abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185868923
Voedsel Allergiën en ziekenhuis zijn idd een slechte combi.
Als je daar last van hebt, dan zou ik echt eten meenemen.
Schudden voor gebruik
pi_185869111
Ik heb een fijne trolley als vluchttas. Deze keer had ik gepakt voor drie nachten:
Comfortabele kleding en ondergoed voor mij
Een paar setjes kleding voor de baby,
Badslippers,
Omslagdoek,
Fijne sokken,
Badjas (apart in een shopper want die heb ik pas op het laatste moment ingepakt),
Powerpacks voor de telefoons,
Opgeladen camera,
Basis toiletspullen,
Reep chocolade,
Notenrepen,
Waterfles,
Lekkere thee en een thermosbeker,
Heel veel elastiekjes.
Mijn man heeft zelf kleding gepakt en loop nu rond in een pyjamabroek en een fijn T-shirt. Mijn/Freds tas stond rond week 36 klaar, mijn man had zijn tas vorige week klaargezet.

Kraampakket lekker thuis laten staan, al mis ik deze keer de netbroekjes in het ziekenhuis.
pi_185869900
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 23:56 schreef Cholula het volgende:

Kraampakket lekker thuis laten staan, al mis ik deze keer de netbroekjes in het ziekenhuis.
Ik heb voor deze keer wegwerp incontinentieluiers gekocht, op aanraden van een vk. Geen geklooi met dubbele/driedubbele kraamverbanden, gewoon zo’n volwassen luier aan die je weg kunt gooien als ie vol is 🙈... na de eerste paar dagen kan ik weer verder Met normaal ondergoed en kraamverband... oh hoe glamoreus is mijn leven toch geworden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 07:14:06 #229
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185870242
Oh goede tips nog wel. De vluchttas staat wel klaar, maar er zit geen chocolade in (HOE DAN?). En wegwerp incontinentieluiers.. Haal je die gewoon bij het kruidvat? Mocht ik dan vandaag de deur nog uit gaan, haal ik die even :)
pi_185870481
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
En een schoon shirt voor je man/vriend in te pakken
pi_185870608
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft. :')
pi_185870641
Ik had bij Phi:

-twee outfitjes voor de baby
-setje schone kleding voor mij
-schoon shirt voor m’n lief
-camera
-telefoonoplader

Maar ik was om 10.45 in het ziekenhuis en ben om 11.05 bevallen. En om 14.00 gingen we alweer naar huis. Voor een langer verblijf zou ik ook iets ter entertainment meenemen, en iets te snaaien.

Maar mijn motto zou zijn: beter mee verlegen dan om verlegen. Prima als je iets ongebruikt weer meeneemt, balen als je tijdens je bevalling denkt ‘had ik nu maar ...’

Het is ook zo persoonlijk. Zoals een badjas, ik had er niet aan moeten denken. Voor, tijdens en na de bevalling had ik het alleen maar heet. Maar anderen vinden dat wel fijn :)
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:03:56 #233
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185870660
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
Wij hebben dus nóóit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebus -O- Dus als er een euro in de rolstoel moet, wordt het lopen, ben ik bang :')
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:15:03 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185870760
Hoe je vluchttas eruitziet is natuurlijk wel afhankelijk van je situatie. Als je voor een geplande inleiding of keizersnede komt, is het logisch dat je meer mee neemt. Of als je wat verder van het ziekenhuis woont.
Wij wonen bijvoorbeeld op 5 minuten rijden van het ziekenhuis af, mocht ik langer moeten blijven dan zijn spullen zo gehaald. Dus ik neem zeker niet meer mee dan nodig. Kleding voor mij en de baby, flesje douchegel, wat kleingeld en een omslagdoek voor de baby.

Oh en dit keer denk ik ook een fles appelsap ofzo. Man wat had ik een dorst na de bevalling. Ik heb de hele voorraad appelsap van de verlosafdeling opgedronken geloof ik, en daarna moest mijn man ook nog cola uit het restaurant halen. :D

@Stroopwafelmeisje die kan je inderdaad ook halen bij de drogist, van Tena lady. Mogelijk wel alleen bij de wat grotere winkels.
Ik moet er echt niet aan denken om zoiets aan te trekken. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 27-03-2019 08:22:48 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185871111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 07:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft. :')
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt :+.

Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?

Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg :o. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:53:39 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_185871181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Wij hebben dus nóóit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebus -O- Dus als er een euro in de rolstoel moet, wordt het lopen, ben ik bang :')
In het ziekenhuis waar ik beviel hadden ze op de afdeling gewoon een muntje :). Ze laten je volgens mij niet zomaar lopen :P
  woensdag 27 maart 2019 @ 08:59:30 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185871253
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt :+.

Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?

Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg :o. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.
Jep, bovenop in de vluchttas leggen, daar zocht mijn vlk ook meteen ;)

En waaauw wat superfijn van je rug! O+ goede nachten zijn zo zo zo waardevol!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Manager PR/Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 09:04:28 #238
269689 crew  Viv
pi_185871307
quote:
Ik was van plan poliklinisch te bevallen, dus ik had een vluchtkoffertje klaar. Uiteindelijk ging de bevalling zo vlot dat ik toch liever thuis wilde blijven. Ik vond het vluchtkoffertje alsnog heel handig, want zo hoefde ik de kraam niet uit te leggen waar kleertjes voor de baby lagen, of een schoon hemdje voor mij, of iets te drinken voor mij. ^O^
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:05:54 #239
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185871331
Hoe gaat het met jouw bekken nu, @pinquit ?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185871424
Gewoon in de vluchttas inderdaad. Ik had ze net als Stippelrientje per setje in diepvries-ziplocks zitten.
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:15:37 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185871447
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:05 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het met jouw bekken nu, @:pinquit ?
Mwoahh :') de oefentherapie is helaas geen wondermiddel hier. Vooral omdat ik het keilastig vind om de hele dag door, bij elke handeling bewust met mijn houding bezig te zijn en evt aan te passen.
De oefeningen zijn wel fijn, en ik probeer ze zo vaak mogelijk te doen, maar op een dag dat ik alleen thuis ben met de kinderen loop ik makkelijk 15 trappen bijvoorbeeld. Kan gewoon niet anders. Op peuterspeelzaaldagen komen daar nog eens 8 trappen bij :{ dat is echt funest.
Ik hoop gewoon echt heel hard dat deze klachten na de zwangerschap als sneeuw voor de zon verdwijnen, net als vocht vasthouden enzo :P
pi_185871466
quote:

[..]

Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..

Super fijn van je rug!
Schudden voor gebruik
pi_185871517
Ik heb na de bevalling bijna niet gevloeid. Een dik maandverband was voldoende de eerste 2 dagen. Daarna werden het inlegkruisjes.

Eerste werd aangeleverd door het ziekenhuis. Tweede had ik in mijn koffer, bedenk ik mij nu.
Schudden voor gebruik
  woensdag 27 maart 2019 @ 09:21:17 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185871556
De dagen gaan best goed overigens! En dan tegen 16u begin ik af te takelen. Als ik nog kan dan ga ik rond half 17/17u koken.
Na het eten ga ik gewoon naar bed :') Ik zie m'n lief nauwelijks meer. De nachten met peuter (als hij wakker wordt) doe ik, want m'n lief moet er rond half 5 alweer uit.
Op zich maak ik dus wel goed lange nachten, ondanks dat ik vaak lang wakker lig tussendoor, meestal word ik opgeknapt weer wakker *O*
Ik vergeet vaak te genieten van het leven in mijn buik, jammer! Zeker omdat dit toch wel de laatste keer zal zijn.
pi_185871749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..

Super fijn van je rug!
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ :').

Rug is inderdaad superfijn, het is echt al jaren een zwakke plek en begon nu toch wel weer wat op te spelen. Dat het met zo'n simpele oefening gewoon te verhelpen is, is wel heel fijn O+. Kijk nu al uit naar de les van volgende week.
  Manager PR/Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 09:45:45 #246
269689 crew  Viv
pi_185872006
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef douche-eendje het volgende:
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ :').
Nou, daar heb je je antwoord al. ;)
pi_185872042
Doucheeendje, ik ben ook steeds thuis bevallen, nu hopelijk ook weer. Ik pak een ‘bevallingsdoos’ in. Met daarin 3 zakjes: spul voor tijdens de bevalling (handdoeken, badjas, snacks, maar ook lijst Met telefoonnummers voor kinderoppas, medische gegevens etc), een zakje met spullen voor mama na de bevalling (schone comfi kleding, haarborstel, kraamverbanden, incontinentieluiers dus, zalf voor op m’n foef tegen zwelling etc), en een zakje voor baby: setje kleding, luier, zacht dekentje etc.

Als alles goed gaat en Ik blijf thuis hebben man en vk zo makkelijk alles voorhanden, zonder dat Ik ze aanwijzingen hoef te geven wat ze waar moeten zoeken. En als we naar het ziekenhuis moeten, dan gaat de hele doos mee in de auto.
pi_185872292
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Nou, daar heb je je antwoord al. ;)
Verder is het echt een schat hoor, mijn man ;) :P

Bedankt voor alle tips, ik ga van het weekend eens een lijstje maken want hem inpakken is nu met 27 weken nog niet nodig :).
pi_185873124
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.

Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185873216
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef Rebubbled het volgende:
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.

Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
Ik heb ook maar 1 tandenborstel tegelijk, maar die moet natuurlijk om de zoveel tijd vervangen worden. :P Dus had ik een nieuwe met verpakking en al vast in de vluchttas - als ik 'm nodig had in het ziekenhuis, dan had ik er een bij de hand, en anders ging 'ie weer mee naar huis en gebruikte ik 'm wel als de oude aan vervanging toe was. Voor haarborstel had ik gewoon eentje extra gekocht bij Flying Tiger, zo'n inklapbaar ding met ook een spiegeltje erin (ook handig op vakantie).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')