Ik heb voor deze keer wegwerp incontinentieluiers gekocht, op aanraden van een vk. Geen geklooi met dubbele/driedubbele kraamverbanden, gewoon zo’n volwassen luier aan die je weg kunt gooien als ie vol is 🙈... na de eerste paar dagen kan ik weer verder Met normaal ondergoed en kraamverband... oh hoe glamoreus is mijn leven toch geworden.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 23:56 schreef Cholula het volgende:
Kraampakket lekker thuis laten staan, al mis ik deze keer de netbroekjes in het ziekenhuis.

Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft.quote:Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
En een schoon shirt voor je man/vriend in te pakken

Wij hebben dus nóóit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebusquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:46 schreef mrien het volgende:
En vergeet niet 1/2 euro munten klaar te leggen in de auto voor een rolstoel (indien nodig).
En een schoon shirt voor je man/vriend in te pakken

Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebtquote:Op woensdag 27 maart 2019 07:59 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Of 50 cent. Of 20 cent. Ieder ziekenhuis is weer anders wat dat betreft.

In het ziekenhuis waar ik beviel hadden ze op de afdeling gewoon een muntjequote:Op woensdag 27 maart 2019 08:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Wij hebben dus nóóit contant geld en muntjes komen niet verder dan 20 cent. Dus ik was dolgelukkig dat ik eindelijk ¤3,50 (50 cent, 1 en 2 euro) had verzameld. Kwamen ze langs met een collectebusDus als er een euro in de rolstoel moet, wordt het lopen, ben ik bang

Jep, bovenop in de vluchttas leggen, daar zocht mijn vlk ook meteenquote:Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt.
Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?
Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.

Ik was van plan poliklinisch te bevallen, dus ik had een vluchtkoffertje klaar. Uiteindelijk ging de bevalling zo vlot dat ik toch liever thuis wilde blijven. Ik vond het vluchtkoffertje alsnog heel handig, want zo hoefde ik de kraam niet uit te leggen waar kleertjes voor de baby lagen, of een schoon hemdje voor mij, of iets te drinken voor mij.quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
Maar even nog een praktische vluchttas-vraag van mijn kant: ik wil als alles kan gewoon thuis bevallen. Maar stop ik dan de kleertjes van baby gewoon in die tas en haal ik die op het moment van nodig thuis er gewoon weer uit? Hoe deden jullie dat bij een thuisbevalling?

Mwoahhquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:05 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het met jouw bekken nu, @:pinquit ?

Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..quote:Op woensdag 27 maart 2019 08:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je mist in de OP nog net een overzichtje wat je per welk ziekenhuis nodig hebt.
Door de yogales van gisteren is mijn hele vastzittende onderrug bij een specifieke oefening ineens 'los' en doet het geen pijn meer, alle zware spanning op mijn spieren is weg. Ik heb echt ZO goed geslapen vannacht hierdoor.

Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQquote:Op woensdag 27 maart 2019 09:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dan leg je ze op de commode klaar? Makkelijk bij elkaar te grabbelen voor het geval dat..
Super fijn van je rug!

Nou, daar heb je je antwoord al.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:31 schreef douche-eendje het volgende:
Ik krijg nu een mental image van het moment 'we moeten NU naar het ziekenhuis' en wat er in zo'n situatie zal gebeuren met MeneerEend. Dan hebben we geen babykleertjes mee als ze klaar liggen op de commode, die gaat daar echt niet aan denken op moment van stress/paniek/HELPOMGWTFBBQ.

Verder is het echt een schat hoor, mijn manquote:

Ik heb ook maar 1 tandenborstel tegelijk, maar die moet natuurlijk om de zoveel tijd vervangen worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:56 schreef Rebubbled het volgende:
Hmm, maar hebben jullie al deze spullen dubbel dan? Ik heb maar 1 haarborstel, 1 tandenborstel, 1 legging en joggingbroek waar ik momenteel nog in pas en dus non stop draag etc. 🤔 Misschien moet ik gewoon een lijstje maken met laatste dingen die eventueel mee moeten worden genomen als ik toch naar het ziekenhuis moet. Het plan is nog steeds thuis in een bad bevallen.
Thnx voor de tips. Jullie vluchttassen klinken een stuk realistischer dan de youtubetassen met 50+ items.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |