Gewoon uitleggen dat je niet in het schoolsysteem paste en meer voelt bij een school waar ook echt actie wordt ondernomen tegen pesten van leraren en leerlingen onderling.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:22 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik kan nu weer gaan solliciteren,maar mijn leidinggevende zei dat ze mij geen positieve referentie mee gaat geven. Wat moet ik nu? Hoe leg ik dit uit? Ik weet zeker dat ik op een andere school minder stress heb en dat het daar beter gaat.
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap het probleem niet....
Is er iets wat je verhoudt om ontslag te nemen, nadat je ander werk heb gevonden?
Dat is echter niet het geval. Ik ben niet ontslagen. Ik ben ziek thuis uit eigen beweging. Mijn contract loopt het hele schooljaar door.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.
ja dat snap ik, maar zo hoeft degene aan de andere kant van de tafel het niet te zien als jij komt solliciteren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:50 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Dat is echter niet het geval. Ik ben niet ontslagen. Ik ben ziek thuis uit eigen beweging. Mijn contract loopt het hele schooljaar door.
ah nog een reden waarom je beter niet het onderwijs in kan gaan.....quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.
Huh, het is basisonderwijs.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:27 schreef _--_ het volgende:
[..]
Maar om het even te begrijpen, je bent een leraar die wordt geplaagd/gepest door de leerlingen? En de schoolleiding neemt jou als verantwoordelijke?
Goede.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
Bij je sollicitatie aangeven dat het op je huidige school niet goed klikt, en dat ze beter je vorige school kunnen bellen. Wel daar even navragen of ze dat goed vinden, uiteraard.
Nog een poging.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Als de school waar je bij solliciteert navraag gaat doen bij je huidige school, wat horen ze dan over jou...?
Nu snap ik je beter. Dit is vechten tegen de bierkaai.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben erg streng begonnen wamt kreeg 2 probleemklassen, maar ik werd niet serieus genomen door leiding die duidelijk aan hun kant stond. Stuurde er eens 4 man uit omdat ze met spullen gooiden en scholden, werden daarna teruggestuurd. Niet normaal.
Ik ben een poos lichamelijk ziek geweest en daarna is er nog iets vervelends gebeurd met een naaste. Dus dat was al zwaar genoeg, maar na een incident van vorige week waarbij een leerling zich misdroeg en 'ik me moest inleven' knapte het in mij.
Ja, het verloop is schokkend.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nu snap ik je beter. Dit is vechten tegen de bierkaai.
Die bestaan niet.quote:
De kinderen hebben nu een giftige dynamiek ontwikkeld met elkaar en zolang die niet goed wordt aangepakt blijft het 'probleem'. Een van de mentoren is ook al overspannen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die bestaan niet.
Praat het handelen van de school op geen enkele manier goed overigens.
Gewoon niet te veel woorden aan vuil maken. Je legt uit waar je sterke kanten liggen en hoe die tot uiting kwamen op je laatste werkplek waar je tot je recht kwam.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:43 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn vraag is; hoe formuleer ik dit in een brief en bij een gesprek?
Ik wil ook niet overkomen als probleemwerknemer. Zo voelt het nu wel. Ik ben kritisch geweest en nu pakt ze mij terug.
Dus aangeven dat ik hier niet tot mijn recht kwam en referenties van vorige school meegeven?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon niet te veel woorden aan vuil maken. Je legt uit waar je sterke kanten liggen en hoe die tot uiting kwamen op je laatste werkplek waar je tot je recht kwam.
Ik ben bevriend met 2 oud-collega's, en ik heb nog een referentie van mijn oud sectievoorzitter.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef naiipajiiau het volgende:
Normaal gesproken mag je als werkgever niet zomaar negatieve feedback geven over een oud medewerker. Je kunt iemand gewoon geen referentie meegeven. Je mag bij een negatief verhaal maar mag niet zomaar een negatief verhaal gaan ophangen. Is dit zo anders bij scholen dan?
https://www.personeelsman(...)ken-van-referenties/
Als je nu ergens anders gaat solliciteren heb je alleen die referentie niet of mis ik dan iets? Kun je er geen vragen bij je eerste(?) werkgever dan. Waar het je wél goed beviel?
Tja, je ziet het hier in het topic al gebeuren: zo gauw je over je huidige school begint komt er alleen maar ellende boven. Op basis daarvan zou ik je ook niet aannemen. Dus vooral teruggrijpen op de positieve stukken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Dus aangeven dat ik hier niet tot mijn recht kwam en referenties van vorige school meegeven?
Ik moet bijna huilen als ik denk aan mijn lieve mentorklas toen. Aan de jongens uit h4 die met mij pokemon wilden spelen. Aan die geniale speeches van v5. Ik mis die kinderen echt. Nu voel ik gewoon niks bij deze klassen. Het voelt allemaal verloren.
Nee, maar het onderwijs is, zeker op regionaal niveau, een vrij klein wereldje. Schoolleiders informeren off te record wel degelijk bij elkaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef naiipajiiau het volgende:
Je mag bij een negatieve referentie niet zomaar een negatief verhaal en eigenschappen gaan ophangen. Is dit zo anders bij scholen dan?
Ik heb ook wel schatjes in de klas hoor, maar de sfeer is anders. Ik vind het nu moeilijk om daar op terug te grijpen maar ik verzin wel iets.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, je ziet het hier in het topic al gebeuren: zo gauw je over je huidige school begint komt er alleen maar ellende boven. Op basis daarvan zou ik je ook niet aannemen. Dus vooral teruggrijpen op de positieve stukken.
Hm, mijn ervaring is dat maar 2 scholen een referentie vroegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar het onderwijs is, zeker op regionaal niveau, een vrij klein wereldje. Schoolleiders informeren off te record wel degelijk bij elkaar.
Kun je vanaf daar niet verder kijken/bouwen dan? Dat het momenteel hectisch is binnen het onderwijs dat moet wel als je de verhalen over het lerarentekort allemaal leest. Pluspunt daaraan is misschien wel dat ze overal vacatures open hebben staan. Dat moet toch mogelijkheden geven? Zelfs in jouw situatie je zit er nu even doorheen maar dat komt wel goed joh. Je hebt veel goeds te melden over je eerste werkgever. In het normale bedrijfsleven is het helemaal niet gek om verder te kijken als je werk je achteraf niet bevalt. Waarom zou dat zo anders zijn binnen het onderwijs? Of denk ik nu te simpel? Het kan ook twee kanten op werken hè? Voor jou boden zij geen goede werkomstandigheden, waren ze gewoon een flut werkgever. Als er zoveel docenten daar burnouts hebben of andere problemen moet dat toch ook wel betekenen dat er ergens iets niet helemaal klopt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:49 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met 2 oud-collega's, en ik heb nog een referentie van mijn oud sectievoorzitter.
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. En ja, ik weet dat je in het onderwijs werkt.quote:
Ik heb net mijn oude sectievoorzitter geappt en zij geeft graag weer een referentie. Evenals twee collega's.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:57 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Kun je vanaf daar niet verder kijken/bouwen dan? Dat het momenteel hectisch is binnen het onderwijs dat moet wel als je de verhalen over het lerarentekort allemaal leest. Pluspunt daaraan is misschien wel dat ze overal vacatures open hebben staan. Dat moet toch mogelijkheden geven? Zelfs in jouw situatie je zit er nu even doorheen maar dat komt wel goed joh. Je hebt veel goeds te melden over je eerste werkgever. In het normale bedrijfsleven is het helemaal niet gek om verder te kijken als je werk je achteraf niet bevalt. Waarom zou dat zo anders zijn binnen het onderwijs? Of denk ik nu te simpel? Het kan ook twee kanten op werken hè? Voor jou boden zij geen goede werkomstandigheden, waren ze gewoon een flut werkgever. Als er zoveel docenten daar burnouts hebben of andere problemen moet dat toch ook wel betekenen dat er ergens iets niet helemaal klopt.
Het zijn kinderen... als je die niet goed stuurt gaan er een paar muiten en verpest dat de sfeer.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:10 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. En ja, ik weet dat je in het onderwijs werkt.
Ik weet dat het voordelen heeft om iets een probleemklas te noemen. Maakt nog niet dat het ook zo is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:10 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. En ja, ik weet dat je in het onderwijs werkt.
Voor deze 2 klassen zijn speciale regels in het leven geroepen en er zijn extra vergaderingen aan gewijd.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voordelen heeft om iets een probleemklas te noemen. Maakt nog niet dat het ook zo is natuurlijk.
Maar goed, jij zal het in al jouw onmetelijke ervaring wel beter weten.
Heb genoeg ervaring met lesgeven om probleemklassen te kunnen definiëren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voordelen heeft om iets een probleemklas te noemen. Maakt nog niet dat het ook zo is natuurlijk.
Maar goed, jij zal het in al jouw onmetelijke ervaring wel beter weten.
Werk je soms bij Luzak ofzo, dat de leiding zo is?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben erg streng begonnen wamt kreeg 2 probleemklassen, maar ik werd niet serieus genomen door leiding die duidelijk aan hun kant stond. Stuurde er eens 4 man uit omdat ze met spullen gooiden en scholden, werden daarna teruggestuurd. Niet normaal.
Soortgelijke populatie...quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Werk je soms bij Luzak ofzo, dat de leiding zo is?
Is "klassen met veel probleemgevallen" beter dan? Die bestaan namelijk welquote:
Laten we deze interpretatie houden en verder terug gaan naar het probleem vann TS.quote:Op woensdag 13 februari 2019 03:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Is "klassen met veel probleemgevallen" beter dan? Die bestaan namelijk wel
Hoop het wel, zou het een groot pluspunt vinden als de school van mijn larven zo’n type leraar aantrekt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:54 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Weet niet of nekveldocent nog aan de bak komt.
Ik ook, even wat orde en tucht.quote:Op woensdag 13 februari 2019 23:59 schreef Deshain het volgende:
[..]
Hoop het wel, zou het een groot pluspunt vinden als de school van mijn larven zo’n type leraar aantrekt.
nogmaals in gesprek met de leiding hier weer over beginnen en waarom asociale leerlingen zo weer de klas in mochten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:30 schreef BoTheParakeet het volgende:
Gekke dingen die gebeuren;
-pestaccount gemaakt op instagram in naam van rector
-collega bekogeld met soesjes
-andere collega weggepest
-vijf man met burnout
-groot verloop medewerkers
-leerling zou geschorst worden maar gebeurde niet na ernstige fraude
Etc etc.
kun je aangeven wat er illegaal aan is?quote:Op woensdag 20 februari 2019 16:31 schreef Nizno het volgende:
Laatste suggestie van tupper verwijderd omdat het illegaal is en TS er alleen maar meer mee in de problemen komt.
Heimelijk opnemen is prima, mits zelf deelnemer. Als bewijs opvoeren is prima. Verspreiden niet.quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:10 schreef tupper het volgende:
[..]
kun je aangeven wat er illegaal aan is?
https://www.declercq.com/(...)emen-van-gesprekken/
https://www.wedo-advocate(...)ken-toegestaan-jein/
https://www.hekkelman.nl/(...)it-dat-nou-eigenlijk
en vers van de pers:
https://www.ovpro.nl/mana(...)opnemen/?gdpr=accept
graag zie ik jouw bronnen dat dit dus illegaal is, ben heel benieuwd!
Indien de school werknemers zwaar dupeert zou je het ook kunnen zien als een klokkenluider geval.quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Heimelijk opnemen is prima, mits zelf deelnemer. Als bewijs opvoeren is prima. Verspreiden niet.
Dank je voor je fijne reactie!quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:02 schreef Roosgeluk het volgende:
Vooral jezelf niet naar beneden praten. En tijd nemen voor je zelf en extra lief zijn voor je zelf! Afstand nemen van school, het nieuws van je moeder verwerken en je laten begeleiden.
Vooral te snel weer starten met werken. Als school jou niet steunt, heb je er eigenlijk weinig te zoeken.
En die referentie? Schouders over ophalen. Dan niet via de officiële weg (misschien een collega?).
Je vorige werkgever was tevreden met je. En heb na een belletje al 2 referenties, dat zegt veel.
Het komt zo veel vaker voor dat iemand ergens komt te werken, wat helemaal niet bij die persoon past en dus niet uit de verf komt.
Terwijl je op andere werkplekken lijkt te vliegen.
Het onderwijs is een ons kent ons wereldje, men zal ook wel via via jouw type verhalen horen over je huidige school.
Hoe staan je collega's er in? Hebben die ook zo veel moeite? Of halen die hun schouders maar op en denken tja jullie moeten je diploma halen ik niet. Zolang aan het einde van de maand mijn loon maar op mijn rekening staat...?
Er komt vanzelf voor het einde van dit jaar wel weer een vacature in de buurt wat jou past.
Alles op zijn tijd.
Ja, maar ik wil ook niet gezien worden als probleemwerknemer. Ik wil dat ze iemand zien die hier doorheen is gekomen en weet wat ze wil.quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:27 schreef Mariocash het volgende:
Niet er omheen gaan draaien, maar gewoon heel eerlijk zijn bij een volgende situatie. Mensen zullen heus wel begrip hebben voor de situatie, als jij ze gewoon eerlijk uitlegt hoe de vork in de steel zit.
Sommige scholen/leerlingen zijn nou eenmaal ontzettend kut.
Dat moet je totaal niet willen. Sprookjes bestaan niet, die school is gewoon kut en niemand is Superwoman maar die wil jij nu wel gaan spelen.quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:44 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil ook niet gezien worden als probleemwerknemer. Ik wil dat ze iemand zien die hier doorheen is gekomen en weet wat ze wil.
Dank je.quote:Op woensdag 20 februari 2019 21:07 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat moet je totaal niet willen. Sprookjes bestaan niet, die school is gewoon kunt en niemand is Superwoman maar die wil jij nu wel gaan spelen.
Ziek is ziek. Afstand nemen en laat die lui in de stront zakken. Jij komt zo weer aan een leuke baan, je hebt in no time goede referenties dus het ligt niet aan jou.
Uitleggen aan wie????quote:Op woensdag 20 februari 2019 14:30 schreef BoTheParakeet het volgende:
Hoe ga ik deze clusterfuck in godsnaam uitleggen????
Wat ik zei; opnemen van gesprekken waaraan TS deelneemt is toegestaan (en niet af te raden), het verspreiden is illegaal (en ermee dreigen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling).quote:Op woensdag 20 februari 2019 17:27 schreef tupper het volgende:
[..]
Indien de school werknemers zwaar dupeert zou je het ook kunnen zien als een klokkenluider geval.
Daarnaast dreigt de school zelf met een slechte referentie.
Bij een dergelijk verstoorde relatie en waarbij werkgever zulke smerige spelletjes speelt is het altijd aan te raden gesprekken op te nemen. Het is zelfs volkomen legaal in dergelijke gevallen.
Dat notabene een mod beweert dat het illegaal is en slecht voor haar zaak is helemaal opzienbarend.
En ik zeg ook niet dat je het direct naar de media moet sturen maar als de werkgever weet dat er opnames zijn gemaakt dan binden ze wel in.
Je hebt niets, maar dan niets in detail uit te leggen op een sollicitatie.quote:
Nou dit dus TSquote:Op donderdag 21 februari 2019 10:41 schreef Roosgeluk het volgende:
[..]
Je hebt niets, maar dan niets in detail uit te leggen op een sollicitatie.
Goh mevrouw wat is de reden dat u bij uw laatste school vertrekt?
Ik ben na een half jaar werken er achter gekomen dat ik niet binnen de cultuur daar op school pas.
En met voorbeelden niet de beerput open trekken maar kort toelichten over het pestbeleid en beleid tussen leidinggevenden en de leraren.
En vraag dan naar de cultuur en beleid op de nieuwe school.
En wat zeg ik dan over het beleid? 'Dit soort past bij mij, want... helaas was oude werkgever van...'.quote:
Wat zijn die regels precies?quote:Op donderdag 21 februari 2019 03:09 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat ik zei; opnemen van gesprekken waaraan TS deelneemt is toegestaan (en niet af te raden), het verspreiden is illegaal (en ermee dreigen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling).
School kan wel zeggen geen positieve referentie te geven, maar zij dienen zich te houden aan de regels die hierbij gelden.
Je kunt toch aangeven dat je niet zo van het "pappen en nathouden" bent, voorstander bent van positief stimuleren en belonen maar dat ongewenst gedrag wél zijn consequenties moet hebben, helemaal als het chronisch is.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:09 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
En wat zeg ik dan over het beleid? 'Dit soort past bij mij, want... helaas was oude werkgever van...'.
Ja, ik ga het denk ik even uitschrijven voor mezelf.quote:Op donderdag 21 februari 2019 19:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt toch aangeven dat je niet zo van het "pappen en nathouden" bent, voorstander bent van positief stimuleren en belonen maar dat ongewenst gedrag wél zijn consequenties moet hebben, helemaal als het chronisch is.
En dat je dat mist op je huidige school ...
Daarmee maak je imo toch geen slechte indruk.
Opnemen van gesprekken waaraan je zelf deelneemt mag je heimelijk opnemen. Verspreiden van de opname mag niet.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:10 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Wat zijn die regels precies?
Weet je dat zeker dat je het heimelijk op mag nemen?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Opnemen van gesprekken waaraan je zelf deelneemt mag je heimelijk opnemen. Verspreiden van de opname mag niet.
En ondanks dat ze geen zin heeft in veel getrouwtrek ivm persoonlijke omstandigheden zou ik het iig wel opnemen. Als je opnames hebt hoef je er niks mee te doen maar stel dat over enige tijd je het gevecht wel aan wilt gaan of nodig hebt dan heb je bewijs.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Opnemen van gesprekken waaraan je zelf deelneemt mag je heimelijk opnemen. Verspreiden van de opname mag niet.
WGR / Weg bij deze school? En nu?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:37 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Weet je dat zeker dat je het heimelijk op mag nemen?
Ja. Artikel 139a Wetboek van Strafrecht.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 08:37 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Weet je dat zeker dat je het heimelijk op mag nemen?
Teruglezende bedacht ik me dat je wellicht de regels van mijn andere alinea bedoelde. Zie https://www.judex.nl/rech(...)s-over-mij-inwinnen/.quote:Op donderdag 21 februari 2019 16:10 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Wat zijn die regels precies?
Jep, dank je!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 11:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Teruglezende bedacht ik me dat je wellicht de regels van mijn andere alinea bedoelde. Zie https://www.judex.nl/rech(...)s-over-mij-inwinnen/.
Ziek melden en blijven. Via bedrijfsarts probleem aankaarten.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:22 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb enkele jaren vervanging gedraaid en heb nu een jaarcontract op een school waar ik doodongelukkig ben. Het klikt niet tussen mij en de leiding, leerlingen komen hier weg met dingen die ik nog nooit heb meegemaakt.
Afgelopen week is het geknapt en ben ik huilend naar huis gegaan. Nu zit ik even ziek thuis tot na de vakantie. Ik dacht eerst dat ik een hekel had aan mijn werk en alles wat erbij kwam kijken, maar vandaag ben ik een oud-leerling tegen gekomen die mij vrolijk groette. Op mijn vorige werk was het zo anders, ik pastte alleen niet bij het schoolsysteem (Dalton).
Ik kan nu weer gaan solliciteren,maar mijn leidinggevende zei dat ze mij geen positieve referentie mee gaat geven. Wat moet ik nu? Hoe leg ik dit uit? Ik weet zeker dat ik op een andere school minder stress heb en dat het daar beter gaat.
Wat nu?
Werkgever heeft bedrijfsarts aangepraat dat ik ongeschikt ben, zo erg is het dus al met alle intriges. Ikzelf heb, in het hoogst van de stress, ook aangegeven dat ik het nu even niet weet. Bedrijfsarts heeft het opgeschreven, dat ze twijfelt. Maar mijn eigen psycholoog vindt dat onzin. Ik loop daar sinds kort bij om wat dingen te verwerken en om te gaan met de ziekte van mijn moeder. En mijn vorige werkgever vindt ook van niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:47 schreef Justinn het volgende:
Wacht even. Omdat je werkgever je geen positieve referentie mee wilt geven, staat dat gelijk aan een negatieve referentie? Is dat in deze branche echt zo zwart/wit gesteld?Wtf
![]()
Eerlijkheid bij de nieuwe werkgever duurt het langst, maar ik zie geen grond dat je jezelf naar beneden moet gaan praten. Geef aan dat het niet botert bij de huidige werkgever en door een meningsverschil in een conflict zit dat stress oplevert. Ondanks de welwillendheid het op te lossen, wil je zoeken naar iets nieuws voor het geval het verder escaleert.
Voor wat betreft referenties, mag een nieuwe werkgever zonder toestemming geen referenties inwinnen én mag de oude werkgever sowieso niet zomaar een negatieve referentie over je doen bij de nieuwe werkgever.
Voor wat betreft je ziekte, neem je alle telefonische gesprekken op (mag zolang je zelf deelnemer bent) én ga je zsm naar de bedrijfsarts. Je werkgever moet zich weerhouden van een oordeel over de aard en oorzaak van je ziekte.
Iets langer, maar uiteindelijk hopelijk wel. Het ligt er aan hoe hoog de nood is van de school.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:53 schreef djh77 het volgende:
Als je bevoegd bent, heb je na 3x solliciteren een nieuwe baan als docent.
Alleen maar positieve berichten mag ik hopen > https://www.novo-advocaten.nl/Actueel/ID/2274quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Als de school waar je bij solliciteert navraag gaat doen bij je huidige school, wat horen ze dan over jou...?
Dat kan wel hoor. Jouw situatie lijkt hieraan te voldoenquote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:06 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik zou willen dat je ontslag kon nemen met recht op ww in zulke situaties.
Het is alleen de vraag of je op dit moment beschikbaar bent voor arbeid. Laat je vooraf wel goed adviseren voordat je deze stap neemt.quote:Als je zelf ontslag neemt kun je in sommige bijzondere gevallen wel recht op een WW-uitkering behouden. Voorbeelden van bijzondere omstandigheden zijn:
Je bent ziek geworden door problemen op het werk. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je op werk wordt gepest, de werkdruk te hoog is of omdat de werkgever blijft dreigen met ontslag
Daaruit haal ik niet dat je als referent alleen maar positief mag zijn. Jij wel?quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:29 schreef ssebt het volgende:
[..]
Alleen maar positieve berichten mag ik hopen > https://www.novo-advocaten.nl/Actueel/ID/2274
Erg tricky en ik waag te betwijfelen of haar situatie zich hier (al) toe leent. Het is niet zo dat je bij het eerste de beste conflict over werkomstandigheden je het hazenpad kunt kiezen met behoud van WW; dan zul je als werknemer eerst een knap dossier moeten opbouwen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 16:34 schreef djh77 het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor. Jouw situatie lijkt hieraan te voldoen
[..]
Dank je voor de opkikker!quote:Op vrijdag 22 februari 2019 18:22 schreef Postbus100 het volgende:
Even een positieve ervaring delen (zo kan het ook!) : ik zat ook niet lekker op mijn werk en was ook aan het solliciteren. Ik was ook als de dood voor een negatief beeld van mij als werknemer, en ik wist zeker dat ik bij de eerste de beste vraag over mijn oude werk ('wat waren je werkzaamheden?') door de mand zou gaan vallen, want dat was één van de punten die zo vaag waren. (had ook al meerdere sollicitatiegesprekken gehad waarin ik inderdaad vast liep op dat soort vragen).
Ik werd benaderd door een recruiter voor een opdracht (die echt in mijn straatje paste). Ik dacht : oh oh, hij moest eens weten, zo slecht als ik ben. Ik ging erheen en zette me schrap voor een spervuur aan vragen. Maar niets van dat allesik had mijn cv al gestuurd en na zijn introductie ging hij een soort van competentietestje bij me afnemen. Ging het ineens over mijn kwaliteiten in plaats van over mijn werkervaring
Ben nog nooit zo positief uit een gesprek gegaan. Met een flinke dosis hernieuwd zelfvertrouwen.
Moraal van het verhaal : niet op de zaken vooruit lopen, gewoon op je af laten komen, en zien waar het schip strandt. En laat het oordeel dan maar aan hen over. Ze zien vast meer positiefs dan dat jij ziet.
Hoho, zo snel gaat dat niet hoor. Dan zullen ze toch eerst een lijvig dossier moeten opbouwen. En dan nog ....quote:Op zaterdag 23 februari 2019 16:31 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik zie overigens echt op tegen het gesprek met teamleider deze week. Ik heb totaal geen zin om te horen dat ik ongeschikt ben, niet kan lesgeven of op mijn kop te krijgen dat er nog geen cijfers staan (want ik heb daar nu, ziekgemeld en steeds mee op consult, echt geen tijd voor).
Even geen idee hoe ik dit netjes kan aangeven zonder dat ik nog het verwijt krijg onwillend en niet leerbaar te zijn. Dan kan ze mij namelijk ontslaan.
Zeiden ze tegen mij ook, dat ik geld kostte (toen bekend werd dat mijn contract nog maar een half jaar zou duren en ik overbodig was voor het project waar ik voor was aangetrokken). Heb toen gezegd dat niet waar is. Ik deed nog gewoon werkzaamheden, dus ik creëerde een bepaalde waarde. En dat ze me ook gewoon konden blijven inzetten, en dat het dus aan henzelf lag of ik geld zou kosten of niet. Amahoela, zo'n beschuldiging laat ik me niet in mijn schoen schuiven.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:02 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ze zei anders ook dat ik ongeschikt was toen ik met koorts lesgaf...
Waaromquote:Op zaterdag 23 februari 2019 17:02 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ze zei anders ook dat ik ongeschikt was toen ik met koorts lesgaf...
Nee, havo in een rijkeluisbuurt.quote:
Ga op een gymnasium lesgeven, daar zijn ze heel braaf.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:02 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Nee, havo in een rijkeluisbuurt.
Op het vmbo heb je vaak hechtere docententeams omdat je het echt samen doet daar. Dit omhooggevallen mens vindt zichzelf nogal wat omdat ze hier werkt.
Ik solliciteer daar nu ook. Maar gymnasium wil iedereen wel.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:03 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ga op een gymnasium lesgeven, daar zijn ze heel braaf.
Als je niet bevoegd bent ook 😂🙊quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:53 schreef djh77 het volgende:
Ligt aan het vak. Scheikunde nemen ze iedereen aan. Ckv bijvoorbeeld, daar is bijna geen werk in. Ik geef een 'groot' vak.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je niet bevoegd bent ook 😂🙊
Dat is zeker waar. Ik doelde ook op een 'groot' vak in een (v)mbo omgeving. Maar de docenten pluggen een voor een uit en de leerlingen hebben behoefte aan consequente handhaving en vaste patronen. Als je die kan leveren kom je in hele delen van Nederland al aan de bak merkte ik 😅quote:Op zaterdag 23 februari 2019 22:14 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ligt aan het vak. Scheikunde nemen ze iedereen aan. Ckv bijvoorbeeld, daar is bijna geen werk in. Ik geef een 'groot' vak.
Ja, ik merk dat ik een klassieke school fijn vind. Orderlijk, helder, respect voor elkaar. Leerlingen zijn belangrijk, hun mening wordt gerespecteerd, maar de docenten hebben devoverhand. Onderwijs gericht op kennis en niet alleen focus op nieuwe tablets, maar ook op rendement.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:40 schreef Xa1pt het volgende:
Misschien dat je - met wat rust en afstand - wel beter in staat bent om er voor jezelf uit te halen wat je wil m.b.t. onderwijs, wat je nodig vindt, je visie, et cetera. Dat zijn ook geen onbelangrijke elementen en als je die kunt verwoorden tijdens een sollicitatiegesprek kom je er ook sneller achter of je een 'match hebt'.
Sterkte iig.
Ze vindt jou "ongeschikt" maar wil wel dat je z.s.m. weer lessen gaat geven? Hoe is dat nog logisch te onderbouwen? Ze spreekt zichzelf nogal tegen door zoiets te zeggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2019 21:54 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik was volgens haar ongeschikt omdat mijn lessen niet gingen toen ik ziek was. Want ik was langdurig (1.5 maand) ziek, slikte antibiotica dus het lag aan mijn geschiktheid. Blijkbaar.Terwijl zij eiste dat ik kwam werken, ondanks dat ik ziek was.
Ze wilde eigenlijk al dat ik komemde week weer les ging geven maar dat vond de bedrijfsarts niet goed gelukkig. Gezien de helft overspannen is snap ik het wel, maar zo krijg je mensen nog sneller ziek.
Als ik zo slecht was had ik mijn diploma niet gehaald en had ik geen referenties lijkt mij.
Ja, gek he. Ik snap het ook niet.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ze vindt jou "ongeschikt" maar wil wel dat je z.s.m. weer lessen gaat geven? Hoe is dat nog logisch te onderbouwen? Ze spreekt zichzelf nogal tegen door zoiets te zeggen.
Iemand die daadwerkelijk ongeschikt zou zijn hoort niet voor een klas en zeker niet z.s.m.
Ziekevervanging vinden is schijnbaar een dingetjequote:Op woensdag 27 februari 2019 11:03 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ze vindt jou "ongeschikt" maar wil wel dat je z.s.m. weer lessen gaat geven? Hoe is dat nog logisch te onderbouwen? Ze spreekt zichzelf nogal tegen door zoiets te zeggen.
Iemand die daadwerkelijk ongeschikt zou zijn hoort niet voor een klas en zeker niet z.s.m.
Oww ja dat geloof ik zeker ik denk dat op korte termijn vervanging vinden zelfs onbegonnen werk is. Maar als je zoiets zegt maak je jezelf niet echt geloofwaardig (vind ik).quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ziekevervanging vinden is schijnbaar een dingetje
Oh vervanging hebben ze al. Tot die ook overspannen raken.🙄quote:Op woensdag 27 februari 2019 13:12 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Oww ja dat geloof ik zeker ik denk dat op korte termijn vervanging vinden zelfs onbegonnen werk is. Maar als je zoiets zegt maak je jezelf niet echt geloofwaardig (vind ik).
Want blijkbaar is ze dan toch geschikt genoeg. Sterker nog; liever vandaag als morgen weer aan het werk :p
Hangt af van je vak. Ene vak heeft enkele gegadigden, andere van tientallen.quote:Op vrijdag 22 februari 2019 13:53 schreef djh77 het volgende:
Uitval van lessen is ook een dingetje in het onderwijs hahaquote:Op woensdag 27 februari 2019 13:12 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Oww ja dat geloof ik zeker ik denk dat op korte termijn vervanging vinden zelfs onbegonnen werk is. Maar als je zoiets zegt maak je jezelf niet echt geloofwaardig (vind ik).
Want blijkbaar is ze dan toch geschikt genoeg. Sterker nog; liever vandaag als morgen weer aan het werk :p
Omdat management meer investeert in iPads en hippe cursussen dan in hun eigen personeel.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Uitval van lessen is ook een dingetje in het onderwijs haha
Ja plus vakken als ckv en geschiedenis hebben een overschot.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hangt af van je vak. Ene vak heeft enkele gegadigden, andere van tientallen.
Is dat niet een halve waarheid? De problemen waren er toch al voor die diagnose van je moeder? En die reïntegratie moet nog beginnen.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 13:59 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik denk dat ik gewoon eerlijk ga zijn bij een gesprek, het is een kleine wereld...
' Mijn moeder heeft begin dit jaar een kankerdiagnose gekregen. Bij mij kwam dit erg hard binnen. Dit leidde bij mij tot overspannenheid. Dit jaar heb ik gewerkt aan mijn reintegratie, en wil nu beginnen mrt een frisse nieuwe start'.
Tips graag? Ik zit echt te broeden op dat script. Wat ik ga zeggen. Er zijn nog niet eens vacatures!quote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:51 schreef Andromache het volgende:
Nou bij mij niet, kennelijk zit je nog middenin de situatie en raak ik bang dat je weer ziek raakt vanwege de privésituatie.
Het is toch een feit dat je geen klik hebt met deze benadering van de leerlingen/het onderwijs en dat jij beter past in een ander systeem? Hoezo ben je dan een probleemwerknemer? Het wemelt van de onderwijssystemen en schoolculturen. En je brengt daar wel 1/3 van je week mee door. Dat je ziek bent geweest, gaat niemand verder wat aan. In een passende omgeving gaat dat je niet weer gebeuren.
Je kan dit veel slimmer vertellen dan wat je nu van plan bent. Niet doen!
TS zoekt een baan als leerkracht in de regio, niet zomaar iets bij een bedrijf.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:52 schreef DoubleDip het volgende:
Ga eens praten met mensen die ergens werken waar jij zou willen werken. Begin april is er weer een Carrierebeurs, kun je mooi onderzoeken wat er te krijgen is en je cv achterlaten. Mijn ervaring is dat je het snelste via via aan een baan komt. Ga eens koffie drinken met een werknemer of recruiter van een interessant bedrijf, zodra je beter bent. Dan kan je gelijk zien of er een klik is en of het overeenkomt met je verwachtingen. Voordeel is dat je zonder vacature niet 1 vd 100 bent die solliciteert maar dat je gericht en persoonlijk kan kijken of dit de baan voor je is. Ik ken jouw branche niet maar ik zou me niet te veel op vacatures en Indeed/Monsterboard richten, maar juist meer op het netwerken.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Desnoods ga je solliciteren in een grote stad. In Amsterdam kom je zo aan de bak. Je moet mensen nooit macht geven over je gemoedstoestand, zeker niet als het een zeer slechte werkgever betreft (zo klinkt het). Dit maken heel veel mensen mee en werkgevers weten echt wel dat het af en toe gewoon echt niet klikt/er slechte mensen zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:49 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben bang dat ze me nergens aannemen omdat ik hier geen positieve referentie krijg. Dat is het probleem.
En er zijn nu niet echt vacatures, alleen één die passend is, maar die is te ver. Eventueel via een detacheerder?
'Ik zat niet op mijn plek op deze school.' Klaar. Geen woorden meer aan vuil maken. Willen ze je niet? Next.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 14:53 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik reintegreer al hoor. En tegen die tijd al helemaal. Ik begin pas weer in augustus.
Daarnaast is moeder al sinds de zomer ziek, maar men wist niet wat. Dat gaf ook stress. Tel daarbij eigen fysieke ziekte en werkrelatie met leiding op en het ging mis.
Ik heb het idee dat het beter begrepen wordt als ik het grotendeels wijt aan deze situatie, dan dat ik nog vuil spui over mijn huidige werkgever. Ik ben daar huiverig voor, want ik wil niet overkomen als probleemwerknemer.
Klopt, het was de combinatie van rotwerkplek en mijn moeder's ziekte .quote:Op zondag 3 maart 2019 11:26 schreef Mishu het volgende:
[..]
'Ik zat niet op mijn plek op deze school.' Klaar. Geen woorden meer aan vuil maken. Willen ze je niet? Next.
Je moet wel je moeder een plekje leren geven. Privé is privé, werk is werk. Het is niet professioneel om je privé naar het werk toe te nemen vind ik. Iedereen verliest op een bepaald moment zijn ouders (of nog niet), dat hoort bij het leven.
Welk deel van dit reïntegratietraject ben je het niet mee eens en waarom niet?quote:Op maandag 11 maart 2019 14:48 schreef BoTheParakeet het volgende:
1. Ik ben ziekgemeld
2. Ik moet nu reintegreren van de BA, 2 uur per dag
3. BA wil dat ik observeer, nakijk. Geen lessen meer dit jaar, doel is beter worden, niet ziek uit dienst.
4. Probleem gaat over vorige week, toen ik echt depressieve klachten had wegens de ziekte van mijn moeder en thuisbleef, maar dat als zorgverlof werd gerekend.
5. Niet naar school komen is nu wettelijk weigeren mee te werken aan reintegratie
6. Ik kan vragen aan HR hoe verder, maar ik heb geen vertrouwen in ze gezien de rest van de leiding.
Iemand nog tips? Kan hr hier nog wat mee?
Ik had depressieve klachten vorige week die heel heftig waren. Ipv dat ik daarvoor kon ziekmelden (op mijn officiele ziekmelding), moest ik zorgverlof aanvragen. Terwijl het echt heel slecht met me ging.quote:Op maandag 11 maart 2019 15:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Welk deel van dit reïntegratietraject ben je het niet mee eens en waarom niet?
Anders gezegd: waar vind je dat, medisch gezien, grenzen worden overschreden?
En daarvoor heb je zorgverlof gekregen, omdat die depressieve klachten terug te voeren waren op de ziekte van je moeder. Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 11 maart 2019 15:30 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik had depressieve klachten vorige week die heel heftig waren. Ipv dat ik daarvoor kon ziekmelden (op mijn officiele ziekmelding), moest ik zorgverlof aanvragen. Terwijl het echt heel slecht met me ging.
Als ik een burnout heb houdt dat daar toch mee verband?quote:Op maandag 11 maart 2019 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
En daarvoor heb je zorgverlof gekregen, omdat die depressieve klachten terug te voeren waren op de ziekte van je moeder. Wat is daar mis mee?
Je verwart burnout (t.g.v. werksituatie) met depressie (t.g.v. ziekte moeder).quote:Op maandag 11 maart 2019 15:58 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Als ik een burnout heb houdt dat daar toch mee verband?
Psychische klachten spelen toch op elkaar in? Het is geen losstaand geheel.quote:Op maandag 11 maart 2019 16:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Je verwart burnout (t.g.v. werksituatie) met depressie (t.g.v. ziekte moeder).
Maar de oorzaken staan los van elkaar. En vereisen een verschillende benadering.quote:Op maandag 11 maart 2019 17:01 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Psychische klachten spelen toch op elkaar in? Het is geen losstaand geheel.
Goede vragen. Maar op zich maakt de oorzaak niet zoveel uit toch? Depressief is depressief toch? En dan ben je toch ziek?quote:Op maandag 11 maart 2019 15:36 schreef r_one het volgende:
[..]
En daarvoor heb je zorgverlof gekregen, omdat die depressieve klachten terug te voeren waren op de ziekte van je moeder. Wat is daar mis mee?
Maar depressief =/= overspannen.quote:Op maandag 11 maart 2019 19:35 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Goede vragen. Maar op zich maakt de oorzaak niet zoveel uit toch? Depressief is depressief toch? En dan ben je toch ziek?
Eh, is dat een 'is niet gelijk aan'-teken?quote:
I knowquote:En al helemaal wat anders dan een burnout![]()
Maar dat is niet aan de school te bepalen toch?quote:Daarenboven, als de oorzaak gelegen is in een arbeidsconflict (en dat is het voor deel A), ben je volgens STECR-normen niet ziek!
Dude serieus, woon je nog bij je moeder? Is je vader vroeg overleden? Gast, het leven is hard. dit klinkt alsof je net komt kijken. Laat je die blagen jou het werk onmogelijk maken? Hoe heerlijk is het om baas te worden over die chaos ? Waar is je durf ?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:22 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik heb enkele jaren vervanging gedraaid en heb nu een jaarcontract op een school waar ik doodongelukkig ben. Het klikt niet tussen mij en de leiding, leerlingen komen hier weg met dingen die ik nog nooit heb meegemaakt.
Afgelopen week is het geknapt en ben ik huilend naar huis gegaan. Nu zit ik even ziek thuis tot na de vakantie. Ik dacht eerst dat ik een hekel had aan mijn werk en alles wat erbij kwam kijken, maar vandaag ben ik een oud-leerling tegen gekomen die mij vrolijk groette. Op mijn vorige werk was het zo anders, ik pastte alleen niet bij het schoolsysteem (Dalton).
Wat nu?
Correctquote:Op maandag 11 maart 2019 19:59 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eh, is dat een 'is niet gelijk aan'-teken?[..]
Wel aan de bedrijfsarts.quote:I know[..]
Maar dat is niet aan de school te bepalen toch?
Dat hangt er helemaal vanaf wat zij richting bedrijfsarts heeft gecommuniceerd. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze nadruk heeft gelegd op de zorg voor moeder, nu ze zo ziek is, en dan ligt zorgverlof voor de hand. Maar ik ben uiteraard niet medisch onderlegd dus meer dan een aanname kan ik ook niet doen.quote:En haar recente depressieve klachten (overigens nog niet gediagnosticeerd volgens mij) komen niet zozeer voort uit het arbeidsconflict maar vooral uit de situatie met haar moeder (en natuurlijk alles bij elkaar). Is het dan terecht van de school dat ze het schuiven op zorgverlof?
• Burnout is een erkende ziekte maar is niet gediagnostiseerd.quote:Edit : wacht even : een burnout is toch niet ziek /diagnose, want: oorsprong is werk-gerelateerd; maar een depressie is toch gewoon ziek, ongeacht oorzaak?
Helderquote:Op maandag 11 maart 2019 20:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Correct[..]
Wel aan de bedrijfsarts.[..]
Dat hangt er helemaal vanaf wat zij richting bedrijfsarts heeft gecommuniceerd. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze nadruk heeft gelegd op de zorg voor moeder, nu ze zo ziek is, en dan ligt zorgverlof voor de hand. Maar ik ben uiteraard niet medisch onderlegd dus meer dan een aanname kan ik ook niet doen.[..]
• Burnout is een erkende ziekte maar is niet gediagnostiseerd.
• Van overspannen weet ik het niet maar dat kan wel reden zijn voor (situatieve) arbeidsongeschiktheid.
• Depressie is een gemoedstoestand, geen ('gewone') ziekte. En TS heeft het over tijdelijke depressie ('vorige week').
• Arbeidsconflict is géén ziekte en in beginsel géén grond voor arbeidsongeschiktheid.
Ik ben bang dat TS nogal goochelt met deze 4 begrippen maar het is zaak deze precies te scheiden. De bedrijfsarts doet dat kennelijk (en terecht).
Je bent ziek gemeld omdat je overspannen bent, niet omdat je een burnout hebt.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:42 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik woon WEER thuis. Ik spaar voor koop, heb je de huizenmarkt nu gezien? Zelfs huren is gezeik. Dus nee, ik kom niet net kijken, heb als student op mezelf gewoond. Als alleenstaande is het nu even pittig en ik ben blij dat ik er nu ben voor haar.
Mijn burnout had niet alleen te maken met school en ik ben officieel ziekgemeld, anders had ik geen bedrijfsarts.
Mijn therapeut zei burnout, de BA zei overspannen.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bent ziek gemeld omdat je overspannen bent, niet omdat je een burnout hebt.
En je begint weer met werken? Met een verse burn-out kan dat toch niet...?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:52 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Mijn therapeut zei burnout, de BA zei overspannen.
Een burnout die binnen een maand "wegebt", ja vastquote:Op maandag 11 maart 2019 20:52 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Mijn therapeut zei burnout, de BA zei overspannen.
Sorry, maar van een burnout herstel je niet zomaar. Dat ebt ook niet binnen een maand of 2 wel even weg. Dat proces kost heel veel tijd.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn therapeut en huisarts hebben burnout vastgesteld. Inmiddels is die deels weggeebt, maar omdat ik een verleden heb met depressieve klachten, is dat overgespagen naar kenmerken van een depressie toen de diagnose kanker gesteld werd.
Ik heb geen depressie dus, ik ben aan het reintegreren ( in ander topic ga ik daar meer op in),maar geestelijk nog wel klachten.
Psychologie van de koude bodem. Sorry, ik heb er geen andere benaming voor.quote:Op maandag 11 maart 2019 20:45 schreef BoTheParakeet het volgende:
Inmiddels is die deels weggeebt, maar omdat ik een verleden heb met depressieve klachten, is dat overgespagen naar kenmerken van een depressie toen de diagnose kanker gesteld werd.
Volgens mij haal je nu twee topics door elkaar: je hebt het hier toch over je hele reïntegratieproces?quote:Ik heb geen depressie dus, ik ben aan het reintegreren ( in ander topic ga ik daar meer op in),maar geestelijk nog wel klachten.
Begrijp me niet verkeerd: we willen je niet afbranden maar oprecht helpen; daarbij willen we echter ruis op de zender elimineren.quote:Op maandag 11 maart 2019 23:39 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik weet het ook niet. Ik zeg gewoon wat ze zeggen tegen mij. Wat ik weet is dat ik geestelijk niet lekker ben op het moment, en dat het inderdaad ook te maken heeft met een conflict. Maar het is niet alleen maar een conflict, want dan was ik weg gegaan en had ik wat nieuws gezocht.
Waar zit de grens tussen die 2?quote:Op maandag 11 maart 2019 20:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bent ziek gemeld omdat je overspannen bent, niet omdat je een burnout hebt.
Precies.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 01:01 schreef r_one het volgende:
[..]
https://www.lentis.nl/pro(...)spannen-en-burn-out/
Ik stel niet dat een depressie en een burnout niet hetzelfde zijn (dat lijkt me evident), ik stel dat overspannenheid en een burnout niet (exact) gelijk zijn. Je kunt mensen die'slechts' overspannen zijn niet zomaar met het grootste gemak een burnout toedichten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 01:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Precies.
Veel mensen met een burn-out krijgen ook nog eens last van een depressie. De trigger hoeft niet gerelateerd te zijn, maar zonder burn-out was er voldoende veerkracht geweest om niet bij een depressie uit te komen.
Een depressie en een burn-out zijn inderdaad niet hetzelfde, maar vaak zijn het stations die door dezelfde trein bezocht worden. Het is heel goed mogelijk dat het arbeidsconflict, de overspannenheid/burn-out en depressie met elkaar in verband staan.
Ik hoop dat die kogel vier maanden later toch wel door de kerk is.quote:Op maandag 8 juli 2019 02:05 schreef Vollenhoven het volgende:
Ontslag nemen. Je hebt duidelijk niks meer te halen daar behalve een boel problemen voor jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |