abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185299935


Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Waardevoorjegeld
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Lenderspender
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_185300046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welk project? Je link geeft geen specifiek project.
Hé, dat is raar. Nu is hij ineens niet meer zichtbaar. Dit waren de gegevens:

WL | Overbruggingsfinanciering
Project:
19391 Particulier vastgoed
Leendoel:
Onroerend goed
Classificatie:
n.v.t.
Zekerheden:
HY, HA
Inschrijfperiode nog 30 dagen
Kredietbedrag:
¤ 100.000
Geinvesteerd:
¤ 0
Product:
Flexlening
Rente per jaar:
6,0%
Looptijd:
36 maanden
0% Vol


Bij het aanklikken van het project kwam de melding: “Dit project is tot stand gekomen door investeerders en geldnemers uit het netwerk van onze crowdfundingpartner”.
pi_185300114
quote:
Kijk eens zo'n self-assessment brengt natuurlijk niet de onderste steen boven.

Neem als voorbeeld GVE. Daar is wel wat verbeterd maar er is nog steeds geen systematische financiële rapportage t.a.v default projecten. Af en toe hoor je wat als het GvE of het incasso bureau het uitkomt.

Dat is niet voldoende!

Er moet gewoon een regelmatige rapportage zijn met daarin voortgang van procedure, en een balans van geïnde gelden en gemaakte kosten en openstaande som, Ik heb diverse projecten waar wel mondjesmaat betaald wordt door leningnemer maar er niets uitgekeerd wordt naar investeerder. Nergens wordt er een verantwoording gegeven van waar die gelden blijven. :(
pi_185301029
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hé, dat is raar. Nu is hij ineens niet meer zichtbaar. Dit waren de gegevens:

WL | Overbruggingsfinanciering
Project:
19391 Particulier vastgoed
Leendoel:
Onroerend goed
Classificatie:
n.v.t.
Zekerheden:
HY, HA
Inschrijfperiode nog 30 dagen
Kredietbedrag:
¤ 100.000
Geinvesteerd:
¤ 0
Product:
Flexlening
Rente per jaar:
6,0%
Looptijd:
36 maanden
0% Vol


Bij het aanklikken van het project kwam de melding: “Dit project is tot stand gekomen door investeerders en geldnemers uit het netwerk van onze crowdfundingpartner”.
Is op 8 november gecommuniceerd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185301074
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is op 8 november gecommuniceerd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
Dat heb ik even gemist :Z
pi_185301672
Die flapdrol van Proc*de Holding neemt al weer een paar maanden een loopje met zijn investeerders. Drie maanden niets vernomen of ontvangen.
Ik heb CCF maar weer eens om een update gevraagd. ~O>
Pecunia non olet
pi_185304240
SamenInGeld Mathenesserweg 7 A, zelfde issue als Franselaan & Rodenburg, de hogere schijven (2 & 3 ) lopen redelijk, schijf 1 schiet niet op. De safe-belegger in schijf 1 haakt voorlopig af.

Oh ja ik heb mijn gelden van Klaroen & het Harnas keurig teruggehaald, de investeringen stort ik straks gewoon bij. *O* w/
pi_185304316
quote:
12s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:56 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld Mathenesserweg 7 A, zelfde issue als Franselaan & Rodenburg, de hogere schijven (2 & 3 ) lopen redelijk, schijf 1 schiet niet op. De safe-belegger in schijf 1 haakt voorlopig af.
Oplossing kan zijn een extra schijf die bv tot 50% ltv financiert
pi_185305545
quote:
12s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:56 schreef peterc het volgende:
De safe-belegger in schijf 1 haakt voorlopig af.
Dat zal zeker een rol spelen. Als ik de info over de huur eens bekijk (dus wat volgens het puntenstelsel de maximale huur is) dan valt de hele basis onder de casus weg (en ook bij andere recente overigens). Dat is naar mijn idee een meer dan bijkomstig risico als er iemand die daarbij betrokken is als huurder wakker gaat worden. Vervolgens is taxatie mogelijk wat ruim, maar dat kan mijn provinciale achtergrond zijn ;-) Als ik dat dan allemaal bij elkaar neem samen met de opgerekte schijven dan is mijn persoonlijke conclusie dat ik de rente niet meer in relatie staat tot het in mijn ogen verhoogde risico en laat ik het aan een ander over.
pi_185306253
Bij mij zat er ongeveer 10% tussen de werkelijke waarde van FundingCircle en de opgegeven waarde: Jaaroverzicht 10% lager.
pi_185308494
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Oplossing kan zijn een extra schijf die bv tot 50% ltv financiert
Dat zou zeker een oplossing kunnen zijn alleen zal de bruto rente voor deze schijf vermoedelijk nog lager zijn.
Ik denk dat er maximaal 0,1 of 0,2% ruimte is want ook al is een ltv van 50% zeer laag helemaal risicovrij is het natuurlijk nooit.

Wie garandeert bijvoorbeeld dat (al dan niet via een VvE) altijd de opstalverzekering op orde is? Het kan allemaal nog zo mooi in de voorwaarden of akte staan 100% zekerheid heb je nooit. Dat geeft ook niet want dat is een ingecalculeerd risico maar daar moet wel een acceptabele rente/risico vergoeding tegenover staan.

Een nieuwe 50% schijf is zeker een goed idee maar gewoon terug naar de 1e schijf van 60% (of nog beter 55%) is dat voor mij persoonlijk ook.

Alles beter dan dat het nu is maar dat zal SiG toch inmiddels ook wel inzien?
pi_185308907
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is op 8 november gecommuniceerd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totaal 5 projecten voor totaal 2,9 mio. Zo blijft GvE wel de grootste.
pi_185311105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb dit jaaroverzicht ook maar even gedownload.
Wat ik mis op dit overzicht is de afboeking default!
Kortom dus wel weer een erg rooskleurig overzicht voor de belasting dat nog wat handmatige aanpassing nodig heeft voor dat je de getalletjes invult bij de blauwe brief.
Altijd zonde om te veel belasting te betalen.
Bijzonder. Ik heb bij FNC op dit moment gelukkig nog maar één default en die komt geheel niet meer in het verstrekte jaaroverzicht voor (en is dus afgeschreven). Ik zou het netter vinden als de defaults ook inzichtelijk werden gemaakt, maar als ik het door FNC opgegeven saldo bij mijn belastingaangifte gebruik doe ik mijzelf noch de belastingdienst iets tekort.
pi_185313803
Waarschijnlijk bewust voor gekozen bij fnc. Volgens mij houden ze niet zo van AUTOmatisme.

https://www.bnr.nl/podcas(...)m-bij-funding-circle
pi_185314269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Bijzonder. Ik heb bij FNC op dit moment gelukkig nog maar één default en die komt geheel niet meer in het verstrekte jaaroverzicht voor (en is dus afgeschreven). Ik zou het netter vinden als de defaults ook inzichtelijk werden gemaakt, maar als ik het door FNC opgegeven saldo bij mijn belastingaangifte gebruik doe ik mijzelf noch de belastingdienst iets tekort.
Op dat detail niveau heb ik niet gekeken. Maar het zou toch te dol zijn om een afboeking gewoon te doen en verder on vermeld te laten in zo'n overzicht!
pi_185314284
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 08:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Op dat detail niveau heb ik niet gekeken. Maar het zou toch te dol zijn om een afboeking gewoon te doen en verder on vermeld te laten in zo'n overzicht!
Hcn doet dit ook gewoon bij afgeboekt project.
pi_185314432
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Oplossing kan zijn een extra schijf die bv tot 50% ltv financiert
Men had toch al 4 schijven!
Laat dan die eerste schijf die goed functioneerde met rust en rommel dan wat met de grenzen in die andere 3 schijven.

Je creëert nu alleen maar heel veel onrust onder een trouwe schare van beleggers.

Marketing technisch erg DOM!
pi_185314789
700k voor financiering festival in Mexico via ccf en Knab
https://www.collincrowdfund.nl/global-event-group/
Met een investeerdersdepot.
pi_185315167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 09:10 schreef djh77 het volgende:
700k voor financiering festival in Mexico via ccf en Knab
https://www.collincrowdfund.nl/global-event-group/
Met een investeerdersdepot.
Wat kan hier nou fout gaan?🙃

Al die zogenaamde zekerheden klinken leuk, maar moet nog maar zien hoe doortassend Collin zal zijn in geval van nood in het uitwinnen van de hypotheken en borgstellingen, want ik wacht nu nog steeds op mijn geld van het Amsterdamse Proeflokaal. Heeft iemand Collin al verteld dat de zaak verkocht is?
pi_185315530
FNC dashboard/betalingen bij mij nog steeds niet bijgewerkt. Blijf mij iedere keer weer verbazen hoe dit process verloopt
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:57:13 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185315538
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 09:56 schreef plesner het volgende:
FNC dashboard/betalingen bij mij nog steeds niet bijgewerkt. Blijf mij iedere keer weer verbazen hoe dit process verloopt
Ik blijf mij ook verbazen dat het ons nog steeds verbaasd. :)
pi_185315701
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 09:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik blijf mij ook verbazen dat het ons nog steeds verbaasd. :)
_O- _O-

Eigenlijk te triest voor woorden, zichzelf scharen onder de finTECH en dan Piet en Klaas inhuren om de Excel database te vullen en de vakjes te voorzien van een kleurtje... 8)7 Wat een kommer en kwel eigenlijk..

Die mega investeerders vanuit de US die miljoenen laten beheren door FNC zullen toch ook electronisch van de juiste en meest up to date data worden voorzien? Dat model lijkt mij niet anders dan wat wij hier verlangen en redelijkerwijs ook mogen eisen...
  vrijdag 1 maart 2019 @ 10:30:47 #23
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_185316005
nieuw project bij greencrowd 8% rendement op jaarbasis (max 10 mnd looptijd). Mét 5% bonus rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 10:36:09 #24
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185316120
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:30 schreef dubbeltjez het volgende:
nieuw project bij greencrowd 8% rendement op jaarbasis (max 10 mnd looptijd). Mét 5% bonus rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wilde ik net ook delen ;).
Een korte looptijd 3-10 maanden
Wel beetje het gevoel dat wij het laatste restje moeten funden..
  vrijdag 1 maart 2019 @ 10:52:07 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185316264
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:36 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Die wilde ik net ook delen ;).
Een korte looptijd 3-10 maanden
Wel beetje het gevoel dat wij het laatste restje moeten funden..
En dus zijn de zekerheden al opgenomen.

quote:
De wereldmarkt, aanvankelijk gedomineerd door Europa, is geleidelijk aan het veranderen in een meer
gebalanceerde markt. Volgens beleggingsanalisten en prognoses uit de sector zal zonne-energie de
komende jaren in hoge mate blijven groeien. De verschillende PV- brancheorganisaties, evenals
Greenpeace, de European Renewable Energy Council (EREC) en het International Energy Agency (IEA),
hebben allemaal scenario's ontwikkeld voor de toekomst van zonne-energie systemen. In al deze scenario's
is groei de gemeenschappelijke factor
China subsidieerde aanzienlijk zonnepanelen. Toen ze voor een hele lage prijs in Europa kwamen heeft Europa daar een stokje voor gestoken als ik me goed kan herinneren.

Mooi dat ze de maak industrie naar Noord Nederland proberen te halen daar ben ik dan een groot voorstander van.
pi_185316292
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:36 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Die wilde ik net ook delen ;).
Een korte looptijd 3-10 maanden
Wel beetje het gevoel dat wij het laatste restje moeten funden..
Het laatste hele kleine restje: 0.5% van het project!
Minimaal 3 redenen om niet mee te doen:
1.: Projecten van zo'n maat horen wat mij betreft niet thuis in crowdfunding, iig niet in mijn portefeuille
2.: Geen zekerheden
3.: Gij zult niet stapelen.
pi_185316325
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:53 schreef ETphonehome het volgende:
Die wilde ik net ook delen .
Een korte looptijd 3-10 maanden
Wel beetje het gevoel dat wij het laatste restje moeten funden..
Alleen al het feit dat er 84.6 miljoen is wordt geïnvesteerd en dat er dan ter overbrugging 400k kort bij de crowd moet worden opgehaald is een hele grote NEE
  vrijdag 1 maart 2019 @ 11:11:10 #28
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_185316602
hij loopt ook nog niet echt hard bij greencrowd
pi_185316781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:56 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat er 84.6 miljoen is wordt geïnvesteerd en dat er dan ter overbrugging 400k kort bij de crowd moet worden opgehaald is een hele grote NEE
mee eens, alleen is de rente ook 8% plus 5% bonus. Het memorandum is uitgebreid.
Vergelijk dat eens met FnC....
pi_185317108
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 09:36 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Wat kan hier nou fout gaan?🙃

Al die zogenaamde zekerheden klinken leuk, maar moet nog maar zien hoe doortassend Collin zal zijn in geval van nood in het uitwinnen van de hypotheken en borgstellingen, want ik wacht nu nog steeds op mijn geld van het Amsterdamse Proeflokaal. Heeft iemand Collin al verteld dat de zaak verkocht is?
Interessant die link tussen Boorsma en Ali*B. Blijkbaar heeft die laatste wat geld te investeren wat niet iedereen hoeft te weten:) Ik heb in de zekerheden voldoende vertrouwen voor een basisinleg. Moet toch gek lopen als al die borgen niet thuis geven.

Vwb Proeflokaal wacht ik ook met smart op het vervolg maar ik heb 'm wel al afgeboekt. :r
Pecunia non olet
pi_185317428
o|O
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 19:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Oplossing kan zijn een extra schijf die bv tot 50% ltv financiert
SamenInGeld Mathenesserweg 7a
Misschien een incentive ; Cinderella (Night Club) zit een paar deuren verder. Trekt dit kandidaten ... aan, af of over de streep (zie streetview) o|O

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 01-03-2019 13:18:46 ]
pi_185317622
Gisteren en vandaag heb ik mevrouw Yvonne van Baaijen van KoM project ME Wellness with Friends maar eens via o.a. de sociale media achter haar broek gezeten. Mevrouw moet nog 1 laatste termijn betalen maar komt keer op keer haar afspraken met KoM niet na. Inmiddels is ze met deze laatste termijn 6 maanden te laat.

Vandaag heeft mevrouw laten weten dat KoM maandag het geld op de rekening heeft staan. Ik ga het afwachten en als deze afspraak wederom niet zal worden nagekomen ga ik nog even een tandje bijzetten. #helemaalklaarmee
~O>
pi_185317694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Interessant die link tussen Boorsma en Ali*B. Blijkbaar heeft die laatste wat geld te investeren wat niet iedereen hoeft te weten:) Ik heb in de zekerheden voldoende vertrouwen voor een basisinleg. Moet toch gek lopen als al die borgen niet thuis geven.

Vwb Proeflokaal wacht ik ook met smart op het vervolg maar ik heb 'm wel al afgeboekt. :r
Deze mensen hebben wel een hele lange lijst met B.V's op hun adres ingeschreven.
https://drimble.nl/bedrijf/almere/10058214/ali-b-beheer-bv.html

Als ik het goed lees is 5/7 deel van de lening met materiële borg gezekerd. 1/7 deel niet materieel geborgd en de rest heeft geen verdere borgstelling dan de rij B.V.'s die als leningnemers te boek staan. Tegen 8% rente wil ik denk ik ook wel een basisbedrag inleggen. Dus als iemand een link heeft.......................

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de borgen van het Amsterdams Proeflokaal zich verborgen houden. Als ik twitter destijds goed gelezen heb, heeft Peter Verhaar zelf een incasso bureau ingehuurd. (https://www.straetus.nl/) Ben benieuwd of daar wat uit is gekomen.
pi_185320720
Nieuwe voorinschrijving Crowerealesate

30 maanden, 6.5 %, tweede recht van hypotheek met een loan-to-value van 79,3% - 86,8%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185320946
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:56 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe voorinschrijving Crowerealesate

30 maanden, 6.5 %, tweede recht van hypotheek met een loan-to-value van 79,3% - 86,8%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ingeschreven, staat me voorlopig meer aan, als de studiootjes van SIG
  vrijdag 1 maart 2019 @ 15:20:10 #36
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185321144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:56 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe voorinschrijving Crowerealesate

30 maanden, 6.5 %, tweede recht van hypotheek met een loan-to-value van 79,3% - 86,8%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op een of andere manier ben ik niet zo fan van 2e recht van hypotheek. Waarom wordt het anders niet volledig gefinancierd door een bank of andere instantie...
pi_185322400
Er lijkt ook schot te komen in de zaak Dierservice van KOM.
Blijkbaar heeft KOM ze op dit moment goed in de tang dat Rensink 20 maart komt praten. Als KOM er maar niet intrapt als hij met minimale voorstellen komt tot finale kwijting. Ik zou zeggen in dit dossier doorgaan tot al het geld terug is. De ~O> erover.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185322631
KoM is lekker actief bezig (helaas nog geen euro’s op de bank van deze projecten). Fijn dat het aantal updates toeneemt en consequenter aan het worden is.

Hieronder nog 2 updates:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185322992
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 09:56 schreef plesner het volgende:
FNC dashboard/betalingen bij mij nog steeds niet bijgewerkt. Blijf mij iedere keer weer verbazen hoe dit process verloopt
Bij mij is het overzicht van de betalingen beschikbaar (via tabblad Betalingen), het dashboard is echter nog niet bijgewerkt.
pi_185323466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:44 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Bij mij is het overzicht van de betalingen beschikbaar (via tabblad Betalingen), het dashboard is echter nog niet bijgewerkt.
Hier ook betalingen zichtbaar. Nog 14 te gaan voor de tweede en derde ronde...................Bel-teams zet hem op ......... o|O
pi_185323562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 10:56 schreef Frandderouw het volgende:
Alleen al het feit dat er 84.6 miljoen is wordt geïnvesteerd en dat er dan ter overbrugging 400k kort bij de crowd moet worden opgehaald is een hele grote NEE
Kapitaal voorgesteld tov crowdfunders 60-70%
Kapitaal achtergesteld tov crowdfunding >= 50%

Ik ben nieuw hier, maar ik dacht toch te kunnen tellen. Niet dus. Maar ja, wordt tegenwoordig ook niet meer verwacht van de gemiddelde crowdfunder he...

Kan dat overbruggen tot financial close op zich niet kloppen? Misschien zijn de banken 'onder voorbehoud’ aan boord, maar hopen ze met die 400k voldoende marketing te kunnen doen om de nog ontbrekende private investeerders te vinden, komend half jaar. Mogen ze dan wel wat duidelijker over zijn, want inderdaad anders wel heel vreemd om 400k van CF nodig te hebben als er al zoveel 'in zit'.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 19:38:35 #42
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185326290
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 16:44 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Bij mij is het overzicht van de betalingen beschikbaar (via tabblad Betalingen), het dashboard is echter nog niet bijgewerkt.
Mooi. Alles (het zijn er slechts 29, waarvan 2 afgeboekt) weer binnen. Ook een achterstallige van vorige maand. En weer een project na 36 maanden vlotte betaling afgerond: Van Leyen Packaging (aanschaf vrachtwagens).
pi_185326849
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 17:11 schreef TechLight het volgende:

[..]

Kapitaal voorgesteld tov crowdfunders 60-70%
Kapitaal achtergesteld tov crowdfunding >= 50%

Ik ben nieuw hier, maar ik dacht toch te kunnen tellen. Niet dus. Maar ja, wordt tegenwoordig ook niet meer verwacht van de gemiddelde crowdfunder he...

Kan dat overbruggen tot financial close op zich niet kloppen? Misschien zijn de banken 'onder voorbehoud’ aan boord, maar hopen ze met die 400k voldoende marketing te kunnen doen om de nog ontbrekende private investeerders te vinden, komend half jaar. Mogen ze dan wel wat duidelijker over zijn, want inderdaad anders wel heel vreemd om 400k van CF nodig te hebben als er al zoveel 'in zit'.
en toch is er al ruim ¤280.000 opgehaald. Voor een relatief klein/onbekend platform vind ik dat een behoorlijke prestatie.
pi_185328989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 11:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Interessant die link tussen Boorsma en Ali*B. Blijkbaar heeft die laatste wat geld te investeren wat niet iedereen hoeft te weten:) Ik heb in de zekerheden voldoende vertrouwen voor een basisinleg. Moet toch gek lopen als al die borgen niet thuis geven.

Vwb Proeflokaal wacht ik ook met smart op het vervolg maar ik heb 'm wel al afgeboekt. :r
Ik weet niet of er daadwerkelijk een link tussen die 2 is. Los van de naam uiteraard...
pi_185329404
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:09 schreef Camogli het volgende:

[..]

en toch is er al ruim ¤280.000 opgehaald. Voor een relatief klein/onbekend platform vind ik dat een behoorlijke prestatie.
Heb nu 6x geprobeerd om mij aan te melden, krijg steeds foutmelding dat ingevoerde beveiligingsode (captcha) niet klopt. En iedere keer moet je alles opnieuw invoeren. Ben er nu wel klaar mee, lijkt mij geen goed voorteken.....
pi_185331569
October is nu enkele maanden actief in Nederland. Zijn er al ervaringen mee? Klopt het dat er al vanaf 20 euro per project geinvesteerd kan worden? Ze hebben een App, is deze handig? Is October aan te raden als diversificatie van FNC? Benieuwd naar FOK-ervaringen.
pi_185331687
Ik zie dat ik na 36 maanden nog even de vlag moet hijsen voor project Muchachomalo van gve, alle centjes zijn weer binnen! :D
pi_185335480
Ondernemer totaal onvindbaar. Investeerders moeten vrezen voor teruggave gelden. KoM weet het ook niet meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185335483
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:08 schreef Horsemen het volgende:
Gisteren en vandaag heb ik mevrouw Yvonne van Baaijen van KoM project ME Wellness with Friends maar eens via o.a. de sociale media achter haar broek gezeten. Mevrouw moet nog 1 laatste termijn betalen maar komt keer op keer haar afspraken met KoM niet na. Inmiddels is ze met deze laatste termijn 6 maanden te laat.

Vandaag heeft mevrouw laten weten dat KoM maandag het geld op de rekening heeft staan. Ik ga het afwachten en als deze afspraak wederom niet zal worden nagekomen ga ik nog even een tandje bijzetten. #helemaalklaarmee
~O>
KoM:
quote:
Nog 1 termijn moet er betaald worden. Het is onbegrijpelijk dat de onderneemster juist deze laatste termijn niet voldoet. Dit ondanks de eerdere mondelinge toezeggingen.
Aankomende week zal nog geprobeerd worden om op een amicale manier de onderneemster te motiveren dit laatste bedrag voor de investeerders zonder verdere extra kosten te laten betalen
pi_185335635
Opnieuw moet achteraf nog toestemming 1e hypotheekhouder gevraagd worden. Nu bij a4f
quote:
Helaas duurt het vestigen van de 2e hypotheek op de woning van de ondernemer langer dan verwacht. De akte is inmiddels opgemaakt door de notaris. Het wachten is nu op een akkoord van de eerste hypotheekhouder.
pi_185336558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:48 schreef Jaco078 het volgende:
October is nu enkele maanden actief in Nederland. Zijn er al ervaringen mee? Klopt het dat er al vanaf 20 euro per project geinvesteerd kan worden? Ze hebben een App, is deze handig? Is October aan te raden als diversificatie van FNC? Benieuwd naar FOK-ervaringen.
Ik ben in januari begonnen bij het Europese crowdlending-platform October. Dit is mijn ervaring:
+ het Platform is niet alleen in meerdere Europese landen actief, als investeerder kun je ook gewoon in die andere Europese landen (Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië) actief zijn.
+ October beleidt niet alleen met de mond dat spreiding belangrijk is, maar maakt het voor particulieren ook financieel mogelijk. Investeren kan vanaf ¤20,- per project. Ook de 'diversificatie' van je portfolio wordt inzichtelijk gemaakt (Niveau, aantal uitstaande leningen, maximale blootstelling in procenten). En daarenboven nog: spreiding over risico-klasse, spreiding over landen, spreiding over bedrijfssectoren.
+ October geeft bij pitches: ebita-marge, terugbetaling capaciteit, Netto schuld / EBITDA, Netto schuld / Eigen vermogen, Eigen vermogen / Balanstotaal en de werkkapitaal behoefte.
+ De risico-klasse wordt gevormd op basis van scores op drie onderdelen: winstgevendheid, financiële gezondheid en bedrijfsgeschiedenis. De eindscore en de onderliggende drie scores zijn zichtbaar.
+ Er worden geen kosten in rekening gebracht bij particuliere investeerders. Niet om te investeren en niet om geld aan je wallet te onttrekken.
+ Iedere lening wordt gefinancierd door een groep institutionele investeerders en het management van October (51%), en particuliere investeerders (49%). Als er te weinig particuliere investeerders zijn, verschuiven de percentages. Altijd gedeeld risico.
+ Investeren met de app gaat goed. Ook als je op de iPhone voice over gebruikt.
- De geboden rente is doorgaans lager dan wij gewend zijn.

Risico-klasse, termijn, rente en land van de 10 laatste verstrekte leningen:
Risico-klasse C : 60 maanden = 7,20% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 36 maanden = 7,45% (Nederland)
Risico-klasse C : 36 maanden = 7,00% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 36 maanden = 6,55% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 24 maanden = 7% (Nederland)
Risico-klasse B : 36 maanden = 5,9% (Frankrijk)
Risico-klasse B : 36 maanden = 5,5% (Frankrijk)
Risico-klasse B : 36 maanden = 6,95% (Italië)
Risico-klasse B+ : 48 maanden = 4,50% (Nederland)
Risico-klasse B+ : 48 maanden = 5,50% (Nederland)

Samengevat:
Ik ben positief over October. Het is een FinTech die technologie gebruikt om investeerders veel meer inzicht te geven in hun portefeuille dan ik van Nederlandse platformen gewend ben. De aangeboden rente is de netto rente. Die is lager dan ik op Nederlandse platformen zou accepteren, maar door het kleine minimumbedrag van ¤20,- per lening is het goed mogelijk het risico te spreiden en het feit dat institutionele beleggers en het management van October zelf ook in elke aangeboden lening investeren, geven mij vooralsnog het vertrouwen dat mijn uiteindelijke rendement niet negatief beïnvloed hoeft te worden door de lagere rente.

SPOILER: Referral actie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185336661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:26 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik weet niet of er daadwerkelijk een link tussen die 2 is. Los van de naam uiteraard...
Rare zaak op zich. Je mag toch aannemen dat deze artiestennaam beschermd is en dat niet iedereen zomaar deze naam mag gebruiken, los daarvan, waarom zou je zoiets doen (in dit geval dan).
Pecunia non olet
pi_185336894
Artikel telegraaf over Crowdfunding.
https://www.telegraaf.nl/(...)-de-hoge-rendementen
pi_185336943
Hoe heet die october app op IOS? kan het niet vinden ook niet op het web...
Geniet van het leven:):)
pi_185336990
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:58 schreef prefix1 het volgende:
Hoe heet die october app op IOS? kan het niet vinden ook niet op het web...
Gewoon: October.
[Edit 1]: Als je zoekt op 'October crowdfunding', dan komt de app bij mij zichtbaar in de App Store.
[Edit 2]: De app is te downloaden uit de App Store en Play Store

[ Bericht 11% gewijzigd door Groepfunder op 02-03-2019 10:09:21 ]
pi_185337017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 05:52 schreef djh77 het volgende:
Ondernemer totaal onvindbaar. Investeerders moeten vrezen voor teruggave gelden. KoM weet het ook niet meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de ondernemer zich onvindbaar maakt en dat hij opgezocht moet worden dan zou je gerust zijn naam leesbaar kunnen laten staan! Dit soort mensen verdient deze bescherming niet en bovendien als de naam niet gedeeld wordt kan hij ook niet opgespoord worden. -O-
pi_185337821
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:30 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik ben in januari begonnen bij het Europese crowdlending-platform October. Dit is mijn ervaring:
+ het Platform is niet alleen in meerdere Europese landen actief, als investeerder kun je ook gewoon in die andere Europese landen (Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië) actief zijn.
+ October beleidt niet alleen met de mond dat spreiding belangrijk is, maar maakt het voor particulieren ook financieel mogelijk. Investeren kan vanaf ¤20,- per project. Ook de 'diversificatie' van je portfolio wordt inzichtelijk gemaakt (Niveau, aantal uitstaande leningen, maximale blootstelling in procenten). En daarenboven nog: spreiding over risico-klasse, spreiding over landen, spreiding over bedrijfssectoren.
+ October geeft bij pitches: ebita-marge, terugbetaling capaciteit, Netto schuld / EBITDA, Netto schuld / Eigen vermogen, Eigen vermogen / Balanstotaal en de werkkapitaal behoefte.
+ De risico-klasse wordt gevormd op basis van scores op drie onderdelen: winstgevendheid, financiële gezondheid en bedrijfsgeschiedenis. De eindscore en de onderliggende drie scores zijn zichtbaar.
+ Er worden geen kosten in rekening gebracht bij particuliere investeerders. Niet om te investeren en niet om geld aan je wallet te onttrekken.
+ Iedere lening wordt gefinancierd door een groep institutionele investeerders en het management van October (51%), en particuliere investeerders (49%). Als er te weinig particuliere investeerders zijn, verschuiven de percentages. Altijd gedeeld risico.
+ Investeren met de app gaat goed. Ook als je op de iPhone voice over gebruikt.
- De geboden rente is doorgaans lager dan wij gewend zijn.

Risico-klasse, termijn, rente en land van de 10 laatste verstrekte leningen:
Risico-klasse C : 60 maanden = 7,20% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 36 maanden = 7,45% (Nederland)
Risico-klasse C : 36 maanden = 7,00% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 36 maanden = 6,55% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 24 maanden = 7% (Nederland)
Risico-klasse B : 36 maanden = 5,9% (Frankrijk)
Risico-klasse B : 36 maanden = 5,5% (Frankrijk)
Risico-klasse B : 36 maanden = 6,95% (Italië)
Risico-klasse B+ : 48 maanden = 4,50% (Nederland)
Risico-klasse B+ : 48 maanden = 5,50% (Nederland)

Samengevat:
Ik ben positief over October. Het is een FinTech die technologie gebruikt om investeerders veel meer inzicht te geven in hun portefeuille dan ik van Nederlandse platformen gewend ben. De aangeboden rente is de netto rente. Die is lager dan ik op Nederlandse platformen zou accepteren, maar door het kleine minimumbedrag van ¤20,- per lening is het goed mogelijk het risico te spreiden en het feit dat institutionele beleggers en het management van October zelf ook in elke aangeboden lening investeren, geven mij vooralsnog het vertrouwen dat mijn uiteindelijke rendement niet negatief beïnvloed hoeft te worden door de lagere rente.

SPOILER: Referral actie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt. Neem aan dat dat bedrag niet direct er op hoeft te staan voor die bonus?
Bijv in stappen van 100 euro..?
pi_185337914
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:48 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Bedankt. Neem aan dat dat bedrag niet direct er op hoeft te staan voor die bonus?
Bijv in stappen van 100 euro..?
Op de website staat het volgende: "Word sponsor......en bied een vriend de mogelijkheid te investeren! Wanneer een vriend zich registreert op October met uw verwijscode en ¤500 stort op het October account, ontvangt u beiden ¤20 om te lenen aan projecten op October." Het lijkt er dus op dat die ¤500,- in één keer gestort moet worden.
pi_185338044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Gewoon: October.
[Edit 1]: Als je zoekt op 'October crowdfunding', dan komt de app bij mij zichtbaar in de App Store.
[Edit 2]: De app is te downloaden uit de App Store en Play Store
Thanks!
Heb me ook aangemeld als refferal bij jou:)
Geniet van het leven:):)
pi_185338379
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 09:30 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik ben in januari begonnen bij het Europese crowdlending-platform October. Dit is mijn ervaring:
+ het Platform is niet alleen in meerdere Europese landen actief, als investeerder kun je ook gewoon in die andere Europese landen (Nederland, Frankrijk, Spanje en Italië) actief zijn.
+ October beleidt niet alleen met de mond dat spreiding belangrijk is, maar maakt het voor particulieren ook financieel mogelijk. Investeren kan vanaf ¤20,- per project. Ook de 'diversificatie' van je portfolio wordt inzichtelijk gemaakt (Niveau, aantal uitstaande leningen, maximale blootstelling in procenten). En daarenboven nog: spreiding over risico-klasse, spreiding over landen, spreiding over bedrijfssectoren.
+ October geeft bij pitches: ebita-marge, terugbetaling capaciteit, Netto schuld / EBITDA, Netto schuld / Eigen vermogen, Eigen vermogen / Balanstotaal en de werkkapitaal behoefte.
+ De risico-klasse wordt gevormd op basis van scores op drie onderdelen: winstgevendheid, financiële gezondheid en bedrijfsgeschiedenis. De eindscore en de onderliggende drie scores zijn zichtbaar.
+ Er worden geen kosten in rekening gebracht bij particuliere investeerders. Niet om te investeren en niet om geld aan je wallet te onttrekken.
+ Iedere lening wordt gefinancierd door een groep institutionele investeerders en het management van October (51%), en particuliere investeerders (49%). Als er te weinig particuliere investeerders zijn, verschuiven de percentages. Altijd gedeeld risico.
+ Investeren met de app gaat goed. Ook als je op de iPhone voice over gebruikt.
- De geboden rente is doorgaans lager dan wij gewend zijn.

Risico-klasse, termijn, rente en land van de 10 laatste verstrekte leningen:
Risico-klasse C : 60 maanden = 7,20% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 36 maanden = 7,45% (Nederland)
Risico-klasse C : 36 maanden = 7,00% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 36 maanden = 6,55% (Frankrijk)
Risico-klasse C : 24 maanden = 7% (Nederland)
Risico-klasse B : 36 maanden = 5,9% (Frankrijk)
Risico-klasse B : 36 maanden = 5,5% (Frankrijk)
Risico-klasse B : 36 maanden = 6,95% (Italië)
Risico-klasse B+ : 48 maanden = 4,50% (Nederland)
Risico-klasse B+ : 48 maanden = 5,50% (Nederland)

Samengevat:
Ik ben positief over October. Het is een FinTech die technologie gebruikt om investeerders veel meer inzicht te geven in hun portefeuille dan ik van Nederlandse platformen gewend ben. De aangeboden rente is de netto rente. Die is lager dan ik op Nederlandse platformen zou accepteren, maar door het kleine minimumbedrag van ¤20,- per lening is het goed mogelijk het risico te spreiden en het feit dat institutionele beleggers en het management van October zelf ook in elke aangeboden lening investeren, geven mij vooralsnog het vertrouwen dat mijn uiteindelijke rendement niet negatief beïnvloed hoeft te worden door de lagere rente.

SPOILER: Referral actie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het delen van je ervaringen, Groepfunder :-)
pi_185338402
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Op de website staat het volgende: "Word sponsor......en bied een vriend de mogelijkheid te investeren! Wanneer een vriend zich registreert op October met uw verwijscode en ¤500 stort op het October account, ontvangt u beiden ¤20 om te lenen aan projecten op October." Het lijkt er dus op dat die ¤500,- in één keer gestort moet worden.
Ik zal ze wel even mailen wat precies de voorwaarde is.
pi_185338522
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als de ondernemer zich onvindbaar maakt en dat hij opgezocht moet worden dan zou je gerust zijn naam leesbaar kunnen laten staan! Dit soort mensen verdient deze bescherming niet en bovendien als de naam niet gedeeld wordt kan hij ook niet opgespoord worden. -O-
Veel opspoor plezier!
Qingru Shu is de naam
  zaterdag 2 maart 2019 @ 11:43:59 #63
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185338630
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Veel opspoor plezier!
Qingru Shu is de naam
Waren de leningen alleen op haar naam?
Dan had de wet van paardendokter moeten helpen. Helaas was die toen nog in ontwikkeling. :{
Maar haar man staat toch ook vermeld in de pitches? Zijn naam is wat beter uit te spreken. Wordt die ook genoemd in de update?
pi_185338736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:02 schreef prefix1 het volgende:

[..]

Thanks!
Heb me ook aangemeld als refferal bij jou:)
Dankjewel! En dat geldt ook voor de twee andere investeerders die van de referal-hyperlink gebruik hebben gemaakt.
pi_185339942
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:34 schreef djh77 het volgende:
Qingru Shu
Het was meer een in principe opmerking. Ik denk dat het heel netjes is als de ondernemer op een normale manier mee werkt om zijn schulden op te ruimen je zijn privacy respecteert.
Echter mensen die de boel besodemieteren mogen wat mij betreft met naam en toenaam aan de digitale schandpaal!
pi_185340281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:11 schreef obligataire het volgende:
Die flapdrol van Proc*de Holding neemt al weer een paar maanden een loopje met zijn investeerders. Drie maanden niets vernomen of ontvangen.
Ik heb CCF maar weer eens om een update gevraagd. ~O>
Gisteren een weinigzeggend antwoord ontvangen, ik heb bijna spijt ze uit hun lenteslaapje :Z :z
gewekt te hebben, maar goed hun specialist gaat er meer druk op zetten. Ze hebben al eens vaker meerdere termijnen ineens betaald dus daar hopen we dan maar weer op.
Pecunia non olet
pi_185340404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 10:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Gewoon: October.
[Edit 1]: Als je zoekt op 'October crowdfunding', dan komt de app bij mij zichtbaar in de App Store.
[Edit 2]: De app is te downloaden uit de App Store en Play Store
Om je te verifiëren via de website moet je je telefoonnummer invullen, maar die is voor Nederland gemaximeerd op negen cijfers. :')

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185340442
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Om je te verifiëren via de website moet je je telefoonnummer invullen, maar die is voor Nederland gemaximeerd op negen cijfers. :')

[ afbeelding ]
Ik zou het eens proberen zonder de eerste 0
pi_185340443
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Om je te verifiëren via de website moet je je telefoonnummer invullen, maar die is voor Nederland gemaximeerd op negen cijfers. :')

[ afbeelding ]
Als er al +31 staat komt de eerste nul te vervallen.
pi_185340464
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:47 schreef Ron1986 het volgende:
Als er al +31 staat komt de eerste nul te vervallen.
Ah zo. Nu staat er geen +31, maar het werkt inderdaad wel. Thanks.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185340575
Maar eens even de tijd genomen om mijn FNC portefeuille te analyseren.
Ik heb er nu 59 projecten lopen, waarvan de oudste 41 termijnen onderweg is.
6 zijn succesvol afgerond.
Dat heeft er mee te maken dat ik vooral de laatste 24 maanden actiever ben geworden bij FNC (42 projecten jonger dan 24 maanden).
1 project is nu in default (92 dagen achterstand)
Van de februaribetaling mis ik er 3.

