quote:De Australische senator Fraser Anning zegt geen spijt te hebben van de klappen die hij de 17-jarige William Connolly gaf. De jongen sloeg tijdens een rechtse bijeenkomst een ei stuk op het hoofd van de islamkritische senator. Anning zei dat de jongen 'allang klappen van zijn moeder had moeten krijgen'.
De jongen, die op sociale media 'egg boy' wordt genoemd, kwam tot zijn daad nadat Anning had gezegd dat de islam 'het religieuze equivalent van fascisme' is. Afgelopen vrijdag kwam de omstreden politicus onder vuur te liggen door op Twitter te suggereren dat het doodschieten van 49 islamitische gelovigen een gevolg was van het Nieuw-Zeelandse immigratiebeleid.
Concertkaartjes
"Als iemand je van achteren aanvalt, reageer je en verdedig je jezelf", zei Anning als reactie op zijn daad. "Zijn moeder had hem allang klappen moeten geven, want hij misdraagt zich verschrikkelijk."
De Australische minister-president Scott Morrison veroordeelt de reactie van de senator. "Senator Anning moet keihard worden aangepakt met alles wat volgens de wet mogelijk is", zei hij. 'Egg boy' krijgt verder veel bijval voor zijn daden. Op Twitter bieden bands hem gratis tickets voor concerten aan. https://www.rtlnieuws.nl/(...)qc1eVbgXwVTSbip47nNw
Mooi man, fysiek geweld tegen je politieke tegenstanders aanmoedigen.quote:De Australische minister-president Scott Morrison veroordeelt de reactie van de senator. "Senator Anning moet keihard worden aangepakt met alles wat volgens de wet mogelijk is",
Wie kaatst kan de bal verwachten, toch?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:46 schreef luxerobots het volgende:
Je ziet dat Egg-Boy er goed mee wegkomt, hij krijgt gewoon een bitchslap met de slappe hand. Niet meer dan terecht.
Zou zo een uitspraak van Rutte kunnen zijn richting Wilders/Baudet.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mooi man, fysiek geweld tegen je politieke tegenstanders aanmoedigen.
Maar.... die mensen zijn echt ziek!!! De senator wordt aangevallen, fysiek aangerand, besmeurd en vernederd door een of andere mongool. En als hij dan (zoals iedere normale man reageert) een tik terug geeft, is HIJ opeens de slechterik? HIJ moet worden vervolgd? Waarom krijgt HIJ geen gratis tickets als troost om te bekomen van deze laffe aanval?quote:De Australische minister-president Scott Morrison veroordeelt de reactie van de senator. "Senator Anning moet keihard worden aangepakt met alles wat volgens de wet mogelijk is", zei hij. 'Egg boy' krijgt verder veel bijval voor zijn daden. Op Twitter bieden bands hem gratis tickets voor concerten aan.
Als volwassen man een kind slaan, mooi man. Dan ben je een echte vent!quote:Op maandag 18 maart 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ei VS. Stootquote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar.... die mensen zijn echt ziek!!! De senator wordt aangevallen, fysiek aangerand, besmeurd en vernederd door een of andere mongool. En als hij dan (zoals iedere normale man reageert) een tik terug geeft, is HIJ opeens de slechterik? HIJ moet worden vervolgd? Waarom krijgt HIJ geen gratis tickets als troost om te bekomen van deze laffe aanval?
Ik krijg echt koppijn van dit soort berichten. Hoe achterlijk, laf, zelfhatend moet je zijn om die terrorist ook nog te steunen en zijn slachtoffer te willen vervolgen. ZIJN SLACHTOFFER TE VERVOLGEN. Knetter-fucking-gek.
''Een kind''? Die terrorist is 17, kom op zeg. Waarschijnlijk is hij fysiek sterker dan de senator.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als volwassen man een kind slaan, mooi man. Dan ben je een echte vent!
Nee, maar als je een volwassen daad denkt te doen moet je ook accepteren dat je wellicht een tegenreactie moet incasseren.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo, gaat het wel goed met je?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zou zo een uitspraak van Rutte kunnen zijn richting Wilders/Baudet.
Want als je andere standpunten hebt ben je per definitie pure evil en verdien je dit gewoon.
Links kut volk.![]()
Toen Pim Fortuyn door zo'n laffe kuthond getaart werd, reageerde men ook zo laconiek. Een paar maanden later was de lol er wel vanaf.quote:
Ik weet wel zeker dat die 17-jarige supersterk is.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Een kind''? Die terrorist is 17, kom op zeg. Waarschijnlijk is hij fysiek sterker dan de senator.
Jij ziet in een oogopslag dat hij 17 is ipv bv 20?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rutte is er toch een voorstander van om relschoppers in elkaar te slaan?quote:Op maandag 18 maart 2019 11:59 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zou zo een uitspraak van Rutte kunnen zijn richting Wilders/Baudet.
Want als je andere standpunten hebt ben je per definitie pure evil en verdien je dit gewoon.
Links kut volk.![]()
De terrorist? Laat je nakijken.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Een kind''? Die terrorist is 17, kom op zeg. Waarschijnlijk is hij fysiek sterker dan de senator.
Bizar wel ja.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
De premier zou het vast niet erg vinden dat hij voortaan overal een ei krijgt. Tot een gekkie het ei vervangt met een steen of poep.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bizar wel ja.
Dit moedigt dus geweld tegen politici aan.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we wel wezen ik zou dat uit reactie ook doen wanneer iemand mij vanachter aanvalt kind of niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Policor: 'Hij is rechts, dus mag hij klappen en eieren krijgen en niks terug doen'quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Maar.... die mensen zijn echt ziek!!! De senator wordt aangevallen, fysiek aangerand, besmeurd en vernederd door een of andere mongool. En als hij dan (zoals iedere normale man reageert) een tik terug geeft, is HIJ opeens de slechterik? HIJ moet worden vervolgd? Waarom krijgt HIJ geen gratis tickets als troost om te bekomen van deze laffe aanval?
Ik krijg echt koppijn van dit soort berichten. Hoe achterlijk, laf, zelfhatend moet je zijn om die terrorist ook nog te steunen en zijn slachtoffer te willen vervolgen. ZIJN SLACHTOFFER TE VERVOLGEN. Knetter-fucking-gek.
Kogel.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De premier zou het vast niet erg vinden dat hij voortaan overal een ei krijgt. Tot een gekkie het ei vervangt met een steen of poep.
Mee eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef VEM2012 het volgende:
Iemand van achteren aanvallen is buitengewoon laf en als je dan een tik krijgt moet je niet zeiken.
Die senator kan ik goed begrijpen. Die schrikt omdat hij van achteren aangevallen wordt en reageert daarop. Instinctief. Als het al te zwaar is hebben we daarvoor in het strafrecht zoiets als noodweer exces.
Bedenk ook dat hij niet weet waarmee hij aangevallen wordt of door wie. Lekker makkelijk om achteraf te zeiken over ‘het was maar een ei’. Maar zou iemand dat bij mij doen denk ik ook dat ik eerst de dreiging uitschakel en dan pas rustig ga kijken of het een ei is wat in mijn nek druipt of bv bloed.
Want een mes in je rug van een 17 jarige doet minder pijn dan van een 18 jarige.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar die tweede mep vind ik dan wel weer te ver gaan, wanneer je als volwassen man ziet dat het een kind betreft.
Was allemaal een split second en je staat vol van adrenaline.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar die tweede mep vind ik dan wel weer te ver gaan, wanneer je als volwassen man ziet dat het een kind betreft.
Oh. Omdat Fortuyn een taart in z'n smoel gedrukt kreeg en maanden later vermoord werd moeten we nu heel panisch reageren wanneer een puber een ei op een stompzinnige kop tikt?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Toen Pim Fortuyn door zo'n laffe kuthond getaart werd, reageerde men ook zo laconiek. Een paar maanden later was de lol er wel vanaf.
Hoe kom je in godsnaam bij een mes?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Want een mes in je rug van een 17 jarige doet minder pijn dan van een 18 jarige.
quote:
Jij was het hier mee eens.quote:Bedenk ook dat hij niet weet waarmee hij aangevallen wordt of door wie. Lekker makkelijk om achteraf te zeiken over ‘het was maar een ei’. Maar zou iemand dat bij mij doen denk ik ook dat ik eerst de dreiging uitschakel en dan pas rustig ga kijken of het een ei is wat in mijn nek druipt of bv bloed.
Die eerste mep ja. Van de tweede vind ik dat hij genoeg tijd heeft zich te bedenken, of iig te realiseren dat het maar een kind is.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Was allemaal een split second en je staat vol van adrenaline.
Laten we wel wezen: jij bent dan ook geen senator. Dan dien je je gewoon te beheersen.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
Laten we wel wezen ik zou dat uit reactie ook doen wanneer iemand mij vanachter aanvalt kind of niet.
Jongen is trouwens 17, een half jaar later was het wel ok geweest?
Bij de eerste mep ja. Daarna ziet hij dat het een kind is.quote:
Zit minder dan een seconde tussen. Maar goed, dat is inschatting en jij schat het anders in dan ik.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Die eerste mep ja. Van de tweede vind ik dat hij genoeg tijd heeft zich te bedenken, of iig te realiseren dat het maar een kind is.
Waarom sturen ze niet nog eens 20 man op. De vingers en tenen moeten ook elk in bedwang worden gehouden.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat die 17-jarige supersterk is.
[ afbeelding ]
5 man is net genoeg om hem onder controle te kunnen houden af.
Want senatoren worden standaard getraind in het incasseren van klappen?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: jij bent dan ook geen senator. Dan dien je je gewoon te beheersen.
Nee.quote:
Dat sowieso.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, ik vind dat de verontwaardiging beter gericht kan zijn op de werkelijk walgelijke dingen die deze meneer gezegd heeft naar aanleiding van de aanslagen dan op de emotionele reactie van een puber daarop.
Die vent is een gekozen volksvertegenwoordiger. Je kan en mag het oneens zijn met hem, maar geweld gebruiken (en ja, een ei tegen iemand zijn kop gooien is ook geweld) omdat zijn mening je niet aan staat, is fouter dan iemand die zijn mening verkondigt, hoe erg je er ook mee oneens bent.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Maar goed, ik vind dat de verontwaardiging beter gericht kan zijn op de werkelijk walgelijke dingen die deze meneer gezegd heeft naar aanleiding van de aanslagen dan op de emotionele reactie van een puber daarop.
Ja Rutte is echt kneiterlinks.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee.
Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
rutte is geen van beide, hij rolt met de wind mee wanneer hem dat uitkomt.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:53 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ja Rutte is echt kneiterlinks.
Wat word ik toch moe van dit soort volk.
Misschien moet je eens ophouden 'links' te zien als één homogene entiteit.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:47 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee.
Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
Tot ik heb ervaren dat het niet zo is, zal ik ze allen generaliseren.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien moet je eens ophouden 'links' te zien als één homogene entiteit.
Generaliseren laat je erg dom lijken.
quote:Op maandag 18 maart 2019 12:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die vent is een gekozen volksvertegenwoordiger. Je kan en mag het oneens zijn met hem, maar geweld gebruiken (en ja, een ei tegen iemand zijn kop gooien is ook geweld) omdat zijn mening je niet aan staat, is fouter dan iemand die zijn mening verkondigt, hoe erg je er ook mee oneens bent.
Beide erg mee eens.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, dit is dus precies wat ik bedoel. Wanneer je zoiets als dit typt denkt echt iedereen die dit leest, links of rechts, 'wat een compleet achterlijke opmerking zeg'.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Tot ik heb ervaren dat het niet zo is, zal ik ze allen generaliseren.
Ik merk 't.quote:
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.quote:Vind het altijd zo smerig van links dat ze tegen geweld zijn als het hun uitkomt. Gewoon hypocriet volk wat de wereld vernietigt.
Nee, Rutte is gewoon zo rechts als ze maar komen. Dat hij zo nu en dan kritisch is op FvD en PVV-volk is niet meewaaien met een linkse wind.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
rutte is geen van beide, hij rolt met de wind mee wanneer hem dat uitkomt.
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!quote:Op maandag 18 maart 2019 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik merk 't.
[..]
Ik begrijp het ei. Ik keur het af.
Ik begrijp de tikken. Ik keur het af.
Echter, ik neem een senator dergelijk gedrag meer kwalijk dan een puber. Dit past een senator niet.
Waarom je er nu weer 'links' bij moet halen weet ik niet. En waarom links de wereld vernietigt is me ook niet duidelijk, maar ik vraag me af of het relevant is in dit topic.
Je begrijpt niet dat wanneer je stelt dat de afgemaakte moslims niet onschuldig zijn omdat ze moslim zijn, mensen zich dat erg aan kunnen trekken?quote:Op maandag 18 maart 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!
Ik snap wel dat hij het ermee oneens is, maar de reactie daarop is idioot.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat wanneer je stelt dat de afgemaakte moslims niet onschuldig zijn omdat ze moslim zijn, mensen zich dat erg aan kunnen trekken?
Je begrijpt niet dat mensen boos kunnen worden wanneer je deze verschrikkelijke daad aangrijpt om nog eens goed je anti-islamvisie te ventileren?
Ik ook niet. Een ei op de kop van een maffe senator slaan is geen redelijke reactie. Iemand meppen die een ei op je hoofd slaat is dat wel.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ei begrijp ik niet. Hele rare actie!
Dat meppen is achteraf analyserend wellicht ook niet nodig, maar wat ik schreef: dat is een reactie op aangevallen worden. Instinctief.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:09 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik ook niet. Een ei op de kop van een maffe senator slaan is geen redelijke reactie. Iemand meppen die een ei op je hoofd slaat is dat wel.
Die gast die die ei kapot slaat wordt nu beloond door anderen terwijl hij eigenlijk fysiek geweld gebruikt. De senator verdedigde zich hoewel onnodig. Maar als de premier de kant niet kiest van de senator ook al is hij het niet eens met de boodschap is hij geen knip voor de neus waard.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, iemand met levensmiddelen bekogelen is een aanval ja. Van ongeveer hetzelfde kaliber als 1 tik uitdelen.
Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde. Het is passend geweld en het is belachelijk dat HIJ zich nu moet verantwoorden terwijl die eikel gratis concerttickets krijgt.
Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:41 schreef Isdatzo het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.
Mensen zoals jij begrijp ik echt niet. Jij vindt de vrijheid van meningsuiting dus van ondergeschikt belang, jij vindt dat de ''gemene'' dingen die deze senator mogelijk heeft gezegd zwaarder wegen, ethisch gezien slechter, dan een fysieke aanval op een persoon.![]()
Verhuis dan lekker naar de Fillipijnen ofzo, daar doet men ook niet zo moeilijk over een beetje geweld en mag je ook niet zomaar alles meer zeggen.
Goede vergelijking inderdaad. Een of andere moslimhatende debiel gooit heet varkensvet over Ozturk heen, een geëmotioneerde Ozturk geeft hem een mep. Gaan we dan ook die moslimhater concerttickets geven en Ozturk voor de rechter slepen?quote:Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Stel iemand valt iemand van Denk aan. En Mark Rutte neemt het op voor die persoon. Ben je toch niet wijs.
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
WAAROM? Werkelijk walgelijke dingen zeggen mag, iemand fysiek aanvallen niet. Wat jij doet is geweld goedpraten.
quote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, iemand met levensmiddelen bekogelen is een aanval ja. Van ongeveer hetzelfde kaliber als 1 tik uitdelen.
Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde. Het is passend geweld en het is belachelijk dat HIJ zich nu moet verantwoorden terwijl die eikel gratis concerttickets krijgt.
Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
Ja precies. Passend geweld als reactie op geweld mag wel, om jezelf te verdedigen. Wie weet wat die gek nog meer ging doen nadat hij dat ei had gegooid.quote:
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kopquote:Op maandag 18 maart 2019 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat beweert dan ook niemand.quote:Het is niet alsof die senator hem helemaal de typhus schopte of een wapen trok en hem standrechtelijk executeerde.
Nee, dat is het niet.quote:Het is passend geweld
Een ei op een hoofd is "geweldpleging en terreur"?quote:Geweldpleging en terreur belonen noem ik dat.
Tja als je geen aandacht besteedt aan je uiterlijk snap ik dat je niet schrikt van een ei tegen je kop. Je lichaamsgeur zal er alleen van opknappen.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kop
Bij Fortuyn begon het ook met wat taarten gooien en het eindigde met kogels.quote:Joch had het niet moeten doen hoor, maar die senator en zijn nazi-vriendjes reageren nogal overtrokken. En jij schijnbaar ook.
Brb ff een moordwapentje koken.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Terreur nog wel!
Die term is wel aan inflatie onderhevig blijkbaar. We hebben het over een puber met een ei.
Uh, oké.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja als je geen aandacht besteedt aan je uiterlijk snap ik dat je niet schrikt van een ei tegen je kop. Je lichaamsgeur zal er alleen van opknappen.
Het kan niet anders dan dat er een causaal verband bestaat tussen bekogeld worden met een ei en worden doodgeschoten inderdaad. Zeer scherpe observatie.quote:Bij Fortuyn begon het ook met wat taarten gooien en het eindigde met kogels.
Ik heb toch echt liever een klap voor mijn kanus dan smerige eierzooi op mijn hoofd en kleding en mensen die beweren dat ik er maar gewoon mee moet dealen want het is maar een puber.quote:Op maandag 18 maart 2019 13:56 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb ook net zo graag een klap voor mn kanus als een ei op mn kop
Ik heb hier niets mee te maken!quote:Op maandag 18 maart 2019 12:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh. Omdat Fortuyn een taart in z'n smoel gedrukt kreeg en maanden later vermoord werd moeten we nu heel panisch reageren wanneer een puber een ei op een stompzinnige kop tikt?
Stel je niet zo aan.
Zodra het fysiek wordt ga je in mijn optiek wel een kritische grens over.quote:Op maandag 18 maart 2019 14:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Uh, oké.
[..]
Het kan niet anders dan dat er een causaal verband bestaat tussen bekogeld worden met een ei en worden doodgeschoten inderdaad. Zeer scherpe observatie.
Keuzes en consequenties. Als je iemand van achteren aanvalt, dan kun je verwachten dat je een knal voor je harses krijgt. En door.quote:Op maandag 18 maart 2019 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |