Gewoon uitleggen dat je niet in het schoolsysteem paste en meer voelt bij een school waar ook echt actie wordt ondernomen tegen pesten van leraren en leerlingen onderling.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:22 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik kan nu weer gaan solliciteren,maar mijn leidinggevende zei dat ze mij geen positieve referentie mee gaat geven. Wat moet ik nu? Hoe leg ik dit uit? Ik weet zeker dat ik op een andere school minder stress heb en dat het daar beter gaat.
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap het probleem niet....
Is er iets wat je verhoudt om ontslag te nemen, nadat je ander werk heb gevonden?
Dat is echter niet het geval. Ik ben niet ontslagen. Ik ben ziek thuis uit eigen beweging. Mijn contract loopt het hele schooljaar door.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.
ja dat snap ik, maar zo hoeft degene aan de andere kant van de tafel het niet te zien als jij komt solliciteren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:50 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Dat is echter niet het geval. Ik ben niet ontslagen. Ik ben ziek thuis uit eigen beweging. Mijn contract loopt het hele schooljaar door.
ah nog een reden waarom je beter niet het onderwijs in kan gaan.....quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.
Huh, het is basisonderwijs.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:27 schreef _--_ het volgende:
[..]
Maar om het even te begrijpen, je bent een leraar die wordt geplaagd/gepest door de leerlingen? En de schoolleiding neemt jou als verantwoordelijke?
Goede.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
Bij je sollicitatie aangeven dat het op je huidige school niet goed klikt, en dat ze beter je vorige school kunnen bellen. Wel daar even navragen of ze dat goed vinden, uiteraard.
Nog een poging.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Als de school waar je bij solliciteert navraag gaat doen bij je huidige school, wat horen ze dan over jou...?
Nu snap ik je beter. Dit is vechten tegen de bierkaai.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben erg streng begonnen wamt kreeg 2 probleemklassen, maar ik werd niet serieus genomen door leiding die duidelijk aan hun kant stond. Stuurde er eens 4 man uit omdat ze met spullen gooiden en scholden, werden daarna teruggestuurd. Niet normaal.
Ik ben een poos lichamelijk ziek geweest en daarna is er nog iets vervelends gebeurd met een naaste. Dus dat was al zwaar genoeg, maar na een incident van vorige week waarbij een leerling zich misdroeg en 'ik me moest inleven' knapte het in mij.
Ja, het verloop is schokkend.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nu snap ik je beter. Dit is vechten tegen de bierkaai.
Die bestaan niet.quote:
De kinderen hebben nu een giftige dynamiek ontwikkeld met elkaar en zolang die niet goed wordt aangepakt blijft het 'probleem'. Een van de mentoren is ook al overspannen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die bestaan niet.
Praat het handelen van de school op geen enkele manier goed overigens.
Gewoon niet te veel woorden aan vuil maken. Je legt uit waar je sterke kanten liggen en hoe die tot uiting kwamen op je laatste werkplek waar je tot je recht kwam.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:43 schreef BoTheParakeet het volgende:
Mijn vraag is; hoe formuleer ik dit in een brief en bij een gesprek?
Ik wil ook niet overkomen als probleemwerknemer. Zo voelt het nu wel. Ik ben kritisch geweest en nu pakt ze mij terug.
Dus aangeven dat ik hier niet tot mijn recht kwam en referenties van vorige school meegeven?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon niet te veel woorden aan vuil maken. Je legt uit waar je sterke kanten liggen en hoe die tot uiting kwamen op je laatste werkplek waar je tot je recht kwam.
Ik ben bevriend met 2 oud-collega's, en ik heb nog een referentie van mijn oud sectievoorzitter.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef naiipajiiau het volgende:
Normaal gesproken mag je als werkgever niet zomaar negatieve feedback geven over een oud medewerker. Je kunt iemand gewoon geen referentie meegeven. Je mag bij een negatief verhaal maar mag niet zomaar een negatief verhaal gaan ophangen. Is dit zo anders bij scholen dan?
https://www.personeelsman(...)ken-van-referenties/
Als je nu ergens anders gaat solliciteren heb je alleen die referentie niet of mis ik dan iets? Kun je er geen vragen bij je eerste(?) werkgever dan. Waar het je wél goed beviel?
Tja, je ziet het hier in het topic al gebeuren: zo gauw je over je huidige school begint komt er alleen maar ellende boven. Op basis daarvan zou ik je ook niet aannemen. Dus vooral teruggrijpen op de positieve stukken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Dus aangeven dat ik hier niet tot mijn recht kwam en referenties van vorige school meegeven?
Ik moet bijna huilen als ik denk aan mijn lieve mentorklas toen. Aan de jongens uit h4 die met mij pokemon wilden spelen. Aan die geniale speeches van v5. Ik mis die kinderen echt. Nu voel ik gewoon niks bij deze klassen. Het voelt allemaal verloren.
Nee, maar het onderwijs is, zeker op regionaal niveau, een vrij klein wereldje. Schoolleiders informeren off te record wel degelijk bij elkaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:48 schreef naiipajiiau het volgende:
Je mag bij een negatieve referentie niet zomaar een negatief verhaal en eigenschappen gaan ophangen. Is dit zo anders bij scholen dan?
