quote:Op woensdag 13 maart 2019 17:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Gepaneerde garnalen uit de frituur met chili-saus
Colaatje erbij
quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:39 schreef Muck het volgende:
Kippendij met Indiase kruiden en roerbakgroenten.
Recept?quote:Op woensdag 13 maart 2019 19:01 schreef Atak het volgende:
Kfc kip gemaakt. Smaakte identiek aan kfc kip. Ik heb eindelijk de formule te pakken.
[ afbeelding ]
Aha, Hamid jij ook hier!quote:Op woensdag 13 maart 2019 11:19 schreef Karzai het volgende:
Wat staat er weer op het menu?
[ afbeelding ]
Kip marineren met kipkruiden, knoflookpoeder en hete paprika en chillipoeder.quote:
Ik las: 2 tiny pony's.quote:
quote:Op donderdag 14 maart 2019 15:42 schreef golfer het volgende:
Nu: portie kibbeling van de viswinkel.
Vanavond: spaghetti met gebakken tongscharfilets, gebakken grote gamba's en een tomatensaus en botersla.
Zoete koffiequote:Op donderdag 14 maart 2019 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Visboer was weer blij met je
Ik had net weer een 'white koffie'. Is instant koffie zo zoet dat t bijna niet naar koffie smaakt. In 3 soorten; caramel, mokka en vanille. Had vnv caramel maar zit bijna geen verschil in die 3. Toch wel lekker
quote:
Is eerste koffie dat ik drink dus ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 01:12 schreef Prego het volgende:
[..]
Zoete koffieik word al onpasselijk bij het het idee
OT:[..]
Shoarma, lekker!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is eerste koffie dat ik drink dus ja.
Was niet fijn, vannacht moeilijk in slaap gekomen terwijl wel moe. Doe ik niet meer voor t slapen gaan.
Vanmorgen thee, drinkyoghurt en bramen.
Vanmiddag 2 borek (spinazie/feta).
Vanavond shoarma.
Wat een feest hoor!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Hapjes-avond hier. We zijn begonnen met calamaris, gefrituurde gepaneerde garnalen en garnalen in knoflook/kruiden gemarineerd. Daarbij chili-saus en zelfgemaakte cocktailsaus
[ afbeelding ]
Daarna gevulde kerrie-eitjes, lekker jaren ‘80En gevuld tomaatje met zalm/mosterd-dillesaus
[ afbeelding ]
Heerlijke avondjes!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 19:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Hapjes-avond hier. We zijn begonnen met calamaris, gefrituurde gepaneerde garnalen en garnalen in knoflook/kruiden gemarineerd. Daarbij chili-saus en zelfgemaakte cocktailsaus
[ afbeelding ]
Daarna gevulde kerrie-eitjes, lekker jaren ‘80En gevuld tomaatje met zalm/mosterd-dillesaus
[ afbeelding ]
Danerolles! Zo das lang geleden. Eetsequote:
Ik had serieus zo’n kutdag gehad en geen energie meer om gewoon normaal te koken.quote:
Hmm ben bang dat je weer teveel besteld hebt voor jezelf.quote:
Nomnomnomquote:Op maandag 18 maart 2019 06:04 schreef Digi_Djeff het volgende:
Banh Mi met geroosterd buikspek, heb alleen iets teveel gemaakt in verhouding met het brood
[ afbeelding ]
Ik bestel om de twee weken dus beter te veel dan te weinig.quote:Op zondag 17 maart 2019 23:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hmm ben bang dat je weer teveel besteld hebt voor jezelf.
De vishandel bij mij om de hoekquote:Op woensdag 20 maart 2019 20:59 schreef stokj het volgende:
[..]
Bij welke vishandel heb je die gehaald?
Ik ben Rotterdammer en zou niet dood gevonden willen worden in Amsterdamquote:Op woensdag 20 maart 2019 21:50 schreef stokj het volgende:
[..]
Als je in omgeving Amsterdam woont probeer een keer Fred de Zeemeeuw bij de ijssalon
Vishandel Keus ken ik! Heb ik een paar keer als ik bij DH HS was inderdaad kibbeling gehaald. Heerlijk!quote:Op woensdag 20 maart 2019 21:59 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik ben Rotterdammer en zou niet dood gevonden willen worden in AmsterdamMaar je bedoelt het ongetwijfeld goed, dus bedankt voor de tip. De kibbeling op de foto komt van vishandel Keus bij Den Haag Hollands Spoor, daar werk ik in de buurt. Aanrader!
quote:Op woensdag 20 maart 2019 22:00 schreef stokj het volgende:
[..]
Vishandel Keus ken ik! Heb ik een paar keer als ik bij DH HS was inderdaad kibbeling gehaald. Heerlijk!
quote:Op donderdag 21 maart 2019 18:41 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb vegan 'kipstukjes' met paddestoelen, prei en bamboescheuten met Sweet chili saus en noedels
dank je, meestal heb ik 3x oefenen nodigquote:Op vrijdag 22 maart 2019 09:14 schreef FutureFairytale het volgende:
Succes Christmas! Lekker hoor!
Ik begin met thee en bakje bramen. Straks paaskoekje en later zelfgemaakte Indische saucijzenbroodjes.
voor 20 euro ofzo koop je zo'n slowcooker pan, electrisch, zo verleidelijk, maar mij kenende gebruik ik die dan een paar keertjesquote:
recept?quote:Op maandag 18 maart 2019 06:04 schreef Digi_Djeff het volgende:
Banh Mi met geroosterd buikspek, heb alleen iets teveel gemaakt in verhouding met het brood
[ afbeelding ]
In grote lijnen volg ik dit recept voor het varkensvlees: http://www.marionskitchen.com/sticky-pork-belly-banh-mi/quote:
ik ben iig heel erg trots op jequote:Op zaterdag 23 maart 2019 16:13 schreef Tuned22 het volgende:
Superfoods ()
[ afbeelding ]
En gelijk geprept voor m'n ouwetjes![]()
[url=https://i.imgur.com/C7X
D20q.jpg]afbeelding[/url] ]
jij kan dat niet op zijn algemeen beschaafd nederlands uitsprekenquote:
Waar ben je nu weer?quote:Op zondag 24 maart 2019 10:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Eerst cappuccino, mimosa, spiegeleitje, puntje kaas, plakje rauwe ham en plakje chorizo.
Daarna was het tijd voor een bordje cholesterol en nog een cappuccino
Toe: 2 mandarijntjes
/viesdik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk Spaans ontbijt!quote:Op zondag 24 maart 2019 10:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Eerst cappuccino, mimosa, spiegeleitje, puntje kaas, plakje rauwe ham en plakje chorizo.
Daarna was het tijd voor een bordje cholesterol en nog een cappuccino
Toe: 2 mandarijntjes
/viesdik
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde hotel als een jaar geleden en 2 maanden geleden was ik daar ookalquote:Op zondag 24 maart 2019 10:42 schreef Prego het volgende:
[..]
Waar ben je nu weer?geniet ervan!
Ik heb verse jus en cracottes met tarama.
Begrijpelijk tochquote:Op zondag 24 maart 2019 13:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja 😃 Vnv ga ik die cocktail op je drinken voor je verjaardag. Was gisteren te moe
nice, staat in de ovenquote:Op zondag 24 maart 2019 09:19 schreef Digi_Djeff het volgende:
[..]
In grote lijnen volg ik dit recept voor het varkensvlees: http://www.marionskitchen.com/sticky-pork-belly-banh-mi/
Verder doe ik alleen pittige mayonesse op het pistoletje (mayonnaise met sriracha saus) gezien ik geen fan ben van pate
Jep.quote:Op zondag 24 maart 2019 22:54 schreef Digi_Djeff het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Stoom jij het in de pan?
HOE WIST jij dat die sla jong wasquote:Op dinsdag 26 maart 2019 13:36 schreef Karzai het volgende:
Koffie, gekookt eitje en een banaan
thee, boterhammen met gebraden gehakt en druiven
straks 2 vietnamese loempiaatjes en een biertje
vanavond ribkarbonaadjes en jonge bladsla, mozzarella, tomaat en rode ui met een dressing van mosterd, mayonaise, azijn, honing, olijfolie en walnootolie
toe chocolademousse
staat op het zakkie jong!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 20:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
HOE WIST jij dat die sla jong was
Je moet de bovenkant er ook niet vanaf trekken! Doordat je het moet laten staan, maar je hebt het opengezet, verwarmd het niet goed natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:54 schreef Sigaartje het volgende:
Thuiswerklunch
Tja.
wat zal ik zeggen.
[ afbeelding ]
Volgens de aanwijzing met kokend water aangevuld tot aan de streep. Doorroeren, 5 minuten laten staan, af en toe roeren, zoals op de zijkant van de beker staat.
Wat overbleef was een waterige substantie die me een beetje deed denken aan dunne champignonsoep.
[ afbeelding ]
Heb de helft van de waterige zooi door de gootsteen af laten voeren
[ afbeelding ]
Maar het bleef een moeras.
Op zich zijn de noodles met kaas en stukjes vlees heel lekker, goede smaak. Beetje maggi erbij.
Slecht zeker niet. maar dat waterige is gewoon jammer. Een herhaling waard, maar er moet veel en veel minder gekookt water bij.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je moet de bovenkant er ook niet vanaf trekken! Doordat je het moet laten staan, maar je hebt het opengezet, verwarmd het niet goed natuurlijk.
Plastic bovenkant stukje lostrekken, water erin, bovenkant terugdoen en schoteltje erop dat er geen koude lucht bijkomt. Dan 5 min wachten.
Heerlijk stuk zalmquote:
Zalm kan vliegen?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 20:52 schreef stokj het volgende:
Als lunch een haring, broodje zalmvleugels, lekkerbekje en kibbeling bij Fred de Zeemeeuw.
Als diner rijst met snijbonen en linzen en een kop thee.
De beste visboer noemt het zalmvleugels...kan me er ook niet echt iets bij voorstellen maar lekker is het wel. Zie hier, halverwege de lijst zie je 'zalmvleugeltjes' staan.quote:
Sodeju, die website...daar kon je in 1995 nog mee wegkomen.quote:Op zondag 31 maart 2019 10:47 schreef stokj het volgende:
[..]
De beste visboer noemt het zalmvleugels...kan me er ook niet echt iets bij voorstellen maar lekker is het wel. Zie hier, halverwege de lijst zie je 'zalmvleugeltjes' staan.
Burger Kingquote:Op maandag 1 april 2019 11:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Vanochtend thee, jus d’orange, toast met kaas en spiegeleitje en 2 mandarijntjes.
Nu: water en straks op het vliegveld Burger King
Ja echt he. Zelfs de contactpagina lukt niet. Ik had hem ooit een email gestuurd of hij zijn assortiment met viskibbeling wou uitbreiden. Nou, die email werd niet verzonden omdat het aangegeven emailadres niet bestaatquote:Op maandag 1 april 2019 10:54 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Sodeju, die website...daar kon je in 1995 nog mee wegkomen.
Ik zag vorige week nog ergens maaltijdblikken bij de afgeprijsde artikelen staan en ik dacht nog aan jequote:Op maandag 1 april 2019 18:38 schreef Sicstus het volgende:
Als culinair experiment begeef ik mij vandaag in de Jamaicaanse keuken met een topproduct van Mama Cariba!
[ afbeelding ]
Het resultaat:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 april 2019 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag vorige week nog ergens maaltijdblikken bij de afgeprijsde artikelen staan en ik dacht nog aan je
Open er één danquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:22 schreef Sicstus het volgende:
[..]![]()
Gisteren weer een slag geslagen bij de Aldi, blikken Duitse goulash en witte koolsoep.
Ik wil een eigen maaltijdblikkentopic!
Ik ben een beetje bang voor de zure reacties van de hoogculinairen (zoals golfer, RobinOok e.d.)quote:
Die moeten niet zeurenquote:Op dinsdag 2 april 2019 10:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang voor de zure reacties van de hoogculinairen (zoals golfer, RobinOok e.d.)
Ojaquote:Op dinsdag 2 april 2019 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die moeten niet zeurenHet is inmiddels heel goed mogelijk hoor om in CUL over je alledaagse hap te posten, daar letten we goed op. En vorig jaar ging het ook goed met je blikvoertopics toch?
Tuurlijk, waarom niet? Je weet dat je een grote fanbase hebt hierquote:Op dinsdag 2 april 2019 12:30 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk dat het een AGV wordt vanavond, zal ik er een topic over maken? Gehaktballen draaien en zo?
Jij bent snel tevreden merk ik.quote:Op zondag 31 maart 2019 09:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Boterham met kipfilet.
G E N O T
Ja.quote:Op dinsdag 2 april 2019 12:30 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk dat het een AGV wordt vanavond, zal ik er een topic over maken? Gehaktballen draaien en zo?
quote:Op dinsdag 2 april 2019 10:37 schreef Sicstus het volgende:
Ik ben een beetje bang voor de zure reacties van de hoogculinairen (zoals golfer, RobinOok e.d.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |