abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185853996
Wat een fijn nieuws lees ik overal! Super!

Cholula, gefeliciteerd :D

Djoess, wat fijn dat ze thuis is!
pi_185854466
Jeetje wat een mooi nieuws allemaal! O+

@Cholula, gefeliciteerd met de geboorte van Fred! Wat klinken jullie verliefd, en de kennismaking van Frits met zijn broertje... Smelt O+

@Sicilia, een vierde, wow! Gefeliciteerd met de zwangerschap, wat heerlijk dat vriend eigenlijk al het gevoel had dat nog 1 wel nog heel gaaf zou zijn. Hoe ver ben je nu? En boks voor weer samen in een topic :D

@Djoess, fijn dat Teddy thuis is! Eindelijk compleet met je meiden O+

Ik las over goede echo's bij... @taxibabe en @june? (ik heb niet zo'n fabuleus geheugen als vivi :+ ) Fijn meiden! *O*

@Sisu: gefeliciteerd met Ro, 4 alweer! *O*

Zo, ik ben benieuwd of mijn brein nog íets kan vandaag, of dat mijn concentratie voor de dag nu alweer verspeeld is :P
pi_185854606
VFT en stroopwafel, jullie zijn wel echt de volgende nu. Hoe gaat het?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_185855104
Overigens voor degenen die aan de groeiecho’s moeten, ik zou een Heel Groot kind krijgen met een Groot Hoofd.

Ik lees net in de ontslagpapieren dat ze gisteren voor het ontslag gemeten is en dat ze toen 46cm (!) was.
pi_185855738
Gefeliciteerd cholula! Daar is hij dan O+ Ik wens jou een spoedig herstel toe en vanaf nu lekker genieten met de beide jongens!

Wat fijn djoess! Eindelijk naar huis :) Nu lekker genieten.

Verder laat mijn geheugen mij in de steek, maar ik las dat er goede echo's zijn geweest. Yeey!

En welkom nieuwe aanwas, gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik probeer mijn laatste werkweek door te komen (ik werk tot 36 weken). Vrijdag is mijn laatste werkdag, maar ik vind het zo zwaar om deze week door te komen. Ik hoop echt dat de baby voorlopig rustig in buik blijft zitten, zodat ik even een paar weken kan bijkomen tijdens mijn verlof.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:44:51 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185855953
Cho wat fijn dat er zo ontzettend met jullie mee is gedacht en dat dat zoveel rust heeft mogen geven :* . En Frits als grote broer, wat klinkt hij trots als grote broer O+.

Vandaag een beetje een gekke dag hier. 26 maart 2018 was onze eerste afspraak in het ziekenhuis omdat het zwanger worden niet leek te lukken. We hadden niet durven dromen toen dat ik nu inmiddels 27 weken zwanger zou zijn.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 10:58:57 #207
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185856167
Oh nog veel meer goed nieuws! Djoess lekker thuis met haar meiden *O* En goede echo's O+ O+ En ook knippers O+ O+

@Sisu gefeliciteerd met je grote! 4 alweer! En wat vervelend dat je nu nog geen rust hebt. Ben je dan vandaag en morgen thuis?

@Rebubbled Net weer goedgekeurd door de verloskundige. Verder rommelt het wel wat - soms iets pijnlijker dan andere keren - maar volgens mij nog niets serieus. Al vind ik vandaag wel een mooie dag, hoor, met dochter op de opvang en man een rustige dag op het werk :P Maar daar ziet het nog niet echt naar uit op het moment..
Ben vooral nerveus, omdat oppas op een uur rijden zit en man op ruim een uur reistijd werkt. Heb dus heel erg het gevoel dat ik bij de eerste wee aan de bel moet trekken :P
pi_185858878
Cholula: gefeliciteerd!!! *G*
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:04:12 #209
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185859790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:01 schreef Rebubbled het volgende:
VFT en stroopwafel, jullie zijn wel echt de volgende nu. Hoe gaat het?
Bêêêêh!
Ben er zo klaar mee nu. Vannacht rampzalig geslapen. Vandaag de hele dag wezen bankhangen.
Ik weet niet of ik het al gepost had hier (pregnancy brain) maarrrrr: gister was de bloeddruk weer netjes, gevoeld of er ontsluiting is (nee) maar al wel een kortere BMM. Morgen voetreflexmassage hopelijk wekt het weeën op anders staat er voor donderdag weer een afspraak voor een strip poging.
Net een foto geplaatst in het buiken topic maar ik plemp hem hier ook even neer, plaatje bij het woord (spoiler ivm privacy)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I’M HUGE!!!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:19:52 #210
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185860014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Bêêêêh!
Ben er zo klaar mee nu. Vannacht rampzalig geslapen. Vandaag de hele dag wezen bankhangen.
Ik weet niet of ik het al gepost had hier (pregnancy brain) maarrrrr: gister was de bloeddruk weer netjes, gevoeld of er ontsluiting is (nee) maar al wel een kortere BMM. Morgen voetreflexmassage hopelijk wekt het weeën op anders staat er voor donderdag weer een afspraak voor een strip poging.
Net een foto geplaatst in het buiken topic maar ik plemp hem hier ook even neer, plaatje bij het woord (spoiler ivm privacy)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I’M HUGE!!!
Meh! Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Ik ben dat nu al en jij bent nog eens (ruim) 2 weken verder. Ik vind je buik schitterend!
En je opmerking van de vk.. Je moet er nog maar zin in hebben (spoiler: ik niet bepaald :{ ) Ben ook benieuwd of je voetreflexmassage wat doet! Hopelijk snel een baby in je armen O+
pi_185860160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Bêêêêh!
SPOILER
I’M HUGE!!!
Aahhh snap ik zo! Kan me voorstellen dat die buik een stuk comfortabeler zit als hij leeg is. Wow hahaha! Hopelijk doet de voetreflexmassage wat.

Stroopwafel, ik snap je stress. Aanstaande zaterdag is de baby shower voor mijn vriend en van het weekend heb ik wat plannen van zijn vrienden aangehoord en wel.., die jongen is de 24u na die baby shower nog niet nuchter ben ik bang. En ik zie mezelf al bevallen met hem in alle staten. Maar de nugget is zojuist weer goedgekeurd en verre van ingedaald, dus ik laat het los.

Wat doen jullie verder met alle tijd die je hebt tijdens je verlof? Ik zit op dag vijf en was dolblij met het verloskundige uitje zojuist. Verveel me best wel. :P
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:29:11 #212
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185860170
Ohhh lieve VFT :* Dikke knuffel! Het is niet gek dat je er klaar mee/voor bent. ;) For what it's worth, ik vind je buik ook prachtig. En ik duim mee dat je snel je baby in je armen mag sluiten.

Verder ben ik nog niet zo ver, maar m'n libido is vooralsnog best aanwezig ;) Lijkt me praktisch als ik dat nog weet te behouden tot het einde der dagen. :')
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:32:53 #213
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185860212
Echt Rebubbled? Ik heb altijd zooooooveeeeeeeel te doen dat ik tijd te kort kom. Babydingen breien/naaien/maken, babywasjes doen, even naar het strand wandelen, m'n bevalplek inrichten, hypnobirthing CD luisteren, films kijken, van alles lezen, foto's maken en uitwerken, op visite bij gezellig mensen, chocolademelk maken en opdrinken, blogs/artikelen schrijven, een naam vinden voor de baby, lezen over bevallen in andere culturen, nog wat breien, pinteresten etc etc etc.