Totaaloverzicht:
Aangegane projecten 59
Lopende projecten. 52
Afgerond 6
Default. 1
Achterstand. 3

Als ik inzoom valt me op dat als ik het positief formuleer de risico rating van FNC steeds beter begint te voorspellen. Tot voor kort had ik nauwelijks problemen met E projecten. De default en de drie achterstanden zijn nu echter alle vier E projecten met een looptijd van 6 maanden of korter.
Aantal lopende projecten in categorie:
A. 0
B. 5
C. 24
D 11
E. 13

Mijn conclusie is dat ze aan de voorkant meer matige bedrijven binnenhalen, maaar dat wel steeds beter qua risico in beeld hebben. Overigens zijn de cijfers bij de vier ‘probleemgevallen’ wel redelijk goed te noemen, dus de aansluiting tussen de cijfers en de categorie kan beter.
Hoor graag of iemand andere ervaringen heeft.
pi_185340826
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 05:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

KoM:

[..]

Nou na 6 maanden aan het lijntje gehouden te zijn heb ik het niet op een “amicale manier” gevraagd. Als het geld volgende week niet op mijn eigen rekening staat zal ik het op verschillende plaatsen nog eens “vragen”. Ik hoop niet dat ik nog een paar stappen verder hoef te gaan maar hoe het ook zei, deze mevrouw Yvonne van Baaijen van KoM project ME Wellness with Friends is wel prima te vinden en ik heb mezelf er in vast gebeten en ga niet meer loslaten. ~O>
pi_185340990
Mevrouw Yvonne van Baaijen van KoM project ME Wellness with Friends heeft alle goodwill verspeeld begrijp ik :R
Pecunia non olet
pi_185341601
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Om je te verifiëren via de website moet je je telefoonnummer invullen, maar die is voor Nederland gemaximeerd op negen cijfers. :')

[ afbeelding ]
De eerste '0' moet je weglaten. Verder is het gebruik van een mobiel telefoonnummer aan te bevelen. Als je investeert via de app krijg je een SMS-code ter verificatie.
pi_185342038
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:02 schreef prefix1 het volgende:
Op zaterdag 2 maart 2019 10:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Gewoon: October.
[Edit 1]: Als je zoekt op 'October crowdfunding', dan komt de app bij mij zichtbaar in de App Store.
[Edit 2]: De app is te downloaden uit de App Store en Play Store
Heb even de statistieken pagina goed bestudeerd...

https://nl.october.eu/statistieken/

Doe nog even niet mee. Op tussen de 1 en 2 jaar oude leningen (gemiddeld 19 mnd) een default percentage van 4.22%. pfff

[ Bericht 0% gewijzigd door Frandderouw op 02-03-2019 15:20:15 ]
pi_185343067
Van de 10 projecten met een achterstand in januari bij FNC is dat er nu nog 1 na de laatste betaling. Netjes.. :s)

(120 leningen, 114 actief, 1 afgelost, 1 default, 1 afgeboekt, bezig sinds 1 jan 2018)

[ Bericht 9% gewijzigd door kopersneek op 02-03-2019 16:28:00 ]
pi_185355115
FNC (inclusief Duitsland):

Totaal 126 leningen

Actief 106
Afgeboekt+default 7
Afgelost 13

Vanaf mei 2015.
Pecunia non olet
pi_185357212
zit te denken, stel ik wil geld bij elkaar harken voor een andere auto via bijv Lender.

Ik laat elke maand 300 euro afschrijven, dit doe ik 3 jaar. Dan heb ik pak en beet 10.000.
Ook stel ik in dat het geld automatisch geherinvesteerd word.

Als ik het betreffende bedrag bij elkaar heb hoe groot gedeelte zal er dan nog in leningen zitten wat ik niet kan opnemen; iemand enig idee..?

Met een netto rendement van 2 - 2,5% (na aftrek van 1% opname kosten) ben ik toch wel realistisch?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ron1986 op 03-03-2019 09:22:07 ]
pi_185357692
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:16 schreef Ron1986 het volgende:
zit te denken, stel ik wil geld bij elkaar harken voor een andere auto via bijv Lender.

Ik laat elke maand 300 euro afschrijven, dit doe ik 3 jaar. Dan heb ik pak en beet 10.000.
Ook stel ik in dat het geld automatisch geherinvesteerd word.

Als ik het betreffende bedrag bij elkaar heb hoe groot gedeelte zal er dan nog in leningen zitten wat ik niet kan opnemen; iemand enig idee..?

Met een netto rendement van 2 - 2,5% (na aftrek van 1% opname kosten) ben ik toch wel realistisch?
Met een startkapitaal van ¤0, heb je na 36 maanden van ¤300 inleg een bedrag van ¤11.222. Uitgaande van een netto rendement van 2,5 over de gehele periode. In werkelijkheid zal het iets hoger zijn: gehele periode 3,5% en dan betaal je op het eind 1 % opnamekosten.

N.b. De 10.000 euro heb je bereikt na zo'n 2 1/3e jaar.
pi_185359639
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:16 schreef Ron1986 het volgende:
zit te denken, stel ik wil geld bij elkaar harken voor een andere auto via bijv Lender.

Ik laat elke maand 300 euro afschrijven, dit doe ik 3 jaar. Dan heb ik pak en beet 10.000.
Ook stel ik in dat het geld automatisch geherinvesteerd word.

Als ik het betreffende bedrag bij elkaar heb hoe groot gedeelte zal er dan nog in leningen zitten wat ik niet kan opnemen; iemand enig idee..?

Met een netto rendement van 2 - 2,5% (na aftrek van 1% opname kosten) ben ik toch wel realistisch?
Ik zou er vanuit gaan dat ongeveer 10-20% in leningen komt te zitten die in default raken. Ik zit niet bij L&S, maar mijn ervaring van andere platformen is dat het defaultpercentage bij consumentenleningen hoog is. Dat geld ben je dan natuurlijk niet allemaal helemaal kwijt, maar je kan het niet direct opnemen. Dat is ongeveer gelijk aan je rente, dus zo'n ¤ 10k kun je dan weer gelijk opnemen. Ik denk dat 2-2,5% netto rendement wel realistisch is, maar voordat je die winst op je bankrekening hebt staan (alle defaults zijn afgewikkeld) ben je wel jaren verder. Uiteindelijk heb je dan naar verwachting wel meer rendement dan op de bank.
pi_185360012
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:16 schreef Ron1986 het volgende:
zit te denken, stel ik wil geld bij elkaar harken voor een andere auto via bijv Lender.

Ik laat elke maand 300 euro afschrijven, dit doe ik 3 jaar. Dan heb ik pak en beet 10.000.
Ook stel ik in dat het geld automatisch geherinvesteerd word.

Als ik het betreffende bedrag bij elkaar heb hoe groot gedeelte zal er dan nog in leningen zitten wat ik niet kan opnemen; iemand enig idee..?

Met een netto rendement van 2 - 2,5% (na aftrek van 1% opname kosten) ben ik toch wel realistisch?
Ik heb er een 10k uit gehaald. Staat nu een goede 200 euro in achterstand. (Lees: Het rendement).
pi_185360789
Ik heb trouwens Innolane meegepakt op Greencrowd. Heel hoog risico, maar ik heb er een goed gevoel bij en wil meehelpen dit tot een succes te maken. Dat is me wel wat risico waard. Staat ook een kans op een mooi rendement tegenover, maar dat alleen zou niet opwegen tegen het risico.
Ook overweeg ik het project bij Crowd Real estate mee te nemen. Dat zou mijn eerste project zijn bij dat platform.
pi_185362590
Hebben hier mensen ervaring met FundingCircle Duitsland ? Ik heb de indruk dat het funden van projecten daar langer duurt dan in Nederland en volgens de statistieken liggen de verwachte rendementen lager.

Aanvulling: ik lees nu net in een mail van FNC Duitsland het volgende: "Alle Projekte laufen bei uns immer maximal 5 Tage, ehe sie von einem insitutionellen Anleger vollständig finanziert werden.".

[ Bericht 33% gewijzigd door Crowdfunder99 op 03-03-2019 17:31:43 ]
pi_185362720
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:50 schreef Benger het volgende:
Ik heb trouwens Innolane meegepakt op Greencrowd. Heel hoog risico, maar ik heb er een goed gevoel bij en wil meehelpen dit tot een succes te maken. Dat is me wel wat risico waard. Staat ook een kans op een mooi rendement tegenover, maar dat alleen zou niet opwegen tegen het risico.
Dat is natuurlijk ook het leuke van crowdfunding: zelf zien en bepalen waar je je geld in investeert. Natuurlijk moeten rendement en risico's zakelijk ingeschat worden, maar dat mag je een plusje of minnetje geven uit sentiment, voor zaken waar je in wìl investeren. Mits je het geld kunt missen natuurlijk.

Zag trouwens nav mijn eerdere opmerking dat er wel degelijk uitgelegd staat dat het geld o.a. voor aantrekken van investeerders is, dus moet zelf ook nog wat beter leren lezen soms 8)7
pi_185377713
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 12:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb er een 10k uit gehaald. Staat nu een goede 200 euro in achterstand. (Lees: Het rendement).
Handig weer..
Ik neem aan dat je nog wel elke maand een betaling van ze krijgt?
pi_185377968
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 08:18 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Handig weer..
Ik neem aan dat je nog wel elke maand een betaling van ze krijgt?
3 euro verwacht. 2 gerealiseerd
pi_185378661
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:17 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Hebben hier mensen ervaring met FundingCircle Duitsland ? Ik heb de indruk dat het funden van projecten daar langer duurt dan in Nederland en volgens de statistieken liggen de verwachte rendementen lager.

Aanvulling: ik lees nu net in een mail van FNC Duitsland het volgende: "Alle Projekte laufen bei uns immer maximal 5 Tage, ehe sie von einem insitutionellen Anleger vollständig finanziert werden.".
Het gaat inderdaad heel vlot op deze manier. Dat van die Instutionele belegger dat wist ik niet, maar ergens begrijpelijk want anders zouden ze de looptijd wel langer aanhouden:)

Er is voor het overige weinig verschil met Nederland, de projecten zijn vaak even beroerd, maar soms zitten er toch wel mooie oude familiebedrijven tussen en andere aantrekkelijke bedrijven.

Wat soms niet helpt dat zijn kleine zelfstandigen die wettelijk geen balanscijfers hoeven op te maken. Dat doen ze dus ook niet, ook niet voor FNCD. Daar loop ik sowieso omheen.

Verder zijn ze wel wat stipter dan hun NL collega's.
Pecunia non olet
pi_185379522
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad heel vlot op deze manier. Dat van die Instutionele belegger dat wist ik niet, maar ergens begrijpelijk want anders zouden ze de looptijd wel langer aanhouden:)

Er is voor het overige weinig verschil met Nederland, de projecten zijn vaak even beroerd, maar soms zitten er toch wel mooie oude familiebedrijven tussen en andere aantrekkelijke bedrijven.

Wat soms niet helpt dat zijn kleine zelfstandigen die wettelijk geen balanscijfers hoeven op te maken. Dat doen ze dus ook niet, ook niet voor FNCD. Daar loop ik sowieso omheen.

Verder zijn ze wel wat stipter dan hun NL collega's.
Wat bedoel je in dit geval met stipter?
pi_185379660


Hier word ik nou vrolijk van. Het gaat niet alleen maar om de rente.
pi_185379927
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:33 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Wat bedoel je in dit geval met stipter?
De betalingen. Die varieerden afgelopen half jaar tussen de 24e en de 28e, altijd (ruim) op tijd.
En de specificatie is direct beschikbaar, het ontbreken daarvan is bij NL een grote ergernis wat mij betreft. Altijd vervelend als je daar een dag op moet wachten. Afgelopen keer zelfs 2 dagen :r

Het dashboard klopt bij mij ook, al zegt dat misschien nu nog niet zoveel omdat er geen achterstanden zijn.
Pecunia non olet
pi_185380535
Nieuw HcN project:

Mosaic Rotterdam ***
Project nr.: 208 Financieringsbedrag: ¤ 100.000,–
Bedrijfstype: Restaurant
Type: Opstarten bedrijf Rente per jaar: 7.5%
Categorie: Looptijd: 48 mnd
Publicatie: Woensdag 6 maart 14:00 uur

https://horecacrowdfunding.nl/projects/mosaic-rotterdam-31pzk6pj

Lage rente vergoeding voor deze startende ondernemer die weliswaar ervaring heeft.
Ik laat deze denk ik lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Horsemen op 04-03-2019 11:50:43 ]
pi_185380564
https://www.collincrowdfund.nl/global-event-group/
Staat nog niet open.

Bij nader inzien neem ik deze toch maar niet mee. Ik kom aan maximaal 70% aan materiële borg wat niet verkeerd is, maar bij het bedrijf als geheel heb ik toch geen goed gevoel.
Faillissementen, juridische procedures, een omzet die voor meer dan 50% afhankelijk is van één project , in een land waarin het eerste project is mislukt.
Er komen vast betere.
Pecunia non olet
pi_185380715
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 10:43 schreef Crowdfunder87 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad erg leuk! Ik zou gelijk ambassadeur zijn.
Hier word ik nou vrolijk van. Het gaat niet alleen maar om de rente.
Dát is inderdaad erg leuk!

Ik zou gelijk ambassadeur zijn.
pi_185380757
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:42 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:

Mosaic Rotterdam ***
Project nr.: 208 Financieringsbedrag: ¤ 100.000,–
Bedrijfstype: Restaurant
Type: Opstarten bedrijf Rente per jaar: 7.5%
Categorie: Looptijd: 48 mnd
Publicatie: Woensdag 6 maart 14:00 uur

https://horecacrowdfunding.nl/projects/mosaic-rotterdam-31pzk6pj

Lage rente vergoeding voor deze startende ondernemer die weliswaar ervaring heeft.
Ik laat deze denk ik lopen.

Spannend stukje Rotterdam, hoekje van 2e Middellandstraat / Aleidastraat (gezien de mogelijkheid van terras op de tekening)? Ik zou de 2e Middelandstraat nu niet direct een horecastraat noemen, eerder een straat van continue verpaupering ondanks alle initiatieven. Jammer, want de buurt verdient meer... Ik sla deze op gevoel over voor nu...

Inderdaad 5b, hoekje...
pi_185380765
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:42 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:

Mosaic Rotterdam ***
Project nr.: 208 Financieringsbedrag: ¤ 100.000,–
Bedrijfstype: Restaurant
Type: Opstarten bedrijf Rente per jaar: 7.5%
Categorie: Looptijd: 48 mnd
Publicatie: Woensdag 6 maart 14:00 uur

https://horecacrowdfunding.nl/projects/mosaic-rotterdam-31pzk6pj

Lage rente vergoeding voor deze startende ondernemer die weliswaar ervaring heeft.
Ik laat deze denk ik lopen.

Wel een vrij hoge eigen inbreng, maar ik laat deze ook lopen.
pi_185380768
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:42 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:

Mosaic Rotterdam ***
Project nr.: 208 Financieringsbedrag: ¤ 100.000,–
Bedrijfstype: Restaurant
Type: Opstarten bedrijf Rente per jaar: 7.5%
Categorie: Looptijd: 48 mnd
Publicatie: Woensdag 6 maart 14:00 uur

https://horecacrowdfunding.nl/projects/mosaic-rotterdam-31pzk6pj

Lage rente vergoeding voor deze startende ondernemer die weliswaar ervaring heeft.
Ik laat deze denk ik lopen.

Ik had hier toch ook minstens 8% verwacht. Blijkbaar kan men inschatten via automatisch investeren toezeggingen dat deze voor dit percentage ook wel vol komt. Ik denk dat die hele automatisch investeren tool bij HCN een neerwaarts effect heeft op de hoogte van de rente. :(
pi_185380825
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 11:42 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:

Mosaic Rotterdam ***
Project nr.: 208 Financieringsbedrag: ¤ 100.000,–
Bedrijfstype: Restaurant
Type: Opstarten bedrijf Rente per jaar: 7.5%
Categorie: Looptijd: 48 mnd
Publicatie: Woensdag 6 maart 14:00 uur

https://horecacrowdfunding.nl/projects/mosaic-rotterdam-31pzk6pj

Lage rente vergoeding voor deze startende ondernemer die weliswaar ervaring heeft.
Ik laat deze denk ik lopen.

Opvallend inderdaad, 3* is meestal 8-9% en ook de recente 5* gaan tegen 7,5%. Even rustig doorlezen maar.
pi_185380979
Blijft wel goed om te zien dat ze bij HCN vaak een goede eigen inbreng meenemen. Inderdaad ben ik bang dat nu automatisch investeren door velen is ingesteld, projecten van 100k gewoon heel makkelijk vol komen en de rente dus omlaag kan.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_185382030
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:04 schreef drollenvanger het volgende:
Blijft wel goed om te zien dat ze bij HCN vaak een goede eigen inbreng meenemen. Inderdaad ben ik bang dat nu automatisch investeren door velen is ingesteld, projecten van 100k gewoon heel makkelijk vol komen en de rente dus omlaag kan.
nog in overweging, wilde eerst nog aan jullie vragen hoe de buurt is en of een maroc restaurant in de buurt past bij de bewoners en hun bestedingscapaciteit. Maar er zijn opmerkingen gemaakt.
pi_185385469
ik laat hem ook voorbij gaan
Geniet van het leven:):)
pi_185385540
Ter info SIG is bij mij volledig bijgewerkt voor mrt.

De 3 projecten die nu open staan lopen zoals door ons verwacht nog steeds niet door in schijf 1.

Wordt tijd dat SIG uit "concurentie" overwegingen de hoogte van de eerste schijf terug draait.
De klanten die normaal in schijf 1 investeerden zoeken nu een andere weg voor hun geld. Ik blijf nog ongeveer een week wachten op een schijf 1 met 4.75% rente en max 60% tax. waarde. Daarna haal ik mijn geld uit de intersolve knip terug en breng ik het ook elders onder.

Heren bij SIG wanneer zien jullie je eigen misrekening in en luisteren jullie naar de investeerders kant van de markt!!
Zonder investeerders in schijf 1 ook geen succesvolle projecten.
pi_185387364
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ter info SIG is bij mij volledig bijgewerkt voor mrt.
Hmmm, bij mij ontbreekt nog een klein bedrag van onze vriend David La*. Gek want van hetzelfde pand heeft hij de andere schijf wel voldaan.
Pecunia non olet
pi_185387595
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:04 schreef obligataire het volgende:
[..]

Hmmm, bij mij ontbreekt nog een klein bedrag van onze vriend David La*. Gek want van hetzelfde pand heeft hij de andere schijf wel voldaan.
Dat klopt ik had ook een project waar gisteren schijf 1 van betaald was en schijf twee niet. Vandaag kwam schijf 2 door in de transacties maar wel met de datum 1 mrt. :?
Er wordt daar af en toe gegoocheld met de betalingen.
pi_185387819
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ter info SIG is bij mij volledig bijgewerkt voor mrt.
Er lijkt (bij mij) toch nog iets niet helemaal te kloppen, H*g*nb*nw*g (waarvan ik nog geen akte heb gezien) zie ik er wel tussen staan terwijl H**fdstr**t (waar al wel een akte van is en eerder is gepasseerd) er niet tussen staat. Voor beiden staat er overigens een betaalschema met een bedrag per 1 maart. Nog effe geduld hebben denk ik, net als bij fnc is ook hier de automatisering blijkbaar niet helemaal fool-proof en moeten er nog wat handmatige correcties plaatsvinden?
pi_185389631
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:04 schreef obligataire het volgende:
[..]

Hmmm, bij mij ontbreekt nog een klein bedrag van onze vriend David La*. Gek want van hetzelfde pand heeft hij de andere schijf wel voldaan.
In het transactie overzicht staan ze allemaal, maar in het saldo ontbreekt er een ?!
*edit*
In het transactie overzicht mist er nu ook 1 die er eerder wel stond (dat zal het incorrecte saldo wel verklaren) ...

*zucht*

[ Bericht 10% gewijzigd door fok321 op 04-03-2019 19:58:48 ]
pi_185389827
Morgen nog maar eens kijken, klopt het dan nog steeds niet dan maar weer eens mailen. Dan komt het alsnog wel weer goed.
Pecunia non olet
  dinsdag 5 maart 2019 @ 10:01:23 #107
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185399984
Zojuist ingelogd op Collin om ontvangen bedragen over te boeken. Dit blijft gewoon ellende, maar goed het is niet anders.
Daarbij kwam ik het project Le Beau tegen. Volgens mij zou dit begin oktober (2018) volledig worden afgelost. Echter is er het laatste half jaar geen betaling binnengekomen. Vanuit Collin per 28-11 een bericht dat men er achteraan zit... Ben benieuwd!
Op basis van recovery geen hoge pet op van deze heren.
pi_185400523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:01 schreef Gijsbertus het volgende:
Zojuist ingelogd op Collin om ontvangen bedragen over te boeken. Dit blijft gewoon ellende, maar goed het is niet anders.
Daarbij kwam ik het project Le Beau tegen. Volgens mij zou dit begin oktober (2018) volledig worden afgelost. Echter is er het laatste half jaar geen betaling binnengekomen. Vanuit Collin per 28-11 een bericht dat men er achteraan zit... Ben benieuwd!
Op basis van recovery geen hoge pet op van deze heren.
Daar heb ik ook al diverse mails over gestuurd. Maar het schiet niet op. Ik vrees dat het geld van de verkoop foetsie is. Collin heeft hier n.m.m. niet fel genoeg bovenop gezeten.
Pecunia non olet
  dinsdag 5 maart 2019 @ 11:51:48 #109
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185402199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:32 schreef obligataire het volgende:
[..]

Daar heb ik ook al diverse mails over gestuurd. Maar het schiet niet op. Ik vrees dat het geld van de verkoop foetsie is. Collin heeft hier n.m.m. niet fel genoeg bovenop gezeten.
Dat geld is de nieuwe zaak in gegaan (wat eerder via investormatch werd gevraagd, maar naderhand niet meer doorging). Veel woorden, weinig daden bij Collin, omdat zij in eerder stadium aangaven de verkoop voor het aflossen van de lening is bedoeld.
Dit platform en KOM bezorgt mij de meeste defaults. Waar ik de berichtgeving bij KOM beter vind dan bij Collin. Sterker nog, Collin gewoon pover.
pi_185403044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:51 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]

Dat geld is de nieuwe zaak in gegaan (wat eerder via investormatch werd gevraagd, maar naderhand niet meer doorging). Veel woorden, weinig daden bij Collin, omdat zij in eerder stadium aangaven de verkoop voor het aflossen van de lening is bedoeld.
Dit platform en KOM bezorgt mij de meeste defaults. Waar ik de berichtgeving bij KOM beter vind dan bij Collin. Sterker nog, Collin gewoon pover.
Als dit gebeurd is, is dat verduistering van gelden. Immers daar is nooit toestemming voor gegeven.
Pecunia non olet
pi_185404559
Het Amsterdamse Proeflokaal lijkt precies dezelfde kant op te gaan. Je hoort niets meer. Vind de communicatie ook erg pover. Maar ja welk platform doet dat wel echt goed?
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
  dinsdag 5 maart 2019 @ 13:27:19 #112
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185404745
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:20 schreef drollenvanger het volgende:
Het Amsterdamse Proeflokaal lijkt precies dezelfde kant op te gaan. Je hoort niets meer. Vind de communicatie ook erg pover. Maar ja welk platform doet dat wel echt goed?
Lendahand en in iets mindere mate Investormatch
pi_185404874
Maar ook bijvoorbeeld FnC is, ondanks dat het erg summier is, wel consequent met haar maandelijkse updates.

Eigenlijk is het zo dat je van ieder project wat in default is, bij ieder platform, maandelijks een update zou moeten krijgen.
pi_185405193
Speelparadijs KoM tijdelijk gesloten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De touwtjes moesten al aan elkaar geknoopt worden :'(
  dinsdag 5 maart 2019 @ 14:07:58 #116
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185405609
quote:
Een kleine incentive had leuk geweest. Trek je gelijk publiek naar je restaurant.
Als dit project op HCN had gestaan, had ik wellicht overwogen om te investeren.
Bij KOM toch vraagtekens..
pi_185406187
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:32 schreef Horsemen het volgende:
Maar ook bijvoorbeeld FnC is, ondanks dat het erg summier is, wel consequent met haar maandelijkse updates.

Eigenlijk is het zo dat je van ieder project wat in default is, bij ieder platform, maandelijks een update zou moeten krijgen.
De maandelijkse betaling van vorige week was al hoger dan ik de laatste maanden gewend was. Dit bleek toch geen extra aflossing te zijn. Gisteren alweer een paar betalingen gehad waar zelfs een gedeeltelijke terugbetaling van een al afgeschreven debiteur bijzat. Ik heb toch het idee dat men niet alleen het beste rapporteert maar ook de meeste druk legt op wanbetalers.
pi_185408820
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 14:36 schreef bridgetofar het volgende:
[..]

De maandelijkse betaling van vorige week was al hoger dan ik de laatste maanden gewend was. Dit bleek toch geen extra aflossing te zijn. Gisteren alweer een paar betalingen gehad waar zelfs een gedeeltelijke terugbetaling van een al afgeschreven debiteur bijzat. Ik heb toch het idee dat men niet alleen het beste rapporteert maar ook de meeste druk legt op wanbetalers.
Ook hier gisteren de 2e betaling ontvangen over februari incl. betaling van een default project (Extra Consultant IT-bedrijf, had slechts 1 betaling gedaan). Mis nog steeds 25 betalingen, hiervan zijn er 16 die voor de 1e keer niet betaald hebben. Ik blijf mij verbazen over de slechte betalingsmoraal, gezien het grote aantal projecten dat iedere maand te laat is met betalen (dit is wel sterk afhankelijk van ieders individuele portefeuille). Ben het met je eens dat FnC op een goede wijze (maandelijks) communiceert over projecten met achterstand en ben positief over de wijze waarop men wanbetalers na jaagt.
pi_185409278
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 12:08 schreef Horsemen het volgende:
Gisteren en vandaag heb ik mevrouw Yvonne van Baaijen van KoM project ME Wellness with Friends maar eens via o.a. de sociale media achter haar broek gezeten. Mevrouw moet nog 1 laatste termijn betalen maar komt keer op keer haar afspraken met KoM niet na. Inmiddels is ze met deze laatste termijn 6 maanden te laat.

Vandaag heeft mevrouw laten weten dat KoM maandag het geld op de rekening heeft staan. Ik ga het afwachten en als deze afspraak wederom niet zal worden nagekomen ga ik nog even een tandje bijzetten. #helemaalklaarmee
~O>
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 05:54 schreef djh77 het volgende:
[..]

KoM:[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:18 schreef obligataire het volgende:
Mevrouw Yvonne van Baaijen van KoM project ME Wellness with Friends heeft alle goodwill verspeeld begrijp ik :R
Mevrouw Van Baaijen heeft mij vandaag laten weten dat KoM het geld gisteren op haar rekening heeft gekregen. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Nu even afwachten hoe snel KoM dit gaat doorboeken naar de investeerders.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 16:56:34 #120
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185409283
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:32 schreef Horsemen het volgende:
Maar ook bijvoorbeeld FnC is, ondanks dat het erg summier is, wel consequent met haar maandelijkse updates.

Eigenlijk is het zo dat je van ieder project wat in default is, bij ieder platform, maandelijks een update zou moeten krijgen.
Inderdaad, FNC vergat ik. Staat op eenzame hoogte voor wat betreft het maandelijks rapporteren van de stand van zaken en de uitgevoerde acties. Al was het maar: we hebben geprobeerd te bellen, maar ze namen niet op.
Direct daarna staat wat mij betreft LAH met eveneens een maandelijkse rapportage.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 17:19:37 #121
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185409816
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]

[..]

[..]

Mevrouw Van Baaijen heeft mij vandaag laten weten dat KoM het geld gisteren op haar rekening heeft gekregen. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Nu even afwachten hoe snel KoM dit gaat doorboeken naar de investeerders.
poehpoeh, het werd tijd.
Staat nog niet bij de verwachte betalingen.
pi_185410230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:20 schreef drollenvanger het volgende:
Het Amsterdamse Proeflokaal lijkt precies dezelfde kant op te gaan. Je hoort niets meer. Vind de communicatie ook erg pover. Maar ja welk platform doet dat wel echt goed?
Ik zit niet in dit project, maar destijds wel in Hengelsport van Benthem ook bij Collin. Mijn ervaringen daar met het regrestraject zijn tenhemelschreiend. De hengelsportzaak liep niet en werd zonder overleg met investeerders verkocht aan de buren. Gemakshalve werd de terugbetaling van de lening stopgezet. Collin heeft zich met een slotbetaling van ca. 10 % van de vordering in het riet laten sturen en wou gewoon heel snel het dossier sluiten. De debitrice is iets van 25 jaar, in loondienst dus een langdurige afbetaling was m.i. best mogelijk. Als klap op de vuurpijl was er ook nog een tweede hoofdelijke aansprakelijke, de moeder van leenster. Die werd in het geheel niet aangesproken en vragen over haar financiële positie werden gewoon consequent niet beantwoord door Collin. Collin had zo'n 7 mille externe juridische kosten gemaakt en die werden nog even van de slotbetaling aan investeerders afgetrokken, ook al komen ze volgens het leencontract voor rekening van leenster.
De symphatie van Collin in het regrestraject ligt bij de lener. Belangen van de investeerder worden verkwanseld. Het zou me niet verbazen als de accountmanagers dit in hun acquisitiegespreken ook gewoon gebruiken: "Als u niet kunt terugbetalen doen wij niet al te moeilijk"
Dus reken op 0,0001 % inspanning van Collin, dan kan het alleen nog maar meevallen.
pi_185411653
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 16:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]

[..]

[..]

Mevrouw Van Baaijen heeft mij vandaag laten weten dat KoM het geld gisteren op haar rekening heeft gekregen. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Nu even afwachten hoe snel KoM dit gaat doorboeken naar de investeerders.
Blijkbaar in 2 termijnen voldaan.
quote:
Gisteren is er een bedrag van ¤ 450 ontvangen en is er via een screenshot bevestigd dat er vandaag vanaf een ING rekening het laatste bedrag van ¤ 646,77 richting de Rabobank rekening van Stichting Derdengelden Kapitaal op Maat is overgemaakt. Zodra dit geld is bijgeschreven is de laatste termijn in totaliteit ontvangen en wordt deze doorbetaald naar de investeerders
Dank Horsemen. Denk dat deze betaling op jouw conto kan.
pi_185411687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:37 schreef djh77 het volgende:
Dank Horsemen. Denk dat deze betaling op jouw conto kan.
Tja, en zo gek gaat het dus.....
pi_185412097
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:35 schreef obligataire het volgende:
[..]

Het gaat inderdaad heel vlot op deze manier. Dat van die Instutionele belegger dat wist ik niet, maar ergens begrijpelijk want anders zouden ze de looptijd wel langer aanhouden:)

Er is voor het overige weinig verschil met Nederland, de projecten zijn vaak even beroerd, maar soms zitten er toch wel mooie oude familiebedrijven tussen en andere aantrekkelijke bedrijven.

Wat soms niet helpt dat zijn kleine zelfstandigen die wettelijk geen balanscijfers hoeven op te maken. Dat doen ze dus ook niet, ook niet voor FNCD. Daar loop ik sowieso omheen.

Verder zijn ze wel wat stipter dan hun NL collega's.
Kun je als Nederlandse ingezeten een rekening bij FnC Duitsland openen ? Het lijkt er op dat er bij de registratie vanuit gegaan wordt dat je in Duitsland woont :(

Wijzig: inmiddels gevonden, dat is niet mogelijk: "Geld anlegen bei Funding Circle DE kann jeder, der einen Wohnsitz in Deutschland hat, volljährig ist und außerdem über ein lastschriftfähiges Konto bei einer deutschen Bank verfügt".
pi_185412329
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:59 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]

Kun je als Nederlandse ingezeten een rekening bij FnC Duitsland openen ? Het lijkt er op dat er bij de registratie vanuit gegaan wordt dat je in Duitsland woont :(

Wijzig: inmiddels gevonden, dat is niet mogelijk: "Geld anlegen bei Funding Circle DE kann jeder, der einen Wohnsitz in Deutschland hat, volljährig ist und außerdem über ein lastschriftfähiges Konto bei einer deutschen Bank verfügt".
Klopt. Sommige vanuit dit forum die in het buitenland wonen hebben ook problemen met FNC Nederland
pi_185412341
6 tips van GVE:

1. Bouw aan een gespreide investeringsportefeuille
U wist waarschijnlijk al dat wij standaard adviseren om niet meer dan 10% van uw vrij belegbare vermogen te investeren en om uw investeringen te spreiden over meerdere projecten. Wist u dat investeerders bij Geldvoorelkaar.nl gemiddeld in 17 projecten investeren? Zo spreiden ze hun risico en behouden ze een positief netto rendement, ook wanneer een ondernemer niet aan zijn betalingsverplichting kan voldoen.201902_berg

Om het risico verder te verlagen kunt u uw investeringen ook spreiden over:

Verschillende risicoclassificaties (risicoklasse 1 t/m 5s)
Branches
Looptijden
Geboden zekerheden per project. (wist u dat bij de nieuwe vastgoedlening altijd een eerste hypotheekrecht op onroerend goed van toepassing is?)

2. Lees de aanvullende informatie
Veel investeerders willen een beeld van de betrokken ondernemer(s) krijgen, voordat ze investeren in een crowdfundingproject. Klikt u bij het lezen van een pitch wel eens op de pdf Aanvullende informatie bij de pitch? Hier vindt u uitgebreidere informatie over de achtergrond van de ondernemer én aanvullende financiële informatie over o.a. de solvabiliteit en rentabiliteit van de onderneming.

3. Benut de 48 uurs inzagetermijn
Crowdfundingprojecten op Geldvoorelkaar.nl worden standaard 48 uur ter inzage gepubliceerd. Tijdens de 48 uur bent u in de gelegenheid om het project uitgebreid door te nemen en vragen te stellen aan Geldvoorelkaar.nl, voordat u een investering toezegt. Maak gebruik van deze mogelijkheid. Wij helpen u graag!

4. Zie direct de geboden zekerheden
Een praktische en handige tip: u kunt eenvoudig de geboden zekerheden zien door de afkortingen (bijvoorbeeld HY, BS, DP, AV) in de header van de pitch met uw cursor aan te klikken. Er verschijnt dan een klein uitlegbalkje onder de afkorting, met daarin de betekenis van de zekerheid. In de pitch vindt u uiteraard een uitgebreide omschrijving.

5. Doe een Google-search
Gehoord van een investeerder: Google altijd even op de naam van een ondernemer en de onderneming. Ook social media-accounts kunnen bijdragen aan het beeld dat u van een ondernemer heeft. De belangrijkste social media accounts worden altijd in de pitch weergegeven.

Overigens behoort de Google-search ook tot de standaard screening van Geldvoorelkaar.nl. Maar voor uw eigen beeldvorming kan het heel waardevol zijn om zelf een Google search te doen en bijvoorbeeld reviews in te zien.

6. Vertrouw op uw eigen intuïtie
De belangrijkste tip die we kunnen geven: vertrouw op uw intuïtie. Spreekt het project of de onderneming u aan? Vindt u het leuk, interessant? En wat zegt uw onderbuikgevoel? Een goed gevoel bij het verhaal is minstens zo belangrijk als de financiële informatie.
pi_185414555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:32 schreef obligataire het volgende:
Le beau

Ik vrees dat het geld van de verkoop foetsie is
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, zie https://insolventies.rech(...)b.18.336.F.1300.1.18 voor het faillisementsverslag van de loopzaak die hij (samen met z'n vrouw die kort daarvoor failliet is gegaan met haar eerste loopwinkel, een ez) is gestart tijdens/na het sluiten van z'n restaurant. Ik lees 'schuldsannering' in het verslag van de curator, dat voorspelt weinig goeds.
  woensdag 6 maart 2019 @ 09:10:15 #129
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185424351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:31 schreef tnhb het volgende:
[..]

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, zie https://insolventies.rech(...)b.18.336.F.1300.1.18 voor het faillisementsverslag van de loopzaak die hij (samen met z'n vrouw die kort daarvoor failliet is gegaan met haar eerste loopwinkel, een ez) is gestart tijdens/na het sluiten van z'n restaurant. Ik lees 'schuldsannering' in het verslag van de curator, dat voorspelt weinig goeds.
Voor mij geen cent meer naar Collin. Qua spreiding heb ik voldoende platformen gevonden waar ik een beter gevoel bij heb.
pi_185425753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 18:11 schreef obligataire het volgende:
Die flapdrol van Proc*de Holding neemt al weer een paar maanden een loopje met zijn investeerders. Drie maanden niets vernomen of ontvangen.
Ik heb CCF maar weer eens om een update gevraagd. ~O>
Ja, dat schiet niet op.
Een ander CCF project dat sinds begin dit jaar niet meer betaalt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zojuist eens even wat gegoogled, en ik heb een vermoeden waar het mee te maken zou kunnen hebben...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door OpDieFiets op 06-03-2019 10:47:42 ]
pi_185426412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:37 schreef djh77 het volgende:
[..]

Blijkbaar in 2 termijnen voldaan.[..]

Dank Horsemen. Denk dat deze betaling op jouw conto kan.
Ik kan niet zeggen graag gedaan want het is natuurlijk jammer dat dit op deze manier moet.

Communiceer als geldnemer nou gewoon met je investeerders en kom vervolgens de afspraken die je daarna maakt na. Ook van KoM verwacht je natuurlijk meer dan (na 6 maanden achterstand en herhaaldelijk afspraken niet nakomen) "we gaan volgende week via een amicaal telefoontje proberen om haar tot betalen te bewegen". Dit had maanden geleden al bij de deurwaarder moeten liggen.

Voor de investeerders geeft dit wel weer aan dat in sommige gevallen het wel degelijk mogelijk is om de boel een duwtje in de goede richting te geven…

Nu nog even afwachten tot het geld daadwerkelijk binnen komt.
  woensdag 6 maart 2019 @ 12:53:32 #133
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185428383
Mooi bericht van GVE
quote:
In 2014 heeft u geïnvesteerd in het project 8163 | Logeerhuis De Plataan.

Van dit project zijn reeds 51 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (52-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden.

Wij zullen deze betalingen eind deze week aan u overmaken. U ontvangt per termijn een losse uitbetaling. Project 8163 is hiermee volledig afgehandeld.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u hier vragen over hebben, dan vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
Volgens mij zijn er trouwens al 52 termijnen betaald.
pi_185429728
https://horecacrowdfunding.nl/

Mosaic Rotterdam staat open, 70% nu, 4 minuten open, 3 sterren icm 7,5% brengt nog geen stormloop
pi_185429777
quote:
12s.gif Op woensdag 6 maart 2019 14:06 schreef peterc het volgende:
https://horecacrowdfunding.nl/

Mosaic Rotterdam staat open, 70% nu, 4 minuten open, 3 sterren icm 7,5% brengt nog geen stormloop
Gelukkig niet. Mooiste is volgens mij als deze in bijv een paar uur vol komt. Lijkt me het beste voor de ondernemer, het platform en de investeerders.
pi_185431140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 14:09 schreef escortmk2 het volgende:
[..]

Gelukkig niet. Mooiste is volgens mij als deze in bijv een paar uur vol komt. Lijkt me het beste voor de ondernemer, het platform en de investeerders.
Heb m voor mijn minimum inleg meegenomen. Combinatie van vertrouwen in het platform, hoge eigen inbreng, relatief lage schuld t.o.v. Aantal couverts en vertrouwen dat men elkaar in die cultuur doorgaans goed helpt.
Tijd zal het leren.
pi_185431459
Ik sla ‘m over, maar zag wel dat HCN de mijlpaal van 5000 investeerders heeft bereikt. Zolang kwaliteit boven kwantiteit blijft gaan is dat een goede zaak.
  woensdag 6 maart 2019 @ 15:58:27 #138
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185431959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 15:33 schreef escortmk2 het volgende:
Ik sla ‘m over, maar zag wel dat HCN de mijlpaal van 5000 investeerders heeft bereikt. Zolang kwaliteit boven kwantiteit blijft gaan is dat een goede zaak.
Ik sla deze over. Het is ook niet de bedoeling dat ik heel horeca Rotterdam ga financieren :7 ;)
pi_185432287
Ik mis een partner in het verhaaltje van OAMKB. Is voor de zekerheden wel beter als er een partner in loondienst aanwezig is.
pi_185432313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:15 schreef Red_arrow het volgende:
Ik mis een partner in het verhaaltje van OAMKB. Is voor de zekerheden wel beter als er een partner in loondienst aanwezig is.
Dacht dat vaak OAMKB ook garant stond ofzo, maar kan dat deze keer ook niet vinden of vergis ik me..
pi_185432470
Even een vraagje van de andere kant, Ik ga waarschijnlijk met mijn vrouw een klein resturantje beginnen en heb daarvoor ongeveer ¤15.000 van de ¤25.000 totale investering nodig als lening.

Welk platform zou hier het geschikst voor zijn? Mijn eerste keuze zou HCN zijn, maar die hebben als minimum ¤50.000. Fundingcircle doet zo te zien alleen maar bestaande ondernemingen. Nu zit ik te denken aan geldvoorelkaar, die zo te zien wat minder eisen stellen.

Wat extra info mocht dat uitmaken: Ik ben zelf freelancer in de IT (begonnen in 2017) met een omzet (en winst voor belastingen) van ongeveer ¤50.000 in 2018. Mijn vrouw werkt nu in de horeca maar gaat fulltime in het restaurant aan de slag, ikzelf ga parttime bijspringen als het druk is.
pi_185433252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:25 schreef pickup52 het volgende:
Even een vraagje van de andere kant, Ik ga waarschijnlijk met mijn vrouw een klein resturantje beginnen en heb daarvoor ongeveer ¤15.000 van de ¤25.000 totale investering nodig als lening.

Welk platform zou hier het geschikst voor zijn? Mijn eerste keuze zou HCN zijn, maar die hebben als minimum ¤50.000. Fundingcircle doet zo te zien alleen maar bestaande ondernemingen. Nu zit ik te denken aan geldvoorelkaar, die zo te zien wat minder eisen stellen.
Kijk ook eens naar waardevoorjegeld en investormatch.
pi_185433564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:25 schreef pickup52 het volgende:
Even een vraagje van de andere kant, Ik ga waarschijnlijk met mijn vrouw een klein resturantje beginnen en heb daarvoor ongeveer ¤15.000 van de ¤25.000 totale investering nodig als lening.

Welk platform zou hier het geschikst voor zijn? Mijn eerste keuze zou HCN zijn, maar die hebben als minimum ¤50.000. Fundingcircle doet zo te zien alleen maar bestaande ondernemingen. Nu zit ik te denken aan geldvoorelkaar, die zo te zien wat minder eisen stellen.

Wat extra info mocht dat uitmaken: Ik ben zelf freelancer in de IT (begonnen in 2017) met een omzet (en winst voor belastingen) van ongeveer ¤50.000 in 2018. Mijn vrouw werkt nu in de horeca maar gaat fulltime in het restaurant aan de slag, ikzelf ga parttime bijspringen als het druk is.
Is die 15k niet gewoon door jullie zelf bij elkaar te sparen?

Qua kosten scheelt dat je flink. En wellicht ook een hoop rompslomp
pi_185433760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:12 schreef wilan het volgende:
[..]

Is die 15k niet gewoon door jullie zelf bij elkaar te sparen?

Qua kosten scheelt dat je flink. En wellicht ook een hoop rompslomp
Ja dat is wel zo, eigenlijk wilden we ook nog even wachten, maar nu is net een heel geschikt opgeheven restaurant op de markt gekomen voor een lage prijs. Dus een beetje rompslomp en wat extra kosten is het me wel waard.
pi_185434350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:22 schreef pickup52 het volgende:
[..]

Ja dat is wel zo, eigenlijk wilden we ook nog even wachten, maar nu is net een heel geschikt opgeheven restaurant op de markt gekomen voor een lage prijs. Dus een beetje rompslomp en wat extra kosten is het me wel waard.
Is qredits.nl niets?
pi_185434560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:52 schreef rockenfeller het volgende:
[..]

Is qredits.nl niets?
Daar zit ik inderdaad ook naar te kijken. Ik wil de opties nog openhouden. Bedankt voor de tips allemaal.
pi_185435775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:25 schreef pickup52 het volgende:
Even een vraagje van de andere kant, Ik ga waarschijnlijk met mijn vrouw een klein resturantje beginnen en heb daarvoor ongeveer ¤15.000 van de ¤25.000 totale investering nodig als lening.

Welk platform zou hier het geschikst voor zijn? Mijn eerste keuze zou HCN zijn, maar die hebben als minimum ¤50.000. Fundingcircle doet zo te zien alleen maar bestaande ondernemingen. Nu zit ik te denken aan geldvoorelkaar, die zo te zien wat minder eisen stellen.

Wat extra info mocht dat uitmaken: Ik ben zelf freelancer in de IT (begonnen in 2017) met een omzet (en winst voor belastingen) van ongeveer ¤50.000 in 2018. Mijn vrouw werkt nu in de horeca maar gaat fulltime in het restaurant aan de slag, ikzelf ga parttime bijspringen als het druk is.
Heb je al eens binnen je (schoon) familie omgeving gekeken ? Misschien vinden die het nog wel leuk ook om bij te springen.
pi_185436005
Introductie van verzamelbetalingen GvE
Vanaf maart 2019 veranderen wij onze manier van uitbetaling naar investeerders. Op verzoek van veel investeerders zullen wij gebruik gaan maken van verzamelbetalingen, waardoor u eens per twee weken alle betalingen van projecten in één uitbetaling ontvangt. Dit heeft een aantal voordelen voor investeerders, die wij in dit bericht graag toelichten.

Voordelen van de verzamelbetaling
Sommige investeerders ontvangen betalingen van tientallen en soms honderden projecten. Voor die investeerders wordt het overzichtelijker en gemakkelijker om te controleren welke betalingen zijn ontvangen. Bij iedere verzamelbetaling ontvangt u namelijk gelijktijdig een e-mail, met daarin een overzicht van alle betalingen die in de verzamelbetaling zijn opgenomen.

Daarnaast zijn verzamelbetalingen voordeliger voor zakelijke investeerders, omdat zij minder vaak boekingskosten aan de bank hoeven te betalen. Ook voor particuliere investeerders geldt dat de verzamelbetalingen de kosten laag zullen houden, doordat de betalingen minder gevoelig zullen zijn voor de eenzijdige verhoging van bankkosten.

Tweewekelijks uitbetalen
Wij zullen eens per twee weken alle betalingen verzamelen en klaarzetten voor uitbetaling. Zodra dit gereed is, ontvangt u per e-mail een vooraankondiging van de verzamelbetaling. U kunt de betaling naar verwachting op de daaropvolgende dinsdag of woensdag op uw rekening zien verschijnen.

Om de overstap naar verzamelbetalingen zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen, voeren wij deze wijze van betalen niet voor alle investeerders tegelijkertijd in. Het invoeren verloopt in fasen, waarvan de eerste fase reeds succesvol is verlopen en positief werd ontvangen. U ontvangt een e-mail wanneer de verzamelbetalingen voor u in werking gaan. U hoeft daar zelf niets voor te doen.
https://www.geldvoorelkaa(...)zamelbetalingen.aspx
pi_185438812
Begin 2018 is de propositie Monumentaal kantoorpand succesvol in exploitatie gegaan. De propositie heeft sinds de start conform prognose gepresteerd.

De initiatiefnemer was voornemens om de investeerders na zeven jaar uit de opgebouwde liquiditeitsreserve af te lossen. De mogelijkheid heeft zich echter voorgedaan om de Crowdrealestate Lening eerder af te lossen uit de opbrengst van een verkoop. De koop is onlangs gesloten en alle deelnemers worden deze maand succesvol terugbetaald. Na aflossing zal het hypotheekrecht worden doorgehaald. Tot die tijd blijft uw investering rentedragend.

Vrij van bemiddelingskosten
Wij bieden alle deelnemers in deze propositie de mogelijkheid om in maart en april 2019 vrij van bemiddelingskosten deel te nemen in de volgende twee proposities: Appartementencomplexen Gössnitz en Verzorgingshuis Gümbel. Bij de propositie 'Verzorgingshuis Gümbel' kunt u alvast geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren.


Fijn |:(
De goede projecten worden voortijdig afgelost, zonder boeterente.....
Pecunia non olet
pi_185440302
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 16:25 schreef pickup52 het volgende:
Even een vraagje van de andere kant, Ik ga waarschijnlijk met mijn vrouw een klein resturantje beginnen en heb daarvoor ongeveer ¤15.000 van de ¤25.000 totale investering nodig als lening.

Welk platform zou hier het geschikst voor zijn? Mijn eerste keuze zou HCN zijn, maar die hebben als minimum ¤50.000. Fundingcircle doet zo te zien alleen maar bestaande ondernemingen. Nu zit ik te denken aan geldvoorelkaar, die zo te zien wat minder eisen stellen.

Wat extra info mocht dat uitmaken: Ik ben zelf freelancer in de IT (begonnen in 2017) met een omzet (en winst voor belastingen) van ongeveer ¤50.000 in 2018. Mijn vrouw werkt nu in de horeca maar gaat fulltime in het restaurant aan de slag, ikzelf ga parttime bijspringen als het druk is.
Geldvoorelkaar zit die meteen vol.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_185440446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 21:07 schreef obligataire het volgende:
Fijn |:(
De goede projecten worden voortijdig afgelost, zonder boeterente.....
Ja, erg jammer.
Om mijn glas halfvol te houden: liever dit dan een default...
pi_185446690
APOC nummer 7 komt er vandaag aan bij GvE (zie nieuwsbrief). Benieuwd hoeveel miljoen ze nu weer nodig hebben.... :)
pi_185447058
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 19:06 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]

Heb je al eens binnen je (schoon) familie omgeving gekeken ? Misschien vinden die het nog wel leuk ook om bij te springen.
Inderdaad, zij krijgen een hogere rente als bij de bank, en jij betaald een lagere rente als bij een bank of platform + no fee. Ook kun je flexibeler zijn met aflossingen, wel is wijs eea toch in een overeenkomst vast te leggen. Plus je kan hen ook een incentive verstrekken, idem als aan de cloud. Het gevraagde bedrag is zeker te overzien, voor zowel jullie als de verstrekkers.
pi_185447217
Wat vinden jullie van deze?
https://www.investormatch(...)ie-in-cups-en-bonen/
Wat mij betreft goed verhaal, maar wel wat lage rente voor een start up...
pi_185447375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:41 schreef cellog het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
https://www.investormatch(...)ie-in-cups-en-bonen/
Wat mij betreft goed verhaal, maar wel wat lage rente voor een start up...
Google op zijn naam laat zien dat dhr Bonnema al een CF campagne heeft lopen voor een koffiebar:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/good-beans


Nu dus koffie handel erbij ... of wordt er een gaatje in de liquiditeit van de koffiebar opgevuld?
Deze komt wel vol zonder mij, veel (koffie)lucht imo.

[ Bericht 1% gewijzigd door marathon2000 op 07-03-2019 11:19:51 ]
pi_185447387
quote:
12s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:30 schreef peterc het volgende:
[..]

Inderdaad, zij krijgen een hogere rente als bij de bank, en jij betaald een lagere rente als bij een bank of platform + no fee. Ook kun je flexibeler zijn met aflossingen, wel is wijs eea toch in een overeenkomst vast te leggen. Plus je kan hen ook een incentive verstrekken, idem als aan de cloud. Het gevraagde bedrag is zeker te overzien, voor zowel jullie als de verstrekkers.
Precies. En als niemand uit de persoonlijke kring je geld durft te lenen, dan is dat misschien ook wel een teken dat het niet zo'n kansrijk plan is. Vrienden en familie hebben toch die tacit knowledge die wij als investeerders niet hebben.
pi_185447885
Intersociëtas IT Group

https://www.nlinvesteert.(...)tas-it-group/project

10% rente per jaar 60 maanden.
pi_185448116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:22 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Intersociëtas IT Group

https://www.nlinvesteert.(...)tas-it-group/project

10% rente per jaar 60 maanden.
Ik zit in hun branche, ken ze ook, maar als je 10% rente per jaar moet bieden, gaat er bij mij wel een belletje rinkelen, eerlijk gezegd. Er zijn heel veel fondsen/investeerders die in de IT consulting willen investeren voor minder, is mijn ervaring!
pi_185448176
Ik laat deze ook aan mij voorbij gaan. Maar voor de durfkapitalisten onder ons is het een mooie investering.
pi_185448442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:52 schreef marathon2000 het volgende:
[..]

Google op zijn naam laat zien dat dhr Bonnema al een CF campagne heeft lopen voor een koffiebar:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/good-beans

Nu dus koffie handel erbij ... of wordt er een gaatje in de liquiditeit van de koffiebar opgevuld?
Deze komt wel vol zonder mij, veel (koffie)lucht imo.
Dit klopt niet helemaal. Na de inlog blijkt uit de download van het rating-rapport: de koffiewinkel startte in Amsterdam in 2015 en is verkocht in 2017. Deze leverde een gezonde winst op. Daarna werd dhr marketeer.
pi_185448938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:55 schreef Jaco078 het volgende:
[..]

Dit klopt niet helemaal. Na de inlog blijkt uit de download van het rating-rapport: de koffiewinkel startte in Amsterdam in 2015 en is verkocht in 2017. Deze leverde een gezonde winst op. Daarna werd dhr marketeer.
Dank niet goed genoeg gelezen, maar vind het toch een te dun verhaal (business case en ontbreken van zekerheden)
pi_185448964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:36 schreef aborren het volgende:
[..]

Ik zit in hun branche, ken ze ook, maar als je 10% rente per jaar moet bieden, gaat er bij mij wel een belletje rinkelen, eerlijk gezegd. Er zijn heel veel fondsen/investeerders die in de IT consulting willen investeren voor minder, is mijn ervaring!
Ik werd gaandeweg het verhaal positiever; het lijkt er op dat ze het lek boven hebben en de pitch is heel goed gedocumenteerd.

Maar ik haakte af toen ik las dat de lening achtergesteld is aan de Rabobank.
En dan vind ik 1.000 euro toch te veel.
Pecunia non olet
pi_185451022
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:22 schreef obligataire het volgende:
[..]

Ik werd gaandeweg het verhaal positiever; het lijkt er op dat ze het lek boven hebben en de pitch is heel goed gedocumenteerd.

Maar ik haakte af toen ik las dat de lening achtergesteld is aan de Rabobank.
En dan vind ik 1.000 euro toch te veel.
Heb dezelfde redenering. Mogen ze de geprognosticeerde cijfers toch niet gaan halen, zal de Rabobank vooraan staan om te vorderen. Zo te zien vinden er veel investeerders het risico aanvaardbaar tegen het aangeboden rendement.
pi_185451160
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:14 schreef Crowdfunder87 het volgende:
lening achtergesteld is aan de Rabobank
Stapelfinancieringen met een Bank, direct no-go voor mij.

1) Als het misgaat sta je achteraan bij de bank
2) Er is een reden dat de bank niet alles financiert.

Je moet niet als crowd uitsluitend het hoog risico stukje willen financieren. Als een ondernemer niet alles bij de bank gefinancierd krijgt, leen dan alles via Crowdfunding en ik doe waarschijnlijk wel mee.
pi_185452097
Koffie op IVM staat open
pi_185452393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:03 schreef aborren het volgende:
APOC nummer 7 komt er vandaag aan bij GvE (zie nieuwsbrief). Benieuwd hoeveel miljoen ze nu weer nodig hebben.... :)
2.6 :)

De nieuwe GvE APOC Aviation:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19584
pi_185452975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:02 schreef Jaco078 het volgende:
Koffie op IVM staat open
En inmiddels volgeschreven.
pi_185453168
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]

2.6 :)

De nieuwe GvE APOC Aviation:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19584
De bedragen gaan wel omhoog als ik me niet vergis. Hebben ze ook een steeds hogere eigen bijdrage in hun investering? Dat zou je wel verwachten als het bedrijfsmatig goed loopt.
pi_185453258
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]

2.6 :)

De nieuwe GvE APOC Aviation:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19584
Voor de investeerders zit er dus niet meer dan een procentje of 6 a 6,5 rendement in.
pi_185454160
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:04 schreef Beagle_W het volgende:
Hebben ze ook een steeds hogere eigen bijdrage in hun investering?
Als ik het zo snel zie niet: vorige keer ca. 19% eigen inbreng, nu ruim 13%, dus lager. Of dat een probleem is weet ik niet, er is (voor wat het waard is, voornamelijk bij de uitwinning;-) een borgstelling vanuit de moedermaatschappij.
pi_185454236
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:04 schreef Beagle_W het volgende:
[..]

De bedragen gaan wel omhoog als ik me niet vergis. Hebben ze ook een steeds hogere eigen bijdrage in hun investering? Dat zou je wel verwachten als het bedrijfsmatig goed loopt.
Paar oude gevonden:

APOC N = 1.3750.000
APOC leasing = 1.150.000
APOC L = 1.650.000
APOC J = 900.000

Ik zit zelf in eentje, als die wordt afgelost mag dat geld wel naar een nieuwe APOC maar ik wil er niet meer in mijn portefeuille.
pi_185454478
is dat wat die APOC lening op GVE? anders ga ik me aanmelden daar, Is het platform ook OK?
Geniet van het leven:):)
pi_185454687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 13:14 schreef Crowdfunder87 het volgende:
[..]

Heb dezelfde redenering. Mogen ze de geprognosticeerde cijfers toch niet gaan halen, zal de Rabobank vooraan staan om te vorderen. Zo te zien vinden er veel investeerders het risico aanvaardbaar tegen het aangeboden rendement.
En mochten ze die geprognosticeerde cijfers wél halen, dan zou het zomaar kunnen dat over een jaartje of twee de hele zaak geherfinancierd wordt tegen een lagere rente.
Waarbij de crowdfunders bedankt zijn voor de moeite en eventueel een fooitje aan boete.

Kortom de risico's liggen volledig aan één kant en daar staat veel te weinig tegenover aan rente.
Pecunia non olet
pi_185454689
quote:
12s.gif Op donderdag 7 maart 2019 15:55 schreef escortmk2 het volgende:
[..]

Paar oude gevonden:

APOC N = 1.3750.000
APOC leasing = 1.150.000
APOC L = 1.650.000
APOC J = 900.000

Ik zit zelf in eentje, als die wordt afgelost mag dat geld wel naar een nieuwe APOC maar ik wil er niet meer in mijn portefeuille.
Het zijn aparte BV's, dus ze gaan niet de ene met de andere aflossen... in theorie moet elke BV z'n eigen broek ophouden, maar of dat in de praktijk ook zo gebeurd... geen idee! Ik zit er ook al in, maar pak misschien de nieuwe ook weer mee. Korte looptijd spreekt me wel aan.
pi_185454720
Update van Collin m.b.t. Het Amsterdamse Proeflokaal

quote:
Beste investeerder,



Op 31 januari jl. hebben wij u geïnformeerd omtrent het faillissement van Het Amsterdamse Proeflokaal B.V. c.s. en de acties die wij zouden ondernemen richting de borgen. Inmiddels kunnen wij u als volgt berichten:



Voor aanvang van de financiering van Het Amsterdamse Proeflokaal B.V. c.s. hebben wij in de pitch vermeld dat o.a. als zekerheid zal dienen een op dat moment (materiële) borgstelling van de heer en mevrouw Semeins en de heer Klok, allen ten bedrage van ¤ 500.000,-. De materialiteit van deze borgstellingen was gebaseerd op de aangiftes IB van de borgen alsmede aanvullende informatie op dat moment verkregen van de borgen.



In de jaren daarna (lees: in de maar 2 jaar daarna), tot aan november 2018 zijn, ondanks de negatieve exploitatie van Het Amsterdamse Proeflokaal B.V., de maandtermijnen redelijk in lijn met de gemaakte afspraken voldaan. Eind 2018 bleken er echter niet alleen financiële problemen bij Het Amsterdamse Proeflokaal B.V. c.s. maar tevens bij andere vennootschappen waar de heer en mevrouw Semeins en de heer Klok een belang in hebben, onder andere gerelateerd aan de exploitatie van Amsterdam Hospitality Company B.V. h.o.d.n. Restaurant Stedelijk welke op 28 december 2018 failliet is verklaard.



Door ons is inmiddels een onderzoek opgesteld aan de hand van de van de borgen verkregen informatie. Hoewel nog een volledige inzage in de vennootschappen van met name de heer Semeins ontbreekt hebben we wel kunnen constateren dat er vanuit de persoonlijke Holdings aanzienlijke bedragen aan Amsterdam Hospitality Company B.V. h.o.d.n. Restaurant Stedelijk en hieraan gelieerde ondernemingen zijn geleend die in het faillissement van deze vennootschappen verloren zijn gegaan. Dit nadat ook Brasserie Paardenburg, waar aanzienlijke lening bedragen op uit stonden, in april 2018 is verkocht. Ook deze leningen (b)lijken uit de aangifte 2017 geen waarde te vertegenwoordigen.



De materialiteit van de borgen is hierdoor helaas verloren gegaan. Desondanks kunt u er vanuit gaan dat wij alles in het werk blijven stellen om de borgen op hun verantwoordelijkheid aan te spreken en daar waar mogelijk een optimale opbrengst onder het nog aanwezige privé vermogen te realiseren.



Wij zullen u nader informeren op het moment dat er nieuwe informatie beschikbaar is.



Met vriendelijke groet,



Bas D
En zo blijkt 1,5 miljoen aan materiële borgstellingen op een lening van 700k (tegen maar 7%) bij Collin 2 jaar later dus 0,00 waarde te hebben :( . Echt, aan dit soort zekerheden moet je dus geen enkele waarde hechten... |:(

Eens kijken of deze mensen ook in de schuldsanering komen of dat Collin ze er wederom lekker mee laat wegkomen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 07-03-2019 16:34:18 ]
pi_185454927
Helemaal mee eens Horsemen, ik lees de mail net ook...
pi_185455108
Niet te geloven toch. Ik geloof niet dat mensen die zo succesvol zijn dat ze 1.5 miljoen aan prive vermogen hebben opgebouwd, dit zomaar met wat domme investeringen verspelen in een periode van twee jaar. En waar is het geld van de verkoop van het Proeflokaal gebleven?

Voor mij is het een dure les, maar voormij alleen nog Collins met een eerste hypotheekrecht met een lage ltv.
pi_185455121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:17 schreef aborren het volgende:
[..]

Het zijn aparte BV's, dus ze gaan niet de ene met de andere aflossen... in theorie moet elke BV z'n eigen broek ophouden, maar of dat in de praktijk ook zo gebeurd... geen idee! Ik zit er ook al in, maar pak misschien de nieuwe ook weer mee. Korte looptijd spreekt me wel aan.
Ik denk niet dat ze helemaal los van elkaar staan. Stel dat er eentje slecht loopt, vier anderen goed en APOC wil een nieuw project starten, dan heeft iedereen er baat bij dat de investeerders van alle vorige 5 projecten tevreden terugbetaald blijven worden.
pi_185455161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:39 schreef Mynheer007 het volgende:
Niet te geloven toch. Ik geloof niet dat mensen die zo succesvol zijn dat ze 1.5 miljoen aan prive vermogen hebben opgebouwd, dit zomaar met wat domme investeringen verspelen in een periode van twee jaar. En waar is het geld van de verkoop van het Proeflokaal gebleven?

Voor mij is het een dure les, maar voormij alleen nog Collins met een eerste hypotheekrecht met een lage ltv.
Ik zit hier zelf niet in, maar als dit niet goed opgelost wordt beschadigt dit het vertrouwen in Collin wel heel erg.
pi_185455361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:07 schreef prefix1 het volgende:
is dat wat die APOC lening op GVE? anders ga ik me aanmelden daar, Is het platform ook OK?
Het platform is oké. Het project kun je het beste zelf beoordelen.
pi_185455771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:40 schreef escortmk2 het volgende:
[..]

Ik denk niet dat ze helemaal los van elkaar staan. Stel dat er eentje slecht loopt, vier anderen goed en APOC wil een nieuw project starten, dan heeft iedereen er baat bij dat de investeerders van alle vorige 5 projecten tevreden terugbetaald blijven worden.
Op heb je gelijk, maar je moet je ook realiseren dat APOC heel bewust voor deze constructie heeft gekozen. APOC vind het te riskant om zelf veel risico te lopen. Ik hou op zich wel van een gokje, maar niet tegen 7%.
pi_185455881
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:39 schreef Mynheer007 het volgende:
En waar is het geld van de verkoop van het Proeflokaal gebleven?
Dat is toch failliet? De opbrengst van de doorstart gaat naar de curator, wat dacht je anders?
pi_185456351
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2019 11:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Ik kan niet zeggen graag gedaan want het is natuurlijk jammer dat dit op deze manier moet.

Communiceer als geldnemer nou gewoon met je investeerders en kom vervolgens de afspraken die je daarna maakt na. Ook van KoM verwacht je natuurlijk meer dan (na 6 maanden achterstand en herhaaldelijk afspraken niet nakomen) "we gaan volgende week via een amicaal telefoontje proberen om haar tot betalen te bewegen". Dit had maanden geleden al bij de deurwaarder moeten liggen.

Voor de investeerders geeft dit wel weer aan dat in sommige gevallen het wel degelijk mogelijk is om de boel een duwtje in de goede richting te geven…

Nu nog even afwachten tot het geld daadwerkelijk binnen komt.
De laatste termijn is vandaag binnen gekomen. Na de nodige vertragingen uiteindelijk eind goed al goed voor dit project

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 07-03-2019 17:44:12 ]
pi_185457212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:29 schreef Jaerock het volgende:
Helemaal mee eens Horsemen, ik lees de mail net ook...
Dit zijn linkmichels die voor het proeflokaal ook al faillissementen achter de rug hadden. Die hebben vast hun geld elders onder gebracht. Ik verwacht van Collin dat men tot het gaatje gaat om deze mensen te laten betalen. Echt ongelooflijk als dit het laatste mailtje was van dit project.
pi_185457938
Vreemde zaken projecten 15915 en 16548 van GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185460080
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:51 schreef djh77 het volgende:


Vreemde zaken projecten 15915 en 16548 van GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Psytrec holding bv uit Bilthoven zag ik vandaag inderdaad in de lijst van nieuwe faillissementen staan!
https://www.faillissement(...)ternational-b-v.aspx

Was het niet zo dat onderdeel van het plan van overname was dat de borgen en ha zou vervallen?
Dus dat nu na overname de bv failliet is gegaan, de investeerders zonder borgen en ha achter blijven?
Dus dat de investeerders in het ootje zijn genomen?

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-03-2019 21:23:21 ]
pi_185464601
Pluimvee van IVM bijna 2 weken over tijd inmiddels. Mail van IVM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betaling normaliter 24e.
pi_185465926
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 21:58 schreef Jaco078 het volgende:
Pluimvee van IVM bijna 2 weken over tijd inmiddels. Mail van IVM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betaling normaliter 24e.
En nog een project bij IVM met problemen. Mail van IVM mbt bedrijf dat medische hulpmiddelen produceert, ontwikkelt en assembleert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Crowdfunder99 op 08-03-2019 14:53:05 ]
pi_185470037
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 19:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Was het niet zo dat onderdeel van het plan van overname was dat de borgen en ha zou vervallen?
Dus dat nu na overname de bv failliet is gegaan, de investeerders zonder borgen en ha achter blijven?
Dus dat de investeerders in het ootje zijn genomen?

Ondernemer is nog niet uit HA ontheven. Hij wordt nu privé aangesproken. Deze ondernemer heeft echter geen vermogen.

Wil je de naam uit je vorige bericht weghalen of in een spoiler zetten? GvE is bang voor minder verhaalsmogelijkheden.
pi_185470836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 09:53 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]

Precies. En als niemand uit de persoonlijke kring je geld durft te lenen, dan is dat misschien ook wel een teken dat het niet zo'n kansrijk plan is. Vrienden en familie hebben toch die tacit knowledge die wij als investeerders niet hebben.
Dat is één manier om ernaar te kijken. Je kunt er ook heel anders tegenaan kijken. Zelf zou ik bijvoorbeeld uit principe geen geld willen uitlenen aan familie of vrienden. Vanuit financieel perspectief omdat ik mijn vermogen dan onvoldoende kan spreiden. Vanuit persoonlijk perspectief, omdat het leven geen garanties biedt en ik geen spanning wil zetten op een familie- of vriendschapsband. Dat ik niet bereid ben te investeren, staat dus los van de ondernemerskwaliteiten die ik mijn familieleden en vriend(inn)en toedicht en het geloof dat ik in hun onderneming heb.
pi_185472901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:19 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Dat is één manier om ernaar te kijken. Je kunt er ook heel anders tegenaan kijken. Zelf zou ik bijvoorbeeld uit principe geen geld willen uitlenen aan familie of vrienden. Vanuit financieel perspectief omdat ik mijn vermogen dan onvoldoende kan spreiden. Vanuit persoonlijk perspectief, omdat het leven geen garanties biedt en ik geen spanning wil zetten op een familie- of vriendschapsband. Dat ik niet bereid ben te investeren, staat dus los van de ondernemerskwaliteiten die ik mijn familieleden en vriend(inn)en toedicht en het geloof dat ik in hun onderneming heb.
Klopt, ben ik het ook wel mee eens, echter bij broers of zussen, ouders ligt dit wel iets anders.
Zou jij niet aan je eventuele broer, zus, zoon of dochter geld durven lenen?
pi_185473292
FNC: 2e Vestiging Horecabedrijf (halvering betaling tot verkoop, dan volledige aflossing)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 11:08:11 #194
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_185473653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:46 schreef tnhb het volgende:
FNC: 2e Vestiging Horecabedrijf (halvering betaling tot verkoop, dan volledige aflossing)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig. Zo mijn enige probleemgeval bij FNC weer omzetten in een gezonde portefeuille.
pi_185473903
Morgenmiddag gaat de nieuwe APOC open.

Het is een fors bedrag ditmaal en de boeteregeling stelt eigenlijk niets meer voor.

Toch wil ik wel weer meedoen mede bij gebrek aan alternatieven. En ik wil GVE toch wel een beetje op peil houden.

Afgelopen keren werden er enorme bedragen ingekletst door mensen die dit blijkbaar als alternatief voor een deposito beschouwen.

Gaan jullie meedoen? Zo ja, ook (vrij) fors?
Pecunia non olet
pi_185474043
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 11:26 schreef obligataire het volgende:
Morgenmiddag gaat de nieuwe APOC open.

Het is een fors bedrag ditmaal en de boeteregeling stelt eigenlijk niets meer voor.

Toch wil ik wel weer meedoen mede bij gebrek aan alternatieven. En ik wil GVE toch wel een beetje op peil houden.

Afgelopen keren werden er enorme bedragen ingekletst door mensen die dit blijkbaar als alternatief voor een deposito beschouwen.

Gaan jullie meedoen? Zo ja, ook (vrij) fors?
Ik doe denk ik 2x m'n standaard bedrag. Ik begrijp het businessmodel (dat is een plus) , heb een zwak voor projecten die maatschappelijk bijdragen (werkgelegenheid achterhoek, recycling) en het trackrecord van APOC is goed. Korte looptijd ook een plus in mijn ogen.
pi_185474108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 08:19 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Dat is één manier om ernaar te kijken. Je kunt er ook heel anders tegenaan kijken. Zelf zou ik bijvoorbeeld uit principe geen geld willen uitlenen aan familie of vrienden. Vanuit financieel perspectief omdat ik mijn vermogen dan onvoldoende kan spreiden. Vanuit persoonlijk perspectief, omdat het leven geen garanties biedt en ik geen spanning wil zetten op een familie- of vriendschapsband. Dat ik niet bereid ben te investeren, staat dus los van de ondernemerskwaliteiten die ik mijn familieleden en vriend(inn)en toedicht en het geloof dat ik in hun onderneming heb.
Precies, vrienden vraag ik liever niet omdat ik wat dat betreft liever werk en privé gescheiden houd, daarnaast hebben de meeste toch net een huis gekocht of zijn ze daarvoor aan het sparen. Ouders hebben niets over, broers en zussen heb ik niet en schoonfamilie komen allemaal uit een ontwikkelingsland. Dan blijft er niet meer zoveel over.

Ik hoop dat mijn grootste opdrachtgever akkoord gaat om mij het geld voor te schieten tegen een betalingskorting, dat zou toch veruit de makkelijkste optie zijn.
pi_185474778
Zolang APOC nog steeds vervroegd aflost en geen hockey stick prognoses laat zien heb ik in dit project meer vertrouwen dan in een hoop andere. Ze zitten volgens mij in een goede markt met weinig concurrentie en al jaren groeiend.
pi_185475446
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:23 schreef Aalsmeer15 het volgende:
[..]

Klopt, ben ik het ook wel mee eens, echter bij broers of zussen, ouders ligt dit wel iets anders.
Zou jij niet aan je eventuele broer, zus, zoon of dochter geld durven lenen?
Zou het zeker durven doen, vanzelfsprekend moet het wel een realistisch plan zijn, wil ik een goede vastlegging van de ovek hebben, en afhankelijk van de inleg ten opzichte van het benodigd kapitaal evt toezicht / inspraak. Dat laatste overigens niet in het voorbeeld van deze meneer, die 15k wil lenen op 40k voor een horeca gebeuren, maar wel als je substantieel risicodragend deelneemt cq bijdraagt in een bedrijf van een zekere omvang.
pi_185475486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:15 schreef Red_arrow het volgende:
Zolang APOC nog steeds vervroegd aflost en geen hockey stick prognoses laat zien heb ik in dit project meer vertrouwen dan in een hoop andere. Ze zitten volgens mij in een goede markt met weinig concurrentie en al jaren groeiend.
Wil APOC meepakken, goed trackrecord, doe het voor mijn normale inleg, daar ik al in bijna alle APOC projecten deelneem / heb deelgenomen. Heb hier vertrouwen in, maar 100% garanties bestaan niet ... en dit sowieso beter als bijv het proeflokaal of Bussines Compleet gebeuren
pi_185475587
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 12:55 schreef peterc het volgende:
[..]

Wil APOC meepakken, goed trackrecord, doe het voor mijn normale inleg, daar ik al in bijna alle APOC projecten deelneem / heb deelgenomen. Heb hier vertrouwen in, maar 100% garanties bestaan niet ... en dit sowieso beter als bijv het proeflokaal of Bussines Compleet gebeuren
Dat proeflokaal was op basis van de pitch een prima project met 1,5 miljoen materiële borgstelling. Had Collin eigenlijk de borgen gedurende de looptijd niet moeten blijven monitoren om te voorkomen dat dit scenario optreedt? Of mag je dat niet verwachten van ze? Als ze het actief gevolgd hadden en eerder ingegrepen hadden was er mogelijk wel privé vermogen geweest om de lening af te lossen.
pi_185475761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:00 schreef Faraday01 het volgende:
Had Collin eigenlijk de borgen gedurende de looptijd niet moeten blijven monitoren
Dat is nu (helaas) juist een van de kenmerken van een niet gesecureerde borg, je weet pas wat ze waard zijn als je ze nodig hebt...
pi_185475889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:09 schreef tnhb het volgende:
[..]

Dat is nu (helaas) juist een van de kenmerken van een niet gesecureerde borg, je weet pas wat ze waard zijn als je ze nodig hebt...
Plus, zelfs als je wel continu zou kunnen monitoren, dan nog heb je geen enkel recht om af te dwingen dat de borg het bedrag beschikbaar houdt en niet voor iets anders gebruikt.
pi_185475899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:09 schreef tnhb het volgende:
[..]

Dat is nu (helaas) juist een van de kenmerken van een niet gesecureerde borg, je weet pas wat ze waard zijn als je ze nodig hebt...
Maar als het materiële verdwenen is wil dat toch niet zeggen dat de borgstelling daarmee komt te vervallen? Ze hebben alle drie handen dus kunnen ze loempia's vouwen. Met dat inkomen kunnen ze terugbetalen. Dat deed/doet die meneer met de opvouwbare bootjes toch ook?
pi_185476358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:16 schreef rockenfeller het volgende:
[..]

Maar als het materiële verdwenen is wil dat toch niet zeggen dat de borgstelling daarmee komt te vervallen? Ze hebben alle drie handen dus kunnen ze loempia's vouwen. Met dat inkomen kunnen ze terugbetalen. Dat deed/doet die meneer met de opvouwbare bootjes toch ook?
Ik ben geen deskundige, maar een beetje leeswerk op internet leert mij dat er voor een borg (en dan met name voor een persoonlijke borg), vele mogelijkheden zijn om onder betaling uit te komen.
Onder hoofdelijke aansprakelijkheid is veel moeilijker uit te komen, lijkt het.
pi_185477213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 13:40 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]

Ik ben geen deskundige, maar een beetje leeswerk op internet leert mij dat er voor een borg (en dan met name voor een persoonlijke borg), vele mogelijkheden zijn om onder betaling uit te komen.
Onder hoofdelijke aansprakelijkheid is veel moeilijker uit te komen, lijkt het.
Hmm, voor beiden geldt toch, dat als men het aanwezige vermogen wegwerkt c.q. 'onzichtbaar' maakt, dat de schuldeiser met lege handen komt te staan.

Misschien zou je kunnen zeggen dat een borgstelling van 20K waardevoller is dan een van 500K, want 20K valt nog wel op te hoesten en is niet interessant genoeg om voor van de radar te verdwijnen. :W
Pecunia non olet
pi_185477809
Er komt eerdaags een kortlopend vastgoed project bij WvjG aan:

quote:
Uw geduld beloond?
Dat denk ik wel, want gisteren, 7 maart jl. hebben wij de opdracht gekregen voor het zoeken naar investeerders voor een mooi vastgoedproject. Zoals het zich nu laat aanzien betreft dit een zeer gezonde financiering voor de periode van 2 jaar. Zodra we meer informatie beschikbaar hebben, zullen we dat natuurlijk delen. Van dit project is op dit moment nog niets op de website zichtbaar. We informeren u binnenkort.
pi_185477900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:21 schreef obligataire het volgende:
[..]

Hmm, voor beiden geldt toch, dat als men het aanwezige vermogen wegwerkt c.q. 'onzichtbaar' maakt, dat de schuldeiser met lege handen komt te staan.
Zeker. Maar wat ik begrijp is dat zelfs als er wel geld is, een borg (die per definitie borg staat voor iemand anders) best veel aanknopingspunten heeft om onder betaling uit te komen. Hij kan zich bijvoorbeeld beroepen op dwaling. Zie bijv:
https://certusadvocaten.n(...)eid-versus-borgtocht
pi_185477982
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:53 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]

Zeker. Maar wat ik begrijp is dat zelfs als er wel geld is, een borg (die per definitie borg staat voor iemand anders) best veel aanknopingspunten heeft om onder betaling uit te komen. Hij kan zich bijvoorbeeld beroepen op dwaling. Zie bijv:
https://certusadvocaten.n(...)eid-versus-borgtocht
Maar in dit geval zijn de UBO van schuldenaar en de borg dezelfde personen toch? Kun je dan spreken van dwaling? Ik weet het ook niet
pi_185478047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 14:57 schreef rockenfeller het volgende:
[..]

Maar in dit geval zijn de UBO van schuldenaar en de borg dezelfde personen toch? Kun je dan spreken van dwaling? Ik weet het ook niet
Het kunnen beroepen op dwaling was een voorbeeld, helemaal los van deze specifieke zaak (waar ik zelf niet in zit en dus ook de details niet van ken). Waar het me om ging, was dat in zijn algemeenheid de verhaalmogelijkheden op een borg minder sterk zijn dan op iemand met HA.
pi_185478075
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ter info SIG is bij mij volledig bijgewerkt voor mrt.

De 3 projecten die nu open staan lopen zoals door ons verwacht nog steeds niet door in schijf 1.

Wordt tijd dat SIG uit "concurentie" overwegingen de hoogte van de eerste schijf terug draait.
De klanten die normaal in schijf 1 investeerden zoeken nu een andere weg voor hun geld. Ik blijf nog ongeveer een week wachten op een schijf 1 met 4.75% rente en max 60% tax. waarde. Daarna haal ik mijn geld uit de intersolve knip terug en breng ik het ook elders onder.

Heren bij SIG wanneer zien jullie je eigen misrekening in en luisteren jullie naar de investeerders kant van de markt!!
Zonder investeerders in schijf 1 ook geen succesvolle projecten.
Bij gebrek aan andere projecten en bovenstaande berichtje van WvjG nogmaals de SiG projecten bekeken maar ik ben het helemaal met je eens.

Ze zijn alle drie in de eerste schijf niet interessant om in te investeren. Jammer dat SiG deze verandering in de schijven niet terugdraait. Daar waar in het verleden de 1e schijven vaak als eerste vol zaten lopen deze nu juist helemaal niet meer en dat is ook volledig begrijpelijk.

Misschien een idee voor andere platformen om dit onderdeel wel serieus en met begrip voor de investeerders op te pakken.
pi_185478200
CCF/Beef Steak Club, oprekken looptijd en verhoging hypotheek. Ik heb er mijn akkoord voor gegeven, redelijk opgelost zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_185478401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 15:12 schreef obligataire het volgende:
CCF/Beef Steak Club, oprekken looptijd en verhoging hypotheek. Ik heb er mijn akkoord voor gegeven, redelijk opgelost zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, naar omstandigheden een prima oplossing en netjes ter stemming gebracht.
pi_185479069
OAMKB binnen enkele seconden vol.
pi_185479074
dubbel.
pi_185479089
Dubbel2: OAMKB van GvE zat in 1 minuut vol.
pi_185479113
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:07 schreef djh77 het volgende:
Dubbel2: OAMKB van GvE zat in 1 minuut vol.
Ik was gelukkig op tijd maar het is wel gekkenwerk zo :r
Denk dat 't eerder 30 seconden was of zo.

Morgen minder tranen denk ik, met 2,6 mio moet het toch eenieder wel lukken....
Pecunia non olet
pi_185479169
Heb Oamkb ook net mee kunnen pakken
pi_185479396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:08 schreef obligataire het volgende:
[..]

Ik was gelukkig op tijd maar het is wel gekkenwerk zo :r
Denk dat 't eerder 30 seconden was of zo.

Morgen minder tranen denk ik, met 2,6 mio moet het toch eenieder wel lukken....
Kan de website het morgen aan? Of ligt die plat door de drukte...
pi_185479796
Vandaag wederom een (deel)betaling van FNC ontvangen over februari. Dit is inmiddels de 4e betaling over februari. Ze doen goed hun best om de achterstallige betalingen in te lopen. Hopelijk volgende week ook nog een nabetaling, dat zou mooi zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Crowdfunder99 op 08-03-2019 16:48:44 ]
pi_185479944
dubbel
pi_185482144
Zitten jullie in Funverhuur ****** op FnC? Betaling van februari nog steeds niet binnen.
pi_185486886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:23 schreef Aalsmeer15 het volgende:
[..]
Klopt, ben ik het ook wel mee eens, echter bij broers of zussen, ouders ligt dit wel iets anders.
Zou jij niet aan je eventuele broer, zus, zoon of dochter geld durven lenen?
Broer of zus zeker niet. Zoon of dochter heel misschien, maar echt maar een zeer bescheiden bedrag. Want wat als de onderneming van je kind toch niet zo goed loopt als verwacht/gedacht? Zelfs al zou je het geleende bedrag lachend kwijtschelden, voelt het kind zich dan niet schuldig? Wat als jij vindt dat jouw kind niet (altijd) de juiste keuzes maakt met zijn/haar onderneming waar jouw geld in zit? Nee, ik heb de situatie nooit bij de hand gehad, maar ik denk dat ik de financiering graag aan een derde partij over zou laten. Dan blijven er nog andere manieren over om toch te helpen.

P.S.: Eén Fok!-lezer heeft inmiddels ¤500,- gestort op zijn/haar wallet bij October. Ik ga er vanuit dat de betrokkene inmiddels ¤520,- in zijn/haar wallet heeft (gehad), want ik heb inmiddels een bonus van ¤20,- ontvangen. Waarvoor dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 08-03-2019 22:58:35 ]
pi_185487154
Morgen verschijnt op FNC een pitch online van een personenvervoerder die een taximeter wil aanschaffen. Het gaat om een relatief klein bedrag (¤13.000,-) en een korte looptijd (1 jaar) tegen 7,99% rente. Ik kan van het bedrijf geen website vinden, maar wel een LinkedIn profiel van een bedrijf met dezelfde naam, gevestigd in dezelfde plaats, maar werkzaam in een heel andere branche. Ik sla deze over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185487662
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:42 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Broer of zus zeker niet. Zoon of dochter heel misschien, maar echt maar een zeer bescheiden bedrag. Want wat als de onderneming van je kind toch niet zo goed loopt als verwacht/gedacht? Zelfs al zou je het geleende bedrag lachend kwijtschelden, voelt het kind zich dan niet schuldig? Wat als jij vindt dat jouw kind niet (altijd) de juiste keuzes maakt met zijn/haar onderneming waar jouw geld in zit? Nee, ik heb de situatie nooit bij de hand gehad, maar ik denk dat ik de financiering graag aan een derde partij over zou laten. Dan blijven er nog andere manieren over om toch te helpen.

P.S.: Eén Fok!-lezer heeft inmiddels ¤500,- gestort op zijn/haar wallet bij October. Ik ga er vanuit dat de betrokkene inmiddels ¤520,- in zijn/haar wallet heeft (gehad), want ik heb inmiddels een bonus van ¤20,- ontvangen. Waarvoor dank.
Heb je die link ook nog een keer?
pi_185487736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:29 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Heb je die link ook nog een keer?
Zeker. Je ontvangt de bonus als je ¤500,- op je wallet stort. Vanaf dat moment kun je investeren óf geld uit je wallet terug laten storten op je bankrekening. Met dat laatste heb ik overigens geen ervaring.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185493693
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Zeker. Je ontvangt de bonus als je ¤500,- op je wallet stort. Vanaf dat moment kun je investeren óf geld uit je wallet terug laten storten op je bankrekening. Met dat laatste heb ik overigens geen ervaring.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lukt mij niet om mijn wallet op te hogen. Niet via iDeal en niet via credit card. Dat schept niet veel vertrouwen zo.
pi_185493842
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:34 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Zeker. Je ontvangt de bonus als je ¤500,- op je wallet stort. Vanaf dat moment kun je investeren óf geld uit je wallet terug laten storten op je bankrekening. Met dat laatste heb ik overigens geen ervaring.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ugh lemonway die weer je hele doopceel wil weten.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 12:47:51 #229
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_185494313
quote:
Ugh lemonway die weer je hele doopceel wil weten.
Tsja, die Fransen. Interpreteren de privacyregels en anti-witwasregels en weet ik wat voor regels er nog meer bestaan weer heel anders.
Vind het wel mooi, dat er kennelijk (of ogenschijnlijk?) geen relatie gelegd wordt met wat ze al over je weten via andere platformen. TRINE bijvoorbeeld en voorheen ook LAH.
pi_185494802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:47 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]

Tsja, die Fransen. Interpreteren de privacyregels en anti-witwasregels en weet ik wat voor regels er nog meer bestaan weer heel anders.
Vind het wel mooi, dat er kennelijk (of ogenschijnlijk?) geen relatie gelegd wordt met wat ze al over je weten via andere platformen. TRINE bijvoorbeeld en voorheen ook LAH.
Ik zou toch liever hebben, dat ik alles maar 1x hoefde te regelen en dat ik ook gewoon 1 wallet saldo had. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Dat zou de drempel voor mij om een account bij October te maken ook verlagen.
pi_185495059
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:18 schreef Benger het volgende:
[..]

Ik zou toch liever hebben, dat ik alles maar 1x hoefde te regelen en dat ik ook gewoon 1 wallet saldo had. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Dat zou de drempel voor mij om een account bij October te maken ook verlagen.
Hoe gebeurt dat nu dan?
pi_185495104
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:33 schreef Jaco078 het volgende:
[..]

Hoe gebeurt dat nu dan?
Nu heb je voor elk crowdfundplatform wat gebruik maakt van een Lemonway wallet een aparte wallet. Voor elk crowdfundplatform moet je apart je gegevens invoeren en paspoort uploaden. Je kunt alleen geld van de ene naar de andere wallet overschrijven, door het geld eerst op te nemen via je bankrekening en dan weer in de andere wallet te storten.
pi_185495260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 12:47 schreef crowd-fundi het volgende:
Vind het wel mooi, dat er kennelijk (of ogenschijnlijk?) geen relatie gelegd wordt met wat ze al over je weten via andere platformen. TRINE bijvoorbeeld en voorheen ook LAH.
Geldt zelfde voor intersolve
pi_185495428
APOC Project R gaat over 1 minuut vliegen. Vlucht heeft al 5 minuten vertraging.

[ Bericht 12% gewijzigd door Frandderouw op 09-03-2019 14:05:13 ]
pi_185495592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 13:57 schreef Frandderouw het volgende:
APOC Project R gaat over 1 minuut vliegen. Vlucht heeft al 5 minuten vertraging.
vliegt 1% met 5 minutes delay, startsnelheid naar 34%
pi_185495645
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:05 schreef peterc het volgende:
[..]

vliegt 1% met 5 minutes delay
Eerste 5 ton al binnen...
pi_185495667
en meer dan 1 miljoen
pi_185495677
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:05 schreef peterc het volgende:
[..]

vliegt 1% met 5 minutes delay, startsnelheid naar 34%
and up in the air 50% +1.300k
pi_185495682
Zitten zelfs investeringen van 20-50k bij!
pi_185495688
En de helft al weer volgetankt.
Pecunia non olet
pi_185495707
Kom er niet in. Wat mis ik? Staat bij mij nog op "binnenkort".
pi_185495731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:12 schreef W1241302 het volgende:
Kom er niet in. Wat mis ik? Staat bij mij nog op "binnenkort".
pagina verversen / linksboven rond piljtje / of ff opnieuwen aanklikken binnenkort
pi_185495733
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:12 schreef W1241302 het volgende:
Kom er niet in. Wat mis ik? Staat bij mij nog op "binnenkort".
Ctrl+F5
pi_185495754
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:12 schreef W1241302 het volgende:
Kom er niet in. Wat mis ik? Staat bij mij nog op "binnenkort".
gaat je lukken , genoeg air space, now 64%, at least 3x50k and 2x39k stortingen
pi_185495774
Super, gelukt. Merci!
pi_185495807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:16 schreef W1241302 het volgende:
Super, gelukt. Merci!
prima de lux *O* w/ /// met 2.600k komt nagenoeg iedereen die wil, wel aan zijn bijdrage. And de website blijft ook leven.
pi_185496055
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:10 schreef Jaco078 het volgende:
Zitten zelfs investeringen van 20-50k bij!
1x 60k zelfs.
Wel mooi om te zien dat GvE nog steeds voldoende investeerders heeft om dergelijke bedragen in een uurtje op te halen. Onbegrijpelijk dat sommige andere projecten dan zo moeizaam gaan.
Ik laat deze trouwens lekker lopen.
pi_185496132
Voor mij pas de derde APOC dus heb er dit keer wat extra in geïnvesteerd.
Pecunia non olet
pi_185496253
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:18 schreef peterc het volgende:
...met 2.600k komt nagenoeg iedereen die wil, wel aan zijn bijdrage.
Nou... ik zat niet strak om 14u klaar, maar het gaat wel in duizelingwekkend tempo! En met een gemiddeld investeringsbedrag van ruim 3k sta ik er toch wel van te kijken!
pi_185496453
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:49 schreef aborren het volgende:
[..]

Nou... ik zat niet strak om 14u klaar, maar het gaat wel in duizelingwekkend tempo! En met een gemiddeld investeringsbedrag van ruim 3k sta ik er toch wel van te kijken!
En heugelijk feit, na heugelijk meer een constatering, ondergetekende is met dit project de 50 mln grens gepasseerd. De totale project-omvang van al mijn +>200 deelnames in pitches is de 50 mln voorbij.
*O* w/ Ik moet er niets mee, en heb er niets aan, maar ja, viel op in mijn overzicht

Voor de duidelijkheid mijn bijdrage hierin ligt toch nog steeds en dat zal zeker zo blijven , ruim ruim onder de 1%.
pi_185496468
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:02 schreef peterc het volgende:
[..]

En heugelijk feit, na heugelijk meer een constatering, ondergetekende is met dit project de 50 mln grens gepasseerd. De totale project-omvang van al mijn +>200 deelnames is de 50 mln voorbij.
😮
pi_185496656
heeft iemand nog even een ton bijgestort. alsof het niks is.
pi_185496807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:16 schreef W1241302 het volgende:
heeft iemand nog even een ton bijgestort. alsof het niks is.
7k to go, and than touch-down. Maandag gebak bij GVE at the office.
pi_185497661
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 15:02 schreef peterc het volgende:
[..]

En heugelijk feit, na heugelijk meer een constatering, ondergetekende is met dit project de 50 mln grens gepasseerd. De totale project-omvang van al mijn +>200 deelnames in pitches is de 50 mln voorbij.
*O* w/ Ik moet er niets mee, en heb er niets aan, maar ja, viel op in mijn overzicht

Voor de duidelijkheid mijn bijdrage hierin ligt toch nog steeds en dat zal zeker zo blijven , ruim ruim onder de 1%.
Je bedoelt 50k?...
pi_185497749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:14 schreef impact9 het volgende:
[..]

Je bedoelt 50k?...
Hij schrijft project omvang, dus niet zijn deelname bedrag denk ik O+
pi_185498621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Hij schrijft project omvang, dus niet zijn deelname bedrag denk ik O+
Hoewel ¤50.000.000,- een onvoorstelbaar bedrag is, schrijft Peterc dat totale omvang van zijn deelnames de 50 miljoen voorbij is. Ik lees dat toch als: ik heb zelf inmiddels 50 miljoen geïnvesteerd. Dat komt overeen met wat in zijn eerste zin staat.

Hoe dan ook: felicitaties voor Peterc voor het bereiken van een mijlpaal. *O*
pi_185499343
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:58 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Hoewel ¤50.000.000,- een onvoorstelbaar bedrag is, schrijft Peterc dat totale omvang van zijn deelnames de 50 miljoen voorbij is. Ik lees dat toch als: ik heb zelf inmiddels 50 miljoen geïnvesteerd. Dat komt overeen met wat in zijn eerste zin staat.

Hoe dan ook: felicitaties voor Peterc voor het bereiken van een mijlpaal. *O* w/
Aan allen, herstel bericht, verkeerd gelezen, begrepen of onduidelijk opgeschreven, de totale door de gehele crowd gefunde omvang van de projecten , waarin ik deelnam, deelneem, of heb deelgenomen is de 50 mln voorbij. Daarin is mijn bijdrage minder dan 1%. ,dus 1% van 50 mln is 500k en dan een gedeelte hiervan, is hetgeen ik heb bijgedragen aan die projecten.

Het aantal projecten waar ik nu op zit is +>200 (gereed, lopend, default en in aanvraag) en dat weer delend op de 50 mln. geeft een proj omvang van 200k - 250k en daarin heb ik dan weer minder dan 1% ingelegd. Dus ik ben ik niet zo'n big boy, maar hopelijk wel een wise-guy, daar mijn rendement nog zeker >5% is. Hoop dat ik wise blijf.

Als ik 50 mln had ingelegd, zat ik niet met dit K weer achter mijn PC om in te leggen bij APOC. Dan zat ik met sunny weer op een bootje ergens in de mediteraneese zee.. Wat ik al eerder opmerkte een nietszeggend kengetal. En ook nog verwarring scheppend, ik neem zo een pilsje *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 09-03-2019 21:43:59 ]
pi_185499364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 16:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Hij schrijft project omvang, dus niet zijn deelname bedrag denk ik O+
KORREKT
  zaterdag 9 maart 2019 @ 19:51:33 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_185502324
Heb APOC maar weer eens meegepakt
pi_185509830
Ik niet, ik was te laat. Had niet gedacht dat 2.6M zo snel bij elkaar geharkt zou zijn.
pi_185514775
Dashboard bij FundingCircle wordt bij mij sinds afgelopen donderdag niet meer bijgewerkt, ook niet na nieuwe investeringen :(. Betalingen zijn ook niet bijgewerkt.


Laatste update: 07.03.2019 01:16:39

[ Bericht 9% gewijzigd door Crowdfunder99 op 10-03-2019 12:10:18 ]
pi_185515382
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:19 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Dashboard bij FundingCircle wordt bij mij sinds afgelopen donderdag niet meer bijgewerkt, ook niet na nieuwe investeringen :(. Betalingen zijn ook niet bijgewerkt.
Hier ook. Het dashboard is bij mij voor het laatst bijgewerkt op donderdag 7 maart 2019 om 01.02:08..
pi_185523086
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 11:53 schreef Groepfunder het volgende:
[..]

Hier ook. Het dashboard is bij mij voor het laatst bijgewerkt op donderdag 7 maart 2019 om 01.02:08..
Idem. was 1 project to late, inmiddels ontvangen, gelukkig nog geen defaults bij FNC
pi_185524699
quote:
12s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:59 schreef peterc het volgende:
[..]

Idem. was 1 project to late, inmiddels ontvangen, gelukkig nog geen defaults bij FNC
Zit helaas al wel op 2 defaults waarbij repectievelijk nog 97 en 98 % (!) Van de lening open staat.
Verder nog 5% in achterstand. Portefeuille evenredig verdeeld over A tm E.

Ben weleens benieuwd wat - na aftrek van de defaults - de best renderende risico klasse is. Van FNC zullen we dat nooit horen natuurlijk.
pi_185525156
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:11 schreef Jaco078 het volgende:
[..]

Zit helaas al wel op 2 defaults waarbij repectievelijk nog 97 en 98 % (!) Van de lening open staat.
Verder nog 5% in achterstand. Portefeuille evenredig verdeeld over A tm E.

Ben weleens benieuwd wat - na aftrek van de defaults - de best renderende risico klasse is. Van FNC zullen we dat nooit horen natuurlijk.
Er zijn slechtere momenten voor projecten om te defaulten.
pi_185526170
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:11 schreef Jaco078 het volgende:
[..]

Zit helaas al wel op 2 defaults waarbij repectievelijk nog 97 en 98 % (!) Van de lening open staat.
Verder nog 5% in achterstand. Portefeuille evenredig verdeeld over A tm E.

Ben weleens benieuwd wat - na aftrek van de defaults - de best renderende risico klasse is. Van FNC zullen we dat nooit horen natuurlijk.
Ooit hebben dat soort statistieken wel op FNC UK gestaan.
Als deze cijfers kloppen, loopt het rendement op met het risico.
Hier een kopietje (de cijfers tussen de haakjes zijn de rendementen na defaultverliezen):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door TisIk op 10-03-2019 20:17:31 ]
pi_185527113
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:11 schreef TisIk het volgende:
[..]

Ooit hebben dat soort statistieken wel op FNC UK gestaan.
Als deze cijfers kloppen, loopt het rendement op met het risico.
Hier een kopietje (de cijfers tussen de haakjes zijn de rendementen na defaultverliezen):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
pi_185527282
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:11 schreef TisIk het volgende:
[..]

Ooit hebben dat soort statistieken wel op FNC UK gestaan.
Als deze cijfers kloppen, loopt het rendement op met het risico.
Hier een kopietje (de cijfers tussen de haakjes zijn de rendementen na defaultverliezen):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O.b.v. Die statistiek (de aanname doende dat dat voor NL ongeveer gelijk zal zijn als aan UK), hebben de langlopende (60mnd) de hoogste default kans en ook het hoogste rendement. Iets wat op zich te verwachten is, maar ook wel fijn is om zo te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 10-03-2019 21:46:20 ]
pi_185527293
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Jaco078 op 10-03-2019 21:41:23 ]
pi_185536072
Vervroegde aflossing kaasspecialist (WvjG)
quote:
Dit betekent dus dat de lening van De Kaasspecialist per maart vervroegd afgelost wordt. U ontvangt deze maand nog de informatie over de hoogte van uw investering per maart 2019, met de daarbij behorende boeterente die u ontvangt.
pi_185536990
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:47 schreef Jaco078 het volgende:
O.b.v. Die statistiek (de aanname doende dat dat voor NL ongeveer gelijk zal zijn als aan UK), hebben de langlopende (60mnd) de hoogste default kans en ook het hoogste rendement. Iets wat op zich te verwachten is, maar ook wel fijn is om zo te zien.
Ik geloof eerlijk gezegd niet zoveel van dat staatje. Het lijkt me een prognose, en niet gebaseerd op gerealiseerde cijfers. De langstlopende hebben overigens exact hetzelfde default % als de kortlopende in deze prognose.
pi_185537114
Het valt me op dat Crowdrealestate projecten eerst open zet voor een voorinschrijving en dan na een tijdje openstelt voor investeringen. Pas als het project open gaat komt er een betaalverzoek.
quote:
Wat betekent een voorinschrijvingsperiode?
Crowdrealestate geeft u de gelegenheid om uw investering op voorhand te reserveren. Zodra het project wordt opengesteld ter financiering, krijgt u dat van ons te horen. Als u binnen het streefbedrag heeft gereserveerd krijgt u een bepaalde periode de exclusieve mogelijkheid om uw betaling en investering af te ronden. Mocht u hiervan geen gebruik maken dan komt uw reservering te vervallen.
Ik heb de indruk dat die 'voorinschrijvingsperiode' de manier is waarop CRE invulling geeft aan het AFM voorschrift om de projectinformatie 48 uur vooraf aan de openstelling beschikbaar te stellen. Je kunt dus nog niet inschrijven, maar alleen 'voor'inschrijven. Het begrip inschrijven is voor zover ik weet door de AFM niet nader gedefinieerd, maar ik vraag me toch af of dit wel mag. Misschien dat een van de lezers op dit forum daar een mening over heeft.

Verder vraag ik me af of dit wellicht ook een idee is voor andere platformen. Je zou dan iedereen die in de eerste 48 uur inschrijft een deel van de inschrijving kunnen toekennen als een project bij openstelling overvol is 'voor'ingeschreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger op 11-03-2019 11:43:37 ]
pi_185537426
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:35 schreef Benger het volgende:
Het valt me op dat Crowdrealestate projecten eerst open zet voor een voorinschrijving en dan na een tijdje openstelt voor investeringen. Pas als het project open gaat komt er een betaalverzoek.[..]

Ik heb de indruk dat die 'voorinschrijvingsperiode' de manier is waarop CRE invulling geeft aan het AFM voorschrift om de projectinformatie 48 uur vooraf aan de openstelling beschikbaar te stellen. Je kunt dus nog niet inschrijven, maar alleen 'voor'inschrijven. Het begrip inschrijven is voor zover ik weet door de AFM niet nader gedefinieerd, maar ik vraag me toch af of dit wel mag. Misschien dat een van de lezers op dit forum daar een mening over heeft.

Verder vraag ik me af of dit wellicht ook een idee is voor andere platformen. Je zou dan iedereen die in de eerste 48 uur inschrijft een deel van de inschrijving kunnen toekennen als een project bij openstelling overvol is 'voor'ingeschreven.
Voorinschrijving geeft geen verplichting tot het deelnemen in het project. Het is meer een interessepeiling.
pi_185537609
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:52 schreef djh77 het volgende:
[..]

Voorinschrijving geeft geen verplichting tot het deelnemen in het project. Het is meer een interessepeiling.
Bij gewone inschrijving kun je ook 24 uur lang annuleren. Bij sommige platformen hoef je pas te betalen als een project bijna is volgeschreven. Als je niet betaalt vervalt je inschrijving automatisch. Het verschil is beperkt.
pi_185538185
Het zorgt wel dat je snel betaald. Als je je vooringeschreven hebt maar anderen sneller zijn met betalen, werkt de betaallink niet meer en 'pis je naast de pot'. Ik spreek hier uit persoonlijke ervaring.
pi_185538304
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:25 schreef Aster1X het volgende:
Het zorgt wel dat je snel betaald. Als je je vooringeschreven hebt maar anderen sneller zijn met betalen, werkt de betaallink niet meer en 'pis je naast de pot'. Ik spreek hier uit persoonlijke ervaring.
Ah, dus de voorinschrijving geeft geen recht om in te schrijven als het project open gaat. Dat wist ik niet. Dan is er inderdaad wel een wezenlijk verschil met een echte inschrijving op een project.
pi_185538680
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:31 schreef Benger het volgende:
[..]

Ah, dus de voorinschrijving geeft geen recht om in te schrijven als het project open gaat. Dat wist ik niet. Dan is er inderdaad wel een wezenlijk verschil met een echte inschrijving op een project.
Volgens mij geeft het dat recht wel, mits je je voorinschrijving hebt gedaan voordat het totaal aan voorinschrijvingen het streefbedrag heeft bereikt. Dit is wat er op de CRE website staat:
quote:
Wat betekent een voorinschrijvingsperiode?

Crowdrealestate geeft u de gelegenheid om uw investering op voorhand te reserveren. Zodra het project wordt opengesteld ter financiering, krijgt u dat van ons te horen. Als u binnen het streefbedrag heeft gereserveerd krijgt u een bepaalde periode de exclusieve mogelijkheid om uw betaling en investering af te ronden. Mocht u hiervan geen gebruik maken dan komt uw reservering te vervallen.
pi_185539236
Voordeel bij crowdestate is ook dat zodra je het bedrag overmaakt deze meteen rentedragend is
pi_185543714
Nieuwe KoM (zonder materiële zekerheden):

quote:
Thom.H. van der Boon b.v.
Groothandel voor Zeilmakers en doekverwerkende industrie zoekt financiering om nieuwe koers te kunnen varen.

Thom.H. van der Boon BV is al ruim 102 jaar een begrip voor zeilmakers en de doekverwerkende industrie. Deze groothandel kende een zware tijd maar heeft het hoofd boven water gehouden en is sinds 2018 weer winstgevend. Nu wordt een nieuwe koers ingezet om de groei te consolideren en uit te breiden. Dit betekent in de eerste plaats dat de Duitse vestiging gesloten wordt en er weer vanuit één entiteit gestuurd wordt op groei. Om deze stap te zetten is een investering nodig van ¤ 125.000,- die gebruikt zal worden om de inventaris en voorraad ter waarde van ¤ 65.000,- van de Duitse vestiging over te nemen. Om huidige en nieuwe klanten snel te kunnen leveren is daarnaast een aanvulling nodig van de totale voorraad ter waarde van ¤ 60.000,-. In ruil voor deze lineaire lening biedt de ondernemer investeerders een rentepercentage aan van 8,5% gedurende 60 maanden.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Thom-H-van-der-Boon-b-v-
pi_185544908
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:46 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]

Volgens mij geeft het dat recht wel, mits je je voorinschrijving hebt gedaan voordat het totaal aan voorinschrijvingen het streefbedrag heeft bereikt. Dit is wat er op de CRE website staat:[..]

Ik kan beamen dat het zo werkt.
Hier een voorbeeld van het moment dat het project daadwerkelijk live gaat:

Geachte heer ,

De investeerders die tijdens de voorinschrijving binnen het streefbedrag een deelname hebben gereserveerd voor de propositie "Zorgappartementen Steyl" kunnen nu de betaling en investering afronden.

Klik hier om uw betaling en investering af te ronden.

Indien u vragen heeft, kunt u direct antwoorden op deze e-mail of via deze link contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Crowd Real Estate B.V.
pi_185545217
Mislukt project gve op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/happix/
pi_185545295
Nieuw project SiG met helaas wederom een 1e schijf van 70% van de waarde:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Franselaan 186 A te Rotterdam. Dit project gaat live op woensdag 13 maart 2019 om 16.00 uur. Vanaf dat moment kan er geïnvesteerd worden.

De aanvraag bij SamenInGeld is voor de financiering voor een 3-kamer appartement op de begane grond, met tuin. Daarbij is er ook een kelder van nog eens 66 m2 met natuurlijk licht. Hier zijn aanvragers van plan om 2 studio's te maken. Het appartement heeft een gunstige ligging in de gewilde wijk Delfshaven van Rotterdam.

https://investeren.sameni(...)n-186-a-te-rotterdam

Zéér teleurstellend dat SiG niet naar haar investeerders wil luisteren en gewoon doorgaat met 70% voor de 1e schijf. Ik ga er geeneens meer tijd in stoppen om hem te lezen :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 11-03-2019 17:37:19 ]
pi_185545331
Weer vervroegde aflossing SiG:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185545464
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:24 schreef Frandderouw het volgende:
Weer vervroegde aflossing SiG:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even uit mijn hoofd dacht ik dat de Klaroenstraat al afgelost was. Of zijn er daar meer van?
pi_185545654
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:31 schreef Horsemen het volgende:
Even uit mijn hoofd dacht ik dat de Klaroenstraat al afgelost was. Of zijn er daar meer van?
Inderdaad, lijkt eind februari al te zijn afgelost.... misschien foutje in de tekst....het is tenslotte Sig (slecht in geknip)
pi_185545717
En ook een nieuwe IvM echter is deze pitch niet openbaar

> Rating: B
> Looptijd: 18 maanden
> Rente: 9%
> Kapitaalbehoefte: ¤ 35.000



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185546015
Nieuwe op vastgoedinvesteren.nl

https://www.vastgoedinves(...)loosdrechtse-plassen

Interessant m.i.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_185546478
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:00 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe op vastgoedinvesteren.nl

https://www.vastgoedinves(...)loosdrechtse-plassen

Interessant m.i.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij duurzaam investeren en deze site gaat het altijd over obligaties.
Waarom zijn dit obligaties als deze niet verhandelbaar zijn? Wat onderscheidt de obligatie van een andere vastgoedlening?

Hebben jullie trouwens ervaring met het platform?
pi_185546888
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:43 schreef Horsemen het volgende:
En ook een nieuwe IvM echter is deze pitch niet openbaar

> Rating: B
> Looptijd: 18 maanden
> Rente: 9%
> Kapitaalbehoefte: ¤ 35.000



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is deze investering nog te overwegen ?
pi_185548556
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:42 schreef Crowdfunder99 het volgende:
[..]
Is deze investering nog te overwegen ?
Ik heb er geen goed gevoel bij. De partner van de ondernemer tekent niet mee, maar voor diens bedrijf staat er wel een lening uit waarvoor ook de onderneemster heeft getekend. Cijfers van het bedrijf zien er dan wel weer redelijk oke uit. Dus iedereen zal zo zijn eigen afweging maken. En de pitch niet openbaar willen maken bij crowdfunding vind ik ook wat bijzonder. Concurrentieoverwegigen misschien, maar toch...
pi_185548861
:W O+
జ్ఞ‌ా
pi_185548958
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef µ het volgende:
:W O+
Dank voor alle mailtjes _O_

Ik schrijf me ook nergens meer voor in en laat de fondsen leeg lopen... tijden veranderen, zeg maar.
pi_185548997
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef µ het volgende:
:W O+
Nogmaals bedankt ^O^ _O_
pi_185549346
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef µ het volgende:
:W O+
Thanks ! :B
pi_185549371
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]

Nogmaals bedankt ^O^ _O_
  maandag 11 maart 2019 @ 20:40:46 #296
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_185549489
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef µ het volgende:
:W O+
Dank MU. Een paar jaar geleden bood je tool een mooie ondersteuning. Heb zelfs nog een keer gesponsord. Maar eerlijkheidshalve gebruik ik het ook weinig meer, dus ik snap je stap. Succes met alles.
pi_185550239
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef µ het volgende:
:W O+
Fijn dat ik een paar jaar gebruik heb kunnen maken van de mailer. Ik sluit mij aan bij Coelhoe. Ook ik snap je stap. Nogmaals dank. _O_
pi_185552111
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 17:18 schreef djh77 het volgende:
Mislukt project gve op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/happix/
Voor hoeveel stond Happix ook al weer op GVE?
Ik dacht minder?

edit: 175k?
pi_185552608
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 22:28 schreef impact9 het volgende:
[..]

Voor hoeveel stond Happix ook al weer op GVE?
Ik dacht minder?

edit: 175k?
Ja

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185552927
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2019 20:14 schreef µ het volgende:
:W O+
thnx , good luck and health & wealth *O* w/
pi_185552997
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 22:28 schreef impact9 het volgende:
[..]

Voor hoeveel stond Happix ook al weer op GVE?
Ik dacht minder?

edit: 175k?
een maand of 1,5 geleden of zo, op BNR radio, vlgs "mij zakendoen met", nog wel terug te vinden voor de geïnteresseerden onder ons. Voor mij geen deelname.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 12-03-2019 08:09:46 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')