abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184944332
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben ook blij! Beste tijd op de halve sinds cpc2017 dus we komen weer ergens! 1.34.02 inclusief veterstrikpauze, was dus anders wel onder de 1.34 geweest.. later wellicht meer!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zondag 10 februari 2019 @ 20:25:27 #102
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184944387
Wat een mooie groet uit Schoorl verhalen *O*
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 10 februari 2019 @ 20:47:38 #103
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_184944810
quote:
Jij kon nog lopen, Hats vroeg of ik het eruit kon trippelen. Dat was de pijn des doods. Woahhhhh. Al gaat het normaal lopen nu iets beter. Fingers crossed!

Daarna heb ik der maar begeleid naar de start (nouja, ze liep ver voor me uit om niet af te koelen).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
https://www.gofundme.com/manage/ronde-van-aruba-fundacion-zinnia
  zondag 10 februari 2019 @ 20:56:42 #104
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184944986
Mooie Groet uit Schoorl verhalen (behalve van slacker, dat is wel kut zeg)!

Ik was zelf eind van de middag nog even in Schoorl om in t bos om wat paadjes te maken, ter voorbereiding op 6 april. Vanwege Groet uit Schoorl aan de zuidkant van t dorp geparkeerd en lekker anderhalf uur t bos in. De dennenappels rechtgelegd en het zand een beetje zachter gemaakt, en ook weer paadjes gevonden die ik nog niet kende. Regen en wind was prima te doen. Mooi middagje.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende: Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184946646
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 20:56 schreef Frsh het volgende:
Mooie Groet uit Schoorl verhalen (behalve van slacker, dat is wel kut zeg)!

Ik was zelf eind van de middag nog even in Schoorl om in t bos om wat paadjes te maken, ter voorbereiding op 6 april. Vanwege Groet uit Schoorl aan de zuidkant van t dorp geparkeerd en lekker anderhalf uur t bos in. De dennenappels rechtgelegd en het zand een beetje zachter gemaakt, en ook weer paadjes gevonden die ik nog niet kende. Regen en wind was prima te doen. Mooi middagje.
o jee timpaadjes op 6 april.
pi_184946841
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 19:42 schreef Corniel het volgende:

[..]
Volgens SmashRun met een pace variability van 4%. Dat haal ik zelden.
Mijn pace variability (is dat een Smashrun-Pro-dingetje?) was vandaag vl groter. Het was de Sukerbiet Trail, kris kras over de plaatselijke Lemelerberg. Flink veel stijgen en dalen dus op veel verschillende ondergronden: zand, modder, grind, boomwortels en een stukje asfalt. En dan waren er ook nog de elementen: een plensbui en een stevige wind, die de laatste km vol van voren blies.

Mijn doel was lekker lopen en vooral niet te gek doen..maar zoals wel vaker, je begint lekker, loopt gelijk op met een loopmaatje en voor je het weet loop je toch een stevig tempo met 1:55 over nt geen 25km.

Het was echt een leuk, niet te grootschalig, zeer goed georganiseerd loopje en ook nog eens heel dichtbij. Dat kwam achteraf extra goed uit, want ik had mijn natte broek daar per ongeluk laten liggen en kon na het thuis douchen weer terug om hem daar op te halen...
pi_184946914
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 20:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook blij! Beste tijd op de halve sinds cpc2017 dus we komen weer ergens! 1.34.02 inclusief veterstrikpauze, was dus anders wel onder de 1.34 geweest.. later wellicht meer!
Fijn om te lezen L_T! Goeie tijd ook.
Ben benieuwd naar het hele verhaal.

Ben je hiervoor speciaal even teruggekomen?
pi_184948584
Wow, mooi daar in Schoorl. ^O^
Toch wel erg jammer dat ik de speciaal door Frsh geprepareerde paadjes moet missen.

Ik heb vandaag ook een HM gelopen, maar daar schrijf ik een andere keer over als ik wat meer tijd heb. Dan lees ik ook het verhaal van TWC. Altijd leuk om zulke verhalen te kunnen bewaren.
  maandag 11 februari 2019 @ 09:01:18 #109
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_184950361
Leuk om al die weekend-wedstrijd-verhalen te lezen! In-spi-re-rend! :9
Hyper-Intelligent Genetically Enriched Cyborg
  maandag 11 februari 2019 @ 09:02:29 #110
89879 YUR
Beroepsamateur
pi_184950377
Ik lag inspirerend ziek op bed :D

Mooie prestaties weer in dit topic _O_
The expert in anything was once a beginner
pi_184951822
Nou een 'kort' verslagje dan :)

De laatste weken voelde ik indelijk weer eens het effect van trainen: een zware training doen, maar daar toch ook een beetje van genieten, goed herstellen en de volgende keer weer net ietsje beter zijn. Dat had ik al zo lang niet gevoeld, het afgelopen jaar was het steeds 2 stappen vooruit en weer 2 of 3 terug.

Vorig weekend dus 12km in 4.27/km gedaan en normaal gesproken kan ik in wedstrijden echt meer dan in trainingen dus dat gaf goede hoop. Dinsdag ook nog hele snelle 600tjes voor mijn doen gedaan op de baan en de rest van de week goed uitrusten! Volgens traditie hadden we weer een huisje op 800m van de start/finish geboekt dus lekker eten, chillen, wedstrijdvoorbereiding doen en veel spelletjes. Het plan was om rond de 4.35-4.30 te beginnen en wat te versnellen. Helaas stond ik wel in startvak rood, achter het business en Lechampionvak. Toen het voorste startvak afgeschoten was probeerde ikm e al wandelend naar voren te wurmen, wel wat gezeik van mensen maar hallo, die waren bezig met selfies maken terwijl ik probeer een serieuze wedstrijd te lopen.

Eerste 3-4km was het nog wel echt heel smal, veel 'links' geroepen maar uiteindelijk liep ik toch vrij makkelijk kilometers van 4.20-4.25. Iets sneller dan gepland, maar ik had besloten niet op mijn horloge te letten en vooral op mijn gevoel en dat was goed. Wel begon het precies om 11u te regenen en had ik het erg koud, ik merkte al snel dat daardoor allerlei spieren verkrampte, in het begin vooral mijn handen en schouders, en later ook mijn bovenbenen. De kramp schoot er gelukkig niet echt in.
Op km 8 ging mijn veter los. Even dacht ik nog, kan ik best mee doorlopen, maar ik ben toch gestopt om hem te strikken.. het was nog best wel ver, en druk, en als er iemand op je veter gaat staan en je valt ben je meer tijd kwijt of erger. Wel jammer dat ik daardoor een dame kwijt was waar ik mee opliep. Uiteindelijk was dat mijn langzaamste kilometer; in 4.52. Maar later zag ik dat in die kilometer ook 25m stijging zat, dus eigenlijk helemaal niet slecht. De kilometers bleven heel vlak op 4.25 doorkomen, echt lekker om zo op gevoel te lopen. Bij kilometer 14 draaiden we het duin in, ondanks dat de wind vl minder was dan voorspeld had je hem daar op dat open stuk toch wel flink tegen. Ik klokte een paar kilometers rond 4.35-4.39 maar ik maakte me niet zo'n zorgen, liever op gevoel de juiste inspanning blijven lopen dan nu forceren. Vanaf kilometer 18 ging ik rondjes atletiekbaan aftellen en was mijn mantra 'licht lopen en mensen inhalen'. Dat lukte ook aangezien ik toen weer kon versnellen naar onder de 4.20. Laatste stukje eindsprinten had ik misschien wel iets meer moeten forceren aangezien ik binnenkwam op 1.34.02, precies 4.27 gemiddeld per kilometer. :P
Het gevoel was echt goed, vooral hoe ik het ingedeeld heb. Het is echt lang geleden dat ik zo'n goede wedstrijd liep. Achteraf zag ik wel dat mijn hartslag voor mijn doen redelijk laag is geweest (gemiddeld 191, ver onder mijn omslagpunt, en ik heb ook wel eens een halve gelopen op 199 gemiddeld en een hele marathon op 189 gemiddeld). Dus volgende keer ga ik het wellicht weer zo aanpakken om op gevoel te lopen maar dan weet ik dat ik ietsje meer kan pushen.

Nu wel erge spierpijn maar dat geeft niet, goed herstellen en weer doorbouwen naar de CPC!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_184952213
Klinkt als een prima wedstrijd!
Heb je al een plan voor de CPC?
"Het lijkt me het zinnigst om een zo gepast mogelijk zwijgen in acht te nemen"
pi_184952376
Nee, een plan voor de wedstrijd ontstaat meestal in de dagen of dag ervoor, dan weet je wat je kan.
pi_184957620
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Het moeten wel echte paadjes zijn, anders slaat het logje nergens op. Liefst asfalt, al begrijp ik dat ik niet het onmogelijke kan vragen ;)
pi_184958101
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

De werkelijke reden waarom ik niet aanwezig ben.... Tim paadjes.... :%
"Het lijkt me het zinnigst om een zo gepast mogelijk zwijgen in acht te nemen"
pi_184958580
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:35 schreef pijll het volgende:

[..]

Het moeten wel echte paadjes zijn, anders slaat het logje nergens op. Liefst asfalt, al begrijp ik dat ik niet het onmogelijke kan vragen ;)
Je komt in Schoorl een heel eind door alleen op verharde paden te lopen, misschien kun je dat Frsh influisteren.

Ik ben vandaag overigens ook nog helemaal gesloopt van gisteren, dus denk iig niet dat er meer in had gezeten.
pi_184959056
Zo net weer een rondje gemaakt. Volgens mijn tracker was mijn rondje ineens 100 meter korter?? Heel vreemd. Maar goed, 2140 meter in 11 minuut 36. Prima lijkt me. Had dus nog 24 seconden voor 60 meter. Gemiddeldes lagen ook goed lekker constant: 1e km 5:18 min/km en 2e km 5:25 min/km.

Mijn 'schema' is momenteel als volgt:
Maandag: coopertest
Donderdag: interval
Zaterdag: duurloopje (ongeveer 20 minuten)
Is dit een beetje een aan te raden routine of zouden jullie het anders inrichten?
pi_184959406
Ik zou je 'testrondje' eens op een atletiekbaan doen, want 100 of 200 meter afwijking is op een training niet erg (en ook niet gek, GPS klopt nooit precies), maar aangezien het er bij jou zo om spant wil je wel zeker weten dat de gelopen afstanden kloppen.

Ik zou trouwens een veel langer duurloopje doen (lukt 40 minuten om mee te beginnen?) en niet elke week die coopertest, liever op maandag 3x1000 meter op coopertest-tempo en op donderdag 12x200 meter in een hoger tempo.
  maandag 11 februari 2019 @ 19:19:23 #119
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_184959426
En als een atletiekbaan niet mogelijk is zijn er soms plekken waar de afstanden op de grond staan. Denk bijvoorbeeld aan de Dafne Schippersbrug in Utrecht
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 19:26:45 #120
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_184959528
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 20:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Jij kon nog lopen, Hats vroeg of ik het eruit kon trippelen. Dat was de pijn des doods. Woahhhhh. Al gaat het normaal lopen nu iets beter. Fingers crossed!

Daarna heb ik der maar begeleid naar de start (nouja, ze liep ver voor me uit om niet af te koelen).
En hoe gaat t vandaag dan?

quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:19 schreef Maraca het volgende:
En als een atletiekbaan niet mogelijk is zijn er soms plekken waar de afstanden op de grond staan. Denk bijvoorbeeld aan de Dafne Schippersbrug in Utrecht
Of op een weg met hectometerpaaltjes :)
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 11 februari 2019 @ 19:46:06 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_184959921
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:

Of op een weg met hectometerpaaltjes :)
Niet zijnde een snelweg :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 11 februari 2019 @ 20:12:58 #122
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184960463
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:35 schreef pijll het volgende:

[..]

Zoals de vork er nu bij hangt, zit er ook 400 meter betonplaat in mijn route.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende: Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 20:15:47 #123
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_184960535
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet zijnde een snelweg :+
Neuh, daar moet je niet op rennen :+
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_184961191
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:19 schreef Maraca het volgende:
Goeie. Helaas hier geen atletiekbaan waar ik heen kan. Die bij ons in de buurt is overdag afgesloten. Ken ook niet echt een plek met gemeette afstanden. Iemand die zo'n plek kent Tilburg (of in de buurt)?
  maandag 11 februari 2019 @ 21:12:36 #125
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_184962229
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En hoe gaat t vandaag dan?
Mankloopgalore :{
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
https://www.gofundme.com/manage/ronde-van-aruba-fundacion-zinnia
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')