En dan heb ik natuurlijk inmiddels ook nog twee andere kindjes om me mee bezig te houden de hele dag. Maar m'n ouders zullen in m'n verlof ook best wat dagen met ze gaan spelen, dan heb ik allllle tijd om te coconnen. O+ Heerlijk!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 15:37:39 #214
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185860270
@Rebubbled ik ben veel bezig met m'n dochter en proberen haar te vermaken op de dagen dat we alleen zijn. Verder middagdutjes, Netflix/TLC (baby's O+) kijken, verder met m'n studie, never ending was en ander huishouden, adreslijst voor de geboortekaartjes compleet maken, bakken, de diepvries volgooien met eten voor na de bevalling (toegegeven: daar begonnen we 3 weken geleden mee en eten we nu al van :') ) en Heel Erg Veel online shoppen :') Zwangerschapsverlof is slecht voor de portemonnee!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 16:53:05 #215
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185861686
Oh, ik ben ook van Team genoeg te doen! Maar ik liep ook wel zwaar achter de feiten aan, dus ik ben nu bezig met klussen in de babykamer en in huis, schoonmaken, spullen ophalen via marktplaats en in winkels, kapper, lunchafspraken... mag blij zijn als ik nog een dag tijd heb om een boek te lezen. :+ bij mijn eerste zwangerschap begon ik mij eind week 4 te vervelen, maar gelukkig begon de bevalling aan het begin van week 5.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 26 maart 2019 @ 16:54:39 #216
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185861717
Oja, geboortekaartjes wil ik ook nog zelf tekenen. En mn affirmatieslinger moet ik nog maken O+
pi_185863970
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 00:58 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dank je wel! O+

Frits was de eerste van de familie die de baby mocht zien. Niemand had hem verteld dat de baby was geboren. Zijn reactie was heerlijk: "Dat is mijn broertje, ik vind jou zo lief!" Vervolgens feliciteerde hij mij met het hebben van twee kinderen en mijn man dat hij nu papa is van twee jommens. Om te smelten werkelijk.
O+
Schudden voor gebruik
pi_185864175
De babykamer is al af, de babywassen gedaan, we hebben een schoonmaakster en we laten volgende week een nieuwe schutting plaatsen, dus online shoppen zit er even niet in. Wat is dat een klap met geld zeg, oef. De langere hypnobirthing tracks luisteren is wel een goed idee Ela. En ik ga mijn ukelele maar weer eens afstoffen. Ik wil graag in de tuin werken, maar heb er niet echt de fysieke kracht voor ben ik bang. Maar wellicht ga ik daar gewoon 1m2 per dag van doen. En uiteindelijk vandaag maar nieuwe zwangerschapsfotos van mezelf gemaakt, met het idee dat ik dan wat te editten had. :P Als een van jullie woonachtig is in Amsterdam, holler at ya girl als ik foto's van je mag komen maken. O+

SPOILER
Het is even wennen denk ik. En het scheelt als je al zo'n lief kleintje hebt. :D
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:49:52 #219
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185864443
Mooie foto hoor, Rebub! Woon helaas niet in de buurt (al hangt het af van je definitie van "in de buurt", maar met de auto al gauw een uur rijden :P )
Staat de vluchttas al klaar? Heb je je hydrofielen al gestreken? Zijn er nog boeken die je wil lezen, of onderwerpen waar je meer over wil weten? Ben je anders nog creatief? Misschien iets leuks voor de baby breien of haken? Mij verbaast het toch hoe snel zo'n dag gaat terwijl je eigenlijk bijzonder weinig doet :s)

Ela, wat is een affirmatieslinger?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:34:49 #220
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185865400
Rebub, mooi hoor O+. Geen Amsterdam hier, woon een half uurtje autorijden noordelijker ;)

Zo, ik had net mijn eerste lesje yoga en dat was heel fijn. Veel oefeningen gericht op bekken/onderrug en ademhaling en ik merk dat er ineens wat dingen in mijn onderrug weer wat losser/aangenamer zitten O+. Heel erg fijn.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:43:11 #221
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185865643
Stroop, een slinger van vlaggen (rechthoekige lapjes stof) die iemand voor me heeft geverfd in alle kleuren van de regenboog. En op elke vlag ga ik een inspirerende tekst tekenen als houvast bij m’n voorbereidingen op de geboorte en tijdens de bevalling. Voor mezelf en m’n geboorteteam, om mij en hen te herinneren aan de dingen die ik belangrijk vind en aanmoedigingen en mantra’s e.d. Die zowel ik als zij kunnen gebruiken tijdens de bevalling.

Een voorbeeld van een vlag die ik wil maken aan m’n slinger is bijvoorbeeld een geheugensteun aan dat ik m’n weeen graag wil transformeren naar krachtige oergolven van energie die ‘goed’ voelen en mij/m’n lichaam helpen en vooruit brengen (ipv pijnlijke krampen). En daar maak ik dan een mantra van die ik op zo’n vlag teken.
Dan kan ik die tekst voor mezelf herhalen en evt kan m’n geboorteteam daar ook mee helpen tijdens de bevalling, door mij daaraan te herinneren. En me daarin aan te moedigen.

Affirmaties schreef ik ook een stukje over op Moeder Aarde. Weet niet of ik de link hier zomaar mag zetten, in m’n signatuur heb ik een link naar de website en daar dan op het blog kun je het lezen als je dat interessant vindt. ;) :)
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:43:38 #222
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185865652
Rebubbled, mooie foto!
pi_185867190
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 19:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mooie foto hoor, Rebub! Woon helaas niet in de buurt (al hangt het af van je definitie van "in de buurt", maar met de auto al gauw een uur rijden :P )
Staat de vluchttas al klaar? Heb je je hydrofielen al gestreken? Zijn er nog boeken die je wil lezen, of onderwerpen waar je meer over wil weten? Ben je anders nog creatief? Misschien iets leuks voor de baby breien of haken? Mij verbaast het toch hoe snel zo'n dag gaat terwijl je eigenlijk bijzonder weinig doet :s)

Ela, wat is een affirmatieslinger?
Vluchttas staat voor morgen op de planning. Wat hebben jullie erin? Naast natuurlijk wat comfortabele kleding, kraampakket, eventueel make up en een outfit voor de nugget? Ik heb een lading YouTube video's gekeken en die vrouwen hebben een koffer alsof ze 3 maanden op reis gaan en noemen het 'All the real amazing necessary things for your hospital bag you should most def pack!'. :')
  dinsdag 26 maart 2019 @ 22:16:36 #224
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185867488
Kraampakket hoef je toch niet mee te verkassen naar het ziekenhuis lijkt mij? Dat ding is met name bedoeld voor een thuisbevalling en de periode na de bevalling :P
Ik gooi hier naast de lijst standaard dingen er ook schoon ondergoed, tshirt, deo en tandenborstel en extra schoenen voor MeneerEend in. En knijpfruitachtige dingen, want voer wat makkelijk kotst maar ook energie geeft. Ow en mijn veilige crackers, voor het geval ik wat langer moet blijven en veilig eten wil hebben want ziekenhuizen zijn niet altijd handige plaatsen voor mensen met een voedselallergie, raar genoeg :+
pi_185868871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:57 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Vluchttas staat voor morgen op de planning. Wat hebben jullie erin? Naast natuurlijk wat comfortabele kleding, kraampakket, eventueel make up en een outfit voor de nugget? Ik heb een lading YouTube video's gekeken en die vrouwen hebben een koffer alsof ze 3 maanden op reis gaan en noemen het 'All the real amazing necessary things for your hospital bag you should most def pack!'. :')
3 setjes kleding voor de baby.
Ik verpak ze in diepvrieszakken met 1e, 2e, 3e keus. (Eerste setje duurde niet lang voor er babyspuug overheen ging)

Labello/vaseline vond ik een fijne.(droge lippen van wegpuffen)

Een aquarius voor na de bevalling, dextro voor tijdens/na. Iets om snel je reserves aan te vullen in ieder geval.

Shampoo etc

Ondergoed groot voor jezelf (meerdere ivm kraamverband)

Schone pyjama/truitje

Wat opknapplamuur en (tanden)borstel

Oplader telefoon/muziek/laptop/camera (hangt er ook vanaf of je weet of je daar langer moet blijven)/iets te lezen of puzzelen.

Oordoppen voor je op een zaal met snurkende terecht komt ofzo.

Warme sokken

Maxicosi plus dekentje en jasje

Setje schone kleding voor jezelf en partner

[ Bericht 1% gewijzigd door Stippelrientje op 26-03-2019 23:59:51 ]
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')