abonnement Unibet Coolblue
pi_185281160
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:14:36 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185281442
Wat extra belasting voor de burger onder het mom van het klimaat redden en de staat kan aandelen kopen zodat de zwaarvervuilende vluchten behouden blijven want anders komen we niet aan de 400000 extra vluchten die men voor ogen heeft. :')
Dat mensen naar het buitenland op vakantie gaan en daar hun geld uitgeven is blijkbaar goed voor onze economie terwijl de afkalvende koopkracht van de burger daar weer geen invloed op schijnt te hebben. :')
pi_185281497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Maakt toch niet uit er komen toch genoeg bedrijven vanuit Engeland deze kant op!
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:17:24 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185281516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Als er behoefte is aan die vluchten duikt daar echt wel een andere vlieger op.
pi_185281532
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Gas heeft prima alternatieven
En al zeker nu dat Belgie een paneel heeft wat waterstof kan maken.
  woensdag 27 februari 2019 @ 19:23:16 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185281646
quote:
Het bedrag dat het kabinet tot nu toe heeft uitgegeven (680 miljoen) komt ten laste van de staatsschuld. Het heeft geen gevolgen voor de begroting.
:')
pi_185282697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Dit. Het gaat ook om duizenden banen. ¤680 miljoen aan aandelen is goedkoper.
Dat betekent dus dat Air France-KLM ongeveer 5,5 miljard euro waard is. Een schijntje van wat het is geweest.
pi_185284076
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als er behoefte is aan die vluchten duikt daar echt wel een andere vlieger op.
Het gaan niet om vluchten an sich.
Het gaat om schiphol als hub. Sla voor de gein eens een klm maandblad open in een klm vlucht.
Daarop kan je zien hoeveel vluchten er vanaf Schiphol naar andere bestemmingen gaan en hoeveel vluchten als connecting flight en Schiphol dient als hub. Dat is ontzettend rendabel en als je die connecties kwijtraakt aan Parijs dan krimpt Schiphol waarschijnlijk met 15-25%
pi_185284292
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:52 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het gaan niet om vluchten an sich.
Het gaat om schiphol als hub. Sla voor de gein eens een klm maandblad open in een klm vlucht.
Daarop kan je zien hoeveel vluchten er vanaf Schiphol naar andere bestemmingen gaan en hoeveel vluchten als connecting flight en Schiphol dient als hub. Dat is ontzettend rendabel en als je die connecties kwijtraakt aan Parijs dan krimpt Schiphol waarschijnlijk met 15-25%
Het gaat dus om tussen de 10 en 16 duizend directe banen. Frankrijk wil die banen naar Parijs halen.
pi_185284768
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het gaat dus om tussen de 10 en 16 duizend directe banen. Frankrijk wil die banen naar Parijs halen.
Ja en dat moeten dus niet hebben. Hier tussen de 10 en 16 duziend banen omdat Air France een soepzooitje is. KLM alleen al heeft meer winst gemaakt dan heel Air France en hun dochterondernemingen bij elkaar.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:17:29 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185284904
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Ik weet het niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje tot elkaar veroordeeld. Allebei de maatschappijen zouden het zonder elkaar veel moeilijker krijgen dan ze het nu hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:20:22 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185285002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit er komen toch genoeg bedrijven vanuit Engeland deze kant op!
Als KLM niet meer Schiphol als hub gebruikt, dan wordt Schiphol een regionale luchthaven. Dat heeft niet alleen direct impact op de werknemers die er nu werken, maar gaat ook doorklinken naar anders sectoren. Nederland wordt dan veel minder interessant voor bedrijven om zich te vestigen. Het gaat ook impact hebben op bv de haven in Rotterdam, eigenlijk op heel veel facetten van onze samenleving. Dus 'maakt niet uit' is simpelweg niet waar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:22:03 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185285052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ze zijn eigenlijk wel een beetje tot elkaar veroordeeld. Allebei de maatschappijen zouden het zonder elkaar veel moeilijker krijgen dan ze het nu hebben.
Zeker.

Mensen die roepen “We hadden nooit samen moeten gaan!!” Of “Afsplitsen van de Fransen!!” hebben het niet helemaal begrepen vermoed ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:25:17 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185285155
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zeker.

Mensen die roepen “We hadden nooit samen moeten gaan!!” Of “Afsplitsen van de Fransen!!” hebben het niet helemaal begrepen vermoed ik.
Swissair en Sabena zijn al weer vergeten voorbeelden. Daar dachten ze ook dat het niet mis kon gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 27 februari 2019 @ 23:35:14 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185289166
.

[ Bericht 50% gewijzigd door the-eye op 27-02-2019 23:49:06 ]
pi_185289823
Nederland heeft veel geprivatiseerd nadat in de jaren 80-90 het neo-liberalisme in Amerika enorm veel volgers kreeg in alle delen van de maatschappij. De Amerikaanse invloed is zo gigantisch. Als daar een bepaald ideologie zeer populair wordt dan heeft dat zoveel gevolgen voor de rest van de wereld. Zeker als ze de globale regels naar eigen smaak gaan aanpassen zoals dat overheden zich niet moeten bemoeien met de economie: vrije markt. Daarna wordt het ook afgedwongen door het IMF en Wereldbank in de rest van de wereld. Volgen landen niet, sancties en andere maatregelen.
pi_185289996
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:00 schreef polderturk het volgende:
Er werken 65000 mensen op Schiphol. Als je de banen bij toeleveranciers erbij op gaat tellen wordt dit nog groter. Nederland wil voorkomen dat KLM Schiphol verlaat en naar Frankrijk verhuist. Dat zal namelijk duizenden banen kunnen kosten. Uiteindelijk gaat dit tot een scheiding tussen Air France en KLM leiden.
Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
pi_185291191
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:10 schreef Jellereppe het volgende:
De Fransen zijn gewend om aan het stuur te zitten, hele regios en invloedsferen te verdelen met hun oude imperialistische broeders en andere belangrijke beslissingen te nemen. Een lange brutale koloniale historie en nog steeds bijzonder veel swagger over Afrika. Heel hoog in het bolletje. Hoe durft NL een belang te nemen in KLM om haar interesses beter te kunnen beschermen en daarmee de Franse autoriteit over KLM, landingsrechten en haar toekomst te schaden. Hypocriete baquettes.
^O^
pi_185291206
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
Dit ben ik niet met je eens. KLM is bepalend voor de functie van Schiphol. Er zijn genoeg vliegvelden die de functie van Schiphol willen overnemen, zoals het nieuwe vliegveld van Berlijn of van Istanboel.
  donderdag 28 februari 2019 @ 06:18:07 #95
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_185291242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 00:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het ook duidelijk dat Schiphol prima zonder KLM kan. De vlieghaven puilt uit en mag van milieu activisten en omwonenden niet verder groeien. Zou KLM verhuizen, dan krijg je net zo goed 10 andere vliegmaatschappijen of meer vluchten er voor terug, vliegen is nu eenmaal booming business
Fout. Zonder het netwerk van KLM zal Schiphol vrij snel een tweede Brussel airport worden. Een regionaal hubje.
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:25:37 #96
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_185291478
Alle sceptici staan normaal gesproken te schreeuwen dat de overheid alles doet voor de multinationals en die vrij spel geeft. Nu wordt er inggrepen met directe invloed als resultaat en wordt er weer anders gehuild.

Gras.
pi_185291530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens. KLM is bepalend voor de functie van Schiphol. Er zijn genoeg vliegvelden die de functie van Schiphol willen overnemen, zoals het nieuwe vliegveld van Berlijn of van Istanboel.
En niet te vergeten Charles de Gaulle.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_185293355
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Fout. Zonder het netwerk van KLM zal Schiphol vrij snel een tweede Brussel airport worden. Een regionaal hubje.
Dat is het idd. KLM zelf is niet het belangrijkste wel het feit dat Schiphol zo'n beetje de grootste in de wereld is met directe bestemmingen. Het KLM netwerk is echt enorm groot.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185293512
Frankrijk wil herbenoeming Elbers bij KLM blokkeren

Het wedstrijdje verpissen is voorlopig nog niet voorbij ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:03:13 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185298256
Zowaar ook in Frankrijk consternatie over deze (overigens zeer verwachte) machtsgreep..... men vroeg zich sws al tijden af waarom NL zo weinig belang stelde in KLM.

Tal van aandeelhouders hebben nu met dank aan onze regering, eventjes ruwweg ¤125 Miljoen getoucheerd (koersstijging van daadwerkelijk verkochte aandelen aan de Staat).

Wel grappig hoe men de hooggewaardeerde verkwanseling in NL wordt aangegrepen als succes...... waarbij ik onderstreep dat de actie een zeer noodzakelijke was/is voor het voortbestaan van de Schiphol als knooppunt. Voor je het weet wordt je een soort Lelystad in Europa met al die snelle treinen.....

De gedachte dat hiermee de inlijving en zeggenschap van KLM wordt tegengehouden, is imho een kansloze missie. Kikkertje Elbers wordt, schat ik zo, binnen 2-3 jaar opgegeten door de slang van Smith. Hij (Pieter) maakt misschien nog een kans wanneer hij zich de Franse faire la cuisine, eigenmaakt.

Hooguit dat je nu als (groot)aandeelhouder meer in de keuken kunt (mee)kijken hoe het eten wordt klaargemaakt.
Simpel gesteld is de zeggenschap over KLM/Air france nu verdeeld over 15%-Frankrijk, 15% Nederland, 25%-Delta/China/US en 45%-holding wat verder niets zegt.

Het worden, over 2 jaar wanneer NL daadwerkelijk aandeel zeggenschap krijgt, interessante tijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:53:00 #101
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185299178
quote:
KLM wordt daar niet genoemd. Misschien je verkeerde bril op?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:53:32 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185299188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:20 schreef Hexagon het volgende:

Het is alleen geen staatsbedrijf geweest.
Dat zeg ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:53:59 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185299196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gas ook niet, toch gaat het gebeuren.
Voor gas zijn er genoeg alternatieven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185300151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

KLM wordt daar niet genoemd. Misschien je verkeerde bril op?
Nee niet alle bedrijven waar de staat ooit een gouden aandeel in heeft gehad staan erin dat klopt en nu?
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:00:18 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185300372
quote:
13s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:48 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Nee niet alle bedrijven waar de staat ooit een gouden aandeel in heeft gehad staan erin dat klopt en nu?
Je hebt dus geen verhaal.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185300773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je hebt dus geen verhaal.
Jawel zoek zelf eens.
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:26:03 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185300839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Jawel zoek zelf eens.
Ik moet de onderbouwing leveren voor jouw foutieve stelling? Dacht het niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185311055
Ik vroeg me trouwens af, wat we nu meemaken met KLM, lijkt dat niet verdacht veel op ABN AMRO?
Immers met dat bedrijf ging het ook niet goed, werd dat niet overgenomen door Royal Bank of Scotland. Kon trouwens ook wel Fortis/ SNS zijn geweest, haal het misschien door elkaar. In ieder geval hou ik hier toch een deja vu gevoel aan over.
pi_185311326
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, wat we nu meemaken met KLM, lijkt dat niet verdacht veel op ABN AMRO?
Immers met dat bedrijf ging het ook niet goed, werd dat niet overgenomen door Royal Bank of Scotland. Kon trouwens ook wel Fortis/ SNS zijn geweest, haal het misschien door elkaar. In ieder geval hou ik hier toch een deja vu gevoel aan over.
Daar zat ik vandaag ook al aan te denken. Daar is nog een mooie docu uit gerold.

Le Maire heeft trouwens getweet over de situatie maar het is opvallend om te zien hoeveel Fransen de Nederlandse overheid gelijk geven. Zal ook veel met de impopulariteit van het zittende kabinet en vooral met Macron te maken hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dutchguy op 01-03-2019 00:25:42 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:43:07 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185314413
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:51 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Daar zat ik vandaag ook al aan te denken. Daar is nog een mooie docu uit gerold.

Le Maire heeft trouwens getweet over de situatie maar het is opvallend om te zien hoeveel Fransen de Nederlandse overheid gelijk geven. Zal ook veel met de impopulariteit van het zittende kabinet en vooral met Macron te maken hebben.
Nouja in principe zal zelfs Macron ons geen ongelijk geven. Het is alleen voor de Franse belangen minder aangenaam
pi_185314421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, wat we nu meemaken met KLM, lijkt dat niet verdacht veel op ABN AMRO?
Immers met dat bedrijf ging het ook niet goed, werd dat niet overgenomen door Royal Bank of Scotland. Kon trouwens ook wel Fortis/ SNS zijn geweest, haal het misschien door elkaar. In ieder geval hou ik hier toch een deja vu gevoel aan over.
Niet echt, AirFrance/KLM zit niet in zwaar weer op dit moment, wel is het zo dat het Franse deel de Nederlandse winst opslokt. KLM is op zich niet zo heel interessant qua vluchten, maar nog meer omdat ze heel veel onderhoud doen voor andere maatschappijen. Klm heeft een verhouding van 1:000 personeel op vliegtuigen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_185329735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 08:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet echt, AirFrance/KLM zit niet in zwaar weer op dit moment, wel is het zo dat het Franse deel de Nederlandse winst opslokt. KLM is op zich niet zo heel interessant qua vluchten, maar nog meer omdat ze heel veel onderhoud doen voor andere maatschappijen. Klm heeft een verhouding van 1:000 personeel op vliegtuigen.
Ik heb het niet zozeer over nu, eerder over toen KLM bijna failliet was, dat Air France het bedrijf heeft opgekocht net als RBS ABN AMRO destijds heeft opgekocht. En later toen het wat beter ging kocht Nederland de gezonde delen van ABN Amro op om het te nationaliseren, daar was RBS helemaal niet blij mee. KLM in deze is nog niet genationaliseerd, maar hey wat nog niet is dat kan nog komen. En het later dus weer terug brengt naar de financiële markt, net als dat met ABN AMRO is gebeurd. ( Natuurlijk het is echt niet een op een te vergelijken, maar ik krijg het gevoel dat we hier enigszins dezelfde tactiek van onze overheid zien onder het motto to big to fall, ABN mocht niet vallen, KLM mag niet vallen )
  vrijdag 1 maart 2019 @ 22:08:09 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185330377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:49 schreef MakkieR het volgende:

KLM in deze is nog niet genationaliseerd, maar hey wat nog niet is dat kan nog komen. En het later dus weer terug brengt naar de financiële markt, net als dat met ABN AMRO is gebeurd.
Het is niet aannemelijk dat KLM het alleen nog kan redden in de huidige luchtvaartmarkt. Dus het bedrijf lospeuteren van Air France lijkt geen goed idee. Het mooist is eigenlijk zoals de situatie nu is. Samen met Air France maar nog best veel eigen zeggenschap.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 1 maart 2019 @ 22:19:10 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185330754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet aannemelijk dat KLM het alleen nog kan redden in de huidige luchtvaartmarkt. Dus het bedrijf lospeuteren van Air France lijkt geen goed idee. Het mooist is eigenlijk zoals de situatie nu is. Samen met Air France maar nog best veel eigen zeggenschap.
Absoluut. Het zou alleen fijn zijn als AF eenzelfde efficiëntieslag kan malen als KLM.

Maargoed, ik neem aan dat iemand als Smith ook wel in ziet hoe de vork in de steel zit en simpelweg geld weghalen bij de winstgevende tak tbv de minder winstgevende tak geen constructieve oplossing is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_185330854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet aannemelijk dat KLM het alleen nog kan redden in de huidige luchtvaartmarkt. Dus het bedrijf lospeuteren van Air France lijkt geen goed idee. Het mooist is eigenlijk zoals de situatie nu is. Samen met Air France maar nog best veel eigen zeggenschap.
Voordat KLM samen ging met Air France hadden ze een vloot waarmee ze elke slag verloor van de concurrentie. Vliegtuigen in jaren 90 stijl tegen hypermoderne boeings.
Sinds ze in 2009 een zooitje nieuwe boeings en airbussen hebben ingekocht doen ze weer een beetje mee.

Moet zeggen dat KLM nu een van de betere is (alleen vrouwelijk schoon is ver ver ver onder de maat, komt mede door onze goede cao/ontslagwetgeving)
  vrijdag 1 maart 2019 @ 22:26:35 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185330987
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:22 schreef YebCar het volgende:

Voordat KLM samen ging met Air France hadden ze een vloot waarmee ze elke slag verloor van de concurrentie. Vliegtuigen in jaren 90 stijl tegen hypermoderne boeings.

Was niks mis met de vloot van de KLM. De 747-combi heeft de maatschappij door menig crisis getrokken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185331234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Was niks mis met de vloot van de KLM. De 747-combi heeft de maatschappij door menig crisis getrokken. :)
Die uit de jaren 90? Die kon echt niet meer hoor. Die stammen nog uit de tijd waar roken nog is toegestaan tijdens het vliegen :D

Heb daar in '00 of '01 nog een keer in gevlogen (niet goedkoop toen geloof ik) maar daarna heb ik tot 2015 geen klm vlucht meer aangeraakt.
pi_185331301
Ik heb eigenlijk altijd met alternatieve vliegmaatschappijen gevlogen, vond KLM altijd zo duur tegenover de prijsvechters.
  maandag 4 maart 2019 @ 16:27:20 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185385760
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 22:35 schreef YebCar het volgende:

Die uit de jaren 90? Die kon echt niet meer hoor.
Jij hebt niet zo veel verstand van de burgerluchtvaart, hoor ik al. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185387723
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Jij hebt niet zo veel verstand van de burgerluchtvaart, hoor ik al. :)
Boeing 747-300 1983 2003
Boeing 737-300 1986 2011
Boeing 737-400 1989 2011
Boeing 747-400 1989

Van de wiki, Klopt toch wel zo een beetje.
  maandag 4 maart 2019 @ 18:31:21 #121
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185387780
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:27 schreef YebCar het volgende:
[..]

Boeing 747-300 1983 2003
Boeing 737-300 1986 2011
Boeing 737-400 1989 2011
Boeing 747-400 1989

Van de wiki, Klopt toch wel zo een beetje.
Oh, die jaartallen ken ik wel. Maar dat betekent niet dat het in 2001 oude vliegtuigen zijn. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat je niet veel verstand hebt van de burgerluchtvaart. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185388017
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Oh, die jaartallen ken ik wel. Maar dat betekent niet dat het in 2001 oude vliegtuigen zijn. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat je niet veel verstand hebt van de burgerluchtvaart. :)
Ben geen expert nee,
Als ik intercontinaal vlieg en ik kies een maatschappij dan vergelijk ik ze op basis van prijs en comfort.

Als KLM in de jaren 2000 in 'oude' vliegtuigen rondvliegt en andere toen in nieuwe rondvloog is mijn keuze snel gemaakt.

Ik vlieg vaak, maar ben geen wereldreiziger die elke week in de vliegtuig zit.
3x per jaar AMS-BKK en 3x per jaar AMS-HKK en in Azie nog wat heen en weer. Dus ik heb aardig wat maatschappijen gehad en gewogen.

In de jaren 2000 kwam KLM gewoon niet goed voor de dag op die vluchten terwijl ze toch een premium prijs hadden. Thats all.

Vlieg sinds enkele jaren weer met KLM omdat ze een betere tijd hanteren dan andere maatschappijen en toch weer goedkoop zijn.
  maandag 4 maart 2019 @ 18:48:04 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185388078
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:44 schreef YebCar het volgende:
Ben geen expert nee,
Als ik intercontinaal vlieg en ik kies een maatschappij dan vergelijk ik ze op basis van prijs en comfort.
Is je goed recht.

quote:
Als KLM in de jaren 2000 in 'oude' vliegtuigen rondvliegt en andere toen in nieuwe rondvloog is mijn keuze snel gemaakt.
Emirates, zeker. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185388151
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]

Is je goed recht.[..]

Emirates, zeker. :)
Emirates (en Etihad) zat in 2008-2016 heel goedkoop in de markt weet ik nog.
Met een hypermoderne vloot en overstaptijden van 1,5 uur naar BKK.Heb vaak daarin gezeten.
Laatste tijd zijn ze wel gemiddeld 200 duurder geworden. Geen idee waardoor het komt.
  maandag 4 maart 2019 @ 18:53:17 #125
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185388180
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:51 schreef YebCar het volgende:

Emirates (en Etihad) zat in 2008-2016 heel goedkoop in de markt weet ik nog.
Tov Emirates heeft elke maatschappij een oude vloot. Maar de koek is wel een beetje op daar. En dat is goed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185745609
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht opties op obligaties genomen ter waarde van ¤71,45 miljoen:

https://www.globenewswire(...)OCEANE-due-2026.html

quote:
The French state has subscribed to 3,987,165 Bonds in the context of the Offering, corresponding to a nominal amount of ¤71.45 million.


[ Bericht 1% gewijzigd door Tourniquet op 21-03-2019 10:09:07 ]
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:36:16 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_185745653
En dan te bedenken dat Nederland expres al net iets onder het Franse aandeel is gebleven, juist om dit soort kinderachtig gedrag te voorkomen.

Na na nananana, ik heb lekker iets meer dan jij! Ongelofelijk :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:37:18 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185745676
Het is echt enorm nieuws. In West-Europa is het groot nieuws als de staat ingrijpt in de economie met het oog op liberale en vrijemarktwerking orthodoxie. Heidenen. Kuffaars. Op de brandstapel met de verantwoordelijken in Den Haag. Hooivorken uit de schuur! De ondernemende staat. Poeh, kom maar mee aan. Ik zou het niet durven voorstellen met die elitaire idioten die 100% zeker zijn van hun zaak. Daar kom je niet doorheen in een middag. Het enige wat mist zijn tempels om die economische orthodoxie elke zondag te aanbidden. Je moet wat om de leegte op te vullen nu het christendom een minder prominente plaats heeft in de maatschappij.

https://www.bol.com/nl/f/de-ondernemende-staat/9200000040491737/

[ Bericht 23% gewijzigd door Jellereppe op 20-03-2019 19:47:19 ]
  woensdag 20 maart 2019 @ 19:38:23 #129
286575 Roces18
Chef de party
pi_185745701
VERKLAAR DIE STOKBROOD-ETERS DE OORLOG
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_185745799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:36 schreef Drekkoning het volgende:
En dan te bedenken dat Nederland expres al net iets onder het Franse aandeel is gebleven, juist om dit soort kinderachtig gedrag te voorkomen.

Na na nananana, ik heb lekker iets meer dan jij! Ongelofelijk :')
Nederland zat 70 miljoen onder het Franse aandeel, nu is het 140 miljoen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_185753005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:

https://www.globenewswire(...)OCEANE-due-2026.html
[..]

Laat NL dan maar de rest opkopen.
Ze kopen die aandelen met de subsidies die ze van ons krijgen.
  donderdag 21 maart 2019 @ 09:10:20 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185760084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185760505
Frankrijk heeft echt een veel te grote mond, ook op Europees niveau, voor hoe weinig dat land tegenwoordig nog voorstelt. Gedragen zich alsof ze net zo relevant zijn als Duitsland.
pi_185760995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2019 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
Frankrijk heeft nog even wat extra aandelen gekocht ter waarde van ¤71,45 miljoen:
Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_185761270
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze alleen een optie geenomen.
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Thanks, I stand corrected. :)
pi_185761979
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:56 schreef nostra het volgende:

[..]

Bonds zijn obligaties, geen aandelen. Zijn daar wel in te converteren, maar da's voorlopig nog niet aan de orde.
Het heeft wel een kelderend effect op de aandelenkoers. Dus Nederland kan misschien alvast wat langlopende callopties kopen
  donderdag 21 maart 2019 @ 11:27:34 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_185762624
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 09:32 schreef Defcon55 het volgende:
Frankrijk heeft echt een veel te grote mond.
Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 21-03-2019 12:27:07 ]
pi_185766901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2019 11:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Niet raar na een paar eeuwen aan de top van een voedselketen.
Klopt, dat is het ook. En aangezien Duitsland zich ongemakkelijk voelt bij een rol als Europese leider i.v.m. hun geschiedenis hebben die Fransen veel te veel invloed vergeleken met hoeveel ze (economisch) nog voorstellen. Frans moet ook afgeschaft worden als verplicht vak op middelbare scholen en vervangen met het Mandarijn, leven goddomme niet meer in de 19e eeuw.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 15:10:01 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_186585997
Air France-KLM maakt duikvlucht door hoge brandstofprijzen en concurrentie

Hoewel de omzet met twee procent steeg, heeft Air France-KLM een moeilijk kwartaal achter de rug waarin het te kampen kreeg met een operationeel verlies van 303 miljoen euro. Dat komt voornamelijk door hogere brandstofprijzen en toenemende prijsdruk door concurrentie.

De Franse tak van de luchtvaartcombinatie kreeg de grootste klap te verduren. Bij Air France was er sprake van een operationeel verlies van 256 miljoen euro. Bij KLM ontstond er een tekort van 56 miljoen euro. Volgens topman Ben Smith wist Air France-KLM wat hen te wachten stond. De prijzen voor vliegtickets van het luchtvaartbedrijf daalden door toenemende concurrentie, de brandstofprijzen stegen en negatieve wisselkoerseffecten zaten Air France-KLM ook dwars.

Een jaar eerder leed Air France-KLM een operationeel verlies van 185 miljoen euro in het eerste kwartaal. Destijds zadelden stakingen bij personeel van Air France het concern op met een extra kostenpost van 75 miljoen euro. De omzet steeg dit jaar in het eerste kwartaal met twee procent tot bijna zes miljard euro, mede door de capaciteitsgroei van de luchtvaartgroep. De omzet per gevlogen kilometer per stoeltje daalde wel.

Personeelskosten
Smith wist kort na zijn aanstelling de plooien met het personeel van Air France glad te strijken. Daarvoor trok hij wel de portemonnee. De personeelskosten in het voorbije kwartaal stegen op jaarbasis met 6,4 procent. Het bedrijf maakte ook extra kosten om de capaciteitsgroei het hoofd te bieden. Al met al ging het om 1050 extra medewerkers, waaronder 450 piloten.

Op de beurs was het operationele verlies van de luchtvaartcombinatie ook te voelen, daar zakte Air France-KLM met 3,1 procent op het Damrak.

https://www.ad.nl/economi(...)ncurrentie~a3afdef2/

Koers nu 9.72 euro
Koers 14% belang 12 euro
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Slimme zet weer van Rutte en Hoekstra :|W
pi_186586052
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Air France-KLM maakt duikvlucht door hoge brandstofprijzen en concurrentie

Hoewel de omzet met twee procent steeg, heeft Air France-KLM een moeilijk kwartaal achter de rug waarin het te kampen kreeg met een operationeel verlies van 303 miljoen euro. Dat komt voornamelijk door hogere brandstofprijzen en toenemende prijsdruk door concurrentie.

De Franse tak van de luchtvaartcombinatie kreeg de grootste klap te verduren. Bij Air France was er sprake van een operationeel verlies van 256 miljoen euro. Bij KLM ontstond er een tekort van 56 miljoen euro. Volgens topman Ben Smith wist Air France-KLM wat hen te wachten stond. De prijzen voor vliegtickets van het luchtvaartbedrijf daalden door toenemende concurrentie, de brandstofprijzen stegen en negatieve wisselkoerseffecten zaten Air France-KLM ook dwars.

Een jaar eerder leed Air France-KLM een operationeel verlies van 185 miljoen euro in het eerste kwartaal. Destijds zadelden stakingen bij personeel van Air France het concern op met een extra kostenpost van 75 miljoen euro. De omzet steeg dit jaar in het eerste kwartaal met twee procent tot bijna zes miljard euro, mede door de capaciteitsgroei van de luchtvaartgroep. De omzet per gevlogen kilometer per stoeltje daalde wel.

Personeelskosten
Smith wist kort na zijn aanstelling de plooien met het personeel van Air France glad te strijken. Daarvoor trok hij wel de portemonnee. De personeelskosten in het voorbije kwartaal stegen op jaarbasis met 6,4 procent. Het bedrijf maakte ook extra kosten om de capaciteitsgroei het hoofd te bieden. Al met al ging het om 1050 extra medewerkers, waaronder 450 piloten.

Op de beurs was het operationele verlies van de luchtvaartcombinatie ook te voelen, daar zakte Air France-KLM met 3,1 procent op het Damrak.

https://www.ad.nl/economi(...)ncurrentie~a3afdef2/

Koers nu 9.72 euro
Koers 14% belang 12 euro
https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/360114884/Air-France-KLM.aspx

Slimme zet weer van Rutte en Hoekstra :|W
Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
pi_186586075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat je iets gevolgd hebt rond de aanschaf van de aandelen en dat je weet dat het niet gaat om KLM maar om Schiphol. Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Volledig met jou eens. :Y

De (voor 1973 voor onmogelijk gehouden) faillissementen van Pan AM en TWA hebben in de VS ook voor bepaalde hub-plaatsen grote negatieve gevolgen gehad.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 08:40:00 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187366150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:14 schreef Pendora het volgende:
..Dit "kleine" verlies is niks in vergelijking wanneer KLM vertrekt van Schiphol
Koers gisteren:
Air France-KLM
8,09 EUR
Uitstaande Aandelen 427.488.000

quote:
De Nederlandse Staat neemt een belang in de luchtvaartcombinatie Air France-KLM. Het gaat om 12,68 procent, met een actuele waarde van 680 miljoen euro, laat minister Wopke Hoekstra (Financiën) dinsdagavond weten. https://www.nu.nl/onderne(...)-air-france-klm.html
Waarde nu 427488000*0.1268* 8.09=438.522.320

Koerswinst :') 680.000.000-438522320=241.477.679 :(
Slim :') maar gelukkig is het een klein verlies :') :')
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:49:25 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187366765
Jij snapt de reden van deze actie geloof ik niet helemaal.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:52:39 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_187366790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:49 schreef Hexagon het volgende:
Jij snapt de reden van deze actie geloof ik niet helemaal.
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
pi_187366834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Volledig met jou eens. :Y

De (voor 1973 voor onmogelijk gehouden) faillissementen van Pan AM en TWA hebben in de VS ook voor bepaalde hub-plaatsen grote negatieve gevolgen gehad.
Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:00:15 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187366862
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
Medezeggenschap. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:01:56 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187366873
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
Dat we meer controle hebben over KLM en zo de belangen van Schiphol veilig kunnen stellen.

Het is niet dat Wopke Hoekstra dit doet omdat hij het in beursgenoten heeft gelezen ofzo
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:15:47 #148
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187368822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom willen we in een dichtbevolkt land waar het luchtvaartverkeer voor veel overlast zorgt eigenlijk perse een van de grootste Europese hubs zijn?
Om aantrekkelijk te blijven voor bedrijven. Door de hub functie kan je vanuit NL naar heel veel bestemmingen vliegen (ook direct).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:28:33 #149
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_187368996
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:52 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Nou vertel mij eens even wat deze actie heeft opgeleverd, afgezien van koersverlies ;)
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Medezeggenschap. :*
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 13:33:19 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187369056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:28 schreef the-eye het volgende:
Veiligstellen van baantjes voor VVD vriendjes?
*kuch* CDA *kuch*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')