Nee, dat denk ik niet. Hij zal niet direct door hebben gehad dat het een ei was. Desalniettemin vind ik een reactie daarop met geweld niet normaal. Niet voor een ‘normaal’ persoon, en al helemaal niet voor een politicus. Die moet daar helemaal boven kunnen staan.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:01 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Denk je dat je gelijk die link legt als je opeens een klap op je hoofd voelt en vocht over je hoofd voelt druipen? Bovendien krijgt die jongen ook nauwelijks een klap, beiden moeten zich niet zo aanstellen, maar reactie van die politicus is wel normaal.
Prima. Als ik jou op straat zie lopen dan sla ik ook een ei op je hoofd kapot, en daarna gaan we bespreken, onder een kopje thee of koffie, waarom ik jou hoofd zo aantrekkelijk vond om er een ei op kapot te slaanquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:04 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Hij zal niet direct door hebben gehad dat het een ei was. Desalniettemin vind ik een reactie daarop met geweld niet normaal. Niet voor een ‘normaal’ persoon, en al helemaal niet voor een politicus. Die moet daar helemaal boven kunnen staan.
? Alsof dat de enige twee opties zijn, geweld of een kop je thee?Een gewelddadige reactie afkeuren betekent niet dat ik de oorspronkelijke actie voluit goedkeur. Ik heb er alleen wat meer begrip voor.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:09 schreef Schaapje1987 het volgende:
[..]
Prima. Als ik jou op straat zie lopen dan sla ik ook een ei op je hoofd kapot, en daarna gaan we bespreken, onder een kopje thee of koffie, waarom ik jou hoofd zo aantrekkelijk vond om er een ei op kapot te slaan
Die reactie daarop is juist volstrekt normaal. Alleen een abnormaal persoon zou niets terug doen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:04 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Hij zal niet direct door hebben gehad dat het een ei was. Desalniettemin vind ik een reactie daarop met geweld niet normaal. Niet voor een ‘normaal’ persoon, en al helemaal niet voor een politicus. Die moet daar helemaal boven kunnen staan.
Dan verschillen we daarin van mening.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Die reactie daarop is juist volstrekt normaal. Alleen een abnormaal persoon zou niets terug doen.
Jazeker. Maar dat geeft vooral te kennen hoe relatief en irrelevant het waardeoordeel 'normaal' eigenlijk is en dat je het beter helemaal kan vermijden in discussies.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:19 schreef dodoria het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin van mening.
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld. En al helemaal als de gewelddadige respons escaleert en niet in verhouding staat.. dat leidt alleen maar tot een spiraal waar je nooit uitkomt.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Die reactie daarop is juist volstrekt normaal. Alleen een abnormaal persoon zou niets terug doen.
Het punt is juist dat je op zo'n moment niet weet of dat wel of niet in verhouding staat. En jezelf laten aanvallen en niets terugdoen is juist onnatuurlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld. En al helemaal als de gewelddadige respons escaleert en niet in verhouding staat.. dat leidt alleen maar tot een spiraal waar je nooit uitkomt.
Dat is lekker makkelijk praten vanuit de leunstoel.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk praten vanuit de leunstoel.
Het jochie had geen geweld moeten plegen, dan had de man het jochie nooit gemept. Zo simpel is het.
Al Qaeda had niet in de twin towers moeten vliegen, dan was Bush Irak niet binnen gevallen, hadden moslim-extremisten geen aanvallen op het westen uitgevoerd als vergelding, en was die knakker vorige week die moskee niet binnengerend met zijn rifle.quote:Dat is lekker makkelijk praten vanuit de leunstoel.
Met vreemde vergelijkingen nog minder.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:53 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
[..]
Met geweld bereik je niets. Met geweld goedpraten ook niet.
Dus als een kutpuber jou een ei op je kop kapot slaat en dat filmt voor zijn Twitter kanaal geef jij hem een kopje thee?quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:25 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Geweld met geweld vergelden laat wat mij betreft precies zien wat er mis is op de wereld. En al helemaal als de gewelddadige respons escaleert en niet in verhouding staat.. dat leidt alleen maar tot een spiraal waar je nooit uitkomt.
Nee. Ik vertrouw op het rechtssysteem, zoals we dat doen bij elke overtreding of misdaad.. zeker als politicus met een voorbeeldfunctie.quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als een kutpuber jou een ei op je kop kapot slaat en dat filmt voor zijn Twitter kanaal geef jij hem een kopje thee?
Zoals jij dat doet vanuit de leunstoel*quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Nee. Ik vertrouw op het rechtssysteem, zoals we dat doen bij elke overtreding of misdaad.. zeker als politicus met een voorbeeldfunctie.
Dit dus. Drebbelman verwoordt het net wat duidelijker 👍quote:Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Nee. Ik vertrouw op het rechtssysteem, zoals we dat doen bij elke overtreding of misdaad.. zeker als politicus met een voorbeeldfunctie.
Suuuurequote:Op donderdag 21 maart 2019 21:57 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Als je een oprecht christen bent zoals deze senator pretendeert te zijn is dat natuurlijk wel de bedoeling. Iets met de andere wang toekerenquote:Op donderdag 21 maart 2019 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus als een kutpuber jou een ei op je kop kapot slaat en dat filmt voor zijn Twitter kanaal geef jij hem een kopje thee?
Hij is er een van het oude testamentquote:Op vrijdag 22 maart 2019 13:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als je een oprecht christen bent zoals deze senator pretendeert te zijn is dat natuurlijk wel de bedoeling. Iets met de andere wang toekeren
Je kunt er een salmonella-vergiftiging van oplopen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:54 schreef Brood-op-de-plank het volgende:
[..]
Je kan iemand door met een ei te slaan van dichtbij niet verwonden. Met een vuistslag (of 2) wel. Proportionaliteitsbeginsel zegt: de senator was fout.
Inderdaad, die politicus komt er veel te makkelijk vanafquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Jammer dat die klootzak ermee wegkomt. Hier gaat natuurlijk geen ontmoedigende werking vanuit.
De volgende die denkt, ik wil ook mijn kop in de krant en gratis geld en tickets en shit gaat natuurlijk weer zo'n aanval doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |