Ik heb die lens ook. Vandaag nog even uitgelaten in de AWD maar ik krijg er gewoon geen lekkere scherpe plaatjes mee. Met of zonder OS, er zit continue zo'n blur overheen. Zelfs op F8. Of misschien zoom ik wel teveel in op het beeldschermquote:Op zondag 31 maart 2019 21:27 schreef Ouwesok het volgende:
Apenheul ging dit weekend weer open en dus was het tijd voorrrrr...
De Apenbeul
[ afbeelding ]
Met de A7 gaat ie heerlijk. Met de Alfa's is het zaak om de stabilisator van de camera uit te zetten anders lijken de SteadyShot en OS elkaar tegen te werken wat zich uit in plaatjes die net niet scherp lijken. Zet je de OS uit dan geeft ie gewoon wat je van een dergelijke lens mag verwachten.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb die lens ook. Vandaag nog even uitgelaten in de AWD maar ik krijg er gewoon geen lekkere scherpe plaatjes mee. Met of zonder OS, er zit continue zo'n blur overheen. Zelfs op F8. Of misschien zoom ik wel teveel in op het beeldscherm
Hij is ongeveer uit dezelfde tijd. Het is een Sigma APO 5-6.3/150-500mm DG OS HSM zoals ie voluit heet.quote:Op zondag 31 maart 2019 22:38 schreef Clayton1 het volgende:
Over wat voor lens hebben we het, Lijkt uit dezelfde serie te komen als mijn Sigma 105 macro?
Fuckeroniquote:Op maandag 1 april 2019 23:25 schreef Isdatzo het volgende:
Zo heb je een 5D mk IV. En zo heb je 'm niet meer.
https://www.politie.nl/ni(...)of-tollenstraat.html
Even geen foto's meer van mij dus.
Holy crapquote:Op maandag 1 april 2019 23:25 schreef Isdatzo het volgende:
Zo heb je een 5D mk IV. En zo heb je 'm niet meer.
https://www.politie.nl/ni(...)of-tollenstraat.html
Even geen foto's meer van mij dus.
Intelligent.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
De politie heeft 'm trouwens al te pakken, de sukkel was voorbij een beveiligingscamera gerend en ze herkenden z'n smoelwerk.
quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
De politie heeft 'm trouwens al te pakken, de sukkel was voorbij een beveiligingscamera gerend en ze herkenden z'n smoelwerk.
Dat is alvast goed nieuws. Hopelijk vinden ze de camera nog. Of dat je anders financieel gecompenseerd wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2019 23:31 schreef Isdatzo het volgende:
Zou denken dat een dergelijk blad wel beter weet zeg...quote:Op maandag 8 april 2019 17:35 schreef GTW het volgende:
Zo, mailtje gestuurd naar playboy.
Zonder toestemming een foto van mij gebruikt op hun website. Heb vriendelijk verzocht een offer te doen voor betaling en mogelijk samen te werken in de toekomst. Als ze negeren gaat het maar over op strenger worden.
Je ziet dat verrassend vaak bij bedrijven of instellingen waarvan je verwacht dat ze het beter zouden moeten weten. Misschien toch bewust een soort opportunisme: "gewoon proberen".quote:Op maandag 8 april 2019 19:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zou denken dat een dergelijk blad wel beter weet zeg...
Ben d'r bang voor, maar kreeg vandaag een hele stapel formulieren van het OM waarop ik o.a. aan kan geven welke materiële en immateriële schade ik geleden heb, en of ik dat op de verdachte wil (proberen te) verhalen.quote:Op zondag 7 april 2019 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Wel fijn. Maar hopen dat de camera nog gevonden wordt
Lijkt me een lastige ja. Zoiets valt bijna niet in geld uit te drukken. Zou niet weten hoe ik dat zelf zou doen.quote:Op maandag 8 april 2019 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben d'r bang voor, maar kreeg vandaag een hele stapel formulieren van het OM waarop ik o.a. aan kan geven welke materiële en immateriële schade ik geleden heb, en of ik dat op de verdachte wil (proberen te) verhalen.
Ik vraag me alleen nog wel af hoe ik een gepast schadebedrag verzin voor al m'n "slapeloze nachten", "straatangst" en "vrees" voor grote steden.
Ik heb er allemaal niet heel veel last van gehad, maar als ik 'm wat uit kan knijpen door een beetje zielig te spelen dan zal ik dat niet nalaten natuurlijk. Dat is het risico van dat soort fratsen uithalen.quote:Op maandag 8 april 2019 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me een lastige ja. Zoiets valt bijna niet in geld uit te drukken. Zou niet weten hoe ik dat zelf zou doen.![]()
Ja, dat begrijp ik. Maar dan blijft de vordering lekker liggen en dan mag 'ie z'n eerste salaris - mocht het ooit tot een salaris komenquote:Bij zulke figuren is het maar afwachten of je het geld ooit terug kan krijgen van hem, ook al wordt er bepaald dat hij dat moet doen.
Groot gelijk jaquote:Op maandag 8 april 2019 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb er allemaal niet heel veel last van gehad, maar als ik 'm wat uit kan knijpen door een beetje zielig te spelen dan zal ik dat niet nalaten natuurlijk. Dat is het risico van dat soort fratsen uithalen.
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar dan blijft de vordering lekker liggen en dan mag 'ie z'n eerste salaris - mocht het ooit tot een salaris komen- aan mij overmaken.
quote:Op maandag 8 april 2019 17:35 schreef GTW het volgende:
Zo, mailtje gestuurd naar playboy.
Zonder toestemming een foto van mij gebruikt op hun website. Heb vriendelijk verzocht een offer te doen voor betaling en mogelijk samen te werken in de toekomst. Als ze negeren gaat het maar over op strenger worden.
Zet maar eens iets van ze op je website en je zult zien hoe beter ze wetenquote:Op maandag 8 april 2019 19:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zou denken dat een dergelijk blad wel beter weet zeg...
Wat vaak gedaan wordt is dat justitie jou betaalt en het dan verhaalt bij de dader. Zo hoeft het slachtoffer niet steeds ermee geconfronteerd te worden. Loopt via cjib en die hebben ook veel meer mogelijkheden om het geld te incasseren. Verder zou je kunnen kijken of je in aanmerking komt voor een vergoeding via schadefonds geweldsmisdrijven. Maar neem aan dat je hierop al geattendeerd bent door politie/ slachtofferhulp.quote:Op maandag 8 april 2019 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb er allemaal niet heel veel last van gehad, maar als ik 'm wat uit kan knijpen door een beetje zielig te spelen dan zal ik dat niet nalaten natuurlijk. Dat is het risico van dat soort fratsen uithalen.
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar dan blijft de vordering lekker liggen en dan mag 'ie z'n eerste salaris - mocht het ooit tot een salaris komen- aan mij overmaken.
Lekker dan...quote:Op dinsdag 9 april 2019 00:54 schreef GTW het volgende:
De pagina is verwijderd na de mail. Geen antwoord gekregen.
Morgen een niet-aardige mail. Bewijzen zijn al verzameld. Advocaat heb ik. Fuck de playboy.
In die buurt wonen lijkt me sowieso geen pretjequote:Op zondag 21 april 2019 09:37 schreef Ynske het volgende:
Pff fijn, Amstel Gold Race, op t werk komen is al een drama, laat staan vanmiddag weer weg hier...
Mij welquote:Op zondag 21 april 2019 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In die buurt wonen lijkt me sowieso geen pretje
Aha, dat wist ik niet. Bedankt voor de info.. ik ben benieuwdquote:Op zondag 21 april 2019 09:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat vaak gedaan wordt is dat justitie jou betaalt en het dan verhaalt bij de dader. Zo hoeft het slachtoffer niet steeds ermee geconfronteerd te worden. Loopt via cjib en die hebben ook veel meer mogelijkheden om het geld te incasseren.
Ja, klopt. Kijk, ik heb niet zo'n probleem met die gast een beetje uitknijpen door een zielig verhaaltje te schrijven (risico van 't vakquote:Verder zou je kunnen kijken of je in aanmerking komt voor een vergoeding via schadefonds geweldsmisdrijven. Maar neem aan dat je hierop al geattendeerd bent door politie/ slachtofferhulp.
Heeft een en ander nog tot foto's geleidquote:Op maandag 22 april 2019 12:36 schreef derLudolf het volgende:
Tulpenroute midden Drenthe gereden. Was mooi, door mooie dorpjes en de tulpen waren nog net mooi.
Ja.quote:Op maandag 22 april 2019 20:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Heeft een en ander nog tot foto's geleid
De mijne is uit 1994 en is daarmee een van de laatste lenzen met een FD-mount geweest. Cropsensoren kenden we toen nog niet.quote:Op maandag 22 april 2019 22:07 schreef Yvesss het volgende:
Sigma 18-35 heb jij ook? Dat is toch wel een lens. Voor crop.
En dat valt dus ontzettend mee. Vergelijk ik hem met de (AF) Tokina 20-35mm, dan is ie zelfs lichtgewicht en toch is het mechanisch een van Sigma's goeie lenzen.quote:Op maandag 22 april 2019 22:42 schreef Yvesss het volgende:
Ik had het kunnen weten. Maar dan is het vast ook een gewichtige unit.
Hey, je hebt onze maandwedstrijd gewonnenquote:
quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:26 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Hey, je hebt onze maandwedstrijd gewonnen![]()
quote:Adobe schotelt bezoekers van zijn Amerikaanse site alleen nog de 1TB- in plaats van 20GB-versie van zijn Fotografie-abonnement aan. Daarmee verdubbelt de prijs van het goedkoopste abonnement. Volgens Adobe gaat het om een test.
Het goedkoopste Fotografie-abonnement kost voortaan 20 dollar per maand in plaats van 10 dollar per maand, constateerde Petapixel. Voor 10 dollar per maand kregen afnemers naast Photoshop, Lightroom Classic en Lightroom 20GB online opslag. Bij het abonnement voor 20 dollar gaat het 1TB internetopslag. Het abonnement is daarmee nog slechts een dollar goedkoper dan het Eén app-abonnement dat de keuze biedt uit een enkele app en 100GB opslag.
De wijziging is op het moment van schrijven alleen doorgevoerd op de Amerikaanse site. Op de Nederlandstalige site en overige Europese sites staat nog steeds de prijs van 12,09 euro per maand voor het Fotografie-abonnement. De 1TB-versie staat als optie voor 24,19 euro per maand in het overzicht.
In een verklaring aan Petapixel meldt Adobe dat het om een test gaat: "Van tijd tot tijd draaien we tests op Adobe.com, inclusief abonnementsopties die aan alle of niet aan alle bezoekers van Adobe.com getoond worden." Het bedrijf meldt niet of dit om een test gaat die een beperkte groep bezoekers te zien krijgt, maar daar lijkt het niet op. Petapixel constateert dat Amerikanen het abo nog voor de oude prijs kunnen afnemen door contact op te nemen met Adobe of via een directe link te bestellen.
Kan je al wat leuks winnen?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 10:35 schreef Chanty het volgende:
[..]jeeeeyyy
nu nog wat meer inzenders in de volgende rondes dan voelt winnen ook echt als een overwinning
Dit is dus een verkapte oproep aan iedereen om mee te doen.
Er is een paar keer een proef abo weggegeven op een blad, dat is best leuk toch?quote:
Nah. ik lees echt nooit ietsquote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er is een paar keer een proef abo weggegeven op een blad, dat is best leuk toch?
Vind het iig jammer dat ik niet deel mag nemen
Een ander misschien wel. Smaken verschillen. Foto op canvas hoeft om mij niet, heb liever een goede chemische afdruk (zoals bijvoorbeeld Profotonet doet)quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nah. ik lees echt nooit ietsVroeger hadden we foto op canvas, dat was wel leuk. Daar er ook 5 van gewonnen of zo
Het was inderdaad net even een dolle boel. Gelukkig doet ie het meest van tijd wel goed.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 19:58 schreef derLudolf het volgende:
Flickr is weer zo snel als dikke stront door een trechter vandaag...
Laatste ronde korting van 20 euro bij een webshop. Polarisatiefilter gekocht die ik al eeuwig wilquote:
Ik bestel meestal Hoya Pro1 filters van eBay. Stuk voordeliger dan B+W en kwalitatief net zo goed. Volgens mij had ik voor nog geen ¤40 een 77mm filter. Ik heb hem volgens mij ook nog nooit gebruiktquote:Op woensdag 8 mei 2019 06:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laatste ronde korting van 20 euro bij een webshop. Polarisatiefilter gekocht die ik al eeuwig wil![]()
Maar je mag ook meedoen als er niks te winnen valt behalve de eer.
Oh dat is wel fijn!quote:Op woensdag 8 mei 2019 06:51 schreef Chanty het volgende:
[..]
Laatste ronde korting van 20 euro bij een webshop. Polarisatiefilter gekocht die ik al eeuwig wil![]()
Maar je mag ook meedoen als er niks te winnen valt behalve de eer.
Exact. Zo'n foto op canvas zou ik zelf niet zo snel aan de muur hangen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een ander misschien wel. Smaken verschillen. Foto op canvas hoeft om mij niet, heb liever een goede chemische afdruk (zoals bijvoorbeeld Profotonet doet)
Chemische afdruk? Watte?!quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een ander misschien wel. Smaken verschillen. Foto op canvas hoeft om mij niet, heb liever een goede chemische afdruk (zoals bijvoorbeeld Profotonet doet)
Kijken of dit alleen bij een test blijft. Zo nee, of dit alleen voor nieuwe abbonementen is of dat het voor iedereen gaat gelden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 11:05 schreef Iemand91 het volgende:
Adobe verdubbelt prijs voor Fotografie-abonnement in VS 'bij test'
[..]
[ afbeelding ]
Op zich kan het geen kwaad om bij dat thema aan eten te denken. Gewoon beginnen met een uitgekauwd cliché, dan komt de creativiteit vanzelf wel.quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een half jaar de zoom gehad. Maar daar vond ik niet zoveel aan.
Thema van deze maand bracht wat errors in mijn hoofd. Ik kan dan alleen aan eten denken weinig creativiteit in mij de laatste tijd
Uitkauwen.... Mooie woordkeus in dit themaquote:Op woensdag 8 mei 2019 19:50 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Op zich kan het geen kwaad om bij dat thema aan eten te denken. Gewoon beginnen met een uitgekauwd cliché, dan komt de creativiteit vanzelf wel.
En in het kwaadste geval kiezen we met zijn allen degene die het beste cliché heeft weten uit te kauwen.
Best een verrassende overname, zeker omdat Konijnenberg de laatste jaren ook nogal op expansiekoers lag.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:50 schreef derLudolf het volgende:
In het gear-pats-topic las ik over een net geopende vestiging van Kamera Express in Maastricht.
Die breiden flink uit dan want volgende week openen ze een winkel in Almelo. Zet hebben foto Konijnenberg overgenomen. Vorige week laatste bezoekje gebracht. Al m'n camera spul heb ik daar gekocht. Vind het wel jammer, mooi bedrijf dat uit een dorp verdwijnt.
Volgens mij bedienen zulke bedrijven wel een dermate publiek dat men er wel een poosje voor in de auto wil zitten. Dus een dorp hoeft geen nadeel te zijn.
Ik heb er overigens een Nikon gekocht afgelopen zaterdag
Kamera-express anders ook welquote:Op donderdag 16 mei 2019 20:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Best een verrassende overname, zeker omdat Konijnenberg de laatste jaren ook nogal op expansiekoers lag.
Een Prostaff 8x42 verrekijkerquote:Op donderdag 16 mei 2019 20:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Best een verrassende overname, zeker omdat Konijnenberg de laatste jaren ook nogal op expansiekoers lag.
Welke Nikon heb je gekocht
Yupquote:Op donderdag 16 mei 2019 21:08 schreef Isdatzo het volgende:
Bij Konijnenberg alleen een keer geweest toen ze nog klein waren *nostalgie*.
Woonde je toen in de buurt? Of gewoon beste prijs?quote:Op donderdag 16 mei 2019 22:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupIn de periode 2005-2007 heb ik daar best veel geld naar toegebracht ook
Statief, 70-200
Even opgezocht, in 2005 een 17-40 gekocht daar.quote:Op donderdag 16 mei 2019 22:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupIn de periode 2005-2007 heb ik daar best veel geld naar toegebracht ook
Statief, 70-200
Ik in 2018quote:Op vrijdag 17 mei 2019 00:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Even opgezocht, in 2005 een 17-40 gekocht daar.
Op een zaterdag heen en weer gereden just for funquote:Op donderdag 16 mei 2019 23:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Woonde je toen in de buurt? Of gewoon beste prijs?
M'n 70-200 is het enige objectief dat ik er niet heb gekocht.
De camera waarvan de aankoop tot de discussie leidde heb ik overigens gekocht in een zeer oude fotozaak in Maastricht. Die bestaat nog altijd.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:54 schreef Ouwesok het volgende:
Eigenlijk best apart dat je in Nederland nog maar een paar fotospeciaalzaken overhoudt nog geen twintig jaar nadat je zelfs in kleine dorpjes nog minstens twee fotowinkels had.
Die zaten dan wel weer anders in elkaar, meestal een gemengd bedrijf met enerzijds studio- en reportagefotografie aangevuld met wat verkopen van 'spullen' maar vooral het ontwikkelen en printen van chemische fotografie. Met name op dat laatste heeft de fotobranche na de overgang naar digitaal toch leuke kansen laten liggen die pas heel laat opgepakt werden.
Denk daarbij aan die foto-albums waar CeWe, ooit de allergrootste op gebied van fotofinishing nét op de valreep zichzelf wist te redden van een zeker faillisement nadat ze eerst door een hedgefund vakkundig waren gesnoten.
Denken we trouwens nog even aan de fotowedstrijd. Onderwerp is op zich niet lastig. Cliché's zijn toegestaan.
Foto Rembrandt?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 18:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De camera waarvan de aankoop tot de discussie leidde heb ik overigens gekocht in een zeer oude fotozaak in Maastricht. Die bestaat nog altijd.
Ze zijn er nog wel, misschien geen twee per dorp, maar ik ken nog wel een aantal zaken waar ik me vanaf vraag waar ze van bestaan. Ik denk pasfoto's.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:54 schreef Ouwesok het volgende:
Eigenlijk best apart dat je in Nederland nog maar een paar fotospeciaalzaken overhoudt nog geen twintig jaar nadat je zelfs in kleine dorpjes nog minstens twee fotowinkels had.
Die zaten dan wel weer anders in elkaar, meestal een gemengd bedrijf met enerzijds studio- en reportagefotografie aangevuld met wat verkopen van 'spullen' maar vooral het ontwikkelen en printen van chemische fotografie. Met name op dat laatste heeft de fotobranche na de overgang naar digitaal toch leuke kansen laten liggen die pas heel laat opgepakt werden.
Denk daarbij aan die foto-albums waar CeWe, ooit de allergrootste op gebied van fotofinishing nét op de valreep zichzelf wist te redden van een zeker faillisement nadat ze eerst door een hedgefund vakkundig waren gesnoten.
Denken we trouwens nog even aan de fotowedstrijd. Onderwerp is op zich niet lastig. Cliché's zijn toegestaan.
Dit lijkt op een inwendige reflectie, dus toch iets lichts dat ongewenste reflecties veroorzaakt in je camera. Die kunnen soms om hele rare redenen optreden.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hey! Misschien dat iemand me hier kan helpen. Afgelopen week op vakantie geweest. Prachtige foto's gemaakt, maar ik kwam er bij een paar foto's achter dat er wat stof op de sensor zit (kleine zwarte puntjes die vooral zichtbaar zijn bij een hoog F getal op een blauwe licht). Die zijn nog wel te verwijderen met Lightroom. Maar bij bv de onderstaande foto zie ik een een grote soort lichtbol. Meerdere. Niet het eindresultaat van de foto, ik heb de exposure even opgeschroefd zodat het nog beter te zien is. Op de normale foto zie je het ook een klein beetje. De cirkels doen me denken aan reflectie van de zon, maar die scheen helemaal niet. Lijkt me ook niet dat het afkomstig is van licht van de gebouwen e.d. Weg editen is ook bijna niet te doen met zulke grote cirkels. Weet iemand wat die cirkels zijn? En wat ik er tegen kan doen?
http://tinypic.com/view.php?pic=25syfte&s=9#.XOF6EC2B1PM
Vooral linksonder (heleboel op elkaar), en verspreid door lucht.
En de plaatjes die eruit komen, is dat iets waar je blij van wordtquote:Op zondag 19 mei 2019 21:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Het eerste dagje schieten met de Fuji X Pro 1 zit er op. Enkele eerste indrukken:
-Ligt prettig in de hand, voelt echt als een oude rangefinder
-De fiets ligt ook prettiger in de hand met minder gewicht in de stuurtas
-De kamera horizontaal houden vergt nog wat oefening
-De automatische instellingen hebben fors de voorkeur voor snelle sluitertijden, dat is niet altijd handig
-Bij helder weer is de zoekerinfo slecht te zien.
Werk met vrij goede combo’s volgens mij ja. Misschien een dom idee, maar kan het zijn dat het gebeurd omdat ik mijn zoeker nooit afscherm als ik lange sluitertijd foto’s maak? Alleen dan zie ik ze, in het donker, bij lange sluitertijden. Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk.quote:Op zondag 19 mei 2019 22:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dit lijkt op een inwendige reflectie, dus toch iets lichts dat ongewenste reflecties veroorzaakt in je camera. Die kunnen soms om hele rare redenen optreden.
Het enige dat er dan raadselachtig aan is is dat die reflecties vaak voorkomen wanneer je rare combinaties van oude lenzen en nieuwe camera's maakt waarbij het soms de achterkant van de lens is of een deel van het adapter dat je plaatje verziekt terwijl ik het idee heb dat jij met een aardig afgewogen combinatie van camera en lens werkt en dan zouden dergelijke reflecties eigenlijk niet moeten kunnen optreden.
Bij een moderne en goed in elkaar geschroefde dslr zou dat niet nodig moeten zijn, én dan zou je ook een ander soort effect verwachten.quote:Op maandag 20 mei 2019 00:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Werk met vrij goede combo’s volgens mij ja. Misschien een dom idee, maar kan het zijn dat het gebeurd omdat ik mijn zoeker nooit afscherm als ik lange sluitertijd foto’s maak? Alleen dan zie ik ze, in het donker, bij lange sluitertijden. Ik heb dat nooit gedaan eigenlijk.
Ik moet nog gaan bewerken. Ik heb op RAW + JPG geschoten. Volgens de fanatieke fans moet JPG genoeg zijn met de X Pro 1, eens kijken of ik daar ook van overtuigd raak. het weer was niet echt super. Een 1e indruk ligt in lijn met het weerquote:Op zondag 19 mei 2019 22:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En de plaatjes die eruit komen, is dat iets waar je blij van wordt
Bij mijn Nikon camera's zit een afdekplaatje voor de zoeker bij long exposure in het donker. Maar -correct me if i'm wrong, vrijwel alle vlekken lijken 8-hoekig van vorm. Alsof ze dus door het diafragma gekomen zijn. En licht van de achterkant/zoeker komt dat normaal toch niet?quote:Op maandag 20 mei 2019 02:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij een moderne en goed in elkaar geschroefde dslr zou dat niet nodig moeten zijn, én dan zou je ook een ander soort effect verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |