Ah. Ik dacht dat die nog op C4 waren.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:47 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Zijn vorige snelste tijd was ook al op de C5
Gaslyquote:Op donderdag 28 februari 2019 12:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wie gaan we nu beschuldigen van het sandbaggen?
twitter:tgruener twitterde op donderdag 28-02-2019 om 12:56:57Mercedes is still trying to figure out why the W10 has shown two faces during testing. At one point they're as quick as Red Bull, on the next run the car is nowhere near the top. We've asked the engineers, what's going on.AMuS analysis (in German): https://t.co/JOMrJrN0fy https://t.co/2RrTz7Fga5 reageer retweet
quote:13:05 The first session of the day comes to a close. This was the final lap count for each driver.
Hamilton - 85
Albon - 75
Hulkenberg - 73
Norris - 66
Leclerc - 56
Magnussen - 53
Giovinazzi - 49
Russell - 45
Gasly - 44
Stroll - 37
Daar zet ik grote vraagtekens bij. Wat we vanochtend zagen spreekt het tegen: de ronde na zo'n snelle ronde moesten ze al flink in de ankers en de runs waren ook kort. En we hebben volgens mij geen auto's meerdere 1.17's of zelfs 1.18's achter elkaar zien doen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niets sandbaggen. De 1:16 is wat die banden kunnen in long runs.
Zoals wat? RB heeft tot op heden de beste long-runs laten zien.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:11 schreef ShaoliN het volgende:
Toch laten Ferrari en Merc dingen zien nu die RB nog niet heeft. Benieuwd of Red Bull ook meegaat.
Die runs van Ferrarivandaag waren een seconde per rondje sneller.quote:Op donderdag 28 februari 2019 14:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Zoals wat? RB heeft tot op heden de beste long-runs laten zien.
Gedaan wegens de crash van gisterenquote:Op donderdag 28 februari 2019 14:58 schreef Jane het volgende:
Valt me nu pas op dat Ferrari vandaag niet van coureur gewisseld is tijdens de lunch.
Gelijke moment, zelfde band. Mercedes lijkt dus de snelste op dit moment op deze band, met onbekend hoeveel benzine.quote:Mercedes and Ferrari are the easiest two to compare at the moment on these long runs as they're both on the C2s.
Leclerc seems to have found a pretty consistent level in the Ferrari, in the low-to-mid 1m23s, but Bottas has been supreme on his set. He's just completed his 17th lap on the compound and is yet to drop out of the 1m22s.
Ik had hem een paar topics geleden in een voorspelling op de eerste startrij staanquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:07 schreef Fir3fly het volgende:
Is er dan ook iemand die niet verwacht dat Hamilton gewoon weer pole pakt met 3 tiende op Vettel in Australië?
Ik denk dat de grootste vraag zal zijn of Renault Red Bull kan verslaan. Wellicht niet in Australië.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:09 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik had hem een paar topics geleden in een voorspelling op de eerste startrij staan
Speculeren is allemaal wel leuk, maar de race kan niet snel genoeg komen. 2 weekjes wachten nog maar
qua snelheid lijkt me sowieso nietquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste vraag zal zijn of Renault Red Bull kan verslaan. Wellicht niet in Australië.
RIC twijfelt al of Renault wel automagisch best of the rest is...quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste vraag zal zijn of Renault Red Bull kan verslaan. Wellicht niet in Australië.
Hoezo niet?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
qua snelheid lijkt me sowieso niet
ook al zouden ze motorisch gelijk zijn kan ik me niet voorstellen dat ze met hun chassis RBR voorbij zijnquote:
Watquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:16 schreef Jane het volgende:
Wie o wie heeft de rode vlag veroorzaakt?
quote:Het is niet Giovinazzi die gecrasht is, maar Pierre Gasly! De Fransman stapt gelukkig op eigen kracht uit de zwaar verwoeste Red Bull.
Renault is natuurlijk motorisch beter, dat maakt het verschil denk ik.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook al zouden ze motorisch gelijk zijn kan ik me niet voorstellen dat ze met hun chassis RBR voorbij zijn
Hoho niet voorbarig zijn he. Bij Vettel gisteren was het ook buiten zijn schuldquote:
Wat?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Renault is natuurlijk motorisch beter, dat maakt het verschil denk ik.
Die zijn Gasly nu al spuugzatquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:18 schreef franklop het volgende:
Dat wordt overwerken vanavond voor de RB crew
dat moeten we even afwachten, ook qua betrouwbaarheidquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Renault is natuurlijk motorisch beter, dat maakt het verschil denk ik.
Daar lijken de tests sowieso geen goede afspiegeling voor te zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat moeten we even afwachten, ook qua betrouwbaarheid
nee daarom, geen idee hoeveel Honda uit de motor kan halen zonder dat die ontploft en of Renault in de winter nog wat gevonden heeftquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar lijken de tests sowieso geen goede afspiegeling voor te zijn.
Vorig jaar liepen ook beiden als een zonnetje tijdens de test. Dat liep in werkelijkheid toch anders, voornamelijk voor Ricciardo. Overigens werd er toen al gerept over podiums voor Toro Rossoquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee daarom, geen idee hoeveel Honda uit de motor kan halen zonder dat die ontploft en of Renault in de winter nog wat gevonden heeft
Yep. Die zullen niet blij zijn vandaagquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
die is wel klaar voor vandaag denk ik
De Mercedes ziet er heel goed uit waar Red Bull banden lijkt te vreten.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:15 schreef franklop het volgende:
Het eerste rondje op de C2 band van Gasly is net zo snel als Bottas zijn eerste rondje op dezelfde band na diens eerste pitstop. Vergelijkbaar moment dus als Gasly ook met een racesim bezig is
Ach Mercedes heeft weer grote problemen met de graining op de voorbanden met de C2 band en uiteindelijk zal de C4 een medium achtige band zijn die door niemand het hele seizoen gebruikt gaat worden. Tenzij er een race komt met C1-C2-C3 bandenkeuze.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De Mercedes ziet er heel goed uit waar Red Bull banden lijkt te vreten.
Ik durf het wel aan om te stellen dat ze gewoon nog het derde team zullen zijn in Australië.
Thanks!quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:31 schreef Karstman het volgende:
[..]
https://www.autosport.com(...)t-two-day-three-2019
het zou sowieso een verrassing zijn als het anders wasquote:Op donderdag 28 februari 2019 15:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik durf het wel aan om te stellen dat ze gewoon nog het derde team zullen zijn in Australië.
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is exact andersom.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:32 schreef bedachtzaam het volgende:
stellen dat ze gewoon nog het d
daar zullen sowieso een paar races van bij zitten, zoals Monaco en andere circuits waar ze vorig jaar met de hypersofts racen (want dat is de C5).quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:33 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ach Mercedes heeft weer grote problemen met de graining op de voorbanden met de C3 band en uiteindelijk zal de C4 een medium achtige band zijn die door niemand het hele seizoen gebruikt gaat worden. Tenzij er een race komt met C3-C4-C5 bandenkeuze.
De tijden die Bottas gereden heeft die heel erg vlak waren vanmiddag terwijl bij Red Bull de tijden na 8 tot 10 ronden gaan oplopen.quote:
Oh sorry haal iedere keer door elkaar, bedoelde C1-C2-C3.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
daar zullen sowieso een paar races van bij zitten, zoals Monaco en andere circuits waar ze vorig jaar met de hypersofts racen (want dat is de C5).
Vorige week zeiden ze nog het omgekeerdequote:Op donderdag 28 februari 2019 15:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De tijden die Bottas gereden heeft die heel erg vlak waren vanmiddag terwijl bij Red Bull de tijden na 8 tot 10 ronden gaan oplopen.
Bovendien lijkt de Reb Bull nogal nerveus aan de achterzijde.
Bahrein wordt C1, C2 en C4.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:37 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Oh sorry haal iedere keer door elkaar, bedoelde C1-C2-C3.
Dat kan maar zegt dus niets zo vroeg in de tests, Mercedes zat in de 1:22 waar Red Bull rondjes deed in de 1:23 en hoger voor de gemaakte pitstop.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorige week zeiden ze nog het omgekeerde
Dat wou ik zeggen. En eerdere long runs van RBR waren ook sneller dan die van vandaag. Het wordt eerder lastiger dan makkelijker om conclusies te trekken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vorige week zeiden ze nog het omgekeerde
De Tweet bekijken van @andihaupt1: https://twitter.com/andihaupt1/status/1101130880284803078?s=09quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:53 schreef Mothzor het volgende:
Schade zit voornamelijk aan de achterzijde van de RB15.
Lijkt of hij met de kont als eerste de banden in is gegaan en vervolgens om zijn as is gedraaid. Aan de achterzijde is zo'n beetje alles afgebroken (wat je aan foto's op Twitter kan zien).
Ja? Waren de longruns van Red Bull eerder beter?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:53 schreef beantherio het volgende:
Al die tijden zijn trager dan de tijden die RBR eerder liet zien in long runs met de C3. Geen idee wat we aan het vergelijken zijn en wat het zou moeten zeggen.
Het valt me nog mee. Voor het blote oog staan de achterwielen zelfs nog (enigszins) recht. Maar dat zullen ze niet zijn.quote:
Aan de vlakke kant rechtsachter te zien heeft hij dat ook wel geprobeerd, maar bocht negen is 230+ volgas rechtsaf, met weinig uitloop. Daar rijdt je flink schade als je eraf gaat.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:58 schreef dz5b604 het volgende:
Hij heeft hem ook lekker vernield, probeer dan in ieder geval de schade te beperken...
Dat nou ook weer niet hè. Samen alles delenquote:Op donderdag 28 februari 2019 16:21 schreef dz5b604 het volgende:
Ik heb altijd geleerd om voorzichtig om te gaan met spullen van een ander en die Gasly rijdt gewoon even Max zijn wagen in de prak...
quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:35 schreef franklop het volgende:
Haas is ook nog nauwelijks op de baan geweest vanmiddag. Als ze uberhaupt al naar buiten zijn geweest
Ja die kun je afschrijven.quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:53 schreef Mothzor het volgende:
Schade zit voornamelijk aan de achterzijde van de RB15.
Lijkt of hij met de kont als eerste de banden in is gegaan en vervolgens om zijn as is gedraaid. Aan de achterzijde is zo'n beetje alles afgebroken (wat je aan foto's op Twitter kan zien).
Carbon schuren zonder mondkapje, die durft.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:58 schreef StephanL het volgende:
https://www.instagram.com/p/BubhxnkhJKZ/
Insta bericht van Kimi Raikkonen
Je weet dat ze met 1 auto rijden?quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Max heeft toch een gele T-cam?Dan rijdt Gasly hier zijn eigen wagen in prak
als de auto morgen maar gewoon weer in orde isquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:06 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je weet dat ze met 1 auto rijden?
Ja dat weet ik maar dat maakt het nog niet de wagen van Maxquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:06 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je weet dat ze met 1 auto rijden?
Nee er is maar 1 auto en volgens mij rijdt Verstappen met zwart dit jaar.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Max heeft toch een gele T-cam?Dan rijdt Gasly hier zijn eigen wagen in prak
Au. Hij heeft goed zn best gedaan in ieder gevalquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:08 schreef beantherio het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik begin me toch wel af te vragen of ze dat voor morgen kunnen repareren..
Nope VER blijft geel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:11 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee er is maar 1 auto en volgens mij rijdt Verstappen met zwart dit jaar.
Ja hoorquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gerucht, gerucht, gerucht (!!!):
https://www.gpblog.com/nl(...)-na-crash-gasly.html
Ja, GPBlog. Sue me
Nee, die houdt zijn gele camera en zijn kant vd garage. Aldus hemzelfquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:11 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee er is maar 1 auto en volgens mij rijdt Verstappen met zwart dit jaar.
Doordat die journalist 'Adam Maher' heet, krijg ik direct een hoog De Speld gevoel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, GPBlog. Sue me
quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, GPBlog. Sue me
twitter:thomasmaheronf1 twitterde op donderdag 28-02-2019 om 17:19:35Red Bull say that they were always planning on disassembling pitwall equipment today as it isn't staying. They say the disassembly is not related to Pierre Gasly's accident earlier. #F1 #F1Testing reageer retweet
Niet volgend de entrylist van de FIA.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die houdt zijn gele camera en zijn kant vd garage. Aldus hemzelf
Wel aparte planning dan. Maar laten we dat maar geloven danquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:21 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:thomasmaheronf1 twitterde op donderdag 28-02-2019 om 17:19:35Red Bull say that they were always planning on disassembling pitwall equipment today as it isn't staying. They say the disassembly is not related to Pierre Gasly's accident earlier. #F1 #F1Testing reageer retweet
twitter:Racingnews365 twitterde op donderdag 28-02-2019 om 17:22:47Red Bull rijdt morgen gewoon met Max Verstappen in de laatste #F1Testing-dag, bevestigt de teamwoordvoerder zojuist aan ons.Er zijn genoeg reserveonderdelen mee om de schade aan de enige RB15 na de crash van Pierre Gasly vandaag te herstellen. #F1 reageer retweet
F1-engineers zijn toch wel echt een soort tovenaars. Een auto compleet aan snot rijden en de volgende dag is ie weer gerepareerd.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:24 schreef franklop het volgende:
twitter:Racingnews365 twitterde op donderdag 28-02-2019 om 17:22:47Red Bull rijdt morgen gewoon met Max Verstappen in de laatste #F1Testing-dag, bevestigt de teamwoordvoerder zojuist aan ons.Er zijn genoeg reserveonderdelen mee om de schade aan de enige RB15 na de crash van Pierre Gasly vandaag te herstellen. #F1 reageer retweet
waar staat dat?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:22 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Niet volgend de entrylist van de FIA.
https://www.fia.com/event(...)d-championship-entry
Eerste naam heeft de zwarte cam.
quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:25 schreef dz5b604 het volgende:
Hoop wel dat Gasly zijn excuses nog gaat aanbieden aan Max.
Moet je niet op Facebook zijn?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:25 schreef dz5b604 het volgende:
Aan Red Bull Racing bedoel je?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:25 schreef dz5b604 het volgende:
Gasly moet gewoon zijn plaats kennen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:35 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Moet je niet op Facebook zijn?
quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:35 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Gasly moet gewoon zijn plaats kennen.
Ik weet zo even niet meer waar maar ik heb ergens gelezen dat de verdeling zwart/geel op basis van de inschrijving van de FOM gaat.quote:
Oeiquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:35 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Gasly moet gewoon zijn plaats kennen.
Hebben ze ook achter de schermen, pitmuur hebben ze blijkbaar alleen nodig voor de pitstop tests om een of andere reden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:50 schreef Tinos85 het volgende:
Maar die computer en dergelijke aan de pitmuur zijn toch ook voor de rondeinformatie?
Alleen voor racesimulaties. Die complete setup staat ook binnen in de pitbox.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:50 schreef Tinos85 het volgende:
Maar die computer en dergelijke aan de pitmuur zijn toch ook voor de rondeinformatie?
kon mijn garage dat maar, daar ben je hem voor een simpel klusje als een onderhouds beurtje hem al 3 dagen kwijtquote:Op donderdag 28 februari 2019 17:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
F1-engineers zijn toch wel echt een soort tovenaars. Een auto compleet aan snot rijden en de volgende dag is ie weer gerepareerd.
Laat die snelle Ferrari maar een beetje onbetrouwbaar zijn, ja.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:44 schreef Tinos85 het volgende:
Ondertussen is de Ferrari ook stilgevallen.
Volgens mij mogen de teams dat zelf bepalen. Zolang de ene coureur maar een zwarte camera op zijn auto heeft en de andere een fluoriserend gele.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik weet zo even niet meer waar maar ik heb ergens gelezen dat de verdeling zwart/geel op basis van de inschrijving van de FOM gaat.
https://topgear.nl/autoni(...)-verstappen-in-2019/quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik weet zo even niet meer waar maar ik heb ergens gelezen dat de verdeling zwart/geel op basis van de inschrijving van de FOM gaat.
Gelukkig krijgt het onbetrouwbaarste bij RedBull een andere wagen dan Max.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Laat die snelle Ferrari maar een beetje onbetrouwbaar zijn, ja.
Mercedes ook graag.
Dat is het nadeel, het staat nergens officieel beschrevenquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij mogen de teams dat zelf bepalen. Zolang de ene coureur maar een zwarte camera op zijn auto heeft en de andere een fluoriserend gele.
But: correct me if I'm wrong anyone
Em Max heeft dus zelf gezegd dat hij de geke houdt en dat hij ad zelfde kant vd garage blijft
quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:17 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Gelukkig krijgt het onbetrouwbaarste bij RedBull een andere wagen dan Max.
Als Max zegt dat hij de gele houdt (& zijn kant vd garage) dan geloof ik dat gewoon. Is ook begin februari overal in de media geweest.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:18 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat is het nadeel, het staat nergens officieel beschreven![]()
We gaan er over 2 weken achter komen
Oh jezus, dan moet die echt zijn excuses gaan aanbieden aan Max.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gasly: "crash volledig mijn schuld":
https://racingnews365.nl/(...)volledig-mijn-schuld
Sorry Max dat ik mijn eigen testdag heb verklootquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Oh jezus, dan moet die echt zijn excuses gaan aanbieden aan Max.
Was maar een beetje aan het fokken daarstraks en dan blijkt het nog echt zijn eigen schuld te zijn ook.
Nee meer zoiets als, sorry Max dat ik jouw auto waarin ik van jou mocht rijden in de prak heb gereden.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:22 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Sorry Max dat ik mijn eigen testdag heb verkloot
Ach zolang ze maar niet aan het teabaggen zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:21 schreef Kyran het volgende:
Als ik zie wat voor tijden sommige kleinere teams rijden is het toch wel duidelijk dat de drie top teams heerlijk aan het sandbaggen zijn. Hoeveel ik dat woord ook haat
Het Franse onderdeel blijkt nog steeds het onbetrouwbaarst in de auto.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gasly: "crash volledig mijn schuld":
https://racingnews365.nl/(...)volledig-mijn-schuld
Not again...quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het Franse onderdeel blijkt nog steeds het onbetrouwbaarst in de auto.
Max krijgt gewoon de spiksplinternieuwe die klaar staat in Engelandquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:22 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee meer zoiets als, sorry Max dat ik jouw auto waarin ik van jou mocht rijden in de prak heb gereden.
[..]
Ach zolang ze maar niet aan het teabaggen zijn.
Wauw!!!!quote:
Als het moet zullen ze inderdaad gewoon een nieuwe overvliegen vannacht.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:29 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Max krijgt gewoon de spiksplinternieuwe die klaar staat in Engeland
Moest er in het begin aan wennen, maar dit is voor mij nu gewoon synoniem voor F1.quote:
Ga lekker voetbal kijkenquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:22 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee meer zoiets als, sorry Max dat ik jouw auto waarin ik van jou mocht rijden in de prak heb gereden.
[..]
Ach zolang ze maar niet aan het teabaggen zijn.
Want? Jij vindt het maar normaal dat de tweede rijder de auto in de prak rijdt. Ik heb niemand anders in de afgelopen 7 dagen een auto in de prak zien rijden door een eigen fout.quote:
Of ze liggen allemaal wat dichter bij elkaarquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:21 schreef Kyran het volgende:
Als ik zie wat voor tijden sommige kleinere teams rijden is het toch wel duidelijk dat de drie top teams heerlijk aan het sandbaggen zijn. Hoeveel ik dat woord ook haat
Zeer vreemd, hij lijkt op het eind van die kerb naar links te sturen, waarbij die het gras raakt en spint.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:43 schreef beantherio het volgende:
WATCH: Onboard with Gasly as he suffers heavy testing crash
Weten ze bij de FOM al meer? Aangezien er Pierre Gasly Toro Rosso staatquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:43 schreef Spooky4u het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)waarste-crashes-ooit met beeld
Verstappen deed vorig jaar niets anders.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:42 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Want? Jij vindt het maar normaal dat de tweede rijder de auto in de prak rijdt. Ik heb niemand anders in de afgelopen 7 dagen een auto in de prak zien rijden door een eigen fout.
Helmut Marko werkt snelquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Weten ze bij de FOM al meer? Aangezien er Pierre Gasly Toro Rosso staat
Wel leuk altijd het soort mensen die omdat heel Nederland fan is van Verstappen dan weer tegendraads moeten zijn. Oeh kijk eens hoe rebels ik benquote:Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Verstappen deed vorig jaar niets anders.
quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Weten ze bij de FOM al meer? Aangezien er Pierre Gasly Toro Rosso staat
Kom op, dit is testen. Shit happens. Max heeft zn team in Monaco ook wel over laten werken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:42 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Want? Jij vindt het maar normaal dat de tweede rijder de auto in de prak rijdt. Ik heb niemand anders in de afgelopen 7 dagen een auto in de prak zien rijden door een eigen fout.
Dat hij het gras raakt veroorzaakt de crash idd.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:45 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Zeer vreemd, hij lijkt op het eind van die kerb naar links te sturen, waarbij die het gras raakt en spint.
Dit slaat helemaal nergens op. De vrije training van Monaco is de enige keer waarbij je hem een crash kon verwijten, maar zelfs dat was in de verste verte nog geen "in de prak rijden".quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Ook met testen is het niet de bedoeling dat ze je een wagen door een eigen fout aan gort rijdt. Data verzamelen is erg belangrijk. En elke minuut en elk rondje helpt daarbij.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Kom op, dit is testen. Shit happens. Max heeft zn team in Monaco ook wel over laten werken.
Dat is onzin en dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Meer after 😂quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:57 schreef Smacked_Actor het volgende:
Inb4 Max deed dat toen en daar ook...
Niet zo'n amateuristische fout als dit. Bovendien leg je met deze testen de basis voor het eerste gedeelte van het seizoen dus dan is het wel zonde als je de auto twee keer in de muur zet.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:47 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Gasly is geen rookie meer he.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:55 schreef Smacked_Actor het volgende:
Zou juist tijdens testen niet moeten gebeuren, simpelweg omdat het je spaarzame testdagen compromitteerd. Ook echt beginnersfout, bocht te wijd willen nemen en dan wieltje op het gras.
Nounounou....quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:10 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Gasly is geen rookie meer he.
kutfransoos
Engineers hebben ook training nodig. Practice makes perfect. Halve auto naar de klote. Zal wel een motor en bak wissel worden. Hebben ze weer wat te doen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
Niet zo'n amateuristische fout als dit. Bovendien leg je met deze testen de basis voor het eerste gedeelte van het seizoen dus dan is het wel zonde als je de auto twee keer in de muur zet.
Ah rijdersfout dus. Wel zonde dat ze eindelijk van het Franse Renault af zijn en dan een Fransman in dienst nemen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:43 schreef beantherio het volgende:
WATCH: Onboard with Gasly as he suffers heavy testing crash
Zachtere band, asfalt sneller, kouder..quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:43 schreef VacaLoca het volgende:
Toro Rosso flink stuk sneller dan ze vorig jaar in kwali waren trouwens
En Honda die aardig wat stappen heeft gemaakt in een jaar.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:49 schreef mikieu het volgende:
[..]
Zachtere band, asfalt sneller, kouder..
Dat sowieso, maar ik verwacht niet dat dit het is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:50 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
En Honda die aardig wat stappen heeft gemaakt in een jaar.
Als je ongelijk krijgt, over maanden of 7/8. Wat staat hier dan tegenover, een heel jaar lang een Stroll-avatar?quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:27 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Let maar op, die wordt eerder vervangen dan Bottas
Een hartje met de kleuren van de Franse vlag lijkt me passenderquote:Op donderdag 28 februari 2019 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je ongelijk krijgt, over maanden of 7/8. Wat staat hier dan tegenover, een heel jaar lang een Stroll-avatar?
Klopt, was meer een reactie op die flauwekul die dz5j nogwat hier neerplempt.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is onzin en dat weet je zelf ook wel.
Uitstekend idee!quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Een hartje met de kleuren van de Franse vlag lijkt me passender
Don't feed the trollquote:Op donderdag 28 februari 2019 20:33 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Klopt, was meer een reactie op die flauwekul die dz5j nogwat hier neerplempt.
quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je ongelijk krijgt, over maanden of 7/8. Wat staat hier dan tegenover, een heel jaar lang een Stroll-avatar?
Staat er Vosss op mijn voorhoofd ofzo?quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Een hartje met de kleuren van de Franse vlag lijkt me passender
Alle Vettel haters kunnen dus weer hun hok inquote:Op donderdag 28 februari 2019 22:32 schreef franske19 het volgende:
https://www.formula1.com/(...)qa2s6SAtjqlrEuv.html
Filmpje van de crash van Vettel. Mooie plof.
Weet jij of Gasly al zijn excuses heeft aangeboden aan Max voor het vernielen van zijn wagen???quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:47 schreef dz5b604 het volgende:
Als Gasly echt net was begonnen aan een racesimulatie voor de crash dan wordt ik niet zo heel vrolijk van zijn C3 stint. In vergelijking met Bottas een pak minder rondjes en flink wat mindere tijden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom zeg ik ALS Gasly daadwerkelijk net was begonnen aan een racesimulatie, wat overal gesuggereerd wordt. want dan rijden zowel Gasly als Bottas met een volle tank en kan je prima die eerste stint vergelijken. Net zoals dat je de kwalificatie simulaties prima kan vergelijken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 08:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je weet immers ook dat testdagen totaal niets zeggen. Je weet niet met welke doel ze hun rondjes rijden en hoe hun fuel load was of de banden al versleten waren of ...
twitter:karunchandhok twitterde op vrijdag 01-03-2019 om 09:03:08Conveniently, Bottas & Leclerc did a similar sort of race run yesterday where once again the Ferrari showed to be a quicker car. In the final stint of 21 laps on the same tyre, Bottas lost 16 seconds to Leclerc although he did seem to be doing some tyre management in the middle reageer retweet
Motor is al een keer gestart.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 09:22 schreef NaturalScience het volgende:
Ik hoop dat de RB gerepareerd is.... max is nog niet op de baan...
Is er niet deze weekquote:
Ik denk dat niemand er wat aan heeft om coureurs van die verschrikkelijk grappige bijnamen te geven.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:04 schreef ChilllayD het volgende:
Ik denk dat Max wel knappe tijden kan rijden en dat crashly er gewoon niks van bakt.
Welke band?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:21 schreef alpeko het volgende:
Max nu aan een set van rondes in 1:22 bezig
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:16 schreef ChilllayD het volgende:
Sorry. Crashjean moest toch een maatje hebben
Nee je hebt ook wel gelijk hoor, het is flauw maar ik was wel een beetje boos. Toch knap om 2x te crashen in 4 dagen.
Je kunt het ook elk jaar op ongeveer dezelfde plek doenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:22 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]Dat is wel knap ja.
Maar dan hebben de monteurs ook wat te oefenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wordt aan gewerkt....ben net terug
heb je een linkje naar die live timing? Ik kan alleen op youtube zo'n kanaal het een hoop geouwehoer vinden terwijl er vorige week een stream met sectoren etc. stond.quote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
heb je een linkje naar die live timing? Ik kan alleen op youtube zo'n kanaal het een hoop geouwehoer vinden terwijl er vorige week een stream met sectoren etc. stond.
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
heb je een linkje naar die live timing? Ik kan alleen op youtube zo'n kanaal het een hoop geouwehoer vinden terwijl er vorige week een stream met sectoren etc. stond.
Staat gewoon op https://f1.comquote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
heb je een linkje naar die live timing?
Ja inderdaad, misschien naar binnen voor een korte aanpassing en dan nog een keer 6 ronden simulatie gok ikquote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:29 schreef alpeko het volgende:
Als dit een racesim van Max was, dan waren het wel keurige tijden. Wel wat kort om er echt waarde aan te hechten.
En het bijvullen van de zandzakken, niet te vergeten!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:30 schreef snakeman123 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, misschien naar binnen voor een korte aanpassing en dan nog een keer 6 ronden simulatie gok ik
Sorry die was ik dus helemaal vergeten! Maar hopelijk laten ze die vanmiddag een keer in de pits zodat we even kunnen kijken wat ze in petto hebbenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
En het bijvullen van de zandzakken, niet te vergeten!
Op C3 nog steeds. Nicequote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:50 schreef snakeman123 het volgende:
Verstappen 1:17:709 erna een afkoel rondje waarna ie er een 1:18 neer zet
Mogen we je nog wel #Nattekrant blijven noemen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, dat dit nodig gaat zijn in een testtopic
[modbreak]
De nieuwe policy in MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019) geldt ook hier. Dat betekent dat we elkaar niet voor rotte vis gaan uitmaken. Dat hoeft niet per se op één persoon te slaan, maar ook hele groepen laat je gewoon in hun waarde. En het interesseert me niet wat de context is, persoonlijk gedoe gaat weg en wordt genote. Elke post waar het woord troll in voorkomt gaat weg, evenals publiekelijk vermelden dat je een TR plaatst. Pseudo modding noemt Danny dat.
En laat daarnaast coureurs ook gewoon in hun waarde. Als Gasly (of iemand anders, ook Verstappen) voor de tweede keer crasht mag je hem best Crashly noemen als reactie erop, maar ga er niet mee door. Een keer als grapje is genoeg.
[/modbreak]
Die vriend heeft zeker een naam beginnend met f.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Mogen we je nog wel #Nattekrant blijven noemen?
Dit vraag ik voor een vriend.
Hij/zij blijft liever anoniemquote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die vriend heeft zeker een naam beginnend met f.
Mag je niet verwachten van een topteam dat ze meerdere onderdelen bij zich hebben? Of wordt er alleen een proefexemplaar gemaakt om te testen en indien akkoord worden er dan snel meerdere gemaakt om naar Australie te verschepen?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:10 schreef aesop het volgende:
Schijnbaar rijdt Max met onderdelen van vorige week rond omdat Gasly de geupdate badgeboards, achter ne voorvleugel heeft vernield. Nu ook weer met die rare versteviging aan de diffuser, ipv de nieuwe stabielere versie.
Kortom, ik verwacht geen wonderen vandaag.
Zo vroeg in het test fase nog niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mag je niet verwachten van een topteam dat ze meerdere onderdelen bij zich hebben? Of wordt er alleen een proefexemplaar gemaakt om te testen en indien akkoord worden er dan snel meerdere gemaakt om naar Australie te verschepen?
Dat, ze zijn nog constant aan het ontwikkelen en zeker met updates die ze met informatie vanuit de eerste testweek hebben gemaakt hebben ze maar een paar dagen de tijd gehad om die door te voeren en te maken.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mag je niet verwachten van een topteam dat ze meerdere onderdelen bij zich hebben? Of wordt er alleen een proefexemplaar gemaakt om te testen en indien akkoord worden er dan snel meerdere gemaakt om naar Australie te verschepen?
Ook een methode, sandbaggen door expres met onderdelen van vorige week te rijden, misschien was de crash van Gasly wel altijd al het plan.quote:
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Mogen we je nog wel #Nattekrant blijven noemen?
Dit vraag ik voor een vriend.
Die crash van gister helpt niet echt mee nee. Tot die tijd gewoon netjes.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
die 2e week hebben ze toch wel een beetje vergooid zo
Heeft ook weinig nut om veel te rijden nu als ze daadwerkelijk met een frankenstein auto aan het rijden zijn.quote:
Dat heb ik nu al een paar keer zien voorbijkomen in dit topic, maar ik heb totaal geen racesimulatie van Verstappen gezien woensdag, heeft iemand een draadje met de tijden daarvan?quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:10 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die crash van gister helpt niet echt mee nee. Tot die tijd gewoon netjes.
Woensdag had Verstappen volgens mij de snelste racesim.
klopt ook niet. Hij heeft (wat ik heb kunnen terugvinden) drie long runs gedaan op de C3, maar geen racesim.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:11 schreef dz5b604 het volgende:
Vettel 1.16.3 op de C4, gisteren een tiende harder op de C5.
nvm, blijkt toch op de C5.
[..]
Heeft ook weinig nut om veel te rijden nu als ze daadwerkelijk met een frankenstein auto aan het rijden zijn.
[..]
Dat heb ik nu al een paar keer zien voorbijkomen in dit topic, maar ik heb totaal geen racesimulatie van Verstappen gezien woensdag, heeft iemand een draadje met de tijden daarvan?
1 2 3 | Verstappen (C3) #RB15 OUT 1: 18.979 1: 39.273 1: 19.100 INLAP OUTLAP 1: 21.450 1: 21.410 1: 21.731 1: 22.217 1: 22.676 1: 22.758 1: 23.085 1: 23.236 IN Verstappen (C3) #RB15 OUT 1: 21.616 1: 21.048 1: 21.271 1: 21.582 1: 22.697 1: 22.201 1: 22.840 1: 23.221 IN # Verstappen (C3) #RB15 OUT 1: 19.541 1: 36.306 1: 19.316 INLAP OUTLAP 1: 21.130 1: 21.132 1: 21.303 1: 22.110 1: 21.826 1: 21.804 1: 21.969 1: 22.521 1: 22.952 IN |
Gasly zei gisteren ook dat Ferrari een voorsprong heeftquote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:33 schreef TAV74 het volgende:
Ik weet dat het lastig blijft conclusies te trekken, maar ik had voor het gevoel toch graag een paar echt snelle rondes van RBR willen zien. Vooralsnog heb ik niet het gevoel dat ze er dichterbij zitten dan vorig jaar.
Dat lijkt me wel aardig duidelijk. Vraag me vooral af hoe groot het verschil tussen Ferrari-Mercedes en RBR is en hoe RBR zich verhoudt tot de teams daarachter.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gasly zei gisteren ook dat Ferrari een voorsprong heeft
Marko zei dat RB twee tienden sneller is dan Mercedes. Maar dat was afgelopen weekend en Mercedes heeft deze week een andere autoquote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel aardig duidelijk. Vraag me vooral af hoe groot het verschil tussen Ferrari-Mercedes en RBR is en hoe RBR zich verhoudt tot de teams daarachter.
Komt nog door gisteren. Ze rijden überhaupt met een soort van Frankenstein auto vandaag met onderdelen van vorige week dus het is toch een beetje nutteloos allemaal vandaag.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 12:53 schreef NaturalScience het volgende:
Iets gaat niet goed bij Red Bull....:'(
Hij staat al de halve ochtend binnen en heeft nauwelijks rondes gereden.....
Het WK zal niet afhangen van een testdag. Meeste werk is in de winter al gedaan. Dit is enkel fine-tunen en data verzamelen.quote:
Als je terug rekent met banden en brandstof moet Max rond de tijd van Bottas zitten.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:37 schreef beantherio het volgende:
Momenteel heb ik nauwelijks een beeld van hoe RBR er voor staat. Gisteren en vandaag had dat duidelijk moeten worden, maar de crash heeft de afsluiting van het testprogramma duidelijk in de war geschopt. Na anderhalve week was m'n beeld dat RBR het niveau van Mercedes wel benaderd had. Maar bij gebrek aan tijden uit kwalificatietests durf ik daar nu weinig meer over te zeggen.
Ja, eens. Het blijft moeilijk in te schatten. Ik denk wel dat Honda tot nu toe doet wat het beloofd heeft. Er zijn nog geen aanwijzingen voor betrouwbaarheidsproblemen en hij lijkt ook best snel te kunnen zijn als je kijkt naar de tijden die Albon er mee kon rijden in de Toro Rosso.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:37 schreef beantherio het volgende:
Momenteel heb ik nauwelijks een beeld van hoe RBR er voor staat. Gisteren en vandaag had dat duidelijk moeten worden, maar de crash heeft de afsluiting van het testprogramma duidelijk in de war geschopt. Na anderhalve week was m'n beeld dat RBR het niveau van Mercedes wel benaderd had. Maar bij gebrek aan tijden uit kwalificatietests durf ik daar nu weinig meer over te zeggen.
Blijf het wel knap vinden hoe vlot dat voor mekaar krijgen, als het werkelijk zo is, zo ook bij Mercedes die maandag met een complete overhaul qua aerodynamica op de baan stond.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 14:04 schreef mikieu het volgende:
Hij lacht op een manier dat het wel goed zit.
Ik las dat ze net stil stonden om de auto weer om te bouwen met nieuwe onderdelen die vanochtend pas waren aangekomen, geen idee of dit waar is. Gaan we zo zien.
Anderhalve week lang had ik ook wel dat beeld qua racesnelheid. En dat ze misschien nog wel een tikkeltje harder gingen. Maar wat het qua kwalificatiesnelheid is: heel moeilijk te zeggen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:51 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Als je terug rekent met banden en brandstof moet Max rond de tijd van Bottas zitten.
Op basis van stints van 10 rondjes met onbekende benzineinhoud. Het moeilijke is dat RBR geen racesimulatie van 50+ rondjes heeft gedaan en geen echte kwalificatie simulatie. Daardoor kan je alleen maar die kleine stintjes vergelijken, maar hoeveel die zeggen voor ons is uiteindelijk maar de vraag.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:51 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Als je terug rekent met banden en brandstof moet Max rond de tijd van Bottas zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |