Dat is het al..quote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
Nou ja, nu 'we' weer aandelen hebben; gewoon zo houden en meepratenquote:
Dat hebben we al gedaan onder de leiding van Leo van Wijkquote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.
..
Als je als staat al een rol voor jezelf weggelegd ziet als 'hoeder van Schiphol' (een vrij fictieve rol die de KLM dankbaar omarmt, want de KLM heeft Schiphol nodig en niet andersom), dan had je dat natuurlijk bij a) de privatisering en/of b) de verkoop van KLM aan AF kunnen en moeten bewerkstelligen. Dat kon een stuk efficiënter dan nu met een hoop bombarie een vrij betekenisloos 14%-belangetje verwerven, bijvoorbeeld met een gouden aandeel.quote:
Wat is dan zijn prestatie precies? 14% stemrecht (over een paar jaar) verworven op eigenlijk maar één agendapunt, dat verder de andere aandeelhouders bijzonder weinig interesseert en dat met een beetje pech nog weg-verwaterd wordt ook. Had je centen dan gestoken in de verdere ontwikkeling van Schiphol, dat lijkt me een stuk zinniger - die hub carrier volgt vanzelf wel. Ben op zich een fan van Hoekstra, maar kan hier echt geen chocola van maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
Die zijn dus hopeloosquote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:11 schreef Hexagon het volgende:
Ja dat zal allemaal wel maar Hoekstra kan ook niet met terugwerkende kracht regeren. Dus ik beoordeel liever op zijn prestaties sinds zijn benoeming.
Ach na de pensioenkas kan dat ook nog wel ervan af hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 15:17 schreef Hexagon het volgende:
Maar als het aan jullie ligt geven we KLM gewoon aan de Fransen weg?
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in pastquote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:25 schreef john2406 het volgende:
Ach na de pensioenkas kan dat ook nog wel ervan af hoor.
Doe niet zo zeg, jij bent toch voor een groot EU, dan gun die Fransen ook het beleg op het brood.
Wij toch niet Brussel, Fransje met name die zal zijn mondje niet openkrijgen daar neem ik aan.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn
Zou Gordon een onderarm in zijn broek hebben?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar wij zijn zo hard anaal genomen dat er nu moeiteloos een Frans stokbrood in past
Gordon zal er jaloers op zijn
Dit was al bekend.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel macht kopen we precies voor die 680 miljoen? Minder dan je denkt
Wat heeft Nederland aan de aandelen die het gisteren kocht in Air France-KLM? Hebben we nu meteen evenveel te zeggen als de Fransen? Nee, dat gaat op zijn minst nog even duren. Een uitleg.
Wat heeft Nederland precies gekocht?
De Nederlandse staat verwierf de afgelopen week 12,68 procent van de aandelen in Air France-KLM. Dat is de holding die boven KLM staat, en die dus eigenaar is van KLM en van Air France, de twee grootste onderdelen van het bedrijf, waar ook Transavia bij hoort. De deal kostte 680 miljoen euro. Uiteindelijk wil Nederland uitkomen op 14 procent van de aandelen: het eindbedrag zal dus ergens rond de 800 miljoen euro liggen. De Franse staat heeft 14,3 procent van de aandelen in de moedermaatschappij.
Nederland had toch al aandelen?
Ja, maar niet in de moedermaatschappij. Nederland had ongeveer 5 procent van de aandelen in KLM, het Nederlandse dochterbedrijf. Die aandelen houdt het gewoon. Air France-KLM is de belangrijkste aandeelhouder in KLM, met 49 procent van de aandelen. Een meerderheid van de KLM-aandelen mag het om wettelijke redenen niet hebben. Dat houdt verband met landingsrechten: die worden aan landen toegekend. Daarom kan een luchtvaartbedrijf formeel niet in buitenlandse handen zijn.
Oke. Andere vraag: met 14 procent heb je toch nog lang geen meerderheid?
Nee, dat is helemaal waar. Ook de Franse en de Nederlandse staat samen hebben zo meteen nog geen dertig procent van de aandelen. De overige aandelen van Air France-KLM zijn in handen van verschillende partijen. In de nieuwe situatie zouden Nederland en Frankrijk allebei dus ongeveer 14 procent hebben. Delta Airlines en China Eastern Airlines, een Amerikaans en een Chinees luchtvaartbedrijf, bezitten allebei 8,76 procent. Een kleine 4 procent is in handen van medewerkers van het bedrijf. Dan blijft nog ongeveer de helft van de aandelen over: die is in handen van particuliere beleggers: pensioenfondsen, particuliere investeerders, beleggingsfondsen.
Hoe groot is je invloed met 14 procent?
Laten we het zo zeggen: je hebt meer recht van spreken dan met 0 procent van de aandelen. Stel: er worden plannen gemaakt waarover verdeeldheid bestaat, en die negatief dreigen uit te pakken voor Nederland. In de oude situatie moest de Nederlandse staat maar hopen dat het kwartje net de goede kant uitviel. In tegenstelling tot de Fransen had Nederland geen stemrecht. Nu is dat er wel, en kan het ook makkelijker andere aandeelhouders bewerken om de Nederlandse lijn te kiezen.
Kan Nederland die invloed meteen aanwenden?
Ja, maar nog niet volledig. Dat zit namelijk zo. Bij Air France KLM hebben partijen die al meer dan twee jaar aandelen bezitten dubbel stemrecht tijdens aandeelhoudersvergaderingen. Frankrijk is één van die partijen. Daardoor heeft de Franse staat op aandeelhoudersvergaderingen ongeveer 22 procent van het stemrecht. Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.
https://www.ad.nl/politie(...)n-je-denkt~a81d9fd7/
En we zijn weer genaaid door die Fransen
We willen het maar niet leren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er donderdag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: “Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.”
https://www.parool.nl/ned(...)j-klm-deal~bdfc02aa/
Verneukt worden door een CDA er die overtuigd is van zijn eigen gelijk
En dan met geld van ons voor de hoogste koers aandelen kopen
Gekocht voor 12.75 en nu 10.30
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
Lekker gewerkt pik
Motie van wantrouwenquote:Ten koste van het begrotingsoverschot heeft liberaliseringskampioen Nederland nu, onder leiding van nota bene een liberaal-conservatief kabinet, de klok qua staatsdeelnames in de luchtvaart vier decennia teruggezet.
Dijselgod, wat was die man toch geniaal.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dus werd een oud rampenplan - codenaam Hexagone, een aanduiding voor continentaal Frankrijk - uit de kast gehaald dat tijdens de vorige KLM-crisis als stok achter de deur was opgesteld door Hoekstra's voorganger Jeroen Dijsselbloem (PvdA). Als het plan toen was doorgevoerd, had Nederland voor de helft van de prijs op de eerste rang gezeten.
quote:Op donderdag 21 november 2019 09:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geheime notitie: Hoekstra stapelde fout op fout bij KLM-deal
Bij de aankoop van aandelen Air France–KLM heeft minister van Financiën Wopke Hoekstra de wettelijke informatiepositie van de Tweede Kamer geschonden. Hoewel de CDA-minister tot dusver heeft volgehouden dat hij ‘echt zorgvuldig’ heeft gehandeld, stapelde hij fout op fout.
Dat blijkt uit een vertrouwelijke parlementaire notitie die in handen is van deze krant. Uit het stuk, dat op 12 maart van dit jaar werd opgesteld door de griffier van de commissie Financiën, worden harde noten gekraakt over het handelen van Hoekstra. Die verraste eind februari door voor bijna 750 miljoen euro een belang van 14 procent in Air France-KLM te kopen.
De minister ging op meerdere punten regelrecht in tegen de manier waarop het kabinet de Kamer daarover hoort te informeren. Uit de notitie blijkt dat de spelregels, vastgelegd in het Reglement van Orde, door Hoekstra met voeten werden getreden.
Slot en grendel
Zo nodigde Hoekstra een door hemzelf geselecteerd groepje Kamerleden uit op zijn ministerie, terwijl hij de voorzitter van de commissie Financiën had moeten vragen om een besloten vergadering bijeen te roepen. Die bijeenkomst had bovendien in de Tweede Kamer moeten plaatsvinden, in aanwezigheid van de griffier, om zodoende de ‘staatsrechtelijke informatiepositie van de Kamer’ te waarborgen. De griffier mocht van Hoekstra niet aanwezig zijn.
Van het besloten overleg zou de griffier vervolgens notulen kunnen hebben opgesteld die achter ‘slot en grendel’ konden worden bewaard, net zoals dat gebeurt bij de commissie die toezicht houdt op de inlichtingendiensten, ook wel bekend als de commissie ‘stiekem’.
Telefoon inleveren
Maar er ging meer mis. De Kamerleden die werden opgetrommeld om naar Financiën te komen moesten een geheimhoudingsverklaring tekenen en hun mobiele telefoon inleveren. Deze maatregelen hadden ‘achterwege kunnen blijven’, omdat Kamerleden al verplicht zijn om informatie die zij in beslotenheid verkrijgen geheim te houden. Het voor eigen gewin benutten van koersgevoelige informatie en het delen daarvan is bovendien al strafbaar. Dat Kamerleden de informatie over de aankoop van de aandelen niet mochten delen met hun eigen fractievoorzitter was eveneens in strijd met de geldende afspraken.
Volgens de notitie was er ‘geen precedent’ voor de wijze van informatieverstrekking door Hoekstra, ook al ging het om een ‘aangelegenheid die raakt aan het budgetrecht van de Kamer’. Het parlement moet immers toestemming geven voordat een kabinet uitgaven mag doen.
Protocol
De CDA-bewindsman heeft altijd beweerd dat hij indertijd juridisch advies heeft ingewonnen over de manier waarop hij de Kamer moest informeren. In het debat over de aankoop stelde hij dat zijn optreden in lijn was met een protocol dat was aanbevolen door de parlementaire enquêtecommissie financieel stelsel. Die commissie suggereerde naar aanleiding van de heimelijke overname van ABN Amro een set van werkafspraken. Volgens de notitie is Hoekstra echter ‘op meerdere punten van de bedoelde afspraken afgeweken’.
Het protocol is overigens nooit vastgesteld door de Tweede Kamer. Een groepje Kamerleden is momenteel nog altijd bezig om afspraken met het kabinet te verbeteren. Zij willen niet ingaan op de inhoud van de notitie, maar erkennen dat er betere afspraken nodig zijn.
Prietpraat van een VVderIk zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PvdA’er Henk Nijboer oordeelt echter harder. Hij meent dat Hoekstra tot dusver heeft ‘nagelaten om kritisch naar zichzelf te kijken’ en kondigt aan de CDA’er donderdag opnieuw te zullen bevragen tijdens het debat over staatsdeelnemingen. Nijboer: “Hoekstra heeft de informatieverstrekking aan de Kamer aangepakt als een consultant, maar wij zijn geen medezeggenschapsraad. Wij zijn de volksvertegenwoordiging. Hij mag pas geld uitgeven als wij dat goed vinden, in plaats daarvan is hij belabberd met het budgetrecht omgegaan. De minister is echter nogal overtuigd van zijn eigen gelijk.”
[ afbeelding ]
https://www.parool.nl/ned(...)j-klm-deal~bdfc02aa/
Verneukt worden door een CDA er die overtuigd is van zijn eigen gelijk
En dan met geld van ons voor de hoogste koers aandelen kopen
Gekocht voor 12.75 en nu 10.30
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
Lekker gewerkt pik
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
Dit. Over een paar jaar kunnen we pas beoordelen of Hoekstra het juist heeft ingeschat.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
Ik sta er hetzelfde in. Maar tegelijkertijd ben ik niet verbaasd dat het een plan van Dijsselbloem was, geniale man. Dus als hij het bedacht heeft zal het wel prima zijn.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:34 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit. Over een paar jaar kunnen we pas beoordelen of Hoekstra het juist heeft ingeschat.
Ik denk nog steeds in dit geval dat iets doen (met een onzekere uitkomst) beter is dan niets doen.
quote:Op donderdag 21 november 2019 09:31 schreef trein2000 het volgende:
Ik zie weinig echt schokkends hoor. Dit was zwaar vertrouwelijk. Dan moet je even maatregelen treffen.
En politici zijn notoire lekkers. Dus niks geen notulen oid.
quote:Op donderdag 21 november 2019 09:36 schreef trein2000 het volgende:
Ik sta er hetzelfde in. Maar tegelijkertijd ben ik niet verbaasd dat het een plan van Dijsselbloem was, geniale man. Dus als hij het bedacht heeft zal het wel prima zijn.
Ik blijf bij mijn standpuntquote:Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra
De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.
De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.
Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.
'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren'
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.
Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.
De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).
https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra
weinig schokkends, zal wel goed zijn
Als je eerst door de tweede kamer moet met zoiets dan zit de kans er dik in dat degene die je voor probeert te zijn je plannen gaat dwarsbomen dus dat lijkt mij ook niet echt een slimme optie.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Rekenkamer onderzoekt aandelenkoop Air France-KLM door Hoekstra
De Algemene Rekenkamer doet onderzoek naar de aankoop van aandelen Air France-KLM door de staat. Eerder dit jaar maakte minister van Financiën Wopke Hoekstra bekend dat er op stel en sprong een belang van 14 procent in de luchtvaartmaatschappij was genomen.
De Rekenkamer bekijkt of het kabinet de Tweede Kamer wel op de juiste manier heeft geïnformeerd over de vergaande stap. Daarbij wordt bekeken of het te verdedigen is dat, zoals het kabinet zei, gezien de omstandigheden kon worden afgeweken van het gebruik om vooraf toestemming te vragen.
Het instituut wil ook bekijken of de aankoop van aandelen in de luchtvaartmaatschappij rechtmatig en in overeenstemming was met het budgetrecht. Het budgetrecht houdt in dat de Eerste en Tweede Kamer het recht hebben om de staatsuitgaven en de staatsinkomsten (de belastingheffing) te beoordelen en daarna te verwerpen of goed te keuren.
'Hoekstra gewaarschuwd door ambtenaren'
Het nieuws van de Rekenkamer komt een dag nadat NRC Handelsblad bericht dat toen minister Wopke Hoekstra van Financiën in februari namens de staat een belang van 14 procent kocht in Air France-KLM, hij wist dat de Tweede Kamer eigenlijk vooraf toestemming had moeten geven. Ambtenaren hadden hem daarvoor gewaarschuwd, schrijft NRC.
Hoekstra zou het 'budgetrecht' schenden als hij zonder instemming vooraf van de Kamer aandelen in Air France-KLM zou kopen, zeiden ambtenaren tegen hem. Daardoor zou de aankoop onrechtmatig zijn.
De krant baseert zich op documenten die werden vrijgegeven nadat NRC een beroep deed op de Wet openbaarheid bestuur (WOB).
https://www.rtlz.nl/algem(...)e-klm-wopke-hoekstra
weinig schokkends, zal wel goed zijn
De tweede kamer heeft vaak genoeg geopperd dat de staat aandelen moet kopen dus zal wel met een formele foei aflopen.quote:Op donderdag 19 december 2019 13:06 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Als je eerst door de tweede kamer moet met zoiets dan zit de kans er dik in dat degene die je voor probeert te zijn je plannen gaat dwarsbomen dus dat lijkt mij ook niet echt een slimme optie.
Niet dat ik er verstand van heb verder.
Check hier ff de koersgrafiek en ze zijn begonnen met kopen op 21 februari, op de dag van de jaarcijfers want dan is er toch altijd veel handel dus dan valt het niet opquote:Op donderdag 19 december 2019 13:04 schreef nostra het volgende:
Ik vind het een volkomen idiote beslissing om dat belang te nemen, maar áls je een belang neemt, dan ga je dat natuurlijk niet pontificaal aankondigen nee - dat lijkt me logisch.
Grootste deel zal gewoon onderhands gegaan zijn.quote:Op donderdag 19 december 2019 17:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Check hier ff de koersgrafiek en ze zijn begonnen met kopen op 21 februari, op de dag van de jaarcijfers want dan is er toch altijd veel handel dus dan valt het niet op
Je kan niet in de toekomst kijken hè. Verder is prijs relatief ondergeschikt bij zo'n strategische keuze. Het lijkt wel een beetje op, maar is geen BlueStar.quote:Gelukkig hebben ze meer dan 12 euro betaald gemiddeld en dat is de hoogste koers van 2019,
Is dit echt zo? Zo ja dan verbluffend dat hier weinig tot niets over bekend is. Handige move. Er zijn in zo'n geval altijd beslissers in het traject die daar beter van worden dus mogelijk frauduleus en rijp voor het openbaar ministerie. Dit klinkt niet als een legale deal.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 17:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat hebben we al gedaan onder de leiding van Leo van Wijk
Die verkocht KLM voor minder dan de boekwaarde van de vliegtuigen aan de fransen voor 800 miljoen
Ok zeiden de fransen maar dan willen we ook het pensioenfonds erbij, ok zei Leo
Vervolgens betaalden ze 800 miljoen en daags na de overname trokken ze 800 miljoen aan overwaarde uit het pensioenfonds en tadaa
Gratis KLM
Graaien uit de pensioenfondsen door de bazen gebeurt helaas veel te vaak.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is dit echt zo? Zo ja dan verbluffend dat hier weinig tot niets over bekend is. Handige move. Er zijn in zo'n geval altijd beslissers in het traject die daar beter van worden dus mogelijk frauduleus en rijp voor het openbaar ministerie. Dit klinkt niet als een legale deal.
Duh een minderheidsbelang kopen waarin de Fransen het voor het zeggen hebben, die bepalen dus ook de cijfersquote:Op donderdag 19 december 2019 19:22 schreef nostra het volgende:
Je kan niet in de toekomst kijken hè. Verder is prijs relatief ondergeschikt bij zo'n strategische keuze. Het lijkt wel een beetje op, maar is geen BlueStar.
Maar deze was toch wel de topperquote:Op donderdag 19 december 2019 19:48 schreef Klopkoek het volgende:
Graaien uit de pensioenfondsen door de bazen gebeurt helaas veel te vaak.
VVDers bij justitie zorgen er wel voor dat ze elkaar dekken lekker graaien en (zonder publicatie) seponerenquote:Op donderdag 19 december 2019 19:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar deze was toch wel de topper
NWS / De greep in de ABP-kas en het korten van pensioenen
En nee niemand voor in de gevangenis
Sterker nog gepromoveerd naar bankdirecteur 2x en daarna toch afgekeurd door de AFM vanwege woeker polissen
Zijn Naam: Gerrit Zalm
quote:Op donderdag 19 december 2019 19:22 schreef nostra het volgende:
Grootste deel zal gewoon onderhands gegaan zijn.
Niet alleen strafrechterlijk ook civiel rechterlijkquote:Op donderdag 19 december 2019 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
VVDers bij justitie zorgen er wel voor dat ze elkaar dekken lekker graaien en (zonder publicatie) seponeren
Het is een tandem hè, je koopt op de markt als de liquiditeit hoog is en je vindt wat partijen die onderhands willen verkopen. Of je daar nou staatsdeelneming ABN voor moet uitkiezen en of je die hele exercitie überhaupt moet willen daargelaten; dat vond Wopke een goed idee en dat was en is het niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.quote:Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk
Stemrecht danquote:Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef nostra het volgende:
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
quote:Nederland heeft als verse aandeelhouder juist minder stemrecht dan het aandelenkapitaal zou doen vermoeden. Waarschijnlijk komt het ergens rond de 10 procent uit. Daarmee zijn de Fransen - voorlopig - dus twee keer zo machtig.
En ondertussen mogen we, naast KLM-Air France, steeds meer dokken. De Fransen doen huilie in Brussel, niemand zegt er wat van en Nederland mag machteloos de portemonnee trekken.quote:Op donderdag 19 december 2019 19:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Daarom kochten ze op de dag van de jaarcijfers dan was er toch al veel handel en zouden ze niet opvallen
Dat hebben ze dagenlang gedaan totdat er iemand een groot belang aanbood voor de hoofdprijs en toen waren ze sneller klaar als verwacht
En die koers van 12.70 nooit meer gezien
Sterker nog in juli een paar maanden later 7.50
Nu ongeveer een 10 euri
Slim gedaan hoor en lekker op verdiend en de Fransen zijn echt onder de indruk
Die hebben we een poepie laten ruiken
Man man man die zaten weer te vanwege alle domheid
Het plan was dan ook wat minder, de uitvoering op zich prima. Je koopt er wel iets mee hoor - meer dan een simpel percentage vergelijken doet vermoeden - maar het is de prijs niet waard en sowieso de overheidsbemoeienis niet.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stemrecht dan
Ook geniaal gedaan
Jij schijnt het allemaal niet zo erg te vinden en daar geen kwade opzet in te zien. Kan gebeuren zoiets, volgende keer beter. Zit het zo? Lijkt heel naïef of je van de domme houden wegens een belang. Dit is toch puur prutswerk, de pensioenpot verkwanselen en aandelen kopen die geen stemrecht opleveren? Kapitale blunder, zeer waarschijnlijk frauduleus.quote:Op donderdag 19 december 2019 20:11 schreef nostra het volgende:
Again, je kan niet in de toekomst kijken en de prijs is minder relevant gegeven de reden waarom je dat belang neemt.
Doet hij wel vakerquote:Op donderdag 19 december 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vraag me af waarom (als het waar is) je dit zo perse wilt downplayen alsof het business as usual is, het schenken van een slordige anderhalf miljard.
KLM scoort in veel opzichten beter dan Air France en maakt meer winst, ondanks het feit dat Air France een veel groter concern is. De Franse luchtvaartmaatschappij vervoerde het afgelopen jaar ruim 18,5 miljoen passagiers meer dan KLM en heeft ruim 1600 piloten meer dan KLM. KLM boekte daarentegen ¤322 miljoen meer winst dan Air France.quote:
De bullshit jobs industrie.quote:Op donderdag 19 december 2019 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Doet hij wel vaker
Kijk hier maar
NWS / Errol Keyner: Accountants grootste prutsers
AFM brandt accounts tot hun sokken af en nostra noemt het een meninkje
Ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen waarom de overheid een (dusdanig) belang in AFKLM meent te moeten nemen en helemaal van Hoekstra had ik zoiets ongetwijfeld goedbedoelds maar ook ontzettend naïefs niet verwacht. Maar als je dat als staat dan doet, dan ga je dat niet vooraf aankondigen nee. Dan had hij niet 12, maar 30 euro betaald.quote:Op donderdag 19 december 2019 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
Jij schijnt het allemaal niet zo erg te vinden en daar geen kwade opzet in te zien. Kan gebeuren zoiets, volgende keer beter. Zit het zo?
En als je gewoon heel langzaam en onopvallend elke dag een klein stukje had gekocht op momenten dat hij laag stond had hij maar 8 euro betaald....quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:04 schreef nostra het volgende:
..Maar als je dat als staat dan doet, dan ga je dat niet vooraf aankondigen nee. Dan had hij niet 12, maar 30 euro betaald......
.....Nog daargelaten dat de koers nu, of bij een latere eventuele vervreemding, ook op 25 kan staan.
Dat zou in principe wel een eerlijk gegeven zijn. Tenslotte hebben we al ongewenst/per verrassing bijgedragen via onze politieke instrumenten. Zou nog wel wat meer mogen als die roof uit de pensioenpot echt waar is. Daar ga ik nog even naar op zoek. Dat is m.i. frauduleus.quote:Op zaterdag 21 december 2019 14:05 schreef Tyr80 het volgende:
En deze: iedereen met een Nederlands paspoort krijgt 12.68% korting op vliegtickets.
KLM met bruidsschat naar Air France?quote:Op zaterdag 21 december 2019 17:48 schreef Bart2002 het volgende:
....Zou nog wel wat meer mogen als die roof uit de pensioenpot echt waar is. Daar ga ik nog even naar op zoek. Dat is m.i. frauduleus.
Dat is onmogelijk, want er is een meldplicht en openbare registratie als je bepaalde drempelwaardes (i.c. 3%, 5%, 10%) overschrijdt. Verder vallen continue biedblokjes van 100k+ stuks op een gemiddeld dagvolume van 2,5M wel een keer op en is maandenlang de Kamer niet informeren wel weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 21 december 2019 15:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
En als je gewoon heel langzaam en onopvallend elke dag een klein stukje had gekocht
Voor de zoveelste keer, hindsight is 20/20.quote:op momenten dat hij laag stond had hij maar 8 euro betaald....
Prima toch, het staat Air France helemaal vrij om KLM voor een spotprijs te kopen.quote:De koers kan geen 25 euro staan want Fransen hebben de klm niet gejat gekocht om winst te maken op hun aandelenpakket, anders hadden ze wel 51% gekocht.
Ze hebben klm gejat gekocht om hun eigen Air France van continu vers geld te voorzien
quote:Het is op zijn minst opmerkelijk dat de Schiphol-directie en de overheid, bij monde van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, nauwelijks van zich laten horen. Officieel worden beide partijen betrokken bij de onderhandelingen tussen KLM en Air France. De praktijk is echter dat zowel Schiphol als de overheid KLM-topman Van Wijk een mandaat heeft gegeven, in de veronderstelling dat hij niet alleen opkomt voor de belangen van KLM, maar ook voor die van Schiphol en de Nederlandse overheid. Maar Van Wijk heeft er nooit blijk van gegeven grotere economische belangen in de gaten te houden – dat is zijn taak ook niet.
Volgens de huidige boekhoudrichtlijnen, IFRS, tellen alle pensioenreserves mee op de winst-verliesrekening. Dat zou betekenen dat Air France uiteindelijk niets betaalde voor KLM en zelfs een bruidsschat van zes ton meekreeg.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:24 schreef nostra het volgende:
...Prima toch, het staat Air France helemaal vrij om KLM voor een spotprijs te kopen.
Dat was in 2005, gaat niet om de winst-en-verliesrekening maar om de balans (en dus voor PPA-doeleinden om de goodwill), leidt op zich niet tot een cash-in en was bij alle partijen ook tijdens de transactie al bekend.quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgens de huidige boekhoudrichtlijnen, IFRS, tellen alle pensioenreserves mee op de winst-verliesrekening.
AFKLM betaalde sowieso initieel maar 800M voor 1,8MM aan net assets. Die net assets (en dus de negatieve goodwill) werden door die hele restatement van pensioenverplichtingen toentertijd nog met 0,3M (netto) verhoogd. KLM noteerde zelfstandig ook al sinds mensenheugenis tegen een forse discount op de boekwaarde (ra ra waarom).quote:Dat zou betekenen dat Air France uiteindelijk niets betaalde voor KLM en zelfs een bruidsschat van zes ton meekreeg.
Een forse premie inderdaad. Het is gek dat de pensioenpot blijkbaar ook tot de "marktwaarde" behoort en dat die door het bedrijf wat de boedel overneemt gewoon geplunderd kan worden. Terwijl dit geld niet van het bedrijf is maar van de deelnemers. Althans dat hebben zij gespaard en die pot dient om hen die met pensioen gaan uit te betalen de rest van hun leven. Het is een zeer onfrisse gang van zaken m.i. En uiteraard boeit dat deze superproleet weinig. Wat een puur slecht volk is dat ook die "CEO's"...quote:Op zaterdag 21 december 2019 18:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
“Dat interesseerde me weinig. Het was de marktwaarde van het bedrijf plus een forse premie
Kan best een indicatie daarvoor zijn ja. Of op een kat in de zak. Of op een lucky buy. Op van alles.quote:Op zaterdag 21 december 2019 19:30 schreef Bart2002 het volgende:
Negatieve goodwill is per definitie een smoesje om iets voor minder de echte waarde te schenken aan vrinden.
quote:Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen.
quote:Hoewel zijn contract doorliep tot april 2015, vertrok Eurlings in oktober 2014 bij de KLM. Aanvankelijk maakte KLM bekend dat dit besluit in onderling overleg was genomen. Later bleek dat Eurlings door de raad van commissarissen was ontslagen.
quote:De ontvangst van de nieuwe aandeelhouder is koud. Vreemd, want de relatie tussen Nederland en Frankrijk is warm als nooit tevoren, benadrukken betrokkenen. Maar het lijkt er vooral op dat die banden warm zijn zolang Nederland doet wat Frankrijk wil.
quote:De groei van Schiphol is niet iets waar de Fransen harder door gaan lopen, zo blijkt gedurende de onderhandelingen. De Franse Staat vraagt er niet eens om. „Logisch, want met een groeistop op Schiphol is er des meer reden om nieuwe vliegtuigen in Frankrijk neer te zetten , voor banen en uitbreiding van het netwerk”, zegt een bron.
Beleggen is wikken en (af)wegen. Achteraf de koe in de kont kijken wat het beste moment zou zijn geweest om te handelen, kunnen alleen maar de beleggers die 's nachts in hun dromen beleggen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wopke Is weer eens goed bezig geweest met zijn deelnemingen
Saoedische bank had Nederland tientallen miljoenen meer kunnen opleveren
De verkoop van de Saoedische bank SABB had tientallen miljoenen euro’s meer op kunnen leveren. Het Nederlandse ministerie van Financiën kreeg het deksel op de neus toen het biedingen afsloeg in de hoop op meer.
Dat blijkt uit openbaar gemaakte adviezen van NLFI, beheerder van de Nederlandse staatsdeelnemingen, aan minister Hoekstra (Financiën). De Nederlandse staat kreeg SABB in handen als bijvangst van de nationalisering van ABN Amro en wilde de Saoedische bank graag weer verkopen. Dat deed Hoekstra uiteindelijk eind vorig jaar, voor 523 miljoen euro.
Zestal biedingen
Maar afgelopen zomer had de staat meer kunnen verdienen aan de bank. Toen kwam er een zestal biedingen binnen voor de bank, waarbij de hoogste omgerekend 553 miljoen euro was. Maar NLFI adviseerde Hoekstra toen om de biedingen af te slaan, omdat die lager waren dan de minimumprijs die NLFI in gedachten had, zo’n 590 miljoen euro.
Vervolgens stortte de koers van het aandeel SABB met een daling van zo’n 25 procent hard in. Toen er in het najaar een nieuw, en lager, bod van 523 miljoen euro adviseerde NLFI wel om daarmee akkoord te gaan. De angst was dat met wachten de opbrengst alleen maar lager uit zou vallen.
Zwaar verlieslatend project
Als de staat SABB in de zomer voor 30 miljoen euro meer had verkocht, was het overigens alsnog een zwaar verlieslatend project geweest. De staat was namelijk oorspronkelijk ruim 2,6 miljard euro kwijt voor de Saoedische bank.
https://www.telegraaf.nl/(...)eer-kunnen-opleveren
En Wopke niks van aantrekken zeker geen verantwoordelijkheid nemen gewoon ontkennen en door prutsen
Het is toch maar geld van de belasting betaler
Wat ben je toch een paardenlul
die snapt er dus niks vanquote:Op donderdag 13 februari 2020 15:06 schreef Idisrom het volgende:
Beleggen is wikken en (af)wegen. Achteraf de koe in de kont kijken wat het beste moment zou zijn geweest om te handelen, kunnen alleen maar de beleggers die 's nachts in hun dromen beleggen.
Lekker gewerkt Wopkequote:'Iedereen stond op de banken toen het kabinet besloot de aandelen te kopen', herinnert VVD-Kamerlid Remco Dijkstra zich. 'Maar na een jaar wil je ook resultaten zien. Die ontbreken tot dusverre.'
Misschien was kpmg erbij betrokkenquote:Op maandag 2 maart 2020 12:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx
6.30 koers nu
En waar is Wopke nu met zijn verhaal
Onder zijn bureau zoals een echte CDA er betaamt
Weglopen voor verantwoordelijkheden zoals een echte politicus doet
En pas optreden in tv shows als de koers boven aankoop staat om daar te shinen
Alles voor de beeldvorming
Wopke je bent en blijft een enorme PAARDENLUL
Zou kunnen als er iets te graaien is zijn die prutsers er als de kippen bijquote:
Toch mooi even een aftrekbaar verlies gerealiseerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 18:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zou kunnen als er iets te graaien is zijn die prutsers er als de kippen bij
Maar gelukkig was onze nationale witwasbende van Gerrit Zalm de ABNAMRO er wel bij betrokken
Waar nu ambtenaar Kees van Dijkhuizen wel oplet of de bank wel groen genoeg is
Koers dus nu 12,50 staatsbelang kostprijs 25 euro
Ik zeg geef die lul een dikke bonus voor wanprestatie
Dat klopt wel, maar beter blijft de staat gewoon weg uit private bedrijven. Moeten de Fransen dat ook doen. Nog beter gaan Nederlandse bedrijven helemaal niet samen met instellingen uit apenlanden met een socialistische mentaliteitquote:Op maandag 2 maart 2020 20:11 schreef nostra het volgende:
Blijft een wonderlijk naïeve beslissing van Wopke natuurlijk (helemaal met zijn achtergrond); denken dat je met ~15 procent ineens het mannetje bent dat wel even zijn invloed gaat laten gelden en dat vervolgens aankondigen op een ingelaste pressco á la "Ladies and gentlemen, we've got him". Richting Fransen.
Daarentegen is de prijs waarvoor dat belang toentertijd is genomen natuurlijk wel het meest irrelevant. Dan kan je gaan sjorren dat de koers nu op 6,30 staat en er toen 12,50 is betaald - c'est la vie. Dat was toen de marktprijs en Hoekstra wilde inspraak kopen en niet speculeren.
Prima vragen van Paternotte c.s. overigens, gebeurt ook niet al te vaak.
Van welke winst danquote:Op maandag 2 maart 2020 18:28 schreef Yreal het volgende:
Toch mooi even een aftrekbaar verlies gerealiseerd.
Pak ondertussen maar een grote pot vaseline en ga maar vast gebukt staanquote:Op dinsdag 3 maart 2020 09:06 schreef cempexo het volgende:
Franse management activiteiten worden door hen vooraf niet aangekondigd, maar je kunt achteraf toekijken. We wachten...
bronquote:Ambassadeur: Nederland praat met Frankrijk over verkoop belang in KLM
De Nederlandse regering is in gesprek met haar Franse evenknie over de mogelijke verkoop van het Nederlandse belang in luchtvaartmaatschappij KLM. Dat zegt de Franse ambassadeur Luis Vassy woensdag in een interview met Het Financieele Dagblad (FD) en BNR. De Nederlandse Staat heeft momenteel een aandeel van een kleine 6 procent in KLM.
Volgens het FD insinueert de Franse ambassadeur dat de verkoop van het Nederlandse aandeel van de luchtvaartmaatschappij nodig is om nadere afspraken te maken met de Fransen over de Nederlandse invloed binnen moedermaatschappij Air France-KLM.
De Nederlandse overheid kocht vorig jaar voor in totaal 744 miljoen euro 14 procent van Air France-KLM, de Fransen hebben ook ongeveer 14 procent van het concern in handen. De Nederlandse Staat hield echter vast aan haar aandeel van 5,9 procent in KLM, terwijl de Fransen de afgelopen jaren hun belang in Air France helemaal afgebouwd hebben. De Franse regering vindt dat verschil oneerlijk en vindt dat Nederland ook afstand moet nemen van hun belang in KLM.
"De Franse staat heeft alleen aandelen in Air France-KLM. De Nederlandse Staat heeft óók nog aandelen in dochtermaatschappij KLM zelf. Daarmee is een onevenwichtige situatie ontstaan, waarnaar gekeken moet worden. Dat is het doel van de discussie die nu wordt gevoerd", aldus ambassadeur Vassy tegen FD.
Een woordvoerder van het ministerie van Financiën kan niet bevestigen dat er momenteel wordt gesproken over de mogelijke verkoop van het aandeel, maar zegt wel dat verkoop van het belang in KLM al tijden een wens is van de Fransen. "Voor de Nederlandse Staat is het doel steeds helder: invloed hebben en een gelijkwaardige positie met de Franse staat", aldus het ministerie.
Dit zijn andere aandelen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
We gaan even rekenen:
14.4% van 428.630.000= 60.008.200 aandelen gekocht @ 12.40= 740.000.000
Nu verkopen @ 4.89 * 60008200= 293440.000
Beleggingsresultaat= - 446.560.000 = MINUS 60% in een jaar tijd
En dan roepen de Fransen nu verkopen
Die gasten zitten in Frankrijk te van al die domheid van Hoekstra
Tering wat een puinhoop van Hoekstra weer 446 miljoen door de plee spoelen in een jaar, maar niet de ouders van de toeslagenfraude kunnen compenseren en of de voedselbanken opheffen
Het is om te
Klopt als een bus, my badquote:
Dat denk ik ook, en dan samen met China Southern en Delta Airlines, de poot Air France afstoten, of in een afzonderlijke BV stoppen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:26 schreef kurk_droog het volgende:
Boeiend, het gaat om de aandelen zelf. Meer kopen nu zou ik zeggen.
https://www.telegraaf.nl/(...)steun-air-france-klmquote:Duivels dilemma Hoekstra met staatssteun Air France KLM
De staatssteun die minister Hoekstra aan Air France KLM verleent komt met lastige dilemma’s. Het kabinet wil KLM op de been houden, om daarmee het bestemmingennetwerk op Schiphol te behouden. De Nederlandse staat is om deze reden vorig jaar aandeelhouder geworden van de luchtvaartcombinatie. Het kan nog maanden duren voordat het luchtvaartnetwerk genormaliseerd is.
Is dus een mooi moment om nog eens een miljard aan aandelen te spenderen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 21:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nederland kocht de aandelen voor gemiddeld 12,35 euro per stuk. Maar inmiddels is de koers als zo'n 8 euro gedaald. Vandaag schommelt het aandeel rond de 4,30 euro.
Tuurlijk, nu doorpakken en weer nationaliseren die hap. Als we toch elke shoarma boer en podiumbouwer gaan redden...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 17:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
De aandelenaankoop in Air France-KLM is volgens Jort Kelder een geniale zet
De lucht lijkt geklaard tussen Frankrijk en Nederland wat betreft Air France-KLM. Na een lang gesprek tussen onze minister van Financiën Wopke Hoekstra en zijn Franse collega Bruno Le Maire maakten beide landen vanmorgen bekend dat ze de handen in een slaan om van Air France-KLM de beste luchtvaartmaatschappij van de wereld te maken. Is dat echt mogelijk?
https://www.npostart.nl/d(...)019/POMS_KN_15233787
Wat een mongool
PS, ik ben niet sarcastisch.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)steun-air-france-klm
Nou Wopke je hebt ons al 500.000.000,- euro gekost in dit dossier dus je kan er rustig nog een keer 500.000.000,- euro tegen aangooien om die fransen nog een keer te laten van het lachen voor zoveel stupiditeit
Wopke je bent een incompetente idioot
Jij snapt er echt helemaal niets vanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:10 schreef Idisrom het volgende:
...Wopke heeft een gouden zet gedaan om vorig een belang in AF-KLM te nemen. Want nu ontneemt hij de Franse staat om in haar eentje steunmaatregelen en daarbij behorende eisen aan Air France te geven (lees de eis om het belang van AF en Charles de Gaulle te laten toenemen).
...
Tuurlijk niet. Als de Fransen nu hun gang konden gaan met KLM dan zou er niet veel meer overblijven. Juist op dit moment zouden de Fransen KLM volledig uitkleden en zo veel als mogelijk overhevelen naar Frankrijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Jij snapt er echt helemaal niets van
Nu gaan de fransen opeens steungeld vragen aan Wopke want het is nu ook zijn belang dat de toko blijft bestaan en als mede aandeelhouder moet je wel steunen he
En dan gaat Wopke geld overmaken zeg een miljard en wie denk je daar beter van gaan worden
Dan gaan de Fransen ook geld erin pompen en wie denk je daar beter van gaan worden
Juist die fransen krijgen pijn in hun buik van al die domheid en het
Je moet wel een compleet economische debiel zijn wil je bij een holding de meest winstgevende dochter uitkleden ten faveure van de bijna niet winstgevende dochter.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:23 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als de Fransen nu hun gang konden gaan met KLM dan zou er niet veel meer overblijven. Juist op dit moment zouden de Fransen KLM volledig uitkleden en zo veel als mogelijk overhevelen naar Frankrijk.
Vergis je niet in de Franse trots.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 19:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet wel een compleet economische debiel zijn wil je bij een holding de meest winstgevende dochter uitkleden ten faveure van de bijna niet winstgevende dochter.
Dat zal dus zo een vaart niet lopen
Zonder KLM is Schiphol dood, wordt het een soort tweede Brussel, ook een kut vliegveld met een relatief klein netwerk aan directe vluchten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)steun-air-france-klm
Nou Wopke je hebt ons al 500.000.000,- euro gekost in dit dossier dus je kan er rustig nog een keer 500.000.000,- euro tegen aangooien om die fransen nog een keer te laten van het lachen voor zoveel stupiditeit
Wopke je bent een incompetente idioot
Staatsgaranties voor Schiphol en KLM blijken boterzachtquote:Op zondag 22 maart 2020 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zonder KLM is Schiphol dood, wordt het een soort tweede Brussel, ook een kut vliegveld met een relatief klein netwerk aan directe vluchten.
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/quote:De staatsgaranties voor KLM en Schiphol zijn al vanaf de fusie met Air France in 2003 boterzacht geweest. Toenmalig minister Camiel Eurlings heeft vervolgens bij de verlenging van de garanties in 2010 de meest concrete garantie laten vallen. De directie van Air France-KLM kan daardoor KLM-vluchten vanaf Schiphol schrappen of overhevelen naar de Parijse luchthaven Charles de Gaulle.
Nee jij trekt volle zalen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Staatsgaranties voor Schiphol en KLM blijken boterzacht
Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings?
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/
Gelukkig heeft Camiel die al verkwanselt aan Air France, dus Schiphol kan asap dicht
Bedankt he Camiel Je bent een debiel
Die waren sowieso dan natuurlijk al volslagen verwerpelijk. Kom op zeg.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Staatsgaranties voor Schiphol en KLM blijken boterzacht
Ik ben blij dat Wopke de veroorzaakte schade door Camiel weer wat probeert te herstellen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Staatsgaranties voor Schiphol en KLM blijken boterzacht
Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings?
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/
Gelukkig heeft Camiel die al verkwanselt aan Air France, dus Schiphol kan asap dicht
Bedankt he Camiel Je bent een debiel
Ik zie Wopke nergens de landingsrechten terug halenquote:Op zondag 22 maart 2020 21:07 schreef Idisrom het volgende:
Ik ben blij dat Wopke de veroorzaakte schade door Camiel weer wat probeert te herstellen.
Ik denk dat er 0 mensen zijn die dat überhaupt weten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:51 schreef Idisrom het volgende:
Minister Hoekstra: "De wereld van februari 2020 komt niet meer terug."
Maar hij zegt niet, hoe de wereld (ten aanzien van de luchtvaart) er in februari 2021 uitziet.
Video van De Telegraaf van ongeveer twee minuten
Ja, een concurrentie tussen een afzonderlijke AF en KLM is het laatste wat je nu moet willen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:53 schreef Drekkoning het volgende:
Overigens ziet hij wel graag AF/KLM in die toekomst:
'Gesprekken over gegarandeerde miljardenlening voor Air France-KLM'
https://www.nu.nl/economi(...)-air-france-klm.html
Vandaar dat het zo goed is dat Wopke vorig jaar al een belang van 14% heeft genomen; dat scheelt voor de redding van Schiphol in de toekomst waarschijnlijk 4 miljard euro.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, een concurrentie tussen een afzonderlijke AF en KLM is het laatste wat je nu moet willen.
Nederland staat voor 2 miljard euro garant voor KLM en Frankrijk staat voor vier miljard euro garant garant voor AF.
Ik voorzie nu al druk in de toekomst op het doorschuiven van het verdiende gelden van KLM naar AF om het Franse deel van de schulden te kunnen afbetalen.
Kamerleden uit de oppositie willen daarnaast dat er voorwaarden komen bij een steunpakket voor KLM. Een groot deel van de coalitie houdt zich nog afzijdig in de discussie over de toekomst van de luchtvaartmaatschappij.quote:Toen de minister ruim een jaar geleden 14 procent van de aandelen insloeg, werden Kamerleden pas op het laatste moment geïnformeerd. De financieel woordvoerders van de partijen schreven onlangs al aan Hoekstra dat ze in het vervolg ’tijdig en adequaat, zo nodig op basis van vertrouwelijkheid’ willen worden geïnformeerd.
Je loopt alweer een nieuwsitem achterquote:Op zaterdag 18 april 2020 23:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM ziet toch af van verhoging variabel loon topman Elbers
KLM ziet af van de beoogde verhoging van het variabele loon van topman Pieter Elbers. Tijdens de komende aandeelhoudersvergadering stond op de agenda dat deze langetermijnbeloning omhoog zou gaan van 75 procent naar maximaal 100 procent van Elbers' basissalaris van 525.000. Maar vanwege de onrust die is ontstaan door het voorstel is het punt nu van de agenda geschrapt, meldt KLM.
De raad van commissarissen nam de beslissing nu in overleg met Elbers. Laatstgenoemde betreurt de ophef die is ontstaan en noemt deze ongelukkig. ,,Alle focus van mij en mijn KLM-collega's is gericht op de continuïteit van de onderneming en het behoud van KLM voor Nederland. Daar moet het over gaan en niet over beloningen", aldus de KLM-baas.
Volgens president-commissaris Cees 't Hart van KLM is een verkeerd beeld gegeven, ook met oog op de steunmaatregelen die aan KLM worden verleend om het bedrijf overeind te houden. ,,Het was beter geweest dit onderwerp niet te agenderen en het is nu dan ook van tafel." Ook de ondernemingsraad van KLM steunt de beslissing.
Steunpakket
KLM is met de Nederlandse en Franse overheid in gesprek over een steunpakket om Air France-KLM door de coronacrisis te loodsen. Naar verluidt zijn minister van Financiën Wopke Hoekstra en zijn Franse collega Bruno Le Maire bereid deels garant te staan voor miljardenleningen zodat de vaste lasten kunnen worden betaald, ook nu vrijwel de gehele vloot aan de grond staat.
De Tweede Kamer wil wel dat aan die steun harde voorwaarden worden verbonden. Hoekstra noemde de verhoging eerder ,,onverstandig", waarbij hij al had aangegeven dat hij het voorstel met KLM zou bespreken. Dat deed hij. De minister noemt het besluit van KLM nu ,,verstandig’’. Een bonusverhoging ,,past niet in deze moeilijke en onzekere tijd waarin iedereen om offers wordt gevraagd”, aldus Hoekstra die de KLM-aandelen van het Rijk onder zijn hoede heeft.
Tweede Kamer ‘tevreden’
Ook een flink deel van de Tweede Kamer is blij dat KLM afziet van de verhoging van het variabele loon van Elbers. Een hogere bonus voor de top past niet bij een bedrijf dat aanspraak maakt op staatssteun, vinden veel partijen.
CDA-Kamerlid Erik Ronnes spreekt van het ,,enige juiste” besluit. Ook luchtvaartspecialist Jan Paternotte van coalitiepartner D66 vindt het ,,verstandig” dat KLM de bonusverhoging schrapt. Bedrijven die aankloppen bij de overheid om ze door de coronacrisis te helpen kunnen ook geen dividend uitkeren en eigen aandelen opkopen, vindt hij.
Oppositiepartijen GroenLinks, Partij voor de Dieren en DENK merken op dat KLM pas zwichtte na zware druk. Het imago van de luchtvaartmaatschappij ,,is besmeurd en het enige wat restte was onder druk de keutel in te trekken”, zegt DENK-fractieleider Farid Azarkan.
Wat GroenLinks-Kamerlid Suzanne Kröger betreft moet KLM ook vergroenen en werknemers meer rechten geven om in aanmerking te komen voor overheidssteun. Lammert van Raan van de PvdD vindt dat het Rijk de vliegmaatschappij met de huidige leiding überhaupt niet uit de brand moet helpen.
Hamerstuk
KLM zei eerder dat de agendering van de loonsverhoging een sluitstuk is van een proces dat al meer dan een jaar geleden is ingezet. Dus ruimschoots ook voor de coronacrisis KLM en de gehele sector lam legde. Daarbij gaat het om het gelijktrekken van beloningen binnen Air France-KLM. Het agendapunt was in de ogen van KLM een hamerstuk, ook omdat het gaat om beloningen over de lange termijn die sowieso geen invloed hebben op de uitbetalingen dit jaar.
De kans dat Elbers dit jaar daadwerkelijk een hogere bonus zou krijgen was overigens al nul. De betaling van winstdeling en bonussen is bij KLM vanwege de coronacrisis tot nader order uitgesteld. Ook salarisverhogingen zijn voorlopig niet aan de orde. Verder keert KLM geen dividend uit.
https://www.ad.nl/economi(...)man-elbers~a5ec5aee/
Nu nog even aan Jort Kelder als expert vragen wat hij ervan vindt
Als hij het verstandig vindt,kan ik rustig slapen
De oplossing is natuurlijk makkelijk alleen steun voor piloten die in nl belasting betalen die belastingontwijkers hebben nu grote pech.quote:https://www.nu.nl/economi(...)wijking-piloten.html
Honderden KLM-piloten wonen in het buitenland en betalen daarom veel minder inkomstenbelasting aan de Nederlandse staat, meldt Nieuwsuur zaterdag. Eerder kwam KLM al in opspraak omdat het de bonus van topman Pieter Elbers wilde verhogen, terwijl de overheid spreekt over miljarden euro's aan staatsteun voor het bedrijf.
Ongeveer één op de tien KLM-piloten woont in het buitenland en vliegt goedkoop naar Schiphol om daar te werken, blijkt uit navraag van Nieuwsuur bij het luchtvaartbedrijf. KLM laat weten dat het zo'n 350 piloten betreft van de ruim drieduizend.
Meerdere belastingadviseurs zeiden in gesprek met Nieuwsuur dat ze piloten helpen met hun vestiging in het buitenland. Spanje zou met name populair zijn bij vliegers, die daar vrijstelling kunnen krijgen van tienduizenden euro's op hun inkomstenbelasting.
De constructie wordt zo regelmatig gebruikt, dat een Amsterdamse belastingadviseur een vaste samenwerking heeft met een kantoor in Spanje, om Nederlandse piloten bij te staan, meldt Nieuwsuur.
Kamerleden kritisch op ontwijking
In de Tweede Kamer klonk felle kritiek op de belastingontwijking, onder meer van de PvdA, SP en Partij voor de Dieren.
Volgens de partijleden is het niet de bedoeling dat KLM de vruchten plukt van staatsteun, terwijl het met goedkope woon-werkvluchten belastingontwijking faciliteert.
"Ze wonen met honderden in het buitenland om belasting in Nederland te ontwijken en daar gaan we wat ons betreft als staat niet aan meebetalen", zei PvdA-Kamerlid Henk Nijboer
KLM wilde bonus verhogen
Eerder op de dag kwam het luchtvaartbedrijf onder vuur omdat het van plan was het bonusplafond van KLM-topman Pieter Elbers te verhogen.
Verschillende partijen, waaronder regeringspartij D66, willen KLM alleen maar steunen als er harde voorwaarden aan het miljardenbedrijf worden gesteld.
AirFrance-KLM staat op het punt gered te worden door de Franse en Nederlandse overheid vanwege de enorme terugloop aan vluchten door de coronacrisis.
Momenteel zou een bedrag van 18 miljard euro aan bankleningen besproken worden. Nederland en Frankrijk zouden dan voor deze leningen garant staan.
hebben jullie dat nu ook dat van de topverdieners in het bedrijf waar jullie werkzaam zijn 10% in het buitenland ingeschreven staat voor privé redenen, dat dan toevallig je minder belastingen over je toploon afdraagt is echt niet de voornaamste reden..quote:https://nos.nl/l/2330909
de vakbond van Nederlandse burgerluchtvaartpiloten - benadrukt dat volgens hen privé-redenen een hoofdrol spelen om in het buitenland te gaan wonen.
Wat een onzin. Er is toch juist besloten dat je in Europa mag wonen waar je wil?quote:Op zondag 19 april 2020 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De oplossing is natuurlijk makkelijk alleen steun voor piloten die in nl belasting betalen die belastingontwijkers hebben nu grote pech.
[..]
hebben jullie dat nu ook dat van de topverdieners in het bedrijf waar jullie werkzaam zijn 10% in het buitenland ingeschreven staat voor privé redenen, dat dan toevallig je minder belastingen over je toploon afdraagt is echt niet de voornaamste reden..
Ah daarom wordt alleen Spanje genoemd door de belastingadviseur uit Amsterdam.quote:Op zondag 19 april 2020 10:10 schreef Drekkoning het volgende:
Een redelijk deel van die 10% is bijvoorbeeld Belgisch of Duits. Moeten die nu verplicht naar Nederland verhuizen?
Je forenst als piloot maar 3 of 4x per maand. Minder nog als je deeltijd werkt.quote:Op zondag 19 april 2020 10:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah daarom wordt alleen Spanje genoemd door de belastingadviseur uit Amsterdam.
En ja het is in mij optiek niet meer dan normaal dat je in de omgeving van je standplaats woont. Dat je zogenaamd voor je werk dagelijks enkele uren forenst geloof ik voor geen meter.
Dus een belastingontwijkende maatregel als staat invoeren is goed, maar bij maatregelen om inwoners van nederland te ondersteunen willen deze economische vluchtelingen opeens wel weer hun handje ophouden terwijl men geen inwoner meer is:Dquote:Op zondag 19 april 2020 10:30 schreef Drekkoning het volgende:
Dat opeens tegen mensen of een bedrijf gebruiken is nogal hypocriet.
Het bedrijf houdt zijn handje op, niet die individuele werknemers. De maatregelen zijn er ook niet om Nederlanders te redden, maar Nederlandse bedrijven.quote:Op zondag 19 april 2020 10:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een belastingontwijkende maatregel als staat invoeren is goed, maar bij maatregelen om inwoners van nederland te ondersteunen willen deze economische vluchtelingen opeens wel weer hun handje ophouden terwijl men geen inwoner meer is:D
Het geld gaat wel naar werknemers toe daar mogen dan best wel eisen aan gesteld gaan worden. Als je ziet waar normaliter een normale bijstand gerechtigde aan moet voldoen vind ik het niet normaal dat zulke mega bedragen naar bedrijven gaan die faciliteren in belastingontwijkende maatregelen van de groep duurbetaalde werknemers. Denk je nu echt dat de stewards(sen) ook een belastingadviseur in amsterdam hebben die ze aanraden om op papier in Spanje te gaan wonen.quote:Op zondag 19 april 2020 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het bedrijf houdt zijn handje op, niet die individuele werknemers. De maatregelen zijn er ook niet om Nederlanders te redden, maar Nederlandse bedrijven.
Zeker, van cabinepersoneel woont ook een redelijk aantal in het buitenland (Spanje, Frankrijk) en die hebben ook een gratis reis-regeling. Vaak zijn dat niet de hoofdverdieners inderdaad en werken flink parttime. Verhuist voor de liefde of het weer maar wel af en toe willen vliegen. En dat mag en kan gelukkig allemaal in de EU!quote:Op zondag 19 april 2020 10:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het geld gaat wel naar werknemers toe daar mogen dan best wel eisen aan gesteld gaan worden. Als je ziet waar normaliter een normale bijstand gerechtigde aan moet voldoen vind ik het niet normaal dat zulke mega bedragen naar bedrijven gaan die faciliteren in belastingontwijkende maatregelen van de groep duurbetaalde werknemers. Denk je nu echt dat de stewards(sen) ook een belastingadviseur in amsterdam hebben die ze aanraden om op papier in Spanje te gaan wonen.
Gratis reizen naar je werk is al erg dubieus normale werkgevers mogen onbelast 19 eurocent per kilometer reisvergoeding betalen. Bij de meeste cao's krijg je vaak maar tot 20 kilometer vergoeding hoe zit dit bij de KLM cao? Het is de keuze van al die werknemers zelf om zo ver van hun werk af te wonen, maar dat hoeven we als maatschappij nu toch niet extra te belonen en deze mensen voor hun onethisch gedrag toch een uitkering te geven.quote:Op zondag 19 april 2020 11:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker, van cabinepersoneel woont ook een redelijk aantal in het buitenland (Spanje, Frankrijk) en die hebben ook een gratis reis-regeling. Vaak zijn dat niet de hoofdverdieners inderdaad en werken flink parttime. Verhuist voor de liefde of het weer maar wel af en toe willen vliegen. En dat mag en kan gelukkig allemaal in de EU!
Maar wat wil je voorstellen? Dat die gratis reisregeling verdwijnt? Dat KLM werknemers gaat verplichten in Nederland te wonen (dus ook de Belgen en Duitsers)? Dat de wetgeving verandert dat je belastingplichtig bent waar je werkt ipv woont? Dat KLM helemaal geen euro staatssteun krijgt?
Daar ben ik het wel met je eens. Die hele reisregeling belastingvrij is een deal die ooit met nota bene de belastingdienst is gesloten. Dus die wisten dat dat is vanwege mensen die in het buitenland wonen en zijn er toen mee akkoord gegaan. Een van de voorwaarden is bijvoorbeeld dat zo een forens geen passagiersstoel mag bezetten.quote:Op zondag 19 april 2020 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gratis reizen naar je werk is al erg dubieus normale werkgevers mogen onbelast 19 eurocent per kilometer reisvergoeding betalen. Bij de meeste cao's krijg je vaak maar tot 20 kilometer vergoeding hoe zit dit bij de KLM cao? Het is de keuze van al die werknemers zelf om zo ver van hun werk af te wonen, maar dat hoeven we als maatschappij nu toch niet extra te belonen en deze mensen voor hun onethisch gedrag toch een uitkering te geven.
Hoe moet ik dit voor me zien in de goederenruimte wat extra stoelen voor deze forensen?quote:Op zondag 19 april 2020 11:23 schreef Drekkoning het volgende:
Een van de voorwaarden is bijvoorbeeld dat zo een forens geen passagiersstoel mag bezetten.
Nee, moeten gebruik maken van de extra stoel in de cockpit of op sommige vliegtuigtypes een extra ‘stewardessenstoel’quote:Op zondag 19 april 2020 11:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit voor me zien in de goederenruimte wat extra stoelen voor deze forensen?
Ik vermoed dat er flink met die regel gesjoemeld moet worden als je weet dat de meeste vliegtuigen altijd overboekt worden.
Een piloot niet meenemen op een vlucht terwijl later in Amsterdam zijn dienst begint lijkt me voor je planning niet werkbaar. Ik ben benieuwd of de administratie hiervan klopt en of er nooit mee gefraudeerd wordt.quote:Op zondag 19 april 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, moeten gebruik maken van de extra stoel in de cockpit of op sommige vliegtuigtypes een extra ‘stewardessenstoel’
Als die stoel al bezet is gaat die forenzende piloot/stewardess dus ook niet mee. En doorgaans dus maar plek voor 1 a 2 per vlucht.
Dat is de verantwoordelijkheid van die piloot. Meeste gaan al dagje eerder en pakken dan een overnachting. Of ze zorgen dat ze een betaald (tegen gereduceerd tarief) ticket achter de hand hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een piloot niet meenemen op een vlucht terwijl later in Amsterdam zijn dienst begint lijkt me voor je planning niet werkbaar. Ik ben benieuwd of de administratie hiervan klopt en of er nooit mee gefraudeerd wordt.
Ik wist niet dat KLM een verliesgevend bedrijfsmodel heeft.quote:Op zondag 19 april 2020 11:47 schreef Piva het volgende:
Hadden we niet beter geld kunnen pompen in een winstgevende maatschappij zoals Ryanair?
Geld gooien naar verliesgevende businessmodellen werkt namelijk nooit.
Een businessmodel waarbij je de werknemers steeds verder uitknijpt totdat ze geen geld hebben om iets te consumeren werkt nog veel slechter op den duur.quote:Op zondag 19 april 2020 11:47 schreef Piva het volgende:
Hadden we niet beter geld kunnen pompen in een winstgevende maatschappij zoals Ryanair?
Geld gooien naar verliesgevende businessmodellen werkt namelijk nooit.
KLM gedraagt zich als een nutsbedrijf. Aardig wat bestemmingen (Afrika, Oost-Europa en niet te vergeten veel van die kleine vliegveldjes in UK) waarvan je je afvraagt wat de toegevoegde waarde is, behalve dat er nu tenminste nog iemand die afgelegen plekken aandoet. Mij maak je niet wijs dat vliegen op Namibië een goudmijntje is.quote:Op zondag 19 april 2020 11:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik wist niet dat KLM een verliesgevend bedrijfsmodel heeft.
En waarom zou je een buitenlandse maatschappij steunen Dan snap je niet helemaal waar de steun voor bedoeld is denk ik.
Dikke prima kunnen we hier gewoon weer 130 rijden.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Staatsgaranties voor Schiphol en KLM blijken boterzacht
Wat heb je nou gedaan, Camiel Eurlings?
[..]
https://www.quotenet.nl/n(...)n-air-france-154392/
Gelukkig heeft Camiel die al verkwanselt aan Air France, dus Schiphol kan asap dicht
Bedankt he Camiel Je bent een debiel
Er wordt anders gewoon winst gemaakt, en zeker op routes naar 'kleine veldjes in de UK'. Of Noorwegen (bijvoorbeeld LPI). Daar is KLM vaak een van de weinig operators en verbindt die velden met een netwerk waar je bang van wordt via Schiphol. De winst zit hem dus niet direct in die vlucht van Inverness naar Amsterdam, maar wel dat je daar klanten vandaan haalt die vervolgens verder reizen vanaf Amsterdam. (Ticket Inverness -> Rio bijvoorbeeld met een tussenstop op Amsterdam).quote:Op zondag 19 april 2020 12:21 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
KLM gedraagt zich als een nutsbedrijf. Aardig wat bestemmingen (Afrika, Oost-Europa en niet te vergeten veel van die kleine vliegveldjes in UK) waarvan je je afvraagt wat de toegevoegde waarde is, behalve dat er nu tenminste nog iemand die afgelegen plekken aandoet. Mij maak je niet wijs dat vliegen op Namibië een goudmijntje is.
Voeg daar nog een weinig innovatieve vloot en magere dienstverlening aan toe en het plaatje is compleet. Bij KLM mag je blij zijn als je in de business class een tweede mariabiscuitje krijgt bij een glas bessen-appel.
Daar pompt vadertje staat, onder het mom van ‘nationale trots’, miljoenen per jaar in. Tijd om dat met terugwerkende kracht terug te vorderen en er een betere maatschappij mee te helpen om echt succesvol te worden!
En met twee man en een paardenkop vliegen ze dan met een vliegtuig voor 70 personen vanuit zowel Bristol als Cardiff (de afstand tussen die twee luchthavens kun je fietsen - kies voor een van de twee en vul je vliegtuig) naar Amsterdam, omdat die Welshmen via Londen niet voldoende verre vluchten hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 12:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er wordt anders gewoon winst gemaakt, en zeker op routes naar 'kleine veldjes in de UK'. Of Noorwegen (bijvoorbeeld LPI). Daar is KLM vaak een van de weinig operators en verbindt die velden met een netwerk waar je bang van wordt via Schiphol. De winst zit hem dus niet direct in die vlucht van Inverness naar Amsterdam, maar wel dat je daar klanten vandaan haalt die vervolgens verder reizen vanaf Amsterdam. (Ticket Inverness -> Rio bijvoorbeeld met een tussenstop op Amsterdam).
Bijkomend voordeel is dat je op dat soort luchthavens niet zoveel hoeft te betalen als maatschappij omdat je hun bestaansrecht bent en dat soort steden graag een goede aansluiting op de wereld willen hebben.
Nogmaals, KLM laat keurige cijfers zijn met zijn hub/spoke model en zorgt daarmee voor niet alleen werkgelegenheid, maar ook een groot routenetwerk voor Nederland. En dat ziet de overheid ook in gelukkig
Gereduceerd tarief mag dat wel van de bd? Werknemers van de Shell kunnen ook niet goedkoper tanken bij hun werkgever.quote:Op zondag 19 april 2020 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is de verantwoordelijkheid van die piloot. Meeste gaan al dagje eerder en pakken dan een overnachting. Of ze zorgen dat ze een betaald (tegen gereduceerd tarief) ticket achter de hand hebben.
Elke werknemer van KLM kan tegen gereduceerd tarief vluchten nemen met KLM. Voorwaarde is dat er een stoel vrij is. Reken op zo een 80 euro Europees en 200 euro intercontinentaal. Zie ook: https://insideflyer.nl/vliegen-ipb-tickets-hoe-werkt-precies/quote:Op zondag 19 april 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gereduceerd tarief mag dat wel van de bd? Werknemers van de Shell kunnen ook niet goedkoper tanken bij hun werkgever.
Verder zal het wel weer een goedkoop ticket zijn wat voor normale klanten nooit refundable is en zomaar voor deze klanten met drie sterren wel.
Blijkbaar is er vraag naar he. En vliegtuigen voor 70 personen heeft KLM al een tijdje niet meer.quote:Op zondag 19 april 2020 12:34 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En met twee man en een paardenkop vliegen ze dan met een vliegtuig voor 70 personen vanuit zowel Bristol als Cardiff (de afstand tussen die twee luchthavens kun je fietsen - kies voor een van de twee en vul je vliegtuig) naar Amsterdam, omdat die Welshmen via Londen niet voldoende verre vluchten hebben.
Nou goed, 88 in een Embraer 175.quote:Op zondag 19 april 2020 12:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Blijkbaar is er vraag naar he. En vliegtuigen voor 70 personen heeft KLM al een tijdje niet meer.
Nog even los van het feit dat dit geen woonwerk verkeer is maar een personeelsvoordeel.quote:Op zondag 19 april 2020 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gratis reizen naar je werk is al erg dubieus normale werkgevers mogen onbelast 19 eurocent per kilometer reisvergoeding betalen. Bij de meeste cao's krijg je vaak maar tot 20 kilometer vergoeding hoe zit dit bij de KLM cao? Het is de keuze van al die werknemers zelf om zo ver van hun werk af te wonen, maar dat hoeven we als maatschappij nu toch niet extra te belonen en deze mensen voor hun onethisch gedrag toch een uitkering te geven.
quote:In plaats van de bonus afhankelijk te maken van het halen van doelen die in november vorig jaar zijn gesteld, wordt de prestatieafhankelijke beloning gekoppeld aan de manier waarop Smith het luchtvaartconcern door de crisis manouvreert.
quote:Het was de bedoeling om het salaris van Elbers meer in lijn te brengen met dat van Air France-KLM-topman Ben Smith.
Nou dat plannetje is gelukt hoor Jort en Rutte en Hoekstra dankzij jullie geniale set van die aankoop van 14%quote:Het was de bedoeling om het salaris van Elbers meer in lijn te brengen met dat van Air France-KLM-topman Ben Smith.
Zal aan de Franse kant niet anders gaan. Denk dat Wobke al in druk overleg is met de Franse ministers over de garantie die hij nu niet meer wil leveren.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ondertussen in Nederland.........
KLM ziet toch af van bonus topman Elbers
KLM ziet toch af van de beoogde verhoging van het variabele loon van topman Pieter Elbers. Er was flinke onrust ontstaan rondom het bonusplan van de topman.
[..]
Onrust over het voorstel
Tijdens de komende aandeelhoudersvergadering stond op de agenda dat deze beloning omhoog zou gaan van 75 procent naar maximaal 100 procent van Elbers' basissalaris van 525.000.
Maar vanwege de onrust die is ontstaan door het voorstel is het punt nu van de agenda geschrapt, meldt KLM. Het plan is ingetrokken op verzoek van Elbers zelf en de raad van commissarissen van KLM.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)topman-elbers-corona
[..]
Nou dat plannetje is gelukt hoor Jort en Rutte en Hoekstra dankzij jullie geniale set van die aankoop van 14%
Die fransen moeten nu ook aan de beademing van het en hebben straks minimaal een jaar buikpijn van het en zoveel domheid van jullie
En bedankt he
Deze 2 staten zijn nu toch grootaandeel houder dan kunnen ze toch gewoon in aandeelhouders vergadering de richting het beleid uitzetten. En de bonussen zolang ze aan staatsinfuus hangen verbieden.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:03 schreef Drekkoning het volgende:
We gaan het zien. Maar deze bonusregeling gaat echt wel weer van tafel.
Ja, ze zullen zich zeker laten horen. En ik vermoed dat dat ook een van de eisen gaat zijn om uberhaupt steun te krijgen.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Deze 2 staten zijn nu toch grootaandeel houder dan kunnen ze toch gewoon in aandeelhouders vergadering de richting het beleid uitzetten. En de bonussen zolang ze aan staatsinfuus hangen verbieden.
quote:Zijn ze helemaal gek geworden!?
Henk Nijboer, Pvd
Als hij een bedrijf door een crisis weet heen te lozen waar zoveel mensen van afhankelijk zijn, is 525K bonus peanuts, en heeft die dat gewoon verdiend.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:54 schreef Enchanter het volgende:
Als je maar ¤ 525.000,00 verdient , mag hij wel wat meer bonus krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |