh, ik ben ook van Team genoeg te doen! Maar ik liep ook wel zwaar achter de feiten aan, dus ik ben nu bezig met klussen in de babykamer en in huis, schoonmaken, spullen ophalen via marktplaats en in winkels, kapper, lunchafspraken... mag blij zijn als ik nog een dag tijd heb om een boek te lezen. :+ bij mijn eerste zwangerschap begon ik mij eind week 4 te vervelen, maar gelukkig begon de bevalling aan het begin van week 5.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 16:54:39 #216
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185861717
Oja, geboortekaartjes wil ik ook nog zelf tekenen. En mn affirmatieslinger moet ik nog maken O+
pi_185863970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 00:58 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dank je wel! O+

Frits was de eerste van de familie die de baby mocht zien. Niemand had hem verteld dat de baby was geboren. Zijn reactie was heerlijk: "Dat is mijn broertje, ik vind jou zo lief!" Vervolgens feliciteerde hij mij met het hebben van twee kinderen en mijn man dat hij nu papa is van twee jommens. Om te smelten werkelijk.
O+
Schudden voor gebruik
pi_185864175
De babykamer is al af, de babywassen gedaan, we hebben een schoonmaakster en we laten volgende week een nieuwe schutting plaatsen, dus online shoppen zit er even niet in. Wat is dat een klap met geld zeg, oef. De langere hypnobirthing tracks luisteren is wel een goed idee Ela. En ik ga mijn ukelele maar weer eens afstoffen. Ik wil graag in de tuin werken, maar heb er niet echt de fysieke kracht voor ben ik bang. Maar wellicht ga ik daar gewoon 1m2 per dag van doen. En uiteindelijk vandaag maar nieuwe zwangerschapsfotos van mezelf gemaakt, met het idee dat ik dan wat te editten had. :P Als een van jullie woonachtig is in Amsterdam, holler at ya girl als ik foto's van je mag komen maken. O+

SPOILER
Het is even wennen denk ik. En het scheelt als je al zo'n lief kleintje hebt. :D
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:49:52 #219
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185864443
Mooie foto hoor, Rebub! Woon helaas niet in de buurt (al hangt het af van je definitie van "in de buurt", maar met de auto al gauw een uur rijden :P )
Staat de vluchttas al klaar? Heb je je hydrofielen al gestreken? Zijn er nog boeken die je wil lezen, of onderwerpen waar je meer over wil weten? Ben je anders nog creatief? Misschien iets leuks voor de baby breien of haken? Mij verbaast het toch hoe snel zo'n dag gaat terwijl je eigenlijk bijzonder weinig doet :s)

Ela, wat is een affirmatieslinger?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:34:49 #220
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185865400
Rebub, mooi hoor O+. Geen Amsterdam hier, woon een half uurtje autorijden noordelijker ;)

Zo, ik had net mijn eerste lesje yoga en dat was heel fijn. Veel oefeningen gericht op bekken/onderrug en ademhaling en ik merk dat er ineens wat dingen in mijn onderrug weer wat losser/aangenamer zitten O+. Heel erg fijn.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:43:11 #221
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185865643
Stroop, een slinger van vlaggen (rechthoekige lapjes stof) die iemand voor me heeft geverfd in alle kleuren van de regenboog. En op elke vlag ga ik een inspirerende tekst tekenen als houvast bij m’n voorbereidingen op de geboorte en tijdens de bevalling. Voor mezelf en m’n geboorteteam, om mij en hen te herinneren aan de dingen die ik belangrijk vind en aanmoedigingen en mantra’s e.d. Die zowel ik als zij kunnen gebruiken tijdens de bevalling.

Een voorbeeld van een vlag die ik wil maken aan m’n slinger is bijvoorbeeld een geheugensteun aan dat ik m’n weeen graag wil transformeren naar krachtige oergolven van energie die ‘goed’ voelen en mij/m’n lichaam helpen en vooruit brengen (ipv pijnlijke krampen). En daar maak ik dan een mantra van die ik op zo’n vlag teken.
Dan kan ik die tekst voor mezelf herhalen en evt kan m’n geboorteteam daar ook mee helpen tijdens de bevalling, door mij daaraan te herinneren. En me daarin aan te moedigen.

Affirmaties schreef ik ook een stukje over op Moeder Aarde. Weet niet of ik de link hier zomaar mag zetten, in m’n signatuur heb ik een link naar de website en daar dan op het blog kun je het lezen als je dat interessant vindt. ;) :)
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:43:38 #222
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185865652
Rebubbled, mooie foto!
pi_185867190
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mooie foto hoor, Rebub! Woon helaas niet in de buurt (al hangt het af van je definitie van "in de buurt", maar met de auto al gauw een uur rijden :P )
Staat de vluchttas al klaar? Heb je je hydrofielen al gestreken? Zijn er nog boeken die je wil lezen, of onderwerpen waar je meer over wil weten? Ben je anders nog creatief? Misschien iets leuks voor de baby breien of haken? Mij verbaast het toch hoe snel zo'n dag gaat terwijl je eigenlijk bijzonder weinig doet :s)

Ela, wat is een affirmatieslinger?
Vluchttas staat voor morgen op de planning. Wat hebben jullie erin? Naast natuurlijk wat comfortabele kleding, kraampakket, eventueel make up en een outfit voor de nugget? Ik heb een lading YouTube video's gekeken en die vrouwen hebben een koffer alsof ze 3 maanden op reis gaan en noemen het 'All the real amazing necessary things for your hospital bag you should most def pack!'. :')
  dinsdag 26 maart 2019 @ 22:16:36 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185867488
Kraampakket hoef je toch niet mee te verkassen naar het ziekenhuis lijkt mij? Dat ding is met name bedoeld voor een thuisbevalling en de periode na de bevalling :P
Ik gooi hier naast de lijst standaard dingen er ook schoon ondergoed, tshirt, deo en tandenborstel en extra schoenen voor MeneerEend in. En knijpfruitachtige dingen, want voer wat makkelijk kotst maar ook energie geeft. Ow en mijn veilige crackers, voor het geval ik wat langer moet blijven en veilig eten wil hebben want ziekenhuizen zijn niet altijd handige plaatsen voor mensen met een voedselallergie, raar genoeg :+
pi_185868871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:57 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Vluchttas staat voor morgen op de planning. Wat hebben jullie erin? Naast natuurlijk wat comfortabele kleding, kraampakket, eventueel make up en een outfit voor de nugget? Ik heb een lading YouTube video's gekeken en die vrouwen hebben een koffer alsof ze 3 maanden op reis gaan en noemen het 'All the real amazing necessary things for your hospital bag you should most def pack!'. :')
3 setjes kleding voor de baby.
Ik verpak ze in diepvrieszakken met 1e, 2e, 3e keus. (Eerste setje duurde niet lang voor er babyspuug overheen ging)

Labello/vaseline vond ik een fijne.(droge lippen van wegpuffen)

Een aquarius voor na de bevalling, dextro voor tijdens/na. Iets om snel je reserves aan te vullen in ieder geval.

Shampoo etc

Ondergoed groot voor jezelf (meerdere ivm kraamverband)

Schone pyjama/truitje

Wat opknapplamuur en (tanden)borstel

Oplader telefoon/muziek/laptop/camera (hangt er ook vanaf of je weet of je daar langer moet blijven)/iets te lezen of puzzelen.

Oordoppen voor je op een zaal met snurkende terecht komt ofzo.

Warme sokken

Maxicosi plus dekentje en jasje

Setje schone kleding voor jezelf en partner

[ Bericht 1% gewijzigd door Stippelrientje op 26-03-2019 23:59:51 ]
Schudden voor gebruik
pi_185868923
Voedsel Allergiën en ziekenhuis zijn idd een slechte combi.
Als je daar last van hebt, dan zou ik echt eten meenemen.
Schudden voor gebruik
pi_185869111
Ik heb een fijne trolley als vluchttas. Deze keer had ik gepakt voor drie nachten:
Comfortabele kleding en ondergoed voor mij
Een paar setjes kleding voor de baby,
Badslippers,
Omslagdoek,
Fijne sokken,
Badjas (apart in een shopper want die heb ik pas op het laatste moment ingepakt),
Powerpacks voor de telefoons,
Opgeladen camera,
Basis toiletspullen,
Reep chocolade,
Notenrepen,
Waterfles,
Lekkere thee en een thermosbeker,
Heel veel elastiekjes.
Mijn man heeft zelf kleding gepakt en loop nu rond in een pyjamabroek en een fijn T-shirt. Mijn/Freds tas stond rond week 36 klaar, mijn man had zijn tas vorige week klaargezet.

Kraampakket lekker thuis laten staan, al mis ik deze keer de netbroekjes in het ziekenhuis.
pi_185869900
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:56 schreef Cholula het volgende:

Kraampakket lekker thuis laten staan, al mis ik deze keer de netbroekjes in het ziekenhuis.
Ik heb voor deze keer wegwerp incontinentieluiers gekocht, op aanraden van een vk. Geen geklooi met dubbele/driedubbele kraamverbanden, gewoon zo’n volwassen luier aan die je weg kunt gooien als ie vol is 🙈... na de eerste paar dagen kan ik weer verder Met normaal ondergoed en kraamverband... oh hoe glamoreus is mijn leven toch geworden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 07:14:06 #229
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185870242
Oh goede tips nog wel. De vluchttas staat wel klaar, maar er zit geen chocolade in (HOE DAN?). En wegwerp incontinentieluiers.. Haal je die gewoon bij het kruidvat? Mocht ik dan vandaag de deur nog uit gaan, haal ik die even :)
pi_185870481
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
En een schoon shirt voor je man/vriend in te pakken
pi_185870608
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft. :')
pi_185870641
Ik had bij Phi:

-twee outfitjes voor de baby
-setje schone kleding voor mij
-schoon shirt voor m’n lief
-camera
-telefoonoplader

Maar ik was om 10.45 in het ziekenhuis en ben om 11.05 bevallen. En om 14.00 gingen we alweer naar huis. Voor een langer verblijf zou ik ook iets ter entertainment meenemen, en iets te snaaien.

Maar mijn motto zou zijn: beter mee verlegen dan om verlegen. Prima als je iets ongebruikt weer meeneemt, balen als je tijdens je bevalling denkt ‘had ik nu maar ...’

Het is ook zo persoonlijk. Zoals een badjas, ik had er niet aan moeten denken. Voor, tijdens en na de bevalling had ik het alleen maar heet. Maar anderen vinden dat wel fijn :)
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:03:56 #233
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185870660
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
Wij hebben dus nķķit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebus -O- Dus als er een euro in de rolstoel moet, wordt het lopen, ben ik bang :')
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:15:03 #234
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185870760
Hoe je vluchttas eruitziet is natuurlijk wel afhankelijk van je situatie. Als je voor een geplande inleiding of keizersnede komt, is het logisch dat je meer mee neemt. Of als je wat verder van het ziekenhuis woont.
Wij wonen bijvoorbeeld op 5 minuten rijden van het ziekenhuis af, mocht ik langer moeten blijven dan zijn spullen zo gehaald. Dus ik neem zeker niet meer mee dan nodig. Kleding voor mij en de baby, flesje douchegel, wat kleingeld en een omslagdoek voor de baby.

Oh en dit keer denk ik ook een fles appelsap ofzo. Man wat had ik een dorst na de bevalling. Ik heb de hele voorraad appelsap van de verlosafdeling opgedronken geloof ik, en daarna moest mijn man ook nog cola uit het restaurant halen. :D

@Stroopwafelmeisje die kan je inderdaad ook halen bij de drogist, van Tena lady. Mogelijk wel alleen bij de wat grotere winkels.
Ik moet er echt niet aan denken om zoiets aan te trekken. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 27-03-2019 08:22:48 ]
pi_185871111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 07:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft. :')
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt :+.

Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?

Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg :o. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:53:39 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_185871181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Wij hebben dus nķķit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebus -O- Dus als er een euro in de rolstoel moet, wordt het lopen, ben ik bang :')
In het ziekenhuis waar ik beviel hadden ze op de afdeling gewoon een muntje :). Ze laten je volgens mij niet zomaar lopen :P
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:59:30 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185871253
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt :+.

Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?

Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg :o. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.
Jep, bovenop in de vluchttas leggen, daar zocht mijn vlk ook meteen ;)

En waaauw wat superfijn van je rug! O+ goede nachten zijn zo zo zo waardevol!
  Manager PR/Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 09:04:28 #238
269689 crew  Viv
pi_185871307
quote:
Ik was van plan poliklinisch te bevallen, dus ik had een vluchtkoffertje klaar. Uiteindelijk ging de bevalling zo vlot dat ik toch liever thuis wilde blijven. Ik vond het vluchtkoffertje alsnog heel handig, want zo hoefde ik de kraam niet uit te leggen waar kleertjes voor de baby lagen, of een schoon hemdje voor mij, of iets te drinken voor mij. ^O^
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:05:54 #239
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185871331
Hoe gaat het met jouw bekken nu, @pinquit ?
pi_185871424
Gewoon in de vluchttas inderdaad. Ik had ze net als Stippelrientje per setje in diepvries-ziplocks zitten.
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:15:37 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185871447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:05 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het met jouw bekken nu, @:pinquit ?
Mwoahh :') de oefentherapie is helaas geen wondermiddel hier. Vooral omdat ik het keilastig vind om de hele dag door, bij elke handeling bewust met mijn houding bezig te zijn en evt aan te passen.
De oefeningen zijn wel fijn, en ik probeer ze zo vaak mogelijk te doen, maar op een dag dat ik alleen thuis ben met de kinderen loop ik makkelijk 15 trappen bijvoorbeeld. Kan gewoon niet anders. Op peuterspeelzaaldagen komen daar nog eens 8 trappen bij :{ dat is echt funest.
Ik hoop gewoon echt heel hard dat deze klachten na de zwangerschap als sneeuw voor de zon verdwijnen, net als vocht vasthouden enzo :P
pi_185871466
quote:

[..]

Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..

Super fijn van je rug!
Schudden voor gebruik
pi_185871517
Ik heb na de bevalling bijna niet gevloeid. Een dik maandverband was voldoende de eerste 2 dagen. Daarna werden het inlegkruisjes.

Eerste werd aangeleverd door het ziekenhuis. Tweede had ik in mijn koffer, bedenk ik mij nu.
Schudden voor gebruik
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:21:17 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185871556
De dagen gaan best goed overigens! En dan tegen 16u begin ik af te takelen. Als ik nog kan dan ga ik rond half 17/17u koken.
Na het eten ga ik gewoon naar bed :') Ik zie m'n lief nauwelijks meer. De nachten met peuter (als hij wakker wordt) doe ik, want m'n lief moet er rond half 5 alweer uit.
Op zich maak ik dus wel goed lange nachten, ondanks dat ik vaak lang wakker lig tussendoor, meestal word ik opgeknapt weer wakker *O*
Ik vergeet vaak te genieten van het leven in mijn buik, jammer! Zeker omdat dit toch wel de laatste keer zal zijn.
pi_185871749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..

Super fijn van je rug!
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ :').

Rug is inderdaad superfijn, het is echt al jaren een zwakke plek en begon nu toch wel weer wat op te spelen. Dat het met zo'n simpele oefening gewoon te verhelpen is, is wel heel fijn O+. Kijk nu al uit naar de les van volgende week.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 09:45:45 #246
269689 crew  Viv
pi_185872006
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef douche-eendje het volgende:
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ :').
Nou, daar heb je je antwoord al. ;)
pi_185872042
Doucheeendje, ik ben ook steeds thuis bevallen, nu hopelijk ook weer. Ik pak een ‘bevallingsdoos’ in. Met daarin 3 zakjes: spul voor tijdens de bevalling (handdoeken, badjas, snacks, maar ook lijst Met telefoonnummers voor kinderoppas, medische gegevens etc), een zakje met spullen voor mama na de bevalling (schone comfi kleding, haarborstel, kraamverbanden, incontinentieluiers dus, zalf voor op m’n foef tegen zwelling etc), en een zakje voor baby: setje kleding, luier, zacht dekentje etc.

Als alles goed gaat en Ik blijf thuis hebben man en vk zo makkelijk alles voorhanden, zonder dat Ik ze aanwijzingen hoef te geven wat ze waar moeten zoeken. En als we naar het ziekenhuis moeten, dan gaat de hele doos mee in de auto.
pi_185872292
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou, daar heb je je antwoord al. ;)
Verder is het echt een schat hoor, mijn man ;) :P

Bedankt voor alle tips, ik ga van het weekend eens een lijstje maken want hem inpakken is nu met 27 weken nog niet nodig :).
pi_185873124
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.

Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
pi_185873216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef Rebubbled het volgende:
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.

Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
Ik heb ook maar 1 tandenborstel tegelijk, maar die moet natuurlijk om de zoveel tijd vervangen worden. :P Dus had ik een nieuwe met verpakking en al vast in de vluchttas - als ik 'm nodig had in het ziekenhuis, dan had ik er een bij de hand, en anders ging 'ie weer mee naar huis en gebruikte ik 'm wel als de oude aan vervanging toe was. Voor haarborstel had ik gewoon eentje extra gekocht bij Flying Tiger, zo'n inklapbaar ding met ook een spiegeltje erin (ook handig op vakantie).
pi_185873311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef Rebubbled het volgende:

Ik heb wel wat dingen dubbel vanwege scoutingweekendjes/lichtgewicht spul voor op vakantie inderdaad. Maar kleding e.d. dan weer niet, dus daar ga ik tzt ook nog even over nadenken. Voor bad/douchebevalling gaf het ziekenhuis hier nog de tip om voor je partner zwemkleding oid mee te nemen, zodat hij/zij niet naakt rond hoeft te lopen om jou te ondersteunen :P
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:17:18 #252
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185873456
D-E fijn dat de yoga zo goed helpt! ❤

Bedankt voor de ziekenhuis tas tips dames. Iemand tijd om een spreadsheet te maken welk ziekenhuis welke munt heeft voor de rolstoelen? Geintje. Bij mij (Tergooi Blaricum) rij je naar de SEH, meld je je bij de intercom en dan staat er als het goed is een rolstoel voor je klaar.

Rebubbled, zo herkenbaar! Mijn joggingbroek kon ik aan tot 7 maanden en ik hoorde dat je buik terug bounce’d naar ~5 maanden als je bent bevallen. Dus hopelijk ga ik hem passen.
Mocht je in mijn omgeving wonen kan je hem wel lenen als ik ben bevallen.

Hier nog geen actie in de tent... 40+6. Arme familie die nu ongeduldig word. Zo schattig. Opa (90) is de meest ongeduldig man op aarde en belt mijn mama steeds.
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:21:11 #253
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185873535
Hier ook een lijstje in plaats van alles al ingepakt. Laatst bij een bevalling heb ik gezien dat je echt heel snel alles bij elkaar kunt rapen als dat nodig is.

Tegen de tijd dat ik de baby verwacht en helemaal zodra de bevalling begint, leg ik ook steeds meer/alles klaar beneden in de buurt van het bevalbad. Dat is dan ook zo in een tas geschoven als dat nodig is. Maar ik ga ook uit van wederom een thuisbevalling. Het moet wel heel gek lopen wil ik daar vanaf wijken. ;)

Kraampakketspullen meenemen naar het ziekenhuis is trouwens best een aanrader, dan heb je wat meer speling en kun je zelf nog wat wisselen als je daar behoefte aan hebt. Hoef je niet telkens te wachten dat ze het bij je komen doen.

Sowieso je omringen met je eigen spullen is een goed idee, helemaal in het ziekenhuis!

Denk dus ook aan persoonlijke items en spullen om je bevalplek zo optimaal mogelijk in te richten. Neem bijv. een eigen (zout)lampje mee met zacht licht, zodat je de ziekenhuisverlichting uit kunt zetten of dimmen. Muziek/hypnobirthing CD oid en boxjes om af te spelen. Een doekje met etherische olie (zeker als je dat van te voren hebt gebruikt bij ontspanningsoefeningen). Perineumolie en andere persoonlijke dingen, zoals een ketting of affirmaties of je eigen dekentje of je birth ball en zo. Het helpt allemaal mee om je vertrouwder te voelen waardoor de oxytocine nog beter kan stromen!
pi_185873661
Hier staat de tas al sinds week 32 klaar :')
Er zit in:
Joggingsbroek, groot shirt, lang pyjama jurkje (dezelfde die ik aanhad bij V O+), haarborstel, haar elastiek!, dikke sokken, normale sokken, 3 onderbroeken, slippers heb ik aan.
2 setjes kleding voor de baby, omslagdoek.
En verder een rietje, labello en dextro :9

Bedoeling is om weer thuis in het badje te bevallen.
De tas is vooral ook handig zodat de kraamhulp meteen alles bij de hand heeft en niet overal hoeft te zoeken.

Fijn dat de yoga je goed helpt d-e.
Hier juist weer meer last van m’n bekken, vooral het rechter si-gewricht.
Hoop dat ik er na de bevalling snel vanaf ben ;(
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:30:36 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185873710
Jemig wat was ik slecht voorbereid op een evt ziekenhuisritje mijn vorige bevallingen als ik dit zo lees :D
pi_185874392
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:30 schreef pinquit het volgende:
Jemig wat was ik slecht voorbereid op een evt ziekenhuisritje mijn vorige bevallingen als ik dit zo lees :D
Haha, je leert ook wel van eerdere ervaring(en), merkte ik. Zo had ik de eerste keer in het ziekenhuis geen tandenborstel bij, en al ruim een etmaal mijn tanden niet meer gepoetst (want dat deed ik normaal voor het slapen gaan, maar door de hele nacht weeën ging ik helemaal niet slapen). Toen voelde ik me op een gegeven moment zo vies. :( Dus een tandenborstel en -pasta stonden de tweede keer boven aan mijn lijstje. :P
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:08:09 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185874453
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:30 schreef pinquit het volgende:
Ik ook hoor, had net een tas van zolder gehaald :')

Ik heb op de tas (zowel de ziekenhuistas als de tas voor dochter) nog een lijstje met last minute dingen voor erin. Bij dochter bijvoorbeeld haar knuffel, spenen, fles, drinkbeker.. En bij ons m'n haarborstel inderdaad, maar ook de camera en maxi cosi enzo :P
Verder las ik nog ergens als tip om er paracetamol in te stoppen. Zoals zij het zeiden: niemand heeft zin om te luisteren naar een man die klaagt over hoofdpijn als er een vrouw ligt te bevallen :P

DE wat fijn van de yoga! Hopelijk blijft het lekker lang los!

VFT worden ze nu pas ongeduldig, ja? Ik krijg al anderhalve week van verschillende familieleden en vrienden, élke ochtend een "nog geen baby?"-appje. Ze bedoelen het vast goed, maar ik merk dat ik steeds later antwoord geef, gewoon om ze te treiteren :P

Ela, nog bedankt voor je uitleg over de slinger! Lijkt me erg mooi je te omringen met zulke, positieve mantra's. Ben erg benieuwd naar het resultaat, want het lijkt me ook heel moeilijk om zo'n gedachtegang goed te visualiseren. Deel je 'm hier ook?

Flav, wat ga je met het rietje doen?
pi_185874568
Ik moet nog even inkomen met weer hier meeposten haha!

Ik heb alle keren wel keurig een ziekenhuistas klaar gezet, maar vooral zodat alles gewoon makkelijk te vinden was voor de verloskundige/kraam/vriend. Ik wilde heel graag thuis bevallen en dat ben ik nu weer van plan. Heb ook weinig keus, ik beval nogal vlot :s)

Ik heb alleen echt geen idee meer wat ik er allemaal in had zitten. Maar volgens mij heb ik er nooit een tandenborstel in gehad haha, ik ga hem onthouden voor deze keer!
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:14:55 #259
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185874589
Zal hem zeker delen Stroop! O+
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:17:12 #260
346653 Ceviche
pi_185874634
Wat een goede tips! Lijkt me echt naar om naar het ziekenhuis te moeten en dan iets te missen }:|
pi_185874709
VFT, vet goed punt. Mijn joggingbroek die ik enige tijd geleden vaarwel zei heb ik erin gedaan. Een van de twee voedingsbh topjes die wel door de keuring zijn gekomen, een lang shirt om het gat tussen joggingsbroekrand en buik te overbruggen. Isotone gels en energybars voor wielrenners zijn ook ingepakt. :P

Wat fijn trouwens dat de fam zo begaan is met de geboorte VFT. O+

Verder probeerde ik net vier outfits (maat 50, 56, dag en nacht) bij elkaar te slepen, maar dat was nog een hele puzzel! Ik heb super veel leuke kleertjes, maar het matcht voor geen meter met elkaar. Oeps. Dadelijk komt er een vriendin en dan gaan we even zitten om te kijken welke combi's ik heb en welke basics ik moet aanschaffen om nugget niet als kermistent door het leven te laten gaan. Gelukkig heb ik wel 180.000 haaraccessoires aangeschaft...

Iemand zei diepvrieszakken voor de outfits, vet goed idee. Zo even naar de winkel. En de zwemkleding voor de boyfriend staat ook op de lijst.

Super suffe vraag, maar jullie zeggen allemaal omslagdoek.. bedoel je dan de draagdoek of een sjaal voor jezelf ofzo? #noob
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:23:29 #262
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185874794
Een dekentje waar je je baby in kunt wikkelen.
pi_185874866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Ah got it. :')
pi_185874912
Ow en wat ik mijn cursisten altijd als tip geef, vergeet je geboorteplan niet een aantal keer uit te printen en in de tas te stoppen!
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:29:11 #265
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185874918
Rebub, als je de outfits in zakjes doet, doe er dan een sticker op wat er in zit (maat en eerste/tweede pakje), zodat ze niet alsnog moeten zoeken naar de juiste maat.

Ik heb een setje 50 en een 56 in de tas. Wel wat extra mutsjes (die worden zeker vies) en sokjes. Ik hoop verder vooral heel veel huid op huid te doen, dus dan zijn er ook minder kleren nodig :P En als de eerste outfit dan ondergespuugd zou zijn, doe ik wel wat meer huid op huid tot man meer kleren brengt :7
pi_185874993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Nog 75 cm te breien en hij is af :+
pi_185875669
@Stroopwafelmeisje ik had dat ergens gelezen van een rietje haha. Is makkelijker drinken als je krom ligt/over de badrand hangt van de weeen en ze alleen bekertjes hebben :')
pi_185877512
Ik had vorige keer 3 setjes voor de baby in de tas gedaan, en wat was ik blij dat ik dat had gedaan. Want we moesten onverwachts blijven. Wel in van die ikea zakjes met 1e pakje, 2e pakje etc.
pi_185878195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:07 schreef Flav het volgende:
@:Stroopwafelmeisje ik had dat ergens gelezen van een rietje haha. Is makkelijker drinken als je krom ligt/over de badrand hangt van de weeen en ze alleen bekertjes hebben :')
Rietjes hadden ze bij mij in het ziekenhuis maar ik vond dat echt super onhandig. Eerste was men te druk om een glas water te pakken. Vervolgens moet iemand het glas vasthouden terwijl je drinkt en ik kreeg met dat rietje amper wat binnen doordat er weinig tijd zat tussen de weeën. Ik had zo'n dorst! Was dan ook super blij dat ik een waterfles in de tas had gegooid. En nog meer dat ik dat aan man had verteld waardoor hij de fles uit de tas heeft gepakt en gevuld. Mijn held!

Misschien dat een rietje met een grotere doorsnee beter gaat of meerdere rietjes maar mijn tip is een waterflesje, eventueel met sportdop.
En 2e tip, vertel je partner de handige dingen die je hier leest om in je tas te gooien zodat hij dingen tevoorschijn kan toveren wanneer je er zelf niet aan denkt.
pi_185879123
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Rug is inderdaad superfijn, het is echt al jaren een zwakke plek en begon nu toch wel weer wat op te spelen. Dat het met zo'n simpele oefening gewoon te verhelpen is, is wel heel fijn O+. Kijk nu al uit naar de les van volgende week.
Dan heb je toch al je eigen antwoord klaar ;)
Schudden voor gebruik
pi_185879362
Ik had haakspullen bij :')
Letterlijk en figuurlijk een geboortedeken zitten haken. Call the midwife patroon.

Ik werd ingeleid en de eerste uren/cm ontsluiting was het anders nogal saai. En zo bleef ik zen ;) k zat rechtop op de rand van het bed. Een been opgetrokken en een been naar beneden bungelend. Zo zat ik het lekkerste en zakte wurm het beste. En zo kon ik ook prima haken :p Ik ben een vlotte haakster en had hem bijna helemaal af voor ik mij niet meer op de steken kon concentreren. Ik heb hem afgemaakt toen wurm geboren was en er moest blijven. Dat was nog een paar rijen en draadjes stoppen.

Mijn meneer had onze laptop bij en heeft er een aantal uur op zitten spelen tot hij mijn hand niet meer los mocht en wilde laten.
Schudden voor gebruik
pi_185879381
Daarna zat ik steeds op de wc van de kamer verstopt. De drukte ontvluchten, donker, koel (hittegolf) en de juiste druk en houding voor mij.

Ik was steeds zo geīrriteerd wanneer ze mij er vanaf joegen. :')

Ik wil zo graag dit keer thuis bevallen O+
Schudden voor gebruik
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:46:11 #273
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185879735
Goede tip inderdaad, Stippel! Als je weet dat je wat langer moet blijven (of het vermoeden hebt dat je misschien langer moet blijven) is entertainment wel handig. Ik zou willen dat ik kon breien of haken (poging van vorige week liet weer eens zien dat ik het echt niet kan :') ), volgens mij is dat mega ontspannend die eerste uren!
  woensdag 27 maart 2019 @ 20:20:29 #274
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185884043
Tof om al jullie lijstjes te lezen.
En ook mooi om te zien dat jullie allemaal zo liefdevol over je vriend/ man praten. Dat lukt mij momenteel namelijk echt niet. :')
Ik knal het verder ff onder een spoiler, want ik zit momenteel even laag in Mn emoties.

SPOILER
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 27 maart 2019 @ 20:40:04 #275
346653 Ceviche
pi_185884533
Sisu :*
Hier gaat het inderdaad wel gemoedelijk enzo, maar ik werk maar 2 dagen per week en ik ga over een paar dagen met verlof (34 weken). En ik heb geen andere kinderen rondlopen. Dus zo raar vind ik het niet dat je deze klachten hebt, je dagelijkse leven is veel drukker en stressvoller dan het mijne.
Dit is echt de tijd dat je aan jezelf moet denken en aan je buikbaby, néém die rust. Echt.
Je verwacht en vraagt echt teveel van jezelf.
Ik hoop zo dat je rustiger aan gaat doen en zo de komende weken kan gaan genieten van je huidige gezin en de komende baby O+
  woensdag 27 maart 2019 @ 20:48:10 #276
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185884747
Oh Sisu, soms is het ook gewoon even kut. Zal ik beginnen met relativeren?

SPOILER
En verder wat Ceviche zegt: ik hoop dat je van de laatste weken kunt genieten. Zwanger zijn kan zo mooi zijn, maar zeker als er al een rond loopt is het soms lastig daar echt even bij stil te staan O+
pi_185885581
Mijn man wilt wel graag elke afspraak mee, maar ik moet elke 2 weken. Dat met echt net een nieuwe baan, ik red het zelf ook wel.

Hij maakt het goed met kopjes thee zetten.

Vanavond stond hij te mopperen dat de kinderen hun kleding naast de wasmand hadden neergegooid, ik moest hem erop wijzen dat ik vanmorgen zijn kleding ook pal naast de wasmand vond :D
pi_185885748
SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_185885854
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:15 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man wilt wel graag elke afspraak mee, maar ik moet elke 2 weken. Dat met echt net een nieuwe baan, ik red het zelf ook wel.

Hij maakt het goed met kopjes thee zetten.

Vanavond stond hij te mopperen dat de kinderen hun kleding naast de wasmand hadden neergegooid, ik moest hem erop wijzen dat ik vanmorgen zijn kleding ook pal naast de wasmand vond :D
:D

Mijn moeder kwam een middagje langs en die pakte even de bovenverdieping vast.(ze poetst graag en ik had mega koppijn en heel de week weinig kunnen doen.. dus win!) "Jeetje, wat verzameld die meneer van jou veel sokken onder zijn nachtkastje!"

:D ik vertik het om ze te wassen als ze slingeren. Dan ga je maar met blote kakkers in je schoenen ;)

Nu krijgt hij steeds de vraag van wurm of hij zijn sokken wel in de mand heeft gegooid :') Want anders gaat oma boos worden hoor! :D
Schudden voor gebruik
pi_185886874
Sisu, hier ook geen magische glitterende unicornpoep hoor :*

SPOILER
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:02:54 #281
346653 Ceviche
pi_185887016
M'n vriend is fantastisch maar het huishouden kan hij gewoon niet. Hij ziet het gewoon niet en daarbij stoort het hem ook niet. Hij is verder ontzettend lief dus ik kan er wel mee leven. Ik gooi alles wat ik vind juist in de wasmachine :+ anders blijf ik sokken vinden.
Ik vind wassen ook niet erg, we hebben het jaren zonder wasmachine moeten doen (want studenten) dus nu kan ik enorm genieten van schone was O+
Hij werkt fulltime en ik doe het huishouden en dat werkt voor ons.
pi_185889889
mannen en de was klacht en oplossing:
SPOILER
Ik tel mijn dagen af tot mijn verlof nu. Nog een kleine 3 weken en dan kan ik hopelijk nog even wat genieten van me-time op de bank... ^O^
pi_185890656
Mijn meneer bout het echt niks dat het er ligt. :')

Prima :D ik ook niet. Ik heb al genoeg was :P Hier raakt de wasmand nooit leeg.

Vandaag lekker banen gezwommen met een goede vriendin O+ dat voelde even fijn voor mijn heupen en onderrug.
Ik blijf alleen nu gewoon hongerig! Dat ik er gewoon alweer wakker van ben..
Schudden voor gebruik
pi_185890818
Goed dat je open bent geweest bij de verloskundige @Sisu

Mijn verloskundige zei een keer dat sommige mensen een zwangerschap vergelijken met 'ziek zijn'. Ze zei dat dat niet waar is, want een zwangerschap is 'erger' dan ziek zijn. Je hele lichaam, hormonen en ritme veranderen. Zowel fysiek als mentaal maak je een hele verandering door. En dat is niet niks.

@Rebubbled bedankt dat je over lijstjes begon! Mijn tas is voor 1/3 deel ingepakt, maar ik moet het binnenkort maar echt compleet maken. Ik besefte dat ik echt nog een paar essentiële dingen moet hebben, zoals mutsen en wikkeldekentje/ badcape/ zoogcompressen :')

En als we het dan toch hebben over mannen en irritaties:

SPOILER
En ik moet zo weer opstaan om mijn een-na-laatste werkdag door te komen. Zucht..

[ Bericht 0% gewijzigd door CaVaBien op 28-03-2019 06:27:54 ]
pi_185890886
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 06:22 schreef CaVaBien het volgende:
Goed dat je open bent geweest bij de verloskundige @:Sisu

Mijn verloskundige zei een keer dat sommige mensen een zwangerschap vergelijken met 'ziek zijn'. Ze zei dat dat niet waar is, want een zwangerschap is 'erger' dan ziek zijn. Je hele lichaam, hormonen en ritme veranderen. Zowel fysiek als mentaal maak je een hele verandering door. En dat is niet niks.

@:Rebubbled bedankt dat je over lijstjes begon! Mijn tas is voor 1/3 deel ingepakt, maar ik moet het binnenkort maar echt compleet maken. Ik besefte dat ik echt nog een paar essentiële dingen moet hebben, zoals mutsen en wikkeldekentje/ badcape/ zoogcompressen :')

En als we het dan toch hebben over mannen en irritaties:

SPOILER
En ik moet zo weer opstaan om mijn een-na-laatste werkdag door te komen. Zucht..
Hier moet ik toch even op reageren, wbt folie in de magnetron heeft je vent gewoon gelijk. Door de extreme hitte die veroorzaakt wordt doordat de microgolf op het metaal botst kunnen zich giftige stoffen vormen die in jouw eten terecht komen, lijkt me niet bepaald goed voor je baby.
  donderdag 28 maart 2019 @ 06:45:24 #286
346653 Ceviche
pi_185890916
Door al dat gepraat over vluchttassen droomde ik vannacht dat ik naar het ziekenhuis ging voor een geplande inleiding en dat ik op het laatste moment bedacht dat een kinderwagen wel handig was geweest. En een dekentje ook. En wat kleertjes misschien :')
Irl heb ik nog niks ingepakt en dat voelt nu ineens ontzettend laat ofzo terwijl ik nog weken de tijd heb :')

@CaVaBien fijn dat je verlof bijna begint. Hopelijk gaat het slapen dan ook wat beter. Misschien moet je man maar voor zichzelf koken }:|
pi_185890952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 06:38 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Hier moet ik toch even op reageren, wbt folie in de magnetron heeft je vent gewoon gelijk. Door de extreme hitte die veroorzaakt wordt doordat de microgolf op het metaal botst kunnen zich giftige stoffen vormen die in jouw eten terecht komen, lijkt me niet bepaald goed voor je baby.
Hij heeft ook gelijk wat dat betreft en ik wist serieus niet dat het niet kon, maar het probleem was meer dat hij erover bleef doorgaan, terwijl ik al had begrepen dat het niet kon. Ik was al moe en kon zijn gezeur daarover echt niet verdragen.
pi_185891007
Zeg dames, jullie mogen jullie mannen wel even in de leer bij de mijne sturen? :P. Wij gingen samenwonen dus 1 wasmachine is genoeg, maar die van mij hebben we dus weg gedaan en die van hem heeft honderdmiljoen opties. En MeneerEend doet de was dus eigenlijk bijna altijd, gooit dus ook alles in de mand. Vouwt, strijkt (zijn overhemden ;) ) en ik mag daar echt niet over klagen.
Ok, mijn woonkamer is een puinhoop want daar is hij wel sloddervos XXL en je wilt de keuken niet zien als hij gekookt heeft :') maar verder is het gewoon een schat. Ik vind vooral OVERAL schoenen in huis van hem.

Gisteravond hebben we samen eens gekeken naar de eerste pakjes. Zijn conclusie was dat we toch nog maar babykleding moeten gaan kopen want er is er maar 1 echt leuk genoeg voor 1e pakje maar dat is maat 56 O+. Mijn hormonen zijn gelukkig met deze man.
  donderdag 28 maart 2019 @ 07:39:13 #289
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185891270
Wat is het toch met mannen en rondslingerende kleren? :D Wij hebben inmiddels een happy medium gevonden dat als het rondslingert beslis ik. En aangezien het man echt helemaal geen moer scheelt wat hij draagt, vindt hij het wel prima als ik 'dit kan nog een dagje'-kleren al was en 'dit moet echt in de was'-kleren laat liggen tot m'n volgende was. We hebben beiden besloten dat mijn was-sorteer-eisen niet geschikt zijn om m'n man de was te laten doen :s)
Maar ik mag echt niet klagen hoor. Hij stofzuigt elke week (al hebben we soms een andere definitie van wat er precies gedaan moet worden) en dweilt. Doet de dieren en kookt vaak. En meestal is onze happy medium vooral dat - happy.

Over dromen gesproken: ik droomde vannacht dat ik m'n slijmprop verloor terwijl ik op de wc zat, maar hij kwam er buiten terecht. Maar die zag er uit als een enorme slak-zonder-huis en hij liep dus ook achter me aan toen ik weg liep :')

VFT, hoe was je voetreflexmassage? Of ben je al druk baby aan het knuffelen?

Edit: oh DE dat klinkt hemels. Dat je moet shoppen van je man, dus! De mijne ziet dat anders :')
  donderdag 28 maart 2019 @ 09:14:18 #290
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185892240
Vannacht flink wat gerommel in de baby buik! Nu aan de diarree (waarom heet het geen poeparacha?).
Hopelijk zijn het voorbodes! Straks gaan ze me proberen te strippen. Ik hoop echt dat het effect heeft gehad, deed af en toe best zeer en heb er behoorlijk lang wakker van gelegen.
pi_185892419
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Vannacht flink wat gerommel in de baby buik! Nu aan de diarree (waarom heet het geen poeparacha?).
Hopelijk zijn het voorbodes! Straks gaan ze me proberen te strippen. Ik hoop echt dat het effect heeft gehad, deed af en toe best zeer en heb er behoorlijk lang wakker van gelegen.
Toen A. zijn komst aankondigde (10 dagen geleden :o ) heb ik de halve nacht de poeparacha gedaan. Ik hoop dat jij vanavond met je baby buiten de buik bent *O*
  donderdag 28 maart 2019 @ 09:31:07 #292
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185892458
Spannend, VFT! Het klinkt erg voorspoedig!
pi_185892747
Poeparacha :D :D :D Klinkt alsof dat best eens een voorbode kan zijn ja!

SPOILER
pi_185893170
Oh VFT klinkt alsof er iets gebeurt!

En Sisu, ik begrijp je frustraties ten aanzien van je partner. Die zijn logisch. Je kunt niet altijd maar blij met elkaar zijn. Die van mij is ook enkel naar de VK mee geweest met de grote momenten, zoals de 20 weken echo en de spoed groei echo een paar weken geleden. Maar mijn werkgever faciliteert dat gewoon beter en laten we wel wezen, de andere keren meet ze mijn bloeddruk, voelt de baby en fundushoogte en ik mag weer gaan, is super saai voor hem. Wat ik echter echt enorm irritant en niet meelevend van hem, is dat hij geregeld naast me een drankje drinkt. Like, op de bank. Wat hij nooit deed. Of steak bestellen terwijl hij weet dat ik al maanden hunker naar een bloederig stuk koe. Maar ja, dat relativeer ik dan maar een beetje weg.

Laatst was hij wel een hele week elke avond met telkens weer een andere vriend wat doen, kwam laat aangeschoten thuis en was de volgende dag een beetje katerig. Toen heb ik toch wel echt een streng gesprek gevoerd over de soort vader die hij wilt zijn. Gelukkig vallen kwartjes wel gemakkelijk bij hem en als ik hem kalm aanspreek en meeneem in het probleem in casu. Dan landt het wel echt bij hem.

En voor het huishouden hebben we nu dus iemand ingehuurd, omdat hij niet van zijn moeder heeft geleerd hoe schoonmaken werkt. Dit scheelt ontzettend veel onderlinge frustratie. Hij heeft zijn eigen wasmand en die was doet hij ook zelf. Verder is zijn taak de vaatwasser in- en uitruimen, het aanrecht na het koken aan kant maken en het legen van de vuilnisbakken. Ik kook, doe de toiletten, de gezamenlijke was zoals het dekbed en handdoeken, de kattenbak en licht huishoudelijk werk tussendoor als het nodig is. Door duidelijke eigen gebieden te hebben, is aanspreken en verantwoordelijkheid tonen makkelijker.

Vanochtend heb ik hem nog toegesnauwd net na het gaan van zijn wekker, of hij kan stoppen met me 24 uur te negeren op Whatsapp en gewoon antwoord kan geven op mijn vraag. Hij had zijn werktelefoon daarvoor nodig zei hij. Wel, hij was gisteren op werk dus antwoord gewoon! Dat heeft hij net meteen gedaan. (Over een tijdstip voor het ophalen van het bevalbad maandag). Hij heeft 3 hele lange congresdagen en ik zie hem letterlijk 1x per dag na het gaan van de wekker, Whatsapp is momenteel ons communicatiemiddel. Dit was niet super relaxt wakker worden voor ons beide.

Maar die dingen horen erbij in een relatie. Echt. Ook bij ons allemaal waar het zo makkelijk lijkt te gaan. Maar loslaten, voldoende rust nemen en jezelf niets kwalijk nemen hoort er ook bij en ik zou je zo graag daar wat meer van willen geven.

Ga die brief aan je werkgever geven! :*

Vandaag 37 weken! Ohja, ik ben eigenlijk 18 april uitgerekend, tijdens de 20 weken echo 1 dag vooruit gezet (woohoo :')). Maar 19 is dichtbij genoeg en dan ben ik niet zo allenig met Flav samen.
pi_185893186
Spannend VFT!
Poeparacha hahaha _O- m’n bekkenbodem!

Ik kan niet mee ‘klagen’ over was op de grond of dergelijke. Hij mag hier de was niet eens doen van mij :P
Ik doe de was en ruim op, hij doet de rest in huis.
Voor nu is dat prima verdeeld haha.
SPOILER
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:57:17 #296
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185893868
Oh hou op schei uit over mannen :P
Het zullen deels de hormonen zijn, maar soms wens ik vurig dat mannen niet zo.. Mannelijk zijn. En echt, ik hekel gendertypering eigenlijk, maar sommige dingen lijken gewoon niet te ontkennen.

Maar dan denk ik altijd: Ik ben degene die er een probleem van maakt. Want het is pas een probleem als ik erover ga zeuren.
Naja. Iig mag ik helemaal niet klagen, want mijn lief doet best veel. Alleen niet altijd op mijn manier.
Ik las pas dit stukje: https://english.emmaclit.com/2017/05/20/you-shouldve-asked/amp/

Zo accuraat! Ook met kinderdingen. Dat vind ik vaak best jammer, maar aan de andere kant: ik zou het ook niet anders willen. Ik zou niet willen dat m'n lief met ons kind naar de dokter gaat, omdat ik niet wil vertrouwen op zijn geheugen :+
Zomaar een voorbeeld.
Maar wat zou het fijn zijn als er eens iets vanuit hemzelf gaat O+ zonder eerst aan mij te vragen hoe of wat of wanneer. Dat hij 't gewoon regelt. En dan wel op de goede manier.
Dromen mag, toch? :')
  donderdag 28 maart 2019 @ 12:58:02 #297
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185895860
Trollbaby! VK zei dat het harde buiken waren, geen ontsluiting. Man ik huil niet snel maar thuis even wat tranen gelaten. Ik was er zo erg van overtuigd mijn zoontje te gaan ontmoeten.
Wie weet gaat het snel beginnen want ik wil geen inleiding. Er is al voorzichtig over gerept. Bij 41+5 naar het ziekenhuis.
Maar eerst gaan we zaterdag of zondag strippen. Hopelijk is er dan wel ontsluiting. Er zijn meerdere dames overtijd met ongeveer dezelfde termijn dus dit houden ze in de gaten dat we niet synchroon gaan baren.
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:30:14 #298
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185896393
Oh VFT wat een domper -O- Hebben ze vandaag niet gestript? Dat stond wel op de planning, toch?

Ik ga er vanuit dat mijn baby op 1 april komt. Zoals m'n zus zei "dat is echt wat voor Meneer Stroopwafel". Vreemd genoeg geeft het rust dat ik dit nu besloten heb, in plaats van de hele dag denken "oh vandaag zou goed uit komen" en dan rond 4en "meh, dus toch niet vandaag".
Alleen nog even verzinnen hoe ik morgen de dag door kom met m'n grote (anders dan met heel veel Netflix). Iemand tips voor een niet zo mobiele moeder en een heel actieve dreumes?
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:54:04 #300
346653 Ceviche
pi_185896789
Ah dat is balen, VFT -O-
Maar soms kan het ineens snel gaan, hoop dat je snel kunt babyknuffelen O+
pi_185896990
VFT, ik vind het wel gezellig dat je nog even in het topic blijft. :P Ben wel heel benieuwd naar die eigenwijs van je haha.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh VFT wat een domper -O- Hebben ze vandaag niet gestript? Dat stond wel op de planning, toch?

Ik ga er vanuit dat mijn baby op 1 april komt. Zoals m'n zus zei "dat is echt wat voor Meneer Stroopwafel". Vreemd genoeg geeft het rust dat ik dit nu besloten heb, in plaats van de hele dag denken "oh vandaag zou goed uit komen" en dan rond 4en "meh, dus toch niet vandaag".
Alleen nog even verzinnen hoe ik morgen de dag door kom met m'n grote (anders dan met heel veel Netflix). Iemand tips voor een niet zo mobiele moeder en een heel actieve dreumes?
Verven in de douche? Voldoende kliederruimte, gemakkelijk kind en douche schoonmaken naderhand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')