abonnement Unibet Coolblue
pi_185586272
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Als je zo denkt over politieke partijen, waarom denk je dan niet dat het FvD je na de mooie verkiezingsbeloftes de middelvinger geeft en het bindend referendum laat vallen in ruil voor een plekje in een coalitie?
Weet ik natuurlijk niet, niks is zeker. FvD is nu my best bet. De rest heeft de kiezer al meermaals bedrogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 13-03-2019 14:46:55 ]
pi_185586287
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Ja, maar ze zitten nu niet in een coalitie he. Het gaat mij om het wantrouwen van onze Chinese vriend richting alle politieke partijen, maar datzelfde wantrouwen laat hij helemaal varen als Baudet iets belooft. Beetje naïef, want ook Baudet zal water bij de wijn moeten gaan doen als hij wil meeregeren.
Dat zegt Baudet toch ook? Hij heeft meermaals aangegeven dat je EERST IN de coalitie moet komen wil je wat kunnen veranderen. Ja zo werkt het idd.
  woensdag 13 maart 2019 @ 14:41:19 #53
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185586339
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Dat zegt Baudet toch ook? Hij heeft meermaals aangegeven dat je EERST IN de coalitie moet komen wil je wat kunnen veranderen. Ja zo werkt het idd.
Maar het laten vallen van het bindend referendum kan in mijn ogen nooit gebeuren. Dan ga je D'66 achterna.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185586396
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:41 schreef Gohf046 het volgende:
[..]

Maar het laten vallen van het bindend referendum kan in mijn ogen nooit gebeuren. Dan ga je D'66 achterna.
Dat gaat hij ook niet doen, dan laat hij de coalitie klappen. Dat zei hij vorige week nog bij dat congres waar ik zelf bij was.
pi_185586440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:41 schreef Gohf046 het volgende:
[..]

Maar het laten vallen van het bindend referendum kan in mijn ogen nooit gebeuren. Dan ga je D'66 achterna.
Niet helemaal mee eens, het hangt af wat ze ervoor terug krijgen. En het is ook een verschil om het uit je partijprogramma te schrappen of dat je dat punt laat vallen tijdens coalitiebesprekingen. Als ze het bindend referendum moeten laten vallen maar veel andere punten uit het partijprogramma kunnen bewerkstelligen door in een coalitie plaats te nemen heb ik er vrede mee.
pi_185586441
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Dat zegt Baudet toch ook? Hij heeft meermaals aangegeven dat je EERST IN de coalitie moet komen wil je wat kunnen veranderen. Ja zo werkt het idd.
Ik denk dat je mijn punt een beetje mist.

Het punt is dat het niet zo belangrijk is dat nu overal vermeld wordt dat er een bindend referendum gaat komen als het aan het FvD ligt, omdat het best eens iets kan zijn wat ze gaan laten vallen op het moment dat ze uitgenodigd worden om aan een coalitie mee te doen. Beetje als Wilders die riep dat de AOW-leeftijd een breekpunt voor hem was, maar dat ook gewoon liet varen.

Ik denk dat er wel drie of vier dingen hoger op Baudets prioriteitenlijstje staan dan een bindend referendum, en ik denk dat er op andere vlakken ook meer ruimte is voor samenwerking op rechts. De VVD en het CDA heb je niks aan voor het referendum, en die ga je toch echt nodig hebben als je de rest van je programma ten uitvoer wilt gaan brengen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586447
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:46 schreef Aquarii het volgende:
[..]

Niet helemaal mee eens, het hangt af wat ze ervoor terug krijgen. En het is ook een verschil om het uit je partijprogramma te schrappen of dat je dat punt laat vallen tijdens coalitiebesprekingen. Als ze het bindend referendum moeten laten vallen maar veel andere punten uit het partijprogramma kunnen bewerkstelligen door in een coalitie plaats te nemen heb ik er vrede mee.
Gaat hij niet doen. Referendum is de reden waarom FvD is opgericht.
pi_185586460
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Ik denk dat je mijn punt een beetje mist.

Het punt is dat het niet zo belangrijk is dat nu overal vermeld wordt dat er een bindend referendum gaat komen als het aan het FvD ligt, omdat het best eens iets kan zijn wat ze gaan laten vallen op het moment dat ze uitgenodigd worden om aan een coalitie mee te doen. Beetje als Wilders die riep dat de AOW-leeftijd een breekpunt voor hem was, maar dat ook gewoon liet varen.

Ik denk dat er wel drie of vier dingen hoger op Baudets prioriteitenlijstje staan dan een bindend referendum, en ik denk dat er op andere vlakken ook meer ruimte is voor samenwerking op rechts. De VVD en het CDA heb je niks aan voor het referendum, en die ga je toch echt nodig hebben als je de rest van je programma ten uitvoer wilt gaan brengen.
Zie hierboven. Referenda is FvD hun belangrijkste stokstaart. Dat gaat hij never laten vallen.
pi_185586546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Ik ben vorige week bij een FvD congres geweest en daar werd ook gewoon gediscussieerd over bepaalde zaken. Er werden op zeker 50 vragen gesteld vanuit het publiek(waarvan de helft geen lid was van fvd/zwevende kiezers). Er is ook bij FvD ruimte voor discussie.
Maar dat er discussie is zegt niet veel. Het gaat erom wie vervolgens beslist.
Daarover zag ik laatst een mooie quote over een zwaar gereformeerd gezin in de vraag hoe het ging als de man en vrouw het oneens zijn. Dan hebben ze een discussie en de man beslist. Dat de discussie eigenlijk overbodig is op die manier moge duidelijk zijn.
Het is de vraag of dat bij de FvD ook zo gaat zijn, van de leden hebben prachtige discussie maar Baudet beslist.

Of referenda belangrijk zijn voor de FvD weet ik niet. Ik zie de FvD als regeringspartij bij een referendum wel cruciale informatie achterhouden 'om LPF toestanden te voorkomen' Want blijkbaar is het proces niet belangrijk alleen de uitkomst. In die zin zie ik FvD ook wel tegen het referendum keren op het moment dat het sentiment zich tegen zaken als een Nexit keert.
pi_185586555
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Gaat hij niet doen. Referendum is de reden waarom FvD is opgericht.
Dan komt FvD dus nooit in een kabinet, de kans dat FvD dat voor elkaar krijgt bij coalitieonderhandelingen lijkt me nihil.
pi_185586561
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]

Maar dat er discussie is zegt niet veel. Het gaat erom wie vervolgens beslist.
Daarover zag ik laatst een mooie quote over een zwaar gereformeerd gezin in de vraag hoe het ging als de man en vrouw het oneens zijn. Dan hebben ze een discussie en de man beslist. Dat de discussie eigenlijk overbodig is op die manier moge duidelijk zijn.
Het is de vraag of dat bij de FvD ook zo gaat zijn, van de leden hebben prachtige discussie maar Baudet beslist.

Of referenda belangrijk zijn voor de FvD weet ik niet. Ik zie de FvD als regeringspartij bij een referendum wel cruciale informatie achterhouden 'om LPF toestanden te voorkomen' Want blijkbaar is het proces niet belangrijk alleen de uitkomst. In die zin zie ik FvD ook wel tegen het referendum keren op het moment dat het sentiment zich tegen zaken als een Nexit keert.
Baudet beslist (de partijtop beslist incl Otten). Maar zo werkt het overal kameraad. GroenLinks kan wel wat willen, maar als Klaver daar geen heil in ziet, dan gaat het niet door. Idem bij VVD, CDA etc.
pi_185586574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Zie hierboven. Referenda is FvD hun belangrijkste stokstaart. Dat gaat hij never laten vallen.
Dat zeg je wel, maar als je samen met de VVD en CDA gaat regeren kan je er veel voor terugkrijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef Aquarii het volgende:
[..]

Dan komt FvD dus nooit in een kabinet, de kans dat FvD dat voor elkaar krijgt bij coalitieonderhandelingen lijkt me nihil.
Denk dat je je daar aardig in gaat vergissen. D66 krabbelt weer terug omtrent referenda, dus die kun je wel meekrijgen. Ook gezien het feit dat FvD meer geld voor onderwijs wilt en dat is wat D66 ook wilt ;)

Indien FVD groot genoeg is kan alles natuurlijk.
pi_185586609
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Dat zeg je wel, maar als je samen met de VVD en CDA gaat regeren kan je er veel voor terugkrijgen.
Je hebt maar 1 partij nodig die voor is, want dan kun je samenspannen met die partij tegen die partij die tegen is. Dan denk ik in dit geval aan de VVD. Waarom? FvD en VVD lijken behoorlijk op elkaar. FvD wil wel meer doen voor de middenstander dan de VVD overigens zoals de belastingvrije voet verhogen en ondernemers meer kansen bieden en dergelijke.
pi_185586612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Denk dat je je daar aardig in gaat vergissen. D66 krabbelt weer terug omtrent referenda, dus die kun je wel meekrijgen. Ook gezien het feit dat FvD meer geld voor onderwijs wilt en dat is wat D66 ook wilt ;)

Indien FVD groot genoeg is kan alles natuurlijk.
Jij ziet D66 samen met FvD in een kabinet zitten? Ik niet eigenlijk. Dat zal eerder met partijen als de VVD, CDA, PVV, SGP gebeuren.
pi_185586613
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Baudet beslist (de partijtop beslist incl Otten). Maar zo werkt het overal kameraad. GroenLinks kan wel wat willen, maar als Klaver daar geen heil in ziet, dan gaat het niet door. Idem bij VVD, CDA etc.
Klaver werd tijdens de vorige formatie nog teruggefloten door zijn partij.

Maar hou vooral vol dat Klaver ook alle zeggenschap heeft zoals Baudet die geniet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Je hebt maar 1 partij nodig die voor is, want dan kun je samenspannen met die partij tegen die partij die tegen is. Dan denk ik in dit geval aan de VVD. Waarom? FvD en VVD lijken behoorlijk op elkaar. FvD wil wel meer doen voor de middenstander dan de VVD overigens zoals de belastingvrije voet verhogen en ondernemers meer kansen bieden en dergelijke.
De VVD voor een bindend referendum? Die zijn niet eens voorstander van een niet-bindend referendum.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:53 schreef Aquarii het volgende:
[..]

Jij ziet D66 samen met FvD in een kabinet zitten? Ik niet eigenlijk. Dat zal eerder met partijen als de VVD, CDA, PVV, SGP gebeuren.
SGP :') Dat iemand uberhaupt op dat zooitje stemt. Hebben die uberhaupt zelf een mening? Die knikken overal ja op, zolang ze maar kunnen blijven plakken. Zo'n nietszeggende partij dat SGP :')

FvD kan met CDA/VVD. Ik denk dat PVV veel te extreem is voor FvD. Zeker op het gebied van de islam.
pi_185586647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

SGP :') Dat iemand uberhaupt op dat zooitje stemt. Hebben die uberhaupt zelf een mening? Die knikken overal ja op, zolang ze maar kunnen blijven plakken.
Klinkt als een handige partij om in de coalitie te hebben wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586665
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Klinkt als een handige partij om in de coalitie te hebben wel.
Ik heb liever dit soort partijen helemaal niet in Den Haag. Religie hoort geen politiek te bedrijven. Heel vaak hoor je die Staaij ook tijdens debatten linken leggen naar god etc. Flikker toch op kerel :')
pi_185586725
Een goed punt wat FvD enige tijd geleden maakte is het OPENBAAR maken van de stemming tijdens de stemmingen in de 2e kamer, dus terwijl ze aan het stemmen zijn (digitaal en niet wat ze nu doen) dat men thuis mee kan kijken wie waarop stemt. Als ze dat erdoorheen krijgen, dan denk ik dat je veel positieve geluiden uit de samenleving krijgt. Het moet eerlijker zeg maar dat idee.
pi_185586756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 14:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Ik heb liever dit soort partijen helemaal niet in Den Haag. Religie hoort geen politiek te bedrijven. Heel vaak hoor je die Staaij ook tijdens debatten linken leggen naar god etc. Flikker toch op kerel :')
Is je klacht nu dat ze gewoon met alle winden meemaken of dat ze een religieuze grondslag hebben? Je gaat echt alle kanten op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586762
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Is je klacht nu dat ze gewoon met alle winden meemaken of dat ze een religieuze grondslag hebben? Je gaat echt alle kanten op.
Beide eigenlijk.
pi_185586781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Beide eigenlijk.
Dus CDA, CU, SGP en Denk allemaal uit de Kamer weren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586801
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Dus CDA, CU, SGP en Denk allemaal uit de Kamer weren?
CDA en CU zijn in hun bewoordingen niet zo extreem als SGP. Die hebben er echt een handje van om continu god erbij te betrekken. Een CU is dan nog realistischer zeg maar. Over DENK zullen we het maar niet hebben.
pi_185586832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

CDA en CU zijn in hun bewoordingen niet zo extreem als SGP. Die hebben er echt een handje van om continu god erbij te betrekken. Een CU is dan nog realistischer zeg maar. Over DENK zullen we het maar niet hebben.
Dus religieuze partijen mogen wel, maar niet extreem-religieus.

We komen er nog wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185586859
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]

Dus religieuze partijen mogen wel, maar niet extreem-religieus.

We komen er nog wel.
Zolang ze het er niet bijhalen in interrupties/debatten prima, maar dat doet een SGP dus wel.
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:14:37 #78
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185587009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:00 schreef Poepz0r het volgende:
Een goed punt wat FvD enige tijd geleden maakte is het OPENBAAR maken van de stemming tijdens de stemmingen in de 2e kamer, dus terwijl ze aan het stemmen zijn (digitaal en niet wat ze nu doen) dat men thuis mee kan kijken wie waarop stemt. Als ze dat erdoorheen krijgen, dan denk ik dat je veel positieve geluiden uit de samenleving krijgt. Het moet eerlijker zeg maar dat idee.
Maar dat is nu toch ook al te volgen via NPO politiek en later op de site van de 2e kamer. Of wat bedoel je precies?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185587088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:14 schreef Gohf046 het volgende:
[..]

Maar dat is nu toch ook al te volgen via NPO politiek en later op de site van de 2e kamer. Of wat bedoel je precies?
Dat je door middel van stemcomputers stemt in de kamer. Ik volg veel van die stemmingen en vaak hoor je niet eens waar men voor stemt, omdat ze tever weg zitten bijvoorbeeld. Dat het direct duidelijk is.
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:22:41 #80
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185587183
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Dat je door middel van stemcomputers stemt in de kamer. Ik volg veel van die stemmingen en vaak hoor je niet eens waar men voor stemt, omdat ze tever weg zitten bijvoorbeeld. Dat het direct duidelijk is.
Ah zo bedoel je, om eerlijk te zijn denk ik dat het gros van Nederland dit niks interesseert, die vinden 1x in de zoveel tijd stemmen wel genoeg.

Verder kan een tegen of voor stem bij een motie nogal eens gebruikt worden door mensen die of de motie/motivatie niet snappen of hem moedwillig verkeerd lezen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 15:23:22 #81
236264 crew  capricia
pi_185587193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Dat je door middel van stemcomputers stemt in de kamer. Ik volg veel van die stemmingen en vaak hoor je niet eens waar men voor stemt, omdat ze tever weg zitten bijvoorbeeld. Dat het direct duidelijk is.
Daar is zelfs een app voor:
https://www.tweedekamer.n(...)-de-app-debat-direct

Kun je alles volgen, pushberichten instellen etc.
quote:
Debat Direct past bij het doel van de Tweede Kamer om haar werk inzichtelijk te maken. Je kunt er zowel plenaire vergaderingen als commissievergaderingen live mee volgen. Ook krijg je meteen extra informatie in beeld, zoals de naam van de spreker of de uitslag van een stemming.
Definitely not CIA
pi_185587215
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]

Daar is zelfs een app voor:
https://www.tweedekamer.n(...)-de-app-debat-direct

Kun je alles volgen, pushberichten instellen etc.[..]

Ik ken die app maar is niet direct ;) Zodra persoon A stemt wil ik dat zien, niet een uur later.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 maart 2019 @ 15:26:15 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185587252
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]

Daar is zelfs een app voor:
https://www.tweedekamer.n(...)-de-app-debat-direct

Kun je alles volgen, pushberichten instellen etc.[..]

Die app is wel echt een ramp om te gebruiken. Tenzij je precies weet waar je moet zoeken, zal je een stemming nooit terug kunnen vinden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 15:27:12 #84
236264 crew  capricia
pi_185587273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Ik ken die app maar is niet direct ;) Zodra persoon A stemt wil ik dat zien, niet een uur later.
Er wordt bijna altijd per fractie gestemd. Dus je ziet welke fractie voor of tegen een bepaalde motie stemt.
Bijv. zo:


Heel soms vraagt iemand een hoofdelijke stemming aan. En dan stemmen ze per persoon. Maar dat is meestal niet het geval.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 15:31:23 #85
236264 crew  capricia
pi_185587353
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Die app is wel echt een ramp om te gebruiken. Tenzij je precies weet waar je moet zoeken, zal je een stemming nooit terug kunnen vinden.
Ik kijk meestal online hoe er gestemd is. De zoekfunctie is wel okay daar.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties

Maar daar is het ook per fractie en niet per persoon. Er wordt gewoon weinig hoofdelijk gestemd.
Definitely not CIA
pi_185587378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:31 schreef capricia het volgende:
[..]

Ik kijk meestal online hoe er gestemd is. De zoekfunctie is wel okay daar.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties

Maar daar is het ook per fractie en niet per persoon. Er wordt gewoon weinig hoofdelijk gestemd.
Weinig of niet. Zou voor de ''eerlijkheid'' richting de burger een goede stap zijn. Men wil transparanter zijn en eerlijker, dan lijkt mij dat een uitstekende stap.
pi_185587422
Waar ik bij Baudet een beetje bang voor ben is zijn narcisme. Wellicht houdt Hiddema hem nog rustig ;).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_185587461
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:34 schreef RemcoW23 het volgende:
Waar ik bij Baudet een beetje bang voor ben is zijn narcisme. Wellicht houdt Hiddema hem nog rustig ;).
Otten is de baas, niet Baudet ;) Otten heeft FVD opgericht samen met Baudet.
  Moderator woensdag 13 maart 2019 @ 15:37:05 #89
236264 crew  capricia
pi_185587484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Weinig of niet. Zou voor de ''eerlijkheid'' richting de burger een goede stap zijn. Men wil transparanter zijn en eerlijker, dan lijkt mij dat een uitstekende stap.
Dus je wil dat er altijd hoofdelijk gestemd wordt, is dat wat je zegt?
Ik zie even het nut daarvan niet. Als de FvD-fractie ergens voor stemt, en je weet wie er in die fractie zit. Dan weet je dat toch genoeg?

Kijk bijv. hier:
https://www.tweedekamer.n(...)04255&did=2019D08949

Er hebben 2 mensen van FvD voor gestemd. Dan is dat toch duidelijk..Wat vind jij hier niet openbaar aan?
Definitely not CIA
pi_185587515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]

Dus je wil dat er altijd hoofdelijk gestemd wordt, is dat wat je zegt?
Ik zie even het nut daarvan niet. Als de FvD-fractie ergens voor stemt, en je weet wie er in die fractie zit. Dan weet je dat toch genoeg?

Kijk bijv. hier:
https://www.tweedekamer.n(...)04255&did=2019D08949

Er hebben 2 mensen van FvD voor gestemd. Dan is dat toch duidelijk?
Nee. Als er hoofdelijke stemming is dat we zien wie waarop stemt.
pi_185588813
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:34 schreef RemcoW23 het volgende:
Waar ik bij Baudet een beetje bang voor ben is zijn narcisme. Wellicht houdt Hiddema hem nog rustig ;).
Normaal gesproken ben ik bang voor hun air en loop ik liever om Yuppen heen. Maar Baudet is de enige YUP die ik wel mag. Zijn houding is geen probleem, de politiek in Den Haag wel. Baudet wilt daar wat aan doen.
pi_185589067
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]

Nee. Als er hoofdelijke stemming is dat we zien wie waarop stemt.
Waarom zou je dat willen weten? Zodat je kunt afstrepen wie er aanwezig was? Why?
pi_185589079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:38 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]

Normaal gesproken ben ik bang voor hun air en loop ik liever om Yuppen heen. Maar Baudet is de enige YUP die ik wel mag. Zijn houding is geen probleem, de politiek in Den Haag wel. Baudet wilt daar wat aan doen.
Zijn houding is wel een probleem want hij wordt daardoor niet zo serieus genomen.
pi_185589109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Zijn houding is wel een probleem want hij wordt daardoor niet zo serieus genomen.
Dat laatste zal wel veranderen na 20 maart :)
pi_185589218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]

Zijn houding is wel een probleem want hij wordt daardoor niet zo serieus genomen.
Baudet wordt nu wel serieuzer genomen omdat men meer is gaan luisteren wat hij inhoudelijk te zeggen heeft.En daar draait het toch om.
pi_185590704
Is FVD nou voor of tegen een "Nexit"(referendum)? Want Baudet zegt één ding en dhr Otten zei gisteren op tv weer wat anders. Ik volg het niet meer.
pi_185590764
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]

Dus je wil dat er altijd hoofdelijk gestemd wordt, is dat wat je zegt?
Ik zie even het nut daarvan niet. Als de FvD-fractie ergens voor stemt, en je weet wie er in die fractie zit. Dan weet je dat toch genoeg?

Kijk bijv. hier:
https://www.tweedekamer.n(...)04255&did=2019D08949

Er hebben 2 mensen van FvD voor gestemd. Dan is dat toch duidelijk..Wat vind jij hier niet openbaar aan?
Dan wordt het met de fractie meestemmen wat minder vanzelfsprekend. Dat zou democratische winst zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185591118
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Is FVD nou voor of tegen een "Nexit"(referendum)? Want Baudet zegt één ding en dhr Otten zei gisteren op tv weer wat anders. Ik volg het niet meer.
Mischien is het toneel en houden zij beide opties over ipv op de een of ander standpunt vastgepind te worden later. Ze willen ln ieder geval verandering.
pi_185591395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Is FVD nou voor of tegen een "Nexit"(referendum)? Want Baudet zegt één ding en dhr Otten zei gisteren op tv weer wat anders. Ik volg het niet meer.
Ze zijn voor een Referendum, willen eigenlijk terug naar de EEG.
Dat is misschien iets anders dan een Nexit, daar een Nexit, lijkt op Brexit.
Daar willen ze het zeker niet mee vergelijken. Wat ik dan begrijp, aangezien dat een puinhoop is.
pi_185591944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Dan wordt het met de fractie meestemmen wat minder vanzelfsprekend. Dat zou democratische winst zijn.
Met de fractie meestemmen wordt dan natuurlijk meer vanzelfsprekend. Nu kan je tegen de lijn van je fractie stemmen zonder dat mensen het zien. Dan zul je er meteen op aangesproken worden. Een fractie moet natuurlijk eenheid uitstralen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')