Ik heb ook wel schatjes in de klas hoor, maar de sfeer is anders. Ik vind het nu moeilijk om daar op terug te grijpen maar ik verzin wel iets.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, je ziet het hier in het topic al gebeuren: zo gauw je over je huidige school begint komt er alleen maar ellende boven. Op basis daarvan zou ik je ook niet aannemen. Dus vooral teruggrijpen op de positieve stukken.
Hm, mijn ervaring is dat maar 2 scholen een referentie vroegen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar het onderwijs is, zeker op regionaal niveau, een vrij klein wereldje. Schoolleiders informeren off te record wel degelijk bij elkaar.
Kun je vanaf daar niet verder kijken/bouwen dan? Dat het momenteel hectisch is binnen het onderwijs dat moet wel als je de verhalen over het lerarentekort allemaal leest. Pluspunt daaraan is misschien wel dat ze overal vacatures open hebben staan. Dat moet toch mogelijkheden geven? Zelfs in jouw situatie je zit er nu even doorheen maar dat komt wel goed joh. Je hebt veel goeds te melden over je eerste werkgever. In het normale bedrijfsleven is het helemaal niet gek om verder te kijken als je werk je achteraf niet bevalt. Waarom zou dat zo anders zijn binnen het onderwijs? Of denk ik nu te simpel? Het kan ook twee kanten op werken hè? Voor jou boden zij geen goede werkomstandigheden, waren ze gewoon een flut werkgever. Als er zoveel docenten daar burnouts hebben of andere problemen moet dat toch ook wel betekenen dat er ergens iets niet helemaal klopt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:49 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Ik ben bevriend met 2 oud-collega's, en ik heb nog een referentie van mijn oud sectievoorzitter.
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. En ja, ik weet dat je in het onderwijs werkt.quote:
Ik heb net mijn oude sectievoorzitter geappt en zij geeft graag weer een referentie. Evenals twee collega's.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:57 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Kun je vanaf daar niet verder kijken/bouwen dan? Dat het momenteel hectisch is binnen het onderwijs dat moet wel als je de verhalen over het lerarentekort allemaal leest. Pluspunt daaraan is misschien wel dat ze overal vacatures open hebben staan. Dat moet toch mogelijkheden geven? Zelfs in jouw situatie je zit er nu even doorheen maar dat komt wel goed joh. Je hebt veel goeds te melden over je eerste werkgever. In het normale bedrijfsleven is het helemaal niet gek om verder te kijken als je werk je achteraf niet bevalt. Waarom zou dat zo anders zijn binnen het onderwijs? Of denk ik nu te simpel? Het kan ook twee kanten op werken hè? Voor jou boden zij geen goede werkomstandigheden, waren ze gewoon een flut werkgever. Als er zoveel docenten daar burnouts hebben of andere problemen moet dat toch ook wel betekenen dat er ergens iets niet helemaal klopt.
Het zijn kinderen... als je die niet goed stuurt gaan er een paar muiten en verpest dat de sfeer.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:10 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. En ja, ik weet dat je in het onderwijs werkt.
Ik weet dat het voordelen heeft om iets een probleemklas te noemen. Maakt nog niet dat het ook zo is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:10 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. En ja, ik weet dat je in het onderwijs werkt.
Voor deze 2 klassen zijn speciale regels in het leven geroepen en er zijn extra vergaderingen aan gewijd.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voordelen heeft om iets een probleemklas te noemen. Maakt nog niet dat het ook zo is natuurlijk.
Maar goed, jij zal het in al jouw onmetelijke ervaring wel beter weten.
Heb genoeg ervaring met lesgeven om probleemklassen te kunnen definiëren.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet dat het voordelen heeft om iets een probleemklas te noemen. Maakt nog niet dat het ook zo is natuurlijk.
Maar goed, jij zal het in al jouw onmetelijke ervaring wel beter weten.
Werk je soms bij Luzak ofzo, dat de leiding zo is?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben erg streng begonnen wamt kreeg 2 probleemklassen, maar ik werd niet serieus genomen door leiding die duidelijk aan hun kant stond. Stuurde er eens 4 man uit omdat ze met spullen gooiden en scholden, werden daarna teruggestuurd. Niet normaal.
Soortgelijke populatie...quote:Op dinsdag 12 februari 2019 22:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Werk je soms bij Luzak ofzo, dat de leiding zo is?
Is "klassen met veel probleemgevallen" beter dan? Die bestaan namelijk welquote:
Laten we deze interpretatie houden en verder terug gaan naar het probleem vann TS.quote:Op woensdag 13 februari 2019 03:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Is "klassen met veel probleemgevallen" beter dan? Die bestaan namelijk wel
Hoop het wel, zou het een groot pluspunt vinden als de school van mijn larven zo’n type leraar aantrekt.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:54 schreef BoTheParakeet het volgende:
[..]
Weet niet of nekveldocent nog aan de bak komt.
Ik ook, even wat orde en tucht.quote:Op woensdag 13 februari 2019 23:59 schreef Deshain het volgende:
[..]
Hoop het wel, zou het een groot pluspunt vinden als de school van mijn larven zo’n type leraar aantrekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |