''socialezekerheidsstelsels te coördineren...'' = socialezekerheidsstelsels gelijktrekken?quote:BRUSSEL - Werknemers die in een ander EU-land na minstens een maand werken onvrijwillig werkloos worden, krijgen recht op een werkloosheidsuitkering in hun ’gastland’. De aanspraak op de uitkering wordt beoordeeld op basis van het ook elders opgebouwde arbeidsverleden. De buitenlandse werknemer kan de uitkering desgewenst mee naar zijn thuisland nemen.
Dat zijn de lidstaten, het Europees Parlement en de Europese Commissie in Brussel overeengekomen. Het politieke akkoord moet nog formeel worden goedgekeurd. De nieuwe regels zijn onderdeel van een pakket maatregelen om de socialezekerheidsstelsels te coördineren in de EU.
Noodklok
Minister Wouter Koolmees (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) trok vrijdag nog aan de bel over de „nieuwe, ingrijpende sociale EU-wetgeving die er in Brussel doorheen gejaagd dreigt te worden.” Nederland vreest dat arbeidsmigranten het land met de hoogste uitkering kiezen. Ook blijkt uit cijfers dat weinig werklozen die hun uitkering exporteren snel een nieuwe baan vinden, terwijl mensen zo snel mogelijk weer aan het werk moeten gaan, vindt Koolmees.
https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
Wacht even, dus als ze 12 jaar in Polen gewerkt hebben, dan een maandje hier komen om in de kassen te staan. Dan kunnen ze nu direct weer terug naar Polen om daar dan een heel jaar Nederlandse WW te vangen?quote:De aanspraak op de uitkering wordt beoordeeld op basis van het ook elders opgebouwde arbeidsverleden.
Volgens mij kunnen ze dan 2 jaar ww krijgenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:54 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wacht even, dus als ze 12 jaar in Polen gewerkt hebben, dan een maandje hier komen om in de kassen te staan. Dan kunnen ze nu direct weer terug naar Polen om daar dan een heel jaar Nederlandse WW te vangen?
Derp. Ik rekende met een maand per jaar, was even vergeten dat die formule maar tot 10 jaar op gaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze dan 2 jaar ww krijgen
Gelukkig zijn er andere Oostbloklanden waar het vertrouwen vanaf spat als het om dit soort zaken gaat.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:02 schreef CrashO het volgende:
[..]
Derp. Ik rekende met een maand per jaar, was even vergeten dat die formule maar tot 10 jaar op gaat.![]()
Gaat met de uitstekende communicatie tussen het UWV en Polen vast niet fraude gevoelig zijn, waar ze voor het gemak maar even een 10+ jaren arbeidsverleden hebben.
Ga nou maar gewoon werken want Europa rekent op je belastingcentenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:04 schreef asco het volgende:
Wat moet je er nou nog van zeggen?
Alles gaat naar de godverdomme, alles!
Is niet eens nodig. Gewoon zelf ontslag nemen en dan bij het UWV zeggen dat je ontslagen bent. Doen ze nu ook al massaal.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:11 schreef EipNiC het volgende:
Wat als een (neder)Pool hier een 'bedrijf' opricht voor z'n Poolse makkers en ze vervolgens ontslaat? Als een business als het ware.
Was gisteravond op tv dat er gewoon afspraken tussen Nederlandse werkgevers en Poolse werknemers worden gemaakt om ze te ontslaan en over een half jaar of jaar weer aan te nemen zodat ze een betaalde vakantie hebben. Is al jaren gaandequote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:11 schreef EipNiC het volgende:
Wat als een (neder)Pool hier een 'bedrijf' opricht voor z'n Poolse makkers en ze vervolgens ontslaat? Als een business als het ware.
Ow komt mooi uit dan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:14 schreef CrashO het volgende:
[..]
Is niet eens nodig. Gewoon zelf ontslag nemen en dan bij het UWV zeggen dat je ontslagen bent. Doen ze nu ook al massaal.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)zonder-controle.html
Ah zodat de werkgevers geen vakantiegeld 'hoeven' te betalen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:15 schreef the-eye het volgende:
as gisteravond op tv dat er gewoon afspraken tussen Nederlandse werkgevers en Poolse werknemers worden gemaakt om ze te ontslaan en over een half jaar of jaar weer aan te nemen zodat ze een betaalde vakantie hebben
Hoe krijg je anders de gewenste miljoen arbeidsmigranten hier?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Was gisteravond op tv dat er gewoon afspraken tussen Nederlandse werkgevers en Poolse werknemers worden gemaakt om ze te ontslaan en over een half jaar of jaar weer aan te nemen zodat ze een betaalde vakantie hebben. Is al jaren gaande
Dat komt omdat de Nederlander vanaf de geboorte een racist is, een hekel aan buitenlanders heeft en diversiteit niet waardeert. Onhoud dat nu eens!quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Waar komen al die populisten toch vandaan? Traditionele partijen doen zo hun best voor ons.
Ik denk dat er genoeg bijstandstrekkers te vinden zijn die met een half jaar op en dan een half jaar af (met WW) dolgraag aan de slag zouden gaan in die jobs die ze zgn niet zouden willen doenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:16 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ah zodat de werkgevers geen vakantiegeld 'hoeven' te betalen?
Ik denk dat het gros het alleen achteraf zal kunnen betalen...Misschien is die 5k p/m niet nodig, of zal wrs niet veel verschil maken, als het opgenomen wordt in de som van het gehele arbeidsverleden..quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:21 schreef Kassamiep het volgende:
Ik denk dat ik een bedrijfje ga opstarten. Betaal mij als Pool met arbeidsverleden eenmalig ¤ 10.000 en je treedt voor 1 maand bij mij in dienst als "algemeen medewerker' voor ¤ 5000 p/m bruto waarna ik je dienstverband niet verleng.
Kan je vervolgens lekker 2 jaar WW vangen op basis van dat salaris. Ka-ching.
Mwoah...... ik denk dat de EU in de Oosbloklanden enorm aan populariteit gaat winnenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat vreemd dat er een steeds groter wordend anti EU sentiment is zeg.
Absoluut...maar wat is het voordeel van de werkgever? Polen deden die sowieso wel ...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:22 schreef the-eye het volgende:
Ik denk dat er genoeg bijstandstrekkers te vinden zijn die met een half jaar op en dan een half jaar af (met WW) dolgraag aan de slag zouden gaan in die jobs die ze zgn niet zouden willen doen
Behalve wanneer ze zelf geld moeten uitgeven aan dat gedrocht natuurlijkquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mwoah...... ik denk dat de EU in de Oosbloklanden enorm aan populariteit gaat winnen
Neuh, de EU en haar escapades komen alleen uit als het ze wat oplevert hoor. Zie ook het jobtourisme wat al speelt. Heb je hier nog zo'n volgevreten vvder die vindt dat er een miljoen extra nodig zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mwoah...... ik denk dat de EU in de Oosbloklanden enorm aan populariteit gaat winnen
Zo houden ze de Polen die bereid zijn hard te werken en lange dagen te maken. Een Nederlander doet een stappie terug als hij weet dat hij de komende jaren, 11 maanden per jaar, zich de blubber moet werken bij die werkgever. Als je steeds maar een half jaar werkt en dan een half jaar thuis kan zitten wil je, je wel uitslovenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:24 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Absoluut...maar wat is het voordeel van de werkgever? Polen deden die sowieso wel ...
Dat krijg je na een bepaalde tijd zou je ze anders in vaste dienst moeten nemen en dat is lastig met seizoenswerk. Nu heb ik er niet zoveel moeite mee dat zo iemand 3 maanden WW krijgt maar met de rest wel vooral het feit dat er weer eens geen controle op is.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Was gisteravond op tv dat er gewoon afspraken tussen Nederlandse werkgevers en Poolse werknemers worden gemaakt om ze te ontslaan en over een half jaar of jaar weer aan te nemen zodat ze een betaalde vakantie hebben. Is al jaren gaande
Het hangt er idd van af of de uitkering gebaseerd wordt op een percentage van het laatstverdiende loon of over het gemiddelde loon van een bepaalde periode.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:23 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros het alleen achteraf zal kunnen betalen...Misschien is die 5k p/m niet nodig, of zal wrs niet veel verschil maken, als het opgenomen wordt in de som van het gehele arbeidsverleden..
Ja, maar hij maakt de deals met Polen niet NL-uitkeringstrekkers, toch?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:27 schreef the-eye het volgende:
Zo houden ze de Polen die bereid zijn hard te werken en lange dagen te maken. Een Nederlander doet een stappie terug als hij weet dat hij de komende jaren, 11 maanden per jaar, zich de blubber moet werken bij die werkgever. Als je steeds maar een half jaar werkt en dan een half jaar thuis kan zitten wil je, je wel uitsloven
Precies. Terwijl er zat Nederlanders zullen zijn die dat wel ook zouden doen als ze een fors loon ergens in het buitenland zouden krijgen waarbij ze dan ook nog eens na een paar maanden een betaalde vakantie thuis zouden hebbenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
De valse vergelijking tussen Polen (of enig ander Oostblokland) is ook vermoeiend. Je kunt van een Nederlander niet verwachten dat hij samen gaat hokken met 5 anderen om in een fabriek 40 uur te draaien voor 1500 netto. Laat staan als diegene een gezin heeft te onderhouden.
1500 euro hier is in Polen veel meer waard. Dus een half jaar, jaar samenhokken, sparen, werken met andere oostblokkers (Nederlanders zie je er nauwelijks meer) en na die tijd met behoud van ww terug naar thuisland. Doe dat een paar keer en je hebt een eigen huis daar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Precies. Terwijl er zat Nederlanders zullen zijn die dat wel ook zouden doen als ze een fors loon ergens in het buitenland zouden krijgen waarbij ze dan ook nog eens na een paar maanden een betaalde vakantie thuis zouden hebben
Uiteraard, duiden wat links en rechts echt en vooral niet zijn is immers je favoriete stokpaardje.quote:
WW komt hier met allerlei eisen; hoe streamlinen ze dat eigenlijk met de Oost/Zuid-Europese UWV-varianten? Ik zie Grieken, Italianen, en allicht Spanjaarden hier ook nog wel fan van worden trouwens.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
1500 euro hier is in Polen veel meer waard. Dus een half jaar, jaar samenhokken, sparen, werken met andere oostblokkers (Nederlanders zie je er nauwelijks meer) en na die tijd met behoud van ww terug naar thuisland. Doe dat een paar keer en je hebt een eigen huis daar.
Maar Nederlanders zijn lui en voelen zich te goed voor het werk. Duh
Dit mag al geloof ik, wel met tijdslimiet van 3 maanden maar je kan wel verlengingen aanvragen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:33 schreef Delenlill het volgende:
Zou dit ook betekenen dat ik met een WW uitkering als Nederlander, met behoud van uitkering binnen de EU mag verhuizen?
Verwijder mijn reactie (#47) op die verwijderde reactie dan ook maar. (En deze natuurlijk).quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Gast ik verwijder het niet voor niets.
Gezien de huidige status van het uwv : niet. Als er bij het uwv al geen lamoje gaat branden als er 75 Polen op een adres staan ingeschreven zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:38 schreef EipNiC het volgende:
[..]
WW komt hier met allerlei eisen; hoe streamlinen ze dat eigenlijk met de Oost/Zuid-Europese UWV-varianten? Ik zie Grieken, Italianen, en allicht Spanjaarden hier ook nog wel fan van worden trouwens.
#54 ook bittequote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:41 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Verwijder mijn reactie (#47) op die verwijderde reactie dan ook maar. (En deze natuurlijk).
Ja dito, maar wb wet/regelgeving dan? Hebben ze überhaupt wel UWV-esque instanties in alle EU landen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Gezien de huidige status van het uwv : niet. Als er bij het uwv al geen lamoje gaat branden als er 75 Polen op een adres staan ingeschreven zie ik het somber in.
Ik denk dat dat reeds lang bestaat in de praktijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:21 schreef Kassamiep het volgende:
Ik denk dat ik een bedrijfje ga opstarten. Betaal mij als Pool met arbeidsverleden eenmalig ¤ 10.000 en je treedt voor 1 maand bij mij in dienst als "algemeen medewerker' voor ¤ 5000 p/m bruto waarna ik je dienstverband niet verleng.
Kan je vervolgens lekker 2 jaar WW vangen op basis van dat salaris. Ka-ching.
Hang er maar een indexering aan. Jij gaat je WW in Polen trekken? Prima, dan krijg je x% van wat je hier krijgt op basis van het lokale prijspeil. Dan is het snel genoeg klaar met het uitkeringstoerisme.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Als dit daadwerkelijk wordt aangenomen dan kan dit uiteindelijk maar tot één ding leiden;
Een EU breed sociaal stelsel op hetzelfde lage niveau.
Anders krijg je dat landen met betere sociale voorzieningen massaal kunnen gaan betalen aan landen met slechtere sociale voorzieningen, en dat is op termijn onhoudbaar.
Ja maar niet iedereen daar spreekt Engels dus de communicatie blijkt wat lastig meldt het UWVquote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:43 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ja dito, maar wb wet/regelgeving dan? Hebben ze überhaupt wel UWV-esque instanties in alle EU landen?
Dat is om te voorkomen dat ze van fase A naar fase B gaan, een win-win situatie dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:16 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ah zodat de werkgevers geen vakantiegeld 'hoeven' te betalen?
Cool, even opgezocht en dit kan inderdaad onder bepaalde voorwaarden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:40 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dit mag al geloof ik, wel met tijdslimiet van 3 maanden maar je kan wel verlengingen aanvragen.
Anti-EU partijen zijn wat dat betreft echt niet veel beter... Op de SP na, wellicht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neuh, de EU en haar escapades komen alleen uit als het ze wat oplevert hoor. Zie ook het jobtourisme wat al speelt. Heb je hier nog zo'n volgevreten vvder die vindt dat er een miljoen extra nodig zijn.
De race naar de bodem gaat maar door. Als je nu nog voor een pro EU partij stemt heb je je kop echt tot aan je twaalfvingerige darm zitten.
Nevermind. Niet als je er gaat wonen. Alleen bij vakantie/tijdelijk verblijf.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:45 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Cool, even opgezocht en dit kan inderdaad onder bepaalde voorwaarden.
Dat weet ik niet. Als dat gelijk wordt getrokken blijft men komen naar waar men het eenvoudigst misbruik maakt. En dan hou je een kapitaalstroom van hier naar elders. Het is belangrijk dat een uitkering weer uitgegeven wordt daar waar ie wordt uitgekeerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hang er maar een indexering aan. Jij gaat je WW in Polen trekken? Prima, dan krijg je x% van wat je hier krijgt op basis van het lokale prijspeil. Dan is het snel genoeg klaar met het uitkeringstoerisme.
Geniaal! Elke maand in een ander Europees land gaan werken!quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:47 schreef halfway het volgende:
Ook lachen, gaan ze gewoon in verschillende landen een maandje werken krijgen ze meerdere uitkeringen want controleren mag niet ivm privacywet.
Nee hoor, het is heel simpel, alle uitkeringen die voor export in aanmerking komen per direct halveren tot oost europees nivo zodat de parasieten die daarvan willen profiteren een ander land kiezen en wellicht voor inwoners die 5/7/10+ jaar in Nederland zijn of de Nederlandse nationaliteit hebben hoger inschalen, klaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:50 schreef the-eye het volgende:
Nexit! dit gaat onbetaalbaar worden
Voor de eigen bevolking zijn de voorzieningen uitgekleed zodat we nu het buitenland, en de profiterende werkgevers hier, kunnen gaan spekken
Verre van, zelfs.. maar ik snap dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is op dat gebied. Ik snap ook dat voor een bepaald deel van de bevolking de maat best wel vol aan het raken is.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Anti-EU partijen zijn wat dat betreft echt niet veel beter... Op de SP na, wellicht.
Ik neem aan dat ze verder gewoon de standaard WW-regels gebruiken. Dus dat de laatste maand waarin iemand werkzaam is geweest, niet meegenomen wordt voor de bepaling van de hoogte van de uitkering. Dus als een Pool minder dan een maand in Nederland werkzaam is geweest, dan zou de WW-uitkering puur gebaseerd zijn op het loon wat de Pool in Polen heeft verdiend.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hang er maar een indexering aan. Jij gaat je WW in Polen trekken? Prima, dan krijg je x% van wat je hier krijgt op basis van het lokale prijspeil. Dan is het snel genoeg klaar met het uitkeringstoerisme.
Ja, als ze de uitkering Europees willen uitrollen dan moeten ze de controle erop natuurlijk ook in alle landen hetzelfde aanpakken. En dat is ook nogal een lastig item in deze op zich ellendige wet, want de regels zijn overal anders.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als dat gelijk wordt getrokken blijft men komen naar waar men het eenvoudigst misbruik maakt. En dan hou je een kapitaalstroom van hier naar elders. Het is belangrijk dat een uitkering weer uitgegeven wordt daar waar ie wordt uitgekeerd.
Jij denkt dat de meeste landen reeds na één maand werken een uitkering geven?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:47 schreef halfway het volgende:
Ook lachen, gaan ze gewoon in verschillende landen een maandje werken krijgen ze meerdere uitkeringen want controleren mag niet ivm privacywet.
Een buitenlander die 1 maand in Belgie werkt moet nog steeds aan die voorwaarde voldoen.quote:ofwel 312 dagen gedurende de 21 maanden voorafgaand aan uw aanvraag;
ofwel 468 dagen gedurende de 33 maanden voorafgaand aan uw aanvraag
ofwel 624 arbeidsdagen gedurende de 42 maanden voorafgaand aan uw aanvraag.
Waarom regelen we dan eigenlijk niet gewoon dat de Pool in Nederland bij zijn Poolse UWV zijn WW-uitkering kan aanvragen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:53 schreef Morrigan het volgende:
Ik neem aan dat ze verder gewoon de standaard WW-regels gebruiken. Dus dat de laatste maand waarin iemand werkzaam is geweest, niet meegenomen wordt voor de bepaling van de hoogte van de uitkering. Dus als een Pool minder dan een maand in Nederland werkzaam is geweest, dan zou de WW-uitkering puur gebaseerd zijn op het loon wat de Pool in Polen heeft verdiend.
De reden zal wel zijn dat de premie in Nederland is afgedragen en niet in Polen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:05 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Waarom regelen we dan eigenlijk niet gewoon dat de Pool in Nederland bij zijn Poolse UWV zijn WW-uitkering kan aanvragen?
De 'oplossing' van VVD & co zal dan ook wel zijn om de eisen om een WW te kunnen krijgen flink op te schroeven. Niet alleen voor Polen uiteraard, maar voor iedereen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:59 schreef crystal_meth het volgende:
Een buitenlander die 1 maand in Belgie werkt moet nog steeds aan die voorwaarde voldoen.
Die reden lijkt niet in de weg te zitten voor het aangenomen voorstel..quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De reden zal wel zijn dat de premie in Nederland is afgedragen en niet in Polen.
Alleen als Wilders of Baudet het aankaart.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ben benieuwd of het nog bij het debat aan de orde komt vanavond.
Uiteraard niet alleen voor Polen, want de regels gelden voor iedereen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:08 schreef EipNiC het volgende:
[..]
De 'oplossing' van VVD & co zal dan ook wel zijn om de eisen om een WW te kunnen krijgen flink op te schroeven. Niet alleen voor Polen uiteraard, maar voor iedereen.
Precies. Zo zal de VVD de Nederlandse WW-pot 'beschermen'.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Uiteraard niet alleen voor Polen, want de regels gelden voor iedereen.
Dat zijn toch fans van de Visegrad landen?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:16 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Alleen als Wilders of Baudet het aankaart.
So?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat zijn toch fans van de Visegrad landen?
Vast niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Deze mag ook op tafel trouwens. Ook vers van de pers.twitter:elodieverweij twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 18:01:02Uit gelekte nota Europese Commissie blijkt dat Marrakesh-pact tóch juridisch bindend kan zijn. Bron: https://t.co/Mo7q5TCaVa https://t.co/UeVU9aVTqB reageer retweet
Dat is toch niet zo gek? Onze uitkeringen zijn vaak royaal vergeleken met wat zo'n oost-Europese arbeidsmigrant in z'n thuisland verdient, niet zo vreemd dat ze dan niet zo'n haast hebben met het zoeken naar werk.quote:Ook blijkt uit cijfers dat weinig werklozen die hun uitkering exporteren snel een nieuwe baan vinden, terwijl mensen zo snel mogelijk weer aan het werk moeten gaan, vindt Koolmees.
Je verwacht het niet, he.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:39 schreef EipNiC het volgende:
[..]Deze mag ook op tafel trouwens. Ook vers van de pers.twitter:elodieverweij twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 18:01:02Uit gelekte nota Europese Commissie blijkt dat Marrakesh-pact tóch juridisch bindend kan zijn. Bron: https://t.co/Mo7q5TCaVa https://t.co/UeVU9aVTqB reageer retweet
Tot verrassing van niemand liegt men ons weer voor.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:39 schreef EipNiC het volgende:
[..]Deze mag ook op tafel trouwens. Ook vers van de pers.twitter:elodieverweij twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 18:01:02Uit gelekte nota Europese Commissie blijkt dat Marrakesh-pact tóch juridisch bindend kan zijn. Bron: https://t.co/Mo7q5TCaVa https://t.co/UeVU9aVTqB reageer retweet
Mja, ietsjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je verwacht het niet, he.
Edit: lijkt echter wel iets genuanceerder te liggen dan dat.
Dus fake news van Vlaams Belangquote:
Het is ongelooflijk dat er binnen die partijen werkelijk niemand lijkt te zijn met een logische en gezonde visie op de EU en de rol van Nederland daarin.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Al die domme laagopgeleiden toch die tegen de EU grondwet stemden. Rutte en Koolmees wisten het beter, voor de besluitvaardigheid van de EU was het nodig om het veto in te leveren.
Nu hebben we die besluitvaardigheid, fijn he?
Inderdaad. Je krijgt een EU-brede "rent-seeking". Dat is een zeer voor de hand liggend gegeven. Kan alleen maar mis gaan. Voor ons dan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, als ze de uitkering Europees willen uitrollen dan moeten ze de controle erop natuurlijk ook in alle landen hetzelfde aanpakken. En dat is ook nogal een lastig item in deze op zich ellendige wet, want de regels zijn overal anders.
Maar de controle op de sollicitatieplicht in de ww (of de bijstand) in Nederland is ook een wassen neus. Dus we kunnen wel boos gaan worden op de Polen, maar doen het zelf nauwelijks beter.
Dat is een zwaar moedeloos stemmend gegeven inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 20:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het is ongelooflijk dat er binnen die partijen werkelijk niemand lijkt te zijn met een logische en gezonde visie op de EU en de rol van Nederland daarin.
Helaas is dat nu de realiteit.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Als dit daadwerkelijk wordt aangenomen dan kan dit uiteindelijk maar tot één ding leiden;
Anders krijg je dat landen met betere sociale voorzieningen massaal kunnen gaan betalen aan landen met slechtere sociale voorzieningen, en dat is op termijn onhoudbaar.
Maar zo werkt het nu dus niet en zo gaat het straks ook niet werken.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee hoor, het is heel simpel, alle uitkeringen die voor export in aanmerking komen per direct halveren tot oost europees nivo zodat de parasieten die daarvan willen profiteren een ander land kiezen en wellicht voor inwoners die 5/7/10+ jaar in Nederland zijn of de Nederlandse nationaliteit hebben hoger inschalen, klaar.
De Poolse UWV heeft geen enkele motivatie om op deugdelijke wijze te controleren of een Pool met Nederlandse ww moeite doet om weer werk te vinden of niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, als ze de uitkering Europees willen uitrollen dan moeten ze de controle erop natuurlijk ook in alle landen hetzelfde aanpakken. En dat is ook nogal een lastig item in deze op zich ellendige wet, want de regels zijn overal anders.
Maar de controle op de sollicitatieplicht in de ww (of de bijstand) in Nederland is ook een wassen neus. Dus we kunnen wel boos gaan worden op de Polen, maar doen het zelf nauwelijks beter.
Gemiddeld maandsalaris in Polen is 600 euro (meesten verdienen 400 euro) en Nederlandse WW van minimumloon is 1200 euro. Je bent echt een Pools rund als je jezelf de door Nederland betaalde WW misguntquote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek? Onze uitkeringen zijn vaak royaal vergeleken met wat zo'n oost-Europese arbeidsmigrant in z'n thuisland verdient, niet zo vreemd dat ze dan niet zo'n haast hebben met het zoeken naar werk.
Verder is dit een bar slecht idee natuurlijk. Wat is hier het voordeel nou van? Ja, "de socialezekerheidsstelsels coordineren in de EU", maar waarom zou dat uberhaupt moeten? Een sociaal stelsel is toch wel iets dat prima nationaal geregeld kan worden, afgestemd op de levenskosten en maatschappelijk/politieke cultuur van het betreffende land.
Ja, en je kunt het de stucadoor zelf ook moeilijk kwalijk nemen dat hij liever 1000 euro nederlandse WW pakt dan 600 euro voor een stucklus in Katowice.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Poolse UWV heeft geen enkele motivatie om op deugdelijke wijze te controleren of een Pool met Nederlandse ww moeite doet om weer werk te vinden of niet.
Sterker: de Poolse schatkist en economie is er juist bij gebaat om zo'n Pool werkloos met Nederlandse ww in Polen te hebben. Dat is namelijk veel meer dan wanneer hij wel zou werken in Polen.
Het is pervers, maar deze nieuwe EU-wet zorgt er juist voor dat het Poolse UWV totaal geen controle meer uit gaat voeren. Onbegrijpelijk
Wat is je stemadvies voor morgen LXIV?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:07 schreef LXIV het volgende:
Jullie snappen hopelijk wel het spel wat hier gespeeld wordt. Het gaat echt niet om bouwvakkers uit Polen gratis geld te geven. Het gaat om de -voortdurende- afbraak van rechten van werknemers.
Dit wordt ingevoerd. En wat niemand verwacht wordt er fors misbruik van gemaakt. het volk roept om maatregelen. Afschaffen kan niet, want EU-wetgeving. Dus moet er dan maar fors gesneden worden in de uitkeringen in duur en hoogte, zodat het niet al te aantrekkelijk wordt. Doel bereikt.
En keer op keer er opnieuw intrappen en maar VPvV(C)D/dA66 blijven stemmen. Totdat je zelf met zes man in een verkrotte woning woont voor 500 euro p/m, tot je 72-ste kan blijven werken en bij een ongeval gewoon afgeschreven wordt. "Moet wel, is economische noodzaak"
Die eisen moeten sowieso fatsoenlijk nageleefd worden bij UWV. De hoogte voor de uitkering kun je wel aanpassen. Dus dat er wordt gekeken naar het gemiddelde loon van de afgelopen 2 jaar voor de maand dat iemand ontslagen wordt. Als je dat combineert met een verplicht postadres in Nederland, wordt het voor een Pool bijvoorbeeld een stuk minder aantrekkelijk. Die krijgt dan een uitkering gebaseerd op zijn/haar loon in Polen en kan die uitkering alleen in Nederland ontvangen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 19:08 schreef EipNiC het volgende:
[..]
De 'oplossing' van VVD & co zal dan ook wel zijn om de eisen om een WW te kunnen krijgen flink op te schroeven. Niet alleen voor Polen uiteraard, maar voor iedereen.
Ja, dit bedoelde ik dus in post 77.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:07 schreef LXIV het volgende:
Jullie snappen hopelijk wel het spel wat hier gespeeld wordt. Het gaat echt niet om bouwvakkers uit Polen gratis geld te geven. Het gaat om de -voortdurende- afbraak van rechten van werknemers.
Dit wordt ingevoerd. En wat niemand verwacht wordt er fors misbruik van gemaakt. het volk roept om maatregelen. Afschaffen kan niet, want EU-wetgeving. Dus moet er dan maar fors gesneden worden in de uitkeringen in duur en hoogte, zodat het niet al te aantrekkelijk wordt. Doel bereikt.
En keer op keer er opnieuw intrappen en maar VPvV(C)D/dA66 blijven stemmen. Totdat je zelf met zes man in een verkrotte woning woont voor 500 euro p/m, tot je 72-ste kan blijven werken en bij een ongeval gewoon afgeschreven wordt. "Moet wel, is economische noodzaak"
Aangaande dit issue zou ik SP stemmen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat is je stemadvies voor morgen LXIV?
Stemwijzers adviseerden mij FvD voor PS en 50plus voor waterschapquote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aangaande dit issue zou ik SP stemmen.
Zelf stem ik morgen FvD voor de provinciale staten en niet voor het waterschap.
Maar er hoeft helemaal niet gekort te worden, zolang UWV gewoon haar werk doet. Een Pool die maar in halve maand in Nederland werkzaam is geweest, kan in theorie hemelaal geen WW-uitkering krijgen gebaseerd op een Nederlands salaris. Daarnaast mag het als het controle gaat ook wat beter. Ik heb ooit bij een verzekeraar gewerkt bij afdeling uitkeringen. Was een verzekerde onvindbaar? Uitkering werd stop gezet. Reageerde een verzekerde niet na meerdere verzoeken om bepaalde papieren op te sturen? Uitkering werd stop gezet. Zo moeilijk is dat niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:07 schreef LXIV het volgende:
Ok.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stemwijzers adviseerden mij FvD voor PS en 50plus voor waterschap
Waarom is dit schijnbaar nu dan voor Polen al zo moeilijk om na te leven? (weet enkel wat ik hierover in de krant gelezen heb natuurlijk)quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar er hoeft helemaal niet gekort te worden, zolang UWV gewoon haar werk doet. Een Pool die maar in halve maand in Nederland werkzaam is geweest, kan in theorie hemelaal geen WW-uitkering krijgen gebaseerd op een Nederlands salaris. Daarnaast mag het als het controle gaat ook wat beter. Ik heb ooit bij een verzekeraar gewerkt bij afdeling uitkeringen. Was een verzekerde onvindbaar? Uitkering werd stop gezet. Reageerde een verzekerde niet na meerdere verzoeken om bepaalde papieren op te sturen? Uitkering werd stop gezet. Zo moeilijk is dat niet.
Kan een Pool na 6 maanden hier werken en een arbeidsverleden van 10 jaar in Polen (waarin dus nooit een cent premie aan Nederland betaald is) een WWuitkering van 1200 euro krijgen voor de duur van 2 jaar betaald door de Nederlandse belastingbetaler?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar er hoeft helemaal niet gekort te worden, zolang UWV gewoon haar werk doet. Een Pool die maar in halve maand in Nederland werkzaam is geweest, kan in theorie hemelaal geen WW-uitkering krijgen gebaseerd op een Nederlands salaris. Daarnaast mag het als het controle gaat ook wat beter. Ik heb ooit bij een verzekeraar gewerkt bij afdeling uitkeringen. Was een verzekerde onvindbaar? Uitkering werd stop gezet. Reageerde een verzekerde niet na meerdere verzoeken om bepaalde papieren op te sturen? Uitkering werd stop gezet. Zo moeilijk is dat niet.
Geen idee. Ik werk daar niet, dus ik heb ook geen idee hoe de administratie daar is. Mogelijk heeft het ook te maken met de werkdruk en bedrijfscultuur. Zo van, het is lastig, dus dan doen we er niks mee.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom is dit schijnbaar nu dan voor Polen al zo moeilijk om na te leven? (weet enkel wat ik hierover in de krant gelezen heb natuurlijk)
Nee, men spreekt daar geen Engelsquote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Geen idee. Ik werk daar niet, dus ik heb ook geen idee hoe de administratie daar is. Mogelijk heeft het ook te maken met de werkdruk en bedrijfscultuur. Zo van, het is lastig, dus dan doen we er niks mee.
Sowieso kan een arbeidsverleden van 10,6 jaar nooit leiden tot 2 jaar WW. Dat wordt maximaal 10 maanden. Zijn uitkering zou dan gebaseerd zijn op 5 maanden loon in Nederland en 7 maanden loon wat die voordat die in dienst was in Nederland.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kan een Pool na 6 maanden hier werken en een arbeidsverleden van 10 jaar in Polen (waarin dus nooit een cent premie aan Nederland betaald is) een WWuitkering van 1200 euro krijgen voor de duur van 2 jaar betaald door de Nederlandse belastingbetaler?
De rekenwijzer geeft 22 maanden WW aan bij arbeidsverleden van 10 jaar (?)quote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:59 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Sowieso kan een arbeidsverleden van 10,6 jaar nooit leiden tot 2 jaar WW. Dat wordt maximaal 10 maanden. Zijn uitkering zou dan gebaseerd zijn op 5 maanden loon in Nederland en 7 maanden loon wat die voordat die in dienst was in Nederland.
Wat ik vermoed is dat bij het UWV het loon uit Polen niet bekend is. Daardoor valt de uitkering wel hoger. Als je de rekentool van UWV erbij pakt, kun je dat ook zien. Een pool die 2 maanden in Nederland ¤ 1500 per maand heeft verdiend en waarvan daarvoor de hoogte van de loon niet bekend is, zou de eerste 2 maanden een uitkering van ¤ 225,00 ontvangen en daarna een uitkering van ¤ 210,00. Een Pool die 6 maanden in Nederland heeft gewerkt, ontvangt een uitkering van ¤ 1.125,00 en ¤ 1.050,00.
Is bij UWV bekend dat die Pool hiervoor in Polen ¤ 600 per maand verdiende, dan zakt de uitkering al gelijk naar ¤ 788,00 en ¤ 735,00 per maand.
Ik was inderdaad vergeten dat het werd berekend van 1998.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 23:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
De rekenwijzer geeft 22 maanden WW aan bij arbeidsverleden van 10 jaar (?)
Nu zullen de meesten niet die 22 maanden vol maken want ze maken afspraken met de werkgever, die ze ontslaat, om ze ook weer terug aan te nemen (zie uitzending) en die heeft niets aan iemand die 22 maanden wegblijft.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 23:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik was inderdaad vergeten dat het werd berekend van 1998.Daarvoor wordt uitgegaan van fictieve arbeidsjaren.
Tuurlijk niet, morrend met een grote bek aan de koffie automaat zien we met lede ogen toe hoe de opgebouwde tegoeden hier via slinkse wegen weg vloeien naar het buitenland, en niet naar de mediterrane landen waar de arbeiders meestal echt voor hun AOW of uitkering hebben gewerkt, maar naar de MOE landen waar schimmige buro'tjes elke regelgeving uitpluizen naar mazen om daar misbruik van te maken, dus als je een beter voorstel hebt hoor ik dat graag, maar voorlopig pleit ik ervoor elke export kanshebbende voorziening te halveren tot er een beter plan is.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 21:28 schreef the-eye het volgende:
Maar zo werkt het nu dus niet en zo gaat het straks ook niet werken.
Wat dacht je als jij die export kanshebbende voorziening eens diep in je bips stak? Lijkt je dat geen strak plan?quote:Op woensdag 20 maart 2019 02:17 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, morrend met een grote bek aan de koffie automaat zien we met lede ogen toe hoe de opgebouwde tegoeden hier via slinkse wegen weg vloeien naar het buitenland, en niet naar de mediterrane landen waar de arbeiders meestal echt voor hun AOW of uitkering hebben gewerkt, maar naar de MOE landen waar schimmige buro'tjes elke regelgeving uitpluizen naar mazen om daar misbruik van te maken, dus als je een beter voorstel hebt hoor ik dat graag, maar voorlopig pleit ik ervoor elke export kanshebbende voorziening te halveren tot er een beter plan is.
Zou dat voor de politiek niet een bijkomend voordeel zijn? De sociale zekerheden worden al decennialang afgebroken, maar nu er straks gewezen kan worden op misbruik door Oost-Europa kan het echt snel gaan. Dat scheelt straks een hoop geld op de begroting.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:41 schreef Tomatenboer het volgende:
het volk zal er zelf om vragen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 06:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zou dat voor de politiek niet een bijkomend voordeel zijn? De sociale zekerheden worden al decennialang afgebroken, maar nu er straks gewezen kan worden op misbruik door Oost-Europa kan het echt snel gaan. Dat scheelt straks een hoop geld op de begroting.
Goed voor buitenlandse beleggers en buitenlandse werknemers, dus goed voor onze economie. Zoiets.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:29 schreef ToT het volgende:
En ze wilden een miljoen dronken Polen hier naar toe halen in de komende jaren?
Dat gaat ons echt klauwen met geld kosten.
Blijkbaar. Bijna 11 jaar geleden hadden we er al 100.000 "echt nodig", en nu hebben we er nog veel meer nodig omdat het anders helemaal fout en vast loopt, ofzo. Kennelijk bestaan er honderdduizenden tot miljoenen arbeidsplaatsen die niet ingevuld worden door Nederlanders, maar niettemin vrolijk open blijven staan totdat een onderbetaalde arbeidsmigrant zich aanmeldt om het wel te doen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:29 schreef ToT het volgende:
En ze wilden een miljoen dronken Polen hier naar toe halen in de komende jaren?
Dat gaat ons echt klauwen met geld kosten.
De WW geldt in het gastland waar je gewerkt hebt en in je land van herkomst.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:10 schreef hvan het volgende:
En wat als ik als Hollander ontslagen wordt, 2 jaar WW wil ontvangen en besluit die 2 jaar in bijvoorbeeld Bulgarije aan de Zwarte Zee in een appartementje wil gaan uitzitten? Mag dat ook> of dat dan weer niet om dat ik een Hollander ben
twitter:mariannethyssen twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 13:47:21Breaking. We have just reached a provisional agreement on #SocialSecurityCoordination with @Europarl_EN and @ro2019eu. This is an important step forward for the social protection of our mobile citizens and workers. #SocialEurope https://t.co/4USU0pdF8f reageer retweet
Yup, het nog makkelijker maken voor dronken Polen en ander kansloos volk van oostelijke landen om hun kansen hier uit te proberen, met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
twitter:mariannethyssen twitterde op dinsdag 19-03-2019 om 13:47:21Breaking. We have just reached a provisional agreement on #SocialSecurityCoordination with @:Europarl_EN and @:ro2019eu. This is an important step forward for the social protection of our mobile citizens and workers. #SocialEurope https://t.co/4USU0pdF8f reageer retweet
Als we ze voor 30.000 euro terug naar Polen kunnen sturen dan zeg ik: Snel aannemen die wet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, het nog makkelijker maken voor dronken Polen en ander kansloos volk van oostelijke landen om hun kansen hier uit te proberen, met alle gevolgen van dien.Hup EU!
Geen idee wat je hiermee precies bedoeld, ik ben zzp' er en betaal me blauw aan belasting, krijg geen enkele toeslag of heffing terug en betaal alleen aan de overheid, ik neem niks, in tegenstelling tot vele anderen die wel op de een of andere manier meevreten uit de staatsruif....quote:Op woensdag 20 maart 2019 05:20 schreef the-eye het volgende:
Wat dacht je als jij die export kanshebbende voorziening eens diep in je bips stak? Lijkt je dat geen strak plan?. Als je iets prachtig vindt voor anderen moet je het ook zelf proberen niet waar?
Dan begrijp ik je enthousiasme voor deze regel al helemaal nietquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee precies bedoeld, ik ben zzp' er en betaal me blauw aan belasting, krijg geen enkele toeslag of heffing terug en betaal alleen aan de overheid, ik neem niks, in tegenstelling tot vele anderen die wel op de een of andere manier meevreten uit de staatsruif....
TT: 'Omstreden' EU-maatregel omtrent WW aangenomenquote:Op woensdag 20 maart 2019 12:03 schreef YuckFou het volgende:
Geen idee wat je hiermee precies bedoeld, ik ben zzp' er en betaal me blauw aan belasting
Maar je hebt wel zelfstandigaftrek, startersaftrek, hypotheekrenteaftrek, zakelijke kosten, MKB winstvrijstelling ... Heb ik ze allemaal?quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:03 schreef YuckFou het volgende:
Geen idee wat je hiermee precies bedoeld, ik ben zzp' er en betaal me blauw aan belasting, krijg geen enkele toeslag of heffing terug en betaal alleen aan de overheid, ik neem niks, in tegenstelling tot vele anderen die wel op de een of andere manier meevreten uit de staatsruif....
quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:03 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ouch ...quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar je hebt wel zelfstandigaftrek, startersaftrek, hypotheekrenteaftrek, zakelijke kosten, MKB winstvrijstelling ... Heb ik ze allemaal?
en als ZZP-er toch een belastingtarief van 25% toch?quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar je hebt wel zelfstandigaftrek, startersaftrek, hypotheekrenteaftrek, zakelijke kosten, MKB winstvrijstelling ... Heb ik ze allemaal?
Omzetbelasting Vennootschapsbelasting is 25% tot en met ¤ 200.000. 19,0%. boven ¤ 200.000. 25,0% maar geldt alleen als je een BV hebt, dat is dan weer alleen handig als je meer dan ¤ 150.000,- per jaar factureert. En dan betaal je alsnog normale IB tarieven over je salaris uit de BV, welke je verplicht bent marktconform te nemen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
en als ZZP-er toch een belastingtarief van 25% toch?
Dat is ook niet waar. Ik betaal wel Zvw bijvoorbeeld, maar heb geen recht op WW en moet mij zelf verzekeren voor ziekte en pensioen.quote:Daarnaast betaal je niet mee voor allerlei sociale voorzieningen, waar je wel in belandt als je per ongeluk arbeidsongeschikt raken of zonder werk komen te zitten. Geen recht op WW denk ik, maar wel Bijstand.
Aardig wat van de ZZP-ers die ik spreek moeten helaas toch toegeven dat dat twee lastige voorwaarden zijn. Maar dat zijn dan ook vaak gedwongen ZZP-ers.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omzetbelasting is 25% maar geldt alleen als je een BV hebt, dat is dan weer alleen handig als je meer dan ¤ 150.000,- per jaar factureert. En dan betaal je alsnog normale IB tarieven over je salaris uit de BV, welke je verplicht bent marktconform te nemen.
[..]
Dat is ook niet waar. Ik betaal wel Zvw bijvoorbeeld, maar heb geen recht op WW en moet mij zelf verzekeren voor ziekte en pensioen.
Bijstand krijgt iedereen onder dezelfde voorwaarden en volgens mij kun je als zelfstandige nog terugvallen op Bbz.
Over het algemeen (en ik ga hier even kort door de bocht) hoef je geen medelijden te hebben met een ZZP-er die voldoende uren maakt met een uurtarief van ¤ 50,- of meer...
Die groep is ook zwak en daar wordt ook terecht extra naar gekeken. (Schiet alleen niet op, want ingewikkeld.)quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:30 schreef probeer het volgende:
Aardig wat van de ZZP-ers die ik spreek moeten helaas toch toegeven dat dat twee lastige voorwaarden zijn. Maar dat zijn dan ook vaak gedwongen ZZP-ers.
Jij staat wel te juichen dat een groot deel van onze opgebouwde verzorgingsstaat naar het buitenland vloeit? vreemd....quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
TT: 'Omstreden' EU-maatregel omtrent WW aangenomen
Sinds waneer betaal jij WW-premie? Jij hebt er dus helemaal geen last van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom in zzp land, ik ben geen BV maar een zelfstandige, al die voordelen heb ik, naast mijn huurhuis dus niet, dus nee, je overschiet jezelf.quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:07 schreef SicSicSics het volgende:
Mag ik vragen welke toeslagen en aftrek jij hebt? zoiets als zorgtoeslag,kinderopvangtoeslag, hypotheekrenteaftrek of huurtoeslag, kinderbijslag?
Net als vele anderen met mij is het staatsgesponsorde kinderkrijgen best een doorn in het oog, prima dat dat ondersteund wordt, maar ik vind kinderbijslag tot het 3e kind meer dan voldoende, evenals die exorbitante kinderopvangkosten, voedt je koters lekker zelf thuis op
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
Dank je!quote:Op woensdag 20 maart 2019 13:49 schreef YuckFou het volgende:
Welkom in zzp land, ik ben geen BV maar een zelfstandige, al die voordelen heb ik, naast mijn huurhuis dus niet, dus nee, je overschiet jezelf.
Allemaal niet, behalve de hypotheekrenteafrek.quote:Mag ik vragen welke toeslagen en aftrek jij hebt? zoiets als zorgtoeslag,kinderopvangtoeslag, hypotheekrenteaftrek of huurtoeslag, kinderbijslag?
Ik heb daar niet zo'n moeite mee. Kinderen zijn de toekomst!quote:Net als vele anderen met mij is het staatsgesponsorde kinderkrijgen best een doorn in het oog, prima dat dat ondersteund wordt, maar ik vind kinderbijslag tot het 3e kind meer dan voldoende, evenals die exorbitante kinderopvangkosten, voedt je koters lekker zelf thuis op
Dat dit op deze manier in het NRC geschreven was is nog het meest verbazingwekkend.quote:Op woensdag 20 maart 2019 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eten-1161669-a666797
Het is een column.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:11 schreef EipNiC het volgende:
Dat dit op deze manier in het NRC geschreven was is nog het meest verbazingwekkend.
Ah, water is nat. Borderline BNW = borderline waarheid?quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is een column.Uit 2012 overigens. Hij is ook een tijd columnitst geweest voor de Volkskrant. Zijn columns in het NRC waren vaker omstreden. Borderline BNW.
Derk Jan Eppink is daarna zelf het Euro Parlement ingegaan. Eerst namens een Belgische partij, nu voor FvD als ik me niet vergis.
Borderline BNW is Borderline Conspiracy Theory.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:21 schreef EipNiC het volgende:
Ah, water is nat. Borderline BNW = borderline waarheid?
Het zou logisch zijn als ie met dit soort inzichten bij FvD terecht gekomen is.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:27 schreef SicSicSics het volgende:
Borderline BNW is Borderline Conspiracy Theory.
BNW, Brave New World ons eigenste Conspiracies Subforum.
quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:30 schreef EipNiC het volgende:
De vraag was impliciet; wat bedoel je er nou eigenlijk mee.
Precies, jij denkt dat de wereld in NOS-termen geduid kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Dat hij naar mijn idee uit zijn nek zwetst!
Nog steeds even relevant. Juncker is nu president!quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het is een column.Uit 2012 overigens. Hij is ook een tijd columnitst geweest voor de Volkskrant. Zijn columns in het NRC waren vaker omstreden. Borderline BNW.
Derk Jan Eppink is daarna zelf het Euro Parlement ingegaan. Eerst namens een Belgische partij, nu voor FvD als ik me niet vergis.
Ik heb geen idee wat je met 'NOS-termen' bedoelt.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:34 schreef EipNiC het volgende:
Precies, jij denkt dat de wereld in NOS-termen geduid kan worden.
Oud en nooit relevant geweest.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nog steeds even relevant. Juncker is nu president!
Ik zeg dat de implicaties (Jezuļten regeren Europa/ de wereld/ de melkweg) in zijn verhaal verbazend veel weghebben van het welbekende Niburu gezwets! Jazeker.quote:Deze man is een insider. En jij zegt dat hij uit zijn nek zwetst. Voor mij zwets je zelf uit je nek. Je hebt er de ballen verstand van. Wat deze man zegt komt echter overeen met een heleboel mensen die in het verleden voor hetzelfde hebben gewaarschuwd.
Oud en nooit relevant geweest? Wat bedoel je daar nou weer mee.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je met 'NOS-termen' bedoelt.
[..]
Oud en nooit relevant geweest.
[..]
Ik zeg dat de implicaties (Jezuļten regeren Europa/ de wereld/ de melkweg) in zijn verhaal verbazend veel weghebben van het welbekende Niburu gezwets! Jazeker.
Dat zijn column oud is, want 2012 en nooit (in 2012) relevant is geweest op de lijnen die hij schetst.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oud en nooit relevant geweest? Wat bedoel je daar nou weer mee.
Nee.quote:blablabla...
De EU is het instrument voor een rooms katholieke transformatie van Europa en de VN voor de rest van de wereld.
2012 is oud. Goed, laat maar zitten.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zijn column oud is, want 2012 en nooit (in 2012) relevant is geweest op de lijnen die hij schetst.
[..]
Nee.
Dat is 7 jaar geleden. Dat is best oud nieuws.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
2012 is oud. Goed, laat maar zitten.
Dat verklaart ineens een hele hoop aan jouw postgedrag en antwoorden, als je nooit armoe hebt gekend dan snap ik wel dat je t prima vind dat bakken met (belasting) geld worden weggegevenquote:Op woensdag 20 maart 2019 13:40 schreef SicSicSics het volgende:
k had zelf de keus ook nooit gemaakt als ik niet zo ruim zou zitten als ik nu zit. Wat dat betreft had ik gouden lepel.
Hoho, ook ik heb rood gestaan, schulden gehad (ben er zelfs nog één aan het afbetalen) en heb van salaris naar salaris geleefd, maar ik geef toe dat ik geen echte armoede heb gekend.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:12 schreef YuckFou het volgende:
Dat verklaart ineens een hele hoop aan jouw postgedrag en antwoorden, als je nooit armoe hebt gekend dan snap ik wel dat je t prima vind dat bakken met (belasting) geld worden weggegeven
Ze zijn al 500 jaar het onderwerp van kritiek, Jezuļtisme is niet voor niets een synoniem voor listigheid en bedrog. Je '12 jaar is oud' is wat mij betreft dus erg relatief.quote:Op woensdag 20 maart 2019 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is 7 jaar geleden. Dat is best oud nieuws.
En de Jezuļten zijn, naast de Illuminatie, Tempeliers, Vrijmetselaars, Joden, de Rothschilts en nu Soros een favorietje om allemaal ellende in de schoenen te schuiven.![]()
Dat ze onderwerp zijn van kritiek, zegt niets als de kritiek ongefundeerd is.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ze zijn al 500 jaar het onderwerp van kritiek, Jezuļtisme is niet voor niets een synoniem voor listigheid en bedrog.
In dit licht heb je daar gelijk in.quote:Je '12 jaar is oud' is wat mij betreft dus erg relatief.
Ik vind het gigantisch dom om je zo'n rad voor de ogen te laten draaien Ali.quote:Maar ik zie dat het je verder toch niets interesseert. Dus laat maar zitten. Ik vind het echter gigantisch dom om een insider van 'gezwets' te beschuldigen terwijl je er zelf niks van afweet. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Ik heb je net een historisch feit genoemd: wilde het Engelse parlement opblazen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:22 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ze onderwerp zijn van kritiek, zegt niets als de kritiek ongefundeerd is.![]()
Nee, nu maak je een karikatuur van wat ik zeg. Het feit dat je op basis van feiten een organisatie aan kan wijzen die een dikke vinger in de pap heeft, wil niet zeggen dat je 'alle problemen terugbrengt op 1 persoon of groep'. Dan begrijp je werkelijk niets van wat ik en de columnist hierboven proberen te zeggen.quote:In dit licht heb je daar gelijk in.
[..]
Ik vind het gigantisch dom om je zo'n rad voor de ogen te laten draaien Ali.Alle problemen terugbrengen op 1 persoon of groep... Was het leven maar zo simpel.
![]()
quote:Henry Garnett, (born 1555, Heanor, Derbyshire, Eng.--died May 3, 1606, London), English Jesuit superior implicated in the Gunpowder Plot, an abortive conspiracy to destroy the Protestant king James I of England and Parliament while in assembly on Nov. 5, 1605, in retaliation for stricter penal laws against Roman Catholics.
Garnett was raised in the Anglican faith but became converted to Roman Catholicism and in 1575 went to Rome, where he joined the Society of Jesus and became a professor of Hebrew at the Roman College. He returned to England as a missionary in 1586, becoming Jesuit superior in England the following year. The extent of his role in the Gunpowder Plot is disputed. He was not an active conspirator but associated with the plotters on a number of occasions. When arrested and tried in 1606, he at first denied all knowledge of the plot but later admitted having learned of it under the seal of confession. He protested his innocence but was executed. https://www.britannica.com/biography/Henry-Garnett
Omstreden. Wat ook blijkt uit jouw aangehaalde bron.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb je net een historisch feit genoemd: wilde het Engelse parlement opblazen.
Mensen die commentaar hebben op de groepen die ik noem zeggen exact hetzelfde Ali.quote:Dat is slechts 1 gebeurtenis. Er is een hele reeks aan gebeurtenissen die hen de reputatie hebben gegeven die ze hebben, in tegenstelling tot de groepen die jij noemt.
Nee, dat zijn geen feiten. Dat is grasping at straws om een sinister complot te claimen.quote:En ook nu zie je ze weer in de toplagen van de politiek hard bezig om westerse soevereine staten te ondermijnen.
Dat zijn gewoon feiten.
Mwah...quote:Nee, nu maak je een karikatuur van wat ik zeg.
Dat kun je dus niet.quote:Het feit dat je op basis van feiten een organisatie aan kan wijzen die een dikke vinger in de pap heeft, wil niet zeggen dat je 'alle problemen terugbrengt op 1 persoon of groep'. Dan begrijp je werkelijk niets van wat ik en de columnist hierboven proberen te zeggen.
wtfquote:
Je eigen nationale sociale stelstel, opgebouwd en opgebracht door je eigen burgers. Maar anderen beslissen dat er wijzigingen zullen komen die waarschijnlijk zwaar in je nadeel zijn, en er te hard tegenin gaan durf je niet want dan pakken ze je bij een latere gelegenheid misschien terug. Triest.quote:Nederland kan weinig meer doen tegen verlenging export-WW door Brussel
Nederland zal tegen nieuwe regels van de EU stemmen, die de mogelijkheden verruimen om een Nederlandse WW-uitkering mee te nemen naar een ander EU-land. Maar dat betekent niet dat de verruiming van de baan is: andere landen steunen het voorstel wel, schrijft minister Koolmees aan de Tweede Kamer.
Uit onderzoek van Nieuwsuur bleek eerder deze maand dat veel Poolse arbeidsmigranten in Nederland misbruik maken van de regeling, zoals die nu al bestaat. Ze gaan met behoud van hun WW-uitkering naar Polen om daar werk te zoeken. In de praktijk komt daar niets van terecht, want een Nederlandse WW-uitkering is veel hoger dan een gemiddeld loon in Polen. En controle lijkt er nauwelijks te zijn.
Zes maanden
Nu kunnen arbeidsmigranten hun Nederlandse WW nog drie maanden exporteren naar een ander land. In de nieuwe Europese regels wordt dat hoogstwaarschijnlijk zes maanden. Koolmees vindt dat er dan wel heel erg weinig prikkel is om een baan te zoeken en daarom zal het kabinet niet instemmen met het akkoord dat in de maak is tussen de Europese Commissie, de Europese Raad en het Europees Parlement.
Nederland verzet zich al jaren tegen de verruiming, maar dat heeft onvoldoende effect gehad. Wel komt er een wachttijd van een maand voor het verkrijgen van een WW-uitkering, maar het verlengen van de termijn naar zes maanden heeft Koolmees niet tegen kunnen houden.
Nederland zal bezwaar blijven aantekenen totdat het besluit definitief is, maar zal de slag vrijwel zeker verliezen. "Helaas ziet het er naar uit dat er een meerderheid zal zijn voor de herziening", schrijft Koolmees. Volgens hem kost de extra export van uitkeringen ons land mogelijk 32 miljoen euro per jaar.
Blokkeren geen optie
Nederland zou nog een 'noodremprocedure' kunnen starten om het voorstel te blokkeren, maar dat vindt Koolmees niet proportioneel. Zo'n opstelling zou volgens hem ook negatief kunnen uitwerken op de positie van Nederland in andere Europese dossiers.
Als de verruiming een feit is, neemt de minister wel maatregelen om de negatieve gevolgen ervan te beperken. Hij wil dat het UWV beter gaat controleren of iemand wel recht heeft op WW, nog voordat de uitkering wordt geėxporteerd.
Nederlandse EU-parlementariėrs blunderen met stemming WW-exportquote:
EU is NSDAP in het kwadraat.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:35 schreef VeX- het volgende:
Dit is precies waarom de EU een walgelijk immorreel gedrocht is.
Ze handen hun tere handjes stukgeklapt op dat autistische propaganda-instrument uit Zweden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |