quote:Op maandag 18 maart 2019 12:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die vent is een gekozen volksvertegenwoordiger. Je kan en mag het oneens zijn met hem, maar geweld gebruiken (en ja, een ei tegen iemand zijn kop gooien is ook geweld) omdat zijn mening je niet aan staat, is fouter dan iemand die zijn mening verkondigt, hoe erg je er ook mee oneens bent.
Beide erg mee eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, ik vind dat de verontwaardiging beter gericht kan zijn op de werkelijk walgelijke dingen die deze meneer gezegd heeft naar aanleiding van de aanslagen dan op de emotionele reactie van een puber daarop.
Ja, dit is dus precies wat ik bedoel. Wanneer je zoiets als dit typt denkt echt iedereen die dit leest, links of rechts, 'wat een compleet achterlijke opmerking zeg'.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tot ik heb ervaren dat het niet zo is, zal ik ze allen generaliseren.
Ik merk 't.quote:
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.quote:Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
Nee, Rutte is gewoon zo rechts als ze maar komen. Dat hij zo nu en dan kritisch is op FvD en PVV-volk is niet meewaaien met een linkse wind.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
rutte is geen van beide, hij rolt met de wind mee wanneer hem dat uitkomt.
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!quote:Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik merk 't.
[..]
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.
Ik begrijp de tikken. Ik keur het af.
Echter, ik neem een senator dergelijk gedrag meer kwalijk dan een puber. Dit past een senator niet.
Waarom je er nu weer 'links' bij moet halen weet ik niet. En waarom links de wereld vernietigt is me ook niet duidelijk, maar ik vraag me af of het relevant is in dit topic.
Je begrijpt niet dat wanneer je stelt dat de afgemaakte moslims niet onschuldig zijn omdat ze moslim zijn, mensen zich dat erg aan kunnen trekken?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!
Ik snap wel dat hij het ermee oneens is, maar de reactie daarop is idioot.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat wanneer je stelt dat de afgemaakte moslims niet onschuldig zijn omdat ze moslim zijn, mensen zich dat erg aan kunnen trekken?
Je begrijpt niet dat mensen boos kunnen worden wanneer je deze verschrikkelijke daad aangrijpt om nog eens goed je anti-islamvisie te ventileren?
Ik ook niet. Een ei op de kop van een maffe senator slaan is geen redelijke reactie. Iemand meppen die een ei op je hoofd slaat is dat wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!
Dat meppen is achteraf analyserend wellicht ook niet nodig, maar wat ik schreef: dat is een reactie op aangevallen worden. Instinctief.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik ook niet. Een ei op de kop van een maffe senator slaan is geen redelijke reactie. Iemand meppen die een ei op je hoofd slaat is dat wel.
Die gast die die ei kapot slaat wordt nu beloond door anderen terwijl hij eigenlijk fysiek geweld gebruikt. De senator verdedigde zich hoewel onnodig. Maar als de premier de kant niet kiest van de senator ook al is hij het niet eens met de boodschap is hij geen knip voor de neus waard.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, iemand met levensmiddelen bekogelen is een aanval ja. Van ongeveer hetzelfde kaliber als 1 tik uitdelen.
Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde. Het is passend geweld en het is belachelijk dat HIJ zich nu moet verantwoorden terwijl die eikel gratis concerttickets krijgt.
Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, ik vind dat de verontwaardiging beter gericht kan zijn op de werkelijk walgelijke dingen die deze meneer gezegd heeft naar aanleiding van de aanslagen dan op de emotionele reactie van een puber daarop.
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.
Mensen zoals jij begrijp ik echt niet. Jij vindt de vrijheid van meningsuiting dus van ondergeschikt belang, jij vindt dat de ''gemene'' dingen die deze senator mogelijk heeft gezegd zwaarder wegen, ethisch gezien slechter, dan een fysieke aanval op een persoon.![]()
Verhuis dan lekker naar de Fillipijnen ofzo, daar doet men ook niet zo moeilijk over een beetje geweld en mag je ook niet zomaar alles meer zeggen.
Goede vergelijking inderdaad. Een of andere moslimhatende debiel gooit heet varkensvet over Ozturk heen, een geëmotioneerde Ozturk geeft hem een mep. Gaan we dan ook die moslimhater concerttickets geven en Ozturk voor de rechter slepen?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Stel iemand valt iemand van Denk aan. En Mark Rutte neemt het op voor die persoon. Ben je toch niet wijs.
[..]
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, iemand met levensmiddelen bekogelen is een aanval ja. Van ongeveer hetzelfde kaliber als 1 tik uitdelen.
Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde. Het is passend geweld en het is belachelijk dat HIJ zich nu moet verantwoorden terwijl die eikel gratis concerttickets krijgt.
Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
Ja precies. Passend geweld als reactie op geweld mag wel, om jezelf te verdedigen. Wie weet wat die gek nog meer ging doen nadat hij dat ei had gegooid.quote:
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kopquote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat beweert dan ook niemand.quote:Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde.
Nee, dat is het niet.quote:Het is passend geweld
Een ei op een hoofd is "geweldpleging en terreur"?quote:Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
Tja als je geen aandacht besteedt aan je uiterlijk snap ik dat je niet schrikt van een ei tegen je kop. Je lichaamsgeur zal er alleen van opknappen.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kop
Bij Fortuyn begon het ook met wat taarten gooien en het eindigde met kogels.quote:Joch had het niet moeten doen hoor, maar die senator en zijn nazi-vriendjes reageren nogal overtrokken. En jij schijnbaar ook.
Brb ff een moordwapentje koken.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Terreur nog wel!
Die term is wel aan inflatie onderhevig blijkbaar. We hebben het over een puber met een ei.
Uh, oké.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja als je geen aandacht besteedt aan je uiterlijk snap ik dat je niet schrikt van een ei tegen je kop. Je lichaamsgeur zal er alleen van opknappen.
Het kan niet anders dan dat er een causaal verband bestaat tussen bekogeld worden met een ei en worden doodgeschoten inderdaad. Zeer scherpe observatie.quote:Bij Fortuyn begon het ook met wat taarten gooien en het eindigde met kogels.
Ik heb toch echt liever een klap voor mijn kanus dan smerige eierzooi op mijn hoofd en kleding en mensen die beweren dat ik er maar gewoon mee moet dealen want het is maar een puber.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kop
Ik heb hier niets mee te maken!quote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh. Omdat Fortuyn een taart in z'n smoel gedrukt kreeg en maanden later vermoord werd moeten we nu heel panisch reageren wanneer een puber een ei op een stompzinnige kop tikt?
Stel je niet zo aan.
Zodra het fysiek wordt ga je in mijn optiek wel een kritische grens over.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uh, oké.
[..]
Het kan niet anders dan dat er een causaal verband bestaat tussen bekogeld worden met een ei en worden doodgeschoten inderdaad. Zeer scherpe observatie.
Keuzes en consequenties. Als je iemand van achteren aanvalt, dan kun je verwachten dat je een knal voor je harses krijgt. En door.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als volwassen man een kind slaan, mooi man. Dan ben je een echte vent!
[..]
Mensen zoals jij begrijp ik echt niet. Jij vindt de vrijheid van meningsuiting dus van ondergeschikt belang, jij vindt dat de ''gemene'' dingen die deze senator mogelijk heeft gezegd zwaarder wegen, ethisch gezien slechter, dan een fysieke aanval op een persoon.![]()
Verhuis dan lekker naar de Fillipijnen ofzo, daar doet men ook niet zo moeilijk over een beetje geweld en mag je ook niet zomaar alles meer zeggen.
Jullie hebben problemen met jullie ogen? Of is het eerder een gevalletje 'Oostindisch blind'? Waar praat ik geweld goed? Waarom worden mij dingen verweten die ik niet doe? Kan je niet lezen dat ik schrijf dat beide vormen van geweld afkeur?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:52 schreef Roces18 het volgende:
[..]Vrijheid van meningsuiting mag alleen als het in zijn straatje past.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.
Ik begrijp de tikken. Ik keur het af.
Echter, ik neem een senator dergelijk gedrag meer kwalijk dan een puber. Dit past een senator niet.
Als iemand je aanvalt. Dat zijn gewoon reflexen. Net zoals dat je je handen voor je gezicht houdt wanneer er iets in de buurt komt.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: jij bent dan ook geen senator. Dan dien je je gewoon te beheersen.
Je voelt een klap op je hoofd en vocht lopen in je nek. Zomaar. Ineens.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Boh, wat een aanval.
Als de rechtsgekkies alhier dit al als een serieuze aanval zien snap ik wel waarom ze constant zo spastisch in paniek schieten.
De eerste tik wellicht. Daarna kwam een tweede en volgde er nog een (poging tot) trap.quote:Op maandag 18 maart 2019 15:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als iemand je aanvalt. Dat zijn gewoon reflexen. Net zoals dat je je handen voor je gezicht houdt wanneer er iets in de buurt komt.
Nee. Maar wie het ei kaatst kan een klap terug verwachtenquote:Op maandag 18 maart 2019 17:45 schreef 2Happy4U het volgende:
Al die kneuzen hier die janken om een ei op iemands hoofdsneeuwvlokjes
Ja lekker als of andere Neanderthaler die zijn emoties niet kan beheersen om je heen slaanquote:Op maandag 18 maart 2019 17:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nee. Maar wie het ei kaatst kan een klap terug verwachtenDan moet hij niet huiliehuilie gaan doen. Risico van het vak.
Slappe hand? Ik zie gewoon voluit keiharde vuistslagen als zou je een inbreker of overvallen willen vloeren. Dat is geenszins gepast geweld. Je mag hoogstens geweld toepassen om een aanval af te weren. Als de aanval inmiddels is afgelopen en de aanvaller zich heeft teruggetrokken, mag je hem niet achternagaan. Want anders is dat revanche.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je ziet dat Egg-Boy er goed mee wegkomt, hij krijgt gewoon een bitchslap met de slappe hand. Niet meer dan terecht.
Nee, als je goed kijkt, ook op de andere beelden zie je dat de eerste klap geen vuist is.quote:Op maandag 18 maart 2019 19:48 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
S
[..]
Slappe hand? Ik zie gewoon voluit keiharde vuistslagen als zou je een inbreker of overvallen willen vloeren. Dat is geenszins gepast geweld. Je mag hoogstens geweld toepassen om een aanval af te weren. Als de aanval inmiddels is afgelopen en de aanvaller zich heeft teruggetrokken, mag je hem niet achternagaan. Want anders is dat revanche.
Volgens de Nederlandse wet althans, maar het betreft hier weer zo'n ontwikkelingsland vrees ik.
Het is geen kind.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Die eerste mep ja. Van de tweede vind ik dat hij genoeg tijd heeft zich te bedenken, of iig te realiseren dat het maar een kind is.
Joch is 17 toch? Maar OK, tiener is nauwkeuriger.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is geen kind.
Verder gaat dit natuurlijk nergens over. Het is alleen maar weer een stokpaardje van de bekende extremisten om 'links' of 'rechts' aan te kunnen vallen.
En nog valt dat niet in tiende van een seconde te zien, zeker niet als je midden in fight or flight situatie zit.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Joch is 17 toch? Maar OK, tiener is nauwkeuriger.
Daarin verschillen we dan van mening. Geen probleem verder.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En nog valt dat niet in tiende van een seconde te zien, zeker niet als je midden in fight or flight situatie zit.
Precies. Niet groter maken dan het is. Jammer dat het ei-slaan afleidt van die man's walgelijke uitspraken.quote:Ik vind het vooral gewoon heel grappig, even over grinniken en dan verder met de orde van de dag.
En maar blijven filmen met dat mobieltje. Reljoch komt er idd nog heel genadig vanaf.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:15 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is gewoon een ouderwetse bitchslap hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |