Ziek!quote:Met zoveel geschokte linkse reacties kon het natuurlijk niet uitblijven: na het roepen van ‘nazi’ en ‘jaren ’30’ zijn er enkele figuren die overgaan op de volgende fase: het fantaseren over het plegen van een moord op de leider van het zegevierende Forum voor Democratie. In dit geval wil een universitair docent uit Utrecht de moordenaar van Pim Fortuyn een nieuwe “target” geven.
“Volkert, waar ben je?” Aldus de vrij bizarre vraag van Corné Hanssen in een Facebook-discussie over de klinkende FVD-verkiezingsoverwinning van gisteren. Kennelijk is menigeen op links ernstig verbijsterd, en weet men van gekkigheid niet meer wat te zeggen. Dus moeten we radio-uitzendingen aanhoren, waarin Thierry Baudet wordt neergezet als een soort herrezen Heinrich Himmler.
Geen wonder dus dat menig links “intellectueel” meent dit pleit te moeten beslechten met een onoverwinnelijk wapen: de kogel. In dit geval is het Corné Hanssen (betrokken bij opleidingen “Islam en Arabisch”, “Religie en samenleving” en “Religious Studies” aan de Universiteit Utrecht) die heimelijk droomt over de moordenaar van Pim Fortuyn, die z’n oude Fire Star weer uit de mottenballen haalt om opnieuw een populaire rechtse politicus van het leven te beroven.
Hoe vaker je naar z’n korte tekst kijkt, hoe afgrijselijker het wordt. Snapt Corné zelf dat hij hier aanzet tot het om zeep helpen van de democratie? Ik bedoel: allemaal goed en aardig dat je FVD-aanhangers “paupers” noemt op je feestboekmuur. Dat is mischien een beetje kinderachtig, maar dat moet je helemaal zelf weten.
Maar aanzetten tot moord? Ben je nu helemaal op je politiek-correcte achterhoofd gevallen?!
Bron: https://www.dagelijksesta(...)volkert-waar-ben-je/
Dat wist ik niet, ik kijk nooit bij klaagbaak.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:59 schreef LorneMalvo het volgende:
Zoals ik al zei in dat andere topic: hij lijkt op Ruben, een spontane jongen uit het noorden van het land.
Wat voor discussie wil je? Je post een stuk tekst van een ander en voegt niks toe.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:01 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, ik kijk nooit bij klaagbaak.
Maar zou het hier wel graag een fatsoenlijke discussie willen overigens.
Ik ben wel benieuwd wat voor consequenties het gaat hebben voor desbetreffende persoon.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wat voor discussie wil je? Je post een stuk tekst van een ander en voegt niks toe.
Is ook zo, maar het mag (moet) ook gedeeld worden hier.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:05 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Wat wil je precies bediscussiëren dan? De uitspraak is ziekelijk, end of story. Dat 'links' er een handje van heeft zo te reageren is bekend.
Het heeft de NOS niet gehaald dus waar praten we over!?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:10 schreef Antaris het volgende:
[..]
Is ook zo, maar het mag (moet) ook gedeeld worden hier.
mwa ik zit persoonlijk meer op de lijn: stop making stupid people famous.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:10 schreef Antaris het volgende:
[..]
Is ook zo, maar het mag (moet) ook gedeeld worden hier.
Goeie grap wel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:10 schreef de_boswachter het volgende:
Einde universitaire carriere Corné
Vast en zeker geen. Kan me geen incident voor de geest halen waarbij zo’n persoon consequenties heeft ervaren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:09 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat voor consequenties het gaat hebben voor desbetreffende persoon.
Wanneer Wilder na minder, minder, minder geroep al voor de rechter moest verschijnen, dan vraag ik me af hoe dit gaat aflopen, het is momenteel natuurlijk speculeren.
Overigens begrijp ik niet hoe het kan dat mensen zo dom kunnen zijn met soort uitspraken te komen op social media.
Daar ben ik het ook mee eens, maar social media maakt van iedereen stupid people famous.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:11 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
mwa ik zit persoonlijk meer op de lijn: stop making stupid people famous.
Denk eerder dat je kan stellen dat de NOS publieke omroep juist aanzet tot dit soort uitspraken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:11 schreef Nober het volgende:
[..]
Het heeft de NOS niet gehaald dus waar praten we over!?
Weet niet precies met wat je met zo'n persoon bedoelt, maar als het gaat om docenten waarvan geacht wordt te bout geweest te zijn in uitspraken meen ik mijzelf wel een geschorst docent omwille van het beledigen van de heilige profeet te herinneren.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vast en zeker geen. Kan me geen incident voor de geest halen waarbij zo’n persoon consequenties heeft ervaren.
Zulke dingen werken gek genoeg altijd maar 1 kant op.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Weet niet precies met wat je met zo'n persoon bedoelt, maar als het gaat om docenten waarvan geacht wordt te bout geweest te zijn in uitspraken meen ik mijzelf wel een geschorst docent omwille van het beledigen van de heilige profeet te herinneren.
madquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:25 schreef ems. het volgende:
[..]
En zwakrechts heeft er een handje van om keihard te slachtofferen over facebookreacties, klaarblijkelijk.
Dat ja, jij en ik kunnen dat relativeren. Eens of niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Haushofer het volgende:
Misplaatste grap, verder niks schokkends.
Oh wacht, we leven in een hysterische, bipolaire maatschappij waarin men gemiddeld tig uur per dag op social media elkaar loopt op te fokken.
Oproep tot moord!! Achter slot ende grendel! Einde carriere voor deze snoodaard!! Enz.enz.
De wereld is gek.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Haushofer het volgende:
Oh wacht, we leven in een hysterische, bipolaire maatschappij waarin men gemiddeld tig uur per dag op social media elkaar loopt op te fokken.
Oproep tot moord!! Achter slot ende grendel! Einde carriere voor deze snoodaard!! Enz.enz.
Ik zou even een linkje doormailen naar FvD, die hebben een advocaat die hier wel gehakt van maakt 😎quote:
In het licht van de moord op Pim kan je dit gewoon moeilijk zien als een foute grap, heeft weinig met relativeren te maken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:39 schreef kree het volgende:
[..]
Dat ja, jij en ik kunnen dat relativeren. Eens of niet.
Maar genoeg die dat dus niet kunnen...
Ontslaan die idioot, heeft hij wel echte papieren?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:27 schreef Handleiding het volgende:
Social mediaMaar wel droevig dat het een docent op de uni is.
Vooral oliedom dit te posten onder je eigen naam. Ik snap dat nooitquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ontslaan die idioot, heeft hij wel echte papieren?
Nou doelde ook niet op jou opmerking erover, want mag gewoon.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In het licht van de moord op Pim kan je dit gewoon moeilijk zien als een foute grap, heeft weinig met relativeren te maken.
Melkert kreeg een geladen pistool toegestuurd. Kosto’s huis werd in de fik gestoken. Ga nou niet net doen of alleen rechts bedreigd wordt, he?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:32 schreef Monopoly het volgende:
Fortuyn - vermoord
Janmaat - vrouw onder het zuur gegooid, gehandicapt tot haar dood.
Baudet - Bloed en verf en stront door de brievenbus.
Vergis je niet, er zijjn veel mensen met en rechtse snit bedreigd, benadeeld of vermoord. Dat mag NOOIT gebeuren, Of je het eens of oneens bent, dat doe je met woorden en het debat.
Ja, verschuilen achter debiliteit kan die zichzelf niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:41 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Vooral oliedom dit te posten onder je eigen naam. Ik snap dat nooitZeker niet van iemand van de uni.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Melkert kreeg een geladen pistool toegestuurd. Kosto’s huis werd in de fik gestoken. Ga nou niet net doen of alleen rechts bedreigd wordt, he?
Maakt ook niet uit van welke kant het komt, het moet gewoon duidelijk zijn dat dit soort geluiden ongewenst zijn in Nederland, ongeacht wat je allemaal wel niet denkt van elkanders politieke opvattingen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:32 schreef Monopoly het volgende:
Fortuyn - vermoord
Janmaat - vrouw onder het zuur gegooid, gehandicapt tot haar dood.
Baudet - Bloed en verf en stront door de brievenbus.
Vergis je niet, er zijjn veel mensen met en rechtse snit bedreigd, benadeeld of vermoord. Dat mag NOOIT gebeuren, Of je het eens of oneens bent, dat doe je met woorden en het debat.
Waarom maak je jezelf daar zorgen over?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef kree het volgende:
[..]
Nou doelde ook niet op jou opmerking erover, want mag gewoon.
Maak me meer zorgen over mensen die dit zien als een doel om iemand uit te schakelen (en dan doel ik niet op de democratische manier zeg maar?)
Kosto zijn huis werd opgeblazen, door extreem links.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Melkert kreeg een geladen pistool toegestuurd. Kosto’s huis werd in de fik gestoken. Ga nou niet net doen of alleen rechts bedreigd wordt, he?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:05 schreef Everythingexist het volgende:
Zo een oproep/uitspraak behoort grote gevolgen voor de man te hebben. Vrije meningsuiting of niet. Anders had ik hem persoonlijk de nek om gedraaid. Viezerik.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oproep tot moord. Oppakken en vervolgen.
Daarom vraag ik me af of het een Fake account is of dat die vent echt gediplomeerd is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:41 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Vooral oliedom dit te posten onder je eigen naam. Ik snap dat nooitZeker niet van iemand van de uni.
links rechts discussiesquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of het van links of van rechts komt, maar een docent heeft gewoon een voorbeeldfunctie en behoort wijsheid en kennis over te brengen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Euhm omdat als iemand tegen de (normale) wind ingaat zichzelf een doelwit maakt voor een stel gekken die een tunnelvisie hebben op 1 ding alleen. Wat ze zelf denken of vanuit geloof etc?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom maak je jezelf daar zorgen over?
quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:36 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Walgelijke en smaakloze opmerking natuurlijk. Of je het nou eens of oneens bent met FvD. Het is maar de vraag wat zoiemand bij de faculteit geesteswetenschappen van een universiteit doet.
Ah op die fiets, dat is wel zorgwekkend ja.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:45 schreef kree het volgende:
[..]
Euhm omdat als iemand tegen de (normale) wind ingaat zichzelf een doelwit maakt voor een stel gekken die een tunnelvisie hebben op 1 ding alleen. Wat ze zelf denken of vanuit geloof etc?
Absoluut niet. Ik zal nooit wegkijken van geweld. En ik zal nooit downplayen. Helaas is de onvermijdelijke kogel al wel gevallen. Ik zal strijden dat nooit weer een politicus het leven moet laten. Welke vleugel in het spectrum zij/hij ook dan verwoord.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja precies, heb nog even een edit gedaan voor de duidelijkheid, maar je was me voorquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah op die fiets, dat is wel zorgwekkend ja.
hoe dan?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:47 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik zal nooit wegkijken van geweld. En ik zal nooit downplayen. Helaas is de onvermijdelijke kogel al wel gevallen. Ik zal strijden dat nooit weer een politicus het leven moet laten. Welke vleugel in het spectrum zij/hij ook dan verwoord.
Stel je voor dat iemand bij de spijbelende klimaatkindertjes zou roepen om Breivick, (lijkt me een vergelijking van hetzelfde zieke kaliber) dat zou je dan niet meer dan een misplaatste grap vinden?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Haushofer het volgende:
Oproep tot moord!! Achter slot ende grendel! Einde carriere voor deze snoodaard!! Links!! Rechts!! Enz.enz.
Ik zal elke vorm van geweld naar politici verafschuwen. OF het Kuzu is, of Wilders of Seegers. Je houdt je smerige gifitige klauwen af van volksvertegenwoordigers. En al roep je dingen waar je oproept om mensen geweld te gebruiken, dan moet je dat doen, dat is je mening. Maar als ik de buurman van Kuzu zou zij en iemand zou hem kwaad willen doen, ik zou als buurman en absoluut nul voorstander van DENK zijn, alles op alles zetten om meer ellende te voorkomen.quote:
Ah dan is het goed.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
De man heeft allang publiekelijk zijn excuses aangeboden..
Dat maakt niet uit, te laat en te onbezonnen voor de gekkies al...quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ach, werd het hem te heet onder de voeten?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Oh, dan is er niks aan de hand johquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Juist, helaas, zou ik ook doen, maar helaas zijn er mensen die dat dus niet kunnen begrijpen ofzo.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zal elke vorm van geweld naar politici verafschuwen. OF het Kuzu is, of Wilders of Seegers. Je houdt je smerige gifitige klauwen af van volksvertegenwoordigers. En al roep je dingen waar je oproept om mensen geweld te gebruiken, dan moet je dat doen, dat is je mening. Maar als ik de buurman van Kuzu zou zij en iemand zou hem kwaad willen doen, ik zou als buurman en absoluut nul voorstander van DENK zijn, alles op alles zetten om meer ellende te voorkomen.
ja niets dus eigenlijk he?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik zal elke vorm van geweld naar politici verafschuwen. OF het Kuzu is, of Wilders of Seegers. Je houdt je smerige gifitige klauwen af van volksvertegenwoordigers. En al roep je dingen waar je oproept om mensen geweld te gebruiken, dan moet je dat doen, dat is je mening. Maar als ik de buurman van Kuzu zou zij en iemand zou hem kwaad willen doen, ik zou als buurman en absoluut nul voorstander van DENK zijn, alles op alles zetten om meer ellende te voorkomen.
Waarom niet? Jij vindt dat grapjes over aanslagen op politici moeten kunnen in het openbaar waar iedereen het kan lezen?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja niets dus eigenlijk he?
en terecht natuurlijk, iemand roept wat in een gesprekje op facebook ... laten we dat vooral niet opblazen tot iets interessants ofzo zeg
Het is niet echt opblazen hier?quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja niets dus eigenlijk he?
en terecht natuurlijk, iemand roept wat in een gesprekje op facebook ... laten we dat vooral niet opblazen tot iets interessants ofzo zeg
Natuurlijk niet. Wat een schande op zich is. En zijn werkgever heeft hem ook niet buiten geflikkerd. Neem ik aan. Want godnondeju we zullen deugen met zn allen. Zelfs als daar mensen (mond)dood voor moeten gemaakt worden.quote:
Die unibesturen zijn linkse bolwerken, die vinden dit prachtig ws.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Wat een schande op zich is. En zijn werkgever heeft hem ook niet buiten geflikkerd. Neem ik aan. Want godnondeju we zullen deugen met zn allen. Zelfs als daar mensen (mond)dood voor moeten gemaakt worden.
Sick fuck.!
dat staat er niet he?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij vindt dat grapjes over aanslagen op politici moeten kunnen in het openbaar waar iedereen het kan lezen?
Nee je kan het ook serieus opvatten inderdaad wat hij zegt, wat het gewoon een doodsverwensing maakt.quote:
twitter:DanHF twitterde op woensdag 20-03-2019 om 21:34:36Days after #Christchurch the new Dutch party that has doubled down on ethnic nationalism, islamophobia and hardcore Replacement Theory is one of the big election winners. I could SCREAM. reageer retweet
ja maar waarom zou je?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nee je kan het ook serieus opvatten inderdaad wat hij zegt, wat het gewoon een doodsverwensing maakt.
Ik zie er niet per se reden toe, maar het is ofwel een grap over een politicus dood willen laten schieten of een doodsverwensing van een universitair docent. Op welke manier is dat iets opblazen?quote:
Doe ff een bronquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Integendeel, die dude is een randdebiel dat hij zoiets op facebook zet. Maar dat gejank om wat facebookreactiesquote:Op donderdag 21 maart 2019 22:29 schreef Antaris het volgende:
[..]
Nog goed praten ook, zeer bijzonder en opmerkelijk.
Slachtofquote:
ik denk dat als je hier begint over een epische strijd tegen het doodschieten van politici oid dat je de boel een beetje aan het oplazen bentquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik zie er niet per se reden toe, maar het is ofwel een grap over een politicus dood willen laten schieten of een doodsverwensing van een universitair docent. Op welke manier is dat iets opblazen?
Van een universitair docent, over een gebeurtenis die daadwerkelijk plaatsgevonden heeft. Dat zou betekenen dat een grap over bijvoorbeeld 9/11 of Tristan van der Vlis ook gewoon gemaakt mag worden als 'grap'. Bijzonder smakeloos en kwetsend voor eenieder die daarmee te maken heeft gehad. Als een docent van de middelbare school geschorst mag worden voor het kritiek leveren op mohammed verwacht ik hier toch minimaal zware sancties en/of zijn ontslag voor.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat als je hier begint over een epische strijd tegen het doodschieten van politici oid dat je de boel een beetje aan het oplazen bent
het is een wat smakeloze opmerking, meer niet
twitter:NandaOudejans twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:41:54Als je FvD stemt deug je gewoon niet https://t.co/oynibbAhrS reageer retweet
twitter:demo_demo_nl twitterde op donderdag 21-03-2019 om 12:07:12Als docent - vanuit een machtspositie - een deel van je (potentiële) studenten wegzetten als mensen die niet deugen en dat bij een vak als rechtsfilosofie waarbij je in de collegezaal toch een open sfeer zou moeten creëren waarin iedereen vrij kan denken.https://t.co/Nr9Bwi1IGa https://t.co/3ocmPLOQKd reageer retweet
van die middelbare school in kwestie zou ik idd zware sancties verwachten ja maar daar werkt deze dude logischerwijs nietquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Van een universitair docent, over een gebeurtenis die daadwerkelijk plaatsgevonden heeft. Dat zou betekenen dat een grap over bijvoorbeeld 9/11 of Tristan van der Vlis ook gewoon gemaakt mag worden als 'grap'. Bijzonder smakeloos en kwetsend voor eenieder die daarmee te maken heeft gehad. Als een docent van de middelbare school geschorst mag worden voor het kritiek leveren op mohammed verwacht ik hier toch minimaal zware sancties en/of zijn ontslag voor.
De tering als je in die tweets duikt kom je echt een hele hoop van dit soort hoogleraren en docenten tegen die dit soort teksten op het internet verspreiden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:17 schreef Montagui het volgende:
Baudet had dan ook gewoon gelijk met zijn statement dat 'we worden ondermijnd door universiteiten'.
Een ziek wereldje. Hier nog één (wederom UU):twitter:NandaOudejans twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:41:54Als je FvD stemt deug je gewoon niet https://t.co/oynibbAhrS reageer retweet
twitter:demo_demo_nl twitterde op donderdag 21-03-2019 om 12:07:12Als docent - vanuit een machtspositie - een deel van je (potentiële) studenten wegzetten als mensen die niet deugen en dat bij een vak als rechtsfilosofie waarbij je in de collegezaal toch een open sfeer zou moeten creëren waarin iedereen vrij kan denken.https://t.co/Nr9Bwi1IGa https://t.co/3ocmPLOQKd reageer retweet
ja nee pim had nog geleefd als we Melkert in de cel hadden gegooid toen hij tof liep te doen iddquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:26 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat deed Pim toentertijd ook, maar we weten hoe het afgelopen is.
Je zou dus zware sancties verwachten voor iemand die een al eeuwen dood persoon beledigd, maar iemand de refereert aan doodsbedreigingen voor een hedendaagse politicus vind je eigenlijk niet noemenswaardig?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
van die middelbare school in kwestie zou ik idd zware sancties verwachten ja maar daar werkt deze dude logischerwijs niet
daarnaast worden over de zaken die jij noemt ook gewoon grappen gemaakt (zie Southpark bv al kennen die van der Vlis natuurlijk niet) en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze (waar is Folkert als je hem nodig hebt) ook al eerder gehoord had
gewoon melden bij facebook en doorrrrrr
Ze heeft toch gewoon een punt? FvD'ers doen inderdaad niet aan deugen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:17 schreef Montagui het volgende:
Baudet had dan ook gewoon gelijk met zijn statement dat 'we worden ondermijnd door universiteiten'.
Een ziek wereldje. Hier nog één (wederom UU):twitter:NandaOudejans twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:41:54Als je FvD stemt deug je gewoon niet https://t.co/oynibbAhrS reageer retweet
klopt inderdaad.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ze heeft toch gewoon een punt? FvD'ers doen inderdaad niet aan deugen. [ afbeelding ]
nee ik zou van een school die opmerkingen over mohammed bestraft ook bij dit soort lolbroekerij zware sancties verwachtenquote:Op donderdag 21 maart 2019 23:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je zou dus zware sancties verwachten voor iemand die een al eeuwen dood persoon beledigd, maar iemand de refereert aan doodsbedreigingen voor een hedendaagse politicus vind je eigenlijk niet noemenswaardig?![]()
dus jij zou het wel ok vinden als ik het op facebook zou slingeren puur omdat ik niet voor de klas sta?quote:Tevens staat southpark niet voor de klas om nieuwe jongvolwassenen op te leiden en is het bij southpark bij aanvang al duidelijk dat het om een grap gaat.
Nee. Zo werkt het helaas niet. In NL wordt je pas geschorst als je mohammed vergelijkt volgend de hedendaagse standaard met een pedofiel, maar niet als je oproept tot moord op een 'rechts'politicus.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:10 schreef de_boswachter het volgende:
Einde universitaire carriere Corné
Ik vind een middelbare school in deze niet zo anders dan een universiteit, ja de leerlingen zijn een stuk ouder, maar het blijft een onderwijsinstelling. Lijkt me niet wenselijk dat individuele onderwijsinstellingen voor zichzelf gaan bepalen welke opmerkingen wel en welke niet wenselijk zijn. Er zou een bepaalde grens moeten zijn waar zij zich allen aan moeten houden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik zou van een school die opmerkingen over mohammed bestraft ook bij dit soort lolbroekerij zware sancties verwachten
[..]
dus jij zou het wel ok vinden als ik het op facebook zou slingeren puur omdat ik niet voor de klas sta?
dat is dus voor jou het grote eieren eten hier?
ik vind dat dus niet zo rullevant
En waarschijnlijk is die grens dus dat ook hun werknemers vrij moeten zijn om persoonlijke uitspraken te maken. Al is dit inderdaad zeer smakeloos ja.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik vind een middelbare school in deze niet zo anders dan een universiteit, ja de leerlingen zijn een stuk ouder, maar het blijft een onderwijsinstelling. Lijkt me niet wenselijk dat individuele onderwijsinstellingen voor zichzelf gaan bepalen welke opmerkingen wel en welke niet wenselijk zijn. Er zou een bepaalde grens moeten zijn waar zij zich allen aan moeten houden.
En bij die algemene ontwikkeling hoort ook het leren om kritisch te denken, en dus ook niet elke mening van elke docent voor zoete koek aan te nemen.quote:En ja dat is voor mij wel van belang ja. Als Floris de accountant of Henk de bouwvakker zoiets zegt kan je ervan uit gaan dat ze hoogstens volwassen collega's of klanten daarmee lastig vallen. Van een docent van welk niveau dan ook weet je dat zij juist met die leerlingen in aanraking komen die daar komen om een opleiding te volgen en een algemene ontwikkeling te doorlopen.
Privé zou natuurlijk ieder vrij moeten zijn daarin, maar ik vind een functie als docent dermate belangrijk dat zoiets openbaar verkondigen best heftig is. Wat nou als iemand zegt dat de SS zo slecht nog niet was? Stalin een goed leider? etc... Allen niet expliciet verboden, maar wel iets waar ik mijn kinderen zeker niet door opgeleid zou zien willen worden. Dit is natuurlijk niet zo extreem, maar ik vind enkel de vrijheid van meningsuiting niet toereikend als je een voorbeeldfunctie bekleed.quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:51 schreef probeer het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is die grens dus dat ook hun werknemers vrij moeten zijn om persoonlijke uitspraken te maken. Al is dit inderdaad zeer smakeloos ja.
[..]
En bij die algemene ontwikkeling hoort ook het leren om kritisch te denken, en dus ook niet elke mening van elke docent voor zoete koek aan te nemen.
Ik kom vrij laat binnenvallen en eb een hoop op FOK! vandaag gemist, maar het bashen van is echt zo triest, wtf denk je dat democratie is, dat andersdenkenden ook hun mening mogen hebben en als die groep groter is dan de jouwe zijn zij de grootste, of je het leuk vind of niet....quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:28 schreef Kriegel het volgende:
FvD'ers doen inderdaad niet aan deugen. [ afbeelding ]
Er zijn deze week een aantal mensen lukraak doodgeschoten.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Haushofer het volgende:
Oproep tot moord!! Achter slot ende grendel! Einde carriere voor deze snoodaard!! Links!! Rechts!! Enz.enz.
Ja, het met geweld proberen is niet de oplossing nl.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn deze week een aantal mensen lukraak doodgeschoten.
De man verwijst naar een moordenaar van een politicus met hetzelfde soort gedachtengoed als Baudet die niet zo lang geleden is vrijgelaten.
Je moet toch behoorlijk ziek in je hoofd en volslagen ongevoelig zijn om dat humor te noemen.
Je hebt maar een gek nodig die door een dergelijk bericht een idee krijgt, wordt aangemoedigd of zich gerechtvaardigd voelt om een dergelijke actie als tegen Fortuyn te ondernemen. Hoe vreselijk dom kun je zijn.
Heb je gedronken toevallig? Ik begrijp werkelijk niets van wat je zegt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:39 schreef kree het volgende:
[..]
Ja, het met geweld proberen is niet de oplossing nl.
Maakt het nog erger namelijk. Maargoed ik kan de gene die zich zo ziek voelen om alleen maar haat te verspreiden niet tegen houden ook natuurlijk.
Net als niemand niet natuurlijk. Tegen die gene die dat denken hier in NL zou zeggen ga lekker terug naar wel je dat wel kunt doen?
Succes ermee. Het heeft wel lekker gewerkt trouwens de laatste tijd
waar heb jij op gestemd?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ze heeft toch gewoon een punt? FvD'ers doen inderdaad niet aan deugen. [ afbeelding ]
euhn het lijkt me duidelijk gewoon?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb je gedronken toevallig? Ik begrijp werkelijk niets van wat je zegt.
Als je de onderwerpen/entiteiten in je zin zou benoemen zou het al duidelijker worden denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:48 schreef kree het volgende:
[..]
euhn het lijkt me duidelijk gewoon?
Wat snap je niet dan?
tja ik ben niet zo beleerd om een uil en weet ik veel oude dingen erbij te halen waarvan ik geen reet snap dus van de speech van FVD maar snap je mijn dingen wel dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je de onderwerpen/entiteiten in je zin zou benoemen zou het al duidelijker worden denk ik.
De reactie is imho net zo smakeloos als een Christchurchsje wensen naar een moskee. Je mag meer verwachten van iemand die lesgeeft op een universiteit. Dat hij het op zijn Twitter doet is een indicatie dat hij denkt dat zijn vrienden ook zo denken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:25 schreef ems. het volgende:
[..]
En zwakrechts heeft er een handje van om keihard te slachtofferen over facebookreacties, klaarblijkelijk.
Heb je die speech van hem gezien?quote:Op donderdag 21 maart 2019 23:10 schreef Nikonlover het volgende:
Een andere prof van UU is ook niet zo weg van Baudet zo te lezentwitter:DanHF twitterde op woensdag 20-03-2019 om 21:34:36Days after #Christchurch the new Dutch party that has doubled down on ethnic nationalism, islamophobia and hardcore Replacement Theory is one of the big election winners. I could SCREAM. reageer retweet
Eens en herkenbaar. Ben erg bang dat Baudet iets overkomt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:12 schreef Poepz0r het volgende:
Ik heb Fortuyn heel bewust meegemaakt en het speelt zich opnieuw af. WIJ (deze generatie) is geen haar beter dan de vorige.
Kijk dit eens : https://www.geenstijl.nl/(...)t-naoorlogse-verzet/
Dit zijn naar ik dacht fatsoenlijke mensen. Waarom al dat gehaat en gekanker? Ik accepteer dit niet. Niet vanuit FvD, niet van andere partijen. Deze middag heb ik aangifte gedaan (digitaal) tegen die Hans Worst van die Volkert reply op Facebook en ook tegen mevrouw Hendriqx.
Wij moeten echt uitkijken dat 2002 zich niet opnieuw gaat afspelen. Accepteer elkaars gedachtegoed en wees niet bang voor Hitler 2.0 of wat dan ook, want daarvoor hebben we een coalitie en dergelijke.
Het is ook een indicatie dat hij denkt het volledig anoniem te doen, en dat maakt het een eng mannetje.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De reactie is imho net zo smakeloos als een Christchurchsje wensen naar een moskee. Je mag meer verwachten van iemand die lesgeeft op een universiteit. Dat hij het op zijn Twitter doet is een indicatie dat hij denkt dat zijn vrienden ook zo denken.
Dat zou dan de spreekwoordelijke druppel zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eens en herkenbaar. Ben erg bang dat Baudet iets overkomt.
Dan ga ik zelf een tijdje zitten heb ik mij voorgenomen. Dat had ik destijds met Melkert en co al moeten doen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eens en herkenbaar. Ben erg bang dat Baudet iets overkomt.
Ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je die speech van hem gezien?
Nee totaal niet. Natuurlijk wel een bepaalde bazige houding, maar goed dat ken ik wel van hem. Hitler-achtige praktijken gaan nooit meer komen, die angst slaat nergens op. Dat kan een coalitie makkelijk blokkeren zeg maar. Alleen aan de macht is hier onmogelijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:29 schreef kree het volgende:
Baudet kwam wel aardig Hitler achtig over in zijn toespraak en manier van doen.
Ok voordat ik hiervoor helemaal afgebrand ga worden....
Nee het is totaal niet hetzelfde enzo, Maar het lijkt er een beetje op wel toch?
Manier van spreken etc?
Vraag dit maar gewoon, OK Hitler hebben we gezien hoe het afliep. Baudet is heel ander verhaal. Maar zeg het maar? Democratie als iedereen het netjes kan houden zal zegen vieren wat voor partij ook
Andere tijden, Hitler stond aan het roer van een militaire grootmacht met een minderwaardigheidscomplex (WW1 en de gevolgen daarvan), Nederland is een ministaatje, met weinig invloed en geen militaire slagkracht, zie je echt het verschil niet?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:29 schreef kree het volgende:
Baudet kwam wel aardig Hitler achtig over in zijn toespraak en manier van doen.
Ok voordat ik hiervoor helemaal afgebrand ga worden....
Nee het is totaal niet hetzelfde enzo, Maar het lijkt er een beetje op wel toch?
Manier van spreken etc?
Vraag dit maar gewoon, OK Hitler hebben we gezien hoe het afliep. Baudet is heel ander verhaal. Maar zeg het maar? Democratie als iedereen het netjes kan houden zal zegen vieren wat voor partij ook
Nou ja, hij gebruikte nazi-terminologie. Dat kan niet niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:29 schreef kree het volgende:
Baudet kwam wel aardig Hitler achtig over in zijn toespraak
Is al besproken in Provincie topic en ruimschoots ook. Het is maar net hoe je iets wil lezen en of wil horen. Ik snap wat hij wil zeggen, alleen had hij het simpeler moeten verpakken denk ik.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, hij gebruikte nazi-terminologie. Dat kan niet niemand ontkennen.
Wel tekenend voor NWS dat er daarover geen topic is, maar een over een reactie op internet met een ernstige uitspraak meer dan 100 reacties is.
Nee klopt ik ben er ook niet bang voor opzich.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Natuurlijk wel een bepaalde bazige houding, maar goed dat ken ik wel van hem. Hitler-achtige praktijken gaan nooit meer komen, die angst slaat nergens op. Dat kan een coalitie makkelijk blokkeren zeg maar. Alleen aan de macht is hier onmogelijk.
Hij had het goed moeten verpakken, is niet de eerste keer ook dat hij deze terminologie gebruikt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is al besproken in Provincie topic en ruimschoots ook. Het is maar net hoe je iets wil lezen en of wil horen. Ik snap wat hij wil zeggen, alleen had hij het simpeler moeten verpakken denk ik.
Hij verpakte het goed, maar misschien begrijpt niet iedereen het. Je kan lullen maar Baudet is wel zichzelf (net zoals Wilders, Krol en Thieme). Het is altijd deze toon, nooit anders ofzo.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hij had het goed moeten verpakken, is niet de eerste keer ook dat hij deze terminologie gebruikt.
Nee, roepen om "Volkert waar ben je" is inderdaad stukken beter en klinkt ook veel genuanceerder.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hij had het goed moeten verpakken, is niet de eerste keer ook dat hij deze terminologie gebruikt.
In POL is er wel het een en ander over gezegd. Maar een apart topic had misschien niet misstaan.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wel tekenend voor NWS dat er daarover geen topic is, maar een over een reactie op internet met een ernstige uitspraak meer dan 100 reacties is.
Niemand is zichzelf als hij dit zegt: "Maar net als al die andere landen van onze boreale wereld, worden we kapotgemaakt door de mensen die ons juist zouden moeten beschermen." Er is geen boreale wereld, het was een tijdperk ooit 12000 jaar terug waar nazi's naar verwezen en Baudet ook. Waarom? En waarom vinden zijn kiezers dat nazi taalgebruik niet diskwalificerend?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij verpakte het goed, maar misschien begrijpt niet iedereen het. Je kan lullen maar Baudet is wel zichzelf (net zoals Wilders, Krol en Thieme). Het is altijd deze toon, nooit anders ofzo.
Zoals ik al zei heb je gelijk dat je sommige dingen ook anders kan zeggen, maar als hij het heel simplistisch uitlegt dan kan dat weer overkomen als schreeuwen en Wilders 2.0 dus ik snap de aanpak op zich wel om het op een meer poetische manier te doen.
Hij is zichzelf. Je weet dat hij zeer intellectueel is en hoogbegaafd is he? Dat slag mensen praat heel anders dan wij doen. Daarnaast heeft het 0 te maken met nazischap. Dat het in die groepen ooit is geroepen betekend niet automatisch dat je die link kunt leggen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Niemand is zichzelf als hij dit zegt: "Maar net als al die andere landen van onze boreale wereld, worden we kapotgemaakt door de mensen die ons juist zouden moeten beschermen." Er is geen boreale wereld, het was een tijdperk ooit 12000 jaar terug waar nazi's naar verwezen en Baudet ook. Waarom? En waarom vinden zijn kiezers dat nazi taalgebruik niet diskwalificerend?
Je weet tegen wie je praat he?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij is zichzelf. Je weet dat hij zeer intellectueel is en hoogbegaafd he? Dat slag mensen praat heel anders dan wij doen.
Het heeft daar juist mee te maken, er is geen andere politieke context waarop dit betrekking heeft. Ik vermoed dat hij geen nazi is, maar waarom hij steeds van dat taalgebruik moet bezigen vraag ik me af en waarom zijn kiezers het wel ok vinden maakt me onrustig.quote:Daarnaast heeft het 0 te maken met nazischap. Dat het in die groepen ooit is geroepen betekend niet automatisch dat je die link kunt leggen.
Jawel hoor. Boreaal oftewel Noorderlijk gaat om een eerdere tijdspan wat hierboven al besproken is. Hij doelt te zeggen en let op ik deel de mening dat dat anders kon:quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je weet tegen wie je praat he?
[..]
Het heeft daar juist mee te maken, er is geen andere politieke context waarop dit betrekking heeft. Ik vermoed dat hij geen nazi is, maar waarom hij steeds van dat taalgebruik moet bezigen vraag ik me af en waarom zijn kiezers het wel ok vinden maakt me onrustig.
En weet je wat vele malen erger is dan dit? Die volslagen imbecielen (ook universiteiten en magazines) die het al hebben over het DOODSCHIETEN (aanzetten tot moord). 2002 anyone? Dat is levensgevaarlijk en de geschiedenis lijkt zich te herhalen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je weet tegen wie je praat he?
[..]
Het heeft daar juist mee te maken, er is geen andere politieke context waarop dit betrekking heeft. Ik vermoed dat hij geen nazi is, maar waarom hij steeds van dat taalgebruik moet bezigen vraag ik me af en waarom zijn kiezers het wel ok vinden maakt me onrustig.
FvD zijn ook geen fascisten, dat is diezelfde stuip waarin linksen steeds schieten als ze in de verdrukking komen. Nationalistisch is een beter woord, en daar is in principe niks mis mee, zolang het niet doorschiet in het extreme.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jawel hoor. Boreaal oftewel Noorderlijk gaat om een eerdere tijdspan wat hierboven al besproken is. Hij doelt te zeggen en let op ik deel de mening dat dat anders kon:
Wij moeten onze cultuur niet verloochenen en onze feestdagen. Straks bestaan wij de Nederlander niet meer, omdat wij alles uit handen geven aan minderheden. Het is niet erg om onszelf aan te passen, maar we trekken het in een extreme. Fortuyn schreef hier overigen 20 jaar geleden al over en het komt precies zo uit. We moeten daarvoor waken. Dat wil NIET zeggen dat wij superieur zijn aan een ander, totaal niet. Vergeet niet dat FvD VOOR open religies is, koran, moskeetjes en al dat soort dingen. Dat strookt NIET met nazi beelden/praktijken.
De uil is heel simpel uit te leggen eigenlijk:quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:51 schreef kree het volgende:
Boreaal, Tijdspanne, etc etc, Uil die hij nog noemde....
Wtf, hoeveel die stemde gaan dit begrijpen????
Kom maar met concrete dingen etc daar wacht ik op. Ik kom een eind maar dit slappe gelul in de verte van (owh hoe geleerd ben ik wel niet dat ik dat weet) Roest me mijn reet eigenlijk en denk veel van iedereen die er een stem op gaf?
Exact en dat extreme kan ook NOOIT plaatsvinden, want daar hebben we de coalitie voor. En het is dus angst die nergens op is gebaseerd.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
FvD zijn ook geen fascisten, dat is diezelfde stuip waarin linksen steeds schieten als ze in de verdrukking komen. Nationalistisch is een beter woord, en daar is in principe niks mis mee, zolang het niet doorschiet in het extreme.
U spreekt ware taal meneer.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Exact en dat extreme kan ook NOOIT plaatsvinden, want daar hebben we de coalitie voor. En het is dus angst die nergens op is gebaseerd.
Ja natuurlijk, ik kwam daar wel achter na even zoeken, maar hoeveel mensen die wel ervoor stemde eerst, hebben dat erna totaal niet gesnapt?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De uil is heel simpel uit te leggen eigenlijk:
De uil van Minerva begint haar vlucht pas bij het aanbreken van de avondschemering.
Oftewel het oplossen van de grote problemen vind pas plaats als het eigenlijk al 5 over 12 is.
Geen idee. Ik begreep het direct eerlijk gezegd. Kan niet voor een ander spreken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:55 schreef kree het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ik kwam daar wel achter na even zoeken, maar hoeveel mensen die wel ervoor stemde eerst, hebben dat erna totaal niet gesnapt?
Onzin op bizar veel fronten. Te beginnen met het Boreaal, dit tijdperk is van 9220 tot 10.640 voor Christus. Welke cultuur kunnen de mensen die toen leefden nog herkennen in de hedendaagse "Joods-Christelijke cultuur"?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jawel hoor. Boreaal oftewel Noorderlijk gaat om een eerdere tijdspan wat hierboven al besproken is. Hij doelt te zeggen en let op ik deel de mening dat dat anders kon:
Wij moeten onze cultuur niet verloochenen en onze feestdagen. Straks bestaan wij de Nederlander niet meer, omdat wij alles uit handen geven aan minderheden. Het is niet erg om onszelf aan te passen, maar we trekken het in een extreme. Fortuyn schreef hier overigen 20 jaar geleden al over en het komt precies zo uit. We moeten daarvoor waken. Dat wil NIET zeggen dat wij superieur zijn aan een ander, totaal niet. Vergeet niet dat FvD VOOR open religies is, koran, moskeetjes en al dat soort dingen. Dat strookt NIET met nazi beelden/praktijken.
nou klopt, ik ook niet, mijn conclusie is beetje over deze hele verkiezingen, iedereen wil iig wat anders als wat er nu isquote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Geen idee. Ik begreep het direct eerlijk gezegd. Kan niet voor een ander spreken.
Het gaat niet om het herkennen vriend. Het gaat erom dat het toen gemoedelijker was dan nu qua samenstroom van mensen en culturen en verschillen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Onzin op bizar veel fronten. Te beginnen met het Boreaal, dit tijdperk is van 9220 tot 10.640 voor Christus. Welke cultuur kunnen de mensen die toen leefden nog herkennen in de hedendaagse "Joods-Christelijke cultuur"?
Niet alles wordt uit handen gegeven aan "minderheden"... wat een absurde gedachte, waar komt dat vandaan?
Hoe passen we ons aan?
Welke aanpassing gaat richting het extreme?
Welke potentiële aanpassing was te extreem?
Fortuyn had ik een hogere pet van op dan Wilders of Baudet... wat schreef hij wat nu uit komt?
Ik beweer niet dat de standpunten van de FVD overeenkomen met typisch nazi-beleid, alleen een belangrijk deel van het taalgebruik.
Ook dit voorzag Fortuyn uitstekend:quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Onzin op bizar veel fronten. Te beginnen met het Boreaal, dit tijdperk is van 9220 tot 10.640 voor Christus. Welke cultuur kunnen de mensen die toen leefden nog herkennen in de hedendaagse "Joods-Christelijke cultuur"?
Niet alles wordt uit handen gegeven aan "minderheden"... wat een absurde gedachte, waar komt dat vandaan?
Hoe passen we ons aan?
Welke aanpassing gaat richting het extreme?
Welke potentiële aanpassing was te extreem?
Fortuyn had ik een hogere pet van op dan Wilders of Baudet... wat schreef hij wat nu uit komt?
Ik beweer niet dat de standpunten van de FVD overeenkomen met typisch nazi-beleid, alleen een belangrijk deel van het taalgebruik.
Geen idee. Zou wel tof zijn tochquote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:01 schreef Hathor het volgende:
Is er ooit een FOK skypegroep opgezet dan?
Ik ga je niet skypen, maar vind het wel wat teleurstellend hoe je mijn vragen beantwoordt. Ik herinner me ook niet dat Fortuyn de term massa-immigratie bezigde trouwens. De cijfers ondersteunen dit ook in zijn geheel niet... Netto Immigratie is jaarlijks in de promillen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het gaat niet om het herkennen vriend. Het gaat erom dat het toen gemoedelijker was dan nu qua samenstroom van mensen en culturen en verschillen.
Wij passen ons aan: Zwarte Piet discussie, allochtonen die bepaalde eisen stellen op de werkvloer (hoofddoek etc) dat soort dingen. De aanpassing Zwarte Piet is veel te extreem, zeker gezien de kleine groep sneeuwvlokjes die er zogenaamd last van heeft, maar ondertussen wel heerlijk subsidies slurpt dmv allerlei stichtingen etc.
Fortuyn schreef dat de massa-immigratie een giga probleem voor ons land gaat worden als we dat niet tijdig gaan controleren (niet stoppen dus en dat wil fvd ook niet). Dat merken we nu ook in alle lagen van de bevolking he.
Ik vind het overigens heerlijk om hierover te babbelen hoor. Skypen mag altijd
Dat hield hem zeker wel bezig:quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik ga je niet skypen, maar vind het wel wat teleurstellend hoe je mijn vragen beantwoordt. Ik herinner me ook niet dat Fortuyn de term massa-immigratie bezigde trouwens. De cijfers ondersteunen dit ook in zijn geheel niet... Netto Immigratie is jaarlijks in de promillen.
Immigratie was een belangrijk thema voor hem ja, "massa-immigratie" is een nieuwe term verzonnen om mensen bang te maken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat hield hem zeker wel bezig:
"Wij Nederlanders zijn niet meer geïnteresseerd in ons erfgoed en onze voorouders. Wij kennen onze geschiedenis slecht en weten zodoende niets over onze culturele identiteit en zijn ons onbewust van de vele verworvenheden, waarvan de democratie er één is".
(Bron: AD Tijdsdocument, de opkomst, moord en nasleep).
"Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk", tijdens zijn inauguratiespeech bij Leefbaar Nederland.
(TV-journaal 26 november 2001)
"De multiculturele samenleving is voor velen niet zo gezellig. Mensen schrikken van teveel talen, teveel culturen. Ze zien criminaliteit, verpaupering, en voelen zich ontheemd in hun eigen stad".
(Bron: AD Tijdsdocument, de opkomst, moord en nasleep)
Ja, geen bezwaar tegen.quote:
De cijfers liegen toch niet onder Rutte. Er zijn er vele malen meer binnengekomen dan ooit tevoren. Geeft verder niks, mits er mensen tussen zitten waar je wat mee kan, maar het is ongecontroleerd en daar had Fortuyn het toen al over. Pak dat aan.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Immigratie was een belangrijk thema voor hem ja, "massa-immigratie" is een nieuwe term verzonnen om mensen bang te maken.
Waarom denk je dat het ongecontroleerd is?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De cijfers liegen toch niet onder Rutte. Er zijn er vele malen meer binnengekomen dan ooit tevoren. Geeft verder niks, mits er mensen tussen zitten waar je wat mee kan, maar het is ongecontroleerd en daar had Fortuyn het toen al over. Pak dat aan.
Het is ongecontroleerd als in de zin van dat we niet weten hoeveel er daadwerkelijk oorlogsvluchteling zijn en wie hier komt om de gouden emmer te vinden. Exact weten we dat niet, wegens slechte controle. Ook op AZC's en dergelijke.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het ongecontroleerd is?
Hoe wil je de illegalen uit zetten die de staat niet kent en dus ongecontroleerd zijn?
De cijfers onder Rutte laten vooral zien dat Syrie best wel belangrijk was en is, zoals ik het zie... lever dan svp kritiek op de huidige wet ipv een random constatering.
Je weet het nooit zeker, toch? Dat is niet wegens slechte controle. Het kan wel meer afwijken wegens slechte controle oid...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is ongecontroleerd als in de zin van dat we niet weten hoeveel er daadwerkelijk oorlogsvluchteling zijn en wie hier komt om de gouden emmer te vinden. Exact weten we dat niet, wegens slechte controle. Ook op AZC's en dergelijke.
Dat doen we al... zie wat het CBS kan tonen...quote:Een soort van Australisch model is vele malen beter. Registreren wat er komt en waarvandaan enzovoorts. Perfect zal het nooit zijn, maar wel vele malen beter dan wat we nu hebben.
Je spreekt jezelf hier iets tegen. Het land is immers niet veilig, maar een regio wel. Ik vind het een lastig dilemma, maar hoe dan ook waarschijnlijk niet de kern waar het over ging.quote:Syrie gangers kunnen in bepaalde delen terug, maar die gaan niet terug. Mede dankzij het slappe optreden van de huidige regering. Is je land veilig? Dan kun je toch gewoon terug? Daar helpen we je nog bij ook (financieel met vlucht etc).
Ik vond Boudet wel een grappige meme en in een tijd waarin zelfs iemand als Pewdipie voor nazi wordt uitgemaakt vallen nazi beschuldigingen niet zo op. Maar na die overwinningsspeech gingen mijn haren overeind staan. Zelfs al is de beste man geen nazi, het betaamt een volksvertegenwoordiger om niet te praten als een nazi.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Blijft bizar dat zijn stemmers die nazi-termen acceptabel vinden.
Maar het betaamt een volksvertegenwoordiger wel om allerlei onzin uit te kramen puur voor het pluche en daarna de kiezer te verloochenen door allerlei verkiezingsbeloftes te breken? Zo is er dus voor alles wat te zeggen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vond Boudet wel een grappige meme en in een tijd waarin zelfs iemand als Pewdipie voor nazi wordt uitgemaakt vallen nazi beschuldigingen niet zo op. Maar na die overwinningsspeech gingen mijn haren overeind staan. Zelfs al is de beste man geen nazi, het betaamt een volksvertegenwoordiger om niet te praten als een nazi.
Amen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:13 schreef maxi-mus het volgende:
Baudet is niet mijn man maar dit soort teksten zijn walgelijk.
In mijn ideale wereld heeft iedereen gewoon respect en fatsoen. Wat je stemt moet je zelf lekker weten. Dat interesseert mij geen reet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:34 schreef Glazenmaker het volgende:
In mijn ideale wereld zou links stoppen met iedereen voor nazi uitmaken, openbaar te hopen op een moord op een politicus en te kotsen op laagopgeleide mensen en zou rechts wetenschap niet langer ontkennen, keuzevrijheid af willen nemen en stemmen op mensen die verdekte nazi termen willen gebruiken.
Het ergste vind ik dat andere volksvertegenwoordigers er geen afstand van nemen. Dan ben je zelf dus geen haar beter, maar wel zoveel medelijden hebben met slachtoffers in Utrecht. Het komt ze wel goed uit.quote:
Ik vind dat heel erg en ik snap dat mensen op zoek zijn naar een alternatief, maar iemand die refereert naar raszuiveringen zodra hij gewonnen lijkt te hebben in de minst belangrijke verkiezing van het land vind ik nog wat erger. Het is kut dat de inkomens al jaren gestagneerd zijn, maar net zoals ik homo's ken en daarom tegen het islam knuffelen ben, ken ik ook wat gekleurde mensen die niet in een boreale samenleving meer welkom zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Maar het betaamt een volksvertegenwoordiger wel om allerlei onzin uit te kramen puur voor het pluche en daarna de kiezer te verloochenen door allerlei verkiezingsbeloftes te breken? Zo is er dus voor alles wat te zeggen.
Dit vind ik vele malen erger:
https://nos.nl/artikel/22(...)ongeveer-gelijk.html
En men blijft in die onzin trappen dat we er op vooruit gaan etc. Doe je ogen open mensen echt.
Gelijk heb je.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In mijn ideale wereld heeft iedereen gewoon respect en fatsoen. Wat je stemt moet je zelf lekker weten. Dat interesseert mij geen reet.
https://nos.nl/artikel/21(...)assenvermenging.htmlquote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind dat heel erg en ik snap dat mensen op zoek zijn naar een alternatief, maar iemand die refereert naar raszuiveringen zodra hij gewonnen lijkt te hebben in de minst belangrijke verkiezing van het land vind ik nog wat erger. Het is kut dat de inkomens al jaren gestagneerd zijn, maar net zoals ik homo's ken en daarom tegen het islam knuffelen ben, ken ik ook wat gekleurde mensen die niet in een boreale samenleving meer welkom zijn.
Dat democratische is een utopie. Dat bewijst die haat die we zien opnieuw. Nog niet gesproken over het uitsluiten van partijen. Dat is geen democratie, schijndemocratie.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:38 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
We leven nog altijd in een democratische rechtsstaat. Niet in een dictatuur.
Daarnaast is iedereen hier welkom, zie partijprogramma fvd. Je moet dingen wel in context zien en lezen denk ik. Als het zo was wat jij zegt waarom heeft het fvd gekleurde mensen in de partij? Waarom is de fvd voor open religie en voor de koran en voor de moskee? Het klopt niet wat je zegt. Geeft verder niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind dat heel erg en ik snap dat mensen op zoek zijn naar een alternatief, maar iemand die refereert naar raszuiveringen zodra hij gewonnen lijkt te hebben in de minst belangrijke verkiezing van het land vind ik nog wat erger. Het is kut dat de inkomens al jaren gestagneerd zijn, maar net zoals ik homo's ken en daarom tegen het islam knuffelen ben, ken ik ook wat gekleurde mensen die niet in een boreale samenleving meer welkom zijn.
Een manier van fatsoen uiten is wat je in het stemhokje doet. Stemmen op iemand die de rol van vrouwen graag minder ziet en openlijk flirt met fascisten is imho onfatsoenlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In mijn ideale wereld heeft iedereen gewoon respect en fatsoen. Wat je stemt moet je zelf lekker weten. Dat interesseert mij geen reet.
Ik heb ook ooit een boek geschreven en een vrouw een seksslaaf genoemd. Dus ik vind nu dat alle vrouwen minderwaardig en hoeren zijn?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een manier van fatsoen uiten is wat je in het stemhokje doet. Stemmen op iemand die de rol van vrouwen graag minder ziet en openlijk flirt met fascisten is imho onfatsoenlijk.
Hondenfluitjes ziet men tegenwoordig achter iedere struik, maar wat Boudet presteerde was toch wel zo extreem specifiek en vergezocht dat de gebruikelijke smoezen niet opgaan.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:41 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daarnaast is iedereen hier welkom, zie partijprogramma fvd. Je moet dingen wel in context zien en lezen denk ik. Als het zo was wat jij zegt waarom heeft het fvd gekleurde mensen in de partij? Waarom is de fvd voor open religie en voor de koran en voor de moskee? Het klopt niet wat je zegt. Geeft verder niet.
Partijprogramma daar kan niemand omheen hoor. Het is echt heel simpel allemaal. Daarnaast bekijk eens wat congressen op YouTube van de partij, dan hoor je dit ook elke keer terugkomen. Jij pikt er 1 ding uit, terwijl ik met 100 voorbeelden kan komen om het te ontkrachten. Gaan we dan van 1 ding uit of van 100? Het is maar net wat je wilt zien of lezen. Heb je een antipathie tegen de club dat kan, maar dan kun je dat gewoon zeggen zoals ik dat heb tegen GL en D66 die bloed aan hun handen hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hondenfluitjes ziet men tegenwoordig achter iedere struik, maar wat Boudet presteerde was toch wel zo extreem specifiek en vergezocht dat de gebruikelijke smoezen niet opgaan.
Niemand valt je aan pik. Je stem is je stem. Ik wel FvD, maar als jij wat anders stemt, even goede vrienden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:52 schreef Five4Nine het volgende:
Ik heb zo goed als geen enkel bericht gelezen dan alleen de OP.
Dit soort mensen die dit denken moet je echt onder behandeling van een psychiater stellen. Die zijn levens gevaarlijk. Ik hoop dan ook dat deze man zijn baan kwijt raakt want dit kan echt niet.
Ik heb niet op de FvD gestemd dat moet ik er maar even bij zeggen voordat ook ik persoonlijk aangevallen word.
Maar bij de eerst volgende verkiezingen doe ik dat dus wel. En dat met name door dit soort idioten. Die vragen er gewoon om.
En dus is hij maar meteen een fascist?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hondenfluitjes ziet men tegenwoordig achter iedere struik, maar wat Boudet presteerde was toch wel zo extreem specifiek en vergezocht dat de gebruikelijke smoezen niet opgaan.
Prachtige term trouwens; 'bevrijen'.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)assenvermenging.html
Als je als volksvertegenwoordiger constant afstand moet nemen van onacceptabele uitspraken van je achterban dan hebben alle politici daar een dagtaak aan.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 02:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat andere volksvertegenwoordigers er geen afstand van nemen. Dan ben je zelf dus geen haar beter, maar wel zoveel medelijden hebben met slachtoffers in Utrecht. Het komt ze wel goed uit.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Natuurlijk wel een bepaalde bazige houding, maar goed dat ken ik wel van hem. Hitler-achtige praktijken gaan nooit meer komen, die angst slaat nergens op. Dat kan een coalitie makkelijk blokkeren zeg maar. Alleen aan de macht is hier onmogelijk.
Begrijp ik hieruit dat de politieke incarnatie van Hitler ook wel oké zou zijn en gewoon maar een politieke mening, want ons kikkerlandje met weinig macht en coalitievorming is toch niet hetzelfde?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Andere tijden, Hitler stond aan het roer van een militaire grootmacht met een minderwaardigheidscomplex (WW1 en de gevolgen daarvan), Nederland is een ministaatje, met weinig invloed en geen militaire slagkracht, zie je echt het verschil niet?
Oei, dit slaat de spijker toch wel compleet mis hoor. We hebben het over een academicus die oproept tot moord. Dat dient imho niet gebagatelliseerd te worden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:38 schreef Haushofer het volgende:
Kak! Inderdaad.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:59 schreef LorneMalvo het volgende:
Zoals ik al zei in dat andere topic: hij lijkt op Ruben, een spontane jongen uit het noorden van het land.
Gezien de positie van de man mag je wel een wat beschaafdere toon verwachten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:36 schreef speknek het volgende:
Echt waar, over een Facebook reactie een nieuwsartikel en vervolgens een heel topic aan wijden? Alleen maar omdat het inspeelt op de complotwaan dat de elite tegen je is?
Moeten we voor elke facebookreactie op Sylvana Simons ook een eigen thread aanmaken, of is het dan ineens niet zo belangrijk meer?
Daar zijn ook topics aan gewijd en daar hebben mensen die sylvana niet moeten ook gezegd dat ze het er niet mee eens zijn en dat bedreigingen over de grens gaan. Net zoals hier.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:36 schreef speknek het volgende:
Echt waar, over een Facebook reactie een nieuwsartikel en vervolgens een heel topic aan wijden? Alleen maar omdat het inspeelt op de complotwaan dat de elite tegen je is?
Moeten we voor elke facebookreactie op Sylvana Simons ook een eigen thread aanmaken, of is het dan ineens niet zo belangrijk meer?
De shitstorm ja, niet een enkele reactie kom op, wat een triestheid.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:38 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Gezien de positie van de man mag je wel een wat beschaafdere toon verwachten.
De shitstorm die Sylvana over d'r heen kreeg heeft ook genoeg aandacht gekregen hoor. En de reacties die daar te ver in gaan werder door de meesten ook veroordeeld.
Oh ja ik ben degene die aan het janken is over een enkele Facebook post, boehoehoe.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar zijn ook topics aan gewijd en daar hebben mensen die sylvana niet moeten ook gezegd dat ze het er niet mee eens zijn en dat bedreigingen over de grens gaan. Net zoals hier.
Alles tegen elkaar weg te strepen dus. Maargoed jij wil even janken toch?
(verkapte) doodsbedreigingen of oproepingen tot geweld zijn gewoon niet OK. Of het nou links is, of rechts of boven of onder of naast of tussenin of op interdimensionale dieptes en hoogtes.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:49 schreef speknek het volgende:
[..]
De shitstorm ja, niet een enkele reactie kom op, wat een triestheid.
[..]
Oh ja ik ben degene die aan het janken is over een enkele Facebook post, boehoehoe.
Ik heb geen glazen bol om te zien hoe hij dit bedoelt. Veel andere mensen wel. Het lijkt me iig steek dat deze persoon daadwerkelijk Baudet vermoord wil zien worden, maar zonder glazen bol weet ik het niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Oei, dit slaat de spijker toch wel compleet mis hoor. We hebben het over een academicus die oproept tot moord. Dat dient imho niet gebagatelliseerd te worden.
Het feit dat het hier om een professor aan een universiteit gaat en dus een belangrijke voorbeeldfunctie heeft maakt wel een groot verschil imo. Het betreft niet Henk en Ingrid die hun gal spuwen over het afschaffen van Zwarte Piet...quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:36 schreef speknek het volgende:
Ik zou dat ook zien als een misplaatste grap of gewoon een onbezonnen uiting van onderbuikgevoelens. Het internet is qua onderbuikgevoelens toch een soort riool, kijk maar op de fp.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stel je voor dat iemand bij de spijbelende klimaatkindertjes zou roepen om Breivick, (lijkt me een vergelijking van hetzelfde zieke kaliber) dat zou je dan niet meer dan een misplaatste grap vinden?
Die reactie is er een van een heleboel op zijn persoontje toch? Ik zie echt wel parallellen. Kritiek en laten weten dat je Baudet/Simons waardeloos vindt is prima maar een publiek figuur dood wensen is wel een klacht waard.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 07:49 schreef speknek het volgende:
[..]
De shitstorm ja, niet een enkele reactie kom op, wat een triestheid.
[..]
Oh ja ik ben degene die aan het janken is over een enkele Facebook post, boehoehoe.
Ik denk niet dat één enkel twitter (of wat dan ook)bericht zoiets snel zal triggeren. Tenzij er een boel heisa over wordt gemaakt, natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 00:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn deze week een aantal mensen lukraak doodgeschoten.
De man verwijst naar een moordenaar van een politicus met hetzelfde soort gedachtengoed als Baudet die niet zo lang geleden is vrijgelaten.
Je moet toch behoorlijk ziek in je hoofd en volslagen ongevoelig zijn om dat humor te noemen.
Je hebt maar een gek nodig die door een dergelijk bericht een idee krijgt, wordt aangemoedigd of zich gerechtvaardigd voelt om een dergelijke actie als tegen Fortuyn te ondernemen. Hoe vreselijk dom kun je zijn.
Je vindt een misplaatste grap wel vergelijkbaar met onbezonnen onderbuikgevoelens? Volgens mij is het eerste niet gemeend maar het tweede wel en dus behoorlijk gevaarlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zou dat ook zien als een misplaatste grap of gewoon een onbezonnen uiting van onderbuikgevoelens. Het internet is qua onderbuikgevoelens toch een soort riool, kijk maar op de fp.
Jij denkt dat mensen op die leeftijd niet ontvankelijk zijn voor opruiing? Ooit wel eens van evergreen college gehoord?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:00 schreef speknek het volgende:
Wat is eigenlijk zijn positie, hulpje bij een vak? Hij is een drs.. ik wou zeggen zoals de helft van FOK, maar dat was misschien vroeger zo.. niet gepromoveerd, geen tenure, en zelfs al zou hij dat wel zijn.
In aanraking komt met de jeugd? Ahaha ja die arme weerloze beïnvloedbare 22 jarige universitaire studenten. En dan ben ik een huilie.
Dit is geen satire. Het is pas satire als je iemand belachelijk maakt die zo'n opmerking zou menen.quote:(En nee doorverwensing, of eerder gewoon slechte satire,
Waar gaat het topic dan over?quote:is niet goed, natuurlijk niet. Maar laten we niet net doen alsof dat is waar het topic om gaat, of waarom De dagelijkse standaard er een nieuwsbericht aan wijdt)
Ok. Ik denk dat dat wel meevalt. Mensen typen zovaak iets dat overdreven is in een emotionele opwelling. Move on.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je vindt een misplaatste grap wel vergelijkbaar met onbezonnen onderbuikgevoelens? Volgens mij is het eerste niet gemeend maar het tweede wel en dus behoorlijk gevaarlijk.
En daarom moeten we het maar 'normaal' vinden?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Is 1 facebookbericht al genoeg voor een heel artikel voor DDS?
Man man. Kan zo ook 1000 extreem rechtse comments van Facebook plukken.
Alles wijst erop dat Baudet dat is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 03:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dus is hij maar meteen een fascist?
Daar heb je een punt alleen de emotie waarin je iemand dood zou willen hebben ken ik zelf gelukkig niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok. Ik denk dat dat wel meevalt. Mensen typen zovaak iets dat overdreven is in een emotionele opwelling. Move on.
Je bent niet goed wijs. Ik vind de angst die Baudet oproept bij veel mensen vermakelijk maar ook zorgelijk. Kennelijk houden mensen van het establishment dat ze voorliegt zoals Rutte, Klaver, Jetten, Pechtold en ga maar door. Het is bon ton om als politicus massamoordenaars Pol Pot en Mao Zedong te verheerlijken, maar wee je gebeente als je zoals Thierry tegen de gevestigde orde ingaat.quote:
Er zijn uitspraken van hem te vinden waaruit blijkt dat hij wel iets heeft met het white supremacy dingetje. Zelfs in zijn overwinningsspeech. Daar refereerde hij aan de 'boreale wereld'.quote:
Je slaat een beetje door. Thierry is de enige die opruiende oorlogstaal gebruikt, een fundamenteel wantrouwen jegens onze instituties en identiteit propageert en flirt met het nazisme terwijl hij rept over een blanke heilstaat.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je bent niet goed wijs. Ik vind de angst die Baudet oproept bij veel mensen vermakelijk maar ook zorgelijk. Kennelijk houden mensen van het establishment dat ze voorliegt zoals Rutte, Klaver, Jetten, Pechtold en ga maar door. Het is bon ton om als politicus massamoordenaars Pol Pot en Mao Zedong te verheerlijken, maar wee je gebeente als je zoals Thierry tegen de gevestigde orde ingaat.
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok. Ik denk dat dat wel meevalt. Mensen typen zovaak iets dat overdreven is in een emotionele opwelling. Move on.
https://www.shownieuws.nl(...)bedreiging-pechtold/quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In het licht van de moord op Pim kan je dit gewoon moeilijk zien als een foute grap, heeft weinig met relativeren te maken.
Bij doodsbedreigingen kan je, je FOK! speldje inleveren hoorquote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus.
Dat zou de doorsnee FOK!ker toch ook moeten weten, gezien de extreme rommel die met regelmaat in met name NWS wordt gepost.
Om maar te zwijgen over hetgeen naar buiten is gekomen over wat FvD-jongeren allemaal tegen elkaar zeggen in Whatsapp-groepjes. Of is dat wellicht minder ernstig omdat dat in het geniep gebeurt?
Dat de mods vaak complete topics moeten schoonvegen, zegt toch wel genoeg. Na de aanslag in Nieuw-Zeeland volgde een stroom kwalijke opmerkingen en verdachtmakingen richting moslims. Het was zelfs zo ernstig dat het topic urenlang op slot moest, terwijl het goddomme net was gebeurd. Dat is minstens zo misselijk als de 'grap' van deze docent.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij doodsbedreigingen kan je, je FOK! speldje inleveren hoor
quote:Geen wonder dus dat menig links “intellectueel” meent dit pleit te moeten beslechten met een onoverwinnelijk wapen: de kogel.
Dat is zo vaag dat je daar niks uit kan concluderen. Ook zijn andere uitspraken niet. Daarnaast heeft hij ook nog Hiddema naast hem, die al helemaal allesbehalve een fascist is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er zijn uitspraken van hem te vinden waaruit blijkt dat hij wel iets heeft met het white supremacy dingetje. Zelfs in zijn overwinningsspeech. Daar refereerde hij aan de 'boreale wereld'.
Hij heeft ook het volste recht om een wantrouwen richting de politiek / overheid te propageren. Oorlogstaal? Flirten met nazisme? Really? En ik ben degene die nu doorslaat? Ik denk dat je even bij jezelf ten rade moet gaan en moet concluderen dat de heer Baudet je niet aanstaat en dat dat je mening wat vertroebelt. Zo openlijk als SP en GroenLinks mastodonten ooit de meest vreselijke regimes verdedigden heeft Baudet nooit geopereerd.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je slaat een beetje door. Thierry is de enige die opruiende oorlogstaal gebruikt, een fundamenteel wantrouwen jegens onze instituties en identiteit propageert en flirt met het nazisme terwijl hij rept over een blanke heilstaat.
Sterker nog: links zou zelfs begrip opbrengen voor iemand die, "bang voor uitzetting" (whatever de smoes), deze klus zou klaren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:23 schreef Woelwater het volgende:
We kunnen straks na alle commotie in de media en deze opmerking weer hetzelfde zeggen als 17 jaar geleden, "de kogel kwam van links" om vervolgens weer gewaarschuwd te worden hoe gevaarlijk rechts wel niet is
Ik ben er zelf nog niet over uit. Baudet is ook iemand die zich graag positioneert als tegenstander, een edgelord in een jasje van de intellectueel met een tikje archaïsche woorden. Zijn bewoordingen passen daar nog wel binnen.quote:
Dit is minstens even heftig als de troep die SS naar haar hoofd kreeg toegeslingerd, want gewoon een doodsverwensing en een oproep aan een moordenaar.quote:
In principe denk ik dat als iemand roept dat hij Europa blank wil houden, bang is voor de homeopathische verdunning en dat hij en zijn volgelingen naar het front zijn geroepen om het boreaal Europa te verdedigen terwijl de auto-immuunziekte binnen ons eigen land voortwoekert doordat journalisten, universiteiten, kunstenaars, architecten en politiek ons land proberen kapot te maken, je wel voorzichtig kan gaan concluderen dat hij misschien niet helemaal fris is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik ben er zelf nog niet over uit. Baudet is ook iemand die zich graag positioneert als tegenstander, een edgelord in een jasje van de intellectueel met een tikje archaïsche woorden. Zijn bewoordingen passen daar nog wel binnen.
Als ik hem vergelijk met Wilders zie ik ook veel minder neigingen om onze rechtstaat af te willen schaffen of democratie uit te hollen. Hij werpt zich juist op als iemand die deze wil versterken en dat zijn de onderdelen van zijn voorstellen waar ik het mee eens ben.
Alleen staat het me ongelooflijk tegen dat als hij fascistische terminologie door zijn redevoeringen gooit, het benoemen daarvan wordt gebombardeerd tot het wegzetten van groepen mensen. Dat dat oneerlijk zou zijn naar de mensen die op hem stemmen en daardoor alleen zijn noodzaak aantoont.
Ik snap best dat er door het nazitrauma soms een hyperfocus is op gelijkenissen met fascisme en dat dat, zeker bij bepaalde groepen, soms echt uit de hand loopt. Alleen vraag ik me nu toch steeds vaker af waar dan de grens ligt. Wanneer mag je fascistische verwijzingen en gelijkenissen benoemen, zonder dat je daarmee 'zijn gelijk bewijst'?
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:45 schreef Richestorags het volgende:
Dat is zo vaag dat je daar niks uit kan concluderen. Ook zijn andere uitspraken niet.
Naast dit heeft hij ook een keer gezegd dat Europa voor de blanken is.quote:Omstreden is de term ‘Boreaal’ als hij opduikt in een belangrijke stichtingsmythe van Europees ultrarechts: de ‘arische’ en ‘polaire’ wortels van het Indo-Europese volk, de veronderstelde voorouders van de witte Europeanen. Nazi’s als Heinrich Himmler meenden dat het arische ras uit een mythische noordelijke provincie stamde: ‘Hyperborea’. Na de Tweede Wereldoorlog blijft de term in Frankrijk terugkomen in de teksten van Europe-Action, de beweging van de historicus en verklaard racist Dominique Venner.
Maar dit was natuurlijk geen doodsbedreiging. Op zijn ergst was het een doodsverwensing (wat volgens mij niet illegaal is), maar als je hetzelfde verdekte spelletje gaat spelen kun je er ook van maken dat het helemaal niet over Volkert van der Graaff ging, of dat je niet bedoelde dat hij Thierry wat zou moeten aandoen. Want je hebt het nooit letterlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij doodsbedreigingen kan je, je FOK! speldje inleveren hoor
Ja, dat extreemrechtsen die term bezigen maakt niet dat iemand die die term bezigt zelf extreemrechts is. De term op zichzelf betekent namelijk niet echt iets slechts.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Naast dit heeft hij ook een keer gezegd dat Europa voor de blanken is.
Maar je kunt e.e.a. ook gewoon negeren, natuurlijk.
Tja, we zagen afgelopen week al de linkse extremistische opruiing in DWDD. Degene die het hardste roepen dat een ander extremistisch is hebben vaak zelf die spreekwoordelijke balk in hun ogen en zijn juist zelf die uitlaadklep van haat en onverdraagzaamheid.quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:02 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel wat een slag mensen echt denkt en vindt.
Zoiets uitspreken echter is opruiend en zou kunnen aanzetten tot geweld. Dat is strafbaar.
Achteraf zeggen dat je het zo niet bedoelde is het enige dat je dan nog kunt doen.
Geloofwaardig is het alleen niet denk ik, zo'n excuus.
Als je oogkleppen lekker zitten, gewoon laten zitten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat extreemrechtsen die term bezigen maakt niet dat iemand die die term bezigt zelf extreemrechts is. De term op zichzelf betekent namelijk niet echt iets slechts.
Precies en Thierry is best intelligent en heeft verstand van geschiedenis. Hij weet welke gelijkenissen zijn bewoordingen tonen met het fascistisch gedachtegoed. Alleen kan ik niet zeggen waarom hij dat noodzakelijk vindt en ik vind het jammer dat het lastig is om daar serieus over te praten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In principe denk ik dat als iemand roept dat hij Europa blank wil houden, bang is voor de homeopathische verdunning en dat hij en zijn volgelingen naar het front zijn geroepen om het boreaal Europa te verdedigen terwijl de auto-immuunziekte binnen ons eigen land voortwoekert doordat journalisten, universiteiten, kunstenaars, architecten en politiek ons land proberen kapot te maken, je wel voorzichtig kan gaan concluderen dat hij misschien niet helemaal fris is.
Maar dat mag niet gezegd worden, want dat is demoniseren, en hij bedoelt het weer niet zo, het is allemaal ironisch en een beetje hyperbool.
Zeker, zo word ik ook niet zenuwachtig als de SP begint over een grote sprong voorwaarts en een verhuizing van de intelligentsia.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat extreemrechtsen die term bezigen maakt niet dat iemand die die term bezigt zelf extreemrechts is. De term op zichzelf betekent namelijk niet echt iets slechts.
Je kan er ook voor kiezen dingen niet groter te maken dan ze zijn en niet aan de haal te gaan met iemands woorden. Dat doe ik. Ik stem niet eens op die kerel, maar die hetze tegen hem (net als tegen Wilders) is compleet overtrokken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je oogkleppen lekker zitten, gewoon laten zitten.
Dat geldt ook voor de swastika, de term 'ariër' en de Hitlergroet.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:57 schreef Gia het volgende:
Het woord 'boreaal' is al ouder dan het nazisme van Hitler.
Dat Hitler bepaalde termen misbruikte, maakt ze nog geen nazitermen.
Boreaal slaat op het noordelijke deel van de aarde. En tja, daar wonen we nu eenmaal.
En dat hij daarnaast dikke vriendjes is met Le Pen en een boek van Dominique Venner met een tweet aanprijst is ook geheel toeval.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:57 schreef Gia het volgende:
Boreaal slaat op het noordelijke deel van de aarde. En tja, daar wonen we nu eenmaal.
Oh help, hij prijst een boek aan. Nou ja correlation means causation dan maar ja. Straks ga je me vertellen dat hij ook verdacht is omdat hij een LP van Wagner thuis heeft.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat hij daarnaast dikke vriendjes is met Le Pen en een boek van Dominique Venner met een tweet aanprijst is ook geheel toeval.
Hoe weerlegt dit zijn punt?!quote:Op donderdag 21 maart 2019 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kosto zijn huis werd opgeblazen, door extreem links.
Dat zijn wat concretere termen dan boreaal.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker, zo word ik ook niet zenuwachtig als de SP begint over een grote sprong voorwaarts en een verhuizing van de intelligentsia.
Nee, maar dat hoeft voor deze meneer ook niet te gelden. Hyperbool, overdrijven, enz.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar heb je een punt alleen de emotie waarin je iemand dood zou willen hebben ken ik zelf gelukkig niet.
Ik heb twee werkhypotheses daarover. De vriendelijke theorie is dat Thierry al heel snel na de oprichting van het Forum als denktank doorhad wat voor soort figuren daar op af kwamen, en dat hij af en toe dit soort dingen eruit gooit om te zorgen dat die in hem een bepaald soort heiland zien en op hem blijven stemmen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:57 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Precies en Thierry is best intelligent en heeft verstand van geschiedenis. Hij weet welke gelijkenissen zijn bewoordingen tonen met het fascistisch gedachtegoed. Alleen kan ik niet zeggen waarom hij dat noodzakelijk vindt en ik vind het jammer dat het lastig is om daar serieus over te praten.
Ik weet zeker dat dat eerder in de geschiedenis van de mensheid ook gezegd/gedacht is.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:58 schreef Richestorags het volgende:
Ik stem niet eens op die kerel, maar die hetze tegen hem (net als tegen Wilders) is compleet overtrokken.
Bedankt voor je verhelderende posts hier, ik lees ze met plezier.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 04:12 schreef Poepz0r het volgende:
Roderick Veelo
@:RVeelo
Roderick presenteert op RTL Z en verbaast zich over wat er zich in het nieuws afspeelt.
Opinie
Forum voor Democratie wint het van de schijnheiligheid
21 maart 2019 01:52
Aan de gezichten van de politieke kopstukken was te zien dat er een vreemdeling aan tafel zat. Iemand die er niet bij hoorde, maar zich ongevraagd aan hen had opgedrongen. Met een nieuwe partij, een groot potentieel in de peilingen en uiteindelijk een historische verkiezingszege.
De overwinning van Forum voor Democratie is verre van historisch. Het was 17 jaar geleden van hetzelfde laken een pak.
Niet alle vergelijkingen tussen Baudet en Fortuyn gaan op – en laten we hopen dat dat zo blijft – maar wat overeenkomt is de voorwaarde voor hun succes. Zonder de electorale ruimte die aan hen geboden werd hadden beide heren mogelijk geen schijn van kans.
De tv-uitzending van 6 maart 2002 met presentator Paul Witteman, de tafel en de 'vreemdeling' is een document om nog eens terug te kijken. Na een lange verkiezingsdag zitten vertegenwoordigers van het Paarse kabinet tegenover de oppositie én Fortuyn.
Het is al na middernacht en er volgt tegen heug en meug een debat met de overwinnaar. Ad Melkert (PvdA) steekt zijn walging voor Fortuyn niet onder stoelen of banken: een debat met de winnaar 'hoort er nou eenmaal bij'. Hans Dijkstal (VVD) stapt als eerste op: 'zullen we gaan, m'n auto wacht.'
Wat deze politici in hun mateloze arrogantie niet doorhadden was, dat Fortuyn toen de man was die precies in de gaten had waarom zoveel burgers genoeg hadden van de Paarse politici.
Maar die hadden geen idee en begonnen over economisch herstel en gezonde overheidsfinanciën. "Het blijft onderbelicht dat we in een van de welvarendste landen van de wereld leven. En dat het de moeite waard is die welvaart vast te houden" wierp Dijkstal de Fortuyn-kiezers nog voor de voeten.
We horen de historicus Rutte de woorden van Dijkstal herhalen. Onder vrijwel identieke omstandigheden: "Kijk toch in wat een gaaf land we leven. Wel breekbaar, als een vaasje."
Maar net als toen na acht jaar Paars wegen de zegeningen niet meer op tegen het ongemak, de onvrede en de onmacht die teveel kiezers ervaren. Een sentiment met z'n oorsprong in het negeren van lastige onderwerpen.
Criminaliteit, ongecontroleerde immigratie, de groei van de radicale islam en een overheid die het oordeel van burgers almaar lastiger vindt en derhalve het raadgevend referendum afschaft.
Hoe onuitstaanbaar en aanmatigend wil je zijn? De gevestigde partijen hebben de overwinning van Forum voor Democratie geheel aan zichzelf te danken.
De laatste dagen en de politieke schermutselingen rond de schietpartij in Utrecht waren meer van hetzelfde. Eerst het onderwerp taboe verklaren, om er daarna - met steun uit de dagelijkse talkshows - Baudet mee om de oren te slaan.
Na Michael P. en de moord op Anne Faber, de moord van Bekir E. op de 16-jarige Humeyra en de driedubbele moord van Gökmen T. deze week wordt het wel eens tijd voor een stevig debat over de veiligheid van burgers en de wet- en regelgeving inzake de bewegingsvrijheid van dit soort psychopaten. Kiezers hebben er recht op te weten hoe politieke partijen daarover denken. Het liefst vóór de verkiezingen.
Maar nee, het debat wordt doorgeschoven naar sint-juttemis en de nadruk moest – ook na het hervatten van de campagne – liggen op 'samen'. Rutte, Jetten, Klaver, Asscher, iedereen pleitte voor samen en riep dat we 'ons niet uit elkaar mochten laten spelen'. Ik had nimmer de indruk dat de schietpartij in Utrecht daar ook maar de geringste aanzet toe gaf.
In de tv-uitzending met Paars, de oppositie en Fortuyn hengelt presentator Witteman naar samenwerking tussen Fortuyn en de rest. Maar Fortuyns hoofd staat helemaal niet naar coalitie's smeden. Het is nog twee maanden tot de landelijke verkiezingen en 'laten we eerst de kiezers maar 'ns duidelijk maken wat de verschillen tussen ons zijn', zegt Fortuyn. Het klinkt nog steeds verfrissend.
Fortuyns eigen verklaring voor zijn overwinning was het gebrek aan daadkracht bij de Paarse partijen. Verguld met het economisch herstel en de overheidsfinanciën en geen zin in de problemen waar kiezers daadkracht voor vragen.
Dit euvel bij Paars zien we, 17 jaar na Fortuyn, terug bij Rutte 3. De zege is nu voor Baudet.
Je zou zeggen: een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar de Spaans-Amerikaanse filosoof George Santayana zei het ooit nog net iets mooier: "Wie zich het verleden niet herinnert, is gedoemd het opnieuw te beleven." En dat voor een historicus.
Ik heb vrienden die SP aanhangen. Hang ik dan ook SP aan?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat hij daarnaast dikke vriendjes is met Le Pen en een boek van Dominique Venner met een tweet aanprijst is ook geheel toeval.
Huis werd niet in de fik gestoken, werd opgeblazen.quote:
Links! Rechts! Fort, naar de politie!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:02 schreef Bocaj het volgende:
Dit is nou net waar we het allemaal voor doen!
Dit soort gasten. (Links, Utrecht, Universiteit, docent ’Islam en Arabisch’)
Hoe erg wil je het hebben?!
Vind dat deze man zich best even mag gaan melden bij de Politie!
Het is ook vaak een wanhoopsactie. Ja, het gros van de Nederlanders deelt niet dezelfde mening waarvan iemand denkt dat hij/zij boven het rechtse gepeupel staat. Zo'n uitslag kan dan iemands eigen opgetrokken bubbel doen uiteenspatten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan er ook voor kiezen dingen niet groter te maken dan ze zijn en niet aan de haal te gaan met iemands woorden. Dat doe ik. Ik stem niet eens op die kerel, maar die hetze tegen hem (net als tegen Wilders) is compleet overtrokken.
Van een extreemrechtse historicus.quote:
Wie houdt je tegen?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Blijft bizar dat zijn stemmers die nazi-termen acceptabel vinden.
Uiteraard, boreaal wordt je mee doodgegooid in het debat, het zijn echt niet alleen bepaalde figuren die die term gebruiken om Europa te beschrijven. Dom van me.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn wat concretere termen dan boreaal.
Wat een armoe als zo woorden gerechtvaardigd moeten worden. In zo'n doolhof zou ik niet willen opereren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Maar dit was natuurlijk geen doodsbedreiging. Op zijn ergst was het een doodsverwensing (wat volgens mij niet illegaal is), maar als je hetzelfde verdekte spelletje gaat spelen kun je er ook van maken dat het helemaal niet over Volkert van der Graaff ging, of dat je niet bedoelde dat hij Thierry wat zou moeten aandoen. Want je hebt het nooit letterlijk gezegd.
Mijn moeder, 79, vindt Klaver zo leuk! 🤮quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bedankt voor je verhelderende posts hier, ik lees ze met plezier.
Zelf code Oranje gestemd, een kleine partij met ook een andere visie, deze hebben ook totaal geen media aandacht gehad.
Persoonlijk vind ik de reacties van met name Klaver en Jetten gewoonweg gênant.
Eerder was hier te lezen dat mensen afstand nemen van de partij GroenLinks om Klaver. Mijn buurvrouw was op het partijcongres in Zwolle vorige maand. Die werd ook onpasselijk van de sfeer. Klaver en Jetten luisteren niet, horen de commentaren niet of het doet ze niets.
Wel grappig overigens, ik was gisteren een rondje aan het lopen, zag ik een agente in weiland een groepje paarden achtervolgen. Prioriteiten stellen volgens mij?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Links! Rechts! Fort, naar de politie!
De politie staat te popelen om onbezonnen internetspuierij te behandelen. Veel belangrijker dan boeven vangen
Er staan wrs. wel een aantal duizend wachtenden voor hem in de rij.
Struisvogeltje spelen is leuk, he?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:05 schreef Gia het volgende:
Ik heb vrienden die SP aanhangen. Hang ik dan ook SP aan?
Ja, check zijn laatste speech maar. Doen alsof we aan de rand van de afgrond staan en de blanke beschaving nu moet vechten voor haar voortbestaan. Dat is oorlogstaal pur sang.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij heeft ook het volste recht om een wantrouwen richting de politiek / overheid te propageren. Oorlogstaal?
Boreaal Europa, langdurige ontmoetingen met figuren uit die hoek, speech op de IJzerwake, dat is allemaal openlijk flirten.quote:Flirten met nazisme? Really?
Dit is wel een bedreiging hè? En ook niet zo maar één!!!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Links! Rechts! Fort, naar de politie!
De politie staat te popelen om onbezonnen internetspuierij te behandelen. Veel belangrijker dan boeven vangen
Er staan wrs. wel een aantal duizend wachtenden voor hem in de rij.
Die ogen staan steeds minder zuiver. Kijk maar eens naar foto's van 4 jaar geleden en van nu. Iedereen wordt oud maar bij hem zie ik wat anders gebeuren.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn moeder, 79, vindt Klaver zo leuk! 🤮
Ik vind hem zo nep, met zijn vastgespijkerde glimlach, die zijn wangen zo schattig opbollen.
Yuck!
Ik vind het onzin te stellen dat iemand gelijk is aan zijn vrienden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Struisvogeltje spelen is leuk, he?
De man jat zelfs beweginkjes en uitspraken van Obama en Trudeau.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind hem zo nep, met zijn vastgespijkerde glimlach, die zijn wangen zo schattig opbollen.
Yuck!
Vergroenen is niets mis mee, wel de manier waarop.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
De man jat zelfs beweginkjes en uitspraken van Obama en Trudeau.
Dat zegt al voldoende over hoe identiteitsloos jezelf bent. Het is echt pure fake wat je hier ziet.
Maar goed, ieders zijn meug. We gaan vergroenen! (maar niet heus......)
Maar als je zijn eigen uitspraken er bij haalt, dan wordt dat plaatje anders. Of je sluit gewoon je ogen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het onzin te stellen dat iemand gelijk is aan zijn vrienden.
"Le Pen is een fascist, Baudet is met hem bevriend, dus ook een fascist."
Onzin, dus.
Dat is ook de richting waar ik in denk.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik heb twee werkhypotheses daarover. De vriendelijke theorie is dat Thierry al heel snel na de oprichting van het Forum als denktank doorhad wat voor soort figuren daar op af kwamen, en dat hij af en toe dit soort dingen eruit gooit om te zorgen dat die in hem een bepaald soort heiland zien en op hem blijven stemmen.
De minder vriendelijke theorie is dat Thierry een heel mooi masker op kan houden, maar dat zijn echte denkbeelden over Europa, de elite en de oplossingen daarvoor af en toe doorsijpelen, bijvoorbeeld als hij wat al te enthousiast een speechje afsteekt in een overwinningsroes.
#demoniseren.
Dat is dan ook precies het bezwaar dat veel mensen tegen de heer Baudet maken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat een armoe als zo woorden gerechtvaardigd moeten worden. In zo'n doolhof zou ik niet willen opereren.
Ja, een soort van verkramping in zijn gezicht en houding. Volgens mij voelt hij zich niet happy bij hetgeen hij verkondigt. Geen ontspanning.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ogen staan steeds minder zuiver. Kijk maar eens naar foto's van 4 jaar geleden en van nu. Iedereen wordt oud maar bij hem zie ik wat anders gebeuren.
Dat gaan we inderdaad.quote:
Het normaal vinden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:18 schreef Dagoduck het volgende:
Ojee, ojee! Iemand zegt iets op sociale media!
Zeg dat tegen Baudet die gisteravond ineens beweerde dat hij met boreaal doelde op het Noorderlicht.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat een armoe als zo woorden gerechtvaardigd moeten worden. In zo'n doolhof zou ik niet willen opereren.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Yuck!
Nee, van staan verkondigen dat we flink in de bundel moeten tasten om maar zo groen mogelijk te worden en vervolgens wegscheuren in een dikke zakelijke Volvo op diesel is natuurlijk ook niet koosjer.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, een soort van verkramping in zijn gezicht en houding. Volgens mij voelt hij zich niet happy bij hetgeen hij verkondigt. Geen ontspanning.
Tja, je hebt mensen die stemmen op de persoon en mensen die stemmen op de standpunten. (En mensen die stemmen op een combinatie daarvan, dan neem je de beweginkjes of bepaalde standpunten voor lief.)quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
De man jat zelfs beweginkjes en uitspraken van Obama en Trudeau.
Dat zegt al voldoende over hoe identiteitsloos jezelf bent. Het is echt pure fake wat je hier ziet.
Maar goed, ieders zijn meug. We gaan vergroenen! (maar niet heus......)
Komt die frame van blank Europe weer.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In principe denk ik dat als iemand roept dat hij Europa blank wil houden, bang is voor de homeopathische verdunning en dat hij en zijn volgelingen naar het front zijn geroepen om het boreaal Europa te verdedigen terwijl de auto-immuunziekte binnen ons eigen land voortwoekert doordat journalisten, universiteiten, kunstenaars, architecten en politiek ons land proberen kapot te maken, je wel voorzichtig kan gaan concluderen dat hij misschien niet helemaal fris is.
Maar dat mag niet gezegd worden, want dat is demoniseren, en hij bedoelt het weer niet zo, het is allemaal ironisch en een beetje hyperbool.
Jesse rijdt BMWquote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, van staan verkondigen dat we flink in de bundel moeten tasten om maar zo groen mogelijk te worden en vervolgens wegscheuren in een dikke zakelijke Volvo op diesel is natuurlijk ook niet koosjer.
Dat zeg ik niet.quote:
Hij zegt wat veel mensen denken. Hij vertegenwoordigt dus een grote groep mensen. Dat heet democratie.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar als je zijn eigen uitspraken er bij haalt, dan wordt dat plaatje anders. Of je sluit gewoon je ogen.
Dat heeft hij toch echt zelf gezegd. Hoe is dat dan een frame?quote:
Het mag vooral niet worden gezegd en benoemd.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gezegd dat hij Europa dominant blank wil houden? Of bedoelen we daar iets heel anders mee dan dat Europa dominant blank moet blijven?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Komt die frame van blank Europe weer.![]()
Verdiep je eens in 'bevrijing'.
Ah, ok. Nee, dan is verheerlijking van het Arische Ras natuurlijk geen probleem.quote:
En als meneer vrolijk het woord neemt tijdens IJzerwake, een beruchte gathering van rechts-extremistische Europeanen, zegt gecharmeerd te zijn van het openlijk rechts-extremistische Erkenbrand en toenadering zoekt (en zij tot hem) tot bekende buitenlandse rechts-extremisten, dan mag je daar op een gegeven moment voorzichtig conclusies aan verbinden, of op z'n minst vraagtekens bij plaatsen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan moet je wel eerlijk zijn over je eigen standpunten en dat is Klaver niet. Bij het Nieuwsuur-debat met Baudet en Jette moest hij toegeven dat het berekeningsplaatje van de klimaatkosten niet volledig was. Probeerde Jette nog de boel te ontkennen en zelfs te claimen dat we er allemaal op vooruit gaan, Klaver werd inhoudelijk in een hoek geduwd en kon niet anders meer dat toe te geven dat het allemaal veel meer gaat kosten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Tja, je hebt mensen die stemmen op de persoon en mensen die stemmen op de standpunten. (En mensen die stemmen op een combinatie daarvan, dan neem je de beweginkjes of bepaalde standpunten voor lief.)
Zo lang het bezwaar maken tegen Baudet geen oproep aan Volkert is, is dat geen probleem.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dat is ook de richting waar ik in denk.
We zullen het een tijdje aan moeten zien in ieder geval. Ik ben er zelf overigens ook gewoon voor om met zijn partij samen te werken. Zijn beleidsplannen zijn gelukkig niet echt dictatoriaal te noemen, dus voorlopig krijgt ie in die zin nog het voordeel van de twijfel van mij.
Alleen moeten we gewoon kritisch kunnen kijken naar wat hij zegt. Dat is niet gelijk demoniseren.
[..]
Dat is dan ook precies het bezwaar dat veel mensen tegen de heer Baudet maken.
Bedankt. Kende het nog niet.quote:
Op welke uitspraken doel je dan precies?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:30 schreef Forbry het volgende:
Wie ontkent dat Baudet met het nazisme flirt, loopt flink te 'struisvogelen'. In mijn ogen is de vraag alleen wáárom hij dat doet. Waarom kiest hij ervoor dat te doen, terwijl hij dat ook heel makkelijk zou kunnen laten wanneer hij feitelijk niet het nazistische gedachtegoed aanhangt? Je zou toch denken dat wanneer iemand niet met het nazisme geassocieerd wil worden, die termen ook niet bezigt, niet? Hij is niet dom, heeft geschiedenis gestudeerd en beschikt over een uitgebreide vocabulaire, dus én kent hij sowieso de omstreden betekenis/context van die woorden/retoriek wel, én als hij per se de intellectuele snob uit wil hangen, zou hij dat ook prima op een andere manier kunnen doen.
Wat een spastische politiek correcte reactie, mogen mensen anno 2019 waarde hechten aan hun geschiedenis, tradities en gebruiken?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok. Nee, dan is verheerlijking van het Arische Ras natuurlijk geen probleem.
Denk dat de verklaring eenvoudig is: Baudet voelt zich thuis bij en verwant met alt-rechts. Ik denk dat de ideeën die resoneren in die hoek hem zeer aanspreken. Daardoor kan hij het niet laten om op dat soort momenten ingrediënten van dat gedachtegoed te uiten tijdens publieke optredens.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:30 schreef Forbry het volgende:
Wie ontkent dat Baudet met het nazisme flirt, loopt flink te 'struisvogelen'. In mijn ogen is de vraag alleen wáárom hij dat doet. Waarom kiest hij ervoor dat te doen, terwijl hij dat ook heel makkelijk zou kunnen laten wanneer hij feitelijk niet het nazistische gedachtegoed aanhangt? Je zou toch denken dat wanneer iemand niet met het nazisme geassocieerd wil worden, die termen ook niet bezigt, niet? Hij is niet dom, heeft geschiedenis gestudeerd en beschikt over een uitgebreide vocabulaire, dus én kent hij sowieso de omstreden betekenis/context van die woorden/retoriek wel, én als hij per se de intellectuele snob uit wil hangen, zou hij dat ook prima op een andere manier kunnen doen.
Tuurlijk, eerlijkheid duurt het langst. Maar eerlijkheid is sowieso op veel plekken in het politieke spel ver te zoeken.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan moet je wel eerlijk zijn over je eigen standpunten en dat is Klaver niet. Bij het Nieuwsuur-debat met Baudet en Jette moest hij toegeven dat het berekeningsplaatje van de klimaatkosten niet volledig was. Probeerde Jette nog de boel te ontkennen en zelfs te claimen dat we er allemaal op vooruit gaan, Klaver werd inhoudelijk in een hoek geduwd en kon niet anders meer dat toe te geven dat het allemaal veel meer gaat kosten.
Dan laat je zien dat je jouw eigen achterban bedriegt. Niet het eerlijke verhaal verteld. Daarom zie ik graag meer van dit soort debatten waar bepaalde klimaat oneliners zo worden doorgeprikt.
quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:57 schreef Gia het volgende:
Nee, wel dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ah, ok. Nee, dan is verheerlijking van het Arische Ras natuurlijk geen probleem.
Dat is voor jou hetzelfde als 'het Arische Ras verheerlijken'?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat een spastische politiek correcte reactie, mogen mensen anno 2019 waarde hechten aan hun geschiedenis, tradities en gebruiken?
Zo sta ik er ook in.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:18 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
We zullen het een tijdje aan moeten zien in ieder geval. Ik ben er zelf overigens ook gewoon voor om met zijn partij samen te werken. Zijn beleidsplannen zijn gelukkig niet echt dictatoriaal te noemen, dus voorlopig krijgt ie in die zin nog het voordeel van de twijfel van mij.
Alleen moeten we gewoon kritisch kunnen kijken naar wat hij zegt. Dat is niet gelijk demoniseren.
[..]
Ja!quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:38 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze is gewoon aan het zwaaien betekent verder niks, en tsja ave Caesar bestond ook al voor de nazi's.
Laatst een prachtig hindoeïstisch teken op mijn arm laten zetten, zegt mijn baas opeens dat ik een nazi ben. Vet oneerlijk dat hij meteen die link maakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:38 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze is gewoon aan het zwaaien betekent verder niks, en tsja ave Caesar bestond ook al voor de nazi's.
Al die idioten die zijn standpunten hebben gelezen, moeten ook eens luisteren naar wat hij zegt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:43 schreef Harvest89 het volgende:
Al die idioten die hem hier als een Hitler 2.0 of Goebbels 2.0 gaan neerzetten moeten eens goed de standpunten van zijn partij lezen.
Dat gebeurt altijd met 'nieuwe' partijen met anti-standpunten.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:43 schreef Harvest89 het volgende:
Al die idioten die hem hier als een Hitler 2.0 of Goebbels 2.0 gaan neerzetten moeten eens goed de standpunten van zijn partij lezen.
Begint een beetje sneu te worden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat gebeurt altijd met 'nieuwe' partijen met anti-standpunten.
Och, FvD gaat niet de treinen opnieuw laten rijden.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:43 schreef Harvest89 het volgende:
Hun taal spreekt? Hoe dat zo, rechts extremisten zijn doorgaans vrij simpel toch?quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, FvD gaat niet de treinen opnieuw laten rijden.
Maar het is duidelijk dat Baudet zich op z'n gemak voelt in rechts-extremistische kringen en ook hun taal spreekt. Dat mag best worden benoemd, lijkt mij.
Nee, maar de kans zou wel groter kunnen zijn? Omdat mensen nou eenmaal vaak samenkomen met mensen van eenzelfde cultuur etc.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb vrienden die SP aanhangen. Hang ik dan ook SP aan?
Dat is allerminst het geval. Jij denkt direct aan kaalkopjes met bomberjacks.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hun taal spreekt? Hoe dat zo, rechts extremisten zijn doorgaans vrij simpel toch?
Hij spreekt ook wat Latijn zo nu en dan, maar als hij het heeft over homeopatische verdunning van de Nederlandse bevolking is daar echt geen woord Frans bij.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hun taal spreekt? Hoe dat zo, rechts extremisten zijn doorgaans vrij simpel toch?
Neuh maar je pakt er zomaar een uit en dat maakt het wmb niet nieuwswaardig. Als nou veel mensen dit roepen en een trend te ontdekken valt.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 08:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En daarom moeten we het maar 'normaal' vinden?
Het gericht oproepen tot het vermoorden van een Nederlandse politicus vind ik best nieuwswaardig.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Neuh maar je pakt er zomaar een uit en dat maakt het wmb niet nieuwswaardig.
Het is de vraag hoe zwaar je dat moet nemen.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Al die idioten die zijn standpunten hebben gelezen, moeten ook eens luisteren naar wat hij zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |