Ah, ok, ik zie het.quote:
Is toch ook zo wat betreft economie.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom? Omdat alles moet wijken voor de commercie?
Van mij mag er best af en toe 'nee' gezegd worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is toch ook zo wat betreft economie.
Als het je toevallig aanstaat en volgens een lotterij?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Van mij mag er best af en toe 'nee' gezegd worden.
Yep.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:27 schreef john2406 het volgende:
Als het je toevallig aanstaat en volgens een lotterij?
Je vraag zegt 'en', dus dat suggereert allebei.quote:
Vind ik niet eerlijk, dan wil ik ook.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je vraag zegt 'en', dus dat suggereert allebei.
Maar als ik moet kiezen, dan als het mij aanstaat.
Het leven is niet eerlijk.quote:
Je kunt ook inbreiden of oude attracties afbreken en daar nieuwe voor in de plaats bouwen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:01 schreef Sjemmert het volgende:
Iedereen die ooit rollercoaster tycoon gespeeld heeft begrijpt dat je moet blijven bouwen dus die mensen moeten niet zo zeiken.
Jawel hoor gezondheid is niet te koop.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het leven is niet eerlijk.
Inbreiden kan niet; ze mogen maar 11% van het huidige oppervlak bebouwen en die grens is vrijwel bereikt.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kunt ook inbreiden of oude attracties afbreken en daar nieuwe voor in de plaats bouwen.
Volgens mij weet ze zelf niet meer waarom ze zo gefrustreerd isquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:24 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moest even zoeken
Omgeving Efteling maakt bezwaar tegen uitbreiding park. Het natuurgebied gaat naar de klote
Behalve dan dat die paar boompjes aan de oostkant onderdeel zijn van een Nationaal Park met beschermstatus: https://nl.wikipedia.org/(...)e_en_Drunense_Duinenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:15 schreef Nikonlover het volgende:
Qua uitbreidingsmogelijkheden lijkt mij richting het oosten niet verkeerd. Tussen Eftelingsestraat en Europalaan richting de N261. Zolang ze de N261 maar niet oversteken hoeven er alleen maar een paar bomen gekapt te worden en 1 boerderij uitgekocht te worden. Die paar bomen (klein bos) lijkt mij niet echt een bijzonder natuurgebied waarover mensen in verweer gaan. Uitbreiden richting het westen lijkt mij zeer onwenselijk.
Nee, het Nationaal Park begint pas aan de overzijde van de N261. Het gaat hier om het gebied tussen de Efteling en de N261.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behalve dan dat die paar boompjes aan de oostkant onderdeel zijn van een Nationaal Park met beschermstatus: https://nl.wikipedia.org/(...)e_en_Drunense_Duinen
Als men dat woord al gebruikt weet ik al welk vlees ik in de kuip heb.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:59 schreef FYazz het volgende:
[..]
"En over die plannen kunnen Koek en Van Hilst kort zijn: "Heel de natuur en de rust die hier hangt, gaat dan naar de klote!"
Hmm dat strookje, daar heb ik overheen gekeken, dacht dat dat er al bijhoorde eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:12 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Nee, het Nationaal Park begint pas aan de overzijde van de N261. Het gaat hier om het gebied tussen de Efteling en de N261.
De grond is van de Efteling, maar om er iets mee te mogen doen is die bestemmingsplanwijziging nodig. De nieuwe attracties zijn juist hier gepland, omdat het zover mogelijk van de omwonenden af ligt. Het vermoeden is dat uitbreidingen aan de westkant (de bewonerskant) vooral indoor/overdekt zullen worden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hmm dat strookje, daar heb ik overheen gekeken, dacht dat dat er al bijhoorde eigenlijk.
Nee?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Behalve dan dat die paar boompjes aan de oostkant onderdeel zijn van een Nationaal Park met beschermstatus: https://nl.wikipedia.org/(...)e_en_Drunense_Duinen
Dat kleine strookje iddquote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hmm dat strookje, daar heb ik overheen gekeken, dacht dat dat er al bijhoorde eigenlijk.
Die boerderij is al lang uitgekocht en intussen zelfs al gesloopt als ik me niet vergisquote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat kleine strookje iddDaar kan niemand er last van hebben lijkt mij. Er woont niemand (behalve de boerderij maar die koop je voor 2 miljoen uit) en de snelweg kan er ook geen last van hebben. Een uitkijktoren daar is ook wel mooi, dan kijk je over het natuurgebied uit
Nou, wat deze locatie betreft GO dus.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:33 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Die boerderij is al lang uitgekocht en intussen zelfs al gesloopt als ik me niet vergis
In dit gebied mag men op 2 plaatsen boven de boomgrens bouwen (in de rest van de Efteling mag dat niet). De verwachting is dat men deze mogelijkheden niet zal gebruiken voor een uitkijktoren (het park heeft de Pagode immers al), maar voor achtbanen of andere spectaculaire attracties.
Ja ik had het idee dat het daar al redelijk bebouwd was, ik rijd regelmatig die N261 en dan ziet het er nou niet bepaald heel ruim uitquote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat kleine strookje iddDaar kan niemand er last van hebben lijkt mij. Er woont niemand (behalve de boerderij maar die koop je voor 2 miljoen uit) en de snelweg kan er ook geen last van hebben. Een uitkijktoren daar is ook wel mooi, dan kijk je over het natuurgebied uit
Die uitkijktoren wordt inderdaad genoemd, maar dat is precies het probleem van die artikelen: wat die omwonenden uitkramen wordt klakkeloos voor waar aangenomen door de journalist van dienst. De Efteling heeft nog niets bekend gemaakt over wat men er gaat bouwen, dus de bewoners kunnen dat helemaal niet weten. En een uitkijktoren heeft het park al sinds 1988, dus die zie ik ze echt niet nog een bouwen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nou, wat deze locatie betreft GO dus.
Wat de uitkijktoren betreft, dat staat in andere artikelen. Lijkt mij logischer om zoiets hier te plaatsen dan ergens waar je niet zo'n mooi uitzicht hebt.
Duidelijk, bedankt voor de extra informatie. Is er niets te doen aan die 11% overigens?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 18:45 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Inbreiden kan niet; ze mogen maar 11% van het huidige oppervlak bebouwen en die grens is vrijwel bereikt.
Oude attracties slopen kan natuurlijk, maar dat raakt direct aan de aantrekkingskracht van het park: die is er een van nostalgie en het idee dat je als kind, later met je kinderen en nog later met je kleinkinderen van de Efteling geniet. Ze slopen een oude attractie alleen als hij echt op is (zoals de Bobslee eind dit jaar) en besteden jaarlijks zo'n 10 miljoen aan onderhoud van de bestaande attracties.
Fata Morgana is zelfs van de jaren 80..quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Fata Morgana bestaat 22 jaar.
Zij woont er 12 jaar.
Dus ja, zij overdrijft idd een beetje.
In theorie wel, maar het zal niet eenvoudig zijn. De Efteling is namelijk geen standaard bedrijf. Het is een BV met 1 aandeelhouder: Stichting Natuurpark de Efteling. Deze Stichting heeft geen winstoogmerk en dat is meteen de reden dat de Efteling er financieel goed voor staat: alle winst gaat direct terug het bedrijf in. De hoofddoelstelling van de stichting is het behoud van de Efteling, maar een andere belangrijke doelstelling is het beschermen van het groene karakter van het park. Om iets aan die 11% te doen zou de directie dus met de Stichting in de slag moeten... statutenwijzigingen, dat soort werk. Overigens weet ik niet in hoeverre die 11% inmiddels ook is afgesproken met de lokale overheden en vastgelegd in bestemmingsplannen... dat zou het natuurlijk nog ingewikkelder maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Duidelijk, bedankt voor de extra informatie. Is er niets te doen aan die 11% overigens?
Duidelijk, merci voor de extra informatie overigens. Vaak is bij dit soort artikelen de informatie in een artikel onvoldoende om conclusies te kunnen trekken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:27 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
In theorie wel, maar het zal niet eenvoudig zijn. De Efteling is namelijk geen standaard bedrijf. Het is een BV met 1 aandeelhouder: Stichting Natuurpark de Efteling. Deze Stichting heeft geen winstoogmerk en dat is meteen de reden dat de Efteling er financieel goed voor staat: alle winst gaat direct terug het bedrijf in. De hoofddoelstelling van de stichting is het behoud van de Efteling, maar een andere belangrijke doelstelling is het beschermen van het groene karakter van het park. Om iets aan die 11% te doen zou de directie dus met de Stichting in de slag moeten... statutenwijzigingen, dat soort werk. Overigens weet ik niet in hoeverre die 11% inmiddels ook is afgesproken met de lokale overheden en vastgelegd in bestemmingsplannen... dat zou het natuurlijk nog ingewikkelder maken.
En stel dat je die 11% kan verhogen naar 13 of 14%. Dan is de vraag waar in de praktijk nog gebouwd kan worden. Een beetje attractie heeft een behoorlijke oppervlakte en als je het park een beetje kent weet je dat er nog maar weinig grote open plekken zijn.
Los daarvan is het ook de vraag of je het moet willen: met name buitenlandse bezoekers zijn zonder uitzondering onder de indruk van het groene karakter van het park. Wij Nederlanders zijn er mee opgegroeid en ons er misschien niet zo van bewust, maar als je wel eens andere pretparken bezoekt zul je merken hoe uniek de Efteling op dat vlak is. Het vele groen is dus ook een USP
Graag gedaan!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Duidelijk, merci voor de extra informatie overigens. Vaak is bij dit soort artikelen de informatie in een artikel onvoldoende.
Als je een weiland een natuurgebied noemt niet nee. Ik maak me sterk dat men er meer natuur voor terugkrijgt. Overigens draagt de Efteling ook een flink bedrag bij aan een in de omgeving te bouwen ecoduct... ook iets dat je nergens in de media terugziet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:45 schreef Harvest89 het volgende:
Lijkt me inderdaad niet netjes om een flink stuk natuurgebied te gaan verkloten voor een focking pretpark.
Ik heb geen idee wat voor gebieden er om de Efteling heen liggen. Maar in het artikel wordt er geclaimd dat er natuurgebieden naar de klote gaan dus dan denk ik automatisch aan een stuk bos of zo.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:47 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Als je een weiland een natuurgebied noemt niet nee. Ik maak me sterk dat men er meer natuur voor terugkrijgt. Overigens draagt de Efteling ook een flink bedrag bij aan een in de omgeving te bouwen ecoduct... ook iets dat je nergens in de media terugziet.
Ja, maar dat is dus wat ik in mijn eerdere post aanhaalde: het artikel is enorm eenzijdig. Het gaat hier voornamelijk om weiland.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor gebieden er om de Efteling heen liggen. Maar in het artikel wordt er geclaimd dat er natuurgebieden naar de klote gaan dus dan denk ik automatisch aan een stuk bos of zo.
Een ondergrondse parkeergarage is extreem duur, dat wordt zelfs voor de Efteling te gortig denk ik. Maar goed, als dit plan definitief verworpen wordt (en zo ver is het nog niet) is dat wellicht een van de opties waarnaar men gaat kijken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:53 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze voor extra parkeerplekken niet een ondergrondse parkeergarage bouwen? Of een transferium in Tilburg maken?
Ik denk dat een transferium een uitstekende optie is.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:58 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Een ondergrondse parkeergarage is extreem duur, dat wordt zelfs voor de Efteling te gortig denk ik. Maar goed, als dit plan definitief verworpen wordt (en zo ver is het nog niet) is dat wellicht een van de opties waarnaar men gaat kijken.
Een transferium is een gedachte waarmee volgens mij gespeeld is / wordt, maar dan zit je alsnog met de vraag hoe je vervoer van en naar het park gaat organiseren. Bovendien zul je daar ook met omwonenden te maken hebben, dus wellicht verplaats je het probleem alleen maar.
Dit zijn goede punten, zou inderdaad een oplossing kunnen zijn!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat een transferium een uitstekende optie is.
Aan de Noordkant van Tilburg heb je behoorlijk wat industrieterreinen waar volgens mij zonder al teveel trammelant een parkeerplaats zou kunnen worden aangelegd. En de bereikbaarheid is sinds het afbouwen van de tangent ook heel goed.
En ook de wegen naar de Efteling zijn heel goed, dus met de inzet van wat shuttlebussen kan het allemaal niet zo'n probleem zijn. Ik zou het eerder zonde vinden als ze eventuele nieuwe ruimte zouden verspillen aan iets sufs als parkeerplaatsen (ondanks de noodzaak natuurlijk).
Nu is het de vraag of je de Efteling met Walibi moet vergelijken. Walibi was ooit een familiepark, maar richt zich de laatste jaren uitsluitend op jongeren. Er zijn veel attracties verdwenen en er komen mondjesmaat nieuwe bij terwijl de Efteling hard aan de weg timmert met uitbreidingen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:43 schreef MakkieR het volgende:
Als het om concurrentie gaat, is de prijs dan niet gewoon veel te duur. Had laatst nog een vergelijking gemaakt Efteling of Walibi, Walibi was een stuk goedkoper, dus zijn we daar heen gegaan.
net even gecheckt
walibi 27.50 euro per persoon
efteling 38-40 euro per persoon.
ben je met zijn vieren, dan scheelt het 4 keer 12,50 is 50 euro. ( best wel veel voor een dagje uit )
Dat terrein ten noorden van Tilburg is momenteel bestemd voor automotive bedrijven, tenminste dat staat met grote letters op de 'te koop' borden die er staan. Geen idee van wie of wat die 'eis' komt. Ik zou het overigens wel een goed idee vinden.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat een transferium een uitstekende optie is.
Aan de Noordkant van Tilburg heb je behoorlijk wat industrieterreinen waar volgens mij zonder al teveel trammelant een parkeerplaats zou kunnen worden aangelegd. En de bereikbaarheid is sinds het afbouwen van de tangent ook heel goed.
En ook de wegen naar de Efteling zijn heel goed, dus met de inzet van wat shuttlebussen kan het allemaal niet zo'n probleem zijn. Ik zou het eerder zonde vinden als ze eventuele nieuwe ruimte zouden verspillen aan iets sufs als parkeerplaatsen (ondanks de noodzaak natuurlijk).
Maar ja de kern blijft dan toch, wil je 160 euro neertellen voor enkel de entree kaartjes van de Efteling. Daar zijn dus de hapjes en drankjes niet bij inbegrepen net als de treinkosten of nog erger, overnachting, je zit dan namelijk al snel rond de 600 euro, daarvoor kun je een appartement huren in Oostenrijk voor een week om te skiën.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 23:00 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Nu is het de vraag of je de Efteling met Walibi moet vergelijken. Walibi was ooit een familiepark, maar richt zich de laatste jaren uitsluitend op jongeren. Er zijn veel attracties verdwenen en er komen mondjesmaat nieuwe bij terwijl de Efteling hard aan de weg timmert met uitbreidingen.
Walibi is dan ook geen échte concurrent van de Efteling, met zo’n 840.000 bezoekers t.o.v. de 5 miljoen van de Efteling.
De Efteling speelt eerder in de league van parken als Disneyland Parijs, Europa Park en Phantasialand en is in dat rijtje met afstand de goedkoopste.
Overigens zouden Walibi en andere parken in Nederland en België waarschijnlijk staan te juichen als de Efteling zijn prijzen flink laat stijgen, dan kunnen zij namelijk óók omhoog. Dat zou extra budget voor attracties opleveren, waar ze nu behoorlijk op moeten beknibbelen
Dat was precies het plan, de overige uitbreidingen waren gepland voor na 2025. Maar met dat stukje naast het hotel mogen ze nu dus ook niets meer doen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 00:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik ben groot fan van de Efteling en al hun plannen, maar ik kan ook zeker het punt van de omwonenden zien. Zeer als je letterlijk wordt ingesloten door een pretpark, dan gaat er ergens iets verkeerd.
Laat de Efteling eerst maar eens dat stukje naast het hotel volbouwen, dat lijkt me de komende tijd een meer dan prima uitbreiding.
Dat is voor iedereen een individuele beslissing... er zijn een dikke 5 miljoen mensen die het er graag voor over hebbenquote:Op zaterdag 2 maart 2019 00:47 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar ja de kern blijft dan toch, wil je 160 euro neertellen voor enkel de entree kaartjes van de Efteling. Daar zijn dus de hapjes en drankjes niet bij inbegrepen net als de treinkosten of nog erger, overnachting, je zit dan namelijk al snel rond de 600 euro, daarvoor kun je een appartement huren in Oostenrijk voor een week om te skiën.
Nee, er zijn een dikke 5 miljoen mensen die de huidige prijs/kwaliteit-verhouding accepteren. Het is helemaal niet gegarandeerd dat de Efteling meer bezoekers krijgt als het uitbreidt en (waarschijnlijk overmijdelijk) de prijzen verhoogt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 01:01 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen een individuele beslissing... er zijn een dikke 5 miljoen mensen die het er graag voor over hebben
Zo is het veel teveel tussen, eet een drank kramen etc etcquote:Op zaterdag 2 maart 2019 01:27 schreef Lyrebird het volgende:
Inbreiden.
Tokio Disney is heel compact opgezet, en daar loop je zo naar alle attracties. In de Efteling loop je je het leplazerus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |