quote:De Australische senator Fraser Anning zegt geen spijt te hebben van de klappen die hij de 17-jarige William Connolly gaf. De jongen sloeg tijdens een rechtse bijeenkomst een ei stuk op het hoofd van de islamkritische senator. Anning zei dat de jongen 'allang klappen van zijn moeder had moeten krijgen'.
De jongen, die op sociale media 'egg boy' wordt genoemd, kwam tot zijn daad nadat Anning had gezegd dat de islam 'het religieuze equivalent van fascisme' is. Afgelopen vrijdag kwam de omstreden politicus onder vuur te liggen door op Twitter te suggereren dat het doodschieten van 49 islamitische gelovigen een gevolg was van het Nieuw-Zeelandse immigratiebeleid.
Concertkaartjes
"Als iemand je van achteren aanvalt, reageer je en verdedig je jezelf", zei Anning als reactie op zijn daad. "Zijn moeder had hem allang klappen moeten geven, want hij misdraagt zich verschrikkelijk."
De Australische minister-president Scott Morrison veroordeelt de reactie van de senator. "Senator Anning moet keihard worden aangepakt met alles wat volgens de wet mogelijk is", zei hij. 'Egg boy' krijgt verder veel bijval voor zijn daden. Op Twitter bieden bands hem gratis tickets voor concerten aan. https://www.rtlnieuws.nl/(...)qc1eVbgXwVTSbip47nNw
Mooi man, fysiek geweld tegen je politieke tegenstanders aanmoedigen.quote:De Australische minister-president Scott Morrison veroordeelt de reactie van de senator. "Senator Anning moet keihard worden aangepakt met alles wat volgens de wet mogelijk is",
Wie kaatst kan de bal verwachten, toch?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:46 schreef luxerobots het volgende:
Je ziet dat Egg-Boy er goed mee wegkomt, hij krijgt gewoon een bitchslap met de slappe hand. Niet meer dan terecht.
Zou zo een uitspraak van Rutte kunnen zijn richting Wilders/Baudet.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mooi man, fysiek geweld tegen je politieke tegenstanders aanmoedigen.
Maar.... die mensen zijn echt ziek!!! De senator wordt aangevallen, fysiek aangerand, besmeurd en vernederd door een of andere mongool. En als hij dan (zoals iedere normale man reageert) een tik terug geeft, is HIJ opeens de slechterik? HIJ moet worden vervolgd? Waarom krijgt HIJ geen gratis tickets als troost om te bekomen van deze laffe aanval?quote:De Australische minister-president Scott Morrison veroordeelt de reactie van de senator. "Senator Anning moet keihard worden aangepakt met alles wat volgens de wet mogelijk is", zei hij. 'Egg boy' krijgt verder veel bijval voor zijn daden. Op Twitter bieden bands hem gratis tickets voor concerten aan.
Als volwassen man een kind slaan, mooi man. Dan ben je een echte vent!quote:Op maandag 18 maart 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ei VS. Stootquote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar.... die mensen zijn echt ziek!!! De senator wordt aangevallen, fysiek aangerand, besmeurd en vernederd door een of andere mongool. En als hij dan (zoals iedere normale man reageert) een tik terug geeft, is HIJ opeens de slechterik? HIJ moet worden vervolgd? Waarom krijgt HIJ geen gratis tickets als troost om te bekomen van deze laffe aanval?
Ik krijg echt koppijn van dit soort berichten. Hoe achterlijk, laf, zelfhatend moet je zijn om die terrorist ook nog te steunen en zijn slachtoffer te willen vervolgen. ZIJN SLACHTOFFER TE VERVOLGEN. Knetter-fucking-gek.
''Een kind''? Die terrorist is 17, kom op zeg. Waarschijnlijk is hij fysiek sterker dan de senator.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als volwassen man een kind slaan, mooi man. Dan ben je een echte vent!
Nee, maar als je een volwassen daad denkt te doen moet je ook accepteren dat je wellicht een tegenreactie moet incasseren.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo, gaat het wel goed met je?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zou zo een uitspraak van Rutte kunnen zijn richting Wilders/Baudet.
Want als je andere standpunten hebt ben je per definitie pure evil en verdien je dit gewoon.
Links kut volk.![]()
Toen Pim Fortuyn door zo'n laffe kuthond getaart werd, reageerde men ook zo laconiek. Een paar maanden later was de lol er wel vanaf.quote:
Ik weet wel zeker dat die 17-jarige supersterk is.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Een kind''? Die terrorist is 17, kom op zeg. Waarschijnlijk is hij fysiek sterker dan de senator.
Jij ziet in een oogopslag dat hij 17 is ipv bv 20?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rutte is er toch een voorstander van om relschoppers in elkaar te slaan?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zou zo een uitspraak van Rutte kunnen zijn richting Wilders/Baudet.
Want als je andere standpunten hebt ben je per definitie pure evil en verdien je dit gewoon.
Links kut volk.![]()
De terrorist? Laat je nakijken.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Een kind''? Die terrorist is 17, kom op zeg. Waarschijnlijk is hij fysiek sterker dan de senator.
Bizar wel ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
De premier zou het vast niet erg vinden dat hij voortaan overal een ei krijgt. Tot een gekkie het ei vervangt met een steen of poep.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bizar wel ja.
Dit moedigt dus geweld tegen politici aan.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we wel wezen ik zou dat uit reactie ook doen wanneer iemand mij vanachter aanvalt kind of niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Policor: 'Hij is rechts, dus mag hij klappen en eieren krijgen en niks terug doen'quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar.... die mensen zijn echt ziek!!! De senator wordt aangevallen, fysiek aangerand, besmeurd en vernederd door een of andere mongool. En als hij dan (zoals iedere normale man reageert) een tik terug geeft, is HIJ opeens de slechterik? HIJ moet worden vervolgd? Waarom krijgt HIJ geen gratis tickets als troost om te bekomen van deze laffe aanval?
Ik krijg echt koppijn van dit soort berichten. Hoe achterlijk, laf, zelfhatend moet je zijn om die terrorist ook nog te steunen en zijn slachtoffer te willen vervolgen. ZIJN SLACHTOFFER TE VERVOLGEN. Knetter-fucking-gek.
Kogel.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De premier zou het vast niet erg vinden dat hij voortaan overal een ei krijgt. Tot een gekkie het ei vervangt met een steen of poep.
Mee eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
Iemand van achteren aanvallen is buitengewoon laf en als je dan een tik krijgt moet je niet zeiken.
Die senator kan ik goed begrijpen. Die schrikt omdat hij van achteren aangevallen wordt en reageert daarop. Instinctief. Als het al te zwaar is hebben we daarvoor in het strafrecht zoiets als noodweer exces.
Bedenk ook dat hij niet weet waarmee hij aangevallen wordt of door wie. Lekker makkelijk om achteraf te zeiken over ‘het was maar een ei’. Maar zou iemand dat bij mij doen denk ik ook dat ik eerst de dreiging uitschakel en dan pas rustig ga kijken of het een ei is wat in mijn nek druipt of bv bloed.
Want een mes in je rug van een 17 jarige doet minder pijn dan van een 18 jarige.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar die tweede mep vind ik dan wel weer te ver gaan, wanneer je als volwassen man ziet dat het een kind betreft.
Was allemaal een split second en je staat vol van adrenaline.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar die tweede mep vind ik dan wel weer te ver gaan, wanneer je als volwassen man ziet dat het een kind betreft.
Oh. Omdat Fortuyn een taart in z'n smoel gedrukt kreeg en maanden later vermoord werd moeten we nu heel panisch reageren wanneer een puber een ei op een stompzinnige kop tikt?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Toen Pim Fortuyn door zo'n laffe kuthond getaart werd, reageerde men ook zo laconiek. Een paar maanden later was de lol er wel vanaf.
Hoe kom je in godsnaam bij een mes?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Want een mes in je rug van een 17 jarige doet minder pijn dan van een 18 jarige.
quote:
Jij was het hier mee eens.quote:Bedenk ook dat hij niet weet waarmee hij aangevallen wordt of door wie. Lekker makkelijk om achteraf te zeiken over ‘het was maar een ei’. Maar zou iemand dat bij mij doen denk ik ook dat ik eerst de dreiging uitschakel en dan pas rustig ga kijken of het een ei is wat in mijn nek druipt of bv bloed.
Die eerste mep ja. Van de tweede vind ik dat hij genoeg tijd heeft zich te bedenken, of iig te realiseren dat het maar een kind is.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was allemaal een split second en je staat vol van adrenaline.
Laten we wel wezen: jij bent dan ook geen senator. Dan dien je je gewoon te beheersen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Laten we wel wezen ik zou dat uit reactie ook doen wanneer iemand mij vanachter aanvalt kind of niet.
Jongen is trouwens 17, een half jaar later was het wel ok geweest?
Bij de eerste mep ja. Daarna ziet hij dat het een kind is.quote:
Zit minder dan een seconde tussen. Maar goed, dat is inschatting en jij schat het anders in dan ik.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Die eerste mep ja. Van de tweede vind ik dat hij genoeg tijd heeft zich te bedenken, of iig te realiseren dat het maar een kind is.
Waarom sturen ze niet nog eens 20 man op. De vingers en tenen moeten ook elk in bedwang worden gehouden.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat die 17-jarige supersterk is.
[ afbeelding ]
5 man is net genoeg om hem onder controle te kunnen houden af.
Want senatoren worden standaard getraind in het incasseren van klappen?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: jij bent dan ook geen senator. Dan dien je je gewoon te beheersen.
Nee.quote:
Dat sowieso.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, ik vind dat de verontwaardiging beter gericht kan zijn op de werkelijk walgelijke dingen die deze meneer gezegd heeft naar aanleiding van de aanslagen dan op de emotionele reactie van een puber daarop.
Die vent is een gekozen volksvertegenwoordiger. Je kan en mag het oneens zijn met hem, maar geweld gebruiken (en ja, een ei tegen iemand zijn kop gooien is ook geweld) omdat zijn mening je niet aan staat, is fouter dan iemand die zijn mening verkondigt, hoe erg je er ook mee oneens bent.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, ik vind dat de verontwaardiging beter gericht kan zijn op de werkelijk walgelijke dingen die deze meneer gezegd heeft naar aanleiding van de aanslagen dan op de emotionele reactie van een puber daarop.
Ja Rutte is echt kneiterlinks.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee.
Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
rutte is geen van beide, hij rolt met de wind mee wanneer hem dat uitkomt.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja Rutte is echt kneiterlinks.
Wat word ik toch moe van dit soort volk.
Misschien moet je eens ophouden 'links' te zien als één homogene entiteit.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee.
Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
Tot ik heb ervaren dat het niet zo is, zal ik ze allen generaliseren.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden 'links' te zien als één homogene entiteit.
Generaliseren laat je erg dom lijken.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die vent is een gekozen volksvertegenwoordiger. Je kan en mag het oneens zijn met hem, maar geweld gebruiken (en ja, een ei tegen iemand zijn kop gooien is ook geweld) omdat zijn mening je niet aan staat, is fouter dan iemand die zijn mening verkondigt, hoe erg je er ook mee oneens bent.
Beide erg mee eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, dit is dus precies wat ik bedoel. Wanneer je zoiets als dit typt denkt echt iedereen die dit leest, links of rechts, 'wat een compleet achterlijke opmerking zeg'.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tot ik heb ervaren dat het niet zo is, zal ik ze allen generaliseren.
Ik merk 't.quote:
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.quote:Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
Nee, Rutte is gewoon zo rechts als ze maar komen. Dat hij zo nu en dan kritisch is op FvD en PVV-volk is niet meewaaien met een linkse wind.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
rutte is geen van beide, hij rolt met de wind mee wanneer hem dat uitkomt.
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!quote:Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik merk 't.
[..]
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.
Ik begrijp de tikken. Ik keur het af.
Echter, ik neem een senator dergelijk gedrag meer kwalijk dan een puber. Dit past een senator niet.
Waarom je er nu weer 'links' bij moet halen weet ik niet. En waarom links de wereld vernietigt is me ook niet duidelijk, maar ik vraag me af of het relevant is in dit topic.
Je begrijpt niet dat wanneer je stelt dat de afgemaakte moslims niet onschuldig zijn omdat ze moslim zijn, mensen zich dat erg aan kunnen trekken?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!
Ik snap wel dat hij het ermee oneens is, maar de reactie daarop is idioot.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat wanneer je stelt dat de afgemaakte moslims niet onschuldig zijn omdat ze moslim zijn, mensen zich dat erg aan kunnen trekken?
Je begrijpt niet dat mensen boos kunnen worden wanneer je deze verschrikkelijke daad aangrijpt om nog eens goed je anti-islamvisie te ventileren?
Ik ook niet. Een ei op de kop van een maffe senator slaan is geen redelijke reactie. Iemand meppen die een ei op je hoofd slaat is dat wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!
Dat meppen is achteraf analyserend wellicht ook niet nodig, maar wat ik schreef: dat is een reactie op aangevallen worden. Instinctief.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik ook niet. Een ei op de kop van een maffe senator slaan is geen redelijke reactie. Iemand meppen die een ei op je hoofd slaat is dat wel.
Die gast die die ei kapot slaat wordt nu beloond door anderen terwijl hij eigenlijk fysiek geweld gebruikt. De senator verdedigde zich hoewel onnodig. Maar als de premier de kant niet kiest van de senator ook al is hij het niet eens met de boodschap is hij geen knip voor de neus waard.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, iemand met levensmiddelen bekogelen is een aanval ja. Van ongeveer hetzelfde kaliber als 1 tik uitdelen.
Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde. Het is passend geweld en het is belachelijk dat HIJ zich nu moet verantwoorden terwijl die eikel gratis concerttickets krijgt.
Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.
Mensen zoals jij begrijp ik echt niet. Jij vindt de vrijheid van meningsuiting dus van ondergeschikt belang, jij vindt dat de ''gemene'' dingen die deze senator mogelijk heeft gezegd zwaarder wegen, ethisch gezien slechter, dan een fysieke aanval op een persoon.![]()
Verhuis dan lekker naar de Fillipijnen ofzo, daar doet men ook niet zo moeilijk over een beetje geweld en mag je ook niet zomaar alles meer zeggen.
Goede vergelijking inderdaad. Een of andere moslimhatende debiel gooit heet varkensvet over Ozturk heen, een geëmotioneerde Ozturk geeft hem een mep. Gaan we dan ook die moslimhater concerttickets geven en Ozturk voor de rechter slepen?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Stel iemand valt iemand van Denk aan. En Mark Rutte neemt het op voor die persoon. Ben je toch niet wijs.
[..]
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, iemand met levensmiddelen bekogelen is een aanval ja. Van ongeveer hetzelfde kaliber als 1 tik uitdelen.
Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde. Het is passend geweld en het is belachelijk dat HIJ zich nu moet verantwoorden terwijl die eikel gratis concerttickets krijgt.
Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
Ja precies. Passend geweld als reactie op geweld mag wel, om jezelf te verdedigen. Wie weet wat die gek nog meer ging doen nadat hij dat ei had gegooid.quote:
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kopquote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat beweert dan ook niemand.quote:Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde.
Nee, dat is het niet.quote:Het is passend geweld
Een ei op een hoofd is "geweldpleging en terreur"?quote:Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
Tja als je geen aandacht besteedt aan je uiterlijk snap ik dat je niet schrikt van een ei tegen je kop. Je lichaamsgeur zal er alleen van opknappen.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kop
Bij Fortuyn begon het ook met wat taarten gooien en het eindigde met kogels.quote:Joch had het niet moeten doen hoor, maar die senator en zijn nazi-vriendjes reageren nogal overtrokken. En jij schijnbaar ook.
Brb ff een moordwapentje koken.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Terreur nog wel!
Die term is wel aan inflatie onderhevig blijkbaar. We hebben het over een puber met een ei.
Uh, oké.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja als je geen aandacht besteedt aan je uiterlijk snap ik dat je niet schrikt van een ei tegen je kop. Je lichaamsgeur zal er alleen van opknappen.
Het kan niet anders dan dat er een causaal verband bestaat tussen bekogeld worden met een ei en worden doodgeschoten inderdaad. Zeer scherpe observatie.quote:Bij Fortuyn begon het ook met wat taarten gooien en het eindigde met kogels.
Ik heb toch echt liever een klap voor mijn kanus dan smerige eierzooi op mijn hoofd en kleding en mensen die beweren dat ik er maar gewoon mee moet dealen want het is maar een puber.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kop
Ik heb hier niets mee te maken!quote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh. Omdat Fortuyn een taart in z'n smoel gedrukt kreeg en maanden later vermoord werd moeten we nu heel panisch reageren wanneer een puber een ei op een stompzinnige kop tikt?
Stel je niet zo aan.
Zodra het fysiek wordt ga je in mijn optiek wel een kritische grens over.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uh, oké.
[..]
Het kan niet anders dan dat er een causaal verband bestaat tussen bekogeld worden met een ei en worden doodgeschoten inderdaad. Zeer scherpe observatie.
Keuzes en consequenties. Als je iemand van achteren aanvalt, dan kun je verwachten dat je een knal voor je harses krijgt. En door.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Mensen zoals jij begrijp ik echt niet. Jij vindt de vrijheid van meningsuiting dus van ondergeschikt belang, jij vindt dat de ''gemene'' dingen die deze senator mogelijk heeft gezegd zwaarder wegen, ethisch gezien slechter, dan een fysieke aanval op een persoon.![]()
Verhuis dan lekker naar de Fillipijnen ofzo, daar doet men ook niet zo moeilijk over een beetje geweld en mag je ook niet zomaar alles meer zeggen.
Jullie hebben problemen met jullie ogen? Of is het eerder een gevalletje 'Oostindisch blind'? Waar praat ik geweld goed? Waarom worden mij dingen verweten die ik niet doe? Kan je niet lezen dat ik schrijf dat beide vormen van geweld afkeur?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]Vrijheid van meningsuiting mag alleen als het in zijn straatje past.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.
Ik begrijp de tikken. Ik keur het af.
Echter, ik neem een senator dergelijk gedrag meer kwalijk dan een puber. Dit past een senator niet.
Als iemand je aanvalt. Dat zijn gewoon reflexen. Net zoals dat je je handen voor je gezicht houdt wanneer er iets in de buurt komt.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: jij bent dan ook geen senator. Dan dien je je gewoon te beheersen.
Je voelt een klap op je hoofd en vocht lopen in je nek. Zomaar. Ineens.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Boh, wat een aanval.
Als de rechtsgekkies alhier dit al als een serieuze aanval zien snap ik wel waarom ze constant zo spastisch in paniek schieten.
De eerste tik wellicht. Daarna kwam een tweede en volgde er nog een (poging tot) trap.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als iemand je aanvalt. Dat zijn gewoon reflexen. Net zoals dat je je handen voor je gezicht houdt wanneer er iets in de buurt komt.
Nee. Maar wie het ei kaatst kan een klap terug verwachtenquote:Op maandag 18 maart 2019 17:45 schreef 2Happy4U het volgende:
Al die kneuzen hier die janken om een ei op iemands hoofdsneeuwvlokjes
Ja lekker als of andere Neanderthaler die zijn emoties niet kan beheersen om je heen slaanquote:Op maandag 18 maart 2019 17:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nee. Maar wie het ei kaatst kan een klap terug verwachtenDan moet hij niet huiliehuilie gaan doen. Risico van het vak.
Slappe hand? Ik zie gewoon voluit keiharde vuistslagen als zou je een inbreker of overvallen willen vloeren. Dat is geenszins gepast geweld. Je mag hoogstens geweld toepassen om een aanval af te weren. Als de aanval inmiddels is afgelopen en de aanvaller zich heeft teruggetrokken, mag je hem niet achternagaan. Want anders is dat revanche.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je ziet dat Egg-Boy er goed mee wegkomt, hij krijgt gewoon een bitchslap met de slappe hand. Niet meer dan terecht.
Nee, als je goed kijkt, ook op de andere beelden zie je dat de eerste klap geen vuist is.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:48 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
S
[..]
Slappe hand? Ik zie gewoon voluit keiharde vuistslagen als zou je een inbreker of overvallen willen vloeren. Dat is geenszins gepast geweld. Je mag hoogstens geweld toepassen om een aanval af te weren. Als de aanval inmiddels is afgelopen en de aanvaller zich heeft teruggetrokken, mag je hem niet achternagaan. Want anders is dat revanche.
Volgens de Nederlandse wet althans, maar het betreft hier weer zo'n ontwikkelingsland vrees ik.
Het is geen kind.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Die eerste mep ja. Van de tweede vind ik dat hij genoeg tijd heeft zich te bedenken, of iig te realiseren dat het maar een kind is.
Joch is 17 toch? Maar OK, tiener is nauwkeuriger.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is geen kind.
Verder gaat dit natuurlijk nergens over. Het is alleen maar weer een stokpaardje van de bekende extremisten om 'links' of 'rechts' aan te kunnen vallen.
En nog valt dat niet in tiende van een seconde te zien, zeker niet als je midden in fight or flight situatie zit.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Joch is 17 toch? Maar OK, tiener is nauwkeuriger.
Daarin verschillen we dan van mening. Geen probleem verder.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En nog valt dat niet in tiende van een seconde te zien, zeker niet als je midden in fight or flight situatie zit.
Precies. Niet groter maken dan het is. Jammer dat het ei-slaan afleidt van die man's walgelijke uitspraken.quote:Ik vind het vooral gewoon heel grappig, even over grinniken en dan verder met de orde van de dag.
En maar blijven filmen met dat mobieltje. Reljoch komt er idd nog heel genadig vanaf.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is gewoon een ouderwetse bitchslap hoor
quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, als je goed kijkt, ook op de andere beelden zie je dat de eerste klap geen vuist is.
Sowieso wordt die klap in één seconde gegeven. Deze man voelt gewoon dat hij op zijn hoofd geslagen wordt, hoort een knisperend geluid en voelt drap op zich komen. Als je van te voren niet weet wat er gaat gebeuren, zou het ook iets heel ernstigs kunnen zijn.
In principe zou je het bij één klap moeten laten, maar het is het jongetje zelf dat zijn arm naar voren steekt. Het lijkt alsof hij weer wil aanvallen, misschien is hij wel gewapend. Gelukkig wordt hij dan snel overmeesterd en laat deze man zich ook opzij duwen.
Maar zijn jullie het verder mee eens dat iemand met zo'n voorbeeldfunctie die zo snel tot gemeen geweld overgaat, niet geschikt is voor dat ambt?quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is gewoon een ouderwetse bitchslap hoor
Lekker makkelijk praten jij, sneu figuur ben jij.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
[..]
Maar zijn jullie het verder mee eens dat iemand met zo'n voorbeeldfunctie die zo snel tot gemeen geweld overgaat, niet geschikt is voor dat ambt?
Heb gisteren een petitie mede getekend om hem af te laten zetten, al ben ik geen Australische staatsburger.
Wanneer de uitlatingen die het heerschap in kwestie gedaan heeft nog niet voldoende aanleiding vormen, bedoel je?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
[..]
Maar zijn jullie het verder mee eens dat iemand met zo'n voorbeeldfunctie die zo snel tot gemeen geweld overgaat, niet geschikt is voor dat ambt?
Heb gisteren een petitie mede getekend om hem af te laten zetten, al ben ik geen Australische staatsburger.
Waarvoor, een ei op het hoofd?quote:Op maandag 18 maart 2019 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer de uitlatingen die het heerschap in kwestie gedaan heeft nog niet voldoende aanleiding vormen, bedoel je?
Om iemand ongeschikt voor het ambt van senator te verklaren, zoals blijkt uit de post die ik citeer.quote:
Als genoeg mensen op hem stemmen dan is hij per definitie geschikt als senator. Tenzij hij een wet overtreedt.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Om iemand ongeschikt voor het ambt van senator te verklaren, zoals blijkt uit de post die ik citeer.
Het heeft er alle schijn van dat hij dat gedaan heeft. Verder besef je natuurlijk dat deze man gekozen is vóór hij deze uitspraken deed en een puber te lijf ging.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als genoeg mensen op hem stemmen dan is hij per definitie geschikt als senator. Tenzij hij een wet overtreedt.
Wat dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het heeft er alle schijn van dat hij dat gedaan heeft.
Ben je nu opzettelijk vervelend aan het doen of heb je echt problemen met je ogen?quote:
Welke wet dan?quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben je nu opzettelijk vervelend aan het doen of heb je echt problemen met je ogen?
Wet(ten) overtreden.
Ik ben niet precies op de hoogte van de Australische wet, maar ik neem aan dat ze daar ook noodweer en noodweerexces kennen.quote:Op maandag 18 maart 2019 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben je nu opzettelijk vervelend aan het doen of heb je echt problemen met je ogen?
Wet(ten) overtreden.
Voor een slungelige puber die een eitje op je hoofd tikt? Ben benieuwd, maar we gaan het meemaken want als ik het goed begrepen heb is het Australische OM ermee bezig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben niet precies op de hoogte van de Australische wet, maar ik neem aan dat ze daar ook noodweer en noodweerexces kennen.
Je haalt er allerlei factoren bij die er totaal niet toe doen: als je slungelig bent wordt je ontslagen van iedere verantwoordelijkheid? Of als je een slungelig type slaat, werkt dat strafverzwarend?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor een slungelige puber die een eitje op je hoofd tikt? Ben benieuwd, maar we gaan het meemaken want als ik het goed begrepen heb is het Australische OM ermee bezig.
Het ging over noodweer. Dan maakt het natuurlijk wel uit of je een slungelige puber met een ei tikken verkoopt, of een beer van een vent met een mes.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:07 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je haalt er allerlei factoren bij die er totaal niet toe doen: als je slungelig bent wordt je ontslagen van iedere verantwoordelijkheid? Of als je een slungelig type slaat, werkt dat strafverzwarend?
Die kerel heeft ogen in zijn rug en kan in de toekomst kijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Voor een slungelige puber die een eitje op je hoofd tikt?
Die kerel weet iemand petsen te verkopen zonder erbij te kijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die kerel heeft ogen in zijn rug en kan in de toekomst kijken?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kerel weet iemand petsen te verkopen zonder erbij te kijken?
Dat hele noodweer-argument is gewoon nogal vergezocht. Je kan het op een reflex gooien, maar dan zit je met de 2e klap en (de poging) tot schoppen.
Je komt nogal dom over. Maar vooral vooringenomen. Die kerel zegt dingen die je niet leuk vindt dus moet ie maar gestraft worden.quote:Noodweer of legitieme verdediging[1] is in het strafrecht het geweld dat ongestraft gebruikt mag worden om een ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding jegens eigen of anders lijf tegen te gaan.
Aangezien het zich allemaal binnen enkele seconden afspeelt, past het prima binnen noodweer. En waarschijnlijk denken ze er in Australië ook zo over. Het is niet zo dat deze jongen neergeslagen wordt, op de grond ligt en de politicus nog even doorschopt/mept.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het ging over noodweer. Dan maakt het natuurlijk wel uit of je een slungelige puber met een ei tikken verkoopt, of een beer van een vent met een mes.
Oh, dat spijt me zeer.quote:
Nee, het gaat me niet om de dingen die hij gezegd heeft.quote:Maar vooral vooringenomen. Die kerel zegt dingen die je niet leuk vindt dus moet ie maar gestraft worden.
Je valt behoorlijk door de mand dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alhoewel dat wel het eigenlijke onderwerp van gesprek zou moeten zijn, zoals ik eerder al aangaf.
Ja, volledig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je valt behoorlijk door de mand dus.
Je steekt je vooringenomenheid niet onder stoelen of banken, maar ontkent dat vervolgens als iemand je daar op wijst.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, volledig.
Kan je ook uitleggen waarom?
Ja laten we lekker eieren op eenieder zijn hoofd kapotslaan met wie we onenigheid hebben ipv met inhoudelijke argumenten te komen. Dat kutjong verdiende nog veel meer klappen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Deze jongen is een held. Knap dat je op die leeftijd al de moed hebt om een daad te stellen. En iedereen die nu serieus gaat claimen dat een ei op iemands hoofd kapotslaan een daad van geweld is, is niet goed snik.
De vergelijking zal zeker ergens op mank gaan, maar weet je waar deze verhoudingen en gebeurtenis mij aan doet denken?Aan het nazi-tijdperk toen de verhoudingen zo scheef stonden dat iedere kleinste vorm van verzet, hoe onschuldig ook, keihard werd afgestraft. De senator zie ik als een nazi-rassenhaatprediker en dat kind (overdreven aanhalig) als een verzetsstrijder.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Deze jongen is een held. Knap dat je op die leeftijd al de moed hebt om een daad te stellen. En iedereen die nu serieus gaat claimen dat een ei op iemands hoofd kapotslaan een daad van geweld is, is niet goed snik.
Zou je denkenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:49 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
De vergelijking zal zeker ergens op mank gaan
Ik heb er inderdaad nergens een geheim van gemaakt dat ik de uitlatingen van deze man verschrikkelijk vind, maar waarom dat jou tot de conclusie doet leiden dat ik dat niet los kan zien van de klappen die hij uitdeelt is me een groot raadsel. Ik keur het eierslaan toch ook net zo goed af?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je steekt je vooringenomenheid niet onder stoelen of banken, maar ontkent dat vervolgens als iemand je daar op wijst.
En dat is nou precies het probleem, want dat doe je alleen maar omdat de 'puber' (dat je een 17-jarige een puber noemt zegt ook genoeg, door hem jonger te laten klinken probeer je hem onschuldiger te maken) aan jouw 'kant' staat. Verder is dat idee natuurlijk sowieso belachelijk dat in een half handgemeen zoals dit een senator ineens meer verantwoordelijk heeft dan de persoon die hem aanvalt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat ik het handelen van een puber iets minder zwaar aanreken dan dat van een senator.
Ik zou graag jouw eerste reactie eens willen zien als iemand een ei op je kop kapot slaat, kijken of je het dan nog zo kan relativeren.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Tja, dat is misschien ook wat politici en mensen met een hoge functie moet scheiden van gemene straatboefjes en schorem. Die reactie op provocatie. Ik geloof dat jij de laatstgenoemde behoort. Ik ga je daar niet op afrekenen, dus rustig maar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou graag jouw eerste reactie eens willen zien als iemand een ei op je kop kapot slaat, kijken of je het dan nog zo kan relativeren.
Als ik een man van in de vijftig was, en ik een groep gespierde bodyguards om me heen had, en degene die een ei op mijn hoofd kapot sloeg een tengere tiener was, dan zou mijn eerste reactie niet zijn om hem een klap te verkopen. Maargoed, ik ben dan ook nog nooit in een dergelijke situatie terecht gekomen. Wellicht dat bij de heer Anning de dierlijke instincten sneller naar boven komen. Lijkt hij me wel het type voor.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou graag jouw eerste reactie eens willen zien als iemand een ei op je kop kapot slaat, kijken of je het dan nog zo kan relativeren.
Hij lijkt wel ouder dan 50er zelfs, maar dat zou juist minder reden zijn om je als een volslagen debiel te gedragen. Met leeftijd komt wijsheid toch? Niet bij deze tokkie.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 01:33 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Als ik een man van in de vijftig was, en ik een groep gespierde bodyguards om me heen had, en degene die een ei op mijn hoofd kapot sloeg een tengere tiener was, dan zou mijn eerste reactie niet zijn om hem een klap te verkopen. Maargoed, ik ben dan ook nog nooit in een dergelijke situatie terecht gekomen. Wellicht dat bij de heer Anning de dierlijke instincten sneller naar boven komen. Lijkt hij me wel het type voor.
Even een beetje nader onderzoek gedaan en de man heeft daadwerkelijk een vuisstoot uitgedeeld, zoals ik ook vermoedde. Het leek verdomd veel op iig bij de echte, realtime beelden. En dat wordt nu bevestigd door iemand die waarschijnlijk die erbij was. De vertraagde beelden die hier zjn gepost zijn waarschijnlijk gedoktord.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, als je goed kijkt, ook op de andere beelden zie je dat de eerste klap geen vuist is.
Sowieso wordt die klap in één seconde gegeven. Deze man voelt gewoon dat hij op zijn hoofd geslagen wordt, hoort een knisperend geluid en voelt drap op zich komen. Als je van te voren niet weet wat er gaat gebeuren, zou het ook iets heel ernstigs kunnen zijn.
In principe zou je het bij één klap moeten laten, maar het is het jongetje zelf dat zijn arm naar voren steekt. Het lijkt alsof hij weer wil aanvallen, misschien is hij wel gewapend. Gelukkig wordt hij dan snel overmeesterd en laat deze man zich ook opzij duwen.
'Gekozen volksvertegenwoordiger' mag je hier wel tussen aanhalingstekens plaatsen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die vent is een gekozen volksvertegenwoordiger. Je kan en mag het oneens zijn met hem, maar geweld gebruiken (en ja, een ei tegen iemand zijn kop gooien is ook geweld) omdat zijn mening je niet aan staat, is fouter dan iemand die zijn mening verkondigt, hoe erg je er ook mee oneens bent.
Het ironische is trouwens wel dat de groep die over het algemeen het minste schroomt om geweld te gebruiken in plaats van woorden, nu juist de groep is die egg-boy wilde verdedigen met zijn actie
Ik hoop echt dat hij de verkeerde moslim op straat tegenkomt en dat die zijn gezicht helemaal tot moes slaat. Nu nog een leuke aanleiding zoeken wie de daad kan rechtvaardigen. Wellicht zoiets zo onbenulligs als tegen hem aan botsen bij het langslopen en dan keiharde, rake klappen uitdelen. Dat is toch wat de senator zelf aanraadt?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 02:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
'Gekozen volksvertegenwoordiger' mag je hier wel tussen aanhalingstekens plaatsen.
Meneer Anning had bij de verkiezing in 2016 maar liefst 19(!) stemmen, (op een totale populatie in Queensland van 5 miljoen)
Zijn toenmalige partij kreeg twee zetels vanwege het aantal stemmen op die partij (niet zozeer op specifieke kandidaten). De nummer twee van die partij, die ook slechts 77 stemmen had, raakte zijn plek kwijt omdat men erachter kwam dat hij Brits citizen is. Als gevolg kreeg Fraser Anning die tweede zetel.
Anning maakt het zelf ook nog eens extra bont door op zijn eerste dag in de senaat direct de partij te verlaten en als onafhankelijke door te gaan. In de tussentijd heeft hij ook nog opgeroepen tot een "final solution to the immigration problem" en is er een petitie gaande die al 700k ondertekend is om de man uit de senaat te kicken.
Zo'n man hoort helemaal geen podium te hebben om zulke walgelijke dingen te roepen.
En dan even genadeloos en buitenproportioneel uithalen.quote:Anning zei op een persconferentie dat hij de jongen sloeg uit zelfverdediging. "Als iemand jou slaat, dan reageer je en verdedig je jezelf. Australiërs doen dat al jaren zo. Gelukkig deden ze dat ook in de loopgraven, anders spraken we nu allemaal Duits."
https://nos.nl/l/2276485
En jij laat de ware aard van de blanke zien, zoveel mogelijk elkaar uitroeien en vergiftigen. En andere landen heroveren om ook daar te vermoorden.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 03:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval eerlijk genoeg om de ware aard van den allochtoon te laten zien, iets wat de rest nog goed weet te verbergen
Tja de Krim is verovering 2.0, oftewel een herovering. Ik weet wat ik getypt heb randfiguur. Jullie zijn ook alleen maar op plundering, roof, inlijving, en volkerenmoord uit. Eens een keer houdt het op, omdat ook jullie er niet meer zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 03:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
https://www.encyclo.nl/begrip/heroveren
Wie maakt hier even een Hitler rant van ?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak ja. Maar goed, je hoort je handjes gewoon thuis te houden. Punt. Of je het nou met iemand eens bent of niet. Kleuterschoolmaterie.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 05:50 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wie maakt hier even een Hitler rant van ?
Gewoon geen fysiek geweld gebruiken tegen een politicus wiens ideeën je niet bevalt lijkt me misschien nog wel beter dan wat voor object gooien dan ook.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 05:31 schreef Kassamiep het volgende:
Een slagroomtaart was idd beter geweest dan een ei. Zachter, geen harde stukjes etc.
Als je uitspraken doet zoals van deze senator, verdien je ook een ei op je hoofd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 07:28 schreef Mariocash het volgende:
Normale reactie. Als iemand een ei op je hoofd stuk slaat, dan verdien je een paar harde tikken.
Goed gehandeld van die Senator.
Bleef het maar bij een daad van geweldquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Nice reflex van Bushquote:Op dinsdag 19 maart 2019 00:46 schreef Fir3fly het volgende:
Dingen gooien naar politici is nou ook niet echt origineel. Deze vind ik altijd nog mooi:
Als publiek figuur ben je veel kwetsbaarder. Zoals nu ook weer gebleken is.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
[..]
Dit jaquote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:09 schreef Rockefellow het volgende:
Man wordt aangevallen en slaat terug.
Bel de krant.
Te nuchter. En je hoort niet te kijken naar daden, maar identiteit. Senator is rechts en heeft nare dingen gezegd dus is eggboy een verzetsstrijder.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 09:09 schreef Rockefellow het volgende:
Man wordt aangevallen en slaat terug.
Bel de krant.
Iemand die op internet zegt erbij te zijn geweest, is betrouwbaarder dan beelden die je oneindig terug kan kijken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 02:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Even een beetje nader onderzoek gedaan en de man heeft daadwerkelijk een vuisstoot uitgedeeld, zoals ik ook vermoedde. Het leek verdomd veel op iig bij de echte, realtime beelden. En dat wordt nu bevestigd door iemand die waarschijnlijk die erbij was. De vertraagde beelden die hier zjn gepost zijn waarschijnlijk gedoktord.
Henry Belot (@:Henry_Belot) Tweeted:
Someone has just slapped an egg on the back of Australian Senator Fraser Anning's head, who immediately turned around and punched him in the face. @:politicsabc @:abcnews https://t.co/HkDZe2rn0X https://twitter.com/Henry_Belot/status/1106790914414919681?s=17
Ja, want ik ga even met NSA precisie een arm lopen photoshoppen van een nobody die een nobody bitch slaptquote:Op dinsdag 19 maart 2019 02:05 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
De vertraagde beelden die hier zjn gepost zijn waarschijnlijk gedoktord.
de jongen was ook zichtbaar aangedaan door de vuistslag van deze ex-profbokserquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ja, want ik ga even met NSA precisie een arm lopen photoshoppen van een nobody die een nobody bitch slapt
't is gewoon een capture van de youtube video uit de OP, op 1/2 speed, Hans.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:21 schreef Iblardi het volgende:
fysiek geweld (want een ei kapotslaan tegen iemands hoofd is dat)
Leg jij maar uit waarom het wel zo zou zijn, het is immers jouw (lachwekkende) stelling.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een ei kapotslaan is geen fysiek geweld? Leg uit.
Ik zal maar meteen bekennen: ook ik heb wel eens fysiek geweld gebruikt tegen mijn medemens.quote:
Nee?quote:
Je snapt het begrip context niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zal maar meteen bekennen: ook ik heb wel eens fysiek geweld gebruikt tegen mijn medemens.
Ooit (en ik weet dat ik fout zat) heb ik een teamgenoot uit mijn voetbalteam twintig euro beloofd als ik drie eieren op zijn hoofd kapot mocht slaan. Ik heb, tot mijn grote schaamte, toen tweemaal daadwerkelijk een ei op zijn hoofd kapot geslagen. Het derde ei kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik heb mijzelf inmiddels terstond aangegeven bij de politie.
Dat kan welquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee?
Dan ga ik mijzelf ook terstond aangeven bij de taalpolitie.
Ik mag toch niet hopen dat je dat laatste deed voordat jij grienend en vol berouw aanbood om een uppercut te ontvangen en gewurgd te worden door je teamgenoot, iets wat in het geval van een zo ernstige uiting van fysiek geweld jouwerzijds de enige gepaste reactie was?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zal maar meteen bekennen: ook ik heb wel eens fysiek geweld gebruikt tegen mijn medemens.
Ooit (en ik weet dat ik fout zat) heb ik een teamgenoot uit mijn voetbalteam twintig euro beloofd als ik drie eieren op zijn hoofd kapot mocht slaan. Ik heb, tot mijn grote schaamte, toen tweemaal daadwerkelijk een ei op zijn hoofd kapot geslagen. Het derde ei kon ik niet over mijn hart verkrijgen.
Ik heb mijzelf inmiddels terstond aangegeven bij de politie.
Dan is het ene een gewenste intimiteit en het andere een ongewenste intimiteit?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Je snapt het begrip context niet?
Zoals wanneer je je vriendin op haar mond zoent en wanneer je hetzelfde probeert te doen bij Maxima?
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom het wel zo zou zijn, het is immers jouw (lachwekkende) stelling.
Je kunt toch zelf zien dat hij die man tegen zijn hoofd slaat?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Leg jij maar uit waarom het wel zo zou zijn, het is immers jouw (lachwekkende) stelling.
Iemand aanraken = fysiek geweld vind ik vrij ver gaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt
Iemand met een ei op zijn hoofd slaan is gewoon fysiek geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Iemand aanraken = fysiek geweld vind ik vrij ver gaan.
Doet er niet toe. De senator heeft iets naars gezegd over immigratie, dan mag alle logica de deur uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.
Daarbij werd deze man nog eens in zijn rug aangevallen. Hij wist niet dat het om een geintje met een ei ging. Maar voelde dus wel een klap, hoorde een bepaald geluid en voelde iets lekken.
Ik heb ook wel eens een verwonding gehad die ik niet voelde, ik begrijp de reactie van deze man dus ook.
Gewoon een aai over zijn eierdopje, wat een OPHEF om niks.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef CrashO het volgende:
Nog een slomo trouwens, van allebei de "klappen" vanaf achteren. Gewon een bitchslap en daarna het wegdrukken van het hoofd, ook gewoon met de vlakke hand.
[ afbeelding ]
Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken en niet dat het fysiek geweld is 'omdat je iemand aanraakt'.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand met een ei op zijn hoofd slaan is gewoon fysiek geweld.
in dit geval keur ik dit geweld wel goedquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Jij keurt geweld van een volwassen man jegens een kind goed?
Iemand aanraken is toch wel een belangrijk onderdeel van fysiek geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken en niet dat het fysiek geweld is 'omdat je iemand aanraakt'.
Volgens mij had dat betrekking op het element 'fysiek'.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken en niet dat het fysiek geweld is 'omdat je iemand aanraakt'.
Ja, maar iemand aanraken maakt iets nog geen fysiek geweld. Dus als je stelt 'het is fysiek geweld omdat hij iemand aanraakt' mis je nog een deel, namelijk het geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Iemand aanraken is toch wel een belangrijk onderdeel van fysiek geweld.
Dat behandelde hij in het tweede deel van zijn toelichting.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar iemand aanraken maakt iets nog geen fysiek geweld. Dus als je stelt 'het is fysiek geweld omdat hij iemand aanraakt' mis je nog een deel, namelijk het geweld.
Iemand aanraken is een uiting van fysiek geweld?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.
Daarbij werd deze man nog eens in zijn rug aangevallen. Hij wist niet dat het om een geintje met een ei ging. Maar voelde dus wel een klap, hoorde een bepaald geluid en voelde iets lekken.
Ik heb ook wel eens een verwonding gehad die ik niet voelde, ik begrijp de reactie van deze man dus ook.
En dan lees je een klein stukje verder.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar iemand aanraken maakt iets nog geen fysiek geweld. Dus als je stelt 'het is fysiek geweld omdat hij iemand aanraakt' mis je nog een deel, namelijk het geweld.
Dat zeg ik:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan lees je een klein stukje verder.
''Omdat je iemand aanraakt. En een klap maakt zodat het ei breekt.''
Het eerste deel van je post is mijns inziens overbodig, het is geen fysiek geweld omdat je iemand aanraakt, het is fysiek geweld omdat je iemand op een bepaalde manier aanraakt.quote:Ik zou dan beargumenteren dat het fysiek geweld is omdat je iemand hard genoeg op zijn hoofd slaat om een ei te breken
Een “kind” van 17 valt een 70-jarige man in zijn rug aan en krijgt een corrigerende tik terug. Het is allemaal wat.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:40 schreef robijnwasverzachter het volgende:
[..]
Jij keurt geweld van een volwassen man jegens een kind goed?
Hoe kan je in vredesnaam beweren dat iemand op het hoofd slaan geen fysiek geweld zou zijn.quote:De jongen sloeg tijdens een rechtse bijeenkomst een ei stuk op het hoofd
Ik leg het uit, om het duidelijk te maken benoem ik het.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik:
[..]
Het eerste deel van je post is mijns inziens overbodig, het is geen fysiek geweld omdat je iemand aanraakt, het is fysiek geweld omdat je iemand op een bepaalde manier aanraakt.
Ik heb nog steeds niemand zien onderbouwen waarom dat wel zo is behalve degene die zei dat iedere fysieke aanraking geweld is.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:48 schreef Woelwater het volgende:
Zelfs in het nieuwsbericht staat het:
[..]
Hoe kan je in vredesnaam beweren dat iemand op het hoofd slaan geen fysiek geweld zou zijn.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niemand zien onderbouwen waarom dat wel zo is behalve degene die zei dat iedere fysieke aanraking geweld is.
Ieder weldenkend mens die een ei op zijn kop zou krijgen uitgedrukt zou een corrigerende tik terug geven. Dan moet je daar achteraf ook niet over gaan jammerklagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:47 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Een “kind” van 17 valt een 70-jarige man in zijn rug aan en krijgt een corrigerende tik terug. Het is allemaal wat.
Gooi eens een ei tegen het hoofd van een politieagent en kijk wat er gebeurd. Bij voorkeur in de VSquote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niemand zien onderbouwen waarom dat wel zo is behalve degene die zei dat iedere fysieke aanraking geweld is.
Het ei komt nog steeds op zijn hoofd (= fysiek).quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik leg het uit, om het duidelijk te maken benoem ik het.
Het zijn namelijk twee begrippen, geweld en fysiek.
Als egg-man hem niet aangeraakt had, was het ook geen fysiek geweld geweest.
Ja, hem aanraken, dat kan ook met een ei zijn, of met een ander voorwerp.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:02 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het ei komt nog steeds op zijn hoofd (= fysiek).
Misschien een kwestie van het gezonde verstand gebruiken? Maar goed:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:53 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij evident dat dat laatste hier het geval is, nl. het schenden van de integriteit (pijn doen, besmeuren) door middel van een fysieke handeling (slaan).quote:‘Geweld is een verbale, fysieke en/of seksuele handeling gericht tegen mens of dier en
tegen de wil van het slachtoffer, waardoor lichamelijk en/of psychisch letsel kan ontstaan dan wel de integriteit van een persoon kan worden geschonden.’
https://www.bureaubeke.nl(...)ers_gedefinieerd.pdf
Slaan kan als geweld kwalificeren zonder dat er zichtbare verwondingen zijn. Of ben je ook van mening dat je je partner "corrigerende tikken" mag geven zolang die geen ziekenhuisopname tot gevolg hebben?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:06 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik hoop maar dat ze in het ziekenhuis de verwondingen van meneer Anning nog netjes hebben kunnen hechten. Arme man.
Bij de meeste mensen veroorzaakt een klap tegen het hoofd pijn. Bij trollen is dat misschien anders.quote:
Zo'n ongekookt ei komt natuurlijk heel hard aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bij de meeste mensen veroorzaakt een klap tegen het hoofd pijn. Bij trollen is dat misschien anders.
Oh als het geen pijn doet dan is het ook geen geweld. Dan was de aai die de senator gaf dus ook geen geweld.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:15 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zo'n ongekookt ei komt natuurlijk heel hard aan.
Dat ei kwam niet uit zichzelf aanrollen. Dat moest met enige kracht tegen de hersenpan worden geslagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:15 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Zo'n ongekookt ei komt natuurlijk heel hard aan.
Context?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Je snapt het begrip context niet?
Zoals wanneer je je vriendin op haar mond zoent en wanneer je hetzelfde probeert te doen bij Maxima?
Dat moet wel een beste klap geweest zijn, eieren staan immers bekend om hun grote bestendigheid tegen blootstelling aan krachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:18 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat ei kwam niet uit zichzelf aanrollen. Dat moest met enige kracht tegen de hersenpan worden geslagen.
Je moet eigenlijk aan diegenen die het geen fysiek geweld vinden, of je dit dan ook bij hen mag doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Diepe zucht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik leg het uit, om het duidelijk te maken benoem ik het.
Het zijn namelijk twee begrippen, geweld en fysiek.
Als egg-man hem niet aangeraakt had, was het ook geen fysiek geweld geweest.
Diepe zucht.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:33 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Diepe zucht.
Als ik iemand met een shotgun helemaal verrot schiet, dan is dat dus geen fysiek geweld?
Wat is dat dan?
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, hem aanraken, dat kan ook met een ei zijn, of met een ander voorwerp.
Een eitje is gemakkelijk te breken, maar die jongen moest wel zeker weten dat het ding goed aankwam en zorgde dus dat er wat kracht achter zat. De beelden spreken wat dat betreft voor zichzelf.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat moet wel een beste klap geweest zijn, eieren staan immers bekend om hun grote bestendigheid tegen blootstelling aan krachten.
Aan de andere kant: als het in sommige kringen echt normaal is dat communicatie door middel van klappen tegen het hoofd plaatsvindt zou dat wel het een en ander kunnen verklaren...quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk aan diegenen die het geen fysiek geweld vinden, of je dit dan ook bij hen mag doen.
En indien niet, waarom niet?
Sterker nog; waarom eigenlijk vragen? Gewoon doen!
Ik keur het eitje niet goed hoor, maar laten we de grootte van deze 'aanslag' ook niet overdrijven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Een eitje is gemakkelijk te breken, maar die jongen moest wel zeker weten dat het ding goed aankwam en zorgde dus dat er wat kracht achter zat. De beelden spreken wat dat betreft voor zichzelf.
Je kunt wel proberen dat feit te omzeilen door het standpunt van de opponent in het belachelijke te trekken, maar het is natuurlijk onzinnig om de definitie van geweld te beperken tot enkel die handelingen die tot gevolg hebben dat het slachtoffer met ernstig letsel in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Als iemand zijn partner slaat heet dat ook geweld, ook als het met de vlakke hand gebeurt en geen permanent letsel tot gevolg heeft.
Hoe werkt dat precies?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:59 schreef Woelwater het volgende:
De mensen die hier vinden dat een eitje kapot slaan op iemands hoofd geen probleem is omdat hij een onwelgevallige mening heeft zijn hetzelfde soort figuren waardoor Wilders niet zonder beveiliging over straat kan.
Wilders heeft zelf om die kogel gevraagd hoor, had hij maar niet zo'n enge mening moeten hebben.quote:
Nu begrijp ik het volledig.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wilders heeft zelf om die kogel gevraagd hoor, had hij maar niet zo'n enge mening moeten hebben.
Nee, laten we in plaats daarvan de reactie erop en de kinderlijkheid van die mafkees overdrijven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik keur het eitje niet goed hoor, maar laten we de grootte van deze 'aanslag' ook niet overdrijven.
Oké, is goed. Begin jij ermee?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Nee, laten we in plaats daarvan de reactie erop en de kinderlijkheid van die mafkees overdrijven.
Laten we de klap op z’n muil dat dat joch krijgt, óók niet overdrijven.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 13:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik keur het eitje niet goed hoor, maar laten we de grootte van deze 'aanslag' ook niet overdrijven.
Dat geld stuurt hij overigens direct naar de slachtoffers van de aanslag:quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:46 schreef havanagila het volgende:
Dat is het hele punt, die jongen krijgt massaal steun, gratis concertkaartjes, en er is al geld voor hem ingezameld. Bizar.
quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:17 schreef westwoodblvd het volgende:
Deze jongen is een ware held. Mag wat mij betreft een lintje krijgen.
Welk lesje eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 16:43 schreef Mariocash het volgende:
Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd.
Hij is inderdaad een held. Mogen er meer volgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:17 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dat geld stuurt hij overigens direct naar de slachtoffers van de aanslag:
https://www.huffingtonpos(...)4b0d50544ff57f4?ncid
Deze jongen is een ware held. Mag wat mij betreft een lintje krijgen. En dat op die leeftijd.
Dat als je een ei op iemand zijn hoofd gooit, je een paar kan klappen kan verwachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welk lesje eigenlijk?
Dat je kankerverwekkende klootzakken zoals deze senator maar beter hun goddelijke gang kunt laten gaan?
Belhamelstreek. Dat er meer mogen volgen!
Gewoon van een afstand gooien, moet nog zien of die ouwe lul wil rennen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:54 schreef Mariocash het volgende:
Dat als je een ei op iemand zijn hoofd gooit, je een paar kan klappen kan verwachten.
Dat is vast ook gewoon onderdeel van de senatorenopleiding, net als het stoïcijns incasseren van klappen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
moet nog zien of die ouwe lul wil rennen.
Jij had liever gewild dat het een lege drankfles was?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:18 schreef BoneThugss het volgende:
Een ei op iemand z'n hersenpan stuk slaan maakt je een 'held' dezer dagen. Wat een mongolen heb je toch op deze wereld.
Belachelijk tot en met inderdaad. Durf overigens te wedden dat 9/10 fans niet eens weten wat die senator uberhaupt gezegd heeft.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:18 schreef BoneThugss het volgende:
Een ei op iemand z'n hersenpan stuk slaan maakt je een 'held' dezer dagen. Wat een mongolen heb je toch op deze wereld.
Sowieso had ie boter op zʼn hoofd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:19 schreef havanagila het volgende:
Durf overigens te wedden dat 9/10 fans niet eens weten wat die senator uberhaupt gezegd heeft.
Wat hebben Fortuyn en z'n taarten er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:18 schreef BoneThugss het volgende:
Ja. Had-ie dat ei maar op een lege drankfles kapotgeslagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij had liever gewild dat het een lege drankfles was?
Doet dat er toe dan? Walg verder net zo hard van die uitspraak, maar je houd je handjes gewoon thuis, klaar.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat hebben Fortuyn en z'n taarten er nou weer mee te maken?
Verder zou je je beter druk maken om de weerzinwekkende uitspraken die dit heerschap gedaan heeft.
Ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:29 schreef havanagila het volgende:
[..]
Doet dat er toe dan? Walg verder net zo hard van die uitspraak, maar je houd je handjes gewoon thuis, klaar.
Jij waarschijnlijk wel?quote:Op dinsdag 19 maart 2019 18:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij had liever gewild dat het een lege drankfles was?
Ik vind zoʼn ei wel oké.quote:Op woensdag 20 maart 2019 07:44 schreef thedeedster het volgende:
Jij waarschijnlijk wel?
Wees maar eerlijk; hoe ver had dit van jou mogen gaan?
quote:Op woensdag 20 maart 2019 08:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind zoʼn ei wel oké.
Niet te hard gebakken, met een snuf zout en een rondje peper.
Weer een complot, godverdomme.quote:Op woensdag 20 maart 2019 06:19 schreef Toga het volgende:
Opvallend dat die cameraman juist daarvoor even een goede positie aanneemt. Ik heb zo'n vermoeden dat deze van tevoren was ingelicht.
Dit ja, lijkt me toch een vrij duidelijke zaak.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:37 schreef Lothiriel het volgende:
Wappie senator doet belachelijk idiote uitspraak --> krijgt ei op z'n kop --> kutjoch krijgt klap in z'n gezicht. Klaar. Ik zou niet weten waarom dat joch in kwestie een held is, lijkt me een typerend voorbeeld van een irritant kind met aandachtstekort. Zeker hoe hij daar als een mongooltje staat te filmen met z'n smartphone
Je vergat: Kutjoch wordt door drie volwassen mannen tegen de grond gewerkt en in een nekklem gehouden.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:37 schreef Lothiriel het volgende:
Wappie senator doet belachelijk idiote uitspraak --> krijgt ei op z'n kop --> kutjoch krijgt klap in z'n gezicht. Klaar.
Je kan iemand door met een ei te slaan van dichtbij niet verwonden. Met een vuistslag (of 2) wel. Proportionaliteitsbeginsel zegt: de senator was fout.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 10:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat was geen 'slap' maar een vuistslag (punch). Dat zei minstens een getuige en de echte, realtime beden (niet de gemanipuleerde slomo) bevestigen dit. En al was de eerste tik alleen maar een klap met de vlakke hand, de tweede was dat zeker nietquote:Op donderdag 21 maart 2019 01:16 schreef havanagila het volgende:
Ja. zal een rechter het vast mee eens zijn. "ik heb een bitchslap gekregen nadat ik zelf iemand aanviel"...
Werd degene daadwerkelijk opgepakt? Ik gok van niet.quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:54 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het wel veelzeggend dat de instinctieve reactie van de senator geweld is. Dat zegt wel veel over wat voor persoon hij is.
Een of enkele van de mannen die de jongen naderhand op de grond gewerkt hebben en geschopt hebben hebben trouwens al eerdere veroordelingen voor geweldplegingen. een van hen had zelfs een arrestatie bevel tegen zich uitstaan.... https://www.abc.net.au/ne(...)ch-incident/10916948 Ze waren ook wel heel enthousiast in het geweld waarmee ze deze jongen tegen de grond werkten en hielden.
Hij is inderdaad nog niet gearresteerd voor zover ik weet is de politie nog naar hem op zoek op dit moment.quote:Op donderdag 21 maart 2019 02:16 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Werd degene daadwerkelijk opgepakt? Ik gok van niet.
Ze zullen het geen grote prioriteit geven, anders werd hij ter plekke aangehouden. De amerikaanse politie controleert namelijk naar zulke aanhoudingsbevelen bij de eerste interactie met getuigen, slachtoffers, en daders.quote:Op donderdag 21 maart 2019 02:53 schreef dodoria het volgende:
[..]
Hij is inderdaad nog niet gearresteerd voor zover ik weet is de politie nog naar hem op zoek op dit moment.
Dit was in Australie he? Daar gebeurt dat bij mijn weten niet automatisch. Voor zover ik begrepen heb is hij pas achteraf aan de hand van de filmpjes geidentificeerd.quote:Op donderdag 21 maart 2019 03:02 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Ze zullen het geen grote prioriteit geven, anders werd hij ter plekke aangehouden. De amerikaanse politie controleert namelijk naar zulke aanhoudingsbevelen bij de eerste interactie met getuigen, slachtoffers, en daders.
Volgens jouw zelfde bron:quote:Op donderdag 21 maart 2019 01:54 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het wel veelzeggend dat de instinctieve reactie van de senator geweld is. Dat zegt wel veel over wat voor persoon hij is.
Een of enkele van de mannen die de jongen naderhand op de grond gewerkt hebben en geschopt hebben hebben trouwens al eerdere veroordelingen voor geweldplegingen. een van hen had zelfs een arrestatie bevel tegen zich uitstaan.... https://www.abc.net.au/ne(...)ch-incident/10916948 Ze waren ook wel heel enthousiast in het geweld waarmee ze deze jongen tegen de grond werkten en hielden.
Weet niet precies wat dat is, maar klinkt op een dagvaarding of zo. Niet iets waarvoor ze hem in de boeien slaan.quote:he 34-year-old has an outstanding non-custodial arrest warrant for the charges.
Ja, klopt, Australië. Mijn fout. Dacht in eerste instantie Amerika want dit soort taferelen gebeuren daar vaker.quote:Op donderdag 21 maart 2019 03:03 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dit was in Australie he? Daar gebeurt dat bij mijn weten niet automatisch. Voor zover ik begrepen heb is hij pas achteraf aan de hand van de filmpjes geidentificeerd.
BNW is een paar deuren verderop.quote:Op donderdag 21 maart 2019 02:16 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Dat was geen 'slap' maar een vuistslag (punch). Dat zei minstens een getuige en de echte, realtime beden (niet de gemanipuleerde slomo) bevestigen dit. En al was de eerste tik alleen maar een klap met de vlakke hand, de tweede was dat zeker niet
Zijn Instagram account heeft waarschijnlijk een paar duizend extra volgers nu, en daar gaat het tenslotte allemaal om. Hij is nu een celeb die bekend staat als Eggboy.quote:Op woensdag 20 maart 2019 09:37 schreef Lothiriel het volgende:
Wappie senator doet belachelijk idiote uitspraak --> krijgt ei op z'n kop --> kutjoch krijgt klap in z'n gezicht. Klaar. Ik zou niet weten waarom dat joch in kwestie een held is, lijkt me een typerend voorbeeld van een irritant kind met aandachtstekort. Zeker hoe hij daar als een mongooltje staat te filmen met z'n smartphone
Dit. Nu is het een ei, straks is het een mes. Die ei gast keihard aanpakken.quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat verwachte die kutpuber dan?
De mep had harder mogen zijn
Jij ziet geen verschil tussen het symbolisme van een ei vs een messteek?quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:25 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Dit. Nu is het een ei, straks is het een mes. Die ei gast keihard aanpakken.
Denk je dat je gelijk die link legt als je opeens een klap op je hoofd voelt en vocht over je hoofd voelt druipen? Bovendien krijgt die jongen ook nauwelijks een klap, beiden moeten zich niet zo aanstellen, maar reactie van die politicus is wel normaal.quote:Op donderdag 21 maart 2019 20:58 schreef dodoria het volgende:
Ik heb het idee dat sommigen de betekenis van ‘having egg on your face’ missen. Ik zag de daad als iets symbolisch om te laten zien dat Anning hypocriet en ongepast was in zijn uitspraken en verklaring. Dat hij dus ‘egg on his face’ had. Dat is wel iets veel anders dan een fysieke aanval imho.
Nee, dat denk ik niet. Hij zal niet direct door hebben gehad dat het een ei was. Desalniettemin vind ik een reactie daarop met geweld niet normaal. Niet voor een ‘normaal’ persoon, en al helemaal niet voor een politicus. Die moet daar helemaal boven kunnen staan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Denk je dat je gelijk die link legt als je opeens een klap op je hoofd voelt en vocht over je hoofd voelt druipen? Bovendien krijgt die jongen ook nauwelijks een klap, beiden moeten zich niet zo aanstellen, maar reactie van die politicus is wel normaal.
Prima. Als ik jou op straat zie lopen dan sla ik ook een ei op je hoofd kapot, en daarna gaan we bespreken, onder een kopje thee of koffie, waarom ik jou hoofd zo aantrekkelijk vond om er een ei op kapot te slaanquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:04 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Hij zal niet direct door hebben gehad dat het een ei was. Desalniettemin vind ik een reactie daarop met geweld niet normaal. Niet voor een ‘normaal’ persoon, en al helemaal niet voor een politicus. Die moet daar helemaal boven kunnen staan.
? Alsof dat de enige twee opties zijn, geweld of een kop je thee?Een gewelddadige reactie afkeuren betekent niet dat ik de oorspronkelijke actie voluit goedkeur. Ik heb er alleen wat meer begrip voor.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:09 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Prima. Als ik jou op straat zie lopen dan sla ik ook een ei op je hoofd kapot, en daarna gaan we bespreken, onder een kopje thee of koffie, waarom ik jou hoofd zo aantrekkelijk vond om er een ei op kapot te slaan
Die reactie daarop is juist volstrekt normaal. Alleen een abnormaal persoon zou niets terug doen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:04 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Hij zal niet direct door hebben gehad dat het een ei was. Desalniettemin vind ik een reactie daarop met geweld niet normaal. Niet voor een ‘normaal’ persoon, en al helemaal niet voor een politicus. Die moet daar helemaal boven kunnen staan.
Dan verschillen we daarin van mening.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Die reactie daarop is juist volstrekt normaal. Alleen een abnormaal persoon zou niets terug doen.
Jazeker. Maar dat geeft vooral te kennen hoe relatief en irrelevant het waardeoordeel 'normaal' eigenlijk is en dat je het beter helemaal kan vermijden in discussies.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:19 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin van mening.
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld. En al helemaal als de gewelddadige respons escaleert en niet in verhouding staat.. dat leidt alleen maar tot een spiraal waar je nooit uitkomt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Die reactie daarop is juist volstrekt normaal. Alleen een abnormaal persoon zou niets terug doen.
Het punt is juist dat je op zo'n moment niet weet of dat wel of niet in verhouding staat. En jezelf laten aanvallen en niets terugdoen is juist onnatuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld. En al helemaal als de gewelddadige respons escaleert en niet in verhouding staat.. dat leidt alleen maar tot een spiraal waar je nooit uitkomt.
Dat is lekker makkelijk praten vanuit de leunstoel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk praten vanuit de leunstoel.
Het jochie had geen geweld moeten plegen, dan had de man het jochie nooit gemept. Zo simpel is het.
Al Qaeda had niet in de twin towers moeten vliegen, dan was Bush Irak niet binnen gevallen, hadden moslim-extremisten geen aanvallen op het westen uitgevoerd als vergelding, en was die knakker vorige week die moskee niet binnengerend met zijn rifle.quote:Dat is lekker makkelijk praten vanuit de leunstoel.
Met vreemde vergelijkingen nog minder.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:53 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
[..]
Met geweld bereik je niets. Met geweld goedpraten ook niet.
Dus als een kutpuber jou een ei op je kop kapot slaat en dat filmt voor zijn Twitter kanaal geef jij hem een kopje thee?quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld. En al helemaal als de gewelddadige respons escaleert en niet in verhouding staat.. dat leidt alleen maar tot een spiraal waar je nooit uitkomt.
Nee. Ik vertrouw op het rechtssysteem, zoals we dat doen bij elke overtreding of misdaad.. zeker als politicus met een voorbeeldfunctie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als een kutpuber jou een ei op je kop kapot slaat en dat filmt voor zijn Twitter kanaal geef jij hem een kopje thee?
Zoals jij dat doet vanuit de leunstoel*quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Nee. Ik vertrouw op het rechtssysteem, zoals we dat doen bij elke overtreding of misdaad.. zeker als politicus met een voorbeeldfunctie.
Dit dus. Drebbelman verwoordt het net wat duidelijker 👍quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Nee. Ik vertrouw op het rechtssysteem, zoals we dat doen bij elke overtreding of misdaad.. zeker als politicus met een voorbeeldfunctie.
Suuuurequote:Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Als je een oprecht christen bent zoals deze senator pretendeert te zijn is dat natuurlijk wel de bedoeling. Iets met de andere wang toekerenquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als een kutpuber jou een ei op je kop kapot slaat en dat filmt voor zijn Twitter kanaal geef jij hem een kopje thee?
Hij is er een van het oude testamentquote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als je een oprecht christen bent zoals deze senator pretendeert te zijn is dat natuurlijk wel de bedoeling. Iets met de andere wang toekeren
Je kunt er een salmonella-vergiftiging van oplopen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:54 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Je kan iemand door met een ei te slaan van dichtbij niet verwonden. Met een vuistslag (of 2) wel. Proportionaliteitsbeginsel zegt: de senator was fout.
Inderdaad, die politicus komt er veel te makkelijk vanafquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Jammer dat die klootzak ermee wegkomt. Hier gaat natuurlijk geen ontmoedigende werking vanuit.
De volgende die denkt, ik wil ook mijn kop in de krant en gratis geld en tickets en shit gaat natuurlijk weer zo'n aanval doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |