abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184980145
Ik heb enkele jaren vervanging gedraaid en heb nu een jaarcontract op een school waar ik doodongelukkig ben. Het klikt niet tussen mij en de leiding, leerlingen komen hier weg met dingen die ik nog nooit heb meegemaakt.

Afgelopen week is het geknapt en ben ik huilend naar huis gegaan. Nu zit ik even ziek thuis tot na de vakantie. Ik dacht eerst dat ik een hekel had aan mijn werk en alles wat erbij kwam kijken, maar vandaag ben ik een oud-leerling tegen gekomen die mij vrolijk groette. Op mijn vorige werk was het zo anders, ik pastte alleen niet bij het schoolsysteem (Dalton).

Ik kan nu weer gaan solliciteren,maar mijn leidinggevende zei dat ze mij geen positieve referentie mee gaat geven. Wat moet ik nu? Hoe leg ik dit uit? Ik weet zeker dat ik op een andere school minder stress heb en dat het daar beter gaat.

Wat nu?
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:27:21 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184980253
Maar om het even te begrijpen, je bent een leraar die wordt geplaagd/gepest door de leerlingen? En de schoolleiding neemt jou als verantwoordelijke?

[ Bericht 59% gewijzigd door Armani XL op 13-02-2019 06:48:12 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184980333
Ik heb het ook elders gepost.

Niet gepest door de leerlingen. Zij pesten elkaar, en zo is er wel meer aan de hand. En de leiding vindt mij vervelend omdat ik hard optreed.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 12 februari 2019 @ 20:38:11 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184980499
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:22 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik kan nu weer gaan solliciteren,maar mijn leidinggevende zei dat ze mij geen positieve referentie mee gaat geven. Wat moet ik nu? Hoe leg ik dit uit? Ik weet zeker dat ik op een andere school minder stress heb en dat het daar beter gaat.

Gewoon uitleggen dat je niet in het schoolsysteem paste en meer voelt bij een school waar ook echt actie wordt ondernomen tegen pesten van leraren en leerlingen onderling.

Dat ze dit op je huidige werkplek niet wensen terwijl jij er wel naar handelt.

Draai het in het positieve waarom jij beter bent dan de schoolleiding die geen referentie mee wil geven.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184980554
Ik snap het probleem niet....
Is er iets wat je verhoudt om ontslag te nemen, nadat je ander werk heb gevonden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 12 februari 2019 @ 20:48:55 #6
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184980724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap het probleem niet....
Is er iets wat je verhoudt om ontslag te nemen, nadat je ander werk heb gevonden?
Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184980746
Ik ben bang dat ze me nergens aannemen omdat ik hier geen positieve referentie krijg. Dat is het probleem.

En er zijn nu niet echt vacatures, alleen één die passend is, maar die is te ver. Eventueel via een detacheerder?
pi_184980766
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

Helaas hebben leraren een minnetje bij hun naam als ze geen positieve referentie mee krijgen, denk aan 'gedwongen' ontslag na nekvel vastpakken en dergelijke.
Dat is echter niet het geval. Ik ben niet ontslagen. Ik ben ziek thuis uit eigen beweging. Mijn contract loopt het hele schooljaar door.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:52:14 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184980805
Als de school waar je bij solliciteert navraag gaat doen bij je huidige school, wat horen ze dan over jou...?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 12 februari 2019 @ 20:52:57 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_184980821
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:50 schreef BoTheParakeet het volgende:

[..]

Dat is echter niet het geval. Ik ben niet ontslagen. Ik ben ziek thuis uit eigen beweging. Mijn contract loopt het hele schooljaar door.
ja dat snap ik, maar zo hoeft degene aan de andere kant van de tafel het niet te zien als jij komt solliciteren.

Maar goed wat ik eerder al aangaf, duidelijk aangeven waarom jij en de school niet passen. Juist het stukje dat jij achter het beleid anti pesten staat kun je in je voordeel draaien.
pi_184980963
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:48 schreef Nizno het volgende:

[..]

ah nog een reden waarom je beter niet het onderwijs in kan gaan.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184981246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:27 schreef _--_ het volgende:

[..]

Maar om het even te begrijpen, je bent een leraar die wordt geplaagd/gepest door de leerlingen? En de schoolleiding neemt jou als verantwoordelijke?
Huh, het is basisonderwijs.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:14:46 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184981329
Bij je sollicitatie aangeven dat het op je huidige school niet goed klikt, en dat ze beter je vorige school kunnen bellen. Wel daar even navragen of ze dat goed vinden, uiteraard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184981636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:14 schreef Janneke141 het volgende:
Bij je sollicitatie aangeven dat het op je huidige school niet goed klikt, en dat ze beter je vorige school kunnen bellen. Wel daar even navragen of ze dat goed vinden, uiteraard.
Goede.

Wat horen ze? Dat ik overspannen ben geraakt, dat het al een tijdje niet goed ging. Dat dat natuurlijk aan mij lag, niet aan hen.

Ik heb geen gekke dingen gedaan. Geen leerlingen uitgescholden of beetgepakt. Mijn klassenmanagement ging gewoon niet goed vlak voor ik mij ziekmelde. Ik ging van streng naar te soft vanwege vervelende dingen in privesfeer en geen steun leiding.
pi_184981654
Ik werk in het vo trouwens.
pi_184981708
Gekke dingen die gebeuren;

-pestaccount gemaakt op instagram in naam van rector
-collega bekogeld met soesjes
-andere collega weggepest
-vijf man met burnout
-groot verloop medewerkers
-leerling zou geschorst worden maar gebeurde niet na ernstige fraude

Etc etc.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:33:03 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184981766
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Als de school waar je bij solliciteert navraag gaat doen bij je huidige school, wat horen ze dan over jou...?
Nog een poging.
pi_184981800
Ik ben erg streng begonnen wamt kreeg 2 probleemklassen, maar ik werd niet serieus genomen door leiding die duidelijk aan hun kant stond. Stuurde er eens 4 man uit omdat ze met spullen gooiden en scholden, werden daarna teruggestuurd. Niet normaal.

Ik ben een poos lichamelijk ziek geweest en daarna is er nog iets vervelends gebeurd met een naaste. Dus dat was al zwaar genoeg, maar na een incident van vorige week waarbij een leerling zich misdroeg en 'ik me moest inleven' knapte het in mij.
pi_184981809
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nog een poging.
Gereageerd!
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:37:18 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184981887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef BoTheParakeet het volgende:
Ik ben erg streng begonnen wamt kreeg 2 probleemklassen, maar ik werd niet serieus genomen door leiding die duidelijk aan hun kant stond. Stuurde er eens 4 man uit omdat ze met spullen gooiden en scholden, werden daarna teruggestuurd. Niet normaal.

Ik ben een poos lichamelijk ziek geweest en daarna is er nog iets vervelends gebeurd met een naaste. Dus dat was al zwaar genoeg, maar na een incident van vorige week waarbij een leerling zich misdroeg en 'ik me moest inleven' knapte het in mij.
Nu snap ik je beter. Dit is vechten tegen de bierkaai.
pi_184981913
Mijn laatste les liep in de soep omdat de heren zich onoverwinnelijk voelden en bleven etteren, want ik had geen machtsmiddel meer. Echt alsof ik weer net begon. Ik probeerde een meisje met een achterstand te helpen, maar ze hingen door. Toen in toetsopstelling gezet, dan maar in stilte alleen aan het werk. Maar dat was weer te streng volgens leiding, dan was er geen fijne sfeer meer.
pi_184981978
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nu snap ik je beter. Dit is vechten tegen de bierkaai.
Ja, het verloop is schokkend.

Plus, hierdoor voel ik me nu al een week ongeschikt voor het vak. Ik doe niks goed volgens haar. Te streng, te soft, het is allemaal slecht. En ze gaat me geen positieve referentie meegeven.

Het liefst nam ik ontslag, maar dan ben ik mijn rechten kwijt. Dus nu kijk ik rond naar wat anders en ben officieel ziekgemeld.

😪
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:41:47 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184982014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef BoTheParakeet het volgende:
2 probleemklassen
Die bestaan niet.

Praat het handelen van de school op geen enkele manier goed overigens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184982060
Mijn vraag is; hoe formuleer ik dit in een brief en bij een gesprek?

Ik wil ook niet overkomen als probleemwerknemer. Zo voelt het nu wel. Ik ben kritisch geweest en nu pakt ze mij terug.
pi_184982102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die bestaan niet.

Praat het handelen van de school op geen enkele manier goed overigens.
De kinderen hebben nu een giftige dynamiek ontwikkeld met elkaar en zolang die niet goed wordt aangepakt blijft het 'probleem'. Een van de mentoren is ook al overspannen.

Met een goede aanpak zijn het vast lieve kinderen, maar nu heerst er een rotsfeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')