Op wat krampjes na mogen we niet klagen. Heel apart en wennen om nu papa en mama te zijn maar daar kunnen we denk ik wel aan wennen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:07 schreef Sisu het volgende:
[..]
Bedankt voor het openen.
Hoe gaat het met jullie?![]()
iHerbquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:47 schreef Rebubbled het volgende:
Ik las dat witch hazel op inlegverbanden doen en deze invriezen, verlichting kan bieden tijdens het herstel. Dus nu zoek ik witch hazel. Bol.com heeft er 3, maar er zijn vast betere plekken om het te vinden. Iemand hier bekend mee en een favoriet witch hazel extract?
Ik heb compressen gekocht en nog nooit gebruikt. Twee keer gelekt in ruim 4 maanden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:50 schreef -Mellow- het volgende:
Yes Djoes wat fijn! Ik ben blij voor je/jullie
Hmm, (voedings)bh's.... Misschien moet ik daar ook eens aan gaan denken. Hoewel ik echt niet van bh's hou en ze eigenlijk nooit draag, behalve een enkele keer zo'n beugelloze als ik iets aan heb dat een beetje doorschijnend is. Geen idee of ik vrijhangende tietjes nog steeds prettig vind als ze enorm gegroeid zijn![]()
Zijn zoogcompressen iets noodzakelijks? Lekken borstvoedende borsten altijd of is dat per persoon verschillend?
Dus als jij links voedt, lek jij rechts niet tijdens / na de tsr en vice versa? Ik wist niet dat dat bestondquote:Op vrijdag 22 maart 2019 20:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb compressen gekocht en nog nooit gebruikt. Twee keer gelekt in ruim 4 maanden.
bij mij stroomt gewoon alles tegelijk. Zoogkompressen niet aan te slepen straks.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dus als jij links voedt, lek jij rechts niet tijdens / na de tsr en vice versa? Ik wist niet dat dat bestond
Ja hier ook idd. Ik gebruikte bij de andere twee altijd die van de Kruidvat, maar die worden (net als de luiersquote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
bij mij stroomt gewoon alles tegelijk. Zoogkompressen niet aan te slepen straks.
https://www.naturalheroes.nl/products/witch-hazel-toverhazelaarquote:Op vrijdag 22 maart 2019 19:47 schreef Rebubbled het volgende:
Ik las dat witch hazel op inlegverbanden doen en deze invriezen, verlichting kan bieden tijdens het herstel. Dus nu zoek ik witch hazel. Bol.com heeft er 3, maar er zijn vast betere plekken om het te vinden. Iemand hier bekend mee en een favoriet witch hazel extract?
Hier ookquote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:06 schreef Peejtur het volgende:
Hier zijn de compressen niet aan te slepen
Lek jij nog steeds dan? Ik de eerste 2 maand ofzo en daarna niet meer..quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dus als jij links voedt, lek jij rechts niet tijdens / na de tsr en vice versa? Ik wist niet dat dat bestond
Tussendoor echt zelden tot nooit meer, maar als ik O voed en ik vergeet de zoogcompressen, dan is de niet-voedende kant kletsnat jaquote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Lek jij nog steeds dan? Ik de eerste 2 maand ofzo en daarna niet meer..
Team natusan boks!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja hier ook idd. Ik gebruikte bij de andere twee altijd die van de Kruidvat, maar die worden (net als de luiers) ongetwijfeld inmiddels door een andere leverancier geleverd. Die zijn binnen no time zwaar en vol en ze stinken echt al na een voeding
![]()
Die van Natusan vervang ik na een dag omdat ik dat hygiënisch vind, maar die blijven droog voelen en het gaat ook niet stinken.
Jij hebt geen tepel vrij tzt!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
bij mij stroomt gewoon alles tegelijk. Zoogkompressen niet aan te slepen straks.
Milksavers staan op mijn lijstjequote:Op vrijdag 22 maart 2019 22:29 schreef onomatopee het volgende:
's Nachts legde ik er vaak een hydrofiel onder, overdag idd wegwerpcompressen. Wasbaar wel geprobeerd maar vond ik toch minder prettig. Laatst las ik iets over de Haaka lekschaal/kolf om de melk op te vangen, dat lijkt me best handig om te proberen. Met een beetje mazzel heb je zo met weinig moeite alvast een voorraadje in de vriezer
Slik je extra magnesium/calcium? In het begin had ik erg last van kuitkramp en toen mijn lactose intolerantie verergerde door de zwangerschap, ben ik een supplement gaan slikken. Mijn kramp verdween als sneeuw voor de zon en mijn bloeddruk is stabiel laag. Wat overeenkomt met de onderzoeken die hier een paar weken geleden werden gepost over calcium en zwangerschapsvergiftiging. Wellicht het proberen waard?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 03:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Arggggghhhh!!![]()
Rusteloze benen... geen een truukje werkt vandaag en ik wil gewoon slapen!!
Uhm, nee. Nog nooit gehad ook. Met kolven heb ik dat wel als ik maar één kant kolf, dan lekt de andere wel mee.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben straks net een kat. Zoveel kinderen.quote:
Zeurende pijn in je rug die als golven over je heen komt?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 09:14 schreef Sisu het volgende:
Even een vraagje.
Kennen jullie dat gevoel van de dag voordat je ongesteld wordt.
Zo’n vreemd vervelend gevoel in je onderrug/rechterzijkant van je rug.
Ik heb er nu al meerdere dagen last van en begin me toch een beetje te verwonderen over wat dat nou kan zijn.. @:31weken
Cho, hoe is het met de kokosnoot tussen de benen? (Moest stiekem een beetje gniffelen toen ik dat las)
Hier geen zoogkompressen gevonden in mijn nietzoblijedoos. Wel veel kraammatrassen.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:22 schreef krijgerrtje het volgende:
Lekkende borsten alleen af en toe in de kraamweek, nu eigenlijk nooit meerzitten ook zoogcompressen in de meeste kraamdozen toch? Dan hoef je ze niet zelf aan te schaffen
Hier ook. Toeschietreflex in tandem altijd... dubbele handdoek er onder in bed...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zag dat laatst ook bij de kruidvat staan.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 06:24 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ook nooit echt lekkende borsten gehad, ik heb wel wasbare compressen voor dat enkele drupje in het begin. Van wegwerp kreeg ik uitslag.
En heel vervelend he stippel? Ik heb het ook zo erg. Ik ga nog op zoek naar magnesium olie als laatste redmiddel.
Jawel beide. Maar ik was ze vergeten door gek rooster gisteren.... dat helpt natuurlijk ontzettend meequote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:38 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Slik je extra magnesium/calcium? In het begin had ik erg last van kuitkramp en toen mijn lactose intolerantie verergerde door de zwangerschap, ben ik een supplement gaan slikken. Mijn kramp verdween als sneeuw voor de zon en mijn bloeddruk is stabiel laag. Wat overeenkomt met de onderzoeken die hier een paar weken geleden werden gepost over calcium en zwangerschapsvergiftiging. Wellicht het proberen waard?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 13:01 schreef elamanilo het volgende:
Ik maakte een babybreiselBabybreiselsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je of je een jongen of een meisje krijgt?
Ik maakte een babybreiselMnoh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik maakte een babybreiselSupercuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn moeder heeft een alpaca-wollen vestje, mutsje en slofjes gebreid. Ben ik heel blij mee.
Weet jij (of iemand anders in dit topic) een wolzijden overslagromper in maat 50? Ik heb er een paar van Dilling in maat 50/56 maar die zijn echt vééél groter dan het vestje. Ik heb geen idee hoe groot mijn baby wordt maar gevoelsmatig zou een wat kleinere romper er beter onder passen.
Ik ben fan van Iobio rompers, die hebben ook 2 rijen knoopjes onderin waardoor ze extra lang meegaan. Mijn peuter paste echt van 4 maanden tot z'n tweede jaar in maat 62-68.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 14:00 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Supercute
Mijn moeder heeft een alpaca-wollen vestje, mutsje en slofjes gebreid. Ben ik heel blij mee.
Weet jij (of iemand anders in dit topic) een wolzijden overslagromper in maat 50? Ik heb er een paar van Dilling in maat 50/56 maar die zijn echt vééél groter dan het vestje. Ik heb geen idee hoe groot mijn baby wordt maar gevoelsmatig zou een wat kleinere romper er beter onder passen.
Dank voor de tip!quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:18 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik ben fan van Iobio rompers, die hebben ook 2 rijen knoopjes onderin waardoor ze extra lang meegaan. Mijn peuter paste echt van 4 maanden tot z'n tweede jaar in maat 62-68.
Hoeveel eerder dan ud was je dochter?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Djoess wat fijn dat ze toch in het olvg ligt! Hoe was je avond met je grote?
@:Elamanilozo lief! Donderdag ben ik van verveling naar het dorp gefietst voor breinaalden en wol. Nog voor de eerste volle toer gaf ik het al op, ik brei altijd veel te strak waardoor het alles behalve ontspannend is
Misschien vanavond nog maar eens proberen.
Ik had gisteravond zo'n gek gevoel.. Wist zeker dat het vannacht zou beginnen. Niet dusIk vind het maar gek, dat idee dat het elk moment kan gebeuren. Of niet. Bij dochter hield ik er nog lang geen rekening mee, dus heel deze mindfuck hebben we gemist. Ben er nu al klaar mee - respect voor alle vrouwen die daadwerkelijk hun UD (bijna) halen!
37+4. 2,5 week dus. Lang genoeg om te denken dat je overal nog alle tijd voor hebtquote:Op zaterdag 23 maart 2019 19:13 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hoeveel eerder dan ud was je dochter?
Ik herken het ook hoor! Ik was bij de eerste bevallen met 37+5. Dus dat voelde nu eigenlijk als mijn officieuze UD. Het is maar goed dat ik de tweede keer met 38+3 bevallen ben, tot mijn echte UD had eindeloos geleken. En tķch was ik weer overvallen toen ik ineens bevallen was, ik moest daar echt een paar weken van bijkomen ofzoquote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
37+4. 2,5 week dus. Lang genoeg om te denken dat je overal nog alle tijd voor hebt
Ja, nou, dat dus! En dat iedereen nu dus bij 37 weken al "is 'ie er al?" berichtjes stuurde (wat ze vorige keer écht niet deden) helpt ook niet. Of dat de verloskundige dan zegt dat de kans heel groot is dat deze ook eerder komt. Dan bedoelt ze vast "eerder dan UD", maar in mijn hoofd is dat dus geworden "eerder dan de vorige keer"quote:Op zaterdag 23 maart 2019 20:25 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik herken het ook hoor! Ik was bij de eerste bevallen met 37+5. Dus dat voelde nu eigenlijk als mijn officieuze UD. Het is maar goed dat ik de tweede keer met 38+3 bevallen ben, tot mijn echte UD had eindeloos geleken. En tķch was ik weer overvallen toen ik ineens bevallen was, ik moest daar echt een paar weken van bijkomen ofzo![]()
Heerlijk! Ze is schandalig veel te laat naar bed gegaan, want we hadden opeens trek in pizza xD Daarna heeft ze lekker tegen mij aan geplakt bij mij in bed geslapen (met als resultaat dat we allebei doordrenkt met moedermelk warenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 15:21 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:Djoess wat fijn dat ze toch in het olvg ligt! Hoe was je avond met je grote?
Jaa, ik kocht eergisteren dezelfde. Voor een bh zit ie idd erg lekker! Zo fijn zacht dat bamboe. Ik kocht m voornamelijk voor t sporten want dat gestuiter met een cupmaat groter werd me nou wel te gortigquote:Op zaterdag 23 maart 2019 22:57 schreef douche-eendje het volgende:
Djoess wat fijn dat het zo goed gaat met Teddy en dat als gezin thuis nu echt heel dichtbij is![]()
Ik ben ook heel benieuwd wanneer baby besluit dat het tijd is om buiten te komen kijken. Ergens heb ik al een tijd lang een onderbuikgevoel dat het eerder gaat zijn dan mijn UD. Nu blijkt dus dat er een weekend voor mijn UD is waarbij mijn hele schoonfamilie op vakantie/weekendje weg is. Of ik ga gewoon lekker toch heel erg overtijd en ik beval op mijn eigen verjaardag.
Vanmiddag kwamen er vrienden op bezoek en hun dochtertje van bijna anderhalf jaar oud was ook mee. Mijn godwat zijn kinderen toch ontzettend leuk op die leeftijd. Hele tijd verbaasde geluidjes als ze wat nieuws zag wat ze mooi vond, gebabbel op de achtergrond continu. Gekke bekken trekken en dan schaterlachen.
Ow en mijn best uitgegeven geld van vandaag was de 8 euro bij hema voor een 'bh', deze. Wat heerlijk zit dat zeg, even een BH zonder gedoe.
Ow ik zou hem echt niet kunnen gebruiken als een sportbhquote:Op zaterdag 23 maart 2019 23:42 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Jaa, ik kocht eergisteren dezelfde. Voor een bh zit ie idd erg lekker! Zo fijn zacht dat bamboe. Ik kocht m voornamelijk voor t sporten want dat gestuiter met een cupmaat groter werd me nou wel te gortig![]()
Misschien moet ik m ook maar in een maatje groter, voor straks. En dat r dan nog zoogcompressen bijpassen, mocht t hier ook zo gaan stromen.
Ik zit normaal op 80/85F en heb nu een maat L gekocht. Ding rekt best makkelijk mee.quote:Op zondag 24 maart 2019 09:32 schreef Flav het volgende:
@:douche-eendje die lijkt me heerlijk!
Zou alleen niet weten welke maat ik dan moet hebben![]()
Morgen maar eens naar de hema toe.
Lomp vooral, want het statement was daarbij dat 1 heus geen kwaad kon.quote:
Ik vroeg laatst om een alcoholvrije drankkaart.quote:Op zondag 24 maart 2019 10:23 schreef Ticootje het volgende:
Dat je alcoholvrij bier bestelt, je het verkeerde bier krijgt en ze achteraf sorry zeggen.
Man man man. Kansloos.
Ijzertabletten kun je misselijk van worden, dat wel.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:01 schreef Sisu het volgende:
[..]
Ik vroeg laatst om een alcoholvrije drankkaart.
De ober vroeg serieus: ‘waarom?’
.. omdat ik geen alcohol drink.
Oh.. eh.. ja. Eh. We hebben dan iets als cola of limonade.
![]()
Vond dat zķ gek. Alsof ik de enige ben op de wereld die geen alcohol drinkt.
En ik wist dat ze cocktails hadden zonder alcohol alleen die stonden dus niet op de kaart.![]()
Ik denk dat ik toch oefenweeen heb gehad. Gisteren was de pijn vrij intens. Heb gewoon paracetamol ingenomen en dat zou ik eigenlijk nooit doen.
Na het avondeten kreeg ik ook nog maagklachten. Plotseling zķ misselijk en beroerd. Was echt ontzettend onplezierig. Komt vast door die tabletten voor Mn bloedarmoede. Maandag maar even voor bellen naar de huisarts. Zal er niet bij horen toch?
Djoess, wat kun je met trots kijken naar je meiden zeg’ wauw!
Altijd fijn als iemand anders dat voor je bepaalt.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lomp vooral, want het statement was daarbij dat 1 heus geen kwaad kon.
Dat dus precies.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:20 schreef Cholula het volgende:
[..]
Altijd fijn als iemand anders dat voor je bepaalt.
Je wilt niet weten hoe vaak zulke dingen misgaan. Ik heb een sesamallergie (zwellingen in hoofd/hals gebied als ik teveel binnenkrijg, dus dat doe je liever niet). Geef je alles netjes door bij reservering, bij bestelling etc. Krijg je een mandje brood op je tafel gekwakt met jawel, sesamrijk brood.quote:Op zondag 24 maart 2019 11:33 schreef June. het volgende:
Ik vond het laatst ook redelijk bijzonder dat ik champagne kreeg aangeboden terwijl ik daarvoor nog een heel alcoholvrij arrangement had genomen
Eten is hier het enige dat helpt tegen misselijk. Ik ben al 5 kilo aangekomen :’)quote:Op zondag 24 maart 2019 14:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb echt een fijn ‘eerste’ trimester achter de rug! Ik was zo bang dat ik echt wekenlang zou zitten zenuwen..
en vreten joh, alles. Met nog meer 😂
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 24-03-2019 17:48:14 ]
quote:Op zondag 24 maart 2019 17:09 schreef douche-eendje het volgende:
Zij iemand eten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Er komen zo vrienden eten en heb de echte "ragu alla bolognese" gemaakt met een saus die de hele middag heeft gestaanNu een goede afleidingsmanoeuvre bedenken om de alcoholvrije wijn ongemerkt in mijn glas te krijgen
Shine bright like a diamond.
Etiket eraf halen.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:43 schreef June. het volgende:
[..]![]()
![]()
Er komen zo vrienden eten en heb de echte "ragu alla bolognese" gemaakt met een saus die de hele middag heeft gestaanNu een goede afleidingsmanoeuvre bedenken om de alcoholvrije wijn ongemerkt in mijn glas te krijgen
![]()
quote:Op zondag 24 maart 2019 17:09 schreef douche-eendje het volgende:
Zei iemand eten?
Jum!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Check! Ik lekte aan de andere kant alleen bij veel stuwing, maar dan deed ik de deurbelmethode (tepel indrukken met je vinger) en dat was dat. Bij de oudste heb ik een pak zoogcompressen gekocht, maar die is ongeopend doorverhuisd na een paar jaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 21:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Schandalig is dat toch?!quote:Op zondag 24 maart 2019 12:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe vaak zulke dingen misgaan. Ik heb een sesamallergie (zwellingen in hoofd/hals gebied als ik teveel binnenkrijg, dus dat doe je liever niet). Geef je alles netjes door bij reservering, bij bestelling etc. Krijg je een mandje brood op je tafel gekwakt met jawel, sesamrijk brood.Of het ligt naast je eten, 'maar dan eet u het brood toch niet'. Juist, doe nog maar een poging en deze keer wel goed ok?
![]()
Ik weet inmiddels welke restaurants hier in de buurt fantastisch zijn met mijn allergie en welke ik niet naartoe moet.
In de keuken inschenken, zeggen dat je een antibioticakuur hebt waarbij je niet mag drinken, de kater van gisteren is nog aanwezig, 'ik begin even met een frisjes ik heb dorst' en na de eerste worden er vaak geen vervolgvragen gesteld, 'morgen een zeer belangrijke afspraak'. Mijn meest gebruikte smoezen in het begin als hardcore party animal.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:43 schreef June. het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Haha goede opties. De antibiotica smoes gaat hier alleen niet op, want allemaal dokters, en die weten best dat je dan een wijntje magquote:Op maandag 25 maart 2019 00:36 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
In de keuken inschenken, zeggen dat je een antibioticakuur hebt waarbij je niet mag drinken, de kater van gisteren is nog aanwezig, 'ik begin even met een frisjes ik heb dorst' en na de eerste worden er vaak geen vervolgvragen gesteld, 'morgen een zeer belangrijke afspraak'. Mijn meest gebruikte smoezen in het begin als hardcore party animal.
2.5😬🤗quote:Op zondag 24 maart 2019 16:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eten is hier het enige dat helpt tegen misselijk. Ik ben al 5 kilo aangekomen :’)
Oh spannend! Veel plezier ook toegewenst bij de 20 weken echo. Je krijgt een heel compleet beeld van je baby die er al zo af uitziet. Ik vond het echt leuk. En super spannend.quote:Op maandag 25 maart 2019 11:04 schreef Minarosa het volgende:
Ik houd niet zo van zoet en wel van alcohol, dus drink nu vooral water en thee. IPA Playground (alcoholvrij) vind ik trouwens wel geslaagd, niet zoet en wel 'complex' van smaak.
Eind van de middag hebben we SEO/20 weken echo.
En net had ik mijn eerste craving. Dubbele cheeseburger met friet besteld, die komt zo. Er waren niet zo veel aanbieders die nu al bezorgden. Mijn vriend gaat ook lachen als hij dit hoort, wijkt nogal af van mijn normale eetpatroon
Werk vandaag thuis ivm de echo, blijkbaar roept dat cravings op
![]()
Ja toen ik een tijd geleden helemaal in to gewichtheffen was, vond ik het absoluut nodig om een weegschaal van +100 euro te kopen. Ik raad het af.quote:Op maandag 25 maart 2019 11:23 schreef elamanilo het volgende:
Haha, wow, dat klinkt geavanceerd Rebubbled!![]()
![]()
![]()
Mijn weegschaal heeft batterijen en kan verder alleen een gewicht laten zien. De batterijen zijn al een paar jaar op en niet vervangen, dus hij laat nu helemaal niets zien.![]()
Ik kijk wel in de spiegel uiteraard.
Succes bij de echo vanmiddag Minarosa.
En anderen met echo's e.d. ook succes!
Ik voel me echt al behoorlijk zwanger, pijnlijke borsten, continu wat misselijk, moe, allemaal plopjes en steekjes in min baarmoeder, dus wat dat betreft kwam de uitslag niet als een verrassing. En ik heb altijd de wens voor nog een kindje gehad, maar vriend niet, dus ik had mij daar al helemaal bij neergelegd. We zijn keihard aan het sparen voor de bruiloft, maar die zullen we dan moeten gaan uitstellen denk ik. Vriend is bezig met een HBO opleiding naast zijn fulltime baan en dat is met 3 al best pittig..quote:Op maandag 25 maart 2019 12:05 schreef Minarosa het volgende:
Wow Sicilia! Pfoe dat is spannend. Hoe voel je je?
quote:Op maandag 25 maart 2019 11:57 schreef Sicilia het volgende:
![]()
![]()
Vanmorgen had ik zomaar een positieve test in mijn handen..nummer 4 is in de maak..dat was niet helemaal de bedoeling, dus ik denk dat we een paar pittige gesprekken gaan moeten voeren.
Ja het lijkt mij ook wel praktisch. De jongensnaam zijn we redelijk van overtuigd. De meisjesnaam mijn lief ook, maar ik twijfel nog. En ik denk niet dat ik er nog uit ga komen, en om daar dan voor niets mee bezig te zijn vind ik ook zo overbodigquote:Op maandag 25 maart 2019 13:30 schreef douche-eendje het volgende:
Sicilia, welkom en gefeliciteerd. Sterkte met het pittige deel, maar daar komen jullie ook wel uit, wat de beslissing ook gaat zijn
Oeh mellow jij mag ook voor een echo vandaag, leuk! Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht zelf wel te willen weten, maar het verder niet te vertellen. Vind onze omgeving echt super irritant merken we. Blijkbaar is het heel-heel-heel-ERG belangrijk om te weten of wij een dochter of een zoon krijgen terwijl het voor ons echt niks uitmaakt dus klieren we die mensen lekker terug. Dat wij het weten is vooral voor hele saaie, praktische dingen als de naam. De eerste naam zijn we echt al een hele tijd over uit, nu zijn we nog druk bezig met de 2e naam.
En voor het niet vertellen, als antwoord op de vraag 'weten jullie al wat het gaat worden'; hebben wij continu deze reacties:quote:Op maandag 25 maart 2019 13:49 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja het lijkt mij ook wel praktisch. De jongensnaam zijn we redelijk van overtuigd. De meisjesnaam mijn lief ook, maar ik twijfel nog. En ik denk niet dat ik er nog uit ga komen, en om daar dan voor niets mee bezig te zijn vind ik ook zo overbodig
Haha combi van beiden denk ikquote:Op maandag 25 maart 2019 16:21 schreef douche-eendje het volgende:
Leuke opties heeft je peuter Pinq. Is dit de vliegoptie of alles vanuit ander perspectief bekijken-optie?
Ah heerlijkquote:Op maandag 25 maart 2019 16:23 schreef pinquit het volgende:
[..]
Haha combi van beiden denk ik"Ik kan net zo springen als een sprinkhaan!"
Hij ging wel bijna over de kop
Had je dat ín de ikea moeten doenquote:Op maandag 25 maart 2019 16:30 schreef elamanilo het volgende:
![]()
Sicilia, wat een verrassing! En
voor het gesprek.
PinqLevendig uitzicht.
Ik heb vandaag een half rondje Ikea gedaan, maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik wil ook alleen nog maar languit liggen, jammer dat ik daar geen bank voor heb.
Gefeliciteerd! Daar is hij dan. Wat fijn voor jullie. Geniet ervan!quote:Op maandag 25 maart 2019 17:22 schreef Cholula het volgende:
Om twaalf uur vanmiddag is onze zoon geboren. Net als zijn broer is hij een natuurtalent aan de borst. We zijn dolgelukkig en zitten vol liefde te kijken naar onze baby.
Hij was er vijftien minuten nadat ze begonnen met snijden.quote:Op maandag 25 maart 2019 17:52 schreef -Mellow- het volgende:
Gefeliciteerd Cholula! Dat is rap gegaan ineens of niet?
Zeggen ze dat gewoon standaard bij de uitslag?quote:Op maandag 25 maart 2019 19:28 schreef HollyMcClane het volgende:
Ik las ook nog iets over 20weken echo's; heel veel plezier morgen! Ik duim voor goede uitslagen. Ons meisje (wij wisten door de NIPT al dat er meisje in m'n buik groeit) was heel eigenwijs bij deze echo en daardoor konden we een uur lang naar haar kijken! *Insert hartjes en unicorns
Nee, je moet hier (het land van wiener schnitzels en bergen) op het NIPT formulier aangeven of je het wil weten of niet. Wij wilden het uit praktische redenen graag weten. Bij de 20 weken echo vroeg de arts nogmaals of wij het al wisten cq wilden weten want dan zou hij evt op gepaste momenten zijn mond houden :-)quote:[..]
Zeggen ze dat gewoon standaard bij de uitslag?
Wat superfijn! 😍quote:Op maandag 25 maart 2019 19:41 schreef taxibabe het volgende:
Oh gefeliciteerd Cholula!!![]()
Hier net terug van de 12-weken echo! Wurm is bijna 12 weken en alles zit er op en eraan.![]()
Wurm was heel druk aan het draaien en zwaaien, wat is dat gaaf om te zien zeg! Mijn ud is bijgesteld naar 11 oktober!
Ja was best prima! Ik had sangre de toro 0,0. Had even artikeltje gelezen welke het beste te doen waren, en deze was idd best te pruimen.quote:Op maandag 25 maart 2019 06:51 schreef Mariposas het volgende:
Was die wijn een beetje te drinken @:June. ?
Met kerst had ik een alcoholvrije wijn gekocht. Echt walgelijk.En ik had er meteen twee gekocht dus er staat nog een ongeopende fles hier... die ik vrees door de wc gespoeld gaat worden...
Ik duim voor een mooie echo vandaag voor je!![]()
Leuk hé om die knipper te zien?quote:Op maandag 25 maart 2019 19:46 schreef June. het volgende:
[..]
Ja was best prima! Ik had sangre de toro 0,0. Had even artikeltje gelezen welke het beste te doen waren, en deze was idd best te pruimen.
Maar vanaf nu geen ontwijkmanoeuvres meer want we zagen vanochtend een mooie knipper van 1cmDus ga het komend weekend vertellen aan ouders en vriendinnen. Spannend!
En hoera voor de weekwissels!![]()
Gefeliciteerd @:Cholula ! Lekker cocoonen
Jaaaaa! Cho! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 maart 2019 17:22 schreef Cholula het volgende:
Om twaalf uur vanmiddag is onze zoon geboren. Net als zijn broer is hij een natuurtalent aan de borst. We zijn dolgelukkig en zitten vol liefde te kijken naar onze baby.
Eyy! Dan ben ik jarig.quote:Op maandag 25 maart 2019 19:41 schreef taxibabe het volgende:
Oh gefeliciteerd Cholula!!![]()
Hier net terug van de 12-weken echo! Wurm is bijna 12 weken en alles zit er op en eraan.![]()
Wurm was heel druk aan het draaien en zwaaien, wat is dat gaaf om te zien zeg! Mijn ud is bijgesteld naar 11 oktober!
Nee, Teddy is nu 10 dagen oud, dus geen kraamzorg meer. (Gelukkig, zag er erg tegenop)quote:Op maandag 25 maart 2019 21:23 schreef SaskiaR het volgende:
Wat fijn Djoess, geniet van elkaar! Heb je nu nog kraamzorg ofzo?
Ineens toch helemaal zijn eigen plannetje en schema!quote:Op maandag 25 maart 2019 17:22 schreef Cholula het volgende:
Wat een fantastisch nieuws!quote:Op maandag 25 maart 2019 21:10 schreef Djoess het volgende:
Ik lees over goede echo’s en nieuwe aanwas, allemaal super.
Vanmorgen gebeld naar het olvg en zomaar plotseling werd aan mij gevraagd of ik die ochtend de maxicosi wilde meenemen omdat Teddy naar huis mocht!
Dus nu zit ik heerlijk thuis te zitten met mijn grote en mijn kleine.
Dank jullie wel allemaal voor alle steun en goede adviezen, het heeft er echt voor gezorgd dat ik me minder alleen voelde in al mijn ellende.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 maart 2019 17:22 schreef Cholula het volgende:
Wat heerlijk!quote:Op maandag 25 maart 2019 21:10 schreef Djoess het volgende:
Vanmorgen gebeld naar het olvg en zomaar plotseling werd aan mij gevraagd of ik die ochtend de maxicosi wilde meenemen omdat Teddy naar huis mocht!
Dank jullie wel allemaal voor alle steun en goede adviezen, het heeft er echt voor gezorgd dat ik me minder alleen voelde in al mijn ellende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu ligt hij heerlijk op me te slapen. Mijn man is, zoals altijd, fantastisch. Hij helpt mij en Fred waar hij kan.
Fred is overigens zijn Fok!naam, voor zijn echte naam mag je dm'en.
voor de goede echo's!
Sicilia: Wat spannend dat jullie een vierde kindje krijgen en wat ontzettend fijn dat je lief het ziet zitten.
Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 maart 2019 21:10 schreef Djoess het volgende:
Dank je wel!quote:Op maandag 25 maart 2019 23:12 schreef Limone het volgende:
Lieve Cho, gefeliciteerd met de geboorte van jullie Fred! Heeft Frits 'm al gezien? En hoe vond hij het? Veel geluk met je mannen!![]()
Bęęęęh!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 09:01 schreef Rebubbled het volgende:
VFT en stroopwafel, jullie zijn wel echt de volgende nu. Hoe gaat het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I’M HUGE!!!
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Bęęęęh!
Ben er zo klaar mee nu. Vannacht rampzalig geslapen. Vandaag de hele dag wezen bankhangen.
Ik weet niet of ik het al gepost had hier (pregnancy brain) maarrrrr: gister was de bloeddruk weer netjes, gevoeld of er ontsluiting is (nee) maar al wel een kortere BMM. Morgen voetreflexmassage hopelijk wekt het weeën op anders staat er voor donderdag weer een afspraak voor een strip poging.
Net een foto geplaatst in het buiken topic maar ik plemp hem hier ook even neer, plaatje bij het woord (spoiler ivm privacy)Meh! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Ik ben dat nu al en jij bent nog eens (ruim) 2 weken verder. Ik vind je buik schitterend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I’M HUGE!!!
En je opmerking van de vk.. Je moet er nog maar zin in hebben (spoiler: ik niet bepaald) Ben ook benieuwd of je voetreflexmassage wat doet! Hopelijk snel een baby in je armen
![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 15:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Bęęęęh!
Ben er zo klaar mee nu. Vannacht rampzalig geslapen. Vandaag de hele dag wezen bankhangen.
Ik weet niet of ik het al gepost had hier (pregnancy brain) maarrrrr: gister was de bloeddruk weer netjes, gevoeld of er ontsluiting is (nee) maar al wel een kortere BMM. Morgen voetreflexmassage hopelijk wekt het weeën op anders staat er voor donderdag weer een afspraak voor een strip poging.
Net een foto geplaatst in het buiken topic maar ik plemp hem hier ook even neer, plaatje bij het woord (spoiler ivm privacy)Aahhh snap ik zo! Kan me voorstellen dat die buik een stuk comfortabeler zit als hij leeg is. Wow hahaha! Hopelijk doet de voetreflexmassage wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I’M HUGE!!!
Stroopwafel, ik snap je stress. Aanstaande zaterdag is de baby shower voor mijn vriend en van het weekend heb ik wat plannen van zijn vrienden aangehoord en wel.., die jongen is de 24u na die baby shower nog niet nuchter ben ik bang. En ik zie mezelf al bevallen met hem in alle staten. Maar de nugget is zojuist weer goedgekeurd en verre van ingedaald, dus ik laat het los.
Wat doen jullie verder met alle tijd die je hebt tijdens je verlof? Ik zit op dag vijf en was dolblij met het verloskundige uitje zojuist. Verveel me best wel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 00:58 schreef Cholula het volgende:
[..]
Dank je wel!![]()
Frits was de eerste van de familie die de baby mocht zien. Niemand had hem verteld dat de baby was geboren. Zijn reactie was heerlijk: "Dat is mijn broertje, ik vind jou zo lief!" Vervolgens feliciteerde hij mij met het hebben van twee kinderen en mijn man dat hij nu papa is van twee jommens. Om te smelten werkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is even wennen denk ik. En het scheelt als je al zo'n lief kleintje hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Vluchttas staat voor morgen op de planning. Wat hebben jullie erin? Naast natuurlijk wat comfortabele kleding, kraampakket, eventueel make up en een outfit voor de nugget? Ik heb een lading YouTube video's gekeken en die vrouwen hebben een koffer alsof ze 3 maanden op reis gaan en noemen het 'All the real amazing necessary things for your hospital bag you should most def pack!'.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 19:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mooie foto hoor, Rebub! Woon helaas niet in de buurt (al hangt het af van je definitie van "in de buurt", maar met de auto al gauw een uur rijden)
Staat de vluchttas al klaar? Heb je je hydrofielen al gestreken? Zijn er nog boeken die je wil lezen, of onderwerpen waar je meer over wil weten? Ben je anders nog creatief? Misschien iets leuks voor de baby breien of haken? Mij verbaast het toch hoe snel zo'n dag gaat terwijl je eigenlijk bijzonder weinig doet
Ela, wat is een affirmatieslinger?
3 setjes kleding voor de baby.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:57 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Vluchttas staat voor morgen op de planning. Wat hebben jullie erin? Naast natuurlijk wat comfortabele kleding, kraampakket, eventueel make up en een outfit voor de nugget? Ik heb een lading YouTube video's gekeken en die vrouwen hebben een koffer alsof ze 3 maanden op reis gaan en noemen het 'All the real amazing necessary things for your hospital bag you should most def pack!'.
Ik heb voor deze keer wegwerp incontinentieluiers gekocht, op aanraden van een vk. Geen geklooi met dubbele/driedubbele kraamverbanden, gewoon zo’n volwassen luier aan die je weg kunt gooien als ie vol is 🙈... na de eerste paar dagen kan ik weer verder Met normaal ondergoed en kraamverband... oh hoe glamoreus is mijn leven toch geworden.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 23:56 schreef Cholula het volgende:
Kraampakket lekker thuis laten staan, al mis ik deze keer de netbroekjes in het ziekenhuis.
Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft.quote:Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
En een schoon shirt voor je man/vriend in te pakken
Wij hebben dus nķķit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebusquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
En een schoon shirt voor je man/vriend in te pakken
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebtquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:59 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft.
In het ziekenhuis waar ik beviel hadden ze op de afdeling gewoon een muntjequote:Op woensdag 27 maart 2019 08:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Wij hebben dus nķķit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebusDus als er een euro in de rolstoel moet, wordt het lopen, ben ik bang
Jep, bovenop in de vluchttas leggen, daar zocht mijn vlk ook meteenquote:Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt.
Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?
Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.
Ik was van plan poliklinisch te bevallen, dus ik had een vluchtkoffertje klaar. Uiteindelijk ging de bevalling zo vlot dat ik toch liever thuis wilde blijven. Ik vond het vluchtkoffertje alsnog heel handig, want zo hoefde ik de kraam niet uit te leggen waar kleertjes voor de baby lagen, of een schoon hemdje voor mij, of iets te drinken voor mij.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?
Mwoahhquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:05 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het met jouw bekken nu, @:pinquit ?
Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt.
Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..
Super fijn van je rug!
Nou, daar heb je je antwoord al.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef douche-eendje het volgende:
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ.
Verder is het echt een schat hoor, mijn manquote:
Ik heb ook maar 1 tandenborstel tegelijk, maar die moet natuurlijk om de zoveel tijd vervangen worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef Rebubbled het volgende:
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.
Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
Ik heb wel wat dingen dubbel vanwege scoutingweekendjes/lichtgewicht spul voor op vakantie inderdaad. Maar kleding e.d. dan weer niet, dus daar ga ik tzt ook nog even over nadenken. Voor bad/douchebevalling gaf het ziekenhuis hier nog de tip om voor je partner zwemkleding oid mee te nemen, zodat hij/zij niet naakt rond hoeft te lopen om jou te ondersteunenquote:Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef Rebubbled het volgende:
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.
Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
Haha, je leert ook wel van eerdere ervaring(en), merkte ik. Zo had ik de eerste keer in het ziekenhuis geen tandenborstel bij, en al ruim een etmaal mijn tanden niet meer gepoetst (want dat deed ik normaal voor het slapen gaan, maar door de hele nacht weeën ging ik helemaal niet slapen). Toen voelde ik me op een gegeven moment zo vies.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:30 schreef pinquit het volgende:
Jemig wat was ik slecht voorbereid op een evt ziekenhuisritje mijn vorige bevallingen als ik dit zo lees
Ik ook hoor, had net een tas van zolder gehaaldquote:Op woensdag 27 maart 2019 11:30 schreef pinquit het volgende:
Jemig wat was ik slecht voorbereid op een evt ziekenhuisritje mijn vorige bevallingen als ik dit zo lees
Ah got it.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Een dekentje waar je je baby in kunt wikkelen.
Nog 75 cm te breien en hij is afquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:23 schreef elamanilo het volgende:
Een dekentje waar je je baby in kunt wikkelen.
Rietjes hadden ze bij mij in het ziekenhuis maar ik vond dat echt super onhandig. Eerste was men te druk om een glas water te pakken. Vervolgens moet iemand het glas vasthouden terwijl je drinkt en ik kreeg met dat rietje amper wat binnen doordat er weinig tijd zat tussen de weeën. Ik had zo'n dorst! Was dan ook super blij dat ik een waterfles in de tas had gegooid. En nog meer dat ik dat aan man had verteld waardoor hij de fles uit de tas heeft gepakt en gevuld. Mijn held!quote:Op woensdag 27 maart 2019 13:07 schreef Flav het volgende:
@:Stroopwafelmeisje ik had dat ergens gelezen van een rietje haha. Is makkelijker drinken als je krom ligt/over de badrand hangt van de weeen en ze alleen bekertjes hebben
Dan heb je toch al je eigen antwoord klaarquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ.
Rug is inderdaad superfijn, het is echt al jaren een zwakke plek en begon nu toch wel weer wat op te spelen. Dat het met zo'n simpele oefening gewoon te verhelpen is, is wel heel fijn. Kijk nu al uit naar de les van volgende week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder wat Ceviche zegt: ik hoop dat je van de laatste weken kunt genieten. Zwanger zijn kan zo mooi zijn, maar zeker als er al een rond loopt is het soms lastig daar echt even bij stil te staan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op woensdag 27 maart 2019 21:15 schreef Ticootje het volgende:
Mijn man wilt wel graag elke afspraak mee, maar ik moet elke 2 weken. Dat met echt net een nieuwe baan, ik red het zelf ook wel.
Hij maakt het goed met kopjes thee zetten.
Vanavond stond hij te mopperen dat de kinderen hun kleding naast de wasmand hadden neergegooid, ik moest hem erop wijzen dat ik vanmorgen zijn kleding ook pal naast de wasmand vond![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik tel mijn dagen af tot mijn verlof nu. Nog een kleine 3 weken en dan kan ik hopelijk nog even wat genieten van me-time op de bank...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik moet zo weer opstaan om mijn een-na-laatste werkdag door te komen. Zucht..
[ Bericht 0% gewijzigd door CaVaBien op 28-03-2019 06:27:54 ]
quote:Op donderdag 28 maart 2019 06:22 schreef CaVaBien het volgende:
Goed dat je open bent geweest bij de verloskundige @:Sisu
Mijn verloskundige zei een keer dat sommige mensen een zwangerschap vergelijken met 'ziek zijn'. Ze zei dat dat niet waar is, want een zwangerschap is 'erger' dan ziek zijn. Je hele lichaam, hormonen en ritme veranderen. Zowel fysiek als mentaal maak je een hele verandering door. En dat is niet niks.
@:Rebubbled bedankt dat je over lijstjes begon! Mijn tas is voor 1/3 deel ingepakt, maar ik moet het binnenkort maar echt compleet maken. Ik besefte dat ik echt nog een paar essentiële dingen moet hebben, zoals mutsen en wikkeldekentje/ badcape/ zoogcompressen
En als we het dan toch hebben over mannen en irritaties:Hier moet ik toch even op reageren, wbt folie in de magnetron heeft je vent gewoon gelijk. Door de extreme hitte die veroorzaakt wordt doordat de microgolf op het metaal botst kunnen zich giftige stoffen vormen die in jouw eten terecht komen, lijkt me niet bepaald goed voor je baby.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik moet zo weer opstaan om mijn een-na-laatste werkdag door te komen. Zucht..
Hij heeft ook gelijk wat dat betreft en ik wist serieus niet dat het niet kon, maar het probleem was meer dat hij erover bleef doorgaan, terwijl ik al had begrepen dat het niet kon. Ik was al moe en kon zijn gezeur daarover echt niet verdragen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 06:38 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Hier moet ik toch even op reageren, wbt folie in de magnetron heeft je vent gewoon gelijk. Door de extreme hitte die veroorzaakt wordt doordat de microgolf op het metaal botst kunnen zich giftige stoffen vormen die in jouw eten terecht komen, lijkt me niet bepaald goed voor je baby.
Toen A. zijn komst aankondigde (10 dagen geledenquote:Op donderdag 28 maart 2019 09:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Vannacht flink wat gerommel in de baby buik! Nu aan de diarree (waarom heet het geen poeparacha?).
Hopelijk zijn het voorbodes! Straks gaan ze me proberen te strippen. Ik hoop echt dat het effect heeft gehad, deed af en toe best zeer en heb er behoorlijk lang wakker van gelegen.
Verven in de douche? Voldoende kliederruimte, gemakkelijk kind en douche schoonmaken naderhand.quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:30 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh VFT wat een domperHebben ze vandaag niet gestript? Dat stond wel op de planning, toch?
Ik ga er vanuit dat mijn baby op 1 april komt. Zoals m'n zus zei "dat is echt wat voor Meneer Stroopwafel". Vreemd genoeg geeft het rust dat ik dit nu besloten heb, in plaats van de hele dag denken "oh vandaag zou goed uit komen" en dan rond 4en "meh, dus toch niet vandaag".
Alleen nog even verzinnen hoe ik morgen de dag door kom met m'n grote (anders dan met heel veel Netflix). Iemand tips voor een niet zo mobiele moeder en een heel actieve dreumes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |