abonnement Unibet Coolblue
pi_184849907
Universiteit Utrecht ’te wit’.

UTRECHT - De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen.

Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek.

Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.

Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit. Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten. Zo opperden studenten tegen de onderzoekers.




=========================
Het moet en het zal! :R
Taskforce Diversiteit! :')
Das Marrakesch vertrag lässt sich grüßen! ;)
Gelukkig is er nog wel forse kritiek op het document! :)
Oja, Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen..... Werkelijk??
pi_184849942
Selecteren op huidskleur. Die weg hadden we toch al eens bewandeld?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 09:01:12 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184849943
Vooral die gescheiden ingang :')
Als er straks meer diversiteit is, dan moeten de witten via de achteringang? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:08:14 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184849991
Raar hé, in Nederland. Wordt er in Nigeria ook geklaagd dat de universiteit 'te zwart' is? Of vind iedereen dat idioot?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:09:08 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184849998
Je komt in een overwegend blank land...

''Het is hier te wit''.

Stel je voor dat ik naar Turkije zou verhuizen en eenmaal daar zou roepen:

''Er zijn hier teveel Turken''.

''Ik hou niet van al die knoflook''

''Kunnen die moskeeën niet weg?''

Wat zou er gebeuren denk je? :')
pi_184850002
Het gaat het volgens mij toch om dat de Universiteit de beste leerling kiest???

Nu gaan ze de selectieprocedure bekijken c.q. aanpassen.... omwille van de 'diversiteit'....

Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
pi_184850028
De enige twee, drie echt diverse universiteiten zijn de REU, de VU en volgens mij ook de UvA. En dat op een natuurlijke manier. En misschien Maastricht, maar die zijn vooral internationaal, niet zozeer veel immigranten. De rest is allemaal blank.

Geeft niet, maar ga het niet forceren :{w
Somebody that I used to know
pi_184850030
Volgende stap: "Nederlandse gezinnen te wit".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:13:16 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184850032
Niet deze shit again.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:14:43 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184850047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:10 schreef Bocaj het volgende:
Het gaat het volgens mij toch om dat de Universiteit de beste leerling kiest???

Nu gaan ze de selectieprocedure bekijken c.q. aanpassen.... omwille van de 'diversiteit'....

Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
In Amerika krijg je als 'aziaat' (lees Chinees/Japanner/Korean) een aantal minpunten, als blanke niks en negers krijgen pluspunten. Zo wordt daar bepaald wie wel of geen toegang krijgt. Allemaal omwille van de 'diversiteit'. Gebeurt echt.
Gevolg is dat getalenteerde Aziaten niet worden toegelaten omdat domme negers op hun stoelen geplaatst worden. Niet eerlijk en ook heel slecht voor het land als geheel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:15:29 #11
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184850050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:10 schreef Bocaj het volgende:
Het gaat het volgens mij toch om dat de Universiteit de beste leerling kiest???

Nu gaan ze de selectieprocedure bekijken c.q. aanpassen.... omwille van de 'diversiteit'....

Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Waarschijnlijk gaan ze naar het Obama-model de toelatingseisen voor donkere mensen versoepelen en die van blanke en aziatische mensen juist strakker trekken. Je krijgt dan punten optrek of aftrek gebaseerd op je huidskleur. Helemaal niet racistisch hoor.

In de USA is men er inmiddels al achter dat het gewoon racisme is dat intelligentie, ambitie en talent afstraft en geboren worden met de ''juiste'' huidskleur beloont.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:17:17 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184850068
Sowieso een gebedsruimte op een universiteit... je komt er om rationeel te leren denken, niet om je tijd te verdoen met sprookjes.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:17:25 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184850074
“Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit.”
Van deze koekenbakkers had ik geen enkel ander antwoord verwacht.

Een ziekelijke ontwikkeling.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 09:17:56 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184850081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Amerika krijg je als 'aziaat' (lees Chinees/Japanner/Korean) een aantal minpunten, als blanke niks en negers krijgen pluspunten. Zo wordt daar bepaald wie wel of geen toegang krijgt. Allemaal omwille van de 'diversiteit'. Gebeurt echt.
Gevolg is dat getalenteerde Aziaten niet worden toegelaten omdat domme negers op hun stoelen geplaatst worden. Niet eerlijk en ook heel slecht voor het land als geheel.
_O- _O- _O-

Tis wel waar helaas.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:18:16 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184850086
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit segregatie
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184850089
Grappig dat jullie 2 (LXIV & Vader_Aardbei) hetzelfde zeggen! :D
pi_184850117
Ohh wacht!

Het is UTRECHT!!!! :')

Dan kun je zoiets wel verwachten! Idiote stad is het ook! Vreselijk links bolwerk vol met Femkes!
pi_184850123
Als ik een bedrijf had zou ik lak hebben aan diversiteit en ten alle tijde voor de beste in hun vakgebied gaan. Ik kan geen enkel argument bedenken om voor een minder getalenteerd persoon te kiezen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:22:51 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184850132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als ik een bedrijf had zou ik lak hebben aan diversiteit en ten alle tijde voor de beste in hun vakgebied gaan. Ik kan geen enkel argument bedenken om voor een minder getalenteerd persoon te kiezen.
Geen enkel argument... behalve ras dan. Want voor de ware anti-racisten draait alles om ras.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:23:15 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184850137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten.
Ah, dan komen de jongeren uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten wél naar de universiteit. Duidelijk.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:25:13 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184850154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:18 schreef Bocaj het volgende:
Grappig dat jullie 2 (LXIV & Vader_Aardbei) hetzelfde zeggen! :D
Niet zo gek. Het is het eerste waar ik gelijk aan dacht. Toen ik het voor het eerst las kon ik het bijna niet geloven, maar het is echt waar. Mensen krijgen echt punten toegekend op basis van hun kleurtje.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:25:31 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184850160
Van een andere site:
“We hebben in het bestuursgebouw nu genderneutrale toiletten. Het blijkt dat vooral de Marokkaanse meiden dat helemaal niet zo prettig vinden. Die kunnen daar ook mannen tegenkomen.”
_O- _O- _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:29:17 #23
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184850209
quote:
Salsa-avonden te Latin
Henk en Ingrid de Jong zijn een petitie getart om de muziek op salsa-avonden wat diverser te krijgen. "We mogen dolgraag de salsa dansen, maar we worden mesjogge van die muziek!"
pi_184850280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet zo gek. Het is het eerste waar ik gelijk aan dacht. Toen ik het voor het eerst las kon ik het bijna niet geloven, maar het is echt waar. Mensen krijgen echt punten toegekend op basis van hun kleurtje.
Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...

In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:35:50 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184850294
Waar is het toch misgegaan in dit land?
pi_184850308
Ik ga niet naar die universiteit want ze hebben geen jaarkalender met mijn feestdagen erop. :')

Weet je hoe je een universiteit divers krijgt? Ouders die hun kinderen ondersteunen om goed hun best te doen op school. Maar hé dan moet je van die kleurlingen aan het werk zetten en dat is een onmogelijke taak voor de diversiteitstaskforce. Als eeuwige student meerdere studies begonnen en nooit hebben ze voor mijn toelating mijn huidskleur geweten.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:37:27 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184850322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...

In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
De ironie wil dat die binnenkomende culturen veelal volstrekt monocultureel zijn. Meer dan een smartphone en de McDonalds zit er niet in.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 09:39:36 #28
8781 crew  Frutsel
pi_184850354
Alles is te wit tegenwoordig, behalve de sneeuw, die zien we ook al nauwelijks meer :(
pi_184850370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef thedeedster het volgende:
“Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit.”
Van deze koekenbakkers had ik geen enkel ander antwoord verwacht.

Een ziekelijke ontwikkeling.
Wij van wc eend...
  User die overal opduikt 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 09:41:12 #30
186611 Haags
pi_184850372
Als inbreker of overvaller hoef je ook geen studie te volgen. Toch?
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:44:06 #31
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184850406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef thedeedster het volgende:
“Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit.”
Van deze koekenbakkers had ik geen enkel ander antwoord verwacht.

Een ziekelijke ontwikkeling.
Nee, en wat mij nog het meeste stoort is dat de Uni blijkbaar kritiekloos met dit soort ''conclusies'' van een super objectieve ''Taskforce'' aan de slag gaat. Men stopt geen seconde om even na te denken of de voorgestelde maatregelen misschien slecht zijn voor vrouwenemancipatie en of mensen selecteren op met welke huidskleur je uit je moeder's kut gekropen bent niet een heel klein beetje onethisch is.
pi_184850407
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De ironie wil dat die binnenkomende culturen veelal volstrekt monocultureel zijn. Meer dan een smartphone en de McDonalds zit er niet in.
Dat is nog wel het meest bizarre. En zelfs binnen die monoculturen mag niemand anders zijn.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:45:09 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184850420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...

In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
Het ironische is dat dit helemaal niet tot diversiteit leidt maar deze cultuurvernietiging leidt juist tot een globale monocultuur van halfgetinte mensen met een iphone die bij de macdonalds eten en slecht engels spreken. En dat x10.000.000.000
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:45:48 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184850432
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De ironie wil dat die binnenkomende culturen veelal volstrekt monocultureel zijn. Meer dan een smartphone en de McDonalds zit er niet in.
Diversiteit is in dit geval dan ook niks anders dan een verkapte manier om te zeggen dat men voorkeursbehandeling wil voor moslims. Of minimaal verlaagde standaarden voor moslims.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184850435
pi_184850448
en ik maar denken dat je toegelaten word tot een uni als je aan bepaalde (academische) criteria voldoet die worden gemeten door een cijferlijst.
pi_184850514
Ah die Amerikaanse waanzin is hier dus ook al doorgesijpeld.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:53:02 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184850549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:51 schreef habitue het volgende:
Ah die Amerikaanse waanzin is hier dus ook al doorgesijpeld.
Het wordt echt steeds erger en het proces gaat ook steeds sneller. Race to the bottom.
pi_184850553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:46 schreef tupper het volgende:
en ik maar denken dat je toegelaten word tot een uni als je aan bepaalde (academische) criteria voldoet die worden gemeten door een cijferlijst.
Alleen als je wit bent. En dan moet je dus hogere cijfers hebben dan een neger. Want ze denken namelijk dat negers nooit zulke hoge cijfers kunnen halen als witte mensen. Dus ja dan moet je ze een handje helpen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:54:32 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184850571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:53 schreef habitue het volgende:

[..]

Alleen als je wit bent. En dan moet je dus hogere cijfers hebben dan een neger. Want ze denken namelijk dat negers nooit zulke hoge cijfers kunnen halen als witte mensen. Dus ja dan moet je ze een handje helpen.
Dat is juist anti-racistisch. Er op voorhand vanuit gaan dat negers nooit zulke hoge scores kunnen behalen als blanken en ze daarom extra punten te geven. Want omdat iedereen gelijk is, is dat nodig, snap je?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184850609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:13 schreef Montagui het volgende:
Volgende stap: "Nederlandse gezinnen te wit".
pi_184850616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:25 schreef thedeedster het volgende:
Van een andere site:
“We hebben in het bestuursgebouw nu genderneutrale toiletten. Het blijkt dat vooral de Marokkaanse meiden dat helemaal niet zo prettig vinden. Die kunnen daar ook mannen tegenkomen.”
_O- _O- _O-
Dit vind ik wel mooie. :D Ben benieuwd hoe men reageert als het willen behagen van een conservatieve groep enerzijds (gebedshuizen met gescheiden ingangen) en progressievelingen anderszijds (genderneutrale omgevingen) onvermijdelijk vaker in botsing gaan komen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:58:14 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184850636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit vind ik wel mooie. :D Ben benieuwd hoe men reageert als het willen behagen van een conservatieve groep enerzijds (gebedshuizen met gescheiden ingangen) en progressievelingen anderszijds (genderneutrale omgevingen) onvermijdelijk vaker in botsing gaan komen.
Die proeftuin hebben we al. We noemen het Amsterdam.
pi_184850644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...

In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
Zie mijn onderschrift......
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184850685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is juist anti-racistisch. Er op voorhand vanuit gaan dat negers nooit zulke hoge scores kunnen behalen als blanken en ze daarom extra punten te geven. Want omdat iedereen gelijk is, is dat nodig, snap je?
Overigens, als ik iemand zou zijn die profijt zou hebben van dit soort regeltjes, zou ik dat juist ontzettend beledigend vinden denk ik. Extra puntjes of soepelere normen omdat men er bij voorbaat al vanuit gaat dat je er vast meer moeite mee zult hebben, pffft. :{
pi_184850686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef nixxx het volgende:
Sowieso een gebedsruimte op een universiteit... je komt er om rationeel te leren denken, niet om je tijd te verdoen met sprookjes.
Rationeel denken moet je al kunnen, de universiteit is er niet om middelmatigen de basale intellectuele vaardigheden bij te brengen. Jongens die in hun schooltijd tot na middernacht op straat rondhangen en kattenkwaad uithalen halen de universiteit vaak dan ook niet. Hun gebrekkige opvoeding mag geen reden zijn om het niveau van de universiteit nog verder omlaag te trekken, mag er misschien ook een geschikte opleiding voor de beste studenten overblijven?

Daarnaast is zo'n gebedsruimte niet alleen een symptoom van de islamitische heerszucht, het is ook het als het als het Paard van Troje binnenhalen van een achterlijke cultuur. Die eist nu een stuk op van de vooruitgang die ze zelf altijd geblokkeerd heeft. Het scheiden van mannen en vrouwen is slechts een blijk van die achterlijkheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184850758
Beetje overtrokken reacties weer. Misschien is de Universiteit inderdaad witter dan je zou verwachten en zitten er inderdaad racistische trekjes in de selectieprocedure.
Dit document wordt uitgelegd dat men nu gewoon meer niet-blanke mensen moet gaan aannemen, volgens mij staat dat nergens expliciet vermeld?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 10:16:49 #48
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184850882
Een gebedsruimte op een uni.... Tja... Doe dat in de kerk of Moskee. Die heb je in Utreg genoeg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_184850909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Beetje overtrokken reacties weer. Misschien is de Universiteit inderdaad witter dan je zou verwachten en zitten er inderdaad racistische trekjes in de selectieprocedure.
Dit document wordt uitgelegd dat men nu gewoon meer niet-blanke mensen moet gaan aannemen, volgens mij staat dat nergens expliciet vermeld?
Jij vindt het overtrokken om negatief te reageren op mensen die iedereen maar weer betichten van racisme terwijl ze zelf rassentellingen aan het houden zijn? Neem bijvoorbeeld al het zinnetje: studentenverenigingen zijn te wit. Weet je hoe je lid kan worden van een studentenvereniging? Je komt naar de introdagen en schrijft je naam en je emailadres op. Er is niemand aan de poort die zegt hier geen zwartjoekels. Als er al een selectie is dan is het of een loterij, of wie als eerste komt. Hier wat aan veranderen zorgt er alleen maar voor dat arbitrair gekozen diverse mensen dingen moeten gaan doen die ze eigenlijk niet wilden of blanke mensen die iets niet kunnen doen terwijl ze dat wel hadden kunnen doen in een land dat echt racisme achter zich heeft gelaten. Nou wat een feest.
pi_184850917
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:16 schreef borisz het volgende:
Een gebedsruimte op een uni.... Tja... Doe dat in de kerk of Moskee. Die heb je in Utreg genoeg.
Ze hebben wel stilteruimtes waar je je ding kan doen, maar dan kom je misschien wel zo'n jood of ongelovige tegen :o :o :o .
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:20:45 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184850951
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan ze naar het Obama-model de toelatingseisen voor donkere mensen versoepelen en die van blanke en aziatische mensen juist strakker trekken. Je krijgt dan punten optrek of aftrek gebaseerd op je huidskleur. Helemaal niet racistisch hoor.

In de USA is men er inmiddels al achter dat het gewoon racisme is dat intelligentie, ambitie en talent afstraft en geboren worden met de ''juiste'' huidskleur beloont.
Zo'n klein aziaatje brengt de Rose Bowl niet binnen.
And so is the past
pi_184851322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:01 schreef LorneMalvo het volgende:
Selecteren op huidskleur. Die weg hadden we toch al eens bewandeld?
Duidelijk racisme in dit stuk.
Alleen verpakt in policor termen. Dus is het leuk. Ofso.

Maar het blijft racisme, dus graag vervolgen die idioten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184851461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij vindt het overtrokken om negatief te reageren op mensen die iedereen maar weer betichten van racisme terwijl ze zelf rassentellingen aan het houden zijn? Neem bijvoorbeeld al het zinnetje: studentenverenigingen zijn te wit. Weet je hoe je lid kan worden van een studentenvereniging? Je komt naar de introdagen en schrijft je naam en je emailadres op. Er is niemand aan de poort die zegt hier geen zwartjoekels. Als er al een selectie is dan is het of een loterij, of wie als eerste komt. Hier wat aan veranderen zorgt er alleen maar voor dat arbitrair gekozen diverse mensen dingen moeten gaan doen die ze eigenlijk niet wilden of blanke mensen die iets niet kunnen doen terwijl ze dat wel hadden kunnen doen in een land dat echt racisme achter zich heeft gelaten. Nou wat een feest.
Het druist wel op meer punten tegen grondwettelijke principes in. Een universtiteit heeft zich niet te bemoeien met verenigingen, dat is aan de leden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184851479
Taskforce diversiteit. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:56:06 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184851515
De grap is natuurlijk dat het uiteindelijk helemaal niet gaat om meer 'diversiteit' als in meer Polen, Duitsers of zelfs negroide mensen. Het gaat weer gewoon om moslims pleasen met hun gebedsruimtes en gescheiden ruimtes etc.

Wat voor stront hebben dit soort diversiteitskneuzen toch in hun ogen zitten?
pi_184851580
Waaronder vallen Joden in deze context?
Wit of zwart?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184851595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij vindt het overtrokken om negatief te reageren op mensen die iedereen maar weer betichten van racisme terwijl ze zelf rassentellingen aan het houden zijn? Neem bijvoorbeeld al het zinnetje: studentenverenigingen zijn te wit. Weet je hoe je lid kan worden van een studentenvereniging? Je komt naar de introdagen en schrijft je naam en je emailadres op. Er is niemand aan de poort die zegt hier geen zwartjoekels. Als er al een selectie is dan is het of een loterij, of wie als eerste komt. Hier wat aan veranderen zorgt er alleen maar voor dat arbitrair gekozen diverse mensen dingen moeten gaan doen die ze eigenlijk niet wilden of blanke mensen die iets niet kunnen doen terwijl ze dat wel hadden kunnen doen in een land dat echt racisme achter zich heeft gelaten. Nou wat een feest.
Eens, maar ik heb dat document niet gelezen, jij ook niet, dus ik heb amper een idee wat voor een waanzin er daadwerkelijk instaat. Dus ja, ik vind alle hysterie die ik hier weer lees ('dit land is verloren etc etc') enorm overtrokken. Ten eerste nemen we zo'n taskforce weer veel te serieus, ten tweede is er nog geen enkele maatregel door de UU genomen.. Ze kijken er alleen ff naar (al komt het nieuws van de Telegraaf, die kunnen zelfs dat al overdrijven).

Maar goed, als jij je er prettiger bij voelt om te doen voorkomen alsof dit document beweert dat zwartjoekels bij de poort worden geweerd, vooral doorgaan met constant boos zijn.

Dus tl;dr: ik ben tegen gedwongen diversiteit en alles daaromheen, maar ik word ook een beetje moe van al die paniekerige Nederlanders die weer constant triggered zijn om een abstract nieuwsberichtje.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184851641
Erg vreemd dat de social justice warriors nu ineens wel onderscheid willen maken tussen mannen en vrouwen met een gescheiden ingang.

Eerst moet alles genderneutraal worden, maar in het kader van diversiteit geven ze dat allemaal weer op.
pi_184851651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:53 schreef Hathor het volgende:
Taskforce diversiteit. _O-
Denk binnenkort ook een Diversitäts Polizei.
pi_184851676
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:03 schreef Sapstengel het volgende:
Erg vreemd dat de social justice warriors nu ineens wel onderscheid willen maken tussen mannen en vrouwen met een gescheiden ingang.

Eerst moet alles genderneutraal worden, maar in het kader van diversiteit geven ze dat allemaal weer op.
Wat als ik als man geboren ben maar mij als vrouw identificeer? Door welke ingang moet ik dan?

Iemand bij de UU die dit wil uitproberen?
pi_184851722
O wacht het plan staat wel online.

Echt, wat zijn we allemaal weer onnodig paniekerig :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:12:38 #62
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_184851802
FMG introduceren voor witte studentes. Ze moeten tenslotte openstaan voor andere culturen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking

Met gember kan volgens de Ghanese cultuur ook efficiënt worden opgetreden tegen dochters die zich misdragen https://www.dagelijksesta(...)akstraf-want-zielig/

Borsten strijken is ook heel divers
https://en.wikipedia.org/wiki/Breast_ironing

Schaamlipjes uitrekken is ook helemaal multiculti
https://en.wikipedia.org/wiki/Labia_stretching
Non possumus non loqui
pi_184851804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
O wacht het plan staat wel online.

Echt, wat zijn we allemaal weer onnodig paniekerig :')
Onzin!
Het feit alleen al dat er een Taskforce bestaat en men over gescheiden ingangen nadenkt dat is pas scary!
We leven hier wel in Nederland hè?!
En daarnaast maakt men gender neutrale wc's..... stelletje hypocrieten!
pi_184851827
Alle hogescholen en universiteiten zijn volgens mij vrij ‘wit’, qua medewerkers en studenten
pi_184851837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:12 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Onzin!
Het feit alleen al dat er een Taskforce bestaat en men over gescheiden ingangen nadenkt dat is pas scary!
We leven hier wel in Nederland hè?!
En daarnaast maakt men gender neutrale wc's..... stelletje hypocrieten!
Waar komt dat gescheiden ingangen vandaan?
Dat gaat niet over de ingang van de universiteit he?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184851856
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waar komt dat gescheiden ingangen vandaan?
Dat gaat niet over de ingang van de universiteit he?
Stilte/gebeds ruimtes....
pi_184851874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:12 schreef Knip het volgende:
FMG introduceren voor witte studentes. Ze moeten tenslotte openstaan voor andere culturen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking

Met gember kan volgens de Ghanese cultuur ook efficiënt worden opgetreden tegen dochters die zich misdragen https://www.dagelijksesta(...)akstraf-want-zielig/

Borsten strijken is ook heel divers
https://en.wikipedia.org/wiki/Breast_ironing

Schaamlipjes uitrekken is ook helemaal multiculti
https://en.wikipedia.org/wiki/Labia_stretching
Dat doen die groepen inderdaad met regelmaat in Nederland.

Manmanman, kom uit het dorpje waar je nu woont en ga leven.
pi_184851882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Stilte/gebeds ruimtes....
Jij word boos als er islamitische gebedsruimtes zijn met gescheiden ingangen?
Waar maak je je druk om?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184851891
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:12 schreef Knip het volgende:
FMG introduceren voor witte studentes. Ze moeten tenslotte openstaan voor andere culturen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwelijke_genitale_verminking

Met gember kan volgens de Ghanese cultuur ook efficiënt worden opgetreden tegen dochters die zich misdragen https://www.dagelijksesta(...)akstraf-want-zielig/

Borsten strijken is ook heel divers
https://en.wikipedia.org/wiki/Breast_ironing

Schaamlipjes uitrekken is ook helemaal multiculti
https://en.wikipedia.org/wiki/Labia_stretching
Vreselijk!
pi_184851903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij word boos als er islamitische gebedsruimtes zijn met gescheiden ingangen?
Waar maak je je druk om?
The islam hoort niet thuis in Nederland! (Het is niet verenigbaar met het westen!)
pi_184852040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

The islam hoort niet thuis in Nederland! (Het is niet verenigbaar met het westen!)
Ah ok zeg dat dan direct.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184852095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:13 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Alle hogescholen en universiteiten zijn volgens mij vrij ‘wit’, qua medewerkers en studenten
zouden bepaalde rassen groepen dan toch een lager intellect hebben....

Net zo goed dat aziaten het weer beter doen dan autochtonen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:34:42 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_184852159
Tja, als er relatief weinig niet-witte/blanke mensen zijn die het universitaire niveau aankunnen, krijg je zo'n leerlingenpopulatie.

Daar doe je niet zo veel aan.

(...behalve misschien de getinte medemens die het misschíen zou kunnen ontzettend op te tenen laten lopen op de middelbare school, zodat hij/zij met zeer veel moeite toch het Vwo haalt, maar daar wordt die persoon ook niet gelukkig van.).
pi_184852245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:31 schreef tupper het volgende:

[..]

zouden bepaalde rassen groepen dan toch een lager intellect hebben....

Net zo goed dat aziaten het weer beter doen dan autochtonen.
Nee, dat niet. Ik denk dat kinderen van bijvoorbeeld Turkse en Marokkaanse mensen minder worden geprikkeld en uitgedaagd. Dat begint vaak al bij taalvaardigheid als kind.
pi_184852285
Ik heb de oplossing:

Geef alle witte studenten een abonnement-je Zonnebank!

^O^
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:41:52 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184852286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

Jij word boos als er islamitische gebedsruimtes zijn met gescheiden ingangen?
Waar maak je je druk om?
Aan de ene kant mogen we man en vrouw niet meer benoemen.
Reizigers in plaats van dames en heren. Maar als het een gebedsruimte is moet dat onderscheid er plots wel zijn.

Een moslima die de andere ingang gebruikt moet toch mogen als zich man voelt?
Tot nooit .......
pi_184852352
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Ik denk dat kinderen van bijvoorbeeld Turkse en Marokkaanse mensen minder worden geprikkeld en uitgedaagd. Dat begint vaak al bij taalvaardigheid als kind.
dus jij denkt dat er alleen een "nurture" aspect is en geen nature aspect?
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:50:11 #78
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184852433
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat doen die groepen inderdaad met regelmaat in Nederland.
Nog niet, en laten we dat alsjeblieft zo houden?
pi_184852436
Als je mannen en vrouwen ingangen niet erg wil vinden, dan kan je net zo goed ook weer donkere mensen achter in de bus zetten zoals ze dat vroeger in de VS deden. Nee, dit zijn bizar slechte ideeën en keiharde discriminatie.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:51:52 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184852467
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

maar ik word ook een beetje moe van al die paniekerige Nederlanders die weer constant triggered zijn om een abstract nieuwsberichtje.
Dat mag, maar er zijn al meer dan genoeg mensen in Nederland die dit soort nieuws liever niet horen, die tegen zichzelf zeggen dat het allemaal wel meevalt, dat er nog niets aan de hand is, dat het heus wel goedkomt.

We hebben ook mensen nodig die zich wel kwaad maken en willen vechten voor de Westerse cultuur.
pi_184852481
Ik dacht dat een Universiteit de beste leerlingen toelaat die daar ook geschikt voor zijn ongeacht huidskleur.
pi_184852485
Taskforce Diversiteit

14 leden plus voorzitter :

13 vrouwen

2 mannen.

1 zwarte vrouw

Voorzitter :

Prof. mr. Annetje Ottow



Programmamanager :

drs. Brigitte Prieshof



Projectmedewerker :



Eline Pollaert MA

Communicatieadviseur :



drs. Sylvia den Hengst

quote:
Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.

Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit. Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten.
Zo dan.

Diversiteit.

Ik moe(s)t lachen.

Heel hard.
pi_184852495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Universiteit Utrecht ’te wit’.

UTRECHT - De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen.
''Het doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen''.
Hoe dan? Wel zo;

quote:
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten. Zo opperden studenten tegen de onderzoekers.[/b]

Door meer islamisering natuurlijk! Duhhh!

Want iedereen weet; als de islam ergens voor staat, dan is het wel diversiteit! *O*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:55:05 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184852518
Selectieprocedure :?.
Welke selectieprocedure?
Ik heb er geen gezien toen ik er studeerde.
KuikenGuppy
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:55:53 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184852535
Als er een gedachtegoed is dat moet leren omgaan met diversiteit, dan is het de islam wel. Discriminatie tiert welig binnen die groep.
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 11:58:43 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_184852592
Zet de muren dan maar in de verf.

Oh. Dat bedoelen ze niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_184852595
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:55 schreef Burdie het volgende:
Selectieprocedure :?.
Welke selectieprocedure?
Ik heb er geen gezien toen ik er studeerde.
Dit idd, als hij al bestond was het het controleren of je wel de juiste middelbare school papieren had.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184852660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:53 schreef DrMabuse het volgende:
Taskforce Diversiteit

14 leden plus voorzitter :

13 vrouwen

2 mannen.

1 zwarte vrouw

Voorzitter :

Prof. mr. Annetje Ottow

[ afbeelding ]

Programmamanager :

drs. Brigitte Prieshof

[ afbeelding ]

Projectmedewerker :

[ afbeelding ]

Eline Pollaert MA

Communicatieadviseur :

[ afbeelding ]

drs. Sylvia den Hengst

[..]

Zo dan.

Diversiteit.

Ik moe(s)t lachen.

Heel hard.
Ze hebben allemaal boter op hun hoofd! ;)
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:04:03 #89
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184852688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd, als hij al bestond was het het controleren of je wel de juiste middelbare school papieren had.
Dat is toch het enige juiste?
selecteren op ras en geslacht is al even verboden in nederland.

Geslacht, geloof en ras mag je trouwens al even niet meer registreren. Hie weten ze uberhaupt dat er alleen maar blanke mensen rondwandelen?
Tot nooit .......
pi_184852762
Het is inmiddels ook bij de PVV aangekomen! :)

https://twitter.com/martinbosma_pvv?lang=nl
pi_184852776
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

''Het doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen''.
Hoe dan? Wel zo;

[..]

Door meer islamisering natuurlijk! Duhhh!

Want iedereen weet; als de islam ergens voor staat, dan is het wel diversiteit! *O*
stel ze hadden onderzoek gedaan naar een veiligere en leukere universiteit.
En de antwoorden waren minder marokkanen/moslims.

Erge is dat hoe minder moslims aanwezig is het ook veiliger en gezelliger is.
pi_184852872
Discriminatie op universiteiten, we gaan weer terug in de tijd... :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184852911
Pleiten voor meer gendergelijkheid en vervolgens trots een gebedsruimte met gescheiden ingangen aanbieden. :')
En dan hebben we het over een Nederlandse universiteit in 2019
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:19:13 #94
471637 TomStall
I buried Joey
pi_184852921
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:13 schreef Montagui het volgende:
Volgende stap: "Nederlandse gezinnen te wit".
Nou dat zeggen ze nog net niet hardop, maar alle reclames wijzen al jarenlang die kant op. Hoe veel reclames zie je tegenwoordig niet met gemengde koppels of 1 ouder met een duidelijk halfbloed kind? Waar maken ze nou reclame voor: voor de spullen die ze aan bieden of een bepaald wereldbeeld wat er doorheen geramd moet worden?

En inderdaad, zeg in godsnaam niet Afrika is te zwart want dan zijn de rapen gaar.
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:20:24 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184852937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:19 schreef TomStall het volgende:

[..]

Nou dat zeggen ze nog net niet hardop, maar alle reclames wijzen al jarenlang die kant op. Hoe veel reclames zie je tegenwoordig niet met gemengde koppels of 1 ouder met een duidelijk halfbloed kind? Waar maken ze nou reclame voor: voor de spullen die ze aan bieden of een bepaald wereldbeeld wat er doorheen geramd moet worden?

En inderdaad, zeg in godsnaam niet Afrika is te zwart want dan zijn de rapen gaar.
De reclame onder de reclame.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:20:36 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184852943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Als je mannen en vrouwen ingangen niet erg wil vinden, dan kan je net zo goed ook weer donkere mensen achter in de bus zetten zoals ze dat vroeger in de VS deden. Nee, dit zijn bizar slechte ideeën en keiharde discriminatie.
Daar zijn we inderdaad op tegen... Ik ben alleen bang dat er een tijd komt dat IK (blanke man, hetero en ook nog een baan dus heel fout) achter in de bus moet zitten.

Doet me denken aan een oud raadseltje/mopje.
Waarom zijn belgische bussen 18meter breed en 2 meter lang?

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 06-02-2019 12:30:55 ]
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 12:22:23 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184852971
Blijf met je tengels van onze universiteiten af doorgeslagen identiteitspolitiekmafketels.

Waarom krijgt dit volk een podium? Ze zouden keihard uitgelachen moeten worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:30:18 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184853076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Beetje overtrokken reacties weer.
Dan heb je duidelijk het bericht niet gelezen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:32:54 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184853108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ten eerste nemen we zo'n taskforce weer veel te serieus
Het feit dat het überhaupt bestaat is wel degelijk een negatieve reactie waard. Ok, het is heel grappig en stuitend naïef maar dit soort gedachtegoed kan wel degelijk flinke schade aanbrengen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184853111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:13 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Alle hogescholen en universiteiten zijn volgens mij vrij ‘wit’, qua medewerkers en studenten
Dat valt qua studenten wel mee als je je realiseert dat de meeste studenten niet uit de stad komen waar ze studeren, maar uit regio's die veel blanker zijn dan de grote steden.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:53 schreef DrMabuse het volgende:
Taskforce Diversiteit

14 leden plus voorzitter :

13 vrouwen

2 mannen.

1 zwarte vrouw

Voorzitter :

Prof. mr. Annetje Ottow

[ afbeelding ]

Programmamanager :

drs. Brigitte Prieshof

[ afbeelding ]

Projectmedewerker :

[ afbeelding ]

Eline Pollaert MA

Communicatieadviseur :

[ afbeelding ]

drs. Sylvia den Hengst

[..]

Zo dan.

Diversiteit.

Ik moe(s)t lachen.

Heel hard.
Twee hebben alvast een doek om die ze om hun hoofd komen slaan voor wanneer ze een mannelijke moslimstudent geen hand komen geven. Ook handig bij het verwelkomen van vluchtelingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is toch het enige juiste?
selecteren op ras en geslacht is al even verboden in nederland.

Geslacht, geloof en ras mag je trouwens al even niet meer registreren. Hie weten ze uberhaupt dat er alleen maar blanke mensen rondwandelen?
Misschien iedereen een niet-jood/niet-blank verklaring laten tekenen? Ik neem althans aan dat joden niet meetellen voor de diversiteit. Indo's enzo ook niet, alle ge-adopteerden van buiten Europa ook niet, alleen degenen die niet willen integreren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184853118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ze hebben allemaal boter op hun hoofd! ;)
IN hun hoofd bedoel je vast.
pi_184853204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Je komt in een overwegend blank land...

''Het is hier te wit''.

Stel je voor dat ik naar Turkije zou verhuizen en eenmaal daar zou roepen:

''Er zijn hier teveel Turken''.

''Ik hou niet van al die knoflook''

''Kunnen die moskeeën niet weg?''

Wat zou er gebeuren denk je? :')
Wat denk je wat er gebeurd als je midden in Ankara de Turken gaat aanspreken over hun slavernijverleden. :')

Over dat hoor je links nooit over.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184853219
mijn hemel
pi_184853788
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:03 schreef Sapstengel het volgende:
Erg vreemd dat de social justice warriors nu ineens wel onderscheid willen maken tussen mannen en vrouwen met een gescheiden ingang.

Eerst moet alles genderneutraal worden, maar in het kader van diversiteit geven ze dat allemaal weer op.
Tja, dan komt het probleem van de 3e wet van Croughs om de hoek kijken.:

3. Onderdrukt versus niet-westers: ‘Gevallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo’s (tweede wet) met vrouw en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.’
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184853832
Het is loepzuivere discriminatie op basis van huidskleur/afkomst, maar omdat het geldt als "positieve" discriminatie, moet het maar gewoon kunnen of wordt het zelfs toegejuicht. Het is werkelijk in elk opzicht moreel verwerpelijk.

Studenten moeten worden geselecteerd op basis van hun prestaties, vaardigheden en motivatie. En nergens anders op. Op het moment dat huidskleur een criterium wordt, ben je bezig met het overtreden van artikel 1 van de Grondwet. Je gaat mensen dan verschillend behandelen. Mensen met de gewenste huidskleur of afkomst krijgen een streepje voor.

Het is echt bizar om te zien hoe werkelijk alles - van Top 2000 tot straatnamen tot toelating tot universiteiten - ten prooi valt van de diversiteitspolitie. Een kritische politieke partij zou over dit nieuwste geval van discriminatie onmiddellijk Kamervragen stellen.
pi_184853908
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk het bericht niet gelezen :').
Heb het rapport net ff doorgescrolld, staat echt weinig boeiends in.
90% van het geklaag hier is niet relevant voor dit rapport.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Spellchecker woensdag 6 februari 2019 @ 13:18:50 #107
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184853920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef nixxx het volgende:
Sowieso een gebedsruimte op een universiteit... je komt er om rationeel te leren denken, niet om je tijd te verdoen met sprookjes.
Maar een kerstboom zal wel niet meer mogen dan .....
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 13:24:11 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184854042
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Heb het rapport net ff doorgescrolld, staat echt weinig boeiends in.
90% van het geklaag hier is niet relevant voor dit rapport.
Het meeste geklaag gaat over het feit dat dit volstrekt belachelijke en bovenal discriminerende onderzoek gedaan is en deze conclusies trekt.

Beter nog: dat er überhaupt een commissie bestaat met discriminatie als doel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:25:28 #109
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184854076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Heb het rapport net ff doorgescrolld, staat echt weinig boeiends in.
90% van het geklaag hier is niet relevant voor dit rapport.
Laat die 10% - zoals toelatingseisen - nou best wel belangrijk zijn.
  Redactie Games woensdag 6 februari 2019 @ 13:31:47 #110
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_184854186
Holy shit, ik ben benieuwd wat voor lui dan in die Taskforce zitten dan.. :')
En misschien hebben de buitenlandse studenten gewoon geen trek om zich bij de Uni van Utrecht in te schrijven, weten zij veel..

Manmanman, wat een gezeik om niks..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_184854243
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Holy shit, ik ben benieuwd wat voor lui dan in die Taskforce zitten dan.. :')
En misschien hebben de buitenlandse studenten gewoon geen trek om zich bij de Uni van Utrecht in te schrijven, weten zij veel..

Manmanman, wat een gezeik om niks..
Aan de Utwente heb je heel veel duitsers en chinezen/aziaten.
Je hoorde mij niet klagen. Duitse meiden zijn bij voorbaat al geil en die aziaten kunnen helemaal los gaan zonder sociale controle.

Meest geile sex ooit was met nota bene een moslima :')
pi_184854290
Er zijn van die dagen dat je wanhopig zoekt naar een 'De Speld' bronvermelding. Dit is zo'n dag.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:41:53 #113
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184854355
Ook een leuk stukje uit dat verslag:


De gewenste populatie. :') Duidelijker kan niet, toch? Als je het verkeerde kleurtje hebt ben je niet langer gewenst.

Het is verdomd moeilijk om nu even geen Godwin te maken.
pi_184854361
Te wit!? In wat voor land leef ik....
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 13:45:54 #115
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184854427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:42 schreef Odaiba het volgende:
Te wit!? In wat voor land leef ik....
In een te wit land.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184854450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het meeste geklaag gaat over het feit dat dit volstrekt belachelijke en bovenal discriminerende onderzoek gedaan is en deze conclusies trekt.

Beter nog: dat er überhaupt een commissie bestaat met discriminatie als doel.
Als 20% van de VWO scholieren niet wit is en het percentage niet-witten bij andere universiteiten ook veel hoger ligt dan bij de UU kun je best eens kijken waarom het komt dat je daar als faculteit in achter blijft. Zou dat percentage niet hoger dan 10% moeten zijn zoals bij andere scholen?

Maar nee, Fok doet net alsof er vanaf nu witte leerlingen zullen worden geweigerd bij het selecteren en ze allemaal via de achterdeur het gebouw in moeten.
Sorry hoor :')

Nogmaals, heb zat vraagtekens bij het onderzoek en hoe ze bij bepaalde uitspraken komen (waar ik het mee oneens ben), maar die complete hysterie komt me ook wel steeds meer de strot uit.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:48:33 #117
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_184854496
Je weet binnenkort in ieder geval, dat wanneer je een blanke van de Uni afkomt, hij echt goed is. Immers begon hij al met een achterstand. Tevens dat het papiertje van de zwarte minder waard is, immers werd hij voorgetrokken. Maar die discussie zal vast en zeker later nog wel volgen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 13:49:11 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184854511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als 20% van de VWO scholieren niet wit is en het percentage niet-witten bij andere universiteiten ook veel hoger ligt dan bij de UU kun je best eens kijken waarom het komt dat je daar als faculteit in achter blijft. Zou dat percentage niet hoger dan 10% moeten zijn zoals bij andere scholen?

Maar nee, Fok doet net alsof er vanaf nu witte leerlingen zullen worden geweigerd bij het selecteren en ze allemaal via de achterdeur het gebouw in moeten.
Sorry hoor :')

Nogmaals, heb zat vraagtekens bij het onderzoek en hoe ze bij bepaalde uitspraken komen (waar ik het mee oneens ben), maar die complete hysterie komt me ook wel steeds meer de strot uit.
Kan er misschien mee te maken hebben dat Utrecht niet midden in de Randstad ligt en zo toegankelijker is voor de blanke Nederlanders in de provincie? Dat Mohammed liever in Rotterdam blijft?

De enigen die hysterisch doen zijn de personen achter dit rapport.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184854519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Laat die 10% - zoals toelatingseisen - nou best wel belangrijk zijn.
Ze hebben het nergens over toelatingseisen, kun je even t blz nummer noemen?

Er staat wél duidelijk beschreven dat ze helemaal geen topdown toelatingseisen willen hanteren, dus k denk dat je een beetje in de war bent?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184854520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pleiten voor meer gendergelijkheid en vervolgens trots een gebedsruimte met gescheiden ingangen aanbieden. :')
En dan hebben we het over een Nederlandse universiteit in 2019
DIT
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:50:36 #121
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184854540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar nee, Fok doet net alsof er vanaf nu witte leerlingen zullen worden geweigerd bij het selecteren en ze allemaal via de achterdeur het gebouw in moeten.
Sorry hoor :')
Dat is ook wat wordt gesuggereerd in het rapport... heb je het echt wel gelezen, of lul je maar wat? De populatie moet d.m.v. maatregelen worden bijgestuurd. Iets anders kan ik er niet van maken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:51:00 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184854554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als 20% van de VWO scholieren niet wit is en het percentage niet-witten bij andere universiteiten ook veel hoger ligt dan bij de UU kun je best eens kijken waarom het komt dat je daar als faculteit in achter blijft. Zou dat percentage niet hoger dan 10% moeten zijn zoals bij andere scholen?

Waarom zou dat hoger moeten zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184854607
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:45 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In een te wit land.
Belachelijk.
pi_184854610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kan er misschien mee te maken hebben dat Utrecht niet midden in de Randstad ligt en zo toegankelijker is voor de blanke Nederlanders in de provincie? Dat Mohammed liever in Rotterdam blijft?

De enigen die hysterisch doen zijn de personen achter dit rapport.
1. Rotterdam ligt wel midden in de Randstad? Utrecht ligt centraler dan Rotterdam
2. Rotterdam is niet toegankelijk voor blanke Nederlanders uit de provincie? Wat is dit voor ooonzin
3. Utrecht is niet multicultureel ofzo?
4. Er zijn wel meer universiteiten naast Rotterdam/Utrecht/Amsterdam man

Echt hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184854670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is ook wat wordt gesuggereerd in het rapport... heb je het echt wel gelezen, of lul je maar wat? De populatie moet d.m.v. maatregelen worden bijgestuurd. Iets anders kan ik er niet van maken.
Dat staat er helemaal niet.
Lees blz 19 en bijlage 1 anders even.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184854677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:48 schreef mossad_agent het volgende:
Je weet binnenkort in ieder geval, dat wanneer je een blanke van de Uni afkomt, hij echt goed is. Immers begon hij al met een achterstand. Tevens dat het papiertje van de zwarte minder waard is, immers werd hij voorgetrokken. Maar die discussie zal vast en zeker later nog wel volgen.
M'n beste maat zoekt naarstig een andere school voor z'n dochtertje.

De reden : de huidige school is te zwart, teveel (dominante) Marokkaanse leerlingen en buitengewoon/ te veel aandacht voor leerlingen met een achterstand.

Dus niet veel keuze in Den Haag.

Ze overwegen nu een christelijke school.

Hij is veel zat wat betreft kansloze allochtonen en overweegt op de PVV te stemmen maar dat ga ik hem (proberen) nog wel uit z'n hoofd praten.
pi_184854751
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zou dat hoger moeten zijn?
Als er op een opleiding kwantificeerbaar minder niet-Westerse studenten lopen dan elke andere benchmark zou dat kunnen suggereren dat UU inderdaad niet heel inclusief is voor bepaalde groepen ten opzichte van anderen. Letterlijk zeggen ze:

Hoe kan het dan dat de EUR en de VU en zelfs UL meer studenten met
een migratieachtergrond hebben? Het percentage VWO-leerlingen met een
migratie-achtergrond ligt rond de 20%
VU: 30,5%, EUR: 44%, UL: 30,5%
UU: 10%

Ik ben rechts maar dit mag je van mij best wel eens onderzoeken. Meer diversiteit is toch niet slecht? laat staan dat dit onderzoeken racistisch is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184854798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als er op een opleiding kwantificeerbaar minder niet-Westerse studenten lopen dan elke andere benchmark zou dat kunnen suggereren dat UU inderdaad niet heel inclusief is voor bepaalde groepen ten opzichte van anderen. Letterlijk zeggen ze:

Hoe kan het dan dat de EUR en de VU en zelfs UL meer studenten met
een migratieachtergrond hebben? Het percentage VWO-leerlingen met een
migratie-achtergrond ligt rond de 20%
VU: 30,5%, EUR: 44%, UL: 30,5%
UU: 10%

Ik ben rechts maar dit mag je van mij best wel eens onderzoeken. Meer diversiteit is toch niet slecht? laat staan dat dit onderzoeken racistisch is.
Ik vraag me af of ze wel de goede onderzoeksvragen stellen.
Het rapport stelt niets over een afspiegeling van bewoners in de regio, terwijl ik denk dat dat een belangrijke reden is voor een lager allochtonenpercentage dan bv Rotterdam.
pi_184854883
Als Leefbaar Rotterdam meer diversiteit wil in winkelstraten waar voornamelijk Islamitische winkels gevestigd zijn is de wereld te klein voor die diversiteitsdeugers en dan vervolgens pleiten voor Islamitische gebedsruimtes, halalvoedsel en gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen op de Universiteit. Ironie ten top.
pi_184855000
De usual suspects zijn weer eens ziedend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 14:13:00 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184855028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

1. Rotterdam ligt wel midden in de Randstad? Utrecht ligt centraler dan Rotterdam
2. Rotterdam is niet toegankelijk voor blanke Nederlanders uit de provincie? Wat is dit voor ooonzin
3. Utrecht is niet multicultureel ofzo?
4. Er zijn wel meer universiteiten naast Rotterdam/Utrecht/Amsterdam man

Echt hoor.
Vergelijk de reistijd tussen Hengelo en Rotterdam met Hengelo en Utrecht anders even. Utrecht ligt centraal in Nederland, Rotterdam is weggemoffeld in de Randstad. Logisch dus dat Utrecht meer volk uit het oosten trekt. Zelfs de NS laat bijna alle reizen uit de provincie via Utrecht gaan. Utrecht is VEEL toegankelijker.

En jij komt aan met zo'n stom vwo statistiekje waarvan iedereen weet dat dit hoge percentage allochtonen vooral te danken is aan Rotterdam en Amsterdam. Toevallig twee steden met een eigen universiteit waar zeer waarschijnlijk ook bovengemiddeld veel allochtonen rondlopen.

Groningen kent überhaupt bijna geen allochtonen. Daar ook maar zo'n stom clubje oprichten?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184855041
Ik begrijp hier dus helemaal niets van. Je komt toch gewoon op de universiteit, als je het correcte niveau blijkt te hebben? of is er door de geschiedenis van de Utrechtse universiteit een witte supremacist aan de leiding geweest, die mensen met een kleurtje consequent heeft geweigerd?
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:14:51 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben rechts maar dit mag je van mij best wel eens onderzoeken. Meer diversiteit is toch niet slecht? laat staan dat dit onderzoeken racistisch is.
Eh, nee, het onderzoek an-sich is niet racistisch,

Maar de voorgestelde beleidregels, regelrecht.

Want wat voor de een positieve discriminatie is, is voor de ander normale discriminatie.

En nog gebaseerd huidskleur ook.

Of ze zitten in het luchtledige te blaten, en er volgt hoegenaamd geen beleid uit, alleen een exercitie in deugen, dat kan natuurlijk ook.
&lt;signature here&gt;.
pi_184855121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Groningen kent überhaupt bijna geen allochtonen. Daar ook maar zo'n stom clubje oprichten?
Dat zal wel snel veranderen nu GL daar de scepter zwaait :P
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:16:39 #135
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855133
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
De usual suspects zijn weer eens ziedend.
De usual suspects zijn weer aan bagatelliseren.

Want na eerst hier op fok 10 jaar lang keihard alles ontkennen, zijn we op het punt dat dat niet meer kan,

Dus dan rest niet veel anders dan letterlijk elk bericht "onbelangrijk" verklaren.

Maar niet onbelangrijk genoeg om niet te reageren, nee dat natuurlijk ook weer niet :W
&lt;signature here&gt;.
pi_184855175
Van een tekort aan buitenlanders heb ik in heel Utrecht nog nooit iets gemerkt. Ook niet op de uni.

Wanneer is NL niet meer "te wit". Als alles dat blank is is uitgeroeid? :')
pi_184855197
Mijn vooroordeel zegt dat het percentage allochtonen in Delft of Wageningen nog lager ligt. Heeft iemand cijfers?
pi_184855216
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze wel de goede onderzoeksvragen stellen.
Het rapport stelt niets over een afspiegeling van bewoners in de regio, terwijl ik denk dat dat een belangrijke reden is voor een lager allochtonenpercentage dan bv Rotterdam.
Jawel, ze willen juist onderzoek naar die afspiegeling en vanuit daar gaan kijken wat een realistisch percentage op de universiteit zou moeten zijn :) Het is ook geen doel op zich om dat percentage omhoog te krijgen volgens het rapport.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:20:52 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mijn vooroordeel zegt dat het percentage allochtonen in Delft of Wageningen nog lager ligt. Heeft iemand cijfers?
Wageningen weet ik, maar reken er maar op dat op zoiets als Delft Aziaten ruim vertegenwoordigd zijn.

Die zien wel de waarde in van een technische opleiding.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:21:33 #140
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jawel, ze willen juist onderzoek naar die afspiegeling en vanuit daar gaan kijken wat een realistisch percentage op de universiteit zou moeten zijn :)
En hoe definiëren we wat, "realistisch" is?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:21:52 #141
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184855239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jawel, ze willen juist onderzoek naar die afspiegeling en vanuit daar gaan kijken wat een realistisch percentage op de universiteit zou moeten zijn :) Het is ook geen doel op zich om dat percentage omhoog te krijgen volgens het rapport.
Okee, het is duidelijk: of je snapt totaal niet wat er in dat rapport gezegd wordt, of je doet maar alsof.
pi_184855247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vergelijk de reistijd tussen Hengelo en Rotterdam met Hengelo en Utrecht anders even. Utrecht ligt centraal in Nederland, Rotterdam is weggemoffeld in de Randstad. Logisch dus dat Utrecht meer volk uit het oosten trekt. Zelfs de NS laat bijna alle reizen uit de provincie via Utrecht gaan. Utrecht is VEEL toegankelijker.

En jij komt aan met zo'n stom vwo statistiekje waarvan iedereen weet dat dit hoge percentage allochtonen vooral te danken is aan Rotterdam en Amsterdam. Toevallig twee steden met een eigen universiteit waar zeer waarschijnlijk ook bovengemiddeld veel allochtonen rondlopen.

Groningen kent überhaupt bijna geen allochtonen. Daar ook maar zo'n stom clubje oprichten?
Daarom kijken ze naar landelijk gemiddelde én naar onderzoek naar regionale cijfers.

En ja, Groningen heeft ook zo'n groep. Net als elke andere universiteit.
https://www.rug.nl/hrm-ob/themas/diversiteit
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:23:52 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184855291
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jawel, ze willen juist onderzoek naar die afspiegeling en vanuit daar gaan kijken wat een realistisch percentage op de universiteit zou moeten zijn :)
Zou moeten zijn? Hoezo?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:24:01 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is ook geen doel op zich om dat percentage omhoog te krijgen volgens het rapport.
Niet?



:')
&lt;signature here&gt;.
pi_184855298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, nee, het onderzoek an-sich is niet racistisch,

Maar de voorgestelde beleidregels, regelrecht.

Want wat voor de een positieve discriminatie is, is voor de ander normale discriminatie.

En nog gebaseerd huidskleur ook.

Of ze zitten in het luchtledige te blaten, en er volgt hoegenaamd geen beleid uit, alleen een exercitie in deugen, dat kan natuurlijk ook.
Welke beleidsregels?
En huidskleur en ras wordt niet eens genoemd in t rapport...

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:13 schreef theunderdog het volgende:
Ik begrijp hier dus helemaal niets van. Je komt toch gewoon op de universiteit, als je het correcte niveau blijkt te hebben? of is er door de geschiedenis van de Utrechtse universiteit een witte supremacist aan de leiding geweest, die mensen met een kleurtje consequent heeft geweigerd?
Eh nee, maar het kan zijn dat de UU met bepaald beleid bepaalde groepen afschrikt. Dat willen ze onderzoeken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184855332
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet?

[ afbeelding ]

:')
In jip en janneke taal voor jou:

We gaan kijken wat een normale benchmark zou moeten zijn voor de UU, hoe deze aansluit bij onze huidige cifjers en of we dat eventueel moeten bijstellen.

Er staat nergens dat de gewenste populatie minder wit moet zijn toch?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184855371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mijn vooroordeel zegt dat het percentage allochtonen in Delft of Wageningen nog lager ligt. Heeft iemand cijfers?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184855376
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

De usual suspects zijn weer aan bagatelliseren.

Want na eerst hier op fok 10 jaar lang keihard alles ontkennen, zijn we op het punt dat dat niet meer kan,

Dus dan rest niet veel anders dan letterlijk elk bericht "onbelangrijk" verklaren.

Maar niet onbelangrijk genoeg om niet te reageren, nee dat natuurlijk ook weer niet :W
Ik ontken helemaal niets, ik vind de zaken die de projectgroep aanstipt simpelweg niet heel gek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:28:57 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855386
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

In jip en janneke taal voor jou:
Welja,

Gooi er wat newspeak tegenaan.

Misschien bijten mensen.

Nee, helaas.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:29:44 #150
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855405
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Welke beleidsregels?
Of je leest hé?



De beleidsregels die ze zich voornemen te formuleren?

quote:
En huidskleur en ras wordt niet eens genoemd in t rapport...
Je leest comfortabel heen over het veelvuldig gebruik van "wit"?

quote:
Eh nee, maar het kan zijn dat de UU met bepaald beleid bepaalde groepen afschrikt. Dat willen ze onderzoeken.
Ik kan nog wel meer naderend aan onzin dingen bedenken waarvoor geld "kan zijn".

Gaan we daar ook allemaal "taskforces" tegenaan gooien?
&lt;signature here&gt;.
pi_184855426
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet?

[ afbeelding ]

:')
Marrakesh verdrag: Het positief bevorderen van migratie/diversiteit/globalisering! ;)
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:32:10 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ontken helemaal niets,
Nee, dat klopt, daar kom je inderdaad al heel lang niet meer mee weg.

En in plaats daarvan heb je alleen nog maar het laatdunkend uitlaten over iedereen en alles zijn/haar punten die niet in je extremistische plaatje passen :W

Maar als het hier allemaal maar zo dom gelul is,

Wat doe je hier dan.
&lt;signature here&gt;.
pi_184855452
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welja,

Gooi er wat newspeak tegenaan.

Misschien bijten mensen.

Nee, helaas.
Reageer dan even op de rest van het citaat ipv cherry picking.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184855472
Ik ben er een groot voorstander van om de populatie aan de universiteiten aan passen.

Als blijkt dat een bepaalde groep oververtegenwoordigd is, en hun bijdrage niet evenwichtig is aan de algehele maatschappij, of zelfs als negatief ervaren wordt, moet dit aangepast worden.

Daarom pleit ik via een taskforce, of beter Arbeitsgruppe, voor het jodenvrij maken van de Nederlandse universiteiten.

Hoezee!
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:34:52 #155
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855490
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Reageer dan even op de rest van het citaat ipv cherry picking.
Ik zal kijken wat ik kan doen,

Als jij erkent dat er daadwerkelijk intentie is om beleid op dit af te stemmen. Want dat staat er immers? :')

En misschien ben jij niet de meest aangewezen persoon om het over cherry picking te hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_184855495
quote:
13s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, daar kom je inderdaad al heel lang niet meer mee weg.

En in plaats daarvan heb je alleen nog maar het laatdunkend uitlaten over iedereen en alles zijn/haar punten die niet in je extremistische plaatje passen :W

Maar als het hier allemaal maar zo dom gelul is,

Wat doe je hier dan.
Dat lijkt mij duidelijk. Ik post hier om aan te geven dat ik de verontwaardiging hilarisch vind en indirect kun je daaruit opmaken dat ik het niet eens ben met die ophef.

Of ben je alleen welkom in dit topic als je boos bent op de UU?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184855516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

Eh nee, maar het kan zijn dat de UU met bepaald beleid bepaalde groepen afschrikt. Dat willen ze onderzoeken.
Het lijkt me normaal dat een universiteit religekkies afschrikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:37:02 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Reageer dan even op de rest van het citaat ipv cherry picking.
En je vraagt mij om te reageren op jouw interpretatie van het geheel?

Volstrekt onduidelijk of die correct is. Het lijkt er niet op.

Dus nee; dat het allemaal wel mee valt, aan de binnenkant van je hoofd, geweldig.

Maar ik en andere mensen in dit land, leven niet aan de binnenkant van je hoofd.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:37:48 #159
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855556
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat lijkt mij duidelijk. Ik post hier om aan te geven dat ik de verontwaardiging hilarisch vind
quote:
13s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef ExTec het volgende:
En in plaats daarvan heb je alleen nog maar het laatdunkend uitlaten over iedereen en alles zijn/haar punten die niet in je extremistische plaatje passen :W

Maar als het hier allemaal maar zo dom gelul is,

Wat doe je hier dan.
&lt;signature here&gt;.
pi_184855576
Filmpje!

https://www.telegraaf.nl/(...)te-wit-ze-slaan-door

Die laatste man was volgens mij het verstandigst!

Valt mij wel op dat men wat schichtig in de camera kijkt... of ligt dat aan mij?
pi_184855580
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Discriminatie op universiteiten, we gaan weer terug in de tijd... :r
Gebedsruimten op universiteiten, is dat eigenlijk ooit zo geweest 'vroeger' of gaan we weer terug in de tijd ?
pi_184855654
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me normaal dat een universiteit religekkies afschrikt.
Daar denken ze zelf alleen anders over door een gebedsruimte te creëren waar mannen en vrouwen gescheiden zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_184855670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zal kijken wat ik kan doen,

Als jij erkent dat er daadwerkelijk intentie is om beleid op dit af te stemmen. Want dat staat er immers? :')

En misschien ben jij niet de meest aangewezen persoon om het over cherry picking te hebben.
Zolang het beleid niet is dat ze minder witte mensen willen, zoals iedereen lijkt te impliceren, wil ik er wel over discussiëren.

Maar deze taskforce kan en wil bijv niets veranderen aan het selectiebeleid.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

En je vraagt mij om te reageren op jouw interpretatie van het geheel?

Volstrekt onduidelijk of die correct is. Het lijkt er niet op.

Dus nee; dat het allemaal wel mee valt, aan de binnenkant van je hoofd, geweldig.

Maar ik en andere mensen in dit land, leven niet aan de binnenkant van je hoofd.
Ah het is nu jij en anderen mensen in dit land vs mij?

Kom op man, doe toch rustig. Het is een rapportje wat beetje diversiteit wil promoten door incluis te zijn. Voel je niet zo aangevallen :')


Wat is jouw intepretatie van dit rapport dan? Dat ze geen witte studenten meer willen? Ze willen gewoon meer buitenlandse studenten. Dat hoeft toch niet ten koste te gaan van anderen?

Daarover wil ik best over in discussie namelijk :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184855704
Maar goed, prima streven van de UU. Lijkt mij niets mis mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184855715
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, prima streven van de UU. Lijkt mij niets mis mee.
Hoezo is het een prima streven?
pi_184855717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zolang het beleid niet is dat ze minder witte mensen willen,
Zitten er zoveel albino's op de UU?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:47:36 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855721
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Zolang het beleid niet is dat ze minder witte mensen willen, zoals iedereen lijkt te impliceren, wil ik er wel over discussiëren.
Op het moment dat de bevolking van een land overweldigend blank is,

En je komt met policor diverstiteits geneuzel, wat voor andere uitkomst is er dan mogelijk?

quote:
Maar deze taskforce kan en wil bijv niets veranderen aan het selectiebeleid.
Says who?

Is dat weer een pareltje uit de binnenkant van je hoofd?

Ik kan waarnemen dat er een heuse intentie is om beleid hierom te formeren?

Maar jij verkondigd nu ineens: "ja maar dat en dat word het echt niet!"

Hoe kom je daar bij?
&lt;signature here&gt;.
pi_184855739
Moslims :r
pi_184855745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo is het een prima streven?
Het bestuur constateert dat de studentenpopulatie te homogeen is en dat dat niet overeenkomt met de samenstelling van onze bevolking. Hierop constateert de projectgroep dat er wellicht iets meer moet worden gedaan om andere groepen zich thuis te laten voelen op de UU. Lijkt mij niets mis mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:49:40 #170
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

Kom op man, doe toch rustig. Het is een rapportje wat beetje diversiteit wil promoten door incluis te zijn. Voel je niet zo aangevallen :')
Dat ben ik niet :)

Ik discussieer wel op het scherpst van de snede.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:50:32 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt mij niets mis mee.
Precies.

Niks mis met gebedsruimten, waarbij de ingang al een vorm van discriminatie is.
&lt;signature here&gt;.
pi_184855836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur constateert dat de studentenpopulatie te homogeen is en dat dat niet overeenkomt met de samenstelling van onze bevolking. Hierop constateert de projectgroep dat er wellicht iets meer moet worden gedaan om andere groepen zich thuis te laten voelen op de UU. Lijkt mij niets mis mee.
Wat is het probleem van een te homogene studentenpopulatie?

En dan een gebedsruimte met gescheiden ingangen voorstellen? Zodat naast de diversiteit ook de apartheid binnenkomt?
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:54:06 #173
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat is het probleem van een te homogene studentenpopulatie?
Nou, diversiteit is onze kracht.

Is hem verteld.

:')
&lt;signature here&gt;.
pi_184855895
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Op het moment dat de bevolking van een land overweldigend blank is,

En je komt met policor diverstiteits geneuzel, wat voor andere uitkomst is er dan mogelijk?

[..]

Says who?

Is dat weer een pareltje uit de binnenkant van je hoofd?

Ik kan waarnemen dat er een heuse intentie is om beleid hierom te formeren?

Maar jij verkondigd nu ineens: "ja maar dat en dat word het echt niet!"

Hoe kom je daar bij?
De UU wil kijken of ze de universiteit toegankelijker kunnen maken voor allerlei mensen, zij het ras/geloof/geslacht weetikveel welke onzin om zo diversiteit te kunnen promoten. Waarom ben je daar zo vies mad over? Hoe raakt het jou? Met welk voorgesteld beleid worden er witte mensen benadeeld?

Ik zou je woede delen als men zou zeggen, de UU is veel te wit, we gaan ervoor zorgen dat er minder blanken op onze school komen om zo diverser over te komen. Maar daar is totaal geen sprake van...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:57:11 #175
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
er witte mensen benadeeld?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zitten er zoveel albino's op de UU?
&lt;signature here&gt;.
pi_184855952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat is het probleem van een te homogene studentenpopulatie?
Dat is blijkbaar niet in lijn met wat de UU nastreeft.

quote:
En dan een gebedsruimte met gescheiden ingangen voorstellen? Zodat naast de diversiteit ook de apartheid binnenkomt?
Niet alle voorstellen in zo'n rapport hoeven met gejuich te worden ontvangen. Het zijn ideeën. Neem aan dat de boel niet integraal over wordt genomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:58:52 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184855982
quote:
Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit. Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten. Zo opperden studenten tegen de onderzoekers.
Dit geloof ik gewoon niet.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:59:06 #178
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184855987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is blijkbaar niet in lijn met wat de UU nastreeft.
Ik was in de veronderstelling dat het de taak was van universiteiten om mensen op te leiden?

Maar blijkbaar is platte rassen-politiek bedrijven anno nu ook onderdeel van het program.
&lt;signature here&gt;.
pi_184856029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is blijkbaar niet in lijn met wat de UU nastreeft.

Iets nastreven maakt het niet opeens goed, dat is geen argument.
pi_184856088
Nederland lijkt inderdaad steeds racistischer te worden met dank aan dit soort deugclubjes.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:04:22 #181
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit geloof ik gewoon niet.
Sluit niet uit dat er een kern van waarheid in zit?

quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:45 schreef SpecialK het volgende:
Diversiteit is in dit geval dan ook niks anders dan een verkapte manier om te zeggen dat men voorkeursbehandeling wil voor moslims. Of minimaal verlaagde standaarden voor moslims.
Kan me prima voorstellen dat "wij" niet openstaan voor die cultuur uit de middeleeuwen.

Want ook hier:

He-le-maal niemand heeft het als ze het over diversiteit hebben over Polen, of Engelsen, of Chinezen.

Maar dat laatste is de olifant in de kamer die volk zoals koosvogels maar blijven negeren.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:04:54 #182
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_184856110
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iets nastreven maakt het niet opeens goed, dat is geen argument.
Alsof hij weet wat de missie en visie van de universiteit utrecht is :')
Ik kan er wel een argument tegen een heterogene studentenpopulatie bedenken: het niveau van de universiteit gaat omlaag. Doordat je niet meer selecteert op kwaliteit (hoge cijfers, motivatie), maar op diversiteit is dat een onoverkombaar feit.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:06:54 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184856145
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dit geloof ik gewoon niet.
Het zijn juist moslims die vaak niet openstaan voor andere culturen en opvattingen.

Maar dat mag natuurlijk niet benoemd worden.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:08:38 #184
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184856184
quote:
13s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Sluit niet uit dat er een kern van waarheid in zit?
Maar Nederland is toch over het algemeen wit? Wat is nou het probleem? Ik bedoel, deze regels kan je op elk land loslaten en je krijgt de zelfde resultaten.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:09:48 #185
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar Nederland is toch over het algemeen wit? Wat is nou het probleem?
Wonen er zoveel albino's in NL?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:10:04 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184856228
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wonen er zoveel albino's in NL?
wit blank, you get the point. 'te wit' in de TT.
pi_184856251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Alsof hij weet wat de missie en visie van de universiteit utrecht is :')
Ik kan er wel een argument tegen een heterogene studentenpopulatie bedenken: het niveau van de universiteit gaat omlaag. Doordat je niet meer selecteert op kwaliteit (hoge cijfers, motivatie), maar op diversiteit is dat een onoverkombaar feit.
Waarom zouden ze niet meer selecteren op kwaliteit?
Wie verzint dit soort dingen? #fakenews
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:11:09 #188
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

wit blank, you get the point.
Nee, sorry, ik doe niet mee aan die newspeak die vanuit de amsterdamse VU gedicteerd word.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:11:57 #189
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet meer selecteren op kwaliteit?
Geven ze aan dat dat hun intentie is dan?

Nee hé?
&lt;signature here&gt;.
pi_184856319
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geven ze aan dat dat hun intentie is dan?

Nee hé?
Nee, waarom wordt er dan geroepen dat diversiteit ten koste gaat van de kwaliteit?
Dat slaat nergens op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:13:42 #191
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:08 schreef xzaz het volgende:
Wat is nou het probleem? Ik bedoel, deze regels kan je op elk land loslaten en je krijgt de zelfde resultaten.
Eh, dat weet ik niet?

Ik reageerde op jou; ik sluit zeker niet uit dat moslims, want daar hebben we het natuurlijk over, ervaren dat wij niet open staan voor hun uitgesproken achterlijke cultuur.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:14:41 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184856343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur constateert dat de studentenpopulatie te homogeen is en dat dat niet overeenkomt met de samenstelling van onze bevolking. Hierop constateert de projectgroep dat er wellicht iets meer moet worden gedaan om andere groepen zich thuis te laten voelen op de UU. Lijkt mij niets mis mee.
Waarom moeten die twee overeenkomen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:15:17 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee,
Ah, ok.

Dus deel zoveel uit de binnenkant van je hoofd?

Andere poster zette redelijk uiteen hoe dit daadwerkelijk kan resulteren in een degradatie van de kwaliteit:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Ik kan er wel een argument tegen een heterogene studentenpopulatie bedenken: het niveau van de universiteit gaat omlaag. Doordat je niet meer selecteert op kwaliteit (hoge cijfers, motivatie), maar op diversiteit is dat een onoverkombaar feit.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:16:21 #194
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856400
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom moeten die twee overeenkomen?
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nou, diversiteit is onze kracht.

Is hem verteld.

:')
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:16:29 #195
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184856403
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, dat weet ik niet?

Ik reageerde op jou; ik sluit zeker niet uit dat moslims, want daar hebben we het natuurlijk over, ervaren dat wij niet open staan voor hun uitgesproken achterlijke cultuur.
En terecht natuurlijk.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:17:23 #196
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184856425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk.
M.i. correct, ja.
&lt;signature here&gt;.
pi_184856432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, ok.

Dus deel zoveel uit de binnenkant van je hoofd?

Andere poster zette redelijk uiteen hoe dit daadwerkelijk kan resulteren in een degradatie van de kwaliteit:

[..]

UU selecteert niet elke student handmatig he? Het is geen Harvard.
Als je meer internationale studenten binnenhaalt betekent dat toch niet dat dat de kwaliteit van die studenten achteruit gaat? Of dat meer niet-Westerse studenten het niveau omlaag trekken?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:18:34 #198
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_184856460
Uit het Projectplan Instroom en Selectie:

quote:
Besteed aandacht aan het imago van opleidingen. In sommige culturen hebben studies als geschiedenis, psychologie en sociale geografie geen enkel aanzien. Je studeert Farmacie, Rechten of Geneeskunde. Maak ouders en potentiële studenten duidelijk dat met alfa/gamma studies een goede banen te krijgen zijn.
Soms hebben "sommige culturen" het best goed begrepen ;)
En rechten is een gamma-studie _O-
"Een goede banen", ook dit moet potentiele studenten met een niet-etnisch-Nederlandse achtergrond aanspreken O+

Er staat verder niet veel spannends in het stuk. Vind het ook niet gek dat ze willen onderzoeken waarom vergelijkbare uni's een meer diverser publiek trekken. Maar ze moeten niet meteen komen met mogelijke maatregelen als gebedsruimten met gescheiden ingangen en meer Halal eten enzo.

Kijk eerst maar waarom er minder allochtonen in Utrecht willen studeren. Dat heeft misschien niets te maken met de aan- of afwezigheid van Halal eten en een gebedsruimte met aparte ingangen.

Misschien moet je het ook omdraaien en je afvragen waarom relatief veel autochtone studenten voor Utrecht kiezen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_184856481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:39 schreef Reefer het volgende:

[..]

Gebedsruimten op universiteiten, is dat eigenlijk ooit zo geweest 'vroeger' of gaan we weer terug in de tijd ?
Weet ik niet, discriminatie wel iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:19:38 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184856488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:18 schreef MaLo het volgende:
Uit het Projectplan Instroom en Selectie:

[..]

Soms hebben "sommige culturen" het best goed begrepen ;)
En rechten is een gamma-studie _O-
"Een goede banen", ook dit moet potentiele studenten met een niet-etnisch-Nederlandse achtergrond aanspreken O+

Er staat verder niet veel spannends in het stuk. Vind het ook niet gek dat ze willen onderzoeken waarom vergelijkbare uni's een meer diverser publiek trekken. Maar ze moeten niet meteen komen met mogelijke maatregelen als gebedsruimten met gescheiden ingangen en meer Halal eten enzo.

Kijk eerst maar waarom er minder allochtonen in Utrecht willen studeren. Dat heeft misschien niets te maken met de aan- of afwezigheid van Halal eten en een gebedsruimte met aparte ingangen.

Misschien moet je het ook omdraaien en je afvragen waarom relatief veel autochtone studenten voor Utrecht kiezen.
Hoe durf je de vraag andersom te stellen, witte mensen zijn de boosdoeners.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:21:04 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184856522
Het is allemaal de schuld van de Boze Blankman.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:27:17 #202
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_184856684
Ok, dit staat ook in het stuk en vind ik wel erg:
quote:
In de gesprekken kwamen allerlei misverstanden aan de orde. Hieronder worden er een aantal besproken.
o Wewillenwelvoorkeursbeleidvoerenmaardatmagwettelijkniet.Erzoueens moeten worden uitgezocht wat er kan of mag.
Niet helemaal waar. Discrimineren mag niet, maar er is wel het een en ander mogelijk met quota en voorkeursbeleid. Dit is allemaal grondig uitgezocht en op een rij gezet door onze onderwijsjurist mr. Anton van den Hoeven. Dit kader is beschikbaar.
Als ze echt willen gaan werken met quota dan zijn ze in mijn ogen heel erg verkeerd bezig. Net als vrouwenquota in de top van het bedrijfsleven.
De beste persoon moet de plek krijgen, punt.

En dit is ook een beetje jammer:
quote:
Selectie:
- Haal de bias uit de selectiecriteria en maak gebruik van de evidence-formed resultaten op dit terrein: Er wordt erg gedacht vanuit het eigen (witte) eenzijdige, elitaire perspectief. Dit perspectief is zo sterk dat het maakt dat wetenschappelijk bewijs dat de denkwijze feitelijk onderuithaalt niet wordt erkend. Zo worden er nog steeds nieuwe selectieprocedures opgetuigd waarin het interview een belangrijke selecterende rol speelt, ondanks het feit dat bewezen is dat een interview dat niet heel sterk gestructureerd is geen voorspellende waarde voor studiesucces is.
- ‘Vage’ criteria en vraagstellingen werpen een drempel op. ‘Vertel eens, hoe denk je over’ is een typisch westerse vraagstelling waar aanmelders uit andere culturen of zonder goede coaching van b.v. de ouders niet goed mee uit de voeten kunnen.
Aan een universiteit willen studeren maar niet je mening kunnen geven over een onderwerp... Dan ben je toch niet goed op je plek, autochtoon of allochtoon.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:28:21 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184856710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:27 schreef MaLo het volgende:
Ok, dit staat ook in het stuk en vind ik wel erg:

[..]

Als ze echt willen gaan werken met quota dan zijn ze in mijn ogen heel erg verkeerd bezig. Net als vrouwenquota in de top van het bedrijfsleven.
De beste persoon moet de plek krijgen, punt.

En dit is ook een beetje jammer:

[..]

Aan een universiteit willen studeren maar niet je mening kunnen geven over een onderwerp... Dan ben je toch niet goed op je plek, autochtoon of allochtoon.
_O-. Bedankt dat je de moeite neemt om door deze drek te waden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:29:53 #204
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_184856758
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

_O-. Bedankt dat je de moeite neemt om door deze drek te waden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_184856766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:27 schreef MaLo het volgende:
Ok, dit staat ook in het stuk en vind ik wel erg:

[..]

Als ze echt willen gaan werken met quota dan zijn ze in mijn ogen heel erg verkeerd bezig. Net als vrouwenquota in de top van het bedrijfsleven.
De beste persoon moet de plek krijgen, punt.

En dit is ook een beetje jammer:

[..]

Aan een universiteit willen studeren maar niet je mening kunnen geven over een onderwerp... Dan ben je toch niet goed op je plek, autochtoon of allochtoon.
Ja dat stukje was wel echt weird.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:30:27 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184856771
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:27 schreef MaLo het volgende:
Ok, dit staat ook in het stuk en vind ik wel erg:

[..]

Als ze echt willen gaan werken met quota dan zijn ze in mijn ogen heel erg verkeerd bezig. Net als vrouwenquota in de top van het bedrijfsleven.
De beste persoon moet de plek krijgen, punt.

En dit is ook een beetje jammer:

[..]

Aan een universiteit willen studeren maar niet je mening kunnen geven over een onderwerp... Dan ben je toch niet goed op je plek, autochtoon of allochtoon.
Lachwekkend, echt.
pi_184856797
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom moeten die twee overeenkomen?
Dat vindt het bestuur van de UU. Laat ik de vraag omdraaien: wat is er mis met dat streven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:32:46 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184856825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vindt het bestuur van de UU
En jij ook. Dus nogmaals de vraag.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:32:52 #209
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184856826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me normaal dat een universiteit religekkies afschrikt.
Het lijkt me zelfs zeer wenselijk.
pi_184856854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:27 schreef MaLo het volgende:

De beste persoon moet de plek krijgen, punt.
Deze opmerking is wel heel schattig en naïef. Zo werkt het momenteel ook niet in het bedrijfsleven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184856861
De wereld is echt gek aan het worden. Ik ben echt blij dat ik nu niet meer jong ben.
pi_184856905
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En jij ook. Dus nogmaals de vraag.
Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184856923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Waarom dan, hebben ze te weinig leerlingen?
pi_184856960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur constateert dat de studentenpopulatie te homogeen is en dat dat niet overeenkomt met de samenstelling van onze bevolking.
Is dat wel zo?

Meestal als mensen roepen dat iets niet overeenkomt met de samenstelling van de bevolking dan hebben ze het niet over de Nederlandse bevolking maar die van hun stukje Nederland. De studentenpopulatie gaat geen afspiegeling van de bevolking van Utrecht worden omdat de UU studenten vanuit het hele land trekt.

quote:
Hierop constateert de projectgroep dat er wellicht iets meer moet worden gedaan om andere groepen zich thuis te laten voelen op de UU. Lijkt mij niets mis mee.
De universiteit is er niet voor iedereen, dus dan kan het geen doel zijn dat iedereen zich daar thuis voelt. Als je niet in de wetenschap gelooft dan zul je je daar niet thuis voelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:40:49 #215
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_184857015
Gestoorde diversiteit gekkies zitten dus vuistdiep in het bestuur van een universiteit. Beangstigend is het. Dit soort gekken zouden geïnterneerd en behandeld moeten worden voor hun waanbeelden, al zeker geen macht krijgen.

Er is niet zoiets als een “te witte” universiteit. Daar zijn verschillende redenen voor:
- Wit is newspeak voor blank. Wie het woord wit bezigt in deze context is automatisch gediskwalificeerd in het debat wat mij betreft. Hou je achterlijke Amerikaanse termen voor je of voor je circle jerk op Joop.
- Als je dan toch het woord “wit” wilt bezigen: NEDERLAND IS NU EENMAAL “WIT”. Jezus Christus, wat is er mis met een overwegende “witte” populatie op een universiteit gelegen in een overwegend “WIT” land?
- Er bestaat geen discriminatie bij het aannemen van studenten. Je maakt niet meer kans om aangenomen te worden als je “wit” bent. Het is louter gebaseerd op het hebben van een diploma en voor sommige richtingen die een max aantal studenten kunnen herbergen, een loting systeem op basis van je resultaten. Er is geen énkele drempel voor “niet-witten” om zich in te kunnen schrijven voor de universiteit.

Wat willen deze diversiteitsreligieuzen doen? Een “gewense populatie” bereiken. Je kan er gewoon bijna een Godwin bij maken en dat is niet eens vergezocht. Zou zomaar eens uit ‘die’ koker gekomen kunnen zijn! Om dan ook eens te komen met gebedsruimten met gescheiden ingangen slaat dan ook alles. Tot zover de progressiviteit. Het is erg grappig dat dit soort gestoorden niet inzien dat zo’n idee volledig indruist tegen elke vorm van progressiviteit, zoals genderneutrale toiletten. Het is bijna niet te schatten, daarom zijn ze natuurlijk ook niet goed bij hun hoofd.

Ik zou zeggen, als er al een vorm van “zuivering” nodig is in de universiteit, het niet het aantal “witten” zou moeten betreffen maar wel mensen met dit soort gekke ideeën. Zij misbruiken hun macht voor het doordrukken van deze ziekelijke agenda, ten nadele van de hele Nederlandse bevolking.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:49:48 #216
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_184857183
Nederland hoort wit te zijn. Dat is de kleur van de inheemse populatie. Hoogverraad van deze taskforce.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 15:52:40 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184857273
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Daar kunnen heel veel redenen voor zijn, en dat heeft niks met de universiteit zelf te maken en al helemaal niks met de discriminatie die ze in willen voeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184857297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar kunnen heel veel redenen voor zijn, en dat heeft niks met de universiteit zelf te maken en al helemaal niks met de discriminatie die ze in willen voeren.
Dat ziet het bestuur van de UU blijkbaar anders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 15:54:16 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184857323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ziet het bestuur van de UU blijkbaar anders.
Dat is die taskforce.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 februari 2019 @ 15:54:29 #220
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184857330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een faalbazen eigenlijk, die niet-westerse studenten. Thuis blijven wonen, nooit je gezicht laten zien op de kroeg en dan ook nog eens minder presteren op de uni. Misschien is het tijd voor wat minder positieve discriminatie op het vwo.
pi_184857429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Geldt die 20% voor VWO scholen in heel Nederland of alleen in Utrecht?
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:02:35 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184857527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het bestuur van de UU constateert dat terwijl 20 procent van de afgestudeerde VWO'ers een niet-westerse achtergrond heeft, de UU slechts voor 10 procent bestaat uit die groep. Blijkbaar laten niet-westerlingen de UU links liggen. Ik begrijp best dat de uni daar iets aan wil doen en bekijkt of beleidswijzigingen voor verandering kunnen zorgen.
Dat is geen antwoord op de vraag. Je beantwoordt een vraag die ik helemaal niet gesteld heb.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184857532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is die taskforce.
Die in opdracht handelt van het bestuur.

Als het bestuur van de UU het niet eens is met de conclusies en aanbevelingen van de taskforce, dan kan het die simpelweg negeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184857556
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Geldt die 20% voor VWO scholen in heel Nederland of alleen in Utrecht?
Zo ver heb ik mij er niet in verdiept. Heb nog meer te doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 16:04:21 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184857563
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Geldt die 20% voor VWO scholen in heel Nederland of alleen in Utrecht?
Het is het percentage allochtonen dat op het vwo zit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 16:08:35 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184857669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die in opdracht handelt van het bestuur.

Als het bestuur van de UU het niet eens is met de conclusies en aanbevelingen van de taskforce, dan kan het die simpelweg negeren.
Discriminatie wordt helaas steeds wijder geaccepteerd op diverse plekken. Ook in besturen dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184857699
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is het percentage allochtonen dat op het vwo zit.
Dat lijkt me aan de hoge kant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184857744
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee :')
U MAD?
pi_184857761
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee :')
zucht
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184857766
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ja laten we gaan selecteren op huidskleur i.p.v. verstandelijk vermogen. Goed idee :')
Als de huidskleur geselecteerden daarna de artsen van de policor worden dan lossen de problemen vanzelf op :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:19:48 #231
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184857916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan ze naar het Obama-model de toelatingseisen voor donkere mensen versoepelen en die van blanke en aziatische mensen juist strakker trekken. Je krijgt dan punten optrek of aftrek gebaseerd op je huidskleur. Helemaal niet racistisch hoor.

In de USA is men er inmiddels al achter dat het gewoon racisme is dat intelligentie, ambitie en talent afstraft en geboren worden met de ''juiste'' huidskleur beloont.
En vervolgens zijn er Indiers met een relatief donkere huidskleur die zich als Afro-Amerikaan inschrijven om op de universiteit te komen.

Amerikaanse senator en en presidentskandidaat Elisabeth Warren (zo blank als sinterklaas) heeft zichzelf voorgedaan aan 'Native American' en daar ook voordelen mee behaald in haar carriere.

Om maar te zwijgen over de nepnegers Shaun King en Rachel Dolezal, die hun carriere maakten door zich als Afro-Americans voor te doen :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184857955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:34 schreef tupper het volgende:

[..]

Aan de Utwente heb je heel veel duitsers en chinezen/aziaten.
Je hoorde mij niet klagen. Duitse meiden zijn bij voorbaat al geil en die aziaten kunnen helemaal los gaan zonder sociale controle.

Meest geile sex ooit was met nota bene een moslima :')
Wat een fantasie weer.
pi_184857972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En vervolgens zijn er Indiers met een relatief donkere huidskleur die zich als Afro-Amerikaan inschrijven om op de universiteit te komen.

Amerikaanse senator en en presidentskandidaat Elisabeth Warren (zo blank als sinterklaas) heeft zichzelf voorgedaan aan 'Native American' en daar ook voordelen mee behaald in haar carriere.

Om maar te zwijgen over de nepnegers Shaun King en Rachel Dolezal, die hun carriere maakten door zich als Afro-Americans voor te doen :')
Hou maar op jongen, ik hoor het al: Afro Amerikanen hebben het zeer goed in Amerika.

:')
pi_184858028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Te gek voor woorden!
Gewoon koste wat het kost diversiteit opdringen! Globalisering, vermenging, eigen identiteit niet belangrijk....
Doet mij denken aan een toespraak van Frans Timmermans...

In een toespraak tot het EU Fundamental Right Collogium in mei 2016 riep eurocommissaris Frans Timmermans op dat Brussel er alles aan moet doen om monoculturele staten uit te roeien en de multiculturele diversiteit in iedere afzonderlijk land te bespoedigen. De massa-immigratie naar Europa zou een middel tot dit doel zijn. Geen land mag ontkomen aan de onvermijdelijke vermenging en immigranten dienen ertoe worden aangespoord ook de ‘verst verwijderde plekken van de planeet te bereiken om te garanderen dat er nergens meer homogene samenlevingen blijven bestaan’. Mensen die vast willen houden aan hun identiteit als volk of land hebben volgens Timmermans geen enkele plaats in de toekomst.
Zeg dat maar tegen de Turken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184858057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Discriminatie wordt helaas steeds wijder geaccepteerd op diverse plekken. Ook in besturen dus.
Valt volgens mij wel mee.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 februari 2019 @ 16:26:58 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184858059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me aan de hoge kant.
Het is serieus zo hoog. Het totale percentage is ook lastig om te geloven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 16:27:05 #237
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184858062
Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit.

Eerder naar teruggaan in de tijd. :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184858075
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:18 schreef MaLo het volgende:
Uit het Projectplan Instroom en Selectie:

[..]

Soms hebben "sommige culturen" het best goed begrepen ;)
En rechten is een gamma-studie _O-
"Een goede banen", ook dit moet potentiele studenten met een niet-etnisch-Nederlandse achtergrond aanspreken O+

Er staat verder niet veel spannends in het stuk. Vind het ook niet gek dat ze willen onderzoeken waarom vergelijkbare uni's een meer diverser publiek trekken. Maar ze moeten niet meteen komen met mogelijke maatregelen als gebedsruimten met gescheiden ingangen en meer Halal eten enzo.

Kijk eerst maar waarom er minder allochtonen in Utrecht willen studeren. Dat heeft misschien niets te maken met de aan- of afwezigheid van Halal eten en een gebedsruimte met aparte ingangen.

Misschien moet je het ook omdraaien en je afvragen waarom relatief veel autochtone studenten voor Utrecht kiezen.
Ah dus het is prima om apartheid in te voeren.

Straks nog even een bordje ophangen met "verboden voor blanken en gekleurde joden" en taskforce diversiteit heeft zijn missie behaald.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184858125
Taskforce Diversiteit :'( :')

Wedden dat ze allemaal blank zijn.
pi_184858143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:27 schreef HSG het volgende:

[..]

Ah dus het is prima om apartheid in te voeren.

Straks nog even een bordje ophangen met "verboden voor blanken en gekleurde joden" en taskforce diversiteit heeft zijn missie behaald.
Ik vind wel dat jullie een beetje overdreven reagere.

Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
pi_184858158
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
Religekkie die nog in het jaar 500bc leeft gespot.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184858166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:30 schreef Sjemmert het volgende:
Taskforce Diversiteit :'( :')

Wedden dat ze allemaal blank zijn.
Dat denk ik ook.
pi_184858208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Religekkie die nog in het jaar 500bc leeft gespot.
Neuh.

Maar dat gezeik erover vind ik overdreven. Wat maakt het uit? Als mensen er blij van worden: prima, mooi voor ze. Wat heb jij, of een ander, erover te zeggen? Heb je er last van? Nee. Dus jank niet.
pi_184858245
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Tis wel waar helaas.
Srsl?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:36:27 #245
3542 Gia
User under construction
pi_184858257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:55 schreef Bocaj het volgende:
Universiteit Utrecht ’te wit’.

UTRECHT - De Universiteit Utrecht gaat de selectieprocedure van studenten tegen het licht houden. Doel is om een diversere studentenpopulatie te krijgen.

Dat blijkt uit een diversiteitsdocument ingezien door De Telegraaf. Het document leidt tot forse kritiek.

Het diversiteitsdocument komt uit de koker van een speciale Taskforce Diversiteit. Die sprak de afgelopen maanden met studenten en medewerkers over diversiteit en inclusie. Diversiteit is op de ’witte universiteit Utrecht’ hard nodig, staat er in het stuk.

Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit. Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen zou kunnen bijdragen aan meer diversiteit. Net als het aanbod van halal eten en jaarkalenders met feestdagen van andere godsdiensten. Zo opperden studenten tegen de onderzoekers.


[ afbeelding ]

=========================
Het moet en het zal! :R
Taskforce Diversiteit! :')
Das Marrakesch vertrag lässt sich grüßen! ;)
Gelukkig is er nog wel forse kritiek op het document! :)
Oja, Een gebedsruimte met een gescheiden ingang voor mannen en vrouwen..... Werkelijk??
Dit heeft dus geen zak te maken met huidskleur maar met geloof. Niks anders.
Moslims die weer wat gevonden hebben om te zeiken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:38:38 #246
3542 Gia
User under construction
pi_184858314
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
Een gebedsruimte moet gewoon openbaar en toegankelijk zijn voor iedereen die even rust wil.
Ik vind het al belachelijk als er een gebedsruimte is voor alleen moslims. Laat staan alleen voor mannelijke moslims.
pi_184858324
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Van de 14 slechts 3 mannen en 3 niet blanken. Dat kan, nee dat moet wel wat diverser hoor.

https://www.uu.nl/organis(...)askforce-diversiteit
pi_184858366
‘Nederlanders zouden vaak niet openstaan voor andere culturen. En studentenverenigingen zijn te wit.’

Heeft er ook weer mee te maken dat mensen met zelfrespect niet ondergepist willen worden :+ maar niet zo van het Hollandse feesten, rond neuken, alcohol zijn etc. Zijn weinig mensen met een andere afkomst (niet westers) die daarop zitten te wachten.
pi_184858400
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Van de 14 slechts 3 mannen en 3 niet blanken. Dat kan, nee dat moet wel wat diverser hoor.

https://www.uu.nl/organis(...)askforce-diversiteit
Dat vind ik wel. Als ze zelf zo voor diversiteit zijn, moet het team op z’n minst divers zijn. Maar bijna iedereen is dus wit. Dat is raar zeg. Ik neem ze niet meer serieus.
pi_184858447
Nee IQ en huidskleur hebben niks met elkaar te maken.....

Behalve dan dat er een correlatie is die nogal tot uiting komt op universiteiten en op MBO scholen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:44:39 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184858451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit heeft dus geen zak te maken met huidskleur maar met geloof. Niks anders.
Moslims die weer wat gevonden hebben om te zeiken.
Het ergste is nog dat het waarschijnlijk helemaal geen moslims zijn die hierover geklaagd hebben. Het zijn vaak van die geitenwollensokken die menen dat zij namens minderheden denken te moeten spreken.
pi_184858555
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:42 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel. Als ze zelf zo voor diversiteit zijn, moet het team op z’n minst divers zijn. Maar bijna iedereen is dus wit. Dat is raar zeg. Ik neem ze niet meer serieus.
Ze hebben wel een excuus neger hoor !
pi_184858615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

zucht
Goed weerwoord :')
U MAD?
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:53:49 #254
3542 Gia
User under construction
pi_184858655
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat het waarschijnlijk helemaal geen moslims zijn die hierover geklaagd hebben. Het zijn vaak van die geitenwollensokken die menen dat zij namens minderheden denken te moeten spreken.
Ja, en dat.
pi_184858696
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Goed weerwoord :')
Het klopt gewoon niet dat men gaat 'selecteren' op huidskleur. Dat is ook inderdaad geen goed idee. Ten eerste is er voor de meeste studies helemaal geen selectieprocedure en ten tweede is het verboden op huidskleur te discrimineren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 16:56:34 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184858711
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik vind wel dat jullie een beetje overdreven reagere.

Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
In Nederland zijn man en vrouw gelijk. Discriminatie, in dit geval op geslacht, is niet gewenst..maar blijkbaar wel als het om "diversiteit" gaat. Hoe mannen en vrouwen gescheiden houden diversiteit bevorderd is mij nog niet geheel duidelijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184858721
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:30 schreef Sjemmert het volgende:
Taskforce Diversiteit :'( :')

Wedden dat ze allemaal blank zijn.
https://www.uu.nl/organis(...)askforce-diversiteit

:')
pi_184858745
Ach, wat men op de universiteit tekort komt aan diversiteit, maakt men in de stad zelf ruimschoots goed.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_184858750
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In Nederland zijn man en vrouw gelijk. Discriminatie, in dit geval op geslacht, is niet gewenst..maar blijkbaar wel als het om "diversiteit" gaat. Hoe mannen en vrouwen gescheiden houden diversiteit bevorderd is mij nog niet geheel duidelijk.
Het gaat om islamitische gebedsruimten met gescheiden ingangen. Dat rare geloof heeft gewoon wat aparte wensen.

Maar daar hebben de non-moslims toch 0,0 overlast van?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 16:59:48 #261
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184858776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat om islamitische gebedsruimten met gescheiden ingangen. Dat rare geloof heeft gewoon wat aparte wensen.

Maar daar hebben de non-moslims toch 0,0 overlast van?
Overlast is niet het enige criterium hé. Waarom zou je zulke middeleeuwse gedachtegangen faciliteren? Op een universiteit notabene.

In een modern land als Nederland kun je je zoiets toch niet voorstellen? Je zou zoiets juist moeten tegengaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184858799
Misschien als ze dansles gaan geven kunnen ze een klas vol krijgen..
Racist
pi_184858864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:01 schreef Toga het volgende:
Misschien als ze dansles gaan geven kunnen ze een klas vol krijgen..
De lesstof in een rap verpakken trekt de kansjongeren allicht over de streep.
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:09:26 #264
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_184858927
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Overlast is niet het enige criterium hé. Waarom zou je zulke middeleeuwse gedachtegangen faciliteren? Op een universiteit notabene.

In een modern land als Nederland kun je je zoiets toch niet voorstellen? Je zou zoiets juist moeten tegengaan.
Diversiteit MUSS SEIN
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:09:30 #265
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184858928
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:22 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Hou maar op jongen, ik hoor het al: Afro Amerikanen hebben het zeer goed in Amerika.

:')
De Afro-Amerikanen hebben het in de huidige VS beter dan waar ook ter wereld. Mensen met talent worden er bevoordeeld en de sport- en entertainmentwereld is buitenproportioneel zwart. De vorige president was voor de helft van Afrikaanse afkomst.

Voor Afro-Amerikanen met talent en doorzettingsvermogen is de kans op succes zeker groter dan die van een blanke met precies dezelfde skills.

Grootste probleem wat de ontwikkeling van jonge Afro-Amerikanen remt, is de eigen gemeenschap en de pamperende overheid. Kinderen hebben de beste kansen op een goede ontwikkeling als ze in een traditioneel gezin opgroeien met een vader en moeder. Helaas worden in de VS momenteel 72% van alle zwarte kinderen opgevoed door alleen een moeder. Dat was in 1965 nog 25%. Wat we dus zien is dat zwarte kinderen opgroeien in een huishouden waar moeders een stel kinderen van verschillende lapzwansen heeft en zelf het handje ophoudt of een slecht betaalde baan heeft. Ze groeien dus meestal op in armoede met slechte rolmodellen; een moeder die niet wil of kan werken en mannen/vaders die al helemaal geen verantwoordelijkheid richting hun kinderen nemen. De overheid houdt dit alles in stand door het voor ongeschoolde zwarte vrouwen aantrekkelijk te maken door kinderen te krijgen als alternatief voor zelfontwikkeling. En in stedelijke gebieden is er ook nog de bizar hoge criminaliteit onder de zwarte jeugd en mannen; in plaats van de vader als rolmodel worden dat de oudere broers, neven en buurtjongens die succesvol lijken te zijn dmv stelen en drugs dealen, met andere worden parasiteren op meestal de eigen gemeenschap.

Voor cijfers: https://en.wikipedia.org/wiki/African-American_family_structure
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:29:01 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184859347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat om islamitische gebedsruimten met gescheiden ingangen. Dat rare geloof heeft gewoon wat aparte wensen.

Maar daar hebben de non-moslims toch 0,0 overlast van?
Moslims hebben nogal eens het - misplaatste - idee dat 'rekening houden met' slechts 1 kant op werkt. Namelijk dat niet-moslims maar moeten accepteren dat zij er nogal achterhaald gedachtegoed op nahouden dat te pas en te onpas in de openbaarheid moet worden gehandhaafd.

Maar zo werkt het natuurlijk niet. Het is geven en nemen, en dat betekent dat moslims ook maar hebben te accepteren dat op de meeste plekken en in de meeste gevallen niemand op uitingen van hun geloof zit te wachten. Zeker niet op een plek als de universiteit, nota bene bedoeld om jezelf te ontwikkelen als mens ipv slaafs regeltjes op te volgen uit een eeuwenoud boek. Voor religie belijden hebben we gebedshuizen. Hou het aub daar en val er andere mensen niet mee lastig op andere plekken.
pi_184859602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat om islamitische gebedsruimten met gescheiden ingangen. Dat rare geloof heeft gewoon wat aparte wensen.

Maar daar hebben de non-moslims toch 0,0 overlast van?
Dat rare geloof moet maar eens leren dat hun wensen niet ingewilligd worden en dat ze niet meer rechten hebben dan andere rare geloven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184859719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het gaat om islamitische gebedsruimten met gescheiden ingangen. Dat rare geloof heeft gewoon wat aparte wensen.

Maar daar hebben de non-moslims toch 0,0 overlast van?
Hoezo geen last van?

Straks gaan ze het nog normaal vinden en glijdt onze maatschappij af naar middeleeuwse praktijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:03:21 #269
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184859999
Ik durf de gok trouwens wel aan dat de enige beleidsstukken op de UU waar impliciet of expliciet over huidskleur of ethniciteit gesproken wordt, de stukken van de diversiteit taak force zijn.

Een universiteit hoort wmb ook juist heel exclusief te zijn. Alleen de slimsten horen toegang te krijgen. Is dat oneerlijk naar minder intelligente mensen? Gaat de diversiteit taak force pleiten voor het toelaten van vmbo-ers onder het motto “De universiteit is te slim”?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_184860054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:03 schreef nixxx het volgende:
Ik durf de gok trouwens wel aan dat de enige beleidsstukken op de UU waar impliciet of expliciet over huidskleur of ethniciteit gesproken wordt, de stukken van de diversiteit taak force zijn.

Een universiteit hoort wmb ook juist heel exclusief te zijn. Alleen de slimsten horen toegang te krijgen. Is dat oneerlijk naar minder intelligente mensen? Gaat de diversiteit taak force pleiten voor het toelaten van vmbo-ers onder het motto “De universiteit is te slim”?
wie er kan studeren of niet aan een universiteit hangt volgens mij inmiddels weer meer af van wie het betalen kan hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_184860109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De Afro-Amerikanen hebben het in de huidige VS beter dan waar ook ter wereld. Mensen met talent worden er bevoordeeld en de sport- en entertainmentwereld is buitenproportioneel zwart. De vorige president was voor de helft van Afrikaanse afkomst.

Voor Afro-Amerikanen met talent en doorzettingsvermogen is de kans op succes zeker groter dan die van een blanke met precies dezelfde skills.

Grootste probleem wat de ontwikkeling van jonge Afro-Amerikanen remt, is de eigen gemeenschap en de pamperende overheid. Kinderen hebben de beste kansen op een goede ontwikkeling als ze in een traditioneel gezin opgroeien met een vader en moeder. Helaas worden in de VS momenteel 72% van alle zwarte kinderen opgevoed door alleen een moeder. Dat was in 1965 nog 25%. Wat we dus zien is dat zwarte kinderen opgroeien in een huishouden waar moeders een stel kinderen van verschillende lapzwansen heeft en zelf het handje ophoudt of een slecht betaalde baan heeft. Ze groeien dus meestal op in armoede met slechte rolmodellen; een moeder die niet wil of kan werken en mannen/vaders die al helemaal geen verantwoordelijkheid richting hun kinderen nemen. De overheid houdt dit alles in stand door het voor ongeschoolde zwarte vrouwen aantrekkelijk te maken door kinderen te krijgen als alternatief voor zelfontwikkeling. En in stedelijke gebieden is er ook nog de bizar hoge criminaliteit onder de zwarte jeugd en mannen; in plaats van de vader als rolmodel worden dat de oudere broers, neven en buurtjongens die succesvol lijken te zijn dmv stelen en drugs dealen, met andere worden parasiteren op meestal de eigen gemeenschap.

Voor cijfers: https://en.wikipedia.org/wiki/African-American_family_structure
Ja joh ed van de berg
pi_184860193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De Afro-Amerikanen hebben het in de huidige VS beter dan waar ook ter wereld. Mensen met talent worden er bevoordeeld en de sport- en entertainmentwereld is buitenproportioneel zwart. De vorige president was voor de helft van Afrikaanse afkomst.

Voor Afro-Amerikanen met talent en doorzettingsvermogen is de kans op succes zeker groter dan die van een blanke met precies dezelfde skills.

Grootste probleem wat de ontwikkeling van jonge Afro-Amerikanen remt, is de eigen gemeenschap en de pamperende overheid. Kinderen hebben de beste kansen op een goede ontwikkeling als ze in een traditioneel gezin opgroeien met een vader en moeder. Helaas worden in de VS momenteel 72% van alle zwarte kinderen opgevoed door alleen een moeder. Dat was in 1965 nog 25%. Wat we dus zien is dat zwarte kinderen opgroeien in een huishouden waar moeders een stel kinderen van verschillende lapzwansen heeft en zelf het handje ophoudt of een slecht betaalde baan heeft. Ze groeien dus meestal op in armoede met slechte rolmodellen; een moeder die niet wil of kan werken en mannen/vaders die al helemaal geen verantwoordelijkheid richting hun kinderen nemen. De overheid houdt dit alles in stand door het voor ongeschoolde zwarte vrouwen aantrekkelijk te maken door kinderen te krijgen als alternatief voor zelfontwikkeling. En in stedelijke gebieden is er ook nog de bizar hoge criminaliteit onder de zwarte jeugd en mannen; in plaats van de vader als rolmodel worden dat de oudere broers, neven en buurtjongens die succesvol lijken te zijn dmv stelen en drugs dealen, met andere worden parasiteren op meestal de eigen gemeenschap.

Voor cijfers: https://en.wikipedia.org/wiki/African-American_family_structure
Mooie leugens in je post wel.
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:16:22 #273
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184860207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo ver heb ik mij er niet in verdiept. Heb nog meer te doen.
Zoals geen antwoord geven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184860243
Leuk altijd, dat 'heb je er last van?' argument.

Ik heb geen last van kindermisbruik
Ik heb geen last van verkrachtingen
Ik heb geen last van de onderdrukking in bv Noord Korea
Ik heb geen last van de honger in Afrika
Ik heb geen last van huiselijk geweld
Ik heb geen last van dierenmishandeling

Nou oké, carry on dan maar.

Waar ik wél last van heb zijn bepaalde kutusers in dit topic.
pi_184860255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Welke beleidsregels?
En huidskleur en ras wordt niet eens genoemd in t rapport...

[..]

Eh nee, maar het kan zijn dat de UU met bepaald beleid bepaalde groepen afschrikt. Dat willen ze onderzoeken.
Met welk beleid dan wel?
pi_184860256
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals geen antwoord geven.
Hij heeft eerder al toegegeven discriminatie helemaal prima te vinden ^O^
pi_184860287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoezo geen last van?

Straks gaan ze het nog normaal vinden en glijdt onze maatschappij af naar middeleeuwse praktijken.
Om wat gebedsruimten. Jaja.

:')
pi_184860297
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In Nederland zijn man en vrouw gelijk. Discriminatie, in dit geval op geslacht, is niet gewenst..maar blijkbaar wel als het om "diversiteit" gaat. Hoe mannen en vrouwen gescheiden houden diversiteit bevorderd is mij nog niet geheel duidelijk.
Ik snap niet dat een aparte ingang voor mannen en een aparte ingang voor vrouwen, vrouwen en mannen per definitie ongelijk maken. Ofzo. Lekker boeiend. Hoe dat diversiteit bevordert weet ik ook niet, maar het zou mij echt niet kunnen schelen als er aparte deurtjes voor mannen en vrouwen zijn als de gebruikmakers dat zelf willen.
pi_184860331
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat een aparte ingang voor mannen en een aparte ingang voor vrouwen, vrouwen en mannen per definitie ongelijk maken. Ofzo. Lekker boeiend. Hoe dat diversiteit bevordert weet ik ook niet, maar het zou mij echt niet kunnen schelen als er aparte deurtjes voor mannen en vrouwen zijn als de gebruikmakers dat zelf willen.
En aparte deurtjes voor gekleurden ^O^ Volgens dezelfde gedachtengang zou daar ook geen probleem mee zijn toch ^O^
pi_184860347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:22 schreef Faxie het volgende:

[..]

En aparte deurtjes voor gekleurden ^O^ Volgens dezelfde gedachtengang zou daar ook geen probleem mee zijn toch ^O^
Daar is dan weer geen behoefte aan. Lezen is lastig blijkbaar.
pi_184860353
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:18 schreef Faxie het volgende:
Leuk altijd, dat 'heb je er last van?' argument.

Ik heb geen last van kindermisbruik
Ik heb geen last van verkrachtingen
Ik heb geen last van de onderdrukking in bv Noord Korea
Ik heb geen last van de honger in Afrika
Ik heb geen last van huiselijk geweld
Ik heb geen last van dierenmishandeling

Nou oké, carry on dan maar.

Waar ik wél last van heb zijn bepaalde kutusers in dit topic.
Shit man, dat je dit soort zieke shit überhaupt gaat vergelijken met wat loos gelul over diversiteit :r.
pi_184860367
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:24 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Shit man, dat je dit soort zieke shit überhaupt gaat vergelijken met wat loos gelul over diversiteit :r.
Heb je er last van?
pi_184860397
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is dan weer geen behoefte aan. Lezen is lastig blijkbaar.
Daar weet jij alles van he
pi_184860562
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om wat gebedsruimten. Jaja.

:')
Ik vind niet dat we het enige ruimte moeten geven in publieke ruimtes.

Zet privaat maar je moskee neer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:38:52 #285
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184860598
De blanke mens moet gewoon van de aardbodem verdwijnen. Dan zijn alle problemen opgelost.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184860704
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is dan weer geen behoefte aan. Lezen is lastig blijkbaar.
Dat bedoel ik nou, heel Nederland behalve Moslims zit erop te wachten. We willen dat de Moslims wat progresiever worden en stoppen met segregreren, alsof vrouwen minder zijn ofzo. Waarom zou je zulke ideeën dus promoten door gehoor te geven aan dit soort wensen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:44:27 #287
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_184860740
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou, heel Nederland behalve Moslims zit erop te wachten. We willen dat de Moslims wat progresiever worden en stoppen met segregreren, alsof vrouwen minder zijn ofzo. Waarom zou je zulke ideeën dus promoten door gehoor te geven aan dit soort wensen?
Stel niet zo'n lastige vragen

Diversiteit muss sein
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_184860761
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:44 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Stel niet zo'n lastige vragen

Diversiteit muss sein
Joh, de koning van de draaikonten weet vast wel een antwoord te verzinnen
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:46:41 #289
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184860799
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:17 schreef nixxx het volgende:
Sowieso een gebedsruimte op een universiteit... je komt er om rationeel te leren denken, niet om je tijd te verdoen met sprookjes.
Algemene stiteruimte is voldoende inderdaad.

En al helemaal niet die shit met verschillende ingangen per geslacht. Leer gvd maar lekker met mensen van het andere geslacht om te gaan zonder een theologische crisis door te maken.
pi_184860807
Telegraaf gonna Telegraaf. Weer allemaal rotzooi de wereld in brengen wat helemaal niet als zodanig in dat projectplan staat. Heel roeptoeterend Nederland weer gemobiliseerd en de mening klaar. :')
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:49:50 #291
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_184860890
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:47 schreef itchycoo het volgende:
Telegraaf gonna Telegraaf. Weer allemaal rotzooi de wereld in brengen wat helemaal niet als zodanig in dat projectplan staat. Heel roeptoeterend Nederland weer gemobiliseerd en de mening klaar. :')
Oh alleswetende linkiewinkie, vertel ons dan hoe alles werkelijk in elkaar zit _O_
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:52:18 #292
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184860964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De Afro-Amerikanen hebben het in de huidige VS beter dan waar ook ter wereld. Mensen met talent worden er bevoordeeld en de sport- en entertainmentwereld is buitenproportioneel zwart. De vorige president was voor de helft van Afrikaanse afkomst.

Voor Afro-Amerikanen met talent en doorzettingsvermogen is de kans op succes zeker groter dan die van een blanke met precies dezelfde skills.

Grootste probleem wat de ontwikkeling van jonge Afro-Amerikanen remt, is de eigen gemeenschap en de pamperende overheid. Kinderen hebben de beste kansen op een goede ontwikkeling als ze in een traditioneel gezin opgroeien met een vader en moeder. Helaas worden in de VS momenteel 72% van alle zwarte kinderen opgevoed door alleen een moeder. Dat was in 1965 nog 25%. Wat we dus zien is dat zwarte kinderen opgroeien in een huishouden waar moeders een stel kinderen van verschillende lapzwansen heeft en zelf het handje ophoudt of een slecht betaalde baan heeft. Ze groeien dus meestal op in armoede met slechte rolmodellen; een moeder die niet wil of kan werken en mannen/vaders die al helemaal geen verantwoordelijkheid richting hun kinderen nemen. De overheid houdt dit alles in stand door het voor ongeschoolde zwarte vrouwen aantrekkelijk te maken door kinderen te krijgen als alternatief voor zelfontwikkeling. En in stedelijke gebieden is er ook nog de bizar hoge criminaliteit onder de zwarte jeugd en mannen; in plaats van de vader als rolmodel worden dat de oudere broers, neven en buurtjongens die succesvol lijken te zijn dmv stelen en drugs dealen, met andere worden parasiteren op meestal de eigen gemeenschap.

Voor cijfers: https://en.wikipedia.org/wiki/African-American_family_structure
Ik ben het hier weer niet mee eens. Een leuke carrière is ook wel gebaat bij kruiwagens dus als de status quo is dat de leuke functies door mensen uit veelal hetzelfde milieu bekleed worden kom je er als minderheid toch iets moeilijker tussen.

Dus bevorderen van gelijke kansen (gelijk is hier wel lijdend) kan helpen dat in een generatie of twee iets meer in balans te krijgen. (al is dat m.i. ook wel al wel gaande)
pi_184861014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:13 schreef Postbus100 het volgende:
De enige twee, drie echt diverse universiteiten zijn de REU, de VU en volgens mij ook de UvA. En dat op een natuurlijke manier. En misschien Maastricht, maar die zijn vooral internationaal, niet zozeer veel immigranten. De rest is allemaal blank.

Geeft niet, maar ga het niet forceren :{w
Wageningen is misschien wel de meest internationale. Beste food en landbouwuniversiteit ter wereld.
Whatever...
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:03:13 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184861225
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wageningen is misschien wel de meest internationale. Beste food en landbouwuniversiteit ter wereld.
Daar zal het probleem minder groot zijn.
Veel vakgroepen specifiek voor waar geen blanke voor te porren is..

https://www.wur.nl/nl/Ond(...)n-geitenhouderij.htm
Tot nooit .......
pi_184861238
Gelijke kansen =/=gelijke uitkomsten.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 19:08:24 #296
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184861343
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is dan weer geen behoefte aan. Lezen is lastig blijkbaar.
Je hebt er geen last van en er is behoefte aan is genoeg om een van de grondbeginselen van onze grondwet te negeren ten faveure van diversiteit? Waarom is die pedo partij verboden dan?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184861376
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik vind wel dat jullie een beetje overdreven reagere.

Een gebedsruimte met aparte ingangen, nou boehoe zeg. Wat een schande.
Ik ben benieuwd hoe jij zou reageren als op je school/werk een aparte ingang voor jou als vrouw aangemaakt zou worden, ergens aan de zij- of achterkant.

Een beetje apartheid kan geen kwaad he als het om diversiteit gaat. Helaas moeten we wel alle genderneutrale toestanden afgeschaft worden want stel je voor dat dat gaat botsen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:15:13 #298
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184861461
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om wat gebedsruimten. Jaja.

:')
Tja, het is natuurlijk niet zo heftig als wat tekeningetjes.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184861505
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hebt er geen last van en er is behoefte aan is genoeg om een van de grondbeginselen van onze grondwet te negeren ten faveure van diversiteit? Waarom is die pedo partij verboden dan?
Ze waren niet divers genoeg ? :?
pi_184861528
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:49 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh alleswetende linkiewinkie, vertel ons dan hoe alles werkelijk in elkaar zit _O_
De zaken die de Telegraaf benoemd worden in het plan in de bijlage genoemd als zaken die tijdens gesprekken met studenten vooraf benoemd zijn, niet dat dit concrete plannen zijn of dat ze überhaupt voornemens zijn om er iets mee te doen.

Verder is de opdracht in het projectplan om te onderzoeken in hoeverre opleidingen bepaalde groepen uit onze samenleving (culturele groepen, mannen/vrouwen, sociaal-maatschappelijk achtergestelden en eerste generatie HO’ers) wel of niet aanspreken en wat ze kunnen doen om dat mogelijk te veranderen als blijkt dat de studentenpopulatie eenzijdig is, zoals bijvoorbeeld veel mannen bij informatica of weinig mensen met een andere culturele achtergrond bij geschiedenis/cultuurstudies.

Daar valt prima van alles van te vinden, maar dat heeft weinig te maken met hoe dit nu door de Telegraaf en andere media wordt neergezet en daarmee ook het gros van wat er in dit topic geroepen wordt.
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:21:55 #301
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_184861579
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat een aparte ingang voor mannen en een aparte ingang voor vrouwen, vrouwen en mannen per definitie ongelijk maken. Ofzo. Lekker boeiend. Hoe dat diversiteit bevordert weet ik ook niet, maar het zou mij echt niet kunnen schelen als er aparte deurtjes voor mannen en vrouwen zijn als de gebruikmakers dat zelf willen.
oh dat is ook een mooie... wat als ze dat nou zelf willen..

Alle Noord Koreanen willen toch dat Kim hun dictator is, kijk maar naar de verkiezingsuitslagen! Dat er van jongs af aan indoctrinatie heeft plaatsgevonden wordt in beide gevallen gevoeglijk vergeten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')